• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-10 20:27
Janpietertje89 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 23:02:
Toch wel vervelend dat HBO max niet beschikbaar is op mijn E6...eerste keer dat ik ook maar enigsinds last heb van het feit dat hij wat ouder is, voldoet op alle andere vlakken en alle andere apps nog prima.

Is dit nu luiheid van HBO of van LG dat hij niet beschikbaar is op oudere WebOS versies?
Deels, denk als hbo het echt zou willen het zou werken, maar dan moeten ze waarschijnlijk apart een app ontwikkelen en up to date houden die voldoet aan de specs en het os van de 6 serie.

Waarschijnlijk ziet hbo deze markt als te klein en ontwikkeld daarom geen app voor deze tv's.

Wel moet ik zeggen dat je dit waarschijnlijk steeds vaker gaat meemaken, na 5 jaar begint de software van tv's meestal achter te lopen.

Misschien is het dus interessant om te kijken naar een aparte media player.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Toch wel vervelend dat HBO max niet beschikbaar is op mijn E6...eerste keer dat ik ook maar enigsinds last heb van het feit dat hij wat ouder is, voldoet op alle andere vlakken en alle andere apps nog prima.

Is dit nu luiheid van HBO of van LG dat hij niet beschikbaar is op oudere WebOS versies?
Luiheid of gewoon de moeite niet?

Dat hele smart gebeuren is leuk, maar je moet er gewoon niet op rekenen dat het lang nuttig blijft. Een media player (Chromecast, Apple tv, shield) is gewoon bijna noodzakelijk

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:11
418O2 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 23:07:
[...]

Luiheid of gewoon de moeite niet?

Dat hele smart gebeuren is leuk, maar je moet er gewoon niet op rekenen dat het lang nuttig blijft. Een media player (Chromecast, Apple tv, shield) is gewoon bijna noodzakelijk
Toch bijzonder dat het voor alle andere streaming diensten wel de moeite is. Zoals ik zei is dit de eerste keer dat ik iets "mis" in het smart gedeelte van mijn E6. Noodzakelijk lijkt me dus een groot woord. Smart platform is technisch ook prima in staat om de mooiste HBO UHD HDR beelden op m'n scherm te toveren... Dan maar via mijn lokale bibliotheek...Vraag me trouwens af of dat juridisch nog steeds als piraterij gezien zou worden als je netjes betaald voor het HBO abonnement maar ze geen app bieden... Lijkt me wel maar voelt toch krom.

Ik heb geen Chromecast, wel een laptop maar blijkbaar zijn Chromecasts of fire sticks van een paar tientjes beter in staat om 4k HDR beelden op mijn TV te toveren dan een laptop van nog geen maand oud want ook daar support HBO max maximaal 1080p. :F

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 14:55
Kreeg paar keer melding dat smart functie tijdelijk uitgeschakeld wordt. Why? Iets nieuws? Heb B9 versie.
Zo te zien aankomende nacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKhH1EZ7nqpr9WLw2MGOGz3kklE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jV3tXURQ4eeffYhwKZRed6K3.jpg?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Janpietertje89 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 00:12:
[...]

Toch bijzonder dat het voor alle andere streaming diensten wel de moeite is. Zoals ik zei is dit de eerste keer dat ik iets "mis" in het smart gedeelte van mijn E6. Noodzakelijk lijkt me dus een groot woord. Smart platform is technisch ook prima in staat om de mooiste HBO UHD HDR beelden op m'n scherm te toveren... Dan maar via mijn lokale bibliotheek...Vraag me trouwens af of dat juridisch nog steeds als piraterij gezien zou worden als je netjes betaald voor het HBO abonnement maar ze geen app bieden... Lijkt me wel maar voelt toch krom.

Ik heb geen Chromecast, wel een laptop maar blijkbaar zijn Chromecasts of fire sticks van een paar tientjes beter in staat om 4k HDR beelden op mijn TV te toveren dan een laptop van nog geen maand oud want ook daar support HBO max maximaal 1080p. :F
Als de app voor de 2016 modellen komt klagen de 2015 eigenaren weer dat de app niet voor hun tv's komen enz. Ergens wordt een grens gesteld en (ws) HBO heeft de keuze gemaakt ergens te beginnen. Vervelend voor jou als eigenaar van dit model maar de oplossing is gelukkig vrij simpel en niet al te duur.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
mucuracat schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:34:
Kreeg paar keer melding dat smart functie tijdelijk uitgeschakeld wordt. Why? Iets nieuws? Heb B9 versie.
Zo te zien aankomende nacht.
Melding hier ook gekregen. Het meest voor de hand liggende is: serveronderhoud
Wren schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:38:
[...]

Als de app voor de 2016 modellen komt klagen de 2015 eigenaren weer dat de app niet voor hun tv's komen enz. Ergens wordt een grens gesteld en (ws) HBO heeft de keuze gemaakt ergens te beginnen. Vervelend voor jou als eigenaar van dit model maar de oplossing is gelukkig vrij simpel en niet al te duur.
Er kan een technische reden zijn waarom het oudere WebOS van de 2016 niet meer werkt met de HBO app of wat anders. Moeilijk te achterhalen.
Het is wel een grensgeval.
Gaat om een TV van 6 jaar oud. Zoals bekend is de levensduur van duurdere TV’s zes jaar.
Eigenlijk zou deze dus nog net wel ondersteuning moeten krijgen door LG.
Echter, LG kan beweren dat het aan de HBO app ontwikkelaars ligt.
Daar ga je dus niet uitkomen.
Helaas speelt deze discussie al jaren en lukt het de wetgever niet eens om hierover een fatsoenlijke wet voor te maken. Gewoon gegarandeerde ondersteuning voor de levensduur van een apparaat.
Er wordt wel aan gewerkt maar het zo l-a-n-g-z-a-a-m allemaal.

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:58
HoppyF schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Er kan een technische reden zijn waarom het oudere WebOS van de 2016 niet meer werkt met de HBO app of wat anders. Moeilijk te achterhalen.
Het is wel een grensgeval.
Gaat om een TV van 6 jaar oud. Zoals bekend is de levensduur van duurdere TV’s zes jaar.
Eigenlijk zou deze dus nog net wel ondersteuning moeten krijgen door LG.
Echter, LG kan beweren dat het aan de HBO app ontwikkelaars ligt.
Daar ga je dus niet uitkomen.
Helaas speelt deze discussie al jaren en lukt het de wetgever niet eens om hierover een fatsoenlijke wet voor te maken. Gewoon gegarandeerde ondersteuning voor de levensduur van een apparaat.
Er wordt wel aan gewerkt maar het zo l-a-n-g-z-a-a-m allemaal.
Hoogstwaarschijnlijk een technische reden of het niet hardwarematig ondersteunen van een codec. Vaak worden streams hardwarematig gedecodeerd door je TV. Probeer maar eens op een zes jaar oude laptop een H265/X265/HEVC geencodeerd filmpje af te spelen of hij stijgt op of het beeld stottert flink.

Het is gewoon onrealistisch om te denken dat je TV langer dan zes jaar goede ondersteuning zal bieden voor streaming en of andere Apps. Daarvoor is de vooruitgang nog te groot en te snel. Ook worden in TV's vaak niet meteen alle nieuwe technologie meegenomen dit is vaak duur en onderhevig aan bugs. Dus zal een TV iets achterlopen op nieuwe high end desktops.

Het zou natuurlijk mooi zijn als deze onderdelen makkelijk te upgraden waren echter dan verkopen ze nooit meer een nieuwe TV als je ziet hoe lang de panelen mee kunnen tegenwoordig.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-10 10:38
Smart tv, is gewoon alles behalve smart tv. het is een interactief reclame menu...
Het is iets wat nodig is om op de box als sticker mee te kunnen geven zodat de media markt verkoper kan vertellen dat dit een smart tv is.
mijn vriendin geeft ook geen ene fuck dat we een oled tv hebben ipv een lcd tv, als het maar smart tv is. want dat heeft elke goeie tv.
sikkwittet schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:47:
Smart tv, is gewoon alles behalve smart tv. het is een interactief reclame menu...
Het is iets wat nodig is om op de box als sticker mee te kunnen geven zodat de media markt verkoper kan vertellen dat dit een smart tv is.
mijn vriendin geeft ook geen ene fuck dat we een oled tv hebben ipv een lcd tv, als het maar smart tv is. want dat heeft elke goeie tv.
Een smart TV is pas smart als deze ook meegaat in de ontwikkeling en bijgewerkt blijft worden gedurende zes jaar. De hardware groeit uiteraard niet mee maar met software kun je nog wel een eind komen.

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:36
HoppyF schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Een smart TV is pas smart als deze ook meegaat in de ontwikkeling en bijgewerkt blijft worden gedurende zes jaar. De hardware groeit uiteraard niet mee maar met software kun je nog wel een eind komen.
Heb je hier ook een bron voor? (Ben net niet geïnteresseerd genoeg om het zelf te googlen)

• mucuracat
Deleon78 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Heb je hier ook een bron voor? (Ben net niet geïnteresseerd genoeg om het zelf te googlen)
Bron? Ervaring misschien :).
Of 6 jaar dan gebruikelijk is, weet ik niet. Er komt altijd een moment waar hardware nieuwe(r) codec niet meer kan ondersteunen.
Op den duur moet je update zelfs uitzetten, want na een update verdwijnt soms een app.

Meegemaakt op mijn vorige LG TV (met Cinema 3D) :). Na elke update verdween 1 of meerdere apps :O

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• 418O2
sikkwittet schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:47:
:')

Ik gebruik best wat apps op mijn C7. Youtube werkt bijvoorbeeld meer dan prima

• mucuracat
Millert schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Ticket van aangemaakt bij LG Support en na het aanleveren van de factuur en een aantal foto's vandaag een nieuwe afstandsbediening ontvangen voor mijn CX. Wel het nieuwe model van ik denk de C1? Werkt direct, helaas doen de nieuwe toetsen (bijv. Disney+) niks. Netjes opgelost :)

[Afbeelding]
Heb ook nieuwe aangevraagd voor mijn B9 tv, gewoon 'originele' model gekregen.
Als de extra knopjes van disney en zo toch niet werken... Maar van de nieuwe vind ik mooi dat ie platter op de tafel kan liggen en minder wiebelt waarschijnlijk.

Nice service LG!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOYSwFeA6LTyyyDdcRf-Me8V1w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sey5xXBjmhscB2aAlv71dXG.jpg?f=fotoalbum_large

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-10 19:27
Discovery is hetzelfde probleem:
nieuws: Discovery+ komt in delen van Europa beschikbaar op LG-smart-tv's vana...

Ik snap het ergens wel, nieuwe codecs en aparte code schrijven voor oude hardware/besturingsysteem terwijl het steeds minder gebruikers gaat krijgen (en al klein was omdat oled nou eenmaal wereldwijd mini is) is gewoon economisch niet makkelijk te verantwoorden. Enige wat ik niet snap is dat een chromecast van 10 jaar oud wel gewoon prima werkt, maarja is ook veel grotere userbase.
Hoop vooral dat ze wel de huidige apps blijven ondersteunen (niet persee meer functie updaten maar wel werkend houden aan server kant).

[ Voor 8% gewijzigd door andries98 op 16-03-2022 15:48 ]

• mucuracat
andries98 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:46:
nieuws: Discovery+ komt in delen van Europa beschikbaar op LG-smart-tv's vana...

Ik snap het ergens wel, nieuwe codecs en aparte code schrijven voor oude hardware/besturingsysteem terwijl het steeds minder gebruikers gaat krijgen (en al klein was omdat oled nou eenmaal wereldwijd mini is) is gewoon economisch niet makkelijk te verantwoorden. Enige wat ik niet snap is dat een chromecast van 10 jaar oud wel gewoon prima werkt, maarja is ook veel grotere userbase.
Hoop vooral dat ze wel de huidige apps blijven ondersteunen (niet persee meer functie updaten maar wel werkend houden aan server kant).
Meestal is het processer en webos versie dan of het lcd of oled is.
Misschien zoeken op fora of er mensen zijn die klagen bij HBO/Discovery. (Toevallig gaan ze waarschijnlijk fuseren.) En dan ook 'klagen' bij HBO/Disco....

Denk buiten codecs ook misschien met certificaten/rechten/veiligheids updates te maken kan hebben. Dat het ook bij LG kan liggen.

andries98 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:46:

Zo, dat heeft lang geduurd zeg.
Mijn Discovery+ abonnement is inmiddels afgelopen.
Ga hem ook niet vernieuwen want de fusie HBO Discovery is bijna voltooid.
Er zal dus straks wel een combinatie abonnement met bijbehorende app uitkomen.
Het zou wel lonend kunnen zijn nu alvast een HBO Max abonnement te nemen ivm de introductie korting.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Krijg zojuist 04.30.61 aangeboden op m’n 65CX.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Eerder HBO die geen oudere versie van WebOs wil supporten. Wellicht is het niet de moeite waard.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
HoppyF schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Maar hoezo 6 jaar? In de UK is het in ieder geval minstens 8 jaar wat betreft ondersteuning en dergelijke.

YouTube: How long is a New LG OLED supported for updates & parts ? surprising!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:01:
Krijg zojuist 04.30.61 aangeboden op m’n 65CX.
Mooi, dan krijg ik 'm over een weekje :z . Het valt mij op dat iedere keer wanneer jij post over een update, hij hier een weekje later binnenrolt.

• izzet3838
DutchOwnage schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Maar hoezo 6 jaar? In de UK is het in ieder geval minstens 8 jaar wat betreft ondersteuning en dergelijke.

Het is nu eenmaal zo, daarom heb ik liever een adroid tv eigenlijk, daar gaat het allemaal via de playstore en kun je desnoods sideloaden.

De 2019 modellen hebben bv geen google stadia gekregen...

• mucuracat
izzet3838 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:00:
[...]

Het is nu eenmaal zo, daarom heb ik liever een adroid tv eigenlijk, daar gaat het allemaal via de playstore en kun je desnoods sideloaden.

De 2019 modellen hebben bv geen google stadia gekregen...
Ook daar geldt, op den duur wordt android ook niet meer geupdated.
En werken sommige apps/games niet meer, omdat processor van 6 jaar oud nieuwe apps/games niet aankan.

Zelfs lifetime update is niet lifetime van de koper, maar zoals verkoper bepaald heeft hoe lang zijn apparatuur mee zou moeten gaan. (bv: TOMTOM?)

DutchOwnage schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:58:
[...]

6 jaar is de periode die hier in Nederland geldt.
Dat is vooral de hardware die functioneel moet blijven.
Er is weinig tot niets vastgelegd over de ondersteuning van het WebOS en al helemaal niet voor de apps die meestal door de app ontwikkelaars van HBO, Discovery, Videoland enz. gemaakt worden.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Twixie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Just Scan is het tegenovergestelde van Overscan, en moet absoluut aan staan want anders wordt er gescaled. Ik meen zelfs dat het standaard uit staat. Geen idee waarom fabrikanten nog altijd denken dat wij analoge content afspelen op HDMI waar je met overscan de fouten aan de rand van een beeld wil mee wegwerken.
(Overscan is een soort van inzoomen waardoor de randen van je bronsignaal buiten beeld vallen).
Heeft weinig met analoge content te maken, het is er omdat sommige oude devices nog underscan toepassen (zwart kader) omdat de eerste generatie HDTV's vaak standaard overscan gebruikten zonder instelling om het uit te zetten. Just Scan is dus een fix op een fix op een fout :Y)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:11
The Third Man schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:16:
Heeft weinig met analoge content te maken, het is er omdat sommige oude devices nog underscan toepassen (zwart kader) omdat de eerste generatie HDTV's vaak standaard overscan gebruikten zonder instelling om het uit te zetten. Just Scan is dus een fix op een fix op een fout :Y)
Dan is het nog belachelijker dan ik dacht :). En inderdaad, mijn C1 verving een Panasonic plasma HD-Ready TV die gewoon standaard behoorlijk wat overscan deed. Zag je ook snel in games. Je moest al in het service menu duiken om de overscan te minimalizeren (en dan nog kon je het dus niet helemaal elimineren).
En dan heb je nu dus ook nog altijd games en consoles die je toelaten van het zichtbare deel van het beeld in te stellen, wat dus ook weer een fix is :).

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De Just Scan optie was mij in eerste instantie niet eens opgevallen, dat terwijl ik heel veel in het menu van mijn C9 heb gezet. Echter had ik wel last van sommige vreemde 'overscan issues' die ik niet opgelost kreeg, maar dat is nu dus verleden tijd.
Ik heb ervoor gekozen om deze setting op "Auto" te laten staan, omdat ik merk dat het afhankelijk is van wat ik op het scherm heb staan.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-10 08:38
Rickth64 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Van de LG website: https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled77g26la

De foto die jij plaatst bevalt me inderdaad beter, maar die vind ik alleen bij de 65 inch variant. Zou de 77-er daadwerkelijk anders zijn? :'(
Nou, lekker dan, toch gelijk gehad. Volgens deze video komen de kabels (behalve stroom) bij de 77" en 83" G2 dus niet meer uit in het midden. Ik heb recent een kabelgoot in het midden van de muur laten stucen en daar heb ik dus niks aan ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXb3SA8UQF4BaTwcTb37c8CIp68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kIOLYlaUD165O4Ut36W1mgxU.png?f=fotoalbum_large

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:11
mucuracat schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Ook daar geldt, op den duur wordt android ook niet meer geupdated.
En werken sommige apps/games niet meer, omdat processor van 6 jaar oud nieuwe apps/games niet aankan.

Zelfs lifetime update is niet lifetime van de koper, maar zoals verkoper bepaald heeft hoe lang zijn apparatuur mee zou moeten gaan. (bv: TOMTOM?)
Heb het hierboven al eens geschreven maar ik geloof niet dat er technische beperkingen zijn. Alle andere streamingdiensten werken nog perfect op mijn E6. Hij is prima in staat om de mooiste 4k HDR beelden op mijn scherm te toveren.

Ontwikkeling wat betreft codecs etc heeft zover ik weet ook echt geen stroomversnelling gehad de afgelopen 5 jaar, (x265 kan de E6 prima hardwarematig afspelen).

Minder dan 6 jaar ondersteuning voor een apparaat van 4000 euro, en zelfs voor de grotere modellen die destijds 10000++ euro kostte. Best triest.

[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 17-03-2022 14:18 ]

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 13:30
Rickth64 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:08:
[...]

Nou, lekker dan, toch gelijk gehad. Volgens deze video komen de kabels (behalve stroom) bij de 77" en 83" G2 dus niet meer uit in het midden. Ik heb recent een kabelgoot in het midden van de muur laten stucen en daar heb ik dus niks aan ;w

[Afbeelding]
Dat is inderdaad stom zeg. Heb mijn g1 ook vlak aan de muur en was een aardig project om kabels allemaal door een kabelgoot in het midden te krijgen. Super onlogisch. Er lijkt nog wel wat ruimte te zijn om een tweede of derde kabel langs de stroom te doen ?

PVoutput

• Deleon78
Janpietertje89 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:15:
[...]

Heb het hierboven al eens geschreven maar ik geloof niet dat er technische beperkingen zijn. Alle andere streamingdiensten werken nog perfect op mijn E6. Hij is prima in staat om de mooiste 4k HDR beelden op mijn scherm te toveren.

Ontwikkeling wat betreft codecs etc heeft zover ik weet ook echt geen stroomversnelling gehad de afgelopen 5 jaar, (x265 kan de E6 prima hardwarematig afspelen).

Minder dan 6 jaar ondersteuning voor een apparaat van 4000 euro, en zelfs voor de grotere modellen die destijds 10000++ euro kostte. Best triest.
De tv incl OS werkt prima. Ga bij HBO klagen?

• mucuracat
HBO max volgens US LG site v.a. webos4
https://www.lg.com/us/support/hbo-max-lg-tv

Volgens HBO twitter in Nederland v.a. webos3.5
https://www.streamwijzer.nl/lg-tv-modellen-hbo-max-app/

Lees ook dat Samsung'ers ook klagen. Daar v.a. 2018?
https://www.samsung.com/u...p/G16040006493-compatible

Dat wordt dus android box waarschijnlijk.
Heb B9 en Shield. In snelheid van opstarten van streaming diensten wint shield in ieder geval.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 21:12
Rickth64 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:08:
[...]

[Afbeelding]
Als iemand die geen zin had zijn muur te slopen voor een G1 aan de muur en gewoon een kabelgoot op de muur heeft geplakt, ik zou dit echt niet trekken als die links in de hoek van het scherm zat.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:08
AppieNL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Als iemand die geen zin had zijn muur te slopen voor een G1 aan de muur en gewoon een kabelgoot op de muur heeft geplakt, ik zou dit echt niet trekken als die links in de hoek van het scherm zat.
Iedereen die ook maar een klein beetje OCD en common sense bezit wil die kabels toch in het midden van de tv hebben... Matig design

• kneusteun
  • Laatst online: 08:59
Zijn er meer mensen die issues hebben met de netflix app?
Op een C1 heb ik dat hij gewoon zichzelf herstart tijdens streamen, bij andere apps geen last van.
Geen internet disconnect, hij gaat gewoon terug naar het home scherm van netflix :S

Vervolgens via chromecast geen enkele issue.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Blik1984 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:22:
[...]

Iedereen die ook maar een klein beetje OCD en common sense bezit wil die kabels toch in het midden van de tv hebben... Matig design
Zal ook te maken hebben met de breedte van de TV.
Eerst een meter TV overbruggen en dan nog naar beneden.

Ben het wel met je eens overigens

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-10 14:57

Sharky

Skamn Dippy!

kneusteun schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:22:
Zijn er meer mensen die issues hebben met de netflix app?
Op een C1 heb ik dat hij gewoon zichzelf herstart tijdens streamen, bij andere apps geen last van.
Geen internet disconnect, hij gaat gewoon terug naar het home scherm van netflix :S

Vervolgens via chromecast geen enkele issue.
Dit issue heb ik vaker in dit topic zien langskomen, ik heb er ook last van. Heeft waarschijnlijk te maken met geheugen. Als je de homeknop lang ingedrukt houdt krijg je een optie om alle apps af te sluiten. Als je dit doet zal Netflix niet meer crashen, althans dat zijn de ervaringen. Dit werk bij mij ook.

This too shall pass

• kneusteun
  • Laatst online: 08:59
Sharky schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:47:
[...]

Dit issue heb ik vaker in dit topic zien langskomen, ik heb er ook last van. Heeft waarschijnlijk te maken met geheugen. Als je de homeknop lang ingedrukt houdt krijg je een optie om alle apps af te sluiten. Als je dit doet zal Netflix niet meer crashen, althans dat zijn de ervaringen. Dit werk bij mij ook.
Top thnx ga het straks meteen even testen

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mfpower schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:31:
Het lukt me niet langer om F1tv pro via AirPlay naar m’n C8 te casten. Anderen ook dit probleem? Ik krijg steeds een foutmelding.
Dat hele F1 TV Pro is sinds het begin al één grote puinhoop! :X :| :F

Ik keek het een tijdje ergens in 2019 of zo via de ingebouwde browser van WebOS maar na een tijdje moest ik elke 17 minuten de stream opnieuw starten, want ineens een error over te weinig geheugen, terwijl het dus gewoon prima heeft gewerkt... 8)7

Omdat men maar geen app uit wilde brengen die kon casten of gewoon onder WebOS of Android TV draaide en ik meerdere keren de race niet live kon kijken uiteindelijk maar opgezegd!

Ik hoorde echter vorig jaar dat ze het echt extreem idioot hebben aangepakt :
Probeer je te kijken vanaf een apparaat met een browser waar ook een app voor bestaat dan word je gewoon geblokkeerd en gedwongen richting de app gestuurd! _O- :')

Dan maar geen F1 meer kijken denk ik dan... }) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-10 16:45
Ik heb vrijdag probleemloos gestreamd via een chromecast naar mijn a1

• izzet3838
screamhouse schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:56:
Ik heb vrijdag probleemloos gestreamd via een chromecast naar mijn a1
De chromecast functie is idd recent toegevoegd, evenals een app voor android tv en apple tv.
Apps voor Samsung en LG zijn er nog niet.

Daarnaast is het beeld 1080i en niet in hdr als ik me niet vergis.

Als ze 4k(met lagere bitrate uiteraard en hdr) gaan aanbieden ga ik het overwegen...
Ze zouden eigenlijk moeten partneren met amazon ofzo dat zij dan de streams doen via prime video ofzo.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 13:30
izzet3838 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:42:
[...]

De chromecast functie is idd recent toegevoegd, evenals een app voor android tv en apple tv.
Apps voor Samsung en LG zijn er nog niet.

Daarnaast is het beeld 1080i en niet in hdr als ik me niet vergis.

Als ze 4k(met lagere bitrate uiteraard en hdr) gaan aanbieden ga ik het overwegen...
Ze zouden eigenlijk moeten partneren met amazon ofzo dat zij dan de streams doen via prime video ofzo.
f1pro is 1080p en 50 fps.

PVoutput

• THxZ0NE
  • Laatst online: 30-10 21:26
Ik heb een irritant probleem met mijn LG cx55. Ik heb de tv app van Canal digitaal/online.nl geïnstalleerd en krijg bij diverse zenders bij snel bewegende beelden een soort verspringing in de horizontale beeldlijnen. Ze schieten als het ware uit naar links en rechts IPV dat één lijn recht moet lopen.

Ik heb het beeld niet gepauzeerd, dit is een foto van afspelend beeld. Jullie enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rerHivV4Lp6HbhAZZgxcuYhsCUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9NH21wrlKqxSjwnvTSYFLeD.jpg?f=fotoalbum_large

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-10 08:38
THxZ0NE schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:21:
Ik heb een irritant probleem met mijn LG cx55. Ik heb de tv app van Canal digitaal/online.nl geïnstalleerd en krijg bij diverse zenders bij snel bewegende beelden een soort verspringing in de horizontale beeldlijnen. Ze schieten als het ware uit naar links en rechts IPV dat één lijn recht moet lopen.

Ik heb het beeld niet gepauzeerd, dit is een foto van afspelend beeld. Jullie enig idee?

[Afbeelding]
Interlacing? Iets van een resolutie met een ‘i’.

• THxZ0NE
Rickth64 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:26:
[...]

Interlacing? Iets van een resolutie met een ‘i’.
Het lijkt er enorm op zie ik inderdaad. Alleen kan ik de tv app van Canal digital, dat een webos app is, niet aanpassen naar i of p.

• undersurface
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-08 20:44
THxZ0NE schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:42:
[...]

Het lijkt er enorm op zie ik inderdaad. Alleen kan ik de tv app van Canal digital, dat een webos app is, niet aanpassen naar i of p.
Ik heb inderdaad precies hetzelfde, zowel met de app op de LG Oled als op de Shield alsook via de browser op de laptop. Het is voor mijn gevoel ook iets van de laatste tijd. Kan me namelijk niet herinneren dat het altijd zo was.
Via de satelliet is het beeld overigens wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door undersurface op 17-03-2022 23:05 . Reden: Aanvulling ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10 15:10

OMX2000

By any means necessary...

Stel ik wil spiderman: No Way home kijken. Bij welke streamingsdienst heb je de beste kwaliteit? Ik vermoed Apple TV, maar da’s puur een gut feeling.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Yonix
  • Laatst online: 06:55
OMX2000 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:22:
Stel ik wil spiderman: No Way home kijken. Bij welke streamingsdienst heb je de beste kwaliteit? Ik vermoed Apple TV, maar da’s puur een gut feeling.
Is ook bewezen: https://www.macrumors.com...est-4k-streaming-quality/

https://www.idropnews.com...ch-your-data-caps/122064/

Heb hem afgelopen woensdag gekeken via AppleTV+ op mijn C1. Was nice! (y)

[ Voor 18% gewijzigd door Yonix op 18-03-2022 09:29 ]

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Yonix schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:27:
[...]

Is ook bewezen: https://www.macrumors.com...est-4k-streaming-quality/

Heb hem afgelopen woensdag gekeken via AppleTV+ op mijn C1. Was nice! (y)
Die link gaat over de media, niet de streamingkwaliteit. Verder durf ik ook niet te zeggen waar je hem in de beste kwaliteit kan streamen.

Edit: Ik zie nu je aanpassing, dat gaat er inderdaad wel over :) Al is dat bericht uit 2020. Verder kan ik ook niet zo snel iets recenters vinden, en met de data uit 2020 lijkt het wel alsof je (by far) het beste zit bij Apple+ voor de bitstream. Zie ook https://tekdeeps.com/we-c...nd-seven-other-platforms/

[ Voor 29% gewijzigd door Seroczynski op 18-03-2022 09:36 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• DutchOwnage
De streamingkwaliteit bij AppleTV+ springt er inderdaad by far het beste uit, kan ik ook uit ervaring vertellen.

AppleTV+>Netflix>Disney+>Amazon Prime>HBO Max. Precies zoals dat lijstje dus.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-10 14:57

Sharky

Skamn Dippy!

Dat lijstje klopt ongetwijfeld, ik kan sowieso bevestigen dat HBO lage kwaliteit streams heeft. Ik heb wel eens een serie gekeken met donkere scenes met veel beweging, en het werd gewoon een onherkenbare brij waar je niks van kon maken.

This too shall pass

• THxZ0NE
undersurface schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:03:
[...]

Ik heb inderdaad precies hetzelfde, zowel met de app op de LG Oled als op de Shield alsook via de browser op de laptop. Het is voor mijn gevoel ook iets van de laatste tijd. Kan me namelijk niet herinneren dat het altijd zo was.
Via de satelliet is het beeld overigens wel goed.
Ja exact! Het lijkt iets van de laatste tijd, ik dacht dat de tv achteruit aan het gaan was. Wel fijn dat ik niet de enige ben! Dan maar een keer overstappen, ben toch niet heel tevreden met de app, met name m'n ouders hebben er moeite mee.

Satelliet heb ik niet helaas. Netflix is nog steeds top qua kwaliteit.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:41
Nou de launch prijs van de machtige 97" G2 is bekend. Een whopping $ 25.000,-. Dat is 10.000,- meer dan ik had gedacht, dus voorlopig is dat nog geen optie. Eventjes geduld nog...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Wren
  • Nu online
Major_ton schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:57:
Nou de launch prijs van de machtige 97" G2 is bekend. Een whopping $ 25.000,-. Dat is 10.000,- meer dan ik had gedacht, dus voorlopig is dat nog geen optie. Eventjes geduld nog...
3 maanden wachten ofzo en hij zakt ongetwijfeld flink in prijs.
Was met een eerder model ook zo, introductie 30k, na een paar maanden zakte LG zelf naar de 20k.

• screamhouse
Ik heb voor Netflix en Prime mijn ondertiteling aangepast vanwege de felheid. Hoe restart ik een app zodat het ook overgenomen wordt?

Edit gevonden. In de app kun je de ondertiteling kleur wijzigen

[ Voor 20% gewijzigd door screamhouse op 18-03-2022 21:45 ]

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:05
Mmz ineens gaat de tv (G1) uit... Zolang hij aan stroom hangt hoor ik een relais continu omklappen. Halfuurtje laten afkoelen maar dat helpt niet. Ik vrees voeding kapoet, morgen Smits maar bellen :(

• Rexiq
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-07 10:37
Ik heb een LG CX en zoals jullie weten ontbreekt de DTS codec op de tv. Gevolg: bufferende video's omdat de audio omgezet moet worden.

Mijn setup is als volgt:
Zuinig media servertje, iets krachtiger dan NAS, met Plex media server
+
LG CX op WiFi connectie (hogere snelheid dan 100mbps)

Wat is de goedkoopste optie om te zorgen dat de tv de audio niet meer hoeft te decoden?

Shield? Shield pro? Ander soort hardware? Plex pass zodat hardware transcoding mogelijk is?

• nero355

nero355

Rexiq schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:12:
Plex pass zodat hardware transcoding mogelijk is?
Dat is sowieso de grootste onzin die er is en moet je IMHO hoe dan ook niet aan beginnen! :| :/

Je zou JellyFin eens kunnen proberen als alternatief : https://jellyfin.org/

De Client is aanwezig in de HomeBrew meuk die ook voor YouTube AdFree wordt gebruikt : https://repo.webosbrew.org/apps/ :*)

Andere opties :
- Vero 4K+ die OSMC draait en hun officiële mediaplayer is!
- Nvidia Shield TV en dan gewoon Kodi gebruiken!
- Intel NUC met i3 en dan je favoriete software daarop : LibreELEC of Windows/Linux + Kodi
- Full blown DIY HTPC met daarop Windows/Linux + Kodi

Het is maar net waar je zin in hebt! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-10 14:59
Ik heb een LG CX en zoals jullie weten ontbreekt de DTS codec op de tv. Gevolg: bufferende video's omdat de audio omgezet moet worden.

Mijn setup is als volgt:
+

Wat is de goedkoopste optie om te zorgen dat de tv de audio niet meer hoeft te decoden?

Shield? Shield pro? Ander soort hardware? Plex pass zodat hardware transcoding mogelijk is?
Mag ik Odroid N2 aan dragen?
Ik maak zelf gebruik van een Odroid N2 en Coreelec ( zelfde als Libreelec maar dan voor Amalogic processoren)
Tot alle tevredenheid overigens..

Oh en als je de weg gaat bewandelen van zogenoemde goedkope boxies met amalogic proc, raad ik je aan om de Coreelec en kodi forums door te pluizen, die boxies hebben vaak meerde issues...

[ Voor 11% gewijzigd door copyer op 19-03-2022 18:57 ]

• TFX77
  • Laatst online: 21:58

Mijn setup is als volgt:
+

Voor mij maar 1 keuze al jaren de Vero 4K+ van Sam Nazarko bekend van de releases van Raspberry Pi Media Center die hij daarvoor jaren ondersteund heeft. https://osmc.tv/vero/ volledige Kodi ondersteuning en onderliggend een op maat gemaakte Debian release.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

• Rexiq
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-07 10:37
Thanks! Ik zal alle suggesties eens bekijken.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:54
@Rexiq Zelf ben ik heel tevreden over de Apple TV 4K in combinatie met Infuse. https://firecore.com/infuse

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• Deleon78
Millert schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:39:
@Rexiq Zelf ben ik heel tevreden over de Apple TV 4K in combinatie met Infuse. https://firecore.com/infuse
Ik mis alleen nog een hogere refreshrate :)

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-10 19:49
Millert schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:39:
Ik ook. Enige nadeel is dat Dolby Atmos niet wordt afgespeeld, maar dat zal een API beperking van AppleTV zijn….

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

• Millert
Deleon78 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Ik mis alleen nog een hogere refreshrate :)
Voor welke content dan? Gaming?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• Deleon78
Millert schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:20:
[...]

Voor welke content dan? Gaming?
Al is het alleen maar het menu en de screensavers :)

Oh en audio uit zou erg fijn zijn…

[ Voor 8% gewijzigd door Deleon78 op 20-03-2022 22:48 ]

• ReceiverNL
  • Laatst online: 30-10 07:10
De LG 55 B1 is nu weer scherp geprijsd zag ik. Scheelt 300 euro tov van een C1 55'. Lijkt mij een erg goede deal. Ik heb alleen de ps5 die ik ga aansluiten op de HDMI 2.1 poorten.

• Deleon78
ReceiverNL schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:05:
De LG 55 B1 is nu weer scherp geprijsd zag ik. Scheelt 300 euro tov van een C1 55'. Lijkt mij een erg goede deal. Ik heb alleen de ps5 die ik ga aansluiten op de HDMI 2.1 poorten.
Waar? Prijs?

• ReceiverNL
  • Laatst online: 30-10 07:10
MediaMarkt, 888€.

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-10 13:12
Zijn er meer mensen die een groot verschil zien in de kwaliteit van Netflix series/films bij het kijken via een AppleTV 4K (2017) en de ingebouwde app. Ik kijk op een LG OLED55A1 en ik vind het verschil erg goed te zien.

Via de AppleTV lijkt het alsof het beeld altijd een stap in kwaliteit onder de ingebouwde app zit. Ook lijkt de ingebouwde app instant op 4K te beginnen met streamen (WiFi) terwijl de AppleTV hier echt een stuk langer over doet (zowel WiFi als bekabeld) als die ooit dezelfde kwaliteit al haalt. Ik heb hier al vaak naar gegoogled maar krijg vaak maar vage of hele oude topics, dus ik vroeg me af hoe jullie ervaring hiermee was.

Internet snelheid is 1000/1000 Mbps. Op de WiFi haal ik zo'n 300-400 Mbps op zowel TV als AppleTV en bekabeld natuurlijk de volle mep op de AppleTV. Kabel op TV niet getest omdat dit toch maar een 100 Mbps port is en de kwaliteit over WiFi is nu al beter.

• Rivanov
  • Nu online
JEROENrgfgf schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:41:
Zijn er meer mensen die een groot verschil zien in de kwaliteit van Netflix series/films bij het kijken via een AppleTV 4K (2017) en de ingebouwde app. Ik kijk op een LG OLED55A1 en ik vind het verschil erg goed te zien.

Via de AppleTV lijkt het alsof het beeld altijd een stap in kwaliteit onder de ingebouwde app zit. Ook lijkt de ingebouwde app instant op 4K te beginnen met streamen (WiFi) terwijl de AppleTV hier echt een stuk langer over doet (zowel WiFi als bekabeld) als die ooit dezelfde kwaliteit al haalt. Ik heb hier al vaak naar gegoogled maar krijg vaak maar vage of hele oude topics, dus ik vroeg me af hoe jullie ervaring hiermee was.

Internet snelheid is 1000/1000 Mbps. Op de WiFi haal ik zo'n 300-400 Mbps op zowel TV als AppleTV en bekabeld natuurlijk de volle mep op de AppleTV. Kabel op TV niet getest omdat dit toch maar een 100 Mbps port is en de kwaliteit over WiFi is nu al beter.
Kan een verschil in upscaling zijn. Intern wordt het beeld anders verwerkt dan via een externe HDMI bron.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• PsiTweaker
  • Registratie: December 2015
  • Niet online

Mijn setup is als volgt:
+

Aangezien ik met de LG naar een Windows DLNA/share ga en verder geen extra streaming software wil gebruiken, pas ik de films zelf even aan met FFmpeg.Exe. Duurt misschien een paar minuten per film, maar daarna geen omkijken meer naar.

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-10 16:06

aspellinside

Out Of Control

PsiTweaker schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:07:
[...]

Aangezien ik met de LG naar een Windows DLNA/share ga en verder geen extra streaming software wil gebruiken, pas ik de films zelf even aan met FFmpeg.Exe. Duurt misschien een paar minuten per film, maar daarna geen omkijken meer naar.
De Shield Pro heeft er geen moeite mee om het om te zetten maar bovenstaande lijkt me inderdaad de meest geschikte oplossing, en heel goedkoop. :D

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

• Rivanov
  • Nu online
* knip *
Ongetwijfeld is de intentie prima maar alleen maar een YouTube linkje posten zonder enige toelichting of commentaar zien we liever niet.

[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 23-03-2022 09:31 ]

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:32
Binnenkort komt de pricewatch: LG OLED55G1RLA Zwart binnen. Nu ben ik een beetje aan het lezen over deze tv en heb een vraag over de pixel refresher. Mijn huidige LCD-tv zit aan een stekkerdoos met een aan-/uit-schakelaar. Ik zet de stekkerdoos altijd uit voor het slapen.

Als de posts in dit topic en LG's pagina goed begrijp, dan kan bij dagelijks gebruik, de stekkerdoos uitgeschakeld worden nadat de tv 10-15 minuten uit is gezet?
teot schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:46:
Binnenkort komt de pricewatch: LG OLED55G1RLA Zwart binnen. Nu ben ik een beetje aan het lezen over deze tv en heb een vraag over de pixel refresher. Mijn huidige LCD-tv zit aan een stekkerdoos met een aan-/uit-schakelaar. Ik zet de stekkerdoos altijd uit voor het slapen.

Als de posts in dit topic en LG's pagina goed begrijp, dan kan bij dagelijks gebruik, de stekkerdoos uitgeschakeld worden nadat de tv 10-15 minuten uit is gezet?
Theoretisch zou dat kunnen maar erg handig is niet.
Bespaar je de moeite en sluit de TV gewoon aan op een vast stopcontact zonder schakelaar.
Heb je andere apparatuur op de stekkerdoos zitten die uit moet, dan kan dat.
De korte refresh kan dan ongestoord lopen, de lange refresh duurt ook langer en moet niet onderbroken worden. Je weet nooit precies wanneer deze gaat beginnen dus handmatig schakelen werkt dan ook niet.

• teot
HoppyF schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Theoretisch zou dat kunnen maar erg handig is niet.
Bespaar je de moeite en sluit de TV gewoon aan op een vast stopcontact zonder schakelaar.
Heb je andere apparatuur op de stekkerdoos zitten die uit moet, dan kan dat.
De korte refresh kan dan ongestoord lopen, de lange refresh duurt ook langer en moet niet onderbroken worden. Je weet nooit precies wanneer deze gaat beginnen dus handmatig schakelen werkt dan ook niet.
Dat is jammer, betekent dat er een extra stekkerdoos moet komen. Stopcontacten zitten vol met andere speeltjes :9

• Wren
  • Nu online
teot schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Dat is jammer, betekent dat er een extra stekkerdoos moet komen. Stopcontacten zitten vol met andere speeltjes :9
Als je ong 15 minuten zou wachten dan moet dat gewoon kunnen. De refresh is dan allang afgelopen.

• Deleon78
Wren schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Als je ong 15 minuten zou wachten dan moet dat gewoon kunnen. De refresh is dan allang afgelopen.
Zie de reactie boven je…

• Wren
  • Nu online
Deleon78 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:33:
[...]

Zie de reactie boven je…
Dat zie ik maar niet iedereen deelt bovenstaande mening. :)

• Deleon78
Wren schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:35:
[...]

Dat zie ik maar niet iedereen deelt bovenstaande mening. :)
Fair enough, maar de lange pixelrefresh moet toch ook gebeuren?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Begrijp ik goed dat een Chromecast met Google TV niet door een LG oled gevoed kan worden?

Van twee kanten behoorlijk ridicuul.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-10 19:43

Milmoor

Footsteps and pictures.

teot schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:46:

Mmm, onze TV wordt puur gebruikt als digitale fotolijst. Hij gaat uit en aan samen met de lamp boven de bank. Hij vraagt af en toe of hij een pixel reviews mag doen, en dat is dan ook prima. Daar is hij dan vijf minuten mee bezig. Ik had me niet gerealiseerd dat hij soms na "uitzetten" nog onderhoud wil doen. Iemand een idee of het ook voldoet om het uit te laten voeren als hij dat ook vraagt?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20

Mijn setup is als volgt:
+

Zou voor een Shield gaan. Vero4K+ is een fantastisch apparaatje, maar geen ondersteuning voor Atmos/Vision. En dat gaat er ook niet komen vanwege licenties.
Had er zelf 1, maar ben overgestapt naar een shield vanwege bovenstaande en de F1TV app.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• screamhouse
MikeyMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:45:
Begrijp ik goed dat een Chromecast met Google TV niet door een LG oled gevoed kan worden?

Van twee kanten behoorlijk ridicuul.
Die moet altijd extern gevoed worden, dat ligt niet aan LG

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

screamhouse schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:06:
[...]

Die moet altijd extern gevoed worden, dat ligt niet aan LG
Nouja, wat ik zei; had van beide kanten beter gedaan kunnen worden. Meer power output op de LG. Lager verbruik op de ChromeCast.

Dit is weer een continue adapter in het stopcontact... :X

Doet de ultra het wel?

• Marcel Br
  • Laatst online: 27-10 15:31
Als het altijd een probleem is bij deze Chromecast, wat had LG dan beter moeten doen? :?
Er zijn niet voor niets standaarden afgesproken over vermogen wat een poort kan leveren.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-10 15:28
De ultra kan gevoed worden via de usb poort maar dan is hij wel begrensd op 1080 beeld ipv 4k.

• teot
Hm, meningen over het al dan niet van de stroom halen van de tv voor de pixel refresh zijn dus verdeeld.
Het is dus met name de lange pixel refresh na 2000 uur die de keus voor wel/niet van spanning halen drijft. Moeilijk, gelukkig nog even tijd om over na te denken
teot schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:50:
Hm, meningen over het al dan niet van de stroom halen van de tv voor de pixel refresh zijn dus verdeeld.
Het is dus met name de lange pixel refresh na 2000 uur die de keus voor wel/niet van spanning halen drijft. Moeilijk, gelukkig nog even tijd om over na te denken
Dat is juist.
Zo vaak loopt deze refresh dus niet maar hij moet wel een keer kunnen gaan lopen.
Als het dus even kan de TV aangesloten laten dat voorkomt problemen.

• nero355

nero355

MikeyMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:07:
Nouja, wat ik zei; had van beide kanten beter gedaan kunnen worden. Meer power output op de LG. Lager verbruik op de ChromeCast.

Dit is weer een continue adapter in het stopcontact... :X

Doet de ultra het wel?
Welke Chromecast je ook koopt : Sluit hem lekker bedraad aan via de officiële adapter die je ervoor kan kopen! :Y) :*)

WiFi is leuk, maar een Switch met een stuk of 8 LAN poorten in je TV kastje is nog leuker! >:) 8) :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nero355 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:43:
[...]

Welke Chromecast je ook koopt : Sluit hem lekker bedraad aan via de officiële adapter die je ervoor kan kopen! :Y) :*)

WiFi is leuk, maar een Switch met een stuk of 8 LAN poorten in je TV kastje is nog leuker! >:) 8) :+
WiFi is prima. Nooit problemen mee.

Probeer nu juist alle adapters in huis te saneren. Verbruikt alles bij elkaar een beste bak stroom.

• screamhouse
De Google TV is idd de enige CC die extern gevoed moet worden, staat ook in de handleiding. Ben het met je eens dat het wel ruk is.

• 418O2
Ik zou dat risico echt niet nemen

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
nee! ,elke avond 15 minuten wachten na het tv kijken en dan eventueel de stroom eraf,(is ook te zien door de monteur in het servicemenu bij eventuele klachten)

• Millert
Nu weet ik niet of dit ook voor de nieuwere modellen geldt en of dit altijd door een melding wordt aangegeven. Maar bij mijn CX kreeg ik onlangs bij het uitschakelen de melding dat de pixel refresh uitgevoerd ging worden, met de melding dat dit enige tijd in beslag zou nemen. Als dit altijd vergezeld gaat door de melding kan je dan wellicht de timer er tijdelijk van af halen. (2000u aangetikt in ongeveer een jaar en 2 maanden)

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:13

The_Worst

Unox

pwh53 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:29:
[...]

nee! ,elke avond 15 minuten wachten na het tv kijken en dan eventueel de stroom eraf,(is ook te zien door de monteur in het servicemenu bij eventuele klachten)
Je hebt dus inderdaad deze, de korte refresh (?). Deze gaat na een paar uur gebruik al lopen. Dit kan je horen doordat de televisie niet klikt als die uit gaat. De klik volgt dan pas 5 minuten later. Deze refresh wordt niet aangekondigd.

De grote refresh wordt inderdaad wel aangekondigd met een berichtje zodra je de televisie uitzet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• teot
@Millert @The_Worst

Ah, ik hoopte al op dit soort meldingen van de tv. Wordt een kwestie van even goed opletten in het eerste jaar. Dank voor de informatie.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Ik heb begrepen, volgens mij in een van de laatste videos van Vincent, dat de nieuwe C2/G2, ipv van na iedere 2000 uur, na iedere 500 uur een grote pixel refresh doet.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
arbraxas schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:36:
[...]

Zou voor een Shield gaan. Vero4K+ is een fantastisch apparaatje, maar geen ondersteuning voor Atmos/Vision. En dat gaat er ook niet komen vanwege licenties.
Had er zelf 1, maar ben overgestapt naar een shield vanwege bovenstaande en de F1TV app.
Atmos wordt wel ondersteund.
Dolby Vision voor alsnog niet en zal er waarschijnlijk licentie technisch ook niet komen bij de opensource project.
Pagina: 1 ... 449 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.