TL;DR - Gisteren een uur bezig geweest met het troubleshooten van perikelen met mijn HDMI1 poort die geen beeld wou geven. Uiteindelijk mijn recente root exploit teruggedraaid d.m.v. een Factory Reset en nu werkt alles weer.
Recent mijn C9 geroot via RootMy.TV zodat ik YouTube AdFree kon installeren. Volgens de documentatie op de GitHub installeert de exploit een Homebrew Channel en is wordt het controleren/installeren van LG firmware geblokkeerd. Apps zouden geïnstalleerd en geupdate kunnen worden zolang de app zelf geen firmware requirement heeft.
Nu zijn er enkele meldingen op hun GitHub over dat dat laatste niet mogelijk is. Zelf ook ondervonden met een update van de Netflix app, ik kreeg toen de melding dat de app niet op de TV geïnstalleerd is. De app is verder gewoon te gebruiken, maar je krijgt dan wel telkens een pop-up waar je doorheen klikken moet.
Gisteren de HBO Max app geïnstalleerd omdat ik daar toch een abo voor afgesloten heb. De app kon via de officiële kanalen geïnstalleerd en gebruikt worden.
Toen ik een willekeurige stream startte kreeg ik vreemde audio output uit mijn LG soundbar, tot dat het geluid compleet wegviel. Vervolgens kreeg ik nul audio uit mijn soundbar, ook niet als ik via mijn telefoon Spotify zou casten. Een reset van de soundbar heeft dit opgelost, al moest ik wel even opzoeken hoe dit uitgevoerd moest worden.
Maar het gedonder was nog niet voorbij, want mijn PS5 op de HDMI1 input toonde enkel een zwart scherm mét audio. Ik zag ook dat de TV de Instant Response modi en HDR deed, maar het beeld bleef zwart. Ook mijn XSX uitgeprobeerd op HDMI1 en daarbij kreeg ik precies hetzelfde resultaat. Beide consoles werkten wel op andere HDMI poorten.
Met enige tegenzin een Factory Reset van mijn C9 gedaan, en vervolgens weer een nieuwe firmware update geïnstalleerd. Dit bleek de oplossing te zijn, want alles werkte weer zoals verwacht.
Ben er al met al een goed uur mee bezig geweest. Er komen nu op de RootMy.TV GitHub ook meldingen binnen dat de exploit niet langer mogelijk is. Het was een leuk ding om te doen, maar voor nu ben ik er weer even klaar mee. Toch maar kijken naar een YouTube abo wellicht