@nero355 Is m.b.v. https://rootmy.tv niet makkelijker?
Tja, ik vond dit ook niet echt moeilijk : Denk iets van een kwartiertje prutsen of zoMy-life schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:01:
Daarnaast is het makkelijk opnieuw te fixen mocht er wat gesloopt worden door een WebOS upgrade/update en dat rooten schijnt veel permanenter te zijn en afhankelijk van eventuele bugs/exploits van WebOS met het advies erbij om niet meer upgrades/updates te draaien!
IMHO is dat niet echt de meest handige manier, tenzij je 100% zeker weet dat je TV nooit meer iets van upgrades/updates vanuit LG zal ontvangen!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dude, held!My-life schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:01:
:strip_exif()/f/image/xJ56XOEdKg4E2GVaA8tgyFXC.jpg?f=fotoalbum_medium)
Moonlight + reclamevrije YouTube. Noice!
Of een abonnement afsluiten bij YouTube Premium, middels een vpn uit Argentinië. Betaal je €1,20,- per maand en heb je ook nog eens YouTube music premium.
[ Voor 23% gewijzigd door BramViking op 26-02-2022 16:57 ]
LG TV's gebruik ik enkel om het beeld. WebOS boeit mij niet.BramViking schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:55:
Of een abonnement afsluiten bij YouTube Premium, middels een vpn uit Argentinië. Betaal je €1,20,- per maand en heb je ook nog eens YouTube music premium.
Onder Android TV is er SmartTubeNext. Dat heeft mijn voorkeur, want zo gaat er geen geld naar Google. Als je eenmaal SponsorBlock gewend bent, dan wil je niet meer terug. Integreert ook goed met YouTube Vanced voor 'casting' zonder reclame.
[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 26-02-2022 18:41 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Maar dan heb ik met Google te maken en dat wil ik helemaal niet!BramViking schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:55:
Ik in principe ook, maar ja... je hebt van die andere mensen in huis hé!The Zep Man schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:40:
LG TV's gebruik ik enkel om het beeld. WebOS boeit mij niet.
Volgens mij is dit op dezelfde SponsorBlock basis gebouwd!Onder Android TV is er SmartTubeNext. Dat heeft mijn voorkeur, want zo gaat er geen geld naar Google. Als je eenmaal SponsorBlock gewend bent, dan wil je niet meer terug. Integreert ook goed met YouTube Vanced voor 'casting' zonder reclame.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dan moet je ook geen YouTube kijken/gebruiken.nero355 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:49:
[...]
Maar dan heb ik met Google te maken en dat wil ik helemaal niet!
Nickname does not reflect reality
Doe ik ook niet!Brad Pitt schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:22:
Dan moet je ook geen YouTube kijken/gebruiken.
Maar iets met andere mensen in huis zoals ik al eerder zei...
Ik durf dit nog niet aan met een G1. Heeft iemand dit al geprobeerd op deze tv?Yonix schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:00:
[...]
Dude, held!![]()
[Afbeelding]
Vervalt hierdoor de garantie?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 16:27
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Gevalletje zon op het scherm?DM89 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:20:
Ik heb een LG C9 van 2 jaar en 2 maanden oud. Zet net Youtube aan en zag een vage streep in het midden van het scherm.
Nou, dit is het resultaat.. heb nu pixel refresher lopen, hopelijk is het dan weg 😱🥵
[Afbeelding]
Gezien de zonnige dag is deze kans groot.
De komende nachtelijke refresh lost het wel op.
Handmatige dus ook.
Volgens de maker vervalt de garantie niet en verwijdert een 'factory reset' de exploit.groxgrox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:51:
[...]
Ik durf dit nog niet aan met een G1. Heeft iemand dit al geprobeerd op deze tv?
Ik heb het, in ieder geval, sinds gistermiddag toegepast en de televisie werkt gewoon naar behoren.
Het is nu inderdaad weg, nooit eerder gehad dit.HoppyF schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:06:
[...]
Gevalletje zon op het scherm?
Gezien de zonnige dag is deze kans groot.
De komende nachtelijke refresh lost het wel op.
Handmatige dus ook.
Ik heb dit nu sinds een half jaar op de 65G1, werkt top.groxgrox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:51:
[...]
Ik durf dit nog niet aan met een G1. Heeft iemand dit al geprobeerd op deze tv?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat kan.DM89 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:32:
[...]
Het is nu inderdaad weg, nooit eerder gehad dit.
Wellicht valt er normaal gesproken geen zon direct op je TV maar via reflectie bv een auto ergens voor huis zou dit wel gebeurd kunnen zijn.
Thnx! Hier nu ook reclamevrijYonix schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:00:
[...]
Dude, held!![]()
[Afbeelding]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
HBO Max start volgende week 8 maart.
Er komt zowaar ook meteen een LG app uit.
De app zal vanaf 8 maart beschikbaar zijn op:
- LG OLED tv's met webOS 3.5 of nieuwer
- Alle Smart TV's met de laatste Android versie 5.0
- Google Chromecast
- Apple TV 4K en Apple TV HD met nieuwste tvOS software
- PS5, PS4, Xbox One en Xbox Series X|S
- Mobiele telefoons en tablets (iPhone, iPad, iPod touch en Android)
Het standaard abonnement met de beste beeldkwaliteit gaat tijdelijk €3,99 per maand kosten.
Daarover is al eerder het nodige bekend gemaakt.
- Google Chromecast
Het standaard abonnement met de beste beeldkwaliteit gaat tijdelijk €3,99 per maand kosten.
Nu Ziggo nog met een app op webos..HoppyF schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:55:
HBO Max start volgende week 8 maart.
- Google Chromecast
Kan je de App in je favorieten rij zetten, en openen zonder elke keer de Homebrew channel te openen ?
je kan inderdaad de Youtube add free app gewoon toevoegen aan je favorieten rij
[ Voor 14% gewijzigd door absrnd op 28-02-2022 16:08 ]
Aangezien het hier toch over WebOS rooting gaat, als je interesse hebt in home-made ambilight heb je heel erg geluk met onze LG TV's en hun WebOS want daarvoor is een homebrew Hyperion screengrabber (PicCap). In tegenstelling tot de dure Philips Hue Sync-box voor 200+ euro en dan zonder HDMI 2.1 kan je zonder enige extra HDMI-hardware je eigen ambilight instellen.
Samen met een WS2812B/SK6812 led-strip, ESP8266 en voeding kan je voor zo'n 50 euro totaal je eigen native ambilight maken. Het werkt met de aangesloten PS5, de interne YouTube-app, Netflix/Plex, enzovoorts.
Bij mij werkt het echt perfect naast soms wat lag bij snelle beelden, maar dat is met minder smoothing weer te fixen. Ik ben bezig met een aluminium profiel-setup en 3D-prints om het als los geheel netjes in de VESA-mount te krijgen ipv een led-strip op de TV plakken.
Edit: Vergeet ik wel te zeggen dat je hiervoor wel Hyperion op een andere server moet draaien, doe ik op mijn Synology via Docker maar kan ook op een losse Raspberry Pi. De ESP8266/ESP32 zelf is om de led-strip aan te sturen. Sowieso erg leuke projectjes met die led-strips, erg goedkoop en snel in te stellen. Veel dingen spreken voor zichzelf als je eenmaal al die termen opzoekt, maar voor vragen kan ik misschien ook helpen
Hiermee heb je trouwens bijv. 240 leds om een 65" TV heen dus echt heel exacte kleur-matching met wat op beeld is en de leds die erachter branden, de Hue Gradient TV-strips zijn 7 zones voor een meer 'faded colors' effect. Maar dat gaat allemaal weer te ver off-topic naar Hue en Hyperion.
Samen met een WS2812B/SK6812 led-strip, ESP8266 en voeding kan je voor zo'n 50 euro totaal je eigen native ambilight maken. Het werkt met de aangesloten PS5, de interne YouTube-app, Netflix/Plex, enzovoorts.
Bij mij werkt het echt perfect naast soms wat lag bij snelle beelden, maar dat is met minder smoothing weer te fixen. Ik ben bezig met een aluminium profiel-setup en 3D-prints om het als los geheel netjes in de VESA-mount te krijgen ipv een led-strip op de TV plakken.
Edit: Vergeet ik wel te zeggen dat je hiervoor wel Hyperion op een andere server moet draaien, doe ik op mijn Synology via Docker maar kan ook op een losse Raspberry Pi. De ESP8266/ESP32 zelf is om de led-strip aan te sturen. Sowieso erg leuke projectjes met die led-strips, erg goedkoop en snel in te stellen. Veel dingen spreken voor zichzelf als je eenmaal al die termen opzoekt, maar voor vragen kan ik misschien ook helpen
Hiermee heb je trouwens bijv. 240 leds om een 65" TV heen dus echt heel exacte kleur-matching met wat op beeld is en de leds die erachter branden, de Hue Gradient TV-strips zijn 7 zones voor een meer 'faded colors' effect. Maar dat gaat allemaal weer te ver off-topic naar Hue en Hyperion.
[ Voor 30% gewijzigd door MacorgaZ op 28-02-2022 19:22 ]
Bambu Lab P1S Combo
Leuk @MacorgaZ. Als je er energie voor hebt dan is het wellicht leuk hier een DIY voor te maken. Zal zeer gewaardeerd worden!
Dat is toch een feature geweest voor Philips LCD TV's die de Plasma TV's van Panasonic en Pioneer niet bij konden benen qua contrastMacorgaZ schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:38:

Hebben onze OLED TV's helemaal niet nodig!
/Beetje flauw, maar kon het niet laten...

Mis de Ambilight van m'n vorige Philips OLED nog steeds. Enige reden dat ik nu een LG heb is de prijs van de 77 inch versies van de andere merken OLED's.
Nickname does not reflect reality
Dat hoor je vaker van oud-Ambilight gebruikers. Zegt toch wel wat.Brad Pitt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:55:
Mis de Ambilight van m'n vorige Philips OLED nog steeds. Enige reden dat ik nu een LG heb is de prijs van de 77 inch versies van de andere merken OLED's.
Zelf heb ik een GX, dus dat wordt hem niet qua licht achter het scherm.
Kreeg vanmorgen een notificatie op mijn LG CX, dat de Viaplay app was gelanceerd in de content store.
Thanks, hier was ik niet van op de hoogte. Ik maak erg veel gebruik van YouTube op mijn C9 en zelfs met PiHole kreeg ik dat niet vrij van advertenties, en wat worden die veel getoond zegMy-life schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:01:
Grappig dat ik nooit bewust was van het feit dat je ook TV's kan rooten. Leuk zeg
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Dat kan dan ook niet, want dan blokkeer je de servers waar de video's op staan helaas ook!Seroczynski schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:15:
Ik maak erg veel gebruik van YouTube op mijn C9 en zelfs met PiHole kreeg ik dat niet vrij van advertenties, en wat worden die veel getoond zeg
Ik heb een 55a1 waarbij ik me soms erger aan iets in de beeldkwaliteit. Het valt vooral op bij donkere scenes waar er een lichtbron in beeld komt. Ik heb het niet bij 4k hdr, maar wel bij een 'normale' HD film op Netflix. Bijvoorbeeld bij onderstaande scene. Je ziet duidelijk de blur (bij gebrek aan beter woord) op ongeveer 2/3 van het scherm. Herkent iemand dit?
:strip_exif()/f/image/hZIU8DeSIM8xuEgjPcSX82mN.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de beleving van films thuis maakt dat echt wel een verschil. Ik vind het persoonlijk niet zo prettig als de muur een groot zwart vlak is met heel vel beeld in het midden. Los dat nu op met een verlichting op het tv-meubel, maar ambilight is van een heel ander level.Brad Pitt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:55:
Be the change you want to be!Brad Pitt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:55:
Van wat ik op internet lees, werkt dit waarschijnlijk niet op HDCP beveiligde content die op de TV zelf afgespeeld wordt, maar zou het wel werken met HDCP content die via HDMI aangeleverd wordt.
Zelf heb ik niets met Ambilight. Heb een Philips televisie die het ondersteunt op een muur die daar de ruimte voor heeft, maar het doet mij niet veel. Als je een LG TV hebt en je wilt het wel graag als tweaker, dan zijn er mogelijkheden.
Dat is verschil met HDR. HDR = Hi Dynamic Range.dennisbos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:01:
Ik heb een 55a1 waarbij ik me soms erger aan iets in de beeldkwaliteit. Het valt vooral op bij donkere scenes waar er een lichtbron in beeld komt. Ik heb het niet bij 4k hdr, maar wel bij een 'normale' HD film op Netflix. Bijvoorbeeld bij onderstaande scene. Je ziet duidelijk de blur (bij gebrek aan beter woord) op ongeveer 2/3 van het scherm. Herkent iemand dit?
[Afbeelding]
Meer kleuren.
Voorbeeld. Exacte aantallen weet ik niet, maar;
In SDR heb je bijvoorbeeld 10 tinten van zwart naar grijs.
In HDR 1000 tinten. Dus heb je minder of geen last van verloop in kleuren.
En SDR is misschien 720p dus 720 pixels. Minder pixels net als je oude telefoon om foto's te maken
HDR heeft, als het 4k is 2160p dus 2160 pixels. En dus scherper beeld.
En ook dat je A1 versie hebt, instapmodel, kan het zijn dat beeldverbeteringen minder zijn dan B of C model.
[ Voor 12% gewijzigd door mucuracat op 02-03-2022 11:39 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik snap wel dat daar verschil in zit. Maar ik vind dit toch wel storend. Het was bij mijn oude Samsung niet het geval. En die kon tot maximaal 1080p. Dus dan verwacht je met een lg oled op zijn minst gelijkwaardig beeld als de bron HD ismucuracat schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:35:
[...]
Dat is verschil met HDR. HDR = Hi Dynamic Range.
Meer kleuren.
Voorbeeld. Exacte aantallen weet ik niet, maar;
In SDR heb je bijvoorbeeld 10 tinten van zwart naar grijs.
In HDR 1000 tinten. Dus heb je minder of geen last van verloop in kleuren.
En SDR is misschien 720p dus 720 pixels. Minder pixels net als je oude telefoon om foto's te maken
HDR heeft, als het 4k is 2160p dus 2160 pixels. En dus scherper beeld.
En ook dat je A1 versie hebt, instapmodel, kan het zijn dat beeldverbeteringen minder zijn dan B of C model.
Lelijk/slecht bronmateriaal is helaas nu eenmaal zichtbaarder op een OLED dan op een oude tv. En er zal ook wel eens stukje (jarenlange) gewenning zijn aan het beeld van het oude product.dennisbos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:42:
[...]
Ik snap wel dat daar verschil in zit. Maar ik vind dit toch wel storend. Het was bij mijn oude Samsung niet het geval. En die kon tot maximaal 1080p. Dus dan verwacht je met een lg oled op zijn minst gelijkwaardig beeld als de bron HD is
Waar ik benieuwd naar ben.
Hoe maakt iedereen zijn televisie Schoon?
Mijn kat vind het af en toe leuk om er tegenop te staan en dus pootjes achter te laten.
Ik gebruik tot nu toe alleen een micro doekje
Mijn kat vind het af en toe leuk om er tegenop te staan en dus pootjes achter te laten.
Ik gebruik tot nu toe alleen een micro doekje
Het is een glasplaat. Een licht vochtig microvezeldoekje doet wonderen. Als dat niet werkt, dan kan je ook brilpoetsdoekjes gebruiken.xandoortje schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:27:
Even voor de duidelijkheid, de droge microvezel-doekjes, niet vochtige (alcohol) doekjes want dan is je scherm onherroepelijk beschadigdThe Zep Man schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:33:
[...]
dan kan je ook brilpoetsdoekjes gebruiken.
(en ja ik heb gelezen dat iemand dit met die natte alcohol doekjes deed)
Hier al 3 jaar met microvezel doekje.
Als er een vlek op zit die er niet afgaat gebruik ik een beetje water.
Als er een vlek op zit die er niet afgaat gebruik ik een beetje water.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
LG 2022 OLED TV: Availability and prices announced for European markets
https://www.notebookcheck...ean-markets.605255.0.html
https://www.notebookcheck...ean-markets.605255.0.html
Oh, absoluut goed punt. Had ik erbij moeten zeggen. LG heeft er ook wat over:absrnd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:46:
Even voor de duidelijkheid, de droge microvezel-doekjes, niet vochtige (alcohol) doekjes want dan is je scherm onherroepelijk beschadigd
Dus een microvezeldoekje, eventueel licht vochtig gemaakt met gewoon water.Chemicals such as alcohol, thinners, or benzene should be strictly avoided, as they may damage the protective film covering the panel.
Komt weer op aantal pixels. Met 1080p ziet 720p er beter uit dan met 2160p.dennisbos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:42:
[...]
Ik snap wel dat daar verschil in zit. Maar ik vind dit toch wel storend. Het was bij mijn oude Samsung niet het geval. En die kon tot maximaal 1080p. Dus dan verwacht je met een lg oled op zijn minst gelijkwaardig beeld als de bron HD is
En is je nieuwe tv waarschijnlijk ook groter, waar 720p of lager nog meer opgeblazen wordt.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik wist niet dat dit dan slechter wordt. Ik dacht dat met upscaling enzo een 'betere' tv ook beter beeld uit 720p krijgt. Maar goed, zal er dus aan moeten wennen. En zoveel mogelijk 4k kijken, maar dat is nog maar weinig beschikbaar helaas.mucuracat schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:15:
[...]
Komt weer op aantal pixels. Met 1080p ziet 720p er beter uit dan met 2160p.
En is je nieuwe tv waarschijnlijk ook groter, waar 720p of lager nog meer opgeblazen wordt.
TV's kunnen veel, maar geen wonderen verwachten.dennisbos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:18:
[...]
Ik wist niet dat dit dan slechter wordt. Ik dacht dat met upscaling enzo een 'betere' tv ook beter beeld uit 720p krijgt. Maar goed, zal er dus aan moeten wennen. En zoveel mogelijk 4k kijken, maar dat is nog maar weinig beschikbaar helaas.
En zoals ik zei.. Je hebt A model, waar upscaling net wat minder is.
En bron is heeeeel belangrijk. Voorbeeld: Amazon Prime stream zelfs met 4k en HDR laat vaak artifacts zien en rare kleuren.
Als je eenmaal gewend bent. En je Dolby content kijkt, zul je tevreden zijn. Nieuw content is vaak al minimaal 4k/UHD
CE Repair vandaag voor de tweede keer langsgeweest (eerste panelvervanging was DOA). De monteur had de tv doos niet goed tegen een bankje neergezet en het viel dwars door een ruit van een mijn deur heen. Lekker begin. Daarna bleek het nieuwe panel dode pixels te hebben in de bovenhoeken, minstens 50 in totaal. Het is alsnog een verbetering ten opzichte van mijn vorige panel, want die had letterlijk honderden dode pixels.
Nu moet ik weer via plattetv contact opnemen om hopelijk tot een goede oplossing te komen. Het is gewoon jammer dat ik in deze draaimolen ben terechtgekomen. Wat een gedoe. Nou ook nog een ruit laten repareren.
Nu moet ik weer via plattetv contact opnemen om hopelijk tot een goede oplossing te komen. Het is gewoon jammer dat ik in deze draaimolen ben terechtgekomen. Wat een gedoe. Nou ook nog een ruit laten repareren.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kensuke schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:42:
CE Repair vandaag voor de tweede keer langsgeweest (eerste panelvervanging was DOA). De monteur had de tv doos niet goed tegen een bankje neergezet en het viel dwars door een ruit van een mijn deur heen. Lekker begin. Daarna bleek het nieuwe panel dode pixels te hebben in de bovenhoeken, minstens 50 in totaal. Het is alsnog een verbetering ten opzichte van mijn vorige panel, want die had letterlijk honderden dode pixels.

Nee hè!
Wat een pech.
Drie keer repareren is maximaal, dan volgt omruil voor een geheel nieuwe TV.
Nieuwe ruit ook nog, op kosten van de monteur zeker?
Dat komt door teveel compressie en een te lage bitrate waardoor je weer slechte Chroma Subsampling krijgt :dennisbos schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:01:
[Afbeelding]

Bron : https://www.videomaker.co...omy-of-chroma-subsampling
Daarnaast heb je ook zoiets als Dithering die wordt gebruikt om Color Banding te verbergen :

Maar door teveel compressie maak je die ook deels of geheel ongedaan en dan krijg je weer dat soort troep in je beeld!

Dit soort artifacts zijn dan ook de reden dat er hele hordes mensen nog steeds liever heel ver weg van de streamingdiensten wegblijven!
Ik wil even inspringen op die tweede afbeelding die je post. Vaak merk ik toch dat ik, ondanks dat ik volgens mij kwalitatief goede sources gebruik, van die "kleurkringen" zie als aan de linkerzijde van de afbeelding. Dit gebeurd zowel in films als games, maar ik durf niet te zeggen of het enkel SDR of HDR content betreft. Ik zou verwachten dat met een OLED (in mijn geval de C9) het veel meer zoals het gradient aan de rechterzijde eruit zou zien.nero355 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:41:
[...]
Daarnaast heb je ook zoiets als Dithering die wordt gebruikt om Color Banding te verbergen :
[Afbeelding]
Maar door teveel compressie maak je die ook deels of geheel ongedaan en dan krijg je weer dat soort troep in je beeld!
Dit soort artifacts zijn dan ook de reden dat er hele hordes mensen nog steeds liever heel ver weg van de streamingdiensten wegblijven!
Ik heb mijn televisie gekalibreerd aan de hand van de video's van Vincent van HDTVTest. Is er verder nog iets dat ik zou kunnen doen of dat ik verkeerd doe?
Durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd...Seroczynski schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:45:
Ik wil even inspringen op die tweede afbeelding die je post. Vaak merk ik toch dat ik, ondanks dat ik volgens mij kwalitatief goede sources gebruik, van die "kleurkringen" zie als aan de linkerzijde van de afbeelding. Dit gebeurd zowel in films als games, maar ik durf niet te zeggen of het enkel SDR of HDR content betreft. Ik zou verwachten dat met een OLED (in mijn geval de C9) het veel meer zoals het gradient aan de rechterzijde eruit zou zien.
Ik heb mijn televisie gekalibreerd aan de hand van de video's van Vincent van HDTVTest. Is er verder nog iets dat ik zou kunnen doen of dat ik verkeerd doe?
In principe heeft een OLED TV een 10-bit paneel of beter en dan ook nog eens een echte en geen 8-bit i.c.m. FRC toestanden dus daar mag het niet aan liggen!
Wat je namelijk weleens tegenkomt is het volgende :
- Men koopt een monitor, maar weet niet dat deze een 8-bit exemplaar is.
- Vervolgens laat voornamelijk sommige film content allerlei rare artifacts zien zoals eerder gemeld.
En daar kan je dus echt niks aan doen, want het paneel kan niet beter dan dat!
Hmm, ik zal eens gaan bijhouden bij welke content ik het zie. Meten is weten zeggen ze altijd =)
Neem een blu-ray player en bekijk een Blu-ray film die 4k en HDR/Dolby Vision is.Seroczynski schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:56:
Hmm, ik zal eens gaan bijhouden bij welke content ik het zie. Meten is weten zeggen ze altijd =)
Of een kopie van een film.
Of dolby demo bestandjes.
Klik op Download knop. Was lastig te zien. Dan krijg je voorbeeld filmpjes die je kunt downloaden.
Test eens ermee of je beter beeld hebt.
https://www.demolandia.net/4k-video-test/dolby-vision.html
Zoals altijd.. Crap in, crap out!
Content is belangrijk. Je netwerk, met streamen kan het voorkomen dat het soms minder wordt.
Ja, dat lijkt inderdaad op wat ik bedoel. En ik geloof dat ik het ook vaker opmerk bij streaming dan bij reguliere tv (niet 4k uitzending)nero355 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:41:
[...]
Dat komt door teveel compressie en een te lage bitrate waardoor je weer slechte Chroma Subsampling krijgt :
[Afbeelding]
Bron : https://www.videomaker.co...omy-of-chroma-subsampling
[Afbeelding]
https://samagame.com/blog...nd-seven-other-platforms/
Hier een test die de verschillen in bitrate laat zien voor verschillende streaming diensten. Mijn ervaring over de zichtbare beeldkwaliteit op mijn 65" met Apple is erg goed en deze komt dat ook met de hoogste bitrate naar voren in de test.
Let wel Blu-rays gaan soms tot over de 100Mbps....
Hier een test die de verschillen in bitrate laat zien voor verschillende streaming diensten. Mijn ervaring over de zichtbare beeldkwaliteit op mijn 65" met Apple is erg goed en deze komt dat ook met de hoogste bitrate naar voren in de test.
Wat een belachelijke europese prijzen dit jaar lol.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1646134253
Adviesprijzen,altijd een stuk hoger dan wat je er voor kan/gaat betalen.BramViking schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:48:
Wat een belachelijke europese prijzen dit jaar lol.
Dit is een oude test van toen de lockdowns nog niet zo lang bezig waren en diverse streamingdiensten de bitrates omlaag hadden geschroefd. Staat ook letterlijk in de tekst. De tests van die website zijn dus nu niet meer relevant.Scidd0w schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:29:
https://samagame.com/blog...nd-seven-other-platforms/
Het gaat hierom een verhoging, in plaats van een verlaging, van minimaal €400,- euro.Wren schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:19:
[...]
Adviesprijzen,altijd een stuk hoger dan wat je er voor kan/gaat betalen.

Ik zie 300E verschil tussen een C1 en een C2,maar ok. Dat scheelt idd. Wellicht gaat de B lijn de C meer vervangen en willen ze de C hoger positioneren met bepaalde features.BramViking schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:56:
[...]
Het gaat hierom een verhoging, in plaats van een verlaging, van minimaal €400,- euro.
[Afbeelding]
Ik heb op basis van de introductieprijzen van de C-serie vanaf 2017 tot 2022 een overzichtje gemaakt. Gekozen voor de C-serie omdat dit de langst verkrijgbare meest brede serie is, dus het beste te vergelijken. Groen is gelijk of gedaald, oranje gestegen.
Er is dit jaar in ieder geval een einde gekomen aan de prijsdalingen, het grootste model uitgezonderd (waar altijd de grootste prijsdalingen te zien zijn). Ik vermoed dat de inflatie zich ook hier doet gelden.
Er is dit jaar in ieder geval een einde gekomen aan de prijsdalingen, het grootste model uitgezonderd (waar altijd de grootste prijsdalingen te zien zijn). Ik vermoed dat de inflatie zich ook hier doet gelden.
/f/image/mbtodQOflea1pVhp69uOP1qH.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 02-03-2022 21:44 ]
Ik kijk naar de 65 inch modellen en daarin is het dus minimaal €400,-. zelfs met inflatie kom je niet op dergelijke verhogingen.Wren schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:01:
[...]
Ik zie 300E verschil tussen een C1 en een C2,maar ok. Dat scheelt idd. Wellicht gaat de B lijn de C meer vervangen en willen ze de C hoger positioneren met bepaalde features.
[ Voor 19% gewijzigd door BramViking op 02-03-2022 21:43 ]
Is de plex-app bij jullie ook zo brak?
Hier een G1, met zowel aangesloten shield, als pc met plex-app streamt hij prima, maar de app op de lg buffert eindeloos en hapert ook flink tijdens het afspelen.
Ik zocht het zelf in de netwerkaansluiting van de G1, dus heb de usb-netwerkadapter aangesloten en dus 300 ipv 100 mb in de netflix test, dat ziu toch voldoende moeten zijn?
Kan de shield gebruiken, maar die zou op zich de deur uit kunnen als plex normaal presteert, want andere apps gaan wel prima…
Hier een G1, met zowel aangesloten shield, als pc met plex-app streamt hij prima, maar de app op de lg buffert eindeloos en hapert ook flink tijdens het afspelen.
Ik zocht het zelf in de netwerkaansluiting van de G1, dus heb de usb-netwerkadapter aangesloten en dus 300 ipv 100 mb in de netflix test, dat ziu toch voldoende moeten zijn?
Kan de shield gebruiken, maar die zou op zich de deur uit kunnen als plex normaal presteert, want andere apps gaan wel prima…
[ Voor 188% gewijzigd door boefje79 op 02-03-2022 23:08 ]
2022 is een mooi jaar voor display land. Samen met de Alienware qd OLED worden dit 2 leuke upgrades 
YouTube: Sony A95K QD-OLED TV review | Is it really that good?
[ Voor 33% gewijzigd door ion op 03-03-2022 00:47 ]
Ik vind QD-Oled nog steeds overhyped. Heb nog niks kunnen zien dat het nu echt veel beter is dan conventionele OLEDs. Ook één van de redenen dat Samsung electronics er helemaal vol voor gaat op dit moment.
Die Alienware gaat hier hopelijk komenion schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:46:
2022 is een mooi jaar voor display land. Samen met de Alienware qd OLED worden dit 2 leuke upgrades
Alleen zien dat freesync daar effe op werkt want op de pagina staat enkel g-sync
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
1000 nits, 90% bt2020, hogere colour volume, betere kijkhoeken.BramViking schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 02:41:
Ik vind QD-Oled nog steeds overhyped. Heb nog niks kunnen zien dat het nu echt veel beter is dan conventionele OLEDs. Ook één van de redenen dat Samsung electronics er helemaal vol voor gaat op dit moment.
Iets wat LGD nooit gaat lukken met WOLED.
Als ik die prijzen en evolutie zie, heb ik mijn aankoop wel op het perfecte moment gedaan. Met Black Friday ongeveer €900 (incl. cashback) voor mijn 55C1. Met dank aan Pepper trouwens.Cap schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:39:
Ik heb op basis van de introductieprijzen van de C-serie vanaf 2017 tot 2022 een overzichtje gemaakt.
Ik geniet dagelijks met volle teugen. Er is echter 1 ding dat problematisch blijft bij mij, en dat is audio (externe 5.1 via Optical Out van de C1) die onder sommige omstandigheden niet in sync is met het beeld. Heb het nu bvb heel hard op Prime Video. Hierbij ligt het wel bijna zeker aan de app zelf, want (a) het sync probleem heb ik ook met de ingebouwde luidsprekers, en (b) met de Netflix app heb ik helemaal geen probleem.
Heb nu wel gevonden dat er in de audio settings een sectie 'Match screen and sound' waar je een delay kunt instellen voor het geluid. In de online help staat er overigens dat dit inderdaad voorzien is om te compenseren voor vertraging veroorzaakt door de beeldverwerking van de TV. Maar ik vind het wel absurd dat je dit als gebruiker zelf moet instellen, alsof ze bij LG niet zelf kunnen gaan meten hoeveel extra latency bepaalde beeldalgoritmes introduceren en daarop het geluid afstellen. Met mijn andere TVs heb ik nooit of te nimmer issues gehad met audio-sync.
Helaas is dit nog geen oplossing van mijn andere sync probleem nl bij het afspelen van BluRays op mijn PS4. Want daar gaat het geluid rechtstreeks van PS4 naar Receiver.
Ik ervaar sub-optimale internetsnelheid op mijn G1 over zowel 5Ghz Wifi (45-55) als bekabeld (55-60) met een 100mbps abo. Dat is wellicht snel genoeg voor nu, maar ik vind het raar dat hier mensen 200+ rapporteren en ik niet over de 60 kom.
Op 5Ghz al de hele range aan kanalen langs gegaan, maar hoger dan 55mbps lukt niet. In het modem zelf staat dat de verbinding ±550mbps toestaat, dus het lijkt bijna alsof het niet aan mijn thuis netwerk ligt. Maar toch halen andere apparaten hogere snelheden.
Is in combinatie met een Fritzbox 7590 en getest via de Netflix app.
Heeft nog suggesties?
Op 5Ghz al de hele range aan kanalen langs gegaan, maar hoger dan 55mbps lukt niet. In het modem zelf staat dat de verbinding ±550mbps toestaat, dus het lijkt bijna alsof het niet aan mijn thuis netwerk ligt. Maar toch halen andere apparaten hogere snelheden.
Heeft nog suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 03-03-2022 11:22 ]
Wat ik heb begrepen is dat er niet zo veel verschil in zit tussen nu en wanneer deze test gehouden is. Heb jij een ander voorbeeld of test?Wildfire schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:26:
[...]Dit is een oude test van toen de lockdowns nog niet zo lang bezig waren en diverse streamingdiensten de bitrates omlaag hadden geschroefd. Staat ook letterlijk in de tekst. De tests van die website zijn dus nu niet meer relevant.
Heb je netflix? Check daar eens mee. Heeft onder instellingen netwerk/speedtest.MailMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:19:
Ik ervaar sub-optimale internetsnelheid op mijn G1 over zowel 5Ghz Wifi (45-55) als bekabeld (55-60) met een 100mbps abo. Dat is wellicht snel genoeg voor nu, maar ik vind het raar dat hier mensen 200+ rapporteren en ik niet over de 60 kom.
Heeft nog suggesties?
En wat haal je met je pc/laptop/telefoon?
Zie mijn berichtmucuracat schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:09:
[...]
Heb je netflix? Check daar eens mee. Heeft onder instellingen netwerk/speedtest.
En wat haal je met je pc/laptop/telefoon?
Laptop/Telefoon doen 80mbps.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
QuickStart+MailMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:28:
Hmm, voeding eens uit de TV getrokken (en weer aangesloten) en nu is het 70mpbs+ bij Netflix...
Is er nog een andere reboot optie voor de pc naast stroom eraf?
Ah ja, rare naam ervoor maar goed. Thanks!
Gekke is dat de snelheid helaas weer terug is naar 45mbps... Al zie ik dat hij ook overgesprongen is naar 2.4Ghz ipv 5Ghz... Dat had ik eerder en vind ik vrij irritant. Lijkt alleen op te lossen te zijn door beide kanalen anders te noemen maar dan gaat m'n Mesh functionaliteit naar de knoppen.
[ Voor 32% gewijzigd door MailMan op 03-03-2022 14:14 ]
Ja dat is wel gek, ik haal op m'n 65G1 via LAN 100 mbit en via USB 3.0 -> LAN adapter haal ik 300 mbit (maximale van m'n abonnement). Wifi gebruik ik sinds m'n 55B6 (2016 model) OLED al niet meer omdat het onbetrouwbaar was.MailMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:19:
Wat voor 100 mbit abonnement heb je? Glasvezel, kabel of ADSL? Op andere apparaten haal je wel 100 mbit?
Yep op andere apparaten haal ik wel tegen de 100mbit, wat gelijk is aan mijn abonnement (XS4ALL DSL).stin00 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:20:
[...]
Ja dat is wel gek, ik haal op m'n 65G1 via LAN 100 mbit en via USB 3.0 -> LAN adapter haal ik 300 mbit (maximale van m'n abonnement). Wifi gebruik ik sinds m'n 55B6 (2016 model) OLED al niet meer omdat het onbetrouwbaar was.
Wat voor 100 mbit abonnement heb je? Glasvezel, kabel of ADSL? Op andere apparaten haal je wel 100 mbit?
Nou weet ik niet hoe betrouwbaar de Netflix speedtest is, maar echt een andere optie is er niet. Ik twijfel namelijk helemaal over die webbased versies via de WebOS browser.
Er zijn ook apps op LG app store om snelheid te meten.MailMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:22:
[...]
Yep op andere apparaten haal ik wel tegen de 100mbit, wat gelijk is aan mijn abonnement (XS4ALL DSL).
Nou weet ik niet hoe betrouwbaar de Netflix speedtest is, maar echt een andere optie is er niet. Ik twijfel namelijk helemaal over die webbased versies via de WebOS browser.
Maar ja, alles is een moment opname. Misschien met wifi app op je telefoon kijken welke kanaal je beter kunt gebruiken? Telefoon naast je tv testen?
Welke app is dat? Speed test 2 is van een Rus die zich voordoet alsof hij van LG ismucuracat schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:09:
[...]
Er zijn ook apps op LG app store om snelheid te meten.
Maar ja, alles is een moment opname. Misschien met wifi app op je telefoon kijken welke kanaal je beter kunt gebruiken? Telefoon naast je tv testen?
Klinkt als een slecht ingesteld netwerk als je echt maar 80 Mbps haalt als in 10 MB/sMailMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:15:
Laptop/Telefoon doen 80mbps.
- VHT op 80 MHz
- 2.4 GHz zo laag mogelijk instellen richting de 4 dBi
- 5 GHz zo hoog mogelijk, maar niet te hoog : 16 a 20 dBi is zat!
En probeer het dan nog eens!
* nero355 geeft zijn LG OLED TV een knuffel omdat die gewoon netjes 94 Mbps via de UTP aansluiting haalt
/EDIT :
Dan volg ik jou ook niet...MailMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:45:
Ik volg je niet? Die 80mbps is gewoon de max van m’n internet abo, wat ik ook zou verwachten dat mijn LG G1 zou halen, maar dat lukt dus niet. Ook niet wired.
In de router staat overigens gewoon 600mbps als snelheid.
Wees de volgende keer wat duidelijker in je post zou ik zeggen...

[ Voor 30% gewijzigd door nero355 op 04-03-2022 00:00 ]
Ik volg je niet? Die 80mbps is gewoon de max van m’n internet abo, wat ik ook zou verwachten dat mijn LG G1 zou halen, maar dat lukt dus niet. Ook niet wired.nero355 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:00:
[...]
Klinkt als een slecht ingesteld netwerk als je echt maar 80 Mbps haalt als in 10 MB/s
- VHT op 80 MHz
- 2.4 GHz zo laag mogelijk instellen richting de 4 dBi
- 5 GHz zo hoog mogelijk, maar niet te hoog : 16 a 20 dBi is zat!
En probeer het dan nog eens!
* nero355 geeft zijn LG OLED TV een knuffel omdat die gewoon netjes 94 Mbps via de UTP aansluiting haalt
In de router staat overigens gewoon 600mbps als snelheid.
[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 03-03-2022 20:21 ]
100 is de max van de interne netwerkaansluiting, zie ook: YouTube: How to Turbo-Boost Your TV's Internet Connection Speed (Works on LG ...MailMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:19:
Heeft nog suggesties?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Net even getest met mijn C9 en de Netflix test.MailMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:45:
[...]
Ik volg je niet? Die 80mbps is gewoon de max van m’n internet abo, wat ik ook zou verwachten dat mijn LG G1 zou halen, maar dat lukt dus niet. Ook niet wired.
Haal 95Mbps wat prima is want mijn maximum internet snelheid is 100Mbps.
Volgende week stap ik over naar een andere provider en gaat de snelheid omhoog, ik ga dan opnieuw testen.
De C9 is alleen met WiFi verbonden.
De WebOS browser is één grote grap, die raak ik nooit meer aan. Via de Netflix speedtest haal ik 304 Mbit (bedraad via adapter), dit haal ik bedraad ook op m'n PC in speedtests. Die lijkt me aardig betrouwbaar.MailMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:22:
[...]
Yep op andere apparaten haal ik wel tegen de 100mbit, wat gelijk is aan mijn abonnement (XS4ALL DSL).
Zowel wired as via wifi haal ik lang na geen 100mbpsboefje79 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:50:
[...]
100 is de max van de interne netwerkaansluiting, zie ook: YouTube: How to Turbo-Boost Your TV's Internet Connection Speed (Works on LG ...
Het lijkt wat beter te gaan op 5Ghz kanaal 36 trouwens. Maarja, daar zit iedereen in de buurt op
[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 03-03-2022 20:38 ]
Netflix is 15,5 Mbps, niet 15,5 MBps per seconde, snap de discussie over de snelheid niet. Alles iets boven deze snelheid is goed.HoppyF schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:52:
[...]
Net even getest met mijn C9 en de Netflix test.
Haal 95Mbps wat prima is want mijn maximum internet snelheid is 100Mbps.
Volgende week stap ik over naar een andere provider en gaat de snelheid omhoog, ik ga dan opnieuw testen.
De C9 is alleen met WiFi verbonden.
Men moet gewoon dit verplicht stellen net als het alfabet leren
1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb) en vice versa...
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat klopt.TFX77 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:36:
[...]
Netflix is 15,5 Mbps, niet 15,5 MBps per seconde, snap de discussie over de snelheid niet. Alles iets boven deze snelheid is goed.![]()
Men moet gewoon dit verplicht stellen net als het alfabet leren:
1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb) en vice versa...
Voor streaming diensten zoals Netflix is 100Mbps meer dan genoeg.
Er zijn echter mensen die van hun eigen NAS of media server toch meer bandbreedte nodig hebben.
Dan is snelle Wifi wel handig.
Of eventueel de USB netwerk adapter zoals deze al vaker hier genoemd is.
Goedenavond,
Ik ben een blije gebruiker van een lg c1 55 inch. Mooi beeld en super om mee te gamen. Ik vroeg me alleen af hoe ik kan zien welke resolutie er op een bepaald moment gebruikt wordt! vroeger had je hier een info knop voor op een remote.
Ik ben een blije gebruiker van een lg c1 55 inch. Mooi beeld en super om mee te gamen. Ik vroeg me alleen af hoe ik kan zien welke resolutie er op een bepaald moment gebruikt wordt! vroeger had je hier een info knop voor op een remote.
Flink aantal keer op de groene knop drukken.dessie1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:13:
Goedenavond,
Snap ik, helemaal. Echter een paar tientjes uitgeven voor een Raspberry Pi of een Vero 4K+ doet het veel beter met volledige Kodi ondersteuning. Er is geen goede manier om alles via je TV of via Plex te streamen imho ook daar is meer kwaliteit verlies dan wat je kan zien op streaming services. Maar ieder zijn ding natuurlijk.HoppyF schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:20:
[...]
Dat klopt.
Voor streaming diensten zoals Netflix is 100Mbps meer dan genoeg.
Er zijn echter mensen die van hun eigen NAS of media server toch meer bandbreedte nodig hebben.
Dan is snelle Wifi wel handig.
Of eventueel de USB netwerk adapter zoals deze al vaker hier genoemd is.
En met 100Mbit Ethernet op mijn Vero 4K+ kan ik nog steeds alles afspelen zelfs 60GB blue rays.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Net door een domme fout is er enorm veel kaarsvet op mijn OLED TV gekomen...
Na wat paniekerig Googlen heb ik heel voorzichtig de kaarsdruppels eraf gekrapt met een microvezel doekje. Vervolgens met een minimaal nat gemaakt microvezel doekje (lauw water) proberen schoon te vegen, vervolgens 'afgedroogd' - horizontaal en verticaal - met een droog microvezel doekje.
Gelukkig doet het scherm het nog, maar er zit nu op een groot deel van de TV wel een lelijke vette laag, waardoor ik strepen zie. Tijdens het kijken geen last, wel als hij uit staat.
Ik kan eigenlijk weinig vinden over de combinatie van kaarsvet + OLED. Is er een manier om die lelijke strepen weg te krijgen? Een bepaald goedje wat de TV niet beschadigt?
Na wat paniekerig Googlen heb ik heel voorzichtig de kaarsdruppels eraf gekrapt met een microvezel doekje. Vervolgens met een minimaal nat gemaakt microvezel doekje (lauw water) proberen schoon te vegen, vervolgens 'afgedroogd' - horizontaal en verticaal - met een droog microvezel doekje.
Gelukkig doet het scherm het nog, maar er zit nu op een groot deel van de TV wel een lelijke vette laag, waardoor ik strepen zie. Tijdens het kijken geen last, wel als hij uit staat.
Ik kan eigenlijk weinig vinden over de combinatie van kaarsvet + OLED. Is er een manier om die lelijke strepen weg te krijgen? Een bepaald goedje wat de TV niet beschadigt?
Das klote man! Beste ontvetter is St. Marc van de gamma... weet alleen niet of dit de TV kan beschadigen. Je zou er een klein stukje mee kunnen doen om te testen... anders woon- en/of inboedelverzekering? Als bijvoorbeeld je kinderen het per ongeluk gedaan hebben dan kan je aansprakelijkheidsverzekering helpen.Fuujii schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:29:
Net door een domme fout is er enorm veel kaarsvet op mijn OLED TV gekomen...![]()
Bedankt voor de reactie. Ik zou graag eerst willen kijken of het met een middeltje op te lossen is, in plaats van direct kijken naar een verzekering.TFX77 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:41:
[...]
Das klote man! Beste ontvetter is St. Marc van de gamma... weet alleen niet of dit de TV kan beschadigen. Je zou er een klein stukje mee kunnen doen om te testen... anders woon- en/of inboedelverzekering? Als bijvoorbeeld je kinderen het per ongeluk gedaan hebben dan kan je aansprakelijkheidsverzekering helpen.
Weet iemand of een ontvetter slim is en of het kwaad kan bij een (OLED) tv?
Misschien een stomme vraag, maar helpt dit ook tegen de vettigheid? Dat is het grootste probleem.Deleon78 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:54:
Monitorreinigingsspul?
Heb je wel eens op YouTube gekeken?Fuujii schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:57:
[...]
Bedankt voor de reactie. Ik zou graag eerst willen kijken of het met een middeltje op te lossen is, in plaats van direct kijken naar een verzekering.
Dat is een mogelijke oplossing. Een oude pan verhitten d.m.v. water koken (en weggooien), een stuk dik, natgemaakt textiel zoals een sok verhitten d.m.v. de pan, en daarmee het kaarsvet voorzichtig opvegen. De warmte van de sok maakt het vloeibaar. Geen middeltjes nodig. Je doet op zich niets wat het kaarsvet niet gedaan heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 04-03-2022 09:24 ]
Kort gekeken, ik ben echter altijd wel voorzichtig met 'amateur oplossingen', omdat ik niet wil dat het scherm beschadigd (ik ga ervan uit dat de gemiddelde gebruiker hier wat meer verstand heeft).The Zep Man schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:09:
[...]
Heb je wel eens op YouTube gekeken?
[YouTube: How To Get Candle Wax Off Of Your TV Screen #LCD #LED]
Dat is een mogelijke oplossing. Een oude pan verhitten d.m.v. water koken (en weggooien), een stuk dik textiel zoals een sok (droog!) verhitten d.m.v. de pan, en daarmee het kaarsvet voorzichtig opvegen. De warmte van de sok maakt het vloeibaar. Geen middeltjes nodig. Je doet op zich niets wat het kaarsvet niet gedaan heeft.
Ik zal dit echter proberen. De grote stukken kaarsvet zijn er sowieso al af. Het gaat nu puur om de vette laag. Bedankt!
Als er in tussen tijd nog iemand komt met dezelfde ervaring en een sowieso werkende oplossing, graag!
Ik heb zelf geen ervaring met kaarsvet op mijn OLED schermen (heb eeuwen geleden echte kaarsen afgezworen), dus kan het niet vanuit persoonlijke ervaring vertellen. Wel lijkt mij dit een logische oplossing. Zoals genoemd doe je niets wat het kaarsvet niet al heeft gedaan qua hitte, en je mag een OLED scherm bijvoorbeeld ook schoonmaken met een vochtig microvezeldoekje.Fuujii schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:26:
Kort gekeken, ik ben echter altijd wel voorzichtig met 'amateur oplossingen', omdat ik niet wil dat het scherm beschadigd (ik ga ervan uit dat de gemiddelde gebruiker hier wat meer verstand heeft).
Ik heb ooit fock op gemaakt met kaars uitblazen, kwam er dag later achter dat het overal op de ruit zat. Rode kaarsvet, dus niet omheen te kijken.quote en diverse off-topic reacties in prullenbak gegooid.
ik krabben met mesje, en niets maakte het echt schoon....dus de oude wijsheid ducktape of wd40.
Wd40 klein beetje op ruit gespoten, en krabt het met mesje er makkelijk af.
dus ik zou eens wd40 op poetsdoekje doen, en zachtjes er over heen proberen en dan met nagel er rustig proberen af te krabben....verder wens ik je succes en wil ik before and after zien
[ Voor 21% gewijzigd door S1NN3D op 04-03-2022 16:54 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Is te proberen.sikkwittet schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:15:
[...]
Ik heb ooit fock op gemaakt met kaars uitblazen, kwam er dag later achter dat het overal op de ruit zat. Rode kaarsvet, dus niet omheen te kijken.
ik krabben met mesje, en niets maakte het echt schoon....dus de oude wijsheid ducktape of wd40.
Wd40 klein beetje op ruit gespoten, en krabt het met mesje er makkelijk af.
dus ik zou eens wd40 op poetsdoekje doen, en zachtjes er over heen proberen en dan met nagel er rustig proberen af te krabben....verder wens ik je succes en wil ik before and after zien
Hoe krijg je alleen de restanten van de WD40 weer weg?
Dat laat ook een residu achter.
Maar goed dat is waarschijnlijk makkelijker te doen dan zo kaarsvet te verwijderen.
ik zou dan willen zegggen, duct tape ofcHoppyF schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:24:
[...]
Is te proberen.
Hoe krijg je alleen de restanten van de WD40 weer weg?
Dat laat ook een residu achter.
Maar goed dat is waarschijnlijk makkelijker te doen dan zo kaarsvet te verwijderen.
Ik heb gezocht in dit topic naar 'kaarsvet'. Ik krijg 0 zoekresultaten, vandaag de vragen.HoppyF schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:10:
[...]
Slecht nieuws voor je…
Hoe vaak is het schoonmaken van het scherm al langs gekomen?
Zoals je hopelijk begrijpt wil ik het scherm niet verder vernaggelen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik begrijp wel dat je niet zomaar met agressieve schoonmaak middelen op je scherm wilt poetsen.Fuujii schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:17:
[...]
Ik heb gezocht in dit topic naar 'kaarsvet'. Ik krijg 0 zoekresultaten, vandaag de vragen.
Zoals je hopelijk begrijpt wil ik het scherm niet verder vernaggelen.
Om lichte vettigheid en vuil te verwijderen gebruik ik hier een droog vezeldoekje met een enkele druppel vloeistof. Dit is een brillenglazen schoonmaakmiddel die mijn opticien gebruikt en waar de coating op de glazen niet aangetast wordt.
Bij gewone brillendoekjes weet je niet wat er precies in zit.
GlasKlar:
https://glasklaroptica.com/nl
@Fuujii
Je zou ook nog dit doekje kunnen overwegen : pricewatch: Sigma Microfiber Reinigingsdoekje
Is een hele bekende uit Fotografie & Video en ik heb nog nooit krassen op mijn lenzen gezien na gebruik ervan!
Je zou ook nog dit doekje kunnen overwegen : pricewatch: Sigma Microfiber Reinigingsdoekje
Is een hele bekende uit Fotografie & Video en ik heb nog nooit krassen op mijn lenzen gezien na gebruik ervan!
Geen problemen hier met de G1 en Plex. Ik heb wel ergens gelezen dat de performance op WiFi beter is dan bekabeld....boefje79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:18:
Is de plex-app bij jullie ook zo brak?
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.