• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Ik wil even twee dingen checken met jullie.

Ik heb nu een LG G1 gekoppeld aan de DSP11RA via de HDMI eARC poort (HDMI2). Het display van de DSP11RA geeft nu ARC aan ik had hier eigenlijk e-ARC verwacht. Klopt dit?

Ook zie ik geen Dolby Atmos melding in de rechterbovenhoek van de G1 als ik het geluid afspeel via de DSP11RA maar ik krijg die melding wel als ik het geluid afspeel via de interne tv speaker. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Volume en kanalen werken, gids/menu wat omslachtig via de 3-dots-knop, maar ok…

Maar ik merl dat de next niet in standby gaat/uit standby gaat bij uit/aan zetten van de G1…🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:11
Jesp_J schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:57:

Ik heb nu een LG G1 gekoppeld aan de DSP11RA via de HDMI eARC poort (HDMI2). Het display van de DSP11RA geeft nu ARC aan ik had hier eigenlijk e-ARC verwacht. Klopt dit?

Ook zie ik geen Dolby Atmos melding in de rechterbovenhoek van de G1 als ik het geluid afspeel via de DSP11RA maar ik krijg die melding wel als ik het geluid afspeel via de interne tv speaker. Klopt dit?
Ik heb een B9 met een DSN10YG, niet het zelfde maar het zal in de buurt komen.

Bij mijn soundbar staat er wel e-arc op de soundbar. Staat de TV wel op e-arc bij de sound settings? zorg dat de tv op e-arc met passtrough staat.

Als ik dolby atmos afspeel krijg ik niet de melding op de TV van atmos (die krijg ik wel als ik de interne speakers gebruik), als ik dan met de afstandsbediening door op het ( i ) kopje druk op de soundbar, krijk ik wel te zien welk audio format ik afspeel. Bij jou soundbar is het denk ik het ... knopje.

[ Voor 4% gewijzigd door menzo op 17-02-2022 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Jesp_J schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:57:

in je LG menu E-arc aangevinkt?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
@menzo en @Rainesh ik had inderdaad e-ARC niet aan staan ergens in 1 van de tv menu's. Wist niet dat dat ook een instelling was die je moest aanpassen. Het is pas de eerste keer dat ik een soundbar heb bij een tv O-)

Maar in ieder geval bedankt nu heb ik eARC op het schermpje van de soundbar en in de soundbar app geeft hij ook eARC aan. En ik zie nu ook op het soundbar schermpje of er Dolby Atmos afgespeeld wordt of iets anders :D

Nu morgen de tv en soundbar even gaan testen met Horizon Forbidden West 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:03
Ben sterk aan het overwegen om een 55C1 te kopen met bijpassende DSP11RA.
Heb hier naar mijn idee een redelijk bod van PlatteTV voor gehad 1999 euro voor cashback (na 1699).

Echter zit ik te twijfelen of dit het juiste moment is.
Het viel met op dat de nieuwe modellen meestal zo rond maart gelanceerd worden.
Is het verstandig daarop te wachten?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
mrfatmen schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:39:
Heb hier naar mijn idee een redelijk bod van PlatteTV voor gehad 1999 euro voor cashback (na 1699).

Vindt jij het op dit moment een goed bod en wil je dat ding voor die prijs kopen, dan moet je dat gewoon doen.
Wachten tot je een ons weegt is zo zinloos. Je wilt dat ding of je wilt m niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
NoahAmber schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:52:
[...]

Vindt jij het op dit moment een goed bod en wil je dat ding voor die prijs kopen, dan moet je dat gewoon doen.
Wachten tot je een ons weegt is zo zinloos. Je wilt dat ding of je wilt m niet.
Maar de volgende generatie beloofd wel dit keer een grote upgrade te worden, vergeleken met voorgaande jaren(volgens LG 30% hogere helderheid.) Mede dankzij Samsung natuurlijk die zelf nu met OLED komt.

Uiteraard is het altijd afwachten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
sjaak88 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:34:
[...]

Maar de volgende generatie beloofd wel dit keer een grote upgrade te worden, vergeleken met voorgaande jaren(volgens LG 30% hogere helderheid.) Mede dankzij Samsung natuurlijk die zelf nu met OLED komt.

De g1 met evo paneel zou ook 20% helderder zijn dat valt in de praktijk nogal mee.
Samsungs marketing geloof ik ook niet zo veel van, die is echt heel erg goed om je spullen van hun te laten kopen.
Gewoon zelf reviews lezen das het beste altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat is vooral een marketing verhaal.
Ieder jaar lees je wel zoiets maar heel vaak blijkt dat de verschillen niet zo groot zijn dat ze het grote prijsverschil met de huidige modellen kunnen rechtvaardigen.

Of Samsung met hun QD OLED de LG OLED killer gaat worden valt ook nog maar te bezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 19:58
[...]

Let op: het is 30% tov originele oled (non deuterium). De g1 met de evo panelen (hebben al deuterium) waren al 20% feller. Dus de g2 vs g1 is maar ongeveer 10% feller.
Als je dan bedenkt dat mensen de 20% van de g1 al nauwelijks zagen is de 10% van de g2 voor de meeste nauwelijks waarneembaar. Als je voor c serie gaat is het wel anders, maar ook daar geldt dat mensen de evo (20%) nauwelijks zagen dus waarom de ex (30%) nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andries98 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:16:
[...]

Let op: het is 30% tov originele oled (non deuterium). De g1 met de evo panelen (hebben al deuterium) waren al 20% feller. Dus de g2 vs g1 is maar ongeveer 10% feller.
Als je dan bedenkt dat mensen de 20% van de g1 al nauwelijks zagen is de 10% van de g2 voor de meeste nauwelijks waarneembaar. Als je voor c serie gaat is het wel anders, maar ook daar geldt dat mensen de evo (20%) nauwelijks zagen dus waarom de ex (30%) nu wel?
Klopt wel.
Die 10-30% verhoging van de helderheid lijkt veel maar de kijkervaring leert dat mensen een dergelijk percentage niet zo ervaren. Dat komt omdat het oog (en de hersenen) dit niet zien als een enorme stap.
De winst uit de 2022 modellen moet dus uit meer nieuwtjes komen dan alleen de helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
HoppyF schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:21:
[...]

Klopt wel.
Die 10-30% verhoging van de helderheid lijkt veel maar de kijkervaring leert dat mensen een dergelijk percentage niet zo ervaren. Dat komt omdat het oog (en de hersenen) dit niet zien als een enorme stap.
De winst uit de 2022 modellen moet dus uit meer nieuwtjes komen dan alleen de helderheid.
En daarnaast hebben de meesten ook geen twee Oleds naast elkaar staan, dus die verbetering in opvolgende modellen is dan ook slecht waarneembaar. Allemaal marketing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Als je nu al de helderheid lager dan 100% hebt ingesteld dan Kom je niets te kort. Toch?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ik zou een aantal video’s bekijken van de nieuwe interface (webos6) en kijken of die je bevalt. Sommige mensen hier op het forum zijn er namelijk niet zo blij mee, en mogelijk kan je dan beter wachten op de 2-versie en hopen dat LG de interface weer heeft aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
Boeryepes schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:58:
Als je nu al de helderheid lager dan 100% hebt ingesteld dan Kom je niets te kort. Toch?
Was het maar zo simpel. Die hogere helderheid is dus niet voor normaal TV gebruik maar voor HDR. Zelfde geld nu al voor het verschil met een A1 of een G1, de G1 heeft een veel hogere max brightness met HDR (vooral op kleinere oppervlaktes) Hierdoor wordt de kijkervaring naar HDR nog beter/mooier.

Het is dus niet echt bedoeld voor SDR content, of je moet je tv recht in de zonlicht hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
hoe ervaren jullie de responsiviteit van het menu in webos? Ik heb een G1 en vind het menu eigenlijk abominabel slecht! Het heeft een paar seconden nodig om te laden (waarschijnlijk door al die ongevraagde aanbevolen content) en er valt veel te weinig aan te tweaken als je het mij vraagt. Ik heb het dan dus over het homescherm ter verduidelijking.

Of is dit wellicht alleen mijn tv? Als dat het geval is ga ik met de klantenservice bellen...

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:06
boomr schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:50:
hoe ervaren jullie de responsiviteit van het menu in webos? Ik heb een G1 en vind het menu eigenlijk abominabel slecht! Het heeft een paar seconden nodig om te laden (waarschijnlijk door al die ongevraagde aanbevolen content) en er valt veel te weinig aan te tweaken als je het mij vraagt. Ik heb het dan dus over het homescherm ter verduidelijking.

Of is dit wellicht alleen mijn tv? Als dat het geval is ga ik met de klantenservice bellen...
Heb ooit een c1 getest en vond het daar ook niet zo goed.
Ik vind het menu van mijn e9 vele malen beter.
Ze hadden gewoon de dock moeten houden...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
izzet3838 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Ik kom van een 6 jaar oude Philips LCD en een brakke ziggo mediabox en heb absoluut geen klachten met de Webos ervaring op mijn nieuwe C1.

Psychologie leert ons (sorry no offense intended :P ) dat als je blijft vasthouden aan een verlies, het gevoel van verlies steeds versterkt wordt. Acceptatie is de sleutel :+.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-03-2022
Hallo,

Ben nieuw op dit forum dus hallo iedereen ;)
Wij hebben gisteren een nieuwe LG Oled55c16la oled TV gekocht.
Bij thuiskomst alles aangesloten op de televisie waaronder: decoder telenet, receiver denon avr-x 1100.
HDMI kabel van decoder naar HDMI 1 op TV en HDMI kabel van HDMI out ARC receiver naar HDMI2 ARC TV
Welke is mijn probleem.
Wanneer alles aangesloten was en ik de koppeling gemaakt had met decoder kon ik deze bedienen (geluid, kanalen switchen, ......) evenals de receiver.
Echter deze morgen bediend magic remote mijn decoder niet meer maw kan niet switchen tussen kanalen, geluid via receiver wijzigen lukt wel.
Wanneer ik via de magic remote mijn TV afzet schakelen zowel decoder al receiver ook uit.
Reeds beide HDMI kabels ook vervangen (exemplaren die ik nog had liggen) maar zelfde resultaat.
Ook reeds HDMI decoder naar receiver (sat/cable) en HDMI ARC reciever naar HDMI2 ARC TV (receiver als hub) maar met hetzelfde resultaat.
Iemand een oplossing omdat decoder/receiver in TV meubel alsook meerdere afstandsbedieningen niet echt handig....zeker voor mijn vrouwtje ;w
Alvast 1000x bedankt voor tips, tricks, solutions _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:03

TheDudez

Usenet stofzuiger!

sinds een update van een paar weken terug van mijn LG CX OLED65CX6LA. Springt hij elke keer terug naar het kanaal waar mijn kodi device is op aangesloten. Als ik bijvoorbeeld Netflix, of prime start. Na 2 a 3 keer netflix of prime starten blijft hij wel op netflix of prime staan. Herkend iemand dit?

[ Voor 7% gewijzigd door TheDudez op 20-02-2022 11:39 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 22:48

Nieuwe modellen betaal je in het begin de hoofdprijs voor, dus dan kan je nog langer wachten op een mooie deal...
En zo kun je blijven wachten, want de volgende generatie is weer beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Laatst online: 09:03
Iedereen bedankt voor het advies.
Ben gister bij PlatteTV wezen kijken en uiteindelijke besloten de set te kopen.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Prima tv, over de winkel iets andere mening :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:23
boefje79 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:09:
En meteen nog een hulpvraag:

Ik zoek een (liefst aluminium/wit of overschilderbaar) kabelgoot, groot genoeg voor 4x hdmi, utp en power met een dikte van max 1.9 cm om niet uit te steken tov de G1…

Tips en ervaringen?
Ik heb deze gekocht bij bolletje

Kwam voor mij precies handig uit aangezien mijn TV-meubel eronder op ongeveer 29cm afstand staat, als die langer moet zijn, zul je toch wat anders moeten zoeken. Hier zitten bij mij in: 4x hdmi, voeding, ethernetkabel, kabel-tv (ik gebruik CI+module) en 2 USB snoeren (die heb ik wel ietsje gesmokkeld in de vrije ruimte tussen de clipjes en de cover). Mocht je een 65 inch G1 hebben, kan je hem ook nagenoeg precies uitlijnen qua breedte met het kleine blokje onder aan je TV waar het standby lampje in zit (is dacht ik bij de 55 inch iets minder breed).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

izzet3838 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:56:
[...]

De bovenste helft van het scherm bestaat uit drie grote tiles waar ik werkelijk waar nog nooit een zinnig stukje informatie uit heb kunnen halen. Vervolgens een rij random, langzaam opbouwende “aanbevelingen” waar niemand op zit te wachten. Vervolgens moet je wachten en een paar keer down klikken voor je bij de tiles bent waar je echt iets aan hebt. Welke IA-designer dit heeft bedacht………?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
Dev0o schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:43:
[...]

De bovenste helft van het scherm bestaat uit drie grote tiles waar ik werkelijk waar nog nooit een zinnig stukje informatie uit heb kunnen halen. Vervolgens een rij random, langzaam opbouwende “aanbevelingen” waar niemand op zit te wachten. Vervolgens moet je wachten en een paar keer down klikken voor je bij de tiles bent waar je echt iets aan hebt. Welke IA-designer dit heeft bedacht………?
Doen merken helaas vaker iets veranderen om het te veranderen.
Heb die c1 2 weken getest en vond het verdwijnen van de dock echt een nadeel, ze hadden minstens een optie kunnen toevoegen in de settings, maar het is wat het is.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

izzet3838 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:51:
[...]

Doen merken helaas vaker iets veranderen om het te veranderen.
Heb die c1 2 weken getest en vond het verdwijnen van de dock echt een nadeel, ze hadden minstens een optie kunnen toevoegen in de settings, maar het is wat het is.
Buiten dit is het echt een fantastische TV

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dev0o schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:43:
[...]

Die van de marketing afdeling, want door die voorspellingen enzo verdient lg wat extra en zo wordt jouw tv iets goedkoper. Oh wacht, bedrijven zijn evil: zo wordt lg nog rijker!!1!1! One!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:32
Update 04.30.58 komt net op mijn CX beschikbaar. Iemand een idee wat het fixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57
@Thom2289 Nee. Zolang LG zelf geen informatie deelt rondom firmware updates gaat niemand dit kunnen vertellen.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 20:59
Fixing minor bugs in software volgens de LG site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 21:21

Sebazzz

3dp

Is bij de YouTube app bij jullie ook geen ondertitels meer beschikbaar? In een soms wat gehorige omgeving vind ik het soms wel fijn om de ondertitels in te schakelen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@Sebazzz
Net gekeken maar de laatste versie van de YouTube app op mijn G1 toont gewoon de ondertitel optie (CC). Alleen als ze aanwezig zijn anders is de optie niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
signer schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:34:
Hallo,

Ben nieuw op dit forum dus hallo iedereen ;)
Wij hebben gisteren een nieuwe LG Oled55c16la oled TV gekocht.
Bij thuiskomst alles aangesloten op de televisie waaronder: decoder telenet, receiver denon avr-x 1100.
HDMI kabel van decoder naar HDMI 1 op TV en HDMI kabel van HDMI out ARC receiver naar HDMI2 ARC TV
Welke is mijn probleem.
Wanneer alles aangesloten was en ik de koppeling gemaakt had met decoder kon ik deze bedienen (geluid, kanalen switchen, ......) evenals de receiver.
Echter deze morgen bediend magic remote mijn decoder niet meer maw kan niet switchen tussen kanalen, geluid via receiver wijzigen lukt wel.
Wanneer ik via de magic remote mijn TV afzet schakelen zowel decoder al receiver ook uit.
Reeds beide HDMI kabels ook vervangen (exemplaren die ik nog had liggen) maar zelfde resultaat.
Ook reeds HDMI decoder naar receiver (sat/cable) en HDMI ARC reciever naar HDMI2 ARC TV (receiver als hub) maar met hetzelfde resultaat.
Iemand een oplossing omdat decoder/receiver in TV meubel alsook meerdere afstandsbedieningen niet echt handig....zeker voor mijn vrouwtje ;w
Alvast 1000x bedankt voor tips, tricks, solutions _/-\o_
Ik deel een paar links die wellicht de oplossing bieden :)
-> https://www.lg.com/us/sup...CT10000018-20150539692863

Even snel zoeken geeft ook deze links
-> netweters.be/t5/Hardware-instellingen/LG-magic-remote/
-> https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
andMax schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:21:
[...]

Hi @FeaR, eentje uit de oude doos. Is het nog gelukt om deze afstandsbediening te bemachtigen? En wat zijn je ervaringen ermee? We hebben sinds een aantal dagen een G1 aan de muur hangen en ik kan maar niet wennen aan de glossy plastic afstandsbediening...
Vandaag ontvangen (en als het weekend er niet tussen had gezeten waarschijnlijk al binnen 2 werkdagen).

Het is een fraaie remote. Qua looks past het beter bij de premium tv dan het standaard model. Ik merk wel dat hij wat anders voelt (zwaar) bij het pointen maar wellicht is dat wennen.

Idd geen verlichting achter de knoppen, maar de layout is hetzelfde en dus blind te vinden.

Ik ben er blij mee, maar of hij €100 waard is, is denk ik heel persoonlijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Hulpvraag:

Is het ook mogelijk om externe bronnen te verwijderen/hidden te maken/de volgorde aan te passen?

Ik heb nu bv eerst live-tv, maar die gebruik ik niet (ziggo next wel) en ook de sonos-speakers staan in de lijst, voordat ik bij mijn nas kom.

Ik zou graag net als bij de apps, iig een slimme volgorde willen, liefst de lijst laten bestaan uit de gebruikte bronnen alleen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• signer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-03-2022
Agent-X schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:14:
[...]

Thx, maar was ook al op deze sites geraakt.
Probeer het vananvond nog eens, het is precies of er maar gedeeltelijke connectie is met decoder.

Ik deel een paar links die wellicht de oplossing bieden :)
-> https://www.lg.com/us/sup...CT10000018-20150539692863

Even snel zoeken geeft ook deze links
-> netweters.be/t5/Hardware-instellingen/LG-magic-remote/
-> https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:08
Wellicht de verkeerde zoekterm gebruikt in het topic maar wat ik bij mijn G1 irritant vind is dat het zenderlijstje op het scherm blijft staan nadat ik een zender heb gekozen via het lijstje.

1. Ik kijk TV.
2. Druk op de 'list' knop.
3. Scroll naar de zender die ik wil zien.
4. Klik ik op het scrollwieltje.
5. Zender wordt getoond maar ook nog altijd het lijstje.

Ik zou zeggen dat dit lijstje wel vanzelf weg zou gaan maar of ik heb te weinig geduld of dat gebeurd niet.. hebben jullie de missende tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:27
la_fusion schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:22:
Wellicht de verkeerde zoekterm gebruikt in het topic maar wat ik bij mijn G1 irritant vind is dat het zenderlijstje op het scherm blijft staan nadat ik een zender heb gekozen via het lijstje.

1. Ik kijk TV.
2. Druk op de 'list' knop.
3. Scroll naar de zender die ik wil zien.
4. Klik ik op het scrollwieltje.
5. Zender wordt getoond maar ook nog altijd het lijstje.

Ik zou zeggen dat dit lijstje wel vanzelf weg zou gaan maar of ik heb te weinig geduld of dat gebeurd niet.. hebben jullie de missende tip?
Nee dat is niet zo, je drukt daarna nog een keer om te bevestigen op het scrolwieltje … :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• da menace
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 21:11
Ook even mijn ervaring delen met het verwijderen van advertenties. Door een andere DNS server in te stellen op de TV zijn bij mij de advertenties verdwenen. Ook werkt het home menu nu een stuk sneller. Ik heb een gratis account aangemaakt bij openDNS (https://signup.opendns.com/homefree/). Daarna bij settings de volgende adressen bij "always block" toegevoegd:

ad.lgappstv.com
edgesuite.net
ibis.lgappstv.com
ibs.lgappstv.com
info.lgsmartad.com
lgad.cjpowercast.com
lgad.cjpowercast.com.edgesuite.net
lgappstv.com
lgtvsdp.com
ngfts.lge.com
rdx2.lgtvsdp.com
smartclip.com
smartclip.net
smartshare.lgtvsdp.com
us.ad.lgsmartad.com
us.info.lgsmartad.com
us.rdx2.lgtvsdp.com
yieldmanager.edgesuite.net
yumenetworks.com
cdpbeacon.lgtvcommon.com
cdpsvc.lgtvcommon.com
homeprv.lgtvcommon.com
nudge.lgtvcommon.com
rdl.lgtvcommon.com
recommend.lgtvcommon.com
lgsmartad.com
service.lgtvcommon.com

Op de televisie kun je bij de netwerkinstellingen dan een handmatige DNS instellen: 208.67.222.222.

21:55 nog een paar extra domains toegevoegd (https://www.reddit.com/r/..._on_webos_without_pihole/)

[ Voor 15% gewijzigd door da menace op 22-02-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:48
da menace schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:33:
Ook even mijn ervaring delen met het verwijderen van advertenties. Door een andere DNS server in te stellen op de TV zijn bij mij de advertenties verdwenen. Ook werkt het home menu nu een stuk sneller. Ik heb een gratis account aangemaakt bij openDNS (https://signup.opendns.com/homefree/). Daarna bij settings de volgende adressen bij "always block" toegevoegd:

ad.lgappstv.com
edgesuite.net
ibis.lgappstv.com
ibs.lgappstv.com
info.lgsmartad.com
lgad.cjpowercast.com
lgappstv.com
lgtvsdp.com
ngfts.lge.com
rdx2.lgtvsdp.com
smartclip.com
smartclip.net
smartshare.lgtvsdp.com
us.ad.lgsmartad.com
us.info.lgsmartad.com
us.rdx2.lgtvsdp.com
yumenetworks.com

Op de televisie kun je bij de netwerkinstellingen dan een handmatige DNS instellen: 208.67.222.222.
Ook Youtube reclame ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da menace
  • Laatst online: 15-09 21:11
Bij mij verdwijnt in het home-menu de hele middelste balk met reclame. De apps staan nu dus meer in het midden. Ik heb trouwens de OLED55A1.

[ Voor 5% gewijzigd door da menace op 22-02-2022 10:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Youtube reclame blokkeren kan het beste door WebOS te rooten op je LG TV. Je kan dan een advertentievrije youtube installeren die gewoon volledig werkt (ook met casten) maar dan zonder ads :) Gebruik het nu zelf een half jaartje en het werkt perfect:

supayoshi in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Reclameloos kijken (en luisteren via Youtube Music) kan, imho, gewoon het beste via VPN/goedkope Premium abo afsluiten. Kan je alsnog de interne app gebruiken en daarmee ook HDR video's bekijken. YMMV.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Voor YouTube Premium kun je het best even naar India vliegen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:32
Rivanov schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:08:
Voor YouTube Premium kun je het best even naar India vliegen. ;)
Dit, Voor omgerekend € 1,25 heeft het hele gezin Premium _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

da menace schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:33:

ad.lgappstv.com
edgesuite.net
ibis.lgappstv.com
ibs.lgappstv.com
info.lgsmartad.com
lgad.cjpowercast.com
lgappstv.com
lgtvsdp.com
ngfts.lge.com
rdx2.lgtvsdp.com
smartclip.com
smartclip.net
smartshare.lgtvsdp.com
us.ad.lgsmartad.com
us.info.lgsmartad.com
us.rdx2.lgtvsdp.com
yumenetworks.com

Of je draait gewoon Pi-Hole op je eigen netwerk en blokkeert al die zooi daarmee! :Y)

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat er een hoop van die zooi standaard al wordt geblokkeerd, want een hoop van die domeinen zijn al jarenlang bekend! ;)

Maar ik ga eens hiernaar kijken :
supayoshi schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:00:
Misschien wel leuk las er nog weinig over, ik heb vandaag de Developer Options geinstalleerd en mijn account voorzien van Developer rechten, vervolgens heb ik de connectie gemaakt met "WebOS Dev Manager" https://github.com/webosbrew/dev-manager-desktop waarmee je dus homebrew kan installeren op WebOS bij de LG C1 serie.

Je kan dan bijvoorbeeld de Youtube app verwijderen en er een exemplaar voor terugplaatsen met een adblocker erin! Ook kan je Retroarch direct op de TV installeren en Moonlight om streaming mogelijk te maken vanaf je PC (werkt beter dan Steam link volgens velen) Je kan ook een homebrew kanaal installeren.

Die Youtube app zonder advertenties, die werkt ideaal. Ja en ik draai ook pihole maar dat helpt niks tegen Youtube ads op de Youtube app van LG zelf ;)
Ik zit namelijk al een tijdje te dagdromen over een dergelijke optie voor LG WebOS zoals je dat bij Android TV al jarenlang kan doen door een alternatieve YouTube Client te sideloaden zoals dat heet! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
nero355 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:46:
[...]

Of je draait gewoon Pi-Hole op je eigen netwerk en blokkeert al die zooi daarmee! :Y)

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat er een hoop van die zooi standaard al wordt geblokkeerd, want een hoop van die domeinen zijn al jarenlang bekend! ;)

[...]

Ik zit namelijk al een tijdje te dagdromen over een dergelijke optie voor LG WebOS zoals je dat bij Android TV al jarenlang kan doen door een alternatieve YouTube Client te sideloaden zoals dat heet! :)
Werkt bij mij uitstekend! Een IFTTT formule zorgt voor het vernieuwen van de developermode(standaard na 50 uur weer uit) bij mij. Belangrijk daarbij is om in gedachte te houden dat wanneer je developermode uit/aan zetten, dat je hashcode veranderd en dat je dus ook je IFTTT formule moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

la_fusion schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:50:
Werkt bij mij uitstekend! Een IFTTT formule zorgt voor het vernieuwen van de developermode(standaard na 50 uur weer uit) bij mij. Belangrijk daarbij is om in gedachte te houden dat wanneer je developermode uit/aan zetten, dat je hashcode veranderd en dat je dus ook je IFTTT formule moet updaten.
Moet je dat draaien om die alternatieve YouTube Client te blijven gebruiken of is dat meer gewoon zodat je niet bij een eventuele update ervan weer door het hele proces heen moet :?

En draait IFTTT dan op je TV of een ander (Android ??) apparaat ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
@nero355 IFTTT hoeft niet per se, je kunt dit ook vie een cron job regelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Moet je dat draaien om die alternatieve YouTube Client te blijven gebruiken of is dat meer gewoon zodat je niet bij een eventuele update ervan weer door het hele proces heen moet :?

Ik doe helemaal niks met IFTTT of cronjobs, één keer ingesteld en de alternatieve Youtube app werkt al een half jaar zonder problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

stin00 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:08:
Ik doe helemaal niks met IFTTT of cronjobs, één keer ingesteld en de alternatieve Youtube app werkt al een half jaar zonder problemen :+
Dat is gek, want hier : https://webostv.developer...app/#extendingDevModeTime
Staat dit :
Developer Mode is disabled:

After the TV reboot ten times while the TV is not connected to a network.

After the TV reboot when the remaining session time has run out.

After the TV reboot when you sign in to another TV with the same account.

If you sign in to multiple TVs with one account, only the session of the latest TV that you sign in to is maintained.

After Developer Mode is disabled, the installed apps that you were using on Developer Mode are uninstalled, and you will be taken to the log-in screen of the Developer Mode app.
Dus moet je die Developer Mode nou wel of niet levende houden :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
nero355 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:54:
[...]

IFTTT is een webservice die bepaalde 'formules' kan uitvoeren. Het staat voor If This, Then That. Dus in het Nederlands, als er dit gebeurd, moet er dat gedaan worden. Dat kan aan allerlei services gekoppeld worden waaronder een tijd. Dat heb ik gedaan om iedere dag om 12 uur 's nachts een weburl aan te roepen, die weburl kun je via de tool ophalen en door er op te klikken wordt je developermode tijd verlengt.

Bovenstaande is een beetje kort en simpel uitgelegd maar wel waar het op neer komt. Er kan nog veel meer met IFTTT en allerlei andere services die je er aan kunt koppelen. Dat moet je zelf maar even uitzoeken.

IFTTT is wat dat betreft dus 'gewoon' een website die dingen voor je uit kan voeren in bepaalde situaties. Die draait dus ook niet op je TV en is ook niet perse nodig om die YT client te draaien. Alleen zodra je developermode tijd afloopt(na 50 uur initieel) wordt de developermode uitgezet op je TV en daardoor worden 'custom' apps niet meer getoond op je TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 11:40
nero355 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:46:
[...]

[...]

Dat kan inmiddels makkelijker toch:
baba420 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:29:
https://rootmy.tv

https://repo.webosbrew.org/apps/

Zelfs op mijn oude E6 uit 2016 gelukt om te rooten. Best geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:33
Werkt die dev manager met alternatieve YouTube ook op een G1?
Vervalt hierdoor eventueel de garantie op de tv?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

My-life schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Dat kan inmiddels makkelijker toch:

[...]
Ik heb toch al een Raspberry Pi die 24/7 draait dus een cronjob tussen de huidige kan er ook wel bij! :)
la_fusion schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:30:
Alleen zodra je developermode tijd afloopt(na 50 uur initieel) wordt de developermode uitgezet op je TV en daardoor worden 'custom' apps niet meer getoond op je TV.
DAT wilde ik dus weten! :)

IFTTT kent elke echte Tweaker verder wel denk ik zo... :P :+

Maar wat ik nergens zie staan :
- De officiële YouTube app maakt het mogelijk om video's naar je TV te Casten vanaf een telefoon of Chrome browser.
- Kan die alternatieve YouTube app dat ook :?

/EDIT :
Wow... :X Helemaal overheen gelezen! :$ Thnx! d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 22-02-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_T85
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-01 18:15
Ik heb sinds kort een Lg Oled C1 48inch aangeschaft als monitor. Maar nu zegt een vriend van mij dat ik niet verstandig heb gedaan aangezien mijn Tv niet super geschikt is al monitor. Ook geeft hij aan dat vroeg of laat inbranding krijg. Omdat Oled altijd die gevaar heeft. Over het algemeen lees ik goed ervaring betreft lg oled vooral de nieuwere modellen, ook zijn deze beter beveiligd tegen inbrandings gevaar.

Ik gebruik mijn lg oled 70% om te gamen en dit betreft story games dus wissel van velen spellen. En 30% als beetje surfen op het internet youtube etc. En staat gemiddeld 25 uur per week aan.
Heb ook een leven naast gaming.

Zijn er mensen die ervaring hebben met hetzelfde tv als ikke of een anderen Oled scherm? En wat is jullie ervaring betreft gebruiken van deze model als monitor?

LG Oled C1 2021 model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Anonymous_T85 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:52:
Ik heb sinds kort een Lg Oled C1 48inch aangeschaft als monitor. Maar nu zegt een vriend van mij dat ik niet verstandig heb gedaan aangezien mijn Tv niet super geschikt is al monitor. Ook geeft hij aan dat vroeg of laat inbranding krijg. Omdat Oled altijd die gevaar heeft. Over het algemeen lees ik goed ervaring betreft lg oled vooral de nieuwere modellen, ook zijn deze beter beveiligd tegen inbrandings gevaar.

Ik gebruik mijn lg oled 70% om te gamen en dit betreft story games dus wissel van velen spellen. En 30% als beetje surfen op het internet youtube etc. En staat gemiddeld 25 uur per week aan.

Zijn er mensen die ervaring hebben met hetzelfde tv als ikke of een anderen Oled scherm? En wat is jullie ervaring betreft gebruiken van deze model als monitor?

LG Oled C1 2021 model.
afscheid nemen van deze vriend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
nero355 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:52:
[...]

Maar wat ik nergens zie staan :
- De officiële YouTube app maakt het mogelijk om video's naar je TV te Casten vanaf een telefoon of Chrome browser.
- Kan die alternatieve YouTube app dat ook :?
Ja
stin00 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:54:
[...]

Youtube reclame blokkeren kan het beste door WebOS te rooten op je LG TV. Je kan dan een advertentievrije youtube installeren die gewoon volledig werkt (ook met casten) maar dan zonder ads :) Gebruik het nu zelf een half jaartje en het werkt perfect:

supayoshi in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

LG Oled C1 2021 model.
Lijkt me geen probleem.
Gewoon genieten van je TV.
Vrienden roepen wel meer wat zonder te weten waar het nu eigenlijk om gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88

LG Oled C1 2021 model.

Ik zou zeggen kijk deze video voor goede informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Yonix schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:35:
Zijn er meer Tweakers die last hebben van het probleem dat het geluid automatisch terugspringt naar 'HDMI eARC' wanneer je de Bluetooth-uitgang selecteert?

Voorheen was het geen probleem om mijn Sony WH-1000XM3 via Bluetooth te koppelen aan de tv (C9), echter sinds firmware-update 5.0.0.10 forceert de tv automatisch de HDMI eARC-ingang en speelt het geluid vrolijk verder op mijn Sonos ARC. :(
Heb je hier nog een oplossing voor gevonden ? Anders dan stroom /hdmi van je Arc te halen?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:53
knights16 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:06:
[...]

Heb je hier nog een oplossing voor gevonden ? Anders dan stroom /hdmi van je Arc te halen?
Nope, ook niet meer getest. De C9 staat nu boven er hangt inmiddels een C1 aan de muur. Daar heb ik nog geen headset mee verbonden via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 23:53
surfing john schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:09:
Een vraag over een nieuwe HDMI kabel voor de C9,
ik heb nu de Belkin HDMI 2.1 kabel - Ultra High-Speed - 2m.
Vanwege andere opstelling is 2 meter net te krap, ik ben op zoek naar een gelijkwaardige HDMI kabel en net zo flexibel als de Belkin, maar dan een lengte van 2.5 meter.
Welke adviseren jullie?
No stocks maar heb goede ervaringen met RU connected...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
boefje79 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Vandaag ontvangen (en als het weekend er niet tussen had gezeten waarschijnlijk al binnen 2 werkdagen).

Het is een fraaie remote. Qua looks past het beter bij de premium tv dan het standaard model. Ik merk wel dat hij wat anders voelt (zwaar) bij het pointen maar wellicht is dat wennen.

Idd geen verlichting achter de knoppen, maar de layout is hetzelfde en dus blind te vinden.

Ik ben er blij mee, maar of hij €100 waard is, is denk ik heel persoonlijk…
Voor de mensen met een CX/GX/BX (2020 Oled)

Ik zie net deze aanbieding (LG PM20GA voor 49,-)
Voor deze prijs lijkt hij me zeker interessant. Echter heb ik een G1... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 21:21

Sebazzz

3dp

Scidd0w schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:19:
@Sebazzz
Net gekeken maar de laatste versie van de YouTube app op mijn G1 toont gewoon de ondertitel optie (CC). Alleen als ze aanwezig zijn anders is de optie niet zichtbaar.
Het is echt bij geen enkele video meer lijkt het.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:16
Scidd0w schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Voor de mensen met een CX/GX/BX (2020 Oled)

Ik zie net deze aanbieding (LG PM20GA voor 49,-)
Voor deze prijs lijkt hij me zeker interessant. Echter heb ik een G1... :+
Ik zie (afgezien van de kleur en de vorm) geen functionele verschillen met de standaard bijgeleverde afstandsbediening. Wat is de reden waarom deze AB interessant is voor bezitters van een CX?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
@Andrehj Hier in het topic is er al vaker over gesproken. Maar deze Alu versie heeft een wat luxere uitstraling die beter zou passen bv bij een luxe tv zoals je Oled. Echter geen functionele verschillen nee.
Waarom CX? Omdat hij niet samen werkt met de 2021 modellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 06:34
Weet iemand hoe strikt LG is m.b.t. de cashbacks? Gisteren een 55c1 gekocht, cashback actie was t/m afgelopen zondag…

Wordt dit menselijk gecontroleerd of automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Laatst online: 10:57
Scidd0w schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:23:
@Andrehj Hier in het topic is er al vaker over gesproken. Maar deze Alu versie heeft een wat luxere uitstraling die beter zou passen bv bij een luxe tv zoals je Oled. Echter geen functionele verschillen nee.
Waarom CX? Omdat hij niet samen werkt met de 2021 modellen... :)
Zouden de knoppen slijtvaster zijn dan die van de standaard remote? Heb de televisie nu ruim een jaar en van verschillende toetsen, ook die ik amper gebruik, is de opdruk bijna weg 7(8)7. Nog nooit gehad bij een remote.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 11:44
Exterminator schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:38:
Weet iemand hoe strikt LG is m.b.t. de cashbacks? Gisteren een 55c1 gekocht, cashback actie was t/m afgelopen zondag…

Volgens mij menselijk. Ik kreeg twee weken na insturen bericht dat ik aan alle voorwaarden had voldaan en dat de rebate was goedgekeurd. (en heb hem net afgelopen vrijdag ontvangen).

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Exterminator schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:38:

[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Millert schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Zouden de knoppen slijtvaster zijn dan die van de standaard remote? Heb de televisie nu ruim een jaar en van verschillende toetsen, ook die ik amper gebruik, is de opdruk bijna weg 7(8)7. Nog nooit gehad bij een remote.
Ik heb er helaas geen ervaring mee en degene hierboven heeft hem nog maar net. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Scidd0w schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Ik heb er helaas geen ervaring mee en degene hierboven heeft hem nog maar net. ;)
Klopt, net een paar dagen maar de knoppen zijn fysiek en niet geprint (alu cijfers, alu bron-icoon, etc) dus op het eerste gezicht wel wat steviger…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Vraag: is het mogelijk om de 'Gaming' preset er gelijk uit te laten zien als de ISF Dark Room/Technicolor Expert preset?

Ik gebruik altijd de laatste 2 presets met warm 2 + post processing zooi uit met het idee dat dat niet teveel input lag toevoegt en er beter uit ziet dan de gaming preset. Ik doe geen multiplayer verder, maar ik zou voor sommige snelle games als Horizon wel de minst mogelijke input lag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:38
Brogala schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:14:
Vraag: is het mogelijk om de 'Gaming' preset er gelijk uit te laten zien als de ISF Dark Room/Technicolor Expert preset?

Ik gebruik altijd de laatste 2 presets met warm 2 + post processing zooi uit met het idee dat dat niet teveel input lag toevoegt en er beter uit ziet dan de gaming preset. Ik doe geen multiplayer verder, maar ik zou voor sommige snelle games als Horizon wel de minst mogelijke input lag willen.
Heb je het al geprobeerd door gewoon de settings over te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Deleon78 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:35:
[...]

Heb je het al geprobeerd door gewoon de settings over te nemen?
Heb nu color op W40 en gamma op medium, game heeft andere settings dus ik kan niet Gamma 2.2 en Warm2 overnemen. Betreft een LG C8, ik vond de color en gamma settings op Rtings. Ik volg altijd het advies van deze thread om binnen de preset niks aan te passen behalve post processing uitzetten, maar default ziet gaming er heel erg blauw uit.

Desondanks ziet het er nog anders uit voor mij en meer blauwig, maar dat kan net zo goed een placebo effect zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Brogala op 23-02-2022 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Millert schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Het is hier wel eens vaker besproken maar het lijkt erop dat LG verschillende series van de afstandsbediening heeft gebruikt. Meerdere toeleveranciers wellicht.
Mijn C9 afstandsbediening is nog prima en vertoont geen sporen van slijtage.

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 06:34
Gisteren de 55C1 mogen ontvangen, mooi dingetje…

Beeldinstelling staat op ‘bioscoop’.
Echter gisterenavond bij het voetballen kijken schrok ik toch een beetje… Wanneer er wordt ingezoomd op de gezichten zijn ze helder, wanneer er wordt uitgezoomd over het veld is het eigenlijk bijna niet om aan te zien. ‘Slechte’ kleuren en er lijken wel blokjes/blur om de spelers heen te zitten.

Iemand hier meer last van/de gouden tip?
Bij mijn 4k uhd tv is me dit nooit zo opgevallen?

[ Voor 5% gewijzigd door Exterminator op 24-02-2022 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 21:29
Exterminator schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:45:

Echter gisterenavond bij het voetballen kijken schrok ik toch een beetje… Wanneer er wordt ingezoomd op de gezichten zijn ze helder, wanneer er wordt uitgezoomd over het veld is het eigenlijk bijna niet om aan te zien. ‘Slechte’ kleuren en er lijken wel blokjes/blur om de spelers heen te zitten.

Gouden tip: Geen voetbal kijken.

Zilveren tip: Duik de instellingen in van je TV en kies een ISF bright of ISF dark beeldoptie en zet alle TruMotion settings uit. Waarschijnlijk kijk je nu in booldoptie Standaard of Sport en dan is het beeld te blauw en staan er teveel toeters en bellen aan die het er allemaal niet beter op maken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Vulcan750
  • Laatst online: 15-09 22:23
HoppyF schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:09:
[...]

Het is hier wel eens vaker besproken maar het lijkt erop dat LG verschillende series van de afstandsbediening heeft gebruikt. Meerdere toeleveranciers wellicht.
Mijn C9 afstandsbediening is nog prima en vertoont geen sporen van slijtage.
Op de afstandsbedieningen van mijn E6 en E9 is ook geen slijtage te vinden.
Waarschijnlijk een slechte batch geweest?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:12
B9 software update van 05.20.06 naar 05.20.15

[ Voor 16% gewijzigd door mucuracat op 24-02-2022 11:47 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• nero355

nero355

Exterminator schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:45:

Hier een 2018 model van 65 inch met Bioscoop + Alle Processing UIT en niks aan de hand! :)

Wel vind ik OLED net als LCD dankzij de Sample & Hold techniek veel minder geschikt voor dergelijk gebruik en doet een Plasma TV of een lekkere ouderwetse CRT TV het echt vele malen beter! ;)

• Resinman
  • Nu online

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Die C1 is behoorlijk omlaag gezet in brightness. Gewoon ridicuul dit van LG om een nieuwe model aan te prijzen. Valt het dan toch zo tegen qua brightness dat je dit moet doen.

[ Voor 43% gewijzigd door BramViking op 24-02-2022 21:51 ]

• My-life
Na het bekijken van die video heb ik geen spijt van mijn net aangekochte CX. Veelal staat hier de eco stand op automatisch om het beeld wat te laten dimmen. Nóg meer helderheid zit ik niet op te wachten. En WebOS 5 bevalt dusver uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
tsjech@ schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:02:
Even toch maar mijn ervaringen delen. Sinds 2017 een Oled van LG. Binnen 3 maanden toen paneel laten vervangen vanwege doorgebrande tussenlaag. Netjes afgehandeld door LG. Nu na 3 jaar verschijnt het bekende rechthoek in beeld bij alle kleuren met rode leds. Pixelrefresh en volledige reset werkte niet. Netjes contact met LG customer service gehad. Was bekend probleem. Foto's en filmpjes opgestuurd en ze zouden een voorstel doen..... Zie hieronder.... 3 jaar oude TV en dan €557,- mogen betalen om een bekend defect op te lossen. Ben erg tevreden met de OLED, maar vraag mij toch af wat ik hier nou mee moet. 1800,- voor een TV betaald war je na 3 jaar nog een keer bijna 33% van je aanschafprijs mag betalen.
Sorry voor de enorme kick van dit bericht, maar hoe is dit nog afgelopen? Ik zit met het zelfde probleem en loop tegen ongeveer dezelfde reparatiekosten aan (nog iets hoger). Zowel LG als de winkel zeggen niets te kunnen betekenen buiten een reguliere reparatie om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davasch schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:42:
[...]

Sorry voor de enorme kick van dit bericht, maar hoe is dit nog afgelopen? Ik zit met het zelfde probleem en loop tegen ongeveer dezelfde reparatiekosten aan (nog iets hoger). Zowel LG als de winkel zeggen niets te kunnen betekenen buiten een reguliere reparatie om.
Wat voor probleem heb je met je TV?
Welk model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
Het probleem dat ik heb met mijn 55C7V heb (en dacht zo te lezen tsjech@ ook destijds) is de blijkbaar bekende '25% rechthoek in het midden van het beeld' die lichter is.Het vervelende is dat het een bekend probleem is met een eenvoudige (en lijkt mij, goedkope) oplossing. De verkoper wijt het aan burn-in en LG Nederland geeft aan een nieuw OLED paneel erin te willen zetten tegen betaling van ~€750,-

[ Voor 1% gewijzigd door davasch op 25-02-2022 14:13 . Reden: bedrag toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
davasch schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:10:
Het probleem dat ik heb met mijn 55C7V heb (en dacht zo te lezen tsjech@ ook destijds) is de blijkbaar bekende '25% rechthoek in het midden van het beeld' die lichter is.Het vervelende is dat het een bekend probleem is met een eenvoudige (en lijkt mij, goedkope) oplossing. De verkoper wijt het aan burn-in en LG Nederland geeft aan een nieuw OLED paneel erin te willen zetten tegen betaling van ~€750,-
Als je terug leest in dit topic is de enige oplossing aangeboden door LG altijd al het vervangen van het scherm/paneel.

[update]
Ik zocht net op 25% en vond al snel deze thread:
doncarpachio in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

tevens mijn eigen post :+
Scidd0w in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 11% gewijzigd door Scidd0w op 25-02-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
Bedankt voor je reactie! Ik had al wat gezocht maar blijkbaar niet goed genoeg. Raar dat LG het paneel vervangt, er lijkt namelijk ook een firmwareoplossing te bestaan (https://en.ppt-online.org/642978) die buiten Nederland wel uitgevoerd is als ik internet mag geloven.

Ik heb inmiddels reactie van LG ontvangen dat het toch echt bij dit voorstel blijft en zal het via de verkoper op 'niet conform' product proberen te spelen :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!
davasch schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:53:
Bedankt voor je reactie! Ik had al wat gezocht maar blijkbaar niet goed genoeg. Raar dat LG het paneel vervangt, er lijkt namelijk ook een firmwareoplossing te bestaan (https://en.ppt-online.org/642978) die buiten Nederland wel uitgevoerd is als ik internet mag geloven.

Ik heb inmiddels reactie van LG ontvangen dat het toch echt bij dit voorstel blijft en zal het via de verkoper op 'niet conform' product proberen te spelen :|
Ok, de verkoper en LG roepen beiden iets wat onjuist is.
Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie.
Zeker ook omdat dit een bekend probleem is.
Ga niet in discussie met LG, je claimt hoort thuis bij de verkoper.
De verkoper gaat het met LG maar uitzoeken wie wat betaalt.
Het kost jou in ieder geval niets.
Blijf vriendelijk maar wel vasthouden aan dit standpunt.
Je krijg gelijk ook al zal de verkoper wellicht wat tegensputteren.
Is het een (voor ons hier) bekende winkel dan zal het ook wel naar wens opgelost gaan worden.
Woorden als coulance worden vaak gebruikt om jou het gevoel te geven dat je goed af bent.
Is gewoon een trucje om onder de volledige claim uit te komen.
Of je TV nu 3 of 4 jaar oud is doet ook niet ter zake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
davasch schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:53:

OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:51
Damn.. m’n C1 van anderhalve maand gaat ineens niet meer aan. Power er al af gehaald, drainen 30 seconden met powerknop, niets helpt. Een zoektocht wijst uit dat het paneel waarschijnlijk kapot is. Zonde, zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prophasis schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:39:
Damn.. m’n C1 van anderhalve maand gaat ineens niet meer aan. Power er al af gehaald, drainen 30 seconden met powerknop, niets helpt. Een zoektocht wijst uit dat het paneel waarschijnlijk kapot is. Zonde, zo snel.
Gaat het rode stand-by lampje wel uit als je de TV aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:51
HoppyF schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Gaat het rode stand-by lampje wel uit als je de TV aanzet?
Nee, die gaat gewoon weer op rood. Kleine interruptie dat hij een signaal krijgt vanuit remote en vervolgens weer rood.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nero355

nero355

@My-life @stin00 @Rembock @la_fusion @supayoshi
Allemaal bedankt voor de posts over het Enabled van Developer Mode en het installeren van een alternatieve YouTube Client waarin de advertenties worden geblokkeerd! d:)b

- LG Developer Account aangemaakt.
- Developer Mode app geïnstalleerd.
- Officiële YouTube Client verwijderd.
- Developer Mode ingeschakeld.
- Met die HomeBrew Tool met de TV verbonden.
- Alternatieve YouTube Client geïnstalleerd.
- Developer Mode Session Renewal URL uit de HomeBrew Tool gehaald en als Cronjob aangemaakt op mijn Pi-Hole draaiende Raspberry Pi die 24/7 draait.

En gaaaaan met die banaan! _O_ :Y) 8) oOo

Pagina: 1 ... 446 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.