Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 18:57
Het probleem is pas opgelost als de nieuwe tv in mijn auto ligt 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:51
Hoop inderdaad dat je tv straks goed is.
Heb ook bij plattetv gekocht. Er ging van alles fout bij betalen en zij hebben mij netjes geholpen.

Dus bkij te lezen dat als je je pootstijf houd dat je dan je recht behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Zijn er nog mensen die de LG G1 hebben icm de DSP11RA soundbar waarbij het zonder problemen werkt. Dus geen spontane terugschakeling meer naar de interne speaker.

Of heeft iemand nog een goeie tip voor een bijpassende soundbar bij de LG G1 die je gewoon harder en zachter kan zetten met de afstandsbediening van de LG tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 11:24
Jesp_J schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:02:
Zijn er nog mensen die de LG G1 hebben icm de DSP11RA soundbar waarbij het zonder problemen werkt. Dus geen spontane terugschakeling meer naar de interne speaker.

Of heeft iemand nog een goeie tip voor een bijpassende soundbar bij de LG G1 die je gewoon harder en zachter kan zetten met de afstandsbediening van de LG tv.
Bij mijn zoektocht naar een passende soundbar keek ik ook naar de DSP11RA. Op Tweakers staan veel reviews over de incapabele werking hiervan en continue terugschakeling... Lijkt er op dat LG dit niet gaat fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
even een post voor de zoekmachine :)

Ik heb een USB-ethernet adapter aan mijn C9 hangen, en ik heb mijn TV geroot met rootmy.tv Ik merkte een paar dagen geleden dat ik mijn apps niet meer kon updaten of nieuwe kon installeren. Ik dacht eerst dat het aan het rooten lag. Dus een factory reset gedaan...en nog steeds niks. Voor de zekerheid even de internetkabel in de normale ethernetaansluiting gedaan... et voila het werkte weer. (Rottige factory reset voor niks dus :( )

Even op letten dus als je ook een usb ethernet adapter gebruikt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Prophasis schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:44:
[...]

Bij mijn zoektocht naar een passende soundbar keek ik ook naar de DSP11RA. Op Tweakers staan veel reviews over de incapabele werking hiervan en continue terugschakeling... Lijkt er op dat LG dit niet gaat fixen.
Welke soundbar heb jij gekocht voor je LG G1? En kun je die ook met de LG tv afstandsbediening bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:55
Net een firmware-update gehad voor mijn LG OLED 55C8: 05.40.09 -> 05.40.26
Weet iemand de verbeteringen?

[ Voor 10% gewijzigd door MadButcher op 11-02-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 14:11

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Ik heb een vraag voor mensen met een LG oled C1 65”. Hoe is de beeldkwaliteit met gewoon tv uitzendingen Ziggo. Ben hier wel benieuwd naar.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:30
Not helpful

[ Voor 96% gewijzigd door Deleon78 op 11-02-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:37
Jesp_J schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Welke soundbar heb jij gekocht voor je LG G1? En kun je die ook met de LG tv afstandsbediening bedienen?
Ik heb hier de SL10YG op een C9 (incl. achterspeakers) en nergens last van. Blijkbaar is er toch iets verandert in nieuwere modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:48
Jesp_J schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Ik heb de G1 met de LG dsp8ya soundbar en werkt probleemloos …

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:04
Ondskapt schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:09:
Ik heb een vraag voor mensen met een LG oled C1 65”. Hoe is de beeldkwaliteit met gewoon tv uitzendingen Ziggo. Ben hier wel benieuwd naar.
Alvast bedankt
Het beeld ligt in lijn met het beste wat er te koop is op TV gebied. De limiterende factor is Ziggo, niet de TV. Upscaling is gewoon goed. Sony doet het soms iets beter, maar om dat verschil te zien moet je beide TV's naast elkaar zetten en dan nog moet je héél goed om kijken om met reguliere content een verschil op te merken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ondskapt schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:09:
Alvast bedankt
Definieer gewoon? Ziggo gebruikt voor de diverse (HD) zenders vaak verschillende bitrates, het verschil kan soms aardig groot zijn tussen de zenders, ook in beeldkwaliteit dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:25

Ik heb de LG C1 en heb de Sonos arc in combinatie met sub en achterspeakers. Dolby atmos klinkt ook erg goed. Werkt verder perfect, ook met earc. Bediening kan gewoon met de originele LG afstandsbediening.
Ik ga er vanuit dat deze ook goed werkt met de LG G1.

[ Voor 6% gewijzigd door Jos-P op 11-02-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Major_ton schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Het beeld ligt in lijn met het beste wat er te koop is op TV gebied. De limiterende factor is Ziggo, niet de TV. Upscaling is gewoon goed. Sony doet het soms iets beter, maar om dat verschil te zien moet je beide TV's naast elkaar zetten en dan nog moet je héél goed om kijken om met reguliere content een verschil op te merken.
Top, dan kan ik met een gerust hart de knoop doorhakken en de tv in huis halen. Voor mij is het namelijk Ps5 en 4K films, maar daar is op verschillende beeld kanalen wel te zien hoe de kwaliteit is. De vrouw en kinderen willen ook wel eens gewoon tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

hardware-lover schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Definieer gewoon? Ziggo gebruikt voor de diverse (HD) zenders vaak verschillende bitrates, het verschil kan soms aardig groot zijn tussen de zenders, ook in beeldkwaliteit dus.
Ja sorry, doelde op de standaard HD kanalen ( rtl4 tm sbs9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ondskapt schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:35:
[...]
Ja sorry, doelde op de standaard HD kanalen ( rtl4 tm sbs9)
De Ziggo "Prime" HD videokanalen hebben doorgaans de hoogste bitrates, daar vallen de NL commerciëlen over het algemeen ook onder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13
Wat is de setting op de LG C1 die de upscaling van 1080 naar 4k doet bij SDR beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Vads schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:35:
Wat is de setting op de LG C1 die de upscaling van 1080 naar 4k doet bij SDR beeld?
De upscaling is volgens mij automatisch, oftewel daar zijn geen settings voor om aan te passen.
Super resolution komt het dichts bij in de buurt voor een setting hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 18:32
Millert schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:01:
[...]

Wat ik je wel kan vertellen is dat wanneer ik de receiver uitschakel de speakers van de televisie weer inschakelen. De situatie die jij omschrijft lijkt me dus wel mogelijk met (e)ARC. Wel de instelling dat de receiver mee inschakelt met de televisie uitzetten. Volgens mij kan dit en wanneer je de receiver dan inschakelt neemt hij het geluid over. En zet je enkel de televisie aan dan gaat het geluld over de interne speakers.
Gisteren de TV van de muur gehaald en kabels om geplugd.
Beetje jammer dat de hdmi poort recht naar achteren gemonteerd zit, past amper een kabel in ivm de muurophanging.
Even gerommeld met de receiver en het werkt super! _/-\o_
Receiver uit = passthrough en dus geluid uit tv.
Receiver aan = geluid over receiver en niet uit tv.

Overigens vanuit de CCGTV HDR altijd aan, geeft ook mooi effect naar mijn idee.
Alleen werkt de omgeving sensor dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:04
@Vads & @sjaak Upscalen gebeurt inderdaad automatisch aan de hand van de aangeboden content en daar is met de instellingen verder niks aan te doen. De functie Super Resolution is voor zover ik weet gewoon Edge Enhancement en hoe lager de resolutie van de content hoe eerde je de contrast halo's gaat zien rond afgestoken objecten. Het is het proberen waard, maar verwacht geen wonderen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:28
Als je een Next hebt van Ziggo, zou je de resolutie van de Next op 1080p vast kunnen zetten in plaats van op 4K of automatisch. Op die manier laat je de tv de upscaling naar 2160p verzorgen en niet de Next, dit zorgt in mijn geval voor een hele kleine beeldverbetering.

Let wel: je hebt dan geen beeld op de 4K zenders zoals Ziggo Sport kanaal 14.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 12-02-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
Iemand enig idee waarom ik een aantal instellingen mis in het menu, bovenste foto is van mijn tv en de onderste hoe het moet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-xb4TUtAKMQ1lly3Mrv8B8aEnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLoXqAxrW7jv9gZYoRFtRWYp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-aNVb_7ELhrkKpM2KUS0T7LYZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FB5Rq94ELeCVIoC8zSmE5h8i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
nog iemand de nieuwe LG C9 patchnotes kunnen vinden? kdacht dat ik hem had, maar bleek een andere te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
HoppyF schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Gaat het om hetzelfde model?
Bv C1 of G1?
Gaat om de C1, maar ben er intussen achter gekomen, blijkbaar is er na de update van de tv ook het hele menu aangepast en zit alles op andere plekken en is de tweede foto nog een oude firmware. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:16
Zojuist heb ik een nieuwe 55CX opgehangen. Daar is op HDMI2 een Bose SoundTouch 300 op aangesloten, maar ik krijg geen geluid via ARC. Het enige wat ik merk van de aansluiting is dat de TV uitschakelt door HDMI-CEC als in de soundbar uitzet.

Is er nog iets wat ingesteld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13
Major_ton schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:35:
@Vads & @sjaak Upscalen gebeurt inderdaad automatisch aan de hand van de aangeboden content en daar is met de instellingen verder niks aan te doen. De functie Super Resolution is voor zover ik weet gewoon Edge Enhancement en hoe lager de resolutie van de content hoe eerde je de contrast halo's gaat zien rond afgestoken objecten. Het is het proberen waard, maar verwacht geen wonderen.
Dus de C1 doet automatisch upscallen. SDR signaal komt via mijn receiver binnen op de TV (kabel-TV direct natuurlijk). Mijn receiver doet ook aan upscallen als ik dat aan zet, maar dan lijkt het mij dus beter om die van de receiver uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Gewoon kijken wanneer het beeld het mooist is.

Twee tv's geleden deed de receiver het hier merkbaar beter dan de tv. Nu staat het uit in de receiver want zie geen verschil meer.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Vads schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:32:
[...]

Dus de C1 doet automatisch upscallen. SDR signaal komt via mijn receiver binnen op de TV (kabel-TV direct natuurlijk). Mijn receiver doet ook aan upscallen als ik dat aan zet, maar dan lijkt het mij dus beter om die van de receiver uit te zetten?
Probeer het uit en kijk wat er voor jou beter uitziet en laat het ons weten zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Schandalig, nu al 9 uur aan het bellen binnen 14 dagen om fatsoenlijk een Oled C1 te bemachtigen die in orde is.

Van Mediamarkt, en nu toe aan mijn 2de DOA, schandalig de Quality control van LG in 2021, wederom een onmonteerbare stand, met zeer groffe fouten in de mal!
Wat een schandalige praktijken daar bij Lg !! , Vandaag na retour van gister een gloednieuwe gebracht, en wederom weer ellende!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oH6CvDvKWnjB6nWtn6ZpFHFgGx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnFLNW88Vf0YCnHBgnls4GKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DW13Q2JjjOQUIinysdwD7FnF4VM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onRQOk4rtPcQa7UcwFgZfF5Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBn8HrfDN2U6fP2njpKgtXLQkw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExoKhoLVisjCgTyamLsciDc8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLN50D9lKxbC5xI7vkyEYcdrq0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hj63FHwsb2ggapdqO5LT2pZ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mGyBc9jLo6EaGd3kokzYK9QeUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpGbEiO5gF6xetmncsvSDP16.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5qXLGp9mzt528k4TW44_kSCQCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jydU4a4nGl87ZHMDDl9PZ92N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDUptKsG_vPr9QyTK1Rt54GldHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJn9VljFzvkgBQAXgjr2abee.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9y1BzJtsOCIr2v_FbMYu56qGDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9JvZXPYAnHmy0SKaD8lyTJp.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyJQ-uImdLWXKmVUac0Y_kmPzGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mja8MQ3VBrrT4nrnENWihNFt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door robzzzzzzzz op 12-02-2022 22:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:24
robzzzzzzzz schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:53:
Schandalig, nu al 9 uur aan het bellen binnen 14 dagen om fatsoenlijk een Oled C1 te bemachtigen die in orde is.

Van Mediamarkt, en nu toe aan mijn 2de DOA, schandalig de Quality control van LG in 2021, wederom een onmonteerbare stand, met zeer groffe fouten in de mal!
Wat een schandalige praktijken daar bij Lg !! , Vandaag na retour van gister een gloednieuwe gebracht, en wederom weer ellende![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Fikse rant post, vervelend voor je dat je dit zo ervaart. Kunnen wij je in dit topic ergens mee helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Wren schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:58:
[...]

Fikse rant post, vervelend voor je dat je dit zo ervaart. Kunnen wij je in dit topic ergens mee helpen?
Jammergenoeg niet !, Maar wou het toch laten zien omdat dit al de tweede op rij is binnen 12 dagen.

Zodat andere kopers oppassen voor de slechte batch daar.

Ik wou dat iemand me kon helpen, maar er zit niks anders op dan wederom weer een omruiling. :'(

Thanks for the offer and kindness

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:51
Dat lijkt er eentje van ikea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
haha je zou bijna zeggen van wel he!, echt schandalig dit.

Van de eerste stripte de schroeven van ellende door de slechte schroefdraad positionering, en dit exemplaar slaat echt alles. :+

Heb de eerste verplicht 12 dagen kunnen & moeten testen ivm de zeer incompotente klanten service, Zelfs helemaal voor niks naar een winkel ver weg moeten rijden voor een omruiling om daarna niet geholpen te worden.

En gister via de back office en een paar gesprekken met iemand van de klantenservice die wel compotent is binnen een paar uur direct een omruiling gekregen, een top toestel kan mn Led Samsung 4k UHD niet meer aanzien na geproefd te hebben van deze excellentie.....maar wat een ellende :'( :o

Dus pas allemaal even op bij MM Online.

[ Voor 41% gewijzigd door robzzzzzzzz op 12-02-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Laatst online: 14-09 11:56
De hdmi-poorten zitten toch zijwaarts?🤔
LogiZ5500 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Gisteren de TV van de muur gehaald en kabels om geplugd.
Beetje jammer dat de hdmi poort recht naar achteren gemonteerd zit, past amper een kabel in ivm de muurophanging.
Even gerommeld met de receiver en het werkt super! _/-\o_
Receiver uit = passthrough en dus geluid uit tv.
Receiver aan = geluid over receiver en niet uit tv.

Overigens vanuit de CCGTV HDR altijd aan, geeft ook mooi effect naar mijn idee.
Alleen werkt de omgeving sensor dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
boefje79 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:05:

[...]
En eentje achterin, ik heb hier een 90 graden hdmi verloop stekker in zitten, en met 2 cm van af de muur kan het net.
Sommige mensen gebruiken alle hdmi aansluitingen.

[ Voor 8% gewijzigd door DoubleDutch op 13-02-2022 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
DoubleDutch schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:33:
[...]

En eentje achterin, ik heb hier een 90 graden hdmi verloop stekker in zitten, en met 2 cm van af de muur kan het net.
Sommige mensen gebruiken alle hdmi aansluitingen.
Sommige mensen zouden dan een receiver kunnen kopen, heb je eigenlijk maar 1 hdmi input nodig en dan heb je ook natuurlijk een veel betere belevenis van je films series en muziek.

Maar voor sommige is esthetisch weer belangrijker, dan neigt het al gauw meer naar een soundbar helaas.

En anders kan je ook een hdmi switch aanschaffen als je niet genoeg inputs hebt aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ik ben aan het twijfelen over de G1, maar heb 4, eigenlijk liever 5/6 hdmi-poorten nodig, dus i know…sommigen gebruiken ze allemaal 😉

Zitten er dus 3 van de 4 zijwaarts en 1 recht uit de achterkant gericht?

Want ik vind dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lKtSzu7FfUIl9pYOahukq2r5b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNtRuRjC8zm2BTWYql52hA6E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door boefje79 op 13-02-2022 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
boefje79 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:00:
Ik ben aan het twijfelen over de G1, maar heb 4, eigenlijk liever 5/6 hdmi-poorten nodig, dus i know…sommigen gebruiken ze allemaal 😉

Want ik vind dit:[Afbeelding]
Daar staan er toch 4 naar beneden gericht? Wat zie jij wat ik niet zie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:31
boefje79 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:00:

Want ik vind dit:[Afbeelding]
Dit is de G1, allen omlaag gericht. De C1 heeft er 3 naar de zijkant gericht en 1 naar achter.

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
sjaak88 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 01:42:
[...]

Sommige mensen zouden dan een receiver kunnen kopen, heb je eigenlijk maar 1 hdmi input nodig en dan heb je ook natuurlijk een veel betere belevenis van je films series en muziek.

Maar voor sommige is esthetisch weer belangrijker, dan neigt het al gauw meer naar een soundbar helaas.

En anders kan je ook een hdmi switch aanschaffen als je niet genoeg inputs hebt aan de zijkant.
Een receiver is een belachelijke oplossing voor het verkrijgen van meerdere hdmi poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 13-09 18:32
boefje79 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:05:

[...]
Ik had ergens gelezen dat enkel HDMI 1 (die naar achteren wijst) ondersteuning bied voor HDMI (e?)ARC, maar misschien is dit niet correct |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
Deleon78 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:40:
[...]

Een receiver is een belachelijke oplossing voor het verkrijgen van meerdere hdmi poorten.
Ik maak gebruik van een Ultra HD HDMI Switch. Deze heb ik met een haakse hdmi-kabel aangesloten op het hdmi-poort aan de achterzijde van mijn LG C1 ('hdmi 4'). Wordt nu vooral gebruikt i.c.m. mijn laptop (RTX 3080, hmdi 2.1) en UHD Blu-rayspeler; werkt prima. (y)

Verder hangt de LG C1 hier strak aan de muur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1M4VLo51R3X01Mex3G_szeEz38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T36pwWJEH5pujY4wZ7aDcgjC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Zq2KngZheVT1goN0Djp_SqrIJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19AmdYQiaRhcwKmwDtYJtwkX.jpg?f=fotoalbum_large

• hdmi 1: Xbox Series X;
• hdmi 2: Sonos ARC (eARC);
• hdmi 3: PlayStation 5;
• hdmi 4: HDMI Switch + Sony UBP-X700 / Lenovo Legion 7.

Wel suf dat LG vast blijft houden aan de ontkoppelbare netsnoer en graag zou ik in de toekomst een oplossing zien, zoals de 'One Connect Box' van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
CyBeRSPiN schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:06:
[...]

Daar staan er toch 4 naar beneden gericht? Wat zie jij wat ik niet zie?
Kantel je telefoon of monitor maar ff…😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41

Ik heb deze week een samsung HW-Q950A soundbar gekocht icm LG G1 en kan het geluid harder en zachter zetten met de afstandsbediening. Ik vond de geluidskwaliteit overigens ook beter dan de LG DSP11RA. Hij is wel wat duurder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleDutch
Yonix schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Ik maak gebruik van een Ultra HD HDMI Switch. Deze heb ik met een haakse hdmi-kabel aangesloten op het hdmi-poort aan de achterzijde van mijn LG C1 ('hdmi 4'). Wordt nu vooral gebruikt i.c.m. mijn laptop (RTX 3080, hmdi 2.1) en UHD Blu-rayspeler; werkt prima. (y)

Verder hangt de LG C1 hier strak aan de muur.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

• hdmi 1: Xbox Series X;
• hdmi 2: Sonos ARC (eARC);
• hdmi 3: PlayStation 5;
• hdmi 4: HDMI Switch + Sony UBP-X700 / Lenovo Legion 7.

Wel suf dat LG vast blijft houden aan de ontkoppelbare netsnoer en graag zou ik in de toekomst een oplossing zien, zoals de 'One Connect Box' van Samsung.
Je kunt hem ontkoppelen, als je het kapje aan de achterzijde eraf haalt zit er een hele platte stekker binnenin.

Bij mij hangt hij nu ook,erg blij mee. 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7mGd5e9Oa3P9UKEahRXXdYfTXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbhWkQIE7jcv4ZBl86HqYQmV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3526Z229QR4TJSyEeLtjHk_zmfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7oAUPrvbXqvCiSYlSGuVZtd3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
My-life schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:31:
Zojuist heb ik een nieuwe 55CX opgehangen. Daar is op HDMI2 een Bose SoundTouch 300 op aangesloten, maar ik krijg geen geluid via ARC. Het enige wat ik merk van de aansluiting is dat de TV uitschakelt door HDMI-CEC als in de soundbar uitzet.

Is er nog iets wat ingesteld moet worden?
Het werkt inmiddels. De kabel zat in de verkeerde poort op de soundbar. Die heeft blijkbaar nog een aparte HDMI IN, de TV moet in HDMI OUT. Beetje vreemd, maar er staat wel bij “TO TV (ARC)”. :D

Overigens daarna nog een keer alle geluid instellingen doorlopen en bij alles werkt het geluid via de soundbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:38
@Yonix Zit er bij jou nog een coax kabel in / zou dat nog kunnen? Ik wil ook een C1 kopen, maar wil hem wel aan mijn bestaande beugel ophangen. Zie nu pas dat de Ethernet en Coax onhandig aan de achterkant zitten.
Ik heb nu een Samsung met connect box, dat gaat allemaal wat handiger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 10:07
screamhouse schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:06:
@Yonix Zit er bij jou nog een coax kabel in / zou dat nog kunnen? Ik wil ook een C1 kopen, maar wil hem wel aan mijn bestaande beugel ophangen. Zie nu pas dat de Ethernet en Coax onhandig aan de achterkant zitten.
Ik heb nu een Samsung met connect box, dat gaat allemaal wat handiger
Geen coax aangesloten, daar wij geen tv-abonnement meer hebben. Echter, voor de C1 hing er een C9 aan de muur en daar zat wel een coaxkabel op aangesloten. Gaat dus prima, mits de kabel niet te dik is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Yonix schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:12:
[...]

Geen coax aangesloten, daar wij geen tv-abonnement meer hebben. Echter, voor de C1 hing er een C9 aan de muur en daar zat wel een coaxkabel op aangesloten. Gaat dus prima, mits de kabel niet te dik is.
Eventueel een haakse coax adapter gebruiken kan ook.

Je TV hangt overigens mooi! :)
Die van @DoubleDutch ook.
Een enkele cm meer of minder van de muur af valt niet eens op.

Voordeel van de C serie is ook nog eens dat je achter op het dikke stuk nog wat kabels o.i.d. kunt wegwerken.
Bij mij ligt er een stekkerblok op plus de interactieve TV box en een voeding/led driver voor de ledstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
HoppyF schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:37:
[...]

Eventueel een haakse coax adapter gebruiken kan ook.

Je TV hangt overigens mooi! :)
Die van @DoubleDutch ook.
Een enkele cm meer of minder van de muur af valt niet eens op.

Voordeel van de C serie is ook nog eens dat je achter op het dikke stuk nog wat kabels o.i.d. kunt wegwerken.
Bij mij ligt er een stekkerblok op plus de interactieve TV box en een voeding/led driver voor de ledstrip.
Ben je niet bang dat je TV zijn warmte niet goed kwijt kan? Je legt het wel allemaal op de ventilatieroosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Misschien dat dit al eens voorbij is gekomen, als dat zo is, excuus daarvoor, maar kon het na zoeken zo snel niet vinden, dus here goes:

Ik heb sinds een half jaar op mijn LG 65C7V van circa 4 jaar oud een melding van WebOS dat ik ben 'uitgekozen' door LG support om gratis de voeding van de TV te laten vervangen, kennelijk omdat er bij sommige modellen problemen met de originele voeding zijn geconstateerd. Deze melding verschijnt altijd na het aanzetten van de TV.

Ik ben er tot dusver nog niet echt ingedoken, mede omdat ik zelf helemaal geen problemen met de TV of voeding ervaar, maar aangezien de melding blijft staan vroeg ik me toch af of anderen hier dezelfde of vergelijkbare melding hebben gekregen en of ze hier ook op ingegaan zijn of niet.

Verder overigens nog steeds erg tevreden over de TV. Geen dode pixels, burn-in of andere dingen tegengekomen dusver. :)

There can be only fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 08:19
secret17 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:00:
Misschien dat dit al eens voorbij is gekomen, als dat zo is, excuus daarvoor, maar kon het na zoeken zo snel niet vinden, dus here goes:

Ik heb sinds een half jaar op mijn LG 65C7V van circa 4 jaar oud een melding van WebOS dat ik ben 'uitgekozen' door LG support om gratis de voeding van de TV te laten vervangen, kennelijk omdat er bij sommige modellen problemen met de originele voeding zijn geconstateerd. Deze melding verschijnt altijd na het aanzetten van de TV.

Ik ben er tot dusver nog niet echt ingedoken, mede omdat ik zelf helemaal geen problemen met de TV of voeding ervaar, maar aangezien de melding blijft staan vroeg ik me toch af of anderen hier dezelfde of vergelijkbare melding hebben gekregen en of ze hier ook op ingegaan zijn of niet.

Verder overigens nog steeds erg tevreden over de TV. Geen dode pixels, burn-in of andere dingen tegengekomen dusver. :)
Stel: over een jaar gaat ie wel kapot en/of breekt brand uit?
Zie als terugroepactie met auto's.
Is gratis, gewoon vervangen.

Verzekeringtechnisch ook handig.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
secret17 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:00:

Net wat @mucuracat al zegt, gewoon doen!
Niet alle voedingen zullen in één keer problemen veroorzaken maar een deel wel.
Vandaar de terugroep actie door LG.
Het gaat ook alleen om de voeding dus je goede paneel blijf het zelfde.
Maak dus de afspraak en laat de voeding bij je thuis vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secret17
HoppyF schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Net wat @mucuracat al zegt, gewoon doen!
Niet alle voedingen zullen in één keer problemen veroorzaken maar een deel wel.
Vandaar de terugroep actie door LG.
Het gaat ook alleen om de voeding dus je goede paneel blijf het zelfde.
Maak dus de afspraak en laat de voeding bij je thuis vervangen.
Ik was inmiddels ook wel zover dat ik er ook op in wou gaan, maar was vooral benieuwd of dit een algemene terugroepactie/reparatieservice was voor dit type TV, of dat ik één van de weinigen was die deze melding kreeg. Maar uit jouw reactie maak ik op dat meer tweakers deze melding hebben gekregen. Ga binnenkort dan maar eens die afspraak maken. :) Tnx.

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!
secret17 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Ik was inmiddels ook wel zover dat ik er ook op in wou gaan, maar was vooral benieuwd of dit een algemene terugroepactie/reparatieservice was voor dit type TV, of dat ik één van de weinigen was die deze melding kreeg. Maar uit jouw reactie maak ik op dat meer tweakers deze melding hebben gekregen. Ga binnenkort dan maar eens die afspraak maken. :) Tnx.
Er zijn zeker meer tweakers geweest met deze meldingen waarbij de voeding al vervangen is.
Ik denk zelfs dat jij een van de laatsten bent maar op zich is dat ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Ik krijg als het goed is deze week de LG G1 en de DSN11RG ga er vanuit dat dit model niet dezelfde connectie problemen heeft als de DSP11RA.

En zover ik heb gelezen is het geluid van de DSN11RG na de firmware update van halverwege 2021 ook heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Jesp_J schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:08:
Ik krijg als het goed is deze week de LG G1 en de DSN11RG ga er vanuit dat dit model niet dezelfde connectie problemen heeft als de DSP11RA.

En zover ik heb gelezen is het geluid van de DSN11RG na de firmware update van halverwege 2021 ook heel goed.
Heb b9 en dsn11rg. Heb geen issues. Wel gelezen dat na december update het wat doffer klinkt, maar had deze update al en kan dus niet vergelijken.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
HoppyF schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:07:
[...]
Er zijn zeker meer tweakers geweest met deze meldingen waarbij de voeding al vervangen is.
Ik denk zelfs dat jij een van de laatsten bent maar op zich is dat ook niet erg.
Ach ja, beetje lui geweest daarin, coronatijd, weinig prio gegeven, verzin maar een excuus. ;-) Als ik een brandluchtje had geroken had ik ws wel sneller gehandeld. :D

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!
secret17 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Ach ja, beetje lui geweest daarin, coronatijd, weinig prio gegeven, verzin maar een excuus. ;-) Als ik een brandluchtje had geroken had ik ws wel sneller gehandeld. :D
Ja, begrijp ik wel.
Maar een brandluchtje kan al te laat zijn. Je moet er niet aan denken dat je huis in de brand gaat door de TV.
Kans is misschien niet groot maar met een voeding met een potentieel defect is die kans wel groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
QD-OLEDS lijken behoorlijk betaalbaar voor een eerste generatie. Heb echt het idee dat de verschillen zo marginaal zijn dat het vrij snel op het prijspunt van een LG OLED gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Hey all,

Hulpvraag:
Ik heb gisteren een G1 besteld, ik ga van qled naar oled ☺️…

Nu heb ik meer dan 4 hdmi-bronnen en wil het liefst niet handmatig switchen. Voor audio gebruik ik een beam2 dus geen extra hdmi op een receiver voor mij.

Hebben jullie tips voor een automatische hdmi-switch?

In ieder geval met dolby atmos passthrough, liefst meteen 120hz-ready, maar zeker dat laatste kan ik nog niet vinden.

Hoe doen jullie dat?

(PS5, XBX, PC, Switch, Ziggo-Next, ShieldPro en evt de nieuwe Ayn Odin zijn de bronnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 12:44
Ik loop tegen een eerste issue of ontgoocheling aan met mijn C1. Het is eigenlijk onmogelijk om deftig geluid te hebben bij sommige BluRays. Ik wist al van de beperking van DD-only via eARC en Optical Out, maar vond dat niet echt een issue omdat ik voor het geluid rechtstreeks naar mijn Receiver ga via Optical Out uit mijn PS4.

Gisteren merkte ik echter dat ik een duidelijk audio-sync issue heb bij het afspelen van een BluRay. Na wat verder uittesten, blijkt het duidelijk een gevolg van input lag bij Filmmaker en ISF profielen. Bij het Game Optimizer profiel, heb ik immers geen probleem en die heeft natuurlijk zeer lage input lag. Ik ben enorm gevoelig voor lip sync en kan onmogelijk genieten van content als audio en video niet in sync zijn.

Raar dat ik er nog niet eerder over gelezen heb, want je leest wel vaak de tip om via je Receiver naar TV te gaan zodat je wel DTS e.d. kunt beluisteren. Maar hiermee zit je onvermijdelijk met dit audio sync probleem. Je kan in de meeste receivers overigens wel een delay voor de audio instellen, maar het probleem is dat je dan weer sync problemen krijgt met games in Game Optimizer mode, want daar zal het geluid dan een fractie achterkomen. En sowieso wil je bij games geen enkele delay.

Vanavond eens wat experimenteren met Filmmaker / ISF om te zien of het bepaalde settings zijn die extra veel latency introduceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
BramViking schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:04:
QD-OLEDS lijken behoorlijk betaalbaar voor een eerste generatie. Heb echt het idee dat de verschillen zo marginaal zijn dat het vrij snel op het prijspunt van een LG OLED gaat zitten.
Ik heb het idee dat Samsung zwaar onder de prijs moet gaan zitten om enigszins te kunnen concurreren met LG WOLEDs. Maar zou zo kunnen dat ze dat zo houden ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34
Krijg zojuist 04.30.58 binnen op m’n 65CX.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:22
Ik ervaar wat slechter/zachter geluid bij dialogen in verhouding tot achtergrondgeluiden/muziek via b.v. Netflix. Nou is een mogelijke reden dat er een 5.1 signaal naar mijn 2.0 set-up wordt gestuurd, maar ik zie geen optie om dat aan te passen.

De G1 is aangesloten op mijn NAD D3045 versterker via ARC. Dat zorgt ervoor dat op de G1 geen geluidsinstellingen aan te passen zijn omdat alles meteen doorgestuurd wordt.

Als ik de NAD via optisch aan zou sluiten, worden de geluidsinstellingen in de G1 dan weer geactiveerd? Ik hoop namelijk dat ik daar tussen 5.1 en Stereo kan kiezen.

Overigens heb ik ook nog last van een ander issue: Geen HDR/4K op Amazon Prime. Gisteren een gratis account geactiveerd maar films waar UHD en HDR bijstaat laten geen HDR symbool zien bij starten en ook de Video Mode is geen HDR...

App al opnieuw geinstalleerd maar hielp niet. Youtube/Disney+/Netflix doen het wel prima.

[edit] Raar, de meeste series switchen wel naar UHD 4K maar de meeste films niet… uitzondering is The Tomorrow War b.v. Maar alles wat ik probeer heeft het UHD en HDR logo in Prime bij de film staan.

[ Voor 39% gewijzigd door MailMan op 16-02-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:53

Gregory76

Sony PlayStation freak

boefje79 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:48:
Hey all,

Hulpvraag:
Ik heb gisteren een G1 besteld, ik ga van qled naar oled ☺️…

Nu heb ik meer dan 4 hdmi-bronnen en wil het liefst niet handmatig switchen. Voor audio gebruik ik een beam2 dus geen extra hdmi op een receiver voor mij.

Hebben jullie tips voor een automatische hdmi-switch?

In ieder geval met dolby atmos passthrough, liefst meteen 120hz-ready, maar zeker dat laatste kan ik nog niet vinden.

Hoe doen jullie dat?

(PS5, XBX, PC, Switch, Ziggo-Next, ShieldPro en evt de nieuwe Ayn Odin zijn de bronnen)
120hz-ready weet ik niet, maar ik ga zelf een 16 poorts (ja, aan 8 heb ik echt niet genoeg) HDMI switch kopen van Aten of TESmart. Die laatste is wat betaalbaarder en krijgt ook goede reviews.
Het model dat ik op het oog heb is echter 'maar' 60hz (wel 4K). Mijn LG heeft 3 HDMI poorten. Op de eerste laat ik mijn PS5 zitten, de ander is voor KPN (TV) en op de derde zet ik dan die switch voor al m'n consoles.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Scidd0w schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:28:
[...]
Ik heb het idee dat Samsung zwaar onder de prijs moet gaan zitten om enigszins te kunnen concurreren met LG WOLEDs. Maar zou zo kunnen dat ze dat zo houden ja...
Samsung goed in verkooppraatjes en reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Gregory76 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:25:
[...]

120hz-ready weet ik niet, maar ik ga zelf een 16 poorts (ja, aan 8 heb ik echt niet genoeg) HDMI switch kopen van Aten of TESmart. Die laatste is wat betaalbaarder en krijgt ook goede reviews.
Het model dat ik op het oog heb is echter 'maar' 60hz (wel 4K). Mijn LG heeft 3 HDMI poorten. Op de eerste laat ik mijn PS5 zitten, de ander is voor KPN (TV) en op de derde zet ik dan die switch voor al m'n consoles.
Thanks, maar ondersteunen die Dolby Vision en Atmos dan? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
En meteen nog een hulpvraag:

Ik zoek een (liefst aluminium/wit of overschilderbaar) kabelgoot, groot genoeg voor 4x hdmi, utp en power met een dikte van max 1.9 cm om niet uit te steken tov de G1…

Tips en ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:23
Een vraag over een nieuwe HDMI kabel voor de C9,
ik heb nu de Belkin HDMI 2.1 kabel - Ultra High-Speed - 2m.
Vanwege andere opstelling is 2 meter net te krap, ik ben op zoek naar een gelijkwaardige HDMI kabel en net zo flexibel als de Belkin, maar dan een lengte van 2.5 meter.
Welke adviseren jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door surfing john op 16-02-2022 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Laatst online: 11:04
[message=7 0612820,noline]MailMan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:33[/message]:
Ik ervaar wat slechter/zachter geluid bij dialogen in verhouding tot achtergrondgeluiden/muziek via b.v. Netflix. Nou is een mogelijke reden dat er een 5.1 signaal naar mijn 2.0 set-up wordt gestuurd, maar ik zie geen optie om dat aan te passen.

De G1 is aangesloten op mijn NAD D3045 versterker via ARC. Dat zorgt ervoor dat op de G1 geen geluidsinstellingen aan te passen zijn omdat alles meteen doorgestuurd wordt.

Als ik de NAD via optisch aan zou sluiten, worden de geluidsinstellingen in de G1 dan weer geactiveerd? Ik hoop namelijk dat ik daar tussen 5.1 en Stereo kan kiezen.

Overigens heb ik ook nog last van een ander issue: Geen HDR/4K op Amazon Prime. Gisteren een gratis account geactiveerd maar films waar UHD en HDR bijstaat laten geen HDR symbool zien bij starten en ook de Video Mode is geen HDR...

App al opnieuw geinstalleerd maar hielp niet. Youtube/Disney+/Netflix doen het wel prima.

[edit] Raar, de meeste series switchen wel naar UHD 4K maar de meeste films niet… uitzondering is The Tomorrow War b.v. Maar alles wat ik probeer heeft het UHD en HDR logo in Prime bij de film staan.
Wat je omschrijft bij Prime is een bekend gegeven, kijk maar eens in het Prime Video topic hier op GoT. Series en films zijn verkeerd gelabeld of je krijgt 4K/HDR wanneer je de film huurt of koopt. Overigens mis je niks zonder HDR. Die is namelijk belabberd bij de meeste content op Prime.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:55
MailMan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:33:

Ja dat wordt dan weer geactiveerd. Althans, mijn C8 is optisch aangesloten op mijn NAD Versterker. Op mijn C8 heb ik nu PCM als audio output gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:22
Kartmans1 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:45:
[...]

Ja dat wordt dan weer geactiveerd. Althans, mijn C8 is optisch aangesloten op mijn NAD Versterker. Op mijn C8 heb ik nu PCM als audio output gekozen.
Maar kan je dan ook zaken zoals Modus, balans, EQ instellen? Volgens mij blijft dat disabled en kan je dus eigenlijk niets instellen qua geluidsbewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Laatst online: 20-08 07:32
Ik heb sinds een week een OLED55C1 en speel het geluid af via m'n versterker
(pioneer vsx-93-hdmi). het geluid op m'n versterker is echter zeer zacht. Ik moet het geluid van m'n versterker (bijna) vol open zetten om het voldoende hard te laten klinken.

Iemand een idee of het zo aan te passen is dat ik m'n versteker niet verder open hoef te zetten om het goed te kunnen horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Piet400 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:51:
Ik heb sinds een week een OLED55C1 en speel het geluid af via m'n versterker
(pioneer vsx-93-hdmi). het geluid op m'n versterker is echter zeer zacht. Ik moet het geluid van m'n versterker (bijna) vol open zetten om het voldoende hard te laten klinken.

Iemand een idee of het zo aan te passen is dat ik m'n versteker niet verder open hoef te zetten om het goed te kunnen horen?
Hoe is de versterker aangesloten en welke output heb je ingesteld op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
surfing john schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:09:
Een vraag over een nieuwe HDMI kabel voor de C9,
ik heb nu de Belkin HDMI 2.1 kabel - Ultra High-Speed - 2m.
Vanwege andere opstelling is 2 meter net te krap, ik ben op zoek naar een gelijkwaardige HDMI kabel en net zo flexibel als de Belkin, maar dan een lengte van 2.5 meter.
Welke adviseren jullie?
Voor de HDMI poort achterop ben ik opzoek naar een kabel met een haakse stekker. Op Ali zie ik deze staan:
Vention 4K HDMI 2.0 Cable
(10 euro voor 3 meter, gratis bezorging binnen 10 dagen)

Ik weet niet hoe flexibel jouw Belkin kabel is, maar deze is vrij dik.
Heeft iemand een beter alternatief met haakse stekker?

Edit:
Op Amazon staan deleyCON kabels met Haakse HDMI stekker: https://www.amazon.nl/del...se-Stekker/dp/B00HU0NK00/
9 euro ex. verzendkosten. Lijkt er goed uit te zien.

Inmiddels in de topic warning gelezen dat HDMI kabel vragen hier niet welkom zijn helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door My-life op 16-02-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Laatst online: 20-08 07:32
Deleon78 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Hoe is de versterker aangesloten en welke output heb je ingesteld op de tv?
De versterker is via de daarvoor bedoelde HDMI poort aangesloten op de HDMI-1 poort van de tv. ik heb geen aanpassingen gedaan op de tv. kan ik daar nog iets aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Piet400 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:56:
[...]

De versterker is via de daarvoor bedoelde HDMI poort aangesloten op de HDMI-1 poort van de tv. ik heb geen aanpassingen gedaan op de tv. kan ik daar nog iets aanpassen?
En wat is volgens jou de daarvoor bedoelde HDMI poort? :+ Ik zou hem in de TV sowieso even in de juiste poort doen, de HDMI 2 (E)ARC.

Welke bron gebruik je verder op je tv? Digitale tv, IPTV, Netflix, YouTube? Gebeurt het overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 12:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Twixie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:54:
Raar dat ik er nog niet eerder over gelezen heb,
Dan heb je blijkbaar niet goed in dit topic gekeken, want onder andere van mij vind je lip sync issues in dit topic. :) En als je een beetje gericht zoekt op de rest van het internet, vindt je meer dan genoeg lotgenoten.

Ook ik ben daar gevoelig voor en uiteindelijk na een hoop getouwtrek met LG (die het op dat vlak pijnlijk en overduidelijk laat afweten) en Coolblue, heb ik mijn C9 van een paar maanden oud terug gestuurt en staat er nu al ff een Sony Bravia Oled.

...Zónder lip sync problemen... d:)b

Ik hoop voor je dat de audio vóór loopt op je beeld, want dan heb je daar nog wel wat mogelijkheden wellicht, maar bij mijn C9, en ook andere modellen van LG, liep de audio achter het beeld aan en dan heb je dus helemaal niks aan een delay instelling op je receiver.

Daarbij merkte ik op (dat lees je ook ergens in dit topic terug) dat het lip sync verschil niet altijd hetzelfde is.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 16-02-2022 20:25 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:55
MailMan schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:13:
[...]

Maar kan je dan ook zaken zoals Modus, balans, EQ instellen? Volgens mij blijft dat disabled en kan je dus eigenlijk niets instellen qua geluidsbewerking.
Dat durf ik niet te zeggen. Dat doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
remco_k schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:24:
[...]
Dan heb je blijkbaar niet goed in dit topic gekeken, want onder andere van mij vind je lip sync issues in dit topic. :) En als je een beetje gericht zoekt op de rest van het internet, vindt je meer dan genoeg lotgenoten.
Ik had misschien duidelijker moeten zijn. Mijn setup is : PS4 Pro audio ----optical---> Receiver, PS4 Pro video ---HDMI---> LG C1. Alles wat ik tegenkom qua audio sync issues (en dus ook in jouw geval) gaat over issues wanneer je alles naar de TV stuurt en daar dan via ARC naar een soundbar of receiver gaat.

Bij mij is het duidelijk eenvoudigweg door latency / input lag, waardoor het beeld dusdanig achterkomt dat ik zie dat beeld en audio niet in sync zijn. Gebruik ik Game Optimizer, waar dus de lag minimaal is, dan hoor/zie ik het immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
remco_k schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:24:
[...]

Ook ik ben daar gevoelig voor en uiteindelijk na een hoop getouwtrek met LG (die het op dat vlak pijnlijk en overduidelijk laat afweten) en Coolblue, heb ik mijn C9 van een paar maanden oud terug gestuurt en staat er nu al ff een Sony Bravia Oled.

...Zónder lip sync problemen... d:)b

Ik hoop voor je dat de audio vóór loopt op je beeld, want dan heb je daar nog wel wat mogelijkheden wellicht, maar bij mijn C9, en ook andere modellen van LG, liep de audio achter het beeld aan en dan heb je dus helemaal niks aan een delay instelling op je receiver.

Daarbij merkte ik op (dat lees je ook ergens in dit topic terug) dat het lip sync verschil niet altijd hetzelfde is.
Stoor me hier ook al jaren aan bij onze oled tv's van LG. Volgende ronde gaan we een Sony proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
Millert schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:16:
[...]

Wat je omschrijft bij Prime is een bekend gegeven, kijk maar eens in het Prime Video topic hier op GoT. Series en films zijn verkeerd gelabeld of je krijgt 4K/HDR wanneer je de film huurt of koopt. Overigens mis je niks zonder HDR. Die is namelijk belabberd bij de meeste content op Prime.
Ik zit nu de serie Reacher te kijken op Prime en de tv geeft gewoon een HDR icoontje rechtsboven weer wanneer ik het afspelen start.

Overigens is daar in de serie zelf qua beeld niets van te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Laatst online: 11:04
kwaazaar schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:18:
[...]

Ik zit nu de serie Reacher te kijken op Prime en de tv geeft gewoon een HDR icoontje rechtsboven weer wanneer ik het afspelen start.

Overigens is daar in de serie zelf qua beeld niets van te merken.
Zelf ook met Reacher begonnen en daar valt goed op hoe slecht HDR is bij Prime. Zo zijn de huidskleuren vlekkerig, alsof er een zweem overheen hangt. Lijkt een soort compressie euvel. Heb het ook gepost in het Prime topic en gebruikers herkennen het beeld. Kijk het daarom nu in SDR en het beeld is aanzienlijk scherper. Speelt schijnbaar ook bij The Wheel of Time maar die heb ik nog niet bekeken en hetzelfde viel me op bij The Grand Tour.

https://www.amazonforum.c...n-prime-app-for-sony-oled

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Twixie schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:42:
[...]
Ik had misschien duidelijker moeten zijn. Mijn setup is : PS4 Pro audio ----optical---> Receiver, PS4 Pro video ---HDMI---> LG C1. Alles wat ik tegenkom qua audio sync issues (en dus ook in jouw geval) gaat over issues wanneer je alles naar de TV stuurt en daar dan via ARC naar een soundbar of receiver gaat.

Bij mij is het duidelijk eenvoudigweg door latency / input lag, waardoor het beeld dusdanig achterkomt dat ik zie dat beeld en audio niet in sync zijn. Gebruik ik Game Optimizer, waar dus de lag minimaal is, dan hoor/zie ik het immers niet.
En als je de optical van de tv —> receiver hebt heb je er ook geen last van?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• andMax
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 22:10
FeaR schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

Voor de volledigheid, ik heb een call bij LG uit staan over de genoemde remote. Ik kom meerdere types tegen, veelal verschilt het pas achter de "PM21” dus ik hoop dat het net als met de TV's om de landcode gaat en niet op een ander design. LG kan de vraag echter niet volledig beantwoorden. Ook op de vraag of deze luxe aluminium remote back light verlichting heeft komt geen antwoord. Ik kan het helaas in de handleiding van de Z1 of reviews ook niet vinden.

We zoeken nog even verder tot ik ga bestellen...
Hi @FeaR, eentje uit de oude doos. Is het nog gelukt om deze afstandsbediening te bemachtigen? En wat zijn je ervaringen ermee? We hebben sinds een aantal dagen een G1 aan de muur hangen en ik kan maar niet wennen aan de glossy plastic afstandsbediening...

• Ronwiel
  • Niet online
Even een korte check. Sta op het punt om een C1 aan te schaffen. Zijn we qua updates rondom 4k/vrr/bitrate etc. helemaal up to date voor next gen? Of zinvol om op C2 te wachten?

En in hoeverre is de pixelgarantie van Apollo interessant?

[ Voor 14% gewijzigd door Ronwiel op 17-02-2022 10:20 ]

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:30
Edit: off topic.

[ Voor 97% gewijzigd door timadriaans op 17-02-2022 10:03 ]

• Twixie
YakuzA schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:59:
[...]
En als je de optical van de tv —> receiver hebt heb je er ook geen last van?
Klopt, dan heb ik geen lip sync probleem, niet met apps (Netflix, Disney+...) maar evenmin met pass-through van HDMI input (bvb BluRay op een PS4).
Het probleem daarmee is echter dat sommige BluRays enkel een DTS track hebben, en je dan gewoon stereo krijgt op de optical out van de LG.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
andMax schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:21:
[...]

Hi @FeaR, eentje uit de oude doos. Is het nog gelukt om deze afstandsbediening te bemachtigen? En wat zijn je ervaringen ermee? We hebben sinds een aantal dagen een G1 aan de muur hangen en ik kan maar niet wennen aan de glossy plastic afstandsbediening...
Helaas zelf nog geen ervaring mee nee. Ik wacht nog totdat the PM21 net zo goedkoop is als de PM20 nu. https://www.idealo.de/pre...m20ga-lg-electronics.html

• boefje79
Scidd0w schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:53:
[...]
Helaas zelf nog geen ervaring mee nee. Ik wacht nog totdat the PM21 net zo goedkoop is als de PM20 nu. https://www.idealo.de/pre...m20ga-lg-electronics.html
Heb jij de PM21 ergens leverbaar gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:12
boefje79 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:40:
[...]
Heb jij de PM21 ergens leverbaar gevonden?
Zelfde site, vanaf €99,-

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boefje79
Ah ok, maar geen NL-sites dus, thanks

Ik heb hem via een van die Duitse sites besteld en zal hier vd week wel wat ervaringen delen.

[ Voor 20% gewijzigd door boefje79 op 17-02-2022 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

andMax schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:21:
[...]
Het is niet gelukt maar dat is vooral omdat ik zelf niet door heb gepakt. De Duitse webshop die de remote voor 100 euro aanbood/aanbiedt wilde wel naar NL verzenden als ik de verzendkosten betaalde en vooruitbetaalde. Echter na onderzoek is de remote van de Z1 alleen chiquer qua look and feel met de aluminium behuizing. De primaire reden waarom ik naar premium wilde gaan was de verlichting die ik mis, echter heeft genoemde remote die optie/functie niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
Wat een plaatje is die G1 😍, erg eenvoudig alles aangesloten en het werkt zoals je hoopt…top!

Het lukt mij alleen niet om met de magic remote de ziggo next box te bedienen. Klopt het dat dit niet kan, of zoek ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
boefje79 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:09:
Wat een plaatje is die G1 😍, erg eenvoudig alles aangesloten en het werkt zoals je hoopt…top!

Het lukt mij alleen niet om met de magic remote de ziggo next box te bedienen. Klopt het dat dit niet kan, of zoek ik verkeerd?
Probeer de search ff ;)
Pagina: 1 ... 445 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.