Hier ben ik het zeker mee eens. Wat een troep is het nieuwe WebOs 6.0 tegenover de oudere versies. Ik snap het gedoe rond wennen aan iets nieuws etc maar dit is echt merkbaar trager, en onoverzichtelijker.Yonix schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:19:
Sinds een week de LG C1 in gebruik, mijn C9 heb ik verplaatst naar de studeer- / entertainmentkamer, en ik moet toch even kwijt dat het niet op alle vlakken voelt als een vooruitgang.
Het grootste punt van ergernis is toch wel WebOS 6.0 en de wijziging van het thuisscherm. Hoe kunnen ze in hemelsnaam van dit:
[Afbeelding]
Naar dit zijn gegaan:
[Afbeelding]
Wat een grote hoeveelheid informatie en onoverzichtelijk bende is dat thuisscherm.![]()
En dan nog een aantal andere ergernissen betreffende WebOS 6.0:
• trááááág;![]()
• onlogische indeling van menu's;
• LG duwt de user teveel (AI) settings / 'features' door de strot en verstopt handige settings (bijv. in service menu's).
In vergelijking tot de C9 is de C1 toch echt een minimale 'upgrade' en in veel vlakken eerder een downgrade.
Ik zet alles onder de voorkeuzetoetsen en zie dat hoofdscherm alleen als ik iets verander
Wellicht ijdele hoop. Maar misschien heeft iemand nog een idee voordat ik door de zure appel moet heen bijten (tv de deur uit en een QLed er voor in de plaats).
In mei een 55CX aangeschaft en topbeeld en elke keer weer genieten. Alleen kwam ik er dus achter dat in de herfst en de wintermaanden de zon zo laag staat dat deze door de shutters direct op het scherm valt. Met als resultaat duidelijk zichtbare vlekken (die meestal wel weer binnen 24 uur wegtrekken) maar in ieder geval bloedirritant, en ben bang voor blijvende schade op termijn.
Iemand een idee wat ik wellicht nog kan doen om dit euvel te voorkomen. Het huis omdraaien of de woonkamer verplaatsen behoort helaas niet tot de opties.
In mei een 55CX aangeschaft en topbeeld en elke keer weer genieten. Alleen kwam ik er dus achter dat in de herfst en de wintermaanden de zon zo laag staat dat deze door de shutters direct op het scherm valt. Met als resultaat duidelijk zichtbare vlekken (die meestal wel weer binnen 24 uur wegtrekken) maar in ieder geval bloedirritant, en ben bang voor blijvende schade op termijn.
Iemand een idee wat ik wellicht nog kan doen om dit euvel te voorkomen. Het huis omdraaien of de woonkamer verplaatsen behoort helaas niet tot de opties.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 06-05 16:52
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
De enige oplossing die ik zie is de zonwering dicht doen als er vanuit een bepaalde hoek zon op het scherm valt.Rostares schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:52:
Wellicht ijdele hoop. Maar misschien heeft iemand nog een idee voordat ik door de zure appel moet heen bijten (tv de deur uit en een QLed er voor in de plaats).
Nu in de winter komt het heel soms hier ook voor dat er een klein beetje zon op mijn TV kan komen.
Ik doe de zonwering dan een stukje dicht. (verticale lamellen).
Vlekken op het beeld heb ik niet gezien maar als ze er geweest zijn heeft de refresh het wel weer opgelost.
Iedere TV is gevoelig voor direct zonlicht.
Ook LCD’s waaronder QLED’s.
Als Qled er ook gevoelig voor is dan heeft het ook geen zin om hem te vervangen.HoppyF schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:02:
[...]
De enige oplossing die ik zie is de zonwering dicht doen als er vanuit een bepaalde hoek zon op het scherm valt.
Nu in de winter komt het heel soms hier ook voor dat er een klein beetje zon op mijn TV kan komen.
Ik doe de zonwering dan een stukje dicht. (verticale lamellen).
Vlekken op het beeld heb ik niet gezien maar als ze er geweest zijn heeft de refresh het wel weer opgelost.
Iedere TV is gevoelig voor direct zonlicht.
Ook LCD’s waaronder QLED’s.
Ben helaas niet altijd in de gelegenheid om in te grijpen als het zonlicht binnenvalt, vraag me ook af of het gebeurd als de tv uitstaat, want dat zou betekenen dat ik een groot gedeelte van de dag de lamellen dicht moet zetten.
Die refresh optie lost het probleem wel op, maar naar mijn idee is elke keer die refresher laten draaien ook niet goed voor de levensduur van het scherm?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ook als de TV uit staat mag er geen direct zonlicht op vallen.Rostares schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Als Qled er ook gevoelig voor is dan heeft het ook geen zin om hem te vervangen.
Ben helaas niet altijd in de gelegenheid om in te grijpen als het zonlicht binnenvalt, vraag me ook af of het gebeurd als de tv uitstaat, want dat zou betekenen dat ik een groot gedeelte van de dag de lamellen dicht moet zetten.
Die refresh optie lost het probleem wel op, maar naar mijn idee is elke keer die refresher laten draaien ook niet goed voor de levensduur van het scherm?
Met de refresh bedoel ik de nachtelijke korte refresh die na 4 uur TV kijken loopt.
Dus niet de handmatige refresh.
Deze moet alleen gedraaid worden als er een probleem blijft.
Hmmm, dan gaat die er toch uit. De 11 jaar oude LCD had nergens last van op dezelfde plek. Ik heb wel het idee dat het dus niet altijd gebeurd als het zonlicht erop staat, wanneer het scherm aan staat heb ik het idee dat het sneller gebeurd.HoppyF schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:13:
[...]
Ook als de TV uit staat mag er geen direct zonlicht op vallen.
Met de refresh bedoel ik de nachtelijke korte refresh die na 4 uur TV kijken loopt.
Dus niet de handmatige refresh.
Deze moet alleen gedraaid worden als er een probleem blijft.
Kan moeilijk verwachten dat we hier een groot gedeelte van de dag met gesloten lamellen gaan zitten. Wel echt zonde want het beeld is fantastisch.
Het helpt als je de trending lijst weghaalt met een AdBlock (bij mij adguard op de router).Yonix schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:19:
Sinds een week de LG C1 in gebruik, mijn C9 heb ik verplaatst naar de studeer- / entertainmentkamer, en ik moet toch even kwijt dat het niet op alle vlakken voelt als een vooruitgang.
Het grootste punt van ergernis is toch wel WebOS 6.0 en de wijziging van het thuisscherm. Hoe kunnen ze in hemelsnaam van dit:
[Afbeelding]
Naar dit zijn gegaan:
[Afbeelding]
Wat een grote hoeveelheid informatie en onoverzichtelijk bende is dat thuisscherm.![]()
En dan nog een aantal andere ergernissen betreffende WebOS 6.0:
• trááááág;![]()
• onlogische indeling van menu's;
• LG duwt de user teveel (AI) settings / 'features' door de strot en verstopt handige settings (bijv. in service menu's).
In vergelijking tot de C9 is de C1 toch echt een minimale 'upgrade' en in veel vlakken eerder een downgrade.
Je kan dan deze pagina blokken:
eic.recommend.lgtvcommon.com
Hierdoor is het home menu alweer een stukje sneller.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een LCD mag ook niet in direct zonlicht staan maar er is wel degelijk een verschil met OLED’s.Rostares schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:17:
[...]
Hmmm, dan gaat die er toch uit. De 11 jaar oude LCD had nergens last van op dezelfde plek. Ik heb wel het idee dat het dus niet altijd gebeurd als het zonlicht erop staat, wanneer het scherm aan staat heb ik het idee dat het sneller gebeurd.
Kan moeilijk verwachten dat we hier een groot gedeelte van de dag met gesloten lamellen gaan zitten. Wel echt zonde want het beeld is fantastisch.
Deze kunnen niet tegen zonlicht op het scherm.
Als het incidenteel eens voorkomt is het niet zo erg maar als je regelmatig zon krijgt op het scherm is dan niet goed.
Als je niet thuis bent zul je inderdaad uit voorzorg de zonwering (gedeeltelijk) moeten sluiten.
Niet leuk helaas.
Alhoewel ik je geloof hoor, heb je hier een bron van?HoppyF schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:37:
[...]
Een LCD mag ook niet in direct zonlicht staan maar er is wel degelijk een verschil met OLED’s.
Deze kunnen niet tegen zonlicht op het scherm.
Als het incidenteel eens voorkomt is het niet zo erg maar als je regelmatig zon krijgt op het scherm is dan niet goed.
Als je niet thuis bent zul je inderdaad uit voorzorg de zonwering (gedeeltelijk) moeten sluiten.
Niet leuk helaas.
Ik heb echt geen enkele goede ervaring met webos6 op mijn c1...ik heb de tv bijna 2 weken...en er zijn veel hick ups, onlogische keuzes. Disney+, appletv en amazon crap is overal in reclame om je mee dood te slaan, ik moet gewoon opletten waar ik klik dat ik niet op een ad klik.....Dus de diensten die ik niet heb, en ook niet wil...die zijn overal om mijn aandacht te trekken, maar youtube de app die crashed meerdere keren.HoppyF schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:25:
[...]
Aha, dus omgekeerde dan ik dacht.
Zou ik moeten testen of bij het aanzetten van QuickStart er voor zorgt dat ik de TV met WiFi niet meer aan kan zetten. Erg logisch klinkt dit inderdaad niet.
Zelfs mijn vriendin is erg teleurgesteld er in, en zij was altijd fan van smarttv's. We gebruiken nu dus weer de chromecast tv...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een bron dat er geen zonlicht op de TV mag komen bedoel je?Reeker schreef op maandag 7 februari 2022 @ 01:39:
[...]
Alhoewel ik je geloof hoor, heb je hier een bron van?
De gebruiksaanwijzing.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Balen!sikkwittet schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:50:
[...]
Ik heb echt geen enkele goede ervaring met webos6 op mijn c1...ik heb de tv bijna 2 weken...en er zijn veel hick ups, onlogische keuzes. Disney+, appletv en amazon crap is overal in reclame om je mee dood te slaan, ik moet gewoon opletten waar ik klik dat ik niet op een ad klik.....Dus de diensten die ik niet heb, en ook niet wil...die zijn overal om mijn aandacht te trekken, maar youtube de app die crashed meerdere keren.
Zelfs mijn vriendin is erg teleurgesteld er in, en zij was altijd fan van smarttv's. We gebruiken nu dus weer de chromecast tv...
Ik heb daar gelukkig geen last van want ik heb een C9.
Daar heb je dus een snel WebOS en geen reclame e.d.
Je kunt bij de instellingen (gebruikersvoorwaarden) nog wel wat uitvinken waardoor je minder reclame te zien krijgt volgens mij.
Heb de handleiding nog even doorgenomen, maar het is inderdaad een hele algemene bepaling voor zover ik kan zien. Ik snap dat je een tv niet aan direct zonlicht moet blootstellen (UV licht enzovoort) maar indirect zonlicht (dus door 1 of meerdere ramen en raambekleding) zou toch wat anders moeten zijn.Reeker schreef op maandag 7 februari 2022 @ 01:39:
[...]
Alhoewel ik je geloof hoor, heb je hier een bron van?
Zie geen verschil in de bepaling in de LG handleiding en die van Samsung. Dan is er maar 1 oplossing, verhuizen of het huis omdraaien :-)
WebOS was altijd een draak van een OS (ook op de B6 en C9), maar met versie 6 hebben ze er echt een potje van gemaakt. Schermvullend, traag, lomp en slecht uitgedacht. De eerste keer dat je het opent heb je 1 à 2 seconden lag. Denk dat ze vergeten zijn om marktonderzoek en een UI/UX onderzoek te doen. De LG content store is ook zo leeg als maar kan, er is niet eens een app om bijv. knoppen te herprogrammeren op je afstandsbediening. Ja, je kan standaard 1 t/m 9 lang indrukken en hier een basis functie aan mappen. Maar de hardcoded Rakuten, Disney+, Netflix en Prime video knoppen kan je niks mee. Zelfs met webos root toegang is dit me nog niet gelukt. Maarja, die hardcoded streamingservice knoppen leveren LG natuurlijk wat geld op. Beetje hetzelfde als de niet te verwijderen Netflix app op bepaalde Android telefoons, maar dan nog vervelender omdat ze gigantisch op je afstandsbediening staan.sikkwittet schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:50:
[...]
Ik heb echt geen enkele goede ervaring met webos6 op mijn c1...ik heb de tv bijna 2 weken...en er zijn veel hick ups, onlogische keuzes. Disney+, appletv en amazon crap is overal in reclame om je mee dood te slaan, ik moet gewoon opletten waar ik klik dat ik niet op een ad klik.....Dus de diensten die ik niet heb, en ook niet wil...die zijn overal om mijn aandacht te trekken, maar youtube de app die crashed meerdere keren.
Ik gebruik WebOs zo min mogelijk, de enige apps die ik heb zijn Netflx en YouTube Vanced adfree zodat ik geen reclames heb. Heb er maar een Google TV en een PC aangehangen voor de rest. Verder omzeil ik het home scherm door inderdaad alles onder 1 t/m 9 te mappen (PC, xbox, ps5, chromecast etc) zodat ik die nóóit hoef te openen
Ik denk dat ik na de 65G1 eens een Android TV ga overwegen, maar dan kom ik al snel bij Sony uit want ik wil geen TP-Vision. Maar ook die TVs hebben zo hun nadelen, het lukt Sony met hun SOC nog steeds niet om 4 fatsoenlijke HDMI 2.1 poorten te implementeren.
TV staat hier trouwens van 11:00 tot 16:00 in direct zonlicht. Bij erg hete zomers gaan de gordijnen dicht, maar anders niet. Ik ga niet elke dag krampachtig de gordijnen managen zodat er geen zonlicht op de TV komt of de hele woonkamer layout hiervoor aanpassen
Youtube content in 1080p ziet er gewoon een stuk mooier uit dan 1080p content die ik via mn Chromecast afspeel.Twixie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:48:
[...]
Vrij zeker dat vandaag de dag alle TVs wel een of ander slimmer scaling algoritme toepassen met interpolatie e.d. En bvb FullHD niet simpelweg in 4K tonen met 2x2 pixels. De vraag is enkel of dat echt boeit ? Waar maak je je zorgen om ?
Ieder zijn mening he, Webos (afgezien van de laatste versie) wordt door anderen weer als zeer prettig ervaren. En dan wel vanaf een 2015 oid, daarvoor was het echt te traag.stin00 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:22:
[...]
WebOS was altijd een draak van een OS (ook op de B6 en C9), maar met versie 6 hebben ze er echt een potje van gemaakt. Schermvullend, traag, lomp en slecht uitgedacht. De eerste keer dat je het opent heb je 1 à 2 seconden lag. Denk dat ze vergeten zijn om marktonderzoek en een UI/UX onderzoek te doen. De LG content store is ook zo leeg als maar kan, er is niet eens een app om bijv. knoppen te herprogrammeren op je afstandsbediening. Ja, je kan standaard 1 t/m 9 lang indrukken en hier een basis functie aan mappen. Maar de hardcoded Rakuten, Disney+, Netflix en Prime video knoppen kan je niks mee. Zelfs met webos root toegang is dit me nog niet gelukt. Maarja, die hardcoded streamingservice knoppen leveren LG natuurlijk wat geld op. Beetje hetzelfde als de niet te verwijderen Netflix app op bepaalde Android telefoons, maar dan nog vervelender omdat ze gigantisch op je afstandsbediening staan.
Ik gebruik WebOs zo min mogelijk, de enige apps die ik heb zijn Netflx en YouTube Vanced zodat ik geen reclames heb. Heb er maar een Google TV en een PC aangehangen voor de rest. Verder omzeil ik het home scherm door inderdaad alles onder 1 t/m 9 te mappen (PC, xbox, ps5, chromecast etc) zodat ik die nóóit hoef te openen
Ik denk dat ik na de 65G1 eens een Android TV ga overwegen, maar dan kom ik al snel bij Sony uit want ik wil geen TP-Vision. Maar ook die TVs hebben zo hun nadelen, het lukt Sony met hun SOC nog steeds niet om 4 fatsoenlijke HDMI 2.1 poorten te implementeren.
TV staat hier trouwens van 11:00 tot 16:00 in direct zonlicht. Bij erg hete zomers gaan de gordijnen dicht, maar anders niet. Ik ga niet elke dag krampachtig de gordijnen managen zodat er geen zonlicht op de TV komt of de hele woonkamer layout hiervoor aanpassenDan maar de TV wat eerder vervangen ben ik bang.
Kreeg net de melding op mijn C9 dat er een belangrijke update (05.20.09) is, weet iemand wat deze update aan verbetering moet brengen? Op de LG site kan ik niks vinden over deze nieuwe firmware update
[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 07-02-2022 12:31 ]
Huh, Vanced werkt toch alleen maar op Android?stin00 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:22:
Ik gebruik WebOs zo min mogelijk, de enige apps die ik heb zijn Netflx en YouTube Vanced zodat ik geen reclames heb. Heb er maar een Google TV en een PC aangehangen voor de rest.
Wel leuk om te lezen hoor al die negatieve verhalen over WebOS, wanneer ik vanavond bij familie een B1 op ga hangen die ze hebben gekocht op mijn aanraden

Excuus, ik noemde het inderdaad foutief Youtube Vanced, maar het is gewoon een Youtube AdfreePiet91 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:52:
[...]
Huh, Vanced werkt toch alleen maar op Android?
De televisie an sich is niet slecht, het gaat vooral om het bedienen van de user in dit geval. En met name dat is waar LG met het nieuwe WebOS, naar mijn mening, de plank volledig misslaat.Piet91 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:52:
[...]
Wel leuk om te lezen hoor al die negatieve verhalen over WebOS, wanneer ik vanavond bij familie een B1 op ga hangen die ze hebben gekocht op mijn aanraden...
WebOS 6.0 voelt eerder als een 'RakutenOS' met aanbevelingen in de vorm van grote tegels; de applicaties, met hun kleine vormen, worden compleet overschaduwd.
Ik had het als consument niet erg gevonden als ze waren gebleven bij het 'kaartenmenu' van WebOS 4.0 met een enkele kaart (aan het einde van de rij) die aanbevelingen toont van LG - een soort van 'LG Recommends'. Maar nee, LG koos voor dit gedrocht in de vorm van WebOS 6.0.
Shame.
Ik dacht uit een eerdere reactie van jouw geconcludeerd te hebben dat jij cast middels een Chromestick?kwaazaar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:42:
[...]
Youtube content in 1080p ziet er gewoon een stuk mooier uit dan 1080p content die ik via mn Chromecast afspeel.
Casten is vaak toch minder dan iets "rechtstreeks" via de TV afspelen, en dan bedoel ik daarmee ook een apparaat wat rechtstreeks aan een HDMI poort hangt, zonder een externe media bron (telefoon/tablet). Als iemand Chromecast met TV schrijft dan bedoelen ze vaak de nieuwste met Google TV als OS, totaal wat anders dan de vorige generatie Chromesticks, ook v.w.b. haalbare beeldkwaliteit.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2022 12:41 ]
Testing, one, two ...
Ik wilde eens aan mocro maffia beginnen op videoland... Ik las al dat die app in het verleden behoorlijk slecht functioneerde, maar dat is dus nog steeds het geval. Heel vaak vastlopers bij het opstarten (C9). Heel irritant!
PSN: Mondaatje
Hoi allen,
Sinds een paar weken heb ik een LG OLED A1 48" gekocht.
Werkt allemaal naar behoren en een mooie upgrade tov mijn normale Led tv.
Ook heb ik een Marantz 1508 receiver (via optical) en kijk apps via een CC with Google TV (via HDM 1 in TV)
Nu viel me op dat de Marantz (via optical) geen Dolby Digital signaal binnen krijgt, enkel stereo.
Na een beetje prutsen kwam er wél DD signaal binnen, maar daarvoor moeten de TV luidsprekers uit staan??
Normaal heb ik TV luidsprekers én Optical out aan staan.
Iemand die dit op heeft kunnen lossen?
Sinds een paar weken heb ik een LG OLED A1 48" gekocht.
Werkt allemaal naar behoren en een mooie upgrade tov mijn normale Led tv.
Ook heb ik een Marantz 1508 receiver (via optical) en kijk apps via een CC with Google TV (via HDM 1 in TV)
Nu viel me op dat de Marantz (via optical) geen Dolby Digital signaal binnen krijgt, enkel stereo.
Na een beetje prutsen kwam er wél DD signaal binnen, maar daarvoor moeten de TV luidsprekers uit staan??
Normaal heb ik TV luidsprekers én Optical out aan staan.
Iemand die dit op heeft kunnen lossen?
@LogiZ5500 je kunt ook je chromecast in je AVR doen en die dan doorlussen naar je tv? Als je in je Marantz HDMI passthrough aanzet werkt dit ook als de Marantz op standby staat: https://manuals.marantz.com/NR1508/NA/EN/GFNFSYkabkahie.php
Alleen dan wel kans dat je tv audio dan uit gaat omdat het signaal via ARC loopt dan.
Ik kijk zelf altijd alles met audio via versterker. Het geluid uit deze tv’s is echt zeer matig (wat ook te verwachten is voor zo’n platte tv)
Alleen dan wel kans dat je tv audio dan uit gaat omdat het signaal via ARC loopt dan.
Ik kijk zelf altijd alles met audio via versterker. Het geluid uit deze tv’s is echt zeer matig (wat ook te verwachten is voor zo’n platte tv)
[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-02-2022 15:25 ]
@LogiZ5500 Zoals @CyBeRSPiN al aangeeft, de ingebouwde speakers zijn erg matig. Het combineren van deze met externe speakers zal alleen maar afbreuk doen aan het geluid van je externe speakers.
En waarom gebruik je optical? Je receiver ondersteunt HDMI ARC en de televisie Dolby passthrough.
En waarom gebruik je optical? Je receiver ondersteunt HDMI ARC en de televisie Dolby passthrough.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Verwacht overmorgen mijn C1 model, was benieuwd of iemand de signal hdmi override met code 1113111 heeft geprobeerd en de setting van BT709 naar BT 2020 heeft aangepast, geeft dit echt zoveel meer kleur?
Het geluid via de TV, hoewel matig, is prima bij ons in huis. Het wordt ook niet gecombineerd gebruikt.Millert schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:11:
@LogiZ5500 Zoals @CyBeRSPiN al aangeeft, de ingebouwde speakers zijn erg matig. Het combineren van deze met externe speakers zal alleen maar afbreuk doen aan het geluid van je externe speakers.
De woonkamer hoeft niet standaard gevuld met rijkelijke dreunen enz
Als we film gaan kijken is het uiteraard wel gewenst, maar dan ligt onze dochter al op bed.
Ik wilde het ook simpel houden voor mijn vrouw, tv aan is met normaal geluid.
Receiver aan is met surround.
Receiver wordt veelal gebruikt voor digitale radio.
Maar klopt het, dat bij meerdere uitgangsbronnen selecteren (TV speakers + Optical out), enkel stereo mogelijk is?
Is dat voor ARC ook het geval, werken de TV speakers + ARC toevallig wél?
Dan zou mijn probleem opgelost zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door LogiZ5500 op 07-02-2022 20:24 ]
Ik heb hier laatst een vraag over gesteld in dit topic maar ik kreeg geen reactie. Ik vermoed dus dat er al enorm veel over geschreven is hier. Videoland werkt bij mij nog steeds niet. De Kijk applicatie heeft ook moeite. Ik hoop echt dat er ergens een oplossing is of gaat komen want ik zou er bijna een nieuwe tv voor gaan kopen. Rete irritant.Monda schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:14:
Ik wilde eens aan mocro maffia beginnen op videoland... Ik las al dat die app in het verleden behoorlijk slecht functioneerde, maar dat is dus nog steeds het geval. Heel vaak vastlopers bij het opstarten (C9). Heel irritant!
Play every day
@LogiZ5500 nee met ARC gaan de tv speakers uit. Dat is namelijk voor 99,99% van de gebruikers wenselijk.
Lijkt me irritant als de tv tegelijk met de versterker/soundbar aan zou gaan.
Lijkt me irritant als de tv tegelijk met de versterker/soundbar aan zou gaan.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Problemen met apps als Videoland spelen al heel lang.gr8slayer schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:29:
[...]
Ik heb hier laatst een vraag over gesteld in dit topic maar ik kreeg geen reactie. Ik vermoed dus dat er al enorm veel over geschreven is hier. Videoland werkt bij mij nog steeds niet. De Kijk applicatie heeft ook moeite. Ik hoop echt dat er ergens een oplossing is of gaat komen want ik zou er bijna een nieuwe tv voor gaan kopen. Rete irritant.
Zeker vervelend maar het probleem ligt aan de app ontwikkelaars (Videoland dus) en niet aan LG.
De TV werkt gewoon goed.
Een app als Netflix werkt bv prima.
Je zou kunnen zeggen dat door te kiezen voor een eigen OS, LG hier ook een rol in heeftHoppyF schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:54:
[...]
Problemen met apps als Videoland spelen al heel lang.
Zeker vervelend maar het probleem ligt aan de app ontwikkelaars (Videoland dus) en niet aan LG.
De TV werkt gewoon goed.
Het maakt me niet zozeer uit waardoor het komt, of door wie. Maar het werkt niet. En dat is balen. En ik hoop dat ze het oplossen.HoppyF schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:54:
[...]
De TV werkt gewoon goed.
Play every day
Mijn ervaring (model C1) met apps:HoppyF schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:54:
[...]
De TV werkt gewoon goed.
- Netflix en YouTube: werken goed.
- Prime Video: speelt niets af. Je kunt wel browsen in de app, maar iedere keer als je iets wilt afspelen krijg je een melding dat er iets is met het internet. Dat is bullshit, want je kunt wel browsen in Amazon Prime op de TV en anders apps doen het wel. Daarnaast doet Prime Video het via dezelfde internetaansluiting op mijn telefoon het wel goed. De app is dus brak.
- Webbrowser: zeer wispelturig bij het tonen van websites met een embedded video player. Zo'n beetje de helft van alle sites doet het niet.
- Mediaspeler: speelt niets van NFS of SMB shares in het netwerk.
- NPO Start: De lijst met journaaluitzendingen is ongeordend. Alle afleveringen hebben een afleveringnummer (100+) zonder vermelding van datumtijd van de uitzending. Als je de bovenste klikt krijg je een uitzending van dagen geleden. Totaal onbruikbaar.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Hmm loop nu toch te prutsen met de LG G1....
Gebruik Canal digitaal. En dat wordt automatisch als ingang ingesteld.
Probleem is nu, dat die dan de soundbar niet aan zet via ARC/CEC. Als ik de app eraf gooi gaat die automatisch naar hdmi 1 en dan zet die de soundbar wel aan.
Herkenbaar voor mensen?
Gebruik Canal digitaal. En dat wordt automatisch als ingang ingesteld.
Probleem is nu, dat die dan de soundbar niet aan zet via ARC/CEC. Als ik de app eraf gooi gaat die automatisch naar hdmi 1 en dan zet die de soundbar wel aan.
Herkenbaar voor mensen?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik begrijp heel goed dat je ervan baalt.gr8slayer schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:19:
[...]
Het maakt me niet zozeer uit waardoor het komt, of door wie. Maar het werkt niet. En dat is balen. En ik hoop dat ze het oplossen.
Dat had ik zelf ook toen ik een tijdje een Videoland abonnement had.
Videoland weet precies dat er problemen zijn, ze hebben dit zelf ook erkend.
Ik heb hierover diverse malen contact met ze over gehad.
Dat is al een tijdje terug dus het blijft wel heel treurig dat ze na alle updates ondertussen nog niets opgelost hebben.
Ipv een andere TV te kopen kun je natuurlijk ook kiezen voor een stick.
De fire 4k Max de chrome cast met android TV of de xiaomi 4k stick zijn allen voor ca 60 euro te krijgen en lossen je probleem op.
De fire 4k Max de chrome cast met android TV of de xiaomi 4k stick zijn allen voor ca 60 euro te krijgen en lossen je probleem op.
[ Voor 5% gewijzigd door SED op 08-02-2022 01:13 ]
Copyright and left by SED...
Wat ik je wel kan vertellen is dat wanneer ik de receiver uitschakel de speakers van de televisie weer inschakelen. De situatie die jij omschrijft lijkt me dus wel mogelijk met (e)ARC. Wel de instelling dat de receiver mee inschakelt met de televisie uitzetten. Volgens mij kan dit en wanneer je de receiver dan inschakelt neemt hij het geluid over. En zet je enkel de televisie aan dan gaat het geluld over de interne speakers.LogiZ5500 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:22:
[...]
Het geluid via de TV, hoewel matig, is prima bij ons in huis. Het wordt ook niet gecombineerd gebruikt.
De woonkamer hoeft niet standaard gevuld met rijkelijke dreunen enz![]()
Als we film gaan kijken is het uiteraard wel gewenst, maar dan ligt onze dochter al op bed.
Ik wilde het ook simpel houden voor mijn vrouw, tv aan is met normaal geluid.
Receiver aan is met surround.
Receiver wordt veelal gebruikt voor digitale radio.
Maar klopt het, dat bij meerdere uitgangsbronnen selecteren (TV speakers + Optical out), enkel stereo mogelijk is?
Is dat voor ARC ook het geval, werken de TV speakers + ARC toevallig wél?
Dan zou mijn probleem opgelost zijn.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Hier echt 0 issues op een C7 en een B1. Het kan dus wel…ari3 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:25:
[...]
Mijn ervaring (model C1) met apps:
- Prime Video: speelt niets af. Je kunt wel browsen in de app, maar iedere keer als je iets wilt afspelen krijg je een melding dat er iets is met het internet. Dat is bullshit, want je kunt wel browsen in Amazon Prime op de TV en anders apps doen het wel. Daarnaast doet Prime Video het via dezelfde internetaansluiting op mijn telefoon het wel goed. De app is dus brak.
- Webbrowser: zeer wispelturig bij het tonen van websites met een embedded video player. Zo'n beetje de helft van alle sites doet het niet.
- NPO Start: De lijst met journaaluitzendingen is ongeordend. Alle afleveringen hebben een afleveringnummer (100+) zonder vermelding van datumtijd van de uitzending. Als je de bovenste klikt krijg je een uitzending van dagen geleden. Totaal onbruikbaar.
De enige app die hier niet lekker werkt is Videoland. Altijd zo geweest en ik vrees dat dat altijd zo zal blijven. Meestal blijft hij hangen tijdens het inloggen, maar soms loopt hij ook te klagen over de internetverbinding. Andere apps, zoals Netflix, Amazon Video, YouTube en Twitch werken allemaal prima op mijn C9.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Hier ook echt 0 problemen met Videoland of NPO Start op een 65B6 (oud beestje dus) en ook op de 2018 Sony met AndroidTV werkt alles goed. Nooit gezeur.synx6 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:15:
[...]
Hier echt 0 issues op een C7 en een B1. Het kan dus wel…
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Ik heb een 48 inch C1.
Werkt hier als een tierelier.- Prime Video: speelt niets af. Je kunt wel browsen in de app, maar iedere keer als je iets wilt afspelen krijg je een melding dat er iets is met het internet. Dat is bullshit, want je kunt wel browsen in Amazon Prime op de TV en anders apps doen het wel. Daarnaast doet Prime Video het via dezelfde internetaansluiting op mijn telefoon het wel goed. De app is dus brak.
Op de C1 niet getest, op eerdere LG's wel: webbrowser op TV gebruik ik nergens voor. Wordt never nooit niet goed onderhouden zoals bij een browser op een computer wel gebeurt.- Webbrowser: zeer wispelturig bij het tonen van websites met een embedded video player. Zo'n beetje de helft van alle sites doet het niet.
In het kort: Ja.DoubleDutch schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:01:
Verwacht overmorgen mijn C1 model, was benieuwd of iemand de signal hdmi override met code 1113111 heeft geprobeerd en de setting van BT709 naar BT 2020 heeft aangepast, geeft dit echt zoveel meer kleur?
Ik heb de instelling laatst kort even toegepast om te kijken wat het zou doen i.c.m. mijn Series X / PS5 en de kleuren krijgen meer 'pop'. Echter, het constant forceren van BT.2020 (voor elk type content SDR / HDR) zat mij niet lekker, dus de setting staat weer terug op 'Auto'.
In plaats van het bovenstaande heb ik de 'Game Optimizer Image Mode' ingesteld met waardes uit de 'Vivid Mode'. Dit alles is natuurlijk persoonlijk, maar ik wil dat bij games de kleuren van het scherm spatten. Ik zit dan niet te wachten op zo'n gele 'Warm50' waas.
Dus, mijn advies: forceer geen BT.2020, maar speel met de settings en stel ze af naar jouw voorkeuren.
Ach dan toch maar even gebruik van een chromecast? Dan kun je naar je tv casten en werkt het prima. Het vreemde aan Videoland is dan wel dat hij de ingebouwde chromecast van LG weer niet herkend maar wanneer je er een chromecast in je tv hangt hij die wel ziet om te casten.gr8slayer schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:19:
[...]
Het maakt me niet zozeer uit waardoor het komt, of door wie. Maar het werkt niet. En dat is balen. En ik hoop dat ze het oplossen.
Dus nu moet ik een tweede chromecast aanschaffen omdat vriendin lief op de LG nog wel eens videoland wilt casten waar ik dan weer netflix wil kijken op een oudere tv die in de mancave staat. Optie om de vriendin naar boven te sturen is er ook maar de persoon die beneden is mag altijd de laatste ronde met de hond doen
Gister kreeg ik vanuit LG een mail voor de cashback, het is niet gelukt om het bedrag binnen 8 weken over te maken vanwege de drukte, of ik nog eens 3 weken wil wachten..

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
@Salv De LG heeft geen Chromecast (functionaliteit) ingebouwd, vandaar dat deze niet wordt herkend. Wel Apple Airplay en Youtube cast.
Ah thx, je bent bang voor het inbranden met deYonix schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:32:
[...]
In het kort: Ja.
Ik heb de instelling laatst kort even toegepast om te kijken wat het zou doen i.c.m. mijn Series X / PS5 en de kleuren krijgen meer 'pop'. Echter, het constant forceren van BT.2020 (voor elk type content SDR / HDR) zat mij niet lekker, dus de setting staat weer terug op 'Auto'.
In plaats van het bovenstaande heb ik de 'Game Optimizer Image Mode' ingesteld met waardes uit de 'Vivid Mode'. Dit alles is natuurlijk persoonlijk, maar ik wil dat bij games de kleuren van het scherm spatten. Ik zit dan niet te wachten op zo'n gele 'Warm50' waas.
Dus, mijn advies: forceer geen BT.2020, maar speel met de settings en stel ze af naar jouw voorkeuren.
BT2020 setting?
Ik neem aan dat spelen met de setting van de tv hetzelfde effect geeft dan zo'n BT setting, of zie ik dit verkeerd?
@DoubleDutch Content is gemastered in een bepaalde kleurruimte, voor HDR is dit BT. 2020. Als je deze instelling forceert voor SDR content kloppen de kleuren niet meer. Als in je oog springende en niet natuurgetrouwe kleuren je ding zijn, kan je de beeldmodus ook op Vivid zetten.
Nee, ben niet bang voor inbranden. Het is meer dat ik liever heb dat de televisie de juiste waardes toepast afhankelijk van het medium, dan dat je constant BT.2020 forceert.DoubleDutch schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:23:
[...]
Ah thx, je bent bang voor het inbranden met de
BT2020 setting?
Ik neem aan dat spelen met de setting van de tv hetzelfde effect geeft dan zo'n BT setting, of zie ik dit verkeerd?
Hier al ruim een jaar een 55GX hangen zonder enkele problemen met deze apps, ook Videoland niet en die wordt hier erg veel gebruikt. Vraag me af of de personen met problemen quickstart uit hebben staan en gebruik maken van bekabelde verbinding of WiFi? Ik weet dat er in het verleden veel problemen met de Videoland app zijn geweest, maar het blijft merkwaardig dat het op het ene toestel wel goed werkt en het andere niet.ari3 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:25:
[...]
Mijn ervaring (model C1) met apps:
De NPO Start app kan zeker nog verbeterd worden ja, niet intuïtief en inderdaad vaak een geklooi met volgorde van (nieuwe) afleveringen. Dit is echter inherent aan NPO Start en niet aan de LG app. Heb precies dezelfde problemen met volgordes op mijn iPad, Android toestel en laptop.
Ze mogen met name de 'spoelfunctie' eens wijzigen vind ik, met -10s +10s knoppen bijvoorbeeld, of gewoon een bolletje op de tijdbalk bewegen.
Lees hier veel over problemen met Videoland. Gebruik Videoland dagelijks op een LG G1 en heb nog nooit problemen ervaren. Nog nooit vastgelopen en nooit rare meldingen gehad.Monda schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:14:
Gisteravond de 55B16 opgehangen (ben er achter gekomen dat ik een TV aan een muurbeugel hangen niet leuk vindPiet91 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:52:
Huh, Vanced werkt toch alleen maar op Android?
Wel leuk om te lezen hoor al die negatieve verhalen over WebOS, wanneer ik vanavond bij familie een B1 op ga hangen die ze hebben gekocht op mijn aanraden...
Wat een onoverzichtelijke drukke boel. De pointer die willekeurig verschijnt/verdwijnt, scherm dat bomvol reclame zit, instellingenmenu dat onoverzichtelijk is en de apps staan heel klein in een rijtje ergens onderaan.
Ik ben hier de Google Chromecast met Google TV gewend op een oude LG (42LW570S) en die Chromecast zit tegenwoordig ook vol met reclame, maar daar is tenminste nog wat overzicht in.
Ik ben normaal wel handig dit soort dingen, maar ik vond die LG interface wel heel erg slecht en onoverzichtelijk.
Nu eens kijken of ergens kan vinden of ze de LG remote ook voor de KPN decoder kunnen gebruiken...
[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 08-02-2022 12:08 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Over dat laatste: ja, dat werkt! (met bv de Arris VIP5202)Piet91 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:07:
[...]
Gisteravond de 55B16 opgehangen (ben er achter gekomen dat ik een TV aan een muurbeugel hangen niet leuk vind) en eerste indruk van WebOS ga ik mee met de negatieve ervaringen.
Wat een onoverzichtelijke drukke boel. De pointer die willekeurig verschijnt/verdwijnt, scherm dat bomvol reclame zit, instellingenmenu dat onoverzichtelijk is en de apps staan heel klein in een rijtje ergens onderaan.
Ik ben hier de Google Chromecast met Google TV gewend op een oude LG (42LW570S) en die Chromecast zit tegenwoordig ook vol met reclame, maar daar is tenminste nog wat overzicht in.
Ik ben normaal wel handig dit soort dingen, maar ik vond die LG interface wel heel erg slecht en onoverzichtelijk.
Nu eens kijken of ergens kan vinden of ze de LG remote ook voor de KPN decoder kunnen gebruiken...
Ik heb een LG OLED55C16LA van 16-08-2021 en zag dat ik een aantal dode pixels heb.
Valt dit onder de LG Pixel policy? https://www.lg.com/nl/ond...ekijken/NLNTC121211101440
Zijn dit 7 defecte subpixels?
Valt dit onder de LG Pixel policy? https://www.lg.com/nl/ond...ekijken/NLNTC121211101440
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MuoeS1XT73GvIxtZRC9I98FD.jpg?f=user_large)
Wat zie je bij normaal gebruik? Als in: niet ingezoomed met een microscoop want dat zal de winkel/lg gaan vragen.mikin schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:18:
Ik heb een LG OLED55C16LA van 16-08-2021 en zag dat ik een aantal dode pixels heb.
[Afbeelding]
Duidelijk zichtbaar op afstand. Zeker nu ik het heb opgemerkt blijf ik het telkens zien.Wren schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:29:
[...]
Wat zie je bij normaal gebruik? Als in: niet ingezoomed met een microscoop want dat zal de winkel/lg gaan vragen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als je het ziet op kijkafstand gaat het om een cluster van defecte pixels en valt dit onder garantie.mikin schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:36:
[...]
Duidelijk zichtbaar op afstand. Zeker nu ik het heb opgemerkt blijf ik het telkens zien.
Aanmelden bij de verkoper/winkel dus.
Je kan het aanmelden maar waarschijnlijk zullen ze vragen om een foto van een normale afstand.mikin schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:36:
[...]
Duidelijk zichtbaar op afstand. Zeker nu ik het heb opgemerkt blijf ik het telkens zien.
Die pixel policy is trouwens een artikel uit 2012 en voor led en plasma tv's. Dus zwaar verouderd.
Maar het is het probleem van je winkel,lekker melden daar.
Tsja wat is normaal. Zit hier op 2.75m van een 77" dus zal dode pixels waarschijnlijk eerder zien dan iemand met een 55" op 4m.Wren schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:43:
[...]
Je kan het aanmelden maar waarschijnlijk zullen ze vragen om een foto van een normale afstand.
En met racen nog weer dichterbij dus alles is relatief denk.
[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 08-02-2022 14:30 ]
Nickname does not reflect reality
Normaal: grotere afstand dan 1mm van het scherm zoals op de fotoBrad Pitt schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:29:
[...]
Tsja wat is normaal. Zit hier op 2.75m van een 77" dus zal dode pixels waarschijnlijk eerder zien dan iemand met een 55" op 4m.
En met racen nog weer dichterbij dus alles is relatief denk.
:strip_exif()/f/image/eEg04deL61aybjduC6OdbwdC.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas heb ik gigantische clusters dode pixels gekregen op de randen van mijn 65E9. Dit zijn ze niet eens allemaal. Pixel refresher een paar keer gedraaid, maar dat heeft het niet verholpen.
Nu komt CE Repair vrijdag het scherm vervangen. PlatteTV had het ook kort over creditering, maar dat zou de monteur uitleggen. Nou weet ik niet wat ik moet doen, laten vervangen of geld via creditering terugkrijgen. Ik heb deze anderhalf jaar geleden voor 2150 gekocht, wat zou ik er nu voor krijgen? Iemand recent ervaringen? Ik ben bang dat ze een flutaanbieding doen.
Ik moet ook nog navragen hoe het zit met garantie als het scherm wordt vervangen, krijg ik opnieuw 2 jaar garantie op het nieuwe scherm? Ugh, ik had hier totaal geen zin in.
Bij een creditering krijg je gewoon je aankoopbedrag terug, dus 2150.Kensuke schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:14:
[Afbeelding]
Helaas heb ik gigantische clusters dode pixels gekregen op de randen van mijn 65E9. Dit zijn ze niet eens allemaal. Pixel refresher een paar keer gedraaid, maar dat heeft het niet verholpen.
Nu komt CE Repair vrijdag het scherm vervangen. PlatteTV had het ook kort over creditering, maar dat zou de monteur uitleggen. Nou weet ik niet wat ik moet doen, laten vervangen of geld via creditering terugkrijgen. Ik heb deze anderhalf jaar geleden voor 2150 gekocht, wat zou ik er nu voor krijgen? Iemand recent ervaringen? Ik ben bang dat ze een flutaanbieding doen.
Ik moet ook nog navragen hoe het zit met garantie als het scherm wordt vervangen, krijg ik opnieuw 2 jaar garantie op het nieuwe scherm? Ugh, ik had hier totaal geen zin in.
Bij een reparatie loopt je originele garantieperiode door en heb je drie maanden garantie op de reparatie.
Als ik op creditering zoek lees ik dat de winkel een aanbod krijgt van LG. Dat is lager dan de aankoopprijs, misschien omdat het model ook ouder is geworden. Of werkt het tegenwoordig anders? Natuurlijk zou voor mij nu 2150 terugkrijgen veel voordeliger zijn.Wren schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:44:
[...]
Bij een creditering krijg je gewoon je aankoopbedrag terug, dus 2150.
Bij een reparatie loopt je originele garantieperiode door en heb je drie maanden garantie op de reparatie.
Je zoekt bij informatie van de winkel?Kensuke schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:50:
[...]
Als ik op creditering zoek lees ik dat de winkel een aanbod krijgt van LG. Dat is lager dan de aankoopprijs, misschien omdat het model ook ouder is geworden. Of werkt het tegenwoordig anders? Natuurlijk zou voor mij nu 2150 terugkrijgen veel voordeliger zijn.
Sowieso heb je nog garantie want 1.5 jaar geleden gekocht, dus is je tv nog het volledige bedrag waard
Winkel stuurt de tv terug naar LG en LG betaalt de winkel de inkoopprijs, daar dienen zij dan nog hun deel bij te doen zodat jij 100% van je aankoopbedrag terug krijgt.
Als jij je 2150 terug krijgt dan is dat relatief gunstig voor jou omdat tv's goedkoper worden en je misschien wel een stapje hoger kan aanschaffen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat zijn wel heel veel dode pixels!Kensuke schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:14:
[Afbeelding]
Je zegt zelf al dat CE repair het scherm komt vervangen.
Ik verwacht dat het probleem daarmee opgelost zal zijn.
Dat kost jou niets want dit is gewoon garantie.
Hoe CE repair dit met PlatteTV afhandelt is hun zaak.
Het is anders als CE repair geen nieuw paneel meer heeft en dus niet kan repareren.
Dan zal PlatteTV jou een voorstel moeten gaan doen voor vervanging.
Dat zou een 65C1 kunnen gaan worden.
Beetje speculatie want zover is het nog niet.
Uitgangspunt is eerst repareren.
Na reparatie loopt de garantietermijn gewoon door, er volgt dus geen reset.
De oorspronkelijke garantie blijft gelden.
Wren schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:53:
[...]
Je zoekt bij informatie van de winkel?
Sowieso heb je nog garantie want 1.5 jaar geleden gekocht, dus is je tv nog het volledige bedrag waard
Winkel stuurt de tv terug naar LG en LG betaalt de winkel de inkoopprijs, daar dienen zij dan nog hun deel bij te doen zodat jij 100% van je aankoopbedrag terug krijgt.
Als jij je 2150 terug krijgt dan is dat relatief gunstig voor jou omdat tv's goedkoper worden en je misschien wel een stapje hoger kan aanschaffen.
Ik heb vandaag even weer contact opgenomen met CE Repair en PlatteTV. CE Repair zegt dat ze alleen gaan crediteren als het panel niet vervangen kan worden (omdat het niet meer in voorraad is bijvoorbeeld). Anders is reparatie inderdaad het uitgangspunt. Garantie wordt niet verlengd.HoppyF schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:05:
[...]
Dat zijn wel heel veel dode pixels!
Je zegt zelf al dat CE repair het scherm komt vervangen.
Ik verwacht dat het probleem daarmee opgelost zal zijn.
Dat kost jou niets want dit is gewoon garantie.
Hoe CE repair dit met PlatteTV afhandelt is hun zaak.
Het is anders als CE repair geen nieuw paneel meer heeft en dus niet kan repareren.
Dan zal PlatteTV jou een voorstel moeten gaan doen voor vervanging.
Dat zou een 65C1 kunnen gaan worden.
Beetje speculatie want zover is het nog niet.
Uitgangspunt is eerst repareren.
Na reparatie loopt de garantietermijn gewoon door, er volgt dus geen reset.
De oorspronkelijke garantie blijft gelden.
PlatteTV zegt dat de winkel te allen tijde recht heeft op 3x reparatie, en pas daarna wordt er gekeken naar het eventueel ontbinden van het koopcontract. Ik zou natuurlijk mijn aankoopbedrag nu terug willen en een nieuwe tv kopen met een nieuwe garantietermijn, maar zij zeggen dat dit echt niet mogelijk is.
Is ook wel erg hebberig.Kensuke schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:19:
[...]
[...]
Ik heb vandaag even weer contact opgenomen met CE Repair en PlatteTV. CE Repair zegt dat ze alleen gaan crediteren als het panel niet vervangen kan worden (omdat het niet meer in voorraad is bijvoorbeeld). Anders is reparatie inderdaad het uitgangspunt. Garantie wordt niet verlengd.
PlatteTV zegt dat de winkel te allen tijde recht heeft op 3x reparatie, en pas daarna wordt er gekeken naar het eventueel ontbinden van het koopcontract. Ik zou natuurlijk mijn aankoopbedrag nu terug willen en een nieuwe tv kopen met een nieuwe garantietermijn, maar zij zeggen dat dit echt niet mogelijk is.
En dat klopt ook,maar volgens mij werd ergens gezegd dat de winkel het al had over creditering?Kensuke schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:19:
[...]
[...]
Ik heb vandaag even weer contact opgenomen met CE Repair en PlatteTV. CE Repair zegt dat ze alleen gaan crediteren als het panel niet vervangen kan worden (omdat het niet meer in voorraad is bijvoorbeeld). Anders is reparatie inderdaad het uitgangspunt. Garantie wordt niet verlengd.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat klopt dus met wat ik zei.Kensuke schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:19:
[...]
[...]
Eerst repareren zover dat lukt en er onderdelen zijn.
Zo niet zal de winkel iets anders moeten gaan aanbieden.
Lukt de reparatie wel en gaat er daarna weer wat stuk (hoeft niet hetzelfde onderdeel te zijn) dan krijg je een herhaalde reparatie tot maximaal drie keer. Pas daarna kun je inderdaad de koopsom terug krijgen.
Een dergelijke situatie komt niet zo vaak voor.
Iets vervangend aanbieden komt wel voor.
Dat is vaak wel gunstig omdat je dan een nieuwer model krijgt.
Waar zit ie? Weet je zeker dat het niet in de bron zit? Mijn Canaal Digitaal Amino tv box heeft bijv linksboven zo'n pixelplekje. Schakel ik over naar een willekeurige andere bron is het weg.mikin schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:18:
[Afbeelding]
LG doet er altijd zo lang over voordat er filmpjes van het nieuwe model te zien zijn. Voordeel met CES was altijd dat er veel hands-on video's beschikbaar kwamen wat nu niet het geval is.
Inmiddels foto's gestuurd van burn in etc. Ze willen een afspraak maken voor thuisservice, dus ben benieuwd.Major_ton schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:34:
[...]
Contact opnemen met de betreffende winkel en aangeven dat je denkt een defect te hebben aan je TV in de vorm van een donkere vlek in beeld. Zodra je zelf over burn-in begint sta je al 1-0 achter namelijk. Laat de service aan huis maar vaststellen wat het probleem is en geef daarbij aan dat je de TV naar jouw weten normaal gebruikt wordt voor films, series, lineaire TV en gaming. Tot nu toe is LG toch redelijk coulant omgegaan met burn-in problemen en de kans acht ik dan ook groot dat je een nieuw paneel krijgt of tegen bijbetaling een nieuwer model kan krijgen.
Houd ons op de hoogte van de afloop. Hopelijk kan je straks weer vrolijk verder kijken met een nieuw paneel of een nieuw model.Monda schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:02:
[...]
Inmiddels foto's gestuurd van burn in etc. Ze willen een afspraak maken voor thuisservice, dus ben benieuwd.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
En hopelijk heeft hij hetzelfde probleem niet weer over 2 jaarMajor_ton schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:02:
[...]
Houd ons op de hoogte van de afloop. Hopelijk kan je straks weer vrolijk verder kijken met een nieuw paneel of een nieuw model.
Al jaren wordt door vele geroepen dat OLED echt verbeterd zijn hoor! Die branden niet meer in, nou zie hier. gewoon een 2019 versie.
Ik houd echt mijn hart vast voor iedereen die denkt dat hun 2020 en 2021 modellen over 2 a 3 jaar nog helemaal 'schoon' zijn.
Verbetert is niet hetzelfde als niet meer inbranden. Kans is echter wel veel kleiner. En de aloude wet geldt: wie een klacht heeft laat veel eerder van zich horen in vergelijking met alle gebruikers zonder klachten.sjaak88 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:08:
[...]
En hopelijk heeft hij hetzelfde probleem niet weer over 2 jaar
Al jaren wordt door vele geroepen dat OLED echt verbeterd zijn hoor! Die branden niet meer in, nou zie hier. gewoon een 2019 versie.
Ik houd echt mijn hart vast voor iedereen die denkt dat hun 2020 en 2021 modellen over 2 a 3 jaar nog helemaal 'schoon' zijn.
Weet je zeker dat het door je pi-hole komt? Ik heb vanavond op mijn G1 namelijk ook ineens geen reclame /aanbevelingen meer, en ook dat stomme home automation scherm zit ineens niet meer onder de grijze balk. Zouden ze het licht hebben gezien bij LG?Yonix schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:30:
Ik had nog een oude Raspberry Pi (v1, B+) liggen en heb daar afgelopen maandag 'Pi Hole' op geïnstalleerd.
Vervolgens heb ik het apparaat opgenomen in mijn thuisnetwerk met als resultaat: geen aanbevelingen meer op het thuisscherm van mijn C1.
[Afbeelding]
Of werkt jouw pi-hole op heel het Ziggo netwerk
[ Voor 3% gewijzigd door jurjen_g op 09-02-2022 20:42 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nou, dat is makkelijk te controleren door de Pi-hole uit te zetten.jurjen_g schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:40:
[...]
Weet je zeker dat het door je pi-hole komt? Ik heb vanavond op mijn G1 namelijk ook ineens geen reclame /aanbevelingen meer, en ook dat stomme home automation scherm zit ineens niet meer onder de grijze balk. Zouden ze het licht hebben gezien bij LG?
Of werkt jouw pi-hole op heel het Ziggo netwerk
Het feest was helaas van korte duur, de trendinglijst is weer terug nu.... Ik zou wel eens willen weten wat ervoor zorgde dat het eventjes 'goed' was (ik had zelfs niet die webbrowser ribbons, echt alleen de 3 grote vensters, dan de apps en dan de inputs rij). En ik had wel internet want ik keek YouTube.HoppyF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:13:
[...]
Nou, dat is makkelijk te controleren door de Pi-hole uit te zetten.
Of de pi hole van @Yonix staat nu weer uit
Kan je in pihole geen blacklist adressen toevoegen? Ik heb deze link toegevoegd en trending is weg.jurjen_g schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:19:
[...]
Het feest was helaas van korte duur, de trendinglijst is weer terug nu.... Ik zou wel eens willen weten wat ervoor zorgde dat het eventjes 'goed' was (ik had zelfs niet die webbrowser ribbons, echt alleen de 3 grote vensters, dan de apps en dan de inputs rij). En ik had wel internet want ik keek YouTube.
Of de pi hole van @Yonix staat nu weer uit
Of heb in de instellingen de DNS wel op de DNS van de pihole gezet? Bij automatisch verbinden pakt ie de DNS van de router.
[ Voor 9% gewijzigd door groxgrox op 09-02-2022 22:44 ]
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Dat zal vast en zeker lukken, maar ik had dus vanavond zonder pi-hole enige tijd geen trending lijst, en dacht onterecht dat misschien LG een mooie update had uitgevoerd op WebOs. Mijn verwijzing naar de pi-hole van yonix is als grapje bedoeld, omdat hij /zij aangaf dat die nu mooi werkte, en ik toevallig op dat moment dus ineens geen trending lijst had.groxgrox schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:43:
[...]
Kan je in pihole geen blacklist adressen toevoegen? Ik heb deze link toegevoegd en trending is weg.
Wel een goede aanleiding om binnenkort de raspberry pi weer eens op te duikelen om ook weer eens te experimenteren.
Hier net ook de nieuwe update. Op de site van LG gekeken wat het zou moeten zijn. Heb deze gedownload maar krijg deze met geen mogelijk open.DON PAPA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:49:
Kreeg net de melding op mijn C9 dat er een belangrijke update (05.20.09) is, weet iemand wat deze update aan verbetering moet brengen? Op de LG site kan ik niks vinden over deze nieuwe firmware update
Weet jij al wat er is veranderd??
Staat gewoon op de LG site, bij Referentie.harley2009 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 06:13:
[...]
Hier net ook de nieuwe update. Op de site van LG gekeken wat het zou moeten zijn. Heb deze gedownload maar krijg deze met geen mogelijk open.
Weet jij al wat er is veranderd??
3. Release History
[03.50.29]
1. To improve WISA audio output issue.
https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=OLED55C9PLA.AEU
Moet eerlijk zeggen dat het wel echt met soort gebruik te maken heeft. Ik heb tegelijkertijd met een maatje gekocht, hij heeft nergens last van.sjaak88 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:08:
[...]
En hopelijk heeft hij hetzelfde probleem niet weer over 2 jaar
Bij mij spelen 2 rakkers veelvuldig fortnite. Oled lampje heeft lange tijd op 100 gestaan inclusief hoge brightness etc. Maar ben het met je eens dat het toch sneller gebeurt is dan ik verwacht had. Ondanks dat denk ik dat het er bij mij thuis vrij extreem aan toe gaat met 3 gamende mannen.
NVM zie het al.
[ Voor 75% gewijzigd door Farabi op 10-02-2022 17:59 ]
Mooie subtiele post. Wie bedient hem even?Farabi schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:48:
Wat zijn de patchnotes van de C9? Zag net een update voorbij komen?
Als ik mijn tv aan het zie ik deze pixel oplichten, de tv is een kleine maand geleden gekocht
Is dit garantie.
Is dit garantie.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja!ben1303 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:18:
Als ik mijn tv aan het zie ik deze pixel oplichten, de tv is een kleine maand geleden gekocht
Is dit garantie.
Neem contact op met de winkel/verkoper.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Leuk maar er klopt geen r**t van.Millert schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 07:39:
[...]
Staat gewoon op de LG site, bij Referentie.
3. Release History
[03.50.29]
1. To improve WISA audio output issue.
https://www.lg.com/nl/ond...SalesCode=OLED55C9PLA.AEU
Kreeg vandaag de C9 update automatisch binnen.
De versie is 05.20.09.
Versie 03.50.29 heeft hier niets mee te maken.
Niet jouw fout natuurlijk.
@HoppyF Foutje, de change log gaat van oud naar nieuw. Versie 05.20.09 wordt wel genoemd als laatste versie maar zo ver gaat de change log niet. Lijkt wel alsof er iets mis is gegaan met plakken van de tekst, gezien het halverwege stopt
.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Er klopt nog veel meer niet.Millert schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:32:
@HoppyF Foutje, de change log gaat van oud naar nieuw. Versie 05.20.09 wordt wel genoemd als laatste versie maar zo ver gaat de change log niet. Lijkt wel alsof er iets mis is gegaan met plakken van de tekst, gezien het halverwege stopt.
Kijk je bv in Duitsland bij een soortgelijk model 55C97LA staat het ook verkeerd.
https://www.lg.com/de/support/produkt/lg-OLED55C97LA.AEU
Ik heb contact opgenomen met platte tv.
Die antwoorde een beetje gefrustreerd omdat ik vroeg wat nu.dan krijg je een antwoord, ja kunnen ze er naar kijken.
En de tv is nog geen maand oud,dus ik wil geen reparatie maar een nieuwe.
Heb namelijk ook een 3 jarig pixel garantie afgesloten en zit binnen de tijd dat ik mijn tv kan omruilen of geld terug.
Als je iets koopt gaat de rode loper uit en als je een probleem heb dan zijn ze gefrustreerd.
Ook met deze winkel ben ik klaar.
Die antwoorde een beetje gefrustreerd omdat ik vroeg wat nu.dan krijg je een antwoord, ja kunnen ze er naar kijken.
Heb namelijk ook een 3 jarig pixel garantie afgesloten en zit binnen de tijd dat ik mijn tv kan omruilen of geld terug.
Als je iets koopt gaat de rode loper uit en als je een probleem heb dan zijn ze gefrustreerd.
Even (leuk) speculeren. LG komt dit jaar met de big-ass 97" G2. Wat denken jullie dat de prijs gaat zijn? Ik zet in op € 19.999,-. Dat is een bedrag wat ik nooit aan een TV zou uitgeven, echter in 2016 kwam de 77" G6 voor een gezellig bedrag van € 29.999,- op de markt. 5 jaar later en je koopt hetzelfde formaat voor rond de € 3.000,-. Ik verwacht niet dat de 97" modellen ook zo snel zullen dalen in prijs, maar wie weet kan de liefhebber (yup, that's me!!) over een paar jaar voor een redelijke prijs zo'n bakbeest in huis halen
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kun je nog omruilen?ben1303 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:59:
Meestal is die termijn al verstreken.
Lukt omruil niet dat is reparatie de beste optie, gaat gewoon een nieuw paneel in.
Op zich een vrij eenvoudige reparatie.
Leuk is het niet want je verwacht niet dat een TV zo snel defect kan raken.
Ik betaal liever €150 meer bij een andere winkel dan dat ik daar ga kopen. Bij een normale winkel waar je zelfs geen pixelgarantie hebt zou dit netjes opgelost worden. Die agressieve chathouding verklaart al een hoop over die winkel.ben1303 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:59:
Ik hoop dat er een bezorg/installatie service bij zit die hem dan over de sloot door de tuin komt brengen dan ook even mijn schuifpui er eerst uit haalt en weer terug doet...Major_ton schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:27:
[...]
Ik verwacht niet dat de 97" modellen ook zo snel zullen dalen in prijs, maar wie weet kan de liefhebber (yup, that's me!!) over een paar jaar voor een redelijke prijs zo'n bakbeest in huis halen
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mee eens.Farabi schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:59:
[...]
Ik betaal liever €150 meer bij een andere winkel dan dat ik daar ga kopen. Bij een normale winkel waar je zelfs geen pixelgarantie hebt zou dit netjes opgelost worden. Die agressieve chathouding verklaart al een hoop over die winkel.
Er is al heel vaak kritiek geweest op PlatteTV vwb hun communicatie naar klanten.
Dat heeft betrekking op het prijsbeleid maar ook op service achteraf.
Ondanks dat heb je gewoon recht op reparatie maar de manier waarop telt ook mee.
Je moet je poot dus stijf houden en aandringen op een vlotte reparatie of omruil.
Nou krijg een bericht dat ik hem mag omruilen,nadat ik had gezegd een stukje heb gezet op tweakers over hun manier van communiceren.
Wel apart toch en de toon was zeer vriendelijk zelfs😉
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je beschrijft precies hoe het daar gaat.ben1303 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:28:
Nou krijg een bericht dat ik hem mag omruilen,nadat ik had gezegd een stukje heb gezet op tweakers over hun manier van communiceren.
Kortom, je probleem is hiermee vast en zeker wel opgelost.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.