Heb je wel de video kwaliteit op Hoog gezet in NLZiet. Als ik dat doe is de kwaliteit aanzienlijk beter en bij "live" kijken in 1080p beter dan de 1080i die Ziggo uitzend over de kabel.sdk1985 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:46:
[...]
Ik vond op 50 inch Sony NLziet prima bitrate bieden maar nu op 65 inch LG is het wel krap aan. In sommige scenes zie je zo nu en dan wat blokvorming. Bij gaming heb je daar weer totaal geen last van (XSX).
Staalkabel is sterk zat en idd, zelfs LG heeft het in zijn manual staan bij het ophangen van de B- en C-series OLEDs: een kabel.Stuwie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:34:
[...]
Dat klopt ik gebruik dit systeem al jaren voordeel goedkoop ,je hoeft maar 2 gaten te boren en je tv hangt altijd horizontaal.
En horizontaal, ja... als de massa van je tv goed verdeeld is over de linker- en rechterzijde. Bijv een zware voeding of trekkende kabels aan 1 kant kan de boel best verstoren.
[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 31-01-2022 22:19 ]
Zou iemand hier willen opmeten hoe ver de zijkant van het display van de 55CX voorbij de behuizing steekt? Dus vanaf waar het dunne scherm overgaat in het dikkere gedeelte?
Ik heb een 65" OLED TV op onze slaapkamer opgehangen met een hardhouten lat van 18mm dik, 50cm lang en 10cm breed. Deze heb ik in de lengte doorgezaagd met het zaagblad 30 graden gekanteld. Eén deel op de muur met de schuine hoek omhoog en één deel aan de TV met de schuine hoek naar beneden. Uitaard de koppen van de schroeven en bouten verzonken zodat ze niet uitsteken. Alles grijpt goed in elkaar en de TV hangt zeer stevig.Cap schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:16:
[...]
Staalkabel is sterk zat en idd, zelfs LG heeft het in zijn manual staan bij het ophangen van de B- en C-series OLEDs: een kabel.
En horizontaal, ja... als de massa van je tv goed verdeeld is over de linker- en rechterzijde. Bijv een zware voeding of trekkende kabels aan 1 kant kan de boel best verstoren.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Mooie oplossing. Alleen uitkijken bij het omhoog kantelen / tillen vd tv om ff een draadje aan te sluiten o.i.d.
Mijn beugel bestaat uit een profiel + 2 "haken" die op de vesa aansluiting gemonteerd worden. In de haken zit een vergrendelingssysteem met veer met daaraan 2 lussen touw, zodat de tv bij omhoog kantelen / tillen niet los komt zolang je niet aan de touwlussen trekt om de vergrendeling op te heffen.
Mijn beugel bestaat uit een profiel + 2 "haken" die op de vesa aansluiting gemonteerd worden. In de haken zit een vergrendelingssysteem met veer met daaraan 2 lussen touw, zodat de tv bij omhoog kantelen / tillen niet los komt zolang je niet aan de touwlussen trekt om de vergrendeling op te heffen.
Volgens mij 0 cm. Ik dacht dat bij alle modellen de behuizing even breed is als het scherm. Is toch alleszins zo bij mijn 55C1 maar denk dit toch altijd gezien te hebben bij reviews en dergelijke.My-life schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:36:
Zou iemand hier willen opmeten hoe ver de zijkant van het display van de 55CX voorbij de behuizing steekt? Dus vanaf waar het dunne scherm overgaat in het dikkere gedeelte?
EDIT: toch niet bij de CX blijkbaar waar ik zie dat de glas plaat inderdaad een paar cm uitsteekt.
EDIT2: of toch 0 cm? Ik zie via Google image search allebei en vermoed dat het enkel bij de 65” is dat de plaat breder is dan het panel.
[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 01-02-2022 07:27 ]
@Twixie Als ik de plaatjes bekijk steekt het display echt een stukje voorbij de 'behuizing'.

Achterkant LG OLED55CX6LA

Bovenaanzicht LG OLED55CX6LA
De vraag is alleen hoeveel precies.
Achterkant LG OLED55CX6LA
Bovenaanzicht LG OLED55CX6LA
De vraag is alleen hoeveel precies.
Ik zie dus ook afbeeldingen waar het niet uitsteekt. De vraag is dan wie de juiste plaatjes heeft.My-life schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:57:
@Twixie Als ik de plaatjes bekijk steekt het display echt een stukje voorbij de 'behuizing'.
Maar hier bvb een unboxing video, waar je ziet dat er niets uitsteekt : YouTube: Unboxing and installing LG OLED 55 CX (C10) 4k UHD 2020
Dus ik vermoed dat sommigen (incl. Coolblue die jij hier gebruikt) verkeerdelijk een image van de 65CX gebruiken in hun artikels/reviews/...
[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 01-02-2022 09:41 ]
@Twixie Ik zie het. Die plaatjes lijken van een 65" model te zijn.
Bedankt voor het checken.
Bedankt voor het checken.
Ik heb een nog steeds schitterende C9 met een de laatste update erover heen. Ik mis alleen één specifieke optie.
Ik heb ook een schitterende Sony 1000-MX4, die kan ik zonder probleem pairen met het scherm, echter ik krijg nergens de optie voor een lipsync of audio vertraging. Allen stemmen komen te traag binnen, en het maakt dan niet uit of ik alle beeldverbeteraars aan of uit zet.
Als ik mijn versterker aanzet (Denon 2700xdab) heb ik daar wel de instellingen.
Ik heb ook een schitterende Sony 1000-MX4, die kan ik zonder probleem pairen met het scherm, echter ik krijg nergens de optie voor een lipsync of audio vertraging. Allen stemmen komen te traag binnen, en het maakt dan niet uit of ik alle beeldverbeteraars aan of uit zet.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ze zijn weer duurder geworden zag ik in vergelijking met een week geleden.
Herkent iemand het fenomeen dat als de je de TV aanzet (OLED55A16) dat een deel van de knoppen van de afstandsbediening niet reageert? Pas na het drukken van de knop op het scrollwiel gaan de andere knoppen ook reageren.
Ja irritant is dat, ik had dat ook met mijn oude bluetooth dopjes. Met de Apple Airpods (3) is het gelukkig in orde.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:17:
Ik heb een nog steeds schitterende C9 met een de laatste update erover heen. Ik mis alleen één specifieke optie.
Ik heb dat op mijn G1, als ik hem opstart op 1 functioneert de zenderkeuze toets niet, wel met het scrolwieltje of next toets ..da menace schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:18:
Herkent iemand het fenomeen dat als de je de TV aanzet (OLED55A16) dat een deel van de knoppen van de afstandsbediening niet reageert? Pas na het drukken van de knop op het scrollwiel gaan de andere knoppen ook reageren.
Daarna werkt het weer wel ..
Inderdaad! Heb een TP Link UE300 gekocht en gisteren eindelijk The Eternals in 4K kunnen kijken. Is niet 1x in resolutie gedipt. Vind het nog steeds onwerkelijk dat dit nodig is voor een TV van 1000+€.Scidd0w schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:37:
[...]
Mijn ervaring was hetzelfde en nu met de dongle geen probelemen meer:
Scidd0w in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ik merk overigens dat YouTube en Netflix nu sneller opstarten en sneller reageren. Lijkt mij dat er meer aan de hand is dan die 100mbit maximum..
Na een aantal keren gezocht te hebben op Tweakers en Google, kan ik niks vinden wat bij mijn probleem past. Hopelijk dat iemand hier mij verder kan helpen.
Situatie / set-up:
- LG OLED55B16LA
- Apple TV 4K
- Sonos Beam + 2x Sonos One SL
Probleem 1:
Nu heb ik in de Apple TV het beeld ingesteld op 4K Dolby Vision 60 (59,94 Hz). Mijn probleem is als volgt:
Zodra ik de gehele set-up aanzet dan krijg ik beeld en komt er rechtsboven het scherm het Dolby Vision icoontje. Alles prima tot zover. Echter na een aantal seconden gaat het beeld zwart en dan krijg ik nogmaals het Dolby Vision icoontje. Dit is altijd de 1e keer na het aanzetten van de set-up, daarna geen problemen meer met beeld dat zwart wordt.
Als ik in de Apple TV de structuur instel op 4K HDR dan heb ik deze problemen niet. Maar ik wil graag Dolby Vision behouden want dit lijkt een stuk mooier te zijn.
Probleem 2:
De Sonos Beam aangesloten op de HDMI eARC poort en de Apple TV op een normale HDMI met CEC. Echter als ik nu het volume wil regelen dan zie ik geen indicatie op het scherm met het volume staat ingesteld op 10 bijvoorbeeld. Ik tast nu volledig in het duister met hoe hard de tv staat. Kan dit ergens aangezet worden?
Hoor graag of iemand een oplossing weet
Situatie / set-up:
- LG OLED55B16LA
- Apple TV 4K
- Sonos Beam + 2x Sonos One SL
Probleem 1:
Nu heb ik in de Apple TV het beeld ingesteld op 4K Dolby Vision 60 (59,94 Hz). Mijn probleem is als volgt:
Zodra ik de gehele set-up aanzet dan krijg ik beeld en komt er rechtsboven het scherm het Dolby Vision icoontje. Alles prima tot zover. Echter na een aantal seconden gaat het beeld zwart en dan krijg ik nogmaals het Dolby Vision icoontje. Dit is altijd de 1e keer na het aanzetten van de set-up, daarna geen problemen meer met beeld dat zwart wordt.
Als ik in de Apple TV de structuur instel op 4K HDR dan heb ik deze problemen niet. Maar ik wil graag Dolby Vision behouden want dit lijkt een stuk mooier te zijn.
Probleem 2:
De Sonos Beam aangesloten op de HDMI eARC poort en de Apple TV op een normale HDMI met CEC. Echter als ik nu het volume wil regelen dan zie ik geen indicatie op het scherm met het volume staat ingesteld op 10 bijvoorbeeld. Ik tast nu volledig in het duister met hoe hard de tv staat. Kan dit ergens aangezet worden?
Hoor graag of iemand een oplossing weet
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
@aGraPusher
Voor de juiste beeldweergave stel je de Apple TV in op 4K SDR met 'match content en framerate' ingeschakeld. Dit omdat de Apple TV anders HDR/DV forceert voor SDR content, wat nog het gros van de content is.
Dit werkt hier met een CX en ATV 4K (2021) zonder problemen.
https://9to5mac.com/2020/...e-tv-the-best-experience/
Voor de juiste beeldweergave stel je de Apple TV in op 4K SDR met 'match content en framerate' ingeschakeld. Dit omdat de Apple TV anders HDR/DV forceert voor SDR content, wat nog het gros van de content is.
[ Voor 9% gewijzigd door Millert op 02-02-2022 08:57 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Met deze instelling werkt het bij mij (g1) goed.Millert schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:43:
@aGraPusher
Bedankt voor je reactie. Ik heb het nu ingesteld zoals jij zegt. Echter heb ik nog steeds een beeldscherm dat weer op zwart gaat, nu welliswaar zonder dolby icoontje. Heb je nog een idee wat dat kan zijn?Millert schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:43:
@aGraPusher
Hier trouwens ook de nieuwste 4K ATV
:strip_exif()/f/image/NCFriz63eb4Jl4xmcPbzYNnC.jpg?f=fotoalbum_large)
In een post op reddit lees ik nu dat het ook aan de hdmi kabel kan liggen. Straks even een nieuwe hdmi kabel proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door aGraPusher op 02-02-2022 09:08 ]
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
@aGraPusher Ik heb de ATV zelf verbonden via een Denon receiver, weet niet of deze nog een rol speelt. Als ik het goed heb gaat het beeld wel kort op zwart wanneer deze schakelt tussen SDR en HDR. Dit ook wanneer ik 1080P/SDR content start en stop en hij dus weer terugschakelt naar 4K. Maar dat zou ik even moeten controleren/testen, niet bewust opgelet.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ah oke. Hier gaat die al op zwart als ik niks doe en gewoon op het thuisscherm van de ATV sta.Millert schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:09:
@aGraPusher Ik heb de ATV zelf verbonden via een Denon receiver, weet niet of deze nog een rol speelt. Als ik het goed heb gaat het beeld wel kort op zwart wanneer deze schakelt tussen SDR en HDR. Dit ook wanneer ik 1080P/SDR content start en stop en hij dus weer terugschakelt naar 4K. Maar dat zou ik even moeten controleren/testen, niet bewust opgelet.
Sorry, ik heb HD DV staan, niet SD.aGraPusher schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:01:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb het nu ingesteld zoals jij zegt. Echter heb ik nog steeds een beeldscherm dat weer op zwart gaat, nu welliswaar zonder dolby icoontje. Heb je nog een idee wat dat kan zijn?
[Afbeelding]
In een post op reddit lees ik nu dat het ook aan de hdmi kabel kan liggen. Straks even een nieuwe hdmi kabel proberen.
Het beeld wordt zwart als je van mode verandert. De AppleTV app switcht alleen van mode als je content/app af speelt (afhankelijk van de app/content). Als dit daarvoor al gebeurt, kan ik me voorstellen dat de kabel niet goed genoeg is en die terugvalt op iets wat minder bandbreedte vereist.
Zojuist een nieuwe HDMI kabel gekocht en aangesloten (Hama HDMI 2.1 kabel verguld 2 meter - €44). Echter nog steeds hetzelfde..Deleon78 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:31:
[...]
Sorry, ik heb HD DV staan, niet SD.
Het beeld wordt zwart als je van mode verandert. De AppleTV app switcht alleen van mode als je content/app af speelt (afhankelijk van de app/content). Als dit daarvoor al gebeurt, kan ik me voorstellen dat de kabel niet goed genoeg is en die terugvalt op iets wat minder bandbreedte vereist.
Snel terugbrengen dan. €44aGraPusher schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:18:
[...]
Zojuist een nieuwe HDMI kabel gekocht en aangesloten (Hama HDMI 2.1 kabel verguld 2 meter - €44). Echter nog steeds hetzelfde..

Goed getest!
Voor de zekerheid zou je de 60hz variant eens kunnen testen ipv de 59.xx variant.
Ik begin beetje door ideeen te geraken.
Ik zet de appletv en daarmee ook de tv aan. Het beeld is even zwart met alleen een grijze overlay waar de input in staat (appletv ott). Hierna verschijnt gewoon beeld. Alleen content die ander format aanlevert resulteert in switch van modus met kort zwart scherm.
Op mijn e9 kunt je 2 schroeven loshalen en dan de connector er uit trekken, de man van servilux heeft dit gedaan tijdens het vervangen van het paneel, hij zei dat het geen kwaad kon om het zelf evt later ook te doen...HoppyF schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:30:
[...]
Zoiets als dit kan ook.
Je kunt zo’n blok los maken en het netsnoer door je muur/goot doorvoeren en daarna weer in elkaar zetten.
Zo’n blok past achterop het dikke stuk achterop de TV en zie je verder niet meer.
[Afbeelding]
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 15-09 23:13
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Dat klopt, kan ook bij de B en C serie maar niet bij de G.izzet3838 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:29:
[...]
Op mijn e9 kunt je 2 schroeven loshalen en dan de connector er uit trekken, de man van servilux heeft dit gedaan tijdens het vervangen van het paneel, hij zei dat het geen kwaad kon om het zelf evt later ook te doen...
Wil je dat gedoe niet dan is een verlengsnoer uit elkaar halen vrij eenvoudig zodat je deze door een goot kunt doorvoeren.
Bij een G model heb je daar niets aan omdat je het verlengsnoer met blok niet achter de TV kwijt kunt.
Het klinkt als een handshake probleem tussen de Apple TV en tv, maar dat is moeilijk te zeggen zo. Je hebt verder geen enkel probleem met errors tijdens content kijken of raar gedrag behalve met aanzetten van de Apple TV? Dan zou ik het persoonlijk proberen te negeren.aGraPusher schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:01:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb het nu ingesteld zoals jij zegt. Echter heb ik nog steeds een beeldscherm dat weer op zwart gaat, nu welliswaar zonder dolby icoontje. Heb je nog een idee wat dat kan zijn?
[Afbeelding]
Wat je nog kan proberen is om de HDMI verbinding in het Apple TV menu te checken, onder "Maak materiaal passend" in je foto. Welke melding krijg je daarmee? Je kan ook nog proberen om Chroma op 4:2:0 ipv 4:4:4 te zetten. 4:4:4 is overkill voor video content en vraagt veel van je kabels. Echter gezien het feit dat je dit probleem lijkt te hebben met zowel Dolby Vision als SDR, en met meerdere kabels, ligt het niet voor de hand dat dit iets zal uithalen.
Je TV (en Apple TV) powercyclen wil ook nog wel eens wonderen verrichten. Kijk daarnaast of je hdmi kabel wel goed zit (en blijft zitten) in zowel je TV als je Apple TV. De ene kabel is de ander niet. Het is me wel eens opgevallen dat mijn kabel makkelijk los komt in de Apple TV. Mocht dit allemaal niet helpen dan kan je als laatste optie nog beide apparaten resetten.
Wat betreft je 2e probleem met geluid: Dit is working as intended. Je soundbar regelt nu het geluid waardoor je volume niveau niet meer op de tv wordt weergegeven.
Dat ligt aan een berg variabelen.Monda schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:11:
Ik heb bij aankoop 5 jaar garantie gekregen. Kan ik hier aanspraak op doen?
• Wat zijn die voorwaarden voor de 3 jaar buitenwettelijke garantie?
• Wat heb je gedaan om de schade zoveel mogelijk te beperken?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Zojuist mijn LG G1 geplaatst gekregen. Toch weer een stapje mooier beeld tov van Sony A1 van enkele jaren terug. Nu aan het spelen met de beeld instellingen en overweeg om zelf eens zo'n calibratie tool te kopen. Iemand daar ervaringen mee of is het verschil niet noemenswaardig tov bijv de ISF instelling?
>> Signature?
1. Dat zou ik moeten checken.The Zep Man schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:14:
[...]
Dat ligt aan een berg variabelen.
• Wat zijn die voorwaarden voor de 3 jaar buitenwettelijke garantie?
• Wat heb je gedaan om de schade zoveel mogelijk te beperken?
2. De standaard adviezen tijdens tv kijken, oled lampje etc. Tijdens gebruik van hdr/dolby vision minder. Want dat is het advies ook niet en zonde van de potentie. Maar hoe bewijst de winkel dat ik dit niet heb gedaan?
[ Voor 14% gewijzigd door Monda op 02-02-2022 15:17 ]
PSN: Mondaatje
Gebaseerd op de voorwaarden van de buitenwettelijke garantie ligt mogelijk de bewijslast bij jou.Monda schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:16:
2. De standaard adviezen tijdens tv kijken, oled lampje etc. Maar hoe bewijst de winkel dat ik dit niet heb gedaan?
Valt niet te bewijzen lijkt me. Ik kan alles bij elkaar liegen. Oled lampje en brightness altijd op 20, scherm niet in de zon veel dynamische beelden etc.The Zep Man schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Gebaseerd op de voorwaarden van de buitenwettelijke garantie ligt mogelijk de bewijslast bij jou.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hoe is dit zo bij je opgevallen?Monda schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:20:
[...]
Valt niet te bewijzen lijkt me. Ik kan alles bij elkaar liegen. Oled lampje en brightness altijd op 20, scherm niet in de zon veel dynamische beelden etc.
Zag je opeen een “zwarte” balk?
Probeer een handmatige pixel refresh te doen, lost wellicht niets op maar die vraag zal toch wel gesteld worden.
Helpt dit niet dan een garantie claim bij de verkoper doen. (Kamera Express?)
Ik zag het tijdens tv kijken ineens bij een animatie film met veel kleur. Zag een verkleuring. Daarna met test op YouTube vastgesteld. Ja die draait nu idd. Klopt bij Kamera express.HoppyF schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:36:
[...]
Hoe is dit zo bij je opgevallen?
Zag je opeen een “zwarte” balk?
Probeer een handmatige pixel refresh te doen, lost wellicht niets op maar die vraag zal toch wel gesteld worden.
Helpt dit niet dan een garantie claim bij de verkoper doen. (Kamera Express?)
Voor de zekerheid, heb je al een handmatige lange pixelrefresh gedaan?
Zo niet, vanavond als de tv definitief uitgaat even laten doen. Ik dacht het ooit ook te hebben op onze B7, maar na de pixelrefresh was het weg.
staat hier recht boven, how did i miss it?
Zo niet, vanavond als de tv definitief uitgaat even laten doen. Ik dacht het ooit ook te hebben op onze B7, maar na de pixelrefresh was het weg.
staat hier recht boven, how did i miss it?
[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-02-2022 15:53 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Zijn er trouwens mensen hier die een handmatige pixel refresh hebben gedaan voordat deze automatisch gedaan wordt na 2000 kijk uren? Dit terwijl ze geen problemen ondervonden oid? En zo ja waarom? 
Ik zie dat mijn G1 er nu 717 uren op heeft zitten met 123 4-uurs cycles (heb voor het service menu nog een oude Logitech Harmony ab liggen)... Maar ben eigenlijk niet meer op zoek gegaan naar issues op mijn G1 (been there done that with my C7)...
Ik zie dat mijn G1 er nu 717 uren op heeft zitten met 123 4-uurs cycles (heb voor het service menu nog een oude Logitech Harmony ab liggen)... Maar ben eigenlijk niet meer op zoek gegaan naar issues op mijn G1 (been there done that with my C7)...
Contact opnemen met de betreffende winkel en aangeven dat je denkt een defect te hebben aan je TV in de vorm van een donkere vlek in beeld. Zodra je zelf over burn-in begint sta je al 1-0 achter namelijk. Laat de service aan huis maar vaststellen wat het probleem is en geef daarbij aan dat je de TV naar jouw weten normaal gebruikt wordt voor films, series, lineaire TV en gaming. Tot nu toe is LG toch redelijk coulant omgegaan met burn-in problemen en de kans acht ik dan ook groot dat je een nieuw paneel krijgt of tegen bijbetaling een nieuwer model kan krijgen.Monda schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:11:
Ik heb m'n eerste inbrander op m'n C9
Ik heb bij aankoop 5 jaar garantie gekregen. Kan ik hier aanspraak op doen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Laat dat ding gewoon met rust. Mocht je iets in de weergave op gaan vallen, kan je altijd nog gaan prutsenScidd0w schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:07:
Zijn er trouwens mensen hier die een handmatige pixel refresh hebben gedaan voordat deze automatisch gedaan wordt na 2000 kijk uren? Dit terwijl ze geen problemen ondervonden oid? En zo ja waarom?
Heb hier een C8 staan die bijna elke dag aanstaat 6 tot 8 uur. Hoofdzakeijk regulier kijken en streamen. Ziet er allemaal nog prima uit en ik zou zelfs niet weten of die pixelrefresh al heeft plaatstgevonden. Boeit ook niet zo
Dus gebruik dat ding gewoon, gaat je iets opvallen onderneem dan aktie. Ga zeker niet zoeken met slides etc. Nergens voor nodig. Als het zover is zie je het vanzelf wel als er wat aan mankeert
Wordt sterk afgeraden indien niet absoluut noodzakelijk. De tv krijgt er best wel even goed van langs tijdens die grote pixel refresh van een uur.Scidd0w schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:07:
Zo als gaming monitor ben ik zéér te spreken over de LG 65G1. Heb Forza Horizon 5 multiplayer gespeeld en werd zowaar eerste
. Beeld is vloeiend, scherp, lage latency en de vrr werkt prima (118-119 fps).
De lag van de UI heb ik tot heden ook niet zo'n last meer van gehad. Sinds de update is dat 90% verbeterd.
Ook heb ik gemerkt dat het beter is de scene op 50% te laten staan en in plaats daarvan de oled helderheid terug te schroeven naar 20%. Het beeld ziet er dan niet zo raar uit dan wanneer je AUTO gebruikt icm een scene van 20%. Dat is namelijk echt geen gezicht. Alsnog staat de tv nu wel iets te fel voor mij. Ik weet niet wat jullie als avond profiel gebruiken?
De lag van de UI heb ik tot heden ook niet zo'n last meer van gehad. Sinds de update is dat 90% verbeterd.
Ook heb ik gemerkt dat het beter is de scene op 50% te laten staan en in plaats daarvan de oled helderheid terug te schroeven naar 20%. Het beeld ziet er dan niet zo raar uit dan wanneer je AUTO gebruikt icm een scene van 20%. Dat is namelijk echt geen gezicht. Alsnog staat de tv nu wel iets te fel voor mij. Ik weet niet wat jullie als avond profiel gebruiken?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
De 50Hz variant. 60(59,94) is NTSC, wij gebruiken hier over het algemeen PALDeleon78 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:30:
[...]
Snel terugbrengen dan. €44![]()
Goed getest!
Voor de zekerheid zou je de 60hz variant eens kunnen testen ipv de 59.xx variant.
Ik begin beetje door ideeen te geraken.
Ik zet de appletv en daarmee ook de tv aan. Het beeld is even zwart met alleen een grijze overlay waar de input in staat (appletv ott). Hierna verschijnt gewoon beeld. Alleen content die ander format aanlevert resulteert in switch van modus met kort zwart scherm.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Ja bij aanschaf zag ik wat banding, een keer gedaan en hele scherm was mooi strak uniform.Scidd0w schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:07:
60, niet 50Himalaya schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:34:
[...]
De 50Hz variant. 60(59,94) is NTSC, wij gebruiken hier over het algemeen PAL
Je hebt in atv zowel 59,94hz als 60hz als optie.
Het was maar een suggestie omdat het zo gek is dat atv na starten blijkbaar nog een keer van mode switcht.
Voor de vragensteller: de klacht doet zich gewoon voor in het hoofdmenu toch? Zonder dat je iets opstart als NPO ofzo.
Je hebt gelijk, zit verstopt onder “Andere structuren”. Had ik al wel eens gekeken maar over het hoofd gezien. Weer wat geleerdDeleon78 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:56:
[...]
60, niet 50
Het was maar een suggestie omdat het zo gek is dat atv na starten blijkbaar nog een keer van mode switcht.
Voor de vragensteller: de klacht doet zich gewoon voor in het hoofdmenu toch? Zonder dat je iets opstart als NPO ofzo.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Correct. Ik heb er even een video van gemaakt, zie:Deleon78 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:56:
[...]
60, niet 50
https://youtube.com/shorts/GJeOIWNaT1U?feature=share
50Hz en 59.94Hz heb ik geprobeerd, beide geven hetzelfde resultaat. Ik heb hem nu weer ingesteld op Dolby Vision omdat het geen verschil maakt in welke modus ik hem zet (SDR, HDR of Dolby).
ATV zit op HDMI4 waar [4K@120Hz] bij staat. De Sonos Beam zit op de HDMI eARC poort ernaast.
Bij het aanzetten van de tv hoor je ook een harde klik. Is dat normaal?
Edit: ook de 60Hz Dolby nog even getest bij 'Andere structuren' maar ook hier hetzelfde.
[ Voor 8% gewijzigd door aGraPusher op 03-02-2022 14:48 ]
@aGraPusher Schakel je de televisie in door de ATV in te schakelen? Heb je dit ook wanneer de televisie al is ingeschakeld en je de ATV inschakelt? Ik heb me aangeleerd eerst de televisie in te schakelen, ook omdat het niet altijd vlekkeloos verliep met de receiver en switchen van kanaal. De televisie lijkt namelijk nogmaals 'tv audio' te pushen naar de receiver wanneer beide zijn ingeschakeld (en het allemaal goed staat), waardoor deze van de ATV als input weg schakelt.
[ Voor 24% gewijzigd door Millert op 03-02-2022 14:57 ]
Ja ik gebruik enkel de remote van de ATV.Millert schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:55:
@aGraPusher Schakel je de televisie in door de ATV in te schakelen? Heb je dit ook wanneer de televisie al is ingeschakeld en je de ATV inschakelt? Ik heb me aangeleerd eerst de televisie in te schakelen, ook omdat het niet altijd vlekkeloos verliep met de receiver en switchen van kanaal. De televisie lijkt namelijk nogmaals 'tv audio' te pushen naar de receiver wanneer beide zijn ingeschakeld (en het allemaal goed staat), waardoor deze van de ATV als input weg schakelt.
Maar het is gelukt! Ik heb alle stappen in deze video gevolgd:
Wat nou precies de doorslaggevende factor is geweest weet ik niet precies.
ATV staat nu ingesteld op 4K Dolby Vision @ 60Hz en die opties voor het beeld passend maken e.d. staat uitgeschakeld.
Alles start nu op zoals je mag verwachten. ATV gaat aan, TV gaat aan, rechtsboven komt het Dolby logo, that's it. Hierna geen zwart scherm meer.
@aGraPusher Met de kanttekening dat je SDR content incorrect wordt weergegeven (HDR wordt geforceerd) en de framerate van content niet wordt gematched. Persoonlijk liever een extra zwart beeld en wel de juiste weergave.
Wat voor verschillen kan ik dan merken? Gebruik veel Youtube en het meeste daarvan is 4k. Als ik een Netflix filmpje kijk dan probeer ik wel Dolby-content te pakken.Millert schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:23:
@aGraPusher Met de kanttekening dat je SDR content incorrect wordt weergegeven (HDR wordt geforceerd) en de framerate van content niet wordt gematched. Persoonlijk liever een extra zwart beeld en wel de juiste weergave.
Dus volgens jou kan ik hem beter op 4K SDR zetten zodat Youtube goed weergegeven wordt en zodra ik een Netflix Dolby serie/film pak dat hij dat zwart beeld geeft en schakelt naar Dolby?
De belangrijkste setting die ik aan zou zetten is die van het matchen van de content. Dat is echt super.aGraPusher schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:26:
[...]
Wat voor verschillen kan ik dan merken? Gebruik veel Youtube en het meeste daarvan is 4k. Als ik een Netflix filmpje kijk dan probeer ik wel Dolby-content te pakken.
Dus volgens jou kan ik hem beter op 4K SDR zetten zodat Youtube goed weergegeven wordt en zodra ik een Netflix Dolby serie/film pak dat hij dat zwart beeld geeft en schakelt naar Dolby?
Volgens mij maakt het dan ook niet meer uit of je dv of sdr kiest, omdat de atv switch naar dat wat wordt aangeboden.
(Dat laatste weet ik niet zeker omdat de geluiden hier anders zijn, maar bij mij switch ie naar andere mode in bv NPO en oude disney content) .
@aGraPusher Veel content op Youtube is SDR, als je hier DV/HDR forceert dan pas je een soort van dynamic tonemapping toe. Je oled-lampje staat op 100 voor content die is gemastered op 100 nits (grofweg oled-lampje 35). Hiernaast komt het kleurbereik niet overeen. Dit gaat in ieder geval zo met Youtube. Of hij wel terugschakelt naar SDR zoals @Deleon78 omschrijft in andere apps durf ik even niet te zeggen.
Als je automatisch aanpassen inschakelt wordt de video altijd weergeven zoals de bron dit voorschrijft.
Als je automatisch aanpassen inschakelt wordt de video altijd weergeven zoals de bron dit voorschrijft.
Ik heb het volgende nu ingesteld:Deleon78 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:34:
[...]
De belangrijkste setting die ik aan zou zetten is die van het matchen van de content. Dat is echt super.
Volgens mij maakt het dan ook niet meer uit of je dv of sdr kiest, omdat de atv switch naar dat wat wordt aangeboden.
(Dat laatste weet ik niet zeker omdat de geluiden hier anders zijn, maar bij mij switch ie naar andere mode in bv NPO en oude disney content) .
4K SDR @ 60Hz
Maak materiaal passend: beide ingeschakeld
HDMI-uitvoer: YcB RGB hoog
Zodra ik nu een Dolby serie/film pak uit Netflix dan schakelt hij inderdaad over naar Dolby.
Oh en die swipe knop vind ik juist ideaal
Thnx voor jullie hulp!
Zelfde euvel, C7 55 / dec 2017 met het bekende 25% Window en ook de aanschaf bij platte tv.HoppyF schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:12:
[...]
Top!
Je ziet het, de aanhouder wint!![]()
Scheelt je toch heel veel geld.
Jouw case kunnen we hier ook weer gebruiken voor toekomstige situaties ivm garantie want die blijft helaas toch iedere keer terugkomen in dit topic.
Na mijn idee kwam dit pas nadat het pixel refresh progamma had gedraaid, of in elk geval toen is het me opgevallen.
Ik heb zelf direct een service verzoek via de site van LG ingediend nadat ik daar geen reactie op kreeg de whatsapp route genomen. Nu afwachten op beoordeling van de technische dienst van LG.
Fijn om te lezen dat ik in elk geval niet de eerste en zeker niet de enige ben hier met dit probleem geeft toch meer hoop een redelijke uitkomst
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je moet alleen de claim bij de verkoper neerleggen niet direct bij LG.disinfector schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:25:
[...]
Zelfde euvel, C7 55 / dec 2017 met het bekende 25% Window en ook de aanschaf bij platte tv.
Na mijn idee kwam dit pas nadat het pixel refresh progamma had gedraaid, of in elk geval toen is het me opgevallen.
Ik heb zelf direct een service verzoek via de site van LG ingediend nadat ik daar geen reactie op kreeg de whatsapp route genomen. Nu afwachten op beoordeling van de technische dienst van LG.
Fijn om te lezen dat ik in elk geval niet de eerste en zeker niet de enige ben hier met dit probleem geeft toch meer hoop een redelijke uitkomst
Hoewel de kans groot is dat de verkoper dit ook direct naar LG doorstuurt.
Het gaat echter om de te volgen route.
Laat de uitkomt hier even weten graag!
In december 2018 kon ik dit nog direct als service verzoek indienen bij LG en hoefde het niet via de verkoper. Maar goed we zijn nu wel wat jaartjes verder ja...HoppyF schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:21:
[...]
Je moet alleen de claim bij de verkoper neerleggen niet direct bij LG.
Hoewel de kans groot is dat de verkoper dit ook direct naar LG doorstuurt.
Het gaat echter om de te volgen route.
Laat de uitkomt hier even weten graag!
Ja na het lezen van de berichten hier lijkt het inderdaad dat ik de verkeerde route heb genomen. Toch wacht ik eerst even dit resultaat af en kan vervolgens nog de andere route proberen
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het zal wel goed komen en anders vertellen ze je wel wat je moet doen.disinfector schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:48:
Ja na het lezen van de berichten hier lijkt het inderdaad dat ik de verkeerde route heb genomen. Toch wacht ik eerst even dit resultaat af en kan vervolgens nog de andere route proberen
Wordt er ook opschaling gedaan bij een HDMI ingang?
Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe OLED tv gekocht, de 65g1.
Deze is gisteren opgehangen en het beeld is fantastisch tov de C9.
Ik heb via een YouTube filmpje even een uniformity test afgespeeld en bij de grijswaarden van 5 tot 20% zie je toch wel wat vertical banding. Ik heb geprobeerd dit op de foto te krijgen.
Vandaag LG even via Whatsapp bericht hoe ze hiermee omgaan want de verkoper zei dat ik dan met LG direct in contact kon treden.
LG antwoord:
Hallo ..., Bedankt voor je bericht. Een beeldtest is niet representatief om banding of andere problemen bloot te leggen. Manieren van input, kwaliteit van het bestanden instellingen spelen een grote rol hier in. Graag verneem ik een foto of video bestand die representatief is voor dagelijks gebruik zodat ik een dossier kan opstellen en kan doorzetten naar onze technische dienst. Mocht je die versturen dan ontvang ik graag ook een foto van de productsticker op de achterkant van de tv. Mocht je verdere vragen of opmerkingen hebben, aarzel niet ons te contacteren. We helpen je graag. Fijne dag toegewenst!
Hoe zou je dit het beste aan kunnen vliegen?
Ik kan me voorstellen dat ze een YouTube filmpje niet voldoende vinden maar op welke wijze kan ik dit anders aantonen?
Perfectionist als ik ben wil ik dit, zeker met zo'n prijzige tv gewoon goed hebben. Absoluut niet om te muggenziften. Kan dit, na verloop van tijd, nog weer rechttrekken?
Hier zie je de foto's:
https://i.ibb.co/CtLC9NP/IMG-20220203-081416.jpg
https://i.ibb.co/9ZXqJ4y/IMG-20220203-081459.jpg
Ik heb via een YouTube filmpje even een uniformity test afgespeeld en bij de grijswaarden van 5 tot 20% zie je toch wel wat vertical banding. Ik heb geprobeerd dit op de foto te krijgen.
Vandaag LG even via Whatsapp bericht hoe ze hiermee omgaan want de verkoper zei dat ik dan met LG direct in contact kon treden.
LG antwoord:
Hallo ..., Bedankt voor je bericht. Een beeldtest is niet representatief om banding of andere problemen bloot te leggen. Manieren van input, kwaliteit van het bestanden instellingen spelen een grote rol hier in. Graag verneem ik een foto of video bestand die representatief is voor dagelijks gebruik zodat ik een dossier kan opstellen en kan doorzetten naar onze technische dienst. Mocht je die versturen dan ontvang ik graag ook een foto van de productsticker op de achterkant van de tv. Mocht je verdere vragen of opmerkingen hebben, aarzel niet ons te contacteren. We helpen je graag. Fijne dag toegewenst!
Ik kan me voorstellen dat ze een YouTube filmpje niet voldoende vinden maar op welke wijze kan ik dit anders aantonen?
Perfectionist als ik ben wil ik dit, zeker met zo'n prijzige tv gewoon goed hebben. Absoluut niet om te muggenziften. Kan dit, na verloop van tijd, nog weer rechttrekken?
Hier zie je de foto's:

[ Voor 5% gewijzigd door groxgrox op 03-02-2022 20:57 ]
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Heeft de tv al een pixel refresh gedaan? Op de foto's vind ik het er niet heel slecht uitzien. Zie je het ook bij near black scenes in series?groxgrox schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:49:
LG antwoord:
Perfectionist als ik ben wil ik dit, zeker met zo'n prijzige tv gewoon goed hebben. Kan dit, na verloop van tijd, nog weer rechttrekken?
Hier zie je de foto's:
[Afbeelding]
Is het verstandig om bij een nieuwe tv een pixel refresh te doen? Dit heb ik nog niet gedaan...de tv heeft nog geen 20 branduren.vinom schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:54:
[...]
Heeft de tv al een pixel refresh gedaan? Op de foto's vind ik het er niet heel slecht uitzien. Zie je het ook bij near black scenes in series?
Bij near black scenes (heb je advies welke?), heb ik het nog niet geprobeerd
[ Voor 3% gewijzigd door groxgrox op 03-02-2022 20:56 ]
Kan geen kwaad, maar je kunt het ook prima afwachten totdat de tv het zelf gaat doen. Er is een goede kans dat het daarna anders is, maar misschien niet beter.groxgrox schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Is het verstandig om bij een nieuwe tv een pixel refresh te doen? Dit heb ik nog niet gedaan...de tv heeft nog geen 20 branduren.
Bij near black scenes (heb je advies welke?), heb ik het nog niet geprobeerd
Ik heb in 2018 ook flinke banding gehad bij near black scenes, zie mijn comment welke serie je kunt testen.
vinom in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Marco Polo episode 1 kun je ook testen. Zit een scène in met iemand te paard in de heuvels.
En mijn ervaring met CE Repair
vinom in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 6% gewijzigd door vinom op 03-02-2022 21:06 ]
De verkoper lost het zo wel heel makkelijk voor zichzelf op door je naar lg te sturen. Zij moeten het voor je oplossen. Als jij een perfectionist bent en je bent niet tevreden bent moet je dat wij de verkoper aangeven. Die mogen het dan voor je omruilen of de tv terugnemen.groxgrox schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:49:
LG antwoord:
Hier zie je de foto's:
[Afbeelding]
Zo niet, dan zou het beeld niet volledig gevuld zijn bij een aanbod < 4k/UHD (lees resolutie van de TV).kwaazaar schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:33:
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 03-02-2022 21:17 ]
Testing, one, two ...
Hij geeft puur aan, zie je het bij het kijken? Nee? Dan kan je het beste met LG contact opnemen.Wren schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:12:
[...]
De verkoper lost het zo wel heel makkelijk voor zichzelf op door je naar lg te sturen. Zij moeten het voor je oplossen. Als jij een perfectionist bent en je bent niet tevreden bent moet je dat wij de verkoper aangeven. Die mogen het dan voor je omruilen of de tv terugnemen.
Is een YouTube filmpje dan wel een goede referentie of zijn er betere?
Ik kijk het de komende tijd even aan na meer branduren
Wacht nou eerst even tot ie pak 'm beet 150 uurtjes heeft gedraaid. In veel gevallen trekt het bij. Oled's moeten echt wel even "ingespeeld" worden.
Mijn punt is dat er een kans is dat lg gaat zeggen dat dit binnen specs is. Gaan ze verder niks doen,maar jij vreet jezelf op omdat je het ziet. Daarom zou ik aanraden de verantwoordelijkheid bij de winkel te leggen. Als jij niet tevreden bent over het probleem moeten zij dat oplossen. Als ik puur naar je foto kijk vermoed ik dat ze zouden zeggen dat het binnen specs is. Testfilmpjes en de zogenaamde 5% grey beelden hebben ze niet zoveel mee en dat snap ik deels. Zie je het bij normaal gebruik? Dan hoort het niet (imho).groxgrox schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:31:
[...]
Hij geeft puur aan, zie je het bij het kijken? Nee? Dan kan je het beste met LG contact opnemen.
Is een YouTube filmpje dan wel een goede referentie of zijn er betere?
Ik kijk het de komende tijd even aan na meer branduren
Een vraag de andere kant op: als we allemaal zo'n test zouden doen met TV's die nauwelijks uren hebben gedraaid, hoeveel zouden dan dit soort foutjes ontdekken? 50% van de mensen? 80%? 95%?
Het zou mij iig niet verbazen als het vrij hoog zou liggen.
Dus wat Dutchownage al zegt, laat de tv gewoon even inspelen.
En daarnaast is het misschien verstandig je verwachtingen wat bij te stellen mbt "perfectionistisch". TV's worden nooit perfect, ze kunnen heel goed tot prima zijn, maar je kan altijd wel iets vinden wat niet naar je wens is. Daarbij helpt het dus om het niet op te zoeken als je het niet eerst merkt bij normaal gebruik, dus dat antwoord van LG snap ik ook wel.
Het zou mij iig niet verbazen als het vrij hoog zou liggen.
Dus wat Dutchownage al zegt, laat de tv gewoon even inspelen.
En daarnaast is het misschien verstandig je verwachtingen wat bij te stellen mbt "perfectionistisch". TV's worden nooit perfect, ze kunnen heel goed tot prima zijn, maar je kan altijd wel iets vinden wat niet naar je wens is. Daarbij helpt het dus om het niet op te zoeken als je het niet eerst merkt bij normaal gebruik, dus dat antwoord van LG snap ik ook wel.
Nieuw? (Scherm)groxgrox schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:49:
LG antwoord:
Hier zie je de foto's:
[Afbeelding]
Even geduld. Trekt weg. En niet elke dag controleren
Is vaker aan de orde geweest.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Andere vraag: wat vind je qua beeld beter in vergelijking met de C9?groxgrox schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:49:
LG antwoord:
Hier zie je de foto's:
[Afbeelding]
Ik probeerde vandaag even een Dolby demo op de LG tv via de youtube app maar ik kwam erachter dat de youtube app op de tv alleen maar 2.0 doet en geen 5.1. Is dat zo of kan ik dat ergens instellen op de LG G1?
>> Signature?
@ChiLLeR Voor zover ik weet ondersteunt YouTube zelf geen surround en worden 5.1/7.1 uploads omgezet naar stereo. YouTube ondersteunt ook geen Dolby Atmos/Vision, ook al staat dit in veel video's aangegeven
.
Hier kan je Dolby demo bestanden vinden, https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

Hier kan je Dolby demo bestanden vinden, https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/
@ChiLLeR
Nee, ze support surround for upload, niet playback
https://boomspeaker.com/youtube-support-surround-sound/
Lol, ok. Leuk ook al die dolby atmos demo’s e.d. die er op staan, slaan dus nergens op
Thanks voor de info.

Thanks voor de info.
>> Signature?
Je vraag komt hier wat uit de lucht vallen en is ook nogal summier to say the least.kwaazaar schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:33:
Als het gaat over het upscalen van resolutie, dan is het antwoord uiteraard ja. Elke televisie, al van 20 jaar terug, zal de input upscalen, want als ie dat niet zou doen, dan zou je een beeld van lagere resolutie te zien krijgen in een klein rechthoekje op het scherm. Dus wat elke TV doet is de input gaan scalen naar de resolutie van zijn beeldpanel zodat het lagere resolutie beeld toch full-screen in beeld komt.
Ik bedoel vooral of er alleen gestretched wordt (met behoud van verhoudingen) of dat er daarwerkelijke slimme logica probeert de het beeld scherper te maken.Twixie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:15:
[...]
Je vraag komt hier wat uit de lucht vallen en is ook nogal summier to say the least.
Als het gaat over het upscalen van resolutie, dan is het antwoord uiteraard ja. Elke televisie, al van 20 jaar terug, zal de input upscalen, want als ie dat niet zou doen, dan zou je een beeld van lagere resolutie te zien krijgen in een klein rechthoekje op het scherm. Dus wat elke TV doet is de input gaan scalen naar de resolutie van zijn beeldpanel zodat het lagere resolutie beeld toch full-screen in beeld komt.
Vrij zeker dat vandaag de dag alle TVs wel een of ander slimmer scaling algoritme toepassen met interpolatie e.d. En bvb FullHD niet simpelweg in 4K tonen met 2x2 pixels. De vraag is enkel of dat echt boeit ? Waar maak je je zorgen om ?kwaazaar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:38:
[...]
Ik bedoel vooral of er alleen gestretched wordt (met behoud van verhoudingen) of dat er daarwerkelijke slimme logica probeert de het beeld scherper te maken.
Is dat artikel nog een beetje up to date? Met een specifieke Android TV YT speler kan ik bij sommige video's 5.1 kiezen als audiospoor en mijn receiver schakelt van stereo over naar multi in en de audio kanalen (5.1) worden als zodanig ook naar de juiste speakers gestuurd.Scidd0w schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:00:
@ChiLLeR
:strip_exif()/f/image/YnpTQiuqWHxYsh9zUUiOwefv.jpg?f=fotoalbum_large)
Testing, one, two ...
Volgens mij is dat een van de weinige, zoniet enige, manieren om surround te hebben bij YT. Heb dit vroeger nog getest met zowel Chromecast, PlayStation 4, alsook nu de native LG app, en in geen enkele kreeg ik Dolby Surround.hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:27:
[...]
Is dat artikel nog een beetje up to date? Met een specifieke Android TV YT speler kan ik bij sommige video's 5.1 kiezen als audiospoor en mijn receiver schakelt van stereo over naar multi in en de audio kanalen (5.1) worden als zodanig ook naar de juiste speakers gestuurd.
Eigenlijk onbegrijpelijk anno 2022.
Hoewel de C9 echt super was, wilde ik een groter scherm. Dat was de voornaamste reden. De banding was helemaal niet zichtbaar op de C9 maar ik ga de tv eerst eens een x aantal uren laten 'indraaien' om te zien of deze beter wordt.Monda schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:02:
[...]
Andere vraag: wat vind je qua beeld beter in vergelijking met de C9?
Het EVO paneel kan helderder zijn maar ik heb hem op 60% gezet anders is het veel te fel. Ik snap niet dat je een nog feller scherm wilt, zelfs overdag is dit meer dan genoeg.
Qua beeldkwaliteit denk ik dat je met goed afstemmen van de C9 ook een heel end gaat komen maar verreweg de beste verbetering is de afmeting. Had ik een 65C9 gehad, was ik niet overgestapt. Ik zit op 3 meter afstand en dit is echt niet te groot vind ik.
Probeer natuurlijk de beste instellingen te krijgen en twijfel om hem te laten kalibreren. Iemand een tip in de buurt van Enschede om dit te doen of is er iemand die dit kan/wil doen? Kan je zo'n apparaat ergens huren en kan je dit zelf doen?
Die rtings settings vind ik persoonlijk niet zo mooi.
Daarnaast heb ik een q950a gehaald....in combinatie met de tv echt een fantastische bios ervaring. 100-en instellingsmogelijkheden met enig nadeel dat het schermpje bovenop ipv voorop zit. Mocht iemand dit (professioneel) kunnen/willen afstellen dan hoor ik ook graag!
dank voor deze update. Is voor de eerste keer dat ik hier van hoor. En net als @Twixie heb ik het zelf nooit werkend gekregen via verschillende YouTube players. Echter dan dus ook nooit op Android geprobeerd. Er is dus enige vooruitgang. ☺️hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:27:
[...]
Is dat artikel nog een beetje up to date? Met een specifieke Android TV YT speler kan ik bij sommige video's 5.1 kiezen als audiospoor en mijn receiver schakelt van stereo over naar multi in en de audio kanalen (5.1) worden als zodanig ook naar de juiste speakers gestuurd.
[Afbeelding]
Iemand hier in het topic die de combinatie van receiver Onkyo TX-NR656 heeft met de LG C1 die ik in PM even wat vragen kan stellen?
Ik heb de 1e dag van mijn C1 een pixel refresh gedraaid om te kijken of mijn scherm uniform zou worden en dat had inderdaad geholpen.Scidd0w schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:07:
1) contact opnemen met de winkel niet met LG. Ik had een probleem met een klein grijs vlekje werd hier weggedaan als acceptabel maar ik vond het toch irritant. Na nog geen 3 min chatten met PlatteTV hadden ze aanvraag ingediend voor me bij CE repair om het scherm te vervangen (dit was na 6maanden/ had de TV nog niet gebruikt stond nog in de doos) goede service!groxgrox schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:49:
LG antwoord:
Hier zie je de foto's:
[Afbeelding]
2) Nieuwe scherm had ook last van gekke vlekken in het beeld. Ik was bang dat ik weer een slecht scherm had. Maar na wat googelen werd de pixel re-fresh aangeraden en het scherm was super clean!
Heel blij nu
Waarom in de PM?Vads schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:42:
Iemand hier in het topic die de combinatie van receiver Onkyo TX-NR656 heeft met de LG C1 die ik in PM even wat vragen kan stellen?
Omdat ik dan gerichte vragen kan stellen zonder het forum te vervuilen met een specifieke situatie. That's why
Zolang het met een LG OLED TV te maken heeft, lijkt het mij dat je gewoon de vraag hier kan stellen. Niet iedereen heeft interesse in DM's, en wie weet kan iemand met een vergelijkbaar model Onkyo (of een hele andere receiver, of met enkel kennis van Onkyo receivers) ook je vraag beantwoorden.Vads schreef op zondag 6 februari 2022 @ 01:58:
Omdat ik dan gerichte vragen kan stellen zonder het forum te vervuilen met een specifieke situatie. That's why
Als het eigenlijk niet met je LG OLED te maken heeft maar wel met je Onkyo, zie:
Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic
Hum bij mij is het juist andersom bij de Videoland app, ik zetten namelijk vanmorgen quickstart uit (gewoon om weer eens te testen) maar toen ik even later de Videoland app opstarten, sloeg de tv meteen helemaal vast. Ik moest de tv helemaal stroomloos zetten om hem weer aan de gang te krijgen. Vervolgens weer de Videoland app gestart en toen werkte hij wel weer, maar nadat de tv een halfuur had uitgestaan, had ik weer hetzelfde probleem met de Videoland app (bij het opstarten sloeg de tv weer geheel vast). Daarna quickstart maar weer aangezet en sinds dien geen probleem meer gehad met de Videoland app, ook niet nadat de tv geruime tijd had uitgestaan.MrIV schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:38:
[...]
Geen uitval van de Netflix meer gehad sinds ik Quickstart+ heb uitgeschakeld.
Ook reageert mijn LG SN11RG soundbar veel sneller met quickstart aan bij het aan en uitzetten van de tv.
Wat ik wel vreemd vind, is dat als quickstart aan staat, de tv meteen de WiFi verbinding verliest als ik de tv uitzet. Maar zet ik quickstart uit, dan blijft de WiFi verbinding gewoon nog instand na het uitzetten van de tv. Je zou verwachten dat dit juist andersom zou zijn toch?
[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 06-02-2022 11:35 ]
Hallo, wie kan mij verder helpen.
Ik heb een C1 van 2021 met een decoder op de HDMI aansluiting.
Als ik de TV aan zet zie ik telkens een aantal apps onderaan in beeld en die schuiven na een aantal seconden naar beneden. Super irritant! Kun je dat ergens uitzetten? Ik heb hier al gezocht maar kan het niet vinden.
Alvast bedankt voor de hulp.
Als ik de TV aan zet zie ik telkens een aantal apps onderaan in beeld en die schuiven na een aantal seconden naar beneden. Super irritant! Kun je dat ergens uitzetten? Ik heb hier al gezocht maar kan het niet vinden.
Alvast bedankt voor de hulp.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik heb hier QuickStart altijd uitgeschakeld staan.DON PAPA schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:19:
[...]
Hum bij mij is het juist andersom bij de Videoland app, ik zetten namelijk vanmorgen quickstart uit (gewoon om weer eens te testen) maar toen ik even later de Videoland app opstarten, sloeg de tv meteen helemaal vast. Ik moest de tv helemaal stroomloos zetten om hem weer aan de gang te krijgen. Vervolgens weer de Videoland app gestart en toen werkte hij wel weer, maar nadat de tv een halfuur had uitgestaan, had ik weer hetzelfde probleem met de Videoland app (bij het opstarten sloeg de tv weer geheel vast). Daarna quickstart maar weer aangezet en sinds dien geen probleem meer gehad met de Videoland app, ook niet nadat de tv geruime tijd had uitgestaan.
Ook reageert mijn LG SN11RG soundbar veel sneller met quickstart aan bij het aan en uitzetten van de tv.
Wat ik wel vreemd vind, is dat als quickstart aan staat, de tv meteen de WiFi verbinding verliest als ik de tv uitzet. Maar zet ik quickstart uit, dan blijft de WiFi verbinding gewoon nog instand na het uitzetten van de tv. Je zou verwachten dat dit juist andersom zou zijn toch?
Ondanks dat is mijn C9 bv vanaf mijn iPad gewoon aan te zetten.
WiFi is dus actief anders zou dit niet kunnen werken.
Mijn C9 is alleen met WiFi via het netwerk verbonden.
Videoland is een slechte app.
Tijd geleden al zo en nu blijkbaar nog steeds.
Ik heb al lang geen abonnement meer dus kan het nu niet meer testen maar lees uit je reactie weinig goeds.
Alstu.Jos-P schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:21:
Hallo, wie kan mij verder helpen.
Als ik de TV aan zet zie ik telkens een aantal apps onderaan in beeld en die schuiven na een aantal seconden naar beneden. Super irritant! Kun je dat ergens uitzetten?
[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 06-02-2022 16:31 ]
@The Zep Man instellingen / general / additional settings / home auto launch uitzetten. (Sorry heb alles in Engels staan)
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Waarschijnlijk reageer je op @Jos-P. Heb al een videolinkje gepost die het uitlegt. De opties staan op dezelfde plek voor alle talen.marcellux schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:31:
@The Zep Man instellingen / general / additional settings / home auto launch uitzetten. (Sorry heb alles in Engels staan)
Algemene tip voor de 2021 OLED TV's (C1, G1, ...), die ongetwijfeld al in dit topic is langsgekomen:
Het belachelijke 'Life's Good' afsluitscherm kan je uitschakelen in een verborgen menu. Druk de mute knop meerdere malen op de afstandsbediening snel achter elkaar in om bij dit menu te komen.
Recent heb ik een configuratie met een C1 opgeleverd waarbij WebOS in het geheel niet actief gebruikt wordt (en zelfs geen internetverbinding heeft). Alle LG crap moet dus zo min mogelijk zichtbaar zijn, o.a. door het gebruik van een Logitech Harmony. Dat is goed gelukt. Vanuit een gebruikersperspectief lijkt het net alsof er Android TV op draait. Mission accomplished.
[ Voor 57% gewijzigd door The Zep Man op 06-02-2022 16:46 ]
Bedankt voor je hulp, het is gelukt.
Instellingen - alle instellingen - algemeen - systeem - aanvullende instellingen - startpagina instellingen: ‘Startpagina automatisch starten’ uitschakelen
Ja dat heb ik ook als quickstart uit staat, maar als quickstart aan staat stopt wel meteen de WiFi verbinding tussen de tv en mijn router als ik de tv uitzet. Terwijl je bij quickstart zou verwachten dat hij deze verbinding zou behouden. Zeker omdat er bij de optie quickstart staat, als deze aanstaat kan het stroomverbruik toenemen.HoppyF schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:29:
[...]
Ik heb hier QuickStart altijd uitgeschakeld staan.
Ondanks dat is mijn C9 bv vanaf mijn iPad gewoon aan te zetten.
WiFi is dus actief anders zou dit niet kunnen werken.
Mijn C9 is alleen met WiFi via het netwerk verbonden.
Sinds een week de LG C1 in gebruik, mijn C9 heb ik verplaatst naar de studeer- / entertainmentkamer, en ik moet toch even kwijt dat het niet op alle vlakken voelt als een vooruitgang. 
Het grootste punt van ergernis is toch wel WebOS 6.0 en de wijziging van het thuisscherm. Hoe kunnen ze in hemelsnaam van dit:
:strip_exif()/f/image/QEkENcR7JovzgSlTN7AFpngt.jpg?f=fotoalbum_large)
Naar dit zijn gegaan:
:strip_exif()/f/image/Z75cdrybT5trgud2xhjywppU.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een grote hoeveelheid informatie en onoverzichtelijk bende is dat thuisscherm.
En dan nog een aantal andere ergernissen betreffende WebOS 6.0:
• trááááág;
• onlogische indeling van menu's;
• LG duwt de user teveel (AI) settings / 'features' door de strot en verstopt handige settings (bijv. in service menu's).
In vergelijking tot de C9 is de C1 toch echt een minimale 'upgrade' en in veel vlakken eerder een downgrade.
Het grootste punt van ergernis is toch wel WebOS 6.0 en de wijziging van het thuisscherm. Hoe kunnen ze in hemelsnaam van dit:
:strip_exif()/f/image/QEkENcR7JovzgSlTN7AFpngt.jpg?f=fotoalbum_large)
Naar dit zijn gegaan:
:strip_exif()/f/image/Z75cdrybT5trgud2xhjywppU.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een grote hoeveelheid informatie en onoverzichtelijk bende is dat thuisscherm.
• trááááág;

• LG duwt de user teveel (AI) settings / 'features' door de strot en verstopt handige settings (bijv. in service menu's).
In vergelijking tot de C9 is de C1 toch echt een minimale 'upgrade' en in veel vlakken eerder een downgrade.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Aha, dus omgekeerde dan ik dacht.DON PAPA schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:00:
[...]
Ja dat heb ik ook als quickstart uit staat, maar als quickstart aan staat stopt wel meteen de WiFi verbinding tussen de tv en mijn router. Terwijl je bij quickstart zou verwachten dat hij deze verbinding zou behouden. Zeker omdat er bij de optie quickstart staat, als deze aanstaat kan het stroomverbruik toenemen.
Zou ik moeten testen of bij het aanzetten van QuickStart er voor zorgt dat ik de TV met WiFi niet meer aan kan zetten. Erg logisch klinkt dit inderdaad niet.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, je kunt dus goed vergelijken zo.Yonix schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:19:
Sinds een week de LG C1 in gebruik, mijn C9 heb ik verplaatst naar de studeer- / entertainmentkamer, en ik moet toch even kwijt dat het niet op alle vlakken voelt als een vooruitgang.
[Afbeelding]
Naar dit zijn gegaan:
[Afbeelding]
Wat een grote hoeveelheid informatie en onoverzichtelijk bende is dat thuisscherm.![]()
• trááááág;![]()
Dit zou dus inderdaad betekenen dat de traagheid die hier regelmatig gemeld wordt, ook terecht is.
Heel vreemd dat een nieuwe versie WebOS zo slecht gemaakt is.
De hardware is immers snel genoeg om het WebOS aan te kunnen.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.