Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
sikkwittet schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:37:
Het beeld is genieten. Wow.

Ik heb alleen mijn oude onkyo reciever nog niet werkende met tv gekregen...aan en uit zetten via instellingen menu lukt wel, chromecast die aangesloten is op versterker laat ook beeld zien, echter nog geen geluid via hdmi. Bij oude tv geen probleem, nu jammer genoeg wel.

Ik ga snel een optische kabel scoren en hopelijk gaat er dan vanavond daar wel geluid mee komen. Want ik weet nu anders oplossing ook niet.
Aansluiting via optische kabel werkt uitstekend. Heb mijn CX ook middels deze kabel aangesloten op mijn Onkyo van 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
martijn22222 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:36:
Ik heb mijn surround set HTS9520 Philips via Digital Audio aangesloten. Heb alleen geen afstandsbediening er meer van, en het lijkt erop dat ie het alsnog als 2.1 doorstuurt i.p.v. 5.1.

Enige optie is denk ik een afstandsbediening aanschaffen?
https://123afstandsbedien...65-afstandsbediening.html

Kreeg hem niet ingesteld met die koppelmodus via de TV zelf (daarbij kan ie dan alleen aan/uit harder/zachter.
Kun je LG AB niet koppelen aan je surround? Dan kun je na klikken op ... (drie puntjes) aantal instellingen van je versterker misschien wel bereiken.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:23
Oled G1 55 uitgebreide beschrijving en instelling mocht je nog willen experimenteren… :+

https://www.avforums.com/...1-4k-oled-tv-review.19473

Als je het graag in het NL wil lezen dan kan dat ook op de site zelf .

[ Voor 17% gewijzigd door MilesD. op 28-01-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaki wieki
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-08 15:19
Zojuist nieuwe software ontvangen voor mijn LG65C1 versie 03.21.20. Geen idee wat er gewijzigd is.

[ Voor 8% gewijzigd door tweaki wieki op 28-01-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 09:15
MilesD. schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:47:
Oled G1 55 uitgebreide beschrijving en instelling mocht je nog willen experimenteren… :+

https://www.avforums.com/...1-4k-oled-tv-review.19473

Als je het graag in het NL wil lezen dan kan dat ook op de site zelf .
Ik vond zelf de 'normale modus' het meest prettige. Bioscoop modus bv. is meteen erg 'geel' en bv. sport te extreme kleuren. Is het zinvol om tóch handmatig bij te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
sikkwittet schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:46:
Ik was aan het zoeken gisteravond en vond vergelijkbare problemen...alleen niets er van werkte voor mij.

Wat mij nu opvalt trouwens, als ik hdmi arc kies op tv als ik de versterker kies. Zie ik aan rechter kant scherm een mute teken. Ik krijg als ik dan op volume knop druk dit niet weg. Het blijft op mute staan.
kwaazaar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:56:
Volgens mij is voor ARC ook van belang dat je de juiste HDMI kabels gebruikt. Misschien betekent dat mute icoon dat er geen audio wordt ontvangen of kan worden doorgegeven.
Goed punt. Ik heb bij mijn G1 / Denon combo trouwens onderstaande HDMI kabels aangeschaft en ze werken goed en zijn niet zo prijzig.
https://www.amazon.nl/gp/product/B084RFQPSP?th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

sikkwittet schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:37:
Het beeld is genieten. Wow.

Ik heb alleen mijn oude onkyo reciever nog niet werkende met tv gekregen...aan en uit zetten via instellingen menu lukt wel, chromecast die aangesloten is op versterker laat ook beeld zien, echter nog geen geluid via hdmi. Bij oude tv geen probleem, nu jammer genoeg wel.

Ik ga snel een optische kabel scoren en hopelijk gaat er dan vanavond daar wel geluid mee komen. Want ik weet nu anders oplossing ook niet.
Kijk anders even naar mijn topics in de voorgaande pagina. Daar staat een soortgelijk probleem. Uiteindelijk is het mij gelukt via de HDMI...

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

mucuracat schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Kun je LG AB niet koppelen aan je surround? Dan kun je na klikken op ... (drie puntjes) aantal instellingen van je versterker misschien wel bereiken.
Ik heb hetzelfde en las ergens dat je in de profielen voor de Magic Remote het profiel van de desbetreffende HDMI poort moet verwijderen en opnieuw aanmaken. Ik ga dit vanavond zelf ook even proberen..

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCruysberghs
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-03 06:29
Na 2 jaar twijfelen eindelijk eentje gekocht. Wel maar een LG B1 55”, wel voor maar €900. Hopelijk op termijn geen spijt van de grootte. Kijk er echt hard naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:48
Heb een optische kabel gescoord en het geluid is nu werkenden.

Echter ben heb ik nu een gigantische reverb...
Ik weer klooien met allerlei instellingen...niks veranderden..

Ben net wezen trainen in de woon kamer. Aan einde van training merkte ik een reverb toen ik mijn kettlebell neerzetten...

Snap er niets van..was eerst niet in huis.
Ben van 43 inch tvtje naar een 77 inch tv gegaan...meer is niet veranderd in woonkamer. Maar dat zal het wel niet kunnen zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
ChuckBartowski schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:34:
[...]

Ik heb er ook 1 besteld (LG65G1) :*) gisterenavond opgehangen, prachtig apparaat! Nu nog wekenlang met instellingen rommelen waarschijnlijk :+

Had een 55 inch OLED staan (Philips POS9002), ook een prima apparaat, maar 65 is wel het Bioscoop gevoel thuis (we zitten op 3.5m ofzo). En het Gallery Design vind ik zelf echt heel mooi (oude stond op voet).

WebOS vs. Android TV, tjah, nog niet echt in het voordeel van WebOS tot nu toe. Maar alle Apps die we gebruiken zijn iig aanwezig (op Kodi na, dus er gaat een 4K Fire Stick aan, daar heb ik dan weer een verlengkabel voor nodig, want Gallery Design :D)
Hier ook van de pos9002 geupgrade naar de G1 vandaag. Had jij ook al last van burn-in/degradation op je Philips? Ik vooral bij rood...

Eerste wat me opviel tussen een oled uit 2017 en 2021:
- ABL zie je eigenlijk niet eens. Bij de 2017 zag je hem heel duidelijk dimmen, vooral met reclames met veel wit. Op zich wel relaxed aan de ogen, maar voor de beeldkwaliteit minder.
- veel helderder. HDR gaat van erg mooi naar "wow das een echte flits".
- Magic Remote is handig!

Minder:
- WebOS is geen android. En Apple Airplay is geen chromecast.... Kan er mee leven verder. En als het al vervelend wordt: Nvidia shield!
- de LG Home Thinq ding ziet mijn Eufy deurbel blijkbaar. Maar verbinden Ho maar.
- de Philips remote was meer premium en had een full size qwerty
- Google Home button die niet werkt....
- "reclame" bovenin is huge, allerlei apps die niet weg kunnen in het menu.
- voor alle fabrikanten: maak een "scherm uit" knop op je afstandsbediening! Of voeg het toe als quick start optie...

Vreemd:
- ideaal zo'n quick start onder de cijfertoetsen. Maar daar was ik nooit achter gekomen zonder youtube filmpje.
- waarom wil die zo graag via kabel/tuner/satelliet zenders zoeken. Ga gewoon altijd naar het home scherm AUB. TV via kabel is zo last century.
- ja, via hdmi is een soundbar aangesloten, en nee die hoef je niet te laten zien bij HDMI.

Maar al met al héél tevreden. Beeldkwaliteit is top! Ook met "standaard" tv via NLZIET en Canal Digitaal ziet het er (na aanzetten mpeg en ruis reductie) heel strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:27
Screen off kan/zit in het quick menu.
ABL is toch juist bij donkere beelden, niet bij lichte beelden? Of ben ik in de war met een andere tla die met A begint? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
sikkwittet schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:55:
Heb een optische kabel gescoord en het geluid is nu werkenden.

Echter ben heb ik nu een gigantische reverb...
Ik weer klooien met allerlei instellingen...niks veranderden..

Ben net wezen trainen in de woon kamer. Aan einde van training merkte ik een reverb toen ik mijn kettlebell neerzetten...

Snap er niets van..was eerst niet in huis.
Ben van 43 inch tvtje naar een 77 inch tv gegaan...meer is niet veranderd in woonkamer. Maar dat zal het wel niet kunnen zijn toch?
Hang voor de gein een grote doek o.i.d. ervoor, dan merk je het gauw genoeg maar dat kan het zeker wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:46
Deleon78 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:23:
ABL is toch juist bij donkere beelden, niet bij lichte beelden?
ABL = Automatic Brightness Limiter. Schroeft de helderheid terug als de helderheid van het gehele beeld te hoog wordt, dus met veel wit on-screen.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord over iets dat in werking treedt bij donkere beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:31
Deleon78 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:23:
Screen off kan/zit in het quick menu.
ABL is toch juist bij donkere beelden, niet bij lichte beelden? Of ben ik in de war met een andere tla die met A begint? :)
Dat klopt, zit in het quick menu. Maar dat is voor Miss Waah toch lastiger dan een knop op de remote. Het zijn kleine nitpick dingetjes die niemand "goed" doet.

En inderdaad, de B is Brightness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:04:
[...]

Beeldkwaliteit is top! Ook met "standaard" tv via NLZIET en Canal Digitaal ziet het er (na aanzetten mpeg en ruis reductie) heel strak uit.
Die SD content op 1080i ziet er via die TV apps (Canaal Digitaal, KPN, Ziggo, NLziet) eerlijk gezegd nogal beroerd uit. Dat ligt niet aan de tv maar aan de beperkte kwaliteit waarmee die apps het signaal doorgeven. Stilstaand beeld gaat nog, maar ga maar eens een voetbalwedstrijdje kijken o.i.d. met veel motion en panning shots. Niet om aan te zien. Ik ben zelf de KPN en Canaal Digitaal apps en het beeld (motion) met de respectievelijke set top boxen is veel beter. Dus een praatprogramma o.i.d. is nog te doen via de app, maar een sportwedstrijd... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waah schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Dat klopt, zit in het quick menu. Maar dat is voor Miss Waah toch lastiger dan een knop op de remote. Het zijn kleine nitpick dingetjes die niemand "goed" doet.

En inderdaad, de B is Brightness...
Er zijn inderdaad wat kleine minpuntjes die LG best eenvoudig zou kunnen oplossen maar het niet doet.
Vwb scherm uit, is de makkelijkste manier toch de microfoon knop in te drukken en “scherm uit” te zeggen.

Tussen een OLED generatie 2017 en 2021 model zitten zichtbare verschillen ongeacht het merk.
Gelukkig maar want je ziet dat toch de ontwikkelingen terug.
Soms valt het per modeljaar nauwelijks op maar als je wat jaren verschil hebt zie je het wel.

De Quick menu opties zijn handig zeker bij de nieuwere modellen.
Bij een C9 bv zit er ook Quick menu in maar is deze beperkter.
Geen idee waarom want daar is geen reden voor.
Met een update zou dit bij te werken moeten zijn maar dat is nog steeds niet gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik vind juist dat het beeld op de 2017 OLED's veel feller kunnen en dat ASBL veel minder snel optreedt, ten opzichte van de 2021 modellen (heb ze beide). De C7 heb ik op 55 OLED light staan, en bij de C1 is dat 80 om dezelfde felheid te creëren. Daarnaast merk ik amper dat de OLED's in 2021 significant beter zijn dan de oudere modellen. Sterker nog, zonder de overgang naar HDMI 2.1 zou ik het niet aanraden, als je niet perse een groter scherm zou willen.

[ Voor 19% gewijzigd door BramViking op 29-01-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 09:20
Waah schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:04:
[...]

Hier ook van de pos9002 geupgrade naar de G1 vandaag. Had jij ook al last van burn-in/degradation op je Philips? Ik vooral bij rood...
Ja, het Philips paneel heb ik zelfs vorig jaar nog laten vervangen vanwege de burn-in waar ik dus eigenlijk een grote vlek in het scherm had en je dat op witte vlakken goed zag… (rood volgens mij kwam er doorheen). Vond dat wel extreem snel overigens.

Maar nu met een volledig nieuw paneel kan hij zeker nog paar jaar mee op de slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

BramViking schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:27:
Ik vind juist dat het beeld op de 2017 OLED's veel feller kunnen en dat ASBL veel minder snel optreedt, ten opzichte van de 2021 modellen (heb ze beide). De C7 heb ik op 55 OLED light staan, en bij de C1 is dat 80 om dezelfde felheid te creëren. Daarnaast merk ik amper dat de OLED's in 2021 significant beter zijn dan de oudere modellen. Sterker nog, zonder de overgang naar HDMI 2.1 zou ik het niet aanraden, als je niet perse een groter scherm zou willen.
Alleen voor gaming zijn er dingen verbeterd. Verder is het allemaal van hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind juist dat het beeld op de 2017 OLED's veel feller kunnen en dat ASBL veel minder snel optreedt, ten opzichte van de 2021 modellen (heb ze beide). De C7 heb ik op 55 OLED light staan, en bij de C1 is dat 80 om dezelfde felheid te creëren.
Ik vermoed dat hij de settings gewoon anders had staan en daarom appels met peren vergelijkt. Mogelijk zelfs een andere beeldmodus, dan is het al duidelijk. :) Maar daarnaast, er zijn her en der wat settings bijgekomen in de richting van dynamic tonemapping en peak brightness, dat maakt de (subjectieve) beeldindruk een stuk helderder dan wanneer je het uit heb staan. Zet je de settings 'zuiver' voor correcte weergave, dus zonder truukjes, dan zal de felheid inderdaad bar weinig uitmaken.

Edit: wat ook nog kan, zijn 2017 OLED is zó versleten dankzij continu standje OLED-lampje 100 en 20u per etmaal gebruik dat de helderheid van de pixels al aardig is afgenomen. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 29-01-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19
Zijn er hier meer mensen die de overstap gemaakt hebben van een 55 c9 naar een EVO g1? (Ik wil de 65 inch graag aanschaffen)

Is dit een significante verbetering (buiten formaat) of valt dit wel mee?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Zei iemand hier nu dat bij de montage van de G1 de meegeleverde papieren mal niet handig is?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32
Hmm ik was net serie aan het kijken en ineens zag ik wat vreemds. Wellicht dat iemand het herkent en/of weet wat het is of waar het vandaan kan komen?

Het viel me op dat er een soort donkere horizontale streep ineens de rechterkant van het scherm zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7BvjXghpwc5mwLx__kR_bKCPpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1MvyJJm5Oh1gBx67rNpI8dv.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet het hier onder zijn oog richting het oor lopen en verder naar de rand van het scherm daarna even de browser geopend met een licht scherm om nog eens te kijken en dan zie je het veel beter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RF-0S1cHltYFTgwU_lheMTufwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQJzVl8GJEKhHhpQp2GiUswT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3lGhfgWPqIZUbQVvbNBCzAOCNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErAFzTGvuTyOavtcIILaqskF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfNvLRBt8VOG8Uj8SXEvN_kyHIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNSKCDP5ymFFJOhgJnQa2oai.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt echt vanaf een punt te lopen en dan wordt het breder richting de rand van het scherm. Ik kan ook geen beschadiging aan het scherm zien of ook niet aan de rand

Vreemde is gisteren/avond was er niets te zien. Ik heb maar even een pixel refresh laten lopen om te kijken of dat het weg haalt dus kan dat over een uurtje pas zien maar wellicht dat iemand hier een idee heeft?

Uiteraard als het blijft ga ik morgen eens contact opnemen met Smits over reparatie/garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Klinkt als garantiewerk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:34
Daarom heb ik vd week een service remote besteld en ASBL (TCP) in het service menu uitgezet op m'n CX. Vond het echt vervelend worden bij Ozark, The Witcher, Loki enz. enz.

Beste beslissing van het jaar so far :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Ik zoek een muurbeugel op een 55CX plat op de muur te hangen. Vogel's heeft beugels waarbij de onderkant van de tv naar voren gehaald kan worden om kabels aan te sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee, werkt dat goed?

The Thin 405 heeft dit, maar zonder vergrendeling en daarbij zou de tv dus van de beugel gewipt kunnen worden als hij naar voren is gekanteld.
De TVM 3405 heeft een vergrendeling en dat lijkt me prettig. Hij is 7 mm dikker wat ik niet erg vind.

Is de Vogel's Comfort TVM 3405 de juiste keus of zijn er beter opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik heb nu de LG c1 (55 inch) op de pc aangesloten en alles werkt gelijk goed. Alleen merk ik 1 ding op, in HDR ( Metro Exodus enhanced edition) vind ik alles in donkere delen veel te licht, het lijkt iets grijs. Met black level op limited word veel in donker en vallen de details weg, ik denk dat ik black level beter op auto kan laten staan.

In de Nvidia drivers heb ik niets aangepast. Hdmi 1 heb ik op PC mode gezet en de TV op hdmi deep color.

Iemand tips wat ik aan kan passen, misschien is de helderheid (50) te hoog of OLED pixel helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Cap schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Ik vermoed dat hij de settings gewoon anders had staan en daarom appels met peren vergelijkt. Mogelijk zelfs een andere beeldmodus, dan is het al duidelijk. :) Maar daarnaast, er zijn her en der wat settings bijgekomen in de richting van dynamic tonemapping en peak brightness, dat maakt de (subjectieve) beeldindruk een stuk helderder dan wanneer je het uit heb staan. Zet je de settings 'zuiver' voor correcte weergave, dus zonder truukjes, dan zal de felheid inderdaad bar weinig uitmaken.

Edit: wat ook nog kan, zijn 2017 OLED is zó versleten dankzij continu standje OLED-lampje 100 en 20u per etmaal gebruik dat de helderheid van de pixels al aardig is afgenomen. :P
Daar hebben fabrikanten ook een handje vol van op evenementen. Een tv vergelijking tonen met verschillende concurrenten, en het zo instellen dat je eigen model er met kop en schouder bovenuit steekt, terwijl het in de praktijk amper te zien is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 22:48
sdk1985 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:17:
Zei iemand hier nu dat bij de montage van de G1 de meegeleverde papieren mal niet handig is?
Ik was het niet, maar het zojuist zelf ondervonden. Ik vond het niet handig. Dat ding is groot, er zitten vouwen in en ik kwam een paar handen te kort...
Ik heb gewoon de afstand van het midden tot de beugel opgemeten, dat is 23,2cm bij het 65" model, de beugel tegen de muur gehouden en afgetekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

OMX2000

By any means necessary...

Mr. Unexist schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:41:
[...]

Ik was het niet, maar het zojuist zelf ondervonden. Ik vond het niet handig. Dat ding is groot, er zitten vouwen in en ik kwam een paar handen te kort...
Ik heb gewoon de afstand van het midden tot de beugel opgemeten, dat is 23,2cm bij het 65" model, de beugel tegen de muur gehouden en afgetekend...
Dat. En hij hangt bij mij door de kabels niet strak in de muur. Ze gaan bij mij een pvc buis in van 50mm. Misschien dat ik me een keer boos maak en dunnere flexibelere hdmi ga proberen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mr. Unexist schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:41:
[...]

De mal streep zit op 23 cm had ik net gemeten dus dat zou wel kunnen kloppen. Nu nog even googlen of ik voor het midden op ooghoogte ga of voor de 1/3e regel.

Winkels lijken vooral 1/3e aan te raden (coolblue, plattetv, enz) en Vogels van de wandbeugels komen met het midden.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 29-01-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
DutchOwnage schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Daarom heb ik vd week een service remote besteld en ASBL (TCP) in het service menu uitgezet op m'n CX. Vond het echt vervelend worden bij Ozark, The Witcher, Loki enz. enz.

Eens! Scheelt hoop gezeik in donkere scenes…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
Ik heb al gezocht op google maar kan het zelf niet vinden, weet iemand hoe je die meldingen in je tv kan uitzetten van Apple TV+ voor 3 maanden gratis. Nieuwe apps beschikbaar etc..

Ik maak geen gebruik van de LG WebOS interface en wanneer mogelijk deze meldingen liever niet zien.

Iemand een idee hoe ik dit kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar maak je dan wel gebruik van als ik vragen mag? Streaming apps = WebOS + wifi of network acces naar internet.

Als je alles via HDMI doet en je tv dus feitelijk een monitor + speaker is dan kan je wifi / LAN uitzetten. Wil je toch lokale wifi/LAN ivm lokale netwerktoegang (maar waarvoor? mediaplayer, toch weer WebOS ;)) dan kan je zorgen dat je wifi/LAN aan zet en je tv blockt van internet, dan krijg je ook geen updates binnen.

Wil je dan wel firmware updates dan die zelf laden via USB stick.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 29-01-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Wat dacht je van AppleTV of een andere Mediabox. Veel soepeler en krachtiger imho. Gebruik zelf ook niet WebOS meer. Teveel lag bij het scrollen in het menu en ook geen 4K interface en dat stoort mij.

[ Voor 8% gewijzigd door BramViking op 29-01-2022 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:26:
Wat dacht je van AppleTV of een andere Mediabox. Veel soepeler en krachtiger imho. Gebruik zelf ook niet WebOS meer. Teveel lag bij het scrollen in het menu en ook geen 4K interface en dat stoort mij.
Ja dat is dus HDMI, en dan kan wifi/LAN op de tv dus uit. ;)

Ik had moeten zeggen ingebouwde streaming apps = WebOS.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 29-01-2022 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
Cap schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:21:
Waar maak je dan wel gebruik van als ik vragen mag? Streaming apps = WebOS + wifi of network acces naar internet.

Als je alles via HDMI doet en je tv dus feitelijk een monitor + speaker is dan kan je wifi / LAN uitzetten. Wil je toch lokale wifi/LAN ivm lokale netwerktoegang (maar waarvoor? mediaplayer, toch weer WebOS ;)) dan kan je zorgen dat je wifi/LAN aan zet en je tv blockt van internet, dan krijg je ook geen updates binnen.

Wil je dan wel firmware updates dan die zelf laden via USB stick.
Dat mag je zeker vragen :)

Ik heb de tv aangesloten op een Playstation 5 en AppleTV 4K.
Daarnaast heb ik de tv aangesloten op het internet om de laatste firmware binnen te halen en toe te voegen aan Homekit.

Ik heb automations in homekit gemaakt, die bij het uitzetten van de playstation ook me tv uitschakelen. En na zonsondergang me verlichting dempt naar 5% voor een bioscoop effect. Wanneer de tv uitgaat gaat de verlichting weer aan. Om deze reden moet de tv wel aan het "internet" hangen.

Ik maak inderdaad geen gebruik van de WebOS. Ik heb aan me AppleTV genoeg. Deze werkt sneller en naar mij mening veel beter dan alle ingebouwde interfaces van een tv fabrikant.

Me LG is eigelijk een "domme" tv bij mij.

Daarom dat ik de vraag stelde of je die meldingen uit kan zetten, dit heb ik tot nu toe nog niet gevonden jammer genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door TechFox op 29-01-2022 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Duidelijk, dan blijft er niets anders over dan sets specifieke LG domeinnamen blocken (mbv pi-hole en aanverwanten of anderszins) die verantwoordelijk zijn voor de updates.

Hier wat inspiratie:

https://www.reddit.com/r/..._on_webos_without_pihole/
https://www.reddit.com/r/...cklists_for_lg_webos_tvs/

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 29-01-2022 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 19:58
Jaguar645 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:37:
Hmm ik was net serie aan het kijken en ineens zag ik wat vreemds. Wellicht dat iemand het herkent en/of weet wat het is of waar het vandaan kan komen?

Het viel me op dat er een soort donkere horizontale streep ineens de rechterkant van het scherm zit:

[Afbeelding]

Je ziet het hier onder zijn oog richting het oor lopen en verder naar de rand van het scherm daarna even de browser geopend met een licht scherm om nog eens te kijken en dan zie je het veel beter:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het lijkt echt vanaf een punt te lopen en dan wordt het breder richting de rand van het scherm. Ik kan ook geen beschadiging aan het scherm zien of ook niet aan de rand

Vreemde is gisteren/avond was er niets te zien. Ik heb maar even een pixel refresh laten lopen om te kijken of dat het weg haalt dus kan dat over een uurtje pas zien maar wellicht dat iemand hier een idee heeft?

Uiteraard als het blijft ga ik morgen eens contact opnemen met Smits over reparatie/garantie :)
Dit kan misschien komen door zon of zonreflecties. Hierdoor raakt de tv/pixel refresher wel eens van slag en krijg je rare vlekken die normaal verdwijnen na 1-3 automatische pixel refresh(= min 4 cumulatieve uren draaien per refresh) (dus niet 3x handmatig doen dat is wat anders, als het goed is wordt het steeds minder). Gebruikelijk tijdens eerste 30 uur tv gebruik en zelf ook wel daarna wel eens gehad. Ben benieuwd of je pixelrefresh/2 dagen gebruik oid helpt :) hou ons op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TechFox schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:55:
[...]

Dat mag je zeker vragen :)

Ik heb de tv aangesloten op een Playstation 5 en AppleTV 4K.
Daarnaast heb ik de tv aangesloten op het internet om de laatste firmware binnen te halen en toe te voegen aan Homekit.

Ik heb automations in homekit gemaakt, die bij het uitzetten van de playstation ook me tv uitschakelen. En na zonsondergang me verlichting dempt naar 5% voor een bioscoop effect. Wanneer de tv uitgaat gaat de verlichting weer aan. Om deze reden moet de tv wel aan het "internet" hangen.

Ik maak inderdaad geen gebruik van de WebOS. Ik heb aan me AppleTV genoeg. Deze werkt sneller en naar mij mening veel beter dan alle ingebouwde interfaces van een tv fabrikant.

Me LG is eigelijk een "domme" tv bij mij.

Daarom dat ik de vraag stelde of je die meldingen uit kan zetten, dit heb ik tot nu toe nog niet gevonden jammer genoeg.
Zet bij de Instellingen, Algemeen, Gebruiksvoorwaarden, de vinkje uit die je niet wenst.
Dat scheelt vast wel wat updates en meldingen.
Je hebt voor je automatisering vast alleen je eigen lokale internet nodig dus geen toegang naar buiten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DutchOwnage schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Welke AB heb je besteld? Ik kom er verschillende tegen, met prijzen varierend van € 1,50 tot 40. Ik heb ook verschillende zwarte LG afstandsbedieningen gezien met witte cijfers en blauwe volume + - knoppen. Die vind ik wel mooi, en die hebben ook een <input> toets. Die mis ik namelijk heel erg op mijn C1 afstandsbediening. Er staat alleen meestal bij dat die geschikt zijn voor LG LCD's. Werken ze ook op OLEDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft een afstandsbediening besteld waarmee je in het servicemenu van de tv komt, niet eentje die verder mooi of handig is in dagelijks gebruik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
https://www.amazon.nl/MKJ...=lg+ser%2Caps%2C80&sr=8-5

Mooi is anders inderdaad, maar hij doet wat ie moet doen namelijk in het servicemenu kunnen komen. Verder zal ik 'm maar weinig gebruiken, hooguit af en toe eens kijken hoeveel uren de tv gedraaid heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je een Android phone met ingebouwde IR blaster hebt kan het via een app, geen remote kopen nodig. Als je een logitech remote hebt kan je het programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb overdag op mijn 77C1 energiebeheer op maximum staan (ivm mijn zoon die aardig wat uurtje maakt op de tv) is nog goed te zien hoor.

In de avond zet ik die energie besparing uit, handmatig.

Is er een andere manier om bijvoorbeeld die energiebesparing te beïnvloeden? Elke dag die instelling 2 x aanpassen gaat snel vervelen.

Iets met api's of thiniq ....? Of ergens op tijd instellen?

Ik heb net mijn speciale ab binnen, kan ik daar misschien nog iets mee?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:06
DutchOwnage schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:07:
https://www.amazon.nl/MKJ...=lg+ser%2Caps%2C80&sr=8-5

Mooi is anders inderdaad, maar hij doet wat ie moet doen namelijk in het servicemenu kunnen komen. Verder zal ik 'm maar weinig gebruiken, hooguit af en toe eens kijken hoeveel uren de tv gedraaid heeft.
Hier zelfde probleem de laatste tijd met the witcher en ozark, kan het verder kwaad om asbl uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Cap schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:37:
Als je een Android phone met ingebouwde IR blaster hebt kan het via een app, geen remote kopen nodig. Als je een logitech remote hebt kan je het programmeren.
Ik heb een Broadlink rm4 mini, dacht hier ook wel een code voor te vinden maar kom het helaas nergens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
TheMystery schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Hier zelfde probleem de laatste tijd met the witcher en ozark, kan het verder kwaad om asbl uit te schakelen?
Bij mij tot nu toe nog niet, maar ja, n=1 en t=beperkt. Heb toen ik naar een oplossing zocht geen posts gezien waaruit ik opmaakte dat het fout kon gaan. De instelling zal er echter niet voor niets zijn.

Midden NL? Mag je de mijne best even lenen. Maar voor 3€ uit China, dus je moet wel om de hoek wonen wil het economisch zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Deleon78 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Bij mij tot nu toe nog niet, maar ja, n=1 en t=beperkt. Heb toen ik naar een oplossing zocht geen posts gezien waaruit ik opmaakte dat het fout kon gaan. De instelling zal er echter niet voor niets zijn.

Midden NL? Mag je de mijne best even lenen. Maar voor 3€ uit China, dus je moet wel om de hoek wonen wil het economisch zijn :)
Het is voor statisch beeld en ik zet altijd het scherm uit als ik de tv even niet gebruik of een video op pauze zet.
Dus kans is klein denk ik dat het slecht is om uit te zetten.
En voor nog geen 10 euro zelf 1 kopen maakt me niet zo veel uit maar had al een Broadlink rm dus eerst daar voor gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:40:
Ik heb overdag op mijn 77C1 energiebeheer op maximum staan (ivm mijn zoon die aardig wat uurtje maakt op de tv) is nog goed te zien hoor.

In de avond zet ik die energie besparing uit, handmatig.

Is er een andere manier om bijvoorbeeld die energiebesparing te beïnvloeden? Elke dag die instelling 2 x aanpassen gaat snel vervelen.

Iets met api's of thiniq ....? Of ergens op tijd instellen?

Ik heb net mijn speciale ab binnen, kan ik daar misschien nog iets mee?
Je zou wat kunnen doen met Home Assistant.
Gratis software voor thuis automatisering.
LG ‘s WebOS kun je er ook mee gebruiken.
Er zijn hier en daar wel voorbeelden te vinden.
Ik heb zelf wel Home Assistant draaien maar gebruik deze nog niet met mijn LG TV.

https://community.home-as...ebos-tv-screen-off/197585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 14:32
andries98 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:18:
[...]

Dit kan misschien komen door zon of zonreflecties. Hierdoor raakt de tv/pixel refresher wel eens van slag en krijg je rare vlekken die normaal verdwijnen na 1-3 automatische pixel refresh(= min 4 cumulatieve uren draaien per refresh) (dus niet 3x handmatig doen dat is wat anders, als het goed is wordt het steeds minder). Gebruikelijk tijdens eerste 30 uur tv gebruik en zelf ook wel daarna wel eens gehad. Ben benieuwd of je pixelrefresh/2 dagen gebruik oid helpt :) hou ons op de hoogte!
Mischien dat dat het wel geweest is want toen ik vanmorgen de TV aan zette was het weer weg. Toch even in de gaten houden :)

Het is dan wel iets om in het achterhoofd te houden voor mij, dit zijn de enige maanden dat er op die hoek zon naar binnen kan komen :) straks staat de zon weer iets hoger en schijnt het niet meer naar de tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
TheMystery schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Het enige "nadeel" dat ik kon vinden is dat eventueel je garantie zou kunnen komen te vervallen indien men het service menu gaat raadplegen. Maar hoe groot is de kans dat men daar actief op zoek naar gaat?

Bij eventuele reparatie zet ik TCP gewoon weer aan in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-alt-del-f4
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:25
Hoe zit het met de LG C1 en updates?

Voorheen had ik een Sony tv uit 2017 die op Android/Google TV draaide.
Deze heeft tot vorig jaar altijd netjes een nieuwe versie ontvangen.

Ontvangt de C1 (uiteindelijk) dezelfde WebOS versie als de C2?
Of werkt dit niet zo bij LG?

En hoe krijg ik de Google Assistant aan het werk?

Momenteel als ik op de knop link onder op de afstandsbediening druk krijg ik de volgende melding
"Google Assistant is not supported in this country"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ctrl-alt-del-f4 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:22:
Hoe zit het met de LG C1 en updates?

Voorheen had ik een Sony tv uit 2017 die op Android/Google TV draaide.
Deze heeft tot vorig jaar altijd netjes een nieuwe versie ontvangen.

Ontvangt de C1 (uiteindelijk) dezelfde WebOS versie als de C2?
Of werkt dit niet zo bij LG?

En hoe krijg ik de Google Assistant aan het werk?

Momenteel als ik op de knop link onder op de afstandsbediening druk krijg ik de volgende melding
"Google Assistant is not supported in this country"
Ja, je krijgt firmware upgrades alleen niet wat je verwacht.
Het WebOS krijgt ook updates maar niet de versie van een nieuwer modeljaar dus een C2 bijvoorbeeld.
LG volgt (helaas!!!) niet de methode als bv Apple doet met IOS updates.
Heel jammer want die zou een veel beter resultaat geven en nog makkelijker te onderhouden ook door LG.
LG maakt de onlogische keuze om het WebOS per jaar een halve versie op te hogen.
Bv van versie 4.5 naar 5.0 maar niet van versie 4.0 naar 5.0 of van 4.0 naar 4.1 enz.

Google Assistant?
Vergeet het maar.
LG beloofde dit recent ook weer maar er komt helemaal niets.
Dat is al jaren zo dus niet iets van de laatste maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik heb een vraag aan de mensen met een Lg (liefst) cx en een Xbox series x.

Sinds warzone niet meer op 120 fps draait stoorde ik me ontzettend aan de 'haperingen' in die game. Ik dacht eigenlijk dat 60 fps vloeiend zou moeten lopen. Maar dat deed het niet. Daarom ben ik wat gaan spelen met de settings van mijn LG CX en de XSX.

De console stond op 120 hz met VRR aan en op mijn LG was ook Freesync ingeschakeld. Die laatste heb ik uitgezet en toen leek de boel iets vloeiender te lopen. Daarna heb ik Dolby Vision Gaming aangezet en wat gespeeld met Trumotion. Dit leek me ook iets te helpen. Het voegde in ieder geval geen merkbare lag toe. Wel werd het beeld doffer, omdat er zwarte frames worden toegevoegd. Uit zorgt voor een mooiere HDR, maar dan lijkt de boel weer minder vloeiend te lopen. Als ik VRR uitzet en Freesync aan, merk ik overigens geen verbetering.

Nu vraag ik me af of ik verpest ben door 120 fps (door Vanguard, Siege en WZ verdansk) of dat ik gewoon gevoelig ben voor het verschil tussen 120 en 60 fps óf dat mijn settings niet goed staan...

Iemand hier met een soortgelijke ervaring? Of tips? Thanks!

[ Voor 15% gewijzigd door kesj op 30-01-2022 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:35

Milmoor

Footsteps and pictures.

My-life schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:48:
Ik zoek een muurbeugel op een 55CX plat op de muur te hangen. Vogel's heeft beugels waarbij de onderkant van de tv naar voren gehaald kan worden om kabels aan te sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee, werkt dat goed?

The Thin 405 heeft dit, maar zonder vergrendeling en daarbij zou de tv dus van de beugel gewipt kunnen worden als hij naar voren is gekanteld.
De TVM 3405 heeft een vergrendeling en dat lijkt me prettig. Hij is 7 mm dikker wat ik niet erg vind.

Is de Vogel's Comfort TVM 3405 de juiste keus of zijn er beter opties?
Geen Vogel, maar deze heeft dat en is zeer betaalbaar én plat: https://www.allekabels.nl...604/platte-tv-beugel.html

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Zo de pricewatch: LG OLED65G1RLA Zwart hangt.

Samenwerking met Xbox Series X en (Sony) soundbar ging top. Min of meer plug and play. Bij de Xbox alleen nog even 120 Hz inschakelen ipv 60 Hz. Forza gespeeld en zag er echt top uit (had wel een zonnebril nodig :+ ).

WebOS wel even schrikken. In eerste instantie flinke lag op de bediening, na een update ging dat beter. NLziet wil ook niet echt lekker. Als er iets instart krijg je 1 seconde beeld en geluid, dan pauzeert de boel 3 seconde, dan heb je weer 1 frame, dan pauzeert de boel weer een seconde of 5 en dan begint hij te lopen. Ook heeft de NLziet app itt op de andere platformen géén ondersteuning voor profielen (of ik mis een optie). Ik was het vrij snel beu en heb mijn MiBox maar weer aangesloten. Het lijkt er op dat ik net zo goed de GX had kunnen kopen want nu heb ik 100 euro meer betaald voor de 'snellere processor' (en het evo paneel), maar mijn jaren oude mibox is soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:19:

Samenwerking met Xbox Series X en (Sony) soundbar ging top. Min of meer plug and play. Bij de Xbox alleen nog even 120 Hz inschakelen ipv 60 Hz. Forza gespeeld en zag er echt top uit (had wel een zonnebril nodig :+ ).

WebOS wel even schrikken. In eerste instantie flinke lag op de bediening, na een update ging dat beter. NLziet wil ook niet echt lekker. Als er iets instart krijg je 1 seconde beeld en geluid, dan pauzeert de boel 3 seconde, dan heb je weer 1 frame, dan pauzeert de boel weer een seconde of 5 en dan begint hij te lopen. Ook heeft de NLziet app itt op de andere platformen géén ondersteuning voor profielen (of ik mis een optie). Ik was het vrij snel beu en heb mijn MiBox maar weer aangesloten. Het lijkt er op dat ik net zo goed de GX had kunnen kopen want nu heb ik 100 euro meer betaald voor de 'snellere processor' (en het evo paneel), maar mijn jaren oude mibox is soepeler.
NLziet app heb ik niet, maar zie je ook traagheid met andere apps?
Ik durf het bijna niet te vragen maar je hebt toch wel WiFi gebruikt?
De snelheid van de processor zegt niet zoveel over de snelheid van de user interface.
De processor is vooral bedoeld voor de beeldverwerking.
Neemt niet weg dat de user interface ook gewoon snel en soepel moet lopen.
Ik heb een oudere generatie (C9) en daar loopt alles vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
HoppyF schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:35:
[...]

NLziet app heb ik niet, maar zie je ook traagheid met andere apps?
Ik durf het bijna niet te vragen maar je hebt toch wel WiFi gebruikt?
De snelheid van de processor zegt niet zoveel over de snelheid van de user interface.
De processor is vooral bedoeld voor de beeldverwerking.
Neemt niet weg dat de user interface ook gewoon snel en soepel moet lopen.
Ik heb een oudere generatie (C9) en daar loopt alles vlot.
Zeker, via de wifi. De traagheid ervaarde ik direct in het hoofd menu. Dus bij het bladeren tussen de tegels. Zo kwam ik per ongeluk op ThinQ home in plaats van HDMI1 omdat ik de delay niet gewend ben. Weet niet of de tv op de achtergrond van alles aan het doen was. Apps leken niet te updaten uit zichzelf maar who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Zeker, via de wifi. De traagheid ervaarde ik direct in het hoofd menu. Dus bij het bladeren tussen de tegels. Zo kwam ik per ongeluk op ThinQ home in plaats van HDMI1 omdat ik de delay niet gewend ben. Weet niet of de tv op de achtergrond van alles aan het doen was. Apps leken niet te updaten uit zichzelf maar who knows.
Gelukkig WiFi.
Maar los van de internet snelheid moet de snelheid van de menu’s ook gewoon snel zijn.
Het wisselen van apps zoals je noemt bv moet zonder vertraging gaan.
Als dat niet zo is vraag ik me wel af wat je zou moeten doen om het sneller te krijgen.
Misschien kunnen andere G1 bezitters ook reageren want dan heb je een goed vergelijkbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Milmoor schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Geen Vogel, maar deze heeft dat en is zeer betaalbaar én plat: https://www.allekabels.nl...604/platte-tv-beugel.html
Begrijp ik het goed dat de tv dan aan een kabeltje hangt, zoals een schilderij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Nee WebOS 6.0 is niet snel @HoppyF het is gewoon pure bagger. De processor dat ze ervoor gebruiken is te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 22:45
Dus als ik gewoon fatsoenlijk met mijn 55B8 apps wil kunnen gebruiken dan moet ik een appleTV ofzo nemen? Nu werkt het gewoon voor geen meter allemaal. Best jammer.

Play every day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
Even een vraag. On gerelateerd aan hierboven is mijn TV zelf snel. Heb een LG CX aangesloten via gigabit kabel op een gigabit router. Nu heb ik wel gelezen dat LG de netwerkpoort limiteert op 100mbit. Heb een 300mbit ziggo verbinding en download met ongeveer 32mb per seconde.

Toch heb ik de laatste tijd met Disney+ en Videoland dat tijdens het kijken de resolutie naar beneden gaat. Zo erg dat ik The Eternals aan het kijken was alsof ik op Youtube in 320p keek. Dat is niet te kijken en helaas kan ik er niets aan doen.. De instellingen staan gewoon op automatisch (dus maximaal dataverbruik).

Gebruik ook Netflix en Amazon Prime en beide apps hebben hier vreemd genoeg geen last van.
Ervaren meerdere mensen dit?

[ Voor 3% gewijzigd door PostalDude op 02-02-2022 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerdGuller
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-11-2024
Zoals meerdere leden in dit topic ook hier sinds een paar weken geen screensaver meer bij Spotify op onze GX. Mijn vrouw maakt graag gebruik van de app dus de (al dan niet terechte) burn-in angst slaat wat toe…

Na wat zoeken op het forum van Spotify blijkt het geen bug maar een ‘feature’ te zijn…
Er is een suggestion topic geopend om de screensaver weer terug te krijgen in WebOS. Hoe meer stemmen hoe serieuzer ze het schijnbaar nemen..
Stemmen kan hier: https://community.spotify...er-in-Webos/idi-p/5328135

Nu hopen dat ze er idd iets mee gaan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
sdk1985 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:19:

Zaterdag hier dezelfde TV opgehangen (in 55 inch). Ik merk de lagg bij apps niet zo goed. Ik had alleen erg graag een steamlink app gehad in WebOS maar deze bestaat dus niet. Had ik wel verwacht, redelijk balen. Wij vinden de snelheids van de andere apps juist enorm hoog en zijn erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
BramViking schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:40:
Nee WebOS 6.0 is niet snel @HoppyF het is gewoon pure bagger. De processor dat ze ervoor gebruiken is te traag.
WebOS 6 is de rede dat ik net een nieuwe CX heb gekocht. Ondanks dat de C1 even duur is zie ik weinig voordelen van het nieuwere type. Vooral de reclame in die versie staat me tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 09:16
My-life schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:14:
[...]

Dat klopt ik gebruik dit systeem al jaren voordeel goedkoop ,je hoeft maar 2 gaten te boren en je tv hangt altijd horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-alt-del-f4
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:25
Momenteel gebruik ik mijn C1 48" als monitor.
Met hierop aangesloten mijn laptop (I7 7700HQ, 1050ti & 16GB DDR4).
In het Home Dashboard zet ik HDMI 2 naar PC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4IaEWdgXA_gWkacK3KKDGgJLxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hb7kZkW8tHumArGvh9nCK7kR.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas iedere keer als ik de tv opnieuw opstart vergeet hij dit weer.
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
PostalDude schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:39:
Even een vraag. On gerelateerd aan hierboven is mijn TV zelf snel. Heb een LG CX aangesloten via gigabit kabel op een gigabit router. Nu heb ik wel gelezen dat LG de netwerkpoort limiteert op 100mbit. Heb een 150mbit ziggo verbinding en download met ongeveer 32mb per seconde.

Toch heb ik de laatste tijd met Disney+ en Videoland dat tijdens het kijken de resolutie naar beneden gaat. Zo erg dat ik The Eternals aan het kijken was alsof ik op Youtube in 320p keek. Dat is niet te kijken en helaas kan ik er niets aan doen.. De instellingen staan gewoon op automatisch (dus maximaal dataverbruik).

Gebruik ook Netflix en Amazon Prime en beide apps hebben hier vreemd genoeg geen last van.
Ervaren meerdere mensen dit?
Gebruik wifi. Waarom? Even zoek knop gebruiken en 'honderden' berichten hier over.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
groxgrox schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:32:
Zijn er hier meer mensen die de overstap gemaakt hebben van een 55 c9 naar een EVO g1? (Ik wil de 65 inch graag aanschaffen)

Is dit een significante verbetering (buiten formaat) of valt dit wel mee?
Heeft niemand deze stap nog gemaakt?
Kan op de diverse website of YouTube niet echt een vergelijking vinden. Alleen op basis van cijfers....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:35

Milmoor

Footsteps and pictures.

My-life schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:14:
[...]

Jawel, je bevestigt een kabel tussen de bovenste twee VESA schroefgaten. Die haak je over de twee schijven die je aan de muur hebt gemonteerd. Bij mijn kleine 55" moesten die schijven dicht genoeg op elkaar om tussen de VESA gaten door te kunnen, maar ver genoeg om er niet bovenuit te steken. Dat kan prima, maar is wel even opletten.
Enige nadeel, als de bovenste VESA gaten redelijk laag zitten, dan hangt hij net wat voorover. Ik heb hiervoor een klein U- profiel over de bovenrand gedaan en met een tiewrap aan de kavel vast gezet. Dat houdt hem prima rechtop. Je kan op aan de achterkant met dubbelzijdig plakband een oogje monteren, bijv. een fotolijst haakje. Er is bijna geen kracht nodig.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
MerdGuller schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:57:
Zoals meerdere leden in dit topic ook hier sinds een paar weken geen screensaver meer bij Spotify op onze GX. Mijn vrouw maakt graag gebruik van de app dus de (al dan niet terechte) burn-in angst slaat wat toe…

Na wat zoeken op het forum van Spotify blijkt het geen bug maar een ‘feature’ te zijn…
Er is een suggestion topic geopend om de screensaver weer terug te krijgen in WebOS. Hoe meer stemmen hoe serieuzer ze het schijnbaar nemen..
Stemmen kan hier: https://community.spotify...er-in-Webos/idi-p/5328135

Nu hopen dat ze er idd iets mee gaan doen
Zeker een misser van Spotify.
Het gebruiken van de screensaver had gewoon een optie moeten zijn.

Maar…..
Er is een alternatief!
Gebruik Bluetooth Audio Playback.
Ga hiervoor naar het Dashboard van de TV en kies Bluetooth audio playback.
Ga naar je iPhone (of iets dergelijks) zet daar Bluetooth aan en maak verbinding met je TV.
Start de Spotify app en speel muziek af.
Dit wordt dan op de TV afgespeeld en de screensaver werkt automatisch.
Bovendien kun je ook handmatig op het scherm dan “scherm uit” kiezen, staat rechtsboven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdMMVWf-JAGrxRqRrwGMxbewg1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cl3rbxpXKDWOCderDY3eR84M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpExvVOzC3oXYophRzhXytsuXRk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVptfQOdfv0RZUEAMcFZJufi.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een C9 met Alpha 9 gen 2.
WebOS is versie 4.9.5.
Deze werkt gewoon vlot en soepel.
Een G1 heeft een Alpha 9 gen 4 en WebOS 6.0
De processor moet dit makkelijk aankunnen.
Het is het nieuwe WebOS wat onnodig cosmetisch bijgewerkt is en daardoor wellicht trager is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PostalDude
mucuracat schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Gebruik wifi. Waarom? Even zoek knop gebruiken en 'honderden' berichten hier over.
Bedankt! aardig verhelderend.. Heb op aanraden van Reddit posts toch een USB naar ethernet adapter gekocht. Mijn WiFi verbinding in huis is niet geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
PostalDude schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Bedankt! aardig verhelderend.. Heb op aanraden van Reddit posts toch een USB naar ethernet adapter gekocht. Mijn WiFi verbinding in huis is niet geweldig.
Het is niet om niet behulpzaam te zijn. Maar soms komen vragen dagelijks terug. Zie ook bericht onder forum. (Dit is over inbranden, maar netwerk staat ook in top 5 :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJI5qyCRPLfyJcXYMaa6Hy7Eah8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXP4OQB9LPtI016WHloaqQEt.jpg?f=fotoalbum_large

Dat had je dus ook kunnen vinden hier :)
Waarom tweakers forum zoeken niet gebruikt wordt en op reddit wel? :+

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 34% gewijzigd door mucuracat op 31-01-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
ik heb echt met verbazing een paar dit weekend naar het beeld gekeken...het is ongelofelijk scherp en mooi beeld. maar webos6, of de processor al dan niet de combinatie van de twee zorgt voor zo veel lagg. heb vaak een misklik omdat hij opeens nog eens een extra tegel verder sprint. Zeer lastig als je dingen wilt instellen en aan kijken bent wat fijn uitziet. ben blij dat ik nog een chromecast tv heb, anders zou gewoon iets kijken een zeer frustrerend iets zijn.

ook zijn de apps, in webos6 wel erg "dom" . ik kijk ufcfightpass, maar sjezus daar in is niet te werken op webos. Bij pathe thuis, mijn tegoed zie je nergens in de app terug. Verder is het ontbreken van google home, voor mij erg vervelend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
sikkwittet schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:42:
[...]

ik heb echt met verbazing een paar dit weekend naar het beeld gekeken...het is ongelofelijk scherp en mooi beeld. maar webos6, of de processor al dan niet de combinatie van de twee zorgt voor zo veel lagg. heb vaak een misklik omdat hij opeens nog eens een extra tegel verder sprint. Zeer lastig als je dingen wilt instellen en aan kijken bent wat fijn uitziet. ben blij dat ik nog een chromecast tv heb, anders zou gewoon iets kijken een zeer frustrerend iets zijn.

ook zijn de apps, in webos6 wel erg "dom" . ik kijk ufcfightpass, maar sjezus daar in is niet te werken op webos. Bij pathe thuis, mijn tegoed zie je nergens in de app terug. Verder is het ontbreken van google home, voor mij erg vervelend.
Het is eeuwig zonde dat ze afstand hebben gedaan van de balk met alleen apps op weergegeven. Cosmetisch gezien het mooist, en vergt ook weinig rekenkracht voor de CPU. Nu is het één groot reclame zuil geworden dat vanwege een noodzakelijke internetverbinding lag creëert. Vandaar ook AppleTV gekocht en kan het iedereen aanraden.

Allereerst ziet het er veel mooier uit en is de interface ook daadwerkelijk 4K. Ten tweede multitasking; het is net zoals op je mobiele telefoon waarin je een "app drawer" naar voren kunt halen en makkelijk kunt switchen. Daarnaast heeft het een mooi design en kun je gebruik maken van unieke screensavers.

[ Voor 14% gewijzigd door BramViking op 31-01-2022 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PostalDude
mucuracat schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:23:
[...]

Het is niet om niet behulpzaam te zijn. Maar soms komen vragen dagelijks terug. Zie ook bericht onder forum. (Dit is over inbranden, maar netwerk staat ook in top 5 :) )

Dat had je dus ook kunnen vinden hier :)
Waarom tweakers forum zoeken niet gebruikt wordt en op reddit wel? :+

[LG OLED] Ervaringen & Discussie
Ik heb zeker wel gezocht. Ik heb het probleem alleen niet bij het netwerk gezocht omdat ik daar een gigabit netwerk heb liggen. Ook heb ik TV al bijna een jaar en heb ik nog nooit eerder issues gehad. Het is echt van de afgelopen weken.
Ik (en denk niemand) zou ook verwachten dat je in een TV van 1000+ euro een fast internet kaart drukt.. en gezien ik überhaupt zo weinig mogelijk wifi gebruik heb ik niet op wifi gezocht. Ik heb vooral gezocht op lage resolutie en bekabeld netwerk en dit soort reacties ben ik niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
groxgrox schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Heeft niemand deze stap nog gemaakt?
Kan op de diverse website of YouTube niet echt een vergelijking vinden. Alleen op basis van cijfers....
Is dit wat je zoekt https://www.rtings.com/tv...22?usage=1&threshold=0.10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
BramViking schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Het is eeuwig zonde dat ze afstand hebben gedaan van de balk met alleen apps op weergeven. Cosmetisch gezien het mooist, en vergt ook weinig rekenkracht voor de CPU. Nu is het één groot reclame zuil geworden dat vanwege een noodzakelijke internetverbinding lag creëert. Vandaar ook AppleTV gekocht en kan het iedereen aanraden.

Allereerst ziet het er veel mooier uit en is de interface ook daadwerkelijk 4K. Ten tweede multitasking; het is net zoals op je mobiele telefoon waarin je een "app drawer" naar voren kunt halen en makkelijk kunt switchen. Daarnaast heeft het een mooi design en kun je gebruik maken van unieke screensavers.
Dat hele grote reclame blok gedeelte, dat is dan ook extra zout in de wond. Want ik heb vaak gezien dat de apps niet goed ingeladen zijn, maar dat reclame dat al wel is. Dus eerst reclame, dan pas dat wat ik wil gebruiken.....Betaal je dan meer dan 2 duizend euro voor een premium iets, en dan is het kiezen voor een streaming stickie van 75 euro een veel betere ervaring....tering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
PostalDude schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Ik heb zeker wel gezocht. Ik heb het probleem alleen niet bij het netwerk gezocht omdat ik daar een gigabit netwerk heb liggen. Ook heb ik TV al bijna een jaar en heb ik nog nooit eerder issues gehad. Het is echt van de afgelopen weken.
Ik (en denk niemand) zou ook verwachten dat je in een TV van 1000+ euro een fast internet kaart drukt.. en gezien ik überhaupt zo weinig mogelijk wifi gebruik heb ik niet op wifi gezocht. Ik heb vooral gezocht op lage resolutie en bekabeld netwerk en dit soort reacties ben ik niet tegengekomen.
kijk: Snelheid met wifi: 200 Mbps met 200 Mbps abo
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sikkwittet schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Ok dat lijkt dan erg op mijn ervaring bij de G1. Eerste wat er bij mij gebeurde was een verkeerde tegel aanklikken omdat hij doorschoot. Het is na de eerste update wel beter geworden bij mij, maar de nlziet problemen volharden. Ondertussen dus AndroidTV aangesloten en dat werkt prima, wel het oogt allemaal een stuk zwarter dan ik gewend ben (logisch oled). In videoclips waar mensen met armen snel bewegen lijkt het alsof de armen heel dun zijn. Die is wel vreemd.

Ik twijfel of ik de 65G1 niet retour moet sturen want ik heb nog niet de wauw factor ervaring die ik bij mijn pricewatch: Sony Bravia KD-49X8308C Zwart destijds wel had :X . Dat WebOS 6 haperend/slecht werkt had ik graag eerder geweten dan had ik de 65GX voor 100 euro minder een kans gegeven.

Wellicht dat een Sony X95J als TV voor mij een betere koop is dan een LG G1. Als gaming monitor voor mijn Xbox series X heeft de G1 natuurlijk een streepje voor. De vrr werkte out of the box, bij sony wordt het een 'future firmware update'. Nou daar kon ik destijds mbt het opnemen van live tv 1.5 jaar op wachten, dus daar heb ik niet echt vertrouwen in. Qua beeldkwaliteit had ik in de winkel niet het idee dat de C1/G1 persé veel mooier beeld hadden dan bijvoorbeeld een X90J die ze hadden hangen (PlatteTV). Maar mijn voorkeur ligt dan ook bij felle kleuren en minder bij het echte zwart verhaal. Ook dim ik mijn tv graag omdat ik anders 2 dagen wakker lig van al dat felle licht en dan wordt het momenteel erg donker. Onder de 25% heb ik hem nog niet gezet terwijl mijn X83C op de laagste felheid stond. Wellicht nog even spelen met de geavanceerde beeldinstellingen. In Eco modus kun je de pixelfelheid niet regelen, dan gaat het via scherm helderheid. Bij de normale modus kan die wel omlaag.

Zit er eigenlijk geen auto dimming feature up?

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 31-01-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
PostalDude schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Heb je de kabel aan de tv kan nog getest met een laptop oid? Haal je dan wel de volledige bandbreedte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
PostalDude schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Mijn ervaring was hetzelfde en nu met de dongle geen probelemen meer:
Scidd0w in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Scidd0w in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 4% gewijzigd door Scidd0w op 31-01-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Een vraagje. Familie van mij heeft gisteren op de valreep van de Media Markt actie deze TV besteld:
pricewatch: LG OLED55B16LA Zwart
Daarnaast deze muurbeugel: pricewatch: Vogel's Base 05 M Flat Wall Mount 32-55"

Voor het eerst dat wij een TV aan een muurbeugel hangen.
Tijdens verbouwing jaren geleden zijn er naast elkaar 2 PVC-buizen in de muur gelegd.
Zij hebben waarschijnlijk/hopelijk betere foto's dan ik, maar op het eerste gezicht lijken het buizen van zo'n 40mm diameter te zijn. De muur is gipsplaat maar daarachter OSB.

Een HDMI-kabel lijkt daar dan nog wel door te komen; maar de stroomkabel?
Wat voor stekker ziet er op deze TV? Een platte of ronde?

Zo'n platte stekker krijg je misschien nog door de buis; maar een dikke ronde niet.
Als het zo'n dikke stekker is, moeten we eerst even een verlengsnoer gaan regelen waar we zelf een (contra)stekker op monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Scidd0w schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:09:
[...]

Ook als je zelf UHD Blu-ray back-ups maakt (remuxed b.v.) en die dan streamt naar je tv zul je zien dat er veel films boven de 100Mbit uitkomen...

[update]
Ik heb in het verleden met mijn C7 al de nodige problemen ondervonden met WiFi. Deze overigens door juiste kanaal instellingen op router wel kunnen fixen!
Maar omdat ik de video van Vincent over de dongle zag voordat ik mijn G1 ging installeren dacht ik gelijk maar de dongle achter de tv te plakken en bekabeld aan te sluiten (baat het niet dan schaad het niet).

Ik heb nu een zeer stabiele 300Mbit verbinding (mijn max):
[Afbeelding]

Echter heb ik niet langer dan 2min WiFi geprobeerd dus misschien is dat op de G1 wel net zo stabiel... :+
Bij mij circa doet de G1 circa 250 Mbps bij de Netflix test. Gewoon native, geen dongle.

Hoe zit dat overigens met de trending content van Disney+? Ik heb namelijk geen Disney+ lopen dus dat voegt niks toe...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Piet91 een ronde. de B1 heeft een dikke uitstulping aan de achterkant. Hier kun je een stekkerblokje op kwijt, die sluit je aan met een eigen snoer met platte stekker. De dikke stekker blijft dan achter de tv in dat blokje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:50
https://www.amazon.nl/Cab...t%2Caps%2C72&sr=8-17&th=1

Werkt al jaren prima. Mocht je problemen hebben met de Wifi, dan een aanrader.

[ Voor 14% gewijzigd door baba420 op 31-01-2022 15:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
martijn22222 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Ik vond zelf de 'normale modus' het meest prettige. Bioscoop modus bv. is meteen erg 'geel' en bv. sport te extreme kleuren. Is het zinvol om tóch handmatig bij te stellen?
Dit komt omdat je hoogstwaarschijnlijk, net als de meeste mensen, al jarenlang naar te blauw afgestelde tv's kijkt. Deze 'blauwe-modus' laten kleuren wat meer 'poppen' en mensen vinden dat mooi. Als je nu de natuurlijke kleuren, zoals bedoeld & gekalibreerd door film- en tvmakers instelt, voelt het heel erg geel.

Zodra je echter een weekje met witbalans W50 (oa Filmmaker) kijkt, wil je waarschijnlijk nooit anders meer. Eigenlijk de enige input waarbij ik de witbalans teruggeschroefd heb naar W25 is die van mijn Xbox Series X, daarbij vind ik wat harder/cartoony wit mooier.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
baba420 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:56:
https://www.amazon.nl/Cab...t%2Caps%2C72&sr=8-17&th=1

Werkt al jaren prima. Mocht je problemen hebben met de Wifi, dan een aanrader.
Werkt inderdaad prima, maar ik was wel erg verbaasd dat ook daar je niet de volledige bandbreedte eruit weet te halen. Maximaal 300 haal ik, en op internet ben ik erachter gekomen dat dat dus voor iedereen geldt. (C9)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TechFox
Cap schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:56:
Duidelijk, dan blijft er niets anders over dan sets specifieke LG domeinnamen blocken (mbv pi-hole en aanverwanten of anderszins) die verantwoordelijk zijn voor de updates.

Hier wat inspiratie:

https://www.reddit.com/r/..._on_webos_without_pihole/
https://www.reddit.com/r/...cklists_for_lg_webos_tvs/
Tnx, ik heb ze toegevoegd aan me blacklist op Pi-Hole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:34:
@Piet91 een ronde. de B1 heeft een dikke uitstulping aan de achterkant. Hier kun je een stekkerblokje op kwijt, die sluit je aan met een eigen snoer met platte stekker. De dikke stekker blijft dan achter de tv in dat blokje.
Daar was ik al bang voor. Ik had gehoopt op een platte stekker, dan was dat allemaal - misschien - niet nodig.
Dan dus eerst maar een verlengsnoer/doos regelen.

EDIT: ik heb zelf wel eens - voor een andere situatie - dit verlengsnoer genomen en daar de contrastekker vanaf geknipt en zelf een andere verlengdoos/contrastekker weer aan gemonteerd.
Misschien maar zoiets dan nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 31-01-2022 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Yes, die had ik al gezien maar dat zijn meer cijfertjes. Wilde weten of de stap echt een verbetering is in beeldkwaliteit. Ander voordeel is de stap van 55 naar 65 inch maar rechtvaardigd dit de overstap of beter even wachten tot de G2?
Ik weet, deze stap kan je elk jaar opnieuw maken maar twijfel nu. Daarnaast de overstap van de q800t naar de q950a (soundbar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Piet91 https://www.karwei.nl/ass...r-1-8-meter-wit/p/B306909 en https://www.karwei.nl/ass...astekker-ra-wit/p/B306922 en je bent voor minder dan 6 euro klaar zonder gedoe met het strippen aan een bestaande kabel.
De stekker is niet geaard dus je hebt maar 2 aders nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Piet91 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:54:
[...]

Daar was ik al bang voor. Ik had gehoopt op een platte stekker, dan was dat allemaal - misschien - niet nodig.
Dan dus eerst maar een verlengsnoer/doos regelen.

EDIT: ik heb zelf wel eens - voor een andere situatie - dit verlengsnoer genomen en daar de contrastekker vanaf geknipt en zelf een andere verlengdoos/contrastekker weer aan gemonteerd.
Misschien maar zoiets dan nemen.
Zoiets als dit kan ook.
Je kunt zo’n blok los maken en het netsnoer door je muur/goot doorvoeren en daarna weer in elkaar zetten.
Zo’n blok past achterop het dikke stuk achterop de TV en zie je verder niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8_tEq2wQhuKa6wLjPS1K_3EA2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bbi8buWZeKchpkT8J5UWW5zN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
ArthurMorgan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:02:
[...]

Werkt inderdaad prima, maar ik was wel erg verbaasd dat ook daar je niet de volledige bandbreedte eruit weet te halen. Maximaal 300 haal ik, en op internet ben ik erachter gekomen dat dat dus voor iedereen geldt. (C9)
Klopt LG gebruikt naar ik weet usb2.0 poorten en die halen niet hoger. Dezelfde dongle haalt op een Sony Oled met een usb3.0 poort wel een hogere max bandbreedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
groxgrox schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Yes, die had ik al gezien maar dat zijn meer cijfertjes. Wilde weten of de stap echt een verbetering is in beeldkwaliteit. Ander voordeel is de stap van 55 naar 65 inch maar rechtvaardigd dit de overstap of beter even wachten tot de G2?
Ik weet, deze stap kan je elk jaar opnieuw maken maar twijfel nu. Daarnaast de overstap van de q800t naar de q950a (soundbar).
Ik ben van een 55” C7 naar de 65” G1 gegaan. Beeldkwaliteit is bij beiden erg goed en vond het verschil niet noemenswaardig.
Grote en design daarentegen wel en die maken ook echt impact bij het kijken. Motion handling is ook beter en dat valt me wel op.
Nu kijk ik eigenlijk nooit in een lichte kamer en de extra helderheid is bij mij dan ook niet opvallend. Dit is waarschijnlijk anders als je veel overdag in een zonnige kamer kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
groxgrox schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Ik vond op 50 inch Sony NLziet prima bitrate bieden maar nu op 65 inch LG is het wel krap aan. In sommige scenes zie je zo nu en dan wat blokvorming. Bij gaming heb je daar weer totaal geen last van (XSX).

Pagina: 1 ... 442 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.