Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:05
Milmoor schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Poging twee. Iemand met een nieuwe TV en Airplay?
Bij mij werkt het wel, ik kijk nu naar een programma via AirPlay. Televisie met een productiedatum van deze maand ( :9 )

Ik heb wel de naam aangepast in de instellingen, want dat was een hele mond vol met “ [TV] LG OLED etc etc”.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 14:27
Herstel, ik gebruik niet airplay van de tv

[ Voor 84% gewijzigd door Deleon78 op 23-01-2022 17:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:50
https://rootmy.tv

https://repo.webosbrew.org/apps/

Zelfs op mijn oude E6 uit 2016 gelukt om te rooten. Best geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:27
baba420 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:29:
https://rootmy.tv

https://repo.webosbrew.org/apps/

Zelfs op mijn oude E6 uit 2016 gelukt om te rooten. Best geinig.
Adfree youtube ziet er wel leuk uit voor de rest zie ik niet direct iets interessants, of mis ik iets?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

izzet3838 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Adfree youtube ziet er wel leuk uit voor de rest zie ik niet direct iets interessants, of mis ik iets?
Volgens mij kun je op de 9 serie dan ook BFI forcen op 120hz als je de tv hebt geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:39
[...]

Poging twee. Iemand met een nieuwe TV en Airplay?
Wat is precies je vraag?

Hier werkt Airplay gewoon prima. Als je op hetzelfde wifi netwerk zit en koppelt, werkt het gewoon.
Van de week nog ook synchrone weergave gedaan en van het weekend serie gekeken die in een iPhone app afspeelde.

[ Voor 5% gewijzigd door Locolau op 24-01-2022 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
[...]Poging twee. Iemand met een nieuwe TV en Airplay?
Op mijn G1 werkt airplay casten van bv youtube prima en tevens ook screen mirroring van mijn iPad bv. Heb geen enkele instelling of aanpassing aan naam TV hoeven doen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:35

Milmoor

Footsteps and pictures.

Locolau schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:24:
[...]

Wat is precies je vraag?

Hier werkt Airplay gewoon prima. Als je op hetzelfde wifi netwerk zit en koppelt, werkt het gewoon.
Van de week nog ook synchrone weergave gedaan en van het weekend serie gekeken die in een iPhone app afspeelde.
Bij mij werkt het nog niet. Nu ik weet dat het bij anderen wel werkt kan ik gerichter gaan zoeken wat er bij mij anders is. Ik kan in ieder geval nog niet vinden waar ik de naam van de TV aanpas.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Nero22 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Bij mij werkt het wel, ik kijk nu naar een programma via AirPlay. Televisie met een productiedatum van deze maand ( :9 )

Ik heb wel de naam aangepast in de instellingen, want dat was een hele mond vol met “ [TV] LG OLED etc etc”.
Waar zit die instelling? Ik kijk er blijkbaar overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 11:03
Goedemorgen, met de mediamarkt btw-dagen inzicht kijk ik toch weer even naar een nieuwe TV.

Ik zou een keuze willen maken tussen de:
LG 55inch, en dan de vraag: G , C, B, of A model.

Zoals ik na mijn onderzoek heb gedaan is de A het instap model.
De G is het 'ophang' model.
Maar het verschil tussen B en C zie ik zo niet. (ja, de hoeveelheid hdmi 2.1 aanslutingen). Ik heb aan eentje genoeg (ps5). En volgens mij is de processor in het C model iets sneller (zelfde als G model).

Nu zie ik het B model voor een mooie prijs bij de mediamarkt.
(zie https://www.mediamarkt.nl...-oled55b16la-1690534.html )

Ik heb helaas niet genoeg ruimte voor een 65 inch.
Maar , wat denken jullie, zie ik nog iets over het hoofd? Gezien de verschillen in de modellen?

groeten GJ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scidd0w
@gjbos
Ik zou dit topic in de gaten houden:
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Vaak staan daar aanbiedingen van het C model die erg in de buurt komen van deze B aanbieding. Scaling en motion handling zijn bv ook beter op het C model door de aanzienlijk snellere processor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:59

Freakie1NL

Grote Baas

@gjbos

Zie inderdaad wat @Scidd0w zegt.

Een B is een prima model, maar een C is net even iets beter (betere processor). Ik heb vorig jaar een C1 55 inch voor 899 (inclusief cashback). Dan is het prijs verschil met de B te klein om de B te rechtvaardigen.

Alleen in LG Cashback topic al benoemd; er zijn op dit moment geen leuke cashbacks voor 55 inch B en C modellen. Je kan dus nu toe slaan op deze MM deal, die op zich prima is (want exclusief cashback). Of wachten en hopen dat er richting eind dit jaar weer een leuke LG Cashback komt. Is afgelopen jaren wel steeds zo geweest. Alleen OLED begint nu echt te kantelen qua prijs (steeds voordeliger) dat ik mij afvraag of LG voor dit jaar wel 55 inch OLED's meeneemt die standaard al goed verkopen (lees B en C).

Succes met je keuze, wat je ook kiest. OLED is de overstap zeker waard.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Milmoor schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Bij mij werkt het nog niet. Nu ik weet dat het bij anderen wel werkt kan ik gerichter gaan zoeken wat er bij mij anders is. Ik kan in ieder geval nog niet vinden waar ik de naam van de TV aanpas.
Hmm, lastig. Wat gebeurt er als je iets afspeelt op je iPhone en dan klikt via Bluetooth op het icoontje, en dan je TV aanklikt? Zo deel ik muziek ermee.

En in een app uiteraard Airplay en dan je tv selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Locolau schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Hmm, lastig. Wat gebeurt er als je iets afspeelt op je iPhone en dan klikt via Bluetooth op het icoontje, en dan je TV aanklikt? Zo deel ik muziek ermee.

En in een app uiteraard Airplay en dan je tv selecteren?
Bluetooth?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 13:47
Verkopers.... wat klopt hier niet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-11Fxah2tOmCLHVAp6Lyadm4bng=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M29wWvKugLE5duQ12X29bsCn.jpg?f=user_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Overduidelijk het formaat & de prijs, 300 bijleggen en je hebt 65" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 11:03
Freakie1NL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:11:
@gjbos

Zie inderdaad wat @Scidd0w zegt.

Een B is een prima model, maar een C is net even iets beter (betere processor). Ik heb vorig jaar een C1 55 inch voor 899 (inclusief cashback). Dan is het prijs verschil met de B te klein om de B te rechtvaardigen.

Alleen in LG Cashback topic al benoemd; er zijn op dit moment geen leuke cashbacks voor 55 inch B en C modellen. Je kan dus nu toe slaan op deze MM deal, die op zich prima is (want exclusief cashback). Of wachten en hopen dat er richting eind dit jaar weer een leuke LG Cashback komt. Is afgelopen jaren wel steeds zo geweest. Alleen OLED begint nu echt te kantelen qua prijs (steeds voordeliger) dat ik mij afvraag of LG voor dit jaar wel 55 inch OLED's meeneemt die standaard al goed verkopen (lees B en C).

Succes met je keuze, wat je ook kiest. OLED is de overstap zeker waard.
ik heb m besteld hoor :)

groeten GJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Deze "muurbeugel" bevalt mij trouwens goed, en is zeer betaalbaar: https://www.allekabels.nl...604/platte-tv-beugel.html
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1081711-0/platte-tv-beugel-vesa-200x200-400x200-400x400-600x400.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Milmoor op 24-01-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
LG breng eens gauw de E serie terug. Als ik dit design van Hisense zie doet het me meteen aan de E7 denken.

Smaakvol in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:17:
LG breng eens gauw de E serie terug. Als ik dit design van Hisense zie doet het me meteen aan de E7 denken.

Smaakvol in mijn ogen.
[YouTube: Hisense A9G im Test: Guter OLED-TV mit tollem Preis-Leistungs-Verhältnis]
Kwestie van smaak denk ik.
Ik vind de E serie helemaal niks.
Ik zie liever een strak scherm zonder dikke bezels en onnodige toebehoren.
Ok, dat gaat ten koste van het geluid want juist een erg platte TV heeft geen klankkast en volume om een goed audio te kunnen produceren.
Dat blijft dus een compromis, maar je kunt vrij eenvoudig een soundbar of ander geluid systeem eraan toevoegen geheel naar eigen behoefte.
Er is keus genoeg.

Er zijn zelfs veel mensen die pleiten voor een TV als monitor, dus zonder audio en dergelijke.
Nog compacter en tuners e.d. kunnen eruit.
Wie gebruikt er nog een ingebouwde satelliet tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
HoppyF schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Er zijn zelfs veel mensen die pleiten voor een TV als monitor, dus zonder audio en dergelijke.
:w

(Ok, ik gebruik voor casual kijken de verrassend goede audio van de g1, maar als die er niet op zat was het ook prima geweest :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 09:15
Erg in twijfel tussen de LG Oled G1 (€1700 excl. cashback) en de Sony Bravia XR65a80j (€1818 bij MM nu). Iemand zelf ook eens de vergelijking gemaakt tussen die 2? Qua beeldkwaliteit.

Heb zelf een surroundset. Wel veel ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

martijn22222 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:43:
Erg in twijfel tussen de LG Oled G1 (€1700 excl. cashback) en de Sony Bravia XR65a80j (€1818 bij MM nu). Iemand zelf ook eens de vergelijking gemaakt tussen die 2? Qua beeldkwaliteit.

Heb zelf een surroundset. Wel veel ramen.
Over het algemeen wordt de Sony Bravia engine beter bevonden (vooral het motion deel). Die ervaring heb ik zelf ook. Maar het is wel heel erg persoonlijk en afhankelijk van je persoon is het verschil misschien zelfs marginaal. LG had of heeft (dat weet ik niet) onder bepaalde omstandigheden lipsync afwijkingen. Sony doet dat prima.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
HoppyF schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Kwestie van smaak denk ik.
Ik vind de E serie helemaal niks.
Ik zie liever een strak scherm zonder dikke bezels en onnodige toebehoren.
Ok, dat gaat ten koste van het geluid want juist een erg platte TV heeft geen klankkast en volume om een goed audio te kunnen produceren.
Dat blijft dus een compromis, maar je kunt vrij eenvoudig een soundbar of ander geluid systeem eraan toevoegen geheel naar eigen behoefte.
Er is keus genoeg.

Wie gebruikt er nog een ingebouwde satelliet tuner?
Hetgeen wat jij benoemt is er al. Voor de mensen die interesse hebben in een tv met soundbar of uit esthetische uitgangspunten het willen hebben, is er nu niks vanuit LG dat erop aansluit. Het is vrij dom om de enige serie dat het aanbood te schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Op dit moment probeer ik het via WiFi:
- In Photo app van mijn telefoon open ik een foto
- Ik kies het "scherm met pijltje"-icoon
- Uit de lijst kies ik voor AirPlay
- Ik krijg een lijstje van één device om uit te kiezen [LG] webOS TV OLED55A16LA
- Hij vraagt om het invoeren van een pincode op de TV
- pincode overgenomen van TV (ze zien elkaar dus wel), enter
- AirPlay is disconnected. Please try again later.
.- de telefoon vraagt weer om een pincode, scherm toont standaard beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Milmoor schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:00:
[...]

- Ik krijg een lijstje van één device om uit te kiezen [LG] webOS TV OLED55A16LA
Mijn cryptische post was dan ook bedoeld als: bluetooth? Huh? Why would you ever do that? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:05
Milmoor schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:26:
[...]

General > Devices > TV management > TV information > Device name

Veel dieper gaat het niet worden :P

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Ik heb nu ruim een jaar naar volle tevredenheid een LG OLED55CX thuis, alleen heeft hij onlangs wat kleine kuren gekregen. Zo sluiten regelmatig apps uit het niets af. Bijvoorbeeld bij Netflix valt dan eerst de ondertiteling weg en dan binnen 30 seconden sluit hij deze helemaal af. Dan kan je het de rest van de avond ook wel vergeten, dan doet hij het niet meer. De volgende dag lukt het vaak wel weer maar toch zijn deze problemen er regelmatig.

Echter vandaag heeft hij ook nog andere kuren gekregen. Het zappen tussen tv kanalen lukte amper, verder dan een kanaal of 5 kwam hij niet. Ook de apps wilden helemaal niet starten.
Ik heb hem een tijdje uitgezet via de afstandsbediening en na een uur weer geprobeerd, echter kwam nu alleen maar het geluid uit de tv en geen beeld meer.

Ik heb nu maar even de stekker eruit getrokken om de hoop op een soort hard reset.

Ik had nog even gekeken maar er waren geen updates beschikbaar dus de tv is helemaal up to date.

Zijn deze problemen herkenbaar? Zo niet, neem ik even contact op met de verkoper, ik heb namelijk nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milmoor schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:00:
[...]

Werkt hier prima op mijn C9.
Ik zie alleen geen vraag om een pincode.
Op de iPhone of iPad zie ik ook geen pincode.

Vanuit Spotify kan ik ook AirPlay kiezen.
Verder nog een andere optie dat is via Bluetooth.
Vanuit het Dashboard op de TV kun je Bluetooth Playback kiezen.
Dan ziet het er zo uit als bv het plaatje met NPO 3 FM.
Links onder staat de tekst dat er verbinding is met de TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpqHBST0FJDMioj102n1Mk-4SYU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ev0xJvjIVAnPvTSIMTlsmzvV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBe9-xALZRl5fWaJ0tG8VUVnlvg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OddtB6dSY8EZkW7N7OvLiEz0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMgGpFyRnZAn85Z4sazrTeAca3Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zaS5tO8Ijo7eodBCeJIHb4YB.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat klopt niet? een extra letter typ fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zag een rode streepje onder de productnaam, mijn aandacht ging daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 14:57
Heb deze video afgespeeld op mijn nieuwe c16 en tijdens de subtitles die van rechts naar links over het scherm bewegen blijft de h van
this niet altijd netjes een h. Pixels eromheen gaan soms aan.

Hebben jullie dit ook of is het mijn tv?

Vanaf 2:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Farabi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:10:
[...]

ik zag een rode streepje onder de productnaam, mijn aandacht ging daarheen.
@HoppyF gewonnen :P

Rode streep om makkelijker te maken. G versie heeft beugel, maar je manier van denken klopt ook.
Daar had bij een beugel niet de G versie moeten staan. :+

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Ja, misschien werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:00
Spaulding1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:25:
Zijn deze problemen herkenbaar? Zo niet, neem ik even contact op met de verkoper, ik heb namelijk nog garantie.
Op mijn GX totaal niet herkenbaar. Netflix werkt altijd. Youtube crasht eens per maand of zo, maar die kijk ik dan ook heel veel. De interne DTV tuner gebruik ik niet. Ik heb een extern kastje van Caiway. Die gedrochten werken sowieso nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 14:28
Spaulding1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:25:
Ik heb hem een tijdje uitgezet via de afstandsbediening en na een uur weer geprobeerd, echter kwam nu alleen maar het geluid uit de tv en geen beeld meer.
De crashende apps heb ik geen ervaring mee, maar herken het probleem wel dat het beeld wegvalt.
Uiteindelijk heeft dit er voor gezorgd dat geen enkele HDMI-poort meer werkte (geen beeld, wel geluid). Door CE Repair is toendertijd binnen de garantie het complete moederbord vervangen. Nadien nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:35
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar een tip:

Mijn Magic remote / afstandsbediening van m'n C9 had een probleem; het scroll-wheel knopje werkte niet meer. Lastig, want die heb je heel vaak nodig.

Ik stond op het punt een nieuwe te bestellen, (Prijs viel me mee trouwens, tussen de 40 en 60 euro) maar ik kwam dit filmpje tegen na wat googelen.

Niks te verliezen, want het alternatief was de prullenbak. Ook bij mij was de "as" van het wieltje afgebroken. Heel erg dun asje trouwens. En het zit maar aan 1 kant vast, dus echt kwetsbaar.

Ik had alleen een sate-stokje welke te dik was. Maar deze heb ik iets dunner gemaakt door ze te splijten. Toen paste het precies. (Ik had geen lijm nodig)

Op het plaatje zie je de sate-prikker zitten. Het werkt! Hopen dat het nog even mee gaat. Maar als het blijft werken is het toch mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zg30rrc7gfRj2y3xPIGCMCWPw0M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CATSwWy1gkci8T0pp8s8teZO.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:25

Gregory76

Sony PlayStation freak

Aeon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:53:
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar een tip:

Mijn Magic remote / afstandsbediening van m'n C9 had een probleem; het scroll-wheel knopje werkte niet meer. Lastig, want die heb je heel vaak nodig.

....

Op het plaatje zie je de sate-prikker zitten. Het werkt! Hopen dat het nog even mee gaat. Maar als het blijft werken is het toch mooi.
MacGyver! 8) 10 punten!

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Ik heb recent een XBOX series X aangeschaft en ik wil overstappen op een TV die aansluit bij wat de XBOX maximaal kan leveren.
Dus 4K@120hz, Dolby Vision, eARC. (helaas geen DTS, maar is minder relevant vanwege de upgrade plannen van mij huidige Onkyo). Ik aas al een tijdje op de pricewatch: LG OLED65C16LA Zwart waarvan ik al een mooie aanbieding heb gehad: €1650,- incl 5 jaar pixel garantie + cashback = €1550.
Momenteel staat ie voor €1600 in de Pricewatch (gisteren 1550) en de laagste stand was €1429.

ik zie momenteel geen andere modellen die daarbij aansluiten, maar wellicht zijn er andere alternatieven die interessant kunnen zijn en die binnen mijn max te besteden €1600 vallen?
Ik zit toch echt een stuk geruster op de bank met een bepaalde vorm van extra pixel garantie, want hoe je er ook tegen aan kijkt, de leverancier staat sterk met zijn pixel beleid, en mocht het nodig zijn heb ik geen zin in discussie of brieven van advocaten of goed bedoelde adviezen over coulance.

[ Voor 22% gewijzigd door CPM op 25-01-2022 14:03 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Thom2289 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:50:
[...]

De crashende apps heb ik geen ervaring mee, maar herken het probleem wel dat het beeld wegvalt.
Uiteindelijk heeft dit er voor gezorgd dat geen enkele HDMI-poort meer werkte (geen beeld, wel geluid). Door CE Repair is toendertijd binnen de garantie het complete moederbord vervangen. Nadien nooit meer problemen gehad.
Gek dat dit probleem hier niet heel bekend is, want een vriend die precies dezelfde tv heeft herkent de klachten ook van uitvallende apps waaronder Netflix.

Na het uithalen van de netsnoer deed hij het overigens weer normaal. Dus ik hou het nog wel even in de gaten.

Aan welk onderdeel zou dit aan kunnen liggen? Dan weet ik een beetje waar ik over kan praten met de verkoper eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CPM schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:49:
Ik heb recent een XBOX series X aangeschaft en ik wil overstappen op een TV die aansluit bij wat de XBOX maximaal kan leveren.
Dus 4K@120hz, Dolby Vision, eARC. (helaas geen DTS, maar is minder relevant vanwege de upgrade plannen van mij huidige Onkyo). Ik aas al een tijdje op de pricewatch: LG OLED65C16LA Zwart waarvan ik al een mooie aanbieding heb gehad: €1650,- incl 5 jaar pixel garantie + cashback = €1550.
Momenteel staat ie voor €1600 in de Pricewatch (gisteren 1550) en de laagste stand was €1429.

ik zie momenteel geen andere modellen die daarbij aansluiten, maar wellicht zijn er andere alternatieven die interessant kunnen zijn en die binnen mijn max te besteden €1600 vallen?
Ik zit toch echt een stuk geruster op de bank met een bepaalde vorm van extra pixel garantie, want hoe je er ook tegen aan kijkt, de leverancier staat sterk met zijn pixel beleid, en mocht het nodig zijn heb ik geen zin in discussie of brieven van advocaten of goed bedoelde adviezen over coulance.
De Pricewatch is niet erg nuttig voor actuele prijzen.
Daarvoor kijk je hier:

Als voor je gevoel 5 jaar garantie op papier erbij zit moet je dat doen.
Gelukkig komen garantie conflicten waarbij je een advocaat nodig hebt zelden voor.
Voor dat het zover komt heeft de winkel meestal al een oplossing aangeboden.

Verder zou je het G model kunnen overwegen als je de TV plat aan de muur wilt hangen.
Kwestie van smaak ook wel.
Een C kan uiteraard ook aan de muur en ziet er dan ook wel strak uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

HoppyF schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:13:
[...]

De Pricewatch is niet erg nuttig voor actuele prijzen.
Daarvoor kijk je hier:

Als voor je gevoel 5 jaar garantie op papier erbij zit moet je dat doen.
Gelukkig komen garantie conflicten waarbij je een advocaat nodig hebt zelden voor.
Voor dat het zover komt heeft de winkel meestal al een oplossing aangeboden.

Verder zou je het G model kunnen overwegen als je de TV plat aan de muur wilt hangen.
Kwestie van smaak ook wel.
Een C kan uiteraard ook aan de muur en ziet er dan ook wel strak uit.
Thanks dat topic van de actuele aanbiedingen had ik gevonden ja.
Muur bevestiging is niet aan de orde, ik heb boorvrees. :+

V.w.b. de garantie: op de G1 en Z1 versies zit 5 jaar paneel garantie, iets meer zekerheid maar niets over pixel garantie. https://www.lg.com/uk/tnc...lay-panel-parts-guarantee
Ik ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn van de mensen die een kapotte pixel hadden en waarvan het verholpen is zonder extra kosten. Winkels die pixel garantie aanbieden maken er zich volgens mij in zo'n situatie makkelijker van af: geen extra pixel garantie genomen? Jammer dan: zie specs fabrikant.

[ Voor 2% gewijzigd door CPM op 26-01-2022 16:07 . Reden: Garantie opmerking aangepast ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
CPM schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:40:
[...]

V.w.b. de garantie: op de G1 en Z1 versies zit 5 jaar paneel garantie, iets meer zekerheid maar niets over pixel garantie. https://www.lg.com/uk/tnc...lay-panel-parts-guarantee
Ik ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn van de mensen die een kapotte pixel hadden en waarvan het verholpen is zonder extra kosten. Winkels die pixel garantie aanbieden maken er zich volgens mij in zo'n situatie makkelijker van af: geen extra pixel garantie genomen? Jammer dan: zie specs fabrikant.
https://fwd.nl/beeld/hela...z1-oled-tv-in-de-benelux/

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een nieuwe LG65G serie aan een nieuwe Denon receiver? Ik heb mijn probleem een paar posts eerder al eens geschetst, en denk er nu toch over om dan maar een nieuwe receiver aan te schaffen (bijvoorbeeld de https://tweakers.net/pric...avr-x1600h/specificaties/ ). Ik zie dat deze receiver wel eARC heeft en ik ga er van uit daarmee dat de LG keurig alle formaten (muv DTS) naar de receiver door gaat sturen. Bovendien kan ik dan nu ook langzaam uitbreiden naar Dolby Atmos. Echter .. aannames zijn killing, dus ik ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft en deze wil delen.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CPM schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:40:
[...]

Ok, je bedoelde dus garantie vanuit LG en niet door de winkel/verkoper?
Dat is hier in Nederland geen punt omdat de garantie voorwaarden hier wettelijk beter geregeld zijn dan in andere landen.
Sommige winkels als Kamera Express doen er vaak nog “gratis” 3 jaar extra garantie bij.
Vandaar dat daar dan 5 jaar staat. Er zitten wel wat voorwaarden aan maar er staat wel wat op papier.

Een enkele dode pixel is geen reden om een paneel te vervangen.
Een dode pixel zie je immers niet. Zijn er meerdere pixels defect dan is het wel garantie.
Zo ook bij oplichtende pixels want die zie je natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik ben ondertussen aan het bijlezen over het direct zonlicht verhaal. Dit is wel een lastige.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en8YasC-_itnEmddgSSIVR2z-9k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gtNhea3fqplWiRnu2X8cZZQx.png?f=fotoalbum_large
(Op termijn schuift de deur op en kan de tv nog een meter 'omhoog').

Iemand een vergelijkbare situatie? Zo ver ik mij herinner is in de zomer in de avond sprake van zonlicht aan de noordkant. Ik dacht na 20h. Of dat ook recht op de tv komt weet ik niet, de zon staat natuurlijk hoog in de zomer. Heel de dag in het donker zitten omwille van de tv heb ik niet zo'n zin in. Ik heb speciaal van die bottom up plisségordijnen zodat je wel privé zit maar 2/3e van je raam nog licht door laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
Spaulding1 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Gek dat dit probleem hier niet heel bekend is, want een vriend die precies dezelfde tv heeft herkent de klachten ook van uitvallende apps waaronder Netflix.

Na het uithalen van de netsnoer deed hij het overigens weer normaal. Dus ik hou het nog wel even in de gaten.

Bekend probleem wel hoor, ook hier. Vorige week de tip gekregen om in het geval van een crashende Netflix app, via de home button(even ingedrukt houden) alle openstaande apps te sluiten. Sindsdien werk het weer naar behoren.

Overigens kreeg ik gisteren wel een melding over een update voor Netflix op m'n CX. Wellicht is het nu verholpen zodat je niet meer je overige openstaande apps hoeft te wissen. Heb 't nog niet getest.

Aan welk onderdeel zou dit aan kunnen liggen? Dan weet ik een beetje waar ik over kan praten met de verkoper eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wverhoef
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-01-2022
Hallo forum
Ik kom nog even terug op het sluipverbruik van mijn LG oled 48A16LA.
Eerst de laatste update naar binnen gehaalden uitgevoerd.
Verbruik gemeten in bedrijf is 74W
tv op standbij gezet en 20 uur later was het verbruik nog steeds 30w
Na vier uur tv aan daarna weer in standbij voor 20 uur en nogmaals 30w sluipverbruik.
KWhmeter besteld.
Zal daarna weer meten .
Van een reactie LG blijft het nog stil
gr W Verhoef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Dev0o schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:36:
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een nieuwe LG65G serie aan een nieuwe Denon receiver? Ik heb mijn probleem een paar posts eerder al eens geschetst, en denk er nu toch over om dan maar een nieuwe receiver aan te schaffen (bijvoorbeeld de https://tweakers.net/pric...avr-x1600h/specificaties/ ). Ik zie dat deze receiver wel eARC heeft en ik ga er van uit daarmee dat de LG keurig alle formaten (muv DTS) naar de receiver door gaat sturen. Bovendien kan ik dan nu ook langzaam uitbreiden naar Dolby Atmos. Echter .. aannames zijn killing, dus ik ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft en deze wil delen.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, want een oudere receiver. Maar ik heb hier een LG CX en Denon X3400 met EARC, alles werkt naar behoren :) . Je mag ervan uitgaan dat dit probleemloos gaat werken. Wel zou je de X1700H kunnen overwegen, die ondersteunt namelijk ook de laatste HDMI standaarden en als je informeert naar een scherpe prijs heb je die waarschijnlijk voor €550-600.
EN-IS in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wverhoef schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:20:
Hallo forum
Ik kom nog even terug op het sluipverbruik van mijn LG oled 48A16LA.
Eerst de laatste update naar binnen gehaalden uitgevoerd.
Verbruik gemeten in bedrijf is 74W
tv op standbij gezet en 20 uur later was het verbruik nog steeds 30w
Na vier uur tv aan daarna weer in standbij voor 20 uur en nogmaals 30w sluipverbruik.
KWhmeter besteld.
Zal daarna weer meten .
Van een reactie LG blijft het nog stil
gr W Verhoef
Hoe meet je het dan nu zonder meter? Meet je de TV alleen of ook een settopbox (of andere apparaten) erbij? Neem je programma's op op een harde schijf die je aan je tv gehangen hebt?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 12:12
Ik ben er zojuist achtergekomen dat ik die irritante tekst (druk op een toets) weg kan krijgen tijdens de screensavers (schilderijen en vuurwerk) op mijn C9.

Ik denk dat deze functie gekomen is tijdens de laatste update?? Ik heb nog nooit eerder zien staat dat ik op de rode knop op de afstandsbediening moest drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Lejavh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:46:
Ik ben er zojuist achtergekomen dat ik die irritante tekst (druk op een toets) weg kan krijgen tijdens de screensavers (schilderijen en vuurwerk) op mijn C9.

Ik denk dat deze functie gekomen is tijdens de laatste update?? Ik heb nog nooit eerder zien staat dat ik op de rode knop op de afstandsbediening moest drukken.
Dat is hier toch echt uitgebreid besproken :) maar herhalen kan geen kwaad voor anderen die deze thread niet volgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 23:15
Dev0o schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:36:
Ik heb sinds November een LG65G1 en sinds december daar een Denon AVR x1700H bij staan, aangesloten met eARC. Werkt prima, was wel even zoeken en echt handleiding lezen maar uiteindelijk prima aan de praat gekregen met Dolby Atmos e.a., natuurlijk afhankelijk van de bron (Ook twee Atmos speakers toegevoegd).

Nu overigens een AppleTV 4k (2021) aan de AVR gehangen die als bron voor beeld en geluid zorgt. Dat gaat netjes in 4K met Dolby Vision en Dolby Atmos. Ik vond de APPs op de TV toch net wat minder dan de interface van de ATV, die we gewend waren en ook op de iPad en in de slaapkamer TV gebruiken, en ik helemaal in de Logitech Harmony en Home Assistant heb verwerkt. Maar dus ook via de Denon en zonder problemen. Overigens wel echt goede HDMI kabels gebruiken, ik heb ze die ook voor 8K geschikt zijn en dat werkt prima.

Mijn oude Yamaha kon niet meer meekomen en dit is een prima opvolger, wij zijn er echt blij mee.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-alt-del-f4
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:25
Sinds afgelopen maandag heb ik een C1 48" OLED in mijn bezit.
Deze gebruik ik als monitor (laptop/PC) en voor mijn PS4 & YouTube.

Nu zijn er verschillende verhalen over burn-in van OLED panelen.
Zelf heb ik momenteel alle "veiligheid" functies aanstaan.

Gisteren voor het eerst mijn PS4 aangesloten. Als ik dan bijvoorbeeld een HDR game opstart FIFA of Warzone, schakelt de tv automatisch over naar HDR game mode. Hierin gaat de OLED helderheid naar 100% en nog wat andere instellingen gaan naar hun max.

Is dit gevaarlijk met betrekking tot burn-in? Zelf ben ik een fanatieke gamer, rond de 20 uur per week ongeveer.
Moet ik iets doen met deze instellingen?

Als ik hem gebruik als monitor zet ik sowieso de helderheid helemaal terug (rond de 25-30), omdat anders mijn ogen eruit branden 🙂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Karma
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08-2024
sdk1985 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:46:
Ik ben ondertussen aan het bijlezen over het direct zonlicht verhaal. Dit is wel een lastige.

Iemand een vergelijkbare situatie? Zo ver ik mij herinner is in de zomer in de avond sprake van zonlicht aan de noordkant. Ik dacht na 20h. Of dat ook recht op de tv komt weet ik niet, de zon staat natuurlijk hoog in de zomer. Heel de dag in het donker zitten omwille van de tv heb ik niet zo'n zin in. Ik heb speciaal van die bottom up plisségordijnen zodat je wel privé zit maar 2/3e van je raam nog licht door laat.
Wat is precies de vraag? Ik heb soms ook wat zonlicht op de TV in de avond. Vooral in de winter, nu de zon wat lager staat. Maakt het iets lastiger kijken, vooral met donkere scenes. De intensiteit van de zon is 's avonds wel een stuk lager, dus voor stukgaan van je TV hoef je volgens mij niet bang te zijn.

Je kunt natuurlijk ook de TV aan de kant van de garage hangen, dan komt er nooit zon op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37
sdk1985 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:46:

[Afbeelding]

Check even je huis op suncalc.org, dan zie je gelijk het lichtinval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Koning Karma schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Wat is precies de vraag? Ik heb soms ook wat zonlicht op de TV in de avond. Vooral in de winter, nu de zon wat lager staat. Maakt het iets lastiger kijken, vooral met donkere scenes. De intensiteit van de zon is 's avonds wel een stuk lager, dus voor stukgaan van je TV hoef je volgens mij niet bang te zijn.

Je kunt natuurlijk ook de TV aan de kant van de garage hangen, dan komt er nooit zon op.
O sorry was wellicht niet duidelijk, ik had het even over het gevaar voor de vlekken door zon die ik weleens in dit topic voorbij zie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Lightning89 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Check even je huis op suncalc.org, dan zie je gelijk het lichtinval.
Bevestigd dat de zon op enig moment het huis wel zal raken. Blijkt dat ik minder haaks op het zuiden zit dan ik dacht. Het huis staat ietsje richting zonsondergang. Maar goed waar precies op de muur de zon dan wel/niet gaat raken kan ik eigenlijk alsnog niet vaststellen. Wellicht dat hij alleen de vloer raakt in de tijd van het jaar dat dit een factor is. Nooit goed op gelet helaas :X . Ik zou er zo'n a tot z verzekering bij kunnen kopen bij plattetv,
kost wel 159 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 26-01-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Karma
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08-2024
sdk1985 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:36:
[...]

O sorry was wellicht niet duidelijk, ik had het even over het gevaar voor de vlekken door zon die ik weleens in dit topic voorbij zie komen.
Oke, dat dacht ik al. Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken als het gaat om een paar weken per jaar even een beetje avondzon tijdens de langste dagen van het jaar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zon op je TV is problematisch als de zonkracht hoog is. Juni-augustus 13:00-1500? nee toch echt maatregelen nemen. Is de zonkracht laag, Augustus na 20:00 of december de hele middag? Geen enkel probleem.

Vergelijk het met hoe snel je huid verbrand. Als je zonnepanelen hebt kun je ook daar naar kijken. Je ziet dan goed wat de invloed is van maand en tijdstip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
ctrl-alt-del-f4 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:23:

Gisteren voor het eerst mijn PS4 aangesloten. Als ik dan bijvoorbeeld een HDR game opstart FIFA of Warzone, schakelt de tv automatisch over naar HDR game mode. Hierin gaat de OLED helderheid naar 100% en nog wat andere instellingen gaan naar hun max.

Is dit gevaarlijk met betrekking tot burn-in? Zelf ben ik een fanatieke gamer, rond de 20 uur per week ongeveer.

Als ik hem gebruik als monitor zet ik sowieso de helderheid helemaal terug (rond de 25-30), omdat anders mijn ogen eruit branden 🙂.
bij onze C1 is een lichte burn in te zien van de wapen icoontjes rechtsonder in ( fortnite ) en de Map,

bij coolblue doen ze er niet moeilijk over en de tv word omgeruild voor een samsung Qled....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Ik gebruik mijn C1 48 inch ook als zodanig, enige verschil is dat ik er alleen een PC aan heb hangen. Ik heb er nog geen last van of ik zie het niet. Zolang je maar regelmatig wisselt met wat er op het scherm te zien is en je de helderheid op statische content niet continue 100% hebt valt het naar mijn idee allemaal wel mee. Als je 'm als monitor gebruikt, zorg bvb ook dat je scherm uitgaat na een paar minuten, dan loop je niet de kans dat je per ongeluk statische content aan laat staan de hele dag. En verberg je taakbalk automatisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:35

Inmiddels 1200+ uur in Warzone zitten met mijn 55CX en helemaal niks te zien nog.

Of ik moet er echt actief naar gaan zoeken, maar dan ga je weer dingen zien die er niet zijn etc. :*) .

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 13:48
Long time lurker hiero, en dank voor het overhalen om ook in de oled boot te springen.

Mijn c1 77inch staat thuis in de doos te wachten op mij. ( Ik heb een geretourneerde of een showroom model, er is mij verzekerd dat er geen schade of wat dan ook is. )

Als het geretourneerd is er er is geen zichtbare schade dan lijkt het mij dat het verder goed is.

Echter, als het een showroom model is (hier ga ik zelf van uit, want kreeg korting plus de cashback actie) hoe raden jullie aan om te kijken of er schade is mbt inbranden etc.

Is er verder nog iets waar ik in begin rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
rodie83 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Ik gebruik mijn C1 48 inch ook als zodanig, enige verschil is dat ik er alleen een PC aan heb hangen. Ik heb er nog geen last van of ik zie het niet. Zolang je maar regelmatig wisselt met wat er op het scherm te zien is en je de helderheid op statische content niet continue 100% hebt valt het naar mijn idee allemaal wel mee. Als je 'm als monitor gebruikt, zorg bvb ook dat je scherm uitgaat na een paar minuten, dan loop je niet de kans dat je per ongeluk statische content aan laat staan de hele dag. En verberg je taakbalk automatisch.
Het is een OLED he, geen plasma....
Het gaat om ongelijke slijtage van je pixels, heeft niks met burn in te maken. Het helpt dus ook niet om even te wisselen van wat er op je scherm te zien is. Je rode pixel slijt harder dan je blauwe en groene pixels.

Dit ga je dus uiteindelijk merken op plekken waar je telkens hetzelfde laat zien (rood), of dit nou 4 uur achter elkaar is of niet dat maakt niet uit.

Enige wat je kan doen is elke 4 uur je tv 10 minuten op standby zetten. Dan activeert de pixel refresher die het weer recht probeert te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:31
Net een Sony FALD tv uitgepakt, en meteen weer ingepakt... Ben toch wel verwent geraakt na 4 jaar een Philips OLED.

Maar die heeft last van degradation (vooral in het midden). dus nu op zoek naar een maatje groter en nieuwer.

Ik vind de LG G1 en GX erg mooi omdat die volledig vlak tegen de wand kan. Maar, het prijsverschil is (zelfs met cashback) bijna 300 euro.
na contact nog maar 200 euro verschil. Dat maakt de keuze voor de G1 al iets makkelijk

Is er veel verschil? Ik zie online vooral dat de brightness iets beter is van de G1, maar ook dat de near-blacks veel ruis bevatten (misschien is dat ondertussen opgelost).

2e vraag: Kan je de LG "dwingen" dat die altijd bijvoorbeeld een Nvidia Shield opent bij aanzetten van de TV? Want ik denk niet dat ik zonder chromecast en Android TV kan :+

[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 26-01-2022 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Waah schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:02:
Net een Sony FALD tv uitgepakt, en meteen weer ingepakt... Ben toch wel verwent geraakt na 4 jaar een Philips OLED.

Maar die heeft last van degradation (vooral in het midden). dus nu op zoek naar een maatje groter en nieuwer.

Ik vind de LG G1 en GX erg mooi omdat die volledig vlak tegen de wand kan. Maar, het prijsverschil is (zelfs met cashback) bijna 300 euro.
na contact nog maar 200 euro verschil. Dat maakt de keuze voor de G1 al iets makkelijk

Is er veel verschil? Ik zie online vooral dat de brightness iets beter is van de G1, maar ook dat de near-blacks veel ruis bevatten (misschien is dat ondertussen opgelost).

2e vraag: Kan je de LG "dwingen" dat die altijd bijvoorbeeld een Nvidia Shield opent bij aanzetten van de TV? Want ik denk niet dat ik zonder chromecast en Android TV kan :+
Ik start de mediaplayer altijd op en dan gaat de tv vanzelf mee aan (en andersom ook). Nooit geen menu, alleen als ik van audio output wil wisselen of sleeptimer aan wil zetten. Dan alleen het quickmenu even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sjaak88 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:50:
[...]

Het is een OLED he, geen plasma....
Het gaat om ongelijke slijtage van je pixels, heeft niks met burn in te maken. Het helpt dus ook niet om even te wisselen van wat er op je scherm te zien is. Je rode pixel slijt harder dan je blauwe en groene pixels.

Dit ga je dus uiteindelijk merken op plekken waar je telkens hetzelfde laat zien (rood), of dit nou 4 uur achter elkaar is of niet dat maakt niet uit.

Enige wat je kan doen is elke 4 uur je tv 10 minuten op standby zetten. Dan activeert de pixel refresher die het weer recht probeert te trekken.
Dat snap ik. Daarom ook mijn advies om regelmatig andere dingen te tonen, daarmee trek je eventuele slijtage wat meer recht en mijn andere advies, om de helderheid te beperken, slaat daar natuurlijk ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn22222
Zojuist trotse bezitter geworden van de LG OLED65G1RLA :) Dank voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sikkwittet schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:36:
Long time lurker hiero, en dank voor het overhalen om ook in de oled boot te springen.

Mijn c1 77inch staat thuis in de doos te wachten op mij. ( Ik heb een geretourneerde of een showroom model, er is mij verzekerd dat er geen schade of wat dan ook is. )

Als het geretourneerd is er er is geen zichtbare schade dan lijkt het mij dat het verder goed is.

Echter, als het een showroom model is (hier ga ik zelf van uit, want kreeg korting plus de cashback actie) hoe raden jullie aan om te kijken of er schade is mbt inbranden etc.

Waarom heb je een retour model gekozen?
Als je toch veel geld aan een 77 inch wilt uitgeven dan zou ik liever voor een splinternieuwe kiezen.
De prijs ligt op €2395 (inclusief cashback).
Nog steeds veel geld maar het gaat dan ook om een fors formaat.

Zichtbare schade kun je wel zelf ontdekken.
Ook of het een model is wat al enige tijd gebruikt is.
Check de accessoires en bv de folie op voor/achterkant.
De bedrijfsuren teller geeft het aantal uren weer en is wel een indicator over het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:31
martijn22222 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:12:
Hier nog eentje :D nu wachten tot die komt. Bestellen via een site is tocj makkelijker dan zo'n deal via de mail sluiten. Maar scheelt toch wat knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
sikkwittet schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:36:

een vertical banding test doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
pwh53 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:33:
[...]

een vertical banding test doen
@sikkwittet

Gelijk uitleg en test. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deleon78
Ga nou niet op zoek, daar word je gegarandeerd nooit gelukkiger van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Deleon78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:20:
[...]

wel bij een demo of geretourneerde tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
martijn22222 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:12:
Ik heb er ook 1 besteld :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Sinds de laatste update op de C9, heb blijven mn instellingen mbt een toets toewijzen aan een bron, niet meer bewaard.

Ik heb bijvoorbeeld hdmi 1 gekoppeld aan 3 ingedrukt houden en 6 voor hdmi 2.

Nu moet ik dit elke keer opnieuw instellen nadat de tv uit is geweest. Voorheen was dit niet. Iemand die dit herkend?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Deleon78 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Zag bij mijn B9 goed uit. Kon niks zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Monda schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 01:07:
Sinds de laatste update op de C9, heb blijven mn instellingen mbt een toets toewijzen aan een bron, niet meer bewaard.

Ik heb bijvoorbeeld hdmi 1 gekoppeld aan 3 ingedrukt houden en 6 voor hdmi 2.

Nu moet ik dit elke keer opnieuw instellen nadat de tv uit is geweest. Voorheen was dit niet. Iemand die dit herkend?
Hier ook de C9 en de update van van de week geinstalleerd en wel, maar hier werkt het nog altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vorige week achter gekomen dat DTS passthrough niet werkt. Überhaupt nooit aan gedacht dat dat een issue zou kunnen zijn. Dacht m'n htpc de deur uit te kunnen doen, maar ga deze toch maar vervangen door een Nuc. Heb veel concerten op mkv staan, waarbij DTS gewoon veel beter klinkt.

Als tijdelijke fix wel een batch laten lopen om een AC3 track toe te voegen aan mkvs waar alleen dts aanwezig was.

Volgende keer toch maar een ander merk tv proberen. Zitten me toch teveel irritaties aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:40:
Vorige week achter gekomen dat DTS passthrough niet werkt. Überhaupt nooit aan gedacht dat dat een issue zou kunnen zijn. Dacht m'n htpc de deur uit te kunnen doen, maar ga deze toch maar vervangen door een Nuc. Heb veel concerten op mkv staan, waarbij DTS gewoon veel beter klinkt.

Als tijdelijke fix wel een batch laten lopen om een AC3 track toe te voegen aan mkvs waar alleen dts aanwezig was.

Volgende keer toch maar een ander merk tv proberen. Zitten me toch teveel irritaties aan.
Je zou denken, je reactie lezend, dat er een receiver in het spel is, gezien je opmerking over het beter klinken van de DTS audio track? Kan me namelijk niet voorstellen dat het verschil hoorbaar is via de luidsprekers van een TV.

Hoe ziet je setup er nu uit dat er ook een HTPC in het spel is, hoe wordt deze nu gebruikt?

Is er geen andere oplossing denkbaar dan een (compactere) PC voor je in de vorm van een NUC om je DTS "probleem" aan te pakken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hardware-lover schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Je zou denken, je reactie lezend, dat er een receiver in het spel is, gezien je opmerking over het beter klinken van de DTS audio track? Kan me namelijk niet voorstellen dat het verschil hoorbaar is via de luidsprekers van een TV.

Hoe ziet je setup er nu uit dat er ook een HTPC in het spel is, hoe wordt deze nu gebruikt?

Is er geen andere oplossing denkbaar dan een (compactere) PC voor je in de vorm van een NUC om je DTS "probleem" aan te pakken?
Klopt. Heb een receiver eraan hangen met 5.1.
Gek genoeg speelt emby via de tv zelf het dts geluid wel af.

Plan was dus om de htpc eruit te donderen. Maar dat wordt op deze wijze een wat jammere ervaring.

Zie niet zo snel een andere oplossing dan een andere bron te regelen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@MikeyMan Wellicht is een Apple TV 4K met Infuse Pro iets om te overwegen? Kan je uit het zicht zetten, klein en passief gekoeld. Bevalt hier prima. HD audio (Dolby True HD en DTS-HD) wordt als LPCM naar je receiver gestuurd.
https://firecore.com/infuse

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:20:
[...]
Klopt. Heb een receiver eraan hangen met 5.1.
Gek genoeg speelt emby via de tv zelf het dts geluid wel af.

Plan was dus om de htpc eruit te donderen. Maar dat wordt op deze wijze een wat jammere ervaring.

Zie niet zo snel een andere oplossing dan een andere bron te regelen eerlijk gezegd.
Emby zal de track waarschijnlijk omzetten naar een andere (wel hoorbare) codec, Kodi kan dat bijv. ook.

Wat hier eerder al wordt geopperd, een ander type mediaspeler. Apple of Android TV speler kan idd ook, er lijkt geen noodzaak voor een (ht)pc als oplossing. Maar ik begrijp dat je in gedachten had om de TV zelf als mediaspeler in te zetten, gezien het donderen stukje, en dan via ARC audio naar je receiver toe?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hardware-lover schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Emby zal de track waarschijnlijk omzetten naar een andere (wel hoorbare) codec, Kodi kan dat bijv. ook.

Wat hier eerder al wordt geopperd, een ander type mediaspeler. Apple of Android TV speler kan idd ook, er lijkt geen noodzaak voor een (ht)pc als oplossing. Maar ik begrijp dat je in gedachten had om de TV zelf als mediaspeler in te zetten, gezien het donderen stukje, en dan via ARC audio naar je receiver toe?
Ja ik heb al 20 jaar een htpc. Wilde er eigenlijk afscheid van nemen om ruimte te maken voor een losse eindtrap.
Maar dat wordt hem zo niet. Neig toch naar de flexibiliteit van een Nuc.

@Millert vrij diepgaande aversie tegen Apple hier ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
@MikeyMan Kan ik begrijpen. Buiten een iPad uit 2014 en nu de Apple TV heb ik verder niet veel met Apple. Maar vanuit het oogpunt van gebruiksgemak en langdurige ondersteuning kwam ik voor een mediaspeler al snel uit bij de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Dank heren, vanavond zal ik dit allemaal even gaan doen.

De reden dat ik voor deze tv koos, was dat ik dacht: Ik ga eens een gokje nemen en zien wel wat er gebeurd.
Gister avond samen met eerst sceptische vriendin, toen na half uurtje world in colour waren we beiden gewoon weg geblazen.

Ik heb nog niets geks kunnen zien, vanavond ga ik even wat testen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
MikeyMan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Ja ik heb al 20 jaar een htpc. Wilde er eigenlijk afscheid van nemen om ruimte te maken voor een losse eindtrap.
Maar dat wordt hem zo niet. Neig toch naar de flexibiliteit van een Nuc.

@Millert vrij diepgaande aversie tegen Apple hier ;)
Deze is misschien ook het overwegen waard. Erg fijn kastje met heel erg goede en lange support. Ben nu al een tijd zeer tevreden gebruiker.
https://osmc.tv/vero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Millert schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:55:
@Dev0o Ik lees dat de Denon AVR-1911 geen DD+ ondersteunt over ARC, er moet dan terug gevallen worden op DD. Je kunt dan evengoed de receiver aansluiten via een toslink/optische kabel. Mogelijk werkt dit samen met CEC/Hdmi control en lever je er wat gebruikerservaring niks op in.

[...]

https://www.avforums.com/...r-arc-denon-1913.2311093/
Na vele experimenten heb ik nu een werkende oplossing:
- AppleTV rechtstreek aangesloten op de LG (HDMI1), niet meer via de Denon dus.
- In Denon alle bronnen uitgezet in de software
- In de LG HDMI2 uitgang ingesteld op PCM (geen bitstream)
- Formaat ingesteld op Dolby Digital
- Passthrough aangezet ipv automatisch.

In ieder geval heb ik nu surround output via de Denon. Voor mijn gevoel nog niet in de kwaliteit die ik had via de oude Panasonic die gewoon alles (ook DTS) doorstuurde naar de Denon zonder dat ik daar wat aan kon aanpassen in de settings.

Geeft mij de tijd om te wachten dat de prijzen weer wat gaan zakken en de eARC/Atmos receivers uberhaupt weer leverbaar zijn. Eerst maar eens kijken of ik een nieuwe 4k ATV ga aanschaffen of ook nog maar even wacht tot er weer wat nieuws aangekondigd wordt door Apple..

Bedankt iedereen voor het meedenken, dat heeft mij op het juiste spoor gezet!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
vanmorgen weer een nieuwe firmware update (webOS) 05.20.09 voor mijn C9. Op de site van LG staat alleen nog info over 05.20.07 dus kan niet zien wat er nieuw is

[ Voor 38% gewijzigd door marcellux op 27-01-2022 12:58 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Vandaag 1e test gedaan. Kan hem iedereen aanbevelen (voor zover ik het kan beoordelen/vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 09:20
martijn22222 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Vandaag 1e test gedaan. Kan hem iedereen aanbevelen (voor zover ik het kan beoordelen/vergelijken).
Ik heb er ook 1 besteld (LG65G1) :*) gisterenavond opgehangen, prachtig apparaat! Nu nog wekenlang met instellingen rommelen waarschijnlijk :+

Had een 55 inch OLED staan (Philips POS9002), ook een prima apparaat, maar 65 is wel het Bioscoop gevoel thuis (we zitten op 3.5m ofzo). En het Gallery Design vind ik zelf echt heel mooi (oude stond op voet).

WebOS vs. Android TV, tjah, nog niet echt in het voordeel van WebOS tot nu toe. Maar alle Apps die we gebruiken zijn iig aanwezig (op Kodi na, dus er gaat een 4K Fire Stick aan, daar heb ik dan weer een verlengkabel voor nodig, want Gallery Design :D)

[ Voor 38% gewijzigd door ChuckBartowski op 28-01-2022 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Het beeld is genieten. Wow.

Ik heb alleen mijn oude onkyo reciever nog niet werkende met tv gekregen...aan en uit zetten via instellingen menu lukt wel, chromecast die aangesloten is op versterker laat ook beeld zien, echter nog geen geluid via hdmi. Bij oude tv geen probleem, nu jammer genoeg wel.

Ik ga snel een optische kabel scoren en hopelijk gaat er dan vanavond daar wel geluid mee komen. Want ik weet nu anders oplossing ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
sikkwittet schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:37:
Het beeld is genieten. Wow.

Ik heb alleen mijn oude onkyo reciever nog niet werkende met tv gekregen...aan en uit zetten via instellingen menu lukt wel, chromecast die aangesloten is op versterker laat ook beeld zien, echter nog geen geluid via hdmi. Bij oude tv geen probleem, nu jammer genoeg wel.

Ik ga snel een optische kabel scoren en hopelijk gaat er dan vanavond daar wel geluid mee komen. Want ik weet nu anders oplossing ook niet.
Als je wat meer informatie geeft, kan iemand je misschien helpen (hoewel het topic vol staat met vergelijkbare zaken en je ook zelf even terug kan lezen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Ik was aan het zoeken gisteravond en vond vergelijkbare problemen...alleen niets er van werkte voor mij.

Wat mij nu opvalt trouwens, als ik hdmi arc kies op tv als ik de versterker kies. Zie ik aan rechter kant scherm een mute teken. Ik krijg als ik dan op volume knop druk dit niet weg. Het blijft op mute staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:00
sikkwittet schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:46:
Ik was aan het zoeken gisteravond en vond vergelijkbare problemen...alleen niets er van werkte voor mij.

Wat mij nu opvalt trouwens, als ik hdmi arc kies op tv als ik de versterker kies. Zie ik aan rechter kant scherm een mute teken. Ik krijg als ik dan op volume knop druk dit niet weg. Het blijft op mute staan.
Volgens mij is voor ARC ook van belang dat je de juiste HDMI kabels gebruikt. Misschien betekent dat mute icoon dat er geen audio wordt ontvangen of kan worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Ik heb mijn surround set HTS9520 Philips via Digital Audio aangesloten. Heb alleen geen afstandsbediening er meer van, en het lijkt erop dat ie het alsnog als 2.1 doorstuurt i.p.v. 5.1.

Enige optie is denk ik een afstandsbediening aanschaffen?
https://123afstandsbedien...65-afstandsbediening.html

Kreeg hem niet ingesteld met die koppelmodus via de TV zelf (daarbij kan ie dan alleen aan/uit harder/zachter.
Pagina: 1 ... 441 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.