Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Hoi allemaal,
Net verhuisd, als allerlaatste de 65 G1 in de auto uit mijn oude huis overgebracht.
Nu nog ophangen... sleuf is gefreesd en was op zoek naar de tekening voor de muurbeugel... je raadt het al nergens te bekennen. ik kwam deze foto tegen op google maar de leidt naar een paar honderd pagina's terug
https://tweakers.net/i/oo...K7vUmpSs.jpg?f=user_large

Daarom een urgente vraag aan een ieder die kan helpen.. help. :|
1) zit de muurbeugel horizontaal symmetrisch? Volgens mij wel. weet allee niet hoe hoog of laag tov het midden verticaal.. weet iemand dit?
2) Mijn elektricien had het erover de stekker door te knippen en er dan een langere van te maken. Hij klonk overtuigd, iemand ervaringen mee? ik schroef het toestel liever niet open.

Heel erg bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
Pjotr22 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:51:
Hoi allemaal,
Net verhuisd, als allerlaatste de 65 G1 in de auto uit mijn oude huis overgebracht.
Nu nog ophangen... sleuf is gefreesd en was op zoek naar de tekening voor de muurbeugel... je raadt het al nergens te bekennen. ik kwam deze foto tegen op google maar de leidt naar een paar honderd pagina's terug
https://tweakers.net/i/oo...K7vUmpSs.jpg?f=user_large

Daarom een urgente vraag aan een ieder die kan helpen.. help. :|
1) zit de muurbeugel horizontaal symmetrisch? Volgens mij wel. weet allee niet hoe hoog of laag tov het midden verticaal.. weet iemand dit?
2) Mijn elektricien had het erover de stekker door te knippen en er dan een langere van te maken. Hij klonk overtuigd, iemand ervaringen mee? ik schroef het toestel liever niet open.

Heel erg bedankt alvast!
1: ja centraal in het midden, ca 21,5cm (onderkant muurbeugel) onder de bovenrand als ik het goed heb, dat is vrij precies 20cm boven het midden (wil morgen nog wel even voor je kijken)

2: ik heb de stekker er ook afgeknipt om de kabel door mijn buis te krijgen. Zit wellicht een garantierisico aan maar vertrouw op het goede in de mens en bij deze ook in LG.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Brad Pitt schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:54:
[...]
Als het onthouden zou worden, ja. Nu moet je alsnog gewoon elke keer op rode knop drukken.
Nou ik heb de nieuwe firmware (05.20.07) sinds vanmorgen op mijn C9 staan, en heb maar één keer de rode knop hoeven indrukken en sinds dien is het popup menu met "Geen signaal" niet meer in beeld geweest, ook niet nadat de TV ruim 1 uur heeft uitgestaan.

[ Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 15-01-2022 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Dan is dat beter geregeld dan op de C1 :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Laatst online: 16:06
Millert schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:39:
[...]

Oké, bijzonder :P. Van wat ik lees kan het wel eens specifiek aan de X3400 liggen. Kwam dit topic tegen op AVS, een aantal receivers met EARC werken niet lekker met de C9. Ik denk dit dat dan ook zo geldt voor de CX. Maar eens zien straks hoe het met de PS5 werkt. Als passthrough wel werkt van externe bronnen ga ik de Apple TV wel gebruiken ipv de apps op de televisie. https://www.avsforum.com/...earc-info-thread.3072900/
Ik heb het voor elkaar, Denon X3400 en EARC, en hoe 8)7. Door in de instellingen van de Denon bij TV Audio ook Optical toe te wijzen :+. Nu krijg ik wel Dolby Atmos via de ingebouwde apps en via de ingebouwde mediaplayer. Let wel, ik heb geen optische kabel verbonden. Enkel de optie selecteren op de Denon maakt dat er nu wel Atmos doorkomt via EARC.

Update: Dolby TrueHD en Atmos van een BluRay van de PS5 komt ook door via EARC naar de receiver, evenals 7.1 PCM gaming.

Deze oplossing zou ook op moet gaan voor de Denon X4400 en X6400.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-269-10035.html#last

[ Voor 5% gewijzigd door Millert op 17-01-2022 09:51 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:57:
[...]

Nou ik heb de nieuwe firmware (05.20.07) sinds vanmorgen op mijn C9 staan, en heb maar één keer de rode knop hoeven indrukken en sinds dien is het popup menu met "Geen signaal" niet meer in beeld geweest, ook niet nadat de TV ruim 1 uur heeft uitgestaan.
Automatisch binnen gekregen of geïnstalleerd via USB?
Heb hier nog niets op mijn C9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:27
HoppyF schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Op mijn E9 ook niet! ?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gaat in fases OTA dus nog even een paar dagen wachten.

Maar….
Ik las net dit.
Lijkt mij vrij ernstig als dit waar is.
(Bron AVSFORUM)

As announced, details about webOS security vulnerabilities were published today. As far as I know, they affect all current firmwares and models, i.e. 2020 and 2021 models should be affected too, not just the 2019 models - but I'm too lazy to post this in the corresponding threads. This also means that the latest firmware v05.25.07 should be affected.

These vulnerabilities allow gaining root privileges on the TV and should therefore be classified as critical. A corresponding jailbreak also already exists.

Let's hope that LG fixes these vulnerabilities as soon as possible ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:11
HoppyF schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Maar….
Ik las net dit.
(Bron AVSFORUM)

As announced, details about webOS security vulnerabilities were published today. As far as I know, they affect all current firmwares and models, i.e. 2020 and 2021 models should be affected too, not just the 2019 models - but I'm too lazy to post this in the corresponding threads. This also means that the latest firmware v05.25.07 should be affected.

These vulnerabilities allow gaining root privileges on the TV and should therefore be classified as critical. A corresponding jailbreak also already exists.

Dat wordt voor iedereen dus maar weer de krant lezen totdat dit is opgelost!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:46
Major_ton schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Dat wordt voor iedereen dus maar weer de krant lezen totdat dit is opgelost!
Of je tv niet aan een netwerk hangen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Of je tv niet aan een netwerk hangen 😇
Tjsa, beetje lastig met een smart TV…
Kan verder weinig vinden over een critical lek in LG’s WebOS.
Het is een gerucht of het is echt zo.
Je zou verwachten dat Vincent Teoh of anderen dit wel gaan melden.
Misschien is het storm in een glas water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:27
HoppyF schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Maar….
Ik las net dit.
(Bron AVSFORUM)

Dus sowieso "automatisch updaten" op uit zetten... |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

HoppyF schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:06:
[...]

USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:46
HoppyF schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Tjsa, beetje lastig met een smart TV…
Kan verder weinig vinden over een critical lek in LG’s WebOS.
Het is een gerucht of het is echt zo.
Je zou verwachten dat Vincent Teoh of anderen dit wel gaan melden.
Misschien is het storm in een glas water.
Het is heel eenvoudig met een smarttv. En dan sluit je een mediaspeler aan, gemaakt door een fatsoenlijk software bedrijf :)
(Elk product heeft bugs uiteraard)

[ Voor 3% gewijzigd door Deleon78 op 15-01-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Het is heel eenvoudig met een smarttv. En dan sluit je een mediaspeler aan, gemaakt door een fatsoenlijk software bedrijf :)
(Elk product heeft bugs uiteraard)
Natuurlijk kan dat.
Je kunt ook je eigen smartphone gebruiken en via je lokale netwerk naar je TV streamen en internet toegang naar buiten van je TV blokkeren.
Hoop gedoe.
De vraag is of er nu echt een kritische kwetsbaarheid is of dat de impact ervan meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

These vulnerabilities allow gaining root privileges on the TV and should therefore be classified as critical.
Dat klinkt behoorlijk kritiek. Afhankelijk van het probleem kan een buitenstaander dus zelfs root toegang krijgen tot je TV. Iets wat je als eigenaar niet eens kan.
Voor wie dat niet weet: Dat is dus een heel erg groot kritisch probleem.

Ik moet meteen denken aan de kritieke kwetsbaarheid in Log4J welke in december (en nog steeds) voor opschudding zorgde. Het zou zo maar kunnen dat WebOS daar ook last van heeft.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:00

OMX2000

By any means necessary...

Onze LG G1 77 doet het niet meer. We hebben hem op 26 november binnen gekregen. Omdat we midden in verhuizing zaten hebben we hem niet meteen opgehangen. Maar de tip die ik hier zag langskomen was om hem een keer aan te zetten, en te checken of ie het doet. Dat heb ik gedaan. Tv startte netjes op. En toen daarna weer in gepakt.

Vandaag tv opgehangen. En niks aangesloten behalve de netsnoer. Daar heb ik gelukkig niet de stekker van vervangen, want de originele stekker past netjes door de pvc buis in de muur.

Anyway. Tv aan proberen te zetten met de afstandbediening levert niks op. Lampje knippert, je hoort een relais(?) schakelen. Maar geen beeld. Dus ook geen melding of zo. Ik heb een paar het stroom eraf gehad, maar dat helpt ook niks.

Dus om 12:00 maar eens met Smits bellen voor reparatie/vervanging. Want ik heb nu wel heeeeel veel dooie pixels 😋

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:16
OMX2000 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:41:
Onze LG G1 77 doet het niet meer. We hebben hem op 26 november binnen gekregen. Omdat we midden in verhuizing zaten hebben we hem niet meteen opgehangen. Maar de tip die ik hier zag langskomen was om hem een keer aan te zetten, en te checken of ie het doet. Dat heb ik gedaan. Tv startte netjes op. En toen daarna weer in gepakt.

Vandaag tv opgehangen. En niks aangesloten behalve de netsnoer. Daar heb ik gelukkig niet de stekker van vervangen, want de originele stekker past netjes door de pvc buis in de muur.

Anyway. Tv aan proberen te zetten met de afstandbediening levert niks op. Lampje knippert, je hoort een relais(?) schakelen. Maar geen beeld. Dus ook geen melding of zo. Ik heb een paar het stroom eraf gehad, maar dat helpt ook niks.

Dus om 12:00 maar eens met Smits bellen voor reparatie/vervanging. Want ik heb nu wel heeeeel veel dooie pixels 😋
Dit had ik een paar maanden geleden met mijn G1 55. Power supply is vervangen door Lg, daarna deed hij het gelukkig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

t0mmiiiii schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Dit had ik een paar maanden geleden met mijn G1 55. Power supply is vervangen door Lg, daarna deed hij het gelukkig weer.
Duurde dat lang? Dus voordat ze kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:41:

Kun je de TV zonder de afstandsbediening gebruiken?
Druk op de knop aan de onderkant van de TV en kijk of de TV daarmee wat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

HoppyF schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Kun je de TV zonder de afstandsbediening gebruiken?
Druk op de knop aan de onderkant van de TV en kijk of de TV daarmee wat gaat doen.
Geprobeerd maar dan gaat ie ook niet aan. Morgenvroeg bellen met LG service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Geprobeerd maar dan gaat ie ook niet aan. Morgenvroeg bellen met LG service
Als ik het goed begrepen heb, heb je de TV alleen kort aangezet om te testen en daarna weer ingepakt en nu pas weer uitgepakt en aan gezet?
Dan heb je de TV dus nog geen uur gebruikt.
Vreemd dat de voeding dan defect zou zijn.
Hoe dan ook kun je zelf weinig doen als hij niet aan gaat.
Zal er toch een monteur te plaatse moeten komen of de winkel moet nog willen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

HoppyF schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Als ik het goed begrepen heb, heb je de TV alleen kort aangezet om te testen en daarna weer ingepakt en nu pas weer uitgepakt en aan gezet?
Dan heb je de TV dus nog geen uur gebruikt.
Vreemd dat de voeding dan defect zou zijn.
Hoe dan ook kun je zelf weinig doen als hij niet aan gaat.
Zal er toch een monteur te plaatse moeten komen of de winkel moet nog willen omruilen.
Klopt helemaal. Ik vind het ook heel vreemd. Ik hoop dat ze het snel komen fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:16
OMX2000 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Duurde dat lang? Dus voordat ze kwamen?
Een dag of vier, inclusief weekend. Viel dus mee.

Ik had de tv daarvoor een maand of drie probleemloos gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07-2024
Hallo,
Vraag:
Hoe kan ik met mijn LG OLED c9 programma's van youtube en npo opnemen op een via USB aangesloten HDD??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
ceesvb schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:05:
Hallo,
Vraag:
Hoe kan ik met mijn LG OLED c9 programma's van youtube en npo opnemen op een via USB aangesloten HDD??
Niet, alleen van live tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Palindrome schreef op zondag 2 januari 2022 @ 02:37:
LG C8 hier, in combinatie met een Sonos beam.

Zo nu en dan wil ik terugschakelen naar de ingebouwde tv luidsprekers echter schalmkeld hij dan automatisch weer terug naar de beam.

Alleen als ik dieper in het menu simplink (HDMI-cec) uitschakel kan ik wel terug schakelen naar interne luidsprekers en zonder dat ie binnen 2 seconden weer terugschakelen naar de beam.

Echter zodra ik weer de beam wil gebruiken schakels hij automatisch ook weer simplink in.

Is er nog een oplossing die in over hoofd zie zodat ik niet steeds simplink eerst moet uitschakelen ?
Hey Pailindrome, heb je hier nog iets voor gevonden? Ik heb een Sonos ARC en dezelfde frustratie.
Ik heb af en toe dat ik de kids een draadloze koptelefoon op laat zetten, maar om dat dan werkend te krijgen moet je best wat menuutjes af.. (earc uit, simlink uit etc)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Laatst online: 19-05-2022
Goedendag, ik heb net de nieuwe firmware op mijn 55 C9 gezet en zag dat Google Assistant nu zou werken. Heeft iemand dit al geprobeerd ? Er staat dat je nu kunt kiezen tussen LGThinQ en Google Assistant maar ik zie dat nergens.

2. Other
- You will be asked to select either LG ThinQ or Google Assistant to use the voice recognition feature.

2. Applicable model list
OLED65W9PLA
OLED77W9PLA
OLED55E9PLA
OLED65E9PLA
OLED55E97LA
OLED65E97LA
OLED55C9PLA

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:05
MrIV schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Bij mij is het niet meer voorgekomen sinds ik andere apps gesloten houd (home button lang indrukken en andere actieve apps afsluiten). Of de firmware update heeft geholpen kan ik niet beoordelen.

Van LG heb ik nooit meer iets vernomen. Echt waardeloze klantenservice.
Echt de gouden tip geweest. Nogmaals dank hiervoor. Het hele weekend zonder problemen gebruik kunnen maken van Netflix e.d. Ook met de .55 firmware had ik het probleem, dus dat heeft het in ieder geval niet gefixt. Toch ben ik benieuw waarom deze stap nodig is, en wat aan de grondslag ligt van het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27
Rudyy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:26:
Ik heb gisteren mijn LG G1 geplaatst en er een xbox series x op aangesloten.

De xbox heeft automatisch Dolby Vision ingeschakeld, maar ik zag dat HDR10 nog stond uitgeschakeld.

Met Dolby Vision actief, is het juist de bedoeling om HDR10 uit te laten staan of moet deze ook gewoon worden aangezet?
YouTube: LG C1 Settings for Xbox Series X - 7 CRUCIAL Things to Do!

Goeie tut over Xbox en C1 (/G1). Het is afhankelijk van de game of DV of HDR10 beter is en het kan dus voorkomen dat je de setting aan en uit moet zetten op basis van de game en persoonlijke voorkeur.

[ Voor 15% gewijzigd door DaTiezl op 17-01-2022 11:11 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DaTiezl schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:10:
[...]

YouTube: LG C1 Settings for Xbox Series X - 7 CRUCIAL Things to Do!

Goeie tut over Xbox en C1 (/G1). Het is afhankelijk van de game of DV of HDR10 beter is en het kan dus voorkomen dat je de setting aan en uit moet zetten op basis van de game en persoonlijke voorkeur.
Handig linkje, dank! Zag dat hij ook voor de PS5 wat settings heeft: YouTube: LG C1 Best Settings for PS5 Gaming - SDR, HDR, HGiG & Game Optimiser...
Zal vanavond even beide beter instellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

marcellux schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:35:
Goedendag, ik heb net de nieuwe firmware op mijn 55 C9 gezet en zag dat Google Assistant nu zou werken. Heeft iemand dit al geprobeerd ? Er staat dat je nu kunt kiezen tussen LGThinQ en Google Assistant maar ik zie dat nergens.

2. Other
- You will be asked to select either LG ThinQ or Google Assistant to use the voice recognition feature.

2. Applicable model list
OLED65W9PLA
OLED77W9PLA
OLED55E9PLA
OLED65E9PLA
OLED55E97LA
OLED65E97LA
OLED55C9PLA
Ik zou er maar niet van uitgaan...ik zie ook NL nergens beschreven... Is een feature waar velen van ons om vragen (ik zelf voor mijn OLED55E8PLA), maar welke er nog steeds niet is... (en voor mij ook niet zal komen, ben ik bang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 09:55
DutchOwnage schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:48:
[...]

Echt de gouden tip geweest. Nogmaals dank hiervoor. Het hele weekend zonder problemen gebruik kunnen maken van Netflix e.d. Ook met de .55 firmware had ik het probleem, dus dat heeft het in ieder geval niet gefixt. Toch ben ik benieuw waarom deze stap nodig is, en wat aan de grondslag ligt van het probleem.
Graag gedaan hoor. Ik had gisteren weer een crash. Maar had 2 apps open staan. Heel irritant dat je hier nu op moet letten. Het lijkt wel iets van een geheugen probleem. Hopelijk wordt het gefixt in een volgende firmware update. Melden bij LG Nederland is helaas zinloos.

[ Voor 3% gewijzigd door MrIV op 17-01-2022 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 07:53
Ik heb toch maar een AppleTV 4K 2021 aan mijn G1 gehangen. Werd niet echt gelukkig van de slimheid van m’n tv en vind de meeste apps beter werken op een IOS device en ook dezelfde logica van navigatie hebben met de knoppen op mijn Logitech Harmony. En voordeel dat de interface nu op alle schermen hetzelfde is, iPad en beide LG tv’s (beide een AppleTV).

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Na de vele pagina's die zijn volgeschreven over ARC, ook hier een issue.

Heb een 55 Inch c9 en een Pioneer sc-lx76.
HDMI tussen hdmi2 van de tv en monitor uit van de receiver.

Arc aangezet in de instellingen van de receiver.

Maar als ik op de tv nu HDMI ARC wil selecteren, schiet ie terug naar de interne tv luidspreker. Beiden al van de stroom af gehaald, in verschillende volgordes aan en uit gezet en kabel in en uit gedaan.

Iemand nog een geniaal idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
marcellux schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:35:

2. Other

2. Applicable model list
OLED65W9PLA
OLED77W9PLA
OLED55E9PLA
OLED65E9PLA
OLED55E97LA
OLED65E97LA
OLED55C9PLA
Mijn C9 is vandaag automatisch bijgewerkt naar 05.20.07.
Vreemd genoeg is dat niet de laatste versie want dat zou 05.25.07 moeten zijn alleen is deze nog niet beschikbaar in onze regio (EU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Weet iemand of er ergens een changelog is waar je de firmware updates kan inzien? Ik heb het even geprobeerd te vinden op de LG website maar het is mij niet gelukt |:(

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09 21:22
knights16 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Hey Pailindrome, heb je hier nog iets voor gevonden? Ik heb een Sonos ARC en dezelfde frustratie.
Ik heb af en toe dat ik de kids een draadloze koptelefoon op laat zetten, maar om dat dan werkend te krijgen moet je best wat menuutjes af.. (earc uit, simlink uit etc)
Nee nog niks, las ergens ook dat je iets uit moet zetten op de soundbar/app maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:12
Seroczynski schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:50:
Weet iemand of er ergens een changelog is waar je de firmware updates kan inzien? Ik heb het even geprobeerd te vinden op de LG website maar het is mij niet gelukt |:(
Deze vraag is hier vaker gesteld, maar LG is erg summier op het gebied van informatieverstrekking over firmware updates..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:50:
Staat hier:
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware
Kies het model bv OLED55C9PLA, daarna kun je bij referentie de log bekijken.
Er staat helaas weinig nuttige informatie in.
Er bestaan uiteraard details maar die geeft LG niet vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 14:48
Jinoh schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:24:
Iemand hier ervariing met een LG Oled TV gebruiken als desktop monitor? Ben voornamelijk nieuwschierig of tv functionaliteit veel gebruiksirritaties op levert als een desktop monitor, of dat het eigenlijk wel mee valt. Aangezien ik over de latency en kleur wel eruit ben.

Gebruiksdoeleinden:
- Internet/media consumptie
- PC Gaming
- Console gaming
Ik gebruik sinds iets meer dan een maand mijn 55C9 als PC-monitor. Overdag werk ik thuis en het werkt ideaal zo'n groot scherm in 4K. Af en toe game ik en daar is het scherm perfect voor. Het enige nadeel vond ik de ASBL-functie die steeds de felheid van het scherm verandert. Die functie heb ik uitgezet door in het servicemenu TPC uit te schakelen. Dat scheelt een hoop. Heel af en toe bij silstaand beeld gaat ie in stapjes iets lichter, een paar trapjes elke halve seconde en duurt ongeveer 2-3sec. Geen id wat dat is, maar heb er geen last van verder.
OLED light heb ik op stand 15 staan. Heel soms naar 20 maar nooit hoger dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Aangezien ik ergens de 83C1 maar niet uit mijn hoofd kreeg ben ik toch maar eens gaan kijken in een winkel en toevallig stond er eentje bij de lokale MediaMarkt. Maar man man man wat een berg met vertical banding was er te zien :r Uiteraard bestaat er zoiets als de panel lottery, maar dit was echt niet grappig.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:07:
Na de vele pagina's die zijn volgeschreven over ARC, ook hier een issue.

Heb een 55 Inch c9 en een Pioneer sc-lx76.
HDMI tussen hdmi2 van de tv en monitor uit van de receiver.

Arc aangezet in de instellingen van de receiver.

Maar als ik op de tv nu HDMI ARC wil selecteren, schiet ie terug naar de interne tv luidspreker. Beiden al van de stroom af gehaald, in verschillende volgordes aan en uit gezet en kabel in en uit gedaan.

Iemand nog een geniaal idee?
Schijnbaar moest op de receiver ook de remote control functie aan staan. Dus dat werkt nu.

Enige is wel dat het nog steeds handmatig omschakelen is. Voor het journaal hoeft m'n versterker geen stroom te verbranden.

Had gehoopt dat het met versterker aan via versterker en met versterker uit via tv zou lopen. Automatische schakeling zeg maar.
Op deze manier is er niet veel verschil met optisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanana
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-07-2024
Goede avond mensen,

Even geleden vertelde ik hier over een probleem met m'n 77inch C8. Uiteindelijk is dit door Mediamarkt Duitsland netjes opgelost. Ik heb een splinternieuwe 77inch C1 opgestuurd gekregen!

Nu viel mij op dat er een uitgebreid kalibratierapport bij zat. Nu vroeg ik mij af of het hierdoor nog zin heeft om settings zoals op rtings.com over te nemen of is dat nu juist niet de bedoeling gezien de kalibratie?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Wanana schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:03:
Goede avond mensen,

Even geleden vertelde ik hier over een probleem met m'n 77inch C8. Uiteindelijk is dit door Mediamarkt Duitsland netjes opgelost. Ik heb een splinternieuwe 77inch C1 opgestuurd gekregen!

Nu viel mij op dat er een uitgebreid kalibratierapport bij zat. Nu vroeg ik mij af of het hierdoor nog zin heeft om settings zoals op rtings.com over te nemen of is dat nu juist niet de bedoeling gezien de kalibratie?

Thanks!
Dat is erg netjes opgelost. Waarschijnlijk is de TV op één van de ISF beeldmodi gekalibreerd. De andere opties kan je dan gebruiken om je eigen settings mee te creëren. Met een ISF kalibratie weet je zeker dat de TV altijd de content weergeeft op basis van de industrie standaard (je hoeft dus nooit aan de TV te twijfelen als een film of serie rare kleuren heeft binvoorbeeld), maar dat wil nog niet zeggen dat je het mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanana schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:03:
Goede avond mensen,

Thanks!
O netjes!
Hoe heb je dit nu gedaan?
Heb je de TV naar MM Duitsland gebracht?
Verder geen kosten voor je?
Een C1 tov een C8 is wel een verbetering te noemen ook.
Ander paneel en nu HDMI 2.1 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is niks geks hoor dat ze het zo oplossen. want je hebt waarschijnlijk geen 77inch meer van de C8 en nieuwere modellen in de omloop. zijn geluk is dat zijn C8 kapot is gegaan :P

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 17-01-2022 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanana
Major_ton schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:31:
[...]

Dat is erg netjes opgelost. Waarschijnlijk is de TV op één van de ISF beeldmodi gekalibreerd.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb vier pagina's met kalibratie informatie; Tag Modus, Nacht Modus, HDR Modus & Dolby Vision Modus.
Dag en nacht modus lijkt mij dan de twee ISF modi.
HoppyF schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:16:
[...]

O netjes!
Hoe heb je dit nu gedaan?
Heb je de TV naar MM Duitsland gebracht?
Verder geen kosten voor je?
Een C1 tov een C8 is wel een verbetering te noemen ook.
Ander paneel en nu HDMI 2.1 enz.
Ik heb een auto geleend waar de tv in kon en naar Duitsland gebracht. Aldaar werd mij verteld dat ik waarschijnlijk het aankoopbedrag terug zou krijgen omdat reparatie niet economisch zou zijn.

Twee weken later werd ik gebeld met het verrassende nieuws dat er een nieuwe TV gebracht zou worden. De kalibratie is een leuke verrassing. Tevens zit er weer 5 jaar Plus Garantie op. Uiteindelijk heeft het mij dus wat tijd en brandstof gekost.

Aan de ene kant vind ik dat het goed is opgelost. Aan de andere kant had ik met een teruggave van het aankoopbedrag nu een 83inch C1 kunnen aanschaffen :P . Prijzen van die OLED schermen zijn toch best gedaald!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
Wanana schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:20:

...

Aan de ene kant vind ik dat het goed is opgelost. Aan de andere kant had ik met een teruggave van het aankoopbedrag nu een 83inch C1 kunnen aanschaffen :P . Prijzen van die OLED schermen zijn toch best gedaald!
Kreeg ik het geld van mijn 65B6 maar terug. Dan kon ik ook een 83C1 kopen en twee jaar lang elke dag een Euro knallertje halen bij de McDonald's _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Wel fijn dat je sinds de laatste update nu op de C9 ook de melding "Geen signaal" kunt uitschakelen, als de foto's/schilderijen worden weergegeven wanneer je even niets doet.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wanana schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:20:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb vier pagina's met kalibratie informatie; Tag Modus, Nacht Modus, HDR Modus & Dolby Vision Modus.
Dag en nacht modus lijkt mij dan de twee ISF modi.
[...]

Ik heb een auto geleend waar de tv in kon en naar Duitsland gebracht. Aldaar werd mij verteld dat ik waarschijnlijk het aankoopbedrag terug zou krijgen omdat reparatie niet economisch zou zijn.

Twee weken later werd ik gebeld met het verrassende nieuws dat er een nieuwe TV gebracht zou worden. De kalibratie is een leuke verrassing. Tevens zit er weer 5 jaar Plus Garantie op. Uiteindelijk heeft het mij dus wat tijd en brandstof gekost.

Dat is verrassend goed opgelost door de MM.
Het is zeker niet gebruikelijk dat je de aankoopsom terug krijgt.
Je hebt immers ruim 3 jaar TV kunnen kijken.
Bij vervanging van de gehele TV door een nieuw model zou men om bijbetaling kunnen vragen.
Ook hier geldt dan dat je 3 jaar ongestoord hebt kunnen kijken.
Bij reparatie is het anders, dan geldt geen afschrijving is moet het betreffende onderdeel gratis vervangen worden.

Dat je nu een geheel nieuwe TV hebt is echt een pluspunt en nog met garantie ook.
Je leest wel eens andere verhalen over garantie claims.

De reiskosten en moeite om het terug te brengen is deze actie zeker wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:51:
Wel fijn dat je sinds de laatste update nu op de C9 ook de melding "Geen signaal" kunt uitschakelen, als de foto's/schilderijen worden weergegeven wanneer je even niets doet.
Is dat zo, ik zag hem zo snel even niet staan na de update. Ik deed mijn ontvanger uit en de "geen signaal" melding verscheen, ik dacht op basis van eerdere screenshots hier dat op dat moment ook ergens een kruisje / optie zou verschijnen om die melding uit te schakelen. Ik zal nog eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Cap schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Is dat zo, ik zag hem zo snel even niet staan na de update. Ik deed mijn ontvanger uit en de "geen signaal" melding verscheen, ik dacht op basis van eerdere screenshots hier dat op dat moment ook ergens een kruisje / optie zou verschijnen om die melding uit te schakelen. Ik zal nog eens kijken.
Alleen als je de achtergrondschilderijen laat weergeven. Zonder dat heb je de optie niet.

/edit: hij schakelt wel uit na een paar minuten schilderijtjes trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-01-2022 14:18 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wanana
HoppyF schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:11:
[...]

Dat is verrassend goed opgelost door de MM.
Het is zeker niet gebruikelijk dat je de aankoopsom terug krijgt.
Je hebt immers ruim 3 jaar TV kunnen kijken.
Klopt helemaal. Dat was alleen wel wat de medewerker aan mij vertelde.
Maakt verder niet uit. Ik ben zeer tevreden met hoe het is opgelost. Warme douche voor Mediamarkt Nordhorn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanana schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Klopt helemaal. Dat was alleen wel wat de medewerker aan mij vertelde.
Maakt verder niet uit. Ik ben zeer tevreden met hoe het is opgelost. Warme douche voor Mediamarkt Nordhorn!
Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat je in feite een verzekering hebt afgesloten bij de aankoop.
De PlusGarantie.
(zal wel iets van €200 extra gekost hebben?)

Dat is de reden dat je nu een geheel nieuwe TV hebt ontvangen.
Toch een goede deal als je in Duitsland een TV koopt want anders wordt garantie claimen na twee jaar vrijwel onmogelijk.
Hier in Nederland gelden andere garantie voorwaarden.

Die MediaMarkt PlusGarantie 5 Jahre*
PlusGarantie 5 Jahre* für TV-Geräte, Hifi, TV Receiver, Großelektro- / Einbaugeräte, Waschmaschinen, Trockner, Kühl-/Gefriergeräte, Spülen, Backofen/Herde, Kaffeevollautomaten

Kostenlose Reparatur bei Schäden durch Material- und Produktionsfehler

Keine Selbstbeteiligung

Kostenloses Leihgerät für die Dauer der Reparatur bei TV-Geräten

Verschleiß und Abnutzung von Original-Akkus

Kostenfreie Hotline und Vor-Ort-Service bei Defekt an einem sperrigen Großgerät (für alle TV-, Groß- und Einbaugeräte), keine Anfahrtskosten für den Kundendienst

Falls Reparatur nicht möglich: Austausch in ein Refurbished oder Neugerät gleicher Art und Güte

*Dieses Produkt bieten wir Ihnen in Kooperation mit unseren Versicherungspartnern an. Vermittlung erfolgt für Zurich Insurance plc NfD . Postfach 10 41 43 . 50481 Köln.

**Bei Sachschäden, die über die gesetzliche Gewährleistung oder Herstellergarantie hinausgehen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
Cap schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Ja ik zie in het "geen signaal" vakje een rood streepje. Door op de rode knop op je afstandsbediening te drukken, gaat ie dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Ja ik zie in het "geen signaal" vakje een rood streepje. Door op de rode knop op je afstandsbediening te drukken, gaat ie dan uit.
Klopt, net getest werkt hier ook op mijn C9.

Iets anders.
Weet niet zeker of het er al eerder stond op mijn TV maar ik zie op het Dashboard mijn (LG) Airco units.
Ik kan op die manier mijn Airco’s bedienen.
Niet nodig want dat kan ook met de afstandsbediening van de Airco’s zelf, via de LG ThinQ app op mijn iPhone of iPad of via Home Assistant.
Zelfs ook nog met mijn Google Assistent (mini Nest).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4cuJaNf4lexTCjLxtOVk3IXefE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UggFBtAY5tuyyGayB9peOepx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcellux
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb maar weer eens LG een mail gestuurd over de LG Oled TV's en Google Assistant. Tot mijn ergernis blijft het weer bij "we weten het niet' terwijl ik dan denk dat je dan even bij LG HQ informeert hoe dat nou zit. 8)7

Geachte heer,

Dank voor uw bericht,
vervelend om te horen dat de Google assistant functie niet werkt.

Helaas kunnen we u niet direct informeren over wanneer en of de Google Assistant functie beschikbaar zal worden op de LG modellen.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
marcellux schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:22:
Ik heb maar weer eens LG een mail gestuurd over de LG Oled TV's en Google Assistant. Tot mijn ergernis blijft het weer bij "we weten het niet' terwijl ik dan denk dat je dan even bij LG HQ informeert hoe dat nou zit. 8)7

Geachte heer,

Dank voor uw bericht,

Helaas kunnen we u niet direct informeren over wanneer en of de Google Assistant functie beschikbaar zal worden op de LG modellen.
Ze willen het je wel vertellen maar LG hq vertelt het ze gewoon helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcellux schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:22:

Geachte heer,

Dank voor uw bericht,

Tsja, aan zo’n antwoord heb je niks.

Ik kan mij voorstellen dat LG Benelux zelf geen software ontwikkeling doet en afhankelijk is van wat LG Korea aanlevert.
LG Benelux kan uiteraard wel navraag doen bij R&D Korea en dit terugkoppelen naar de klant of als het belangrijk genoeg is, melden bij de FAQ op de NL website.

Ik heb heel lang bij een groot wereldwijd bedrijf gewerkt en weet hoe support werkt en ook hoe je cases doorzet naar de tweede of derde lijn. Het kon soms even duren maar er kwam wel een antwoord of verklaring waarom iets niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
De nieuwste C9 update brengt issues met zich mee voor sommigen op AVS lees ik net. Quick menu werkt voor internal apps wel, maar niet meer voor dingen aangesloten op HDMI ports, zoals bijvoorbeeld een Xbox.

Ik maak hier veel gebruik van ,dus ik laat de update eerst maar voor wat het is. Er was wel iemand op AVS die zei dat het "smoother" lijkt nu, de motion, en beeldkwaliteit mooier. Maar kon ook placebo zijn zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Alleen als je de achtergrondschilderijen laat weergeven. Zonder dat heb je de optie niet.

/edit: hij schakelt wel uit na een paar minuten schilderijtjes trouwens.
Wat enorm suf van LG dat je zonder die schilderij achtergrond de melding niet kan weghalen. Daar was het me juist om te doen. Ik wil géén :schilderij", en graag ook geen melding. 8)7

Ach ja... ze zijn blijkbaar zo bang dat mensen hun tv aan laten staan met een zwart scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Ja dat zie ik ook... als ik die freaking "no signal image" aanzet. Maar ik wil geen image. Ik wil een zwart scherm. En dan is het rode vierkantje er niet. :X

Ach ja... first world problems. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 20-01-2022 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:50

SED

@Cap je kunt natuurlijk wel de afbeeldingen uitzetten.
Dan heb je een zwart beeld met "geen signaal" melding 😜

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monda
Cap schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 01:08:
[...]

Ja dat zie ik ook... als ik die freaking "no signal image" aanzet. Maar ik wil geen image. Ik wil een zwart scherm. En dan is het rode vierkantje er niet. :X

Ach ja... first world problems. :P
Haha dan even de microfoon knop ingedrukt houden en "scherm uit" zeggen (weer anders dan tv uit). Wil je de tv weer gebruiken, een knop indrukken. Dat is volgens mij de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Mijn 10 jaar oude Panasonic plasma vorige week vervangen door een nieuwe LG oled65g evo. Mijn ook 10 jaar oude Denon AVR op exact dezelfde wijze aangesloten. Letterlijk de hdmi kabel uit de pana getrokken en in hdmi2 van de LG gestoken. Daar waar de Pana alles afspeelde via hdmi en automatisch de Denon aan en uit schakelde, speelt de LG alleen pcm geluid af (stereo geluid) via de hdmi-arc. Alle settings in de LG en Denon nagelopen en mee gespeeld…. Hoe kan een fabrikant in een product dat 10 jaar later op de markt komt zo’n slechte hdmi-arc implementatie doen? Heel het internet afgespeurd en in alle talen en landen hetzelfde issue, zonder oplossing…Het beeld is letterlijk een plaatje, prachtig gewoon. Maar de integratie binnen een bestaande audio-setup is dramatisch slecht. Als ik dit van tevoren had geweten had ik ernstig getwijfeld of ik van jarenlang (25+) Panasonic klant naar LG was overgestapt.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Dev0o schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:32:
Mijn 10 jaar oude Panasonic plasma vorige week vervangen door een nieuwe LG oled65g evo. Mijn ook 10 jaar oude Denon AVR op exact dezelfde wijze aangesloten. Letterlijk de hdmi kabel uit de pana getrokken en in hdmi2 van de LG gestoken. Daar waar de Pana alles afspeelde via hdmi en automatisch de Denon aan en uit schakelde, speelt de LG alleen pcm geluid af (stereo geluid) via de hdmi-arc. Alle settings in de LG en Denon nagelopen en mee gespeeld…. Hoe kan een fabrikant in een product dat 10 jaar later op de markt komt zo’n slechte hdmi-arc implementatie doen? Heel het internet afgespeurd en in alle talen en landen hetzelfde issue, zonder oplossing…Het beeld is letterlijk een plaatje, prachtig gewoon. Maar de integratie binnen een bestaande audio-setup is dramatisch slecht. Als ik dit van tevoren had geweten had ik ernstig getwijfeld of ik van jarenlang (25+) Panasonic klant naar LG was overgestapt.
Je kan em nog terugbrengen als je de tv zo slecht vindt he :)

Maar misschien kan je ons vertellen wat je allemaal voor settings hebt geprobeerd zodat men je hier misschien kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 17:02
Dev0o schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:32:
Daar waar de Pana alles afspeelde via hdmi en automatisch de Denon aan en uit schakelde, speelt de LG alleen pcm geluid af (stereo geluid) via de hdmi-arc. Alle settings in de LG en Denon nagelopen en mee gespeeld…. Hoe kan een fabrikant in een product dat 10 jaar later op de markt komt zo’n slechte hdmi-arc implementatie doen?
Wel een beetje een rant post zonder concrete vraag of info. Via ARC moet je zeker Dolby Digital kunnen krijgen. Je weet echter dat LG bvb geen DTS uitstuurt ? Welke bronnen gebruik je, en met welke surround track ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:46:
[...]

Schijnbaar moest op de receiver ook de remote control functie aan staan. Dus dat werkt nu.

Enige is wel dat het nog steeds handmatig omschakelen is. Voor het journaal hoeft m'n versterker geen stroom te verbranden.

Had gehoopt dat het met versterker aan via versterker en met versterker uit via tv zou lopen. Automatische schakeling zeg maar.
Op deze manier is er niet veel verschil met optisch.
Hmm, dat is wel vreemd. Bij mijn C1 en Onkyo versterker werkt het ook niet vlekkenloos, maar wel beter. Bij inschakelen Ziggo setup-box of PS4 gaat zowel de TV als de versterker aan.
Wel heb ik soms issues dat als ik op de TV zelf Netflix / Youtube kijk er geen geluid door de versterker komt.. Oplossing is dan b.v. de ziggo box even aan/uit zetten zodat alles synchroon aan/uit gaat. ARC blijft een buggy techniek schijnbaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Dev0o Staat de geluidsuitgang op HDMI ARC, Digitaal geluid uit op Passeren en EARC uit?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bart_GR schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Hmm, dat is wel vreemd. Bij mijn C1 en Onkyo versterker werkt het ook niet vlekkenloos, maar wel beter. Bij inschakelen Ziggo setup-box of PS4 gaat zowel de TV als de versterker aan.
Wel heb ik soms issues dat als ik op de TV zelf Netflix / Youtube kijk er geen geluid door de versterker komt.. Oplossing is dan b.v. de ziggo box even aan/uit zetten zodat alles synchroon aan/uit gaat. ARC blijft een buggy techniek schijnbaar |:(
Nou, na wat meer pielen lijkt het redelijk te werken. Maar andersom dan verwacht.

Als ik op de TV nu de geluidsoutput wijzig, gaat netjes de versterker aan en uit. En de volumeregeling werkt ook. Dus op zich is dit werkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Off Topic.
Bart_GR schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:45:
[...]
....ARC blijft een buggy techniek schijnbaar |:(
Ik acht de kans groter, dat de Next buggy is en soms zo maar wat doet. Het is vooral de Ziggo software/firmware in het ding, wat de meeste 'incidenten' creëert, waardoor andere aangesloten apparatuur van slag raakt.

[ Voor 26% gewijzigd door PsiTweaker op 20-01-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik durf het niet aan om de nieuwste C9 update te installeren vanwege die quick menu issues.

Ik krijg echter nu elke keer bij het aanzetten van de C9 de melding over de update. Is dit gewoon uit te zetten en dat ik zelf handmatig zoek naar een update wanneer een nieuwe is verschenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Monda schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 06:58:
[...]

Haha dan even de microfoon knop ingedrukt houden en "scherm uit" zeggen (weer anders dan tv uit). Wil je de tv weer gebruiken, een knop indrukken. Dat is volgens mij de enige manier.
Ik weet het, maar ik heb gewoon echt geen zin om tegen mijn afstandsbediening te praten. Echt niet. Ik haat voice control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SED schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 02:04:
@Cap je kunt natuurlijk wel de afbeeldingen uitzetten.
Dan heb je een zwart beeld met "geen signaal" melding 😜
Ja precies, daar heb ik het dus over... ik heb (en wil) die klere afbeeldingen dus niet en ik hoef dus ook die geen signaal melding niet. Dat is het hele punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Twixie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Wel een beetje een rant post zonder concrete vraag of info. Via ARC moet je zeker Dolby Digital kunnen krijgen. Je weet echter dat LG bvb geen DTS uitstuurt ? Welke bronnen gebruik je, en met welke surround track ?
Ik heb in de LG de volgende settings aangepast en geprobeerd:
- uitgangsignaal op PCM, automatisch en passthrough --> alleen PCM gaf (stereo) geluid
- Surround type op: PCM, Dolby Digital, Dolby Digital plus, EAAC etc (allemaal getest, LG heeft geen DTS licentie)
- aARC uitgezet (de Denon heeft helaas geen enhanced arc op HDMI, dus Dolby Atmos is een no-go)
- HDMI-cec staat aan
- HDMI2 staat op bitstream
- Zowel Live-TV als de apps (netflix, disney, Prime, youtube) geven alleen PCM-stereo geluid door

Aan de Denon hangt een Apple TV (nog niet de 4K versie), die geeft keurig een surround signaal door aan de Denon, en het beeld speelt dan af via de LG (voorlopig even een non-4K workaround dus)

Op de Denon (AVR-1911) heb ik de volgende instellingen gedaan:
- HDMI arc staat aan, HDMIcec ook
- Nav een tip op een forum heb ik ook digital-optical aangezet op de HDMI-out (geen resultaat)

De HDMI kabel is van hoge kwaliteit. Al wel wat ouder, maar zeker een high-speed (werkte prima icm Panasonic/Denon). Deze ligt helaas onbereikbaar onder de vloer door vanwege de afstand tussen de TV en receiver (5 meter).

Ik heb diverse surround tracks getest, met name Netflix (spiderman homecoming) zowel vanaf de Netflix app als de AppleTV. Op de ATV werkt het prima, via LG-Netflix-app alleen in PCM-stereo. Ook in de Disney-app hetzelfde verhaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Dev0o op 20-01-2022 13:04 . Reden: type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Millert schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:46:
@Dev0o Staat de geluidsuitgang op HDMI ARC, Digitaal geluid uit op Passeren en EARC uit?
yep, staat allemaal zo ingesteld..(en vele andere variaties getracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Dev0o Is er een HDMI control instelling op je Denon? Zo ja, staat deze op ingeschakeld? Probeer het ook eens wanneer je de Apple TV hebt losgekoppeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Millert op 20-01-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Millert schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:09:
@Dev0o Is er een HDMI control instelling op je Denon? Zo ja, staat deze op ingeschakeld? Probeer het ook eens wanneer je de Apple TV hebt losgekoppeld.
yep deze is ingeschakeld. Ik zal vanavond de ATV even loskoppelen, maar ik zie niet in waar dat invloed op zal hebben..

Ik heb ook al gedacht om de ATV rechtstreeks aan de LG te hangen, en dus alleen via ARC het geluid naar de Denon te laten sturen (en op de Denon dus alle overige bronnen te verwijderen), maar als dat niet werkt ben ik ook de workaround met surround geluid via de ATV kwijt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dev0o schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Ik heb in de LG de volgende settings aangepast en geprobeerd:
- uitgangsignaal op PCM, automatisch en passthrough --> alleen PCM gaf (stereo) geluid
- Surround type op: PCM, Dolby Digital, Dolby Digital plus, EAAC etc (allemaal getest, LG heeft geen DTS licentie)
- aARC uitgezet (de Denon heeft helaas geen enhanced arc op HDMI, dus Dolby Atmos is een no-go)
- HDMI-cec staat aan
- HDMI2 staat op bitstream
- Zowel Live-TV als de apps (netflix, disney, Prime, youtube) geven alleen PCM-stereo geluid door

Aan de Denon hangt een Apple TV (nog niet de 4K versie), die geeft keurig een surround signaal door aan de Denon, en het beeld speelt dan af via de LG (voorlopig even een non-4K workaround dus)

Op de Denon (AVR-1911) heb ik de volgende instellingen gedaan:
- HDMI arc staat aan, HDMIcec ook
- Nav een tip op een forum heb ik ook digital-optical aangezet op de HDMI-out (geen resultaat)

De HDMI kabel is van hoge kwaliteit. Al wel wat ouder, maar zeker een high-speed (werkte prima icm Panasonic/Denon). Deze ligt helaas onbereikbaar onder de vloer door vanwege de afstand tussen de TV en receiver (5 meter).

Ik heb diverse surround tracks getest, met name Netflix (spiderman homecoming) zowel vanaf de Netflix app als de AppleTV. Op de ATV werkt het prima, via LG-Netflix-app alleen in PCM-stereo. Ook in de Disney-app hetzelfde verhaal.
Je hebt geen eARC nodig als je bronnen geen gebruik maken van HD audio formaten.
Gaat het om Dolby Atmos bv bij de Netflix app op je TV dan is ARC voldoende omdat dit doorgeven wordt met Dolby Digital.
Je Denon zou hiermee overweg moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
@Dev0o Ik ben vorige week een tijd bezig geweest om EARC aan de praat te krijgen op mijn Denon X3400. Veel topics gelezen met problemen hieromtrent en meermaals voorbij zien komen dat een ander aangesloten apparaat op de receiver problemen veroorzaakte. Allicht het proberen waard. Als het dan wel werkt kan je inderdaad de ATV direct op de televisie aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

HoppyF schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Je hebt geen eARC nodig als je bronnen geen gebruik maken van HD audio formaten.
Gaat het om Dolby Atmos bv bij de Netflix app op je TV dan is ARC voldoende omdat dit doorgeven wordt met Dolby Digital.
Je Denon zou hiermee overweg moeten kunnen.
Dankjewel voor het meedenken. eARC heb ik inderdaad niet nodig. Uit de LG heb ik getest met diverse formaten waaronder DD en DD+, echter geen enkel resultaat. Je hebt gelijk dat de Denon hier prima mee overweg kan, dat heeft de oude Panasonic wel bewezen alsook de AppleTv (en vroeger de Raspberry Kodi player)..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Cap schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:51:
[...]Ik weet het, maar ik heb gewoon echt geen zin om tegen mijn afstandsbediening te praten. Echt niet. Ik haat voice control.
Bij mijn G1 heb ik "scherm uit" in het quick menu gezet om dezelfde reden. Dat zal dan wel niet kunnen bij jouw tv zeker?

[update]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCf9sbQ4KTGhbhY2Agal3pUXDcc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pMm9TYD0Q8KSL9oYXBp7zhgs.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Scidd0w op 20-01-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dev0o schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Dankjewel voor het meedenken. eARC heb ik inderdaad niet nodig. Uit de LG heb ik getest met diverse formaten waaronder DD en DD+, echter geen enkel resultaat. Je hebt gelijk dat de Denon hier prima mee overweg kan, dat heeft de oude Panasonic wel bewezen alsook de AppleTv (en vroeger de Raspberry Kodi player)..
Je net nieuwe LG G1 kan ook DD of DD+ uitsturen.
Het moet dus gewoon gaan werken.
Alleen DTS werkt niet maar dat is wat anders.
Ik heb hier geen Denon aangesloten staan, ik heb wel een wat oudere Denon maar deze staat op zolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Cap schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:52:
[...]
Ja precies, daar heb ik het dus over... ik heb (en wil) die klere afbeeldingen dus niet en ik hoef dus ook die geen signaal melding niet. Dat is het hele punt.
En waarom wil je een heel zwart scherm als er toch geen signaal is? Op dat moment kan je toch net zo goed de tv uitzetten, want zonder signaal doet de tv verder toch niks (ten zij je de Gallery-modus aanzet, maar dat wil je niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Dev0o schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:59:
[...]Dankjewel voor het meedenken. eARC heb ik inderdaad niet nodig. Uit de LG heb ik getest met diverse formaten waaronder DD en DD+, echter geen enkel resultaat. Je hebt gelijk dat de Denon hier prima mee overweg kan, dat heeft de oude Panasonic wel bewezen alsook de AppleTv (en vroeger de Raspberry Kodi player)..
Je hebt er weinig aan maar mijn Denon AVR-X1400H werkte "out of the box" op mijn 65G1 op het moment dat ik de kabel aansloot op de ARC HDMI poort van de TV. Gaat automatisch aan en uit. Interne apps geven DD en DD+ door, etc.
Volgens mij heb ik in de tv HDMI CEC ingeschakeld en audio op HDMI gezet. That's it.

Mijn Settings:
Sound->Sound Out=>HDMI(ARC) Device
Sound->Advanced settings->DTV Audio setting=>Auto
Sound->Advanced settings->Digital Sound Output=>Auto
General->Devices->HDMI Settings=>Simplink-CEC On

[update]
EARC staat trouwens ook aan ook al support mijn Denon dit niet. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Scidd0w op 20-01-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Scidd0w schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:18:
[...]
Je hebt er weinig aan maar mijn Denon AVR-X1400H werkte "out of the box" op mijn 65G1 op het moment dat ik de kabel aansloot op de ARC HDMI poort van de TV. Gaat automatisch aan en uit. Interne apps geven DD en DD+ door, etc.
Volgens mij heb ik in de tv HDMI CEC ingeschakeld en audio op HDMI gezet. That's it.

Mijn Settings:
Sound->Sound Out=>HDMI(ARC) Device
Sound->Advanced settings->DTV Audio setting=>Auto
Sound->Advanced settings->Digital Sound Output=>Auto
General->Devices->HDMI Settings=>Simplink-CEC On

[update]
EARC staat trouwens ook aan ook al support mijn Denon dit niet. :+
Dankjewel voor deze informatie! Ik heb deze settings ook geprobeerd, maar helaas werkte dit bij mij niet. Er kwam wel geluid uit de speakers, maar dit was stereo, geen surround. Zodra ik eARC aanvink op de LG hoor ik heel even geluid uit de TV-speakers komen, maar na 2 seconden is het stil. Mijn Denon pakt dit dus niet (maar is niet erg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Dev0o Ik lees dat de Denon AVR-1911 geen DD+ ondersteunt over ARC, er moet dan terug gevallen worden op DD. Je kunt dan evengoed de receiver aansluiten via een toslink/optische kabel. Mogelijk werkt dit samen met CEC/Hdmi control en lever je er wat gebruikerservaring niks op in.
The Audio Return Channel (ARC) introduced with HDMI 1.4a function in AV receivers in general supports the same formats that are traditionally send through S/P-DIF interfaces (optical or coaxial connections). These are the following formats:​

PCM (2 channel)
Dolby Digital (up to 5.1 channel)
DTS Digital Surround (up to 5.1 channel)
https://www.avforums.com/...r-arc-denon-1913.2311093/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
PsiTweaker schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:46:
Off Topic.

[...]

Ik acht de kans groter, dat de Next buggy is en soms zo maar wat doet. Het is vooral de Ziggo software/firmware in het ding, wat de meeste 'incidenten' creëert, waardoor andere aangesloten apparatuur van slag raakt.
Mwah, ook als ik de Next helemaal niet aan heb gezet gaat het soms mis met Arc vanaf de TV naar de Onkyo. Lijkt toch een LG (of Onkyo) dingetje te zijn, want de apparaten zitten allemaal op de Onkyo aangesloten via HDMI in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:48:
[...]

En waarom wil je een heel zwart scherm als er toch geen signaal is? Op dat moment kan je toch net zo goed de tv uitzetten, want zonder signaal doet de tv verder toch niks (ten zij je de schilderij afbeeldingen aanzet, maar dat wil je niet).
Omdat ik soms even geen tv kijk (set top box uit etc) maar dat de periode te kort is om hem weer aan en uit te zetten. Dat kost dan meer dan hem met zwart beeld aan laten staan. Met beeld op zwart verbruikt ie bijna niks, is er geen slijtage aan het scherm en stoort het mijn blikveld niet met een of ander ongevraagd 'schilderij'.

Maar zoals ik zei, first world problems. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scidd0w schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:14:
[...]
Bij mijn G1 heb ik "scherm uit" in het quick menu gezet om dezelfde reden. Dat zal dan wel niet kunnen bij jouw tv zeker?

[update]
[Afbeelding]
Klopt, ouder model. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Millert schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:55:
@Dev0o Ik lees dat de Denon AVR-1911 geen DD+ ondersteunt over ARC, er moet dan terug gevallen worden op DD. Je kunt dan evengoed de receiver aansluiten via een toslink/optische kabel. Mogelijk werkt dit samen met CEC/Hdmi control en lever je er wat gebruikerservaring niks op in.

[...]

https://www.avforums.com/...r-arc-denon-1913.2311093/
Dankjewel voor deze insight, dan ga ik vanavond op dat spoor nog even verder experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Cap schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:04:
[...]
Omdat ik soms even geen tv kijk (set top box uit etc) maar dat de periode te kort is om hem weer aan en uit te zetten. Dat kost dan meer dan hem met zwart beeld aan laten staan. Met beeld op zwart verbruikt ie bijna niks, is er geen slijtage aan het scherm en stoort het mijn blikveld niet met een of ander ongevraagd 'schilderij'.
Oke duidelijk, als ik het mij goed herinner kan je in de Gallery-modus ook voor foto weergave kiezen (mits er foto's in de foto map staan) in plaats van kunstwerken. Dus als je een paar zwarte 4K afbeelding in je foto map zet en kiest voor foto weergave, dan zou je een zwart scherm moeten krijgen. Ik denk wel dat je er een aantal afbeeldingen in moet zetten, want anders werkt het misschien niet, omdat er een beveiliging tegen inbranden kan zitten op de tv. Maar dat merk je dan snel genoeg...

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 20-01-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:48
Scidd0w schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:14:
[...]

[update]
[Afbeelding]
Als je nu de "scherm uit" in de balk links bovenaan zet ben je nog sneller klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de onderste twee knoppen op de smart-remote van de G1-evo kunt toewijzen aan wat anders dan Google en Alexia. Klopt dat? (en zo ja, hoe dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 16:19
Ik heb een C9 en een boel kids thuis. Tijdens het eten wil ik de tv niet op beeld hebben want dan kijken ze er alleen maar naar. Dus gebruik ik dan de “scherm uit” functie. Hij gaat dan keurig op zwart alleen na 15 Mins gaat dat rot ding toch echt uit. Ik wil dat helemaal niet want om een oled zo snel achter elkaar weer uit en aan te zetten is niet goed.

In de instellingen kan ik niets vinden, behalve dat ik wel heb ingesteld dat hij pas na meer dan een uur uit mag gaan. Dat kan het dus ook niet zijn. Ik weet wel dat wanneer ik de YouTube app aan heb staan en dan scherm uit doe dat hij dan dus ongeveer 15 mins op zwart gaat en dan daarna gaat hij toch echt uit. Rode lampje gaat dan ook uit.

Kijk ik iets over het hoofd??

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@cypress3d Is er misschien nog een ander apparaat aangesloten zoals een receiver of soundbar? Misschien dat die uitschakelt en via HDMI de TV mee uitschakelt?

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
@cypress3d Zet hem gewoon uit? Waar staat dat je de televisie voor een half uur beter aan laat staan? Zo lang hij minimaal 15min uit staat lijkt het me prima, dan kan hij eventueel zijn onderhoudsroutine draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:49:
Iemand die recent nog airplay (casten vanaf iOS) aan het lopen heeft gekregen? Een van de tips die ik kon vinden was de naam van de TV van leestekens ontdoen, maar dat is in de huidige firmware niet aan te passen.
Poging twee. Iemand met een nieuwe TV en Airplay?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1 ... 440 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.