Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
MrIV schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:43:
Goedendag,

Ik had gehoopt dat het uitschakelen van Quickstart+ mijn problemen met de crashende Netflix app op mijn LG CX zou verhelpen. Maar helaas is het weer helemaal terug. Eigenlijk is het begonnen na de laatste firmware update (03.23.15).

Lees hier op Redditt ook dat veel mensen hier nu problemen mee hebben. Ben ik hier de enige? Ik heb LG gemaild maar krijg weinig reactie terug. Ze verwijzen alleen maar naar Netflix.

Sommige denken dat het iets met het geheugen van doen heeft. Daarom sluit ik andere openstaande apps uit voorzorg maar af (home knop lang ingedrukt houden). Kijken of dat gaat helpen.

Het is echt niet leuk tv kijken zo.
Sinds ik gisteren heb geupdate naar firmware 3.40.55 kijk ik nu 2 avonden probleemloos. Maar op een ander forum las ik van iemand dat zijn problemen juist waren begonnen bij 3.40.55 :r

Ik reken me daarom ook nog absoluut niet rijk. Ik denk toch ook echt aan een geheugen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Goedendag,

Ik had gehoopt dat het uitschakelen van Quickstart+ mijn problemen met de crashende Netflix app op mijn LG CX zou verhelpen. Maar helaas is het weer helemaal terug. Eigenlijk is het begonnen na de laatste firmware update (03.23.15).

Lees hier op Redditt ook dat veel mensen hier nu problemen mee hebben. Ben ik hier de enige? Ik heb LG gemaild maar krijg weinig reactie terug. Ze verwijzen alleen maar naar Netflix.

Sommige denken dat het iets met het geheugen van doen heeft. Daarom sluit ik andere openstaande apps uit voorzorg maar af (home knop lang ingedrukt houden). Kijken of dat gaat helpen.

ik heb sinds een week of zo ook kast van Netflix die crashed. Ben maar overgestapt op een Chromecast die er toch al aan hing...

Wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:43
Heeft iemand hier toevallig een goede (4K) HDMI splitter/switch.
Ik heb eigenlijk een HDMI poort te weinig om al mijn devices te kunnen aansluiten (Sonos Arc, Apple TV, PS5, Nintendo Switch en Ziggo Next box). Ik switch dus steeds tussen mijn Ziggo Next Box en Nintendo Switch omdat ik die het minste gebruik door de kabel te verwisselen maar zou toch handig zijn om een hdmi splitter te hebben die automatisch switcht naar het juiste signaal wanneer ik een van deze twee devices aanzet. Iemand toevallig ervaring met een goede splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

Goedendag,

Ik heb er ook last van op mijn GX, heel irritant. Wat bij mij helpt is de TV uitzetten en dan de stroom er even helemaal af, maar dat zal op hetzelfde neerkomen als wat jij doet.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
De EX-panelen komen dit jaar alleen voor de G2 uit, ben ik achtergekomen. Vanaf de C3 zal het ook op de andere modellen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 11:24
Ik heb een 55C1 die via HDMI ARC is aangesloten op een Pioneer receiver (model VSX-424K). Nu valt heel soms het geluid weg en moet de receiver uit en weer aangezet worden. Iemand die bekend is met dit probleem?

En een andere "irritatie" is dat de receiver niet automatisch inschakelt met de TV. Maar ik kan wel het volume regelen via de afstandsbediening én hem aan/uitzetten met een menuutje (3 puntjes). Werkt dat bij een soundbar wel automatisch?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:53
NoepZor schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:27:
Ik heb een 55C1 die via HDMI ARC is aangesloten op een Pioneer receiver (model VSX-424K). Nu valt heel soms het geluid weg en moet de receiver uit en weer aangezet worden. Iemand die bekend is met dit probleem?
Je zou kunnen proberen om eARC uit te schakelen, dat heeft bij mij het probleem opgelost met het geluid naar de Sonos arc.

[ Voor 3% gewijzigd door Jos-P op 10-01-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06 21:57
Jos-P schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Je zou kunnen proberen om eARC uit te schakelen, dat heeft bij mij het probleem opgelost met het geluid naar de Sonos arc.
Bij mij hielp ook het uitschakelen van eARC. Voor Netflix e.d. volstaat ARC, ook bij Dolby Atmos. Is toch allemaal gecomprimeerd naar Dolby Digital Plus. Als je blueray kijkt heb je wel eARC nodig voor TrueHD audio,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:53
En een andere "irritatie" is dat de receiver niet automatisch inschakelt met de TV. Maar ik kan wel het volume regelen via de afstandsbediening én hem aan/uitzetten met een menuutje (3 puntjes). Werkt dat bij een soundbar wel automatisch?
[/quote]

Bij de Sonos arc werkt het wel automatisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Jos-P op 10-01-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:08
HoppyF schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Er bestaat geen grijs….
Je kies dus de kleur wit en vinkt het vakje Semitransparant aan.
Dan krijg je dus wel een soort van grijs.

[Afbeelding]
Heb grijs, met licht transparant zwart achtergrond. Hiermee gaat het bijna altijd goed. Zowel HDR als SDR.
Netflix/Prime/Disney.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Herkent iemand dit? Betreft een LG C9 waarvan naar mijn weten alle instellingen m.b.t. advertenties staan uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6ZLjTs8.jpeg

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:08
Ik heb al een tijdje een 65C9 . Top apparaat! Maar nu heb ik sinds vorige week mijn Ziggo Next decoder in een dichte kast gezet, wat dus niet meer werkt in combinatie met de Magic Remote. Inmiddels duidelijk dat de Magic Remote middels IR met de Next praat (en geen RF, wat de next wel zou kunnen).

Van mijn vorige TV had ik nog een IR-oogje liggen, maar blijkbaar heeft de C9 helemaal geen IR-out. Nu kwam ik in dit topic iemand tegen die linkte naar zo'n IR-extender. Kan iemand me vertellen of dat werkt? Dat sluit je gewoon op een willekeurige USB poort aan en dan kopieert hij iedere IR-input die hij ontvangt?

Of is er inmiddels een betere methode om enkel de magic remote te gebruiken icm een Ziggo Next box die uit het zicht staat.

[ Voor 9% gewijzigd door brentnl op 10-01-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:49
NoepZor schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:27:

Het lijkt me dat dit een instelling op de televisie en/of receiver moet zijn, dat ze samen inschakelen. Dit verloopt via HDMI CEC. Mogelijk heeft dit op jouw Pioneer een andere benaming. Dan hoef je niet te downgraden naar een soundbar :+.
Hier gaat de Denon receiver (X2400 via ARC) met de televisie mee aan.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:32
Seroczynski schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:08:
Herkent iemand dit? Betreft een LG C9 waarvan naar mijn weten alle instellingen m.b.t. advertenties staan uitgeschakeld.

[Afbeelding]
Ja zelfde op C1. Alles staat uit en soms als je tv aan zet onderaan in grijze balk die onzin.
Echt waardeloze ongevraagde B.S.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 22:08
Hoop dat jullie mij advies kunnen geven, want ik kom er tot nu toe niet uit..

Ik heb een LG C9 55" (laatste firmware). Ik gebruik ARC om het geluid naar mijn receiver (ondersteunt ARC) te sturen. Dit werkt allemaal naar behoren.. ware het niet dat dolby Digital (plus) geluid zo nu en dan een zeer slechte geluidskwaliteit weergeeft. Net alsof het geluid zwaar compressed is; "jittery", hapjes uit het geluid in de hoge frequenties. Alsof de bitrate te laag is, echter alles werkt 100% qua data-toevoer (met netwerkkabel aan router).

Bij het weergeven van stemmen is dit het meest hoorbaar, maar niet énkel uit de center. Als ik de receiver op stereo forceer (met DD input), klinkt het namelijk net zo slecht over de stereo-speakers.

Het al diverse dingen geprobeerd, maar niets helpt:
- andere HDMI kabel van de OLED naar receiver (zowel hdmi 2.1 kabel als 2.0 geprobeerd)
- instellingen onder audio veranderd op OLED; passthrough/auto enz.
- stekkers van apparaten verwisseld/omgedraaid, alles in 1 stopcontact gestoken enz.
- nagegaan of het aan de speakerkabels lag of 1 specifieke speaker: nope.

Wat ik erg vreemd vind, is dat DTS geluid geen problemen geeft (!) Echter als ik dus DD (plus) afspeel, kan het probleem optreden. Bijvoorbeeld via de Netflix App of (externe bron) via de Chromecast Ultra.
Als ik een game speel op mijn PS4 (DTS) heb ik bijvoorbeeld nog nooit last gehad van dit probleem.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelnats
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-12-2024
Hi allemaal,

Ik ben van plan om de LG OLED65C16LA te bestellen. Ik wilde deze graag op laten hangen aan de muur.
Qua muurbeugel heb ik geen harde eisen. Het zou fijn zijn als ik bij de achterkant kan om af en toe een extra HDMI kabel aan te sluiten.

Ik heb de volgende muurbeugels op het oog:
- Vogel's Comfort 3605
- BlueBuilt Vaste Muurbeugel 40-80" Zwart

De voornaamste reden is de prijs. Ik hoef mijn tv niet te kunnen draaien of kantelen oid.

Hebben nog enig advies, zaken waar ik op moet letten? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-alt-del-f4
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-07 15:13
Is er hier iemand met een C1 48" OLED?

Ik kan nergens op internet vinden op welke plek de VESA mount gaten zitten. Wil/kan iemand deze voor mij opmeten? Aangezien ik met de huidige lockdown niet even naar de MediaMarkt kan fietsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
ctrl-alt-del-f4 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:24:
Is er hier iemand met een C1 48" OLED?

Ik kan nergens op internet vinden op welke plek de VESA mount gaten zitten. Wil/kan iemand deze voor mij opmeten? Aangezien ik met de huidige lockdown niet even naar de MediaMarkt kan fietsen!
De onderste mountpunten zitten 15cm van onderaf gemeten.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:02
Sinds onlangs WiFi problemen met mijn 55C8. Series beginnen te bufferen of kwaliteit vliegt omlaag. Test geeft een max snelheid van ca. 90 mbps, resultaten variëren flink. iPhone haalt met gemak 200 mbps vanaf dezelfde locatie.

Ik heb glasvezel 200/200 van KPN in combinatie met een Experia V10a router.

Ik denk dat dit begonnen is sinds kpn de mogelijkheid om 2.4 ghz / 5 ghz te splitsen verwijderd heeft. Is nu dus 1 SSID geworden, waardoor ik niet meer kan kiezen op welke frequentie de tv verbinding maakt.

Iemand een oplossing hiervoor of een vergelijkbaar probleem gehad?

[ Voor 7% gewijzigd door Kubusje op 10-01-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al een OS reboot / harde reset geprobeerd? En heb je anders de optie om een kabeltje vanaf je router naar de tv te laten lopen? Anders kan je evt nog denken aan een andere (modem)router die je Experia vervangt, of een accesspoint met een eigen wifi netwerk dat je bedraad aan je experia V10 koppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Hoe kan ik voorkomen dat andere mensen mijn tv zien en proberen te connecten met hun telefoon? Een of andere lolbroek hier in het app complex probeert continue toegang te krijgen tot mijn tv. Kan ik iets instellen op de G1 zodat alleen telefoons van binnen mijn eigen wifi netwerk dit kunnen?

Gezocht op dit topic, kom alleen een topic uit 2018 tegen betreft een Samsung tv en werkt anders daar. Vreemd genoeg is het ook een galaxy s7 welke probeert te connected bij mij net als in dat topic. Vreemde tel in 2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb in december 2021 een mooie LG 77G1RLA gekocht. Na jarenlang Sony tv's te hebben gehad toch maar eens de stap gezet naar een LG ook al zat het in het begin niet echt lekker. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik kwalitatief een minder toestel koop als ik een LG product zou aanschaffen. Maar de TV bevalt mij super. Van een 55 inch TV naar een 77" inch dat is een hele grote stap. Ik heb een PS5 erop aangesloten en dat werkt super op 120Hz. De TV is superplat en het geluid is vele malen beter. WebOS werkt ook meer dan prima. Het is alleen jammer dat je bij zo'n duur toestel een kunstof remote krijgt ipv een luxere variant, maar ook deze voldoet prima.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:47
Kubusje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:43:
Sinds onlangs WiFi problemen met mijn 55C8. Series beginnen te bufferen of kwaliteit vliegt omlaag. Test geeft een max snelheid van ca. 90 mbps, resultaten variëren flink. iPhone haalt met gemak 200 mbps vanaf dezelfde locatie.

Ik heb glasvezel 200/200 van KPN in combinatie met een Experia V10a router.

Ik denk dat dit begonnen is sinds kpn de mogelijkheid om 2.4 ghz / 5 ghz te splitsen verwijderd heeft. Is nu dus 1 SSID geworden, waardoor ik niet meer kan kiezen op welke frequentie de tv verbinding maakt.

Iemand een oplossing hiervoor of een vergelijkbaar probleem gehad?
Check of het wifi 5ghz kanaal onder de 100 staat. Nadat ik deze op kanaal 36 had gezet, heb ik geen wifi problemen meer met mijn c8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
r0p schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:34:
Hoe kan ik voorkomen dat andere mensen mijn tv zien en proberen te connecten met hun telefoon? Een of andere lolbroek hier in het app complex probeert continue toegang te krijgen tot mijn tv. Kan ik iets instellen op de G1 zodat alleen telefoons van binnen mijn eigen wifi netwerk dit kunnen?

Gezocht op dit topic, kom alleen een topic uit 2018 tegen betreft een Samsung tv en werkt anders daar. Vreemd genoeg is het ook een galaxy s7 welke probeert te connected bij mij net als in dat topic. Vreemde tel in 2022
Misschien heeft grappenmaker ook een lg tv en doet ie het niet bewust?
Probeer eens naam van je tv te veranderen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je maakt toch gebruik van eigen (beveiligd) WiFi netwerk neem ik aan?
Iemand anders kan dan onmogelijk verbinding met je TV maken zonder het WiFi wachtwoord.
Als het alleen om de afstandsbediening gaat kan het ook niet.
De afstandsbediening is gekoppeld met jou TV en kan je niet zomaar met een andere LG TV gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
HoppyF schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Iemand anders kan dan onmogelijk verbinding met je TV maken zonder het WiFi wachtwoord.
De afstandsbediening is gekoppeld met jou TV en kan je niet zomaar met een andere LG TV gebruiken.
Kan toch? Als bijvoorbeeld screenshare of met bluetooth. Je krijgt dan melding op je tv, maar connecten lukt niet. Ik denk dat @Anoniem: 34607 dat ziet. Iemand wil connecten met je tv. Niet dat ze connect zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klopt, de koppelverzoeken met bluetooth apparaten zijn een 'hel' ;) in een dichtbewoonde omgeving. Allerlei apparaten die zichzelf op flinke afstand vindbaar maken en vaak ook zonder koppelcode te koppelen zijn. En omgekeerd kan je ook inkomende koppelverzoeken krijgen als je eigen apparaat standaard vindbaar is.

Praktijkervaring met de LG C9 OLED:

Als ik via mijn bluetooth earbuds wil luisteren dan kan ik niet simpelweg "bluetooth" als geluidsuitvoer in het menu van WebOS kiezen zodat ie koppelt met het laatst verbonden / in de buurt actieve device, zoals dat bij een fatsoenlijke implementatie wel gebeurt. :/

Nee, ik moet elke keer weer vanaf "bluetooth" dóór naar de "device list" en dan mijn earbuds uit de lijst selecteren. Ongelukkige bijkomstigheid is echter dat de tv altijd automatisch ook naar andere apparaten begint te zoeken (niet uit te zetten), en dan elke keer een Bose bluetooth speaker van een buur vindt.

Dankzij de heerlijke vertraging in het selectiemenu (veroorzaakt door die ongevraagde automatische zoekactie van de tv) + onlogische verspringing van de cursor gebeurt het maar al te vaak dat ik door pijltje naar onderen niet bij mijn earbuds bovenaan in de lijst kom, maar onderaan in de lijst bij de zojuist vanzelf gevonden Bose van de buren. Dankzij de vertraging toont ie dat echter pas later en als je dan al op "ok" hebt gedrukt in de veronderstelling dat je met 1x pijltje naar onderen toch echt de earbuds bovenaan de lijst zijn en "ok" is al geschied. En aldus ben je ongevraagd verbonden met de Bose van de buren en daar speelt dan waarschijnlijk tv-geluid af. :P

Dit ritueel herhaalt zich bijna wekelijks. :)

Soortgelijk gevalletje: een buur heeft ook een (mobiele) Philips Hue lamp, maar die is blijkbaar niet gekoppeld. Elke keer koppelt mijn Hue app vanzelf die lamp weer, en elke keer verwijder ik hem weer. Op een gegeven moment ben ik er maar mee gestopt en heb ik de lamp weggemoffeld in een aparte 'kamer' onderin de lijst, zodat ie tenminste uit het zicht is.

[ Voor 79% gewijzigd door Cap op 11-01-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:50

Al geprobeerd om Smartshare/Wifi-direct uit te zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p

r0p

HoppyF schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Mijn tv zit op mijn eigen wifi netwerk maar blijkbaar zend het ook een signaal uit waarbij andere mensen mijn tv kunnen zien. Bluetooth wellicht. Krijg continue de melding in beeld dat iemand zijn telefoon wil koppelen aan mijn tv. Ja mijn wifi netwerk is gewoon beveiligd. Maar moet nu dus elke keer die melding weg klikken en kan het niet blocken. Dus ben nu aan het kijken wat ik kan uitzetten of moet aanpassen zodat mijn tv alleen zichtbaar is voor mijn eigen devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p

r0p

Rembock schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Al geprobeerd om Smartshare/Wifi-direct uit te zetten? :)
Daar ben ik naar opzoek geweest maar kom het niet tegen in de menu's. Ook de handleiding van de tv wordt ik geen wijs van. Waar kan ik dat vinden in de menu's? Mijn g1 heeft de nieuwste software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r0p schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Mijn tv zit op mijn eigen wifi netwerk maar blijkbaar zend het ook een signaal uit waarbij andere mensen mijn tv kunnen zien. Bluetooth wellicht. Krijg continue de melding in beeld dat iemand zijn telefoon wil koppelen aan mijn tv. Ja mijn wifi netwerk is gewoon beveiligd. Maar moet nu dus elke keer die melding weg klikken en kan het niet blocken. Dus ben nu aan het kijken wat ik kan uitzetten of moet aanpassen zodat mijn tv alleen zichtbaar is voor mijn eigen devices.
Kan geen WiFi zijn want iemand kan niet zomaar op jouw netwerk.
Blijft Bluetooth over.
Gebruik je zelf Bluetooth?
Zet deze anders eens uit om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
r0p schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Daar ben ik naar opzoek geweest maar kom het niet tegen in de menu's. Ook de handleiding van de tv wordt ik geen wijs van. Waar kan ik dat vinden in de menu's? Mijn g1 heeft de nieuwste software versie.
Ben zelf ook online gaan zoeken, maar kan het nu ook niet vinden. Op Reddit lees ik veel soortgelijke problemen, makkelijkste optie is om wifi uit te schakelen. Anderen praten weer over een app genaamd "Smartshare" waar je Discoverable uit kunt schakelen.
Als ik thuis ben zal ik ook eens kijken hoe dit uit te schakelen is, maar ik heb een BX dus WebOs 5. Als ik meer weet post ik het hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-06 13:47

aspellinside

Out Of Control

HoppyF schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Kan geen WiFi zijn want iemand kan niet zomaar op jouw netwerk.
Blijft Bluetooth over.
Gebruik je zelf Bluetooth?
Zet deze anders eens uit om het te testen.
Het moet bluetooth zijn inderdaad. Ik had er op m'n vorige (Samsung) TV ook last van. Toen heb ik m'n TV- naam veranderd in 'Rot Op', dat hielp wel. :D

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:58
r0p schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:23:
[...]

https://eguide.lgappstv.com/manual/gb/12005.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@pwh53 Dat is volgens mij een handleiding voor LG TV's die (nog) geen WebOs hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:58
Rembock schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:20:
@pwh53 Dat is volgens mij een handleiding voor LG TV's die (nog) geen WebOs hebben
http://kr.eguide.lgappstv..._mr3_e03/e_dut/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Daar staat niets in over Smartshare/Wifi-direct.

Ik heb nu wel iets gevonden in de LG ThinQ android-app wat mogelijk de oplossing kan zijn.
Als je de app opstart en je TV gekoppeld hebt kun je de tegel aanklikken van je TV, hierna kun je op de 3 puntjes rechtsboven klikken en kiezen voor de optie "LG ThinQ TV Settings/LG ThinQ tv-instellingen". In dit menu staat de optie "Mobile content permission/Toestemming mobiele inhoud", misschien helpt het uitschakelen van deze functie @r0p ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De QD OLED technologie van Samsung zoals beschreven in het Tweakers frontpage artikel belooft toch wel wat. Eerst zien dan geloven natuurlijk, maar als Sony het dit jaar in zijn top of the line tv implementeert dan wil dat echt wel wat zeggen.

Met name het grotere kleurvolume icm hogere kleurverzadiging bij hoge helderheid lost beperkingen op van de huidige WOLED technologie. Dit kan echt een flinke verbetering betekenen.

Het - zoals het artikel het noemt - "antwoord van LG" met de OLED EX-panelen lijkt niet meer dan een doorontwikkeling van het EVO paneel, waarmee niet veel meer dan het verder verhogen van de helderheid bereikt wordt. En dat terwijl het EVO paneel al niet meer is dan een mooi marketing naampje van het al jaar op jaar geleidelijk doorontwikkelde originele LG (W)OLED paneel.

Punt is, met de WOLED technologie zullen de inherente beperkingen mbt de kleurenweergave niet worden opgelost. Je kunt dit dus moeilijk het LG antwoord op QD OLED noemen.

Natuurlijk, eerst zien dan geloven, maar toch... er gaat verandering aankomen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:32:
De QD OLED technologie van Samsung zoals beschreven in het Tweakers frontpage artikel belooft toch wel wat. Eerst zien dan geloven natuurlijk, maar als Sony het dit jaar in zijn top of the line tv implementeert dan wil dat echt wel wat zeggen.

Met name het grotere kleurvolume icm hogere kleurverzadiging bij hoge helderheid lost beperkingen op van de huidige WOLED technologie. Dit kan echt een flinke verbetering betekenen.

Het - zoals het artikel het noemt - "antwoord van LG" met de OLED EX-panelen lijkt niet meer dan een doorontwikkeling van het EVO paneel, waarmee niet veel meer dan het verder verhogen van de helderheid bereikt wordt. En dat terwijl het EVO paneel al niet meer is dan een mooi marketing naampje van het al jaar op jaar geleidelijk doorontwikkelde originele LG (W)OLED paneel.

Punt is, met de WOLED technologie zullen de inherente beperkingen mbt de kleurenweergave niet worden opgelost. Je kunt dit dus moeilijk het LG antwoord op QD OLED noemen.

Natuurlijk, eerst zien dan geloven, maar toch... er gaat verandering aankomen! d:)b
Wat je zegt eerst zien dan geloven!
Ik had ook al bij dat artikel gereageerd.
Het valt mij enorm tegen dat Samsung geen werkende QD OLED heeft getoond tijdens de CES.
Een gemiste kans.
Je kunt met een presentatie immers flink scoren omdat alle techno sites hier bovenop zullen zitten.
Nu is er alleen maar wat op papier.
Als Sony met iets komt is dat wel hoopgevend, daar heb ik nog wel vertrouwen in.
Het antwoord van LG is inderdaad zwak want EX is een doorontwikkeling van wat er nu al is.
Helemaal nieuw en anders is het niet.
Toch zal LG vast niet bij de pakken neer gaan zitten en zich straks door Samsung af laten troeven.
In 2023 dus pas meer denk ik.
Over prijzen is al helemaal niets bekend dus of QD OLED concurrerend zal zijn is maar de vraag.
In het begin zal het vast flink boven de huidige G modellen liggen.

Hoe dan ook fijn dat er ontwikkelingen zijn want de techniek staat nooit stil en verbeteringen zijn er altijd nog mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:29

OMX2000

By any means necessary...

HoppyF schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:51:
[...]

Wat je zegt eerst zien dan geloven!
Ik had ook al bij dat artikel gereageerd.
Het valt mij enorm tegen dat Samsung geen werkende QD OLED heeft getoond tijdens de CES.
Een gemiste kans.
Je kunt met een presentatie immers flink scoren omdat alle techno sites hier bovenop zullen zitten.
Nu is er alleen maar wat op papier.
Als Sony met iets komt is dat wel hoopgevend, daar heb ik nog wel vertrouwen in.
Het antwoord van LG is inderdaad zwak want EX is een doorontwikkeling van wat er nu al is.
Helemaal nieuw en anders is het niet.
Toch zal LG vast niet bij de pakken neer gaan zitten en zich straks door Samsung af laten troeven.
In 2023 dus pas meer denk ik.
Over prijzen is al helemaal niets bekend dus of QD OLED concurrerend zal zijn is maar de vraag.
In het begin zal het vast flink boven de huidige G modellen liggen.

Hoe dan ook fijn dat er ontwikkelingen zijn want de techniek staat nooit stil en verbeteringen zijn er altijd nog mogelijk.
Ik denk dat LG zich helemaal geen grote zorgen hoeft te maken. Het verschil in kwaliteit zal voor een relatief kleine groep de meerprijs waard zijn. Terwijl LG in het 1000-2000 euro segment weinig te vrezen heeft.

De vraag is of LG nog veel gaat investeren in innovatie mbt OLED of gaan ze meer geld steken in de ontwikkeling van microled. Waar de race nog volledig open ligt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 21:01

Sebazzz

3dp

Zag ik nou dat we weer nieuwe schilderijen hebben bij het "HDMI no input" scherm?" ;)

Misschien als er weer concurrentie op beeldkwaliteit is, gaat men zich weer richten om de Smart-TV platformen aantrekkelijker te maken :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:46

epo

OMX2000 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Ik denk dat LG zich helemaal geen grote zorgen hoeft te maken. Het verschil in kwaliteit zal voor een relatief kleine groep de meerprijs waard zijn. Terwijl LG in het 1000-2000 euro segment weinig te vrezen heeft.

De vraag is of LG nog veel gaat investeren in innovatie mbt OLED of gaan ze meer geld steken in de ontwikkeling van microled. Waar de race nog volledig open ligt.
Exact dat en Theo heeft ook een aantal goede punten :

YouTube: QD-OLED vs WRGB OLED vs Mini LED TV First Impressions at CES 2022 - ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:24
Sebazzz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:15:
Zag ik nou dat we weer nieuwe schilderijen hebben bij het "HDMI no input" scherm?" ;)

Misschien als er weer concurrentie op beeldkwaliteit is, gaat men zich weer richten om de Smart-TV platformen aantrekkelijker te maken :)
Liever op de beste dumb screens wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Millert schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:51:
[...]

Het lijkt me dat dit een instelling op de televisie en/of receiver moet zijn, dat ze samen inschakelen. Dit verloopt via HDMI CEC. Mogelijk heeft dit op jouw Pioneer een andere benaming. Dan hoef je niet te downgraden naar een soundbar :+.
Hier gaat de Denon receiver (X2400 via ARC) met de televisie mee aan.
Jos-P schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Ik had eARC al uitgeschakeld staan. Ik denk dat het een soort mismatch is tussen de ARC settings. Als het goed is kan de receiver wel aangezet worden. Via het puntjesmenu doet hij het ook daadwerkelijk en tijdens het configureren van de universele afstandsbediening in het menu ook. Alleen dus niet automatisch bij het aanzetten van de TV.

Verder is mijn geluidssysteem niet heel fancy, het is een VSX-424 receiver ooit gekocht voor 133 euro bij de mediamarkt. Daar hangen een paar Q acoustics 2020i speakers aan en een zelfbouw subwoofertje (in de stijl van een BK XLS200). Betwijfel of een Sonos Arc setup zoveel minder klinkt, al is dat wel een heel stuk duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
@NoepZor Dat is inderdaad een scheve vergelijking wat dat betreft, al zou het me niet verbazen wanneer je huidige set-up in stereo weergave beter presteert.
De handleiding van VSX-424 laat wat onduidelijkheid bestaan over de ARC functionaliteit en of het apparaat wel of niet mee inschakelt. Pagina 36 van de handleiding geeft hierover uitleg. https://intl.pioneer-audi...manuals/docs/ARC8319A.pdf

Op de LG zijn het de Simplink HDMI-CEC en Auto Power Sync instellingen waarmee je normaal de receiver mee kan laten inschakelen en bedienen met de tv remote.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Millert schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:38:
@NoepZor Dat is inderdaad een scheve vergelijking wat dat betreft, al zou het me niet verbazen wanneer je huidige set-up in stereo weergave beter presteert.
De handleiding van VSX-424 laat wat onduidelijkheid bestaan over de ARC functionaliteit en of het apparaat wel of niet mee inschakelt. Pagina 36 van de handleiding geeft hierover uitleg. https://intl.pioneer-audi...manuals/docs/ARC8319A.pdf
De handleiding van de receiver is inderdaad erg vaag. Komt een beetje over van als je geluk hebt doet ie iets.
Op de LG zijn het de Simplink HDMI-CEC en Auto Power Sync instellingen waarmee je normaal de receiver mee kan laten inschakelen en bedienen met de tv remote.
De Simplink setting kan in vinden, maar Auto Power Sync zie ik zo niet terug.
http://kr.eguide.lgappstv..._e04/e_dut/settings.html#

Onder Apparaten >> HDMI instellingen kijk ik.

Ene kant denk ik van jammer niet compatible werkt niet. Maar aan de andere kant kan hij gewoon de boel aan/uit zetten en werkt dit ook op moment van instellen universele afstandsbediening. Dan vraagt hij of de receiver aan staat en dat is dan ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@NoepZor Ik heb een CX dus mogelijk verschilt dit van de C1. Ik vind de instelling bij Verbinding - Instellingen apparaataansluiting - Auto inschakelsync. Maar die staat hier uit.. Dus even in de Denon gekeken, daar zit de instelling die de receiver mee inschakelt. Iets soortgelijks in jouw Pioneer misschien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqR8PUaq4jiEUpNHJWWbB87M_y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvWahSITwO2PixdfcTFAUNyW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:16
Ik ben van plan een LG 55G1 aan te schaffen.

Deze wil ik eerst tijdelijk op pootjes plaatsen, voordat ik hem op een andere plek ophang.

Nu vind ik die pootjes van LG wel erg duur, dan komt er zomaar ineens 150 euro extra bij.

Is het ook mogelijk om een universele standaard als deze te gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cvJ1hWX9bBJN1tqOjRB0ulupMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWtzag8OPfJa0xiR2uH7c5DU.jpg?f=fotoalbum_large

Het zou toch maar voor tijdelijk zijn, maar omdat de G1 een meegeleverde muurbevestiging bevat twijfel ik dus of dit wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudyy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:11:
Ik ben van plan een LG 55G1 aan te schaffen.

Deze wil ik eerst tijdelijk op pootjes plaatsen, voordat ik hem op een andere plek ophang.

Nu vind ik die pootjes van LG wel erg duur, dan komt er zomaar ineens 150 euro extra bij.

Is het ook mogelijk om een universele standaard als deze te gebruiken:

[Afbeelding]

Het zou toch maar voor tijdelijk zijn, maar omdat de G1 een meegeleverde muurbevestiging bevat twijfel ik dus of dit wel gaat werken.
Een G1 heeft ook VESA gaten dus als deze standaard VESA afmetingen heeft moet het passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Millert schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:07:
@NoepZor Ik heb een CX dus mogelijk verschilt dit van de C1. Ik vind de instelling bij Verbinding - Instellingen apparaataansluiting - Auto inschakelsync. Maar die staat hier uit.. Dus even in de Denon gekeken, daar zit de instelling die de receiver mee inschakelt. Iets soortgelijks in jouw Pioneer misschien?

[Afbeelding]
Dat menu van mijn receiver werkt alleen via een composiet ;( Die zit niet op de 55C1 voor zover ik weet. Dan moet ik er een extern scherm bij halen. Maar volgens mij kan ik alleen CEC aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 18:57

afca020

X X X

Inmiddels ook bezitter van een 77 B1 voor met name mijn Series X en Netflix. Het beeld is prachtig maar het geluid schrok ik wel van, valt enorm tegen. Geluid bij Netflix met HDR/DB content is nog te doen na calibratie maar bij gamen met game optimizer aan is het geluid m.i. ronduit schandalig voor een tv in die prijsklasse. Hebben jullie wellicht tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 06-07 18:25
afca020 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:07:
Inmiddels ook bezitter van een 77 B1 voor met name mijn Series X en Netflix. Het beeld is prachtig maar het geluid schrok ik wel van, valt enorm tegen. Geluid bij Netflix met HDR/DB content is nog te doen na calibratie maar bij gamen met game optimizer aan is het geluid m.i. ronduit schandalig voor een tv in die prijsklasse. Hebben jullie wellicht tips?
Tja, de televisies worden steeds dunner en eigenlijk is het geluid wat uit de televisies van tegenwoordig komt gewoon niet afdoende, zeker in combinatie met zo’n prachtig beeld. Om even een talkshow o.i.d. te kijken prima, maar anders schakel ik toch over naar extern geluid.

Een soundbar of andere externe oplossing is de beste oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:49
Dan heb je helaas verkeerde verwachtingen van zeer dunne moderne tv's. Dat kan je op geen enkel vlak vergelijken met een geluidsysteem of zelfs een soundbar. Als geluid belangrijk voor je is,overweeg er dan wat bij aan te schaffen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:46
Ik zou beginnen met alle optimizer snufjes en semi Dolby not-so-true DTS Atmos met mega mix super oversampling en extra yoghurt surround uit te zetten. Daarna zou ik beginnen met sparen voor een leuke externe geluids oplossing. Als je iets meer ruimte hebt dan alleen voor een soundbar kan je ook eens op Marktplaats kijken en zeer voordelig een setje luidsprekers kopen met een receiver.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:24
Wren schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:12:
[...]

Dan heb je helaas verkeerde verwachtingen van zeer dunne moderne tv's. Dat kan je op geen enkel vlak vergelijken met een geluidsysteem of zelfs een soundbar. Als geluid belangrijk voor je is,overweeg er dan wat bij aan te schaffen.
Dat ben ik niet met je eens. Het geluid van de moderne tv’s kan substantieel beter zijn dan tv’s van vroeger. Bij mijn G1 laat ik regelmatig mn audioset uit, ook bij films of series, omdat het geluid in de meeste gevallen goed genoeg is. Ik denk niet dat een basic soundbar hier verbetering oplevert tov tv geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Deleon78 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Het geluid van de moderne tv’s kan substantieel beter zijn dan tv’s van vroeger. Bij mijn G1 laat ik regelmatig mn audioset uit, ook bij films of series, omdat het geluid in de meeste gevallen goed genoeg is. Ik denk niet dat een basic soundbar hier verbetering oplevert tov tv geluid.
Ik ben van mening dat de audioervaring zeer subjectief is. Mijn overgang van een 5 jaar oude dikke Philips (wel 8xxx reeks) naar een C1 was een deceptie qua geluidservaring en heb een soundbar (Sonos Arc) aangeschaft waar ik happy mee ben.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tv's klinken in vergelijk met een audioinstallatie natuurlijk beroerd. Helaas klinken heel, heel erg veel soundbars in vergelijking met diezelfde audioinstallatie ook beroerd. Ja, het kan harder dan de tv, maar dat is nog wat anders dan goed geluid. Problemen als schel, blikkerig, hol, boemend geluid die je met wisselend doch beperkt succes dmv de ingebouwde DSP kan beperken of juist erger maken. Multikanaalsweergave / plaatsing is ook problematisch bij een reep van pakweg een meter breed (tenzij je zelf ook op plusminus een meter afstand van de tv zit).

Kijk dus wel goed uit wat je koopt. Of denk in ieder geval goed na over je ver wachtingen. Als het criterium vooral is dat het harder moet kunnen of met meer (matig) laag, dan heb je veel opties. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 13-01-2022 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:22
Ik had een LG SK10Y met spk8 achterspeakers, en dat was voor films echt wel dikke prima hoor! In de movie stand een erg ruimtelijke ervaring, en losse achterspeakers helpen natuurlijk ook. Destijds zo'n 500 euro voor die set betaald. Ik heb nu een 4.1 opstelling van zo'n 5x dat bedrag (Powernode N330, 2x Pulse flex 2i, Wharfedale Linton Heritage fronts (tot 2 weken geleden Focal Aria 906 die ik ook nog heb)), en ik denk dat het in rapportcijfers voor mij voor film kijken van een 7,5 naar een 9 gegaan is. Voor stereo muziek daarentegen... soundbar een 3 of 4, huidige set een 9.
P.s. mijn 65C8 klinkt, op zijn voet in een groot Ikea meubel, ook verre van slecht, met een verrassend diepe bas. Kan me wel voorstellen dat het aan een kale muur een stuk dunner klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kan alleen op mijn eigen ervaring afgaan. Ik heb zelf onlangs enkele recente (LG) soundbars in de c.a. 300-600 euro klasse thuis uitgeprobeerd.

Toegegeven, het waren op 1 na uitvoeringen zonder subwoofer. Als ik dan naar een soundbar ga is de voorwaarde wel dat er niet ook nog een losse basunit bij moet, anders kan ik het net zo goed houden bij een (stereo)set speakers die van zichzelf wel beschaafd laag kan geven.

Verder ben ik niet op zoek naar heel diep laag (buren, huisgenoten) maar wel naar een gecontroleerd laag zonder resonanties dat netjes afvalt onder de pakweg 80 Hz.

Het resultaat vond ik bedroevend slecht. Ja het kon harder, maar daar was ik eigenlijk niet naar op zoek. De kwaliteit van stemmen was afhankelijk van de gekozen mode wat beter dan van de tv maar dat kwam eigenlijk alleen door het simpele feit dat de soundbar speakers naar voren gericht zijn itt die van de aan de muur gemonteerde OLED. Daardoor komt het hoog natuurlijk vanzelf beter door. Met gemonteerde voet klinkt een C8 aanmerkelijk beter dan zonder, zo had ik al ervaren.

De "standaard" setting was bij elke soundbar echt heel onnatuurlijk. De verschillende DSP settings varieerden afhankelijk van de keuze van schel, metalig tot wazig of ronduit muffled. Plaatsing van het geluid was nihil te noemen op een paar meter afstand. Dolby Atmos was lachwekkend slecht, een gimmick.

De uitvoering met de subwoofer had natuurlijk meer, dieper laag maar dat was de rest van het frequentiespectrum was niets beter. En ik was dus niet op zoek naar voelbaar laag en een extra kastje op de vloer. :)

Een gebalanceerde, natuurlijke weergave met een onopdringerige bas heb ik er niet uit kunnen krijgen. En daar was ik naar op zoek. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 13-01-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 18:57

afca020

X X X

Had hiervoor een 2019 Q80R met ook 40W audiovermogen maar die klonk aanzienlijk beter, had niet gedacht dat het zo zou verschillen tussen twee recente tv's met hetzelfde vermogen.

Ben zelf nog in het bezit van een puike set Boston Acoustics uit de A-serie (in totaal 5.1 maar zou eventueel een 3.1 kunnen neerzetten in de huidige setup, rearspeakers is niet mogelijk gezien de bank tegen de muur staat) die momenteel niet in gebruik zijn. Wordt dus een receiver aanschaffen en die speakers gebruiken of eventueel overwegen om een setje vloerstaanders in huis te halen in ruil voor de Boston Acoustics. Soundbar ben ik zelf geen liefhebber van, voor dat geld haal je audiotechnisch veel beter spul in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Je kunt een B1 ook niet vergelijken met een G1.
De G is duidelijk een klasse beter maar daar betaal je ook voor.
Op de B modellen is bezuinigd en dus ook op het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:59
Aan de Belgische gebruikers: ik had onlangs gelezen dat VRT NU app beschikbaar was voor Smart TVs. Echter vind ik deze niet terug in de LG Content store. VTM Go en allerlei andere apps kom ik wel tegen. Iemand enig idee? We gebruiken nu een Chromecast speciaal voor VRT NU, zou handig zijn dat dit rechtstreeks vanop de TV beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Aan Hollandse kijkers :p

Videoland klagers:
Er staat nog een app in LG store. Een test versie. (Ze zijn dus bezig om het beter te maken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 12:06

SED

Werkt die zowel in zuid als noord Holland?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SED schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:38:
Wie weet… ;)
Probeer het maar.
Bij de Videoland app staat “alleen voor genodigden”.
Ik kan het niet testen want heb al lang geen account meer.
Die eerdere beloften van Videoland zijn weinig waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Das een probleem.
Ik heb geen videoland account en woon niet in een van de genoemde provincies 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
SED schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:38:
Nee, alleen Holland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 20:05
dotacom schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:21:
Aan de Belgische gebruikers: ik had onlangs gelezen dat VRT NU app beschikbaar was voor Smart TVs. Echter vind ik deze niet terug in de LG Content store. VTM Go en allerlei andere apps kom ik wel tegen. Iemand enig idee? We gebruiken nu een Chromecast speciaal voor VRT NU, zou handig zijn dat dit rechtstreeks vanop de TV beschikbaar is.
De uitrol is maar voor een 'beperkt' aantal Smart TVs. Concreet:
  • Live: Android TV, tv-boxen van Proximus en Telenet
  • In development: tv-box van Orange, Apple TV en Samsung TV
Zie het persbericht: https://www.vrt.be/vrtnws...vrt-nu-tv-app-gelanceerd/

Om hun roadmap te beïnvloeden kan je hun korte enquête invullen. Alle beetjes helpen.
Die link vind je terug op deze supportpagina: https://www.vrt.be/heb-je...U-app-ook-voor-Smart-TV-s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
LG C2
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CFsfXXrq/Screenshot-20220112-215457-You-Tube.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nFV3M6X4/Screenshot-20220112-215640-You-Tube.jpg

LG G2
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sx0TpFcg/Screenshot-20220112-234457-You-Tube-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Kv8zz6wg/Screenshot-20220112-234645-You-Tube-2.jpg

Vraag mij alleen af waarom de kin ook niet kleiner kan. Het beste zou zijn om boven en onder ook symmetrisch te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door BramViking op 13-01-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Gisteren mijn Denon X2400 vervangen door een X3400 met EARC, voornamelijk vanwege Audyssey XT32 maar EARC is een leuke bijkomstigheid voor de Playstation 5. Ik heb het hier al vaker voorbij zien komen en heb het vandaag ook kunnen testen. De Netflix app geeft enkel Atmos door via ARC en niet via EARC.

Zie de screenshots voor de gebruikte instellingen en let ook op het display van de receiver. EARC uitgeschakeld (en dus gewoon ARC) geeft Atmos geluid.
EARC ingeschakeld geeft Dolby D+, zet ik de geluidsmodus van de Denon op Auto dan springt hij gek genoeg naar Stereo.
Wanneer ik Google kom ik mensen met vergelijkbare problemen tegen, dit met zowel Atmos soundbars als receivers. Het lijkt mogelijk in de televisie te zitten, alternatief is de EARC ondersteuning van de X3400 niet helemaal lekker (later via een update toegevoegd).

Zijn er mensen met een CX waarbij de interne Netflix app wel Dolby Atmos doorgeeft via EARC?
En ik weet dat ARC volstaat voor Atmos enkel wil je met de PS5 wel EARC ingeschakeld hebben om LPCM door te kunnen geven.
Het is nog even wachten op een langere HDMI kabel om te zien wat de PS5 doorgeeft via de televisie met EARC aan de Denon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4FnJE3WBmDuc-JFJJJHw-RvSqs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lt4e0HHvuq3qqoGHq31kCGDB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bAGFQC2oV9P8EPZy4B7NIOxXKw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1VxWI4Sq4uNRbhJJnXWggtw.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door Millert op 13-01-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 09:47

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb een g serie en Denon 3700.
Daar gewoon earc aan staan. En NF, D+ geven gewoon atmos door.

Geloof dat ik ergens anders nog een setting had aangepast.

PS de ps5 zit dus op de tv?
En niet direct op de AVR?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Hier ook geen problemen met eARC i.c.m. met een BX en een AVR-X2300W, krijg netjes Atmos op het schermpje van mijn receiver.
@Millert wellicht gekke vraag; heb je wel een 5.1.2 speaker opstelling?

[ Voor 23% gewijzigd door Rembock op 13-01-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@DarkSide De PS5 zit vooralsnog aangesloten op de receiver. De X2400 die ik hiervoor had, had geen EARC en toen ging mijn voorkeur uit naar het beste geluid en 4K60 HDR (weliswaar YUV 422 ipv RGB). Nog even wachten op een langere hdmi kabel en dan sluit ik de PS5 op direct op de televisie aan. Een instelling op de receiver of de televisie?

@Rembock De X2300 heeft bij mijn weten geen EARC. Met ARC heb ik ook Atmos. Probleem is dat hij terugvalt op Dolby wanneer ik EARC inschakelt. Ja 5.1.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Millert klopt, maar toch heb ik eARC aan staan op mijn BX en werkt alles prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh623661
Keek toevallig op de site van LG
OLED55E9PLA
Software_File(Version_05.20.07) 12/01/2022

1. Improvements in convenience

- You can add your WashTower to the Home Dashboard using LG ThinQ
- You can hide the "No Signal" message that pops up on the screen displayed when there is no video input signal.

- With DRM-related compatibility enhancements, the problems of some videos not being played in some applications have been fixed (applicable to certain countries and applications only).

2. Other
- You will be asked to select either LG ThinQ or Google Assistant to use the voice recognition feature.

[ Voor 74% gewijzigd door sh623661 op 13-01-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sh623661 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:30:
Keek toevallig op de site van LG
OLED55E9PLA
Software_File(Version_05.20.07) 12/01/2022

1. Improvements in convenience

- You can add your WashTower to the Home Dashboard using LG ThinQ
- You can hide the "No Signal" message that pops up on the screen displayed when there is no video input signal.

- With DRM-related compatibility enhancements, the problems of some videos not being played in some applications have been fixed (applicable to certain countries and applications only).

2. Other
- You will be asked to select either LG ThinQ or Google Assistant to use the voice recognition feature.
Ook voor de C9!
Dat heeft lang geduurd…..
Google Assistant?
Gaat dit nu eigenlijk werken? Ik geloof er niet meer zo in.

2. Applicable model list
OLED65W9PLA
OLED77W9PLA
OLED55E9PLA
OLED65E9PLA
OLED55E97LA
OLED65E97LA
OLED55C9PLA
OLED65C9PLA
OLED77C9PLA
OLED55C97LA
OLED65C97LA
OLED55C9MLB
OLED65C9MLB
OLED55C98LB
OLED65C98LB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
Rembock schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:26:
@Millert klopt, maar toch heb ik eARC aan staan op mijn BX en werkt alles prima :)
Oké, bijzonder :P. Van wat ik lees kan het wel eens specifiek aan de X3400 liggen. Kwam dit topic tegen op AVS, een aantal receivers met EARC werken niet lekker met de C9. Ik denk dit dat dan ook zo geldt voor de CX. Maar eens zien straks hoe het met de PS5 werkt. Als passthrough wel werkt van externe bronnen ga ik de Apple TV wel gebruiken ipv de apps op de televisie. https://www.avsforum.com/...earc-info-thread.3072900/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
Ik heb gisteren mijn LG G1 geplaatst en er een xbox series x op aangesloten.

De xbox heeft automatisch Dolby Vision ingeschakeld, maar ik zag dat HDR10 nog stond uitgeschakeld.

Met Dolby Vision actief, is het juist de bedoeling om HDR10 uit te laten staan of moet deze ook gewoon worden aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Laatst online: 03-07 22:21
Rudyy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:26:

De xbox heeft automatisch Dolby Vision ingeschakeld, maar ik zag dat HDR10 nog stond uitgeschakeld.

Met Dolby Vision actief, is het juist de bedoeling om HDR10 uit te laten staan of moet deze ook gewoon worden aangezet?
Het zijn beide HDR standaarden

https://www.rtings.com/tv/learn/hdr10-vs-dolby-vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Het zijn verschillende HDR standaarden.
Kan je DV aan. Dan zal de TV op DV werken
Heb je iets met HDR10 dan krijg je HDR in beeld.

De TV switcht vanzelf.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
Ja dat weet ik, maar dat is niet echt een antwoord.

Als Dolby Vision bijvoorbeeld al in staat is om een HDR10 source te gebruiken kan ik me voorstellen dat het uit moet blijven staan.

Er zal toch wel een reden zijn dat het standaard uit wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

DV is niet in staat om een HDR10 source te gebruiken.

Zie het als de versterker kan DTS en DD aan.
Stuurt je source een DTS signaal dan staat DD "uit" op de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
DutchOwnage schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:34:
[...]

Sinds ik gisteren heb geupdate naar firmware 3.40.55 kijk ik nu 2 avonden probleemloos. Maar op een ander forum las ik van iemand dat zijn problemen juist waren begonnen bij 3.40.55 :r

Ik reken me daarom ook nog absoluut niet rijk. Ik denk toch ook echt aan een geheugen probleem.
Gisteravond helaas toch weer een Netflix crash gehad. Eerst anderhalf uur zonder probleem een film op Disney+ gekeken, 20 minuten Netflix en bam een crash. Het is een paar dagen goed gegaan, sinds ik had geupdate naar 3.40.55.

LG verwijst naar Netflix en vice versa. Kastje naar muur verhaal dus. Wat valt er hier als consument nou toch aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zat net de aankondiging van de nieuwe OLED's te lezen (nieuws: LG introduceert eerste oled-tv's van 42" en 97"). Maar maak ik daaruit op dat de C2 serie geen nieuwe panelen krijgt? Dacht dat er sprake zou zijn dat LG over de hele lijn zou overstappen naar nieuwe panelen die helderder waren.

Met andere woorden, nu een LG OLED48C1 aanschaffen zorgt er niet voor dat je iets mist met de nieuwe tv's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Ronwiel lastig om nu te beloven dat je 'niets mist' voor een tv die nog niet is uitgebracht en getest. Wil je dat echt zeker weten dan zul je op de reviews moeten wachten. Elk jaar is een tv weer iets veranderd met ergens een 'verbetering' en een nieuwe 'feature' en nieuwe versie van het OS.

Veel belangrijker is wat je zelf belangrijk vindt. Je weet namelijk dat de prijs van een C2 minimaal het komende halfjaar hoger zal liggen dan die van de C1, die je waarschijnlijk ook nog wel een tijd kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ronwiel schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:05:
Zat net de aankondiging van de nieuwe OLED's te lezen (nieuws: LG introduceert eerste oled-tv's van 42" en 97"). Maar maak ik daaruit op dat de C2 serie geen nieuwe panelen krijgt? Dacht dat er sprake zou zijn dat LG over de hele lijn zou overstappen naar nieuwe panelen die helderder waren.

Met andere woorden, nu een LG OLED48C1 aanschaffen zorgt er niet voor dat je iets mist met de nieuwe tv's?
De panelen voor de C2 worden gelijk aan de EVO panelen van de G1. Er waren schijnbaar al C1 modellen EVO panelen. Dus de C2 tv's worden daardoor dit jaar hele mooie deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Cap schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:15:
@Ronwiel lastig om nu te beloven dat je 'niets mist' voor een tv die nog niet is uitgebracht en getest. Wil je dat echt zeker weten dan zul je op de reviews moeten wachten. Elk jaar is een tv weer iets veranderd met ergens een 'verbetering' en een nieuwe 'feature' en nieuwe versie van het OS.

Veel belangrijker is wat je zelf belangrijk vindt. Je weet namelijk dat de prijs van een C2 minimaal het komende halfjaar hoger zal liggen dan die van de C1, die je waarschijnlijk ook nog wel een tijd kan krijgen.
Ik begreep dat de nieuwe schermen later zouden uitgebracht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMX2000 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Dus de C2 tv's worden daardoor dit jaar hele mooie deals.
Dat ligt er dus maar aan wat een C2 in de praktijk gaat kosten tov een C1. Zeker als in die C1 stiekem óók al een EVO paneel zit. (Daarnaast moet je je echt niet al teveel voorstellen van het verschil tussen een EVO en niet-EVO paneel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

Normaal beide aan. Doe je ook met media aparatuur.
Als spel DV ondersteund, zou je tv dit autmatisch kunnen kiezen.
Als spel HDR10 ondersteund, ook.

Maar als je moet kiezen; Dan dolby :) Met Dolby wordt meta data per frame gestuurd. Met HDR10 1 keer.
Dus HDR10 zegt; deze instelling gebruiken en klaar.
DV kan per frame ander info meesturen om beeld kleuren/licht intensiteit aan te passen, zoals spel/film maker bedoeld heeft.
(HDR10+ kan dit ook, maar niet op LG TV.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
mucuracat schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Maar als je moet kiezen; Dan dolby :) Met Dolby wordt meta data per frame gestuurd. Met HDR10 1 keer.
Dus HDR10 zegt; deze instelling gebruiken en klaar.
DV kan per frame ander info meesturen om beeld kleuren/licht intensiteit aan te passen, zoals spel/film maker bedoeld heeft.
(HDR10+ kan dit ook, maar niet op LG TV.)
Maar, DV doet op dit moment helemaal niets voor gaming op een Series X. Zelfs niet voor een so called native DV game als Halo Infinite. Sterker nog, peak brightness is zo ongeveer de helft in vergelijking met HDR10.

Tot dusver is het gewoon een leuke marketing truc die MS toepast, zonder enige toegevoegde waarde.

YouTube: Halo Infinite - Dolby Vision still BROKEN?

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 14-01-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:54

Heb je deze video al gekeken?
YouTube: Dolby Vision Gaming Goes Live on Xbox Series X - Here's The Best TV ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik had deze even gemist:
You can hide the "No Signal" message that pops up on the screen displayed when there is no video input signal.
Dat is echt een gewenste optie. Alleen zie ik de firmware nog niet 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:43
Mijn C1 55" zojuist bezorgd. Besteld bij PlatteTV en uiteindelijk zo'n €1160 euro voor betaald. Ongeveer wat ik dacht te gaan betalen tijdens de BTW-vrije dagen.

Straks aan de slag om h.e.e.a. qua kalibratie settings goed te zetten. Is het updaten van de firmware naar 120hz ondersteuning voor PS5 nog steeds een manuele actie, of kan dat tegenwoordig gemakkelijker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
SED schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:53:
Ik had deze even gemist:

[...]

Welke tv? Ik heb B9 en heb optie gekregen.
Als je no signal krijg, kun je op rode knop op je afstandsbediening drukken.

Zie afbeelding 3
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 12% gewijzigd door mucuracat op 14-01-2022 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrIV
  • Laatst online: 28-06 21:57
DutchOwnage schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:55:
[...]

Gisteravond helaas toch weer een Netflix crash gehad. Eerst anderhalf uur zonder probleem een film op Disney+ gekeken, 20 minuten Netflix en bam een crash. Het is een paar dagen goed gegaan, sinds ik had geupdate naar 3.40.55.

LG verwijst naar Netflix en vice versa. Kastje naar muur verhaal dus. Wat valt er hier als consument nou toch aan te doen?
Bij mij is het niet meer voorgekomen sinds ik andere apps gesloten houd (home button lang indrukken en andere actieve apps afsluiten). Of de firmware update heeft geholpen kan ik niet beoordelen.

Van LG heb ik nooit meer iets vernomen. Echt waardeloze klantenservice.

[ Voor 5% gewijzigd door MrIV op 14-01-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
MrIV schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Bij mij is het niet meer voorgekomen sinds ik andere apps gesloten houd (home button lang indrukken en andere actieve apps afsluiten). Of de firmware update heeft geholpen kan ik niet beoordelen.

Van LG heb ik nooit meer iets vernomen. Echt waardeloze klantenservice.
Bedankt voor de tip over andere apps actief afsluiten d:)b. Dat ga ik ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:32
SED schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:53:
Als het onthouden zou worden, ja. Nu moet je alsnog gewoon elke keer op rode knop drukken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BramViking
OLED EX dus toch niet in de C2 en G2. Eerder bedoelt voor de C3 en G3.
The new LG C2 and G2 series OLED TVs will not be equipped with OLED technology. EX, announced by LG Display (the division that produces the panels) a few days before the opening of CES 2022. The news has been confirmed to us by LG Italia which has therefore chosen to carry out a very transparent communication. The C2 and G2 will feature OLED evo technology,the same one that debuted last year on the G1 series.

In this article we want to provide an overview of the two technologies, OLED evo and OLED. EX, highlighting its benefits and comparing their respective performance as far as possible (for OLEDs. EX we do not yet have instrumental measures), so as to provide an exhaustive picture of what we can expect from the TVs coming out in 2022.

OLED evo is the first real evolutionary step introduced by LG after the debut of WRGB TVs in 2013. It is good to remember that the term "OLED evo" does not refer only to the panels but to a synergy created by the innovations introduced on the screens and the optimization made by the Alpha 9 processors. The evo are therefore a solution proposed only by LG, precisely because only the models of the Korean giant have electronics developed internally. There are of course OLEDs of other brands equipped with the same panels but they are flanked by different processors.

As for the panels, oled evo have modified organic materials through targeted interventions on various emitters. Specifically, we are talking about modifications to the blue and red emitters and theaddition of a substrate with green emitters. These improvements have made it possible to obtain a purer light. Examining the wavelength of the blue emitters shows a higher peak and a reduction in the width of the spectrum of 42% (the narrower the wavelength, the purer the light). For red emitters the reduction is 33% while for green ones 23%. The average thus stands at 32% and translates into a higher luminous efficiency compared to previous OLED panels.

The Alpha 9 processors intervene on the basis of all these changes to better manage the panels, exploiting this greater reserve to increase luminance both in SDR (Standard Dynamic Range: everything that is not HDR) and in HDR. The measurements we made on the OLED CX (2020 without OLED evo technology) and the OLED G1 (2021 with evo technology) have actually confirmed the increase.
https://www.hdblog.it/tv/...v-c2-g2-oled-evo-oled-ex/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinoh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-03 19:20
Iemand hier ervariing met een LG Oled TV gebruiken als desktop monitor? Ben voornamelijk nieuwschierig of tv functionaliteit veel gebruiksirritaties op levert als een desktop monitor, of dat het eigenlijk wel mee valt. Aangezien ik over de latency en kleur wel eruit ben.

Gebruiksdoeleinden:
- Internet/media consumptie
- PC Gaming
- Console gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:02
RedNas74 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:52:
[...]

Check of het wifi 5ghz kanaal onder de 100 staat. Nadat ik deze op kanaal 36 had gezet, heb ik geen wifi problemen meer met mijn c8.
Kanaal staat idd op 36, en als ik in de router kijk zie ik dat de TV met het 5 ghz netwerk is verbonden.

Toch nog steeds zeer schommelende ontvangst, soms gaan series terug naar 480p kwaliteit voor een 10-20 seconden om vervolgens weer normaal door te spelen.

Harde reset zie ik niet zo zitten in verband met het kwijtraken van andere settings.
Pagina: 1 ... 439 ... 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.