Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:21
Interessante introductie van OLED TV's dit jaar bij LG. Ik ben erg benieuwd naar de (minimale) extra helderheid, maar nog meer zo of er wat minder paneel variatie zal zijn als het gaat om vertical (en ook horizontal) banding, tinting, near black gradation en het DSE/grid effect tegen wit aan. Ik twijfel om mijn Sony 75XF9005 te vervangen voor een LG 77C1 / 83C1 of Sony 77A80J, maar als je leest hoeveel paneel afwijkingen er zijn dan is de paneel loterij nog erg levendig. Vooral de zichtbaarheid van horizontale banden (3 bij LG, 2 bij Sony) is iets wat mij aardig afschrikt.
Sowieso is het handig om nu te wachten met het kopen van een nieuwe TV. De 2021 modellen gaan t/m mei sowieso nog dalen in prijs (daarna kan schaarste de prijzen weer laten stijgen) en van de nieuwe modellen weet je dat je tegen de feestdagen ook een veel betere deal kan krijgen dan gelijke na de introductie. De 2022 modellen kunnen wel eens heel erg interessant gaan worden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Hallo,

Ik heb een 65" C9 al een aantal jaartjes, en dacht zojuist bij een netflix animatieserie 'Even kijken hoe scherp het beeld is', gewoon vanwege de kwaliteit. Maar tot mijn verbazing zag ik bovenin mijn scherm over de gehele breedte én aan de linker zijkant diverse 'vlekken' van zwarte pixels. En dat is er niet 1,2 of 10, maar een veelvoud daarvan. Diverse plaatsen ook 1 of 2 pixels gekoppeld, maar het zijn er echt honderden in totaal (als ik het mag inschatten).

Op afstand valt het totaal niet op, maar ik hoop niet dat het iets is dat zich verder doorzet (wat het ook veroorzaakt). Kwa draaiuren heeft de tv het afgelopen jaar niet eens aan gestaan, en daarvoor ook sporadisch om wat films en series te kijken.

Is dit iets waar ik mij zorgen om moet maken?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
BLACKfm schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:03:
Hallo,

Ik heb een 65" C9 al een aantal jaartjes, en dacht zojuist bij een netflix animatieserie 'Even kijken hoe scherp het beeld is', gewoon vanwege de kwaliteit. Maar tot mijn verbazing zag ik bovenin mijn scherm over de gehele breedte én aan de linker zijkant diverse 'vlekken' van zwarte pixels. En dat is er niet 1,2 of 10, maar een veelvoud daarvan. Diverse plaatsen ook 1 of 2 pixels gekoppeld, maar het zijn er echt honderden in totaal (als ik het mag inschatten).

Op afstand valt het totaal niet op, maar ik hoop niet dat het iets is dat zich verder doorzet (wat het ook veroorzaakt). Kwa draaiuren heeft de tv het afgelopen jaar niet eens aan gestaan, en daarvoor ook sporadisch om wat films en series te kijken.

Grote kans dat het in je paneel zit, maar heb je al gekeken of het geen kleine vlekjes/spetters op je paneel zijn? Ik dacht laatst ook dat mijn TV een aantal dode pixels had toen ik even van dichtbij keek. Dat bleken uiteindelijke kleine vlekjes te zijn. Soms willen stofdeeltjes nog wel een 'vast' gaan zitten en wrijf je ze er ook niet zomaar af met een droge doek. Soms heb je een licht vochtige doek nodig of moet je voorzichtig even met je nagel krabben.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Major_ton schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Grote kans dat het in je paneel zit, maar heb je al gekeken of het geen kleine vlekjes/spetters op je paneel zijn? Ik dacht laatst ook dat mijn TV een aantal dode pixels had toen ik even van dichtbij keek. Dat bleken uiteindelijke kleine vlekjes te zijn. Soms willen stofdeeltjes nog wel een 'vast' gaan zitten en wrijf je ze er ook niet zomaar af met een droge doek. Soms heb je een licht vochtige doek nodig of moet je voorzichtig even met je nagel krabben.
Nee, zo vies is mijn scherm niet :P. Ik heb het 'vorig jaar' nog gepoetst. Ook als ik er met de 'muis' (die cursor van de LG remote) overheen ga blijft het zwart, dus het zijn echt de pixels.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
BLACKfm schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Nee, zo vies is mijn scherm niet :P. Ik heb het 'vorig jaar' nog gepoetst. Ook als ik er met de 'muis' (die cursor van de LG remote) overheen ga blijft het zwart, dus het zijn echt de pixels.
Kleine (pixel grootte) spettertjes zitten als snel op een paneel en aangezien die op het glas zitten blijf je ze ook zien met je magic remote cursor, dat is namelijk gewoon beeld (geen losse layer ;-) ). Maar je zal het goed bekeken hebben. In dat geval contact opnemen met je dealer en zij zullen of zelf een reparatiedienst inschakelen of je er naar eentje doorverwijzen. Er is niet heel veel wat je zelf kan doen in dit geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35
LG Oled 55" C1 incoming! Jullie gaan mij binnenkort hier terugzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BLACKfm schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:03:
Hallo,

Kijk even goed of het inderdaad dode pixels zijn of geclusterde dode pixels.
Gebruik hiervoor YouTube video’s waarbij afwisselde één kleur getoond wordt.
Een enkele dode pixel is geen reden om een paneel te vervangen, maar als het er veel zijn of ze geclusterd zijn wel.
Probeer er ook een foto van te maken en plaats deze hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31
BramViking schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:30:
En ze zijn officieel gepresenteerd. Bezels zoals verwacht een stuk kleiner maar voor de rest hetzelfde.
nieuws: LG introduceert eerste oled-tv's van 42" en 97"
Wanneer kunnen we deze toestellen op de (Nederlandse) markt verwachten? Ben voor april op zoek naar een high-end 48" tv en de nieuwe C2 ziet er erg mooi uit.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 04-01-2022 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisbos
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 22:30
Ik heb al wel even gezocht, maar nog geen antwoord kunnen vinden.

Mijn 55A1 gaat na een aantal uur automatisch uit. Dan geeft hij eerst aan dat je binnen 5 minuten op een knop moet drukken (en later binnen 1 minuut geloof ik). Het komt geregeld voor dat de tv 4 uur aan staat, dus ik wil dit graag uit hebben. Kan dit ook? De slaaptimer staat uit en ook dat schuifknopje bij 'automatisch uitschakelen na 4 uur' staat uit. Dat is het gekke. Iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
outlandos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:43:
[...]

Wanneer kunnen we deze toestellen op de (Nederlandse) markt verwachten? Ben voor april op zoek naar een high-end 48" tv en de nieuwe C2 ziet er erg mooi uit.
Zie het antwoord in het Sony 2021 topic, waar je dezelfde vraag stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:08
dennisbos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:47:
Ik heb al wel even gezocht, maar nog geen antwoord kunnen vinden.

Mijn 55A1 gaat na een aantal uur automatisch uit. Dan geeft hij eerst aan dat je binnen 5 minuten op een knop moet drukken (en later binnen 1 minuut geloof ik). Het komt geregeld voor dat de tv 4 uur aan staat, dus ik wil dit graag uit hebben. Kan dit ook? De slaaptimer staat uit en ook dat schuifknopje bij 'automatisch uitschakelen na 4 uur' staat uit. Dat is het gekke. Iemand een idee?
De menuoptie is gewoon aanwezig. Kan je daar niet onbeperkt kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11
nicoPar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:29:
Ik ben van plan de komende periode mijn eerste OLED aan te kopen. Afstand tot zetel is 5m.

Welke van de 3?

TV LG OLED 65 inch - OLED65B16LA - €1299

TV PHILIPS OLED 65 inch - 65OLED705/12 - €1299

TV LG OLED 65 inch - OLED65A16LA - €1349

of een andere suggestie die excl. BTW momenteel om en bij de 1000 euro uitkomt.

Alvast dank voor de feedback

Edit: of moet ik toch upscalen naar 75 inch maar dan geel OLED omwille van de kijkafstand?
Je keuze kun je naar 2 brengen. Als B1 van zelfde grootte goedkoper is dan A1. Streep A1 maar af :P
A is instapper. B was instapper en A is daar onder v.a. 2021 (ervoor bestond A serie niet)
appelmoes18 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:53:
Goedemorgen,

Ik ben aan het twijfelen tussen 2 modellen van LG en ik vroeg mij af of dit verschil het waard is om voor de één of voor het andere te kiezen.

Ik twijfel tussen: LG OLED55C16LA en LG OLED55B16LA

Het grote verschil wat ik vindt is dat de processor langzamer is in de B serie.
Prijs verschil volgens de pricewatch is ongeveer 250,-

De TV zal voornamelijk gebruikt worden voor TV/streamingdiensten.

Hoe is jullie ervaring met de modellen?

Alvast bedankt!
Zoals door velen aangegeven... zoek functie. Vaak langs geweest.
Maar in het kort: Kun je geld missen? C serie (krachtiger, ook apps werken sneller). Maar voor tv en streamingdiensten is B model voldoende. Ik heb B9 (2019) en geen spijt.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisbos
Hoe heet de menuoptie waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
dennisbos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:58:
Hoe heet de menuoptie waar je het over hebt?
General / System / Time & timers.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisbos
Brad Pitt schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:18:
[...]

General / System / Time & timers.
Daar heb je inderdaad onder timers 4 instellingen: slaaptimer, timer inschakelen, timer uitschakelen, automatisch uitschakelen na 4 uur. Allemaal staan ze op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wverhoef
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-01-2022
Hallo,
Ik heb vorig jaar een LG oled 48A16LA gekocht.
Een paar maanden later een Sonos beam 2e gen.
In de krant las ik dat de Sonos een hoog sluipverbruik had.
Dat heb ik gemeten met mijn flukemeter.
Ik kwam op de meter een verbruik in standbij stand van 20W
Vervolgens heb ik ook de tv gemeten
Ik kwam aan een verbruik in standbij op 30 W
In de specs staat een verbruik van 0,5w (60 keer zoveel)
Als de tv aan staat meet ik een verbruik van 74 W wat wel klopt met de specs.
Een mail gestuurd naar LG maar daar heb ik alleen een ontvangst bericht van gekregen.
Gaarne een reactie van forum die ook met sluipstroom te maken hebben
Gr Verhoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@wverhoef kan je even aangeven hoe je precies dat verbruik gemeten hebt en vooral hoe lang? Want zoiets korter dan een paar minuten doen geeft je, zoals je merkt, een vals beeld.
Hang er maar eens een kWh meter een hele nacht aan, en reken dan het gemiddelde verbruik opnieuw uit.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 22:45
Het spijt me dat ik niet alles ga teruglezen, maar is er al een oplossing voor het Videoland probleem? Ik zag dat meer mensen hier dat probleem hebben, de app werkt gewoon niet meer.

Play every day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:03
dennisbos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Daar heb je inderdaad onder timers 4 instellingen: slaaptimer, timer inschakelen, timer uitschakelen, automatisch uitschakelen na 4 uur. Allemaal staan ze op uit.
Dat is niet de juiste plaats om dat in te stellen. Dit is de timer die gebruikt wordt als de TV automatisch is ingeschakeld. Ik ben er ook een tijd mee bezig geweest voordat ik de juiste timer had gevonden.
Zie het volgende youtube filmpje bij ongeveer 4:20 minuten voor de plaats waar het ingesteld kan worden, bij mij werkt het: YouTube: First things you MUST do with New LG OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
De komende LG G2 modellen zouden 1.000 Nits gekalibreerd halen en 1.400 Nits in Vivid mode volgens een zekere Robert Zohn die contact heeft met LG engineers. Dat zijn respectabale waardes en als de full screen brightness rond de 200 - 225 nits kan uitkomen, dan is dat een goede stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:03

OMX2000

By any means necessary...

Major_ton schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:38:
De komende LG G2 modellen zouden 1.000 Nits gekalibreerd halen en 1.400 Nits in Vivid mode volgens een zekere Robert Zohn die contact heeft met LG engineers. Dat zijn respectabale waardes en als de full screen brightness rond de 200 - 225 nits kan uitkomen, dan is dat een goede stap vooruit.
Da’s een grote stap vooruit! Ik vermoed wel dat dat ook te maken heeft met de AI die verantwoordelijk is voor de optimalisatie. Dus mogelijk dat er situaties waarbij de brightness wat lager is.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
OMX2000 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:03:
[...]

Da’s een grote stap vooruit! Ik vermoed wel dat dat ook te maken heeft met de AI die verantwoordelijk is voor de optimalisatie. Dus mogelijk dat er situaties waarbij de brightness wat lager is.
Als we deze waardes werkelijk gaan zien dan heeft LG een goede propositie kijkend naar de prijstrend van hun OLED TV's.

De QD-OLED panelen van Samsung Display kunnen naar verluid gelijkwaardige waardes halen van resp. 200 Nits fullframe, 1.000 Nits @ 10% en 1.500 Nits @ 3%, alleen dan met meer verzadigde kleuren. De prijzen zullen echter bizar veel hoger komen te liggen en er is nog niks bekend over mogeliike burn-in (ongelijkmatige slijtage van de pixels) en nadelige paneel variaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisbos
Jos-P schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Dat is niet de juiste plaats om dat in te stellen. Dit is de timer die gebruikt wordt als de TV automatisch is ingeschakeld. Ik ben er ook een tijd mee bezig geweest voordat ik de juiste timer had gevonden.
Zie het volgende youtube filmpje bij ongeveer 4:20 minuten voor de plaats waar het ingesteld kan worden, bij mij werkt het: YouTube: First things you MUST do with New LG OLED
Bedankt, dat zal het zijn. Dit had ik anders niet snel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:19
wverhoef schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:37:
Hallo,
Een mail gestuurd naar LG maar daar heb ik alleen een ontvangst bericht van gekregen.
Gr Verhoef
Meet je toevallig direct nadat je de tv op standby zet? Dan doet de tv een pixel refresh (elke keer paar minuten kortdurig en eens in de ongeveer cumulatieve 2000 uur langdurig welke hij ook aangeeft). Dit zou je hoge verbruik verklaren. Mocht je het niet weten, je tv mag je dus ook niet direct van de stroom afhalen anders gaat hij op de lange duur flink slijten/stuk (als ik mij goed herinner wordt dit ook geregistreert in het service menu). Wacht dus minimaal 15-20 min na uitzetten voordat je stroom uitzet.
Mocht je het nog niet gedaan hebben meet half uurtje na uitzetten en liefst over lange periode zodat je kan middelen. Ivm wifi/pingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:34
la_fusion schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:27:
Afgelopen weekend wat problemen ervaren met wat apps en moest de tv herstarten om het opgelost te krijgen. Nu heb ik quickstart al fijn in gebruik maar het zorgt er natuurlijk wel voor dat uit/aanzetten geen echte herstart is. De stekker eruit of handmatig het knopje langer ingedrukt houden zorgt wel voor een herstart van mijn LG G1 maar is er niet een andere manier? Eventueel via een applicatie zelfs?
Volgens mij geef je zelf het antwoord al (tenzij ik je verkeerd begrijp): Quickstart uitschakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:42
Krijg nu 04.30.55 aangeboden op m’n 65CX.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
Ruud2007 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:03:
[...]

Volgens mij geef je zelf het antwoord al (tenzij ik je verkeerd begrijp): Quickstart uitschakelen.
Mja maar quickstart is dan wel weer erg gewenst met het aanzetten van de tv. Die herstart is sporadisch nodig maar wel handig als het vanuit de afstandsbediening gedaan kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Rivanov schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 07:33:
Krijg nu 04.30.55 aangeboden op m’n 65CX.
Ik hoop echt dat dit mijn probleem met de Netflix app verhelpt, want ik wordt er helemaal gek van. In dit topic lees ik er minder over, maar elders speelt het toch ook.

https://www.avforums.com/...n-thread.2286262/page-826

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
la_fusion schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:27:
Afgelopen weekend wat problemen ervaren met wat apps en moest de tv herstarten om het opgelost te krijgen. Nu heb ik quickstart al fijn in gebruik maar het zorgt er natuurlijk wel voor dat uit/aanzetten geen echte herstart is. De stekker eruit of handmatig het knopje langer ingedrukt houden zorgt wel voor een herstart van mijn LG G1 maar is er niet een andere manier? Eventueel via een applicatie zelfs?
Staat echt paar paginas terug en is ook te vinden met zoek functie, @Cap heeft er verhaal over. Graag even paar paginas terug lezen en proberen zoek functie te gebruiken volgende keer ;)
Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

PS: ik vond zelf quickstart niet echt heel veel helpen, die halve seconde die het sneller was vond ik het risico op crashende apps/os en vage problemen die ik hier voorbij zag komen niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 17:42

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
andries98 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Staat echt paar paginas terug en is ook te vinden met zoek functie, @Cap heeft er verhaal over. Graag even paar paginas terug lezen en proberen zoek functie te gebruiken volgende keer ;)
Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

PS: ik vond zelf quickstart niet echt heel veel helpen, die halve seconde die het sneller was vond ik de risico op crashende apps/os en vage problemen die ik hier voorbij zag komen niet waard.
Sorry dat ik niet direct de juiste keywords heb gebruikt en daar dan op zo'n manier op gewezen moet worden maar vooruit.

De manier die genoemd wordt had ik wel al elders gevonden maar was in de hoop dat er wel een andere manier zou zijn. Mogelijk dat er ook in de WebOS API functionaliteit beschikbaar is die het mogelijk maakt met een applicatie. Hier heb ik wel in gekeken maar niets gevonden om de tv te herstarten(op zich wel een veilig idee.

Wel is er een desktop applicatie die remote connectie kan maken met je TV en ook remote de TV kan herstarten. Dat moet toch ook wel vanuit WebOS kunnen lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:33
wverhoef schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:37:
Hallo,
Gr Verhoef
Stond de tv al even uit toen je keek of heb je op het knopje gedrukt en meteen op je meter gekeken? Als je de tv uitzet gaat hij eerst nog wat dingen doen voor hij echt in standby gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
FrankRicard schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Stond de tv al even uit toen je keek of heb je op het knopje gedrukt en meteen op je meter gekeken? Als je de tv uitzet gaat hij eerst nog wat dingen doen voor hij echt in standby gaat.
Waaronder na elke 4 uur kijken een minuut of 10-15 beeldrefresher. (Een van de redenen dat wordt afgeraden om de stekker er elke keer uit te halen.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
la_fusion schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Sorry dat ik niet direct de juiste keywords heb gebruikt en daar dan op zo'n manier op gewezen moet worden maar vooruit.

De manier die genoemd wordt had ik wel al elders gevonden maar was in de hoop dat er wel een andere manier zou zijn. Mogelijk dat er ook in de WebOS API functionaliteit beschikbaar is die het mogelijk maakt met een applicatie. Hier heb ik wel in gekeken maar niets gevonden om de tv te herstarten(op zich wel een veilig idee.

Wel is er een desktop applicatie die remote connectie kan maken met je TV en ook remote de TV kan herstarten. Dat moet toch ook wel vanuit WebOS kunnen lijkt mij..
Je zult er dan zelf in moeten duiken via deze website.
https://webostv.developer.lge.com/

Als je Home Assistant gebruikt kun je ook wel het e.e.a. bekijken.
https://www.home-assistant.io/integrations/webostv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Hier heb je een 3D presentatie van alle nieuwe OLED en Mini-led modellen. De achterkant van de C2 lijkt nu ook meer op die van Sony. Alle poorten zitten nu aan de zijkant. Geen haakse kabels meer nodig. Onder de indruk. Beetje spijt van de C1 nu :p. Maar goed, ik zie wel. Eerst wat reviews afwachten. G2 ziet er ook goed uit; met daarbij een kleine aanpassing in de wand bevestiging.
https://lgvirtualstudio-he.com/ces/m/showroom_oled

[ Voor 54% gewijzigd door BramViking op 05-01-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:57:
Hier heb je een 3D presentatie van alle nieuwe OLED en Mini-led modellen. De achterkant van de C2 lijkt nu ook meer op die van Sony. Alle poorten zitten nu aan de zijkant. Geen haakse kabels meer nodig. Onder de indruk. Beetje spijt van de C1 nu :p. Maar goed, ik zie wel. Eerst wat reviews afwachten. G2 ziet er ook goed uit; met daarbij een kleine aanpassing in de wand bevestiging.
https://lgvirtualstudio-he.com/ces/m/showroom_oled
Leuk!
Inderdaad handig dat de aansluitingen één richting op wijzen.
Dat had men ook al veel eerder moeten doen.
Het lijkt er ook op dat de “dikke bult” van de C minder dik is geworden.
En…. zo te zien is het vaste netsnoer ook verdwenen. Dat zou wel een verademing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
HoppyF schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Leuk!
Inderdaad handig dat de aansluitingen één richting op wijzen.
Dat had men ook al veel eerder moeten doen.
Het lijkt er ook op dat de “dikke bult” van de C minder dik is geworden.
En…. zo te zien is het vaste netsnoer ook verdwenen. Dat zou wel een verademing zijn.
Leuk om te zien, voor mij persoonlijk wel jammer dat de G2 een stalen bezel heeft gekregen…vind die van de C2 mooier…maarja, de helderheid van de G2 trekt mij die kant op…

Waarom denk je dat het vaste netsnoer is verdwenen? Ik zie geen aansluiting voor netsnoer…🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boefje79 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Leuk om te zien, voor mij persoonlijk wel jammer dat de G2 een stalen bezel heeft gekregen…vind die van de C2 mooier…maarja, de helderheid van de G2 trekt mij die kant op…

Waarom denk je dat het vaste netsnoer is verdwenen? Ik zie geen aansluiting voor netsnoer…🤔
Ik zie bij de G2 zwarte bezels en metalen bezels afhankelijk van het formaat.
Beetje vreemd want ze moeten gewoon zwart zijn.
Zo niet steekt het lelijk af bij het zwarte scherm.

Die Brighness Booster zegt mij weinig zonder dat er cijfers bekend zijn gemaakt.
Maar ook met cijfers zegt het nog niet alles omdat het oog een toename niet altijd zo ziet.

Ik zie geen netsnoer.
Dat betekent dus dat er wel een los netsnoer moet zijn want je moet de TV wel van stroom kunnen voorzien.
De ontwerpen van de modellen zijn aangepast dus het zou ook een logische stap zijn.
Een veel gehoorde klacht is immers het vaste (en te korte) netsnoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
HoppyF schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Die Brighness Booster zegt mij weinig zonder dat er cijfers bekend zijn gemaakt.
Maar ook met cijfers zegt het nog niet alles omdat het oog een toename niet altijd zo ziet.

Ik zie geen netsnoer.
Dat betekent dus dat er wel een los netsnoer moet zijn want je moet de TV wel van stroom kunnen voorzien.
De ontwerpen van de modellen zijn aangepast dus het zou ook een logische stap zijn.
Cijfers zijn wel bekend gemaakt via Robert Zohn, namelijk; 1.000 nits gekalibreerd en 1.400 nits in vivid mode. Nu even afwachten wat full-screen gaat doen, maar rond de 200 nits zou wenselijk en haalbaar moeten zijn.

Een los netsnoer zou heel fijn zijn inderdaad en perfect passen bij dit type TV. Ik meen mij alleen te herinneren dat in sommige landen het wel of niet hebben van een los netsnoer andere garantievoorwaarden als gevolg hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andries98
In promotie videos etc van technologie (huishoudapparaten, monitoren, desktops etc.) is het normaal om het snoer niet te laten zien omdat het er esthetisch beter uit ziet. Aangezien er ook geen aansluiting te zien is verwacht ik persoonlijk dat het weer vast snoer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
andries98 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:28:
In promotie videos etc van technologie (huishoudapparaten, monitoren, desktops etc.) is het normaal om het snoer niet te laten zien omdat het er esthetisch beter uit ziet. Aangezien er ook geen aansluiting te zien is verwacht ik persoonlijk dat het weer vast snoer is.
Precies, want alles andere aansluitingen zijn wel te zien en geen “8-tje” voor een los netsnoer, dus reken daar nog maar niet op…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
HoppyF schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Ik zie geen netsnoer.
In filmpje van digital trends lijkt ook een zilverkleurige bezel (ik zoek een 65) te zien, dus dat zal toch wel het geval zijn dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Heb de LG CX. Heb het al eerder over gehad, maar nog geen echt antwoord opgehad. Ik heb bij sommige Dolby vision series/films, als ik die stream, dat ze na 5-10 min gaan stotteren. Heb Universal media server, Plex en Servioo geprobeerd en ze stotteren opdelfde plek. Zet ik het op een usb stick is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boefje79 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:37:
[...]

In filmpje van digital trends lijkt ook een zilverkleurige bezel (ik zoek een 65) te zien, dus dat zal toch wel het geval zijn dan…
Kijk nog maar eens goed bij die 3D plaatjes van de G2.
De diverse formaten hebben een andere kleur bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
jaaoie17 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:45:
Heb de LG CX. Heb het al eerder over gehad, maar nog geen echt antwoord opgehad. Ik heb bij sommige Dolby vision series/films, als ik die stream, dat ze na 5-10 min gaan stotteren. Heb Universal media server, Plex en Servioo geprobeerd en ze stotteren opdelfde plek. Zet ik het op een usb stick is er niks aan de hand.
Misschien heb ik het gemist, heb wel andere vragen van je voorbij zien komen.
Misschien heb je hier wat aan:
Gebruik je bedraad of wifi?, bedraad gaat theoretisch maar tot 100 mbps. Voor sommige films is dit niet voldoende. Je kan dan of naar wifi (mits hij sterk en snel genoeg is, wat meestal betekent 5ghz router dichtbij) of een usb naar ethernet kabeltje kopen (dan kan je stuk sneller bedraad).

[ Voor 7% gewijzigd door andries98 op 05-01-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
andries98 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:08:
[...]

Misschien heb ik het gemist, heb wel andere vragen van je voorbij zien komen.
Misschien heb je hier wat aan:
Gebruik je bedraad of wifi?, bedraad gaat theoretisch maar tot 100 mbps. Voor sommige films is dit niet voldoende. Je kan dan of naar wifi (mits hij sterk en snel genoeg is, wat meestal betekent 5ghz router dichtbij) of een usb naar ethernet kabeltje kopen (dan kan je stuk sneller bedraad).
Draadloos, maar tis echt alleen maar bij dolby vision. Heb ook een keer 1:1 bluray-rip met normale hdr afspeelt niks geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jaaoie17 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Draadloos, maar tis echt alleen maar bij dolby vision. Heb ook een keer 1:1 bluray-rip met normale hdr afspeelt niks geen problemen.
Je kan even kijken wat de bitrate is van die bestanden op dat moment. Vermoedelijk even wat meer dan je verbinding aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
HoppyF schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:48:
[...]

Kijk nog maar eens goed bij die 3D plaatjes van de G2.
De diverse formaten hebben een andere kleur bezels.
Bij de twee grotere idd wel donker, paar maten (nog?) niet te zien en 65 is metaalkleur…even afwachten maar…

Alhoewel dit niet veel goeds voorspelt (naar mijn smaak)…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yA3LlqQkymgGo6fMUIKEBtRNiR0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s96djXmrwdO22E5hQShTIceN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qepyEO97eJxQpA_avOMN4ygGzDs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nUvyailY7vyr2OCILnKDJEJ5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
rodie83 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Je kan even kijken wat de bitrate is van die bestanden op dat moment. Vermoedelijk even wat meer dan je verbinding aan kan.
Niet meer dan 20-30mbit. Heb wel eens blu-rays afgespeeld die wel hoger kwamen dan 80Mbit met gewone hdr en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
jaaoie17 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Niet meer dan 20-30mbit. Heb wel eens blu-rays afgespeeld die wel hoger kwamen dan 80Mbit met gewone hdr en geen problemen.
Heb je al vastgesteld dat het niet aan je bronbestanden ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
Deleon78 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Heb je al vastgesteld dat het niet aan je bronbestanden ligt?
Ze zijn wel normaal af te spelen via usbstick. Werkt bij jou alles goed dan met dolby vision met de interne player?

[ Voor 12% gewijzigd door jaaoie17 op 05-01-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
boefje79 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Bij de twee grotere idd wel donker, paar maten (nog?) niet te zien en 65 is metaalkleur…even afwachten maar…

Alhoewel dit niet veel goeds voorspelt (naar mijn smaak)…

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoor best wat mensen klagen over de zilveren bezel maar ik vind het er zeer mooi uitzien. Alleen geen G serie voor mij. Vind de ophangmechanisme flut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 18:58
BramViking schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:20:
[...]

Hoor best wat mensen klagen over de zilveren bezel maar ik vind het er zeer mooi uitzien. Alleen geen G serie voor mij. Vind de ophangmechanisme flut.
Waarom vind je het ophangmechanisme flut? Mijn schoonvader heeft een G1 en vond het een handig systeem. Kleine muurbeugel die in de tv wegvalt waardoor die plat tegen de muur zit. En makkelijk recht maken door de tv licht te draaien. Hoe had jij het anders gewild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 17:03

OMX2000

By any means necessary...

BramViking schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:20:
[...]

Heb je het over het nieuwe ophangmechanisme? Want de G2 heeft schijnbaar een nieuw systeem.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35
Zit dat ophangsysteem erbij bij een C1? Ik hoopte eigenlijk mijn oude vesa mount te kunnen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

C1 heeft niet de interne mount zoals de G1.
Het G1 systeem vind ik wel goed eigenlijk. Hangt makkelijk op. En de TV zit strak tegen de muur.
Zelf blij om zo mijn G1 te zien hangen. Ziet er veel beter uit dan mijn B6 met vogels beugel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:23

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
benchMarc schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:21:
Na de laatste update van spotify op mijn CX start de screensaver niet meer bij het spelen van muziek. Rete irritant sinds die static teksten de weg naar burn in zijn. Meer mensen die hier last van hebben? In youtube werkt het wel als ik bijv de boel pauzeer. En ja ik weet dat je screen off kunt kiezen in het menu, maar dat is een workaround. Mocht ik vergeten, of iemand anders op de afstandsbediening drukken en het scherm gaat aan, dan komt de screensaver niet meer automatisch.
Thom2289 schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:35:
[...]

Hier heb ik sinds vorige week ook last van
Hier heb ik dus ook sinds 2 weken last van. Mijn wederhelft speelt de hele dag spotify op de TV af en voor je het weet is de speler in de tv gebrand.

Al een oplossing gevonden?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Terrie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:04:
[...]

[...]

Hier heb ik dus ook sinds 2 weken last van. Mijn wederhelft speelt de hele dag spotify op de TV af en voor je het weet is de speler in de tv gebrand.

Volgens velen hier op Tweakers is inbranden bij OLED TV's geen issue meer, dus waar maak je je druk om?

Sorry, ik kon het niet laten... :F

Nu serieus. Het is een irritante situatie en het lijkt erop dat voorheen het afspelen van muziek niet als 'live' content werd gezien wat de screensaver triggerde. Met de update zal dat veranderd zijn en wordt muziek afspelen door de TV hetzelfde gezien als het afspelen van bijvoorbeeld een YouTube video. Ik denk dat je hiervoor bij de devs van Spotify zelf moet aankloppen om dit kenbaar te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terrie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:04:
[...]

[...]

Druk op de microfoon knop op de afstandsbediening en zeg: “scherm uit!”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

HoppyF schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Druk op de microfoon knop op de afstandsbediening en zeg: “scherm uit!”.
Ja, die workaround had ik al gevonden. Had gehoopt dat het gewoon dummyproof was gebleven.
Major_ton schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Volgens velen hier op Tweakers is inbranden bij OLED TV's geen issue meer, dus waar maak je je druk om?

Sorry, ik kon het niet laten... :F

Nu serieus. Het is een irritante situatie en het lijkt erop dat voorheen het afspelen van muziek niet als 'live' content werd gezien wat de screensaver triggerde. Met de update zal dat veranderd zijn en wordt muziek afspelen door de TV hetzelfde gezien als het afspelen van bijvoorbeeld een YouTube video. Ik denk dat je hiervoor bij de devs van Spotify zelf moet aankloppen om dit kenbaar te maken.
Hahaha.

Er zitten niet voor niets allemaal snufjes op om image retention te voorkomen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terrie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Ja, die workaround had ik al gevonden. Had gehoopt dat het gewoon dummyproof was gebleven.

[...]

Hahaha.

Er zitten niet voor niets allemaal snufjes op om image retention te voorkomen :X
Ok, maar het is Spotify die de app moet aanpassen.
Niet LG.
Voorlopig is “scherm uit” dus een oplossing die werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
@Terrie Gebruik je de televisie speakers voor Spotify? Indien nee, waarom dan niet Spotify direct streamen naar je soundbar of receiver? Onnodig stroomverbruik ook.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Millert schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:56:
@Terrie Gebruik je de televisie speakers voor Spotify? Indien nee, waarom dan niet Spotify direct streamen naar je soundbar of receiver? Onnodig stroomverbruik ook.
Is inderdaad een receiver op aangesloten met Spotify functie. Onkyo TX-NR 414, deze heeft alleen problemen met de spotify app in de vorm van volume regeling. Heel soms bij het omhoogzetten van het volume schiet deze naar maximaal. Dat 3x gehad en sindsdien durf ik niet meer rechtstreeks hiernaartoe te streamen.

Qua stroomverbruik is het inderdaad echt zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Terrie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Is inderdaad een receiver op aangesloten met Spotify functie. Onkyo TX-NR 414, deze heeft alleen problemen met de spotify app in de vorm van volume regeling. Heel soms bij het omhoogzetten van het volume schiet deze naar maximaal. Dat 3x gehad en sindsdien durf ik niet meer rechtstreeks hiernaartoe te streamen.

Ook niet de oplossing die je zoekt, maar als het goed is kan je in de Onkyo een maximaal volume instellen. En je zou eens moeten meten wat de Onkyo verbruikt op normaal luister volume en wat je TV verbruikt terwijl deze muziek speelt met de screensaver aan. Dat verschil kan best nog wel eens meevallen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11
Major_ton schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Ook niet de oplossing die je zoekt, maar als het goed is kan je in de Onkyo een maximaal volume instellen. En je zou eens moeten meten wat de Onkyo verbruikt op normaal luister volume en wat je TV verbruikt terwijl deze muziek speelt met de screensaver aan. Dat verschil kan best nog wel eens meevallen namelijk.
Blijft nog zonde. Je tv aan om geluid naar je onkyo te sturen. :)
Voor aantal uren van je tv telt het waarschijnlijk mee, dus eerder een pixel refresh enz. enz.

[ Voor 8% gewijzigd door mucuracat op 06-01-2022 14:27 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Terrie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Dan duw je toch een chromecast oid in die onkyo, stuk goedkoper dan altijd die tv erbij aan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
HoppyF schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Je zult er dan zelf in moeten duiken via deze website.
https://webostv.developer.lge.com/

Als je Home Assistant gebruikt kun je ook wel het e.e.a. bekijken.
https://www.home-assistant.io/integrations/webostv
Daar was ik al eens ingedoken maar had niet de gewenste functionaliteit. Wel kun je de nodige functies aanroepen via een iets ander protocol. In principe stuur je berichten naar het interne OS die daar dan iets mee doet. Niet alles is toegestaan als niet officiele app maar je kunt wel de developer opties aan/uit zetten via een app. Bij het wisselen van aan -> uit wordt de TV ook geherstart. Ik heb nu een app op een virtuele TV werkend die ervoor zorgt dat de developer opties uit en weer aan zet en zo een reset triggert zonder dat daarna de developer opties uitstaan.

Nu nog even uitzoeken hoe ik die app op mijn daadwerkelijke tv kan draaien en ik heb een makkelijke manier om te herstarten vanaf de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

boefje79 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:20:
[...]

Dan duw je toch een chromecast oid in die onkyo, stuk goedkoper dan altijd die tv erbij aan…
Probleem (bij mij) als ik Spotify cast naar de chromecast, dan stuurt de CC ook "beeld signaal"mee.
En gaat alsnog de TV aan.

Ik gebruik dus gewoon spotify connect of de heos app

Volume doe ik primair via de AB van de versterker.
Als ik dat via de telefoon doe, gaan de DB stapjes in te grote stappen.
Als ik dan een klein beetje meer volume wil, is het vaak te veel. En als ik per ongeluk twee keer klik dan is het veel te veel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Laatst online: 18:13
Ik heb een probleem dat de Chromecast functie van mijn TV.

Ik kan wel Chromecasten als ik de WiFi aanzet, maar als de TV bekabeld is dan niet.
Alle apparaten zitten pp 1 netwerk, en niet op verschillende DHCP ranges ofzo, maar toch ziet mijn telefoon alleen de CHromecast functie wanneer ik de TV met wifi verbindt en niet met de kabel. Heel vreemd, meer mensen hier met LG tv's waarbij de Chromecast functie alleen werkt via WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 11:40
supayoshi schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:26:
Ik kan wel Chromecasten als ik de WiFi aanzet, maar als de TV bekabeld is dan niet.
Ik neem aan dat je gewoon casten bedoelt met Apple Airplay of YouTube e.d., want LG TVs hebben helemaal geen Chromecast (i.e. Google) functionaliteit.
Hoe ziet je netwerk er uit bekabeld ? Gewoon simpelweg 1 ISP router, die ook de wifi voorziet, of heb je ook eigen apparaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

supayoshi schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:26:
Ik heb een probleem dat de Chromecast functie van mijn TV.

...
Heel vreemd, meer mensen hier met LG tv's waarbij de Chromecast functie alleen werkt via WIFI?
Toen ik mijn C9 had werkte het casten ook niet via LAN, totdat ik de Wifi van de TV aanzette, maar -niet- liet verbinden, werkte het casten via een aangesloten LAN ineens wel.
Wellicht dat ie toch stiekem iets via WLAN deed, maar die was echt niet verbonden. Wellicht heb jij hetzelfde.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Sinds kort de LG cx hier in huis, ben er zeer blij mee, maar tweede hands gekocht en zonder manual.
Dus via YouTube en Google mezelf de tv een beetje eigen weten te maken, maar op deze vraag kan ik nog geen antwoord vinden.

Ook al is het kijken van films in HDR helemaal hot, ik ben er zelf niet kapot van.
Vooral de donkere scenes kijken niet prettig. Alsof er een soort van waas over heen ligt, lastig uit te leggen (diverse "best setting" videos bekeken, dus ik denk niet dat het hier aan ligt)
Nu wil ik graag de films die op Netflix worden aangeboden in Dolby Atmos "gewoon" kunnen bekijken. Dus niet in HDR mode.
Is dit überhaupt mogenlijk?
TV switched namelijk automatisch op Dolby Atmos. Ook als ik de setting AI-service automatische genreselectie uit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
melly schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:54:
Sinds kort de LG cx hier in huis, ben er zeer blij mee, maar tweede hands gekocht en zonder manual.
Dus via YouTube en Google mezelf de tv een beetje eigen weten te maken, maar op deze vraag kan ik nog geen antwoord vinden.

Ook al is het kijken van films in HDR helemaal hot, ik ben er zelf niet kapot van.
Vooral de donkere scenes kijken niet prettig. Alsof er een soort van waas over heen ligt, lastig uit te leggen (diverse "best setting" videos bekeken, dus ik denk niet dat het hier aan ligt)
Nu wil ik graag de films die op Netflix worden aangeboden in Dolby Atmos "gewoon" kunnen bekijken. Dus niet in HDR mode.
Is dit überhaupt mogenlijk?
TV switched namelijk automatisch op Dolby Atmos. Ook als ik de setting AI-service automatische genreselectie uit heb staan.
Kom je van een LCD af? Zo ja, gun jezelf(en je ogen) even de tijd om aan het beeld te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Dat klopt, hiervoor jaren naar een zeer goede samsung LCD gekeken.
Maar na twee weken tv/films kijken, blijft deze ergernis aanwezig.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het beeld prachtig. Alleen HDR films vind ik storend om naar te kijken.
Ook de ondertitels zijn gewoon akelig schel om naar te kijken. Films kijken op de normale setting vind ik veel rustiger en beter beeld geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:06
melly schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:06:
Dat klopt, hiervoor jaren naar een zeer goede samsung LCD gekeken.
Maar na twee weken tv/films kijken, blijft deze ergernis aanwezig.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het beeld prachtig. Alleen HDR films vind ik storend om naar te kijken.
Ook de ondertitels zijn gewoon akelig schel om naar te kijken. Films kijken op de normale setting vind ik veel rustiger en beter beeld geven
De schelle ondertitels snap ik wel,maar een waas over het beeld? Is dit specifiek bij een bepaalde streaming dienst of eigen materiaal( blu-ray of gedownload)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Streaming... Heb het bij Netflix, Disney en Amazone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Enigzins vergezocht, maar het zijn dat de ABL (automatic brightness limiter) erin springt. Hoewel ik het zelf nooit merk, zijn er heel wat mensen die het storend vinden.

Heb je er al direct last van? Of na enkele minuten tijdens een al donkere scène? LG Oled's gaan daar niet zo heel best mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Het meest last heb ik er van als ik in een donkere kamer (zoals ik altijd m'n films graag kijk) naar HDR kijk.
Overdag valt het mij niet echt op.
Het is echt de combinatie van knallende ondertitels en dat zwart wat niet meer lijkt te kloppen waardoor het voor mij echt zeer vervelend kijken is.

Maar om bij m'n vraag terug te komen 😉
Is er een manier om de HDR content in een normale modus af te kijken.

Nu heb ik een setting modus zo aangepast dat het licht op 60 staat en contrast op 80
Maar ik weet niet welke settings er nog meer worden aangepast in HDR modus, dus het liefst wil ik zelf kunnen kiezen of ik HDR content in een HDR modus bekijk of een normale modus.

Overigens jouw uitleg over de ABL voelt wel meteen plausible.
Het past wel bij mij beleving hoe ik het beeld zie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
melly schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:24:
Het meest last heb ik er van als ik in een donkere kamer (zoals ik altijd m'n films graag kijk) naar HDR kijk.
Het is echt de combinatie van knallende ondertitels en dat zwart wat niet meer lijkt te kloppen waardoor het voor mij echt zeer vervelend kijken is.

Nu heb ik een setting modus zo aangepast dat het licht op 60 staat en contrast op 80
Maar ik weet niet welke settings er nog meer worden aangepast in HDR modus, dus het liefst wil ik zelf kunnen kiezen of ik HDR content in een HDR modus bekijk of een normale modus.

Het is echt een kwestie van de juiste instellingen van de TV.
Controleer dus even of Eco uit staat.
Verder kun je bij Netflix de helderheid van de ondertiteling aanpassen.
Ga daarvoor via de website van Netflix naar de account instellingen.
https://www.netflix.com/settings/subtitles
Wijzig bij het lettertype de kleur, klik op wit en zet het vinkje aan bij Semitransparant.
Sla deze instelling op en start de Netflix app op je TV opnieuw op anders wordt de nieuwe instelling niet ingelezen.
Je ziet daarna prima leesbare ondertiteling bij HDR of Dolby Vision series of films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Ik ben het eens met wat @HoppyF uitlegt. Verder is het voor HDR content van belang dat OLED Light op 100 staat voor de juiste tonemapping. Zou je eens al je beeld settings willen posten voor HDR (Dolby Vision)? OLED is namelijk dé techniek om HDR in het donker mee te kijken. Ergens staat er iets nog goed in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Dank voor de reacties.
Ik heb diverse videos bekeken wat de beste settings zijn, en eigenlijk zijn ze allemaal wel vrij eenduidig als het om HDR gaat.
Overigens zijn die HDR demo films op YouTube echt WOW.
Maar dat is op een hele andere manier gefilmd.
Voor mij zijn het echt de HDR films, kijkend in een donkere kamer, wat onprettig kijkt voor mij.

Maar als setting :
- Dolby Vission Bioscoop -

-energie =uit
-Aanvullende instellingen = alles uit
-OLED lampje =100
-contrast =100
-helderheid =50
-scherpte =10
-kleur =55
-tint =0
-dynamisch contrast =uit
-superresolutie =uit
-kleurbereik = /
-Gama = /
-witbalans = warm2
-maximale helderheid =hoog
-ruisonderdrukking =uit
-mpeg ruisondersrukking=uit
-Soepele gradatie =uit
-Zwart niveau =/
-Echte bioscoop =/
-Motion Eye care =uit
-trumotion = Cinema wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Enorm bedankt voor de Netflix tip voor de ondertitels.
Wist niet dat dit kon.
Goede tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:42

Milmoor

Footsteps and pictures.

(jarig!)
Iemand die recent nog airplay (casten vanaf iOS) aan het lopen heeft gekregen? Een van de tips die ik kon vinden was de naam van de TV van leestekens ontdoen, maar dat is in de huidige firmware niet aan te passen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Microled is zo belachelijk mooi. Jammer dat het gewoon te moeilijk is om het commercieel te maken. Ze krijgen het nog steeds niet voor elkaar om een 55 en 65 inch 4K tv te realiseren. Laat staan als het 8K zou moeten worden. Lukt ze gewoon niet om de pixels nog kleiner te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
melly schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:16:
Dank voor de reacties.
Ik heb diverse videos bekeken wat de beste settings zijn, en eigenlijk zijn ze allemaal wel vrij eenduidig als het om HDR gaat.
Voor mij zijn het echt de HDR films, kijkend in een donkere kamer, wat onprettig kijkt voor mij.

Maar als setting :

-energie =uit
-OLED lampje =100
-contrast =100
-helderheid =50
-scherpte =10
-kleur =55
-tint =0
-dynamisch contrast =uit
-superresolutie =uit
-kleurbereik = /
-Gama = /
-witbalans = warm2
-ruisonderdrukking =uit
-Soepele gradatie =uit
-Zwart niveau =/
-Echte bioscoop =/
-Motion Eye care =uit
Ik vind zelf oled op 80 en helderheid op 60 prettiger. Het zwart was anders te zwart (er viel te veel detail weg) en het licht te fel.
(In een verduisterde ruimte!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
BramViking schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:34:
Microled is zo belachelijk mooi. Jammer dat het gewoon te moeilijk is om het commercieel te maken. Ze krijgen het nog steeds niet voor elkaar om een 55 en 65 inch 4K tv te realiseren. Laat staan als het 8K zou moeten worden. Lukt ze gewoon niet om de pixels nog kleiner te krijgen.

[YouTube: Samsung First Look *NEW* 110, 101 & 89 Inch Micro LED TVs Best of CES 2022 Award Winner]
Ach, als die maten die ze nu hebben betaalbaar zouden worden zou ik er zo een kopen hoor 8)

Ik heb alleen beetje moeite met die vivid setting die aan lijkt te staan. Sommige stukken zijn de kleuren gewoon zo onnatuurlijk. Als er geen zon op staat ziet gras bijv er niet zo uit... en zo zijn er wel meer onnatuurlijke stukken. Zie denk ik ook extra warmte AI die af en toe veranderd enzo. Ben benieuwd hoe het eruit ziet met natuurlijke settings, denk dat het wel super mooi is :) nu nog de prijs

[ Voor 24% gewijzigd door andries98 op 09-01-2022 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Dank voor de reacties.

Maar als setting :

-energie =uit
-OLED lampje =100
-contrast =100
-helderheid =50
-scherpte =10
-kleur =55
-tint =0
-dynamisch contrast =uit
-superresolutie =uit
-kleurbereik = /
-Gama = /
-witbalans = warm2
-ruisonderdrukking =uit
-Soepele gradatie =uit
-Zwart niveau =/
-Echte bioscoop =/
-Motion Eye care =uit
je zou helderheid op 49 of 48 kunnen proberen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Hopelijk zullen er in februari mondjesmaat video's uitkomen van de C2 en G2. Ik ben een fan van minimalisme. En de veel kleinere bezels op de C2 spreken me zo aan dat ik serieus er over nadenk om de C1 (voor het eerst binnen 4 jaar) direct om te wisselen tegen een kleine prijsverschil. Zal het wel eerst in de winkel willen zien tot ik daartoe beslis. Ook de nieuwe EVO paneel spreekt me aan. Vind de C1 toch iets donkerder in game mode ten opzichte van de C7.

Zal me denk een extra €500,- euro kosten, maar dat heb ik er wel voor over :). Wel pas na CES 2023, omdat tussen januari en mei de oude modellen op het laagste prijspunt komen te staan. Vraag mij alleen af of de bevestigingspunten (VESA) op dezelfde hoogte zal blijven, nu de achterkant op de C2 (in 65 inch) er anders uitziet. Hopelijk is het enkel van de muur halen afdoende. Geen zin in het opnieuw laten boren van gaten.

Edit: de eerste unboxings op YouTube van de 2021 modellen waren pas in April. Zal dus waarschijnlijk opnieuw hetzelfde zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door BramViking op 09-01-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Dank voor de reacties.

Maar als setting :

-energie =uit
-OLED lampje =100
-contrast =100
-helderheid =50
-scherpte =10
-kleur =55
-tint =0
-dynamisch contrast =uit
-superresolutie =uit
-kleurbereik = /
-Gama = /
-witbalans = warm2
-ruisonderdrukking =uit
-Soepele gradatie =uit
-Zwart niveau =/
-Echte bioscoop =/
-Motion Eye care =uit
Dat zijn in ieder geval de juiste settings voor DV in een donkere omgeving. Voor overdag zou ik 'm op Cinema Home(Bioscoop Thuis?) zetten.

Ik denk dat nu je de ondertiteling heb aangepast, het allemaal wel in orde komt. Maar geef jezelf wel nog steeds even de tijd om te wennen, als je van een LCD komt. Zelf heb ik ook wel even moeten wennen aan DV Bioscoop. Het kan best donker overkomen in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 11:40
Ik snap eigenlijk niet dat dat van die ondertitels nog altijd niet gefixt is door Netflix. Dat is al ettelijke jaren een probleem, sinds de introductie van HDR, schat ik. Vooral op een LCD TV is dat vreselijk omdat je dan telkens enorme blooming rond die ondertitels ziet. Maar ook los daarvan zijn die superfelle ondertitels in HDR gewoon storend. Hoe moeilijk kan dat nu zijn van 'gewoon' wit te gebruiken.

Ik kan me trouwens inbeelden dat dat voor een OLED long-term ook niet zo'n goed idee is qua burn-in. Hoedanook gebruik ik ook al jaren die instelling die @HoppyF hierboven suggereerde, en dan ziet het er prima uit. Nadeel is dan echter dat bij SDR content de ondertitels eigenlijk te donker zijn en daardoor soms niet goed leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:16:
Ik snap eigenlijk niet dat dat van die ondertitels nog altijd niet gefixt is door Netflix. Dat is al ettelijke jaren een probleem, sinds de introductie van HDR, schat ik. Vooral op een LCD TV is dat vreselijk omdat je dan telkens enorme blooming rond die ondertitels ziet. Maar ook los daarvan zijn die superfelle ondertitels in HDR gewoon storend. Hoe moeilijk kan dat nu zijn van 'gewoon' wit te gebruiken.

Ik kan me trouwens inbeelden dat dat voor een OLED long-term ook niet zo'n goed idee is qua burn-in. Hoedanook gebruik ik ook al jaren die instelling die @HoppyF hierboven suggereerde, en dan ziet het er prima uit. Nadeel is dan echter dat bij SDR content de ondertitels eigenlijk te donker zijn en daardoor soms niet goed leesbaar.
Je hebt gelijk.
Het is heel vreemd dat Netflix nog steeds geen optie heeft ingebouwd die automatisch de helderheid aanpast van de ondertiteling als er een HDR of Dolby Vision wordt afgespeeld.
Is een kleine moeite voor Netflix maar een grote verbetering voor de gebruikers.
Natuurlijk kun je het handmatig doen of voor jezelf een ander profiel hiervoor gebruiken als je er nog eentje vrij hebt maar knullig blijft het.
Ik heb geen Amazon Prime of Disney dus weet niet of daar hetzelfde probleem speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
Bij prime en Disney is het in de app op de LG aan te passen. En standaard ook veel te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Zet je ondertitels op grijs ipv wit, problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

HoppyF schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Je hebt gelijk.
Het is heel vreemd dat Netflix nog steeds geen optie heeft ingebouwd die automatisch de helderheid aanpast van de ondertiteling als er een HDR of Dolby Vision wordt afgespeeld.
Is een kleine moeite voor Netflix maar een grote verbetering voor de gebruikers.
Natuurlijk kun je het handmatig doen of voor jezelf een ander profiel hiervoor gebruiken als je er nog eentje vrij hebt maar knullig blijft het.
Ik heb geen Amazon Prime of Disney dus weet niet of daar hetzelfde probleem speelt.
Is ook helemaal niet nodig. Stel ze in op grijs en je hebt geen ondertitels meer die je ogen uit branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ion schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Is ook helemaal niet nodig. Stel ze in op grijs en je hebt geen ondertitels meer die je ogen uit branden.
Er bestaat geen grijs….
Je kies dus de kleur wit en vinkt het vakje Semitransparant aan.
Dan krijg je dus wel een soort van grijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8skGFwGvrtcPrDf3TlUz63SJ0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8I9OuIXnVqvW6d3daADwj9v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:56
Goedendag,

Ik had gehoopt dat het uitschakelen van Quickstart+ mijn problemen met de crashende Netflix app op mijn LG CX zou verhelpen. Maar helaas is het weer helemaal terug. Eigenlijk is het begonnen na de laatste firmware update (03.23.15).

Lees hier op Redditt ook dat veel mensen hier nu problemen mee hebben. Ben ik hier de enige? Ik heb LG gemaild maar krijg weinig reactie terug. Ze verwijzen alleen maar naar Netflix.

Sommige denken dat het iets met het geheugen van doen heeft. Daarom sluit ik andere openstaande apps uit voorzorg maar af (home knop lang ingedrukt houden). Kijken of dat gaat helpen.

Het is echt niet leuk tv kijken zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

HoppyF schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Er bestaat geen grijs….
Je kies dus de kleur wit en vinkt het vakje Semitransparant aan.
Dan krijg je dus wel een soort van grijs.

[Afbeelding]
Semantics... Wit + semi transparant maakt het gewoon grijs voor Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
BramViking schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:02:
Hopelijk zullen er in februari mondjesmaat video's uitkomen van de C2 en G2. Ik ben een fan van minimalisme. En de veel kleinere bezels op de C2 spreken me zo aan dat ik serieus er over nadenk om de C1 (voor het eerst binnen 4 jaar) direct om te wisselen tegen een kleine prijsverschil. Zal het wel eerst in de winkel willen zien tot ik daartoe beslis. Ook de nieuwe EVO paneel spreekt me aan. Vind de C1 toch iets donkerder in game mode ten opzichte van de C7.

Zal me denk een extra €500,- euro kosten, maar dat heb ik er wel voor over :). Wel pas na CES 2023, omdat tussen januari en mei de oude modellen op het laagste prijspunt komen te staan. Vraag mij alleen af of de bevestigingspunten (VESA) op dezelfde hoogte zal blijven, nu de achterkant op de C2 (in 65 inch) er anders uitziet. Hopelijk is het enkel van de muur halen afdoende. Geen zin in het opnieuw laten boren van gaten.

Edit: de eerste unboxings op YouTube van de 2021 modellen waren pas in April. Zal dus waarschijnlijk opnieuw hetzelfde zijn.
bedoel je de EX modellen die komen pas in het najaar uit, nieuws: LG gaat vanaf tweede kwartaal 2022 televisies met OLED EX-panelen pro...

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 09-01-2022 21:18 ]

Pagina: 1 ... 438 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.