- Major_ton
- Registratie: Juli 2011
-
Laatst online: 22:03
Interessante introductie van OLED TV's dit jaar bij LG. Ik ben erg benieuwd naar de (minimale) extra helderheid, maar nog meer zo of er wat minder paneel variatie zal zijn als het gaat om vertical (en ook horizontal) banding, tinting, near black gradation en het DSE/grid effect tegen wit aan. Ik twijfel om mijn Sony 75XF9005 te vervangen voor een LG 77C1 / 83C1 of Sony 77A80J, maar als je leest hoeveel paneel afwijkingen er zijn dan is de paneel loterij nog erg levendig. Vooral de zichtbaarheid van horizontale banden (3 bij LG, 2 bij Sony) is iets wat mij aardig afschrikt.
Sowieso is het handig om nu te wachten met het kopen van een nieuwe TV. De 2021 modellen gaan t/m mei sowieso nog dalen in prijs (daarna kan schaarste de prijzen weer laten stijgen) en van de nieuwe modellen weet je dat je tegen de feestdagen ook een veel betere deal kan krijgen dan gelijke na de introductie. De 2022 modellen kunnen wel eens heel erg interessant gaan worden.
Some infinities are bigger than others.
- BLACKfm
- Registratie: Maart 2004
-
Laatst online: 28-09 11:10
Hallo,
Ik heb een 65" C9 al een aantal jaartjes, en dacht zojuist bij een netflix animatieserie 'Even kijken hoe scherp het beeld is', gewoon vanwege de kwaliteit. Maar tot mijn verbazing zag ik bovenin mijn scherm over de gehele breedte én aan de linker zijkant diverse 'vlekken' van zwarte pixels. En dat is er niet 1,2 of 10, maar een veelvoud daarvan. Diverse plaatsen ook 1 of 2 pixels gekoppeld, maar het zijn er echt honderden in totaal (als ik het mag inschatten).
Op afstand valt het totaal niet op, maar ik hoop niet dat het iets is dat zich verder doorzet (wat het ook veroorzaakt). Kwa draaiuren heeft de tv het afgelopen jaar niet eens aan gestaan, en daarvoor ook sporadisch om wat films en series te kijken.
Is dit iets waar ik mij zorgen om moet maken?
Let op:
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.
In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals aankoopadvies, korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.
Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees
Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Vragen over inbranden of stekkers, lichtinval en verschillen tussen OLED en andere technieken? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!
🔎 Inbranden:
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers:
🔎 Lichtinval:
🔎 Verschil OLED met...:
[LG OLED] Ervaringen & Discussie (vul de zoekopdracht aan met jouw zoekterm)
Alsnog wat vragen daarover? Doe dat op de goede plaats en lees eerst het topic goed door. Zie ook
Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Goede aanbieding gezien of nodig? Check
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in
[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Garantieafhandeling bespreken?
Shopping forum
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6
Wil je graag iemand helpen, maar hoort diens vraag hier eigenlijk niet? Dan hoort het antwoord ook niet in dit topic.
Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de rapporteer-knop.