Interessante introductie van OLED TV's dit jaar bij LG. Ik ben erg benieuwd naar de (minimale) extra helderheid, maar nog meer zo of er wat minder paneel variatie zal zijn als het gaat om vertical (en ook horizontal) banding, tinting, near black gradation en het DSE/grid effect tegen wit aan. Ik twijfel om mijn Sony 75XF9005 te vervangen voor een LG 77C1 / 83C1 of Sony 77A80J, maar als je leest hoeveel paneel afwijkingen er zijn dan is de paneel loterij nog erg levendig. Vooral de zichtbaarheid van horizontale banden (3 bij LG, 2 bij Sony) is iets wat mij aardig afschrikt.
Sowieso is het handig om nu te wachten met het kopen van een nieuwe TV. De 2021 modellen gaan t/m mei sowieso nog dalen in prijs (daarna kan schaarste de prijzen weer laten stijgen) en van de nieuwe modellen weet je dat je tegen de feestdagen ook een veel betere deal kan krijgen dan gelijke na de introductie. De 2022 modellen kunnen wel eens heel erg interessant gaan worden.
Sowieso is het handig om nu te wachten met het kopen van een nieuwe TV. De 2021 modellen gaan t/m mei sowieso nog dalen in prijs (daarna kan schaarste de prijzen weer laten stijgen) en van de nieuwe modellen weet je dat je tegen de feestdagen ook een veel betere deal kan krijgen dan gelijke na de introductie. De 2022 modellen kunnen wel eens heel erg interessant gaan worden.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2