Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:08
GustavSan schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:32:
Ik heb hier even op issues (paars/groen) bij Dolby Vision gezocht, maar kom niet zo 123 een oplossing tegen. Ik probeer een DV Dolby Vision bestand (.mkv) direct via de USB op de LG55x16LA af te spelen. Het beeld is volledig paars/groen en in de instellingen lijkt het mij niet te lukken dit issue op te lossen.

Is er een manier om dit via de LG zelf op te lossen? Bv een app oid?
Toevallig zelfde discussie bij Shield topic. Waarschijnlijk een nieuw codec issue.
MKV bij mij ook groen/paars via Nvidia shield, als ik MP4 versie probeer, dan wel juiste kleur.
Zie ook reactie:
heeten12 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
(Kodi met omweg of via update later zou het opgelost worden. Of LG het ook oplost...........)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:35
NoahAmber schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:52:
[...]

Meen begrepen te hebben dat DV in een mkv niet via een HDD of USB drive rechtstreeks aangesloten op de tv niet wordt ondersteund. WebOS beperking?
mucuracat schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:20:
[...]

Toevallig zelfde discussie bij Shield topic. Waarschijnlijk een nieuw codec issue.
MKV bij mij ook groen/paars via Nvidia shield, als ik MP4 versie probeer, dan wel juiste kleur.
Zie ook reactie:
heeten12 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
(Kodi met omweg of via update later zou het opgelost worden. Of LG het ook oplost...........)
Ik kan binnen WebOS toch gewoon apps a la Android installeren? Is er geen mogelijkheid om via die videospeler data van de usb af te lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
GustavSan schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:31:
[...]

[...]

Ik kan binnen WebOS toch gewoon apps a la Android installeren? Is er geen mogelijkheid om via die videospeler data van de usb af te lezen?
Ik neem aan (van je bericht) dat je niet op de hoogte bent van codecs en container begrippen bij video/geluid data? :) (Zelf begrijp ik ze ook niet hoor :) )
Je kunt data van usb lezen, alleen data is in een andere taal dan tv het kan begrijpen. Dus wordt beeld niet juist weergegeven.
Er komen vaak nieuwe manier van coderen / comprimeren van video en/of geluid bij en niet elke hardware of app kan het dan gelijk ondersteunen. Soms zelfs nooit :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
mucuracat schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:58:
[...]

Ik neem aan (van je bericht) dat je niet op de hoogte bent van codecs en container begrippen bij video/geluid data? :) (Zelf begrijp ik ze ook niet hoor :) )
Je kunt data van usb lezen, alleen data is in een andere taal dan tv het kan begrijpen. Dus wordt beeld niet juist weergegeven.
Er komen vaak nieuwe manier van coderen / comprimeren van video en/of geluid bij en niet elke hardware of app kan het dan gelijk ondersteunen. Soms zelfs nooit :)
Dat is het hele verhaal wel.. Was het niet zo dat WebOS wel mp4 met DV via usb of HDD aan kan.?! Meen ik eens gelezen te hebben. Dan zou mkv omzetten naar mp4 een oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
NoahAmber schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:46:
[...]

Dat is het hele verhaal wel.. Was het niet zo dat WebOS wel mp4 met DV via usb of HDD aan kan.?! Meen ik eens gelezen te hebben. Dan zou mkv omzetten naar mp4 een oplossing zijn.
Kweet nie :) Heb shield. Als het niet werkt, dan mp4 :)
Was voor @GustavSan als uitleg :)

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 27-12-2021 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:27
NoahAmber schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:46:
[...]

Klopt dat werkt. Sommige DV MKV's werken dan weer wél.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even over de nieuwe ontwikkelingen.
LG houdt een presentatie op 4 januari, vast ook wel over de 2022 LG OLED modellen.
Onduidelijk is of het. 17:00 Nederlandse tijd is of lokale tijd in de USA.
LG Electronics: 4 januari om 17.00 uur virtueel op CES.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 29-12-2021 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaki wieki
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb hier even op issues (paars/groen) bij Dolby Vision gezocht, maar kom niet zo 123 een oplossing tegen. Ik probeer een DV Dolby Vision bestand (.mkv) direct via de USB op de LG55x16LA af te spelen. Het beeld is volledig paars/groen en in de instellingen lijkt het mij niet te lukken dit issue op te lossen.

Had ik ook last van. Wat uiteindelijk werkt bij mij is Plex gebruiken op de firestick. Plex op de LG zelf werkte ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

DV-mp4 werkt alleen rechtstreeks op een C9. de rest van de oled-modellen ondersteund geen dolby vision rechtstreeks via usb. DV-MKV heeft sowieso nooit gewerkt op oleds. kortom, je bent afhankelijk van een externe-speler.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 28-12-2021 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 20:20
HoppyF schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:19:
LG houdt een presentatie op 4 januari, vast ook wel over de 2022 LG OLED modellen.
17:00 Nederlandse tijd, want de presentatie wordt gegeven op 8am PST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik verwacht weinig tot geen veranderingen. Het uiterlijk zal hetzelfde zijn, de features waarschijnlijk ook en Web OS zal ook niet of heel beperkt veranderen. Ben meer benieuwd naar Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:35:
[...]

Ik verwacht weinig tot geen veranderingen. Het uiterlijk zal hetzelfde zijn, de features waarschijnlijk ook en Web OS zal ook niet of heel beperkt veranderen. Ben meer benieuwd naar Samsung.
Ik verwacht ook geen grote veranderingen maar je weet nooit wat er uit de hoge hoed komt.
Uit geruchten over Samsung blijkt dat Samsung nog niet met de verwachte revolutionaire OLED komt.
Stop the FOMO had het zelfs over een Samsung met een LG Display paneel.
Klinkt heel onwaarschijnlijk maar wie weet heeft hij nog gelijk ook.
Dan heeft Samsung heel wat te verbeteren als ze uit dit paneel een erg hoge helderheid willen halen.
Dat is immers altijd het punt waar Samsung op hamerde, de “lage” helderheid van OLED’s.
Ik moet de eerste 1200 nits Samsung OLED nog zien! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodshifter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03 12:32
Sinds vrijdag de trotste bezitter van een 55 inch C1, ik kom van een Full HD Led-lcd uit de infinitia serie, de LE 8500. Heel lang heel veel plezier van gehad, maar eh dit, holy smokes, alsof je vanuit de dark ages zo de toekomst ingeslingerd wordt. Wat een verschil! The Witcher seizoen 2 in 4k dolby vision is echt wow wow wow!

Tot zo ver het georakel over de tv. Ik had een klein vraagje, ik had accuweather nog niet ingesteld en toen kreeg ik als screensaver een beetje vuurwerk, nu ik dat wel heb gedaan krijg ik een animatie van de klok, met de locatie, die haalt ie van accuweather. Ik vond het vuurwerk net wat leuker, maar ik krijg het niet meer terug. Hebben jullie een idee hoe je dit weer kan aanpassen? Of lukt dat enkel met een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
HoppyF schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:53:
[...]

Ik verwacht ook geen grote veranderingen maar je weet nooit wat er uit de hoge hoed komt.
Uit geruchten over Samsung blijkt dat Samsung nog niet met de verwachte revolutionaire OLED komt.
Stop the FOMO had het zelfs over een Samsung met een LG Display paneel.
Klinkt heel onwaarschijnlijk maar wie weet heeft hij nog gelijk ook.
Dan heeft Samsung heel wat te verbeteren als ze uit dit paneel een erg hoge helderheid willen halen.
Dat is immers altijd het punt waar Samsung op hamerde, de “lage” helderheid van OLED’s.
Ik moet de eerste 1200 nits Samsung OLED nog zien! :P
Als Samsung overstapt op LG Oled;
Met gelikte reclames worden alle 'negatieve' aspecten van Oled als positief belicht.
Dan weten ze ineens niet meer wat ze gezegd hebben. (zoals de man aan top in NL :+ )
Moodshifter schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:55:
Sinds vrijdag de trotste bezitter van een 55 inch C1, ik kom van een Full HD Led-lcd uit de infinitia serie, de LE 8500. Heel lang heel veel plezier van gehad, maar eh dit, holy smokes, alsof je vanuit de dark ages zo de toekomst ingeslingerd wordt. Wat een verschil! The Witcher seizoen 2 in 4k dolby vision is echt wow wow wow!

Tot zo ver het georakel over de tv. Ik had een klein vraagje, ik had accuweather nog niet ingesteld en toen kreeg ik als screensaver een beetje vuurwerk, nu ik dat wel heb gedaan krijg ik een animatie van de klok, met de locatie, die haalt ie van accuweather. Ik vond het vuurwerk net wat leuker, maar ik krijg het niet meer terug. Hebben jullie een idee hoe je dit weer kan aanpassen? Of lukt dat enkel met een reset?
Huh? Heb jij screensaver van je LG Oled kunnen aanpassen??

[ Voor 33% gewijzigd door mucuracat op 28-12-2021 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moodshifter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03 12:32
mucuracat schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:57:

Nou niet zelf, maar hij was anders toen accuweather nog niet ingesteld was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:50
mucuracat schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:57:
Als ik het mij goed herinner kun je screensaver apps installeren via de store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12
Sony doet ook mee:
https://www.sony.nl/elect...7AC3D42FBFB20A151F626026D
Die noemt het in ieder geval "nieuwe BRAVIA XR-TV". En aangezien Sony de panelen van LG gebruikt zullen die beetje hetzelfde gaan vertellen als LG maar dan met een Sony sausje.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Op Pocket-Lint stond wel iets over een volgende generatie panelen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:11
Hallo

Mijn buurvrouw heeft een Lg oled tv opeens doen de hdmi ingangen het niet meer

Gister deed alles het nog maar vanmorgen kreeg ze strelen op haar ziggo box en had ze geen beeld meer en tv geeft aan verbonden maar geen signaal
Al andere hdmi kabels geprobeerd en andere tv maar allen geen effect

Gekke is wel dat wanneer ik de blu ray speler aansluit op een andere tv met dezelfde kabel het gewoon werkt naar op de lg tv niet en er wel komt te staan verbonden maar geen signaal
De ziggo blz doet overigens helemaal niks zowel op de tv lg als op de andere tv niks maar heeft wel signaal zie zenders staan op t kastje

Wat nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Stekker er al even uitgehaald?? Ik had dat ook wel eens bij mijn B6 en meestal hielp dat..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
HoppyF schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:00:
[...]

EX panelen.
Bijzonder als men er 30% meer helderheid uit weet te persen.
We zullen het gaan zien want Vincent Teoh zal hier ongetwijfeld wat meer over gaan zeggen.
Ik denk dat het 30% is tov de huidige 8K pannels welke niet de Evo techniek hebben zoals de 4K schermen.
Evo gebruikt al Deuterium als ik me niet vergis en dat gaf +20%. 8K was voor Evo al minder fel dan de 4K pannels.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
M@cer schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:00:
Stekker er al even uitgehaald?? Ik had dat ook wel eens bij mijn B6 en meestal hielp dat..
Maar het gekke is dat de ziggo box niet werkt op de tv van boven of een Samsung monitor en de blu ray speler wel….
Wel herkent lg de box en heeft aan verbonden maar geen signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:59:
Hallo

Mijn buurvrouw heeft een Lg oled tv opeens doen de hdmi ingangen het niet meer

Gister deed alles het nog maar vanmorgen kreeg ze strelen op haar ziggo box en had ze geen beeld meer en tv geeft aan verbonden maar geen signaal
Al andere hdmi kabels geprobeerd en andere tv maar allen geen effect

Gekke is wel dat wanneer ik de blu ray speler aansluit op een andere tv met dezelfde kabel het gewoon werkt naar op de lg tv niet en er wel komt te staan verbonden maar geen signaal
De ziggo blz doet overigens helemaal niks zowel op de tv lg als op de andere tv niks maar heeft wel signaal zie zenders staan op t kastje

Wat nu
Je had al andere hdmi kabels geprobeerd en een andere tv maar dat zou niet werken, daarnaast zeg je dat de Ziggo box helemaal niks doet. Er is dus sowieso iets aan de hand met de Ziggo Box.

Heb je geprobeerd de blu ray aan te sluiten op de oled met een andere hdmi kabel?. Wat bedoel je precies met dat er wel komt te staan dat het verbonden is maar geen signaal? De tv registreert de blu ray speler dus wel en daar krijg je een melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ChiLLeR schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:15:
[...]

Sony doet ook mee:
https://www.sony.nl/elect...7AC3D42FBFB20A151F626026D
Die noemt het in ieder geval "nieuwe BRAVIA XR-TV". En aangezien Sony de panelen van LG gebruikt zullen die beetje hetzelfde gaan vertellen als LG maar dan met een Sony sausje.
Sony komt misschien ook met een 65A95K met Samsung QD OLED panneel
Tot nu toe heeft geen ander bedrijf het 8K Pannel gebruikt alleen LG in zijn Z series.
Wat er tot nu toe van sony gelekt was leek er niet direct een 8K model tussen te zitten. En gezien Evo Pannels net nieuw zijn lijkt het mij raar als die er nu al weer uit gaan.

Dus verwacht wel een A80/90 refresh in de K serie.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 29-12-2021 14:25 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Wren schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:21:
[...]

Je had al andere hdmi kabels geprobeerd en een andere tv maar dat zou niet werken, daarnaast zeg je dat de Ziggo box helemaal niks doet. Er is dus sowieso iets aan de hand met de Ziggo Box.

Heb je geprobeerd de blu ray aan te sluiten op de oled met een andere hdmi kabel?. Wat bedoel je precies met dat er wel komt te staan dat het verbonden is maar geen signaal? De tv registreert de blu ray speler dus wel en daar krijg je een melding van.
Klopt

De tv ziet wel dat er wat aangesloten is ingang is ook wit ipv grijs en er staat ook verbonden ar op de input staat dan geen signaal
De ziggo box doet inderdaad helemaal niks op zowel lg tv als andere tv
Ook andere HDMI kabels geprobeerd inderdaad maar zonder resultaat
Ook andere poorten gekozen achterop de tv helaas ook zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:31:
[...]

Klopt

De tv ziet wel dat er wat aangesloten is ingang is ook wit ipv grijs en er staat ook verbonden ar op de input staat dan geen signaal
De ziggo box doet inderdaad helemaal niks op zowel lg tv als andere tv
Ook andere HDMI kabels geprobeerd inderdaad maar zonder resultaat
Ook andere poorten gekozen achterop de tv helaas ook zonder succes
conclusie:

De Ziggo box lijkt defect te zijn dus melden bij Ziggo.
Op basis van het proberen van verschillende apparaten en verschillende hdmi kabels en verschillende hdmi poorten lijkt er een defect te zijn. Dan de winkel waar de tv is gekocht contacteren voor een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:03:
[...]

Ik denk dat het 30% is tov de huidige 8K pannels welke niet de Evo techniek hebben zoals de 4K schermen.
Evo gebruikt al Deuterium als ik me niet vergis en dat gaf +20%. 8K was voor Evo al minder fel dan de 4K pannels.
30% winst moet gezien worden ter vergelijking met de huidige 2021 (EVO) modellen.
Je kunt niet vergelijken met 8K TV’s want dat slaat nergens op.
Blijft speculeren want er is nog niets gepresenteerd.
Over een paar dagen weten we het.
Uit interesse is de technologie is het wel leuk om te volgen wat er gaat komen.
Niet alleen bij LG maar ook bij andere fabrikanten.
Tweakers zal er ook wel artikelen over gaan publiceren ook al is het lastiger ivm de COVID-19 maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
als ik zie hoe snel 8K tv's op de markt beginnen te komen, hou ik mijn C9 nog even voor een mooie 8K oled in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
HoppyF schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:48:
[...]

30% winst moet gezien worden ter vergelijking met de huidige 2021 (EVO) modellen.
Je kunt niet vergelijken met 8K TV’s want dat slaat nergens op.
Blijft speculeren want er is nog niets gepresenteerd.
Over een paar dagen weten we het.
Uit interesse is de technologie is het wel leuk om te volgen wat er gaat komen.
Niet alleen bij LG maar ook bij andere fabrikanten.
Tweakers zal er ook wel artikelen over gaan publiceren ook al is het lastiger ivm de COVID-19 maatregelen.
Waar haal jij dat uit dan?
Dat zou wel heel extreem zijn. Evo is net nieuw. Daar voor stond het jaren stil.
Of ze hebben alles achtergehouden omdat er geen concurrentie was. En nu Samsung met iets nieuws gaat komen gaan ze het ineens uitbrengen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:50:
als ik zie hoe snel 8K tv's op de markt beginnen te komen, hou ik mijn C9 nog even voor een mooie 8K oled in de toekomst.
Als je ziet hoe langzaam 4K content gaat kan dit nog jaren gaan duren.
De C9 gaat zo lang nog wel mee zonder dat je niets meer mee kan bekijken.
In feite is het enige 4K gedeeltelijk afkomstig van streaming media zoals Netflix.
Verder het UHD blu-ray aanbod.
Mainstream TV is voor 99% geen 4K, daar moet dus de inhaalslag vandaan komen.
Eigenlijk ook iets wat we in het verleden hebben gezien met de opkomst van HD.
Duurde ook erg lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:56:
[...]

Waar haal jij dat uit dan?
Dat zou wel heel extreem zijn. Evo is net nieuw. Daar voor stond het jaren stil.
Of ze hebben alles achtergehouden omdat er geen concurrentie was. En nu Samsung met iets nieuws gaat komen gaan ze het ineens uitbrengen?
nou, je geeft het antwoordt zelf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-07 19:52
HoppyF schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:59:
[...]

Als je ziet hoe langzaam 4K content gaat kan dit nog jaren gaan duren.
De C9 gaat zo lang nog wel mee zonder dat je niets meer kan bekijken.
In feite is het enige 4K gedeeltelijk afkomstig van streaming media zoals Netflix.
Verder het UHD blu-ray aanbod.
Mainstream TV is voor 99% geen 4K, daar moet dus de inhaalslag vandaan komen.
Eigenlijk ook iets wat we in het verleden hebben gezien met de opkomst van HD.
Duurde ook erg lang.
En 8k tvs hebben minder helderheid dan dat ze 4k zouden zijn met dezelfde backlicht, meer pixels blokeren meer licht bij oled is dat ook al heeft die geen backlicht.
De 48 inch heeft minder helderheid dan de 77 inch.
Het mooist zou gewoon 4k 12 bit en 10,000 nits piekhelderheid zijn dat zijn de max specs die dolby vision aan kan.
Dan kan vuur op dezelfde helderheid worden weergegeven dan in het echt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goofy1978 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:19:
[...]

En 8k tvs hebben minder helderheid dan dat ze 4k zouden zijn met dezelfde backlicht, meer pixels blokeren meer licht bij oled is dat ook al heeft die geen backlicht.
De 48 inch heeft minder helderheid dan de 77 inch.
Het mooist zou gewoon 4k 12 bit en 10,000 nits piekhelderheid zijn dat zijn de max specs die dolby vision aan kan.
Dan kan vuur op dezelfde helderheid worden weergegeven dan in het echt. :)
Alleen niet zo gunstig voor het energie label en energie verbruik.
Ook niet prettig om te gaan kijken denk ik zo.
Die 12 bits zal wel lukken maar 10.000 nits??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-07 19:52
HoppyF schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:32:
[...]

Alleen niet zo gunstig voor het energie label en energie verbruik.
Ook niet prettig om te gaan kijken denk ik zo.
Die 12 bits zal wel lukken maar 10.000 nits??
In een kaarsvlam kan je prima kijken int donker zo helder is een 10000 nits tv.
Er passen ongeveer 10000 kaarsvlammetjes in een m2 vandaar dat het even helder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Bij mij crasht de kpn itv echt vaak (lg gallery 2021). Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 20:35
Ben ik de enige bij wie de streaming shortcut buttons niet meer werken sinds de laatste update ? Ik krijg telkens een melding "This button is not available".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
8K OLED's zullen pas mainstream worden als Microsoft en Sony besluiten om tot deze resolutie over te gaan. Streaming content is minder relevant voor tv fabrikanten. Maar de koop van veel televisies is voornamelijk gebaseerd op de ondersteuning van de resolutie dat een console aanbiedt. Ik zal ook geen nieuwe 4K OLED aanschaffen totdat men 8K OLED's voor een redelijke prijs gaat aanbieden.

[ Voor 15% gewijzigd door BramViking op 29-12-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isanneke
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-04 09:23
Vandaag zijn we over gestapt van kabeltv/internet Delta naar KPN

Wij hebben een LG TV OLED65CX6LA uit 2020.

1. Ik heb de Magic Remote gekoppeld aan Arris VP5202 decoder.

De Magic remote zou een Bluetooth afstandbediening moeten zijn. Echter bediening lukt alleen met kastje open. Bij Bluetooth moet het normaal gesproken ook kunnen met tv kastje dicht. De afstbediening die bij Kpn decoder zat, die werkt wel met tv kastje dicht.

Iemand enig idee hoe we het kunnen oplossen, ben niet zo technisch. Als de Magic Remote infrarood zou zijn, zou het logisch zijn. Maar in handleiding lees ik dat ie Bluetooth is.

2. Is de tv guide van KPN ook te raadplegen via de guide knop op de magic remote? Ik vind die gids zoveel overzichtelijker dan de versie van KPN. Ik zie ook geen optie in KPN versie om programma te reserveren.

Ook de beeld kwaliteit moet erg nog aan wennen, lijkt kwalitatief minder dan via de kabel. Terwijl we juist beter beeld verwachtten. Ook moeten we constant geluid op diverse tvkanalen bijstellen dan weer te luid dan te zacht.

Hebben nu het gevoel dat we onze LG smart tv niet maximaal kunnen benutten.

Wat kunnen we eventueel nog aanpassen, want op deze manier worden we niet blij van de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:50
Isanneke schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:03:
Vandaag zijn we over gestapt van kabeltv/internet Delta naar KPN

Wij hebben een LG TV OLED65CX6LA uit 2020.

1. Ik heb de Magic Remote gekoppeld aan Arris VP5202 decoder.

De Magic remote zou een Bluetooth afstandbediening moeten zijn. Echter bediening lukt alleen met kastje open. Bij Bluetooth moet het normaal gesproken ook kunnen met tv kastje dicht. De afstbediening die bij Kpn decoder zat, die werkt wel met tv kastje dicht.
De Magic remote werkt (voor zover ik weet) alleen met de TV zelf via bluetooth.
Iemand enig idee hoe we het kunnen oplossen, ben niet zo technisch. Als de Magic Remote infrarood zou zijn, zou het logisch zijn. Maar in handleiding lees ik dat ie Bluetooth is.
Je kunt wellicht alles via CeC laten verlopen, maarrr; YMMV
2. Is de tv guide van KPN ook te raadplegen via de guide knop op de magic remote?
Nee helaas, dit is een standaard functionaliteit van de TV die niet aan te passen valt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 18:35
Rembock schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:10:
[...]

De Magic remote werkt (voor zover ik weet) alleen met de TV zelf via bluetooth.

[...]

Je kunt wellicht alles via CeC laten verlopen, maarrr; YMMV

[...]

Nee helaas, dit is een standaard functionaliteit van de TV die niet aan te passen valt
Je kunt dat wel met de remote doen als je dat hebt ingesteld. Onder de knop met de drie puntjes vind je het menu van de arris.

Beeldkwaliteit kun je instellen in het menu van de arris bijvoorbeeld uhd etc instellen

En kiezen voor de HD kanalen 661 en verder

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mucuracat
B9
Software update
05.10.30 naar
05.20.06

New firmware 5.20.06 for LG B9 with hdr black level setting

En geen signaal tekst ook uitzettenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saUb6q1cgjg2IjGhu2nPmS8Uqh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhveeGwDWrRoRXkkxP3r2k4O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIbw2u52Q9Jdo6a3K9wapRabdZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUxkQKbR3SlW5g5kW2F6233Y.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOXJweWpib58e6fCE7bcoAkFLEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHmg9Y5479VbkZXX5RnZNcnB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 147% gewijzigd door mucuracat op 30-12-2021 13:34 ]

• Farabi
  • Niet online
mucuracat schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:04:
B9
Software update
05.10.30 naar
05.20.06

zou dit ook voor C9 komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Misschien te downloaden?

Dit vond ik voor c9

https://www.avsforum.com/...are-more.3075344/page-112

Misschien geldt onderstaande ook voor b9.
Zelfde firmware versie.
Puntje 8 is minder 🤔
  • New Voice Recognition service and features (LG ThinQ AI)
  • "Fine Tune Dark Areas" feature (see 2020 models)
  • "Adjust the brightness of the dark part of the game screen to make it more visible while Input related setting is turned on"
  • Audio DSP Firmware Update
  • HDMI 2.1 Module (HAWK2) Firmware Update (v49.60)
  • Video Decoder Firmware Update
  • WiFi Module Firmware Update
  • CA certificates updated
  • Added possibility for animated promotions / ads on the Home Screen
  • The text box on the "No Signal" screen can now be hidden
  • Small configuration change of the Dolby Vision Cinema mode
  • Service Menu:
  • New "BDP Monitoring" option added

[ Voor 7% gewijzigd door mucuracat op 30-12-2021 13:42 ]

• Farabi
  • Niet online
mucuracat schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:30:
[...]

Misschien te downloaden?

Dit vond ik voor c9

https://www.avsforum.com/...are-more.3075344/page-112

Misschien geldt onderstaande ook voor b9.
Zelfde firmware versie.
Puntje 8 is minder 🤔

[...]
zal eens vanavond kijken. had nog gisterenavond handmatig gezocht. mooie lijstje iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
LG C2 in 42 inch.
Afbeeldingslocatie: https://www.avcaesar.com/src/news/00/00/8B/22/lgoled55c2.jpg

55 inch
Afbeeldingslocatie: https://www.avcaesar.com/src/news/00/00/8B/22/lgoled65c2.jpg

LG G2
Afbeeldingslocatie: https://www.avcaesar.com/src/news/00/00/8B/22/ces-22gt-lg-c2-oled-tv-first-images-of-the-leaked-lg-oled42c2-lg-oled42c2-and-lg-oled42c2.jpg

De bezels zijn trouwens wel flink kleiner geworden. Baal nu wel een beetje dat ik niet gewacht heb op de C2. Aangezien ik echt kan genieten van kleine bezels op apparaten :). Denk dat ik 42 inch C2 voor de slaapkamer ga halen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
Ik heb een vervelend probleem. Ik gebruik een 55C8 in combinatie met een Sony ST5000 soundbar. Die laatste heeft een vervelend software probleem dan Sony niet gaat oplossen. Namelijk het met regelmaat kwijtraken van de instellingen.

Als oplossing wil ik de soundbar alleen nog voor het geluid gebruiken. Dat wil zeggen mijn KPN setopbox en Shield rechtstreeks op de tv. De soundbar via HDMI2.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat als ik de setopbox of shield op HDMI 3 aansluit ik of geen tv beeld krijg (wel het menu enzo van KPN) of alleen maar 720p op de shield.

Googelen leert dat HDMI 3 en 4 geen handshake (?) geven? Heeft iemand misschien een idee om HDMI 3 of 4 toch te kunnen gebruiken?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BramViking schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 00:50:
LG C2 in 42 inch.
[Afbeelding]

55 inch
[Afbeelding]

LG G2
[Afbeelding]

De bezels zijn trouwens wel flink kleiner geworden. Baal nu wel een beetje dat ik niet gewacht heb op de C2. Aangezien ik echt kan genieten van kleine bezels op apparaten :). Denk dat ik 42 inch C2 voor de slaapkamer ga halen ;).
Het is wel duidelijk dat de folie er nog niet afgehaald is. :X :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:04:
B9
Software update
05.10.30 naar
05.20.06

En geen signaal tekst ook uitzetten[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goed dat bij de nieuwste firmware de tekst ook uitgezet kan worden door op de rode knop te drukken. Hopelijk is dit dan ook blijvend en hoeft het niet elke keer.
De optie "afbeelding geen signaal" in het menu hierboven bestaat al in de oude firmwares, dit is niet om de geen signaal melding uit te zetten maar gewoon de optie om bij geen signaal een schilderijlijst te laten zien ipv een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Het is wel duidelijk dat de folie er nog niet afgehaald is. :X :D
En helemaal vlak zijn deze TV’s ook niet…
Goed te zien op de tweede foto.
Maar ach, dat zie je later toch niet en is ook niet belangrijk.
Ben benieuwd hoe de reviews straks zullen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat moet je er verder van zeggen. Het design van tv's wordt toch steeds minder spannend.

Een donker vlak... een minieme rand die je alleen ziet als de tv aan staat, en jawel een... voet.... als je die al gebruikt want het strakste hangt het natuurlijk aan de wand.

Waar het echt om gaat, het beeld en de features, dat wordt weer interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 01-01-2022 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Juist met de features zijn er maar weinig veranderingen te zien. Een C7 die ik heb gehad geeft exact hetzelfde beeld als de C1 die ik nu heb. Dan is design en veranderingen daarin voor mij wel een mooie bijeenkomstigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:04:
Wat moet je er verder van zeggen. Het design van tv's wordt toch steeds minder spannend.

Een donker vlak... een minieme rand die je alleen ziet als de tv aan staat, en jawel een... voet.... als je die al gebruikt want het strakste hangt het natuurlijk aan de wand.

Waar het echt om gaat, het beeld en de features, dat wordt weer interessant.
Mee eens.
Het is gewoon een plat zwart vlak.
Daar kun je weinig aan veranderen.
De bezel is al dun en daar nog een millimeter vanaf halen levert niet veel winst op.
De kwaliteit van het paneel op zich is veel belangrijker.
Daar zitten vaak de verbeteringen in ook al gaat het dan over wat details.
Grote stappen zitten er niet in omdat de panelen al erg goed zijn.
Een verschil zal dus wel meetbaar kunnen zijn maar niet altijd zichtbaar.
Reviews moeten dat gaan bevestigen.
Blijft over wat software wijzigingen in het WebOS niet cosmetisch maar inhoudelijk.
Ook daar wordt het lastiger er nog wat aan toe te voegen.
Ik zou liever zien dat men inzet op de support van de oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:32:
Juist met de features zijn er maar weinig veranderingen te zien. Een C7 die ik heb gehad geeft exact hetzelfde beeld als de C1 die ik nu heb. Dan is design en veranderingen daarin voor mij wel een mooie bijeenkomstigheid.
De capaciteiten van het paneel zelf verschillen op zich niet veel. Maar er is toch wel vooruitgang en dan met name in de firmware verbeteringen mbt videoprocessing, motion interpolation implementatie, 120 Hz BFI, HDMI 2.1, eARC, low latency game mode met Gsync en VRR, toevoegen van Airplay 2, autocal icm Calman, dat soort zaken. Geleidelijke verbeteringen + toevoeging van welkome features. Voor mij valt de breedte van de (toch al smalle en flush achter het paneel zittende) bezel daarbij in het niet. Zo heeft ieder natuurlijk zijn wensen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 01-01-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Cap schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:44:
[...]

De capaciteiten van het paneel zelf verschillen op zich niet veel. Maar er is toch wel vooruitgang en dan met name in de firmware verbeteringen mbt videoprocessing, motion interpolation implementatie, 120 Hz BFI, HDMI 2.1, eARC, low latency game mode met Gsync en VRR, toevoegen van Airplay 2, autocal icm Calman, dat soort zaken. Geleidelijke verbeteringen + toevoeging van welkome features. Voor mij valt de breedte van de (toch al smalle en flush achter het paneel zittende) bezel daarbij in het niet. Zo heeft ieder natuurlijk zijn wensen. :)
Als de C7 HDMI 2.1 had gehad dan was ik niet geüpgraded. Ik merk wel op dat 4K op 65 inch net aan gaat. Zou nu wel 8K main stream OLED's willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06 21:57
Goedendag,

Ik heb een LG 55 CX waar de laatste tijd de Netflix app plots zichzelf afsluit. Ik heb LG gemaild maar die geven aan dat ik contact met Netflix op moet nemen. Maar volgens mij ligt het echt aan de tv. Hebben meer mensen dit probleem en is dit wellicht op te lossen? Het gebeurt steeds vaker en is echt heel irritant.

De tv is voorzien van de laatste firmware versie en ook de app verwijderen en opnieuw installeren heeft helaas niet geholpen.

[ Voor 16% gewijzigd door MrIV op 01-01-2022 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:46
BramViking schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:19:
[...]

Als de C7 HDMI 2.1 had gehad dan was ik niet geüpgraded. Ik merk wel op dat 4K op 65 inch net aan gaat. Zou nu wel 8K main stream OLED's willen zien.
Als je serieus bent denk ik dat je tot een klein clubje behoort (niet negatief bedoeld overigens). Ik ben meestal wel een voorstander van vooruitgang en nieuwe ontwikkelingen, maar waar ik de stap naar 4K nog verwelkomde vind ik 8K voorlopig nog 0,0 zin hebben. Niet op 85" en al helemaal niet op 65".

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Major_ton schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Als je serieus bent denk ik dat je tot een klein clubje behoort (niet negatief bedoeld overigens). Ik ben meestal wel een voorstander van vooruitgang en nieuwe ontwikkelingen, maar waar ik de stap naar 4K nog verwelkomde vind ik 8K voorlopig nog 0,0 zin hebben. Niet op 85" en al helemaal niet op 65".
Ik vind dat de resolutie (en dan hebben we het voornamelijk over scherpte) nog veel hoger kan. Op korte afstanden merk je het echt wel. Heb nu al een aantal 8K televisies en demo's in het echt mogen zien en het is een stuk mooier dan 4K op 1 meter afstand. Maar goed als videofiel behoor je inderdaad snel tot een kleiner clubje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BramViking schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Ik vind dat de resolutie (en dan hebben we het voornamelijk over scherpte) nog veel hoger kan. Op korte afstanden merk je het echt wel. Heb nu al een aantal 8K televisies en demo's in het echt mogen zien en het is een stuk mooier dan 4K op 1 meter afstand. Maar goed als videofiel behoor je inderdaad snel tot een kleiner clubje.
Ja op 1 meter afstand is het inderdaad wel te zien. Maar ga je op 1 meter afstand van een 65"zitten? Voor 8k zal dat wel ongeveer moeten om dat verschil te zien. Op een meter of 2 valt het gewoon weg. (88 inch zal op die afstand denk ik nog wel kunnen. Maar ook dan zit je nog steeds zo dichtbij dat je niet het hele scherm kunt volgen in 1 oogopslag.)

edit:
https://www.televisies.nl...e-kijkafstand-voor-uw-tv/

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-01-2022 21:59 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
MrIV schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:27:
Goedendag,

Ik heb een LG 55 CX waar de laatste tijd de Netflix app plots zichzelf afsluit. Ik heb LG gemaild maar die geven aan dat ik contact met Netflix op moet nemen. Maar volgens mij ligt het echt aan de tv. Hebben meer mensen dit probleem en is dit wellicht op te lossen? Het gebeurt steeds vaker en is echt heel irritant.

De tv is voorzien van de laatste firmware versie en ook de app verwijderen en opnieuw installeren heeft helaas niet geholpen.
Waarom denk je dat het aan de tv ligt en niet aan dr app? Heb je hetzelfde ook met andere apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:46
BramViking schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Ik denk dat de meeste verschillen die je ziet content gerelateerd zijn. Het 8K materiaal wat nu beschikbaar is zijn veelal speciaal gemaakte demo's en als je dan weer reguliere content in 4K of fullHD gaat kijken dan krijg je al snel het idee dat 8K mooier is. Maar datzelfde demo materiaal ziet er in 1080p nog steeds fenomeel uit en helemaal op een native full-HD paneel zodat er geen scaling bij komt kijken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Major_ton schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Ik denk dat de meeste verschillen die je ziet content gerelateerd zijn. Het 8K materiaal wat nu beschikbaar is zijn veelal speciaal gemaakte demo's en als je dan weer reguliere content in 4K of fullHD gaat kijken dan krijg je al snel het idee dat 8K mooier is. Maar datzelfde demo materiaal ziet er in 1080p nog steeds fenomeel uit en helemaal op een native full-HD paneel zodat er geen scaling bij komt kijken.
Je merkt vooral het verschil op als je daarnaast gamed op je OLED televisie. De verschillen in resoluties zijn duidelijk waarneembaar. Het grappige is dat dezelfde argumenten altijd terug blijken te komen. Mensen die aangaven dat hoger dan 720p niet waarneembaar is, hetzelfde gold voor 1080P. Mensen zworen erbij en nu begint dat ook bij 4K. Zodra Sony en Microsoft met een console komt dat 8K ondersteunt dan zullen tv fabrikanten daar ook op over gaan. Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven. Niet de streamer, maar de consolemakers zorgen ervoor dat men overstapt op resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Wren schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Waarom denk je dat het aan de tv ligt en niet aan dr app? Heb je hetzelfde ook met andere apps?
Omdat Netflix op al mijn andere apparaten prima werkt, behalve dus op de tv. En het crashen gebeurt enkel bij de Netflix app. Youtube e.d, werkt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

MrIV schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:07:
[...]

Omdat Netflix op al mijn andere apparaten prima werkt, behalve dus op de tv.
Die andere apparaten zijn andere operating systems en dus ook een andere Netflix app. Ook al ziet hij er hetzelfde uit.
En het crashen gebeurt enkel bij de Netflix app. Youtube e.d, werkt prima!
Dan bevestig je hiermee grotendeels dat het ligt aan de Netflix app, niet aan de TV.
Dat is (normaal gesproken) de eerste verdachte. Daarvoor moet je dus bij de app maker zijn, niet bij je TV fabrikant.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 01-01-2022 23:12 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
MrIV schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:07:
[...]

Omdat Netflix op al mijn andere apparaten prima werkt, behalve dus op de tv. En het crashen gebeurt enkel bij de Netflix app. Youtube e.d, werkt prima!
Een netflix app op het ene apparaat is het andere niet. De app moet speciaal gemaakt worden voor in dit geval webos versie zoveel. Dat andere apps het op je tv wel doen duidt juist op een haperende app. Echter,dan zouden meer mensen het melden bij zo'n veel gebruikte app. Het zou dus ook een internet gerelateerd iets kunnen zijn? Of wellicht toch de tv resetten om alles uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goedendag,

Heb je de TV ook een koude start laten doen?
Dat is dus anders dan dat je de TV alleen maar met de afstandsbediening uit zet.
Dus: Netflix app verwijderen, TV koude start, Netflix app weer installeren.

De koude start van het WebOS gaat volgens het verhaal wat @Cap recent nog beschreven heeft.
Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 01-01-2022 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:01
LG C8 hier, in combinatie met een Sonos beam.

Zo nu en dan wil ik terugschakelen naar de ingebouwde tv luidsprekers echter schalmkeld hij dan automatisch weer terug naar de beam.

Alleen als ik dieper in het menu simplink (HDMI-cec) uitschakel kan ik wel terug schakelen naar interne luidsprekers en zonder dat ie binnen 2 seconden weer terugschakelen naar de beam.

Echter zodra ik weer de beam wil gebruiken schakels hij automatisch ook weer simplink in.

Is er nog een oplossing die in over hoofd zie zodat ik niet steeds simplink eerst moet uitschakelen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:05
HoppyF schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:14:
[...]

Dat is dus anders dan dat je de TV alleen maar met de afstandsbediening uit zet.

De koude start van het WebOS gaat volgens het verhaal wat @Cap recent nog beschreven heeft.
Die ontbrekende reboot vind ik ook verschrikkelijk irritant. Ik trek altijd maar de stekker uit het stopcontact, maar bepaald praktisch is dat natuurlijk niet. Vooral ook omdat die stekker niet lekker bereikbaar is. Waarom niet gewoon een reboot-functie in het hoofdmenu?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Palindrome schreef op zondag 2 januari 2022 @ 02:37:
LG C8 hier, in combinatie met een Sonos beam.

Zo nu en dan wil ik terugschakelen naar de ingebouwde tv luidsprekers echter schalmkeld hij dan automatisch weer terug naar de beam.

Alleen als ik dieper in het menu simplink (HDMI-cec) uitschakel kan ik wel terug schakelen naar interne luidsprekers en zonder dat ie binnen 2 seconden weer terugschakelen naar de beam.

Echter zodra ik weer de beam wil gebruiken schakels hij automatisch ook weer simplink in.

Is er nog een oplossing die in over hoofd zie zodat ik niet steeds simplink eerst moet uitschakelen ?
Ik heb sinds gisteren een vergelijkbaar probleem met mijn PS5 die Spotify via AirPlay na 2 seconden overruled. Dit is ontstaan na het vervangen van de HDMI kabel naar een 2.1 kabel, daarvoor kon ik rustig muziek luisteren via AirPlay en spelen tegelijk. Je zou het eens met een oude HDMI kabel kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Goedendag,

Ik heb dit ook al geruime tijd op een 65CX. Voornamelijk bij Netflix, maar ik meen mij te herinneren ook wel een enkele keer bij Amazon Prime, hoewel ik dit niet met 100% zekerheid durf te stellen. Disney+ en AppleTV+ geen problemen.

Diverse malen heb ik inderdaad een koude start moeten uitvoeren. Echter ben ik eens op gaan letten, en het valt mij op dat het probleem zich, tot dusver (2 dagen) , alleen voordoet wanneer de HDMI input bij mij op HDMI 2 staat, waar een Series X op aangesloten zit. Sinds 2 dagen zet ik, voordat ik de interne apps gebruik, de input handmatig op HDMI 1, waar een Mediabox Next aan hangt en is het niet meer voorgekomen. Want als Netflix zichzelf afsluit, springt de tv altijd naar HDMI2...Heb het nog nooit meegemaakt, dat ie naar HDMI springt (denk ik :9 ).

Het is nog te kort dag om een definitief uitsluitsel te kunnen geven, maar ik hoop dat dit er iets mee te maken kan hebben...

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 02-01-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
HoppyF schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:14:
[...]

Ik heb al eens de app verwijderd. De stekker 15 seconden uit de muur getrokken. Stekker er weer in, de tv weer aangezet en de app opnieuw geïnstalleerd. Helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrIV schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Ik heb al eens de app verwijderd. De stekker 15 seconden uit de muur getrokken. Stekker er weer in, de tv weer aangezet en de app opnieuw geïnstalleerd. Helaas zonder resultaat.
Heel vreemd want dan is het WebOS ook echt opnieuw opgestart.
Heb je heel veel apps geïnstalleerd staan?
Wellicht loopt er iets vol.
En verder…. ik durf het bijna niet te vragen maar heb je QuickStart wel uitgeschakeld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
HoppyF schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Heel vreemd want dan is het WebOS ook echt opnieuw opgestart.
Heb je heel veel apps geïnstalleerd staan?
Wellicht loopt er iets vol.
En verder…. ik durf het bijna niet te vragen maar heb je QuickStart wel uitgeschakeld staan?
Nee ik heb amper apps geïnstalleerd. Ik gebruik alleen Netflix, Youtube en heel zelden NPO start.

Quickstart stond bij mij ingeschakeld. Heb het nu uitgeschakeld. Wat is deze optie dan en waarom moet het uitgeschakeld staan? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
MrIV schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Nee ik heb amper apps geïnstalleerd. Ik gebruik alleen Netflix, Youtube en heel zelden NPO start.

Quickstart stond bij mij ingeschakeld. Heb het nu uitgeschakeld. Wat is deze optie dan en waarom moet het uitgeschakeld staan? Ik ben benieuwd.
Het is de bron van al het kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 12:06

SED

Aldus sommigen hier.
Ik heb quickstart al probleemloos draaien sinds dag 1.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:15
SED schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:28:
Aldus sommigen hier.
Ik heb quickstart al probleemloos draaien sinds dag 1.
Hier nog een quickstart gebruiker (E7,G1, lees het regelmatig maar ik denk dat dit een eigen leventje is gaan lijden.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Het is de bron van al het kwaad.
Ik zei het al “ik durfde de opmerking nauwelijks te maken”. ;)
Wij weten hier al jaren van het effect van QuickStart is.
Je kunt er je bedenkingen bij hebben maar een feit is dat dit 99% van de vage problemen oplost.
Waarom zou je het jezelf moeilijk maken?
Zet QuickStart dus gewoon uit.

Om een lange discussie te voorkomen over dit veel behandelde onderwerp: gebruik de zoekfunctie in dit topic als je wilt nalezen waar het over gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:17

DON PAPA

Tweaker-fan

HoppyF schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:17:
[...]
Je kunt er je bedenkingen bij hebben maar een feit is dat dit 99% van de vage problemen oplost.
Waarom zou je het jezelf moeilijk maken?
Zet QuickStart dus gewoon uit.
Zou het ook niet kunnen dat firmware updates de vele vage problemen die te maken hadden met QuickStart inmiddels hebben opgelost? Ik geloof meteen dat QuickStart in het verleden beter uit kon staan (deed dat zelf ook altijd, door deze topic), maar heb je het zelf de laatste tijd nog wel eens getest of het nog steeds wel nodig zou zijn? Ik zie namelijk net, dat ik het na mijn laatste fabriek reset (ruim 2 maanden geleden) vergeten was uit te zetten, en ik ben eigenlijk nog helemaal geen vage problemen tegen gekomen sinds dien (zoals WiFi of app problemen die in het verleden speelde als QuickStart aan stond).

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 02-01-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Zou het ook niet kunnen dat firmware updates de vele vage problemen die te maken hadden met QuickStart inmiddels hebben opgelost? Ik geloof meteen dat QuickStart in het verleden beter uit kon staan (deed dat zelf ook altijd, door deze topic), maar heb je het zelf de laatste tijd nog wel eens getest of het nog steeds wel nodig zou zijn? Ik zie namelijk net, dat ik het na mijn laatste fabriek reset (ruim 2 maanden geleden) vergeten was uit te zetten, en ik ben eigenlijk nog helemaal geen vage problemen tegen gekomen sinds dien (zoals WiFi of app problemen die in het verleden speelde als QuickStart aan stond).
Firmware updates lossen inderdaad ook bugs op.
Welke weet je vaak niet omdat LG hier niets over gedocumenteerd heeft in de change log.
Je hebt eigenlijk twee soorten problemen.
Één: algemene problemen met het WebOS zoals met WiFi en twee: specifieke problemen met één app zoals bv Netflix of Videoland.
Als er een foutje in een app zit hebben meer mensen er vaak last van. Dat zie je diverse keren bij Videoland. Bij Netflix komt dit gelukkig minder voor.
Er zullen ook snel meldingen volgen als er wat mis is omdat dit een veel gebruikte app is.

Het loont in ieder geval de moeite om zaken als QuickStart uit te zetten of een koude start te doen.
Fabrieksinstellingen terugzetten is een laatste stap als er nog steeds problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
HoppyF schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:31:
[...]

Firmware updates lossen inderdaad ook bugs op.
Welke weet je vaak niet omdat LG hier niets over gedocumenteerd heeft in de change log.
Je hebt eigenlijk twee soorten problemen.
Één: algemene problemen met het WebOS zoals met WiFi en twee: specifieke problemen met één app zoals bv Netflix of Videoland.
Als er een foutje in een app zit hebben meer mensen er vaak last van. Dat zie je diverse keren bij Videoland. Bij Netflix komt dit gelukkig minder voor.
Er zullen ook snel meldingen volgen als er wat mis is omdat dit een veel gebruikte app is.

Het loont in ieder geval de moeite om zaken als QuickStart uit te zetten of een koude start te doen.
Fabrieksinstellingen terugzetten is een laatste stap als er nog steeds problemen zijn.
Geen uitval van de Netflix meer gehad sinds ik Quickstart+ heb uitgeschakeld. Dus dank voor de tip! Bij het uitschakelen ging hij ook altijd terug naar de tv bron. Alsof de tv zichzelf liet verwisselen van bron. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrIV schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:38:
[...]

Geen uitval van de Netflix meer gehad sinds ik Quickstart+ heb uitgeschakeld. Dus dank voor de tip! Bij het uitschakelen ging hij ook altijd terug naar de tv bron. Alsof de tv zichzelf liet verwisselen van bron. Heel vreemd.
Ok, top! :)
Hoop voor je dat het hiermee opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
En ze zijn officieel gepresenteerd. Bezels zoals verwacht een stuk kleiner maar voor de rest hetzelfde.
nieuws: LG introduceert eerste oled-tv's van 42" en 97"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:30:
En ze zijn officieel gepresenteerd. Bezels zoals verwacht een stuk kleiner maar voor de rest hetzelfde.
Toch niet helemaal, ze volgen zo te lezen de methode van Sony en Panasonic die vorig jaar bij hun topmodellen extra koeling gebruikten om de helderheid op te krikken.
Volgens LG kunnen de G2-tv's meer helderheid leveren dan hun voorgangers vanwege verbeterde warmteafvoer en een nieuwe beeldprocessor met Brightness Booster-technologie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BramViking schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:30:
pffffrt 97"
Nog even en je hebt echt een muurvullend scherm :o

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@YakuzA ik heb het ff uitgerekend maar het valt tegen, met mijn muurhoogte zou dat voor een 16:9 scherm een 257" scherm betekenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:38
Cap schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:31:
@YakuzA ik heb het ff uitgerekend maar het valt tegen, met mijn muurhoogte zou dat voor een 16:9 scherm een 257" scherm betekenen. :P
9 stuks van 83" dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicoPar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik ben van plan de komende periode mijn eerste OLED aan te kopen. Afstand tot zetel is 5m.

Welke van de 3?

TV LG OLED 65 inch - OLED65B16LA - €1299

TV PHILIPS OLED 65 inch - 65OLED705/12 - €1299

TV LG OLED 65 inch - OLED65A16LA - €1349

of een andere suggestie die excl. BTW momenteel om en bij de 1000 euro uitkomt.

Alvast dank voor de feedback

Edit: of moet ik toch upscalen naar 75 inch maar dan geel OLED omwille van de kijkafstand?

[ Voor 11% gewijzigd door nicoPar op 03-01-2022 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:47
nicoPar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:29:
Ik ben van plan de komende periode mijn eerste OLED aan te kopen. Afstand tot zetel is 5m.

Welke van de 3?

TV LG OLED 65 inch - OLED65B16LA - €1299

TV PHILIPS OLED 65 inch - 65OLED705/12 - €1299

TV LG OLED 65 inch - OLED65A16LA - €1349

of een andere suggestie die excl. BTW momenteel om en bij de 1000 euro uitkomt.

Alvast dank voor de feedback
Klinkt alsof je al goed onderzoek hebt gedaan naar de individuele mogelijkheden. Ook je eigen eisen en wensen zijn helder. Ik denk dat je goed advies gaat krijgen! Zeker ook in het LG Oled topic ;)

Maar ff serieus, waar zoek je naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicoPar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-08-2024
toepassingen

films / netflix / sport (voetbal / F1

gaming is niet van toepassing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Digital Trends is er vroeg bij met een “hands on”. YouTube: LG 2022 OLED TVs Hands On | Brighter, Bigger, and Smaller! jii

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:55
Ziet er goed uit. Als de nieuwe C serie net zo helder kan worden als een A90j heb je echt een goede deal. Ben benieuwd waar Sony mee gaat komen vandaag.

[ Voor 5% gewijzigd door Silversin op 04-01-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelmoes18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:47
Goedemorgen,

Ik ben aan het twijfelen tussen 2 modellen van LG en ik vroeg mij af of dit verschil het waard is om voor de één of voor het andere te kiezen.

Ik twijfel tussen: LG OLED55C16LA en LG OLED55B16LA

Het grote verschil wat ik vindt is dat de processor langzamer is in de B serie.
Prijs verschil volgens de pricewatch is ongeveer 250,-

De TV zal voornamelijk gebruikt worden voor TV/streamingdiensten.

Hoe is jullie ervaring met de modellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Silversin schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Ziet er goed uit. Als de nieuwe C serie net zo helder kan worden als een A90j heb je echt een goede deal. Ben benieuwd waar Sony mee gaat komen vandaag.
De nieuwe G2’s hebben kennelijk een zilveren rand, en een nieuwe mount als ik het goed begrepen had. Maar ik vond niet dat “flush” geïnstalleerd was, een beetje “zwevend”. Maar interessante ontwikkelingen. Mijn 77 inch G1 moet ik nog uitpakken, maar ik heb zo’n vermoeden dat we over een jaar of 3 voor een 97 incher gaan. Mits die betaalbaar zijn natuurlijk.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!
appelmoes18 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:53:
Goedemorgen,

Ik ben aan het twijfelen tussen 2 modellen van LG en ik vroeg mij af of dit verschil het waard is om voor de één of voor het andere te kiezen.

Ik twijfel tussen: LG OLED55C16LA en LG OLED55B16LA

Het grote verschil wat ik vindt is dat de processor langzamer is in de B serie.
Prijs verschil volgens de pricewatch is ongeveer 250,-

De TV zal voornamelijk gebruikt worden voor TV/streamingdiensten.

Hoe is jullie ervaring met de modellen?

Alvast bedankt!
Kies bij voorkeur altijd de C.
Je pakt daarmee alle features en loopt niet snel achter de feiten aan.
Het prijsverschil is kleiner dan je denkt als je de prijzen in de gaten houdt.
Zie het prijstopic hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:47
HoppyF schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Knap dat je het geduld kan opbrengen voor 1000x dezelfde vragen waarvan het eerdere antwoord soms nog op dezelfde pagina staat 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelmoes18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:47
HoppyF schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Thanks, zal het in de gaten houden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deleon78 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Knap dat je het geduld kan opbrengen voor 1000x dezelfde vragen waarvan het eerdere antwoord soms nog op dezelfde pagina staat 👍🏻
Soms moet je blijven herhalen.
Er komen nog steeds veel nieuwe potentiële LG kopers bij die niet bekend zijn met de historie van OLED’s en de verschillen tussen de diverse modellen.
De zoekfunctie helpt inderdaad heel veel maar wordt nog te weinig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Web OS ziet er trouwens nog steeds hetzelfde uit. Bezels van de C serie is wel indrukwekkend om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:15
Afgelopen weekend wat problemen ervaren met wat apps en moest de tv herstarten om het opgelost te krijgen. Nu heb ik quickstart al fijn in gebruik maar het zorgt er natuurlijk wel voor dat uit/aanzetten geen echte herstart is. De stekker eruit of handmatig het knopje langer ingedrukt houden zorgt wel voor een herstart van mijn LG G1 maar is er niet een andere manier? Eventueel via een applicatie zelfs?
Pagina: 1 ... 437 ... 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.