FreakNL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:43:
Handig als software soms lekker dom is.
Ik heb een tweede Harmony One overgenomen van een Tweaker. De huidige is nog prima maar de batterij is echt ruk. Al een keer een no-name batterij gekocht maar dat gaf weinig verbetering. Dus nu een tweede Harmony One..
Ik vreesde eigenlijk dat het een gedoe zou worden, maar het enige wat ik hoefde te doen was
1) Harmony remote software opstarten
2) Nieuwe remote aan PC
3) Update remote
Geen gezeur over dat het een andere/verkeerde remote is of andere "slimmigheden"
Nu twee remotes met identieke config.. Eentje op de lader en de andere in gebruik
Overigens is de One natuurlijk uit het jaar 0 (

) maar voor ons voldoet hij
Dit is dus niet zo makkelijk meer.
Mijn oude ging nu echt stuk (LCD scherm helemaal wit) dus ik wilde hetzelfde trucje uithalen.
Op MP een One+ gekocht, nieuw in doos. Eerst maar ff een Youtube filmpje opgezocht van het uitpakken (16 jaar oud!) om er zeker van de te zijn dat de batterij er los bij zit. Dat was zo, dus gekocht..
Kwam vandaag aan, en inderdaad de batterij helemaal opgezwollen.
Maar dat was naar verwachting. En het rubber op de onderkant was helemaal kleverig (dat is een bekend probleem, niet een perse van Logitech, maar dat materiaal wordt gewoon op den duur kleverig).. Dat schoongemaakt met handgel (tip van Chatgpt) en daarna oude batterij van de kapotte remote erin (die batterij is gaar dus ik moet daar ook voor een nieuwe kijken), maar kwam er dus daarna achter dat bovenstaande niet meer werkt. De 7.7.1 software doet het niet meer..
Ik moest uiteindelijk de MyHarmony software gebruiken
https://app.myharmony.com/prod/win/1.0/MyHarmony.zip
(de MSI deed het ook niet).
Let op, je moet de 7.7.1 software verwijderen , voordat de MyHarmony software werkt...
Daarna werkte het eerst nog steeds niet, totdat ik het AppFiles.zip bestand (wat erin zit) ook uitpakte in de install-dir (AppFiles subfolder).. Daarna startte het programma in ieder geval op en kon ik zelfs inloggen.. Volgende probleem was dat ik een oude database voor mijn neus kreeg (DVD speler die allang bij de kringloop ligt, oude receiver die al 5 jaar geleden vervangen is)..
Weer uitgelogged en toen ingelogged met de afstandbediening (met de werkende, je hebt 2 inlogmethodes , user/pass en met een bestaande remote ).. Dat ging wel en het was up-to-date qua devices en activiteit…
Daarna geprobeerd de nieuwe AB te syncen, maar ik kreeg een foutmelding dat de firmware veroudert was en de nieuwe firmware niet opgehaald kon worden.. Ik dacht, dit ga ik niet kunnen fixen.. MAar via deze site:
https://www.harmonyremoterepair.com/software-Firmware.html#/
Heb ik een firmware bestand kunnen downloaden..
Je moet tijdelijk de 7.7.0 software ook installeren die daar op die site staat.. Die gaat dan weer miepen dat hij geen connectie krijg maar dat kun je gewoon negeren. Als je het geinstalleerd hebt kun je dubbelklikken op het firmware bestand en wordt de firmware ge-update..
Daarna de 7.7.0 software verwijderen, MyHarmony weer opstarten, inloggen met credentials (dat deed ik eigenlijk per ongeluk) en ineens had ik WEL de goeie devices.. Alsof er een soort sync plaatsgevonden had? Anyways, toen kon ik de nieuwe remote WEL syncen..
Heb op Amazon ook een nieuwe batterij besteld.
Ik heb nu dus weer twee keer een One+. Een ligt te laden, de andere wordt gebruikt (en vice versa)...
Maar dit houdt natuurlijk een keer op.. Over een jaar of wat houdt mijn TV ermee op of mijn Humax en dan zal je zien dat die MyHarmony software het ook niet meer doet...
[
Voor 13% gewijzigd door
FreakNL op 11-06-2026 21:03
]