[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:42
Rubman schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:17:
Heeft iemand al eens de batterij van de Ultimate vervangen? Nu is het vervangen zelf het probleem niet maar wel welke accu ik moet kopen als vervanging wel, want origineel is uiteraard niet echt te vinden.
Heb het idee dat hij snel leeg is, 2-3 dagen maar misschien is dat wel normaal.
Deze misschien ?

https://www.amazon.nl/-/e...198&qid=1657863739&sr=8-1

https://www.amazon.nl/-/e...&pd_rd_i=B00EOX0BKS&psc=1

[ Voor 19% gewijzigd door ppeterr op 15-07-2022 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:02

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ja oke, welke neppert maakt dus niet veel uit, maar is batterijduur van 2-3 dagen normaal of is het weinig?

Als het normaal is moet ik gewoon verwachting en oplaad patroon wijzigen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Rubman schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:51:
[...]

Ja oke, welke neppert maakt dus niet veel uit, maar is batterijduur van 2-3 dagen normaal of is het weinig?

Een van de redenen dat ik hem ook niet meer gebruik, de elite dan. Ding was meer leeg dan bruikbaar.
Nou lees ik ook net het volgende.

nieuws: Logitech erkent bug in Harmony-afstandsbedieningen maar fixt hem niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Rubman schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:51:
[...]

Ik zet hem gewoon elke avond terug in de lader en heb nergens last van.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als je dit soort dingen leest achteraf dan zou je bijna gaan denken dat ze door druk vanuit de "HDMI-CEC Club" ermee zijn opgehouden ?!?!?! :| :/

Echt waardeloos gewoon! :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
nero355 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:27:
[...]

Als je dit soort dingen leest achteraf dan zou je bijna gaan denken dat ze door druk vanuit de "HDMI-CEC Club" ermee zijn opgehouden ?!?!?! :| :/

Echt waardeloos gewoon! :(
Bijna wel he, het volk vind het natuurlijk prachtig dat alles maar aanklikt uitzichzelf. Het is dus
bijna een nutteloos product geworden door die verotte CEC. Ik heb er echt een hekel aan, zelfs
als ik het uitzet in de menuutjes van mijn spulletjes bemoeit die setting zich evengoed nog met
een en ander. Bijvoorbeeld een LG tv die hier CEC (of hoe hun het ook noemen) nodig heeft om
geluid over ARC door te sturen zonder dat de tv aan staat....flut.

Wellicht daar eens een pinnetje uit de connector drukken, of zo een killer verloopje tussen prakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:24

Pierre

Van nature lui!

Ik kan mijn Logitech Harmony Companion & Harmony Ultimate One verkopen, nu vraagt de koper of ik een account gekoppeld heb aan het device. Ik weet dat dus niet meer, hoe kan ik dat checken? weet iemand dat hier.
Gevonden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 08-08-2022 15:09 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:24

Pierre

Van nature lui!

Ik kwam net deze tegen op Flirc https://flirc.tv/products...te?variant=43489094729960
Dit ziet er wel interessant uit

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 12:32
ppeterr schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:07:
[...]

Bijna wel he, het volk vind het natuurlijk prachtig dat alles maar aanklikt uitzichzelf. Het is dus
bijna een nutteloos product geworden door die verotte CEC. Ik heb er echt een hekel aan, zelfs
als ik het uitzet in de menuutjes van mijn spulletjes bemoeit die setting zich evengoed nog met
een en ander. Bijvoorbeeld een LG tv die hier CEC (of hoe hun het ook noemen) nodig heeft om
geluid over ARC door te sturen zonder dat de tv aan staat....flut.

Wellicht daar eens een pinnetje uit de connector drukken, of zo een killer verloopje tussen prakken.
Dit dus. CEC en ARC zijn volgens mij afhankelijk van elkaar (ken de technische achtergrond niet). Ik maak me zorgen over het moment dat mijn Elite de geest geeft. Ik heb ook overal CEC/ARC uit staan aangezien dit een zeer bedenkelijke implementatie is (de compatibiliteit tussen verschillende merken is niet goed). Heb een tijdje ARC gebruikt tussen de LG OLED TV en Marantz AVR (ik wilde Dolby Vision content via Netflix kijken, mijn mediaspeler ondersteunde dat indertijd niet). Het geluid deed het soms wel en soms niet. Na herhaaldelijk herstarten van TV en AVR werkte het soms wel weer. Dit is natuurlijk extreem frustrerend.

Een goed alternatief is er nog niet echt voor de Harmony's. Er zijn verschillende startups geweest en besproken op dit forum, maar er is nog geen exemplaar geweest dat aan de Harmony's kan tippen.

Edit: zie net de post hierboven. Even in de gaten houden wat dit wordt. Al hoop ik wel op een model met touch screen waarop je zelf activiteiten kan configureren, en zeker meer dan 3. Heb er zelf 4 op de Elite die ik regematig gebruik.

[ Voor 17% gewijzigd door Robbio85 op 17-08-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Robbio85

Eigenlijk gebruik ik de hand remote al jaren niet meer. Heb alles met wat scripts in mijn
homecenter gezet. Gekoppeld aan alexa, via de hub. Verder de Harmony app op mijn telefoon.

Dit werkt goed, en is erg compleet voor mijn doel. En mis ik de handset geheel niet.

Mocht die ir hub stuk gaan, dan switch ik over naar een rm4 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 12:32
ppeterr schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:50:
@Robbio85

Eigenlijk gebruik ik de hand remote al jaren niet meer. Heb alles met wat scripts in mijn
homecenter gezet. Gekoppeld aan alexa, via de hub. Verder de Harmony app op mijn telefoon.

Dit werkt goed, en is erg compleet voor mijn doel. En mis ik de handset geheel niet.

Mocht die ir hub stuk gaan, dan switch ik over naar een rm4 pro.
Goed punt. Die homecenter scripts, spreken die dan de Harmony Hub aan? Of communiceren die rechtstreeks met je apparatuur?

En thanks voor de RM4 Pro tip, ik ga me daar ook eens in verdiepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
ppeterr schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:53:
[...]

Een van de redenen dat ik hem ook niet meer gebruik, de elite dan. Ding was meer leeg dan bruikbaar.
Nou lees ik ook net het volgende.

nieuws: Logitech erkent bug in Harmony-afstandsbedieningen maar fixt hem niet
die bug is niet echt interessant. Heeft de mijne ook, wanneer je hem uit de laadcradle haalt geeft de afstandsbediening nog enkele minuten de laatste status aan van voor het opladen (bijv. het knipperende batterij logo als deze voor het laden bijna leeg was). Na enkele minuten veranderd dit in de correcte status.

Al met al, ja het is een bug. Maar praktisch gezien heb je er geen enkele last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Robbio85 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:06:
[...]

Goed punt. Die homecenter scripts, spreken die dan de Harmony Hub aan? Of communiceren die rechtstreeks met je apparatuur?

En thanks voor de RM4 Pro tip, ik ga me daar ook eens in verdiepen.
Het is eigenlijk een combi, logitech komt als een integratie naar voren in de controller. In de homecenter
komen dan de aangemaakte activiteiten naar voren die ik vervolgens koppel aan andere actie's.
Die zijn dan weer te activeren, of in de homecenter app (yubi) die volkomen crap is :) Of via bijvoorbeeld
alexa met stem activatie.

Bijvoorbeeld, tv kijken. Ik kan dat activeren door te praten tegen de alexa, of instellen naar een scene
die ingesteld is op de homecenter. Kanaal wisselen zou ik ook zo kunnen instellen, maar goed ik pak dan liever even de harmony app op de telefoon daarvoor.

Moet wel bekennen, dat het niet heel kind of vrouw vriendelijk is. Althans ik kan zo begrijpen dat een
remote tussen de kussens weg pakken voor hun makkelijker is.

Voor mij werkt het.

"alexa. Movie time" Lampen dimmen, luxaflex gaat naar beneden, tv gaat aan. Shield tv start plex op.
Dennism schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:11:
[...]

die bug is niet echt interessant. Heeft de mijne ook, wanneer je hem uit de laadcradle haalt geeft de afstandsbediening nog enkele minuten de laatste status aan van voor het opladen (bijv. het knipperende batterij logo als deze voor het laden bijna leeg was). Na enkele minuten veranderd dit in de correcte status.

Al met al, ja het is een bug. Maar praktisch gezien heb je er geen enkele last van.
Oke gelukkig maar :)

Volgens mij is mijn accu om een andere reden overleden in de elite. Maar goed ik gebruik hem dus ook niet meer. Onder andere om wat ik hierboven tik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Heb mijn 650 gerepareerd met een buttonworx kit en alle knoppen die het niet of slecht deden doen het nu weer.
Wat mij betreft een aanrader.
https://buttonworx.com/
Ik ben in ieder geval blij dat ik geen nieuwe afstandbediening hoef te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Caballeros schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:12:
Heb mijn 650 gerepareerd met een buttonworx kit en alle knoppen die het niet of slecht deden doen het nu weer.
Wat mij betreft een aanrader.
https://buttonworx.com/
Ik ben in ieder geval blij dat ik geen nieuwe afstandbediening hoef te zoeken.
:o :> HELD !!! _O_ NICE !!! d:)b

Maar eens effe kijken of deze mijn 555 kan fixen : https://buttonworx.com/en...tech-harmony_300_350.html :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:50
Ik heb een Logitech Harmony Ultimate met Hub. Ik kan via de Android app verbinding maken met de hub, maar zodra ik aanpassingen wil maken in de remote gaat het mis.. Ik moet eerst inloggen met mijn Logitech account, vervolgens gaat hij de firmware van de Hub controleren. Daarna kom ik terug in het scherm waar ik een Hub kan kiezen. Dit herhaalt zich steeds, en soms wordt het proces onderbroken met een E2018 foutmelding.

Dit is nu al 3 dagen gaande en ik krijg met geen mogelijkheid meer de afstandsbediening aangepast. Dit terwijl ik vorige week nog gewoon aanpassingen kon maken en een soundbar toegevoegd heb.

Het enige wat in de tussentijd gewijzigd is, is de software van mijn telefoon. Deze is van Android 12 naar 13 geüpdatet.

Heeft nog iemand soortgelijke problemen? Anders blijf ik maar naar een probleem zoeken wat misschien buiten mijn huis ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
@BizzieBis Hier werkt het gewoon nog, gisteren toevallig een wijziging gemaakt en ook nu kom ik verder dan "Checking Hub firmware".

Wel nog op Android 12.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Ik krijg het echt niet voor mekaar. Net even op de S20 van mijn vrouw getest. Deze heeft Android 12. Zelfde probleem. Firewall in router uitgezet, PiHole uitgeschakeld, niets wil werken.

Ben bang dat een factory reset nodig is. Maar als dat ook niet werkt zit ik met een afstandsbediening die helemaal niets meer doet. Nu kan ik hem in ieder geval nog gebruiken. Dilemma dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@BizzieBis Met MyHarmony software op een windows pc kun je ook je afstandsbediening aanpassen / wijzigen.

[ Voor 5% gewijzigd door BenEco op 30-10-2022 13:16 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
BizzieBis schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:48:
Ik krijg het echt niet voor mekaar. Net even op de S20 van mijn vrouw getest. Deze heeft Android 12. Zelfde probleem. Firewall in router uitgezet, PiHole uitgeschakeld, niets wil werken.

Ben bang dat een factory reset nodig is. Maar als dat ook niet werkt zit ik met een afstandsbediening die helemaal niets meer doet. Nu kan ik hem in ieder geval nog gebruiken. Dilemma dus..
Een reset van de afstandsbediening en de hub is geen enkel probleem!
Al je instellingen staan bij Logitech op een server en die worden vanzelf gedownload als je hem weer opnieuw instelt.

Zodra ik problemen heb dan reset ik beide altijd en daarna is het gewoon opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door funske op 30-10-2022 13:52 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
funske schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:51:
[...]

Een reset van de afstandsbediening en de hub is geen enkel probleem!
Al je instellingen staan bij Logitech op een server en die worden vanzelf gedownload als je hem weer opnieuw instelt.

Zodra ik problemen heb dan reset ik beide altijd en daarna is het gewoon opgelost.
Klopt helemaal. Maar zodra de hub geen verbinding meer wil maken met Logitech heb je toch een probleem.

Ik heb de boel maar eens gereset en nu lijk ik langzaam weer toegang te krijgen. Via de PC kreeg ik e.e.a weer ingesteld. Straks nog eens proberen met de Android app!

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

BizzieBis schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:15:
Ik heb de boel maar eens gereset en nu lijk ik langzaam weer toegang te krijgen. Via de PC kreeg ik e.e.a weer ingesteld.

Straks nog eens proberen met de Android app!
Doe dat nou eens gewoon NIET en blijf lekker met je PC werken! :P

Alles maar proberen te doen via een of andere suffe app levert je alleen maar ellende op vanwege het feit dat je daar gewoon 0,0 controle over hebt! :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:37
BenEco schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:14:
@BizzieBis Met MyHarmony software op een windows pc kun je ook je afstandsbediening aanpassen / wijzigen.
Geldt dat ook voor Hub-based producten? Ik zou heel graag met de desktop app werken voor mijn Companion, maar ik begreep dat dat niet kan. De site zegt "If you have a Harmony hub-based product, use the Harmony mobile app to set up and configure Harmony." (https://support.myharmony.com/en-us/download)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
BoardCrusher schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:07:
[...]

Geldt dat ook voor Hub-based producten? Ik zou heel graag met de desktop app werken voor mijn Companion, maar ik begreep dat dat niet kan. De site zegt "If you have a Harmony hub-based product, use the Harmony mobile app to set up and configure Harmony." (https://support.myharmony.com/en-us/download)
Ja.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_4i_LKUfks8i5KoDCoPMTa8V0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7Us4IfjjiTSINsT4mJSRkBb6.jpg?f=user_large

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
BoardCrusher schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:07:
[...]

Ben je dit aan het bekijken vanaf een iMac o.i.d.? Dan klopt het wel, want daarvoor is geen desktop-app.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:37
Wauw, ik had geen idee.. heb jaren zitten prutsen met de app. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 23:03
funske schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:51:
Ben je dit aan het bekijken vanaf een iMac o.i.d.? Dan klopt het wel, want daarvoor is geen desktop-app.
Als je maximaal op macOS 10.14.x (Mojave) zit, dan werkt MyHarmony nog op je Mac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
ikweethetbeter schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:56:
[...]

Als je maximaal op macOS 10.14.x (Mojave) zit, dan werkt MyHarmony nog op je Mac.
Jij @ikweethetbeter weet het inderdaad beter; je hebt gelijk.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 14:22
Afgelopen week moest ik even de stroom eraf halen in m'n huiskamer. Na opnieuw inschakelen en opstarten van router, harmony, nest hub, etc. werkte het bedienen van Harmony apparaten met Google home echter niet meer. Vandaag nog steeds niet, dus ik dacht laat ik Harmony opnieuw koppelen vanuit de home app.

Het opnieuw koppelen gaf in eerste instantie wat problemen omdat de taal/regio van m'n logitech account niet goed stond. Na aanpassen lukte het alsnog maar ik kan nog steeds geen Harmony commando's geven. De status (TV aan etc) wordt goed weer gegeven, maar deze vanuit home aan/uitzetten werkt niet. Stemopdrachten werken ook niet. Iemand een idee?

[ Voor 54% gewijzigd door Atomsk op 04-12-2022 21:15 . Reden: dacht dat het probleem opgelost was, maar dus niet... ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem001
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-03 16:22
Het e2018 is een bekend probleem. Er is dan iets mis gegaan in de software van de hub. Verwijder de voedingsstekker, druk de resetbutton in en sluit dan de voeding weer aan terwijl je de resetbutton ingedrukt houd. Na 5 seconden kan je de resetbutton weer loslaten. Hierna de installatie starten als ware het een nieuwe hub. Opgelet: bij de installatie moet de led rood knipperen. Is dit niet het geval, dan kort op de resetbutton drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markcoutinho
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 14:43
Weet iemand of het mogelijk is om op de Harmony Elite streamingsdiensten als Videoland, ViaPlay, Discovery Plus etc. als sneltoets te programmeren?
Ik heb Netflix al als zodanig op de remote, maar een paar van die andere erbij zou wel handig zijn. Ik zie het niet terug in de computersoftware MyHarmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
markcoutinho schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:06:
Weet iemand of het mogelijk is om op de Harmony Elite streamingsdiensten als Videoland, ViaPlay, Discovery Plus etc. als sneltoets te programmeren?
Ik heb Netflix al als zodanig op de remote, maar een paar van die andere erbij zou wel handig zijn. Ik zie het niet terug in de computersoftware MyHarmony.
Misschien heb je iets aan deze linkjes. even naar onderen scrollen naar desktopsoftware, hier kun je activiteit maken.
https://support.myharmony...reate-a-smart-tv-activity
of Netflix met één knop opstarten

Of je maakt een reeks aan voor elke app.
https://www.appletips.nl/logitech-harmony-elite-review/amp/

Heb zelf een activiteit / reeks voor Tuneln radio streamen op m'n Pioneer receiver gemaakt nu Ziggo geen analoge radio via coax meer ondersteund. Normaal zie je de apps op je tv en ga je met pijltjes toetsen naar de app van je keuze, nu 1 toets om radio te streamen / luisteren zonder dat je tv aan moet. :)

[ Voor 33% gewijzigd door BenEco op 10-04-2023 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:57
markcoutinho schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:06:
Dat heeft op zich weinig te maken met je Harmony, maar veeleer met het toestel waarop je die apps wil afspelen. Dat toestel moet immers ook zelf een remote code hebben voor de dienst die je in Harmony wil programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Twixie schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:32:
Dat heeft op zich weinig te maken met je Harmony, maar veeleer met het toestel waarop je die apps wil afspelen. Dat toestel moet immers ook zelf een remote code hebben voor de dienst die je in Harmony wil programmeren.
En daar bestaan vaak tools voor die het een en ander kunnen aanpassen dus je zou zelfs een eigen knop kunnen bedenken/van een ander niet aangesloten apparaat kunnen gebruiken voor die functionaliteit!

@markcoutinho ;)
BenEco schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:17:
Heb zelf een activiteit / reeks voor Tuneln radio streamen op m'n Pioneer receiver gemaakt nu Ziggo geen analoge radio via coax meer ondersteund. Normaal zie je de apps op je tv en ga je met pijltjes toetsen naar de app van je keuze, nu 1 toets om radio te streamen / luisteren zonder dat je tv aan moet. :)
Heeft je Pioneer dan geen webGUI waarmee dat kan :?
Of desnoods een of andere app ?!

Anders moet je misschien ook maar eens zoiets overwegen : nero355 in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie" d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:00:
[...]

Heeft je Pioneer dan geen webGUI waarmee dat kan :?
Of desnoods een of andere app ?!

Anders moet je misschien ook maar eens zoiets overwegen : nero355 in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie" d:)b
Ja zeker, dat heeft de Pioneer SC-LX 801 wel maar de app is ook niet alles en we zitten hier in het [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3], mooi stukje techniek waar ik op dit moment nog alles mee kan bedienen :) .

[ Voor 6% gewijzigd door BenEco op 11-04-2023 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markcoutinho
[quote]nero355 schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:00:
[...]

En daar bestaan vaak tools voor die het een en ander kunnen aanpassen dus je zou zelfs een eigen knop kunnen bedenken/van een ander niet aangesloten apparaat kunnen gebruiken voor die functionaliteit!

@markcoutinho ;)

Dank je Nero voor deze suggestie. Klinkt interessant. Kun je me zeggen waar ik zo'n tool kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markcoutinho
Twixie schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:32:
[...]

Dank je, Twixie. Op zich heb ik een prima TV (Samsung UE32J6200AW). Die afstandsbediening is heel minimalistisch - niet meer dan een knop of 7 zitten daarop. Bijvoorbeeld dus geen knop voor Netflix. En die heb ik wel kunnen programmeren op de Logitech.
Je hebt het over een 'remote code': hoe kan ik daaraan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

markcoutinho schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:23:
Dank je Nero voor deze suggestie. Klinkt interessant.
Kun je me zeggen waar ik zo'n tool kan vinden?
Bijvoorbeeld in [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie :)

Als je zoekt op Netflix knop : [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

Dan kom je dit tegen :
- Jan Dee in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
- StGermain in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

;)

offtopic:
Voor mooiere Topic Search linkjes moet je effe stemmen op Topic Search link de term laten weergeven ?

Alvast bedankt! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-06 16:51
Na wat verbouwingen in ons huis vind ik de IR blaster van mijn hub niet meer terug. Kan ik in de plaats eender welke ir blaster kopen? Of moet het echt eentje van Logitech zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dalike schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:46:
Na wat verbouwingen in ons huis vind ik de IR blaster van mijn hub niet meer terug.

Kan ik in de plaats eender welke ir blaster kopen?
Of moet het echt eentje van Logitech zijn?
Het is maar een stom stukje hardware met een kabel en connector eraan vast dus zolang je kabel lang genoeg is en de connector de juiste is zie ik geen reden voor iets van compatibility issues of iets! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
nero355 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:42:
[...]

Het is maar een stom stukje hardware met een kabel en connector eraan vast dus zolang je kabel lang genoeg is en de connector de juiste is zie ik geen reden voor iets van compatibility issues of iets! :)
Dankjewel!
Ik dacht het al, maar wilde het toch eerst even aan de slimme mensen vragen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Laatst online: 25-06 00:28
Dalike schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:46:
Na wat verbouwingen in ons huis vind ik de IR blaster van mijn hub niet meer terug. Kan ik in de plaats eender welke ir blaster kopen? Of moet het echt eentje van Logitech zijn?
Ik heb er ooit ook eens 1 bijgekocht op Amazon. Een stuk kleiner en 2 ir zenders op 1 stekker. Werkt prima.

Edit: Ohja moest wel een adapter bij om naar kleine jack te gaan. Dit was hem:

Jopto 2 STKS IR Emitter Extender...
https://www.amazon.nl/dp/B07W3YVH9X?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Helaas niet meer beschikbaar zie ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Woudtwe op 05-06-2023 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
Woudtwe schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:43:
[...]

Ik heb er ooit ook eens 1 bijgekocht op Amazon. Een stuk kleiner en 2 ir zenders op 1 stekker. Werkt prima.

Het is deze geworden in combinatie met een koppelstukje :-)
https://www.amazon.com.be...o2ov_dt_b_product_details
Iets vergelijkbaars dus als jij. Hopelijk zijn de verbouwingen begin volgende week klaar, en heb ik terug een fatsoenlijke TV-kast. Dan kan ik het proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Woudtwe schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:43:

Dalike schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:24:
Het is deze geworden in combinatie met een koppelstukje :-)
https://www.amazon.com.be...o2ov_dt_b_product_details
Iets vergelijkbaars dus als jij. Hopelijk zijn de verbouwingen begin volgende week klaar, en heb ik terug een fatsoenlijke TV-kast. Dan kan ik het proberen :-)
Ik kreeg een "brainfart" en moest ineens eraan denken dat ik ooit dergelijke Infrarood Extenders ook bij dit gek ding heb gekregen : Philips OVU412000 USB IR-Receiver

Dus als je die toevallig nog hebt liggen dan is dat ook het proberen waard! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 15:09
Mocht iemand nog een Harmony Elite zoeken, heb er nog 2 liggen die weg kunnen :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 08:32
Heb een probleem mijn usb kabel ben ik kwijt van mijn logitech one maar andere kabels werken niet ja wel opladen via usb maar niet syncroniceren daar moet volgens mij een echte logitech kabel wezen of zo zie ze wel ergens te koop bij allekabels maar syncen die wel dan?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MiskentTalent schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:22:
Heb een probleem mijn usb kabel ben ik kwijt van mijn logitech one
Welke precies :?

Ik zie 3 varianten in de Pricewatch staan en ken eigenlijk alleen maar één daarvan...
maar andere kabels werken niet ja wel opladen via usb maar niet syncroniceren daar moet volgens mij een echte logitech kabel wezen of zo zie ze wel ergens te koop bij allekabels maar syncen die wel dan?
Zolang we het over deze hebben : Logitech Harmony One Advanced Universal Remote
Zou elke Micro USB kabel moeten werken net als bij de andere soortgelijke modellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 08:32
nero355 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:19:
[...]

Welke precies :?

Ik zie 3 varianten in de Pricewatch staan en ken eigenlijk alleen maar één daarvan...

[...]

Zolang we het over deze hebben : Logitech Harmony One Advanced Universal Remote
Zou elke Micro USB kabel moeten werken net als bij de andere soortgelijke modellen! :)
de 950

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53

Illusion

(the art of)

Iemand ervaring met reservebatterijen voor de elite?
Die van mij doet nog maar 1,5 dag op een acculading, waar dat vroeger ruim een week was. Ik heb een nieuwe accu besteld bij subtel.nl (cellonic: https://www.subtel.nl/Bat...33-000128-623-922020.html) maar die is net zo slecht als de oude accu.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kijk eens of je zonder de "Dockingstation" verder komt : https://www.ifixit.com/Gu...50+Case+Replacement/98190

Als je de "cap" aan de onderkant weghaalt kom je meteen bij de USB poort op de Harmony 950 zelf :)

Wat ik namelijk vermoed is dat je contactpunten brak zijn geworden zoals dat vroeger vaak gebeurde bij andere Logitech produkten, zoals hun muizen :
- Logitech MX700
- Logitech MX1000

De MX700 hadden een aantal vrienden/bekenden en de MX1000 heb ik zelf ook en die hadden allemaal eigenlijk wel hetzelfde probleem : Contactpunten die na een paar jaartjes eigenlijk niks meer deden... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:36
Illusion schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:42:
Iemand ervaring met reservebatterijen voor de elite?
Die van mij doet nog maar 1,5 dag op een acculading, waar dat vroeger ruim een week was. Ik heb een nieuwe accu besteld bij subtel.nl (cellonic: https://www.subtel.nl/Bat...33-000128-623-922020.html) maar die is net zo slecht als de oude accu.
Ik heb 3x de Logitech one. Dezelfde batterij gaat bij twee AB op in een paar dagen tijd , de andere doet er bijna twee weken mee.
Waar het aan ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:36
makooy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:33:
Mocht iemand nog een Harmony Elite zoeken, heb er nog 2 liggen die weg kunnen :)
Die heb je inmiddels vast niet meer? (Kon het proberen.... O-) )

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 15:09
Aziraphale schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:31:
[...]

Die heb je inmiddels vast niet meer? (Kon het proberen.... O-) )
Zijn al weg. Heb alleen nog een gloednieuwe Sofabaton X1 liggen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:36
makooy schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:03:
[...]

Zijn al weg. Heb alleen nog een gloednieuwe Sofabaton X1 liggen.
Zie PM

[ Voor 35% gewijzigd door Aziraphale op 31-12-2023 14:07 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26
Sinds vandaag een Touch met Hub via Marktplaats. OK, de AB is een beetje traag, maar set-up was flawless en alle devices die ik heb kunnen aangesloten worden. Zelfs de Zigbee lampen via Home Assistant kunnen toewijzen aan de remote via
code:
1
emulated_hue
configuratie in HA. Blij mee, hopelijk kan Logitech de servers nog even draaiend houden, anders is het snel afgelopen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb sinds een paar maanden een Samsung soundbar en nadat dit in eerste instantie prima werkte lukt het de afgelopen week niet meer om de juiste input te selecteren via de Harmony.
Het gaat om de Q990C, waarbij de inputlijst door middel van een knop doorgelopen wordt door een aantal keer te drukken. Er is geen update geweest maar ik krijg het niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Laatst online: 25-06 00:28
shoombak schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:59:
Ik heb sinds een paar maanden een Samsung soundbar en nadat dit in eerste instantie prima werkte lukt het de afgelopen week niet meer om de juiste input te selecteren via de Harmony.
Het gaat om de Q990C, waarbij de inputlijst door middel van een knop doorgelopen wordt door een aantal keer te drukken. Er is geen update geweest maar ik krijg het niet voor elkaar..
Helpdesk al gecontact? Weet niet of die nog zo is als voorheen, maar mijn ervaring is erg goed daarmee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beamerman
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-02 08:39
In de vorige software versie kon ik mijn Harmony One uitlezen en zonder account aanpassingen maken en weer terugschrijven. Dat heb ik een paar keer gedaan, maar nu hebben we versie 7 en kan ik niet meer uitlezen.

Mijn account wordt niet meer herkend. Nu wil ik wat dingen toevoegen en kan ik dus vanaf nul beginnen.

Nieuw account aangemaakt, dan gaat hij de Harmony wel uitlezen maar moet ik toch opnieuw beginnen.

Iemand een idee hoe ik met versie 7 de Harmony kan uitlezen en mijn aanpassingen kan maken?

Of waar ik oude software versies kan downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beamerman schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:19:
In de vorige software versie kon ik mijn Harmony One uitlezen en zonder account aanpassingen maken en weer terugschrijven. Dat heb ik een paar keer gedaan, maar nu hebben we versie 7 en kan ik niet meer uitlezen.

Mijn account wordt niet meer herkend. Nu wil ik wat dingen toevoegen en kan ik dus vanaf nul beginnen.

Nieuw account aangemaakt, dan gaat hij de Harmony wel uitlezen maar moet ik toch opnieuw beginnen.

Iemand een idee hoe ik met versie 7 de Harmony kan uitlezen en mijn aanpassingen kan maken?

Of waar ik oude software versies kan downloaden?
ik heb dat een tijd geleden ook gehad. Mijn account was kapot. Ik moest toch echt een nieuw account maken en opnieuw beginnen helaas. Ze kregen het bij Logitech niet voor elkaar om mijn account weer te fixen.

Moet nog steeds de ir signalen voor de kaarsjes opnieuw leren. Was de afstandsbedieningen kwijt.
De rest werkte gelukkig al snel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46
Ik heb hier mijn Hub + remote die in principe nog prima werken maar het starten van een activiteit gaat echt mega traag (ook het stoppen btw). En traag is dan, knop op remote drukken.... 7 a 10s en dan wordt deze echt gestart, dus hub zie je voor de IR knipperen.

Vervolgens als deze gestart is gaat de communicatie met de devices gewoon prima en snel.
Heb de hub al een keer een herstart gegeven. Maar sindsdien merk ik ook dat ik hem niet meer via wifi kan bereiken. Ik verwacht dat als ik echt een module reset doe dat ik verder van huis ben.
Herkend iemand dit trage activiteiten starten?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamerman
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-02 08:39
Dan kom ik dus altijd bij de laatste versie uit. En dat is gewoon een groot drama. Ik moest opnieuw beginnen en was een half uur bezig om alleen al mijn tv en versterker toe te voegen met die vreselijke dropdown keuzelijsten.

Ik heb nu bij een reparateur versie :*) 7.7.1 gevonden en die draait gelukkig fatsoenlijk. Maar wel alles opnieuw erin zetten helaas.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42
Zijn er meer die de laatste dagen last hebben van traag reagerende harmony hubs?
Ik heb er 2 en bij allebei duurt het een aantal seconden voordat een activiteit daadwerkelijk uitgevoerd word.
De individuele acties zoals play of volume reageren wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Marsman83 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:27:
Zijn er meer die de laatste dagen last hebben van traag reagerende harmony hubs?
Ik heb er 2 en bij allebei duurt het een aantal seconden voordat een activiteit daadwerkelijk uitgevoerd word.
De individuele acties zoals play of volume reageren wel direct.
Hier alles in orde. Aangezien er echt geen updates meer komen vanuit Logitech zul je het ws bij je eigen setup/netwerk moeten zoeken.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 18:42
the-body schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:02:
[...]

Hier alles in orde. Aangezien er echt geen updates meer komen vanuit Logitech zul je het ws bij je eigen setup/netwerk moeten zoeken.
Thanks dan ga ik het daar idd zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:15

BeyondThunder

Lost Lightning

[MyHarmony] Extra 'input' stap toevoegen in sequence

Okay, welke Harmony crack heeft een oplossing voor het volgende probleem:

Versterker Sony STR-DN1080 is zeer eigenwijs en schakelt naar het Home screen na het wisselen van activiteit. Dit is een bekend probleem. Uitschakelen van HDMI CEC (en dus eARC) is geen optie.

Dit wil ik oplossen door een extra stap in de sequence "TV kijken"
Eerst een delay van 2 of 3 seconden, hierna opnieuw een switch naar de input (SAT/CATV).
Maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ik kan niet opnieuw deze input kiezen.
Ook niet als ik hier eerst een custom knop voor maak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Vsr-LPbaGgvWwnt7sBvp4ndgxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AzR6ZKmmzfjcBdoe47l2OKOY.png?f=fotoalbum_large

Wie heeft nog een tip of een workaround waar ik nog niet aan heb gedacht? Wellicht een extra device toevoegen met enkel de input IR signalen erin (geleerd), maar dat gaat ook weer best ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53

Illusion

(the art of)

BeyondThunder schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:22:
[MyHarmony] Extra 'input' stap toevoegen in sequence

Okay, welke Harmony crack heeft een oplossing voor het volgende probleem:

Versterker Sony STR-DN1080 is zeer eigenwijs en schakelt naar het Home screen na het wisselen van activiteit. Dit is een bekend probleem. Uitschakelen van HDMI CEC (en dus eARC) is geen optie.

Dit wil ik oplossen door een extra stap in de sequence "TV kijken"
Eerst een delay van 2 of 3 seconden, hierna opnieuw een switch naar de input (SAT/CATV).
Maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ik kan niet opnieuw deze input kiezen.
Ook niet als ik hier eerst een custom knop voor maak.

[Afbeelding]

Wie heeft nog een tip of een workaround waar ik nog niet aan heb gedacht? Wellicht een extra device toevoegen met enkel de input IR signalen erin (geleerd), maar dat gaat ook weer best ver.
In jouw eigen link wordt aangegeven dat het is op te lossen door na switchen op "home" te drukken. Heb je dat al geprobeerd, want die knop zie ik gewoon staan in je screenshot.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:15

BeyondThunder

Lost Lightning

Illusion schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

In jouw eigen link wordt aangegeven dat het is op te lossen door na switchen op "home" te drukken. Heb je dat al geprobeerd, want die knop zie ik gewoon staan in je screenshot.
Dank je wel voor het meedenken!
Nee, helaas is dat niet de oplossing.
Ik heb het nu anders opgelost.

Ik heb een nieuw Device toegevoegd. Zonder vendor en type. Aan dit device heb ik 3 standaard knoppen (Angle/PrevChapter/NextChapter) toegewezen aan mijn 3 Inputs, Na een delay van 3 seconden roep ik opnieuw de Input aan op deze manier.
De 3 seconden lijken perfect. het Homescherm van de receiver komt niet meer in beeld.

Dit werkt enkel als je standaard knoppen een andere toewijzing geeft, als je zelf custom knoppen aanmaakt werkt het niet. Dan kan je ze niet selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 23:14
Gaat Logitech toch weer AB's verkopen ?

https://www.bol.com/nl/nl...ub-zwart/9200000048704354

[ Voor 195% gewijzigd door sverzijl op 25-10-2024 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 21:13
Ziet er helaas uit als oude voorraad, die hoorde rond de €65 te gaan, heb er twee hier en ooit rond die prijs gekocht.
Zullen ze ergens achterin een kast hebben gevonden en gezien hebben dat het wat oplevert en hoppa, op Bol.com zetten.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wishfull thinking ;)
Koldur schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:41:
Ziet er helaas uit als oude voorraad, die hoorde rond de €65 te gaan, heb er twee hier en ooit rond die prijs gekocht.
Voor € 65 kreeg je toch echt hooguit een 665/650/555 en echt geen Hub + Companion tenzij een flinke aanbieding IIRC :)

IMHO was het een € 129 produkt ongeveer en voor € 220 had je de Elite (of in een aanbieding voor € 179 of zelfs minder) zo uit het blote hoofd :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 21:13
@nero355
Nog even gecontroleeed, kocht hem in 2016 voor €85, hub en remote.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Koldur schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:05:
@nero355
Nog even gecontroleeed, kocht hem in 2016 voor €85, hub en remote.
Dat is wel realistisch, want prijzen rond de € 89 kan ik me ook wel herinneren in sommige gevallen of vanaf een bepaald moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 00:14
Heeft er iemand al de Ziggo next mini kunnen koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joentje
  • Laatst online: 17:34
Langhe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:25:
Heeft er iemand al de Ziggo next mini kunnen koppelen?
De Next Mini maakt gebruik van RF signalen, en dat kan niet met de Harmony

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:12
joentje schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:05:
[...]

De Next Mini maakt gebruik van RF signalen, en dat kan niet met de Harmony
Volgens mij via Bluetooth en dan heb je een Harmony hub nodig.
Dit werkt met mijn kpn kastje en Apple TV via Bluetooth prima.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Laatst online: 25-06 13:13
gielie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Volgens mij via Bluetooth en dan heb je een Harmony hub nodig.
Dit werkt met mijn kpn kastje en Apple TV via Bluetooth prima.
Heb jij die KPN TV+ Box van KPN, ik heb namelijk deze (nog) niet omdat ik dacht dat die niet te besturen was via Bluetooth en de Harmony HUB + Elite?

- The Neo and Only -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:12
NeoFoX schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:20:
[...]

Heb jij die KPN TV+ Box van KPN, ik heb namelijk deze (nog) niet omdat ik dacht dat die niet te besturen was via Bluetooth en de Harmony HUB + Elite?
Dat lukt prima, kijk hier maar even.
Zelf gebruik ik het profile van de tivo 4k media speler.

[ Voor 6% gewijzigd door gielie op 14-01-2025 09:41 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
gielie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Dat lukt prima, kijk hier maar even.
Zelf gebruik ik het profile van de tivo 4k media speler.
Out of the box of dan via die omwegen met meerdere apparaten koppelen voor 1 dienst:
- PC
- Shield

De kleurenknoppen, menu en ook opname knop zijn knoppen die dagelijks gebruikt worden hier. De WAF is heel hoog als het aankomt op gebruiksgemak :P

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb net een nieuwe Marantz Cinema 40 gekocht. In december ook een nieuwe TV, LG OLEDC4; toen stond die nog niet in de database van Harmony, nu wel. Net als de Cinema 40. Echter is er iets geks. Bij het instellen van de activiteiten zag de Harmony Elite gewoon de Game 2 HDMI-ingang, waar een mediaplayer op is aangesloten. De Marantz heeft een Game 1 en een Game 2 HDMI-ingang (ik gebruik nogal veel HDMI-bronnen...). Echter, de activiteiten gekoppeld aan Game 1 en 2 werken niet, de andere wel. En als ik op de Elite de Marantz als device open staat er alleen een Game HDMI-ingang om te kiezen. Valt dit nog te fixen?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-06 20:15
Je kan proberen de Game 1 en Game 2 functie toe te voegen door middel van de leer functie van de Elite.

Collectie

• NeoFoX
Heeft iemand zo een LG-device waarin Disney+ wel zit als standaard knop?

Ik wil graag een activiteit maken waarin ik mijn LG-tv direct Disney+ laat opstarten, maar dan zonder een sequence zoals:
- Home-knop
- Delay
- Rechts 2x
- Ok

Netflix is wel standaard aanwezig, maar Disney+ niet.. heb al wel wat modellen geprobeerd. Maar er zijn er zoveel. Misschien dat iemand een model heeft waarin het al wel in zit? O+

- The Neo and Only -

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 18:56
Ik heb 2 logitech harmony hubs
ik had er al een paar jaar 1 in gebruik die het altijd deed en was ook gewoon zichtbaar als device in Homeassistant.
Sinds een week of wat merk ik ineens dat de actions niet meer getriggerd werden en ook in mijn moblie app.
Home assistant heeft ook de hub gedisabled.

Het lukt niet meer om een connectie naar de app te maken. Ik heb de hub een catory reset gegeven en ook daarna lukte het niet om de hub met wifi te verbinden. Er wordt in de app gemeld WIFI netwerken zoeken maar geen van de aanwezige netwerken wordt gevonde nEr worden geen netwerken gevonden.
Wifi is op deze plek gewoon goed sterk (3 boogjes op de GSM) maar ook als ik de hub vlak bij mijn router neer leg wordt er geen netwerk gevonden

Ik heb nog een andere 2e hands op de kop getikt met het idee dat mijn expemplaar defect was, maar deze andere heeft het zelfde probleem. Ook daar is er geen oplossing door te resetten en ook als ik hem via de USB met de PC verbind en met de harmony app op de PC wilt instellen wordt er geen netwerk gevonden.
Het lijkt me een beetje sterk dat ik nu toevallig 2 defecte hubs heb.

De router is een ASUS AX-86U met merlin firmware 388.1 , deze draait al langer zonder problemen.

Ik heb ook geprobeerd om mijn zigbee netwerk uit te zetten maar dat was ook niet de oorzaak. Ook zonder zigbee stick ingeplugd worden er geen netwerken gevonden.

IK heb nu even geen idee hoe ik verder zou moeten zoeken wat er mis is
iemand suggesties? :? :?

[ Voor 194% gewijzigd door mrbert op 20-02-2025 16:47 ]

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:47

FreakNL

Well do ya punk?

Handig als software soms lekker dom is.

Ik heb een tweede Harmony One overgenomen van een Tweaker. De huidige is nog prima maar de batterij is echt ruk. Al een keer een no-name batterij gekocht maar dat gaf weinig verbetering. Dus nu een tweede Harmony One..

Ik vreesde eigenlijk dat het een gedoe zou worden, maar het enige wat ik hoefde te doen was
1) Harmony remote software opstarten
2) Nieuwe remote aan PC
3) Update remote

Geen gezeur over dat het een andere/verkeerde remote is of andere "slimmigheden"

Nu twee remotes met identieke config.. Eentje op de lader en de andere in gebruik :)

Overigens is de One natuurlijk uit het jaar 0 ( :+ ) maar voor ons voldoet hij

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 22-03-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
FreakNL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:43:

Overigens is de One natuurlijk uit het jaar 0 ( :+ ) maar voor ons voldoet hij
Ik heb er een tijdje terug ook nog één extra via MP aangeschaft voor een paar tientjes. Ik heb na al die tijd nog steeds niets kunnen vinden wat ook maar in de buurt komt van wat ik nodig heb (Sofabaton U2 leek wel goed genoeg te zijn, maar was te instabiel).
Voor eentje wel een nieuwe batterij gekocht, degene die erin zat was 1,5x zo dik geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Ik las gistren hier op tweakers dat ze gaan stoppen met ondersteuning van oudere devices. Dat si genoeg reden om zorgen te maken voor toekomst ook voor de HUB

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:43
Dat nieuws had ik even gemist, dat gaat dus hierover:

Logitech stopt binnenkort met ondersteuning oude Harmony-afstandsbedieningen

Logitech stopt binnenkort met het ondersteunen van een aantal Harmony-afstandsbedieningen van de eerste generatie. Daarvoor waarschuwt het bedrijf in zijn Harmony Remote-legacyapp. De afstandsbedieningen blijven werken, maar kunnen niet langer ingesteld of aangepast worden.

Gaat om deze afstandsbedieningen:

Harmony 510
Harmony 515
Harmony 520
Harmony 522
Harmony 525
Harmony 550
Harmony 555
Harmony 610
Harmony 620
Harmony 628
Harmony 655
Harmony 659
Harmony 670
Harmony 675
Harmony 676
Harmony 680
Harmony 688
Harmony 720
Harmony 745
Harmony 748
Harmony 768
Harmony 785
Harmony 880
Harmony 880 Pro
Harmony 882
Harmony 885
Harmony 890
Harmony 890 Pro
Harmony 892
Harmony 895
Harmony 897
Harmony 900
Harmony 1000
Harmony 1000i
Harmony 1100
Harmony 1100i
Harmony voor Xbox 360

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
ik vind dat toch wel een vervelend idee. Ze hadden dacht ik aangegeven dat ze de ondersteuning niet zouden stoppen en nu dus voor de oudere. Vraag is dan hoe lang de rest nog onerteud blijft.?

Ik ebn ook al aan het zoeken maar kan voor mij zelf niet echt een vervanger vinden. Vooal het aantal koppen dat je zelf kunt kiezen met touch ondersteuning voor het scherm.

Misschien is er met neiwere state aware minder behoefte aan meer knoppen, maar ik gebruik bijna alle knoppen. Sommige gewoon om bijvorbeeld vanuit elke activiteit TV met 1 knop aan en uit te zetten

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 12:57
mrbert schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:31:
ik vind dat toch wel een vervelend idee. Ze hadden dacht ik aangegeven dat ze de ondersteuning niet zouden stoppen en nu dus voor de oudere. Vraag is dan hoe lang de rest nog onerteud blijft.?
Ze kunnen natuurlijk nooit zeggen dat de ondersteuning niet zou stoppen. Alles in het leven is eindig. :)

Als ik terugzoek kom ik hier:
nieuws: Logitech stopt met productie van Harmony-afstandsbedieningen
"Logitech blijft de afstandsbedieningen naar eigen zeggen voorlopig nog ondersteunen."
...voorlopig. Dat eindigt dus binnenkort.

Maar is wel jammer. Zelf een Harmony 950 die ik nog actief gebruik (en zo te zien blijft die voorlopig nog ondersteund), maar dat is qua software ook nog behelpen. Ben ondertussen overgeschakeld op Linux ipv Windows, maar hiervoor werd ik toch gedwongen om Windows nog eens te booten, om wat configuratie te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
het is zeker jammer dat ze er mee gestopt zijn.
Ik heb eem harmony hub die ik een aantal jaren fijn gebruikt heb.
Nu een probleeem dat ie niet meer met WIFi verbindt. Iets wat overigens vaker beschreven is door anderen.
Geprobeerd op met logitech het op te lossen, Maar hun conclusie was Radio chep defect.
Had al een andere 2e hand gekocht maar die vertoonde hier thus het zelfde euvel.

Beetje lastig om er dan nog een te kopen

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-06 12:17
Ik heb gelukkig paar weken geleden nog een harmony one kunnen scoren voor 15 euro, moest wel een nieuwe batterij in , maar dat is voor 3,95 ook weer klaar. zuinig mee zijn ........

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Visgek82 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:23:
Ik heb gelukkig paar weken geleden nog een harmony one kunnen scoren voor 15 euro, moest wel een nieuwe batterij in , maar dat is voor 3,95 ook weer klaar. zuinig mee zijn ........
Dat is geen verkeerde prijs.
Die heb ik ook nog liggen en bewaar ik maar. KAn dan wel geen BT aan, dus mijn Vero4K kan hij niet bestureren, maar verder kan ik die alle commanco's leren. Zou alleen niet weten hoe je zonder server activiteiten zou kunnen aanpassen.

Wil zelf graag een goed werkende HUB er bij hebben maar ben wat huiverig omdat en 2e exemplaar het hier ook niet deed en deze volgens de vorige eigenaar goed werkte..
Light het aan de HUB of is er hier iets wat het verstoort. Maar al mijn andere wifi spullen werken goed wat mijtoch het idee heeft dat het aan de hub lig. Deze werkt nu 90% van de functies zonder wifi dus wil hem ook niet openmaken om te kijken of ik iets kan ontdekken op de PCB .

[ Voor 22% gewijzigd door mrbert op 06-04-2025 13:23 ]

mrbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 17:00
Heb het hier een beetje moeilijk mee. Vorig jaar keek ik nog even van wanneer mijn 555 was. Gelijk even een review gecheckt en nog even na een jaar of 15 denk ik feedback achtergelaten.

Ik heb een tijdje 885's gehad. Nog meer mogelijkheden, maar de accu was al eens vervangen, moest om de x-weken op de lader etc. De motion detector had ik al een keer of 2 hersteld. Oxidatie op het balletje dat de pinnetjes kortsloot en zo de remote wakker maakte als je deze vastnam. Knoppen waren ook minder van kwaliteit.

Het 555 'ding' ligt hier nog elke avond naast mij en is wonderwel in perfecte staat. De rubber coating heb ik er wel moeten afhalen, maar die was ik ondertussen al vergeten, Zelfs na al die jaren werken alle knoppen nog steeds perfect en kan eigenlijk de remote terug in een blister om bij de nieuwe te verkopen, zo goed ziet deze er nog uit. De 4x rechargeble AAA's, het 2de setje nu, zijn altijd via een zonnepaneel opgeladen geweest en gaan maandenlang mee.

Ondertussen op al die jaren zijn al 3 verschillende tv's bediend en zowat elk ander apparaat thuis dat de moeite waard is/was.
Knoppen programeren was een beetje werk maar daar heb ik jaren plezier aan beleefd en is absoluut de moeite geweest. Er staat een nieuwe tv op het programma binnen onafzienbare tijd, maar ik vrees dat ik niet meer de eer heb om deze te bedienen met deze fijne remote.
Wat zou het zo fijn zijn moest de software blijven werken om elke knop over te kunnen zetten dan doe ik alles overzetten wel manueel. De databases met de standard remotes heb ik altijd moeten bewerken met knoppen terug te leren met de originele remote.

Wat ga ik deze missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
mrbert schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:22:
[...]

Die heb ik ook nog liggen en bewaar ik maar. KAn dan wel geen BT aan, dus mijn Vero4K kan hij niet bestureren, maar verder kan ik die alle commanco's leren. Zou alleen niet weten hoe je zonder server activiteiten zou kunnen aanpassen.
Ik bedien mijn Vero4K gewoon via IR met de Harmony. Niet zo snel als met BT, maar werkt goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
sverzijl schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:33:
[...]

Ik bedien mijn Vero4K gewoon via IR met de Harmony. Niet zo snel als met BT, maar werkt goed genoeg.
Hoe hen jij daar dan de stuurcodes in gekregen? De 4K remote doet toch geen IR? en zonder netwerk verbinding kunjde dacht ik ook niet veel inleren in de hub?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:13
Een 40 minuten durende video van de Remote 3 setup procedure.

[ Voor 7% gewijzigd door Amersfoort op 09-05-2025 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
is idd een mooi ding maar wel stevig aan de prijs zeg!! 500 euro in pre order als complete set. Wat je toch eigelijk wil zodat je de remote in rust op de docking zet.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-06 20:37
Goedenavond,

Sinds dit weekend hebben wij een nieuwe televisie de LG OLED48G56LS.
Bij het instellen van de Harmony geeft hij aan dat er geen software voor bestaat en ik de afstandsbediening kan ''leren''.
Nu kom ik echter niet verder bij het aanzetten van de tv (vrij essentieel). Wanneer ik de tv aanzet kom ik op een homescreen en vanuit daar kan ik doorschakelen naar HDMI 2. ik krijg dit niet voor elkaar.

Hier 2 vragen.
1. wordt dit model nog toegevoegd in de database en ben ik simpelweg te vroeg? ik zie namelijk wel de modellen van vorig jaar er in staan.
2. Hoe doen andere dit? Dat de tv eerst naar een homescreen gaan zal niet bij dit model voor het eerst zijn.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vriendelijke groet, Thijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Probeer hem eens te foppen door een lg model van vorig jaar in te stellen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-06 20:37
JvS schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:29:
Probeer hem eens te foppen door een lg model van vorig jaar in te stellen?
Slim! Morgen even proberen, thnx!
Pagina: 1 ... 43 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony