![]() | |
Inhoudsopgave | |
Inleiding | |
Dit topic gaat over de opensource (!) universele afstandsbediening van Unfolded circle. De laatste versie is op dit moment de "Remote TWO" welke gemaakt is van geanodiseerd aluminium met een oledscherm en soft touch fysieke knoppen. Hoewel begonnen als een kickstarter nu inmiddels (online) te reserveren/bestellen. | |
Achtergrond | |
Zoals beschreven in de inleiding is deze remote begonnen als een kickstarter, maar we doen even een stapje terug. In april 2021 kondigde Logitech aan te stoppen met haar Harmony serie van universele afstandsbedieningen. Deze waren feitelijk de marktstandaard en zeer goed ondersteund; derhalve zeer populair en tot ontsteltenis en met grote vraagtekens van vele werd kennis van het stoppen genomen. Extra zuur was dat Logitech als eerste de formule van de universele afstandsbediening 'gekraakt' had en er geen alternatieven waren. Tot nu! Maar voordat we bij de 'Remote Two' aanbelanden is er nog een vermelding nodig; de NEEO remote. Ooit begonnen als een langslepende kickstarter als high-end alternatief voor de Harmony werd deze na het stopzetten van de Harmony door de liefhebbers van betreffende universele wonderstokjes gezien als DE opvolger. Beloftes werden niet nagekomen en zij werden nog voor het opleveren overgenomen door Control4; een gesloten systeem. Hoewel het eindproduct er top uit zag leverde dit niet op wat deze groep liefhebbers met hun portemonnee op gestemd hadden; vele belandden op eBay/Marktplaats en hoe het met de huidige ondersteuning zit weet ondertekende niet. Maar toen, een individu genaamd Marton Borzak dacht van wat Neeo kan dat kan ik ook, maar dan opensource! Ik geef zowel de hardware als software vrij en iedereen mag de remote maken en verbeteringen aanleveren. Hij kwam toen als dev-kit met een een kickstarter welke je zelf nog in elkaar moest steken gebaseerd op een raspberry pi en eerder genoemde Neeo. Zelfs enkele devs welke oorspronkelijk aangehaakt waren bij Neeo gingen mee over. Dit gaf liefhebbers veel vertrouwen en de roep kwam om een kant en klaar product; "Remote Two" was geboren. Weer een Kickstarter werd opgezet en nu als kant en klaar product; een doorontwikkelde versie van "Remote One". Een beter scherm, betere knoppen maar bovenal een turn-key product. En voor wie de kickstarter gemist heeft; vanaf nu bestelbaar voor elke liefhebber van de wonderstokjes ten behoeve van AV en tegenwoordig ook domotica, Harry Potter is er niks bij! | |
Specificaties Remote TWO | |
De "brain" zit in de remote, het oplaadstation is voorzien van 2x IR uit en voorziet de remote van netwerk toegang. Remote TWO Dimension Height 206 mm Width 50 mm Depth 12.3 mm Weight 185g Connectivity WiFi 2.4 GHz Bluetooth 5.1 Display High resolution touchscreen OLED Power Rechargable, user replacable lithium-ion battery Up to 5 days of battery life Infrared Built-in IR LED IR receiver for learning Dock Dimension Height 84 mm Width 84 mm Depth 27 mm Weight 300g Connectivity WiFi 2.4 GHz Bluetooth 4.0 Ethernet Infrared IR receiver for learning Built-in IR LEDs 2 x 3.5 mm jack for IR extenders Power USB-C power input 5V min. 1.5A | |
Handige linkjes | |
Website fabrikant. Hier kun je de remote bestellen. Hier zijn de FAQ's. Hier staan de firmware updates. Hier is het originele forum te vinden. Hier kun je de firmware updates volgen en zelf updates aandragen. Hier kun je alle bugs volgen en feature requests indienen mocht je zelf niet kunnen programmeren. | |
Tips, Tricks & Guides | |
Je apparatuur direct aansluiten op de dock. | |
Addons / Integraties door tweakers | |
Remote 2 integratie voor de Logitech Harmony Hub door Clarijs. | |
Eindwoord | |
Onthoud; het is opensource. Nog niet alles werkt zoals je wellicht gewend bent van je Logitech; maar de kracht van opensource is dat je daar zelf wat aan kan doen! Verder; Ik krijg zelf niet zo veel energie van een hele opmaak en de topicstart bijhouden en uitbreiden dus zoek mede auteurs. Heb voor nu de boel mooi gebundeld zodat alles makkelijk terug te vinden is! |
Je kunt je remote direct aansluiten op je dock;
:strip_exif()/f/image/zMeJ7DL6dBXqgd0tiKPJ3uHb.jpg?f=fotoalbum_large)
(schaamteloze kopie van een youtube video)
Veel apparatuur heeft een IR in poort; deze kun je direct aansluiten op je dock met een jack-to-jack plug waardoor je niet met dat oogje een line of sight hoeft te maken of met dubbelzijdige tape hoeft te klooien. Kom je er ondanks dat er 2 op de dock zit en op veel apparatuur toch te kort? Er bestaan (powered) splitters!
:strip_exif()/f/image/zMeJ7DL6dBXqgd0tiKPJ3uHb.jpg?f=fotoalbum_large)
(schaamteloze kopie van een youtube video)
Veel apparatuur heeft een IR in poort; deze kun je direct aansluiten op je dock met een jack-to-jack plug waardoor je niet met dat oogje een line of sight hoeft te maken of met dubbelzijdige tape hoeft te klooien. Kom je er ondanks dat er 2 op de dock zit en op veel apparatuur toch te kort? Er bestaan (powered) splitters!
Wel een interessante opvolger voor mijn Harmony Elite die natuurlijk niet het eeuwige leven heeft.
De enige feature die deze lijkt te missen en die ik op de Harmony toch wel handig vind, is de app. Als ik de afstandsbediening even niet bij de hand heb (bijvoorbeeld als ik in de keuken sta en mijn kinderen compleet opgezogen zijn door de TV) is het best gemakkelijk om vanuit de Harmony app even de bediening over te nemen.
De enige feature die deze lijkt te missen en die ik op de Harmony toch wel handig vind, is de app. Als ik de afstandsbediening even niet bij de hand heb (bijvoorbeeld als ik in de keuken sta en mijn kinderen compleet opgezogen zijn door de TV) is het best gemakkelijk om vanuit de Harmony app even de bediening over te nemen.
Die prijs!!!
Nee laat maar. Dan blijf ik wel mijn One gebruiken zolang deze het nog doet…
Nee laat maar. Dan blijf ik wel mijn One gebruiken zolang deze het nog doet…
De Kickstarter was 100 euro goedkoper, voor die prijs vind ik het nog net aan maar ook al duur. Hoop een beetje vanwege het opensource karakter dat er (Chinese) clones komen of plastic alternatieven. Mooi spul dit dat dan weer wel maar op deze manier nog niet de opvolger voor iedereen. Meer support, hoewel veel updates elkaar opvolgen, gaat ook helpen.
Los van alle features en de prijs: hoe doet dit ding het ergonomisch? Lijkt me eerlijk gezegd niet direct heel prettig blind bruikbaar met die kleine knopjes.
Misschien ook nog handig om te melden, is dat je er eentje kan reserveren. Je kan ze nog niet rechtstreeks kopen. Sta al sinds mei op die wachtlijst, maar voorlopig nog niet aan de beurt gekomen
Staat in de inleiding, maar zo lang terug nog? Lees nu geregeld op Discord dat mensen eindelijk aan de beurt zijn. Volgens mij ook wel later besteld. Geen mailtje in je spamfolder toevallig???Dalike schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:08:
Misschien ook nog handig om te melden, is dat je er eentje kan reserveren. Je kan ze nog niet rechtstreeks kopen. Sta al sinds mei op die wachtlijst, maar voorlopig nog niet aan de beurt gekomen
Veel kritische noten hier maar ik vind hem prachtig eruit zien. En wat mij betreft zeer welkom om een alternatief te hebben voor de Harmony. Ik hou het in de gaten
Release 1.6.7
Fixed
Device power state handling when switching activities in the same activity group. Fixes for "Turn off unused entities" options:
- "Always": determine correct power commands of IR remote-entities (#225).
- "Run modified off sequence": correct order of original power-off sequence commands (#286).
Regression in activity groups when adding an activity to a group: activity is correctly associated to the group without having to restart the remote (#225).
Heb mezelf op de lijst laten zetten voor een reviewsample een hele lange tijd geleden, maar er is geen garantie voor een sample en de lijst is vast enorm lang
Maar het ziet er wel interessant uit allemaal, dus ik blijf het ook in de gaten houden, leuk dit topic
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ijk zag het woordje bestellen als "je kan hem nu kopen" :-) Maar dat zal aan mij liggen ;-)Donderstraaltje schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:40:
[...]
Staat in de inleiding, maar zo lang terug nog? Lees nu geregeld op Discord dat mensen eindelijk aan de beurt zijn. Volgens mij ook wel later besteld. Geen mailtje in je spamfolder toevallig???
Alle mogelijke folders nog eens nagekeken, en ik vind enkel mijn reservatiemailtje van 15/05/2023 terug. Verder niets
Verder lijkt het me een fantastisch product, onze Harmony heeft soms al wat ouderdomskuurtjes, dus ik hoop dat ze het nog even volhoudt.
@Dalike ik heb de kickstarter gemist, op 21-06-2022 heb ik mij aangemeld voor de reservatie. Helaas heb ik nog niets gehoord 
Heeft iemand de afstandsbediening al in huis?
Heeft iemand de afstandsbediening al in huis?
Ik heb hem in huis maar doe er niks mee. Heb niks waar het mee werkt of de moeite waard is puur om IR op in te leren. Al aangeboden dat ie in de buurt mag logeren bij iemand.
Ik heb er ook 1 thuis, al sinds 19 december. Op 17 april 2022 op de reserveringslijst gekomen. Dus het kan nog wel even duren.
De afstandsbediening vind ik erg mooi maar de vrijheid die je hebt in de inrichting is ook gelijk een nadeel. Je moet alles zelf regelen... daar heb ik nog niet de tijd voor vrijgemaakt dus hij ligt in de kast. De koppeling met Home Assistant heb ik vooral even bekeken, dat werkt prima.
De afstandsbediening vind ik erg mooi maar de vrijheid die je hebt in de inrichting is ook gelijk een nadeel. Je moet alles zelf regelen... daar heb ik nog niet de tijd voor vrijgemaakt dus hij ligt in de kast. De koppeling met Home Assistant heb ik vooral even bekeken, dat werkt prima.
PSN: PcDCch
Oh heel interessant. Lijkt me perfect icm HA voor als je toch net even die ene lamp wat anders wil dan die andere. Sure je kan alles met de app doen maar zo'n remote kan je makkelijker een vast plek geven
Deze ruimte is te huur!
Ben wel benieuwd naar je bevindingen. Met de Elite en andere remotes is de grootte van de bekende apparafen database juist een van de grote pluspunten. Wat kunnen we verwachten van dit product? Ook snap ik niet hoe men bij de prijs komt. Ja het ziet er mooi uit. Maar zolang een iPad goedkoper is met een IR blaster erop (en je officiele smart apps van je receiver, sonos, OlED tv, Hue lampen, en een HomeAssistant App) ben je eigenlijk luxer af. Ondanks dat het minder in de hand ligt.Mozart schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:25:
Ik heb er ook 1 thuis, al sinds 19 december. Op 17 april 2022 op de reserveringslijst gekomen. Dus het kan nog wel even duren.
Zodra de prijs onder de 200 euro zakt zou ik pas interesse hebben.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik heb er sinds kort ook een dankzij een medetweaker.
momenteel is ie geïntegreerd met de Nvidia Shield, Home Assistant en 'deels' met Hue
Eerste bevindingen :
+ materiaal, afwerking: zeer goed afgewerkt en voelt heel professioneel aan, ook door de materialen. Ziet er ook goed uit, wat helpt met de WAF.
+ ergonomie: ligt zeer goed in de hand
+ flexibiliteit qua integraties en gemak van de webinterface (geen afhankelijkheden van Apps)
+- Hue lijkt niet 100% te werken, komt wel nog in orde denk ik dan
+- complexiteit om een en ander op te zetten, komt wel nog verbetering in vermoed ik eens er meer mensen een toestel hebben en we van elkaar kunnen leren.
momenteel is ie geïntegreerd met de Nvidia Shield, Home Assistant en 'deels' met Hue
Eerste bevindingen :
+ materiaal, afwerking: zeer goed afgewerkt en voelt heel professioneel aan, ook door de materialen. Ziet er ook goed uit, wat helpt met de WAF.
+ ergonomie: ligt zeer goed in de hand
+ flexibiliteit qua integraties en gemak van de webinterface (geen afhankelijkheden van Apps)
+- Hue lijkt niet 100% te werken, komt wel nog in orde denk ik dan
+- complexiteit om een en ander op te zetten, komt wel nog verbetering in vermoed ik eens er meer mensen een toestel hebben en we van elkaar kunnen leren.
Kudo's naar @Donderstraaltje voor de topicstart.
Ik zit ook te twijfelen. De Harmony Elite doet het nog, maar heeft wel kuren af en toe. Ik moet er niet aan denken om met de originele ab's te gaan werken als de Harmony het begeeft (TV, AVR, Ziggo Mediabox, Nvidia Shield), maarja 450 euro is toch aardig aan de prijs.
Ik volg dit topic nog even en lees graag ervaringen van andere tweakers
Ik zit ook te twijfelen. De Harmony Elite doet het nog, maar heeft wel kuren af en toe. Ik moet er niet aan denken om met de originele ab's te gaan werken als de Harmony het begeeft (TV, AVR, Ziggo Mediabox, Nvidia Shield), maarja 450 euro is toch aardig aan de prijs.
Ik volg dit topic nog even en lees graag ervaringen van andere tweakers
De prijs is een dubbel probleem: het kost meer (duh...) maar daardoor zal deze remote ook niet zo populair worden dat er een grote user base ontstaat met fora tips, ontwikkelingen e.d. Komt er een Chinees die een grote database aan remotes heeft en dat ding goed programmeerbaar maakt, veegt ie deze van de tafel, voor 100€ (maar niet zo mooi als deze). De hardware hebben ze kennelijk voor elkaar, de software is waar ik de problemen zie...
Vind juist de software (opensource) het sterkte punt! Ja nu is het nog niet zo ver maar dat komt vanzelf. Het gaat redelijk snel. Vooral zal de prijs een probleem zijn maar maar de chinezen kunnen zo maar een plastic clone maken, want opensource. Dat kon nog wel eens versterkend werken.
Release 1.6.9
Release 1.6.9
Fixedtoon volledige bericht
Media player button mapping not working in an activity (#237).
Media player progress time might go over boundaries.
Entity state texts can be translated and are available on Crowdin (#290).
Web-configurator:
- Visual bug when moving items in user interface page (#275).
- Dock LED brightness setting (#304).
Home Assistant integration:
- Extract and convert color information from received HA light entities to follow external color changes. Supported color models: xy, hs, rgb (integration-home-assistant#7).
- Connection timeout setting was used as request timeout. TCP connection timeout was always set to 5 seconds (integration-home-assistant#47).
- Connection state handling in initial setup to avoid restart (integration-home-assistant#43).
Changed
Info logs for button events
[ Voor 60% gewijzigd door Donderstraaltje op 06-02-2024 19:27 ]
Well, if that is the case, then yes that would expand the user base and for those not willing to pay for the gorgeous design ... but I believe it when I see those plastic, but 100% compatible clones, for now I will keep my cash at home...
Hier nog iemand die dit topic volgt. Mijn Harmony Ultimate is bijna negen jaar oud, de knopjes gaan wat stroef maar wij zouden niet zonder kunnen! Het is overigens de derde Harmony. De eerste, een 525, werd bijna twintig jaar geleden in gebruik genomen.
Geniaal product maar opvallend is mijn ervaring dat onder familie en vrienden maar weinig het concept begrepen.
Geniaal product maar opvallend is mijn ervaring dat onder familie en vrienden maar weinig het concept begrepen.
Alleen de code van enkele integraties is open source. De code van de remote zelf is niet open source.Donderstraaltje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:03:
Vind juist de software (opensource) het sterkte punt! Ja nu is het nog niet zo ver maar dat komt vanzelf. Het gaat redelijk snel. Vooral zal de prijs een probleem zijn maar maar de chinezen kunnen zo maar een plastic clone maken, want opensource. Dat kon nog wel eens versterkend werken.
Release 1.6.9
[...]
Bij de ONE was ook de PCB en alles opensource, nu niet meer dan?Robsato schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:03:
[...]
Alleen de code van enkele integraties is open source. De code van de remote zelf is niet open source.
Release 1.6.10
Fixed
Dock LED brightness not shown correctly in UI (remote-ui#14).
Activity loading stuck (#311).
[ Voor 21% gewijzigd door Donderstraaltje op 07-02-2024 17:32 ]
Nee, hardware en de core software van de Remote 2 is niet open source. Er is wel een open API zodat je wel extra integraties kan maken.Donderstraaltje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:49:
[...]
Bij de ONE was ook de PCB en alles opensource, nu niet meer dan?
De enige enigszins officiele info die ik kan vinden over niet open source zijn is dit bericht op Discord, zie de link voor wat meer opvolgende berichtern (Marton is van Unfolded Circle, oprichter dacht ik).
/f/image/HmeEOXp3VgyBPXd5BT5Ynejn.png?f=fotoalbum_large)
https://discord.com/chann...450123/831823633043292170
Na meer dan een maand updates, met ook andere versienummering;
Release 1.7.4 - Remote
Added
Long- and short-press button mappings support in the web-configurator and user interface (feature-and-bug-tracker#56, feature-and-bug-tracker#90, feature-and-bug-tracker#94).
Please note that the additional commands are only supported in the Apple TV integration at the moment. The other integrations will be enhanced with future updates.
New media-player features, commands and button mappings (core-api#32).
Show network indicator in entity detail screen.
Apple TV integration:
New media-player features (#56):
Multi-device support (#118).
Enhanced reconfiguration and manual setup option with IP address.
Propagate entity feature-changes to already configured entities, for example if a device supports more features in a driver update.
This is triggered if the integration driver version changes, or if the user requests the available entities.
Fixed
User interface:
Entity detail screen closed if entity is unavailable.
Media player:
only update the image if image url has changed (#327).
do not clear data if entity is unavailable.
button mappings for all device classes.
artwork aspect ratio was incorrect in some cases.
Wrongly showing failed integration setup in some cases, when setup was successful.
Web-configurator: show correct dock LED brightness when set to 0 (#304).
Apple TV integration:
Only discover Apple TV 4 and newer devices (#173).
Improved disconnect & reconnect handling. This should solve the reported BlockedStateError issues (#300).
Automatically wake up Apple TV if a command is sent while it is in standby.
Fast-forward and rewind commands.
Automatically migrate old configuration file at startup and beginning of configuration flow.
Home-Assistant integration: correctly report integration driver version.
Changed
Speed up dock & integration connection logic for Android TV, Apple TV, Denon AVR, Home-Assistant (#320).
Entity detail screen can be also closed with long press of Home or Back buttons.
Home-Assistant integration: disconnect from HA server in standby (integration-home-assistant#50).
Apple TV integration:
Play/Pause will exit screensaver and continue playing paused media.
Update pyatv client library and other dependencies to fix possible connectivity issues.
Release 0.10.0 - Dock
New Features
Allow disabling the status LED with a brightness value set to 0, except for OTA update, identify, and factory reset indications (#51).
Bug Fixes
Disable ethernet LED if there's no link (#36).
With a link and the LED brightness set to 0, the LED will be switched off 3 seconds after receiving an IP address.
Improved OTA update error handling for invalid, aborted or dropped uploads.
Changes
Reduce LED pattern debug logging
Release 1.7.4 - Remote
Added
Long- and short-press button mappings support in the web-configurator and user interface (feature-and-bug-tracker#56, feature-and-bug-tracker#90, feature-and-bug-tracker#94).
Please note that the additional commands are only supported in the Apple TV integration at the moment. The other integrations will be enhanced with future updates.
New media-player features, commands and button mappings (core-api#32).
Show network indicator in entity detail screen.
Apple TV integration:
New media-player features (#56):
Multi-device support (#118).
Enhanced reconfiguration and manual setup option with IP address.
Propagate entity feature-changes to already configured entities, for example if a device supports more features in a driver update.
This is triggered if the integration driver version changes, or if the user requests the available entities.
Fixed
User interface:
Entity detail screen closed if entity is unavailable.
Media player:
only update the image if image url has changed (#327).
do not clear data if entity is unavailable.
button mappings for all device classes.
artwork aspect ratio was incorrect in some cases.
Wrongly showing failed integration setup in some cases, when setup was successful.
Web-configurator: show correct dock LED brightness when set to 0 (#304).
Apple TV integration:
Only discover Apple TV 4 and newer devices (#173).
Improved disconnect & reconnect handling. This should solve the reported BlockedStateError issues (#300).
Automatically wake up Apple TV if a command is sent while it is in standby.
Fast-forward and rewind commands.
Automatically migrate old configuration file at startup and beginning of configuration flow.
Home-Assistant integration: correctly report integration driver version.
Changed
Speed up dock & integration connection logic for Android TV, Apple TV, Denon AVR, Home-Assistant (#320).
Entity detail screen can be also closed with long press of Home or Back buttons.
Home-Assistant integration: disconnect from HA server in standby (integration-home-assistant#50).
Apple TV integration:
Play/Pause will exit screensaver and continue playing paused media.
Update pyatv client library and other dependencies to fix possible connectivity issues.
Release 0.10.0 - Dock
New Features
Allow disabling the status LED with a brightness value set to 0, except for OTA update, identify, and factory reset indications (#51).
Bug Fixes
Disable ethernet LED if there's no link (#36).
With a link and the LED brightness set to 0, the LED will be switched off 3 seconds after receiving an IP address.
Improved OTA update error handling for invalid, aborted or dropped uploads.
Changes
Reduce LED pattern debug logging
New things in the works
Remote Two has been out in the wild for over half a year now. We’ve been following with curiosity and interest how you all use your remotes with your setups. We are happy to see that in most instances it works quite well, but we also noticed there are areas, that need improvement.
Software updates have been rolling out on a regular basis to fix bugs, improve existing features as well as introduce new ones.
However we recognised the need for a user experience that makes it easier to set things up. A few months ago we started thinking about how we can improve the setup and configuration process.
We have also researched alternative technologies of what we are using at the moment. The remote’s user interface is built with Qt and QML, which has been serving us well, despite some of its downsides. However there has been advancement in technologies and tools. We evaluated alternatives to replace Qt with a more modern alternative, that has better developer experience, easily runs on different platforms and has a bigger community. In short, something that allows us to move forward faster. We’re not going to reveal what it is just yet, but we have already started to port our ui application over to this new platform.
Design/UX updates for the remote UI and the Web Configurator have been in the works for a few months now. There’s still a lot to do until the release, but as we’re getting closer to the finish line, we’ll be sharing more and more of the new looks and features, what we’re changing and how we’re planning to make configuration easier.
As a first teaser, here’s the new dashboard, a place where you can start setting up and customising your remote. And yes, we’re bringing support for mobile as well.

We won’t stop updating and improving the current version until this release, so you can still expect regular software updates. With the latest software update it's possible now to opt-in to beta releases. This means that you’ll be able to sign up to receive beta software, but be aware that these updates might not be stable. We don’t recommend using beta firmware on your devices you use daily.
We’re really excited about what we have in the works and can’t wait to show you more as we think it will elevate the experience of using Remote Two!
Remote Two has been out in the wild for over half a year now. We’ve been following with curiosity and interest how you all use your remotes with your setups. We are happy to see that in most instances it works quite well, but we also noticed there are areas, that need improvement.
Software updates have been rolling out on a regular basis to fix bugs, improve existing features as well as introduce new ones.
However we recognised the need for a user experience that makes it easier to set things up. A few months ago we started thinking about how we can improve the setup and configuration process.
We have also researched alternative technologies of what we are using at the moment. The remote’s user interface is built with Qt and QML, which has been serving us well, despite some of its downsides. However there has been advancement in technologies and tools. We evaluated alternatives to replace Qt with a more modern alternative, that has better developer experience, easily runs on different platforms and has a bigger community. In short, something that allows us to move forward faster. We’re not going to reveal what it is just yet, but we have already started to port our ui application over to this new platform.
Design/UX updates for the remote UI and the Web Configurator have been in the works for a few months now. There’s still a lot to do until the release, but as we’re getting closer to the finish line, we’ll be sharing more and more of the new looks and features, what we’re changing and how we’re planning to make configuration easier.
As a first teaser, here’s the new dashboard, a place where you can start setting up and customising your remote. And yes, we’re bringing support for mobile as well.

We won’t stop updating and improving the current version until this release, so you can still expect regular software updates. With the latest software update it's possible now to opt-in to beta releases. This means that you’ll be able to sign up to receive beta software, but be aware that these updates might not be stable. We don’t recommend using beta firmware on your devices you use daily.
We’re really excited about what we have in the works and can’t wait to show you more as we think it will elevate the experience of using Remote Two!
Iemand moet die gasten effe vertellen dat QT zo'n beetje de standaard is als je een applicatie onder zowel Linux/*BSD als Windows wilt laten draaien !!Donderstraaltje schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:21:
We have also researched alternative technologies of what we are using at the moment.
The remote’s user interface is built with Qt and QML, which has been serving us well, despite some of its downsides.
However there has been advancement in technologies and tools. We evaluated alternatives to replace Qt with a more modern alternative, that has better developer experience, easily runs on different platforms and has a bigger community.
In short, something that allows us to move forward faster.
We’re not going to reveal what it is just yet, but we have already started to port our ui application over to this new platform.
Vertel me alsjeblieft niet dat die gasten Java of Electron troep gaan gebruiken in de toekomst

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik verwacht dat ze meer richting 'het web' gaan bewegen (React, Rust of kies een willekeurige andere), zodat je via een browser alles netjes kunt inrichten op je afstandsbediening. Dan ben je meteen wat onafhankelijker van OS, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.nero355 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:00:
[...]
Vertel me alsjeblieft niet dat die gasten Java of Electron troep gaan gebruiken in de toekomst![]()
![]()
![]()
Ik moet wel altijd wat grinniken om de wens/wil van ontwikkelaars om zaken opnieuw op te bouwen.
@Flans Voor zover ik weet was de configuratiepagina al een Web UI. De Remote UI was echter gebaseerd op Qt en dat willen ze dus nu vervangen met iets anders.
Ik heb hem vandaag besteld, ben heel benieuwd. Hij moet de Harmony Elite vervangen. Ik wil primair de volgende apparatuur aansturen:
- LG TV
- Marantz Receiver
- Ziggo Mediabox Next
- Nvidia Shield
[ Voor 6% gewijzigd door Robbio85 op 17-04-2024 19:57 ]
Het heeft even geduurd, maar ik heb gisteren en vandaag een aantal uurtjes gestoken in het configureren van de Remote Two.
Korte samenvatting
Op termijn kan deze ab de Harmony Elite waarschijnlijk vervangen, maar op dit moment is de software daar nog te buggy voor. Koop deze niet als een ab "voor het hele gezin" - dan krijg je geheid gedoe. Voor de tweakers onder ons kan dit wel een leuk project zijn. Je moet er dan wel 450 euro voor over hebben. Zelf zie ik het als een investering voor als mijn Harmony het begeeft. Ik gebruik beide ab's naast elkaar en rommel wat aan met de Two.
Het instellen gaat via een lokale web interface. Dat is in principe goed, maar is nog buggy (regelmatig krijg je "network error" meldingen onderin je scherm, maar deze lijken geen effect te hebben op je bewerkingen in de interface.
Ik heb de volgende apparatuur inmiddels ingesteld:
Zowel de afstandsbediening en de dock lijken degelijk en naar mijn smaak ziet het er heel goed uit. Dit is high-end vergeleken met de plastic aanvoelende Harmony. Voor wat betreft de betrouwbaarheid kan ik nog niets zeggen. Ik ga hem niet op de grond gooien om te testen of hij tegen een stootje kan
Activities
De huidige versie van de software stelt mij in staat om activities aan te maken die vergelijkbaar zijn met de Harmony. Je kunt per activity instellen welke apparaten meedoen en een "on sequence" en "off sequence" configureren, gebruik makend van alle bekende commando's van de apparaten die meedoen aan de activity.
Het grote knelpunt hier is het switchen tussen activities. Als ik bijvoorbeeld van activity TV naar activity Media Player switch dan zou de Two mijn Ziggo Mediabox moeten uitschakelen. Dat gebeurt echter niet, terwijl ik beide activities in dezelfde "Activity Group" heb zitten en de groep dusdanig heb ingesteld dat dit zou moeten gebeuren. Volgens mij is dit een bekende bug die in de toekomst moet worden opgelost, maar kan de pagina niet meer vinden waar dat wordt gemeld.
Devices
Ik kan ook aparte UI pagina's aanmaken per device, zodat ik mijn apparatuur onafhankelijk van activities kan bedienen. Bij de Harmony vind ik dit fijn als ik bv mijn AVR wil instellen, denk aan het draaien van Audissey na een verbouwing. Minpunt: Dit werkt alleen voor "IR Remote" devices en NIET voor apparaten die je via integratie hebt gekoppeld.
Excuses voor de rommelige schrijfstijl, die gaat hard achteruit na een paar biertjes in het zonnetje
Ik denk niet dat ik veel toevoeg aan wat men eerder heeft gezegd hierover. Het is gewoon afwachten om te zien wat de mensen achter Unfolded Circle met de software. doen. De potentie is er in ieder geval.
Korte samenvatting
Op termijn kan deze ab de Harmony Elite waarschijnlijk vervangen, maar op dit moment is de software daar nog te buggy voor. Koop deze niet als een ab "voor het hele gezin" - dan krijg je geheid gedoe. Voor de tweakers onder ons kan dit wel een leuk project zijn. Je moet er dan wel 450 euro voor over hebben. Zelf zie ik het als een investering voor als mijn Harmony het begeeft. Ik gebruik beide ab's naast elkaar en rommel wat aan met de Two.
Het instellen gaat via een lokale web interface. Dat is in principe goed, maar is nog buggy (regelmatig krijg je "network error" meldingen onderin je scherm, maar deze lijken geen effect te hebben op je bewerkingen in de interface.
Ik heb de volgende apparatuur inmiddels ingesteld:
- LG TV via IR - alle commando's die ik gebruik heb ik via de "Learn" functie toegevoegd aan de Two
- Marantz Receiver via Integration (Denon AVR)
- Ziggo Mediabox Next via IR - alle commando's die ik gebruik heb ik via de "Learn" functie toegevoegd aan de Two
- Nvidia Shield via Integration (Google TV - Nvidia Shield)
Zowel de afstandsbediening en de dock lijken degelijk en naar mijn smaak ziet het er heel goed uit. Dit is high-end vergeleken met de plastic aanvoelende Harmony. Voor wat betreft de betrouwbaarheid kan ik nog niets zeggen. Ik ga hem niet op de grond gooien om te testen of hij tegen een stootje kan
Activities
De huidige versie van de software stelt mij in staat om activities aan te maken die vergelijkbaar zijn met de Harmony. Je kunt per activity instellen welke apparaten meedoen en een "on sequence" en "off sequence" configureren, gebruik makend van alle bekende commando's van de apparaten die meedoen aan de activity.
Het grote knelpunt hier is het switchen tussen activities. Als ik bijvoorbeeld van activity TV naar activity Media Player switch dan zou de Two mijn Ziggo Mediabox moeten uitschakelen. Dat gebeurt echter niet, terwijl ik beide activities in dezelfde "Activity Group" heb zitten en de groep dusdanig heb ingesteld dat dit zou moeten gebeuren. Volgens mij is dit een bekende bug die in de toekomst moet worden opgelost, maar kan de pagina niet meer vinden waar dat wordt gemeld.
Devices
Ik kan ook aparte UI pagina's aanmaken per device, zodat ik mijn apparatuur onafhankelijk van activities kan bedienen. Bij de Harmony vind ik dit fijn als ik bv mijn AVR wil instellen, denk aan het draaien van Audissey na een verbouwing. Minpunt: Dit werkt alleen voor "IR Remote" devices en NIET voor apparaten die je via integratie hebt gekoppeld.
Excuses voor de rommelige schrijfstijl, die gaat hard achteruit na een paar biertjes in het zonnetje
Lees ik het het nu goed, dat jij hem binnen een aantal weken in huis had?Robbio85 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:57:
Ik heb hem vandaag besteld, ben heel benieuwd. Hij moet de Harmony Elite vervangen. Ik wil primair de volgende apparatuur aansturen:Ik ben van plan om op een Harmony-achtige manier activiteiten aan te maken. Ik zal proberen om mijn ervaringen hier te delen voor andere mensen die nog twijfelen.
- LG TV
- Marantz Receiver
- Ziggo Mediabox Next
- Nvidia Shield
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de unfolded circle two en de haptique rs90 die binnenkort komt.
De Sofabaton x1s heb ik na een dag terug gestuurd, dat is echt geen vervanger voor de Harmony Elite.
De 'One' was gebaseerd op een Pi Zero W: 1 core, 1 GHz.Flans schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:12:
[...]
Ik verwacht dat ze meer richting 'het web' gaan bewegen (React, Rust of kies een willekeurige andere), zodat je via een browser alles netjes kunt inrichten op je afstandsbediening. Dan ben je meteen wat onafhankelijker van OS, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Ik moet wel altijd wat grinniken om de wens/wil van ontwikkelaars om zaken opnieuw op te bouwen.
We hebben daar raspbian op gedraaid met een minimale webpagina voor wat knopjes e.d.
Maar dat was ontiegelijk traag.
__
Als je iets simpel in elkaar zou willen zetten, dan moet je een fabrikant vinden welke telefoons maakt; en vragen of ze een langwerpige telefoon kunnen maken met een aantal fysieke media knoppen en wireless charging.
Dan kun je d'r Android op plempen en hoef je alleen een eigen app te maken. Die ze blijkbaar toch al hebben.
Maakt het ook meteen mogelijk voor anderen om hun eigen apps te maken en/of app installeren voor dat ene apparaat wat niet makkelijk te integreren is.
Dat dock kunnen ze dan ook weglaten, lever je een standaard wireless charging mee; en IR gewoon in de remote zelf, zoals een aantal telefoons ook heeft.
Ook zijn er zat kant-en-klare modules om via TCP, IR berichten te kunnen versturen, die kun je gewoon integreren; hoef je niet zelf te ontwikkelen.
[ Voor 11% gewijzigd door Accretion op 18-05-2024 07:33 ]
Release 1.7.12 - Remotetoon volledige bericht
Public release containing all beta releases since 1.7.7.
AddedFixed
- Android TV integration:
- Profiles for Philips TV and Dune HD Homatics, new apps. Contributed by @Kat-CeDe, thanks!
- Support remote-entity in integrations (core-api#44).
Home Assistant Remote Entity support (integration-home-assistant#23).- Major Android TV integration update:
Support multiple Android TV instances and French translation. Contributed by @albaintor, thanks! (#253).- New media-player features, long-press commands and device profiles (generic, Google Chromecast, NVIDIA Shield TV for now) (#90, #92, integration-androidtv#34).
- To update already configured entities: click "Reload" in the available entities pane in the web-configurator.
- Kodi app mapping and German setup translation. Contributed by @Kat-CeDe, thanks!
- Standby inhibitor management functions in Core-API (required for #136).
Changed
- German translation for cover-entity state "open".
- Media component image aspect ratio (#350, #369).
- Android TV integration: update androidtvremote2 library to fix a network disconnection error (integration-androidtv#40).
- German translations for media-player commands "back" and "previous" (#366).
- Web-configurator:
- Removed entities from a profile group do not appear in the list again (#345).
- Editing of activity GUI is not working after some added commands (#355).
- Android TV integration:
- Same Android TV device cannot be controlled by multiple Remote Two devices (#362, integration-androidtv#39).
- Improved reconnection handling (#283).
- Re-authenticate a configured device with an invalid certificate (integration-androidtv#36).
- Power on/off command handling based on device state (#218).
- "Prevent sleep" activity option when activity is used in activity groups (#281, #326).
- Apple TV integration: unique device name prefix for pairing to easily identify paired devices on Apple TV (#362).
Nee, de bezorging was heel snel, volgens mij 2 of 3 dagen na bestellen werd hij afgeleverd vanuit Denemarken. Ik had alleen geen tijd om ermee te beginnen dus hij heeft een paar weken in de kast gelegen...ralphkeb schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 07:02:
[...]
Lees ik het het nu goed, dat jij hem binnen een aantal weken in huis had?
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de unfolded circle two en de haptique rs90 die binnenkort komt.
De Sofabaton x1s heb ik na een dag terug gestuurd, dat is echt geen vervanger voor de Harmony Elite.
Maar heb je (zoals volgens mij iedereen die besteld) ook maanden zo niet ruim een jaar moeten wachten tussen bestellen en hem daadwerkelijk thuis hebben?Robbio85 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:34:
[...]
Nee, de bezorging was heel snel, volgens mij 2 of 3 dagen na bestellen werd hij afgeleverd vanuit Denemarken. Ik had alleen geen tijd om ermee te beginnen dus hij heeft een paar weken in de kast gelegen...
Op Reddit zijn er mensen die in 2022 besteld hebben en hem nu pas krijgen, er is nog steeds een pakket wachtlijst waar je op komt als ik op de site kijk…..
Hier is de tijdlijn, dat is iets duidelijkerralphkeb schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:02:
[...]
Maar heb je (zoals volgens mij iedereen die besteld) ook maanden zo niet ruim een jaar moeten wachten tussen bestellen en hem daadwerkelijk thuis hebben?
Op Reddit zijn er mensen die in 2022 besteld hebben en hem nu pas krijgen, er is nog steeds een pakket wachtlijst waar je op komt als ik op de site kijk…..
2022-04-22: Reservering geplaatst.
2023-07-12: Kans gekregen om te bestellen (niet gedaan destijds)
--- Tussendoor een nieuwe reservering geplaatst (volgens mij in 2024), onwetend dat ik dit al eens eerder had gedaan...
2024-04-17: Kans gekregen om te bestellen, zelfde dag besteld, zelfde dag verzonden
2024-04-23: Bezorgd
Heb de remote2 nu een aantal weken in huis , en ben er behoorlijk mee aan het stoeien, want mij echter niet lukt is om Ziggo next werkend te krijgen met deze AB. Kan dus 4 commando’s in leren. On Off volume up en down , meer niet ,
Wordt ook aangegeven dat de ingeleerde codes ok zijn. Echter krijg met geen mogelijkheid de next aan of uit.
Is er iemand die mij op weg kan helpen ? Of gewoon wachten op een update wanneer de next geïntegreerd is in de software van de remote2.
Wordt ook aangegeven dat de ingeleerde codes ok zijn. Echter krijg met geen mogelijkheid de next aan of uit.
Is er iemand die mij op weg kan helpen ? Of gewoon wachten op een update wanneer de next geïntegreerd is in de software van de remote2.
Weet iemand of de Arris VIP5202 (KPN settopbox) te bedienen of in te leren is met de remote?
Heeft deze een infrarood afstandsbediening? Dan zou ik verwachten van wel. Andere route kan via home assistant zijn (ontvanger daar integreren en vervolgens de RC2 home assistant laten besturen)ralphkeb schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:04:
Weet iemand of de Arris VIP5202 (KPN settopbox) te bedienen of in te leren is met de remote?
Via Home Assistant start ik b.v. apps op de tv met een knop op de afstandsbediening
[ Voor 32% gewijzigd door _PM op 29-05-2024 11:50 ]
Nee (helaas) bluetooth (al zijn een klein aantal functies ook met IR te bedienen, maar dat is beperkt tot, en ook geen Home Assistant integratie, wel heb ik mijn Harmony hub in Home Assistant gekregen, maar de vraag is of dit blijft werken natuurlijk en het doel van een andere afstandsbediening is om al het oude eruit te knikkeren_PM schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:47:
[...]
Heeft deze een infrarood afstandsbediening? Dan zou ik verwachten van wel. Andere route kan via home assistant zijn (ontvanger daar integreren en vervolgens de RC2 home assistant laten besturen)
Via Home Assistant start ik b.v. apps op de tv met een knop op de afstandsbediening
Er is een eerste versie van bluetooth integratie gemaakt, zie hier de laatste status
Met de Harmony Elite heb ik alle Ziggo Mediabox Next IR commando's aan de Two kunnen toevoegen. Dus niet via de originele Next afstandsbediening (heb ik niet geprobeerd, was makkelijker met de Harmony aangezien die in de buurt lag).Dirk293 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:08:
Heb de remote2 nu een aantal weken in huis , en ben er behoorlijk mee aan het stoeien, want mij echter niet lukt is om Ziggo next werkend te krijgen met deze AB. Kan dus 4 commando’s in leren. On Off volume up en down , meer niet ,
Kleine sidenote: volgens mij communiceert de Harmony via ir met de Arris.ralphkeb schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:20:
[...]
Nee (helaas) bluetooth (al zijn een klein aantal functies ook met IR te bedienen, maar dat is beperkt tot, en ook geen Home Assistant integratie, wel heb ik mijn Harmony hub in Home Assistant gekregen, maar de vraag is of dit blijft werken natuurlijk en het doel van een andere afstandsbediening is om al het oude eruit te knikkeren
Als het goed is zou de arris ook moet werken als hij is toegevoegd als Arcadyan HBM 2260 ipt receiver
Ik heb als een van de eersten een Unfolded Circle en hij kan de Logitech Elite verre van vervangen.
Software is niet erg handig, inleren is beperkt (dan werkt het wel, dan niet). Zeer geperkte IR codecs beschikbaar en daarnaast is de IR range echt werkelijk beroerd.
Pluspunten zijn display en looks. Echt premium, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ik heb ook een Sofabaton X1s en alhoewel deze qua bouwkwaliteit niet in de buurt komt van de Unfolded, is deze wel veel eenvoudiger en benadert ook meer de Elite qua gebruik inclusief zeeeeer uitgebreide IR database.
Software is niet erg handig, inleren is beperkt (dan werkt het wel, dan niet). Zeer geperkte IR codecs beschikbaar en daarnaast is de IR range echt werkelijk beroerd.
Pluspunten zijn display en looks. Echt premium, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ik heb ook een Sofabaton X1s en alhoewel deze qua bouwkwaliteit niet in de buurt komt van de Unfolded, is deze wel veel eenvoudiger en benadert ook meer de Elite qua gebruik inclusief zeeeeer uitgebreide IR database.
| Losing my religion |
Dank je Tzeunis ... dit is ook de reden dat ik persoonlijk niet zo geloof in premium gadgets van een klein bedrijf: die hebben simpelweg de resources niet om zoiets echt softwarematig aan te pakken en zijn dusdanig duur dat die ook nooit een groot publiek bereiken. Dat doosje hebben ze zo te zien prima voor elkaar maar het blijft afwachten of het software ecosysteem ooit van de grond komt... alhoewel Homey het ook redelijk gered heeft... maar het is de vraag of die het ook niet gaan verliezen van HA.
[ Voor 6% gewijzigd door batteries4ever op 06-06-2024 10:14 ]
Als ik het zo lees kan ik beter naar de Sofabaton kijken mocht mijn Harmony Ultimate de geest geven.
Ik was ook opzoek, ik heb uiteindelijk deze kickstarter gebacked:dirks schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:49:
Als ik het zo lees kan ik beter naar de Sofabaton kijken mocht mijn Harmony Ultimate de geest geven.
https://www.kickstarter.c...iversal-remote-controller
https://www.ifa-berlin.com/products/haptique-rs90
https://www.cantatacs.com/haptique-rs90
Lijkt me een super gaaf ding! Is een gok uiteraard, blijft een kickstarter. Maar ik ben erg benieuwd!
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Dan is de werking wel erg situatie gebonden denk ik, ik heb totaal geen last van de punten die je opnoemt.tzeunis schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:21:
Ik heb als een van de eersten een Unfolded Circle en hij kan de Logitech Elite verre van vervangen.
Heb dan ook maar 2 IR apparaten (receiver en TV).
Software is een beetje wennen in het begin maar was er vrij snel aan gewend.
Ik ben er wel erg tevreden over
- Android telefoon in feite...rikadoo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:41:
ik heb uiteindelijk deze kickstarter gebacked:
Lijkt me een super gaaf ding! Is een gok uiteraard, blijft een kickstarter.
- Goedkoopste model heeft nu al een outdated SoC

- Net als de rest vreselijk duur !!!
IMHO moeten al die gasten zich eens afvragen wie er in hemelsnaam zoveel geld voor een afstandsbediening gaat betalenbatteries4ever schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:07:
Dank je Tzeunis ... dit is ook de reden dat ik persoonlijk niet zo geloof in premium gadgets van een klein bedrijf: die hebben simpelweg de resources niet om zoiets echt softwarematig aan te pakken en zijn dusdanig duur dat die ook nooit een groot publiek bereiken. Dat doosje hebben ze zo te zien prima voor elkaar maar het blijft afwachten of het software ecosysteem ooit van de grond komt... alhoewel Homey het ook redelijk gered heeft... maar het is de vraag of die het ook niet gaan verliezen van HA.

De Logitech Harmony Elite kon je in normale tijden voor € 179 aanschaffen en dan had je de meest uitgebreide uitvoering !!
En wat betreft de software :
Die moet gewoon geheel open zijn en door iedereen aanpasbaar en uitbreidbaar zijn!
Gezien de huidige puinhoop aan merken verwacht ik door allerlei mislukkingen dat er een hoop van die merken gaan fuseren en daardoor straks hopelijk alles een stuk betaalbaarder en beter werkend wordt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb hem dinsdag ook gebacked, de RS90 met extra IR plug (waarbij ook IR in te leren is), ben heel erg benieuwd.rikadoo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:41:
[...]
Ik was ook opzoek, ik heb uiteindelijk deze kickstarter gebacked:
Lijkt me een super gaaf ding! Is een gok uiteraard, blijft een kickstarter. Maar ik ben erg benieuwd!
Heb de app op een oude Android tablet gezet en al mijn IR devices waren beschikbaar (wel 3 stuks hahaha).
Sonos lukte ook al om toe te voegen, Spotify (nog) niet, maar had een tijdelijke login van ze gekregen om te checken of het werkte.
Ik krijg alleen Home Assistant nog niet toegevoegde, geen idee of dit komt, omdat ik DuckDNS gebruik, maar daar kijken ze ook naar.
Antway, ik denk dat ik morgen probeer een nieuw Topic voor de Haptique ga opstarten.
@nero355 vrees dat de markt nogal opgedroogd is. De aantallen die Logitech in de hoogtijdagen verkocht ga je nooit meer zien. Alleen dat al heeft enorme impact op prijs en beschikbaarheid.
Ik heb inderdaad hier meer vertrouwen in. Draait op Android en dat zal langere tijd blijven werken. Het zal deels app based zijn of via een script die apps aanstuurt. Ik ga er eens even induiken. Ziet er goed uit.rikadoo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:41:
[...]
Ik was ook opzoek, ik heb uiteindelijk deze kickstarter gebacked:
| Losing my religion |
Misschien moet jij eens even bekijken wanneer die 179 euro geldig was. Dat is zeker 6 jaar geleden... alles is 2x zo duur geworden, Ik heb het prima voor over wanneer alles werkt.nero355 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:55:
[...]
[...]
IMHO moeten al die gasten zich eens afvragen wie er in hemelsnaam zoveel geld voor een afstandsbediening gaat betalen![]()
De Logitech Harmony Elite kon je in normale tijden voor € 179 aanschaffen en dan had je de meest uitgebreide uitvoering !!
| Losing my religion |
Nou ik heb ergens een remote voor nodig welke elke keer vervangen ook 20 euro is. Dermate van slechte kwaliteit dat het maar 1 setje batterijen mee gaat. Gevalletje niet open te maken om de printplaat schoon te maken (zeer waarschijnlijk rubber van knoppen op PCB bekend probleem met veel remotes). Dan kan ik voor 180 wel 9x vervangen maar belangrijker dan kan ik veel nog niet wat ik hiermee kan. die 350 (betaalde via de kickstarter minder destijds) is het dan makkelijk waard.
Daarbij kun je nu voor 179 euro dat ding niet meer kopen en de vraag is hoe lang de Harmony nog ondersteund (achterliggende servers) wordt. Geüpdatet in ieder geval al niet meer. Net voordat de support stopgezet is heb ik nog serieus overwogen om voor de Harmony te gaan. Zelfs al kon ik hem nu nog kopen voor 179 zonder bijbehorende support is welke harmony dan ook mij niet veel meer waard.
Op een andere note zag op gitten dat Kodi support weer uitgesteld is, wellicht toch eens kijken naar die 3rd party addon. Iemand die al draaien?
Daarbij kun je nu voor 179 euro dat ding niet meer kopen en de vraag is hoe lang de Harmony nog ondersteund (achterliggende servers) wordt. Geüpdatet in ieder geval al niet meer. Net voordat de support stopgezet is heb ik nog serieus overwogen om voor de Harmony te gaan. Zelfs al kon ik hem nu nog kopen voor 179 zonder bijbehorende support is welke harmony dan ook mij niet veel meer waard.
Op een andere note zag op gitten dat Kodi support weer uitgesteld is, wellicht toch eens kijken naar die 3rd party addon. Iemand die al draaien?
Ik heb die Cantata ook net gebacked. Kan ik kiezen uit 2 opties en de andere verpatsen. Cantata ziet er veelbelovend uit.
| Losing my religion |
Die Cantata is een misschien wel nog mooier doosje dan de Unfolded Circle, maar alles staat of valt met de software en alle apparaten ondersteunen, alle verzoeken inwilligen, fouten corrigeren ... het vergt een veel grotere inspanning dan een meestal kleine onderneming kan doen. Ik begrijp nog steeds niet waarom Logitech ermee gestopt is, maar ik vermoed dat de customer support te duur werd ... voor een geliefd apparaat dat in de loop der jaren een volledige database heeft opgebouwd.
Wellicht is HA met een appje op je telefoon de enige reeele optie... en dat werkt natuurlijk minder lekker zonder fysieke knoppen 😒.
Wellicht is HA met een appje op je telefoon de enige reeele optie... en dat werkt natuurlijk minder lekker zonder fysieke knoppen 😒.
Dat is dus iets wat men deed met de eerste Android based HTC telefoons in het verleden en eigenlijk wel een hele goede oplossing was voor de mensen die geen behoefte hadden aan echte knoppen!ralphkeb schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:03:
Heb de app op een oude Android tablet gezet en al mijn IR devices waren beschikbaar (wel 3 stuks hahaha).
Tja, het probleem is dat men overal dikke winst op wil maken i.p.v. gewoon normaal te verdienen en dus een produkt voor een normaal bedrag aan te bieden en ik weiger gewoon daaraan mee te doen!MikeyMan schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:06:
Vrees dat de markt nogal opgedroogd is.
De aantallen die Logitech in de hoogtijdagen verkocht ga je nooit meer zien. Alleen dat al heeft enorme impact op prijs en beschikbaarheid.

Logitech had IMHO ook gewoon alles kunnen behouden en zelfs doorontwikkelen als die greedy aandeelhouders van ze niet alles hadden verpest...
Al was het de originele € 249 of zo : Ook goed!tzeunis schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:41:
Misschien moet jij eens even bekijken wanneer die 179 euro geldig was. Dat is zeker 6 jaar geleden...
Maar meer dan € 299 eraan uitgeven is gewoon te belachelijk !!!

Daarom is het zo belangrijk dat "de basisprijs" zo laag mogelijk wordt, want anders mag je straks € 699 aftikken voor dit soort dingen!Alles is 2x zo duur geworden
Ik ook, maar daar zitten grenzen aan...Ik heb het prima voor over wanneer alles werkt.
Waarom heb je niet gewoon een Harmony 525/555/650/665 gekocht denk ik danDonderstraaltje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:56:
Nou ik heb ergens een remote voor nodig welke elke keer vervangen ook 20 euro is.
Dermate van slechte kwaliteit dat het maar 1 setje batterijen mee gaat.
Dan kan ik voor 180 wel 9x vervangen maar belangrijker dan kan ik veel nog niet wat ik hiermee kan. die 350 (betaalde via de kickstarter minder destijds) is het dan makkelijk waard.
Of had je die nodig vanaf de tijd dat ze uit de winkels waren verdwenen ?
Kodi werkt prima via Infrarood i.c.m. een losse USB Ontvanger of iets als een Flirc op voorwaarde dat je MCE Remote commando's verstuurt : Jarenlang zo gebruikt!Daarbij kun je nu voor 179 euro dat ding niet meer kopen en de vraag is hoe lang de Harmony nog ondersteund (achterliggende servers) wordt. Geüpdatet in ieder geval al niet meer. Net voordat de support stopgezet is heb ik nog serieus overwogen om voor de Harmony te gaan. Zelfs al kon ik hem nu nog kopen voor 179 zonder bijbehorende support is welke harmony dan ook mij niet veel meer waard.
Op een andere note zag op gitten dat Kodi support weer uitgesteld is, wellicht toch eens kijken naar die 3rd party addon.
Iemand die al draaien?
Humor qua naam trouwens : https://opensource.com/article/17/8/cantata-music-linux
Zouden ze straks gaan samenwerken
Voorlopig werkt alles nog inclusief de Support afdeling...batteries4ever schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:24:
Ik begrijp nog steeds niet waarom Logitech ermee gestopt is, maar ik vermoed dat de customer support te duur werd ... voor een geliefd apparaat dat in de loop der jaren een volledige database heeft opgebouwd.
Zie eerdere HTC opmerkingWellicht is HA met een appje op je telefoon de enige reeele optie... en dat werkt natuurlijk minder lekker zonder fysieke knoppen 😒.
Misschien wel gewoon de toekomst en dan vanaf een telefoon naar keuze of via een "tussenpersoon" die als hulpmiddel dient, waarvan de webGUI op een telefoon als een app eruit ziet, zoals Home Assistant/Domoticz/enz.
Ja ik had ze nodig in de tijd dat ze uit de winkels waren verdwenen. Koop nu dus NOS (New Old Stock, ofwel ongebruikte voorraad) waarvan dus over tijd het rubber gedegradeerd is. Daarbij vond ik die serie niet fijn want ben best wel picky, maar deze wel;nero355 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:37:
[...]
Waarom heb je niet gewoon een Harmony 525/555/650/665 gekocht denk ik dan
Of had je die nodig vanaf de tijd dat ze uit de winkels waren verdwenen ?
uitvoering: Logitech Harmony Smart Control
Die had ik bijna gekocht. Bij mij was het ook grappig genoeg het feit dat die geen LCD had een voordeel!
Welke app is dit? Ook wel benieuwd om te testenralphkeb schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:03:
[...]
Het is geen “remote” app, maar een configuratie app voor de afstandsbediening.d-vine schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:21:
[...]
Welke app is dit? Ook wel benieuwd om te testen
Je kunt voor nu dus alleen nog maar je apparaten toevoegen en een aantal integraties.
Dacht geef je een linkje : https://buttonworx.com/logitech/97-Companion_Remote.htmlDonderstraaltje schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:16:
Ja ik had ze nodig in de tijd dat ze uit de winkels waren verdwenen. Koop nu dus NOS (New Old Stock, ofwel ongebruikte voorraad) waarvan dus over tijd het rubber gedegradeerd is. Daarbij vond ik die serie niet fijn want ben best wel picky, maar deze wel;
uitvoering: Logitech Harmony Smart Control
Die had ik bijna gekocht. Bij mij was het ook grappig genoeg het feit dat die geen LCD had een voordeel!
Maar hebben ze helaas geen stock van...

Mijn ervaringen met de Unfolded Circle Remote 2 na ongeveer 5 maanden gebruik
(sorry voor de hele lap tekst, het is langer geworden dan initieel bedoeld)
Voor context; ik heb 10+ jaar een Logitech Harmony Ultimate remote gebuikt. Voornaamste functie is alle apparaten in de mediahoek tegelijk bedienen (dus niet hele huis bedienen). Maar de batterij werdt minder en Logitech had aangekondigt te stoppen met Harmony. Toen ik de Kickstarter zag heb ik uiteindelijk besloten deze te backen. Redenen voor backen waren dat er geen andere remotes zoals de Harmony meer lijken te bestaan en de Harmony ooit gaat stoppen met werken, ze hadden al een DIY remote gemaakt en de aangekondigde integratie met Home Assistant zou er voor moeten zorgen dat ik niet ondersteunde apparaten zelf kan toevoegen.
Bediening van extra apparaten zoals rolluiken en verlichting leek mooi meegenomen, maar gebruik ik uiteindelijk niet.
Mijn aanname was dat ik de Harmony redelijk eenvoudig zou moeten kunnen vervangen, maar dat viel tegen.
Initieel waren er wat software problemen, maar die zijn opgelost met firmware updates. Persoonlijk vind ik de software om te configureren niet heel intuitief, maar het werkt.
De IR "blasters" zijn blijkaar bedoeld om dicht bij je apparaten te plakken, maar dat werkt niet in mijn setup, mijn projector is bijvoorbeeld aan de andere kant van de kamer. Mijn aanname was dat IR bereik net als de Harmony zou zijn, die blasters kunnen alles in de kamer bedienen zonder problemen.
Ik heb nog steeds enkele apparaten die alleen via IR te bedienen zijn, als "oplossing" gaan die nu van de remote naar Home Assistant en dan naar de Harmony Hub IR... fijn dat het kan, jammer dat het nodig is. Er zijn wat mensen in de community bezig met custom docks met betere IR. Misschien eens naar kijken als ze wat verder zijn, maar wilde eigenlijk een product en geen hobby als ik savonds voor de TV hang.
Hoewel de remote er cool uit ziet en solide aanvoelt heb ik al verschillende berichten gezien van een kapot scherm na kleine val. Ik weet niet of het echt een kleine val is, maar lijkt meer dan 1 enkel voorval. Doordat de remote van metaal is is deze ook best glad en kan daardoor makkelijk van de bank schuiven. Positief is dan wel dat je een vervanging kan kopen via support (of opsturen en laten vervangen). Ik heb het zelf "opgelost" door een bumper te 3d-printen die ontworpen is door iemand uit de community, maar nu ziet de remote er een stuk minder mooi uit.
Het grootste pijnpunt voor mij is de reactietijd/batterijverbruik relatie. De remote gaat in slaapstand (logisch), maar dat houd in dat als je de remote oppakt (of op een knop drukt zonder op te pakken) dat deze eerst verbinding moet maken met Wifi en dan Home Assistant, Android TV en de dock. Dit duurt een aantal seconden en je kan niet zien wanneer dat klaar is en dit maakt de remote zinloos. Een remote heb ik voor snelle en blinde bediening; anders was een App ook prima. Dit is op te lossen met een instelling door de remote wakker te laten blijven als een aktiviteit aktief is (in te stellen per aktiviteit). Dat lost inderdaad de reaktietijd op, maar nu gaat de batterij dus hard omlaag ook als het scherm uit is want de wifi en verbindingen met apparatuur blijft aktief. Batterij gaat dan met ~30% in 3.5 uur en haalt dus geen hele dag. Het is goed genoeg voor een doordeweekse avond, maar weekend is soms een probleem.
En als de batterij leeg is dan ben je afgewerkt er is niet zoals bij de Harmony de optie om een App te gebruiken omdat alles in de remote zit.
De keuze om alles in de remote te hebben lijkt uit dit oogpunt niet zo handig. De Harmony aanpak met een hub voor de logica lijkt beter, maar dan moet je weer synchronisatie bouwen richhting je remote. Anyway het is wat het is.
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Die waren denk ik ook hoog door de prijs en het feit dat de Harmony al vele jaren gewoon werkte, dus het leek een opgelost probleem. Maar aan de andere kant het is een klein bedrijf (4 of 5 personen dacht ik) dus dat vergelijken met Logitech is niet helemaal eerlijk.
Samengevat komt het voor mij denk ik neer op: teleurstellend maar redelijk bruikbaar
Pluspunten:
Voor context; ik heb 10+ jaar een Logitech Harmony Ultimate remote gebuikt. Voornaamste functie is alle apparaten in de mediahoek tegelijk bedienen (dus niet hele huis bedienen). Maar de batterij werdt minder en Logitech had aangekondigt te stoppen met Harmony. Toen ik de Kickstarter zag heb ik uiteindelijk besloten deze te backen. Redenen voor backen waren dat er geen andere remotes zoals de Harmony meer lijken te bestaan en de Harmony ooit gaat stoppen met werken, ze hadden al een DIY remote gemaakt en de aangekondigde integratie met Home Assistant zou er voor moeten zorgen dat ik niet ondersteunde apparaten zelf kan toevoegen.
Bediening van extra apparaten zoals rolluiken en verlichting leek mooi meegenomen, maar gebruik ik uiteindelijk niet.
Mijn aanname was dat ik de Harmony redelijk eenvoudig zou moeten kunnen vervangen, maar dat viel tegen.
Initieel waren er wat software problemen, maar die zijn opgelost met firmware updates. Persoonlijk vind ik de software om te configureren niet heel intuitief, maar het werkt.
De IR "blasters" zijn blijkaar bedoeld om dicht bij je apparaten te plakken, maar dat werkt niet in mijn setup, mijn projector is bijvoorbeeld aan de andere kant van de kamer. Mijn aanname was dat IR bereik net als de Harmony zou zijn, die blasters kunnen alles in de kamer bedienen zonder problemen.
Ik heb nog steeds enkele apparaten die alleen via IR te bedienen zijn, als "oplossing" gaan die nu van de remote naar Home Assistant en dan naar de Harmony Hub IR... fijn dat het kan, jammer dat het nodig is. Er zijn wat mensen in de community bezig met custom docks met betere IR. Misschien eens naar kijken als ze wat verder zijn, maar wilde eigenlijk een product en geen hobby als ik savonds voor de TV hang.
Hoewel de remote er cool uit ziet en solide aanvoelt heb ik al verschillende berichten gezien van een kapot scherm na kleine val. Ik weet niet of het echt een kleine val is, maar lijkt meer dan 1 enkel voorval. Doordat de remote van metaal is is deze ook best glad en kan daardoor makkelijk van de bank schuiven. Positief is dan wel dat je een vervanging kan kopen via support (of opsturen en laten vervangen). Ik heb het zelf "opgelost" door een bumper te 3d-printen die ontworpen is door iemand uit de community, maar nu ziet de remote er een stuk minder mooi uit.
Het grootste pijnpunt voor mij is de reactietijd/batterijverbruik relatie. De remote gaat in slaapstand (logisch), maar dat houd in dat als je de remote oppakt (of op een knop drukt zonder op te pakken) dat deze eerst verbinding moet maken met Wifi en dan Home Assistant, Android TV en de dock. Dit duurt een aantal seconden en je kan niet zien wanneer dat klaar is en dit maakt de remote zinloos. Een remote heb ik voor snelle en blinde bediening; anders was een App ook prima. Dit is op te lossen met een instelling door de remote wakker te laten blijven als een aktiviteit aktief is (in te stellen per aktiviteit). Dat lost inderdaad de reaktietijd op, maar nu gaat de batterij dus hard omlaag ook als het scherm uit is want de wifi en verbindingen met apparatuur blijft aktief. Batterij gaat dan met ~30% in 3.5 uur en haalt dus geen hele dag. Het is goed genoeg voor een doordeweekse avond, maar weekend is soms een probleem.
En als de batterij leeg is dan ben je afgewerkt er is niet zoals bij de Harmony de optie om een App te gebruiken omdat alles in de remote zit.
De keuze om alles in de remote te hebben lijkt uit dit oogpunt niet zo handig. De Harmony aanpak met een hub voor de logica lijkt beter, maar dan moet je weer synchronisatie bouwen richhting je remote. Anyway het is wat het is.
Misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Die waren denk ik ook hoog door de prijs en het feit dat de Harmony al vele jaren gewoon werkte, dus het leek een opgelost probleem. Maar aan de andere kant het is een klein bedrijf (4 of 5 personen dacht ik) dus dat vergelijken met Logitech is niet helemaal eerlijk.
Samengevat komt het voor mij denk ik neer op: teleurstellend maar redelijk bruikbaar
Pluspunten:
- Remote ziet er cool uit en voelt degelijk aan
- Home Assistant integratie
- Lokale configuratie
- Leren van IR codes ging vlot
- Reaktietijd van knop als remote slaapt is onbruikbaar lang (te omzeilen ten koste van veel hoger batterij verbruik)
- Home Assistant integratie ondersteund beperkt aantal entiteit typen
- IR bereik van de "blasters" is onbruikbaar kort
- Geen backup App als batterij leeg is
Shoot... €450 voor een slechte AB kan echt niet!
Waarom kan een €30 o.i.d. All-in-one wel meteen actief zijn en deze niet? Is wellicht nog te verbeteren met software update of een wat snellere opzet zonder HA e.d. ertussen.
De keuze tussen wachten tot hij wakker is en constant moeten opladen. Helaas is dit wel een trend die ik hier in dit forum vaak zie: mooi ding, maar is het echt (nog?) niet helemaal...
Waarom kan een €30 o.i.d. All-in-one wel meteen actief zijn en deze niet? Is wellicht nog te verbeteren met software update of een wat snellere opzet zonder HA e.d. ertussen.
De keuze tussen wachten tot hij wakker is en constant moeten opladen. Helaas is dit wel een trend die ik hier in dit forum vaak zie: mooi ding, maar is het echt (nog?) niet helemaal...
Liever teveel tekst en dus informatie dan te weinig!Robsato schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:13:
Klinkt als een Android telefoon met een Custom ROM waarbij de accutijd nog steeds een pijnpunt is helaas...Het grootste pijnpunt voor mij is de reactietijd/batterijverbruik relatie.
De remote gaat in slaapstand (logisch), maar dat houd in dat als je de remote oppakt (of op een knop drukt zonder op te pakken) dat deze eerst verbinding moet maken met Wifi en dan Home Assistant, Android TV en de dock. Dit duurt een aantal seconden en je kan niet zien wanneer dat klaar is en dit maakt de remote zinloos.
Dit is op te lossen met een instelling door de remote wakker te laten blijven als een aktiviteit aktief is (in te stellen per aktiviteit). Dat lost inderdaad de reaktietijd op, maar nu gaat de batterij dus hard omlaag ook als het scherm uit is want de wifi en verbindingen met apparatuur blijft aktief.
Batterij gaat dan met ~30% in 3.5 uur en haalt dus geen hele dag. Het is goed genoeg voor een doordeweekse avond, maar weekend is soms een probleem.

QFT!!!batteries4ever schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:41:
Shoot... €450 voor een slechte AB kan echt niet!
Omdat die alleen Infrarood heeftWaarom kan een €30 o.i.d. All-in-one wel meteen actief zijn en deze niet?
IMHO moet je zo'n afstandsbediening gewoon een zo simpel mogelijk Embedded OS geven en niet gaan klooien met Android en allerlei modules in de vorm van apps op het gekke ding, want dat wordt gewoon een puinhoop!Is wellicht nog te verbeteren met software update of een wat snellere opzet zonder HA e.d. ertussen.
De keuze tussen wachten tot hij wakker is en constant moeten opladen.

Wat ik ook altijd eigenlijk wel verkeerd vond aan de Logitech Harmony Remote Elite + Hub opzet is dat de afstandsbediening niet gewoon alles wat niet direkt naar een apparaat via infrarood kon ook via infrarood naar de Hub stuurde en die Hub lekker zelf verder mocht uitzoeken wat er moest gebeuren, maar die koppeling ook via Bluetooth/WiFi ging en dus de accu leegzuipt...

Dat lijkt inderdaad zo'n beetje voor al die projecten te gelden tot nu toe...Helaas is dit wel een trend die ik hier in dit forum topic vaak zie: mooi ding, maar is het echt (nog?) niet helemaal...
[ Voor 31% gewijzigd door nero355 op 08-06-2024 18:30 ]
Misschien niet helemaal duidelijk verwoord, maar de remote zelf is snel wakker, het scherm gaat meteen aan en ik kan navigeren door schermen op de remote. Echter commandos sturen werkt niet tot er een verbinding is gemaakt met de apparaten via Wifi. Het verbinding maken met Wifi en het daarna een verbinding opzetten naar de apparaten kost tijd en duurt te lang. Ik ben bang dat dat niet zomaar met een software update op te lossen is.batteries4ever schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:41:
Als de remote eenmaal verbinding heeft gemaakt met de apparaten dan is de response tijd ok tot je de remote weglegt en deze weer gaat slapen Mijn probleem is puur met de tijd voordat eerste commando/knop werkt als de remote uit slaapstand moet komen.
Dit is op te lossen door bij de Activiteiten instellingen aan te vinken dat de Remote niet in slaapstand gaat bij een activiteit.Robsato schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:40:
[...]
Misschien niet helemaal duidelijk verwoord, maar de remote zelf is snel wakker, het scherm gaat meteen aan en ik kan navigeren door schermen op de remote. Echter commandos sturen werkt niet tot er een verbinding is gemaakt met de apparaten via Wifi. Het verbinding maken met Wifi en het daarna een verbinding opzetten naar de apparaten kost tijd en duurt te lang. Ik ben bang dat dat niet zomaar met een software update op te lossen is.
Als de remote eenmaal verbinding heeft gemaakt met de apparaten dan is de response tijd ok tot je de remote weglegt en deze weer gaat slapen Mijn probleem is puur met de tijd voordat eerste commando/knop werkt als de remote uit slaapstand moet komen.
Is wel een extra belasting op de accu, maar daar ben ik persoonlijk nooit tegenaan gelopen.
Als hij niet gebruikt wordt dan gaat hij gewoon weer de dock in en laadt hij weer op.
Ik weet niet waar Android opeens vandaan komt. De remote is Linux/Buildroot gebaseerd, zie toolchain repo https://github.com/unfoldedcircle/ucr2-toolchainnero355 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:28:
[...]
IMHO moet je zo'n afstandsbediening gewoon een zo simpel mogelijk Embedded OS geven en niet gaan klooien met Android en allerlei modules in de vorm van apps op het gekke ding, want dat wordt gewoon een puinhoop!
De koppeling tussen Harmony en Hub is een propriatary RF communication volgens Logitech. Wifi en Bluetooth wordt allemaal vanuit de hub gedaan.Wat ik ook altijd eigenlijk wel verkeerd vond aan de Logitech Harmony Remote Elite + Hub opzet is dat de afstandsbediening niet gewoon alles wat niet direkt naar een apparaat via infrarood kon ook via infrarood naar de Hub stuurde en die Hub lekker zelf verder mocht uitzoeken wat er moest gebeuren, maar die koppeling ook via Bluetooth/WiFi ging en dus de accu leegzuipt...
De RF koppeling met de hub vind ik nu juist geweldig, nooit gedoe met richten op de apparaten of de hub (die in een kastje uit het zicht staat). Ik wil daarom alleen al nooit meer een IR remote. Het is ook niet mijn ervaring dat batterij van mijn Ultimate remote (voorloper van Elite) snel leeg ging. Initeel zeker meer dan een week, nu helaas (wel 10+ jaar later) haalt de Ultimate 1 avond niet meer vandaar dat een alternatief nodig was.
Dat heb ik gedaan. En op een gewone avond loop ik er niet tegenaan, maar een volle dag gebruik in het weekend haalt het soms niet.ArniD schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:02:
[...]
Dit is op te lossen door bij de Activiteiten instellingen aan te vinken dat de Remote niet in slaapstand gaat bij een activiteit.
Is wel een extra belasting op de accu, maar daar ben ik persoonlijk nooit tegenaan gelopen.
Als hij niet gebruikt wordt dan gaat hij gewoon weer de dock in en laadt hij weer op.
Haalde wat door elkaar met een ander model dat net voordat jij jouw post had geplaatst werd genoemd... My bad...Robsato schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:04:
Ik weet niet waar Android opeens vandaan komt. De remote is Linux/Buildroot gebaseerd, zie toolchain repo https://github.com/unfoldedcircle/ucr2-toolchain

Hmm... dan heb ik de communicatie tussen de Elite en de Hub helemaal verkeerd begrepen al die jaren... LOL!De koppeling tussen Harmony en Hub is een propriatary RF communication volgens Logitech. Wifi en Bluetooth wordt allemaal vanuit de hub gedaan.

Mja, dan heb je dus wel het probleem dat je niks kan doen als de Logitech Servers over de zeik zijn gegaan of je ISP problemen heeft, want dan doet die gekke Hub helemaal niks!De RF koppeling met de hub vind ik nu juist geweldig, nooit gedoe met richten op de apparaten of de hub (die in een kastje uit het zicht staat). Ik wil daarom alleen al nooit meer een IR remote.

Het is ook niet mijn ervaring dat batterij van mijn Ultimate remote (voorloper van Elite) snel leeg ging. Initeel zeker meer dan een week, nu helaas (wel 10+ jaar later) haalt de Ultimate 1 avond niet meer vandaar dat een alternatief nodig was.
Hoe zit het eigenlijk met al deze nieuwe projecten qua vervangbaarheid van onderdelen en dan vooral de accuRobsato schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:06:
Dat heb ik gedaan. En op een gewone avond loop ik er niet tegenaan, maar een volle dag gebruik in het weekend haalt het soms niet.
Hopelijk volgen ze niet dezelfde trend als de telefoons van tegenwoordig...
Volgens Unfolded Circle is de accu te vervangen, ze hebben het over een "Rechargable, user replacable lithium-ion battery"[...]
[...]
Hoe zit het eigenlijk met al deze nieuwe projecten qua vervangbaarheid van onderdelen en dan vooral de accu
Hopelijk volgen ze niet dezelfde trend als de telefoons van tegenwoordig...
Al ben ik er zelf nog niet achter hoe dat precies moet.
Er zijn aardig wat mensen die al shit gehad hebben en de behuizing geopend hebben vanwege defect display of vastzittende knoppen. Er staat een bak aan info op het Discord kanaal.ArniD schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:05:
[...]
Volgens Unfolded Circle is de accu te vervangen, ze hebben het over een "Rechargable, user replacable lithium-ion battery"
Al ben ik er zelf nog niet achter hoe dat precies moet.
Het is te openen en te vervangen. Ik snap ook werkelijk niet waarom al die fabrikanten het zo lastig maken om een accu te vervangen. Alsof de vorm aan de achterkant zo belangrijk is dat deze boven functie moet gaan.
De accu van de Haptique is ook vervangbaar; echter adviseren zij ook naar een gecertificeerde techneut te gaan...
| Losing my religion |
En zie net dat de remote 2 een nieuwere versie krijgt in de vorm van remote 3. Ongeveer een 6-9 maanden na release en dat terwijl de software (IMO) nog verre van af is en bij lange na niet de ease of use van een Harmony kan evenaren.
| Losing my religion |
Ik heb ook een mail hierover gekregen, hopelijk stoppen ze niet met de ontwikkeling van de software van de 2…
PSN: PcDCch
De hardware blijft vrijwel hetzelfde en de software daarmee ook een de ontwikkeling gaat daarmee ook door voor de huidige remote hebben ze aangeven
Maar je vindt een lifespan van amper 9 maanden toch ook bizar kort hè voor een product?_PM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:17:
De hardware blijft vrijwel hetzelfde en de software daarmee ook een de ontwikkeling gaat daarmee ook door voor de huidige remote hebben ze aangeven
| Losing my religion |
Er komt ook elk jaar een nieuw model telefoon en een nieuw model tv en.....
Ik vind het persoonlijk geen probleem, de levensduur is veel langer bedoeld, er blijven software updates komen, batterij is vervangbaar, geen probleem. En ja ik had waarschijnlijk ook liver de nieuwe gehad, nieuwer =beter
Ik vind het persoonlijk geen probleem, de levensduur is veel langer bedoeld, er blijven software updates komen, batterij is vervangbaar, geen probleem. En ja ik had waarschijnlijk ook liver de nieuwe gehad, nieuwer =beter
Een linkje voor de geïnteresseerde: https://www.unfoldedcircle.com/updatestzeunis schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:41:
En zie net dat de remote 2 een nieuwere versie krijgt in de vorm van remote 3. Ongeveer een 6-9 maanden na release en dat terwijl de software (IMO) nog verre van af is en bij lange na niet de ease of use van een Harmony kan evenaren.
En de Kickstarter pagina: https://www.kickstarter.c.../unfolded-circle-remote-3
Nieuwer is niet altijd beter en daarnaast mogen we ons best wel wat bewuster zijn van gebruik van grondstoffen, componenten, levensduur, etc._PM schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 00:10:
We gaan het zien… dat een grote firma langdurig blijft ondersteunen is meestal wel zo. Maar een eendagsvlieg… Marton heeft al aangegeven dat ze remotes moeten verkopen om alles financieel rond te krijgen op het Discord kanaal…
[ Voor 7% gewijzigd door tzeunis op 12-06-2024 07:21 ]
| Losing my religion |
Ook een mail gehad
Kan de nieuwe wel een stuk goedkoper krijgen dan de 2
Why Remote 3 and not Remote Two?
We have been working on Remote 3 in the past year. It's everything that Remote Two is and even more. We are at a point where Remote 3 is close to manufacturing and a larger batch of Remote Two production would take the same amount of time as Remote 3 would. Then why not offer you the next generation remote at an affordable price?
We are always looking for ways to improve our products and have been actively listening to user feedback from Remote Two owners.
Remote 3 has 5GHz WiFi, wireless charging and refined button layout with RGB backlight just to name a few improvements.
Its companion - Dock 3 - got upgrades too: improved IR coverage, RS232 support, microphone and speaker for voice capabilities and even a new powerful IR blaster.
Remote 3 will ship with our 2.0 software, making configuration even easier, scheduled to be released for Remote Two owners already at the end of the summer.
To learn more about Remote 3 and Dock 3, head over to our website.
Remote 3 early bird pricing starts at €279
Usually with the first product, it’s really difficult to push prices down. We have been working hard to make Remote 3 more affordable and a viable option for those, who are looking for a local an open solution with a great community.
Standalone Remote 3 will be €279 (MSRP €349) and a Remote 3 and Dock 3 bundle will be only €299 (MSRP €449) for a limited time.
We really appreciate your patience and interest in our products and as a thank you, we'll give you Dock 3 for free if you pre-order on Kickstarter. That means you get Remote 3 and Dock 3 just for €279 with early bird prices.
How can you get the free dock?
Use the same email address, that you have reserved with on Kickstarter.
Back the campaign with a remote only pledge and we'll send you a Dock 3 for free. If you back with a remote and dock bundle, you'll get an extra dock for free.
If you would like to use a different email address on Kickstarter, write to us with your backer number and your reservation id at support@unfoldedcircle.com.
Kirebelt wel nu de prijs beter is maar als ik de software problemen lees houd dat me tegen.
Kan de nieuwe wel een stuk goedkoper krijgen dan de 2
Why Remote 3 and not Remote Two?
We have been working on Remote 3 in the past year. It's everything that Remote Two is and even more. We are at a point where Remote 3 is close to manufacturing and a larger batch of Remote Two production would take the same amount of time as Remote 3 would. Then why not offer you the next generation remote at an affordable price?
We are always looking for ways to improve our products and have been actively listening to user feedback from Remote Two owners.
Remote 3 has 5GHz WiFi, wireless charging and refined button layout with RGB backlight just to name a few improvements.
Its companion - Dock 3 - got upgrades too: improved IR coverage, RS232 support, microphone and speaker for voice capabilities and even a new powerful IR blaster.
Remote 3 will ship with our 2.0 software, making configuration even easier, scheduled to be released for Remote Two owners already at the end of the summer.
To learn more about Remote 3 and Dock 3, head over to our website.
Remote 3 early bird pricing starts at €279
Usually with the first product, it’s really difficult to push prices down. We have been working hard to make Remote 3 more affordable and a viable option for those, who are looking for a local an open solution with a great community.
Standalone Remote 3 will be €279 (MSRP €349) and a Remote 3 and Dock 3 bundle will be only €299 (MSRP €449) for a limited time.
We really appreciate your patience and interest in our products and as a thank you, we'll give you Dock 3 for free if you pre-order on Kickstarter. That means you get Remote 3 and Dock 3 just for €279 with early bird prices.
How can you get the free dock?
Use the same email address, that you have reserved with on Kickstarter.
Back the campaign with a remote only pledge and we'll send you a Dock 3 for free. If you back with a remote and dock bundle, you'll get an extra dock for free.
If you would like to use a different email address on Kickstarter, write to us with your backer number and your reservation id at support@unfoldedcircle.com.
Kirebelt wel nu de prijs beter is maar als ik de software problemen lees houd dat me tegen.
Wat ook dikke vette onzin is en je over het algemeen vrijwel hetzelfde produkt oplevert..._PM schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 00:10:

Nou...nieuwer =beter
Ik heb vroeger anders wel wat voorbeelden gezien waarbij je dat liever niet hebt...
Vind er wel wat van hoor... de software is nog lang niet uitontwikkeld en afgestemd op de huidige hardware en er komt al een nieuwe. Heb nog niet eens er mee kunnen doen waar ik hem oorspronkelijk voor gekocht heb. Geen idee of ik deze wil backen nog. De community addons komen ook nog niet echt van de grond.
Ik ben blij dat jij dat ook zo ervaart. Ik zal de 3 zeker niet backen.Donderstraaltje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:16:
Vind er wel wat van hoor... de software is nog lang niet uitontwikkeld en afgestemd op de huidige hardware en er komt al een nieuwe. Heb nog niet eens er mee kunnen doen waar ik hem oorspronkelijk voor gekocht heb. Geen idee of ik deze wil backen nog. De community addons komen ook nog niet echt van de grond.
| Losing my religion |
Net de remote weer uit de doos gehaald en de update gedaan naar de laatste firmware; kan nu wel goed bij de webconfig, krijg geen fouten meer overal dus dat is iets. Ding was met laatste/voorlaatste firmware feitelijk alleen via de remote zelf te configgen. Moet zeggen dat het er wel gebruiksvriendelijk uitziet.
Maar geen Kodi addon;
https://github.com/albaintor/integration-kodi
Deze "promise" van de vorige kickstarter nu naar Q4 verschoven.
Dat was aanvullend op bovenstaande een van de punten die voor mij van belang was.
Er is wel een community addon https://github.com/albaintor/integration-kodi maar wel met wat haken en ogen. En hoewel ik weet hoe iets installeren via pip werkt geen idee van deze remote.
Volgens mij is dit zo'n populaire feature dat ze dit eigenlijk niet zo makkelijk hadden moeten verschuiven.
Maar geen Kodi addon;
Dat was aanvullend op bovenstaande een van de punten die voor mij van belang was.
Er is wel een community addon https://github.com/albaintor/integration-kodi maar wel met wat haken en ogen. En hoewel ik weet hoe iets installeren via pip werkt geen idee van deze remote.
Volgens mij is dit zo'n populaire feature dat ze dit eigenlijk niet zo makkelijk hadden moeten verschuiven.
Ik mis ook wel een "how to" omdat ik er niet thuis ben, maar mijn kennis reikt zover dat ik weet dat je bij de integrations de URL moet invoeren van die repository en dan gaat de rest "vanzelf".Donderstraaltje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:23:toon volledige bericht
Net de remote weer uit de doos gehaald en de update gedaan naar de laatste firmware; kan nu wel goed bij de webconfig, krijg geen fouten meer overal dus dat is iets. Ding was met laatste/voorlaatste firmware feitelijk alleen via de remote zelf te configgen. Moet zeggen dat het er wel gebruiksvriendelijk uitziet.
Maar geen Kodi addon;
Voor de mensen geïnteresseerd in Haptique:
reddit.com/r/cantatacs/
Ze hebben de Spotify integratie al draaiende; een belofte van Remote 2 bij launch
| Losing my religion |
Ik begreep op de Unfolded Circle discord dat de Remote 3 kickstarter voor de wachtlijst van de preorders van Remote 2 opgezet is.Donderstraaltje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:16:
Remote 3 is hardwarematig niet veel verschillend met de 2 en ze hebben aangegeven dat ze de preorderlijst Remote 2 vanaf 2022 (preorders nadat de Kickstarter afgerond was) niet kunnen uitleveren zonder schaalvergroting. En dat Kickstarter de makkelijkste manier van schaalvergroting is.
Heb zelf hier nog een NEEO draaien (ja, die kickstarter…) en sta sinds december 2022 op de wachtlijst voor een Remote 2.
De 3 is dus gewoon een incremental update en het is denk ik niet de bedoeling van Unfolded Circle dat de Remote 2 backers deze ook gaan backen.
Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Waar het mij om gaat is dat ze, ook al is het maar een kleine update, nu al bezig zijn met nieuwe hardware. Er zijn nog veel software beloftes die ze nog niet nagekomen zijn. Denk dat je daar beter net even wat meer tijd in kan steken. Snap wel dat ze voor schaalvergroting een kapitaalinjectie nodig hebben maar de vraag is of dit de beste manier is (werkelijk geen idee).ratz schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:54:
[...]
De 3 is dus gewoon een incremental update en het is denk ik niet de bedoeling van Unfolded Circle dat de Remote 2 backers deze ook gaan backen.
Op de een of andere manier is mijn edit button bij reacties verdwenen trouwens maar dit is de addon waar ik naar wilde linken; https://github.com/unfold...and-bug-tracker/issues/78 (per ongeluk 2x dezelfde link)
Edit: Ah is dat het! nu werkt het dus nog. Nou lomp inderdaad ik dacht aan een bug?
Nog over waarom ik dus niet weet wat wijsheid is nu ik de edit functie test; er staan nog wat basisfuncties tussen de lijst welke nog niet geïmplementeerd zijn (De aangehaalde addon reken ik daar even niet tussen maar wel als zeer populaire en beloofde gebruikerswens). En tegelijk verneem ik dat nieuwe bestellingen toch nog vrij rap gaan. Als je dan een een grotere userbase wilt weet ik niet welke van de twee beter is; of de basis op orde of een kapitaalinjectie. Dus vooral daarover een stukje verontwaardiging.
[ Voor 26% gewijzigd door Donderstraaltje op 17-06-2024 19:21 ]
Zie :Donderstraaltje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:01:
Op de een of andere manier is mijn edit button bij reacties verdwenen trouwens
Blijkbaar is er iemand zo lomp bezig geweest dat het heel nodig was om die nieuwe beperking in te voeren...Na het plaatsen kan je het bericht nog 2 dagen lang wijzigen.

Ik heb vanavond mijn Remote 2 integratie voor de Logitech Harmony Hub beschikbaar gesteld (docker container): https://registry.hub.dock...emote2integrationharmony/.
Video van hoe deze werkt en het eind resultaat: https://youtu.be/Fne3kIkJm7w
Hij zal vast nog niet foutloos zijn, dus bugs en feedback zijn welkom (bijvoorkeur via discord channel: https://discordapp.com/ch...88576/1252344707934064761 )
Video van hoe deze werkt en het eind resultaat: https://youtu.be/Fne3kIkJm7w
Hij zal vast nog niet foutloos zijn, dus bugs en feedback zijn welkom (bijvoorkeur via discord channel: https://discordapp.com/ch...88576/1252344707934064761 )
Dit vind ik de laatste jaren altijd zoo jammer :Clarijs schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:12:
Discord Electron Spyware troep gebruiken voor allerlei prachtige projecten...

Waarom gooi je dat niet ergens op GitHub of iets soortgelijks
Eventueel een forum waarop dit soort dingen vaker worden gepost ?!
Mocht je versie 3 willen backen is hier je mogelijkheid;
https://www.kickstarter.c.../unfolded-circle-remote-3
https://www.kickstarter.c.../unfolded-circle-remote-3
En hierbij een nieuw filmpje van de Haptique; ook met bouwkwaliteit op het einde.
Het ziet er nu al meer belovend uit dan de Remote 2 sinds launch
YouTube: Walkthrough to RS90 Interface and Config app.
Het ziet er nu al meer belovend uit dan de Remote 2 sinds launch
YouTube: Walkthrough to RS90 Interface and Config app.
[ Voor 57% gewijzigd door tzeunis op 21-06-2024 19:46 ]
| Losing my religion |
Heb de kickstarter campagne gebacked, ging iig een tweede uc2 kopen en dat is nu dus een uc3 geworden.
de haptique vind ik lelijk, om eerlijk te zijn... 🤷
Heb een aanbieding voor een R3 ontvangen aangezien ik al een 2 heb.. misschien neem ik deze erbij en bekijk ik dan welke ik wil houden. Dan kan de R2 op MOP :-)Church of Noise schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:53:
Heb de kickstarter campagne gebacked, ging iig een tweede uc2 kopen en dat is nu dus een uc3 geworden.
| Losing my religion |
Binnen 12 uur 2.500 backers en bijna €1M binnengeharkt. Al meer dan het dubbele van de Remote 2 Kickstarter. Geeft een beetje een idee hoeveel mensen op de wachtlijst stonden voor de Remote 2 en dat er behoefte is aan universal remotes nadat Logitech Harmony ermee gestopt is.
Hoop dat ze goed op kunnen schalen, denk dat Unfolded Circle verrast is door de belangstelling. De NEEO had rond 6.000 backers, dus dat geeft een idee over mogelijke behoefte.
Ik heb in ieder geval m’n plek op de wachtlijst van de Remote 2 ingeruild voor een Remote 3 Kickstarter plek. De Remote 3 ziet er in ieder geval beter uit dan de Banaan (RS90).
Hoop dat ze goed op kunnen schalen, denk dat Unfolded Circle verrast is door de belangstelling. De NEEO had rond 6.000 backers, dus dat geeft een idee over mogelijke behoefte.
Ik heb in ieder geval m’n plek op de wachtlijst van de Remote 2 ingeruild voor een Remote 3 Kickstarter plek. De Remote 3 ziet er in ieder geval beter uit dan de Banaan (RS90).
Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Eens dat de R3 er beter uitziet, maar ze hebben weinig van de beloftes waargemaakt het laatste jaar sinds ik hem heb. Hij ligt hier maar de Harmony Elite en die pak ik steeds. Dat werkt gewoon.ratz schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:42:
Binnen 12 uur 2.500 backers en bijna €1M binnengeharkt. Al meer dan het dubbele van de Remote 2 Kickstarter. Geeft een beetje een idee hoeveel mensen op de wachtlijst stonden voor de Remote 2 en dat er behoefte is aan universal remotes nadat Logitech Harmony ermee gestopt is.
De groep achter UC is gewoon te klein en de software is verre van gebruiksvriendelijk voor de doorsnee persoon. De pledges van de banaan liegen er ook niet om; en die zijn nieuw. UC had al een commune. De CEO van de banaan zit ook in het discord kanaal van UC btw
Als ik zie wat die banaan nu al kan op de filmpjes en hoe eenvoudig dat werkt met integraties, dan geef ik die meer kans op eenvoud.
Ik heb de R3 ook gebacked voor nu, maar de R2 is een duur paperweight momenteel hier op tafel.
[ Voor 5% gewijzigd door tzeunis op 22-06-2024 12:52 ]
| Losing my religion |
Niet gebacked want ik vind de meerwaarde echt moeilijk te beoordelen maar als ik er zo doorheen lees dan is de Kodi addon nu ineens een community addon geworden? het is mij nog altijd niet duidelijk hoe je dergelijke addons installeert.
Even hierboven kijken bij de mede Tweaker die de Logitech addon erop zet. Staat een filmpje bij. Geen idee of dat werk..Donderstraaltje schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:43:
Niet gebacked want ik vind de meerwaarde echt moeilijk te beoordelen maar als ik er zo doorheen lees dan is de Kodi addon nu ineens een community addon geworden? het is mij nog altijd niet duidelijk hoe je dergelijke addons installeert.
Maar dit bedoel ik dus; ik snap dat een kickstarter even moet opstarten, maar voor mensen die dit niet beheersen of er uren ik willen investeren (ik ook) is dit eigenlijk een no go remote als dit met de eenvoudigheid van Harmony vergelijkt. Maarja… er is aan de andere kant weinig keus.
[ Voor 7% gewijzigd door tzeunis op 22-06-2024 14:25 ]
| Losing my religion |
Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Unfolded Circle.
Voor Logitech Harmony is er [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Unfolded Circle.
Voor Logitech Harmony is er [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony