LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Zo te zien nog altijd geen stable 2.x versie... mijn remote ligt nog altijd als een baksteen in de kast dus ik check niet of er in tussentijd andere versies gepusht worden. 1.7.14 is bij mij de laatst bekende versie.This patch update fixes the Denon AVR command timeouts, adds app & media metadata support to Android TV (preview) and adds enhanced volume management in the Apple TV integration.
Known issues: WiFi high-channels (>11) do not work anymore, we are working on a fix.
Fixed
Denon AVR integration:Web-configurator:
- UI timeout errors due to missing response status codes when using http requests. Contributed by @henrikwidlund, thanks! (integration-denonavr#56)
- Power toggle command (integration-denonavr#59).
Added
- Pre-select the search field in the icon picker dialog.
Preview features in Android TV integration:Apple TV integration:
- Google cast option to retrieve running application name and artwork (requires app support, e.g. Stremio). Contributed by @albaintor, thanks!
- Retrieve application icon from Google Play. Contributed by @thomasm789, thanks!
- The preview features must be enabled in the device configuration of the setup flow. Enabling both options may produce an occasional flicker between app and media images.
Android TV, Apple TV, Home Assistant integrations:
- New global volume management and setting specific volume levels.
- This only works for connected devices like HomePod, but not for HDMI output.
- This feature can be disabled in the device options. Contributed by @albaintor, thanks! (integration-appletv#37).
Changed
- Set media player attribute "media_position_updated_at" (#443).
- Denon AVR, Android TV, Apple TV integrations:
- Update Python runtime to 3.11.12 and upgrade common Python libraries.
- Add a support article link in the first setup flow screen.
Zonde, Gewoon updaten naar 2.xDonderstraaltje schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:04:
Beta Release 2.4.5
[...]
Zo te zien nog altijd geen stable 2.x versie... mijn remote ligt nog altijd als een baksteen in de kast dus ik check niet of er in tussentijd andere versies gepusht worden. 1.7.14 is bij mij de laatst bekende versie.
Toevoeging: 2.x is mijn inziens stabieler als 1.x
[ Voor 6% gewijzigd door nklerk op 28-04-2025 20:20 ]
Omdat wat ik wil/nodig heb nog altijd niet kan?nklerk schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:19:
[...]
Zonde, Gewoon updaten naar 2.x
Toevoeging: 2.x is mijn inziens stabieler als 1.x
Wellicht moet het via openhab ofzo maar het is/werkt allemaal uitermate frustrerend. Heb vrienden met een remote two en het is echt een haat/liefde verhouding.
Ik heb zelfs getwijfeld om te leren programmeren om zelf een integration te kunnen maken. Liever wacht ik nog met die weg inslaan tot de boel meer volwassen is. Wellicht is wat ik wil te specifiek maar zeker niet niche.
Zelfstandig gebruik, dus zonder extra servers direct een addon/app/extension give it name. Ik heb geen verdere domotica slechts alles in mijn tv meubel wil ik (eventueel los) kunnen aansturen. TV/Amp/Kodi/Squeezebox.nklerk schreef op maandag 28 april 2025 @ 23:29:
Ik weet niet wat je wilt bereiken, wellicht kan ik iets betekenen, feit is dat de remote het beste tot zijn recht komt naast een oplossing als Home assistant of wat ik zelf gebruik Homey.
Op enig moment wil ik Kodi bedienen; dat was destijds al aangekondigd. Dat kan ik nu los met een 10 euro remote en CEC en dat werkt perfect! TV en amp gaan mee aan en uit en volume kan bedient worden. Dit heeft voor nu geen prio om dat werkend over te zetten naar de remote two.
Wat wil ik specifiek;
Die Logitech remotes hadden nog een functionaliteit, van een productlijn wat ook de kop omgedraaid is; Logitech Music Player en ook server, nu Lyrion. Helemaal opensource en een tegenhanger van Roon.
Wat ik nu doe; lekker CD’tje erin; haalt info en coverart op, voegt het toe aan relevante playlists en voila ik heb mijn eigen strreamingservice vol met alle knallers van de jaren 60/70/80 en wat 90.
Wil nu eigenlijk zoals de Roon extension werkt dit ook heel simpel op de remote;
Via kodi (werkt geweldig maar via tv is het geen bedienen);
https://github.com/kodi-c...s/plugin.audio.squeezebox
En deze laat helemaal mooi zien wat er kan;
https://lyrion.org/players-and-controllers/squeezeplay/
GitHub staat vermeld.
Werkte echt geniaal destijds. Geen servers of niks extra nodig, eigenlijk wat volgens mij de Roon extension in de basis kan. Alleen ik ga geen 830USD neerleggen voor Roon! Wellicht wil ik iets wat te simpel is, maar volgens mij met een beetje (Python?) kennis is een van de twee bovenstaande ook simpel te porten naar de remote. De enige reden dat ik er nog niet zelf mee begonnen ben is dat er iets anders net wat hoger op mijn lijstje staat wat echt eerst moet.Gewoon dit, heel simpel ongeveer 1:1 de functionaliteit terug zoals ook op de Logitech remotes. Gewoon muziek(lijst) van de server kunnen selecteren, radio stationnetje, speler selecteren en uitzetten. Cover art op het scherm. En de afmaker is de volume kunnen bedienen op de amp.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yMjOKiOeq3X8b5Z4SbgTW0en.jpg?f=user_large)
Gewoon simpel en geniaal. En helaas ook de kop ingedrukt met het killen van de harmony lijn. En voor wie komt met het kan ook via de telefoon; dat is geen vervanging voor fysieke knoppen. Dat is wat vaak aangedragen wordt.
Hoop dat het te volgen is…
[ Voor 3% gewijzigd door Donderstraaltje op 29-04-2025 06:09 ]
Kan je hier eens naar kijken?
Wat je in de screenshots deelt is hoe ik ook mijn muziek bedien met R2 en R3.
Ik gebruik dus kodi niet voor muziek; dat is zeker als je een wat grote bibliotheek hebt onbeheersbaar. Dus helaas niet de oplossing. Juist daarom is Roon zo populair. Zelf 5 jaar terug de stap terug naar LMS gemaakt. Zou dit pakket 300 euro kosten had ik het er nog wel voor over maar een factor 3? En het steunt zwaar op opensource dus dat vind ik zelfs nog bezwaarlijk.nklerk schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:06:
Wat ik zo zie kan je dat nu al met de kodi integrate -> https://github.com/albaintor/integration-kodi
Kan je hier eens naar kijken?
Wat je in de screenshots deelt is hoe ik ook mijn muziek bedien met R2 en R3.
[ Voor 20% gewijzigd door Donderstraaltje op 29-04-2025 12:19 ]
nklerk schreef op maandag 28 april 2025 @ 23:29:
Ik weet niet wat je wilt bereiken, wellicht kan ik iets betekenen, feit is dat de remote het beste tot zijn recht komt naast een oplossing als Home assistant of wat ik zelf gebruik Homey.
Had vandaag tijdens de pauze het er over met collega's... in de categorie wat al niet ter (lunch)tafel komt en had het geeneens zelf geïntroduceerd maar het ging over de AB van de airco.... Eigenlijk werd het daar heel mooi gevangen wat hierboven aangehaald werd over hoe wij er totaal anders in lijken te staan.Donderstraaltje schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:01:
[...]
Omdat wat ik wil/nodig heb nog altijd niet kan?
Wellicht moet het via openhab ofzo maar het is/werkt allemaal uitermate frustrerend
Wat ik, en velen zoeken, is iets dat niet persé laagdrempelig is maar, als het woord al bestaat middelbaardrempelig. En dat in een jasje dat niet heel cheap aanvoelt maar waarvan je bij de eerste paar keer vallen niet het idee van hebt dat het meteen kapot gaat. Wat bedoelen wij dan met middelbaardrempelig? Nou dat je in principe "alles" vanaf de remote kan instellen met behoud van de meeste functionaliteit van de originele remote, Velen, net als ik, zijn niet persé opzoek naar een hele domotica oplossing maar een "één remote op de bank'-oplossing. De scenario's komen dan nog niet altijd eens naar boven bleek.
De kracht van de Harmony zat hem erin dat dit het bovenstaande perfect raakte. Ja er kon meer maar de basisfunctionaliteit was gewoon goed voor de meeste mensen; ook voor hen die niet persé super technisch onderlegd waren maar met een uur of 2-3 klooien het voor langere tijd werkend hadden. Ja doordat de ontwikkeling lange tijd stilstond heeft het een beetje de echte domotica doorontwikkeling gemist.
Zelf ben ik een beetje aan het ont-hobbyen en ook ik ben op zoek naar iets wat gewoon net er ergens tussen in valt maar met de optie tot (er mogelijk ooit) diep induiken.
Ben eigenlijk een beetje benieuwd voor de discussie hier of mensen zich ook hier in kunnen vinden.
De video is een beetje rommelig. @nklerk Dat kun je vast beter met een werkende Remote 3 en een gesproken toelichting op de software.
Ik denk dat je mij te hoog hebt zitten. Deze man is duidelijk gewend om video’s te maken. De tour door de instellingen heen is inderdaad niet sterk.Amersfoort schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:11:
De eerste recente kennismakingsvideo van de Remote 3 is verschenen op YouTube.
De video is een beetje rommelig. @nklerk Dat kun je vast beter met een werkende Remote 3 en een gesproken toelichting op de software.
[YouTube: Has the Best Universal Remote Got Better? - Remote 3]
Als je bekent bent met remote 2 dan is de ervaring van R3 gelijk aan R2 laatste Beta versie.
Als er specifieke dingen zijn die je wilt zien dan hoor ik dat graag, wellicht dat ik wat kan delen
Ik ben op zoek naar een opvolger van mijn Logitech afstandsbediening, en heb (ook) geen kennis van de Remote 2. Alle informatie van een werkende R3 hardware, software en Homey koppeling is welkom, graag met een gesproken toelichting, zodat we beter kunnen volgen wat we zien.nklerk schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:02:
[...]
Ik denk dat je mij te hoog hebt zitten. Deze man is duidelijk gewend om video’s te maken. De tour door de instellingen heen is inderdaad niet sterk.
Als je bekent bent met remote 2 dan is de ervaring van R3 gelijk aan R2 laatste Beta versie.
Als er specifieke dingen zijn die je wilt zien dan hoor ik dat graag, wellicht dat ik wat kan delen
In betreffende video geeft hij aan dat er nog een vervolgvideo komt met meer details over het opzetten/instellen van de afstandsbediening. Wellicht dat die video wat meer structuur/houvast biedt.Amersfoort schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:11:
De eerste recente kennismakingsvideo van de Remote 3 is verschenen op YouTube.
[YouTube: Has the Best Universal Remote Got Better? - Remote 3]
Als er echt wat goede video’s komen zal ik ze ook in de OP opnemen. Zal eens kijken of ik dit weekend ook de specs van remote 3 en de losse dok kan opnemen. Heb zelf nog een losse dok bijbesteld maar nog niks van versturen of adresbevestiging vernomen.SunBeech schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:21:
[...]
In betreffende video geeft hij aan dat er nog een vervolgvideo komt met meer details over het opzetten/instellen van de afstandsbediening. Wellicht dat die video wat meer structuur/houvast biedt.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
- Ziggo Next Mini
- Samsung Smart TV (zoals een Neo Qled)
Nb: ik heb gelezen dat de Samsung smart tv via Home Assistent aan te sturen is, maar ik heb (nog) geen HA, en wil dit bij voorkeur direct met de ab kunnen doen.
Opvallend vind ik dan ook dat de Samsung TV's op de UC website niet genoemd wordt als ondersteunde devices, en het ook niet bij de toekomstige plannen staat?!
Ik heb een next mini liggen maar niet echt in gebruik. Zodra ik tijd heb zal ik testen.TweakWouter schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:22:
Heeft er iemand met de uc2 of uc3 al ervaring met het bedienen van:De Next mini is alleen via Bluetooth te bedienen, maar de UC lijkt daar nog niet echt ondersteuning voor te bieden?!
- Ziggo Next Mini
Nb: ik heb gelezen dat de Samsung smart tv via Home Assistent aan te sturen is, maar ik heb (nog) geen HA, en wil dit bij voorkeur direct met de ab kunnen doen.
Opvallend vind ik dan ook dat de Samsung TV's op de UC website niet genoemd wordt als ondersteunde devices, en het ook niet bij de toekomstige plannen staat?!
Ik lees op de Discord server van Unfolded Circle in deze sectie dat een community-ontwikkelaar gisteren een integratie voor Samsung TV’s beschikbaar heeft gemaakt.TweakWouter schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:22:
Heeft er iemand met de uc2 of uc3 al ervaring met het bedienen van:
- Ziggo Next Mini
Mijn idee is om deze in een kast achter de apparatuur te leggen. Dit zodat ik met jack to jack kabels de apparatuur kan aansturen zonder dat ik een dock op de kast zelf hoef te hebben. We gaan zien of dit werkt.
En ik kijk binnenkort eens naar de OP nu ik vakantie heb opgenomen.
Known issues:This update fixes the volume control issue with Android TV, non-working buttons with Remote 3 and adds a manual Dock 3 output port configuration.
- WiFi high-channels (>11) do not work anymore, we are working on a fix.
- WoWLAN periodically wakes up the device from standby. A support case with the manufacturer is in progress.
- Dock 3: automatic detection of 2 IR blasters currently does not work with all docks. Workaround: use the new manual configuration mode in this update to configure two IR-blasters.
- Automatic display brightness and button backlight settings are not yet working.
- Remote 3: the ambient light sensor sensitivity will be increased with a firmware update.
- Remote 3: on some media-player screens, the bottom icons are cut off, or the volume slider doesn't work.
Breaking changesFixed
- Dock 3: dynamic IR-emitter outputs based on port configuration, combine internal IRs into one output.
- The new combined "Dock" output port must be assigned to existing IR-remote entities if an internal IR port was used before.
- Remote 3: disabled "Keep WiFi connected in standby" (WoWLAN) setting until it is fixed.
Web-configurator:
- The turn-off menu only shows entities with on/off features available (#456).
- Display artifacts after wakeup.
Android TV integration:
- Remote-entity toggle test feature uses the correct command and doesn't clear parts of the entity screen.
- Debounce search input: don't send a search request for every key press.
- Correctly handle no longer available IR-emitter output ports in the remote-entity screen.
- Select a new backup file after the restore process.
Remote 3:
- Regular volume control with Android TV keycodes (regression with Google Cast addition in v0.7.0) (integration-androidtv#72).
- Pre-selection of the configuration option in the setup process if a device already exists (integration-androidtv#73).
- Roon integration: remove unsupported OnOff feature (#456).
Added
- Commands cannot be assigned to the stop, record and menu buttons (#458).
- Wireless charging control with Core-API.
Web-configurator:Denon AVR integration:
- Dock 3: manual configuration for IR-blasters and IR-emitters. RS232 and trigger support will be provided with future updates.
Android TV integration:
- Multi-device support (integration-denonavr#20).
- Additional commands. Contributed by @henrikwidlund, thanks! (integration-denonavr#65).
- Configurable volume step when using Google Cast volume control. Contributed by @albaintor, thanks! (integration-androidtv#72)
Tot nu toe alleen nog pre order te maken?
Wat is de verwachting komend jaar.
Misschien heeft iemand meer informatie.
wat jij wil kan inderdaad. je kan simpel aangevel waar het signaal vandaan moet komen. inclusief de dock 2Donderstraaltje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:28:
Voor wie een extra dock besteld heeft of andere accessoires; net bericht gekregen dat het verstuurd is!
Mijn idee is om deze in een kast achter de apparatuur te leggen. Dit zodat ik met jack to jack kabels de apparatuur kan aansturen zonder dat ik een dock op de kast zelf hoef te hebben. We gaan zien of dit werkt.
En ik kijk binnenkort eens naar de OP nu ik vakantie heb opgenomen.
Uitlevering volgens de site staat nu op eind Q3 van dit jaar. Er zijn vorige week enkele kickstarters verzonden voor zover ik heb kunnen achterhalen. Volgens mij ging het om de eerste 100 stuks. Als daar geen grote issues mee kwamen zou men het leveren opschalen had ik gelezen.d-vine schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:32:
Hoe staat het momenteel met leveringen.
Tot nu toe alleen nog pre order te maken?
Wat is de verwachting komend jaar.
Misschien heeft iemand meer informatie.
Maar zowel op de unfolded community site als op Discord vind ik het nog angstvallig stil.
Zit zelf nog steeds op feedback van de eerste echte gebruikers groep te wachten voordat ik mijn preorder doe. Verwacht wel dat het goed komt, maar toch....
Daar zou ik zelf heel blij mee zijn. ik heb geen blinds/airco om mee te werken. De code wordt zeker opensource dat is een feit. zouden we eigenlijk al weken geleden open willen hebben. ik zal een balletje opgooien.StealthBlade schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:23:
@nklerk wordt de Homey app nog opensource gemaakt? Ik mis namelijk nog integratie met airco's en gordijnen/blinds en zou deze graag willen toevoegen.
This patch update fixes some UI issues, non-working commands in the Denon AVR integration and improves the Sonos integration.
FixedWeb-configurator:
- Denon AVR integration: non-working HDMI output, ECO, dimmer and dirac commands (integration-denonavr#69).
- Remote 3: on some media-player screens, the bottom icons are cut off, or the volume slider doesn't work, although the "set-volume" function is available.
- Handling of transparent media images.
- Media image is sometimes not shown.
- Activity bar height resizes and the page scrolling position resets when the media image changes.,
- Wifi icon size in known networks.
Changed
- Directly add an integration on the integration screen and infrared- and BT-remote entities on the corresponding screens.
- Show Bluetooth setup instructions for Dock 3.
- Dock search only works with lower-case search input.
- Activity search result shows "add your first activity" if nothing is found.
- Lock UI after a reboot action.
- Sonos integration: improved device detection, setup-flow and logging, stability fixes.
- We are preparing a renewal of the Sonos integration and evaluating new client libraries.
- We really hope to continue using their local device APIs despite their announcement of moving to cloud-based authentication even for local control.
Ik heb vandaag de next mini aangesloten. De next mini heeft geen optie om een aparaat te koppellen via bluetooth. daarmee kunnen wij (en anderen) dus ook niet koppellen. Mocht er een methode zijn waarmee je wel een bluetooth koppeling kan maken met de next, dan hoor ik het graag.TweakWouter schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:22:
Heeft er iemand met de uc2 of uc3 al ervaring met het bedienen van:De Next mini is alleen via Bluetooth te bedienen, maar de UC lijkt daar nog niet echt ondersteuning voor te bieden?!
- Ziggo Next Mini
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Unfolded Circle.
Voor Logitech Harmony is er [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony