Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:43
Inhoudsopgave
Inleiding

Dit topic gaat over de Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening en geschikt voor het bedienen van al je AV equipment en smart home!
De RS90 heeft een LCD scherm, de RS90x een oledscherm, backlight verlichte fysieke knoppen, de behuizing is gemaakt van aluminium.
De kickstarter is inmiddels live sinds 4 juni 2024.

De uitlevering van de eerste batch RS90 staat gepland voor augustus, voor de RS90X staat dit gepland in oktober.

Als IR database wordt gebruikt gemaakt van de Global Cache IR database, op dit moment is de Haptique database nog niet volledig gevuld, maar voor de remotes uitgeleverd gaan worden zullen er al veel IR codes toegevoegd zijn!
Je kunt zelf checken of er IR files voor je apparatuur beschikbaar is, voor mij was een mailtje voldoen om nu al de IR code set toe te laten voegen voor de KPN settopbox 8)
Global Cache IR database

Naar wat ik begrijp zijn ze ook aan het kijken naar de mogelijkheden om later dit jaar zelf IR code sets toe te kunnen voegen vanuit deze database.

De installatie app is inmiddels beschikbaar in de Google Play store.
Haptique Config Google Play store

De installatie app voor iOS gebruikers volgt in juli!

Specificaties Haptique RS90 en RS90X

Het "brain" is de remote en draait Android op de achtergrond.

RS90
Processor
Quad core ARM Cortex A7

Memory
1 GB

Storage
8 GB

System
Android 8.1

Dimension
Height 229 mm
Width 54,8 mm
Depth 12.2 mm

Connectivity
WiFi 2.4 GHz
Bluetooth 4.1

Display
3.1 inch LCD touchscreen (480*800 pixels)

Power
Rechargable 2000maH battery via USB-C or docking station

Infrared
Built-in IR LED
IR receiver for learning via separate (Tuya) IR extender power plug

Finishes
Silver or Gunmetal grey

RS90X
Processor
Octa core ARM Cortex A53

Memory
2 GB

Storage
16 GB

System
Android 12

Dimension
Height 229 mm
Width 54,8 mm
Depth 12.2 mm

Connectivity
WiFi 2.4 & 5 GHz
Bluetooth 5.0

Display
3.1 inch OLED touchscreen (480*800 pixels)

Power
Rechargable (fast charging) 2400maH battery via USB-C or docking station

Infrared
Built-in IR LED
IR receiver + learning

Access
Fingerprint sensor

Finishes
Silver or Gunmetal grey

Handige linkjes

Website fabrikant.
Link naar de Kickstarter.
Hier is het originele forum op Reddit te vinden.

Tips, Tricks & Guides

Wordt later aangevuld

Integraties

Reeds werkende integraties
- Spotify
- Sonos
- Home Assistant
- Philips Hue
- Tuya
- Denon
- Smartthings
- Homey

Er staan nog veel meer integraties op de roadmap t/m het einde van dit jaar, zoals Amazon Firestick, NVidia Shield, Roon, Roku, Kodi, Ikea Tradfri, Deezer, Shelly, Aqara, Android TV, etc.

Ik zal wat foto's later toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIRymTUv-napEU_14p1QNda1Qs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BEwOHgxNgKDNODhAE5Qsqiy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:13
Met een Logitech Harmony 785 die toch een beetje hikjes begint te krijgen en helaas geen nieuwe exemplaren meer van Logitech is dit mogelijk wel een opvolger.
Ziet er in elk geval niet verkeerd uit wat ze in de planning hebben.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mal robbins
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14-06-2024
werkt het met de afstandsbediening van KPN, dat is Bluetooth, denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
mal robbins schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:36:
werkt het met de afstandsbediening van KPN, dat is Bluetooth, denk je?
De KPN decoder is eventueel ook te bedienen via ir (zo werkte dat ook in het begin via de Logitech door Arcadian als set top box toe te voegen).
Deze staat ook al in de Haptique database, nadat ik dat via mail met hen besproken hebt 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Heel mooi apparaat 8)

Ziet er in ieder geval veelbelovend uit.
Heb de RS90x genomen en kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Atmoz schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:43:
Heel mooi apparaat 8)

Ziet er in ieder geval veelbelovend uit.
Heb de RS90x genomen en kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan :)
Ik de RS90, zit nog te twijfelen om over te stappen naar de x, maar heb maar een paar apparaten en wat Home Assistant dingen die ik toe wil voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 16:55
Als je besteld krijg je de opties erbij met IR en RF extender. Dat betekent dus dat je daar weer wat extras voor moet halen en er dus niet in zit. Dan wordt een AB voor 450€ wel wat veel denk 😐

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
neggix schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:43:
Als je besteld krijg je de opties erbij met IR en RF extender. Dat betekent dus dat je daar weer wat extras voor moet halen en er dus niet in zit. Dan wordt een AB voor 450€ wel wat veel denk 😐
Dat ligt eraan wat je nodig hebt natuurlijk, de remote zelf beschikt over ir, Bluetooth en wifi.

Als je geen equipment achter een deurtje hebt heb je de ir extender niet nodig.
RF geen idee of dat nog veel voorkomt.

Ik was 288 euro kwijt voor de remote, ir extender en verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 20:27
Ik heb de RS90x gebackt. ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Volledige ir database wordt binnenkort toegevoegd in de installatie app:
https://www.cantatacs.com/haptique-compatibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Iemand die hem al heeft? Logitech gaat wel steeds meer kuren geven dus ben wel benieuwd naar de snelheid en het apparaat zelf. Reviews zijn er ook nog niet mega veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
neggix schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:08:
Iemand die hem al heeft? Logitech gaat wel steeds meer kuren geven dus ben wel benieuwd naar de snelheid en het apparaat zelf. Reviews zijn er ook nog niet mega veel.
Ik heb er momenteel 1 gekregen om te testen, dit is een RS90 (oude configuratie), ik zit te wachten op de app update, waar button mapping etc in zit.

Eerste indrukken:
+ redelijk snel (ik ben geen veeleisende gebruiker, het moet gewoon goed werken)
+ Eenvoudige setup
+ ligt lekker in de hand, schuin schermpje is toch best wel handig
+ Home Assistant integratie (airco bedienen middels de remote, lampen aan/uit zetten
+ ik heb direct contact met 1 van de medewerkers en als ik op/aanmerkingen, rare dingen zie reageren erg snel en sturen foto of filmpje als ze het toegevoegd hebben.

- software heeft nog wel aandacht nodig om op hetzelfde niveau als Logitech te komen, maar heb gsm nummer van 1 van de werknemers en ze reageren echt snel
- accu duur (moet echt elke nacht op het dockingstation
- ir extender pas in december beschikbaar

Wordt vervolgd…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 20:27
Ik wacht geduldig op de RS90x in de zwarte variant :) ben erg benieuwd. Doel is idd alles in huis te gaan bedienen, aangezien ik home assistant heb in mijn hele huis.

@ralphkeb mag je foto's plaatsen of zit er een NDA op? ik was benieuwd naar wat real life foto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
@NoFearWizz nee hoor geen nda ofzo, degene die niet voor de upgrade van de RS90 hebben gekozen zijn ook geleverd (al ben ik van mening dat de app nog wel beta status is).

Zal van de week wat foto’s plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Is de communicatie naar de tv ook snel? En naar de apparaten? Ik heb nu wel last van "lag" en dat heb je dan bij een normale afstandsbediening helemaal niet, vooral bij de Google streamer.
Maar ben je Logitech gewend? Is het heel anders?

Als je een keer een filmpje heb hoe snel het gaat, zou dat wel helpen. 300€ is niet weinig voor een AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacqed
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-05 15:39
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe remote (vervanger voor mijn logitech). Wacht de Remote 3 af maar vindt deze ook wel interessant. Weet iemand waar kan ik de haptique RS90x bestellen?
En weet iemand of dit in vergelijking is met de Remote 3? Krijg geen hoogte wanneer deze leverbaar is/

[ Voor 22% gewijzigd door jacqed op 27-12-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
jacqed schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:36:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe remote (vervanger voor mijn logitech). Wacht de Remote 3 af maar vindt deze ook wel interessant. Weet iemand waar kan ik de haptique RS90x bestellen?
En weet iemand of dit in vergelijking is met de Remote 3? Krijg geen hoogte wanneer deze leverbaar is/
Hier ook een Harmony die na ruim 10 jaar met een paar uitvallende knoppen te maken krijgt.
En de link naar de website staat in de openingspost, ik heb zelf via kickstarter ingeschreven.

Ondertussen haperde de Harmony zo vaak, en helaas nog geen RS90x, dat ik nu een sofabaton heb die me eigenlijk ook prima bevalt.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacqed
JaapB schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:30:
[...]

Hier ook een Harmony die na ruim 10 jaar met een paar uitvallende knoppen te maken krijgt.
En de link naar de website staat in de openingspost, ik heb zelf via kickstarter ingeschreven.

Ondertussen haperde de Harmony zo vaak, en helaas nog geen RS90x, dat ik nu een sofabaton heb die me eigenlijk ook prima bevalt.
Dat is inderdaad jammer. Heb jij een indicatie wanneer de Remote 3 en/of de /RS90X geleverd gaan worden. Mijn Logitech is ook al niet meer in een beste staat. Heb jij dan nu tijdelijk de Sofabaton X1S gekocht en werkt dit goed. Hoe stel je deze in en kun je meerdere aparaten in 1 x schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
jacqed schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:53:
[...]

Dat is inderdaad jammer. Heb jij een indicatie wanneer de Remote 3 en/of de /RS90X geleverd gaan worden. Mijn Logitech is ook al niet meer in een beste staat. Heb jij dan nu tijdelijk de Sofabaton X1S gekocht en werkt dit goed. Hoe stel je deze in en kun je meerdere aparaten in 1 x schakelen?
Van de Remote 3 geen informatie en wat ik bij de kickstart van de Haptique lees had die in oktober al geleverd moeten zijn, bij mijn weten zijn er een paar testexemplaren verspreid maar geen update voor de grote release.

En ik heb de sofabaton U2 en die werkt goed, enige wat ik er nog niet in de database gevonden heb is de Ziggo Next Mini.
En ik moet zeggen dat ik wel blij ben met het cijfertoetsenveld.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
JaapB schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:14:
[...]

Van de Remote 3 geen informatie en wat ik bij de kickstart van de Haptique lees had die in oktober al geleverd moeten zijn, bij mijn weten zijn er een paar testexemplaren verspreid maar geen update voor de grote release.

En ik heb de sofabaton U2 en die werkt goed, enige wat ik er nog niet in de database gevonden heb is de Ziggo Next Mini.
En ik moet zeggen dat ik wel blij ben met het cijfertoetsenveld.
Door niet op tijd geleverd krijgen van een aantal onderdelen voor de kerst is de levering van de RS90 uitgesteld naar 2e week januari, de RS90x wordt geleverd in februari.

Ik heb een test exemplaar en veel van mijn opmerkingen en aanvullingen zijn reeds geïmplementeerd.

Ik kan hem helaas niet dagelijks gebruiken, want op dit moment nog geen ir extender, maar ook die staat gepland voor januari.

Cantata is erg goed bereikbaar via de whatsapp en ik lees op kickstarter een hoop onzin dat de remotes nog niet geleverd zijn, maar dit wordt telkens zowel op kickstarter en via mail duidelijk gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
ralphkeb schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:51:
[...]

Door niet op tijd geleverd krijgen van een aantal onderdelen voor de kerst is de levering van de RS90 uitgesteld naar 2e week januari, de RS90x wordt geleverd in februari.

Ik heb een test exemplaar en veel van mijn opmerkingen en aanvullingen zijn reeds geïmplementeerd.

Ik kan hem helaas niet dagelijks gebruiken, want op dit moment nog geen ir extender, maar ook die staat gepland voor januari.

Cantata is erg goed bereikbaar via de whatsapp en ik lees op kickstarter een hoop onzin dat de remotes nog niet geleverd zijn, maar dit wordt telkens zowel op kickstarter en via mail duidelijk gecommuniceerd.
Mooi dat er zulke korte lijntjes zijn en dat ze er ook zo actief mee bezig zijn. En voor hen ook balen dat onderdelen laat geleverd worden.

Ik ben benieuwd naar de levering die dan in februari zal zijn, voorlopig heb ik een werkend alternatief.

Overigens heb ik geen mail gehad over de vertraging in de levering, wel over een aantal succesvolle tests en uitbreiding van de database.

Misschien alleen maar beter dat de database met instructies ruim gevuld is voor het in gebruik nemen.

bijnaleek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
JaapB schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:39:
[...]

Mooi dat er zulke korte lijntjes zijn en dat ze er ook zo actief mee bezig zijn. En voor hen ook balen dat onderdelen laat geleverd worden.

Ik ben benieuwd naar de levering die dan in februari zal zijn, voorlopig heb ik een werkend alternatief.

Overigens heb ik geen mail gehad over de vertraging in de levering, wel over een aantal succesvolle tests en uitbreiding van de database.

Misschien alleen maar beter dat de database met instructies ruim gevuld is voor het in gebruik nemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoNOhRiCUnXrOqY5MJ6H9Wxgcu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GuaC8m9P2TuJKvYjyZCC47oJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzsmiH-AbQdBgvuCyXzkwLjvOtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L97Fwm4d9rKo5a1V4NtGvEmq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
Ik zie dat ik de twee laatste mails niet heb ontvangen, net even bijgelezen op de website.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacqed
Ik wacht dan nog even af op de RS90x, deze lijkt mij voor mij de betere optie. De Remote 3 zou ik ook graag willen hebben (https://www.unfoldedcircle.com). Maar ook voor deze lijkt de levering een groot probleem. Ben wel enorm onder de indruk van dit model.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Cantata Haptique.

Voor Logitech Harmony is er [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony