Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tzeunis schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 14:09:
[...]

Even hierboven kijken bij de mede Tweaker die de Logitech addon erop zet. Staat een filmpje bij. Geen idee of dat werk..

Maar dit bedoel ik dus; ik snap dat een kickstarter even moet opstarten, maar voor mensen die dit niet beheersen of er uren ik willen investeren (ik ook) is dit eigenlijk een no go remote als dit met de eenvoudigheid van Harmony vergelijkt. Maarja… er is aan de andere kant weinig keus.
Zeker niet als volgend jaar versie vier alweer op de rol staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Church of Noise schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:53:
De Haptique RS90 vind ik lelijk, om eerlijk te zijn...
Ik vind het meer een vreemd ding dan echt lelijk eerlijk gezegd :

Waarom zou je een apparaat dat heel veel tijd plat op een tafel of iets dergelijks door zal brengen ineens een geknikte behuizing geven :?

Dat gaat een hoop "Oooops!" momenten opleveren als ik die eene meneer van Lenovo Thinkpad Laptops Benelux mag geloven toen die mij vertelde waarom ik geen nieuwe Thinkpad meer kon bestellen waar de accu aan de achterkant uitsteekt :
Vanwege al die rare mensen die dan de scharnieren sloopten door aan de kant van het scherm een hefboom effect te veroorzaken! |:(

Ik zie dat dus ook wel gebeuren met die Haptique RS90 -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 12:14
Zou dat ook niet een beetje met het “gezin” te maken hebben? De gebruikers?

Geen kinderen hier; twee volwassenen dus ik ben er niet zo bang voor. Ik doe al 20 jaar met 3 Logitechs, dus zal wel meevallen hier.

Ik ben met je eens dat het design ietwat vreemd is, maar aan de andere kans is dat display onder een hoek wel relaxed kijken denk ik.

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
tzeunis schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 14:09:
[...]

Even hierboven kijken bij de mede Tweaker die de Logitech addon erop zet. Staat een filmpje bij. Geen idee of dat werk..
Kun je linken want volgens mij kijk ik er echt over heen.
Wil eigenlijk een stappenplan schrijven en wellicht linkjes naar dergelijke addons in de startpost.
Clarijs schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:12:
Ik heb vanavond mijn Remote 2 integratie voor de Logitech Harmony Hub beschikbaar gesteld
Heb je even in de startpost opgenomen onder addons/integraties door tweakers =)

[ Voor 26% gewijzigd door Donderstraaltje op 22-06-2024 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 13:26

Tijntje

Hello?!

Ik zit ook echt heel erg in dubio, mijn Harmony Elite doet het nog maar begint lelijk te worden (coating begint op te lossen).
Ik weet van Unfolded Circle dat de software nog niet klaar is, ik snap ook dat een project als dat alleen slaagt als er genoeg mensen instappen om de cashflow op peil te houden, en er is gewoon een alternatief in de markt nodig voor Logitech (voor mij dan, al lijken we een uitstervend ras te zijn)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:01
Tijntje schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:12:
Ik zit ook echt heel erg in dubio, mijn Harmony Elite doet het nog maar begint lelijk te worden (coating begint op te lossen).
Ik weet van Unfolded Circle dat de software nog niet klaar is, ik snap ook dat een project als dat alleen slaagt als er genoeg mensen instappen om de cashflow op peil te houden, en er is gewoon een alternatief in de markt nodig voor Logitech (voor mij dan, al lijken we een uitstervend ras te zijn)
Ik ook, de totale kosten van de nieuwe versie zijn te overzien voor mij maar de ervaringen hier van de software houden me wel tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tijntje schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:12:
Dat kan je gewoon wegpoetsen met CIF en een schuursponsje :Y) :*)

Geldt ook voor je toetsenbord/muis/GoPro camera/sommige USB Sticks en nog veel meer spul !!!

Allemaal voorzien van een coatinglaagje dat je het idee moet geven dat je aan een nieuw exemplaar of nieuwer model toe bent... :( :r

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:35

Church of Noise

Drive it like you stole it

Enkel opletten dat je niet teveel water gebruikt als je bvb je toetsenbord aanpakt, onlangs uitgevist dat te veel vloeistof + toetsenbord geen goed idee is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:56
ratz schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:42:
Binnen 12 uur 2.500 backers en bijna €1M binnengeharkt. Al meer dan het dubbele van de Remote 2 Kickstarter. Geeft een beetje een idee hoeveel mensen op de wachtlijst stonden voor de Remote 2 en dat er behoefte is aan universal remotes nadat Logitech Harmony ermee gestopt is.

Hoop dat ze goed op kunnen schalen, denk dat Unfolded Circle verrast is door de belangstelling. De NEEO had rond 6.000 backers, dus dat geeft een idee over mogelijke behoefte.

Ik heb in ieder geval m’n plek op de wachtlijst van de Remote 2 ingeruild voor een Remote 3 Kickstarter plek. De Remote 3 ziet er in ieder geval beter uit dan de Banaan (RS90).
Banaan of niet, dat is natuurlijk smaak, ik vind het wel wat hebben hahaha 😉
Ik had de Haptique al gebacked, nog wel wat twijfel om dit ook voor de remote 3 te doen, maar met meer dan 3000 backers is het nog maar de vraag wanneer we de remote gaan ontvangen…… ergens 2028 ofzo 🤐 zelfs de 2 heeft lang nog. Ist iedereen geleverd gekregen, m.i. denk ik dat dit pas wat is als de remote goed verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 14:10

ratz

Gadgetgeek

ralphkeb schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:54:
[...] zelfs de 2 heeft lang nog. Ist iedereen geleverd gekregen, m.i. denk ik dat dit pas wat is als de remote goed verkrijgbaar is.
De Kickstarter voor Remote 2 is in 2023 helemaal uitgeleverd.

Het probleem was dat na de Kickstarter een paar duizend mensen zich ingeschreven hadden voor de Remote 2 om deze regulier te kopen. Ze konden niet opschalen om aan deze behoefte te voldoen (ik was een van die personen op de wachtlijst, sinds Dec 2022).

De huidige Kickstarter is vooral bedoeld om die wachtlijst ineens weg te werken en de productie op te schalen. En natuurlijk hebben ze de Remote een upgrade gegeven n.a.v. gebruikers feedback (daarom een Remote 3 ipv nogmaals een 2).

Mijn ervaring is dat wachten tot na de Kickstarter een lange wachttijd betekent. En ja, ik heb weinig Kickstarters gehad die precies volgens planning uitgeleverd worden, dus ik reken op begin 2025 voor de Remote 3.

Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:56
ratz schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:05:
[...]

De Kickstarter voor Remote 2 is in 2023 helemaal uitgeleverd.

Het probleem was dat na de Kickstarter een paar duizend mensen zich ingeschreven hadden voor de Remote 2 om deze regulier te kopen. Ze konden niet opschalen om aan deze behoefte te voldoen (ik was een van die personen op de wachtlijst, sinds Dec 2022).

De huidige Kickstarter is vooral bedoeld om die wachtlijst ineens weg te werken en de productie op te schalen. En natuurlijk hebben ze de Remote een upgrade gegeven n.a.v. gebruikers feedback (daarom een Remote 3 ipv nogmaals een 2).

Mijn ervaring is dat wachten tot na de Kickstarter een lange wachttijd betekent. En ja, ik heb weinig Kickstarters gehad die precies volgens planning uitgeleverd worden, dus ik reken op begin 2025 voor de Remote 3.
Gedeeltelijk mee eens, maar er is toch faliekant wat mis met je organisatie en resources als het na 2 jaar nog steeds niet lukt om fatsoenlijk producten uit te leveren.
Vandaar een beetje mijn wantrouwen bij deze release, waar nu ook al duizenden bestellingen zijn.
Softwarematig is de remote 2 ook nog niet wat beloofd is, dus het zijn voor mij voor de remote 3 ook nog maar wat loze woorden.

Maar ik kan het helemaal mis hebben hoor, het is iig een mooie remote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
ralphkeb schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:08:
[...]

Maar ik kan het helemaal mis hebben hoor, het is iig een mooie remote.
Wellicht geen populaire (?) mening maar vind de 2 mooier dan de 3. De kleur en ook knoppen doen B&O aan haast. Ziet er in mijn ogen exclusiever uit. De drie meer generiek. Maar dat mag verder ieder voor zich bepalen.

Had liever het printplaatje upgradebaar gezien zoals met remote 1 bedoeld was; da hadden wij nu ook naar WiFi 5ghz kunnen upgraden. Wellicht de grootste meerwaarde de rest is meer voorkeur/Nice to have.
Release 1.7.14
Changed
Web-configurator: allow manual input source entry for media-player input source command (integration-androidtv#47).

[ Voor 12% gewijzigd door Donderstraaltje op 24-06-2024 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Ben nu aan't overwegen om toch ook de haptique te backen, vooral omdat ie Android draait en ik vermoed dat de hele config misschien wel gebruiksvriendelijker is...
Als ik dat doe, zullen er dus een uc r2, r3 en een haptique rs90x in huis zijn... Ik verkoop dan misschien nadien de verliezer van de vergelijking...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batteries4ever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-06 10:37
Wellicht geen populaire (?) mening maar vind de 2 mooier dan de 3. De kleur en ook knoppen doen B&O aan haast. Ziet er in mijn ogen exclusiever uit. De drie meer generiek. Maar dat mag verder ieder voor zich bepalen.
Eens... al vermoed ik wel dat een ronde D-Pad wellicht lekkerder werkt dan een vierkante over de diagonaal te drukken omdat de afstand tot het centrum anders is als bij gewoon verticaal/horizontaal te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Church of Noise schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:20:
Ben nu aan't overwegen om toch ook de haptique te backen, vooral omdat ie Android draait en ik vermoed dat de hele config misschien wel gebruiksvriendelijker is...
Als ik dat doe, zullen er dus een uc r2, r3 en een haptique rs90x in huis zijn... Ik verkoop dan misschien nadien de verliezer van de vergelijking...
gheghe... ik denk dat ook; ik mijn R3 pledge weer ingetrokken. Ik geloof niet dat ze aantallen gaan waarmaken.. Dus of de RS90x of de R2 blijft.

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 14:16
Per toeval dit topic tegen gekomen en lijkt me interessant om te volgen. Denk dat ik nu een kleine tien jaar doe met mijn Logitech Elite en dat ding zal ook niet eeuwig meegaan. Heb voor het moment absoluut geen klagen maar misschien toch al in de gaten houden wat een eventuele opvolger zou kunnen worden.

Dit Haptique komt me vreemd over met die knik. En hierboven zegt iemand dat het draaien op Android een pluspunt is. Mij lijkt dat eigenlijk net niet. Het is nu al een gedoe met telefoons en updates, hoe gaat dat lopen met een afstandsbediening.

Ik ga toch die Remote3 beetje in de gaten houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
IR database wordt nu al aangelegd voor de Haptique.

https://www.cantatacs.com/haptique-compatibility

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Kenhas schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:15:
Per toeval dit topic tegen gekomen en lijkt me interessant om te volgen. Denk dat ik nu een kleine tien jaar doe met mijn Logitech Elite en dat ding zal ook niet eeuwig meegaan. Heb voor het moment absoluut geen klagen maar misschien toch al in de gaten houden wat een eventuele opvolger zou kunnen worden.

Dit Haptique komt me vreemd over met die knik. En hierboven zegt iemand dat het draaien op Android een pluspunt is. Mij lijkt dat eigenlijk net niet. Het is nu al een gedoe met telefoons en updates, hoe gaat dat lopen met een afstandsbediening.

Ik ga toch die Remote3 beetje in de gaten houden
Even op Kickstarter lezen mbt je Android vraag.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
tzeunis schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:17:
[...]

Even op Kickstarter lezen mbt je Android vraag.
Ben het topic nog maar net tegen gekomen dus moet me nog wat inlezen. Stukje over Android updates moet ik, tijdens het diagonaal lezen, over het hoofd gezien hebben maar zal dat nog wel tegen komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

tzeunis schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:32:
[...]ik mijn R3 pledge weer ingetrokken. Ik geloof niet dat ze aantallen gaan waarmaken.. Dus of de RS90x of de R2 blijft.
Je realiseert je wel dat de RS90x nog een concept-product is? Alleen de RS90 is werkend geproduceerd. Ondanks dat ik zowel de UC als de Haptique kickstarter heb gebacked, gaan er bij mij bij Cantata Haptique wat Kickstarter alarmbelletjes rinkelen:
Ze doen alsof ze heel veel al werkend hebben, maar als je de details bekijkt zijn een heleboel zaken nog work in progress: iOS app, Homey integration, de hele RS90x (dezelfde mould als RS90 wordt gebruikt zeggen ze, en daar hebben ze 8 prototypes van laten maken…), alle addons, een database vrijgeven met alleen merken maar geen soecifieke apparaten, een CEO die bij elk verzoek op Kickstarter belooft dat het geïmplementeerd wordt…

Teveel beloftes die in zo’n korte tijd niet waargemaakt kunnen worden. Ik voorspel dat de RS90x niet eerder dan de UC3 uitgeleverd gaat worden en ik ben zeer sceptisch over de tijdslijn van Cantata door ervaringen met Kickstarter tech producten uit het verleden (oa NEEO vertraging van 2.5 jr terwijl het verhaal prachtig was). Universal remotes done right is a tricky business.

Bij Unfolded Circle weet ik tenminste wat ik moet verwachten. Ik blijf voorlopig op 2 paarden wedden en hou de beloftes van Cantata scherp in de gaten.

Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
We gaan het zien. Maar een R3 heeft voor mij geen meerwaarde boven de R2. Dus ik wed ook op het andere paard. :-)

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batteries4ever
ratz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:30:
[...]

Ze doen alsof ze heel veel al werkend hebben, maar als je de details bekijkt zijn een heleboel zaken nog work in progress: iOS app, Homey integration, de hele RS90x (dezelfde mould als RS90 wordt gebruikt zeggen ze, en daar hebben ze 8 prototypes van laten maken…), alle addons, een database vrijgeven met alleen merken maar geen soecifieke apparaten, een CEO die bij elk verzoek op Kickstarter belooft dat het geïmplementeerd wordt…

Teveel beloftes die in zo’n korte tijd niet waargemaakt kunnen worden. Ik voorspel dat de RS90x niet eerder dan de UC3 uitgeleverd gaat worden en ik ben zeer sceptisch over de tijdslijn van Cantata door ervaringen met Kickstarter tech producten uit het verleden (oa NEEO vertraging van 2.5 jr terwijl het verhaal prachtig was). Universal remotes done right is a tricky business.

Bij Unfolded Circle weet ik tenminste wat ik moet verwachten. Ik blijf voorlopig op 2 paarden wedden en hou de beloftes van Cantata scherp in de gaten.
Ik zou zelfs nog wat conservatiever gaan, voorlopig op Logitech zetten en pas als het ernaar uitziet dat zo'n ding alles wat je wilt lijkt te kunnen zo'n ding kopen: als hij alles doet, maar het verdomd "de input van je receiver om te schakelen" heb je nog steeds voornamelijk een decoratief doosje in huis, waar je veel te veel geld voor betaald hebt... |:( |:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

batteries4ever schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:37:
[...]Ik zou zelfs nog wat conservatiever gaan, voorlopig op Logitech zetten en pas als het ernaar uitziet dat zo'n ding alles wat je wilt lijkt te kunnen zo'n ding kopen
Hah! Da’s al te laat. In 2017 de Logitech de deur uitgedaan voor de NEEO remote (Kickstarter).
De NEEO functioneert nog steeds, maar (zoals bekend) is het bedrijf na het Kickstarter succes verkocht aan Control4 in 2019 en daarmee hield de support & development voor alle standalone Kickstarter NEEO’s op.

Ik ben me volledig bewust van de risico’s van Kickstarter. Soms heb je een goede deal met mogelijkheid tot early adoption en soms eindigt het in een scam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batteries4ever
Ik heb de logitech harmony companion and smart control (heb het schermpje tot dusverre niet al te zeer gemist...) en heb er vandaag nog een gebruikte Elite en Ultimate bijgekocht. Dat is hopen dat logitech niet vandaag of morgen de stekker uit de Harmony servers trekt... maar mijn 4 doosjes zijn bij elkaar niet duurder dan een Unfolded Circle remote en mocht er eentje kapot gaan, dan heb ik er nog 3 over... en ze werken momentaan beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

batteries4ever schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:07:
maar mijn 4 doosjes zijn bij elkaar niet duurder dan een Unfolded Circle remote en mocht er eentje kapot gaan, dan heb ik er nog 3 over... en ze werken momentaan beter!
Het nadeel van een oude universal remote, zoals Logitech Harmony, is dat je hem niet kunt koppelen aan een smarthome systeem zoals Homey of HA.

Unfolded Circle heeft al een werkende connectie met Homey, waardoor je alle apparaten die met Homey verbonden zijn en alle geavanceerde Homey flows mee kan nemen met de afstandsbediening. Zo worden apparaten via Matter en HomeKit ineens beschikbaar voor de remote. Unfolded Circle heeft een aktieve samenwerking met Homey, zoals op het Homey forum is bevestigd.

Cantata moet z’n Homey eerst nog naar India verschepen voordat er aan een integratie met de Haptique RS90(x) gewerkt gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tzeunis
ratz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:12:
[...]

Het nadeel van een oude universal remote, zoals Logitech Harmony, is dat je hem niet kunt koppelen aan een smarthome systeem zoals Homey of HA.

Unfolded Circle heeft al een werkende connectie met Homey, waardoor je alle apparaten die met Homey verbonden zijn en alle geavanceerde Homey flows mee kan nemen met de afstandsbediening. Zo worden apparaten via Matter en HomeKit ineens beschikbaar voor de remote. Unfolded Circle heeft een aktieve samenwerking met Homey, zoals op het Homey forum is bevestigd.

Cantata moet z’n Homey eerst nog naar India verschepen voordat er aan een integratie met de Haptique RS90(x) gewerkt gaat worden.
Dat klopt, maar iemand zoals ik heeft daar geen ruk aan. Ik heb geen HA of Homey. Ik wil gewoon remote die goed werkt via IR en de beloofde integraties die bij launch beloofd werden. Dat doen ze dan weer niet goed.

Nee, we lanceren een remote 3, orders 2 niet uitgeleverd. Software is buggy, integraties worden niet makkelijk uitgelegd of werkbaar gemaakt voor “leken”, IR blasters in dock zijn vanaf dag 1 een issue (geen oplossing), nog steeds geen Spotify integraties, Hue integratie werkt met giga vertraging.

De oplossing is HA; dat was niet vermeld bij de lancering. Maarja, ik verwacht er teveel van denk ik 🤡

[ Voor 16% gewijzigd door tzeunis op 26-06-2024 21:29 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
[...]

Klopt niet helemaal. Mijn logitech is gewoon gekoppeld aan Home Assistant. Ik kan, via Home Assistant, activiteiten starten en omgekeerd kan ik zaken aansturen in Home Assistant via de afstandsbediening. Ik gebruik het beperkt om een staande lamp en barkast verlichting aan en uit te schakelen. Er is wel meer mogelijk maar is nu niet persé nodig. Maar ik ga misschien nog kijken of ik onze nieuwe rolluiken kan toevoegen maar dat zou dan meer iets zijn als "omdat het kan".

Om de staande lamp en zo aan te sturen, maak ik gebruik van "emulated hue" in home assistant en Hue kan je bedienen in Logitech.

Het is totaal niet te vergelijken met wat je met deze afstandsbedieningen kan maar een logitech is niet helemaal nutteloos als het gaat over Home Assistant ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Church of Noise schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:47:
Enkel opletten dat je niet teveel water gebruikt als je bvb je toetsenbord aanpakt, onlangs uitgevist dat te veel vloeistof + toetsenbord geen goed idee is O-)
Ik haal de meeste produkten zoveel mogelijk uit elkaar voordat ik begin, maar uiteraard is dat niet altijd even goed mogelijk of überhaupt een goed idee omdat je daarna een lelijk produkt overhoudt zonder de juiste reserve onderdelen :)
Donderstraaltje schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:58:
Had liever het printplaatje upgradebaar gezien zoals met remote 1 bedoeld was; da hadden wij nu ook naar WiFi 5ghz kunnen upgraden. Wellicht de grootste meerwaarde.
IMHO is nu nog produkten verkopen die alleen 2.4 GHz WiFi hebben simpelweg je produkt DOA verklaren nog voordat het in de winkels ligt :X :| :F
een smarthome systeem zoals Homey of HA.
Daar heb ik echt 0,0 behoefte aan en wil vooral zonder gezeik lekker knoppen rammen op een afstandsbediening op het moment dat ik naar de TV staar :)

Wat wel misschien steeds meer een ding wordt is het ondersteunen van LG WebOS TV's in de zin van dat je "Air Mouse" functionaliteit hebt, zoals dit el cheapo ding al jarenlang kan en nog verdomd goed ook : https://www.walmart.com/i...Mac-OS-Lilux-PS/635814080
Het hoeft dus ook niet veel te kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zit toevallig ff te neuzen op Kickstarter voor mijn werk, kom ik remote nummer 3 tegen van ze...was het alweer bijna vergeten maar dit topic leeft nog wel degelijk ;)

Heb zelf sinds een tijd geen universele remote meer nodig (heb alleen 1 Apple tv / tv / receiver dus alles via de ATV/arc) en geen smarthome spul, maar als ik jullie ervaringen zo lees hebben ze nog wel wat in te halen qua gebruiksgemak en performance en proberen ze dat met de 3 te doen. Maar ja..mensen hebben net pas de 2 :P Risico natuurlijk als je Kickstarter backer speelt (kan er over meepraten). Heb ook nooit meer iets gehoord over een sample voor een review voor mijn werk, zal binnenkort eens polsen naar een 3.

[ Voor 37% gewijzigd door 2Dutch op 01-07-2024 14:44 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
2Dutch schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:31:
Heb zelf sinds een tijd geen universele remote meer nodig (heb alleen 1 Apple tv / tv / receiver dus alles via de ATV/arc)
Mijn ervaring is, maar veel mensen adviseren juist het tegenovergestelde, als je het via CEC kan doen doe dat. Schijnbaar heb ik veel geluk ermee gehad maar dat dan ook gelijk bij kennissen waar ik het ingesteld heb. De enige reden waarom ik verder wil kijken is bepaalde zaken wat een tv/stb remote net ff niet kan.

Op moment zou ik haast zeggen dat de absolute basis op orde is alleen daar koop je deze dure remote niet voor. Dus inderdaad zou je er wel wat meer van mogen verwachten en zeker na een dergelijke tijd. Wellicht als het volledig open source geweest was dat het een en ander sneller had verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Donderstraaltje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:04:
Mijn ervaring is, maar veel mensen adviseren juist het tegenovergestelde, als je het via CEC kan doen doe dat. Schijnbaar heb ik veel geluk ermee gehad maar dat dan ook gelijk bij kennissen waar ik het ingesteld heb.

De enige reden waarom ik verder wil kijken is bepaalde zaken wat een tv/stb remote net ff niet kan.
Als ze nou zo slim waren geweest om HDMI-CEC zodanig te ontwerpen dat je alles volledig naar wens kan aanpassen dan was dat laatste dus totaal geen probleem geweest, maar NEE! Stel je voor zeg! Zou te leuk zijn! :O :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batteries4ever
Als ze nou zo slim waren geweest om HDMI-CEC zodanig te ontwerpen dat je alles volledig naar wens kan aanpassen dan was dat laatste dus totaal geen probleem geweest, maar NEE! Stel je voor zeg! Zou te leuk zijn!
Eens! Als het goed is en alles naar wens gaat kan je met HDMI-CEC heel aardig werken.
Maar juist met intelligente AB leg je gewoon zelf vast welk signaal bij welke activiteit waar naartoe moet en als nu die HMDI-CEC daar ook nog eens "intelligent" doorheen gaat kan je zo ongeveer elk resultaat bereiken - behalve het gewenste....

[ Voor 13% gewijzigd door batteries4ever op 02-07-2024 09:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

ratz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:30:
[...]Ik voorspel dat de RS90x niet eerder dan de UC3 uitgeleverd gaat worden en ik ben zeer sceptisch over de tijdslijn van Cantata door ervaringen met Kickstarter tech producten uit het verleden (oa NEEO vertraging van 2.5 jr terwijl het verhaal prachtig was). Universal remotes done right is a tricky business.
Mijn inschatting klopte. RS90x uitgesteld van oktober 2024 naar feb 2025. En daar gaat vast nog meer vetraging bovenop komen. Cantata belooft steeds nét wat teveel om waar te kunnen zijn.

Cantata RS90x gecancelled, ga alleen nog voor de Remote 3 van Unfolded Circle. Hoop dat de €1.4M van Kickstarter de software ontwikkeling nog een boost kunnen geven. Dat gaat inderdaad langzaam, maar heb meer vertrouwen in lokaal open source ipv Android op de banaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Weet niet of wij de beta firmware versies hier willen hebben maar;
Beta Release 1.9.0
This is a beta release aimed at integration developers to test their custom integrations on the Remote Two.

Added
  • Install custom integrations with REST Core-API (#79).
  • Delete all WiFi networks command in remote UI (#391).
Fixed
  • BT MAC address is not always shown in remote UI.
  • BT remote-entity command validation issue in send_key commands with negative mouse movement values.
  • Updated integration versions are not always shown after system update in remote UI, only after an additional restart.
  • Android TV integration: add missing stop feature to Chromecast & Nvidia Shield TV profiles (integration-androidtv#52).
  • Backup and restore:
  • Include BT bonding information in backup and apply during restore.
  • Properly restore entities of external integration drivers.
Beta Release 1.9.1
This is a beta release aimed at integration developers to test their custom integrations on the Remote Two.

Fixed
  • Install custom integrations (#79):
  • Enforce basic CPU and memory restrictions for all custom integrations:
  • Total memory pool of 1GB.
  • Maximum CPU quota of 2 CPU cores.
  • The resources are partially shared with the pre-installed integrations, which are not yet turned off if not configured.
  • Resource usage will be made available in the Core-API in a future update.
  • Missing library dependencies for Python 3.11 in Pyinstaller binaries.
  • Duplicate assigned WebSocket port for WebSocket integration server in UC_INTEGRATION_HTTP_PORT.
  • Clean-up of failed installations to allow new installations without a reboot.
  • Do not allow connection parameter updates of custom drivers with Core-APIs.
  • Empty "Download logs from" drop-down box in web-configurator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ik kan nog steeds geen oudere posts niet editen dus dan maar zo;
Beta Release 1.9.2

Breaking changes
  • Custom integration driver_id must be at least 5 characters long.
  • External access token data is re-created and existing data is deleted (REST Core-API: /api/auth/external).
  • This feature was under development hasn't been used yet by the included integration drivers.
Added
  • Implement external access token functionality.
  • Map external access token fields as mapped credential files into the custom integration driver runtime.
  • This allows an external system to provide an access token to a local or custom integration driver.
  • Stay tuned for the Home Assistant implementation!
  • New integration-API driver request message: get_runtime_info
Fixed
  • Implement missing integration-API driver-request messages: get_version, get_supported_entity_types, get_configured_entities, get_localization_cfg
  • Reduce memory consumption of the pre-installed integrations by almost 300M.
  • Add required nss DNS libraries in custom integration driver runtime environment for 3rd party libraries using libc for name resolution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Voor diegene die het gemist hebben een mail;
Hello,

As mentioned in our previous email, we have something special for you now that our Kickstarter campaign has been successfully funded. Here it is!

A special version of the new IR blaster, compatible with the Smart Charging Dock for Remote Two for €10.

We also have a significant discount on Dock 3 (non-charging version). This new dock features more IR LEDs, RS232 device control, and comes with our new IR blaster. It's fully compatible with the Remote Two software and makes a great companion for an existing system. It’s available at a special price of €49 for you.
Ik denk er sterk over er eentje bij te pakken; hiermee kun je een dock in een gesloten kastje zetten en je AB ergens anders opladen =)
Mijn originele idee. Alleen wat duur want ik had gehoopt dit met een oude raspi zelf te kunnen maken...
Hoe duur bij checkout?
Subtotaal € 49,00
Verzending UPS Standard (NL) € 19,00
Totaal verschuldigd bedrag € 68,00
Tientje extra voor die 360° blaster... ouch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
Ik heb alles gecancelled bij UC en ingezet op de Haptique.

Gisteren weer een update mail gehad en ze maken er serieus goed werk van. Beide versies gaan naar Android 11 en de X krijgt de colored buttons nog mee.

Vooralsnog werkt mijn remote 2 steeds te buggy. Hue verbinding is rete traag met giga delay, nog steeds niet mogelijke om meerdere bridges te koppelen, Denon Heos werkt dan wel, dan niet.

| Losing my religion |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Nieuwe beta software, nog niet de 2.0;
Beta Release 1.9.3

Added
  • Global Caché integration for sending IR codes (#69).
  • New IR-emitter entity (core-api#52).
  • Home Assistant integration: initial support for the UC unified integration in Home Assistant for optimized message communication. Contributed by @albaintor, thanks! (integration-home-assistant/#58)
Changed
  • Update Node.js runtime from 16.18 to 20.16. The official Node.js binary is now used instead of the tightly coupled Buildroot version. This allows much faster updates of newer releases.
  • Update Apple TV Bluetooth profile: use CONSUMER_MENU_xx commands instead of KEY_xx_ARROW & KEY_RETURN to work better with search and YouTube app.
  • This affects only newly created BT-remotes. Existing BT-remotes must be changed manually, or the button mapping reset.
  • Update Bluetooth firmware.
  • Update Core-APIs for UCR3 support (e.g. include model number in public version information).
Fixed
  • Filter out unsupported entities from external integrations (e.g. activity- and macro-entities are only internal entities).
  • Log unknown integration driver request messages instead of terminating the connection.
  • Apple TV Bluetooth profile: add missing consumer commands for volume and channel increment / decrement.
Beta Release 1.9.4

Fixed
  • libc library load error in custom integration runtime environment.

[ Voor 7% gewijzigd door Donderstraaltje op 27-08-2024 17:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Beta Release 2.0.0
This is our biggest update so far, with almost everything renewed "under the hood" to bring you Wake on WLAN and to create a common platform for Remote Two and Remote 3.

This beta release might contain new issues due to the many system changes! Please report issues in the Discord #beta-feedback channel.

Added
  • Wake on WLAN with magic packet (#62).
  • This feature keeps the remote connected to WiFi during standby and also improves reconnection speed after wakeup.
  • Not yet configurable in the web-configurator, only on the remote under Settings: Power Saving.
  • Home Assistant integration: prepare automatic configuration and setup through the Unfolded Circle for Home Assistant component. In cooperation with @albaintor and @JackJPowell, thanks! (integration-home-assistant#60)
  • Please note that the autoconfiguration feature in the Home Assistant component was still under development at the time of this release.
  • Apple TV integration: add touch gestures as simple commands, support for seeking. Contributed by @albaintor, thanks! (integration-appletv#24)
  • Bluetooth device profile for onn Streaming Device 4K pro.
Changed
  • Linux Kernel update to 6.11.
  • Embedded Linux update (Buildroot 2024.04.6).
  • WIFI firmware update.
Fixed
  • Web-configurator: show correct integration state & connect command handling with the toggle button in the integration detail view.
  • Global Caché integration: only discover GC devices in setup discovery step.
  • Remote UI crash when trying to configure the Global Caché integration.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Discord;
We're doing a live Q & A here on Saturday 12 October between 18.00-20.00 CET.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
Aardige update voor de Haptique.

https://www.kickstarter.c...-controller/posts/4213282

Dat mag dan ook in het Cantata Haptique topic ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 17-10-2024 20:49 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 20:42
Is dat apparaatje nu eigenlijk al ergens te koop voor de gewone sterveling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Beeldbuisje schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:34:
Is dat apparaatje nu eigenlijk al ergens te koop voor de gewone sterveling?
De niet X is verstuurd dacht ik. De X komt volgend jaar; daar wacht ik op/

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 20:42
Iets om naar uit te kijken dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-06 12:17
De Remote 3 329 Euries, tja...en nog afwachten voor hoe lang deze bruikbaar is, remote 2 klanten maken zich zekers zorgen over de levensloop van hun type...

Ziet er eigenlijk niet verkeerd uit allemaal als mogelijke opvolger voor een Logitech Harmony, maaaaar die prijs, pffffff...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W.Otter
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-12-2024
Tof, ook 1 besteld. Ooit de NEEO gehad, developers die toen applicaties schreven voor die remote zijn nu zeer betrokken bij de yio/unfolded circle. Die hebben dus persoonlijk ervaren hoe de NEEO ten onderging, ik heb niet het idee dat hier die kant op gaat.
Sta al n tijdje in de rij voor de remote 2 en hier is dan ineens de 3? Beter maar wel bijzonder..

Als early adopter moet je wel van een risico houden en ook wel een beetje van troubleshooten houden. Zo niet raad ik je de harmony aan, dat werkt al decennia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Deldenaar schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:29:
De Remote 3 329 Euries, tja...en nog afwachten voor hoe lang deze bruikbaar is, remote 2 klanten maken zich zekers zorgen over de levensloop van hun type...

Ziet er eigenlijk niet verkeerd uit allemaal als mogelijke opvolger voor een Logitech Harmony, maaaaar die prijs, pffffff...
Die 3 is natuurlijk eerder ene evolutie van de 2, wat goed nieuws is voor de ondersteuning van de 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
Church of Noise schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:36:
[...]

Die 3 is natuurlijk eerder ene evolutie van de 2, wat goed nieuws is voor de ondersteuning van de 2...
Kan zijn maar die v2 word nooit zelfde dan de v3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:01
Voor alles behalve Unfolded Circle is er trouwens een apart forum Topic ;)

[AB] Alternatieven voor Logitech Harmony

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 16-10-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

d-vine schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:52:
Voor alles behalve Unfolded Circle is er trouwens een apart forum Topic.

[AB] Alternatieven voor Logitech Harmony
O-) ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Letten we even goed op over welke afstandsbediening we posten? Het heeft weinig zin om updates voor de Cantata Haptique en andere merken in dit topic te plaatsen.

Ik heb de topicwarning voorzien van de links naar de andere interessante topics.
Elk van deze topics heeft een soortgelijke warning, dus je kunt ze allemaal gemakkelijk terugvinden.

[ Voor 42% gewijzigd door Jorgen op 17-10-2024 22:10 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deldenaar
Misschien ook een idee om in ts de inleiding uit te breiden met de nieuwe ab , de Remote 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Doe ik eens als ik er de energie voor heb maar helaas is dat even niet nu, eergisteren er wel even naar gekeken.
De oproep voor medeauteurs die beter in de materie zitten staat ook nog altijd uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Beta Release 2.1.0
This beta release is a big step closer to a public release with the completion of the missing Dock Bluetooth setup functionality.
The new log streaming web-app supports developers building integration drivers.

Added
Logdy Web application for log monitoring of integration drivers via the "/log" URL.
This function is deactivated by default and must first be activated using the REST Core API ("/api/system/logs/web").

Fixed
Dock detection and setup with Bluetooth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ratz

ratz

Gadgetgeek

Levering van de Remote 3 voor Kickstarter backers is nu gepland voor eind maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:56

Pierre

Van nature lui!

Mijn vrouw is ook overstag, ik ga voor de Remote 3. Net gebacked op Kickstarter.
Het is inderdaad geen koop topic, ben wel heel benieuwd naar de remote, ik zat te twijfelen over de Cantata Haptique maar toch voor deze gekozen.

[ Voor 71% gewijzigd door Pierre op 04-02-2025 13:04 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:36
ratz schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:26:
Levering van de Remote 3 voor Kickstarter backers is nu gepland voor eind maart.
Beter!

Ik sta nog in de queue met nummer 1057.

Hoop dat deze wel snel wordt verzonden.. Mijn Harmony Elite begint het langzaam uit elkaar te vallen.. :+

[ Voor 32% gewijzigd door BaZnGaNL op 04-02-2025 11:09 ]

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Letten we erop dat we geen "ik koop 'm ook"-topic ervan maken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Beter komen ze eens met definitieve 2.0 firmware. De beta zit “al” op 2.2.4 en was maar gestopt daarvan updates te plaatsen; of leest iemand die graag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Donderstraaltje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:13:
Beter komen ze eens met definitieve 2.0 firmware. De beta zit “al” op 2.2.4 en was maar gestopt daarvan updates te plaatsen; of leest iemand die graag?
Ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Donderstraaltje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:13:
Ik, ook al heb ik hem "nog" niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ff dan maar met terugwerkende kracht zodat het overzicht compleet is;
Beta Release 2.2.1

Changed
  • Set entities of external integrations to "unavailable" if connection to integration driver is not available.
  • Show an "entity not available" message in UI screens and prevent sending commands if an entity cannot be controlled.
Fixed
  • Increased maximum request size to handle large remote entity definitions with lots of commands and multiple UI pages.
  • Web-configurator fixes:
  • Increased timeouts of backup creation and custom integration uploads to 3 minutes.
  • Remote entities not always shown.
  • Tablet and mobile touch events first trigger hover state.
  • Integration description is missing.
  • External integrations missing from integration list.
  • Reset dock setup screen after a dock has been setup.
  • Bluetooth profile dropdown menu is cut off.
  • Media player entity not showing default icon.
  • Text cut off at integration setup success screen.
  • Backgrounds cannot be scrolled on Firefox in Windows 11.
  • UI edit: only click on outline actives edit.
  • Selected UI widget blocks content.
  • Common style fixes.
  • UCR3 menu button shown at the wrong place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Beta Release 2.2.2
This patch update fixes issues with the web-configurator and some integrations.

Upcoming breaking change: the TV icon handling will change in one of the next updates!
Please wait assigning TV icons to UI screens, we don't know yet if all existing data can be migrated. Support in the UI will be enabled at the same time.

Breaking changes
Roon integration: please re-run the integration setup to update the local zone configuration. Already configured entities don't need to be removed (integration-roon#57).

Changed
Denon AVR integration:
  • Improved reconnection delay by not always calling setup. Contributed by @albaintor, thanks! (integration-denonavr#49)
  • Home Assistant integration:
  • Available entities mode with Unfolded Circle for Home Assistant component: only retrieve available entities from HA component instead of all entities in HA. Contributed by @albaintor, thanks! (integration-home-assistant#62).
Roon integration:
  • Show device name in Roon extension to easily identify a Remote device.
  • Roon zone configuration is now locally stored at the time of setup. New zones won't automatically create new media-player entities (integration-roon#57).
  • Major rework and modernization of the integration, and released as open source project on GitHub unfoldedcircle/integration-roon.
  • More updates will follow.
  • Web-configurator:
  • Easier way to restart IR learning
Fixed
Web-configurator fixes:
  • Only show learning capable devices for IR learning.
  • IR learning start button is cut off on certain screen sizes.
  • Paging for activity, macro, activity groups.
  • Different shape/size glitching/aliasing artifacts with icon button widgets when using custom icons #418.
  • UI editor input list cut off.
  • Software update notifications in home screen.
  • Icon styling: custom icon showed in circle.
  • Resource upload: crop dimensions on small screens.
  • Scrollbar missing on small screens.
  • Always allow setup for local and custom integration drivers.
Denon AVR integration:
  • Set the device state to connected, after adding a new device in the setup flow to allow entity configuration.
  • Workaround for setup flow in web-configurator: the first screen is sometimes not shown and setup times out.
Other
  • Roon integration should no longer loose authentication token when restarted.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Beta Release 2.2.3
This patch update fixes issues with the web-configurator and includes the initial OAuth2 infrastructure for future integration drivers.

Breaking changes
  • Support for TV icons in the user interface with a new "ctv:" icon prefix.
  • Previously assigned TV icons in the new web-configurator will no longer work, unless the TV icons are re-uploaded as custom icons.
Fixed
  • Media-player component in activities not showing progress bar in some configurations.
  • Web-configurator:
  • IR-entities are no longer shown under infrared entities (#426).
  • Broken screen layout in tablet portrait mode when using an entity filter.
  • Uploading a PNG with transparency results in an icon with black background (#427).
  • Low image quality after image resize in icon upload.
  • Icon upload modifies all icons, even icons with correct image size & format.
  • Copy activity and macro fails with custom icon (#431).
  • Data not found error message when retrying integration setup flow.
  • Roon integration:
  • Much faster reconnection to Roon core after waking up from standby (integration-roon#59).
  • Sporadic runtime crashes in RoonApi library (integration-roon#19).
Added
  • Denon AVR integration: option for hybrid telnet and http connection. Contributed by @henrikwidlund, thanks! (integration-denonavr#53)
  • Roon integration: shuffle and repeat (integration-roon#28).
  • Initial OAuth2 support for integration drivers:
  • This is currently only an internal development feature for upcoming integrations requiring an OAuth2 authorization code flow.
  • Developer documentation will be added as soon as this feature has been fully implemented and tested with the upcoming Spotify integration.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Beta Release 2.2.4

Fixed
  • DPAD middle button behaviour on main user-interface pages.
  • Sizing of media player widget on activity UI pages. Very small media widget won't show progress bar and media information.
Web-configurator:
  • "Not found" error when resetting a physical remote-entity button mapping.
  • Web-links in descriptions and integration setup pages open in new window.
  • Entity filter shows question mark instead of icon.
  • Integration icon within entity is not required for integration screens.
  • UI list position is reset after deleting an entity.
  • Media-player toggle sends stop command for entities not having the stop and play_pause features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacqed
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-05 15:39
Zie dat eind maart de levering nu gepland staat, echter alleen voor diegene die gepreorderd heeft. Enig idee wanneer ze met de customer levering gaan starten? Mijn logitech valt ook uit elkaar. De eerste die komt Cantata of Remote 3 moet ik gaan bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacqed
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-05 15:39
Pierre schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:17:
Mijn vrouw is ook overstag, ik ga voor de Remote 3. Net gebacked op Kickstarter.
Het is inderdaad geen koop topic, ben wel heel benieuwd naar de remote, ik zat te twijfelen over de Cantata Haptique maar toch voor deze gekozen.
Ik durf het niet met backed op kickstarter, vind het een te hoog bedrag om risico te lopen. Het wordt maar uitgesteld en uitgesteld. Straks gaat het hele project mis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Beta Release 2.2.6
This patch update fixes issues with the web-configurator.

Fixed
  • Web-configurator:
  • No defaults and invalid values in "Send Command" activity sequence (#432).
  • Unexpected space with text button widget (#436).
  • Dock configuration is missing service name, shows invalid custom URL (#416, #438).
  • Unable to set activity-group within activity view (#440).
  • Enable IR code learning for existing commands in IR-remote entity view.
  • IR learning screen doesn't stop after 60s timeout.
  • Entity might continuously reload while a media-player is active.
  • After creating an IR remote and clicking done, the screen does not close.
  • Reset button mapping in IR-remote does not show warning message in detail view.
  • Invalid device name shown in software update popup.
  • Integration overview doesn't show "external"- and "custom"-integration identifications.
  • Dock update is still possible with battery too low warning.
  • Dock factory reset & firmware check is only possible if dock is connected.
  • Dock 3 firmware update check and OTA update.
Added
  • Option to show media widget horizontally.
  • Web-configurator:
  • "Add all entities" button in last step of Integration driver setup.
  • Icon mapping support for the free FontAwesome icon set in the Simulator.
Changed
  • Web-configurator:
  • Allow resize for media player widget.
  • Add "customise your remote" menu item to hamburger menu.
  • Overflow indicator in lists where there is more content.
  • Reduce image resource sizes and optimize loading.
  • Replace internationalization framework for improved pluralization and Crowdin support. Now we can start translations.
  • Replace no longer maintained Markdown plugin.
  • Update Node.js runtime to new LTS version 22.13.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
naast een nieuwe beta (zie hierboven) ook een nieuwe non beta na maanden!

Release 1.7.14
Changed
Web-configurator: allow manual input source entry for media-player input source command (integration-androidtv#47).
Veel bijzonders is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:30
Blijf het wel heel raar vinden dat ze er zoveel beta's uit gooien en daarvan bijna niks binnen een aanzienlijke tijd naar de stable release komt.

Ben bijna geneigd om gewoon de beta channel aan te zetten op mijn remote.

Iemand ervaring met de stabiliteit van de beta releases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ArniD schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:16:
Blijf het wel heel raar vinden dat ze er zoveel beta's uit gooien en daarvan bijna niks binnen een aanzienlijke tijd naar de stable release komt.

Sommige bedrijven doen het om zodoende geen verantwoordelijkheid af te moeten leggen voor de software/firmware dus misschien zij stiekem ook een beetje :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 13:55

_PM

Iemand ervaring met de stabiliteit van de beta releases?
Een heel klein beetje, heb nog maar weinig de kans gehad om de remote te gebruiken, maar ik heb niet ervaren dat de beta slechter of instabieler oid is. Ik heb wel even mijn home assistant integratie opnieuw geactiveerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:30
_PM schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:28:
[...]

Een heel klein beetje, heb nog maar weinig de kans gehad om de remote te gebruiken, maar ik heb niet ervaren dat de beta slechter of instabieler oid is. Ik heb wel even mijn home assistant integratie opnieuw geactiveerd.
Mooi moment om weer van 0 af aan te beginnen :)
Ik ga hem binnenkort dan maar naar de beta channel zetten.
Dank voor de reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Weet iemand hoe dit te doen? Ik zoek het echt niet dit uit te zoeken maar het is ook wel een mooie voor mensen in dit topic. Wacht zelf nog even maar ik begin er wel een beetje genoeg van te krijgen dat ik zonder de 2.0 software zelf geen addons kan toevoegen voor hardware welke ik wel heb...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _PM

_PM

Hoe zet je bèta aan?

Ga naar de webpagina van je RC2, ga naar settings, software update en zet daar bèta updates aan.
Let wel, er zit altijd wat meer risico aan bèta updates.

Ik hoor graag je ervaringen met custom integrations, waar download je deze? Welke zijn er beschikbaar?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nklerk
  • Laatst online: 23:35
Hi Hi, Wat fijn om te zien dat dit topic er is. Ik ben "Part time" onderdeel van het UC team en betrokken vanaf het eerste uur. Ik weet zeker niet alles maar ik denk dat ik een hoop vragen wel kan beantwoorden.

Ik gebruik zelf Remote Two en sinds kort Remote 3 in combinatie met Homey, AppleTv, Sonos en IR.
De Homey integratie is dan ook door mij geschreven.

Als er vragen zijn voel je vrij om mij te pingen in je post, Er wordt hard gewerkt aan R3 daarmee is het lastig om zelf alle posts in de gaten te houden.

Hier wat foto's van mijn setup
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-DwuupAIvSaZ-HIid-QgDmkPYw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJNNy5Z9iEsVslQcDjOVEfyJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sU4SqX0aHo7EeyF5K1NyNB6EfUk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Izz1VUQPui6AsFvwxC5n1iYq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgS_bQp1jHwPwRIpaxbmoUmgCkA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSUaMPyFu37PxhTqhLO6w0Jt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w28xidwF9C0XOra6q3TDuXr_BIY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYBfTWyZGSQxvVCvj495qImZ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 15% gewijzigd door nklerk op 22-02-2025 11:19 . Reden: Plaatjes ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nklerk
nero355 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:45:
[...]

Sommige bedrijven doen het om zodoende geen verantwoordelijkheid af te moeten leggen voor de software/firmware dus misschien zij stiekem ook een beetje :?
Het is vooral een afweging van beschikbare resources waaronder tijd. De huidige Beta zal de stable release worden met remote 3. De kans bestaat dat we onbedoeld nieuwe bugs introduceren en kan daarmee dan ook niet officieel adviseren om naar een beta te gaan. mijn persoonlijke ervaring is overigens dat de Beta gewoon erg goed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Church of Noise

Church of Noise

Cool om iemand erbij te hebben die er zo dicht bij staat!

Ik draai overigens ook al een hele poos probleemloos de bèta.(en heb een R3 in bestelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Leuk, is de remote 3 ook sterker qua IR zender? In de afstandsbediening? Is het mogelijk deze nog te upgraden op een remote two?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nklerk
_PM schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:24:
Leuk, is de remote 3 ook sterker qua IR zender? In de afstandsbediening? Is het mogelijk deze nog te upgraden op een remote two?
Infrarood van de afstandsbediening zelf is een stuk krachtiger maar ik vermoed dat de meeste gebruikers toch de dock zullen gebruiken voor het zenden van infrarood signalen. De dock heeft met R3 echt een serieuze upgrade gekregen. In de fase waar we nu zitten hebben we een beperkt aantal nieuwe docks en die liggen bij de personen die daar aan/mee werken, dat ben ik niet dus heb nog geen persoonlijke ervaring.

Je kan meerdere docks paralel gebruiken. bijvoorbeeld 1 om te laden en IR voor alle zichtbare apparaten en een andere in een gesloten kast bijvoorbeeld. verschillende ruimtes zijn natuurlijk ook mogelijk. 1 in de huiskamer een in de slaapkamer. bij R3 hebben we ervoor gekozen om ook een dock variant zonder laad gleuf uit te brengen. deze is dan ook uitsluitend voor infrarood bedoeld. ideaal in bijvoorbeeld een afgesloten kastruimte.

Voor de duidelijkheid ik laadt mijn R3 niet op de dock van R2 (andere vorm dus gaat niet) maar de dock wordt wel door beide afstandsbedieningen voor infrarood gebruikt. aangezien ik nog geen dock3 heb laadt ik hem draadloos op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:17
nklerk schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:13:
Hi Hi, Wat fijn om te zien dat dit topic er is. Ik ben "Part time" onderdeel van het UC team en betrokken vanaf het eerste uur. Ik weet zeker niet alles maar ik denk dat ik een hoop vragen wel kan beantwoorden.

Ik gebruik zelf Remote Two en sinds kort Remote 3 in combinatie met Homey, AppleTv, Sonos en IR.
De Homey integratie is dan ook door mij geschreven.

Als er vragen zijn voel je vrij om mij te pingen in je post, Er wordt hard gewerkt aan R3 daarmee is het lastig om zelf alle posts in de gaten te houden.

Hier wat foto's van mijn setup
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
@nklerk Kun je wat meer vertellen over en laten zien van de Homey integratie?

Op Discord zegt de UC oprichter over de samenwerking met Homey:
Marton — 18-07-2024, 18:54
Actually we've talked to the Homey guys on becoming an official partner and we'll update the app. We've been busy with Bluetooth and the custom integration upload, but it's not forgotten.

De laatste update van de Homey app lijkt anderhalf jaar geleden te zijn, maar deze ken ik ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Amersfoort op 22-02-2025 19:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nklerk
Amersfoort schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:51:
[...]

@nklerk Kun je wat meer vertellen over en laten zien van de Homey integratie?

Op Discord zegt de UC oprichter over de samenwerking met Homey:
Marton — 18-07-2024, 18:54
Actually we've talked to the Homey guys on becoming an official partner and we'll update the app. We've been busy with Bluetooth and the custom integration upload, but it's not forgotten.

De laatste update van de Homey app lijkt anderhalf jaar geleden te zijn, maar deze ken ik ook niet.
Ik weet nu niet of je meer informatie wil over wat de homey integratie doet of over de development status. dus zal ik ze beide geven ;)

Ik ben de laatste weken druk bezig geweest met het herschrijven van de integratie. de versie welke nu te installeren is middels de homey app store is gebaseerd op onze eerste API. in de tussentijd zijn er flink wat updates geweest op de NodeJS API module welke we opensource en publiek hebben gemaakt. De homey integratie moest dus ook worden bijgewerkt naar de nieuwe API. Er zijn vooral verbeteringen doorgevoerd in de afhandeling en vertaling tussen homey en de remote. Ik heb de code intern aangeboden ter review, als het gemerged kan worden dan kan ik deze als testversie aanbieden.

Hoe de integratie werkt is als volgt, Je installeert de Unfolded Circle Remote App op Homey. vanaf dat moment zie je op de afstandsbediening de homey integratie staan, hoef je dus niets voor op je afstandsbediening voor te installeren. in de integratie kan je aangevel welke devices je wil kunnen aansturen. denk aan je lampen, mediaspelers, thermostaat en schakelaars. maak de devices zichtbaar op een pagina en je bent klaar. (ik gebruik zelf een pagina per kamer/ruimte)

Je kan de devices direct vanaf je afstandsbediening bedienen en de actuele status zien. de status is net zo snel bijgewerkt als dat je gewent bent van de homey app, het is dus realtime.

verder voegt de app een "When..." kaart toe. Als je deze gebruikt in een homey flow dan wordt er een nieuwe entiteit aangeboden aan je afstandbediening met de zelfde naam. Je kan daarmee vanaf je afstandsbediening dus de meest gekke flows en automations aftrappen.

Middels de homey integratie bedien ik zelf al mijn lampen, thermostaat, versterker en mijn chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Bedankt voor de info @nklerk. Dus alle apparaten die je met Homey kunt aansturen kun je via Homey ook met remote 3 aansturen. Kun je nog wat meer van de algemene user interface en setup laten zien?

Vindt eind maart 2025 de eerste uitlevering plaats? Zal de remote ook in winkels komen te liggen, of puur via de UC website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Als ik dan ook een vraag mag stellen :)
Staat er iets van integratie met Domoticz op het menu?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nklerk

Je ziet mij hier:
- de homey integratie openen en devices toevoegen aan de afstandsbediening.
- Een pagina (Test 1 2 3) voorzien van verschillende devices. waarbij te zien is dat devices vanuit Homey een homey icoon dragen)
- vervolgens zie je twee mobiele apparaten met de homey app naast Remote 3
- ik bedien apparaten op zowel homey als de afstandsbediening en te zien is dat de afstands bediening net zo snel of soms sneller de status weergeeft als homey een update heeft ontvangen van het bewuste device.

[ Voor 81% gewijzigd door nklerk op 23-02-2025 13:01 . Reden: bijvoegen uitleg ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nklerk
Tijntje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:40:
Als ik dan ook een vraag mag stellen :)
Staat er iets van integratie met Domoticz op het menu?
Ik weet niet wat de status is van Domoticz helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Dat ziet er goed en snel uit!
Wellicht is het goed om ook in het UC Homey forum wat info te posten voor Engelstalig lezers. Ik verwacht dat daar ook belangstelling is voor dit soort video's. Heb je nog meer informatieve filmpjes?

Kun je ook wat zeggen over een mogelijk migratiepad van Logitech Harmony naar remote 3 in verband met eerder geprogrammeerde IR etc codes, die dan niet opnieuw in remote 3 hoeven in te worden ingesteld?

Je ziet, ik heb vragen genoeg, dus alle info is welkom over deze interessante remote als mogelijke opvolger van de Harmony.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nklerk
Amersfoort schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:24:
Dat ziet er goed en snel uit!
Wellicht is het goed om ook in het UC Homey forum wat info te posten voor Engelstalig lezers. Ik verwacht dat daar ook belangstelling is voor dit soort video's. Heb je nog meer informatieve filmpjes?

Kun je ook wat zeggen over een mogelijk migratiepad van Logitech Harmony naar remote 3 in verband met eerder geprogrammeerde IR etc codes, die dan niet opnieuw in remote 3 hoeven in te worden ingesteld?

Je ziet, ik heb vragen genoeg, dus alle info is welkom over deze interessante remote als mogelijke opvolger van de Harmony.
Je hebt een punt, er is zeker interesse. ik wil voorkomen dat ik topic start en vervolgens de boel ghost omdat ik met mijn hoofd met hele andere dingen bezig ben. Tweakers bezoeken zit in mijn dagelijkse routine :)

Er is geen migratiepad vanaf een andere remote. je voegt op de R2 en R3 een nieuw device toe en selecteert een van de aanwezige drivers. de kas is aanwezig dat je commando's mist, deze zijn dan te leren door de dock of je geeft zelf een hex of pronto code op, een code aanvragen kan natuurlijk ook altijd. De code's welke je zelf toevoegt kan je ook specifiek bewaren bijvoorbeeld als backup.

Iets dat nog nergens staat maar wat ik bij verschillende devices moest toepassen is om verschillende drivers samen te voegen tot 1. Voor mijn TV maak ik gebruik van de AndroidTV integratie (driver 1) en specifieke iR codes (Driver 2) beide zijn gebundeld in een activity. Mijn huidige TV ondersteund maar een beperkt aantal commandos via IP. Voordeel van IP is de terugkoppeling zoals wat er speelt en de ingestelde volume. Alles wat niet ondersteund wordt door d.m.v. IP heb ik via infrarood. zo heb ik de terugkoppeling welke ik wil gecombineerd met alle specifieke commando's. aan het eindresultaat/het geen de gebruiker ziet zie je niet dat het onderwater twee technieken zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/147AxEZmnKKHQzPjBdgmx62O9B0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdLbXiuaTwm4BYgqBEZKOMQL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb custom logo's toegevoegd voor elke zender, dat hoeft natuurlijk niet, ik ben daar gevoellig voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nklerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfKRvcdEsyxhVqhXYIV8lCmLZQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WsMfJlfYQwUhGeWo5nXCsQYz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ql0ckaACm4qmtK4S273hBVysbQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c8KWFX55F2hoDUgMqBs22Qe5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Die logo's zien er tof uit inderdaad (heeft een hoog WAF gehalte) heel lang geleden had ik een Pronto Pro, logo's en discrete code's haalde ik van RemoteCentral.com (is al een poos down). Kan je met de Remote 3 alle IR codes inleren? Waar heb je de zender logo's gevonden?

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 23-02-2025 18:43 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nklerk
Pierre schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:42:
Die logo's zien er tof uit inderdaad (heeft een hoog WAF gehalte) heel lang geleden had ik een Pronto Pro, logo's en discrete code's haalde ik van RemoteCentral.com (is al een poos down). Kan je met de Remote 3 alle IR codes inleren? Waar heb je de zender logo's gevonden?
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

Je kan Pronto codes opgeven mochten wij een code missen. anders kan je de codes leren van een andere afstandsbediening

[ Voor 12% gewijzigd door nklerk op 23-02-2025 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

nklerk schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:56:
[...]

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

Je kan Pronto codes opgeven mochten wij een code missen. anders kan je de codes leren van een andere afstandsbediening
Ik had dit natuurlijk kunnen weten, alleen bij de Pronto gebruikte ik vector logo's. Ben een late backer dus het zal voor mij wel een poosje duren voordat ik hem binnen krijg. Ik wacht het maar geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-04 08:16
Weet iemand of er ook al een intergration is voor Enigma2? Dat is het laatste device wat ik nog nodig heb.

Ik weet dat het kan via Home Assistant of http requests intergration

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-04 08:16
Nelus82 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:01:
Weet iemand of er ook al een intergration is voor Enigma2? Dat is het laatste device wat ik nog nodig heb.

Ik weet dat het kan via Home Assistant of http requests intergration
Heb op Discord een Dreambox intergration gevonden die goed werkt op mijn Enigma2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Beta Release 2.3.0
This patch update fixes issues in the web-configurator and adds Dock discovery with Bluetooth LE.
Under the surface, the BT firmware and the BT framework have been updated. Unfortunately, there is no news yet about a fixed WiFi firmware for the wakeup in sleep issue.

Fixed
  • Web-configurator:
  • Missing device search field in infrared dataset search for certain manufacturers.
  • Icon mapping in Firefox.
  • "Keep WiFi connected in standby" toggle button did not change the configuration setting.
  • Deleting an IR-remote entity doesn't remove it from the screen.
  • Integrations: entity search must not force-reload all entities from the integration driver.
  • Invalid error message for timeout errors.
Added
  • Initial Dock 3 discovery with Bluetooth LE and WiFi network setup with Improv Wi-Fi BLE.
  • Include more infrared devices in the embedded IR database.
  • Apple TV integration: support app deep-links. Contributed by @kennymc-c, thanks! (#27).
Changed
  • Web-configurator: show color wheel instead of hue and saturation for color selection.
  • Update Bluetooth firmware and framework.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nklerk
Ik heb net een nieuwe versie van de Homey integratie ge pushed, https://homey.app/nl-nl/a....uc/Unfolded-Circle/test/ later zal deze ook onder https://homey.app/nl-nl/a...ircle.uc/Unfolded-Circle/ beschikbaar komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Beta Release 2.4.1
This patch update provides fixes for some Bluetooth connection issues, adds a "Just Works" test mode and updates system components.
With the BT fixes we are getting close to a public release!

Fixed
  • Bluetooth (#65):
  • Google Chromecast no longer loses the connection after it is restarted.
  • Nvidia Shield TV should remain paired as well (#408).
  • However, this device only works in "single connection" mode, or if all Bluetooth connections are used and remain connected!
  • Web-configurator:
  • Customize remote shows invalid state after deleting a Bluetooth remote-entity.
  • IR codeset search: device search field is not cleared after a new search.
  • Apple TV regressions with tvOS 18.4 (screensaver state no longer accessible). Contributed by @albaintor, thanks! (integration-appletv#29, integration-appletv#31)
  • Denon AVR: maintain ability to skip telnet in hybrid mode. Contributed by @henrikwidlund, thanks! (integration-denonavr#55)
  • Missing mediaplayer and dock icons on the remote.
Added
  • Bluetooth "Just Works" pairing option (#445).
  • This is a test feature and must be enabled in Settings, Development: Use "Just Works" for Bluetooth pairing
  • Access profiles, Web-configurator and settings by pulling down the page on the remote screen.
Changed
  • Activity bar moved to the page header with option to turn it off in "Settings / User Interface".
  • Linux Kernel update to 6.12.
  • WiFi firmware update. Unfortunately, this still doesn't fix the wakeup in sleep issue and our support case is still active.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Beta Release 2.4.4
This patch update provides fixes for UI glitches and improves the Apple TV integration.

Fixed
  • Auto reload available integration entities (#449).
  • Activity list image and icon sizes.
  • Media player widget shrinking.
  • Web-configurator:
  • Handling of multiple available OTA updates: only show one progress bar and install selected version instead of the newest.
  • Customize screen: entity search result is not cleared when leaving and re-entering the screen.
  • Apple TV integration: Unavailable driver after AppleTV device disconnects. Contributed by @albaintor, thanks! (integration-appletv#33).
  • Denon AVR integration: Adjust command timeout and settings menu. Contributed by @henrikwidlund, thanks! (integration-denonavr#56)
Added
  • Option to fill available space for media player widget. Can be turned on in Settings / User interface.
  • Apple TV:
  • Configuration workflow to update MAC address or IP address if device identifiers have changed. Contributed by @albaintor, thanks! (integration-appletv#30).
  • New commands: mute toggle, stop. New simple commands: PLAY, PAUSE (integration-appletv#35).
  • PLAY_PAUSE_KEY test command for alternative play / pause handling by sending a HID key (integration-appletv#36, #159).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het lijkt erop dat de eerste batch met UC Remote 3’s verstuurd is :) .

https://unfolded.communit...atch-is-shipping-now/2496

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 18:38
Had ik ook gezien ja.

Ook is de officiële website veranderd. Daar stond voorheen 'available for preorder ' op vermeld.

Dat is nu ook weg, maar kan helaas nog geen bestel link vinden 😁

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Unfolded Circle.

Voor Logitech Harmony is er [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony