[AB] Alternatieven voor Logitech Harmony

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nklerk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-05 21:08

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:41
@nklerk misschien beter om er een los nieuw topic van te maken, want heeft verder niets met de Logitech serie te maken.

Los daarvan... het ding zelf stuurt geen IR uit, dus dan moet je de charger/dock op zo'n plek neerzetten dat 'ie alle apparaten goed kan zien. Hier in huis niet bepaald handig te doen, dus de Yio remote is No voor mij...

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:01
@vanaalten klopt het heeft niet expliciet te maken met LH maar impliciet wel als je het mij vraagt; LH is tenslotte EOF en wellicht op termijn niet meer supported. Het kan dan geen kwaad om in dit topic alternatieven te noemen. Zo is er ook een kickstarter geweest van Sofabaton X1 die inmiddels live is. Deze remote lijkt redelijk richting een LH met hub te neigen. Nu moeten ze vooral zorgen dat ze op hetzelfde niveau gaan raken als Logitech maar dat zal niet zo snel gaan lukken gezien de jaren met ervaring die ze achter lopen (inclusief een enorme database met codes).

Voor meer info: https://www.kickstarter.com/projects/sofabaton/sofabaton-x1 en http://www.sofabaton.com/welcome.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWOXVylKuBc8_8rDaWDVqyquaDg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mEikdpOpfxgYbKFPVHytXRlN.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4g85JIB2ZPgi5HicI1iYAOrvckI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5Tj2IkYGgmSeP4nsdtRjIS0O.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ichRR8sw6ttaCCjdfqBIttNG9eA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k0uSpFyfOLqGOASx0wYU6cvd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moBYBBQYgBVHD3XJCx1s48BpP6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/id1mqPvyY7enmylHStrizVF0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwRHVRiNzLK4KaCYdETCz5VAzH4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gZdvN5VGOIJK3CSxLPPgIhTg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPRGuXmmBU2PzTE9roKketBsxTU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZPv8SXEmpYGfnropMnequl4K.jpg?f=user_large

Er zijn ook al wat pre-production reviews te vinden op YT:

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 29-09-2021 12:56 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

vanaalten schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:49:
@nklerk misschien beter om er een los nieuw topic van te maken, want heeft verder niets met de Logitech serie te maken.
Helemaal mee eens! :)
Los daarvan... het ding zelf stuurt geen IR uit, dus dan moet je de charger/dock op zo'n plek neerzetten dat 'ie alle apparaten goed kan zien. Hier in huis niet bepaald handig te doen, dus de Yio remote is No voor mij...
Daarnaast qua knoppen en ergonomie ook geen succes hier... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Afgesplitst van [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]. Lijkt mij ook goed om hier een separaat topic van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:54
Waar ik een beetje van baal is dat al die alternatieven geen reguliere 0 t/m 9 knoppen meer hebben.
Terwijl ik die stiekem toch best vaak gebruik.
Zeker met F1 die zit op kanaal 14 of 404 (Ziggo Sport Racing) .. Ik zou niet weten hoe ik op 404 moet komen zonder die numerieke toetsen.
Nu werkt mijn Harmony 525 nog meer dan prima (toevallig vorig jaar eentje op de kop kunnen tikken die nog nieuwe in de verpakking zat.. dat was wel fijn na het overlijden van mijn oude 525 (na meer dan 10 jaar dienst te hebben gedaan) maar alvast iets achter de hand hebben is wel prettig.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@DonJunior Ik mag aannemen dat je wel favoriete zenders kan toevoegen aan het ding die je dan via het scherm snel kunt selecteren?

Dan nog snap ik dat je nummers wil selecteren. Maar er is hopelijk een duidelijk alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:06
DonJunior schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:15:
Waar ik een beetje van baal is dat al die alternatieven geen reguliere 0 t/m 9 knoppen meer hebben.
Zeker met F1 die zit op kanaal 14 of 404 (Ziggo Sport Racing) .. Ik zou niet weten hoe ik op 404 moet komen zonder die numerieke toetsen.
Nu werkt mijn Harmony 525 nog meer dan prima (toevallig vorig jaar eentje op de kop kunnen tikken die nog nieuwe in de verpakking zat.. dat was wel fijn na het overlijden van mijn oude 525 (na meer dan 10 jaar dienst te hebben gedaan) maar alvast iets achter de hand hebben is wel prettig.
Ik heb de Harmoy Elite en die heeft ook niet de knoppen voor kanalen daar liep ik ook een beetje mee voordat ik deze ging kopen maar omdat je in de touchscreen je eigen knoppen kunt instellen/ maken en zo kanalen kan bedienen werkt dat prima
Zit ook vaak op de sport zenders waarbij je 3 nummers moest intoetsen en nu is het 1 druk op de touchscreen virtuele knop en ben je klaar.
Je mist alleen je "satisfying feeling" om op de fysieke knoppen te drukken maar als je daaroverheen kan zetten you are good to go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Niet? je kan toch een Bookmark/Favorite toevoegen met logo? dan stel je die in om naar juiste kanaal te gaan en in het vervolg tik je alleen dat logotje aan

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@makooy @Jelte @d-vine Dat klopt dat dit kan.. maar als ik voor elke zender buiten de top10 een aparte knop moet maken dan wordt ik daar niet heel vrolijk van.
Dit met F1 was natuurlijk maar een voorbeeldje.. Ik heb ook kinderen en een vrouw.. die willen ook nog wel een s TV kijken en die kijken naar totaal andere zenders dan ik. Dan blijf ik bezig met programmeren. Dat was niet helemaal de opzet van de Harmony range. Het moest juist makkelijker worden.. niet met veel omwegen hetzelfde proberen te doen.

Heb voor nu nog maar eens een 525 van Marktplaats gescoord voor een paar tientjes.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-05 16:16
Interessant topic, heb me laatst al eens hier in verdiept. Zou best wat overhebben om de hele LH meuk te vervangen voor iets wat wél nog ontwikkelt wordt en bij voorkeur lekkere integratie heeft met bv. Home Assistant, maar er lijkt (nog) niet echt iets te zijn, zeker niet in Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 07:40
https://www.kickstarter.com/projects/marton/remote-two is ook een optie, mooi ding, wel duur.

Oh wacht, die was al vermeld.

Hij is wel Europees en HA ondersteuning staat op de planning @The_Admin

[ Voor 37% gewijzigd door TheFes op 05-10-2021 11:00 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:06
DonJunior schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:48:
@makooy @Jelte @d-vine Dat klopt dat dit kan.. maar als ik voor elke zender buiten de top10 een aparte knop moet maken dan wordt ik daar niet heel vrolijk van.
Dit met F1 was natuurlijk maar een voorbeeldje.. Ik heb ook kinderen en een vrouw.. die willen ook nog wel een s TV kijken en die kijken naar totaal andere zenders dan ik. Dan blijf ik bezig met programmeren. Dat was niet helemaal de opzet van de Harmony range. Het moest juist makkelijker worden.. niet met veel omwegen hetzelfde proberen te doen.

Heb voor nu nog maar eens een 525 van Marktplaats gescoord voor een paar tientjes.
Je hebt alle nummers gewoon op het touchscreen zitten om te bedienen.
Alleen druk je dan niet fysiek op een knop maar op je scherm, voelt anders en apart omdat je wat die knoppen gewend bent maar werkt hetzelfde.

Dus mijn standaard op het touchscreen zijn de nummers 0 tm 9
en als ik pagina verder ga dan kom ik in mijn favorieten lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
TheFes schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:59:
https://www.kickstarter.com/projects/marton/remote-two is ook een optie, mooi ding, wel duur.

Oh wacht, die was al vermeld.

Hij is wel Europees en HA ondersteuning staat op de planning @The_Admin
Moet zeggen dat ik 369 kickstarter prijs nou niet echt goedkoop vindt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
Er kwam zojuist een plekje vrij voor 1x SofabatonX1 voor 87,xx incl shipping dus de gok naar genomen.
Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:38
Ik zit met zelfde probleem. We kijken zo nu en dan nog wel eens naar TV opnames, en dan is het erg handig om bij reclames meteen 6 of 8 minuten door te 'spoelen'. De 'nieuwe generatie' AB's hebben steeds minder 'hard buttons'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05 21:48
makooy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:51:
Er kwam zojuist een plekje vrij voor 1x SofabatonX1 voor 87,xx incl shipping dus de gok naar genomen.
Ben benieuwd
Voor die prijs zou ik het ook zeker wel willen proberen. Eens in de gaten blijven houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
barrymossel schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Voor die prijs zou ik het ook zeker wel willen proberen. Eens in de gaten blijven houden.
Er is weer een plekje vrij: https://www.kickstarter.com/projects/sofabaton/sofabaton-x1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-05 21:54
Mijn elite heeft kuren... Dit is wel interessant. Hopelijk komen er nog meer plekjes vrij :+

Edit: dat was snel, voor HK$732 (€82) nu meegedaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nuevocasa op 05-10-2021 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
Nuevocasa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Mijn elite heeft kuren... Dit is wel interessant. Hopelijk komen er nog meer plekjes vrij :+
Mijne dus ook, zie makooy in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn infrarood Harmony hield er een tijdje geleden ook mee op.
Ik wilde toen een oplossing die ik in eigen hand kon houden qua configuratie.
En hij bestaat uit een smartphone met een IR oog. En een App die IRPlus-infrared heet.
Je kunt hem geheel aanpassen-eenmalig een uitzoekwerkje, dan erg fijn.
https://irplus-remote.github.io/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:23
Ik ben ergens bang dat er eigenlijk niet echt een Harmony vervanger zal komen. Harmony is niet heilig uiteraard, maar de support is gewoon meer dan goed. al die kleinere bedrijfjes die dit over gaan nemen, ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.

Was erg geinteresseerd in de Yio remote two, maar die doet voor zover ik kan zijn niet standaard IR. Dus moet je dan weer klooien met een module die dat uit zend als ik het goed begrijp.
Totaal niet handig omdat het neerzetten van zoiets dan weer nergens kan zonder dat het in de weg staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Arunia schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:57:
Ik ben ergens bang dat er eigenlijk niet echt een Harmony vervanger zal komen. Harmony is niet heilig uiteraard, maar de support is gewoon meer dan goed. al die kleinere bedrijfjes die dit over gaan nemen, ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.

Was erg geinteresseerd in de Yio remote two, maar die doet voor zover ik kan zijn niet standaard IR. Dus moet je dan weer klooien met een module die dat uit zend als ik het goed begrijp.
Totaal niet handig omdat het neerzetten van zoiets dan weer nergens kan zonder dat het in de weg staat.
Ook de X1 kan zover ik kan vinden ook niet zonder een hub. Zijn er voor mij dan al 2 die afvallen. Ik heb alleen IR nodig, m'n lampen op BLE/WiFi bedien ik wel met m'n phone.
Die hubs plaatsen ze in de video's altijd ergens op een tafeltje. Lijkt me erg handig, altijd een los kabeltje wat over de vloer loopt en een lelijk kastje wat op tafel ligt.. WAF van 0,0 hier in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
sverzijl schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:32:
[...]

Ook de X1 kan zover ik kan vinden ook niet zonder een hub. Zijn er voor mij dan al 2 die afvallen. Ik heb alleen IR nodig, m'n lampen op BLE/WiFi bedien ik wel met m'n phone.
Die hubs plaatsen ze in de video's altijd ergens op een tafeltje. Lijkt me erg handig, altijd een los kabeltje wat over de vloer loopt en een lelijk kastje wat op tafel ligt.. WAF van 0,0 hier in huis :)
Ik heb de hub in een kastje, alleen de IR blaster gericht op m'n tv op zo'n manier dat hij niet op valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Nuevocasa Maar volgens mij kan dat dan weer niet met de Yio. Dat is in ieder geval wat ik er over kan vinden. En om nu overal weer dingen op te plakken, maar aan de andere kant is dat het minst erge.

Ik verwacht echt dat de support voor apparaten niet van hetzelfde niveau is als wat Harmony heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Arunia schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:10:
@Nuevocasa Maar volgens mij kan dat dan weer niet met de Yio. Dat is in ieder geval wat ik er over kan vinden. En om nu overal weer dingen op te plakken, maar aan de andere kant is dat het minst erge.

Ik verwacht echt dat de support voor apparaten niet van hetzelfde niveau is als wat Harmony heeft.
Daarom heb ik nu de X1 besteld als mogelijke vervanger van mijn Harmony Elite. De ondersteuning vind ik er veelbelovend uitzien. Logitech heeft natuurlijk jaren ervaring en was erg goed. Dat zal idd moeilijk te evenaren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ze zijn misschien iets dommer, maar voor mijn gebruik ideaal:
https://www.oneforall.com/universal-remotes#/

Werkt wat ouderwets op basis van een database met codes en kan IR leren. Ik gebruik de versie met vier apparaat knoppen. Ook is er wel nog net wat extra over nagedacht. De volume-toetsen kunnen bijvoorbeeld ingesteld worden dat deze ongeacht de voorkeuze van apparaat altijd de versterker bedienen.

En dat voor nog geen twintig euro :). En de AB voelt niet goedkoop aan.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik vind zo'n hub juist ideaal. Zo hoef je niet te mikken met je afstandsbediening.

Ben nu wat verder in de X1 gedoken en die back knop voor het scherm is wel heel erg beroerd geplaatst. Daarnaast is het gebrek aan cijferknoppen voor mij niet echt een probleem, want zo vaak gebruiken we die toch niet. Maar wil je ze toch gebruiken dan moet je die uit een lelijke, ellenlange lijst halen. Mweh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
barrymossel schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:47:
Ik vind zo'n hub juist ideaal. Zo hoef je niet te mikken met je afstandsbediening.

Ben nu wat verder in de X1 gedoken en die back knop voor het scherm is wel heel erg beroerd geplaatst. Daarnaast is het gebrek aan cijferknoppen voor mij niet echt een probleem, want zo vaak gebruiken we die toch niet. Maar wil je ze toch gebruiken dan moet je die uit een lelijke, ellenlange lijst halen. Mweh.
Dat is idd wel een nadeel. Gelukkig gebruik ik zelf eigenlijk nooit de cijfer toetsen. Alleen die back knop is wel nadeel. Gebruik die volgens mij wel vaak. Maar voor deze prijs wil ik het apparaat wel proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb hem m'n pledge toch maar weer gecanceld. De app werkt voor geen meter. Over meerdere dingen niet goed nagedacht. Wel een mooie prijs. Maar ik blijf zolang wel bij m'n Harmony Hub + Companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
barrymossel schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:00:
Ik heb hem m'n pledge toch maar weer gecanceld. De app werkt voor geen meter. Over meerdere dingen niet goed nagedacht. Wel een mooie prijs. Maar ik blijf zolang wel bij m'n Harmony Hub + Companion.
Heb me er ook maar wat meer in verdiept en twijfel nu toch ook. Jammer dat het andere alternatief de YIO remote two zo duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

d-vine schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:20:
Ik heb de Harmoy Elite en die heeft ook niet de knoppen voor kanalen daar liep ik ook een beetje mee voordat ik deze ging kopen maar omdat je in de touchscreen je eigen knoppen kunt instellen/ maken en zo kanalen kan bedienen werkt dat prima
Zit ook vaak op de sport zenders waarbij je 3 nummers moest intoetsen en nu is het 1 druk op de touchscreen virtuele knop en ben je klaar.
Op het moment dat ik op een touchscreen moet gaan klooien haak ik meteen af! :P

Ik kan dan net zo goed met een smartphone en een of andere app gaan klooien... -O-
Je mist alleen je "satisfying feeling" om op de fysieke knoppen te drukken maar als je daaroverheen kan zetten you are good to go ;)
Nee, want het hele idee van een goede afstandsbediening is dat je alle knoppen op de tast/gevoel kan vinden en bedienen! :Y) 8) :*)

Voor mij moet een Logitech Harmony opvolger echt iets van een 525/555/650/665 look-a-like zijn! O+ :9~ _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@nero355 Daar ben ik het absoluut mee eens. De Harmony Touch vind ik nog steeds ruim minder dan de 885 welke we hebben gehad. Mede ook door het gebruik van het touchscreen. Vaak scroll je opzij in plaats van dat je drukt enzovoorts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Nuevocasa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:29:
[...]

Heb me er ook maar wat meer in verdiept en twijfel nu toch ook. Jammer dat het andere alternatief de YIO remote two zo duur is.
Over die nummertoetsen kan ik me wel heen zetten. Die gebruik ik alleen om snel te navigeren in de TV gids, maar aangezien wij tussen 1 en 32 blijven lukt dat ook wel op een andere manier.
Maar bijvoorbeeld ook een activity starten is net te omslachtig (meerdere klikken) en daar ga ik me aan irriteren.
Nu is 100 euro voor zo'n apparaat niet veel geld, maar wel voor een paper weight. 350 euro voor een afstandsbediening die maximaal 3 dagen batterijduur heeft vind ik momenteel gewoon te duur. Maar schijnbaar moeten er sowieso ergens concessies worden gedaan. Mijn voorkeur zou toch echt iets zijn zoals de Harmony Elite, maar dan sowieso zonder cloud en open API's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
barrymossel schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:52:
[...]

Over die nummertoetsen kan ik me wel heen zetten. Die gebruik ik alleen om snel te navigeren in de TV gids, maar aangezien wij tussen 1 en 32 blijven lukt dat ook wel op een andere manier.
Maar bijvoorbeeld ook een activity starten is net te omslachtig (meerdere klikken) en daar ga ik me aan irriteren.
Nu is 100 euro voor zo'n apparaat niet veel geld, maar wel voor een paper weight. 350 euro voor een afstandsbediening die maximaal 3 dagen batterijduur heeft vind ik momenteel gewoon te duur. Maar schijnbaar moeten er sowieso ergens concessies worden gedaan. Mijn voorkeur zou toch echt iets zijn zoals de Harmony Elite, maar dan sowieso zonder cloud en open API's.
Sluit ik me 100% bij aan.

Daarnaast gebruik ik die cijfers nu eigenlijk ook al nooit. Traditioneel tv kijken is begin dit jaar de deur uitgegaan en heb nu NLZiet. Cijfers werkt wel binnen die app maar gebruik het echt nooit.

Edit:
Heb mijn pledge ook maar geannuleerd. Hopelijk zijn er volwassenere alternatieven wanneer de ondersteuning van Logitech stopt. Dat moment zal een keer komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nuevocasa op 06-10-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

barrymossel schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:52:
Mijn voorkeur zou toch echt iets zijn zoals de Harmony Elite, maar dan sowieso zonder cloud en open API's.
Dat zou ik ook nog wel OK vinden, want laten we eerlijk zijn : Toen de Logitech Servers issues hadden werd zo'n Hub van de Elite ook meteen onbruikbaar gemaakt! :| :/

Maar dan moet de afstandsbediening zelf dus wel onafhankelijk zijn van een touchscreen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:50
Nuevocasa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

Daarom heb ik nu de X1 besteld als mogelijke vervanger van mijn Harmony Elite. De ondersteuning vind ik er veelbelovend uitzien. Logitech heeft natuurlijk jaren ervaring en was erg goed. Dat zal idd moeilijk te evenaren zijn.
Waar heb je die X1 gekocht? ben ook aan het kijken voor de vervangen van een harmony met hub
Blijkbaar ook een open API?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
NoFate schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Waar heb je die X1 gekocht? ben ook aan het kijken voor de vervangen van een harmony met hub
Blijkbaar ook een open API?
Heb je al wat terug gekeken in de topic? ;)
makooy in "[AB] Alternatieven voor Logitech Harmony"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja, ondertussen gevonde, heeft iemand de X1 al? is het mogelijk om de API documenten te sharen? zodat we kunnen starten met een HA integratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Ze moeten nog beginnen met het versturen van de X1. Ik ben ook benieuwd wanneer ze net verstuurd worden. Ik hoop dat de activiteiten van hetzelfde niveau gemaakt kunnen worden als bij Logitech en dat hun API een beetje deftig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
Laatste update van de X1:
https://www.kickstarter.c...registered_users#comments

If everything goes as planned, the estimated shipping date will be started from Jan. 16th, and we will ship continuously according to the pledge order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Ben echt benieuwd of het een goede opvolger gaat zijn...

Ik was al aan het kijken om een 2de hands hub te kopen voor de Logitech , puur om als reserve te houden , want de integratie in Home Assistant is super!! Gebruik het elke dag via Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
NoFate schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:15:
Ben echt benieuwd of het een goede opvolger gaat zijn...

Ik was al aan het kijken om een 2de hands hub te kopen voor de Logitech , puur om als reserve te houden , want de integratie in Home Assistant is super!! Gebruik het elke dag via Google
De Harmony Elite die ik gebruikte had kuren, wel inmiddels een andere op de kop getikt, vandaar de X1 besteld. Ben erg benieuwd. Was qua prijs niet heel veel dus gewoon de gok genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 14:06

Tijntje

Hello?!

Ben ook heel benieuwd en houd de Yio goed in de gaten.
Heb nu een Harmony Elite die ik koester. De Yio is interessant maar ik mis wel een hoop fysieke knoppen, de 0-9 heb ik nu ook niet maar de Elite heeft wel veel meer fysieke toetsen die je kan programmeren.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-05 22:09
De Harmony is af en toe terug te koop op Amazon aan normale prijzen.

Ik heb er een maand gelden nog 3 gekocht aan 199€/stuk op Amazon.es.

Momenteel staan ze terug aan 379€, maar als je Keepa erop zet krijg je automatisch een waarschuwing als ze zakken. Best ook Amazon Spanje selecteren in Keepa, daar zijn ze vaak het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
199 voor een harmony? Zoveel heb ik er toch niet voor betaald gehad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:05
NoFate schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:46:
199 voor een harmony? Zoveel heb ik er toch niet voor betaald gehad :-)
Voor de Elite wel denk. De Companion was goedkoper. Volgens mij heb ik meer dan 200 betaald😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Mijn Elite heb ik in 2017 gekocht voor € 159,- En mijn Companion (reserve voor het geval mijn Elite kapot gaat) vorig jaar voor € 145,-

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Op 2de hands kan je ze nog goedkoop vinden, eventueel nieuw batterij erin , kost maar een paar euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zodra de remote ook zelf IR gaat uitsturen wil ik er wel een hebben. Maar dat zal wel niet meer gaan gebeuren. Ik heb echt niks met die (voor mij) overbodige hub-oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
De hub is de reden waarom ik deze zal kopen :-)

Super interessant voor domotica oplossingen en dat je niet moet richten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

funske schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:23:
Mijn Elite heb ik in 2017 gekocht voor € 159,- En mijn Companion (reserve voor het geval mijn Elite kapot gaat) vorig jaar voor € 145,-
Die laatste weet ik zo gauw niet, maar de Elite klinkt als een Black Friday achtige aanbieding :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
nero355 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Die laatste weet ik zo gauw niet, maar de Elite klinkt als een Black Friday achtige aanbieding :?
Gekocht op 1ᵉ Kerstdag 2017 bij Amazon.de.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

funske schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:16:
Gekocht op 1ᵉ Kerstdag 2017 bij Amazon.de.
Ahh! Natuurlijk! Onze aanbiedingen expert! :*) _O_ d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:05
Nou zeker een nette prijs inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
nero355 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:06:
[...]

Ahh! Natuurlijk! Onze aanbiedingen expert! :*) _O_ d:)b
Was het altijd maar zo. Ik heb regelmatig dat ik dingen koop die later ineens een stuk goedkoper zijn. 8)7

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 10:56
Wanneer is die X1 te krijgen? Mijn Harmony touch is zojuist stuk gegaan, zie ook het Logitech Harmony topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
G.Scholtens schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:14:
Wanneer is die X1 te krijgen? Mijn Harmony touch is zojuist stuk gegaan, zie ook het Logitech Harmony topic
@makooy heeft het één pagina terug gepost: https://www.kickstarter.c...ofabaton-x1/posts/3417859

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 10:56
Jammer duurt dus nog even. Zal kijken of ik mijn Harmony kan maken en anders maar met de shield remote gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 11:59
Mijn Logitech Elite begint ook al wat keuren te krijgen.. ik ga dit topic dan ook even bookmarken en wacht jullie eerste reviews van de X1 af.

Net wat previews gezien en van wat ik daarin hoor / zie lijkt de X1 een goed alternatief. Enige wat ik denk ik wel ga missen zijn de fysieke knoppen voor HUE.

Ik lees wel in de FAQ dat HUE support er is in de final release; maar niet met fysieke knoppen zoals de Elite nu heeft onderin. Deze knoppen worden heel vaak gebruik aan onze kant; dimmen van de lampen bij TV kijken etc. Denk dat dit wel een gemis gaat zijn, maar natuurlijk even afhankelijk van hoe ze dit gaan toevoegen / integreren.

Als iemand de X1 heeft in April; ben ik direct benieuwd naar de review!

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 13:22
De Harmony Elite begint me te irriteren. Vooral de langzame response van het touch screen. Ook heeft hij af en toe kuren, als je een toets indrukt knippert het scherm even wit en dan blijft hij het commando van de laatst gedrukte toets spammen richting de base unit.

Als ik die Kickstarter pagina zo bekijk van de X1 SofaBaton X1 word ik wel enthousiast.

Ik hoor graag in dit topic wat jullie ervaringen zijn (vooral ook tov de Harmony Elite) als jullie ze binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

mathias82 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:34:
De Harmony is af en toe terug te koop op Amazon aan normale prijzen.

Ik heb er een maand gelden nog 3 gekocht aan 199€/stuk op Amazon.es.

Momenteel staan ze terug aan 379€, maar als je Keepa erop zet krijg je automatisch een waarschuwing als ze zakken. Best ook Amazon Spanje selecteren in Keepa, daar zijn ze vaak het goedkoopst.
Probleem daarmee is dat je natuurlijk niet weet wanneer Logitech de stekkers uit de servers trekt en de ontwikkeling van de app stopt om de remote te programmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Tijntje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:18:
[...]

Probleem daarmee is dat je natuurlijk niet weet wanneer Logitech de stekkers uit de servers trekt en de ontwikkeling van de app stopt om de remote te programmeren
Klopt helemaal. Ik vind het alleen zo vreemd dat ze terug te koop komen op Amazon. Nu 209€ op Amazon Frankrijk (https://www.amazon.fr/dp/B014GXQOJ2?psc=1)
In het verleden had Logitech ook al eens aangekondigd er volledig mee te stoppen en zijn ze er op terug gekomen. Wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
nee, dat was de API voor local connection :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
NoFate schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:24:
nee, dat was de API voor local connection :-)
Nee veel langer geleden, nog voor de Elite en de Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ah ok , ik gebruik vooral de HUB voor mijn Home Assistant, werkt super!
heb me er 1 2dehands gekocjt net, puur om resev te hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tijntje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:18:
Voor zover ik weet moeten we het met deze informatie doen wat dat betreft : nieuws: Logitech stopt met productie van Harmony-afstandsbedieningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

nero355 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:24:
[...]

Voor zover ik weet moeten we het met deze informatie doen wat dat betreft : nieuws: Logitech stopt met productie van Harmony-afstandsbedieningen :)
Ja de reputatie van Logitech is niet altijd even best op dat vlak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Vraagje, met een companion, zonder scherm... Kan je dan ook zo naar een specifiek toestel gaan om hem apart aan/uit te zetten?

Ik heb nu zelf de harmony met scherm, en soms als een activiteit niet goed gestart word, was het handig om iets handmatig aan/uit te zetten...

Kan dat ook met de companion?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:40
@NoFate Alleen via de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-05 15:08

aspellinside

Out Of Control

Heeft iemand z'n X1 al binnen toevallig?

Je kan hier je verzending volgen:
http://www.sofabaton.com/track/index.asp

Bij mij nog geen tracking number ingevuld.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
aspellinside schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:40:
Heeft iemand z'n X1 al binnen toevallig?

Je kan hier je verzending volgen:
http://www.sofabaton.com/track/index.asp

Bij mij nog geen tracking number ingevuld.
Bij mij ook nog niet. Staat op "Pending"

Wel laatst nog een gloednieuwe Harmony Elite gekocht als reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
jij hebt geld genoeg? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:04
Vandaag mijn Harmony Elite ook de geest gegeven mede door het stopzetten van verdere ontwikkeling is de Harmony lijn geen optie meer. Ik ben heer erg benieuwd naar de Sofabaton X1 en zag er op eBay al twee te koop staan voor uiteraard een hogere prijs richting de 180 euro excl verzending/invoerrechten.

Ik kan nog geen standaard beschikbaarheid zien wanneer deze te bestellen is, enkel dat de kickstarter serie nog onderweg is. Tot die tijd maar de gare app gebruiken en daarna remote van Nvidia Shield. :-(

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 24-05 22:58
Begrijp ik het goed dat die Sofabaton X1 geen hub heeft en alles (ir/wifi/bt) vanuit de AB zelf gestuurd wordt?
Dan kan je er dus geen IR-blasters mee gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Fire69 Als ie IR verzend kun je toch gewoon IR blasters gebruiken??

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
@Fire69 De U1 heeft geen hub, de X1 wel:
http://sofabaton.com/X1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Laatst online: 10:01
Waar kan je deze kopen, op amazon staat de X1 helemaal niet te koop..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Samplex schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:29:
Waar kan je deze kopen, op amazon staat de X1 helemaal niet te koop..
.. anders lees je gewoon het topic eerst even door??
Staat meerdere malen benoemd en zelfs enkele berichten boven je. 8)7

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 24-05 22:58
DonJunior schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:12:
@Fire69 Als ie IR verzend kun je toch gewoon IR blasters gebruiken??
Ja, maar dan moet ik eerst weer ergens een ontvanger aan de tv kwijt om het signaal te ontvangen en door te sturen naar versterker/STB.
Thanks, had ik compleet gemist...

Ik heb een aantal reviews bekeken maar geen kat die de activities bespreekt. Dat lijkt me toch wel belangrijk als je het als Harmony-vervanger wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Fire69 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:45:
[...]

Ja, maar dan moet ik eerst weer ergens een ontvanger aan de tv kwijt om het signaal te ontvangen en door te sturen naar versterker/STB.

[...]

Thanks, had ik compleet gemist...

Ik heb een aantal reviews bekeken maar geen kat die de activities bespreekt. Dat lijkt me toch wel belangrijk als je het als Harmony-vervanger wil verkopen.
Ah zo..
Ik heb nog een oude Harmony 525 (recent nieuw uit de doos gehaald omdat ik enkele jaren geleden er twee tegellijk op de kop kon tikken) maar ik gebruik een IR extender hiervoor. Die staat op mijn TV kast en stuurt het IR signaal door naar mijn receiver.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Laatst online: 10:01
@DonJunior ik zie het dus echt niet staan. Op de kickstarter site kan je ook niks aan klikken om m te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Samplex schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:48:
@DonJunior ik zie het dus echt niet staan. Op de kickstarter site kan je ook niks aan klikken om m te kopen..
Expected to be sold on Amazon in March 2022
bron: http://sofabaton.com/X1.html

En het betreft een kickstarter, dus het ding is nog twijfelachtig. Enkele items zouden zijn verstuurd maar het is niet zo dat je deze ergens bij een Mediamarkt kan oppakken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ja de productpagina staat.. het product nog niet.. zie de Q&A op Amazon:
Question:Is this a preorder? Why is the available date out to the middle of May?
Answer:Yes, the product is currently in pre-order and all stock is still on its way to Amazon. The latest is that the X1 remote is expected to be available in mid-April.
By SofaBaton Remotes SELLER on March 31, 2022

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-05 15:08

aspellinside

Out Of Control

Robbio85 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:12:
De Harmony Elite begint me te irriteren. Vooral de langzame response van het touch screen. Ook heeft hij af en toe kuren, als je een toets indrukt knippert het scherm even wit en dan blijft hij het commando van de laatst gedrukte toets spammen richting de base unit.

Als ik die Kickstarter pagina zo bekijk van de X1 SofaBaton X1 word ik wel enthousiast.

Ik hoor graag in dit topic wat jullie ervaringen zijn (vooral ook tov de Harmony Elite) als jullie ze binnen hebben.
Hij is er bijna (hoop ik):
NLHAG / Despatched to overseas 2022-04-04 05:13

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-05 16:16

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aidovive
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04-2024
Op zoek naar een alternatief voor de Harmony Elite. Maar met dit soort reviews zoek ik denk ik maar even verder... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
aidovive schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:57:
Op zoek naar een alternatief voor de Harmony Elite. Maar met dit soort reviews zoek ik denk ik maar even verder... :+
Dat ziet er idd niet goed uit. Maar ik ben toch benieuwd naar de bevindingen van de Tweakers in dit topic.

Ik erger me regelmatig aan het gebrekkige touchscreen op mijn Harmony Elite, dus een goede vervanger staat hoog op mijn lijst.

[ Voor 16% gewijzigd door Robbio85 op 20-04-2022 11:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:25
Ik heb er sinds kort een, en ik vreesde uiteraard ook voor een miskoop na alle reacties. Op dit moment gebruik ik een Logitech Harmony One Advanced, maar de knoppen beginnen na al die jaren toch wat minder goed te reageren, dus dat was de reden dat ik het er op gewaagd heb. Op basis van mijn eerste testen ben ik gelukkig toch aangenaam verrast. De mijne is geleverd net nadat er een nieuwe firmware update uitgekomen was, dus waarschijnlijk net op tijd.
Ik bedien er volgende toestellen mee:

Sony Bravia KDL32W4000 (ja, ik weet het, ik moet eens een nieuwe televisie aanschaffen :) )
Yamaha rx-681 receiver
Xiaomi Mi Box
Telenet tv-box

Ik heb alle 4 de apparaten kunnen koppelen (de Mi Box als 'NVidia Shield', en de Telenet tv-box als 'ziggo next'). De afstandsbediening werkt voor alle 4 de toestellen correct (ik heb de indruk dat de telenet tv-box iets minder vlot reageert op de commando's, maar ik moet nog wat beter testen).
Ik heb 2 activiteiten aangemaakt, en het starten van de activiteiten start netjes mijn toestellen op en zet ze op de juiste kanalen. Ook heb ik ingesteld dat mijn Mi Box altijd aan blijft, dat is dus ook mogelijk.

Dus al bij al lijkt het toch mogelijks een goede vervanger te worden voor de Harmony. De bediening van de Mi Box gaat er zelfs op vooruit. Er wordt gebruik gemaakt van bluetooth (denk ik toch, want ik koos eigenlijk voor IR verbinding, maar ik moest de sofabaton toch koppelen met de box via bluetooth), en de bediening is ongeloofelijk veel vlotter dan met de harmony.

Hoe de ervaringen zijn voor mensen die een modernere harmony remote (incl hub) durf ik niet te zeggen, want ik heb daar dan weer geen ervaring mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marsman82
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-05 07:48
Ik heb de sofabaton x1 vandaag binnen gekregen en kan als ervaren Harmony Elite (+hub) gebruiker melden dat de Soafabaton x1 echt een compleet drama is. Persoonlijk vind ik de Elite soms al buggy en qua geavanceerde instellingen al een stap terug in de tijd (met name qua snelheid en GUI), maar de sofabaton is van een totaal andere orde. De hub syncen is echt zoals je dat van Chinese producten gewend bent. Native Apple in-app pop-ups die opeens in Times New Roman zijn, je app 5 minuten met rust laten omdat je anders het synchronisatie/update proces verstoord en dan heb ik het nog niet over de Remote zelf. Het lettertype op het display is echt een tranentrekker (Times New Roman achting, zonder icoontjes) en niets dat lijkt op de plaatjes die je op de website / kickstarter ziet staan. De Remote voelt (zeker in verhouding) tot de Harmony elite erg goedkoop aan. Knoppen die je hoort kraken en aanvoelen als een magnetron uit de jaren 90. Settings vallen in het niet bij de mogelijkheden van de Harmony. Gelukkig heb ik “slechts” 90 usd betaald maar zelfs voor dit bedrag vind ik het echt een heel treurig product. Bespaar je de moeite en laat de Sofabaton X1 links liggen. Tenzij je een fan bent van Chinese meuk met buggy menu’s, synchronisatie processen die afgebroken worden en moeilijke stappen om een doodgewone Philips 65OLED854 te zoeken (ik heb uiteindelijk alleen de 65OLED804 als vergelijkbare tv kunnen vinden)

Mocht je die van mij willen overnemen neem dan gerust contact op :-)

[ Voor 5% gewijzigd door marsman82 op 20-04-2022 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsman82
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-05 07:48
Robbio85 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:01:
[...]

Dat ziet er idd niet goed uit. Maar ik ben toch benieuwd naar de bevindingen van de Tweakers in dit topic.

Ik erger me regelmatig aan het gebrekkige touchscreen op mijn Harmony Elite, dus een goede vervanger staat hoog op mijn lijst.
Dit was precies de reden dat ik de voor de Sofabaton was gegaan… flinke tegenvaller dus…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbio85
Dank voor jullie reacties. Na de bevindingen van @marsman82 gelezen te hebben houd ik mijn harmony elite toch nog maar even aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
De Yio heet nu schijnbaar Unfolded Circle?

Kost "maar" €449... Gaat mijn inziens nergens over voor een beperkte mobiele telefoon met een paar fysieke knoppen. Die natuurlijk ook binnen enkele jaren outdated is.

Is er niemand hier handig die gewoon een Logitech Harmony Companion kan namaken/verbeteren?
  • Fysieke knoppen
  • AB praat met hub via RF/bluetooth
  • Hub beschikt over RF/BT/Wifi/IR (al dan niet via IR blaster)
  • Snel!
  • Lokaal, dus geen cloud
  • Bij voorkeur verschillende AB's mogelijk (alleen knoppen met lange batterijduur en/of scherm met laadstation)
Zou er echt zo weinig animo voor zijn dat geen enkele serieuze partij hier aan wil werken? En zou dat dan door HDMI-CEC komen? Ik zou namelijk als redelijk blij zijn met fatsoenlijke HDMI-CEC ondersteuning. Alleen (de) KPN (STB) werkt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
barrymossel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:05:
De Yio heet nu schijnbaar Unfolded Circle?

Kost "maar" €449... Gaat mijn inziens nergens over voor een beperkte mobiele telefoon met een paar fysieke knoppen. Die natuurlijk ook binnen enkele jaren outdated is.

Is er niemand hier handig die gewoon een Logitech Harmony Companion kan namaken/verbeteren?
  • Fysieke knoppen
  • AB praat met hub via RF/bluetooth
  • Hub beschikt over RF/BT/Wifi/IR (al dan niet via IR blaster)
  • Snel!
  • Lokaal, dus geen cloud
  • Bij voorkeur verschillende AB's mogelijk (alleen knoppen met lange batterijduur en/of scherm met laadstation)
Zou er echt zo weinig animo voor zijn dat geen enkele serieuze partij hier aan wil werken? En zou dat dan door HDMI-CEC komen? Ik zou namelijk als redelijk blij zijn met fatsoenlijke HDMI-CEC ondersteuning. Alleen (de) KPN (STB) werkt niet mee.
Ik denk dat “gewoon” niet het juiste woord is. Er gaan enorm veel R&D in zitten wat een bedrijf wel moet kunnen betalen.

Ik heb gister de Sofabaton X1 binnen gekregen, zal hem over een paar weken gaan testen. Nu eerst thuis de verbouwing afmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:25
marsman82 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:48:
Ik heb de sofabaton x1 vandaag binnen gekregen en kan als ervaren Harmony Elite (+hub) gebruiker melden dat de Soafabaton x1 echt een compleet drama is. Persoonlijk vind ik de Elite soms al buggy en qua geavanceerde instellingen al een stap terug in de tijd (met name qua snelheid en GUI), maar de sofabaton is van een totaal andere orde. De hub syncen is echt zoals je dat van Chinese producten gewend bent. Native Apple in-app pop-ups die opeens in Times New Roman zijn, je app 5 minuten met rust laten omdat je anders het synchronisatie/update proces verstoord en dan heb ik het nog niet over de Remote zelf. Het lettertype op het display is echt een tranentrekker (Times New Roman achting, zonder icoontjes) en niets dat lijkt op de plaatjes die je op de website / kickstarter ziet staan. De Remote voelt (zeker in verhouding) tot de Harmony elite erg goedkoop aan. Knoppen die je hoort kraken en aanvoelen als een magnetron uit de jaren 90. Settings vallen in het niet bij de mogelijkheden van de Harmony. Gelukkig heb ik “slechts” 90 usd betaald maar zelfs voor dit bedrag vind ik het echt een heel treurig product. Bespaar je de moeite en laat de Sofabaton X1 links liggen. Tenzij je een fan bent van Chinese meuk met buggy menu’s, synchronisatie processen die afgebroken worden en moeilijke stappen om een doodgewone Philips 65OLED854 te zoeken (ik heb uiteindelijk alleen de 65OLED804 als vergelijkbare tv kunnen vinden)

Mocht je die van mij willen overnemen neem dan gerust contact op :-)
Ik ben het daar niet volledig mee akkoord. Ik heb geen apple, maar android, en de app werkte bij mij behoorlijk vlot. Bij eerste opstart kreeg ik melding dat ik een firmware upgrade moest doen, en deze duurde inderdaad 5 minuten, maar nadien zijn alle koppelingen met devices onmiddellijk gelukt, en ok de synchronisatie met de remote ging altijd vlot. Er is volgens mij inderdaad nog veel werk aan de software, en modern kan je die zeker niet noemen. Maar ik heb wel de indruk dat er aan gewerkt wordt, en het de goeie kant uitgaat. Die app boeit me (net zoals de harmony software) overigens niet zo heel erg, want ik wil net dat dit een eenmalige configuratie is, en dat je nadien de app niet meer nodig hebt. Als de configuratie werkt, dan mag dit voor mij oubollig zijn. Waar zeer zeker nog werk aan is, is het vinden van je device uit de lijst: je kan wel een merk kiezen, maar het type moet je exact intypen, en je ziet hier geen keuzelijst.
Aan software kan gewerkt worden, de hardware kan niet meer gewijzigd worden, dus dat vind ik veel belangrijker. Ik vind het vreemd dat @marsman82 daarover zeer negatief doet, want dat is zowat het enige waar de meesten op kickstarter net wel positief zijn. Wat goed en niet goed is, is uiteraard zeer subjectief, dus ofwel is marsman82 veel kritischer dan ik (en ben ik misschien te snel tevreden), dus daarom heb ik even snel een filmpje gemaakt zodat je zelf kan beoordelen:
sofabaton x1 remote
Ik wilde gisteren een filmpje maken waarbij ik de remote ook actief gebruik, inclusief tonen van televisie, maar daar merkte ik alvast een heel vreemd fenomeen: als ik filmde met mijn gsm, dan gaat mijn televisie niet aan/uit (de receiver en settopbox wel). als ik stopte met filmen ging alles meteen weer goed. Ik heb het verschillende keren getest, dus ik ben vrij zeker dat het filmen het goed versturen van de IR commando's blokkeerde, wat ik wel heel vreemd vind. Dat is alvast een knauw in het vertrouwen 8)7 Ik zal een dezer nog eens proberen om een gebruiksfilm te maken.
Ik moet marsman82 wel zeker bijspringen dat ik er ook niet de volle pot zou voor betalen. Op basis van de reacties op kickstarter heb ik ook het gevoel dat je een beetje geluk moet hebben met de hardware: bij sommigen werkt alles heel vlot, bij anderen niet. Ik heb het gevoel dat ik in de 1e groep gevallen ben.

Edit: waar bijvoobeeld zeker nog veel werk aan is, is het bewerken van individuele commandos van een (gedownloade) set. Je kan geen commando verwijderen (de power van 1 die ik gedownload had werkte niet, alle andere wel), of een commando enkel hernoemen zonder iets te wijzigen aan de IR codes die verstuurd moeten worden werkt niet. Dit is wat mij aan de software het meest stoort op dit moment

[ Voor 4% gewijzigd door schoene op 21-04-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
makooy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:11:
[...]

Ik denk dat “gewoon” niet het juiste woord is. Er gaan enorm veel R&D in zitten wat een bedrijf wel moet kunnen betalen.
Gewoon is altijd relatief inderdaad. Maar dat ze er niet in willen investeren (zoals Logitech) zou dan aangeven dat er te weinig animo voor is.
Toch zijn er best wat partijen die dit gat vanuit China willen opvullen, maar dat is het allemaal net niet. Tuya bijvoorbeeld (maar geen fysieke AB erbij, of BT ondersteuning) en nog zo'n China club waarvan ik niet op de naam kom.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton.

Voor Logitech Harmony is er [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle