Dit verhaal krijgt toch nog een staartje. Ik had de U2 al een tijd geleden teruggestuurd en mijn geld teruggekregen, maar Ik zag begin deze week toevallig een (oud) berichtje vanuit Sofabaton in mijn spambox staan waarin ze me aanboden om een gratis nieuwe U2 wilden toesturen omdat ze dachten dat ik een faulty device had gekregen.sverzijl schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:06:
Ik heb een paar weken gelden de Sofabaton U2 aangeschaft. In 1e instantie leek het erop dat het een redelijke vervanging was voor mijn huidige oude logitech Harmony One. Geen activiteiten, maar wel de mogelijkheid om macro's te programmeren.
Het configureren via de App was erg makkelijk en het laten toevoegen van een AB die nog niet in hun database stond was ook binnen een dag toegevoegd.
Echter na een aantal dagen werd soms geen IR of BT signaal meer uitgestuurd bij het drukken op welk van de knoppen dan ook. De ene keer wel, de andere keer niet (de U2 geeft met wat bewegende streepjes aan wanneer er een signaal verstuurd wordt. Dat deed hij 1 van de 3-4 keer dan niet). Dit probleem was na een tijdje weer verdwenen, maar kwam de dag erna weer terug. Na een factory reset en opnieuw programmeren was het probleem weer voor een paar dagen weg, maar uiteindelijk weer hetzelfde.
Support kwam ook niet met een oplossing, dus ik heb hem weer teruggestuurd.
Nu dus maar weer op zoek naar een alternatief.
Oh ja, wat me ook wel opviel is dat ik met deze AB veel meer moest richten op de apparatuur dan ik gewend was met de Harmony. Die kan ik op het plafond richten en dan nog komen de IR signalen aan. Als dat het enige probleem was had ik er nog wel mee kunnen leven, maar een knop indrukken en dan maar hopen dat ie het doet was het ook niet echt.
Ik heb deze vandaag binnen gekregen en alhoewel ik er nog maar weinig anders mee gedaan heb dan alleen de TV er weer op te configureren merk ik in ieder geval 1 heel groot verschil: De IR werkt VEEL en VEEL beter bij deze U2. Waar ik ook op richt, of dat nu het plafond is, de muur achter me of loodrecht op de grond, de IR signalen komen nog steeds aan. Dit is een wereld van verschil tov de vorige U2.
Ik ga hem dus nog maar eens een kans geven.