Vraagje voor de Sofabaton U2 gebruikers hebben jullie het over de versie 1 of versie 2 met backlite?
Ik heb de laatste besteld maar werkt ook nog niet naar behoren, ben de ochtend bezig geweest en mijn winst was dat ik me 25 jaar oude Technics versterker aankon zetten/ uit en volume +/- , dat deed mijn harmoney one ook. De ziggo mediabox next (niet mini) en LG CX oled TV krijg ik niet volledig aan de praat. Profielen van beiden staan wel in de app, maar werken niet naar behoren, de lerende functie vanaf de ziggo AB- sommige knoppen pakt ie wel en sommige helemaal nada.
Ik hoop dat ik iets over het hoofd zie en dat ik het werkend kan krijgen, iemand wellicht tips?.
Ik wil alle benodigde "general" knoppen (geen activity of opstart sequences of iets dergelijks) kan gebruiken, puur simpel gebruikgemak van de 3 tal apparatus.
Daarna zal ik bekijken of de AB lekker blijft werken of knoppen gaat vergeten of niet verzend, want ik ben in eerste instantie wel gecharmeerd van de U2 AB, voornamelijk voor de backlite en ligt lekker in de hand. Het beeldscherm is geen vereiste.
Oneforall zal anders mijn volgende stap zijn als deze niet naar behorend werkend krijg.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 2 dagen later...
Ik ben er erg blij mee, instellen wil ik zeker omschrijven als lastig, maar is 100% werkend te krijgen ook zeker met de veelzijdigheid van de AB. Backlit ook perfect, schermpje ok. Ik heb het hier dus over het 2025 model, backlite, betere IR en ook een verbeterde kwaliteit scroll wiel.
Ik heb nog wel even me logitech gebruikt voor een aantal aanvullende, lerende commando's waar de lerende functie met de ziggo next AB niet werkte. Wel dus uit de sofabaton database te halen. Ook een android media box werkt hiermee prima.
De App werkt alijd, verbinding met telefoon is 100% en de app bied voldoende mogelijkheden en omwegen voor het instellen.
Qua sequences is er het een en ander mogelijk met de macro's, dat werkt volgens youtube ook helemaal prima.
Wmb is de sofabaton U2 backlit de perfecte vervanger voor de logitech harmoney one, zeker gezien de prijs a €61,- op amazon.
En voor mij daarnaast ook een vereiste; fijne (backlit) knoppen en weinig of geen toch screen, bij voorkeur vervangbare batterijen.
Enige opmerking, je moet wel goed richten op je apparatus, maar ach dat ben ik inmiddels wel gewend
ps ik ben nog behoudens wb continuïteit van het gebruik , daarover lees ik ook genoeg op allerlei review forums.
Als ik me niet meer meld heb ik niks te klagen.
[
Voor 38% gewijzigd door
roycerolls op 30-12-2025 17:26
]