@NeoFoXikweethetbeter schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:31:
[...]
Ja sorry heb nog niet de moeite genomen om een review te schrijven. Daarvoor wil ik er iets meer ervaring mee hebben (spoiler: ATV bedienen via BT werkt niet feilloos).
Wat betreft de WAF: mijn vrouw wilde een Harmony-vervanger, ze vond de ATV remote eerst totaal geen optie, maar ze gebruikt nu alleen de ATV remote, ook voor Ziggo live tv (dus via de Ziggo Go app en niet zappen op de tv).
De Sofabaton is niet slecht, maar is naar mijn mening z'n geld niet waard.
De Sofabaton is niet bekend op Tweakers, dus een echte review kan ik niet geven, maar bij deze een update.
Na eerst de Samsung tv (IR) en de Apple TV (BT) te hebben geconfigureerd, had ik later receiver en (SA)CD speler als apparaat toegevoegd. De receiver was niet bekend in de Sofabaton database, maar met de originele afstandsbediening kon ik toch de IR commando's leren, en kon ik alle apparatuur met de Sofabaton bedienen. Dat leek goed, want daarvoor had ik zo'n duur apparaat aangeschaft.
Echter, het plezier was van korte duur. De X1s had steeds vaker problemen met het bedienen van de Apple TV (en die bediende ook de Samsung tv als ik niet DVB-C keek). Dat hij eerst een BT connectie moest maken vond ik geen probleem, dus 2 keer drukken voordat een serie op pauze staat zie ik niet als probleem. Maar tig keer drukken, en dan niks, dat is ergernis. Dan deden bijvoorbeeld de up & down toets het wel, maar play/pauze en links & rechts niet, terwijl de Apple TV "toetsenbord verbonden" zei. Dat soort onlogische dingen. O, en de Sofabaton hub led knipperde ook, maar dan toch ging de bediening niet goed. Zelfs het volume veranderen van de Samsung tv (speciaal daarvoor ingesteld op IR ipv via BT en HDMI-CEC) ging soms niet meer.
Toen de X1s gisteravond in een boot-loop terecht kwam, heb ik alles opgepakt en in de doos gedaan en teruggestuurd. Een afstandsbediening van 200 euro moet het doen, en moet niet irriteren.
Jammer maar helaas. Hopelijk heb ik binnen 14 dagen mijn geld terug.
:strip_exif()/f/image/hoVz4sL9H3S9OeWZQUoJUQVp.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/aai6tIr3nk2K3sUBHgypGlD7.png?f=user_large)