Mooi, dan ga ik er over een half jaartje nog eens naar kijken(als de kinderziektes er hopelijk uit zijn, en m’n huidige Harmony het nog zo lang volhoudtDonderstraaltje schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:28:
[...]
Yes, initieel was dat niet het plan maar nu wel.
Meen dat je de output kan instellen alleen ik heb de mijne nog altijd niet aan de gang gekregen.
Is in de laatste firmware 1.5.2 als preview beschikbaar. Het is alleen nog wel een keuze tussen IR versturen via de Remote 2 óf via de Dock. Kan (nog) niet via beide tegelijk verzonden worden.sverzijl schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:08:
Begrijp ik nu goed dat de Remote 2 wel een eigen IR heeft (en dat het niet via de hub hoeft) ?
Dat vastlopen is inderdaad vaker aan de orde, zie dat vaker langskomen op Discord. Ervaar dat hier (gelukkig) niet en draait hier soepel. 1-2 keer per dag ‘timed out’ melding maar die levert voor mij geen probleem op want de commando’s worden wel goed en compleet uitgevoerd.ArniD schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:55:
Ik heb zelf ook de Remote 2 (overgenomen van een Tweaker).
Ervaar zelf wel regelmatig crashes en dat de remote zelf gewoon volledig vastloopt.
Nog niet geprobeert op de remote helemaal te resetten, ga ik doen als ik daar wat rustiger voor kan zitten.
Hoop dat je probleen van vastlopers spoedig opgelost zijn/worden
Ik heb zelf de folded circle remote ook nog niet, maar is het een idee om een nieuw topic specifiek voor deze remote te openen?
Helpt misschien ook voor de zichtbaarheid op tweakers van deze remote
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Leuk idee!Tijntje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:06:
Ik heb zelf de folded circle remote ook nog niet, maar is het een idee om een nieuw topic specifiek voor deze remote te openen?
Zijn er ook nog betaalbare afstandsbedieningen of kom je dan toch altijd wel uit op eentje van 400+?
Ik zoek er een die mijn tv, versterker, Google Chromecast tv 4k en ziggo+kpn kastje kan bedienen.
Ia dat überhaupt mogelijk?
Zou graag van 4 naar 1 afstandsbediening willen gaan.
Allemaal poets pas erop met scènes hoeft voor mij niet perse
Wel graag eentje met redelijke knoppen (niet te klein) en niet te zwaar lompe afstandsbediening
Ik zoek er een die mijn tv, versterker, Google Chromecast tv 4k en ziggo+kpn kastje kan bedienen.
Wel graag eentje met redelijke knoppen (niet te klein) en niet te zwaar lompe afstandsbediening
Ik heb precies dezelfde vraag.NicoHF schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 17:36:
Zijn er ook nog betaalbare afstandsbedieningen of kom je dan toch altijd wel uit op eentje van 400+?
Een afstandsbediening van >€150,- is met 3 kinderen onder de 10 jaar totaal niet ideaal. De Logitec Ultimate heeft het nog geen jaar vol gehouden.
Dat moet kunnen met zoiets als de oude Logitech Harmony Remote i.c.m. de HubNicoHF schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 17:36:
Hoe wil je dan schakelen tussen al die kastjesZou graag van 4 naar 1 afstandsbediening willen gaan.
Het gebruik van Activiteiten is juist super handig :
- Alle benodigde apparaten worden aangezet en op de juiste Inputs en dergelijke gezet
- Op het moment dat je van Ziggo naar KPN gaat dan wordt de eene UITgezet en de andere AANgezet
- Word je slaperig dan ram je op de UIT knop en gaat ALLES wat AAN stond meteen UIT
NOFI, maar dat is een kwestie van opvoeden of simpelweg de kids hun eigen cheapass LCD TV geven op hun eigen/gezamenlijke (speel)kamerjdenijs schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:03:
Een afstandsbediening van >€150,- is met 3 kinderen onder de 10 jaar totaal niet ideaal.
De Logitec Ultimate heeft het nog geen jaar vol gehouden.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De Harmany wordt verschrikkelijk veel geld voor gevraagd zag ik.nero355 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 01:24:toon volledige bericht
[...]
Dat moet kunnen met zoiets als de oude Logitech Harmony Remote i.c.m. de Hub
[...]
Hoe wil je dan schakelen tussen al die kastjes
Het gebruik van Activiteiten is juist super handig :
- Alle benodigde apparaten worden aangezet en op de juiste Inputs en dergelijke gezet
- Op het moment dat je van Ziggo naar KPN gaat dan wordt de eene UITgezet en de andere AANgezet
- Word je slaperig dan ram je op de UIT knop en gaat ALLES wat AAN stond meteen UIT
[...]
NOFI, maar dat is een kwestie van opvoeden of simpelweg de kids hun eigen cheapass LCD TV geven op hun eigen/gezamenlijke (speel)kamer
Schakelen gewoon met een knop.
Bv klop versterker en dat je dan de versterker kan bedienen.... Gewoon simpel maar doeltreffend.
Maar als er betaalbare opties zijn om met scènes te werken ja natuurlijk graag die opties er dan bij
Heb echt geen zin om veel geld aan een afstandsbediening uit te geven, zijn er echt geen goede afstandsbedieningen voor paar tientjes die dat kan?
De reden dat ik ook een goedkopere zoek is zodat ik niet zo bang hoeft te zijn als er drinken gemorst wordt door visite bv
Is die Sofabaton dan wat? niet een heel smart ding maar goedkoop genoeg dat het het overwegen waard is en in kinderhanden geen kostbaar vervangopdracht wordt. Als de YIO niet uitgekomen had dan was dat mijn opvolger geweest.
Voor de YIO; zit nog steeds op Kodi support te wachten dan heb ik wat om uit te testen...
Voor de YIO; zit nog steeds op Kodi support te wachten dan heb ik wat om uit te testen...
Kodi Support bestaat niet : Die gebruikt gewoon Microsoft MCE Remote commando'sDonderstraaltje schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:02:
Als je een model kan vinden dat zich voor kan doen als zo'n oude Philips MCE Remote uit dit setje bijvoorbeeld : https://www.salondigital....a_multimedia_receptor.jpg
Dan zou je in principe moeten hebben wat je zoekt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
https://www.unfoldedcircle.com/software-roadmapnero355 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:40:
[...]
Kodi Support bestaat niet : Die gebruikt gewoon Microsoft MCE Remote commando's
Als je een model kan vinden dat zich voor kan doen als zo'n oude Philips MCE Remote uit dit setje bijvoorbeeld : https://www.salondigital....a_multimedia_receptor.jpg
Dan zou je in principe moeten hebben wat je zoekt
"Kodi integration" komt eraan, was een kickstarter promise.
Gaat verder dan standaard IR support en gaat over ethernet.
Moet je wel aanzetten in Kodi; https://wako.app/kodi-remote-control/
Kijk hier heel erg daaruit want dat gaf oa de doorslag voor aankoop; confirmed via Discord
Hier zit ik ook op te wachten! Heel erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken😃Donderstraaltje schreef op donderdag 28 december 2023 @ 00:06:
[...]
https://www.unfoldedcircle.com/software-roadmap
"Kodi integration" komt eraan, was een kickstarter promise.
Gaat verder dan standaard IR support en gaat over ethernet.
Moet je wel aanzetten in Kodi; https://wako.app/kodi-remote-control/
Kijk hier heel erg daaruit want dat gaf oa de doorslag voor aankoop; confirmed via Discord
Waar gebruik jij allemaal Kodi voor?ArniD schreef op donderdag 28 december 2023 @ 00:16:
[...]
Hier zit ik ook op te wachten! Heel erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken😃
Ik hier ook om TV te kijken;
Heb een leuk abbo via Ziggo en betaal nog ~5 euro per maand minder omdat ik geen huur eettop box heb; die htpc betaald zich terug.
Kan nog opnemen, bewaren, automatisch reclames filteren, etc etc; dus heel erg benieuwd hoe TV werkt.
En het werkt ook veel en veel beter dan welke Ziggo box dan ook; plus al jaren low power (15 watt! eat that Horizonbox). Feitelijk levert die HTPC mij gewoon geld op of kost op z'n minst niks.
Maar het is ook mijn blu-ray speler; ja aan streaming diensten doe ik niet want ik kijk bijna geen series en films. Dat wat ik kijk zijn klassiekers en heb ik veelal op DVD/Blu-ray. Zelfs het menu werkt perfect in Kodi.
Alleen mijn probleem is dus oa dat die mee remotes niet meer nieuw geproduceerd worden en NOS van eBay relatief snel kapot gaan; de latere kun je niet openmaken om te fixen; verslijt er al jaren 1 per half jaar (batterij vervangen halen ze niet). Weet niet waarom dit is want heb zat oudere remotes die nog prima werken na al die jaren.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor series en films. Niet voor TV. Want heb geen tv abonnement.Donderstraaltje schreef op donderdag 28 december 2023 @ 00:31:toon volledige bericht
[...]
Waar gebruik jij allemaal Kodi voor?
Ik hier ook om TV te kijken;
Heb een leuk abbo via Ziggo en betaal nog ~5 euro per maand minder omdat ik geen huur eettop box heb; die htpc betaald zich terug.
Kan nog opnemen, bewaren, automatisch reclames filteren, etc etc; dus heel erg benieuwd hoe TV werkt.
En het werkt ook veel en veel beter dan welke Ziggo box dan ook; plus al jaren low power (15 watt! eat that Horizonbox). Feitelijk levert die HTPC mij gewoon geld op of kost op z'n minst niks.
Maar het is ook mijn blu-ray speler; ja aan streaming diensten doe ik niet want ik kijk bijna geen series en films. Dat wat ik kijk zijn klassiekers en heb ik veelal op DVD/Blu-ray. Zelfs het menu werkt perfect in Kodi.
Alleen mijn probleem is dus oa dat die mee remotes niet meer nieuw geproduceerd worden en NOS van eBay relatief snel kapot gaan; de latere kun je niet openmaken om te fixen; verslijt er al jaren 1 per half jaar (batterij vervangen halen ze niet). Weet niet waarom dit is want heb zat oudere remotes die nog prima werken na al die jaren.
Vooral gewoon benieuwd wat de mogelijkheden zijn, kan je op de afstandsbediening door je media browsen of toetsenbord commando's doorvoeren? Zou wel het een en ander verbeteren. Het is hem nu net niet.
Via de webinterface kan dat, dus in theorie ook via de remote. Wat ze gaan maken geen idee dat wordt afwachten. Hoop ergens van wel.ArniD schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:19:
[...]
Vooral gewoon benieuwd wat de mogelijkheden zijn, kan je op de afstandsbediening door je media browsen of toetsenbord commando's doorvoeren? Zou wel het een en ander verbeteren. Het is hem nu net niet.
Ik vermoed ook zo iets.Donderstraaltje schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:43:
[...]
Via de webinterface kan dat, dus in theorie ook via de remote. Wat ze gaan maken geen idee dat wordt afwachten. Hoop ergens van wel.
Ee staat ook in de roadmap dat je de AB kan toevoegen als bluetooth AB bij o.a Android TV devices (ik heb een Nvidia Shield). Duimen dat er snel iets komt.
https://github.com/unfold...and-bug-tracker/issues/78ArniD schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:49:
[...]
Ik vermoed ook zo iets.
Ee staat ook in de roadmap dat je de AB kan toevoegen als bluetooth AB bij o.a Android TV devices (ik heb een Nvidia Shield). Duimen dat er snel iets komt.
Hier is de voortgang in te zien, via discord vernomen dat ze er nog helemaal niet aan begonnen zijn.
Zelf tevens een request toegevoegd voor mijn muziek server/streamer te supporten (niet Roon based).
Het is dat ik amper coden kan anders had ik zelf de Kodi versie "geport", wil als iemand wat hulp wilt bieden het wel proberen.

Wat gedateerde screenshots maar geeft een beetje aan wat het doet.
Ben naar een dedicated muziekserver gegaan omdat Kodi daar nu niet echt top voor is.
[ Voor 4% gewijzigd door Donderstraaltje op 05-01-2024 16:55 ]
Ah balen dat ze het weer uitgesteld hebben.
Troost is wel dat hij nu stabieler lijkt na de laatste update.
Troost is wel dat hij nu stabieler lijkt na de laatste update.
Ik gebruik daar het volgende voor :Donderstraaltje schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:54:
Zelf tevens een request toegevoegd voor mijn muziek server/streamer te supporten (niet Roon based).
- Raspberry Pi 3B
- AUX van een oude AIWA Stereo
- RaspBian/Raspberry Pi OS
- Mopidy
- Mopidy MPD plug-in.
- Mopidy JellyFin plug-in.
- Mopidy MusicBox webGUI plug-in.
En om het geheel te bedienen voldoet dan elke browser of eventueel een Android/iOS app of een applicatie zoals Cantata onder elke Linux distro
Hier een Zenith; https://innuos.com/zenith/nero355 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:38:
[...]
Ik gebruik daar het volgende voor :
- Raspberry Pi 3B
- AUX van een oude AIWA Stereo
- RaspBian/Raspberry Pi OS
- Mopidy
- Mopidy MPD plug-in.
- Mopidy JellyFin plug-in.
- Mopidy MusicBox webGUI plug-in.
En om het geheel te bedienen voldoet dan elke browser of eventueel een Android/iOS app of een applicatie zoals Cantata onder elke Linux distro
Hiermee kan ik CD's rippen (heb onnoemelijk veel CD's uit een ander tijdperk) welke dan op de server gezet worden en gebackupped. Automatisch voorzien van info en covers. Doet ook streaming services maar daar moet ik nog naar kijken.
Werkt ook wel via een browser alleen dat is niet wat ik wil vanuit mijn luie stoel (maar wel mooi!), werkt ook via apps op iOS en Android (ook zeer mooi). Maar ik ga niet continue met telefoon doorgeven of mensen toegang geven tot mijn netwerk. https://innuos.com/innuos2-0-sense-app/. Dit kost wat alleen 3 jaar terug lang niet zo veel als nu, ook hier weer verdubbeld die prijzen!. Kwam een keer voor een leuk prijsje op mijn pad anders wellicht toch wat anders gekozen.
Het is feitelijk een gui op allemaal opensource spul, dus vrij makkelijk iets voor te maken, alleen ik weet niet hoe te programmeren. Zou dit wel willen leren maar dan moet iemand mij op weg helpen. Wel aanleg voor alleen nooit van gekomen.
Heb buiten dit en Roon om nog niks gevonden wat werkt zoals ik wil. Want als Innuos dit uitfasseerd komt er denk ik geen nieuwe Innuos met deze prijzen.
Hier een Harmony Ultimate One die al zeker een jaar of 8? meegaat. Ik kijk met angst en beven uit naar het moment dat deze het begeeft gezien er schijnbaar geen alternatief is. Met vrouw en kinderen werkt dit perfect met een Apple TV, PS5, Xbox, Ziggo box en Switch.
Dat ze daar zoveel geld voor durven te vragen!

Dat soort produkten zou ik echt meteen overslaan :
- Overpriced.
- Hoop "Audiofiele" onzin die nergens op slaat !!
IMHO geen ramp als het om zo'n apparaat gaatMaar ik ga niet continue met telefoon doorgeven of mensen toegang geven tot mijn netwerk.
De setup die ik eerder noemde is echt super makkelijk te configurerenHet is feitelijk een gui op allemaal opensource spul, dus vrij makkelijk iets voor te maken
Ik zou zeggen ga er wat mee doen, want als je echt aanleg ervoor hebt dan is het zonde om daar niks mee te doen!alleen ik weet niet hoe te programmeren. Zou dit wel willen leren maar dan moet iemand mij op weg helpen. Wel aanleg voor alleen nooit van gekomen.
Voor de eerder genoemde setup niet nodig trouwens!
Roon draait geloof ik op een € 100 of zelfs minder kostend apparaatje dus als ik toch zoiets wil hebben dan neem ik die welHeb buiten dit en Roon om nog niks gevonden wat werkt zoals ik wil.
Server ook? Alleen de player lukt met raspi's en cd ripping is een harde eis van me.nero355 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:37:
[...]
Roon draait geloof ik op een € 100 of zelfs minder kostend apparaatje dus als ik toch zoiets wil hebben dan neem ik die wel
Ik heb een upgraded ouder model weten te kopen voor 150 euro van dat merk, heeft alleen niet die fancy case en voeding. Ben nu beetje bij beetje dat ding aan het upgraden plus omdat het x86 is kan het prima over naar wat dan ook. Speelt nu al met betere geluidkwaliteit dan enkele raspi hats van 50 euro welke ik ook heb getest. Je mag me altijd PM'en welke kant die hobby uitgaat
Maar dan blijft het punt dat buiten Roon er nu niks voor op de remote is. En weet je wat verdomde grappig is? De server software welke ik gebruik was ook ooit van Logitech (aangekocht https://www.mysqueezebox.com/download)... ze zijn echt goed in het killen van topproducten daar. Dus voorlopig laat ik het zo ff draaien en houd de integrations in de gaten. Maar de ontwikkeling gaat nog niet echt hard en het voelt allemaal erg buggy nog. De Losse MCE remote vervangen werkt ook nog niet; https://github.com/unfold...nd-bug-tracker/issues/148
Zit er bijna aan te denken als mijn huidige remote het begeeft er eentje van marktplaats te trekken waar het voor @shoombak waarschijnlijk ook op uit gaat draaien als ze niet snel een beetje de vaart in de ontwikkeling krijgen.
Ik dacht altijd dat je die ook gewoon zelf kan draaien : https://roon.app/en/downloadsDonderstraaltje schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:51:
Server ook? Alleen de player lukt met raspi's en cd ripping is een harde eis van me.
Verder zie ik daar allemaal dingen staan die verdacht veel op mijn geheel GRATIS te draaien setup lijken ?!
Als je CD's echt kwalitatief wilt rippen dan is voor zover ik weet https://www.exactaudiocopy.de/ nog steeds "the way to go"
Zie ook : download: Exact Audio Copy 1.6
Een beetje "NUC" achtig kastje kost ook zoiets en IMHO is hetgene wat zij kant en klaar verkopen ook niet meer dan dat waardIk heb een upgraded ouder model weten te kopen voor 150 euro van dat merk, heeft alleen niet die fancy case en voeding.
Ben nu beetje bij beetje dat ding aan het upgraden plus omdat het x86 is kan het prima over naar wat dan ook.
Ik dacht ook een dure HAT nodig te hebben, maar gek genoeg hoor ik totaal geen overbodige ruis in mijn setup dus ik vind het wel best zoSpeelt nu al met betere geluidkwaliteit dan enkele raspi hats van 50 euro welke ik ook heb getest.
Een andere optie zou zijn om de boel Optisch naar een Versterker te sturen en dan iets van een Intel Atom NUCje te gebruiken.
Cantata onder Linux kan je als het goed is ook met een MCE Remote besturenMaar dan blijft het punt dat buiten Roon er nu niks voor op de remote is.
En laat het dan toevallig ook nog zo zijn dat er Intel NUCjes zijn met een CIR Ontvanger die de MCE signalen kan ontvangen!
Hehehe! Inderdaad !!!En weet je wat verdomde grappig is?
De server software welke ik gebruik was ook ooit van Logitech (aangekocht https://www.mysqueezebox.com/download)... ze zijn echt goed in het killen van topproducten daar.

In de tussentijd is die software trouwens doorontwikkeld als Community Project dus je moet dan alleen nog zelf de hardware erbij blijven verzinnen...
In alle eerlijkheid : Ik heb echt heel weinig vertrouwen in al deze alternatieve opties, maar stiekem blijf ik wel hopen dat er uiteindelijk iets op de markt komt wat WEL een optie kan worden...Dus voorlopig laat ik het zo ff draaien en houd de integrations in de gaten.
Maar de ontwikkeling gaat nog niet echt hard en het voelt allemaal erg buggy nog.
De Losse MCE remote vervangen werkt ook nog niet; https://github.com/unfold...nd-bug-tracker/issues/148
Dat is IMHO ook gewoon de beste optie, maar het vinden van een normaal persoon die geen woekerprijs ervoor vraagt is dan de grootste uitdaging...Zit er bijna aan te denken als mijn huidige remote het begeeft er eentje van marktplaats te trekken waar het voor @shoombak waarschijnlijk ook op uit gaat draaien als ze niet snel een beetje de vaart in de ontwikkeling krijgen.

Wil het topic niet laten ontsporen, maar ik heb toch iets in een heel andere orde staan hier en je zou het haast moeten aanhoren. Lijkt op dit; YouTube: Wyred 4 Sound Music Server review
Optisch wil ik niet eens aan beginnen (capped op 24/96), heb nu zo eentje mocht je willen weten; https://www.amanero.com Stuurt een 24/192 signaal over coax naar mijn receiver, maar kan ook nog i2s (32/384), optisch (24/96) en AES (24/192). Ruis heb ik ook niet maar een detailwinst (bij hogere bitrates) maar bovenal vloeit de muziek ook echt. Als je dacht dat elke digitale oplossing hetzelfde is heb je het mis. Maar dat heeft inderdaad geen 3000 euro te kosten. En om te hobbyen/testen wil ik ook nog de clocks gaan upgraden; voor een paar tientjes heb je significant betere uitsturing van het signaal. Kosten upgrades so far; 100 euro.
De kunst zit hem erin om software te vinden die en remote aan te sturen is en mij bevalt; getest zijn o.a. Kodi, Daphile, Gentooplayer, MoOde, JPlay, Ampache en Volumio. Volumio is zo'n beetje de enige waar ik echt op termijn nog naar wil kijken zodra mijn reviewexemplaar niet meer ondersteund wordt; krijg nog altijd updates na 3 jaar.
Dit spulletje wil ik naast mijn setup aansturen met een remote, maar niet de MCE remote als je dat bedoeld. Er is grappig genoeg een Kodi addon die exact doet wat ik wil en dat lijkt geport te kunnen gaan worden. Ik hoop dat er iemand hier (of een dedicated topic, anyone?) kan zeggen wat ik nodig heb of welke cursus ik moet volgen om voor de remote te kunnen programmeren.
Toevallig op dit topic uitgekomen, en {opnieuw} een Unfolded Circle gereserveerd (eerste gebeurde lang geleden en de bevestiging is ofwel in spam terechtgekomen ofwel heb ik em in een onbewaakt moment gedelete...). Benieuwd naar de verdere ervaringen (en mocht er iemand hier er een op overschot hebben, ben ik zeker geïnteresseerd)
There is new Remote Two firmware!
Release 1.6.0toon volledige bericht
Breaking changes
Changed IR code format for toggle & sequence codes. This should not affect many users, since this was a hidden feature only mentioned in the API.
The | separator is now used for two PRONTO toggle codes.
The + separator is used for IR sequences of 2 or more codes.
Manually added IR code sequences must be changed to use the + separator.
Added
Additional infrared codesets for set-top boxes and generic TV codesets for: Mitsubishi, Panasonic, Philips, Sharp
Settings option to always show battery percentage on the remote.
Android TV integration: more app mappings, launch Max, Spotify, Steam Link, Videoland, Ziggo (thanks to Lars-' contribution).
Fixed
Sporadic system crashes related to key presses.
IR toggle-bit support logic for RC-5, RC-6, RC-MM 32bit (Nokia32) protocols (#126, #129, #148, #234).
Allow saving of activities and macros containing deleted entities (#208).
Clear activity cache when editing activity group (#225).
UI fixes and improvements:
Unresponsive buttons after closing an activity.
Inconsistent behaviour for unavailable entity for key select vs tap.
Command execution loop when command fails.
Wait for previous command ACK before sending new command.
Language text retrieval.
Web-configurator fixes and improvements:
Resource upload: invalid image freezes & crashes web app (#232).
Scrolling through available entities list resets to top (#242).
Disable entity configuration if integration is disconnected.
Confirmation dialogs for resetting button- and UI-mappings.
Roon integration: disable album art image logging to prevent blocking, improved zone subscription logic.
Home Assistant integration: reconnect to HA server after changing driver configuration, improved reconnection logic (#243).
Changed
Home-Assistant integration: unlimited reconnection attempts by default (#263).
Enhanced logging of activity groups and IR toggle-bits.
Linux kernel update and keypad driver.
Als ik tijd heb ergens komende week wil ik wel een topic speciaal voor deze remote maken...Release 1.6.1
Fixed
Backup restore of larger custom IR codesets fails because of size limit.
Core-API: retrieve dock status LED brightness setting. Web-configurator will be fixed in a future update.
[ Voor 8% gewijzigd door Donderstraaltje op 10-01-2024 19:11 ]
Even afkloppen maar met update 1.6.0 lijken de vastlopers inderdaad verholpen te zijn!
om welke afstandsbediening gaat dit?Donderstraaltje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:29:
There is new Remote Two firmware!
[...]
[...]
Als ik tijd heb ergens komende week wil ik wel een topic speciaal voor deze remote maken...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Release 1.6.4
Heb nog niet echt aan een topic aanmaken gedacht, lag hier een griepje uit te zweten afgelopen dagen.Addedtoon volledige bericht
Activity groups: New option for switching activities: "Run modified off sequence" (#64).
Run the original off-sequence of the old activity and dynamically filter out power-off commands.
Web-configurator: configure, check and install Remote Two software updates (#274).
Dynamic power toggle feature in remote-entity. Automatically add a POWER_TOGGLE command if the IR dataset has POWER_ON and POWER_OFF commands.
Fixed
Web-configurator:
Show correct dock status LED brightness value (#178).
Available entities not shown in last setup-flow step.
Backup: Show status display for backup and restore operations.
Integration drivers: _subscribeevents message sequence order after authentication (#272).
Entity group toggle only toggles the first entity in the group (#279).
Activity group shows the set default options for "Remove delays after turn-on commands" and "turn-off unused entities" instead of an empty setting.
Web-configurator dock handling:
Show correct version number after firmware update (#179).
Improved error handling if firmware update failed (#54, #184).
Show dock release notes if a new update is available.
Clicking on the available dock firmware update notification opens the dock information and doesn't automatically trigger the update anymore.
Activity states are lost when editing an activity group (#225).
Ik heb een nieuw topic genaakt; Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Geen hoogstandje maar even alles gebundeld zodat het voor nieuwe gebruikers een beetje te volgen is. Zoek wel mede auteurs die dieper in de materie zitten / meer energie krijgen van een topic bijhouden!
Geen hoogstandje maar even alles gebundeld zodat het voor nieuwe gebruikers een beetje te volgen is. Zoek wel mede auteurs die dieper in de materie zitten / meer energie krijgen van een topic bijhouden!
verkeerde topic
[ Voor 99% gewijzigd door Donderstraaltje op 09-03-2024 20:11 ]
Kan iemand mij vertellen of het glasvezel kastje van KPN ook samenwerkt met de Sofabaton 1Xs?
Bij mijn Harmony Elite krijg ik dit nl. niet voor elkaar.
Ik neem aan dat de de set top box bedoelt?Tim45 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:03:
Kan iemand mij vertellen of het glasvezel kastje van KPN ook samenwerkt met de Sofabaton 1Xs?
De versie met infrarood AB verwacht ik dat goed gaat.
De versie met bluetooth AB mogelijk niet (maar toch zou ik die versie graag willen hebben
De Bluetooth versie kan volgens mij wel werken, zie onderstraande, maar is minder simpel.
https://forum.kpn.com/kpn...tv-box-584133/index2.html
Iemand al een SwitchBot remote geprobeerd? Ben benieuwd of deze als fatsoenlijke opvolger voor de Harmony kan werken. Ik lees her en der van wel (bijvoorbeeld op iCulture), maar ik mis een goeie recensie.
Iemand ervaring met deze https://www.bol.com/nl/nl...verseel/9200000072822007/
Hoe makkelijk is het om activities te maken, zodat bv ook de goede hdmi ingang geselecteerd wordt?
Ik heb als versterker nog een oude denon prm 915r, die heeft wel infrarood maar is een oud beestje. De LH kent hem wel maar of deze dat ook doet?
Hoe makkelijk is het om activities te maken, zodat bv ook de goede hdmi ingang geselecteerd wordt?
Ik heb als versterker nog een oude denon prm 915r, die heeft wel infrarood maar is een oud beestje. De LH kent hem wel maar of deze dat ook doet?
@teapot
Daar wordt een snel reagerende Support genoemd dus stuur die gewoon een e-mail met de vraag of ze jouw Versterker in hun database hebben staan
De meesten daar lijken ook positief over het ding te zijn dus het is wel een gokje waard
Daar wordt een snel reagerende Support genoemd dus stuur die gewoon een e-mail met de vraag of ze jouw Versterker in hun database hebben staan
De meesten daar lijken ook positief over het ding te zijn dus het is wel een gokje waard
Ik kreeg inderdaad vlug een reactie maar wat me tegenvalt is dat ze niet alleen mn Denon niet kennen, maar ook de LG A1 65 niet en dat is toch een redelijk populair model.
Edit: het valt me behoorlijk tegen, ik heb ze een lijst met mn 3 devices gestuurd, kpn box, lg a1 en mn oude denon maar van letterlijk alles willen ze fotos en serienummers niet alleen van het apparaat zelf maar ook van de afstandsbediening. Ben ik wel even bezig mee dus dat gaat op de lange baan.
Edit: het valt me behoorlijk tegen, ik heb ze een lijst met mn 3 devices gestuurd, kpn box, lg a1 en mn oude denon maar van letterlijk alles willen ze fotos en serienummers niet alleen van het apparaat zelf maar ook van de afstandsbediening. Ben ik wel even bezig mee dus dat gaat op de lange baan.
[ Voor 46% gewijzigd door teapot op 19-07-2024 13:47 ]
Leek me mooi alternatief voor b.v Logitech Harmony maar zie veel negatieve berichten hier en daar vooral voor hifi apparatuurposttoast schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:57:
Iemand al een SwitchBot remote geprobeerd? Ben benieuwd of deze als fatsoenlijke opvolger voor de Harmony kan werken. Ik lees her en der van wel (bijvoorbeeld op iCulture), maar ik mis een goeie recensie.
Nou dit klinkt alsof ze jouw apparatuur maar al te graag willen gaan toevoegen en met jouw gegevens mogelijk a snel de juiste stappen kunnen ondernemen hier voor.teapot schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:00:
Ik kreeg inderdaad vlug een reactie maar wat me tegenvalt is dat ze niet alleen mn Denon niet kennen, maar ook de LG A1 65 niet en dat is toch een redelijk populair model.
Een LG A1 die er nog niet in zit? Dat ding is harstikke veel verkocht. Ook de kpn box is nou niet echt een zeldzaam iets.ucsdcom schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:45:
[...]
Nou dit klinkt alsof ze jouw apparatuur maar al te graag willen gaan toevoegen en met jouw gegevens mogelijk a snel de juiste stappen kunnen ondernemen hier voor.

in december 2023 met de black friday deals overgestapt naar Ziggo, gaven 12(!) maanden korting op het duurste abo, incl. gratis tv pakket(sport totaal voor mij), dus dat was 39 euro per maand, topdeal.wilvanwil schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:32:
[...]
We zijn een maandje verder, ik ben zeer tevreden, geen enkele issue. Signalen nog steeds sterker dan mijn vorige a.b. De Youfone tv a.b. is sowieso niet fijn, de knoppen lopen in elkaar over waardoor je soms net de verkeerde indrukt, home ipv pijltje bijvoorbeeld. Enige is dat de knoppen van de Sofabaton klikken, 2 kliks per keer dat je een knop indrukt. Ik heb er geen last van, maar vind het niet nodig. Als je ASMR's van klikkende afstandsbedieningen maakt, dan moet je deze zeker hebben![]()
Signing off, succes verder een ieder.
Doordat bij Ziggo er veel geforceerd wordt qua instellingen, was mijn Sofabaton alweer buiten gebruik... vooral omdat ik mijn Ziggo niet kon laden in de Sofabaton, en m'n receiver niet uit kon met de Ziggo a.b. Het cec signaal deed wel mijn tv uitzetten, maar niet mijn receiver.
En na bellen in november geen goeie deal bij de retentie afdeling, dus over naar Budget dit keer.
Budgets Arris streamer lijkt geen cec signaal af te geven(mocht jij weten dat het wel kan, let me know!), dus gaat niet alles met 1 druk op de knop uit helaas.
Heb wel voor de Arris 5202 die ik heb de juiste devices kunnen vinden/combineren zodat ik nu wel 1 a.b. kan gebruiken.
Als ik de Arris 5202 laad werkt het niet voldoende. Maar als ik zoek naar Arris, en dan de 2 versies van de Arris 2952 download en combineer, kan ik alles naar behoren bedienen. Fijn, 1 a.b.!
Begrijp ik hieruit dat je Ziggo nooit meer aan de gang hebt gekregen op de Sofabaton? Ook niet door handmatig de ir of Bluetoothsignalen in te stellen?wilvanwil schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:49:
[...]
in december 2023 met de black friday deals overgestapt naar Ziggo, gaven 12(!) maanden korting op het duurste abo, incl. gratis tv pakket(sport totaal voor mij), dus dat was 39 euro per maand, topdeal.
Doordat bij Ziggo er veel geforceerd wordt qua instellingen, was mijn Sofabaton alweer buiten gebruik... vooral omdat ik mijn Ziggo niet kon laden in de Sofabaton, en m'n receiver niet uit kon met de Ziggo a.b. Het cec signaal deed wel mijn tv uitzetten, maar niet mijn receiver.
En na bellen in november geen goeie deal bij de retentie afdeling, dus over naar Budget dit keer.
Budgets Arris streamer lijkt geen cec signaal af te geven(mocht jij weten dat het wel kan, let me know!), dus gaat niet alles met 1 druk op de knop uit helaas.
Heb wel voor de Arris 5202 die ik heb de juiste devices kunnen vinden/combineren zodat ik nu wel 1 a.b. kan gebruiken.
Als ik de Arris 5202 laad werkt het niet voldoende. Maar als ik zoek naar Arris, en dan de 2 versies van de Arris 2952 download en combineer, kan ik alles naar behoren bedienen. Fijn, 1 a.b.!
Want ik zit toevallig laatste weken erg naar de X1S te kijken om Samsung-tv, Apple-TV én de Ziggo-Next ab’s te vervangen. Die eerste 2 zullen prima werken maar ik kom op het internet vrijwel niets tegen over ervaringen met Ziggo Next dus wellicht net op tijd jouw post gevonden
Dennisdn schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:52:toon volledige bericht
[...]
Ik heb de u2. Eigenlijk ging ik er destijds van uit dat je ook bluetooth signalen zou kunnen leren, maar met die van mij kan dat dus niet. Weet niet of andere ab's dat wel kunnen.... (ir geen probleem om te leren)
Maar dan ben je overgeleverd aan wat er in de database staat en of dat te combineren is.
Nu heb ik Ziggo niet meer, kan het nu niet meer testen, als ik in de sofabaton database kijk vind ik niet veel Ziggo, helemaal niks bij bluetooth , wel bij ir. Maar mogelijk staat er iets zonder Ziggo,maar wel de juiste streamer /settopbox? Weet niet welk merk /model het is. Weet ook niet meer of de Ziggo ab alleen bluetooth is? Mogelijk heb ik mn sofabaton daarom niet kunnen gebruiken, weet het ff niet meer.
De Ziggo ab werkt op zich fijn, maar kon dus niet mn receiver uitzetten, alleen tv ging uit via cec. (met de ab van Ziggo), dus met de sofabaton deed ik alleen de receiver uit. En dus 2 ab's, boehhh
Dus even dubbelchecken of die Ziggo idd alleen bluetooth signalen geeft, en of die next mini ook onder een ander merk beschikbaar is, en dan in de database zoeken van Sofabaton.
Mocht je dat willen dubbelchecken, laat maar weten, de app van Sofabaton werkt soepel iig
Begrijp ik hieruit dat je Ziggo nooit meer aan de gang hebt gekregen op de Sofabaton? Ook niet door handmatig de ir of Bluetoothsignalen in te stellen?
Want ik zit toevallig laatste weken erg naar de X1S te kijken om Samsung-tv, Apple-TV én de Ziggo-Next ab’s te vervangen. Die eerste 2 zullen prima werken maar ik kom op het internet vrijwel niets tegen over ervaringen met Ziggo Next dus wellicht net op tijd jouw post gevonden
Mijn HaArmony hub heeft kuren Wifi en Bluetooth werken niet of intermeitterend.
Dus ik wil eigenlijk een betaalbare opvolger hebben die vergelijkbare dingen kan als ik met de Harmony kon.
Ik heb de Sofabaton X1 gezien maar die is >200
of de open circle maar dat is ook best ene dure
En schijnt niet echt geweldig te zijn wat instellen aan gaat!
IK heb hier nu een stuk of 6 activiteiten die prima werkten met de harmony maar nu ineens kuren hebben.
Het moet wel ook bluetooth ondersteunen. Want mijn VEra4K+ remote is BT
Dus ik wil eigenlijk een betaalbare opvolger hebben die vergelijkbare dingen kan als ik met de Harmony kon.
IK heb hier nu een stuk of 6 activiteiten die prima werkten met de harmony maar nu ineens kuren hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door mrbert op 21-03-2025 10:08 ]
mrbert
Ik denk niet dat de gouden tip hier komt want er is totaal geen vervanger voor de harmonymrbert schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:59:
Mijn HaArmony hub heeft kuren Wifi en Bluetooth werken niet of intermeitterend.
Nee, dat is erg jammer en een gemiste kans.
Mijn strategie is om meerdere harmony's op voorraad te hebben.
Momenteel gebruik ik 2 touch's, altijd 1 aan de lader.
En ik heb er 1 als reserve.
Mijn strategie is om meerdere harmony's op voorraad te hebben.
Momenteel gebruik ik 2 touch's, altijd 1 aan de lader.
En ik heb er 1 als reserve.
Ik heb toch wel het idee dat de Sofabaton hoge ogen gooit in dit opzicht. Waarom is het volgens jou geen vervanger?Deldenaar schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:04:
[...]
Ik denk niet dat de gouden tip hier komt want er is totaal geen vervanger voor de harmony
V.w het niet fatsoenlijk kunnen programmeren van activities in de U1 remoteposttoast schreef op zondag 27 april 2025 @ 00:28:
[...]
Ik heb toch wel het idee dat de Sofabaton hoge ogen gooit in dit opzicht. Waarom is het volgens jou geen vervanger?
Maar de Sofabaton x1s zou een heel stuk beter zijn maar lees ook hierover veel verschillende verhalen...
[ Voor 17% gewijzigd door Deldenaar op 28-04-2025 18:13 ]
Let op:
Dit topic is voor de alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton.
Voor Logitech Harmony is er [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Dit topic is voor de alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton.
Voor Logitech Harmony is er [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle