[AB] Alternatieven voor Logitech Harmony

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:59
Wat me opvalt is dat eigenlijk ook "alternatief" het niet haalt bij Harmony. Nu is de kwaliteit van de Harmony ook niet altijd om over naar huis te schrijven. Een afstandsbediening is ook weer niet iets wat je elk jaar koop en dergelijke, dus op een gegeven moment zal Logitech er niet de kosten uit kunnen halen op lange termijn.

Waar het hem meestal wel aan schort is eigenlijk de immense database van Logitech en het instellen werkt verder best goed via de software.

Logitect zou eigenlijk gewoon een dure en goedkope afstandsbediening moeten hebben en deze jaren later nog steeds verkopen. Ik vind zelf de Touch rottiger in gebruik dan de 885 die we hadden waar de knoppen minder van werden. Touch voor belangrijke knoppen resulteert bij mij altijd in swipen naar het volgende blad. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53
barrymossel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:05:
Is er niemand hier handig die gewoon een Logitech Harmony Companion kan namaken/verbeteren?
  • Fysieke knoppen
  • AB praat met hub via RF/bluetooth
  • Hub beschikt over RF/BT/Wifi/IR (al dan niet via IR blaster)
  • Snel!
  • Lokaal, dus geen cloud
  • Bij voorkeur verschillende AB's mogelijk (alleen knoppen met lange batterijduur en/of scherm met laadstation)
Zou er echt zo weinig animo voor zijn dat geen enkele serieuze partij hier aan wil werken? En zou dat dan door HDMI-CEC komen? Ik zou namelijk als redelijk blij zijn met fatsoenlijke HDMI-CEC ondersteuning. Alleen (de) KPN (STB) werkt niet mee.
Dit is overigens een groot gebrek aan de sofabaton X1 vind ik: de hub verstuurt geen commando's met RF: enkel IR/BT/Wifi. Maar de gebrekkige HDMI-CEC is ook voor mij de reden waarom ik op zoek ga naar zulke remotes. Als HDMI-CEC beter zou werken, dan hebben we dit allemaal niet nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsman82
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-05 07:48
schoene schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:23:
[...]

Ik ben het daar niet volledig mee akkoord. Ik heb geen apple, maar android, en de app werkte bij mij behoorlijk vlot. Bij eerste opstart kreeg ik melding dat ik een firmware upgrade moest doen, en deze duurde inderdaad 5 minuten, maar nadien zijn alle koppelingen met devices onmiddellijk gelukt, en ok de synchronisatie met de remote ging altijd vlot. Er is volgens mij inderdaad nog veel werk aan de software, en modern kan je die zeker niet noemen. Maar ik heb wel de indruk dat er aan gewerkt wordt, en het de goeie kant uitgaat. Die app boeit me (net zoals de harmony software) overigens niet zo heel erg, want ik wil net dat dit een eenmalige configuratie is, en dat je nadien de app niet meer nodig hebt. Als de configuratie werkt, dan mag dit voor mij oubollig zijn. Waar zeer zeker nog werk aan is, is het vinden van je device uit de lijst: je kan wel een merk kiezen, maar het type moet je exact intypen, en je ziet hier geen keuzelijst.
Aan software kan gewerkt worden, de hardware kan niet meer gewijzigd worden, dus dat vind ik veel belangrijker. Ik vind het vreemd dat @marsman82 daarover zeer negatief doet, want dat is zowat het enige waar de meesten op kickstarter net wel positief zijn. Wat goed en niet goed is, is uiteraard zeer subjectief, dus ofwel is marsman82 veel kritischer dan ik (en ben ik misschien te snel tevreden), dus daarom heb ik even snel een filmpje gemaakt zodat je zelf kan beoordelen:
sofabaton x1 remote
Ik wilde gisteren een filmpje maken waarbij ik de remote ook actief gebruik, inclusief tonen van televisie, maar daar merkte ik alvast een heel vreemd fenomeen: als ik filmde met mijn gsm, dan gaat mijn televisie niet aan/uit (de receiver en settopbox wel). als ik stopte met filmen ging alles meteen weer goed. Ik heb het verschillende keren getest, dus ik ben vrij zeker dat het filmen het goed versturen van de IR commando's blokkeerde, wat ik wel heel vreemd vind. Dat is alvast een knauw in het vertrouwen 8)7 Ik zal een dezer nog eens proberen om een gebruiksfilm te maken.
Ik moet marsman82 wel zeker bijspringen dat ik er ook niet de volle pot zou voor betalen. Op basis van de reacties op kickstarter heb ik ook het gevoel dat je een beetje geluk moet hebben met de hardware: bij sommigen werkt alles heel vlot, bij anderen niet. Ik heb het gevoel dat ik in de 1e groep gevallen ben.

Edit: waar bijvoobeeld zeker nog veel werk aan is, is het bewerken van individuele commandos van een (gedownloade) set. Je kan geen commando verwijderen (de power van 1 die ik gedownload had werkte niet, alle andere wel), of een commando enkel hernoemen zonder iets te wijzigen aan de IR codes die verstuurd moeten worden werkt niet. Dit is wat mij aan de software het meest stoort op dit moment
Ik kan het niet oneens zijn met je review :)
Mijn verwachtingen waren wellicht te hoog gespannen en de gebruikservaring is daarom enorm tegengevallen. Ik had gehoopt op een product dat enigzins af is (ook qua software), wat eenvoudig in gebruik zou zijn en qua look en feel van deze tijd. Wellicht heb ik me te weinig verdiept in het ontwikkelproces waar Sofabaton nog middenin zit.

Het thuisfront ga ik niet vermoeien met een uitleg over een afstandsbediening en dat is met dit exemplaar echt nodig. Ik kan me voorstellen dat er mensen positief zijn over look en feel van de remote zelf, ik ben echter niet onder de indruk van de kwaliteit. Het scherm zit gauw onder de vingerafdrukken en met name de 4 punts toets voelt erg cheap aan. Als ik de knop naar boven indruk hoor ik soms 1 en soms 2 klikjes, alsof ik 2 knoppen indruk. Als je de remote oppakt en je wil iets op het scherm, dan moet je eerst aan het wieltje draaien en hopen dat je in het juiste menu zit. Of op de onbereikbare backknop drukken die totaal onlogisch is gepositioneerd (boven aan de remote). Dit alles vind ik voor een product dat in 2022 wordt geleverd echt heel treurig, helemaal als je dat vergelijkt met een standaard afstandsbediening van bijvoorbeeld een Shield, Philips of Apple TV. Ik heb jaren lang gebruik gemaakt van de OneForAll (Kameleon 6 en de Xsight) en dat zijn beide betere en gebruiksvriendelijkere afstandsbedieningen dan de Sofabaton. Het verschil is alleen dat de OFA's 17 en 12 jaar geleden al ontworpen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

barrymossel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:05:
Is er niemand hier handig die gewoon een Logitech Harmony Companion kan namaken/verbeteren?
  • Fysieke knoppen
  • AB praat met hub via RF/bluetooth/infrarood
  • Hub beschikt over RF/BT/Wifi/IR (al dan niet via IR blaster)
  • Snel!
  • Lokaal, dus geen cloud
  • Bij voorkeur verschillende AB's mogelijk (alleen knoppen met lange batterijduur en/of scherm met laadstation)
Zou er echt zo weinig animo voor zijn dat geen enkele serieuze partij hier aan wil werken?
Het probleem is dat geen één bedrijf het simpelweg als een "service" product wil verkopen en gelijk zo nodig idioot veel winst wil maken op elk mogelijk product... }:| :F

Daarnaast heb ik het idee dat men ook dit soort producten onder het mom van "Dumbing down" van de markt haalt, want stel je voor dat je meer dan één hersencel nodig hebt om iets te begrijpen en in te stellen! :X :(
En zou dat dan door HDMI-CEC komen? Ik zou namelijk als redelijk blij zijn met fatsoenlijke HDMI-CEC ondersteuning. Alleen (de) KPN (STB) werkt niet mee.
Heel dat HDMI-CEC is wat mij betreft net als DLNA zoals ik dat noem "A good idea gone wrong!" en zal voor mij nooit een fatsoenlijke vervanger van een Logitech Harmony Remote zijn!

Welk model dan ook... :)
barrymossel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:23:
Gewoon is altijd relatief inderdaad. Maar dat ze er niet in willen investeren (zoals Logitech) zou dan aangeven dat er te weinig animo voor is.
Gierigheid/Hebberigheid van de bedrijven is IMHO een groter probleem! -O-
Toch zijn er best wat partijen die dit gat vanuit China willen opvullen, maar dat is het allemaal net niet. Tuya bijvoorbeeld (maar geen fysieke AB erbij, of BT ondersteuning) en nog zo'n China club waarvan ik niet op de naam kom.
Als je het netwerkverkeer van een Tuya (OEM) product hebt gezien dan wil je echt geen Tuya meuk in huis hebben! :X

Pure spyware troep! :| :/
schoene schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:27:
Maar de gebrekkige HDMI-CEC is ook voor mij de reden waarom ik op zoek ga naar zulke remotes. Als HDMI-CEC beter zou werken, dan hebben we dit allemaal niet nodig
Het enige HDMI-CEC apparaat dat een beetje ergens op lijkt is de Nvidia Shield TV reeks waar je een beetje het een en ander kan aanpassen, maar dan moeten de andere apparaten uiteraard ook een beetje meewerken... :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:43
nero355 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:26:
[...]

Het enige HDMI-CEC apparaat dat een beetje ergens op lijkt is de Nvidia Shield TV reeks waar je een beetje het een en ander kan aanpassen, maar dan moeten de andere apparaten uiteraard ook een beetje meewerken... :+
Ik ben recent begonnen om te testen wat CEC kan. Niet zo veel blijkbaar.
Mijn tv-box heeft een BT-afstandbediening. Daarmee kan mjn TV en versterker aan/uit zetten, maar voor volume moet ik naar mijn TV mikken want daarvoor gebruikt hij IR 8)7
En als ik het smart-gedeelte van de TV wil gebruiken moet ik de AB van de TV erbij nemen. :|

Onhandig maar bruikbaar. Maar als ik mijn projector wil gebruiken...
Dan moet ik dus ook nog de AB van de projector erbij nemen. En zet ik mijn TV uit, dan wordt de rest ook afgesloten!

Compleet nutteloos dus zonder Harmony :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Een echt goed alternatief voor de Logitech Harmony bestaat volgens mij niet.
Wij hadden een Logitech Harmony 1000.

Een goed compromis was voor ons de All In One Essence Combi 4. Veel eenvoudiger maar werkt verrassend goed. Waarbij je ook activiteiten kunt programmeren. De Harmony wordt niet meer gemist.

https://www.oneforall.com/universal-remotes#

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIE8W0vKfTK_l5PDCRC_uZMUG2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JoKtNmgUrwsT4j0XQRn9uhN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:31
Ik had de harmony vooral ook om de hub met de integratie in Home Assistant :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CR2032 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:57:
Dat zeg je goed, want dat is dit ding :
Een goed compromis was voor ons de All In One Essence Combi 4. Veel eenvoudiger maar werkt verrassend goed. Waarbij je ook activiteiten kunt programmeren. De Harmony wordt niet meer gemist.

[Afbeelding]
IMHO ook niet! :| :/

Geen display om aan te geven in welke Activiteit je zit of welk Apparaat je op dat moment aanstuurt is gewoon een NO GO voor mij als 555/650/665 eigenaar! ;)

Om over de behoeftes van de Elite + Hub eigenaren maar te zwijgen... :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:49

[Afbeelding]
Maar die zend alleen maar IR uit? Bij mij staat de apparatuur namelijk in een kast.

Edit: En het niet hoeven richten is ook erg fijn

[ Voor 3% gewijzigd door Woudtwe op 23-04-2022 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 23:51:
[...]

Dat zeg je goed, want dat is dit ding :

[...]

IMHO ook niet! :| :/

Geen display om aan te geven in welke Activiteit je zit of welk Apparaat je op dat moment aanstuurt is gewoon een NO GO voor mij als 555/650/665 eigenaar! ;)

Om over de behoeftes van de Elite + Hub eigenaren maar te zwijgen... :X
Geen display is voor ons geen gemis. Je klikt op de One for All en de activiteit start direct. En anders klik je nog een keer. Ze bieden ook een gratis app als hulp om alles goed in te stellen.
Wij missen de Logitech Harmony niet meer ook al kon die meer. Het gebruiksgemak is goed met een grote database van ondersteunde devices. Daarnaast is er ook een learn function.

Enige nadeel is dat het alleen IR is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pGWPyGmJL4mmjmhCtGyrwtV8_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yv9NFSoE4TxBZS8SnaBqGZkY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CR2032 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:45:
Geen display is voor ons geen gemis. Je klikt op de One for All en de activiteit start direct. En anders klik je nog een keer.
Hoe bedien jij dan een los apparaat :?

En hoe weet je in welke Activity je zit als je er meer wilt dan dat er LEDjes zijn :?
Ze bieden ook een gratis app als hulp om alles goed in te stellen.
Ik hoef gewoon crApps voor dit soort dingen op mijn telefoon! :/

Een fatsoenlijke applicatie op mijn PC of Laptop word ik veel blijer van : Beter overzicht en meer opties! :Y)

Wat ik wel een gat in de markt vind : Een Linux versie van een dergelijke applicatie!
Ik probeer namelijk Windows vooral als een Gaming OS te zien de laatste jaren, want voor al het andere heb ik het niet meer nodig :)
Wij missen de Logitech Harmony niet meer ook al kon die meer. Het gebruiksgemak is goed met een grote database van ondersteunde devices. Daarnaast is er ook een learn function.

Enige nadeel is dat het alleen IR is.
Tja, voor mij is het dus geen gebruiksvriendelijk apparaat door de tekortkomingen t.o.v. een Harmony 525/555/650/665 of laat staan de Elite + Hub combo die anderen gebruiken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
nero355 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:02:
[...]

En hoe weet je in welke Activity je zit als je er meer wilt dan dat er LEDjes zijn :?

[...]
Ik denk dat veel mensen een afstandsbediening alleen voor media gebruiken. Dus door wat er afgespeeld wordt, weet je welke activity actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
barrymossel schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:43:
[...]

Ik denk dat veel mensen een afstandsbediening alleen voor media gebruiken. Dus door wat er afgespeeld wordt, weet je welke activity actief is.
Dat denk ik ook. Maar het feit dat het enkel IR is vind ik toch ook een serieus gemis.
Onze TV hangt aan de muur met een gat erachter en alle apparatuur staat in de kamer erachter. Met enkel IR zijn we hier dus niks. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Fire69 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:48:
[...]

Dat denk ik ook. Maar het feit dat het enkel IR is vind ik toch ook een serieus gemis.
Onze TV hangt aan de muur met een gat erachter en alle apparatuur staat in de kamer erachter. Met enkel IR zijn we hier dus niks. :'(
Sowieso mikken ben ik verleerd. Dus voor mij geen IR meer. Nooit, never.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

barrymossel schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:43:
Ja, maar stel je eens het volgende voor :
- TV
- Versterker
- Allerlei apparaten op die Versterker aangesloten.

Dan heb je aan maar 4 of 5 LEDjes echt niet genoeg als je beseft dat zowel de TV als de Versterker ook nog eens allerlei eigen functies hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:02:
[...]

[...]
One for All pakt het net op een wat andere manier aan. Verrassend eenvoudig eigenlijk met een aantal standaard activiteiten en customs. Zoals Kijk TV, Kijk Film, Speel Game, etc.

Als je Kijk TV selecteert dan worden de knoppen op de remote direct gesplitst over meerdere apparaten. Dus volume voor de soundbar, kanalen voor je setop of je tv. Afhankelijk van het model kun je 4 tot maximaal 8 apparaten tegelijk bedienen met meer of minder activiteiten. Letterlijk One remote for All.

Het werkt erg prettig en eenvoudig. Geen getuur meer op een schermpje maar duidelijke knoppen ook in het donker. Voor een fractie van de prijs van een Harmony. Al kon die natuurlijk meer maar dat missen wij niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65C-wtAlPbYpprEFFAuSuoR27xU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4iZryyLnsBWCYAtutzh9tY39.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34

[Afbeelding]
Lijkt me op zich prima, maar 4 activiteiten heb ik niet genoeg aan (3 tekort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
sverzijl schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:40:
[...]

Lijkt me op zich prima, maar 4 activiteiten heb ik niet genoeg aan (3 tekort).
Dan neem je er twee gezien de prijs. Two for All ;)

Het uitgebreide model kan 5 activiteiten aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
CR2032 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:36:
[...]

One for All pakt het net op een wat andere manier aan. Verrassend eenvoudig eigenlijk met een aantal standaard activiteiten en customs. Zoals Kijk TV, Kijk Film, Speel Game, etc.

Als je Kijk TV selecteert dan worden de knoppen op de remote direct gesplitst over meerdere apparaten. Dus volume voor de soundbar, kanalen voor je setop of je tv. Afhankelijk van het model kun je 4 tot maximaal 8 apparaten tegelijk bedienen met meer of minder activiteiten. Letterlijk One remote for All.

Het werkt erg prettig en eenvoudig. Geen getuur meer op een schermpje maar duidelijke knoppen ook in het donker. Voor een fractie van de prijs van een Harmony. Al kon die natuurlijk meer maar dat missen wij niet meer.

[Afbeelding]
Zo werkt het ook bij de Harmony. Dacht dat dat standaard was bij Logitech. Ik heb zes activiteiten op de companion AB en dat is hier meer dan genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Het grote voordeel van de Logitech Hub is dat die ook bedienbaar/raadpleegbaar is via een API. Voor bepaalde zaken heb ik die gekoppeld met mijn domotica systeem. Dat is voor mij dan ook 1 van de vereisten om deze te vervangen.
De Sofabaton X1 zou dit moeten hebben, maar ik heb hier nog niets van gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CR2032 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:36:
Dat heeft bijvoorbeeld een pricewatch: Logitech Harmony 665 dus al jarenlang! ;)
Het zou slecht zijn als die dat niet deed, want dat doen de Logitech Harmony Remotes al jarenlang! :P
Deze modellen :
- pricewatch: Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote
- pricewatch: Logitech Harmony 555 Advanced Universal Remote
- pricewatch: Logitech Harmony 650
- pricewatch: Logitech Harmony 665

Hebben/hadden allemaal prima verlichte knoppen en een schermpje waarmee je van alles kan/kon doen! :)

Verder waren ze ook niet zo belachelijk duur als een Elite van € 179 a € 229 of zelfs nog meer afhankelijk van wel of geen aanbieding/Black Friday/enz. ;)

Ik begrijp best wel dat je enthousiast bent over een product, maar dan moet je wel de juiste vergelijkingen maken hé! :)

Daarnaast begin ik het idee te krijgen dat je op de een of andere manier betrokken bent bij dat product :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
nero355 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:39:
[...]

Dat heeft bijvoorbeeld een pricewatch: Logitech Harmony 665 dus al jarenlang! ;)

[...]

Het zou slecht zijn als die dat niet deed, want dat doen de Logitech Harmony Remotes al jarenlang! :P

[...]

Deze modellen :

Hebben/hadden allemaal prima verlichte knoppen en een schermpje waarmee je van alles kan/kon doen! :)

Verder waren ze ook niet zo belachelijk duur als een Elite van € 179 a € 229 of zelfs nog meer afhankelijk van wel of geen aanbieding/Black Friday/enz. ;)

Ik begrijp best wel dat je enthousiast bent over een product, maar dan moet je wel de juiste vergelijkingen maken hé! :)

Daarnaast begin ik het idee te krijgen dat je op de een of andere manier betrokken bent bij dat product :?
Ik vind dat juist jij wat onduidelijk bent hoor. Wat wil je nou méér dan de activity's? De meeste mensen bedienen geluid en beeld. Dat het geluid dan over een soundbar of receiver loopt of het beeld via een Shield of STB gaat, boeit dan toch niet? Knoppen zat voor mij tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

barrymossel schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:12:
Ik vind dat juist jij wat onduidelijk bent hoor. Wat wil je nou méér dan de activity's? De meeste mensen bedienen geluid en beeld. Dat het geluid dan over een soundbar of receiver loopt of het beeld via een Shield of STB gaat, boeit dan toch niet? Knoppen zat voor mij tenminste.
Dat komt omdat je de apparatuur niet goed kent!

Als ik dit heb staan :
- TV met WebOS/Android TV
- Versterker
- Nvidia Shield TV/Vero 4K+/Xiaomi Mi Box/en dergelijken of een DIY HTPC of zelfs beiden...
- Een of ander TV Kijk kastje van een ISP naar keuze.

Dan kan je al meer dan 4 activiteiten hebben die je ook nog eens het liefst een eigen naam wilt geven dat op zo'n schermpje van een Harmony weergegeven kan worden!

De reden : Alleen al de Versterkers van tegenwoordig hebben meer functies dan alleen een dom Input>Output apparaat zijn dat het geluid verzorgt en eventueel je Input upscaled naar de resolutie van je TV B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:39:
[...]

[...]

[...]

Deze modellen :

Geen aandelen of relatie met One for All. :) Alleen een enthousiaste gebruiker die al lang op zoek was naar een alternatief van een Logitech Harmony. Ik had een Harmony 1000. Die verstuurde ook een sequence van commando's. Dat werkt anders op een All in One.

Een prijs van ca. 25 euro of lager voor een All in One is van een heel andere orde dan jij hier noemt natuurlijk.
Voor ons is dit een volwaardig alternatief gebleken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
nero355 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:03:
[...]

Dat komt omdat je de apparatuur niet goed kent!

Als ik dit heb staan :
- TV met WebOS/Android TV
- Versterker
- Nvidia Shield TV/Vero 4K+/Xiaomi Mi Box/en dergelijken of een DIY HTPC of zelfs beiden...
- Een of ander TV Kijk kastje van een ISP naar keuze.

Dan kan je al meer dan 4 activiteiten hebben die je ook nog eens het liefst een eigen naam wilt geven dat op zo'n schermpje van een Harmony weergegeven kan worden!

De reden : Alleen al de Versterkers van tegenwoordig hebben meer functies dan alleen een dom Input>Output apparaat zijn dat het geluid verzorgt en eventueel je Input upscaled naar de resolutie van je TV B)
Nog steeds begrijp ik je niet, behalve dat je meer activities nodig hebt. Nogmaals, de meeste mensen kijken volgens mij tv (STB en TV/soundbar), Mediaspeler (mediaspeler/soundbar), etc. Je drukt op een knop en die activiteit zorgt ervoor dat je afstandsbediening met meer dan genoeg knoppen al je functies kan bedienen voor die Activity.

Maar goed, ik begrijp de apparatuur niet!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
barrymossel schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:31:
[...]

Nog steeds begrijp ik je niet, behalve dat je meer activities nodig hebt. Nogmaals, de meeste mensen kijken volgens mij tv (STB en TV/soundbar), Mediaspeler (mediaspeler/soundbar), etc. Je drukt op een knop en die activiteit zorgt ervoor dat je afstandsbediening met meer dan genoeg knoppen al je functies kan bedienen voor die Activity.

Voorbeeld van een functie van de Logitech hub:
Ik ga 's avonds slapen. Ik start hierbij een 'slapen' scene via een lichtschakelaar. Mijn domotica zet dan alle lichten uit en start de 'Off' activity van de hub zodat mijn TV/Versterker/STB/... uit gaan.
Dat lukt niet met de OneForAll :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Fire69 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:13:
[...]

Ik ga 's avonds slapen. Ik start hierbij een 'slapen' scene via een lichtschakelaar. Mijn domotica zet dan alle lichten uit en start de 'Off' activity van de hub zodat mijn TV/Versterker/STB/... uit gaan.
Idem hier, daarom dat ik nog via 2dehands een hub heb Ingeslaan, super handig om dit soort dingen te doen... Elke dag maak ik er gebruik van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Denk gewoon wat verder dan de standaard functies :
- Heeft die Versterker of desnoods Soundbar geen Internet Radio functie ? DLNA ? Bluetooth ?
- De STB waarschijnlijk ook...

Daarnaast heb je maar een X aantal knoppen en wat doe je dan als je iets wilt bedienen waar geen knop voor beschikbaar is ?!
Dan heb je dus toch dat schermpje nodig... B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
[...]

Bedacht net nog een voorbeeld:
Ik heb een macro om te wisselen tussen TV en projector (TV uit, projector aan, scherm omlaag).

Snap je wat hij bedoelt met "je begrijpt de apparatuur niet", je moet soms wat verder kijken dan enkel dat wat je zelf gebruikt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 02-05-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Fire69 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:13:
[...]

Dat hoef je mij niet te vertellen... :+

Die OneForAll lijkt me een verschrikkelijk apparaat. Alleen IR en inderdaad geen integratie met m'n domotica is voor mij een no-go. Ik verdedig ook nergens dat gedrocht. Ik snap alleen niet waarvoor de activity's niet toereikend zouden zijn. Knoppen te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 21:18
Interessant topic. Zelf gebruik ik al jaren de hub + companion AB. Werkt voor ons top. Hiervoor een Harmony one touch met scherm gehad. Dat vond ik echt een vreselijk gedrocht, omdat je alles via dat brakke schermpje moest bedienen. De companion AB is lekker simpel en werkt met knoppen.

Even over het doel van dit topic. Ik wist dat Logitech met de Harmony lijn gestopt is, maar de apparaten blijven gewoon werken toch? Stopt logitech ook met het updaten van de library met ondersteunende apparaten? Dat kan dus in de toekomst betekenen dat nieuwe apparatuur niet meer werkt met de Harmony producten? Persoonlijk zit ik nog niet te wachten om een andere universele afstandsbediening. Werkt mooi zo en kan tegen mn hub praten via google home integratie.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 02-05-2022 11:26 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hulleman schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:25:
Even over het doel van dit topic.

Ik wist dat Logitech met de Harmony lijn gestopt is, maar de apparaten blijven gewoon werken toch?
Yup! :)
Stopt logitech ook met het updaten van de library met ondersteunende apparaten?
Dat kan dus in de toekomst betekenen dat nieuwe apparatuur niet meer werkt met de Harmony producten?
Als het goed is niet! :)
Persoonlijk zit ik nog niet te wachten om een andere universele afstandsbediening.
Werkt mooi zo en kan tegen mn hub praten via google home integratie.
Mijn grootste vrees is om ooit volledig van HDMI CEC afhankelijk te moeten zijn, want zoals dat op dit moment op 99,99% van de apparaten werkt is het gewoon totaal geen alternatief! :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
barrymossel schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:02:
[...]

Dat hoef je mij niet te vertellen... :+

Die OneForAll lijkt me een verschrikkelijk apparaat. Alleen IR en inderdaad geen integratie met m'n domotica is voor mij een no-go. Ik verdedig ook nergens dat gedrocht. Ik snap alleen niet waarvoor de activity's niet toereikend zouden zijn. Knoppen te weinig?
Sorry, ik dacht dat jij de OneForAll aan't 'promoten' was :P

Ik heb een simpele setup en heb hier al 5 activities voor nodig. Ik heb even op hun site gekeken, ik denk dat de 'Smart Control 5' de meest geavanceerde is? Die ondersteunt 3 activities. Waardeloos dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Fire69 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:59:
[...]

Sorry, ik dacht dat jij de OneForAll aan't 'promoten' was :P

Ik heb een simpele setup en heb hier al 5 activities voor nodig. Ik heb even op hun site gekeken, ik denk dat de 'Smart Control 5' de meest geavanceerde is? Die ondersteunt 3 activities. Waardeloos dus :D
Nee zeker niet hoor. Zou me er niet eens in willen verdiepen. Maar degene die aandelen heeft in dat ding zegt dat er activities zijn. Hoeveel dat er zijn wordt niet gezegd (ook niet door mij).

Ik vind alleen nogal onduidelijk wat @nero355 nou mist: te weinig knopjes? Te weinig activities? En dat probeert ie pas in z'n laatste post. Maar nog steeds vind ik het niet duidelijk.
Een knopje mappen voor iets waar het niet voor bedoeld is, vind ik niet zo erg. En bluetooth en internetradio gebruik ik niet naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

barrymossel schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:28:
Ik vind alleen nogal onduidelijk wat @nero355 nou mist: te weinig knopjes? Te weinig activities? En dat probeert ie pas in z'n laatste post. Maar nog steeds vind ik het niet duidelijk.
Een knopje mappen voor iets waar het niet voor bedoeld is, vind ik niet zo erg. En bluetooth en internetradio gebruik ik niet naast elkaar.
Tja, ik kan het je niet duidelijker maken dan het al is en daarom denk ik dus dat je gewoon een stukje kennis mist over het geheel :)

Een laatste poging :

Zet de eerder genoemde Logitech Harmony Remote modellen ernaast en zoek de verschillen => nero355 in "[AB] Alternatieven voor Logitech Harmony"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

schoene schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:27:
[...]

Maar de gebrekkige HDMI-CEC is ook voor mij de reden waarom ik op zoek ga naar zulke remotes. Als HDMI-CEC beter zou werken, dan hebben we dit allemaal niet nodig
Hear hear! Helaas lijkt dat een utopie.

We zijn intussen weer een tijdje na de eerste release van de Sofabaton. In mijn ogen een kandidaat waar ik best een dobbelsteentje om wil gooien. Heb jij intussen aanvullingen op hetgeen je al geschreven hebt? Heb je hem in een la gelegd om nooit meer op te pakken? En heeft @marsman82 nog aanvullingen? Zijn er meer Tweakers die hem binnen hebben gehad? Ik zie namelijk op de Kickstarter dat er tegen de 80 beschikbaar zijn. Volgens mij is dat meer dan voorheen :X

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:24
Krentenbol schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:24:
[...]

We zijn intussen weer een tijdje na de eerste release van de Sofabaton. In mijn ogen een kandidaat waar ik best een dobbelsteentje om wil gooien. Heb jij intussen aanvullingen op hetgeen je al geschreven hebt? Heb je hem in een la gelegd om nooit meer op te pakken? En heeft @marsman82 nog aanvullingen? Zijn er meer Tweakers die hem binnen hebben gehad? Ik zie namelijk op de Kickstarter dat er tegen de 80 beschikbaar zijn. Volgens mij is dat meer dan voorheen :X
die van mij ligt nog ongeopend in de lade :9 Nog niet echt de tijd gehad om er goed voor te gaan zitten.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53
Krentenbol schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Sinds een update werken om 1 of andere reden de IR commando's naar mijn telenet tv box minder goed. Ik heb de oorzaak nog niet gezocht, en daarom gebruiken we de remote op dit moment niet meer, dus voorlopig heb ik weinig toe te voegen. Het is wel zeker niet de logitech killer die het zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Ik heb hem binnen, maar moet zowel mijn versterker als de Proximus TV Box nog deftig instellen.
De versterker hebben ze niet in hun library zitten en zijn ze niet van plan om direct toe te voegen. De Proximus TV Box is een Cisco decoder die er wel in zit, maar dat reageert nog heel vreemd.
Pas als dat allemaal in orde is, kan ik beginnen met activities te maken en op zoek te gaan naar hun API zodanig dat ik dit ook vanuit mijn domotica systeem kan aanspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
[...]

Dat hoor je mij niet zeggen, maar;

Voor de personen die in de luxe positie zitten om een "thuisbioscoop" te hebben;

Beamer aan
Schern naar beneden
Airco op 18°
(hue) Verlichting dimmen
Gordijnen / lamellen sluiten etc.

Dat soort opdrachten kan je wel in een harmony programmeren en bij mijn weten in geen enkele andere AB (hooguit misschien die van kickxstarter).

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Comp User schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:59:
[...]

Dat hoor je mij niet zeggen, maar;

Voor de personen die in de luxe positie zitten om een "thuisbioscoop" te hebben;

Beamer aan
Schern naar beneden
Airco op 18°
(hue) Verlichting dimmen
Gordijnen / lamellen sluiten etc.

Dat soort opdrachten kan je wel in een harmony programmeren en bij mijn weten in geen enkele andere AB (hooguit misschien die van kickxstarter).
OK ik doe het wel met een Harmony, maar ik laat die zaken door m'n Domoticz afhandelen. Getriggerd door de activiteit van de Harmony. Dus dat is de enige integratie die dan nodig is. Maargoed blijft balen dat het eindigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-05 13:49
mijn 650 heeft helaas vandaag het opgegeven :(

ik vroeg me af: ik hoor hier iedereen afgunst tov IR hebben, maar mijn setup is denk ik vrij gemiddeld:
versterker, settopbox, mediaplayer etc in de kast, IR extenders om ze te bedienen met Harmony
tv bovenop de kast

hoe zou bijv. een companion daar werken? die heeft geen IR, dus hoe ga je dan de TV bedienen als de hub in de kast staat? of ga je dan een extender vanuit de hub naar de tv trekken?

ik ben nu ook op zoek naar een alternatief, die sofabaton x1 / u1 lijkt toch de beste optie (met alle slechte reviews). Iemand nog nieuwe inzichten? vooral de activiteitenknoppen zijn essentieel (en daarnaast ook handig om te weten in 'welke' activiteit je zit, dus een schermpje ofzo, maar niet essentieel, zolang er een goede 'help' knop op zit zoals de Harmony)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Op 2dehands vind je nog vaak de harmonys met hub, heb er ook 1 gekocht , puur om reserve te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Niet_Jan_Jaap schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:58:

of ga je dan een extender vanuit de hub naar de tv trekken?
Yep, ik heb hem onder m'n tv geplakt dan doet hij het prima en kan je de kabel achter je tv wegwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Niet_Jan_Jaap schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:58:
mijn 650 heeft helaas vandaag het opgegeven :(

ik vroeg me af: ik hoor hier iedereen afgunst tov IR hebben, maar mijn setup is denk ik vrij gemiddeld:
versterker, settopbox, mediaplayer etc in de kast, IR extenders om ze te bedienen met Harmony
tv bovenop de kast

hoe zou bijv. een companion daar werken? die heeft geen IR, dus hoe ga je dan de TV bedienen als de hub in de kast staat? of ga je dan een extender vanuit de hub naar de tv trekken?

ik ben nu ook op zoek naar een alternatief, die sofabaton x1 / u1 lijkt toch de beste optie (met alle slechte reviews). Iemand nog nieuwe inzichten? vooral de activiteitenknoppen zijn essentieel (en daarnaast ook handig om te weten in 'welke' activiteit je zit, dus een schermpje ofzo, maar niet essentieel, zolang er een goede 'help' knop op zit zoals de Harmony)
De companion werkt met een hub die wel IR heeft. Het mooie aan de companion is dat je die niet hoeft te mikken op de TV. De hub, of IR booster, doet het werk.

Ik wil niet meer zonder mikken richting het betreffende apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Woudtwe schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:03:
[...]

Yep, ik heb hem onder m'n tv geplakt dan doet hij het prima en kan je de kabel achter je tv wegwerken
dus de Hub in de kast en een extender onder de tv?

heb gisteren via marktplaats een companion gekocht. kan je de settings van een 650 overnemen of moet je opnieuw de apparaten en activiteiten instellen?
barrymossel schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:39:
[...]

De companion werkt met een hub die wel IR heeft. Het mooie aan de companion is dat je die niet hoeft te mikken op de TV. De hub, of IR booster, doet het werk.

Ik wil niet meer zonder mikken richting het betreffende apparaat...
yes snap ik :)
mijn opmerking ging over de TV bedienen met IR als de IR hub in de kast staat.. ik neem aan dat de IR hub niet door dichte kastjes heen de TV kan bereiken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@Niet_Jan_Jaap

Je hebt er (mits je een complete set hebt) kleine ir extenders bij. Deze kun je in je kast plaatsen waardoor ze ook binnen de kast de Ir belasten :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53

BeyondThunder

Lost Lightning

Hier ook een Harmony fan, al jaren. Momenteel met de Touch, we hebben er 2, eentje hangt altijd aan de lader. Wij kunnen hier prima mee uit de voeten, 90% van de controls is via de fysieke knoppen. Sommige via Touch. Geen enkel probleem mee.

Ik ga dit topic volgen en ook zeker kijken naar de OneForAll, maar ik vrees dat ik teveel activities heb.

Zou mooi zijn als Logitech alle Harmony code opensource maakt, dan kan de community er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:34

JME

zeg maar Jamie

BeyondThunder schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:55:
Hier ook een Harmony fan, al jaren. Momenteel met de Touch, we hebben er 2, eentje hangt altijd aan de lader.
Kun je in My Harmony een Touch kopiëren naar een andere Touch, dus dat je twee identieke Touches hebt? Ik weet dat je je instellingen kunt overzetten naar een nieuwe AB, maar heb altijd verondersteld dat je dan je oude AB kwijt raakt. Zou handig zijn om een duplicaat aan te maken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

JME schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Kun je in My Harmony een Touch kopiëren naar een andere Touch, dus dat je twee identieke Touches hebt? Ik weet dat je je instellingen kunt overzetten naar een nieuwe AB, maar heb altijd verondersteld dat je dan je oude AB kwijt raakt. Zou handig zijn om een duplicaat aan te maken!
Ja, zo heb ik het initieel wel gedaan. Was een truck van reset en restore geloof ik.
Nadeel is wel dat als je een aanpassing wil doen, dat je dit dus 2 keer moet doen.
Het is ietwat omslachtig, maar wel super handig omdat de accu van de Touch (te) snel leeg gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
JME schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Momenteel heb ik nog een Harmonuy Elite, maar ik heb alvast voor het geval dat een nieuwe Companion gekocht en daarop staan nu exact dezelfde instellingen als op mijn Elite,die ik dus nog steeds gebruik.
Dus je raakt je oude alleen maar kwijt als je die echt verwijdert.

Have Fun Funske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
klopt, ik heb een harmony one, en ook hiervan een clone gemaakt naar de klassieke companion
je kan deze 2 remotes dan ook koppelen aan dezelfde hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

@BeyondThunder @funske @NoFate Thanx! Mijn oude Touch is aan het overlijden dus ik heb alvast een tweede(handsje) gekocht. Die ga ik dan mooi op de manier van @BeyondThunder inzetten. Het kan geen kwaad om de Harmony semi-structureel op de oplader te hebben staan? Niet dat de accu nog sneller achteruit gaat of zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudtwe
LuisjeNL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:29:
@Niet_Jan_Jaap

Je hebt er (mits je een complete set hebt) kleine ir extenders bij. Deze kun je in je kast plaatsen waardoor ze ook binnen de kast de Ir belasten :)
Evt kan je er ook 3th party ir extenders aan doen. Heb ook iets van Amazon gehaald en daarmee had ik meteen 2 ir transmitters per aansluiting ipv 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudtwe
Niet_Jan_Jaap schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:22:
[...]

dus de Hub in de kast en een extender onder de tv?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
JME schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:08:
@BeyondThunder @funske @NoFate Thanx! Mijn oude Touch is aan het overlijden dus ik heb alvast een tweede(handsje) gekocht. Die ga ik dan mooi op de manier van @BeyondThunder inzetten. Het kan geen kwaad om de Harmony semi-structureel op de oplader te hebben staan? Niet dat de accu nog sneller achteruit gaat of zo..
Ik heb zelf mijn Touch al jaren na gebruik op de lader. Enige nadeel, die pinnetjes doen nu rottig. Maar dat was met de oude 885 ook zo. Die pinnen blijven voor mij echt een dingetje en nog niet echt een oplossing voor gevonden. Schoonmaken werkt maar even, naar voren trekken werkt maar even.

Ik merk wel dat eigenlijk het energieverbruik zo laag ligt dat hij niet eens opgeladen wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 04-07-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Arunia schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:22:
[...]

Ik heb zelf mijn Touch al jaren na gebruik op de lader. Enige nadeel, die pinnetjes doen nu rottig. Maar dat was met de oude 885 ook zo. Die pinnen blijven voor mij echt een dingetje en nog niet echt een oplossing voor gevonden. Schoonmaken werkt maar even, naar voren trekken werkt maar even.

Ik merk wel dat eigenlijk het energieverbruik zo laag ligt dat hij niet eens opgeladen wordt.
Klopt, ik ben nu bezig met een derde touch, just to be sure ;-)
Het is belangrijk dat je de originele power adapter blijft gebruiken, ook als je aan de micro usb gaat opladen. Met een andere, normale telefoon lader heb ik altijd issues gehad.

Maar ik heb zeker niet de indruk dan constant gebruik van de dock slecht zou zijn voor de touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
BeyondThunder schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:31:
[...]

Klopt, ik ben nu bezig met een derde touch, just to be sure ;-)
Het is belangrijk dat je de originele power adapter blijft gebruiken, ook als je aan de micro usb gaat opladen. Met een andere, normale telefoon lader heb ik altijd issues gehad.

Maar ik heb zeker niet de indruk dan constant gebruik van de dock slecht zou zijn voor de touch.
De houder met adapter staat eigenlijk altijd bij de tv, dus eind van de dag gaat hij er weer in.
Nooit een andere adapter gehad, het is ook echt vanwege de contacten. Volgens mij zelfs vervangen door Logitech een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

BeyondThunder schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:08:
[...]

Ja, zo heb ik het initieel wel gedaan. Was een truck van reset en restore geloof ik.
Nadeel is wel dat als je een aanpassing wil doen, dat je dit dus 2 keer moet doen.
Het is ietwat omslachtig, maar wel super handig omdat de accu van de Touch (te) snel leeg gaat.
Ik vermoed dat die truc met reset en restore het antwoord op de volgende vraag gaat zijn. Waar ik namelijk tegenaan loop, is dat met het kopiëren van de instellingen naar een nieuwe Harmony, alleen de Activities, Devices en Favorites worden overgezet. De customized knoppen binnen een Activity of een Device worden NIET meegekopieerd. Nagevraagd bij de Logi helpdesk en die bevestigen dit. Geen uitleg waarom, gewoon dat is zo en klaar, doe het er maar mee. Jammer, maar het zij zo. Vraag is nu: is er een workaround die stiekem toch een volledige kopie van Harmony 1 naar Harmony 2 maakt? Moet ik de nieuwe Harmony resetten naar factory settings en dan een restore doen op basis van de oude Harmony? Doet de software dan geen check op serienummer of zo?
Ik vind het prima dat ik in de toekomst af en toe eens een wijziging op 2 Harmony's moet doorvoeren, maar de initiële setup zou best een ontzettende rotklus zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door JME op 13-07-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
funske schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:08:
[...]

maar ik heb alvast voor het geval dat een nieuwe Companion gekocht
Nieuw? Waar heb je die gehaald en heeft het je geen arm en een been gekost??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Fire69 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 06:15:
[...]

Ik heb een nieuwe (1x gebruikt, folie zat er nog op) voor €120 op marktplaats gehaald vorige week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Fire69 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 06:15:
[...]

Vorig jaar mei bij Azerty voor de prijs van € 145,- incl hub.
Meteen toen ik las dat Logitech ging stoppen heb ik alles afgezocht en kwam ik uit bij Azerty. Het duurde wel even voordat ik hem thuis kreeg, maar het is me toch gelukt.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

JME schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:13:
[...]

Ik vermoed dat die truc met reset en restore het antwoord op de volgende vraag gaat zijn. Waar ik namelijk tegenaan loop, is dat met het kopiëren van de instellingen naar een nieuwe Harmony, alleen de Activities, Devices en Favorites worden overgezet. De customized knoppen binnen een Activity of een Device worden NIET meegekopieerd. Nagevraagd bij de Logi helpdesk en die bevestigen dit. Geen uitleg waarom, gewoon dat is zo en klaar, doe het er maar mee. Jammer, maar het zij zo. Vraag is nu: is er een workaround die stiekem toch een volledige kopie van Harmony 1 naar Harmony 2 maakt? Moet ik de nieuwe Harmony resetten naar factory settings en dan een restore doen op basis van de oude Harmony? Doet de software dan geen check op serienummer of zo?
Ik vind het prima dat ik in de toekomst af en toe eens een wijziging op 2 Harmony's moet doorvoeren, maar de initiële setup zou best een ontzettende rotklus zijn...
Voor wie het zich ook afvraagt:
1. doe een factory reset op de nieuwe afstandsbediening (20 seconden Menu en Off samen indrukken)
2. inloggen op MyHarmony en doorklikken naar je oorspronkelijke afstandsbediening
3. de geresette nieuwe afstandsbediening aansluiten
4. net doen alsof je dom bent en op Synchroniseren klikken :+
5. genieten van 2 identieke afstandsbedieningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

JME schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:35:
4. net doen alsof je dom bent en op Synchroniseren klikken :+
MWAHAHAHAHA!!! :D _O_ NICE!!! 8) })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:23

Pierre

Van nature lui!

Vandaag kwam ik deze tegen https://flirc.tv/products...te?variant=43489094729960 zou het iets zijn?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 08:48
Ik ken flirc nog uit de tijd dat het als app tussen ab en media center werd gebruikt. Op zich geen volledig lucht kasteel dus (als in, bekend in the space). En voor 40 euro is het opzich wel te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ziet er goed uit. Met Flirc heb ik inderdaad ook nog zitten klooien vroeger. Nostalgie.

Helaas geen RF. Ben verwend met mijn Harmony met companion. Dus zolang die het nog doet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 30-05 21:41

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Daar gaan we weer...
"Full touchscreen experience"
Prutsers... :') :F

Een afstandsbediening hoor je volledig op de tast te kunnen bedienen! Dat gaat niet i.c.m. een touchscreen! :P

Verder hoeven Amazon en Google niet te weten wat ik ermee uitspook dus al dat onnodige Multicast verkeer op mijn netwerk mogen ze ook achterwege laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
nero355 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

Daar gaan we weer...

[...]

Prutsers... :') :F

Een afstandsbediening hoor je volledig op de tast te kunnen bedienen! Dat gaat niet i.c.m. een touchscreen! :P

Verder hoeven Amazon en Google niet te weten wat ik ermee uitspook dus al dat onnodige Multicast verkeer op mijn netwerk mogen ze ook achterwege laten...
Ik vind het wel een mooi ding zo op eerste oog.
Heb zelf al tijd de Harmony One en vind het prima om met touch screen te werken.
Was vroeger ook wel van moet knoppen hebben maar nu veel meer opties. Nee het moeten van knoppen hebben ligt lang achter me.
Het blijft een persoonlijke smaak natuurlijk ;)

Amazon etc. Is meer de optie tot die integratie. Als je niet hebt prima toch.

Voor mij zijn de nvidia, plex, kodi integratie wel handig en misschien komt er nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Laatst online: 30-05 20:40
Mooi ding! Maar zit daar dezelfde database achter zoals Logitech dat nu heeft? M.a.w. kan ik straks mijn tv, receiver en KPN ontvanger e.d. in gaan programmeren? Daar zie ik niet veel van terug op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcVS123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-01 13:39
Weet er iemand of de Oneforall Remotes (bv Smart 5) werken met de Telenet TVBox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcVS123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-01 13:39
MarcVS123 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:56:
Weet er iemand of de Oneforall Remotes (bv Smart 5) werken met de Telenet TVBox?
Ik heb ondertussen de Smart 5 gekocht.werkt perfect met de TVBox…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-05 18:43
Iemand een tip welke alternatief er nu is op dit moment, maar dan wel met mogelijkheden van knoppen met activiteiten instellingen, zonder dit is het totaal geen vervanger voor de Logitech Harmony afstandsbedieningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:04

Bob Popcorn

Plop!

En in mijn geval moet er ook iets van Bluetooth op zitten voor de Chromecast with Google TV die ik heb...

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Deldenaar schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:00:
Iemand een tip welke alternatief er nu is op dit moment, maar dan wel met mogelijkheden van knoppen met activiteiten instellingen, zonder dit is het totaal geen vervanger voor de Logitech Harmony afstandsbedieningen
https://oneforall.com Met de Smart Control modellen kun je ook activiteiten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
Ok, bedankt voor de tip, ga kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
tis me niet helemaal duidelijk hoe dat zit met activity instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
CR2032 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:40:
[...]

https://oneforall.com Met de Smart Control modellen kun je ook activiteiten maken.
Geen enkel model met een hub dus ook geen ir blasters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 19:44
Zonder hub heeft toch geen zin?

Dan kan je geen apparaten bedienen die via het netwerk bedient worden.

En je moet mikken met de afstandsbediening, dat laatste is vooral een groot issue want als je niet goed mikt dan start je activiteit niet goed op.
Dat gaat dus om de haverklap mis.

Dus zonder hub is einde WAF factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Er was toch zo een kickstarter project ? Dat was met hub en zelfs een API? Niemand die deze heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
NoFate schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:19:
Er was toch zo een kickstarter project ? Dat was met hub en zelfs een API? Niemand die deze heeft?
Dat is deze en het komt begin volgend jaar uit voor de kickstarters. Daarna volgt de rest.

Hier kun je het process volgen met updates.

https://www.kickstarter.com/projects/marton/remote-two/posts

De naam is wel veranderd.

https://www.unfoldedcircle.com/reserve

Het ziet er goed degelijk uit met ook mooie api koppeling. Kost wat centen maar dan heb je denk ik ook wat.
Ben heel benieuwd volgend jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ah , ik dacht dat hij al uit was , dacht dat deze destijds al te koop was via Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
NoFate schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:34:
Ah , ik dacht dat hij al uit was , dacht dat deze destijds al te koop was via Amazon?
Deze zeker niet (volg het project al tijdje met een andere kickstarter project ) misschien had je een andere in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Oh die, ja die was al uit maar ik had daar filmpjes van gezien en was daar alles behalve enthousiast over.
Interface, opties, knoppen kwaliteit/ gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
Ja, er kan niets tippen idd aan de Logitech, daarom heb ik een reserve set gekocht, je kan deze goedkoop vinden 2dehands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deldenaar
[...]

Contact gehad met hun, ook zij kunnen niet aan mijn wens voldoen en ze geven ook aan dat ze niet kunnen tippen aan Logitech, ook werkt een nvidia shield niet met hun ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Laatst online: 01:16
Echt jammer dat Logitech gestopt is met hun Harmony producten. Een enorm goed product wat wij erg zullen gaan missen. Ik denk dat er een te kleine groep gebruik van maakt (relatief gezien).

Onze Harmony 650 is het aan het opgeven (knoppen functioneren haast niet meer). Wij hebben er inmiddels een stuk of 6 versleten.

Nu twijfel ik alleen wat wij nu zullen gaan doen. Originele afstandsbedieningen gaan gebruiken zien wij echt niet zitten, al helemaal niet met onze kinderen.

Nu kunnen wij wel weer voor een Harmony gaan maar hoelang blijft dit nog werken (wanneer stopt de support, de database met alle apparaten). Wordt deze database eigenlijk nog bijgewerkt?

Nu twijfelen wij ook over een Harmony hub. Maar misschien is het verstandig om over te stappen naar een merk dat nog wel doorontwikkeld wordt. Maar bestaat die?

Ik heb dit topic volledig doorgelezen maar ik lees een beetje in de reacties dat er nog geen volwaardige opvolger is. Best jammer eigenlijk.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
[...]

Denk dat dit nog het meest in de buurt komt van wat ik (nu m'n Logitech Harmony One toch wel een beetje de geest begint te geven) nodig heb. Ik zit niet te wachten op AB's met hubs die je ook weer ergens kwijt moet. Gewoon simpel IR en wat activiteiten. Al is 3 activiteiten dan wel weer erg weinig.
Zal hoe dan ook behelpen blijven als je Logitech gewend bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
sverzijl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:48:
[...]

Denk dat dit nog het meest in de buurt komt van wat ik (nu m'n Logitech Harmony One toch wel een beetje de geest begint te geven) nodig heb. Ik zit niet te wachten op AB's met hubs die je ook weer ergens kwijt moet. Gewoon simpel IR en wat activiteiten. Al is 3 activiteiten dan wel weer erg weinig.
Zal hoe dan ook behelpen blijven als je Logitech gewend bent.
Ik heb net wat reviews gelezen en op zich is er wel het e.e.a. mogelijk maag 3 activiteiten zijn voor mij echt te weinig.

Volgens mij (zover ik kan zien) zijn de activiteiten ook vrij beperkt wat kan (je kan activiteiten gebruiken om de knoppen samen te voegen maar je kan niet ervoor zorgen dat alles dan ook nog eens op de juiste ingangen en instellingen komt te staan wat nu met de Harmony wel kan.

Daarnaast zie ik dat de afstandsbediening met 5 activiteiten (8 devices) nergens leverbaar is.
Het wordt best nog wel een opgave om een goede vervanger te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Deldenaar schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:29:
[...]

Contact gehad met hun, ook zij kunnen niet aan mijn wens voldoen en ze geven ook aan dat ze niet kunnen tippen aan Logitech, ook werkt een nvidia shield niet met hun ab
Wat mis je dan aan de OneForAll? Je kunt de afstandbediening alles laten leren.

Wij hebben deze en die bevalt prima. Met de Combi control knop kun je direct meerdere apparaten combineren. Het werkt iets anders maar ik mis de Logitech Harmony niet meer.

https://www.amazon.nl/One...sbediening/dp/B003NSIE40/

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 07-12-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
CR2032 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:10:
[...]

Wat mis je dan aan de OneForAll? Je kunt de afstandbediening alles laten leren.

Wij hebben deze en die bevalt prima. Met de Combi control knop kun je direct meerdere apparaten combineren. Het werkt iets anders maar ik mis de Logitech Harmony niet meer.

https://www.amazon.nl/One...sbediening/dp/B003NSIE40/
Moet je nu handmatig de juiste HDMI ingang kiezen voor alle devices die je hebt aangesloten op de TV, of zit dit wel in de (3) activiteiten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
sverzijl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:30:
[...]

Moet je nu handmatig de juiste HDMI ingang kiezen voor alle devices die je hebt aangesloten op de TV, of zit dit wel in de (3) activiteiten ?
Zover ik begrijp moet je dat handmatig doen. Maar ik hoop dat ik dat mis heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
sverzijl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:30:
[...]

De TV springt hier automatisch over met HDMI-CEC. Je kunt afhankelijk van het model macro's programmeren. Er is ook een HDMI switcher mocht je alles willen wegwerken met maar 1 kabel naar de TV.

Op de site staat het uitgebreid uitgelegd per model. One for All bestaat al meer dan 30 jaar:
We are the inventor of the Universal Remote Control and it’s the technology inside that’s the magic.
https://www.oneforall.com/about

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
CR2032 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:49:
[...]

One for All bestaat al meer dan 30 jaar:

[...]
Vreemde opmerking. Lada bestaat ook al meer dan 50 jaar, wil niet zeggen dat ik niet liever met een Mercedes rijdt :+

Sorry, maar je kan een 'gewone' remote niet vergelijken met iets dat wifi/BT/extenders/... ondersteunt.
Als je een iets uitgebreidere setup hebt kom je met die OneForAll echt niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
Fire69 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:30:
[...]
Als je een iets uitgebreidere setup hebt kom je met die OneForAll echt niet toe.
Exact dit (voor zover ik het nu zie).

Wat ik ook een groot nadeel vind is dat je dit niet gewoon kan instellen via een app of online portaal.
Het is zo omslachtig om de (beperkte) instellingen via de afstandsbediening zelf te doen.

Maar er is ook geen alternatief, dus lastig :)

[ Voor 5% gewijzigd door knorde op 08-12-2022 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
Ik mis mijn Philips Pronto!
Ik kon daar echt alles mee, zelf mijn vrouw kon er blindelings mee omgaan.
Zo jammer dat Philips daarmee is gestopt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 21:18
knorde schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:45:
Nu kunnen wij wel weer voor een Harmony gaan maar hoelang blijft dit nog werken (wanneer stopt de support, de database met alle apparaten). Wordt deze database eigenlijk nog bijgewerkt?

Nu twijfelen wij ook over een Harmony hub. Maar misschien is het verstandig om over te stappen naar een merk dat nog wel doorontwikkeld wordt. Maar bestaat die?
Ik ben al jaren een heel tevreden gebruiker van de Harmony hub met companion AB. Toen dit nog gangbaar was kostte het € 100 ofzo. Kruipt nu al naar de € 300. Wellicht is dit op marktplaats tegen een leuke prijs te vinden, € 300 is echt absurd namelijk.

Het werkt nog steeds goed, maar durf niet te zeggen of de database nog bijgewerkt wordt. Ik heb ook al zeker een jaar of 4 geen apparatuur meer toegevoegd.

Voordeel van de hub is dat je dat ook met je telefoon kan bedienen. Niet ideaal, maar het is wel zonder AB te bedienen, mochten die dingen helemaal zeldzaam gaan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 08-12-2022 15:47 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Denk wel dat het up-to-date is, onlangs nog de Google tv remote via BT gepaird met de hub, deze Google tv remote is toch nog vrij recent
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton.

Voor Logitech Harmony is er [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle