schoene schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:23:
[...]
Ik ben het daar niet volledig mee akkoord. Ik heb geen apple, maar android, en de app werkte bij mij behoorlijk vlot. Bij eerste opstart kreeg ik melding dat ik een firmware upgrade moest doen, en deze duurde inderdaad 5 minuten, maar nadien zijn alle koppelingen met devices onmiddellijk gelukt, en ok de synchronisatie met de remote ging altijd vlot. Er is volgens mij inderdaad nog veel werk aan de software, en modern kan je die zeker niet noemen. Maar ik heb wel de indruk dat er aan gewerkt wordt, en het de goeie kant uitgaat. Die app boeit me (net zoals de harmony software) overigens niet zo heel erg, want ik wil net dat dit een eenmalige configuratie is, en dat je nadien de app niet meer nodig hebt. Als de configuratie werkt, dan mag dit voor mij oubollig zijn. Waar zeer zeker nog werk aan is, is het vinden van je device uit de lijst: je kan wel een merk kiezen, maar het type moet je exact intypen, en je ziet hier geen keuzelijst.
Aan software kan gewerkt worden, de hardware kan niet meer gewijzigd worden, dus dat vind ik veel belangrijker. Ik vind het vreemd dat @
marsman82 daarover zeer negatief doet, want dat is zowat het enige waar de meesten op kickstarter net wel positief zijn. Wat goed en niet goed is, is uiteraard zeer subjectief, dus ofwel is marsman82 veel kritischer dan ik (en ben ik misschien te snel tevreden), dus daarom heb ik even snel een filmpje gemaakt zodat je zelf kan beoordelen:
sofabaton x1 remote
Ik wilde gisteren een filmpje maken waarbij ik de remote ook actief gebruik, inclusief tonen van televisie, maar daar merkte ik alvast een heel vreemd fenomeen: als ik filmde met mijn gsm, dan gaat mijn televisie niet aan/uit (de receiver en settopbox wel). als ik stopte met filmen ging alles meteen weer goed. Ik heb het verschillende keren getest, dus ik ben vrij zeker dat het filmen het goed versturen van de IR commando's blokkeerde, wat ik wel heel vreemd vind. Dat is alvast een knauw in het vertrouwen

Ik zal een dezer nog eens proberen om een gebruiksfilm te maken.
Ik moet marsman82 wel zeker bijspringen dat ik er ook niet de volle pot zou voor betalen. Op basis van de reacties op kickstarter heb ik ook het gevoel dat je een beetje geluk moet hebben met de hardware: bij sommigen werkt alles heel vlot, bij anderen niet. Ik heb het gevoel dat ik in de 1e groep gevallen ben.
Edit: waar bijvoobeeld zeker nog veel werk aan is, is het bewerken van individuele commandos van een (gedownloade) set. Je kan geen commando verwijderen (de power van 1 die ik gedownload had werkte niet, alle andere wel), of een commando enkel hernoemen zonder iets te wijzigen aan de IR codes die verstuurd moeten worden werkt niet. Dit is wat mij aan de software het meest stoort op dit moment