Mijn bevindingen met integrations (Kodi)
Had toch tijd en heb dit naar voren gehaald; Installeren is gelukt! Het gaat nèt iets anders dan uit de post van de vorige pagina maar dat is vooral te wijten aan de ontwikkeling. Je moet niet de tweede maar de eerste van GitHub hebben ofwel de versie met 'aarch64' in de titel. Verder volgen de versies zich aardig snel op.
Een mooie versie hoe het in de basis (nu) gaat herik hierin gevonden maar mij was het ook bijna zonder extra googlen gelukt;
YouTube: Updating an Integration on the Unfolded Circle Remote 3
Is dit het hele verhaal? Nou ik kan alleen met Kodi testen omdat dat het enige is wat ik heb wat nu ondersteund is. Vanaf hier werd het een frustrerend verhaal en daarom leg ik het spulletje nu weer weg.
Er blijken voor Kodi 3 versies of modi te zijn (weet het woord nog niet binnen de setting van de remote). Een is remote, tweede is film en derde is muziek. De basisnavigatie werkt prima in de remote en film "modus". Maar dan... custom buttonmapping.
Als eerste je kunt via de webinterface alleen naar de remote wegschrijven als het scherm actief is. Dan komt het; wil je een button mapping doorvoeren moet je de remote herstarten. Ik krijg het anders voor geen enkele andere manier voor elkaar dus dat lijkt zo te moeten. So far no biggy!
Nu komt het; dit lukte mij alleen in de film "modus"; ik zou graag de remote "modus" editen en dat lukt voor geen ene meter! Deze heeft nummers 0-9 om te kunnen zappen. Welke twee ik had willen toevoegen waren Kodi:guide om de tv guide op te roepen want ik kijk via mijn Kodi box ook tv. Opnames staan klaar zonder reclame want die worden eruit gefilterd en ik kan gewoon doorspoelen; in een woord heerlijk. Verder wilde ik ondertiteling via een knop aan/uit kunnen zetten voor net die dialecten of een taal welke je niet spreekt. Opnemen heb ik voor nu gelaten. Nou dat alles gaat dus alleen in film "modus"... je lijkt ook de remote "modus" aan te kunnen vinken maarde blijft niet aan staan?
Uiteindelijk was het resultaat via de webinterface of remote toevoegen nèt anders. In het kort via de remote is het verwachtingspatroon voorspelbaarder. Alleen niet prettiger vanwege het kleine schermpje maar dat kun je vooraf weten. Een IP toevoegen gaat overigens super door een keyboard met cijfers en karakters; dat wisselen tussen twee toetsenborden op andere remotes vond ik toch echt wel super vervelend.
Waar zitten de problemen nu echt? ik denk haast bij de integration omdat het via de ene "modus" wel aardig lukt en de andere niet. Het voelt heel erg beta en dat komt ook wel overeen. Toch had ik inde tijd verwacht dat het wel iets verder zou zijn. Wellicht breaking changes op de achtergrond? who knows.
Er is wellicht meer uit te halen als je een slag dieper zou kijken waarin je meer op de hobbytour komt wat overduidelijk een flink aantal mensen hier ook niet willen. Je blijft dan waarschijnlijk flink fixen. Maar; in de basis is het zoals het nu gemaakt is bovenal wèl gebruiksvriendelijk! Mijn eindoordeel; nog te vroeg voor de masses; te doen als je alleen basic dingen wilt; wil je hobbyen be prepared for frustration. Het zal wel waarschijnlijk integration specifiek zijn maar ik kan gewoonweg niet verder testen dan Kodi nu anders dan een aantal zaken via infrarood; maar dat heb ik juist al jaren perfect vervangen voor CEC en stuurt Kodi zelf perfect aan. Muziek heb ik van Kodi afgesplitst en voor Lyrion is nog geen integration. Tot zover...