![]() | |
| Inhoudsopgave | |
| Inleiding | |
Dit topic gaat over de opensource (!) universele afstandsbediening van Unfolded circle. De laatste versie is op dit moment de "Remote TWO" welke gemaakt is van geanodiseerd aluminium met een oledscherm en soft touch fysieke knoppen. Hoewel begonnen als een kickstarter nu inmiddels (online) te reserveren/bestellen. | |
| Achtergrond | |
Zoals beschreven in de inleiding is deze remote begonnen als een kickstarter, maar we doen even een stapje terug. In april 2021 kondigde Logitech aan te stoppen met haar Harmony serie van universele afstandsbedieningen. Deze waren feitelijk de marktstandaard en zeer goed ondersteund; derhalve zeer populair en tot ontsteltenis en met grote vraagtekens van vele werd kennis van het stoppen genomen. Extra zuur was dat Logitech als eerste de formule van de universele afstandsbediening 'gekraakt' had en er geen alternatieven waren. Tot nu! Maar voordat we bij de 'Remote Two' aanbelanden is er nog een vermelding nodig; de NEEO remote. Ooit begonnen als een langslepende kickstarter als high-end alternatief voor de Harmony werd deze na het stopzetten van de Harmony door de liefhebbers van betreffende universele wonderstokjes gezien als DE opvolger. Beloftes werden niet nagekomen en zij werden nog voor het opleveren overgenomen door Control4; een gesloten systeem. Hoewel het eindproduct er top uit zag leverde dit niet op wat deze groep liefhebbers met hun portemonnee op gestemd hadden; vele belandden op eBay/Marktplaats en hoe het met de huidige ondersteuning zit weet ondertekende niet. Maar toen, een individu genaamd Marton Borzak dacht van wat Neeo kan dat kan ik ook, maar dan opensource! Ik geef zowel de hardware als software vrij en iedereen mag de remote maken en verbeteringen aanleveren. Hij kwam toen als dev-kit met een een kickstarter welke je zelf nog in elkaar moest steken gebaseerd op een raspberry pi en eerder genoemde Neeo. Zelfs enkele devs welke oorspronkelijk aangehaakt waren bij Neeo gingen mee over. Dit gaf liefhebbers veel vertrouwen en de roep kwam om een kant en klaar product; "Remote Two" was geboren. Weer een Kickstarter werd opgezet en nu als kant en klaar product; een doorontwikkelde versie van "Remote One". Een beter scherm, betere knoppen maar bovenal een turn-key product. En voor wie de kickstarter gemist heeft; vanaf nu bestelbaar voor elke liefhebber van de wonderstokjes ten behoeve van AV en tegenwoordig ook domotica, Harry Potter is er niks bij! | |
| Specificaties Remote TWO | |
De "brain" zit in de remote, het oplaadstation is voorzien van 2x IR uit en voorziet de remote van netwerk toegang. Remote TWO Dimension Height 206 mm Width 50 mm Depth 12.3 mm Weight 185g Connectivity WiFi 2.4 GHz Bluetooth 5.1 Display High resolution touchscreen OLED Power Rechargable, user replacable lithium-ion battery Up to 5 days of battery life Infrared Built-in IR LED IR receiver for learning Dock Dimension Height 84 mm Width 84 mm Depth 27 mm Weight 300g Connectivity WiFi 2.4 GHz Bluetooth 4.0 Ethernet Infrared IR receiver for learning Built-in IR LEDs 2 x 3.5 mm jack for IR extenders Power USB-C power input 5V min. 1.5A | |
| Handige linkjes | |
Website fabrikant. Hier kun je de remote bestellen. Hier zijn de FAQ's. Hier staan de firmware updates. Hier is het originele forum te vinden. Hier kun je de firmware updates volgen en zelf updates aandragen. Hier kun je alle bugs volgen en feature requests indienen mocht je zelf niet kunnen programmeren. Hier kun je alle huidige ondersteunde integrations terugvinden. | |
| Tips, Tricks & Guides | |
Je apparatuur direct aansluiten op de dock. | |
| Addons / Integraties door tweakers | |
Remote 2 integratie voor de Logitech Harmony Hub door Clarijs. | |
| Eindwoord | |
Onthoud; het is opensource. Nog niet alles werkt zoals je wellicht gewend bent van je Logitech; maar de kracht van opensource is dat je daar zelf wat aan kan doen! Verder; Ik krijg zelf niet zo veel energie van een hele opmaak en de topicstart bijhouden en uitbreiden dus zoek mede auteurs. Heb voor nu de boel mooi gebundeld zodat alles makkelijk terug te vinden is! |
Je kunt je remote direct aansluiten op je dock;
:strip_exif()/f/image/zMeJ7DL6dBXqgd0tiKPJ3uHb.jpg?f=fotoalbum_large)
(schaamteloze kopie van een youtube video)
Veel apparatuur heeft een IR in poort; deze kun je direct aansluiten op je dock met een jack-to-jack plug waardoor je niet met dat oogje een line of sight hoeft te maken of met dubbelzijdige tape hoeft te klooien. Kom je er ondanks dat er 2 op de dock zit en op veel apparatuur toch te kort? Er bestaan (powered) splitters!
:strip_exif()/f/image/zMeJ7DL6dBXqgd0tiKPJ3uHb.jpg?f=fotoalbum_large)
(schaamteloze kopie van een youtube video)
Veel apparatuur heeft een IR in poort; deze kun je direct aansluiten op je dock met een jack-to-jack plug waardoor je niet met dat oogje een line of sight hoeft te maken of met dubbelzijdige tape hoeft te klooien. Kom je er ondanks dat er 2 op de dock zit en op veel apparatuur toch te kort? Er bestaan (powered) splitters!
Nee, hardware en de core software van de Remote 2 is niet open source. Er is wel een open API zodat je wel extra integraties kan maken.Donderstraaltje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:49:
[...]
Bij de ONE was ook de PCB en alles opensource, nu niet meer dan?
De enige enigszins officiele info die ik kan vinden over niet open source zijn is dit bericht op Discord, zie de link voor wat meer opvolgende berichtern (Marton is van Unfolded Circle, oprichter dacht ik).
/f/image/HmeEOXp3VgyBPXd5BT5Ynejn.png?f=fotoalbum_large)
https://discord.com/chann...450123/831823633043292170
New things in the works
Remote Two has been out in the wild for over half a year now. We’ve been following with curiosity and interest how you all use your remotes with your setups. We are happy to see that in most instances it works quite well, but we also noticed there are areas, that need improvement.
Software updates have been rolling out on a regular basis to fix bugs, improve existing features as well as introduce new ones.
However we recognised the need for a user experience that makes it easier to set things up. A few months ago we started thinking about how we can improve the setup and configuration process.
We have also researched alternative technologies of what we are using at the moment. The remote’s user interface is built with Qt and QML, which has been serving us well, despite some of its downsides. However there has been advancement in technologies and tools. We evaluated alternatives to replace Qt with a more modern alternative, that has better developer experience, easily runs on different platforms and has a bigger community. In short, something that allows us to move forward faster. We’re not going to reveal what it is just yet, but we have already started to port our ui application over to this new platform.
Design/UX updates for the remote UI and the Web Configurator have been in the works for a few months now. There’s still a lot to do until the release, but as we’re getting closer to the finish line, we’ll be sharing more and more of the new looks and features, what we’re changing and how we’re planning to make configuration easier.
As a first teaser, here’s the new dashboard, a place where you can start setting up and customising your remote. And yes, we’re bringing support for mobile as well.

We won’t stop updating and improving the current version until this release, so you can still expect regular software updates. With the latest software update it's possible now to opt-in to beta releases. This means that you’ll be able to sign up to receive beta software, but be aware that these updates might not be stable. We don’t recommend using beta firmware on your devices you use daily.
We’re really excited about what we have in the works and can’t wait to show you more as we think it will elevate the experience of using Remote Two!
Remote Two has been out in the wild for over half a year now. We’ve been following with curiosity and interest how you all use your remotes with your setups. We are happy to see that in most instances it works quite well, but we also noticed there are areas, that need improvement.
Software updates have been rolling out on a regular basis to fix bugs, improve existing features as well as introduce new ones.
However we recognised the need for a user experience that makes it easier to set things up. A few months ago we started thinking about how we can improve the setup and configuration process.
We have also researched alternative technologies of what we are using at the moment. The remote’s user interface is built with Qt and QML, which has been serving us well, despite some of its downsides. However there has been advancement in technologies and tools. We evaluated alternatives to replace Qt with a more modern alternative, that has better developer experience, easily runs on different platforms and has a bigger community. In short, something that allows us to move forward faster. We’re not going to reveal what it is just yet, but we have already started to port our ui application over to this new platform.
Design/UX updates for the remote UI and the Web Configurator have been in the works for a few months now. There’s still a lot to do until the release, but as we’re getting closer to the finish line, we’ll be sharing more and more of the new looks and features, what we’re changing and how we’re planning to make configuration easier.
As a first teaser, here’s the new dashboard, a place where you can start setting up and customising your remote. And yes, we’re bringing support for mobile as well.

We won’t stop updating and improving the current version until this release, so you can still expect regular software updates. With the latest software update it's possible now to opt-in to beta releases. This means that you’ll be able to sign up to receive beta software, but be aware that these updates might not be stable. We don’t recommend using beta firmware on your devices you use daily.
We’re really excited about what we have in the works and can’t wait to show you more as we think it will elevate the experience of using Remote Two!
Hi Hi, Wat fijn om te zien dat dit topic er is. Ik ben "Part time" onderdeel van het UC team en betrokken vanaf het eerste uur. Ik weet zeker niet alles maar ik denk dat ik een hoop vragen wel kan beantwoorden.
Ik gebruik zelf Remote Two en sinds kort Remote 3 in combinatie met Homey, AppleTv, Sonos en IR.
De Homey integratie is dan ook door mij geschreven.
Als er vragen zijn voel je vrij om mij te pingen in je post, Er wordt hard gewerkt aan R3 daarmee is het lastig om zelf alle posts in de gaten te houden.
Hier wat foto's van mijn setup
Ik gebruik zelf Remote Two en sinds kort Remote 3 in combinatie met Homey, AppleTv, Sonos en IR.
De Homey integratie is dan ook door mij geschreven.
Als er vragen zijn voel je vrij om mij te pingen in je post, Er wordt hard gewerkt aan R3 daarmee is het lastig om zelf alle posts in de gaten te houden.
Hier wat foto's van mijn setup
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 15% gewijzigd door nklerk op 22-02-2025 11:19 . Reden: Plaatjes ]
Je hebt een punt, er is zeker interesse. ik wil voorkomen dat ik topic start en vervolgens de boel ghost omdat ik met mijn hoofd met hele andere dingen bezig ben. Tweakers bezoeken zit in mijn dagelijkse routineAmersfoort schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:24:
Dat ziet er goed en snel uit!
Wellicht is het goed om ook in het UC Homey forum wat info te posten voor Engelstalig lezers. Ik verwacht dat daar ook belangstelling is voor dit soort video's. Heb je nog meer informatieve filmpjes?
Kun je ook wat zeggen over een mogelijk migratiepad van Logitech Harmony naar remote 3 in verband met eerder geprogrammeerde IR etc codes, die dan niet opnieuw in remote 3 hoeven in te worden ingesteld?
Je ziet, ik heb vragen genoeg, dus alle info is welkom over deze interessante remote als mogelijke opvolger van de Harmony.
Er is geen migratiepad vanaf een andere remote. je voegt op de R2 en R3 een nieuw device toe en selecteert een van de aanwezige drivers. de kas is aanwezig dat je commando's mist, deze zijn dan te leren door de dock of je geeft zelf een hex of pronto code op, een code aanvragen kan natuurlijk ook altijd. De code's welke je zelf toevoegt kan je ook specifiek bewaren bijvoorbeeld als backup.
Iets dat nog nergens staat maar wat ik bij verschillende devices moest toepassen is om verschillende drivers samen te voegen tot 1. Voor mijn TV maak ik gebruik van de AndroidTV integratie (driver 1) en specifieke iR codes (Driver 2) beide zijn gebundeld in een activity. Mijn huidige TV ondersteund maar een beperkt aantal commandos via IP. Voordeel van IP is de terugkoppeling zoals wat er speelt en de ingestelde volume. Alles wat niet ondersteund wordt door d.m.v. IP heb ik via infrarood. zo heb ik de terugkoppeling welke ik wil gecombineerd met alle specifieke commando's. aan het eindresultaat/het geen de gebruiker ziet zie je niet dat het onderwater twee technieken zijn.
:strip_exif()/f/image/zdLbXiuaTwm4BYgqBEZKOMQL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb custom logo's toegevoegd voor elke zender, dat hoeft natuurlijk niet, ik ben daar gevoellig voor.
Zelfstandig gebruik, dus zonder extra servers direct een addon/app/extension give it name. Ik heb geen verdere domotica slechts alles in mijn tv meubel wil ik (eventueel los) kunnen aansturen. TV/Amp/Kodi/Squeezebox.nklerk schreef op maandag 28 april 2025 @ 23:29:
Ik weet niet wat je wilt bereiken, wellicht kan ik iets betekenen, feit is dat de remote het beste tot zijn recht komt naast een oplossing als Home assistant of wat ik zelf gebruik Homey.
Op enig moment wil ik Kodi bedienen; dat was destijds al aangekondigd. Dat kan ik nu los met een 10 euro remote en CEC en dat werkt perfect! TV en amp gaan mee aan en uit en volume kan bedient worden. Dit heeft voor nu geen prio om dat werkend over te zetten naar de remote two.
Wat wil ik specifiek;
Die Logitech remotes hadden nog een functionaliteit, van een productlijn wat ook de kop omgedraaid is; Logitech Music Player en ook server, nu Lyrion. Helemaal opensource en een tegenhanger van Roon.
Wat ik nu doe; lekker CD’tje erin; haalt info en coverart op, voegt het toe aan relevante playlists en voila ik heb mijn eigen strreamingservice vol met alle knallers van de jaren 60/70/80 en wat 90.
Wil nu eigenlijk zoals de Roon extension werkt dit ook heel simpel op de remote;
Via kodi (werkt geweldig maar via tv is het geen bedienen);
https://github.com/kodi-c...s/plugin.audio.squeezebox
En deze laat helemaal mooi zien wat er kan;
https://lyrion.org/players-and-controllers/squeezeplay/
GitHub staat vermeld.
Werkte echt geniaal destijds. Geen servers of niks extra nodig, eigenlijk wat volgens mij de Roon extension in de basis kan. Alleen ik ga geen 830USD neerleggen voor Roon! Wellicht wil ik iets wat te simpel is, maar volgens mij met een beetje (Python?) kennis is een van de twee bovenstaande ook simpel te porten naar de remote. De enige reden dat ik er nog niet zelf mee begonnen ben is dat er iets anders net wat hoger op mijn lijstje staat wat echt eerst moet.Gewoon dit, heel simpel ongeveer 1:1 de functionaliteit terug zoals ook op de Logitech remotes. Gewoon muziek(lijst) van de server kunnen selecteren, radio stationnetje, speler selecteren en uitzetten. Cover art op het scherm. En de afmaker is de volume kunnen bedienen op de amp.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yMjOKiOeq3X8b5Z4SbgTW0en.jpg?f=user_large)
Gewoon simpel en geniaal. En helaas ook de kop ingedrukt met het killen van de harmony lijn. En voor wie komt met het kan ook via de telefoon; dat is geen vervanging voor fysieke knoppen. Dat is wat vaak aangedragen wordt.
Hoop dat het te volgen is…
[ Voor 3% gewijzigd door Donderstraaltje op 29-04-2025 06:09 ]
Ik heb mijn Unfolded Circle Remote 3 inmiddels ook binnen. Hij gaat de NEEO vervangen. Ik stond sinds December 2022 op de wachtlijst voor een Remote 2 en had daardoor Kickstarter shipping #575.
Verpakking is premium en bouwkwaliteit vergelijkbaar met de NEEO. De Remote 3 (rechts) is wat zwaarder dan de NEEO (links).
:strip_exif()/f/image/uTOcRJXkXQQ0fOI0na6wmkIO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een setup met een redelijk standaard Marantz versterker en LG OLED tv. Daarnaast draait er een Naim Uniti voor de aansturing van de front speakers (ook in 5.1) en streaming via een AppleTV. Daarnaast nog een Panasonic Bluray speler en een KPN Arcadyan settop box. En een Homey Pro, Roon en Philips Hue.
Integraties voor Philips Hue, AppleTV en Marantz/Denon waren standaard meegeleverd snel aan de praat. Homey integratie via de Homey-app van @nklerk.
Helaas deed de GitHub-integratie voor de LG tv en de Panasonic Bluray het niet (installatie was probleemloos via webinterface) en heb ik voor aansturing via infrarood gekozen. Voor een aantal veelgebruikte apparaten (zoals de LG en Panasonic) zijn voorgedefinierde IR codes via de webinterface makkelijk te laden door een nieuwe infrarood-entiteit aan te maken.
De Arcadyan was een ander verhaal: Niet standaard aanwezig en de IR learning met afstandsbediening gaf foutmeldingen. Dit betekende uiteindelijk handmatig alle Pronto codes invoeren na downloads van de ir-database op https://irdb.globalcache.com/.
Ook de Naim gaf wat hoofdbrekens omdat er een Zigbee afstandsbediening is. Gelukkig gaf de http PUT/GET GitHub integratie een oplossing via http-commando’s naar de Naim. Daarnaast werkt de Roon integratie prima.
Al met al 1.5 dagen klussen om de functionaliteit van de NEEO volledig over te nemen en meer. Alleen krijg wél de devices van Homey maar niet de UC3-flows te zien als entiteit.
Mijn voorlopige ervaringen:
Mooie kwaliteit smart remote met veel mogelijkheden. Ik was bang dat het aan de praat krijgen van alle apparaten wat problemen op zou leveren, maar na wat uitdagingen getackled te hebben viel dat reuze mee. Nog niet echt een apparaat voor het algemene publiek qua instelgemak. De batterij gaat duidelijk sneller leeg dan die van de NEEO. De Remote 3 hoort ‘s nachts in de oplader. De UC3 dock laadde eerst wat langzaam en onregelmatig, maar na een firmware upgrade naar 2.6.1 lijkt het laden wat stabieler te zijn. De layout van Remote 3 kan veel meer aangepast worden dan de NEEO. De webinterface is redelijk gebruiksvriendelijk, ook om custom GitHub tar.gz integraties te uploaden. Alles werkt lokaal op de Remote 3 wat privacy technisch een enorme pré is. Alleen verliest de webinterface z’n connectie steeds als de Remote op standby gaat. Waarschijnlijk alleen een ergernis bij het instellen.
Ben benieuwd wat de verdere ontwikkeling van de Remote 3 gaat brengen. Ben in ieder geval blij dat ik niet voor de Cantata Kickstarter ben gegaan - want het geavanceerde model lijkt flink vertraagd. Dan is 6 maanden vertraging van de Remote 3 niet. Ach, met alle NEEO ervaring (2,5 jr vertraging en binnen 2 jaar verkocht aan Control4) was het eigenlijk een supersnelle levering!
Verpakking is premium en bouwkwaliteit vergelijkbaar met de NEEO. De Remote 3 (rechts) is wat zwaarder dan de NEEO (links).
:strip_exif()/f/image/uTOcRJXkXQQ0fOI0na6wmkIO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een setup met een redelijk standaard Marantz versterker en LG OLED tv. Daarnaast draait er een Naim Uniti voor de aansturing van de front speakers (ook in 5.1) en streaming via een AppleTV. Daarnaast nog een Panasonic Bluray speler en een KPN Arcadyan settop box. En een Homey Pro, Roon en Philips Hue.
Integraties voor Philips Hue, AppleTV en Marantz/Denon waren standaard meegeleverd snel aan de praat. Homey integratie via de Homey-app van @nklerk.
Helaas deed de GitHub-integratie voor de LG tv en de Panasonic Bluray het niet (installatie was probleemloos via webinterface) en heb ik voor aansturing via infrarood gekozen. Voor een aantal veelgebruikte apparaten (zoals de LG en Panasonic) zijn voorgedefinierde IR codes via de webinterface makkelijk te laden door een nieuwe infrarood-entiteit aan te maken.
De Arcadyan was een ander verhaal: Niet standaard aanwezig en de IR learning met afstandsbediening gaf foutmeldingen. Dit betekende uiteindelijk handmatig alle Pronto codes invoeren na downloads van de ir-database op https://irdb.globalcache.com/.
Ook de Naim gaf wat hoofdbrekens omdat er een Zigbee afstandsbediening is. Gelukkig gaf de http PUT/GET GitHub integratie een oplossing via http-commando’s naar de Naim. Daarnaast werkt de Roon integratie prima.
Al met al 1.5 dagen klussen om de functionaliteit van de NEEO volledig over te nemen en meer. Alleen krijg wél de devices van Homey maar niet de UC3-flows te zien als entiteit.
Mijn voorlopige ervaringen:
Mooie kwaliteit smart remote met veel mogelijkheden. Ik was bang dat het aan de praat krijgen van alle apparaten wat problemen op zou leveren, maar na wat uitdagingen getackled te hebben viel dat reuze mee. Nog niet echt een apparaat voor het algemene publiek qua instelgemak. De batterij gaat duidelijk sneller leeg dan die van de NEEO. De Remote 3 hoort ‘s nachts in de oplader. De UC3 dock laadde eerst wat langzaam en onregelmatig, maar na een firmware upgrade naar 2.6.1 lijkt het laden wat stabieler te zijn. De layout van Remote 3 kan veel meer aangepast worden dan de NEEO. De webinterface is redelijk gebruiksvriendelijk, ook om custom GitHub tar.gz integraties te uploaden. Alles werkt lokaal op de Remote 3 wat privacy technisch een enorme pré is. Alleen verliest de webinterface z’n connectie steeds als de Remote op standby gaat. Waarschijnlijk alleen een ergernis bij het instellen.
Ben benieuwd wat de verdere ontwikkeling van de Remote 3 gaat brengen. Ben in ieder geval blij dat ik niet voor de Cantata Kickstarter ben gegaan - want het geavanceerde model lijkt flink vertraagd. Dan is 6 maanden vertraging van de Remote 3 niet. Ach, met alle NEEO ervaring (2,5 jr vertraging en binnen 2 jaar verkocht aan Control4) was het eigenlijk een supersnelle levering!
Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Misschien nog even goed om aan te vullen dat de advanced flows van Homey wel via de Homey integratie werken (de normale flows in de app zijn bij mij nog niet zichtbaar, maar daar wordt aan gewerkt) - zo heb ik de bediening van de roborock S7 in de afstandsbediening op kunnen nemen via Homey - de UC remote 3 heeft hiermee de WAF status bereikt.
:strip_exif()/f/image/MYAlbGQOGSR8bdwNbXt8Z6Rf.jpg?f=fotoalbum_large)
Buiten de bekende laadproblemen (power cycle van de dock helpt dan meestal) en de relatief beperkte batterij (1 volle avond series bingen 100 —> 30%) is het echt een prima smart remote met oneindig veel opties qua layout en instellingen. Een aantal apparaten (zoals AppleTV voor streaming en Roon voor muziek) ondersteunt album/serie art en runtime. Er is een mooie onofficiële app voor de Remote 3 voor iOS; handig als je niet steeds de webinterface wil laden.
:strip_exif()/f/image/dhuXvh7XcuYfgPt8NxFLOIO3.jpg?f=fotoalbum_large)
De NEEO remote gaat al bijna de lade in voor een verdiend pensioen na 8 jaar trouwe dienst.
:strip_exif()/f/image/MYAlbGQOGSR8bdwNbXt8Z6Rf.jpg?f=fotoalbum_large)
Buiten de bekende laadproblemen (power cycle van de dock helpt dan meestal) en de relatief beperkte batterij (1 volle avond series bingen 100 —> 30%) is het echt een prima smart remote met oneindig veel opties qua layout en instellingen. Een aantal apparaten (zoals AppleTV voor streaming en Roon voor muziek) ondersteunt album/serie art en runtime. Er is een mooie onofficiële app voor de Remote 3 voor iOS; handig als je niet steeds de webinterface wil laden.
:strip_exif()/f/image/dhuXvh7XcuYfgPt8NxFLOIO3.jpg?f=fotoalbum_large)
De NEEO remote gaat al bijna de lade in voor een verdiend pensioen na 8 jaar trouwe dienst.
Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
De slider is inderdaad nog niet los programmeerbaar maar bedient nu standaard het volume van de media widget. Deze stel je in bij het “user interface” scherm van Activities & Macros.Amiet01 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:09:
Hoe heb jij het overigens voor elkaar gekregen om de volume slider te gebruiken in een activiteit? Ik heb ook een Marantz, maar die volume slider werkt niet binnen een activiteit en alleen in de Marantz entiteit zelf.
In de foto waar ik de slider bedien (Bluray activity) heb ik de Marantz als media widget ingesteld om het volume te kunnen bedienen. Als je de bluray speler selecteert werkt de slider inderdaad niet.
:strip_exif()/f/image/nXu1ZHbngHlSFm2BgBp7x8A3.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij staat een programmeerbare slider in de firmware roadmap.
Dat kan vrij simpel:Amiet01 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 18:13:
Er is een externe Kodi integration via Github, maar ik weet zelf ook niet hoe in deze kan installeren. Je moet een bepaald bestand uploaden, maar ik weet niet hoe je dit bestand aanmaakt via de Github pagina.
*.tar.gz downloaden van de GitHub pagina (eerste of tweede bestand onder “Assets”):
:strip_exif()/f/image/6nCahM0Zq47QojrrC1OjUdAw.jpg?f=fotoalbum_large)
In de webinterface: Integrations > + > install custom > tar.gz uploaden:
:strip_exif()/f/image/ck6KfX7YMsq4183bLVw2XCTY.jpg?f=fotoalbum_large)
En vervolgens staat de custom integratie in je lijst:
:strip_exif()/f/image/EXxwdokbLvvUWkJMKlljSmL6.jpg?f=fotoalbum_large)
Je vindt overigens een overzicht van beschikbare integraties op de unfolded circle website (niet compleet) en op de unfolded circle Discord onder “community projects”.
[ Voor 8% gewijzigd door ratz op 18-07-2025 19:25 ]
De Remote 3 heeft vrij veel fysieke knoppen:Veertien14 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:35:
Hoe is dit met de remote 3? of kan ik beter naar een andere ab opzoek?
:strip_exif()/f/image/uaSQ10zGK8ZzWmhgyOTxC3Dd.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze knoppen zijn allemaal per aktiviteit los programmeerbaar. Per knop kun je ook nog een functie instellen voor “long press” en “short press”. Zo hoef je de basisfuncties niet via het touch screen te bedienen.
Verder kun je het touchscreen helemaal zelf instellen met zoveel ruimte tussen software buttons als je zelf wilt.
Dat doe je denk ik in “Activities” en niet in de settings:Donderstraaltje schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:59:
[...]Maar je kan hem dus wel in een andere stand zetten voor snellere respons? Waar zit dat in het instellingen menu want die vind ik niet terug namelijk.
Zie wel wakeup, display en sleep timers.
Dank voor het toevoegen van sensoren!nklerk schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:08:
Ik heb een zeer grote update doorgevoerd in de Homey app. deze is te vinden als testversie op https://homey.app/en-us/a....uc/Unfolded-Circle/test/
er worden heel wat nieuwe devices ondersteund zoals, blinds, curtain, sunshade, windowcoverings, garagedoor, sensors en nog een aantal
Ik denk dat het geen bug betreft maar een gevolg dat ik enkel een selectie laat zien van devices welke ondersteund worden. Help mij naar de aankomende versie herinneren mocht het dan niet wel werken. Ik heb deze versie in test staan maar de volgende versie staat ook al klaar om te gaan gaan testen maar moet nog even wachten voor dat ik deze kan vrijgeven. Dus tegen de tijd dat ik weer verder kan is de kans groot dat ik het ga vergeten. Om het op voorhand goed te maken :-D hier een kleine teaser....SunBeech schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:50:
[...]
@nklerk : M.b.t. sensoren blijkt dat sensoren van een virtual device (zoals temperatuur- en luchtvochtigheidssensoren) niet doorkomen via de integratie naar de afstandsbediening.
Ik heb bijvoorbeeld een Tuya-gebaseerde sensor, die Homey niet standaard ondersteunt, maar waarvoor ik wel de waardes (temperatuur, luchtvochtigheid, batterijniveau/-alarm) kan ophalen. Ik gebruik een Advanced Virtual Device voor het weergeven van die waarden (gebaseerd op de standaard capabilities voor temperatuur, luchtvochtigheid en batterijpercentage en -alarm).
Het lijkt erop dat de Unfolded Circle app voor Homey virtuele apparaten negeert. Is dat een bug of wellicht iets dat je nog van plan bent om toe te voegen?
:strip_exif()/f/image/jX7cLQM9COSukXuZqKuk02aW.png?f=user_large)
Pagina: 1
Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Unfolded Circle.
Voor Logitech Harmony is er [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Unfolded Circle.
Voor Logitech Harmony is er [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony

:strip_exif()/f/image/MJNNy5Z9iEsVslQcDjOVEfyJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Izz1VUQPui6AsFvwxC5n1iYq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tSUaMPyFu37PxhTqhLO6w0Jt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VYBfTWyZGSQxvVCvj495qImZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/WsMfJlfYQwUhGeWo5nXCsQYz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/c8KWFX55F2hoDUgMqBs22Qe5.png?f=fotoalbum_large)