i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dat is wel realistisch, want prijzen rond de € 89 kan ik me ook wel herinneren in sommige gevallen of vanaf een bepaald momentKoldur schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:05:
@nero355
Nog even gecontroleeed, kocht hem in 2016 voor €85, hub en remote.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De Next Mini maakt gebruik van RF signalen, en dat kan niet met de HarmonyLanghe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:25:
Heeft er iemand al de Ziggo next mini kunnen koppelen?
Volgens mij via Bluetooth en dan heb je een Harmony hub nodig.joentje schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:05:
[...]
De Next Mini maakt gebruik van RF signalen, en dat kan niet met de Harmony
Dit werkt met mijn kpn kastje en Apple TV via Bluetooth prima.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Heb jij die KPN TV+ Box van KPN, ik heb namelijk deze (nog) niet omdat ik dacht dat die niet te besturen was via Bluetooth en de Harmony HUB + Elite?gielie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:09:
[...]
Volgens mij via Bluetooth en dan heb je een Harmony hub nodig.
Dit werkt met mijn kpn kastje en Apple TV via Bluetooth prima.
- The Neo and Only -
Dat lukt prima, kijk hier maar even.NeoFoX schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:20:
[...]
Heb jij die KPN TV+ Box van KPN, ik heb namelijk deze (nog) niet omdat ik dacht dat die niet te besturen was via Bluetooth en de Harmony HUB + Elite?
Zelf gebruik ik het profile van de tivo 4k media speler.
[ Voor 6% gewijzigd door gielie op 14-01-2025 09:41 ]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Out of the box of dan via die omwegen met meerdere apparaten koppelen voor 1 dienst:gielie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:41:
[...]
Dat lukt prima, kijk hier maar even.
Zelf gebruik ik het profile van de tivo 4k media speler.
- PC
- Shield
De kleurenknoppen, menu en ook opname knop zijn knoppen die dagelijks gebruikt worden hier. De WAF is heel hoog als het aankomt op gebruiksgemak
- The Neo and Only -
This title is for sale, please send me a PM
Ik wil graag een activiteit maken waarin ik mijn LG-tv direct Disney+ laat opstarten, maar dan zonder een sequence zoals:
- Home-knop
- Delay
- Rechts 2x
- Ok
Netflix is wel standaard aanwezig, maar Disney+ niet.. heb al wel wat modellen geprobeerd. Maar er zijn er zoveel. Misschien dat iemand een model heeft waarin het al wel in zit?
- The Neo and Only -
ik had er al een paar jaar 1 in gebruik die het altijd deed en was ook gewoon zichtbaar als device in Homeassistant.
Sinds een week of wat merk ik ineens dat de actions niet meer getriggerd werden en ook in mijn moblie app.
Home assistant heeft ook de hub gedisabled.
Het lukt niet meer om een connectie naar de app te maken. Ik heb de hub een catory reset gegeven en ook daarna lukte het niet om de hub met wifi te verbinden. Er wordt in de app gemeld WIFI netwerken zoeken maar geen van de aanwezige netwerken wordt gevonde nEr worden geen netwerken gevonden.
Wifi is op deze plek gewoon goed sterk (3 boogjes op de GSM) maar ook als ik de hub vlak bij mijn router neer leg wordt er geen netwerk gevonden
Ik heb nog een andere 2e hands op de kop getikt met het idee dat mijn expemplaar defect was, maar deze andere heeft het zelfde probleem. Ook daar is er geen oplossing door te resetten en ook als ik hem via de USB met de PC verbind en met de harmony app op de PC wilt instellen wordt er geen netwerk gevonden.
Het lijkt me een beetje sterk dat ik nu toevallig 2 defecte hubs heb.
De router is een ASUS AX-86U met merlin firmware 388.1 , deze draait al langer zonder problemen.
Ik heb ook geprobeerd om mijn zigbee netwerk uit te zetten maar dat was ook niet de oorzaak. Ook zonder zigbee stick ingeplugd worden er geen netwerken gevonden.
IK heb nu even geen idee hoe ik verder zou moeten zoeken wat er mis is
iemand suggesties?
[ Voor 194% gewijzigd door mrbert op 20-02-2025 16:47 ]
mrbert
Ik heb een tweede Harmony One overgenomen van een Tweaker. De huidige is nog prima maar de batterij is echt ruk. Al een keer een no-name batterij gekocht maar dat gaf weinig verbetering. Dus nu een tweede Harmony One..
Ik vreesde eigenlijk dat het een gedoe zou worden, maar het enige wat ik hoefde te doen was
1) Harmony remote software opstarten
2) Nieuwe remote aan PC
3) Update remote
Geen gezeur over dat het een andere/verkeerde remote is of andere "slimmigheden"
Nu twee remotes met identieke config.. Eentje op de lader en de andere in gebruik
Overigens is de One natuurlijk uit het jaar 0 (
[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 22-03-2025 15:44 ]
Ik heb er een tijdje terug ook nog één extra via MP aangeschaft voor een paar tientjes. Ik heb na al die tijd nog steeds niets kunnen vinden wat ook maar in de buurt komt van wat ik nodig heb (Sofabaton U2 leek wel goed genoeg te zijn, maar was te instabiel).FreakNL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:43:
Overigens is de One natuurlijk uit het jaar 0 () maar voor ons voldoet hij
Voor eentje wel een nieuwe batterij gekocht, degene die erin zat was 1,5x zo dik geworden
mrbert
Logitech stopt binnenkort met ondersteuning oude Harmony-afstandsbedieningen
Logitech stopt binnenkort met het ondersteunen van een aantal Harmony-afstandsbedieningen van de eerste generatie. Daarvoor waarschuwt het bedrijf in zijn Harmony Remote-legacyapp. De afstandsbedieningen blijven werken, maar kunnen niet langer ingesteld of aangepast worden.
Gaat om deze afstandsbedieningen:
Harmony 510
Harmony 515
Harmony 520
Harmony 522
Harmony 525
Harmony 550
Harmony 555
Harmony 610
Harmony 620
Harmony 628
Harmony 655
Harmony 659
Harmony 670
Harmony 675
Harmony 676
Harmony 680
Harmony 688
Harmony 720
Harmony 745
Harmony 748
Harmony 768
Harmony 785
Harmony 880
Harmony 880 Pro
Harmony 882
Harmony 885
Harmony 890
Harmony 890 Pro
Harmony 892
Harmony 895
Harmony 897
Harmony 900
Harmony 1000
Harmony 1000i
Harmony 1100
Harmony 1100i
Harmony voor Xbox 360
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik ebn ook al aan het zoeken maar kan voor mij zelf niet echt een vervanger vinden. Vooal het aantal koppen dat je zelf kunt kiezen met touch ondersteuning voor het scherm.
Misschien is er met neiwere state aware minder behoefte aan meer knoppen, maar ik gebruik bijna alle knoppen. Sommige gewoon om bijvorbeeld vanuit elke activiteit TV met 1 knop aan en uit te zetten
mrbert
Ze kunnen natuurlijk nooit zeggen dat de ondersteuning niet zou stoppen. Alles in het leven is eindig.mrbert schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:31:
ik vind dat toch wel een vervelend idee. Ze hadden dacht ik aangegeven dat ze de ondersteuning niet zouden stoppen en nu dus voor de oudere. Vraag is dan hoe lang de rest nog onerteud blijft.?
Als ik terugzoek kom ik hier:
nieuws: Logitech stopt met productie van Harmony-afstandsbedieningen
"Logitech blijft de afstandsbedieningen naar eigen zeggen voorlopig nog ondersteunen."
...voorlopig. Dat eindigt dus binnenkort.
Maar is wel jammer. Zelf een Harmony 950 die ik nog actief gebruik (en zo te zien blijft die voorlopig nog ondersteund), maar dat is qua software ook nog behelpen. Ben ondertussen overgeschakeld op Linux ipv Windows, maar hiervoor werd ik toch gedwongen om Windows nog eens te booten, om wat configuratie te wijzigen.
Ik heb eem harmony hub die ik een aantal jaren fijn gebruikt heb.
Nu een probleeem dat ie niet meer met WIFi verbindt. Iets wat overigens vaker beschreven is door anderen.
Geprobeerd op met logitech het op te lossen, Maar hun conclusie was Radio chep defect.
Had al een andere 2e hand gekocht maar die vertoonde hier thus het zelfde euvel.
Beetje lastig om er dan nog een te kopen
mrbert
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Dat is geen verkeerde prijs.Visgek82 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:23:
Ik heb gelukkig paar weken geleden nog een harmony one kunnen scoren voor 15 euro, moest wel een nieuwe batterij in , maar dat is voor 3,95 ook weer klaar. zuinig mee zijn ........
Die heb ik ook nog liggen en bewaar ik maar. KAn dan wel geen BT aan, dus mijn Vero4K kan hij niet bestureren, maar verder kan ik die alle commanco's leren. Zou alleen niet weten hoe je zonder server activiteiten zou kunnen aanpassen.
Wil zelf graag een goed werkende HUB er bij hebben maar ben wat huiverig omdat en 2e exemplaar het hier ook niet deed en deze volgens de vorige eigenaar goed werkte..
Light het aan de HUB of is er hier iets wat het verstoort. Maar al mijn andere wifi spullen werken goed wat mijtoch het idee heeft dat het aan de hub lig. Deze werkt nu 90% van de functies zonder wifi dus wil hem ook niet openmaken om te kijken of ik iets kan ontdekken op de PCB .
[ Voor 22% gewijzigd door mrbert op 06-04-2025 13:23 ]
mrbert
Ik heb een tijdje 885's gehad. Nog meer mogelijkheden, maar de accu was al eens vervangen, moest om de x-weken op de lader etc. De motion detector had ik al een keer of 2 hersteld. Oxidatie op het balletje dat de pinnetjes kortsloot en zo de remote wakker maakte als je deze vastnam. Knoppen waren ook minder van kwaliteit.
Het 555 'ding' ligt hier nog elke avond naast mij en is wonderwel in perfecte staat. De rubber coating heb ik er wel moeten afhalen, maar die was ik ondertussen al vergeten, Zelfs na al die jaren werken alle knoppen nog steeds perfect en kan eigenlijk de remote terug in een blister om bij de nieuwe te verkopen, zo goed ziet deze er nog uit. De 4x rechargeble AAA's, het 2de setje nu, zijn altijd via een zonnepaneel opgeladen geweest en gaan maandenlang mee.
Ondertussen op al die jaren zijn al 3 verschillende tv's bediend en zowat elk ander apparaat thuis dat de moeite waard is/was.
Knoppen programeren was een beetje werk maar daar heb ik jaren plezier aan beleefd en is absoluut de moeite geweest. Er staat een nieuwe tv op het programma binnen onafzienbare tijd, maar ik vrees dat ik niet meer de eer heb om deze te bedienen met deze fijne remote.
Wat zou het zo fijn zijn moest de software blijven werken om elke knop over te kunnen zetten dan doe ik alles overzetten wel manueel. De databases met de standard remotes heb ik altijd moeten bewerken met knoppen terug te leren met de originele remote.
Wat ga ik deze missen.
Ik bedien mijn Vero4K gewoon via IR met de Harmony. Niet zo snel als met BT, maar werkt goed genoeg.mrbert schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:22:
[...]
Die heb ik ook nog liggen en bewaar ik maar. KAn dan wel geen BT aan, dus mijn Vero4K kan hij niet bestureren, maar verder kan ik die alle commanco's leren. Zou alleen niet weten hoe je zonder server activiteiten zou kunnen aanpassen.
Hoe hen jij daar dan de stuurcodes in gekregen? De 4K remote doet toch geen IR? en zonder netwerk verbinding kunjde dacht ik ook niet veel inleren in de hub?sverzijl schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:33:
[...]
Ik bedien mijn Vero4K gewoon via IR met de Harmony. Niet zo snel als met BT, maar werkt goed genoeg.
mrbert
[ Voor 7% gewijzigd door Amersfoort op 09-05-2025 08:28 ]
mrbert
Sinds dit weekend hebben wij een nieuwe televisie de LG OLED48G56LS.
Bij het instellen van de Harmony geeft hij aan dat er geen software voor bestaat en ik de afstandsbediening kan ''leren''.
Nu kom ik echter niet verder bij het aanzetten van de tv (vrij essentieel). Wanneer ik de tv aanzet kom ik op een homescreen en vanuit daar kan ik doorschakelen naar HDMI 2. ik krijg dit niet voor elkaar.
Hier 2 vragen.
1. wordt dit model nog toegevoegd in de database en ben ik simpelweg te vroeg? ik zie namelijk wel de modellen van vorig jaar er in staan.
2. Hoe doen andere dit? Dat de tv eerst naar een homescreen gaan zal niet bij dit model voor het eerst zijn.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vriendelijke groet, Thijs
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Slim! Morgen even proberen, thnx!JvS schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:29:
Probeer hem eens te foppen door een lg model van vorig jaar in te stellen?
Iemand tips om hem weer werkend te krijgen?
Ik heb ook zoiets gehad en heb het nooit meer werkend gekregen helaas...Danielson schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:37:
Ik gebruik nog een Logitech Harmony Hub i.c.m. iOS app, alleen sinds gisteravond wil de app alleen spontaan niet meer verbinden met de Hub, de Hub heeft gewoon netwerkverbinding, maar als de wil verbinden met de Hub blijft de App hangen op: "Configuratie downloaden"
Ik heb windows maar in de MyHarmony app op mijn pc kun je de boel herstellen, hier is onder probleemoplossing {in de rechter zijbalk van het hoofdmenu} een screen, vervolgens sluit je je hub / ab op je pc aan en volg je de aanwijzingen.Danielson schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:37:
Ik gebruik nog een Logitech Harmony Hub i.c.m. iOS app, alleen sinds gisteravond wil de app alleen spontaan niet meer verbinden met de Hub, de Hub heeft gewoon netwerkverbinding, maar als de wil verbinden met de Hub blijft de App hangen op: "Configuratie downloaden"
:strip_exif()/f/image/uRPKymo5Tt6FsHFWc5MZ8jT1.jpg?f=fotoalbum_large)
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Hopelijk houdt hij het nog even vol...
Ze mijne werkt wel maar zonder netwerk koppeling.
Ik kon de config ern via USB in krijgen en alles via IR werkt. Alleen mijn OSM boxje werkt maar afentoe en dan veel trager dan vroeger en ook dan de originele AB
mrbert
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.
Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony