Vincent Teoh is absoluut de beste TV reviewer die er momenteel is (grote fan hier). Dit neemt niet weg dat je niet weet op welke manier hij defecte pixels beoordeelt. Is dit vanop kijkafstand, vanop 1 meter, vanop 20cm en loodrecht starend naar elke pixel? Geen idee.HoppyF schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:09:
[...]
Ik heb meer vertrouwen in een professionele reviewer als Vincent Teoh dan in alle forumleden op AVSforum bij elkaar. Soort zoekt soort zeg maar op dat forum....![]()
Verder kun je altijd wel iets vinden als je er naar op zoek bent.
Perfecte producten bestaan niet en als ze near perfect zijn is de prijs daar ook naar.
Pixeldefecten komen dus voor en bij oplichtende pixels of cluster defecten krijg je gewoon een nieuw paneel van LG.
Desondanks hecht ik zeker wel waarde aan meerdere mensen (lees: AV-freaks die hun paneel zullen blijven wisselen tot ze één hebben met goede uniformiteit en een paar die echt heel veel weten over AV apparatuur, er zitten ook professionele calibrators tussen) die zo tot 8 of meer OLED panelen testen waarbij geen enkele pixel-issue vrij was (want, zij doen effectief aan pixel-peeping). Dit tegenover de andere populatie (99% van de mensen die zoiets koopt) die gewoon de TV uit de doos halen, deze opzetten en vanaf hun zetel te beginnen genieten van het beeld. Tuurlijk gaan die mensen geen problemen melden online, omdat ze deze ook niet zien en dus ontdekt hebben.
Desondanks blijft de conclusie hetzelfde. Heb je effectief last van de dode of stuck pixel en LG maakt er geen probleem van je paneel te vervangen, be my guest en doe dit. Ik vind het enkel jammer dat er ook mensen zijn die er helemaal geen last van hebben en zo een geheel paneel laten vervangen omwille van een defecte of stuck pixel die ze vanop kijkafstand in geen enkele omstandigheid kunnen zien.
Belangrijke edit en kwestie die ik nog niet vernoemd had: ik heb het voornamelijk over defecte sub-pixels, defecte full pixels vallen wel meer op. Deze laatste komen wel minder vaak voor.
[ Voor 17% gewijzigd door FlameDB op 19-08-2019 12:50 ]