Hmmm.
Noem het maar wat je wilt, het boeit me verder niet aangezien het een non-issue is.
https://www.avsforum.com/...oled-pixel-mortality.html
Enkele quotes:
"It is common if my experience is anything to go by. After 8 screens in total (so far) since 2014, only one of those was pixel perfect. You need to adjust your expectations if you're going to be using it as a PC monitor (I'd recommend against that frankly)."
"I’ve had 8 oled come through my home and every single one has had at least one dead sub pixel."
"No, not the visibility, but the probability of dead pixels happening in the larger sizes. If it is greater, smaller or if it is the same.
I am asking because all the seven 55B7 i tested had dead pixels. But the 65B7 i only tested one. Can i expect the same pixel mortality rate on the 65"?
Thanks again!"
"well, i tested 7 55B7 and 1 65B7. All with dead pixels. The guys above tested roughly the same number of units (8 units all of us... is this a magic number?). So we have 24 samples and only 1 free of dead pixels. So pretty much yes. The norm is to have dead pixels and the best advice is to not search for them, you are likely bound to find."
Ik zeg enkel maar dat het veel meer voorkomt dan mensen zelf weten/beseffen. Het is verder geen probleem want je ziet het niet door dithering van omliggende pixels. Doe er verder maar mee wat je wilt.
één review van Vincent is wel representatief voor de gehele populatie? Omdat je 100% zeker bent dat hij op 20cm van dat paneel heeft zitten pixel peepen en je ook 100% zeker bent dat Vincent wel retail units (geen voorgeselecteerde units) te pakken krijgt?
Overigens, 20cm van het paneel erop kijken is ook niet voldoende, je moet er ook nog eens loodrecht naar zitten staren. Dus 20cm van boven naar beneden zie je ze ook al niet meer...
Vanaf nu einde discussie voor mij betreffende dit punt. Dode/stuck pixels is een non-issue bij OLED's, tenzij zichtbaar vanop kijkafstand (en dan gaat het in 99% van de gevallen om clusters en niet om single pixels).
[
Voor 24% gewijzigd door
FlameDB op 19-08-2019 11:51
]