• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 13:50
De NPO Start App begint pas na 40 seconden te streamen op de hoogste kwaliteit.In die 40 seconden ziet het beeld er totaal niet uit zelfs. Is daar wat aan te doen?
Op de Appletv en PC streamt het onmiddelijk op de hoogste kwaliteit.

[ Voor 15% gewijzigd door pennywise666 op 13-08-2019 18:10 ]

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 14:48
pennywise666 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:07:
De NPO Start App begint pas na 40 seconden te streamen op de hoogste kwaliteit.In die 40 seconden ziet het beeld er totaal niet uit zelfs. Is daar wat aan te doen?
Op de Appletv en PC streamt het onmiddelijk op de hoogste kwaliteit.
Same here. Terwijl de reclames uiteraard wel meteen perfect in beeld komen.
Wat me nog meer stoort aan álle apps zoals npo start, rtlxl, kijk etc is dat ze dat trucje met KEIHARDE reclames weer flikken. Zo erg dat je elke keer het geluid zachter moet zetten als er reclame is. Wat een klote zooi is dat zeg. Op tv mag dat niet meer en nu doen ze het hier weer. Bah

Play every day

Verwijderd

pennywise666 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:07:
Neen
gr8slayer schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:46:
[...]

Wat me nog meer stoort aan álle apps zoals npo start, rtlxl, kijk etc is dat ze dat trucje met KEIHARDE reclames weer flikken.
Ervaar je dat alleen bij een LG OLed? Zo neen, misschien wat voor een apart topic.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2019 10:10 ]

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:55

..Christiaan..

..zwll..

@pennywise666 ik heb dat ook. Dacht dat het aan mijn internet lag. rtlXL en kijk hebben het ook namelijk. En dat geluid hard is idd irritant

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
vinom schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:25:
@Cap Dat traject ga ik nu in om te kijken of ze het komen oplossen. Ik gebruik verder de instellingen van Rtings en zwart testscherm is inderdaad gewoon hartstikke zwart.

Stel dat het paneel vervangen gaat worden, dan blijft het toch weer spannend. Misschien straks geen banding meer, maar tinting bijvoorbeeld, is net zo erg.
Het grote nadeel van OLED. In feite moet je bij de aankoop beslissen of de issues (vnl tinting en vertical banding) aanvaardbaar zijn. Wat nog irritanter is, is dat banding kan wijzigen met gebruik, zowel in positieve als negatieve zin.

LG zal vaak de eerste keer je paneel vervangen, maar bij een tweede keer vallen alle issues "binnen de specificaties" en sta je daar met een paneel waarbij wit gedeeltelijk blauw, geel, magenta of ... eruitziet.

Ik geef je de goede raad, als je die banding nauwelijks merkt (bijv. door wat omgevingslicht te gebruiken), laat geen panel switch uitvoeren. Tinting valt namelijk meer op bij veel meer beelden dan enkel donkere beelden.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:16
@FlameDB Volgens @Cap trekt banding niet weg naar verloop van tijd. Dat kan ik tot nu toe bevestigen, want ik heb nog exact dezelfde banding die ik in het begin ook had.

Ik ben gisteren een beetje op het AVS forum gaan struinen en daar ben ik het banding topic tegengekomen en tinting topic. En dan zie je dus dat het gewoon een grote loterij is. Tinting heb ik gisteren wat testjes mee gedaan op mijn toestel (ik zag het sowieso nooit) en dat valt reuze mee. Aan de zijkanten een wat blauwe tint maar niks ernstigs.

Ik kijk inderdaad nooit in een compleet donkere kamer, maar altijd met wat omgevingslicht en dan valt de banding ook minder op. Maar toch knaagt het, dat je een OLED hebt, die bij near black gewoon de mist in gaat terwijl dit juist een sterk punt zou moeten zijn.

• pennywise666
gr8slayer schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:46:
[...]

Same here. Terwijl de reclames uiteraard wel meteen perfect in beeld komen.
Wat me nog meer stoort aan álle apps zoals npo start, rtlxl, kijk etc is dat ze dat trucje met KEIHARDE reclames weer flikken. Zo erg dat je elke keer het geluid zachter moet zetten als er reclame is. Wat een klote zooi is dat zeg. Op tv mag dat niet meer en nu doen ze het hier weer. Bah
Ok,dat is vervelend,maar daar heb ik gelukkig geen last van met een PLUS abbo.
Wat mij enorm stoort en irriteert zijn die logo's in beeld terwijl ik er voor betaal.
En nee,geen transparant logo zoals met live uitzendingen, maar irritant knaloranje!
Lekker ook voor mijn C8!
Neem een voorbeeld aan RTL of BBC zonder logo's!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:37
vinom schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:12:
@FlameDB Volgens @Cap trekt banding niet weg naar verloop van tijd. Dat kan ik tot nu toe bevestigen, want ik heb nog exact dezelfde banding die ik in het begin ook had.

Ik ben gisteren een beetje op het AVS forum gaan struinen en daar ben ik het banding topic tegengekomen en tinting topic. En dan zie je dus dat het gewoon een grote loterij is. Tinting heb ik gisteren wat testjes mee gedaan op mijn toestel (ik zag het sowieso nooit) en dat valt reuze mee. Aan de zijkanten een wat blauwe tint maar niks ernstigs.

Ik kijk inderdaad nooit in een compleet donkere kamer, maar altijd met wat omgevingslicht en dan valt de banding ook minder op. Maar toch knaagt het, dat je een OLED hebt, die bij near black gewoon de mist in gaat terwijl dit juist een sterk punt zou moeten zijn.
Kleine nuance, als je een LED tv koopt heb je ook meer of minder last van backlight bleeding (en op verschillende plekken), dat is soms aanvaardbaar (volgens de winkel.fabrikant), soms niet.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:55

..Christiaan..

..zwll..

pennywise666 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Wat mij enorm stoort en irriteert zijn die logo's in beeld terwijl ik er voor betaal.
En nee,geen transparant logo zoals met live uitzendingen, maar irritant knaloranje!
Lekker ook voor mijn C8!
Neem een voorbeeld aan RTL of BBC zonder logo's!
In 2014 maakten ze zich al zorgen, maar doen er niks mee.....
https://www.ad.nl/tv-en-r...go-op-televisie~a3fc8cc1/

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• pennywise666
Dat transparant maken hebben ze dus inmiddels gedaan met live tv,maar ik snap dus niet dat ze dit doortrekken naar de NPO app met die programma's terug kijken. Nee,daar is zelfs een knaloranje logo. Omgekeerde wereld weer.
Dit slaat toch nergens op?
En ik hoef al helemaal niet te weten naar welke omroep ik kijk trouwens. Dus dat mogen ze ook overal weglaten.

• FlameDB
vinom schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:12:

Sommige vertical banding bij near blacks trekt wel degelijk weg, enfin, kan zeker en vast verbeteren (donkere plekken trekken weg, scherpe verticale randen van bands worden waziger, etc.). Heb al menig voorbeelden gezien op avforums van foto's voor en foto's na enkele automatische compensation cycles.

Near black is zeker geen sterk punt van OLED, in tegendeel, zwarte beelden wel en dus een hoog contrast.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
pennywise666 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:54:Dat transparant maken hebben ze dus inmiddels gedaan met live tv,maar ik snap dus niet dat ze dit doortrekken naar de NPO app met die programma's terug kijken. Nee,daar is zelfs een knaloranje logo. Omgekeerde wereld weer.
Dit slaat toch nergens op?
En ik hoef al helemaal niet te weten naar welke omroep ik kijk trouwens. Dus dat mogen ze ook overal weglaten.
Dit dus! Snap hier niks van en irriteer me er dagelijks aan. :'(

• pennywise666
Scidd0w schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:22:
[...]
Dit dus! Snap hier niks van en irriteer me er dagelijks aan. :'(
Ja,de lol is er werkelijk af zo met die oranje zooi in beeld,het leid gewoon teveel af + inbrand kansen.
NPO op twitter reageert ook helemaal niet toen ik dat een keer aankaartte. Ook een keer toen ik een ander probleem had. En ik vroeg het gewoon op een normale manier allemaal. Ik vind dat even schandelijk.
Wat kunnen we doen! Een petitie starten? Of hoe gaat zoiets.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Ja petitie is misschien wel een goed punt echter heb ik daar geen verstand van.. Ik ga wel NPO en NLZiet een mail sturen in ieder geval. Als genoeg mensen klagen zal het misschien aan komen bij ze. NLZiet stuurt trouwens alleen maar de streams door maar toch...

• pennywise666
Scidd0w schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:31:
Ja petitie is misschien wel een goed punt echter heb ik daar geen verstand van.. Ik ga wel NPO en NLZiet een mail sturen in ieder geval. Als genoeg mensen klagen zal het misschien aan komen bij ze. NLZiet stuurt trouwens alleen maar de streams door maar toch...
Ja goedzo, ik zal het ook nog een keer sturen naar NPO.
Kan iemand een petitie starten ajb?? Wij hebben daar geen verstand van.

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Zojuist ben ik bij een winkel geweest hier in de buurt, gewoon een lokale elektroboer.
Hij bracht mij aan het twijfelen; ik heb een mooie aanbieding voor een LG 65 B8 gevonden, voor een hele schappelijke € 1.500,00

Nu begint hij er over dat de vernieuwde processor in de C9 wel DEGELIJK verschil maakt en dat hij het mij sterk afraad dat model (de B8 dus) te kopen.

Nu ben ik erg benieuwd of er ervaringsdeskundige zijn die recent beide modellen bekeken hebben toevallig. Is het verschil nou werkelijk zo groot? Reviews geven eigenlijk het antwoord al. De beste man heeft mij echter op het verkeerde been gezet en mij (wellicht onbewust) wat onzeker gemaakt.

Gezien het behoorlijke aankoopbedrag wil ik een extra bevestiging hebben van medegebruikers.
Ik hoop dat ik mijzelf voor niets zorgen maak....

Hoor graag, dank voor de input!

• Zilvermeeuw
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11 12:01
Een duidelijk verhaal over het verschil van de 2018 en 2019 modellen:
https://nl.hardware.info/...d-tv-de-beste-tv-van-2019

• Wren
Basjuuh schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:08:
Zojuist ben ik bij een winkel geweest hier in de buurt, gewoon een lokale elektroboer.
Hij bracht mij aan het twijfelen; ik heb een mooie aanbieding voor een LG 65 B8 gevonden, voor een hele schappelijke € 1.500,00

Nu begint hij er over dat de vernieuwde processor in de C9 wel DEGELIJK verschil maakt en dat hij het mij sterk afraad dat model (de B8 dus) te kopen.

Nu ben ik erg benieuwd of er ervaringsdeskundige zijn die recent beide modellen bekeken hebben toevallig. Is het verschil nou werkelijk zo groot? Reviews geven eigenlijk het antwoord al. De beste man heeft mij echter op het verkeerde been gezet en mij (wellicht onbewust) wat onzeker gemaakt.

Gezien het behoorlijke aankoopbedrag wil ik een extra bevestiging hebben van medegebruikers.

nu zit er sowieso al een verschil tussen de B en C lijn. De processor in de C8 was al sneller dan die van de B8, dan zou het logisch zijn dat de C9 nog een tikje sneller/beter is. De vraag voor jou zou moeten zijn: waar maakt het verschil in waarmee de verkoper je zo bang probeerde te maken.?

• pennywise666

Nee joh is onzin. Zit amper verschil in. Je krijgt geen spijt.

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wren schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:21:
De processor in de C8 was al sneller dan die van de B8,
Alleen de processor voor beeldverwerking, de SoC voor de interface/het smartgedeelte is identiek (bron)

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-11 20:44

K1p

Hee! Ik heb de b8 sinds een anderhalve week! Blij dat ik het geld heb bespaard. Ik ben dik tevreden. Motion issues ben ik nog niet tegen gekomen.
Ik heb de rtings instellingen gebruikt!

Ik kom van plasma en de overstap naar LCD was te groot voor me. Blij dat ik toch voor oled gegaan ben. Ik heb een hele lichte kamer maar absoluut geen helderheid problemen.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12

wat is zijn prijs voor de C9 ?

• Basjuuh
Wren schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:21:
[...]

nu zit er sowieso al een verschil tussen de B en C lijn. De processor in de C8 was al sneller dan die van de B8, dan zou het logisch zijn dat de C9 nog een tikje sneller/beter is. De vraag voor jou zou moeten zijn: waar maakt het verschil in waarmee de verkoper je zo bang probeerde te maken.?
Nja, dat is dus een goede. Ik heb zat onderzoek gedaan en mijn zwart witte gedachte is dan ook dat de OLED panelen zowat identiek zijn en dat het verschil 'm zit in minimale interface aanpassen en een langzamere processor.

De zorgen komen vooral voort uit de angst om te investeren ;), maar dat is een persoonlijk dingetje. Ik wil het gewoon zeker weten.
Thanks, kende 'm al, maar dit zegt gewoon voldoende....
pwh53 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:38:
[...]

wat is zijn prijs voor de C9 ?
Scheelt toch al snel een dikke 1000 euro en dan heb je niet eens een 65 inch.....

Ik denk dat ik het gewoon ga doen, bij Kamera Express hebben ze 'm ook nog steeds voor een schappelijke prijs! Ik ben geen gamer en kijk voornamelijk YouTube, NetFlix etc. in HDR uiteraard.
De stap vooruit (heb nu een basismodelletje 4K Philips LED) is groot en ik neem er genoegen mee, gezien mijn budget.

• pwh53
Basjuuh schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

Nja, dat is dus een goede. Ik heb zat onderzoek gedaan en mijn zwart witte gedachte is dan ook dat de OLED panelen zowat identiek zijn en dat het verschil 'm zit in minimale interface aanpassen en een langzamere processor.

De zorgen komen vooral voort uit de angst om te investeren ;), maar dat is een persoonlijk dingetje. Ik wil het gewoon zeker weten.

[...]

Thanks, kende 'm al, maar dit zegt gewoon voldoende....

[...]

Scheelt toch al snel een dikke 1000 euro en dan heb je niet eens een 65 inch.....

Ik denk dat ik het gewoon ga doen, bij Kamera Express hebben ze 'm ook nog steeds voor een schappelijke prijs! Ik ben geen gamer en kijk voornamelijk YouTube, NetFlix etc. in HDR uiteraard.
De stap vooruit (heb nu een basismodelletje 4K Philips LED) is groot en ik neem er genoegen mee, gezien mijn budget.
heb je hier wel gekeken ?
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
of een 65b8 voor 1499,of een 55c9 voor 1549

• Basjuuh
Ja natuurlijk, maar het ging even over de prijs in de winkel.... hier bij de Expert.
Ik wil heel graag een 65 inch en vindt het verschil tussen de C9 en de B8 nou niet gigantisch op beeldkwaliteitsbasis dan he. Hij zal heus sneller zijn en weer wat extra functionaliteiten in petto hebben, maar dat is mij het verschil niet waard.

Een 65 inch model van de C9 is immers een 1000 euro's duurder.
Basjuuh schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:19:
Ja natuurlijk, maar het ging even over de prijs in de winkel.... hier bij de Expert.
Ik wil heel graag een 65 inch en vindt het verschil tussen de C9 en de B8 nou niet gigantisch op beeldkwaliteitsbasis dan he. Hij zal heus sneller zijn en weer wat extra functionaliteiten in petto hebben, maar dat is mij het verschil niet waard.

Een 65 inch model van de C9 is immers een 1000 euro's duurder.
Deze discussie over de verschillen tussen de B8, C8 en C9 is hier al tientallen keren gevoerd.
Komt erop neer dat we niet in jouw portemonnee kunnen kijken.
Als iedere euro telt kies je de B8 en als je iets meer uit te geven hebt de C8
De C9 kies je ivm toekomstvastheid (o.a. HDMI) en nog meer.
Er zijn dus verschillen en dat is ook logisch ander bestond er maar één model....

De prijs van de C9 zal nog verder gaan dalen, dat is normaal gedurende het jaar.
Als er nog een cashback actie komt zal deze alleen op de 9 modellen gelden.

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 15:17
Heb toch last van audio sync issues met de 55c8. Ik kan weinig vinden over sync problemen bij gebruik van de interne speakers..... meestal is er sprake van een soundbar of audiosysteem

HTPC met libreelec aangesloten via HDMI loopt het geluid niet helemaal sync (over de tv speakers dus), ik kan uiteraard in kodi een delay aanpassen, maar ik krijg het niet helemaal goed.....alsof het niet bij ieder bestand evenveel ms zijn...

-zelfde media via interne mediaspeler geen problemen
-netflix/amazon geen problemen
-bij gebruik van audio passthrough in kodi (htpc-->tv) ook geen probleem.

iemand tips?

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-11 08:28
wowter1976 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:00:
Heb toch last van audio sync issues met de 55c8. Ik kan weinig vinden over sync problemen bij gebruik van de interne speakers..... meestal is er sprake van een soundbar of audiosysteem

HTPC met libreelec aangesloten via HDMI loopt het geluid niet helemaal sync (over de tv speakers dus), ik kan uiteraard in kodi een delay aanpassen, maar ik krijg het niet helemaal goed.....alsof het niet bij ieder bestand evenveel ms zijn...

iemand tips?
Ik heb er zelf ook issues mee, maar gebruik wel een soundbar. Ik heb het kunnen fixen door in de opties iets van de audio sync adjustment aan te zetten, je krijgt dan de optie om het op de tv aan te passen, maar ik heb daar verder alles uitgezet, behalve (uit mijn hoofd) de bovenste optie en heb de slider voor aantal ms op 0 staan (geen aanpassing dus). Zit op kantoor, dus kan de exacte naam/instellingen niet voor je weergeven. Lijkt er eigenlijk automatisch voor te zorgen dat er een kleine correctie wordt toegepast die het gewenste effect gaf. Wellicht biedt het voor het issue dat jij hebt ook een oplossing.

Dat heeft voor mij eigenlijk overal de audio-desync issues opgelost, met uitzondering van audio desync bij DD met de (welbekende) Next Box van Ziggo. Overschakelen naar niet-DD helpt. Niet ideaal maar ja, is niet anders.

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb onlangs mijn C8 gereset. Dan krijg je een beginscherm waar je o.a. je netwerk connectie opzet. Ik heb toen DNS 8.8.8.8 gebruikt omdat mijn TV niet connect.

Nu heb ik echter de naam van m'n WiFi netwerk aangepast waardoor ik opnieuw moet connecten, en 'advanced network settings' is grijs en ik kan er niet op drukken. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Google helpt niet echt. Zonder die optie kan ik niet mijn DNS server op 8.8.8.8 zetten en na 4x te proberen connect mijn TV nog steeds niet met een WiFi netwerk. Ik kan dus alleen via de 'simpele' manier, waar je gewoon onder het network tap op een netwerk drukt en het ww invult. De optie onderaan is grijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Brogala op 15-08-2019 18:28 ]

wowter1976 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:00:

iemand tips?
Bekend probleem en volgens mij niet 100% op te lossen omdat de delay niet constant is ivm de wisselende delay afhankelijk van het bronmateriaal en hoeveel werk de beeldverwerking van de tv daaraan heeft. Niet beperkt tot deze tv trouwens.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:55
Vraagje, mijn broer heeft een LG C8 aangeschaft en kijkt via CI+ 1.3 (Ziggo). Nu wil hij zijn zenders zelf rangschikken en op zich lukt dat ook, maar niet op de gewenste manier. Hij heeft nu een favorietenlijst op volgorde, maar de zender houden hun originele nummer. Dus zappen gaat nu (ter illustratie) van 1-2-3-121-16-401-10 etc.

Kan je met deze TV ook de kanaalnummers wijzigen? Dus bijvoorbeeld de sportkanalen de nummers 11 t/m 19 te geven? Ik heb zelf maar even kunnen kijken en kon het zo snel niet vinden. Ik weet dat het bij bepaalde Sony en Samsung TV’s geblokkeerd is door Ziggo (maar te omzeilen door landkeuze te wijzigen) en dat het bij Samsung TV’s soms enkel via een PC te rangschikken is. Hoe zit dat bij de LG C8?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zoek een goede hdmi switcher (hdmi 2.0 4K60HZ hdcp 2.2). minimaal met 3 poorten. gebruikt hier iemand eentje?

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 13:51
MadDogMcCree schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:34:
Vraagje, mijn broer heeft een LG C8 aangeschaft en kijkt via CI+ 1.3 (Ziggo). Nu wil hij zijn zenders zelf rangschikken en op zich lukt dat ook, maar niet op de gewenste manier. Hij heeft nu een favorietenlijst op volgorde, maar de zender houden hun originele nummer. Dus zappen gaat nu (ter illustratie) van 1-2-3-121-16-401-10 etc.

Kan je met deze TV ook de kanaalnummers wijzigen? Dus bijvoorbeeld de sportkanalen de nummers 11 t/m 19 te geven? Ik heb zelf maar even kunnen kijken en kon het zo snel niet vinden. Ik weet dat het bij bepaalde Sony en Samsung TV’s geblokkeerd is door Ziggo (maar te omzeilen door landkeuze te wijzigen) en dat het bij Samsung TV’s soms enkel via een PC te rangschikken is. Hoe zit dat bij de LG C8?
Ik heb een andere provider met DVB-C zonder CI+ en dan kan dat gewoon, maar volgens mij kan Ziggo dat dicht houden via de CI+. Via instellingen --> kanaalbeheer denk ik.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-11 15:31

Mfpower

In dubio

HoppyF schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:59:
[...]

Deze discussie over de verschillen tussen de B8, C8 en C9 is hier al tientallen keren gevoerd.
Komt erop neer dat we niet in jouw portemonnee kunnen kijken.
Als iedere euro telt kies je de B8 en als je iets meer uit te geven hebt de C8
De C9 kies je ivm toekomstvastheid (o.a. HDMI) en nog meer.
Er zijn dus verschillen en dat is ook logisch ander bestond er maar één model....

De prijs van de C9 zal nog verder gaan dalen, dat is normaal gedurende het jaar.
Als er nog een cashback actie komt zal deze alleen op de 9 modellen gelden.
Het near black flashing probleem is ook niet opgelost op de b8. Onduidelijk of dat gaat gebeuren. Dat kan een reden zijn om voor een c8 te gaan.

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
TheNightbringer schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:24:
[...]

Momenteel heb ik een 5.1 setje aan mijn xbox hangen via een oudere Onkyo receiver. Mocht ik gebruik willen maken van mijn set en het maximale uit het HDMI 2.1 verhaal, heb ik dus niks aan m'n reciever? Of laat ik het zo zeggen, dan kan ik niet optimaal gebruik maken van al mijn boxen.

Overigens heeft de Xbox one x zelf wel een optische out, dan zou het op die manier op te vangen zijn?
Dan zou ik in jou geval zeker de optische out van je Xbox gebruiken. Ik geloof dat de Xbox ook game audio als DTS of Dolby Digital kan uitsturen (weet niet zeker, want ik heb zelf geen Xbox).
Het encoderen van audio naar DTS of Dolby Digital kan wat extra latency opleveren, maar of die latency storend is is persoonlijk. Gewoon proberen.

• JustVodka
Rallye schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:48:
[...]

Worden hier nu twee 2.1-begrippen door elkaar heen gebruikt? Ik had het idee dat de vraag zag op HDMI 2.1, maar het tweede deel van het antwoord lijkt te gaan over 2.1 geluid. Of begrijp ik het niet?
Yup, dat zag je goed inderdaad.
Ik had kort daarvoor met een collega een discussie over 2.1 kanaals audio.

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 11:13
JustVodka schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:09:
[...]

Dan zou ik in jou geval zeker de optische out van je Xbox gebruiken. Ik geloof dat de Xbox ook game audio als DTS of Dolby Digital kan uitsturen (weet niet zeker, want ik heb zelf geen Xbox).
Het encoderen van audio naar DTS of Dolby Digital kan wat extra latency opleveren, maar of die latency storend is is persoonlijk. Gewoon proberen.
Hij ondersteunt DTS / Dolby Digital en Atmos, al zit ik momenteel wel op de wip... Momenteel neig ik toch naar de Panasonic ZW954, omdat die net wat beter kwa kleurweergave is, alle HDR formaten ondersteunt en ook nog eens een antireflectie laag heeft. Er zit wel een HDMI 2.1 poort in alleen zonder de refreshrate.

Wat is metro? | Webdesign met een grid

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheNightbringer schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:06:
[...]
Hij ondersteunt DTS / Dolby Digital en Atmos, al zit ik momenteel wel op de wip... Momenteel neig ik toch naar de Panasonic ZW954, omdat die net wat beter kwa kleurweergave is, alle HDR formaten ondersteunt en ook nog eens een antireflectie laag heeft. Er zit wel een HDMI 2.1 poort in alleen zonder de refreshrate.
Het is offtopic v.w.b. deze Panasonic, maar waar komt de aanname voor een HDMI 2.1 poort vandaan voor dit model?

@TheNightbringer, ik werd op het verkeerde been gezet, ZW954 in het typenummer wordt ook voor oudere modellen gebruikt 😏

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 16-08-2019 20:54 ]

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Niet online
Vraagje aan de audiofielen onder ons. Ik heb een ht-systeem aan mijn tv hangen. Als ik dolby selecteer bij mijn ps4 krijg ik het dolby logotje te zien, maar als ik dts selecteer, dan niet.

Krijg ik dan wel dts doorvoer? Moet er perse een logotje verschijnen?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gdcd5dvi7.jpeg

• TheNightbringer
hardware-lover schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:47:
[...]

Het is offtopic v.w.b. deze Panasonic, maar waar komt de aanname voor een HDMI 2.1 poort vandaan voor dit model?
Als je regelmatig iets anders speelt, is het geen enkel probleem om een oled te gebruiken voor games. Om deze lage inputlag te kunnen gebruiken, moet de televisie wel in de spelmodus staan. Dat kun je handmatig doen, maar dankzij de hdmi 2.1-feature 'Auto Low Latency Mode' kun je de tv ook zelf laten schakelen, mits je console dit ondersteunt. De ALLM-instelling is een beetje verstopt in het menu, onder Beeld>Opties>Setup>HDMI 2.1 Settings.
reviews: Panasonic GZW954 - De hdr-oled die alles aankan

Niet volledig 2.1 maar de LG heeft ook niet alle 2.1 functionaliteiten.

• De Dominee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 21:37
Ben me aan het verdiepen in een nieuwe tv (Onze huidige LG Full HD begint het te begeven) en twijfel tussen de LG OLED55C8PLA en de C9, vind de C8 eigenlijk al aardig aan de prijs.
Laat staan de C9... Maar door de goede recensies kijk ik toch de kant van de C8 en de C9 op!

Wij kijken tv via een Humax iHDR-5200c.
En af en toe game ik op de PS4.
Netflix kijken we via de app van WebOS.

Geluid en beeld van beide apparaten gaat via een Marantz NR1508 naar de tv, alsook bij Netflix.

Nu las ik dat de C8 geen hfr heeft, maar is dit echt een gemis als je games speelt op de PS4.
Of is de C8 meer dan prima ook voor gamen, ik kan er weinig over vinden??!

Hoor graag jullie meningen!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 18:57
Hamazaki schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:57:
Vraagje aan de audiofielen onder ons. Ik heb een ht-systeem aan mijn tv hangen. Als ik dolby selecteer bij mijn ps4 krijg ik het dolby logotje te zien, maar als ik dts selecteer, dan niet.

Krijg ik dan wel dts doorvoer? Moet er perse een logotje verschijnen?

[Afbeelding]
Dat je bij DTS geen Dolby logo krijgt, lijkt me logisch. Of verwacht je een DTS-logo? Kun je op het HT-systeem niet zien wat er binnenkomt?

Hoe heb je overigens je PS4 aangesloten? Via de TV naar het HT-systeem? Dat zou niet logisch zijn (hoewel sommige mensen het handiger vinden): je HT-systeem is bedoeld als centrum voor al je audio- en videobronnen.

• De Dominee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 21:37
Reactie verwijderd.

[ Voor 88% gewijzigd door De Dominee op 17-08-2019 00:02 ]

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
TheNightbringer schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:40:
[...]

[...]

reviews: Panasonic GZW954 - De hdr-oled die alles aankan

Niet volledig 2.1 maar de LG heeft ook niet alle 2.1 functionaliteiten.
Ik begreep juist dat LG wel alle functionaliteit had itt Panasonic. Bijv VRR.

PSN: Mondaatje

• JustVodka
TheNightbringer schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:06:
[...]

De Panasonic support geen DTS.
HDR10+ heeft eigenlijk alleen zin voor low/mid range tv's tot 400/500 nits. Op betere tv's zoals de Panasonic oleds zie je het verschil tussen hdr10 en hdr10+ niet.
Wat kleur betreft zitten zowel de gzw954 als de c9 met de delta E waarde onder de 3 dus dit verschil zie je met het blote oog niet.
De anti reflectie laag van Panasonic is inderdaad wat beter dan van de LG.

Ik wou eerst ook een Panasonic nemen, maar ben toch voor de LG C9 gegaan. Ivm hdmi2.1 met earc.

En zoals al door anderen gezegd, de Panasonic heeft geen hdmi2.1 aansluiting. Maar gebruikt een hdmi2.1 feature over zijn hdmi 2.0b aansluiting en dat is ALLM (auto low latency mode) En dat is niet meer dan automatisch naar game mode schakelen wanneer ie het juiste signaal ontvangt.. meer niet.

• JustVodka
Monda schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:17:
[...]

Ik begreep juist dat LG wel alle functionaliteit had itt Panasonic. Bijv VRR.
Dat klopt bijna, nog niet alle hdmi2.1 functionaliteit is geactiveerd word geroepen in sommige forums.
Zo zou 4k 120fps nog niet werken, dit zou later dit jaar met een firmware geactiveerd worden. Geen idee of dit klopt, kan het ook niet testen bij gebrek aan hdmi2.1 source met 4k 120 fps support.

En zoals ik ook al in eerdere post zei. Meer kanaals LPCM werkt niet over eARC, alleen PCM stereo. Dolby TrueHD/Atmos en DTS HD werken.
En nog een pis geintje.. Wanneer eARC aanstaat geeft de ingebouwde Netflix geen geluid. Amazon werkt dan nog wel. Netflix werkt wel over oude Arc.
Hoop dat dat van Netflix snel gefixt wordt.
En Plex support geen DTS HD en Dolby True-hd op deze tv via eARC. Alleen de gewone lossy Dolby Digital en DTS.

M.a.w de LG C9 heeft de belangrijkste functies van hdmi2.1, maar alleen halfbakken eARC.

[ Voor 4% gewijzigd door JustVodka op 17-08-2019 02:29 ]

• JustVodka
De Dominee schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:24:
Ben me aan het verdiepen in een nieuwe tv (Onze huidige LG Full HD begint het te begeven) en twijfel tussen de LG OLED55C8PLA en de C9, vind de C8 eigenlijk al aardig aan de prijs.
Laat staan de C9... Maar door de goede recensies kijk ik toch de kant van de C8 en de C9 op!

Wij kijken tv via een Humax iHDR-5200c.
En af en toe game ik op de PS4.
Netflix kijken we via de app van WebOS.

Geluid en beeld van beide apparaten gaat via een Marantz NR1508 naar de tv, alsook bij Netflix.

Nu las ik dat de C8 geen hfr heeft, maar is dit echt een gemis als je games speelt op de PS4.
Of is de C8 meer dan prima ook voor gamen, ik kan er weinig over vinden??!

Hoor graag jullie meningen!
Voor tv/netflix kijken is de c8 prima. En voor gamen met de gewone ps4 ook.
De c9 heeft iets lagere latency dan de c8. Ik weet niet of dat veel uit maakt voor een casual gamer.
En als je al zit te denken om volgend jaar de nieuwe ps5 of Xbox te kopen en daar het maximale uithalen dan zou de c9 mogelijk een betere keuze zijn.
Maar deze nieuwe game consoles zullen het ook prima doen op de c8.

M.a.w is gamen op de nieuwe consoles super belangrijk dan de c9 anders is de c8 ook prima.

• Farabi
  • Niet online
Rallye schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:36:
[...]

Dat je bij DTS geen Dolby logo krijgt, lijkt me logisch. Of verwacht je een DTS-logo? Kun je op het HT-systeem niet zien wat er binnenkomt?

Hoe heb je overigens je PS4 aangesloten? Via de TV naar het HT-systeem? Dat zou niet logisch zijn (hoewel sommige mensen het handiger vinden): je HT-systeem is bedoeld als centrum voor al je audio- en videobronnen.
Ik verwacht een dts logo, aangezien je wel een dolby logo krijgt bij dolby surround. Mijn ps4 is direct aangesloten op mijn tv.

• TheNightbringer
JustVodka schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 02:13:
[...]

De Panasonic support geen DTS.
HDR10+ heeft eigenlijk alleen zin voor low/mid range tv's tot 400/500 nits. Op betere tv's zoals de Panasonic oleds zie je het verschil tussen hdr10 en hdr10+ niet.
Wat kleur betreft zitten zowel de gzw954 als de c9 met de delta E waarde onder de 3 dus dit verschil zie je met het blote oog niet.
De anti reflectie laag van Panasonic is inderdaad wat beter dan van de LG.

Ik wou eerst ook een Panasonic nemen, maar ben toch voor de LG C9 gegaan. Ivm hdmi2.1 met earc.

En zoals al door anderen gezegd, de Panasonic heeft geen hdmi2.1 aansluiting. Maar gebruikt een hdmi2.1 feature over zijn hdmi 2.0b aansluiting en dat is ALLM (auto low latency mode) En dat is niet meer dan automatisch naar game mode schakelen wanneer ie het juiste signaal ontvangt.. meer niet.
Ik ga nog even verder dubben, hiervoor een Panasonic plasma gehad en die was ook heel fijn. Klopt dat het 2.1 verhaal bij Panasonic niet heel bijzonder is, maar wel mooi meegenomen. Waarschijnlijk ga ik midden september om een nieuwe tv, dus de prijzen zullen ook nog wel invloed hebben op de keuze. Al schijnt de Panasonic net wat beter kwa beeld te zijn. (niet dat het een beter paneel heeft, maar toch)

• Numeo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-11 06:56
Hoi!

Ik heb pas geleden een LG 65c9 aangeschaft maar ik heb een probleem ontdekt.
De onderste gedeelde van het scherm is een stuk lichter dan de rest vooral rechts onder, op grijze achtergronden en donkere scenes kan je het zien.

Ik heb mij laten vertellen bij de winkel waar ik het gekocht heb dat dit "normaal" is en dat het vanzelf weggaat na een tijdje, nou wil ik de kans niet wagen om langer dan 2 weken te wachten uiteraard, wat vinden jullie?

https://oi20.photobucket.com/albums/b215/Ginolioe/prob1.jpg

https://oi20.photobucket.com/albums/b215/Ginolioe/prob4.jpg

Verwijderd

@Numeo Dat lijkt mij onacceptabel. Je hebt toch wel de folie verwijderd?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat ziet er inderdaad behoorlijk uit als folie. Niet echt zwart, toch wat gebroken weerspiegeling, en inderdaad een plakgedeelte.

Dus ik zou zeggen kijk eens of je in een hoekje de folie ziet uitsteken of zo. Als het geen folie is, als de wiedverweergaai terug naar de shop.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Numeo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-11 06:56
De folie had ik al afgehaald, ik moet er wel bij zeggen dat het er niet zo heftig uit ziet met het blote oog, met zwarte beelden zie je niks, maar zodra hij een bepaalde grijze tint moet weergeven (zoals youtube , of donkere beelden met een beetje verlichting) dan zie je het gewoon, ik geef de tv nog 1-2 dagen de kans om ze eigen te herstellen ofzo en anders inderdaad maar omwisselen voor een andere.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-10 17:49
Hoe zit het eigenlijk met het inbranden van OLED tv's?
Ik heb in het verleden ooit een Panasonic plasma gehad en die deden met regelmaat inbranden.
Heb deze toen laten voorzien van een nieuw scherm en verkocht en verangen voor een LG 55LA8609 en nooit spijt van gehad.
Maar wil inmiddels weer wat anders en zit te azen op een LG 55C9. Alleen het verhaal mbt het inbranden houd mij tegen. De een zegt het valt mee en de ander zegt weer wat anders.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11 21:37
the squaler1 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:01:
Hoe zit het eigenlijk met het inbranden van OLED tv's?
Gebruik het zoekveld en zoek op inbranden in dit topic. Laten we aub deze discussie niet opnieuw herhalen in dit topic.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@the squaler1, als jij na die Panasonic plasma tevreden was met een LCD tv, dan zou ik opnieuw kijken naar een LCD (ook al noemen ze ze LED of QLED).

Testing, one, two ...

Verwijderd

Mijn ervaring met de OLED tv’s van LG:
Eerste tv was een LG Oled 65 E7 meteen bij uitpakken dode pixels (geen stuck pixels), na veel vijven en zessen meteen nieuw toestel gekregen. Zelfde probleem na een maand 3 dode pixels. Scherm vervangen door servilux, wederom dode pixels, wederom dit scherm vervangen door servilux, wederom dode pixels. Tv mogen binnenleveren in ruil voor creditnota. Nu de C9 gekocht en deze heeft, hoe kan je het toch raden, ook 2 stuck pixels. Pixel refresh lost het probleem niet op.
Wil ook geen herstelling meer door servilux. Aanvraag om af te zien van aankoop loopt nu via LG. Voor mij geen LG OLED meer daar ik nu reeds 5 schermen heb gehad met telkens dode of stuck pixels.
Thans de reactie van LG customer service is duidelijk: dit is zeker niet de norm die wij hanteren en dit alles berust op louter pech... 5 keer pech hebben in je leven achter elkaar? Wie doet beter?
Kan iemand me een ander model aanraden? Richtprijs €4000 a €4500 en kan je ooit zeker zijn van 0,0 dode of stuck pixels?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 22:31

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 01:22:
Eerste tv was een LG Oled 65 E7 meteen bij uitpakken dode pixels (geen stuck pixels), na veel vijven en zessen meteen nieuw toestel gekregen. Zelfde probleem na een maand 3 dode pixels. Scherm vervangen door servilux, wederom dode pixels, wederom dit scherm vervangen door servilux, wederom dode pixels. Tv mogen binnenleveren in ruil voor creditnota. Nu de C9 gekocht en deze heeft, hoe kan je het toch raden, ook 2 stuck pixels. Pixel refresh lost het probleem niet op.
Wil ook geen herstelling meer door servilux. Aanvraag om af te zien van aankoop loopt nu via LG. Voor mij geen LG OLED meer daar ik nu reeds 5 schermen heb gehad met telkens dode of stuck pixels.
Thans de reactie van LG customer service is duidelijk: dit is zeker niet de norm die wij hanteren en dit alles berust op louter pech... 5 keer pech hebben in je leven achter elkaar? Wie doet beter?
Kan iemand me een ander model aanraden? Richtprijs €4000 a €4500 en kan je ooit zeker zijn van 0,0 dode of stuck pixels?
:/. Dat is wel zuur. Maar mijn eerste exemplaar had ook dode pixels en was gebogen. Tweede (omgeruilde exemplaar) is prima (goede service van Apollo). Nu 7 maanden later zie ik nog geen defecten. De kans op dode pixels is vooral bij een nieuw exemplaar, niet na een aantal maanden. Maar met een budget van 4000 a 4500 euro kan je een W8/W9 kopen? Ik heb geen idee waar jij je televisie hebt gekocht, maar ik heb nog nooit gehoord van Servilux.

< dit stukje webruimte is te huur >

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11 21:37
Servilux is volgens mij de Vlaamse service partner van LG.

[ Voor 9% gewijzigd door KoffieAnanas op 18-08-2019 07:42 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:06

CeesKees

I rest my Kees

Als LG zelfs al aangeeft dat je echt pech hebt...
doorgaan tot je een 100% exemplaar hebt.
Als het toch niets kost (behalve wat ergernis)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 22:24
Ik heb de 65B8S besteld bij Kamers Express en dacht hem zelf af te halen in Turnhout om 50 euro te besparen. Nu bedenk ik mij echter dat ik hem plat of schuin ga moeten leggen in de wagen. Is dat wel ok voor een oled? Zijn er dingen waar ik op moet letten?

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 20:17
Als je niets nuttigs toe te voegen hebt, blijf dan weg.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 18-08-2019 15:16 ]

Verwijderd

... 5 keer pech hebben in je leven achter elkaar? Wie doet beter?
Phusebox
@rowicom kan je nou eens ophouden om steeds als er iets negatiefs over een LG OLED gemeld wordt je negatieve instemming te laten horen of het merk LG af te zeiken, zonder dat je zelf in het bezit bent van zo'n tv? En dat is dan ongeveer meteen jouw hele bijdrage aan het Tweakers forum, getuige je posthistorie van de afgelopen maanden.

Wat is de lol hiervan? Er is al meermaals op gemodereerd. Je hebt zelf eerder ook een LG OLED overwogen en hebt toen gekozen voor een andere tv, prima. Laat het LG OLED topic dan links liggen of post eens iets als je wel iets inhoudelijks bij te dragen hebt?

Verwijderd

Per saldo vraag je dus om een koopadvies

Daar is een speciaal topic voor

Consumentenelektronica Aankoopadvies

Zou daar even een topic openen en vragen. Zet er dan wel specifiek bij dat het geen LG oled moet zijn . Dat gezien je slechte ervaring met die toestellen
Kiff schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:07:
Ik heb de 65B8S besteld bij Kamers Express en dacht hem zelf af te halen in Turnhout om 50 euro te besparen. Nu bedenk ik mij echter dat ik hem plat of schuin ga moeten leggen in de wagen. Is dat wel ok voor een oled? Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Ideaal is het niet.
Het scherm is nogal groot en vooral dun.
Persoonlijk zou ik een TV van dit formaat thuis laten bezorgen. Zelf ophalen bespaart de verzendkosten maar benzine/diesel die je zelf verstookt is ook niet gratis...

• pwh53
Kiff schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:07:
dat schuin of plat leggen is bij een koelkast,tv is goed ingepakt,dat gaat wel goed.je moet je alleen afvragen of het de moeite is ( benzine en een heel gedoe) vooral bij een 65 inch.

Verwijderd

aex351 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 01:53:
[...]

:/. Dat is wel zuur. Maar mijn eerste exemplaar had ook dode pixels en was gebogen. Tweede (omgeruilde exemplaar) is prima (goede service van Apollo). Nu 7 maanden later zie ik nog geen defecten. De kans op dode pixels is vooral bij een nieuw exemplaar, niet na een aantal maanden. Maar met een budget van 4000 a 4500 euro kan je een W8/W9 kopen? Ik heb geen idee waar jij je televisie hebt gekocht, maar ik heb nog nooit gehoord van Servilux.
Servilux is inderdaad een buitenfirma die de reparaties doet voor verschillende merken hier... Philips, LG,... hele slechte ervaringen met deze firma, zijn gewoon beulen met je tv... beseffen niet dat zo een tv handen vol geld kost...

Verwijderd

CeesKees schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 08:47:
[...]

Als LG zelfs al aangeeft dat je echt pech hebt...
doorgaan tot je een 100% exemplaar hebt.
Als het toch niets kost (behalve wat ergernis)
Ze willen het scherm komen vervangen maar dit gebeurd telkens door een buitenfirma met de naam servilux. Ik heb deze al 3 maal over de vloer gehad voor andere tv’s en zijn gewoon beulen met je tv. Ik ben megavoorzichtig met zo een toestel. Kan ook geen vingerafdrukken verdragen op mijn scherm... maar telkens een toestel laten openen, dan zit het nooit meer in elkaar zoals het geassembleerd is in de fabriek. Ik ben ook blijkbaar de enige klant bij de elektrozaak die klaagt over pixels... blijkbaar controleren weinig mensen hun tv op deze “defecten”....

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:43:
[...]

Per saldo vraag je dus om een koopadvies

Daar is een speciaal topic voor

Consumentenelektronica Aankoopadvies

Zou daar even een topic openen en vragen. Zet er dan wel specifiek bij dat het geen LG oled moet zijn . Dat gezien je slechte ervaring met die toestellen
Dank je, ben pas nieuw op dot forum.

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 22:24
HoppyF schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Ideaal is het niet.
Het scherm is nogal groot en vooral dun.
Persoonlijk zou ik een TV van dit formaat thuis laten bezorgen. Zelf ophalen bespaart de verzendkosten maar benzine/diesel die je zelf verstookt is ook niet gratis...
pwh53 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:54:
[...]

dat schuin of plat leggen is bij een koelkast,tv is goed ingepakt,dat gaat wel goed.je moet je alleen afvragen of het de moeite is ( benzine en een heel gedoe) vooral bij een 65 inch.
Benzine is geen probleem, risico is inderdaad dat ik er zelf meer mee moet zeulen. Misschien is levering dan toch veiliger...
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:00:
[...]

Ze willen het scherm komen vervangen maar dit gebeurd telkens door een buitenfirma met de naam servilux. Ik heb deze al 3 maal over de vloer gehad voor andere tv’s en zijn gewoon beulen met je tv. Ik ben megavoorzichtig met zo een toestel. Kan ook geen vingerafdrukken verdragen op mijn scherm... maar telkens een toestel laten openen, dan zit het nooit meer in elkaar zoals het geassembleerd is in de fabriek. Ik ben ook blijkbaar de enige klant bij de elektrozaak die klaagt over pixels... blijkbaar controleren weinig mensen hun tv op deze “defecten”....
Pixel defecten komen voor maar niet zo vaak.
Ik vermoed dat je gewoon pech hebt gehad wat dat betreft.
Hier in Nederland is de service prima. Soms door technici van LG zelf maar ook door CE repair die namens LG reparaties aan huis uitvoert.
Je betaalt veel geld dus mag ook een goede TV verwachten.
Het is wel zo dat niet iedereen meteen na het kopen de TV uitgebreid gaat testen en inspecteren op dode/stuck pixels.

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:14:
[...]

Pixel defecten komen voor maar niet zo vaak.
Ik vermoed dat je gewoon pech hebt gehad wat dat betreft.
Hier in Nederland is de service prima. Soms door technici van LG zelf maar ook door CE repair die namens LG reparaties aan huis uitvoert.
Je betaalt veel geld dus mag ook een goede TV verwachten.
Het is wel zo dat niet iedereen meteen na het kopen de TV uitgebreid gaat testen en inspecteren op dode/stuck pixels.
Het testen van dode/stuck pixels is het eerste wat ik doe. |:( Denk dat het een soort dwangneurose is. Ben op gebied van elektronica zeer perfectionistisch. Bij deze tv had ik het echter niet gedaan (gewoon de omruiling en nieuwe schermen beu) en gewoon de moed verliezen en er van uit gaan dat elke tv dit heeft... maar bij het opstarten van Netflix en je je profiel moet selecteren zag ik vanop 3 meter een wit puntje in het scherm... ik heb -6,5 (stekeblind zonder lenzen) aan mijn ogen maar draag wel lenzen en nog zag ik het... twee pixels boven elkaar die continu wit branden. Ik heb gewoon bang als ik bijvoorbeeld overstap naar een ander merk (Samsung Qled 65”) dat deze ook mss hetzelfde euvel gaan hebben... ik wil gewoon een toestel zonder dode pixels uit de doos halen... niet eentje dat volledig opengemaakt is om een nieuw scherm te plaatsen. Ik heb een technieker van servilux mijn E7 letterlijk zien kapot maken door een brede kabel (net zoals een autogordel, maar dan wit... ik ben niet technisch aangelegd dus weet niet hoe zo een ding heet) gewoon van een kaart los te rukken.

Ook al betaal je €250 voor een tv dan nog mag zo iets niet gebeuren naar mijn mening...

En ik baal enorm dat de C9 door test aankoop is uitgeroepen als beste uit de test...

Denken jullie echt dat dit louter toeval is? Na, zonder zeveren, 5 schermen met dode/stuck pixels...?

• Wren
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Het testen van dode/stuck pixels is het eerste wat ik doe. |:( Denk dat het een soort dwangneurose is. Ben op gebied van elektronica zeer perfectionistisch. Bij deze tv had ik het echter niet gedaan (gewoon de omruiling en nieuwe schermen beu) en gewoon de moed verliezen en er van uit gaan dat elke tv dit heeft... maar bij het opstarten van Netflix en je je profiel moet selecteren zag ik vanop 3 meter een wit puntje in het scherm... ik heb -6,5 (stekeblind zonder lenzen) aan mijn ogen maar draag wel lenzen en nog zag ik het... twee pixels boven elkaar die continu wit branden. Ik heb gewoon bang als ik bijvoorbeeld overstap naar een ander merk (Samsung Qled 65”) dat deze ook mss hetzelfde euvel gaan hebben... ik wil gewoon een toestel zonder dode pixels uit de doos halen... niet eentje dat volledig opengemaakt is om een nieuw scherm te plaatsen. Ik heb een technieker van servilux mijn E7 letterlijk zien kapot maken door een brede kabel (net zoals een autogordel, maar dan wit... ik ben niet technisch aangelegd dus weet niet hoe zo een ding heet) gewoon van een kaart los te rukken.

Ook al betaal je €250 voor een tv dan nog mag zo iets niet gebeuren naar mijn mening...

En ik baal enorm dat de C9 door test aankoop is uitgeroepen als beste uit de test...

Denken jullie echt dat dit louter toeval is? Na, zonder zeveren, 5 schermen met dode/stuck pixels...?
Waarom 'baal' je dat de C9 als beste uit een test is gekomen? Je kan het niet hebben? Gun je het de tv niet?
De technieker rukte volgens mij jou dus een kabel uit een kaart, werd daarna ook bevestigd door deze technieker dat hij de tv hierdoor kapot had gemaakt of is het je interpretatie? Ik vraag het puur omdat je zelf had aangegeven dat je niet technisch bent aangelegd.

Als de winkel en/of de fabrikant je bij elk van de 5 scherm gelijk geeft dat er dode pixels op elk paneel zitten dan ligt het niet aan jou, maar het lijkt mij wel een vreselijk toeval aangezien er ook velen zijn die hier helemaal geen last van hebben.
Hier geen pixelprobleem. Ik ben niet brildragend en heb prima zicht, oplichtende witte pixels zou ik dan ook zeker wel zien. Ik zie wel allerlei andere imperfecties en artefacten maar dat is allemaal binnen spec / de beperkingen van de huidige stand van techniek. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Geen flauw idee of dat toeval is. Denk ook niet dat ze denken: Ey Kevin weer, laten we die weer een panel geven met dode pixels! Het enige is dat je net zolang door zal moeten gaan met LG om te komen voor een voor jouw perfect panel zonder dode pixels. Mocht je af willen zien van LG..houdt er rekening mee dat als het een Oled is, dat panel sowieso van LG komt. Ook al zit het in een Panasonic.

Hoeveel je ook gaat uitgeven. Pixeldefecten zijn niet uit te sluiten. Niet bij een tv van 250 euro of 4500 euro
Kiff schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:13:
[...]

[...]

risico is inderdaad dat ik er zelf meer mee moet zeulen. Misschien is levering dan toch veiliger...
Uiteraard is dat ten alle tijden beter. Ben je in ieder geval gedekt tegen eventuele transportschade. Als je die schade zelf veroorzaakt ben je het .......

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2019 15:53 ]

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:17
Ik heb de E7 met grote overtuiging gekocht na een uitmuntende test in binnen en buitenland, deze TV doet wat ie moet doen zonder problemen.

Als er iets van LG voorbij komt wat zichtbaar beter is sta ik gelijk op de stoep... :+
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:12:
[...]

Geen flauw idee of dat toeval is. Denk ook niet dat ze denken: Ey Kevin weer, laten we die weer een panel geven met dode pixels! Het enige is dat je net zolang door zal moeten gaan met LG om te komen voor een voor jouw perfect panel zonder dode pixels. Mocht je af willen zien van LG..hoe er rekening mee dat als het een Oled is, dat panel sowieso van LG komt. Ook al zit het in een Panasonic.

Hoeveel je ook gaat uitgeven. Pixeldefecten zijn niet uit te sluiten. Niet bij een tv van 250 euro of 4500 euro

[...]

Uiteraard is dat ten alle tijden beter. Ben je in ieder geval gedekt tegen eventuele transportschade. Als je die schade zelf veroorzaakt ben je het .......
Ik zou ook geen genoegen nemen met oplichtende pixels. Dit is namelijk opvallend en nog erger dan dode pixels. Paneel laten omruilen dus. Hele TV omruilen hoeft niet.
Ik kan me ook wel voorstellen dat het vertrouwen in de monteurs wat afgenomen is.
Ze moeten gewoon netjes werken.
Over het algemeen hoor ik hierover in Nederland goede geluiden maar in België gaat het blijkbaar vaker mis.
@Verwijderd neem dus nog een keer contact op met LG en leg uit wat er aan de hand is.

Verwijderd

Wren schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:54:
[...]

Waarom 'baal' je dat de C9 als beste uit een test is gekomen? Je kan het niet hebben? Gun je het de tv niet?
De technieker rukte volgens mij jou dus een kabel uit een kaart, werd daarna ook bevestigd door deze technieker dat hij de tv hierdoor kapot had gemaakt of is het je interpretatie? Ik vraag het puur omdat je zelf had aangegeven dat je niet technisch bent aangelegd.

Als de winkel en/of de fabrikant je bij elk van de 5 scherm gelijk geeft dat er dode pixels op elk paneel zitten dan ligt het niet aan jou, maar het lijkt mij wel een vreselijk toeval aangezien er ook velen zijn die hier helemaal geen last van hebben.
Omdat ik graag de C9 in huis wil hebben omdat dit volgens test aankoop de beste tv is die op de markt is, thans van alle toestellen die ze hebben getest.

MAAR

Ik wil hem gewoon niet laten herstellen want dan moet hij worden opengemaakt en het is de manier waarop dat dat gebeurd door servilux... die beschadigen andere onderdelen met schroevendraaiers bijvoorbeeld. Maken krassen op de voet... Ik wil een gloednieuw toestel of mijn €3199 terug dan kan ik hem opnieuw kopen. (Komt op hetzelfde neer)

Door het rukken aan de kabel had ik geen beeld meer na het plaatsen van het nieuwe scherm. Technieker heeft de tv meegenomen naar het labo en heb toen creditnota gehad.

Bij elk scherm heb ik gelijk gekregen van winkel en LG. Ook bij mijn laatste nieuwe aanwinst. De C9.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

MAAR

Ik wil hem gewoon niet laten herstellen want .....
Tja, dan houdt het gewoon op en zal je ermee moeten gaan leven.

Nogmaals: Net zo lang contact blijven houden met LG tot je tevreden bent. Meer middelen heb je niet.

Weet niet welke wettelijke middelen je hebt in België om je koopoveréénkomst te ontbinden. Daar zal het uiteindelijk dan op gaan uitdraaien
[...]

Omdat ik graag de C9 in huis wil hebben omdat dit volgens test aankoop de beste tv is die op de markt is, thans van alle toestellen die ze hebben getest.

MAAR

Ik wil hem gewoon niet laten herstellen want dan moet hij worden opengemaakt en het is de manier waarop dat dat gebeurd door servilux... die beschadigen andere onderdelen met schroevendraaiers bijvoorbeeld. Maken krassen op de voet... Ik wil een gloednieuw toestel of mijn €3199 terug dan kan ik hem opnieuw kopen. (Komt op hetzelfde neer)

Door het rukken aan de kabel had ik geen beeld meer na het plaatsen van het nieuwe scherm. Technieker heeft de tv meegenomen naar het labo en heb toen creditnota gehad.

Bij elk scherm heb ik gelijk gekregen van winkel en LG. Ook bij mijn laatste nieuwe aanwinst. De C9.
Ik hoop niet dat je €3199 hebt betaald voor de 65inch C9!
Als dat wèl zo is zou ik proberen of je het geld kunt laten crediteren.
Je kunt voor veel minder deze TV ook kopen.
Zie: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Ik verwacht toch wel dat je een keer een pixel foutloos exemplaar moet krijgen.

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-11 10:58
Ik gebruik externe speakers aangesloten via aux met de tv. Echter sinds kort ook een bluetooth headset. Als ik de headset uitzet schakelt de tv automatisch naar tv speakers. Ik zou graag willen dat die dan standaard naar bekabelde hoofdtelefoon gaat (ivm aux aansluiting speakers). Iemand enig idee hoe dit in te stellen? Ik krijg het nergens gevonden.

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Hoi mensen. Welke LG OLED raden jullie mij aan, als de eigen audio capaciteiten voor mij NIET belangrijk zijn, en montage aan de muur wél?

Ik wil de TV aansluiten op een geluidsinstallatie met HDMI ARC.

Voor mij is mooie HDR weergave voor 4K films via de Xbox One X, en lage inputlag voor gaming, erg belangrijk. Omdat ik een audiosysteem heb, vind ik de audiocapaciteiten dus niet belangrijk.

Idealiter gaan alle kabelaansluitingen naar onderen of achter, maar als dat niet zo is, geen ramp.

Ik zoek een 55" model. Het liefst met de mount/aansluitingen aan de onderkant (de TV komt dan wat hoger), zodat ik onder TV voldoende ruimte overhoud voor een center speaker (die ik nu nog niet heb).

[ Voor 54% gewijzigd door XBWillem op 18-08-2019 20:26 ]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 10:54
W8. Of wil je ook eARC mogelijkheden?

PVO

• XBWillem
S0epkip schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:26:
W8. Of wil je ook eARC mogelijkheden?
Thnx voor je reactie. Hoewel mijn films wel Dolby Atmos en DTS:X hebben, heeft mijn opselling niet voldoende luidsprekers om eARC nuttig te maken. Áls ik eARC goed begrepen heb. Dus, ik denk dat het níet nodig is.

Ik zie dat W8 alleen in 65" (of groter) is. Ik wil echt graag 55", omdat het anders té groot is.

[ Voor 12% gewijzigd door XBWillem op 18-08-2019 20:36 ]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 10:54
Ah de aanvulling 55" had ik niet gezien, dan denk ik dat je op de C uitkomt (of B voor de wat prijsbewuste versie). Vergeet ook het OLED prijzentopic niet.

Volgend jaar komen er wellicht 49" modellen, misschien dan ook een 55" wallpaper? Maar wachten kan je oneindig doen :P

PVO

• XBWillem
S0epkip schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:42:
Ah de aanvulling 55" had ik niet gezien, dan denk ik dat je op de C uitkomt (of B voor de wat prijsbewuste versie). Vergeet ook het OLED prijzentopic niet.

Volgend jaar komen er wellicht 49" modellen, misschien dan ook een 55" wallpaper? Maar wachten kan je oneindig doen :P
Dankjewel! Ik ga eerst leven over de C en B, en daarna duik ik het prijzentopic in. Ik had 't al gevonden.

Oneindig wachten kan zeker... ga ik niet doen! :)

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 18:01

westergas

rikkie_pc

De 2019 modellen zouden volgens reviews "beter" moeten zijn met motion dan de 2018 modellen. Iemand dit al in de praktijk naast elkaar gezien? Of een review die daar wat dieper op in gaat dan alleen de marketing tekst van LG over te nemen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Verwijderd

westergas schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:24:
De 2019 modellen zouden volgens reviews "beter" moeten zijn met motion dan de 2018 modellen. Iemand dit al in de praktijk naast elkaar gezien? Of een review die daar wat dieper op in gaat
Zullen er niet zoveel zijn die ze echt thuis naast elkaar gezien hebben, maar het was al eerder aan de orde gekomen nog niet zolang geleden en de poster gaf toen deze link

https://nl.hardware.info/...d-tv-de-beste-tv-van-2019

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2019 10:34 ]

• FlameDB
[...]

MAAR

Grappig dat het pixel probleem hier weer opgerakeld wordt.

Bijna alle OLED panelen hebben defecte of stuck pixels, minstens één, vaak meer. Uiteraard zal dit weer tegengesproken worden omdat de meeste deze inderdaad niet kunnen zien.

Mijn eerste oled paneel had er 3, 2 groene en 1 zwarte. Enkel te zien als ik met mijn kop op het 65" scherm gedrukt zat; 1 stap (max 1 meter) naar achter en onmogelijk nog te zien, laat staan dat het zichtbaar was op 3 meter (kijkafstand bij ons thuis).

Huidig paneel zal er ongetwijfeld ook hebben, maar ik ga er mij niet mee bezighouden deze maniakaal op te zoeken als deze toch niet zichtbaar zijn van op kijkafstand.

Maw. enkel clusters van stuck of dode pixels zijn zichtbaar, dus het zou moeten lukken dat jij bij 5 panelen dode pixelclusters moet gehad hebben, dus iets zegt mij dat je telkens na het uitpakken een wit/zwart/rood/whatever scherm opzette en van heel dichtbij alles controleerde.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:24
FlameDB schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:32:
[...]

Grappig dat het pixel probleem hier weer opgerakeld wordt.

Bijna alle OLED panelen hebben defecte of stuck pixels, minstens één, vaak meer. Uiteraard zal dit weer tegengesproken worden omdat de meeste deze inderdaad niet kunnen zien.

Mijn eerste oled paneel had er 3, 2 groene en 1 zwarte. Enkel te zien als ik met mijn kop op het 65" scherm gedrukt zat; 1 stap (max 1 meter) naar achter en onmogelijk nog te zien, laat staan dat het zichtbaar was op 3 meter (kijkafstand bij ons thuis).
Het is wel een hele stap om te generaliseren naar elke OLED vanuit je eigen ervaringen.
Ik heb het verder nergens gelezen, nergens gezien tijdens reviews, etc.

Jij claimt het, dus bewijs het maar.

• FlameDB
Adlermann schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:36:
[...]

Het is wel een hele stap om te generaliseren naar elke OLED vanuit je eigen ervaringen.
Ik heb het verder nergens gelezen, nergens gezien tijdens reviews, etc.

Jij claimt het, dus bewijs het maar.
Dergelijke zaken lees je dan ook niet in reviews, want die reviewers gaan ook niet op 20cm van een reusachtig paneel met hun ogen pixeltjes gaan controleren, dit komt eerder voor bij gebruikers (ikzelf heb het ook één keer gedaan).

Ik zit al langer op av forums en daar zijn ook gebruikers die 6 of meer panelen hebben gehad (gewisseld omwille van andere issues, zoals vertical banding of tinting) en elk van die panelen had wel iets van defecte of stuck pixel. De panel wissels waren niet omwille van de pixels want dat is helemaal geen probleem.

Opnieuw, dit is een non-issue aangezien het quasi onzichtbaar is en er ook helemaal niet veel over te lezen of vinden valt online. Clusters van defecte pixels is iets helemaal anders (zijn er dan vaak vier of meer op dezelfde plaats, dit valt uiteraard wel op en is een probleem).

[ Voor 10% gewijzigd door FlameDB op 19-08-2019 11:40 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:24
FlameDB schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Dergelijke zaken lees je dan ook niet in reviews, want die reviewers gaan ook niet op 20cm van een reusachtig paneel met hun ogen pixeltjes gaan controleren, dit komt eerder voor bij gebruikers (ikzelf heb het ook één keer gedaan).

Ik zit al langer op av forums en daar zijn ook gebruikers die 6 of meer panelen hebben gehad (gewisseld omwille van andere issues, zoals vertical banding of tinting) en elk van die panelen had wel iets van defecte of stuck pixel. De panel wissels waren niet omwille van de pixels want dat is helemaal geen probleem.

Opnieuw, dit is een non-issue aangezien het quasi onzichtbaar is en er ook helemaal niet veel over te lezen of vinden valt online. Clusters van defecte pixels is iets helemaal anders (zijn er dan vaak vier of meer op dezelfde plaats, dit valt uiteraard wel op en is een probleem).
Still calling bullshit. Een paar gebruikers op avforums is geen goede representatie van de gehele populatie.

Vincent van HDTVTEST deed dus altijd wel die visuele inspectie, zoals hier bij de b6:
https://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b6v-201611044381.htm

• FlameDB
Hmmm.

Noem het maar wat je wilt, het boeit me verder niet aangezien het een non-issue is.

https://www.avsforum.com/...oled-pixel-mortality.html

Enkele quotes:

"It is common if my experience is anything to go by. After 8 screens in total (so far) since 2014, only one of those was pixel perfect. You need to adjust your expectations if you're going to be using it as a PC monitor (I'd recommend against that frankly)."

"I’ve had 8 oled come through my home and every single one has had at least one dead sub pixel."

"No, not the visibility, but the probability of dead pixels happening in the larger sizes. If it is greater, smaller or if it is the same.
I am asking because all the seven 55B7 i tested had dead pixels. But the 65B7 i only tested one. Can i expect the same pixel mortality rate on the 65"?

Thanks again!"

"well, i tested 7 55B7 and 1 65B7. All with dead pixels. The guys above tested roughly the same number of units (8 units all of us... is this a magic number?). So we have 24 samples and only 1 free of dead pixels. So pretty much yes. The norm is to have dead pixels and the best advice is to not search for them, you are likely bound to find."

Ik zeg enkel maar dat het veel meer voorkomt dan mensen zelf weten/beseffen. Het is verder geen probleem want je ziet het niet door dithering van omliggende pixels. Doe er verder maar mee wat je wilt.

één review van Vincent is wel representatief voor de gehele populatie? Omdat je 100% zeker bent dat hij op 20cm van dat paneel heeft zitten pixel peepen en je ook 100% zeker bent dat Vincent wel retail units (geen voorgeselecteerde units) te pakken krijgt?

Overigens, 20cm van het paneel erop kijken is ook niet voldoende, je moet er ook nog eens loodrecht naar zitten staren. Dus 20cm van boven naar beneden zie je ze ook al niet meer...

Vanaf nu einde discussie voor mij betreffende dit punt. Dode/stuck pixels is een non-issue bij OLED's, tenzij zichtbaar vanop kijkafstand (en dan gaat het in 99% van de gevallen om clusters en niet om single pixels).

[ Voor 24% gewijzigd door FlameDB op 19-08-2019 11:51 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ok hier een N=1 tegengeluid. Mijn b7 55" heeft geen enkele dode pixel. En ja dat is gecontroleerd met een vergrootglas met verschillende kleuren achtergrond. (don't ask me why, soms verveel ik me :D )

• FlameDB
ArthurMorgan schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:49:
Ok hier een N=1 tegengeluid. Mijn b7 55" heeft geen enkele dode pixel. En ja dat is gecontroleerd met een vergrootglas met verschillende kleuren achtergrond. (don't ask me why, soms verveel ik me :D )
.
Proficiat, leek me een leuke bezigheid >:) :9

Ik heb het één keer gedaan met het blote oog en mijn vriendin keek me maar vreemd aan :) .

• ArthurMorgan
  • Niet online
Mijn vrouw is onderhand wel gewend dat ik gek ben :D

Ik moet zeggen dat ik laatst wel een keer moest lachen. Iemand had rare verkleuringen op zijn beeld.... eh ja, maak dat scherm eens schoon, gek.
Echt de vlekken die je soms ziet bij mensen die er prat opgaan het beste van het beste te kalibreren en dergelijke. Bizar. Ik ben echt elke week wel een keer bezig met het beeld weer helemaal kraakhelder te maken. Stoort me enorm als er een veeg of een spetter op zit.

FlameDB schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:47:
Hmmm.

Noem het maar wat je wilt, het boeit me verder niet aangezien het een non-issue is.

https://www.avsforum.com/...oled-pixel-mortality.html

Enkele quotes:

"It is common if my experience is anything to go by. After 8 screens in total (so far) since 2014, only one of those was pixel perfect. You need to adjust your expectations if you're going to be using it as a PC monitor (I'd recommend against that frankly)."

"I’ve had 8 oled come through my home and every single one has had at least one dead sub pixel."

"No, not the visibility, but the probability of dead pixels happening in the larger sizes. If it is greater, smaller or if it is the same.
I am asking because all the seven 55B7 i tested had dead pixels. But the 65B7 i only tested one. Can i expect the same pixel mortality rate on the 65"?

Thanks again!"

"well, i tested 7 55B7 and 1 65B7. All with dead pixels. The guys above tested roughly the same number of units (8 units all of us... is this a magic number?). So we have 24 samples and only 1 free of dead pixels. So pretty much yes. The norm is to have dead pixels and the best advice is to not search for them, you are likely bound to find."

Ik zeg enkel maar dat het veel meer voorkomt dan mensen zelf weten/beseffen. Het is verder geen probleem want je ziet het niet door dithering van omliggende pixels. Doe er verder maar mee wat je wilt.

één review van Vincent is wel representatief voor de gehele populatie? Omdat je 100% zeker bent dat hij op 20cm van dat paneel heeft zitten pixel peepen en je ook 100% zeker bent dat Vincent wel retail units (geen voorgeselecteerde units) te pakken krijgt?

Overigens, 20cm van het paneel erop kijken is ook niet voldoende, je moet er ook nog eens loodrecht naar zitten staren. Dus 20cm van boven naar beneden zie je ze ook al niet meer...

Vanaf nu einde discussie voor mij betreffende dit punt. Dode/stuck pixels is een non-issue bij OLED's, tenzij zichtbaar vanop kijkafstand (en dan gaat het in 99% van de gevallen om clusters en niet om single pixels).
Ik heb meer vertrouwen in een professionele reviewer als Vincent Teoh dan in alle forumleden op AVSforum bij elkaar. Soort zoekt soort zeg maar op dat forum.... :X

Verder kun je altijd wel iets vinden als je er naar op zoek bent.
Perfecte producten bestaan niet en als ze near perfect zijn is de prijs daar ook naar.

Pixeldefecten komen dus voor en bij oplichtende pixels of cluster defecten krijg je gewoon een nieuw paneel van LG.
Pagina: 1 ... 212 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.