• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-11 13:03
Ik heb een LG 55 OLED B8PLA aangeschaft voor een zeer schappelijke prijs. Nu valt het mij op dat met Netflix, Dolby Vision niet helemaal goed gaat. Vooral in lichte scenes is om de ca. 1 a 5 minuten een héle lichte flits zichtbaar. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt. Is dit een bekende kwaal? Hebben meer mensen hier last van?

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Wren schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:34:
[...]

Heb je er een filmpje van? Als het echt een flikkering is op alle bronnen dan lijkt het mij namelijk een defect.
Hierbij een filmpje: je ziet het vooral bij het veld.

https://xfl.jp/NTkS5F

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 11:13
Ik zit al een tijdje te dubben en wil midden september toch een nieuwe TV halen. Nu ben ik een redelijk fanatieke gamer en als ik het allemaal online een beetje lees is het beeld verschil tussen de C8 & de C9 minimaal, waarbij de C9 een nieuwe chipset heeft, het OS een kleine beetje minder rommelig is & hij beter tegen licht kan.

Nu is het probleem echter, het hele HDMI 2.1 verhaal. Mijn Xbox One X ondersteunt dit en de komende generatie consoles gaan er waarschijnlijk ook wat mee doen. Nu vraag ik me vooral af, of dit gene het grote prijsverschil waard is.

Of zou het in mijn geval zonde zijn om niet voor de C9 te gaan puur omdat ik er mogelijk in de toekomst meer mee kan?

Wat is metro? | Webdesign met een grid

• yordy1985
TheNightbringer schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:36:
Ik zit al een tijdje te dubben en wil midden september toch een nieuwe TV halen. Nu ben ik een redelijk fanatieke gamer en als ik het allemaal online een beetje lees is het beeld verschil tussen de C8 & de C9 minimaal, waarbij de C9 een nieuwe chipset heeft, het OS een kleine beetje minder rommelig is & hij beter tegen licht kan.

Nu is het probleem echter, het hele HDMI 2.1 verhaal. Mijn Xbox One X ondersteunt dit en de komende generatie consoles gaan er waarschijnlijk ook wat mee doen. Nu vraag ik me vooral af, of dit gene het grote prijsverschil waard is.

Of zou het in mijn geval zonde zijn om niet voor de C9 te gaan puur omdat ik er mogelijk in de toekomst meer mee kan?
Ik heb juist om de HDMI 2.1 De C9 genomen. Ik ben zelf ook fanatiek gamer en ben voor future proof gegaan;) de nieuwe Xbox en PS zullen 2.1 ondersteunen. Daar wil je dan ook gebruik van maken. Voor nu ziet het er op de C9 met de Xbox one X mooi uit! Lekkere lage inputlag ook

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
yordy1985 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

Heb je dit ook bij A: niet voetbal content en B: bijvoorbeeld stilstaand beeld in Netflix/Youtube oid?
Ik zie wat je bedoeld qua flikkeringen maar ik ben er nog niet over uit of het een tv probleem is of iets anders.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
yordy1985 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:27:
[...]

de nieuwe Xbox en PS zullen 2.1 ondersteunen. Daar wil je dan ook gebruik van maken.
zoals? begrijp me niet verkeerd. wat moet hdmi 2.1 betekenen voor 90% van de console gebruikers?

4K 120HZ? kan je op je buik schrijven. VRR? het is overduidelijk dat de volgende generatie zich gaat richten op 4K 60HZ. als er ooit een PS5 Pro gaat komen als tussen model, dan geloof ik best dat die hdmi 2.1 nut gaat krijgen, omdat we ondertussen naar betaalbare 8K tv's gaan.
TheNightbringer schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:36:Of zou het in mijn geval zonde zijn om niet voor de C9 te gaan puur omdat ik er mogelijk in de toekomst meer mee kan?
als het verschil niet groter is dan €300, zou ik voor de C9 gaan uiteraard.

[ Voor 88% gewijzigd door Farabi op 08-08-2019 15:01 ]

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-11 17:02
Een C9 is nu 450 duurder dan een C8 (1550 - 1100). Ik ben afgelopen vrijdag dus voor de C8 gegaan. De C9 is mij de meerprijs niet waard. Dan kun je beter even wachten tot de C9 verder gezakt is en met bijvoorbeeld Black Friday een leuke deal pakken.

Als je nu moet/wil kiezen zou ik dus de C8 nemen. 4k 120hz is net zoiets als PCI-Express 4.0. Leuk dat het op een X570 moederbord zit, maar de komende jaren nog totaal niet interessant voor de consument (en dus niet de meerprijs waard).

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
@TheNightbringer
EdwinB schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:07:
Een C9 is nu 450 duurder dan een C8 (1550 - 1100). Ik ben afgelopen vrijdag dus voor de C8 gegaan. De C9 is mij de meerprijs niet waard. Dan kun je beter even wachten tot de C9 verder gezakt is en met bijvoorbeeld Black Friday een leuke deal pakken.

Als je nu moet/wil kiezen zou ik dus de C8 nemen. 4k 120hz is net zoiets als PCI-Express 4.0. Leuk dat het op een X570 moederbord zit, maar de komende jaren nog totaal niet interessant voor de consument (en dus niet de meerprijs waard).
Tweaker Mars Warrior heeft een leuke grafiek gemaakt van het prijs verloop.
Omdat ik wat nieuwsgierig was wanneer nu het moment daar is om een 55C8 of 55C9 te kopen, heb ik dit topic ff doorgestruind voor prijzen en deze per maand ff in een tabel gezet. Prijzen zijn inclusief cashback in dien van toepassing.
Mars Warrior in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"

• TheNightbringer
Als ik dat zo zie, dan is het in mijn geval verstandig om even tot oktober te wachten. Ik denk toch dat ik wil profiteren van het 2.1 verhaal, gezien het toch een grote investering is.

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
Voor de mensen die een C9 overwegen voor gaming en eARC willen gaan gebruiken.

De C9 support GEEN multichannel LPCM audio alleen stereo!
Multichannel over eARC werkt alleen met de lossy/lossless compressed formaten zoals Dolby(TrueHD) DTS(HD) etc. En als je gameconsole/pc al kan encoderen naar deze compressed formaten bij gaming zal dit natuurlijk extra latency opleveren en daarvoor koop je natuurlijk niet zo'n scherm.

zie o.a. deze forum thread: https://www.avsforum.com/...read.html#/topics/3072900

[ Voor 5% gewijzigd door JustVodka op 08-08-2019 17:12 ]

Verwijderd

yordy1985 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

Mzzz, heb hier iets soortgelijks ervaren. En alleen bij voetbal. Panel vervangen, moederbord vervangen en voeding vervangen. Ook dat oplichten[ flikkeren van het beeld] Uiteindelijk mijn STB [Zgemma]vervangen [ik kijk Ziggo via een enigma2 box met Openpli] door een Vuplus Uno 4K, en toen was dat geknipper over.

Ken jouw situatie niet, maar misschien is er toch een samenhang
TheNightbringer schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:36:

Vooral voor gamers is HDMI interessant.
Dit is hier in het topic al vaker besproken.
Bekende tegen argumenten zijn “er is nog geen apparatuur met HDMI 2.1 output” hoor je vaak.
Gedeeltelijk klopt dit ook maar wat er nu nog niet is komt wel.
Met de C9 ben je dus future proof.
Voor de rest is de C8 ook prima, maar het is maar net hoeveel waarde je hecht aan future proof zijn.
Ik vind het persoonlijk wel iets van 300 euro meerprijs waard.
Het prijsverschil is nu nog groter maar wordt wel kleiner en zeker als er nog een cashback actie komt.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Crap, wil al een oled since de C7, maar wil wel graag echte hdmi 2.1 om de volgende xbox met vrr aan te kunnen sluiten. De audio dan natuurlijk niet met 70s hifi stereo maar wel minstens 5.1 naar de avr.
Had black-Friday al gepland om naar Arnhem te rijden om een paneel op te pikken eindelijk, maar als LG support geen positieve reactie geeft de komende maanden zal ik wel wachten tot een C10 betaalbaar wordt ergens oktober volgend jaar :(

• Puck
  • Laatst online: 11-11 14:06

Puck

W32.Deadcode.A

Bacspin schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:48:
Crap, wil al een oled since de C7, maar wil wel graag echte hdmi 2.1 om de volgende xbox met vrr aan te kunnen sluiten. De audio dan natuurlijk niet met 70s hifi stereo maar wel minstens 5.1 naar de avr.
Had black-Friday al gepland om naar Arnhem te rijden om een paneel op te pikken eindelijk, maar als LG support geen positieve reactie geeft de komende maanden zal ik wel wachten tot een C10 betaalbaar wordt ergens oktober volgend jaar :(
Als je AVR geen eARC ondersteund gaat dat toch niet helpen. En als hij dat wel ondersteund dan kun je net zo goed de volgende xBox ook op je AVR aansluiten ;) (alhoewel er wel AVR's zijn met eARC, maar zonder HDMI 2.1 dus dat is ook niet helemaal waar).

Blijf het vreemd vinden hoor dat de nieuwe modellen verkocht worden met HDMI 2.1 als USP, maar 1 van de belangrijkste features er van (nog) niet ondersteunen...

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 08-08-2019 22:01 ]

Arrived anxious, left bored

Puck schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:55:
[...]

Als je AVR geen eARC ondersteund gaat dat toch niet helpen. En als hij dat wel ondersteund dan kun je net zo goed de volgende xBox ook op je AVR aansluiten ;)

Blijf het vreemd vinden hoor dat de nieuwe modellen verkocht worden met HDMI 2.1 als USP, maar 1 van de belangrijkste features er van niet ondersteunen...
Eventuele missende zaken in HDMI 2.1 kunnen nog toegevoegd worden.
Dat geldt uiteraard ook voor bugs die er nog inzitten.
Het is vrij logisch dat er nog kinderziekten zijn bij HDMI 2.1, LG is tenslotte één van de eerste fabrikanten die hiermee komt. De TV is weliswaar al een paar maanden te koop maar het ontwerp en ontwikkeling is al veel eerder gestart toen er nog minder over HDMI 2.1 bekend was.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

HoppyF schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:04:
[...]

Eventuele missende zaken in HDMI 2.1 kunnen nog toegevoegd worden.
Dat geldt uiteraard ook voor bugs die er nog inzitten.
Het is vrij logisch dat er nog kinderziekten zijn bij HDMI 2.1, LG is tenslotte één van de eerste fabrikanten die hiermee komt. De TV is weliswaar al een paar maanden te koop maar het ontwerp en ontwikkeling is al veel eerder gestart toen er nog minder over HDMI 2.1 bekend was.
Uiteraard, en ze hebben al aangegeven meer features betreffende HDMI 2.1 naar de 9 serie te gaan brengen, maar omtrent het lossless audio verhaal blijft het voorlopig stil. Ik vind het gewoon vreemd dat je dat je het blijkbaar wel onder de noemer HDMI 2.1 mag uitbrengen maar niet aan alle features ervan hoeft te voldoen (bugs even daargelaten). Maar wellicht zijn dat verwachtigen van tweakers :+

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 08-08-2019 22:09 ]

Bacspin schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:48:
Wellicht beter nog een jaartje wachten tot tegen de tijd dat de C11 betaalbaar wordt, daar zit vast weer een nieuwe killer feature bij namelijk. ;)

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
Gisteravond heeft mijn buurman 05-10-03 aangeboden gekregen via OTA

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Cap schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:50:
Nou ja, breder kleurspectrum simuleren, was het maar waar. :|

Hij verbreedt de kleurruimte niet maar mapt simpelweg alles naar meer verzadigd, niet alleen de diep verzadigde kleuren. Mensen krijgen dus de bekende rood aangelopen zonnebrand/drankhoofden en color clipping (maximale verzadiging van de kleur) treedt natuurlijk sneller op.

Het omgekeerde van "breed" bestaat niet: je hebt breed (/wide), uitgebreid (/extended) en auto. Auto mapt naar de correcte instelling. Breed forceert verzadigdere kleuren, extended ook maar in mindere mate. Dit is ook het geval in HDR modus.

Auto is de enige correcte setting. Zet maar eens een SDR en HDR beeld met veel verschillende kleuren op pauze en pas de instellingen aan. In beide gevallen zie je hetzelfde gedrag.

[...]
Bedankt voor de tip, ik zag dat hij in een van mijn bronnen voor HDR deze instelling automatisch op extended/uitgebreid zette. Deze vliegt dus op auto.
Puck schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:07:
[...]

Uiteraard, en ze hebben al aangegeven meer features betreffende HDMI 2.1 naar de 9 serie te gaan brengen, maar omtrent het lossless audio verhaal blijft het voorlopig stil. Ik vind het gewoon vreemd dat je dat je het blijkbaar wel onder de noemer HDMI 2.1 mag uitbrengen maar niet aan alle features ervan hoeft te voldoen (bugs even daargelaten). Maar wellicht zijn dat verwachtigen van tweakers :+
Kwestie van nieuwe firmware.
Er zullen ongetwijfeld nog bugs e.d. opgelost gaan worden.
Tweakers verwachten wellicht dat dit a-la-minute gebeurt maar zo snel gaat het ook weer niet.
LG zal dit best weten en oppakken en ze weten ook dat de community meekijkt.

Vanwege de benodigde hardware gaat het wel om de 9 serie en niet om de 7 en 8.

• Bigbro00
Het kan ook anders. Ik gebruik de UHD speler UB9000 van Panasonic. Hier heb je de optie om analoge uitgangen te gebruiken. Vervolgens aansluiten op de meerkanaals analoge ingang van de (voor)versterker en klaar ben je. Je krijgt hierdoor Dolby True HD en DTS HD Master en lager.

[ Voor 12% gewijzigd door Bigbro00 op 09-08-2019 13:52 ]

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 20:36
Hoeveel pixels zijn hier niet goed? Foto van dezelfde plek op het scherm, links met een volledige groene achtergrond, rechts volledig wit. (65" B8)

En weet iemand of dit valt onder "Sub-Pixel duidelijk" of "Sub-Pixel zwart" bij LG gezien de garantie?

https://imgur.com/a/Ba0Z3Et

[ Voor 41% gewijzigd door Mmore op 09-08-2019 14:21 ]

• Wren
  • Nu online
Mmore schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:14:
Hoeveel pixels zijn hier niet goed? Foto van dezelfde plek op het scherm, links met een volledige groene achtergrond, rechts volledig wit. (65" B8)

En weet iemand of dit stuck of dit valt onder "Sub-Pixel duidelijk" of "Sub-Pixel zwart" bij LG gezien de garantie?

https://imgur.com/a/Ba0Z3Et
Dat artikel hebben ze dus helaas nog steeds niet geupdate of verwijderd. Zoals je ziet komt het artikel uit 2013 en noemt ook niet eens OLED. Die policy is dus zwaar verouderd en deze hanteren ze bij LG ook niet meer (of ze moeten dit vrij recent opeens wel doen). Ik kan je wel aanraden een foto te tonen van het gehele scherm want de foto die je plaatst is behoorlijk ingezoomed en daar zal de helpdesk niet zoveel mee kunnen.

• Farabi
  • Niet online
over helderheidsproblemen gesproken met HDR10, wat een partij licht komt er af met dolby vision materiaal zeg. zelfs 50/100 doet overdag pijn in mijn ogen. ik heb hem nu op 40/80 gezet en nog zit ik te twijfelen of het lager moet.

Verwijderd

Hamazaki schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:28:
over helderheidsproblemen gesproken met HDR10, wat een partij licht komt er af met dolby vision materiaal zeg. zelfs 50/100 doet overdag pijn in mijn ogen. ik heb hem nu op 40/80 gezet en nog zit ik te twijfelen of het lager moet.
Zetten op de sterkte die jij prettig vindt. Jij moet er mee leven,niet wij
Mmore schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:14:
Bij een zichtbare dode/luie/stuck/pixel op een overzichtsfoto van het scherm wordt het panel vervangen. Dat is de policy bij Oled. LG vindt het namelijk ook onacceptabel. Zoals ik al eerder hier schreef: TV registreren en case aanmaken op hun website. Als het meezit heb je binnen 2 weken een ander panel

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2019 17:28 ]

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik loop nog steeds tegen de te felle witte ondertitels aan bij oa Netflix HDR10 content. Een echte oplossing nog niet naar behoren gevonden. Vaag dat Netflix niet de optie biedt om dan tóch maar af en toe HDR10 content uit te schakelen,

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

• Farabi
  • Niet online
WizzieJP schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:31:
[...]

Ik loop nog steeds tegen de te felle witte ondertitels aan bij oa Netflix HDR10 content. Een echte oplossing nog niet naar behoren gevonden. Vaag dat Netflix niet de optie biedt om dan tóch maar af en toe HDR10 content uit te schakelen,
Ik kijk alleen 4k uhd’s. Dus dat probleem heb ik niet.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
stimm schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:54:
Iemand heeft een USB gigabit ethernet adapter werkend gekregen op zijn LG C7. Ik heb hem zelf ook besteld om te testen op mijn C8.

https://www.reddit.com/r/...gigabit_ethernet_adapter/
Vandaag deze USB gigabit adapter ook binnengekregen en ik kan ook bevestigen dat het prima werkt. Geen bufferen meer met plex met de hoogste bitrate remux films. Ook de LG Instanbul 4k demo van 113 Mbps speelt prima af nu. Dus voor de mensen die buffer problemen hebben is dit een mooie oplossing voor 12 euro.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hamazaki schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:34:
[...]

Ik kijk alleen 4k uhd’s. Dus dat probleem heb ik niet.
Nuttige bijdrage! :P
WizzieJP schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:31:
[...]

Je kunt als je inlogt bij Netflix in je browser bij settings je voorkeuren voor ondertiteling instellen. Bij mij staat deze op half transparant en dat werkt prima bij Dolby Vision content. Ga er van uit dat dit met elk type content werkt. Overigens al vaak opgenoemd in dit topic.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 09:38
Ik kom dit vaker tegen, maar heb dit zelf totaal niet. Heb contrast, oled lampje oa op 100 staan. Maar heb geen zonnebril nodig.

PSN: Mondaatje

• Farabi
  • Niet online
Monda schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:19:
[...]

Ik kom dit vaker tegen, maar heb dit zelf totaal niet. Heb contrast, oled lampje oa op 100 staan. Maar heb geen zonnebril nodig.
Allebei op 100 met dolby vision?

Verwijderd

Hamazaki schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:25:
[...]

Is standaard. Nogmaals: als het te fel is Oled lampje omlaag tot jij het prettig vindt voor je ogen.

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-11 18:12
De laatste maanden liep ik tegen veel buffer problemen aan bij het afspelen van 4k remux films via plex (xplay). Dit terwijl het voorheen vrijwel probleemloos werkte. Na weken debuggen heb ik het lek boven en hopelijk dat meerdere mensen wat aan mijn bevindingen hebben.

Wat voor mij de oplossing bleek te zijn was het uitzetten van de encryption in plex (network->secure connections->disabled). Het lijkt erop alsof de LG C7 het niet trekt om +-100 mbit/s over een TLS/SSL verbinding te ontcijferen en tegelijk af te spelen. Als ik me niet vergis worden lokale bestanden bij plex zonder encryptie afgespeeld terwijl bestanden op afstand over een beveiligde verbinding worden verstuurd. De in dit topic genoemde gigabit USB netwerk adapter hielp in eerste instantie dus niets. Na het uitzetten van de encryptie speelde vrijwel alles al zonder hapering af. De USB adapter zorgde ervoor dat ook de hoogste bitrate films (bijv. Lucy in 4K) probleemloos afspeelde.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:50

Polycom

Poes van goud

Hoi, welke webOS versie zitten jullie? Vandaag van 04.10.08 naar 05.10.03 gegaan. Iemand de release notes van deze update? Via google kom ik er niet echt uit..

• Monda
[...]

100% :)

Kleine kanttekening: enige Dolby vision serie die ik gekeken heb, is The Punisher. Veelal donkere scenes, maar ook zeker wel scènes overdag en daar heb ik totaal geen last gehad van een enorm fel scherm.

Edit: @Hamazaki
Ik heb de instellingen tijdens DV films zelfs staan op "levendig", contrast en oled lampje 100 en helderheid op 50.

[ Voor 15% gewijzigd door Monda op 09-08-2019 19:51 ]

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-11 08:28

ThoThoHeiJan schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:31:

Is standaard. Nogmaals: als het te fel is Oled lampje omlaag tot jij het prettig vindt voor je ogen.
Volgens mij is bij DV 50 standaard. ten minste bij mijn c8 (verhogen verandert ook gamma instelling volgens rtings).

HDR is 't wel 100.

Verwijderd

Polycom schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:34:
Hoi, welke webOS versie zitten jullie? Vandaag van 04.10.08 naar 05.10.03 gegaan. Iemand de release notes van deze update? Via google kom ik er niet echt uit..
Je hebt 2 dingen WebOS en FW..Je WebOS is 04.10.08 en je FW is 05.10.03. Zo te zien aan de versies heb je C8
DakuGosuto schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:36:
[...]

Volgens mij is bij DV 50 standaard. ten minste bij mijn c8

HDR is 't wel 100.
Ja, ik was wat te snel..DV is 50

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2019 19:39 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:50

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:37:
[...]

Je hebt 2 dingen WebOS en FW..Je WebOS is 04.10.08 en je FW is 05.10.03. Zo te zien aan de versies heb je C8
Thanks voor de opheldering, vandaar dat ik er via google niet uitkwam. 8)7
C8 inderdaad :)

• Farabi
  • Niet online
Ik heb dolby vision nooit gebruikt bij netflix. Is het niet zo dat een 4k uhd veel feller is dan netflix? Ik kan me bijna niet voorstellen dat een mens 100/100 kan kijken zonder koppijn :P

• Monda
Hamazaki schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:07:
Ik heb dolby vision nooit gebruikt bij netflix. Is het niet zo dat een 4k uhd veel feller is dan netflix? Ik kan me bijna niet voorstellen dat een mens 100/100 kan kijken zonder koppijn :P
Netflix is toch in een aantal gevallen 4k uhd + eventueel DV? Snap even niet wat je bedoelt.

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 20:36
Wren schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:24:
[...]

Dat artikel hebben ze dus helaas nog steeds niet geupdate of verwijderd. Zoals je ziet komt het artikel uit 2013 en noemt ook niet eens OLED. Die policy is dus zwaar verouderd en deze hanteren ze bij LG ook niet meer (of ze moeten dit vrij recent opeens wel doen). Ik kan je wel aanraden een foto te tonen van het gehele scherm want de foto die je plaatst is behoorlijk ingezoomed en daar zal de helpdesk niet zoveel mee kunnen.
& @ThoThoHeiJan Bedankt voor jullie reacties. Wat meer foto's gemaakt, ook waarin het hele paneel zichtbaar is: https://imgur.com/a/6lAKHey -- het is altijd goed zichtbaar zodra er een lichte scene afspeeld. Ik ga een ticket aanmaken bij LG. :|

• Farabi
  • Niet online
Monda schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:41:
[...]

Netflix is toch in een aantal gevallen 4k uhd + eventueel DV? Snap even niet wat je bedoelt.
Ik zag destijds regelmatig klachten over dolby vision van netflix (te donker)

Verwijderd

Mmore schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:49:
[...]

& @ThoThoHeiJan Bedankt voor jullie reacties. Wat meer foto's gemaakt, ook waarin het hele paneel zichtbaar is: https://imgur.com/a/6lAKHey -- het is altijd goed zichtbaar zodra er een lichte scene afspeeld. Ik ga een ticket aanmaken bij LG. :|
Het is dat je er een circel omheen hebt gezet. Op de foto is het voor mij met het blote oog niet te zien. Ben benieuwd wat LG er van gaat vinden. Heb zo mijn twijfels. Zou die sterk uitvergrote meesturen als ondersteuning

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2019 21:17 ]

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-11 15:31

Mfpower

In dubio

Hamazaki schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:00:
[...]

Ik zag destijds regelmatig klachten over dolby vision van netflix (te donker)
Ik begin inmiddels een oudgediende hier te worden ;) "te donker" is wat subjectief, maar er zijn inderdaad problemen op de C8 met Dolby Vision.
Voor de "nieuwelingen", bij HDR moet OLED lampje op 100 staan en voor Dolby Vision op 50. Het beste is hier niet mee te spelen in die settings omdat beide formaten informatie vanuit de bron krijgen over de helderheid/gamma van het materiaal. Ook ik vind beide op sommige momenten erg fel (zonnebril nodig) en ben blij dat ik geen QLED heb gekocht. Echter, het tweaken van OLED lampje bij HDR/DV geeft veranderingen in PQ (gamma zeg maar) en het lager/hoger zetten kan resp. black crush of raised blacks opleveren.

Te "donkere" Dolby Vision is helaas nog steeds zo bij de nieuwere firmwares (inmiddels door anderen geverifieerd op bijv. avforums). Hopelijk pakt LG dat nog op.

Samenvattend bij de firmwares voor de C8:
4.10.20 en lager -> goede curves in alle formaten, geen black crush maar wel last van "flashing"
4.10.31 t/m 4.10.55 -> enorme black crush in alle formaten, "flashing' gefixt
5.10.03 -> geen black crush (goede gamma) in SDR, HDR. Dolby Vision heeft nog black crush helaas (wel beter dan 4.10.31+ firmwares). Geen flashing meer bij donkere beelden.

Ik vermoed, maar weet het niet zeker, dat bij de C9 ook black crush bestaat bij Dolby Vision. Bij de B8 is zelfs het flashing issue niet opgelost...

Ik ben erg blij met LG OLED, maar wanneer het gaat om firmware kan LG nog wel iets leren. Ook als het gaat om bijv. het toevoegen van features aan oudere modellen (C8 Air Play anyone?)

• TheNightbringer
Nog een vraag over het 2.1 verhaal, als mijn Xbox one het ondersteunt. Maar ik maak momenteel gebruik van een reciever, moet die ook 2.1 ondersteunen of kan die het signaal gewoon doorsturen? Of zou ik via bv een optische kabel het geluid moeten regelen?

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Heb net de 55c8 geüpdate naar de nieuwe firmware (5.10.30) en merk nu echt een lange delay voordat ARC ingeschakeld wordt en de soundbar het geluid weergeeft. Andere mensen ook last van?

• Tijntje
  • Laatst online: 10-11 08:27

Tijntje

Hello?!

De magic remote die bij mijn C8 hoort gebruik ik nooit en ligt ergens in een kasje. Nu heb ik af en toe last (vooral bij hogere volumes) dat de mouse pointer even in het midden van het beeld verschijnt terwijl er geen afstandsbediening gebruikt wordt.
Iemand die dit herkent?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Tijntje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:53:
De magic remote die bij mijn C8 hoort gebruik ik nooit en ligt ergens in een kasje. Nu heb ik af en toe last (vooral bij hogere volumes) dat de mouse pointer even in het midden van het beeld verschijnt terwijl er geen afstandsbediening gebruikt wordt.
Iemand die dit herkent?
Zou het misschien kunnen dat door het hoge volumen de afstandbediening trilt door het aanwezige laag en hierdoor getriggered wordt?

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

midego schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:55:
[...]
Zou het misschien kunnen dat door het hoge volumen de afstandbediening trilt door het aanwezige laag en hierdoor getriggered wordt?
Dat idee had ik ook al maar normaal reageert dat ding niet op beweging.
Als test heb ik nu even de batterijen er uit gehaald.

• remzor
  • Laatst online: 07:36
Tijntje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:53:
Iemand die dit herkent?
Ik heb hetzelfde. Gebruik de magic remote alleen om te switchen van beeldinstelling (dark room/bright room). Ligt verder stil op de salontafel. Wellicht met trilling van de sub ofzo, geen idee.

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Sedert vrijdag in het bezit van een LG 65C9, eerste oled en nog volop aan het ‘zoeken’. Wel prachtig beeld (komende van een edge-lit Sony 55”).

Twee vragen:
- de tv staat op een meubel en ik wens dit zo te houden. Echter zou ik toch opteren voor een soundbar om beter geluid te hebben. Nu is de C9 onderaan helemaal niet hoog (meubel tot schermrand). Zijn er hier mensen die ook een soundbar hebben in dergelijke opstelling en zo ja, welke? Ik wil immers voorkomen dat de soundbar voor het scherm zit. Zelf keek ik al naar de LG SL9Y (maar is al vrij hoog met 57mm) of de Bose 500 (44mm maar geen Dolby Atmos en stuk minder uitgerust, geen sub).

- ik heb geen decoder/kabel-tv/satelliet echter bij het initieel instellen zag ik iets over het hoofd allicht want nu zit ik met de optie ‘live tv’ maar dit is niet geprogrammeerd.
Kan je dit ergens uitschakelen? Dus aangeven dat je geen decoder/kabel-tv/satelliet hebt? Kan het niet meteen vinden...

• midego
Gameplayer schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:59:
Sedert vrijdag in het bezit van een LG 65C9, eerste oled en nog volop aan het ‘zoeken’. Wel prachtig beeld (komende van een edge-lit Sony 55”).

Twee vragen:
- de tv staat op een meubel en ik wens dit zo te houden. Echter zou ik toch opteren voor een soundbar om beter geluid te hebben. Nu is de C9 onderaan helemaal niet hoog (meubel tot schermrand). Zijn er hier mensen die ook een soundbar hebben in dergelijke opstelling en zo ja, welke? Ik wil immers voorkomen dat de soundbar voor het scherm zit. Zelf keek ik al naar de LG SL9Y (maar is al vrij hoog met 57mm) of de Bose 500 (44mm maar geen Dolby Atmos en stuk minder uitgerust, geen sub).

- ik heb geen decoder/kabel-tv/satelliet echter bij het initieel instellen zag ik iets over het hoofd allicht want nu zit ik met de optie ‘live tv’ maar dit is niet geprogrammeerd.
Kan je dit ergens uitschakelen? Dus aangeven dat je geen decoder/kabel-tv/satelliet hebt? Kan het niet meteen vinden...
Kijk je niet scheel op Atmos, dit biedt echt zo goed als geen meerwaarde als het vanuit een soundbar komt.
midego schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:05:
[...]
Kijk je niet scheel op Atmos, dit biedt echt zo goed als geen meerwaarde als het vanuit een soundbar komt.
Dat is jouw mening.
Ik vind het de moeite wel waard en het kost ook geen honderden euro’s meer bij aanschaf.
Waarom zou je dus een soundbar kiezen zonder Atmos?

Het is een leuke toevoeging.
Sonos zal er ook wel een keer mee gaan komen.
Bij zo’n “innovatief” bedrijf zoals ze zichzelf graag profileren, ontbreekt er nogal wat aan hun producten aanbod.

• midego
HoppyF schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:27:
[...]

Dat is jouw mening.
Ik vind het de moeite wel waard en het kost ook geen honderden euro’s meer bij aanschaf.
Waarom zou je dus een soundbar kiezen zonder Atmos?

Het is een leuke toevoeging.
Sonos zal er ook wel een keer mee gaan komen.
Bij zo’n “innovatief” bedrijf zoals ze zichzelf graag profileren, ontbreekt er nogal wat aan hun producten aanbod.
Dat is inderdaad mijn mening ja na een jaar zo een ding gehad te hebben, het valt echt compleet in het niets in vergelijking met een deugelijke 5.0 of 5.1 setup die je voor het zelfde geld als consument kan kopen.

Ik geef daarin tevens aan dat je je er niet blind op moet staren, zit het er op voor hetzelfde geld ja dan prima, maar ik denk niet dat je het als USP moet zien.

Daarnaast als Atmos al enige interessante toevoeging zou zijn moet je eerst eens berekenen hoe het geluid weerkaatst zal worden op je plafond alvorens je er 1 aan kan schaffen, als deze niet perfect "neerkomt" op de positie waar je zit heeft het dus al geen effect meer :)

Ik begrijp het bijhalen van Sonos niet helemaal en je beredenatie waarom er veel producten aan hun aanbod ontbreekt? Ze mogen toch zelf kiezen wat ze aanbieden en wat ze in de markt willen zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door midego op 11-08-2019 14:49 ]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

midego schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:05:
[...]
Dat dacht ik ook totdat ik another life op Netflix keek. Ik denk wat tikt er toch boven me? Blijkt het een effect uit de serie, een karakter uit de serie was “boven” met de hamer bezig. Vooral die serie heeft veel dergelijke effecten en komen goed van boven. Ik had vooraf niet gedacht dat het zou werken. Ik heb een Sk9y met rears btw.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
remzor schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:38:
[...]

Ik heb hetzelfde. Gebruik de magic remote alleen om te switchen van beeldinstelling (dark room/bright room). Ligt verder stil op de salontafel. Wellicht met trilling van de sub ofzo, geen idee.
Moet wel door trilling komen. Als ik de afstandsbediening oppak of tegen de tafel aanstoot zie ik de mouspointer ook even in beeld. Dit was een paar firmwares terug volgens mij niet het geval.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

ToFast schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:20:
[...]

Moet wel door trilling komen. Als ik de afstandsbediening oppak of tegen de tafel aanstoot zie ik de mouspointer ook even in beeld. Dit was een paar firmwares terug volgens mij niet het geval.
De batterijen zijn er nu uit dus ik ga het even in de gaten houden :)

midego schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:48:
[...]

Dat is inderdaad mijn mening ja na een jaar zo een ding gehad te hebben, het valt echt compleet in het niets in vergelijking met een deugelijke 5.0 of 5.1 setup die je voor het zelfde geld als consument kan kopen.

Ik geef daarin tevens aan dat je je er niet blind op moet staren, zit het er op voor hetzelfde geld ja dan prima, maar ik denk niet dat je het als USP moet zien.

Daarnaast als Atmos al enige interessante toevoeging zou zijn moet je eerst eens berekenen hoe het geluid weerkaatst zal worden op je plafond alvorens je er 1 aan kan schaffen, als deze niet perfect "neerkomt" op de positie waar je zit heeft het dus al geen effect meer :)

Ik begrijp het bijhalen van Sonos niet helemaal en je beredenatie waarom er veel producten aan hun aanbod ontbreekt? Ze mogen toch zelf kiezen wat ze aanbieden en wat ze in de markt willen zetten?
Een goede 5.1 of 7.1 set is ook niet goedkoop.
Sterker nog, een stuk duurder. Ok, je krijgt dan ook meer voor je geld maar dat is ook logisch als je meer uitgeeft.
Veel mensen hebben geen behoefte aan een kamer vol luidsprekers met bijbehoren bedrading.
Vandaar dat een soundbar een betaalbaar en goed alternatief kan zijn.
Geluid van boven komt inderdaad via reflectie en dat is heel normaal.
Je 5.1 of 7.1 luidsprekers maken ook gebruik van reflectie in je huiskamer.
Geen enkele huiskamer is gelijk en je dient dit dus af te stemmen op de omgeving.

Ik noemde Sonos omdat veel mensen die zien als een draadloos luidspreker systeem.
Dat is het ook maar met nogal wat zaken die missen zoals Dolby Atmos.
Het was een kleine moeite geweest voor Sonos om dit in te bouwen. Vreemd dus dat ze dit nog steeds niet voor elkaar hebben.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Gameplayer schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:59:

Twee vragen:

onder menu > kanalen kun je alles uit/aan zetten.
iets onder de voet vd tv maken,zodat deze iets hoger komt,soundbar staat er dan voor zul je niet veel van zien.zou wel de spk-8 set (rears) erbij nemen als je voor de lg soundbar gaat,dat maakt een groot verschil.

• midego
HoppyF schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:46:
[...]

Sterker nog, een stuk duurder. Ok, je krijgt dan ook meer voor je geld maar dat is ook logisch als je meer uitgeeft.
Veel mensen hebben geen behoefte aan een kamer vol luidsprekers met bijbehoren bedrading.
Vandaar dat een soundbar een betaalbaar en goed alternatief kan zijn.
Geluid van boven komt inderdaad via reflectie en dat is heel normaal.
Je 5.1 of 7.1 luidsprekers maken ook gebruik van reflectie in je huiskamer.
Geen enkele huiskamer is gelijk en je dient dit dus af te stemmen op de omgeving.

Ik noemde Sonos omdat veel mensen die zien als een draadloos luidspreker systeem.
Het was een kleine moeite geweest voor Sonos om dit in te bouwen. Vreemd dus dat ze dit nog steeds niet voor elkaar hebben.
Ik denk dat je je verkijkt op hoe makkelijk het is om in te bouwen en het overal goed te laten klinken maar zoals ik lees heb je ervaring, snel solliciteren bij Sonos!
Sonos verkoopt zich zelf niet als volledig surround sound merk dus waarom zouden ze zich er druk om maken? Volgens mij zetten ze zich juist op de markt als multi-room audio en daarbij is Dolby Atmos natuurlijk totaal niet bij nodig.

Waarom ondersteund onze LG TV geen Chromecast? Is super simpel in te bouwen. Omdat LG ervoor heeft gekozen het niet te ondersteunen, simple as that.

[ Voor 16% gewijzigd door midego op 11-08-2019 16:22 ]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

midego schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:48:
[...]

Ik vind "compleet in het niets" wel een beetje overdreven. Ik heb jaren lang een versterker met 5.1 speakers gehad, inclusief staande front speakers. De immersive ervaring die ik heb tijdens het kijken van films/series met de SK9Y met rears is praktisch gelijk. De rears zijn wel belangrijk, zonder heb je echt een andere ervaring. Met klamme handjes ben ik overgegaan en ik heb helemaal geen spijt gehad. Het enige waar ik met name verschil merk is bij muziek. De diepte van het geluid (vooral het midden) kan gewoon niet worden nagebootst met een soundbar. Maar eigenlijk is een 5.1 set daar ook al niet zo geschikt voor. Ik ga daar nog een andere oplossing voor zoeken. En die hoeft ook niet bij de tv in de buurt te staan.
midego schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:12:
[...]
Ik denk dat je je verkijkt op hoe makkelijk het is om in te bouwen en het overal goed te laten klinken maar zoals ik lees heb je ervaring, snel solliciteren bij Sonos!
Sonos verkoopt zich zelf niet als volledig surround sound merk dus waarom zouden ze zich er druk om maken? Volgens mij zetten ze zich juist op de markt als multi-room audio en daarbij is Dolby Atmos natuurlijk totaal niet bij nodig.

Waarom ondersteund onze LG TV geen Chromecast? Is super simpel in te bouwen. Omdat LG ervoor heeft gekozen het niet te ondersteunen, simple as that.
Heb ik gezegd dat het makkelijk is dan?
Punt is dat Sonos een beperkte oplossing biedt beetje “vleesch noch visch” ook al hebben ze een soundbar.
Het was echt wel mogelijk geweest ook Dolby Atmos te ondersteunen.

Ok, wat off-topic wellicht want het gaat hier om LG en hun soundbars die wèl Atmos ondersteunen net als de TV’s.
Wat moet je verder met Chromecast? :?

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:33:
[...]

Wat moet je verder met Chromecast? :?
LLWS van ESPN+ streamen... ;)

• yordy1985
Wren schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:33:
[...]

Heb je dit ook bij A: niet voetbal content en B: bijvoorbeeld stilstaand beeld in Netflix/Youtube oid?
Ik zie wat je bedoeld qua flikkeringen maar ik ben er nog niet over uit of het een tv probleem is of iets anders.
Het lijkt in Netflix en Youtube wel minder te zijn. Maar gister een bluray film gekeken (wel gestreamd via mediaplayer Himedia) en daar was niet normaal naar te kijken door het geflikker. Het is dus niet alleen bij voetbal...
Ik heb het aangemeld bij LG en moest een filmpje sturen. Wacht nu nog op een reactie van hun.

Hoop echt dat ze het kunnen oplossen.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
yordy1985 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

Het lijkt in Netflix en Youtube wel minder te zijn. Maar gister een bluray film gekeken (wel gestreamd via mediaplayer Himedia) en daar was niet normaal naar te kijken door het geflikker. Het is dus niet alleen bij voetbal...
Ik heb het aangemeld bij LG en moest een filmpje sturen. Wacht nu nog op een reactie van hun.

Hoop echt dat ze het kunnen oplossen.
Heb je BFI (Black Frame Insertion) misschien aan staan onder de motion (pro) settings?

• yordy1985
Scidd0w schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:58:
[...]
Heb je BFI (Black Frame Insertion) misschien aan staan onder de motion (pro) settings?
Dank voor je reactie. Ja deze instellingen heb ik allemaal uit staan. Ik gebruik de settings van Rthings.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:28
Even een update. Nu een week ongeveer gekeken met Warm 1 ipv 2. Daarbij ISF lichte kamer met Rtings settings. Het voelt echt 10x beter aan allemaal. Veel voetbal gezien dit weekend en beeldkwaliteit van Fox sports en Ziggo Sport waren goed.

Nu het HDR gaming verhaal is onderzoeken. Die instellingen staan deze week op het menu. Dit ziet er al best aardig uit, maar misschien kan het nog wel beter.

Naast gamen zie ik weinig 4K / HDR content op mijn C8. Dat is opzich jammer. De PS4 pro speelt geen UHD blu-ray af. Netflix 4K hoor ik wisselende ervaringen over.

• Bigbro00
'DARK' gaan kijken. Beter beeld via Netflix heb ik niet gezien.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:59

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Of er komt iemand van LG zelf, of ze besteden het uit aan CE repair. Er wordt dan contact met je opgenomen per mail of telefonisch voor een afspraak. Maar vervangen doen ze zeker.
Afgelopen woensdag hebben ze mijn TV gemaakt; monteur had een nieuw paneel bij zich en heeft de onderdelen (besturing, voeding en geluid) daarop overgezet. Keurige man, 45 minuten en het was gereed.

Als je weet hoe je die achter kap moet verwijderen is zoiets eenvoudig zelf te doen als tweaker :D.

[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 12-08-2019 13:47 ]

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 13:51

Trackerfire

BTC HODLER

Lekkerboeie86 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:19:
Even een update. Nu een week ongeveer gekeken met Warm 1 ipv 2. Daarbij ISF lichte kamer met Rtings settings. Het voelt echt 10x beter aan allemaal. Veel voetbal gezien dit weekend en beeldkwaliteit van Fox sports en Ziggo Sport waren goed.

Nu het HDR gaming verhaal is onderzoeken. Die instellingen staan deze week op het menu. Dit ziet er al best aardig uit, maar misschien kan het nog wel beter.

Naast gamen zie ik weinig 4K / HDR content op mijn C8. Dat is opzich jammer. De PS4 pro speelt geen UHD blu-ray af. Netflix 4K hoor ik wisselende ervaringen over.
Fijn dat het heeft geholpen! Blijft een kwestie van smaak, maar toch 8)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:44
Lekkerboeie86 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:19:

Ik draai voor SDR dezelfde settings. Kijkt goed weg :)
HDR is inderdaad een ander ding. Ik gebruik daar geen ISF (of is dat er niet voor HDR?) of Technicolor preset. Ik gebruik als basis de Home Cinema stand die ik verder redelijk gelijk heb staan aan de SDR settings.

Netflix 4K is niks bijzonders, maar wel duidelijk scherper dan de HD content van Netflix, want dat is eigenlijk niet om aan te gluren. Dark, zoals iemand al aangeeft, ziet er knap uit op 4K. De HDR content van Netflix is een stuk interessanter. Godless vond ik er bijvoorbeeld indrukwekkend uitzien. Goede western serie met vrij veel buiten scenes met mooie luchtpartijen.

Op Netflix wordt wel veel filmgrain gebruikt wat ik echt vreselijk storend vind.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 12-08-2019 13:36 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
HoppyF schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:46:
[...]
Sterker nog, een stuk duurder.

Een goede 5.1 set hoeft niet duurder te zijn dan de draadloze-multiroom-soundbar-setjes.
Ik durf de stelling wel om te draaien. Voor het geld wat je betaalt voor een beetje draadloze-multiroom-soundbar-set koop je aan losse speakers heel wat knapper spul. Nadeel is hetgeen je aangeeft, je kamer staat vol met grotere speakers en je moet wat draadjes trekken.

Punt dat Sonos geen ondersteuning voor Atmos heeft, heeft ongetwijfeld te maken met licentiegeld richting Dolby. Dolby Atmos is marketing technisch lekker om te verkopen, terwijl dat met een soundbar zonder plafond speakers natuurlijk nooit tot zijn recht komt. Dan is Dolby Atmos echt een gimmick. Zelfde als dat mijn ouders een Bose 3.2.1 set hebben waar 2 kleine melkpakjes voor surround geluid kunnen zorgen :')

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-11 08:28
Hulleman schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Ik draai voor SDR dezelfde settings. Kijkt goed weg :)
HDR is inderdaad een ander ding. Ik gebruik daar geen ISF (of is dat er niet voor HDR?) of Technicolor preset. Ik gebruik als basis de Home Cinema stand die ik verder redelijk gelijk heb staan aan de SDR settings.

Netflix 4K is niks bijzonders, maar wel duidelijk scherper dan de HD content van Netflix, want dat is eigenlijk niet om aan te gluren. Dark, zoals iemand al aangeeft, ziet er knap uit op 4K. De HDR content van Netflix is een stuk interessanter. Godless vond ik er bijvoorbeeld indrukwekkend uitzien. Goede western serie met vrij veel buiten scenes met mooie luchtpartijen.

Op Netflix wordt wel veel filmgrain gebruikt wat ik echt vreselijk storend vind.
Ik heb zelf nu Stranger Things gekeken (s1 is geen DV, s2 wel, maar extreem donker en S3, mooie heldere kleuren en veel 'binnen' scenes) en Altered Carbon (nog een paar afleveringen te gaan) daarbij is donker in tegenstelling tot S2 stranger things naar mijn idee veel gebalanceerder.

De natuurserie op Netflix (Our Planet) is ook een aanrader. Vlak na aanschaf keek ik de aflevering met wat luipaarden erin, dat was smullen! :9~

Verwijderd

Tortelli schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:20:
[...]

Afgelopen woensdag hebben ze mijn TV gemaakt; monteur had een nieuw paneel bij zich en heeft de onderdelen (besturing, voeding en geluid) daarop overgezet. Keurige man, 45 minuten en het was gereed.
Jeroen?

• JustVodka
TheNightbringer schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:41:
Nog een vraag over het 2.1 verhaal, als mijn Xbox one het ondersteunt. Maar ik maak momenteel gebruik van een reciever, moet die ook 2.1 ondersteunen of kan die het signaal gewoon doorsturen? Of zou ik via bv een optische kabel het geluid moeten regelen?
Als je van ALM (auto low latency) en VRR (variable refresh rate) gebruik wilt maken dan zou ik je xbox aan de tv hangen.
En als jij van alleen van 2.1 (stereo plus subwoofer) gebruik maakt is dat geen probleem. Je kan het geluid dan via ARC van je tv naar je receiver sturen als je tv dit ondersteunt anders kan je een optische kabel gebruiken van je tv naar de receiver.
Het geluid kan je dan gewoon in stereo doorsturen en als je receiver goede crossover heeft komen de lage tonen ook gewoon bij je subwoofer terecht.

Mocht je van meer kanalen gebruik willen maken dan wordt het met de c9 een ander verhaal.
Hulleman schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

Een goede 5.1 set hoeft niet duurder te zijn dan de draadloze-multiroom-soundbar-setjes.
Ik durf de stelling wel om te draaien. Voor het geld wat je betaalt voor een beetje draadloze-multiroom-soundbar-set koop je aan losse speakers heel wat knapper spul. Nadeel is hetgeen je aangeeft, je kamer staat vol met grotere speakers en je moet wat draadjes trekken.

Punt dat Sonos geen ondersteuning voor Atmos heeft, heeft ongetwijfeld te maken met licentiegeld richting Dolby. Dolby Atmos is marketing technisch lekker om te verkopen, terwijl dat met een soundbar zonder plafond speakers natuurlijk nooit tot zijn recht komt. Dan is Dolby Atmos echt een gimmick. Zelfde als dat mijn ouders een Bose 3.2.1 set hebben waar 2 kleine melkpakjes voor surround geluid kunnen zorgen :')
De prijs/kwaliteit verhouding is inderdaad niet altijd gunstig bij soundbars.
Vooral bij Sonos valt dit slecht uit.
Ach ja, Bose is eigenlijk de voorloper van Sonos. De geschiedenis herhaalt zich.... ;)

Dan toch maar een LG soundbar of een ander merk.

Die licentie kosten voor Dolby is een veelgehoord argument.
Toch slaat het nergens op bij apparatuur die honderden euro’s kost.
Die licentie kosten vallen dan in het niet.
Samsung voert dit argument ook aan maar vraagt vervolgens veel voor hun QLED’s...

• JustVodka
HoppyF schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:31:
[...]
Die licentie kosten voor Dolby is een veelgehoord argument.
Toch slaat het nergens op bij apparatuur die honderden euro’s kost.
Die licentie kosten vallen dan in het niet.
Samsung voert dit argument ook aan maar vraagt vervolgens veel voor hun QLED’s...
Verreweg de meeste mensen in de wereld geven niks om Dolby(vision/atmos) de meeste mensen die een tv kopen weten waarschijnlijk niet eens wat het is.
En voor zo'n marktleider als Samsung kan ik me voorstellen dat ze het verlies van mensen die er wel omgeven voor lief nemen. Zou me niets verbazen als het 1 liefhebber op een paar honderd mensen is die er niets omgeven.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste fabrikant met een subscription model komt voor (premium) features.

[ Voor 6% gewijzigd door JustVodka op 12-08-2019 15:08 ]

JustVodka schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:05:
[...]

Verreweg de meeste mensen in de wereld geven niks om Dolby(vision/atmos) de meeste mensen die een tv kopen weten waarschijnlijk niet eens wat het is.
En voor zo'n marktleider als Samsung kan ik me voorstellen dat ze het verlies van mensen die er wel omgeven voor lief nemen. Zou me niets verbazen als het 1 liefhebber op een paar honderd mensen is die er niets omgeven.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste fabrikant met een subscription model komt voor (premium) features.
Tjsa, maar waarom zou je dan een nieuwe TV kopen als het je toch niet interesseert wat erin zit of wat ie doet?
Je mag toch verwachten dat mensen die 1500-2500 euro uitgeven wel een beetje weten wat ze aan het doen zijn. De TV’s met Dolby Vision en Atmos behoren niet tot het low budget spul.

• Hulleman
DakuGosuto schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:11:
[...]
De natuurserie op Netflix (Our Planet) is ook een aanrader. Vlak na aanschaf keek ik de aflevering met wat luipaarden erin, dat was smullen! :9~
Helemaal vergeten! Inderdaad erg mooie serie die er erg mooi uitziet op een goede HDR tv. Planet Earth II op hoge 4K HDR kwaliteit ziet er overigens nog veel mooier uit.

• Wren
  • Nu online
HoppyF schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:39:
[...]

Tjsa, maar waarom zou je dan een nieuwe TV kopen als het je toch niet interesseert wat erin zit of wat ie doet?
Je mag toch verwachten dat mensen die 1500-2500 euro uitgeven wel een beetje weten wat ze aan het doen zijn. De TV’s met Dolby Vision en Atmos behoren niet tot het low budget spul.
Ja, de geschiedenis wijst toch uit dat mensen die veel uitgeven aan een product lang niet altijd gezegend zijn met smaak, kennis of inhoudelijke interesse :)

Er waren vroeger ook zat mensen die (al dan niet op afbetaling) duizenden euro's uitgaven aan een 42 inch Plasma omdat ze hadden gelezen dat dat het beste van het beste was.

• JustVodka
[...]

Meeste mensen spenderen geen uren aan onderzoek zoals wij tweakers en vertrouwen op familie, verkopers en/of reviews op zoiets als kieskeurig.nl.

Om alles van de huidige top range tv's te snappen heb je vele uren nodig.. ook wij tweakers.
JustVodka schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:13:
[...]

Meeste mensen spenderen geen uren aan onderzoek zoals wij tweakers en vertrouwen op familie, verkopers en/of reviews op zoiets als kieskeurig.nl.

Om alles van de huidige top range tv's te snappen heb je vele uren nodig.. ook wij tweakers.
Dat begrijp ik ook wel.
Het is ook niet erg om een familielid/vriend om advies te vragen. Dat scheelt een hoop uitzoekwerk.
Maar zelfs dat doen veel consumenten niet eens. Gevalletje eigen schuld dikke bult dus als ze dan een verkeerde aankoop doen.
Voorheen kende niemand een site als Tweakers maar de laatste jaren is dat toch wel veranderd.
Gelukkig maar. Winkels en gladde verkopers krijgen het hierdoor steeds moeilijker.

@Wren
Vroeger een plasma kopen op afbetaling is de beste aankoop ooit denk ik van veel mensen.
Daar kun je onmogelijk spijt van gehad hebben dit in tegenstelling tot de brakke LCD’s die er toen waren.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Mijn oude Philips vervangen voor een C8 55 Inch bij Kamera Express voor 1099, wat een plaatje, ook via de CI+ is het prima aan te kijken.

Jammer dat er (nog ?) geen google home integratie is, ook valt het mij op de de spotify app via de Line-out gewoon vervormt is echt minimaal een db of 20 te hard, hebben andere mensen dat ook?

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-11 19:30

Insidious

Professionele amateur

[...]
“Je mag toch verwachten dat mensen die 1500-2500 euro uitgeven wel een beetje weten wat ze aan het doen zijn.”
Het zal je verbazen maar in het algemeen is het antwoord: Nee, veel mensen hebben geen idee wat ze aan het doen zijn en doen gewoon maar wat.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:51
Zojuist na een aantal honderd uur tv kijken naar weer eens de banding test gedaan. Ik weet dat ik ze heb, ik heb er ook last van bij near black scenes, dan zie je het duidelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/91gYRzJWoOBzBEZdF9mORuWZ/thumb.jpg

Helaas niks verbeterd na al die tijd. Tenzij jullie dit nog heilig vinden.

• Wren
  • Nu online
vinom schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:04:
Zojuist na een aantal honderd uur tv kijken naar weer eens de banding test gedaan. Ik weet dat ik ze heb, ik heb er ook last van bij near black scenes, dan zie je het duidelijk.
[Afbeelding]

Post dan eens wat foto's van je near black scenes?

• pwh53
[quote]vinom schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:04:
[Afbeelding]

[/quote
ik heb hier een nieuwe voor gekregen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gyLO9pKshi3tYqPC3dkAqYLR/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Eick946JV9hdYZD0dymP3fFL/medium.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door pwh53 op 12-08-2019 20:24 ]

Verwijderd

JustVodka schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:13:
[...]

En dan heb ik vaak geen vertrouwen in die Tweakers. Als je leest wat die soms schrijven....me2

• vinom
Wren schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:10:
[...]

Post dan eens wat foto's van je near black scenes?
Heb nu even geen foto, maar test maar eens met Narcos Mexico aflevering 8 op 43:23.

• Wren
  • Nu online
vinom schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:52:
[...]

Heb nu even geen foto, maar test maar eens met Narcos Mexico aflevering 8 op 43:23.
Het gaat om jouw scherm,niet de mijne :)

• TheNightbringer
JustVodka schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:23:
[...]

Als je van ALM (auto low latency) en VRR (variable refresh rate) gebruik wilt maken dan zou ik je xbox aan de tv hangen.
En als jij van alleen van 2.1 (stereo plus subwoofer) gebruik maakt is dat geen probleem. Je kan het geluid dan via ARC van je tv naar je receiver sturen als je tv dit ondersteunt anders kan je een optische kabel gebruiken van je tv naar de receiver.
Het geluid kan je dan gewoon in stereo doorsturen en als je receiver goede crossover heeft komen de lage tonen ook gewoon bij je subwoofer terecht.

Mocht je van meer kanalen gebruik willen maken dan wordt het met de c9 een ander verhaal.
Momenteel heb ik een 5.1 setje aan mijn xbox hangen via een oudere Onkyo receiver. Mocht ik gebruik willen maken van mijn set en het maximale uit het HDMI 2.1 verhaal, heb ik dus niks aan m'n reciever? Of laat ik het zo zeggen, dan kan ik niet optimaal gebruik maken van al mijn boxen.

Overigens heeft de Xbox one x zelf wel een optische out, dan zou het op die manier op te vangen zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door TheNightbringer op 12-08-2019 22:41 ]

• vinom
Wren schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:04:
[...]

Het gaat om jouw scherm,niet de mijne :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a3ajymxGJkQYRqFXcNl8H37Z/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uqohc40x2cvTbMt47HStK3No/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1GIAaKGMB4xliculohUSpdTG/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zeDit4TTKYTD71dRATt6M2QW/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k6uZgHq14nymeVPTYlvrUM7A/thumb.jpg

Het groenige wat je op de foto ziet is meer grijs.

• Wren
  • Nu online
Probeer wat instellingen te veranderen, als je dat hebt geprobeerd en zeker weet dat het niet beter wordt dan je winkel contacteren voor een reparatie.

• remzor
  • Laatst online: 07:36
Vindt dit persoonlijk écht niet acceptabel en zou mij er zeer aan storen. Zelf ook wat (minimale) banding gehad op een vorige TV, maar dit ziet er gewoon niet uit.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 18:57
JustVodka schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:23:
[...]

Worden hier nu twee 2.1-begrippen door elkaar heen gebruikt? Ik had het idee dat de vraag zag op HDMI 2.1, maar het tweede deel van het antwoord lijkt te gaan over 2.1 geluid. Of begrijp ik het niet?

• Hulleman
Onacceptabel, zelfs bij near blacks. Op het eerste plaatje lijken pixels onderaan ook op te lichten, terwijl dit niet zou moeten. Soort back-light bleed effect.

Ik zou deze screens naar de LG customer service sturen ter beoordeling. Zie je het ook bij egaal rode/oranje/magenta/grijze beelden? Kun je mooi met dit materiaal testen. https://www.youtube.com/watch?v=tR-__suycVQ

Hoe meer beeldmateriaal je verzamelt hoe sneller LG tot reparatie over zal gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 13-08-2019 08:46 ]

• vinom
@Hulleman @remzor Normaal gesproken valt het mij wel wat minder op moet ik zeggen, dan heb ik wat omgevingslicht aan. Gisteren als test natuurlijk volledig in het donker gedaan en dan zie het er inderdaad belabberd uit. Ik zal vanavond nog eens die egale kleuren video afspelen. Zover ik weet heb ik geen last van extreme tinting, daar heb ik ook bewust nog niet naar gezocht.

Desalniettemin heb ik Smits Arnhem waar de tv vandaan komt even een mailtje gestuurd en dan zien we wel waar het schip strand.

EDIT: Smits verwijst naar LG, dus doen we dat :)

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 13-08-2019 10:47 ]

Van dat oplichten valt op zich niet zoveel te zeggen, dat kan ook de instelling zijn. De helderheid moet zo ingesteld worden dat er bij een 100% zwart testscherm (dus geen real life content) in een donkere kamer NIETS oplicht. Dan kan het nog steeds zo zijn dat er in allerlei donkere beelden van alles oplicht omdat het donker niet echt zwart is, dat zit dan gewoon in de bron.

De non-uniformiteit, dat is een ander verhaal, dat is uiteraard niet op te lossen zonder het paneel te wisselen. :)
pwh53 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:23:
[quote]vinom schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:04:
[Afbeelding]

[/quote
ik heb hier een nieuwe voor gekregen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die banding vind ik niet acceptabel, die is wel heel duidelijk zichtbaar. Uiteraard is het niet na verloop van tijd weggetrokken, dat is een broodje aap, het zit in de coating. Dat er soms een probleempje is met donkerdere plekken die je door een pixel refresh (/ tijd) kan verminderen of laten verdwijnen is een heel ander verschijnsel dat niets met dit probleem te maken heeft, maar wordt er helaas wel vaak mee verward.

Maar ik begrijp dat LG er geen probleem van maakte en de boel heeft omgeruild voor een goed paneel, mooi. :)

[ Voor 61% gewijzigd door Cap op 13-08-2019 11:51 ]

• vinom
@Cap Dat traject ga ik nu in om te kijken of ze het komen oplossen. Ik gebruik verder de instellingen van Rtings en zwart testscherm is inderdaad gewoon hartstikke zwart.

Stel dat het paneel vervangen gaat worden, dan blijft het toch weer spannend. Misschien straks geen banding meer, maar tinting bijvoorbeeld, is net zo erg.

• pwh53
Cap schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:46:
Van dat oplichten valt op zich niet zoveel te zeggen, dat kan ook de instelling zijn. De helderheid moet zo ingesteld worden dat er bij een 100% zwart testscherm (dus geen real life content) in een donkere kamer NIETS oplicht. Dan kan het nog steeds zo zijn dat er in allerlei donkere beelden van alles oplicht omdat het donker niet echt zwart is, dat zit dan gewoon in de bron.

De non-uniformiteit, dat is een ander verhaal, dat is uiteraard niet op te lossen zonder het paneel te wisselen. :)

[...]

Die banding vind ik niet acceptabel, die is wel heel duidelijk zichtbaar. Uiteraard is het niet na verloop van tijd weggetrokken, dat is een broodje aap, het zit in de coating. Dat er soms een probleempje is met donkerdere plekken die je door een pixel refresh (/ tijd) kan verminderen of laten verdwijnen is een heel ander verschijnsel dat niets met dit probleem te maken heeft, maar wordt er helaas wel vaak mee verward.

Maar ik begrijp dat LG er geen probleem van maakte en de boel heeft omgeruild voor een goed paneel, mooi. :)
een C7 gekregen voor een B6,wegens gebrek aan onderdelen. :)
Pagina: 1 ... 211 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.