Inmiddels heb ik LG zelf gesproken en hij gaf toe dat niet op iedere TV de folie zit. Maar hij vond het wel stuitend te horen dat Kamera Express de klant adviseert om voorzichtig met iets scherps zoals je nagels de folie proberen te verwijderen. Dat raadt hij dus absoluut af! Ik heb met hen afgesproken dat zij ook die foto's gaan beoordelen of de folie er nou wel of niet op zit. Zeggen zij van niet dan is het prima en laat ik het hierbij.
Kreeg het op de website niet voor elkaar om een service probleem aan te maken.... maar gebeld en werd direct netjes geholpen. Begreep dat ze het paneel zelf gaan vervangen?.Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:38:
[...]
Schreef hier al eerder over. Zelfde probleem met een rode stuck/defecte pixel
Pixelrefresh geen herstel. 8 uur lang ruis draaien ook geen resultaat.
Oplossing:
Toestel registreren bij LG
Foto maken van het scherm. Via de LG site een case aanmaken. Even afwachten. Dan krijg je iets wat je standaard moet proberen van hen [fabrieks instellingen, stroom er een half uur af en meer van die onzin]. En uiteindelijk zal je een nieuw scherm krijgen.
Dat is de enige en juiste weg om je klacht te verhelpen
Edit: ben gebeld en ze komen volgende week het paneel vervangen.
[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 01-08-2019 14:36 ]
Verwijderd
Of er komt iemand van LG zelf, of ze besteden het uit aan CE repair. Er wordt dan contact met je opgenomen per mail of telefonisch voor een afspraak. Maar vervangen doen ze zeker.Tortelli schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:40:
[...]
Kreeg het op de website niet voor elkaar om een service probleem aan te maken.... maar gebeld en werd direct netjes geholpen. Begreep dat ze het paneel zelf gaan vervangen?.
Is dit echt ruis doordat bijv. Man of steel op film opgenomen is of is dit toch een setting op de C8 die niet helemaal goed is?
Gebruik overigens de ISF light Room instellingen. Bluray (Xbox One S) hangt op een X2500 in HDMI bypass, idem voor Netflix via een ATV 4K.
Heb net suïcide squad voor je opgezet.Ljsvv schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:31:
Mijn god, heb al wat gegoogled en het schijnt aan WB films te liggen, maar heeft bij jullie bijvoorbeeld Suicide Squad (BD) en Man of Steel (Netflix Premium) ook zo vreselijk veel ruis in ietwat donkere scenes?? Zal aan mij liggen maar vind het niet om aan te zien...
Is dit echt ruis doordat bijv. Man of steel op film opgenomen is of is dit toch een setting op de C8 die niet helemaal goed is?
Gebruik overigens de ISF light Room instellingen. Bluray (Xbox One S) hangt op een X2500 in HDMI bypass, idem voor Netflix via een ATV 4K.
Met een c8 en Sony ultra blue ray speler.
De extended versie en ik zie totaal geen ruis in beeld.
Zal vanavond eens man of steel aanslingeren op Netflix voor je kijken of het daar wel is.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik heb deze films niet maar er zijn veel films met ruis (filmkorrel) erin, dat wordt soms zelfs in postproductie toegevoegd. Bij instellingen met hoog contrast zie je deze ruis meer dus je instellingen kunnen invloed hebben. Maar het is toch vooral een kenmerk van de bron, niet van de tv.Ljsvv schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:31:
Mijn god, heb al wat gegoogled en het schijnt aan WB films te liggen, maar heeft bij jullie bijvoorbeeld Suicide Squad (BD) en Man of Steel (Netflix Premium) ook zo vreselijk veel ruis in ietwat donkere scenes?? Zal aan mij liggen maar vind het niet om aan te zien...
Als je echt onder gekorreld wilt worden moet je maar eens Bladerunner kijken in HDR.
Ik hoop dat we nu niet weer pagina's hierover gaan praten...
Toevoeging: Koop hier je korrel
[ Voor 7% gewijzigd door pietervanhuizen op 01-08-2019 16:26 ]
Dat is de ingebouwde beveiliging tegen inbranden. Het logo (inclusief een marge) wordt hierbij iets donkerder gemaakt. Dat doet hij met alles wat niet beweegt op het scherm.yordy1985 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:51:
Heeft iemand op zijn C9 en wellicht ook eerdere modellen, last van een soort waas om de logo's zoals rtl4, wat vooral zichtbaar is bij een lichte achtergrond?
Indd. kan het de anti inbrand beveiliging zijn gelukkig zijn tegenwoordig niet alleen de logo's doorzichtig zodat er bewegend beeld doorheen wordt gestuurd, maar worden de zenderlogo's door de moderne OLED tv's (die net als plasma's) door individueel oplichtende pixels gevoelig zijn voor inbranden, verspringend weergegeven. LCD TV's die op basis van backlight verlichting werken hebben door de gebruikte techniek dus niet (zo zeer) las van inbranders.yordy1985 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:51:
Heeft iemand op zijn C9 en wellicht ook eerdere modellen, last van een soort waas om de logo's zoals rtl4, wat vooral zichtbaar is bij een lichte achtergrond?
Een onscherpe zender logo kan natuurlijk ook gewoon komen omdat het bron materiaal kut is. Zelf heb ik een glasvezel pakket van KPN met een HD opname pakket. Theoretisch zou het 1080p (full hd) moeten zijn maar op een 55 inch C8 OLED zie door het scherpe 4k (2160p) 120hz paneel dat zelfs op de HD bron van mn KPN kastje erg veel compressie wordt toegepast, zoveel zelfs dat bijna elke Youtuber (semi amateur) tegenwoordig beter 1080p 60fps materiaal aanbied dan de dure TV dinosaurussen.
[ Voor 4% gewijzigd door KINGofGTA op 01-08-2019 21:28 ]
So irritant die filmgrain.pietervanhuizen schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:23:
[...]
Ik heb deze films niet maar er zijn veel films met ruis (filmkorrel) erin, dat wordt soms zelfs in postproductie toegevoegd. Bij instellingen met hoog contrast zie je deze ruis meer dus je instellingen kunnen invloed hebben. Maar het is toch vooral een kenmerk van de bron, niet van de tv.
Als je echt onder gekorreld wilt worden moet je maar eens Bladerunner kijken in HDR.![]()
Ik hoop dat we nu niet weer pagina's hierover gaan praten...
Toevoeging: Koop hier je korrelhttps://www.shutterstock....sion-film-grain-overlays/
Haha dit is wel een mooie downside die ik ook nog dagelijks ervaar. Het wordt helemaal erg als je bijvoorbeeld een sport wedstrijd eerst op TV kijkt en hem daarna ergens 4K vandaan trekt. Hoop dat er een beetje vaart gemaakt zal worden met de invoer van betere TV-source. Verschil slaat inmiddels nergens meer op.KINGofGTA schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:22:
[...]
Een onscherpe zender logo kan natuurlijk ook gewoon komen omdat het bron materiaal kut is. Zelf heb ik een glasvezel pakket van KPN met een HD opname pakket. Theoretisch zou het 1080p (full hd) moeten zijn maar op een 55 inch C8 OLED zie door het scherpe 4k (2160p) 120hz paneel dat zelfs op de HD bron van mn KPN kastje erg veel compressie wordt toegepast, zoveel zelfs dat bijna elke Youtuber (semi amateur) tegenwoordig beter 1080p 60fps materiaal aanbied dan de dure TV dinosaurussen.
Ziet er goed uit en loopt soepel. De C9 geeft inderdaad aan dat het Dolby Vision is.
Wanneer je met de cursor van de afstandsbediening van de tv naar de bovenrand van het scherm gaat krijg je opties voor geluidsporen (bij deze film maar 1) en ondertiteling.
Pause/Play op de afstandsbediening werkt ook.
Ik zal later nog kijken of ik verschil kan zien tussen de 4k Bluray en de iTunes/Apple TV versie.
De HD kanalen zijn nu niet meer ondergebracht v.a. 600+ sinds ik denk begin dit jaar / einde vorig jaar.Rallye schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:41:
@KINGofGTA Kijk je naar de standaard HD-kanalen of naar HD-Glas (positie 660 en verder)?
Maar ik heb het indd. over de achter gebleven kwaliteit van TV (in Nederland) in het algemeen. En al kijk je naar een full hd natuur film ofzo op NPO 1,2 of 3 dan zie je gewoon de compressie die wordt toegepast / mpeg blokken weergave. Hoe beter je full hd / 4k paneel op native instellingen is, hoe duidelijker slechte kwaliteisbron materiaal zichtbaar is omdat high / top tier panelen het beeld zo nauwkeurig weer kunnen geven.
Ook ben ik van mening dat mn oude 40" Sony full hd LCD tv gewoon uitgebreidere anti ruis / mpeg ruis instellingen heeft om het gebrek aan kwaliteit beter te verdoezelen. T was 13 jaar geleden nog normaal om een analoog tv signaal te hebben waar altijd ruis op waar te nemen was. Dus was het ook meer relevant om goede ruis onderdrukking voor een tv te implementeren. En niet te vergeten hoe groter en scherper je beeld of hoe dichter je bij het scherm zit hoe meer de beeld kwaliteit (of het ontbreken ervan) op valt nat.
Mogelijk heb je als je naar die HD Glas-zenders kijkt dus ook als je TV upscaled naar 4k minder last van artefacten. Misschien goed om eens te proberen. En aangezien ik ook KPN (Telfort) heb, maar nog geen 4k-TV, hoor ik graag of je verschil ziet.......
*De gewone HD-zenders worden ook via ADSL doorgegeven en zijn daarom meer gecomprimeerd dan de HD Glas-zenders.
Als ik breaking bad of the black list via de app van de tv afspeel worden ze niet in hdr afgespeeld.
Kijk ik dezelfde series via de ps4 pro heb ik wel hdr, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Dolby vision werkt trouwens wel via de tv app.
Heb netflix al opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht niet baten.
Ze spelen wel af in Dolby vision? Dan werkt het naar behoren. Volgende mij ondersteund de PS4 pro geen Dolby vision en speelt het daarom af in HDR.ktulu666 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:52:
Ik heb het volgende probleem met netflix op mijn c8.
Als ik breaking bad of the black list via de app van de tv afspeel worden ze niet in hdr afgespeeld.
Kijk ik dezelfde series via de ps4 pro heb ik wel hdr, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Dolby vision werkt trouwens wel via de tv app.
Heb netflix al opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht niet baten.
[ Voor 7% gewijzigd door donpablo80 op 02-08-2019 19:59 ]
Andere series zoals lost in space en altered carbon spelen wel af in dolby vision
Ik zie het al, probleem is de ps4 die alles afspeeld in hdr ook al is het geen hdr
[ Voor 25% gewijzigd door ktulu666 op 02-08-2019 20:08 ]
Wat voor motion settings gebruiken jullie bij het kijken van voetbalwedstrijden? Ik heb het idee dat het al iets beter wordt als ik m'n tv decoder van 1080i naar 1080p 50hz zet. Maar kan ook placebo effect zijn.
PSN: Mondaatje
Je geeft, naast het type TV, verder wel erg weinig info over via welke provider je wat zit te bekijken (buiten dat het voetbal is). Gaat het over het Fox aanbod misschien?Monda schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:56:
Ik zag bij voetbal kijken soms een soort van ghosting (schokkerige bal) op m'n C9.
Wat voor motion settings gebruiken jullie bij het kijken van voetbalwedstrijden? Ik heb het idee dat het al iets beter wordt als ik m'n tv decoder van 1080i naar 1080p 50hz zet. Maar kan ook placebo effect zijn.
Testing, one, two ...
Ik heb de Ziggo Next box. HIervoor de Ziggo Horizon. In beide gevallen heb ik de upscaling van 1080i naar 1080p laten doen. Mijn Oled doet dan vervolgens de stap naar de UHD resolutie. Heb dit getest en vond het beeld beter dan wanneer ik het 1080i signaal onbewerkt naar de LG Oled stuur.Rallye schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:40:
Het signaal wordt aangeleverd in 1080i, dus dan laat je de settopbox de deinterlacing doen. Meestal heeft zo’n STB niet de beste componenten.....
Kpn itv via koper adslhardware-lover schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:41:
[...]
Je geeft, naast het type TV, verder wel erg weinig info over via welke provider je wat zit te bekijken (buiten dat het voetbal is). Gaat het over het Fox aanbod misschien?
FoxSports kanaal, maar ook waargenomen tijdens vrouwenvoetbal op de nos.
nieuws: KPN verhoogt bitrate hd-kanalen glasvezelklanten tot 12,75Mbit/s
Je zit nu dus blijkbaar met maximum bitrates van zo'n 7 à 8 Mbit, dat houdt niet echt over.
Testing, one, two ...
Ja precies, dat is niet best... Maar. In dit oudere artikel spreekt men enkel over een verhoging voor 5 zenders. Daar zit FoxSports sowieso niet bij. Of is dit inmiddels uitgebreid?hardware-lover schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:17:
@Monda, geen enkel Nederlands TV signaal zal mogelijk optimaal weergegeven kunnen worden op een grootbeeld (Oled) TV maar het TV-signaal wat via koper tot de klant komt ligt v.w.b. bitrates ruim onder het HD-signaal van Glasvezel (KPN) of kabel (Ziggo).
nieuws: KPN verhoogt bitrate hd-kanalen glasvezelklanten tot 12,75Mbit/s
Je zit nu dus blijkbaar met maximum bitrates van zo'n 7 à 8 Mbit, dat houdt niet echt over.
Hopelijk komt er ook snel glasvezel bij mij. Ik las dat ze sinds maart bezig zijn in Gouda.
Gaat mij echter om die motion settings mbt snelle beelden, oa bij voetbal wel af en toe waar te nemen. Maar ook wel eens bij kwalitatief betere beelden.
[ Voor 8% gewijzigd door Monda op 03-08-2019 12:39 ]
Geen idee of er later nog wat is gewijzigd aan dat pakket van KPN, mijn provider is Ziggo. Ik weet wel dat de HD toevoeging aan sommige Fox kanalen niet altijd wat wil zeggen (niet alleen bij Fox trouwens). Zag pas wat Fox "HD" beelden voorbij komen waar de honden geen brood van zouden lusten, zo slecht.Monda schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:33:
[...]
Ja precies, dat is niet best... Maar. In dit oudere artikel spreekt men enkel over een verhoging voor 5 zenders. Daar zit FoxSports sowieso niet bij. Of is dit inmiddels uitgebreid?
Hopelijk komt er ook snel glasvezel bij mij. Ik las dat ze sinds maart bezig zijn in Gouda.
Gaat mij echter om die motion settings mbt snelle beelden, oa bij voetbal wel af en toe waar te nemen. Maar ook wel eens bij kwalitatief betere beelden.
Testing, one, two ...
Precies dit. Ik heb hier ook al vaker wat over neergezet. Vind de instellingen die de meesten adviseren heel "muf" en "vlak" en totaal niet "fris". Maar misschien haalt het wel de meeste details naar boven, maar ik zie niet veel verschil qua wegvallen details in zwart en/of wit. Weet niet hoe je dit goed kan testen ook.Ljsvv schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:25:
Om nog even terug te komen op het ruis verhaal in mijn Oled65c8. Heb heel veel kunnen fixen door dynamische rommel als contrast en kleur uit te zetten. Ik ben een van de weinige die maar niet aan de gelige settings kan wennen van isf expert of de rtings settings. Kijk maar eens via de Ziggo Next naar een Head and Shoulders reclame waar heel die verpakking zo geel is als het plafond van een kamer waar 20 jaar in gerookt is. Sinds ik weer terug ben gegaan naar de standaard instellingen helemaal niet meer stilgestaan bij het uitzetten van die dynamische muk.
Ligt op veel plekken al jaren glasvezel in Gouda, maar enkel beschikbaar voor providers die opereren op het Rekam netwerk. Als je op rekamverbindt.nl kijkt, zie je waaruit je op jouw postcode kunt kiezen.Monda schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:33:
[...]
Ja precies, dat is niet best... Maar. In dit oudere artikel spreekt men enkel over een verhoging voor 5 zenders. Daar zit FoxSports sowieso niet bij. Of is dit inmiddels uitgebreid?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Je kan best de geadviseerde instellingen gebruiken en dan de witbalans op Warm 1 zetten i.p.v. Warm 2. Hierdoor wordt alles gelijk een stuk minder “geel”. Ik heb hier ook een hekel aan.Monda schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:45:
[...]
Precies dit. Ik heb hier ook al vaker wat over neergezet. Vind de instellingen die de meesten adviseren heel "muf" en "vlak" en totaal niet "fris". Maar misschien haalt het wel de meeste details naar boven, maar ik zie niet veel verschil qua wegvallen details in zwart en/of wit. Weet niet hoe je dit goed kan testen ook.
Ook hier heb ik mij inmiddels maar bij neergelegd. Heb precies hetzelfde bij mijn c8. Motion op uit verhelpt t wel maar ook dat is persoonlijk. Ik vind het geen kijken met alle motion “verbetering” uit.Monda schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:33:
[...]
Ik kan veel slechts vertellen over mijn oude Philips tv, maar motion hadden ze echt stukken beter in orde dan LG dat heeft.
Verwijderd
Welke 'alle' motion verbetering settings doel je op?Ljsvv schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:14:
[...]
Ik vind het geen kijken met alle motion “verbetering” uit.
Je kan de witbalans zelfs naar 'koel' zetten. Staat hij hier op. Ik prefereer dat boven al die soap kleuren bij warm 1 en 2Mark12121979 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:59:
[...]
Je kan best de geadviseerde instellingen gebruiken en dan de witbalans op Warm 1 zetten i.p.v. Warm 2. Hierdoor wordt alles gelijk een stuk minder “geel”. Ik heb hier ook een hekel aan.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2019 17:22 ]
Al verschillende instellingen en beeldmodi zitten uitproberen maar krijg nergens echter een goed beeld. Nu maar op Picture Mode: Standard gezet.
Iemand tips qua instellingen om bij voetbal optimaal beeld te krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door HomerJ op 03-08-2019 19:14 ]
Ja, onder beeldinstellingen TruMotion op Gebruiker zetten en beetje spelen met de-judder en de-blur.HomerJ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:08:
Kijk nu voor het eerst voetbal op mijn LG 65C8 maar het overzichtsbeeld valt erg tegen (close-up shots zien er prima uit). Bij snelle bewegingen zien spelers er erg 'blurry' uit, het gras aan het bovenkant van het beeld ziet er qua scherpte en kleur anders uit dan onderkant van het scherm. Nu is bronmateriaal van Fox Sports 2 ook niet echt best maar dit moet beter kunnen. Kijk via de kabel met Ziggo met decoder
Al verschillende instellingen en beeldmodi zitten uitproberen maar krijg nergens echter een goed beeld. Nu maar op Picture Mode: Standard gezet.
Iemand tips qua instellingen om bij voetbal optimaal beeld te krijgen?
OLED Motion niet aanzetten, dan gaat het beeld flikkeren.
Ik kan er echt geen lijn in vinden.Monda schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:42:
[...]
Ik had volgens mij wel bij Stranger Things het label. Maar het viel me ook op dat bij designated survivor ook staat dat het Dolby vision is, maar niet wordt weergegeven.
Heb het net even opgezocht en zie dat pas vanaf seizoen 3 hdr + 4k is. Vandaar in seizoen 1, waar ik nu in zit, dus nog geen label.
Kan dit het bij jou ook zijn?
Ik heb vandaag eens de 'recent additions' afgelopen en bij series/films in Netflix app van LG waarbij er DOLBY VISION is aangegeven, geprobeerd welke wel of hiet het Dolby Vision logo laten zien aan het begin van het afspelen
GEEN LOGO
- Another Life (Serie)
- Secret Obsession (Film)
- When They See US (S)
- Trinkets (S)
- Chambers (S)
- The Week Of (F)
- NightFlyers (S)
- Sabrina (S)
- 22 JULY (F)
- After Life (S)
- Knights Of The Zodiac (S)
- Star Trek Discovery (S) Enkel S2 E14 geeft logo
- Ibiza (F)
App version 1.0.9/5.1.1
Ik krijg bij al de titels waarbij jij geen logo zegt te krijgen netjes een Dolby Vision/Dolby Atmos pop-up te zien op mijn B7. Als ik mijn receiver aan zet dan krijg ik alleen de Dolby Vision pop-up, omdat mijn receiver geen Atmos ondersteund.ringlord_oc schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:21:
[...]
Ik kan er echt geen lijn in vinden.
Ik heb vandaag eens de 'recent additions' afgelopen en bij series/films in Netflix app van LG waarbij er DOLBY VISION is aangegeven, geprobeerd welke wel of hiet het Dolby Vision logo laten zien aan het begin van het afspelen
GEEN LOGOWEL LOGO
- Another Life (Serie)
- When They See US (S)
- Trinkets (S)
- Chambers (S)
- The Week Of (F)
- NightFlyers (S)
- Sabrina (S)
- 22 JULY (F)
- After Life (S)
LG DTV version 03.60.19
- Ibiza (F)
App version 1.0.9/5.1.1
[ Voor 5% gewijzigd door donpablo80 op 04-08-2019 11:17 ]
Hoe snel en stabiel is je netwerk verbinding? Kan me zo voorstellen dat Netflix terugschakelt naar lagere bitrate versies als deze om de een of andere reden te langzaam is. Wellicht even paar keer testen via fast.com?ringlord_oc schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:21:
[...]
Ik kan er echt geen lijn in vinden.
GEEN LOGOWEL LOGO
- Another Life (Serie)
- When They See US (S)
- Trinkets (S)
- Chambers (S)
- The Week Of (F)
- NightFlyers (S)
- Sabrina (S)
- 22 JULY (F)
- After Life (S)
LG DTV version 03.60.19
- Ibiza (F)
App version 1.0.9/5.1.1
Op mijn B6 wordt altijd alles gewoon in DV afgespeelt als Netflix aangeeft dat het in DV beschikbaar is.
Arrived anxious, left bored
Komt door de instelling "luminantie van logo aanpassen" daar krijg je een donkere waas was. Vind het zelf wel irritant maar durf het niet zo goed uit te zetten. Dan is er weer meer kans op het inbranden van een logo.KINGofGTA schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:22:
[...]
Indd. kan het de anti inbrand beveiliging zijn gelukkig zijn tegenwoordig niet alleen de logo's doorzichtig zodat er bewegend beeld doorheen wordt gestuurd, maar worden de zenderlogo's door de moderne OLED tv's (die net als plasma's) door individueel oplichtende pixels gevoelig zijn voor inbranden, verspringend weergegeven. LCD TV's die op basis van backlight verlichting werken hebben door de gebruikte techniek dus niet (zo zeer) las van inbranders.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Er zijn geen subtitles hardcoded in de film, video file bevat ook geen subtitles.
Films die ik eeder heb gekeken hebben nu ook dubbele subtitles, voorheen was dit niet.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Model
OLED55C7V
Designated Survivor: 2,24Mbps/1080p
Dat is wel een enorm lage bitrate lijkt me en niet zo gek dat ik blokjes zag in donkere scenes.
De hoogste waardes tot nu toe, zag ik bij the Punisher: 15,25Mbps/2160p
Inmiddels 4 maanden een 55C8 en voel precies hetzelfde. Gisteren F1 aan het kijken bij een maatje. Die heeft een 3 jaar oude Samsung LCD en ik vond zijn beeld echt veel mooier. Het zal wel een combinatie zijn van de mijn Ziggo next box en kleur instellingen. De isf extpert en rtings settings is het voor mij niet. Standaard gaf mij ook het beste beeld qua kleuren. Maar het is allemaal weinig bijzonder. Sta haast op punt om iemand die hier een hobby van maakt een zak geld te geven om is kritisch te kijken. Heb een LG C8 met Sk10Y soundbar. Ben opzich wel blij met mijn aankopen, maar ik had gewoon veel meer WOW verwacht.Ljsvv schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:25:
Om nog even terug te komen op het ruis verhaal in mijn Oled65c8. Heb heel veel kunnen fixen door dynamische rommel als contrast en kleur uit te zetten. Ik ben een van de weinige die maar niet aan de gelige settings kan wennen van isf expert of de rtings settings. Kijk maar eens via de Ziggo Next naar een Head and Shoulders reclame waar heel die verpakking zo geel is als het plafond van een kamer waar 20 jaar in gerookt is. Sinds ik weer terug ben gegaan naar de standaard instellingen helemaal niet meer stilgestaan bij het uitzetten van die dynamische muk.
Je verlaat dan wel de meer natuurlijke kleuren, maar ik heb het idee dat veel mensen saturatie gewoon mooier beeld vinden hebben dan of die kleuren nou echt levensecht zijn.
Samsung staat in elk geval bekend om de oversaturatie.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:38
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad.ArthurMorgan schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:16:
Als je van gesatureerde kleuren houdt gaat die persoon waar je die zak geld aan wilt geven niet echt helpen. Want die zal dat absoluut niet aanraden. Waar ik eens naar zou kijken is de setting " kleur/color" schroef die eens omhoog en kijk of je dat mooier vindt.
Je verlaat dan wel de meer natuurlijke kleuren, maar ik heb het idee dat veel mensen saturatie gewoon mooier beeld vinden hebben dan of die kleuren nou echt levensecht zijn.
Pas een Samsung 65 inch Q9F bij iemand gezien.
Niet mooi!
Gras van een voetbalveld ziet eruit alsof iemand met lichtgevende groene neon verf aan de gang is geweest.
Zo ziet gras er in het echt niet uit.
Niet alleen gras maar ook andere kleuren tonen onnatuurlijk zoals de huidskleur.
Een andere beeldinstelling helpt wel iets maar zo mooi als OLED of plasma wordt het niet.
Zou kunnen hoor. Maar wit is op dit moment verre van wit. En dat ziet er bij veel beelden gewoon niet mooi uit. Voor mijn gevoel klopt het gewoon niet wat ik zie. Dat geldt ook voor zwart en kleuren. Daarom zou ik best graag iemand met neutrale blik naar de instellingen willen laten kijken. Ik denk dat het vele malen beter kan.ArthurMorgan schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:16:
Als je van gesatureerde kleuren houdt gaat die persoon waar je die zak geld aan wilt geven niet echt helpen. Want die zal dat absoluut niet aanraden. Waar ik eens naar zou kijken is de setting " kleur/color" schroef die eens omhoog en kijk of je dat mooier vindt.
Wat al gigantisch scheelt bij mijn tv was de color temperature op Warm 1 zetten i.p.v. de standaard Warm 2. Weg geel, welkom prachtig strak witLekkerboeie86 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Zou kunnen hoor. Maar wit is op dit moment verre van wit. En dat ziet er bij veel beelden gewoon niet mooi uit. Voor mijn gevoel klopt het gewoon niet wat ik zie. Dat geldt ook voor zwart en kleuren. Daarom zou ik best graag iemand met neutrale blik naar de instellingen willen laten kijken. Ik denk dat het vele malen beter kan.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Verwijderd
Plaats je settings eens [ISF light] . Misschien zien we iets waarvan we kunnen zeggen; Hé, dat kan anders.Lekkerboeie86 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Zou kunnen hoor. Maar wit is op dit moment verre van wit. En dat ziet er bij veel beelden gewoon niet mooi uit. Voor mijn gevoel klopt het gewoon niet wat ik zie. Dat geldt ook voor zwart en kleuren. Daarom zou ik best graag iemand met neutrale blik naar de instellingen willen laten kijken. Ik denk dat het vele malen beter kan.
Heb ook een C8 55" en herken je klachten niet zo. En ja, professioneel laten calibreren is een optie. Weet je in ieder geval zeker dat het voldoet aan de norm. Of je het dan mooier gaat vinden, dat is dan een tweede.
Maar de tip mbt tot warm 1 heb ik nog niet geprobeerd. Zal eens kijken of dat wat verbeterd.
Verwijderd
Warm 1 en warm 2 zijn geel en geler. Zelf gebruik ik koel. En wat met contrast, helderheid, zwart waarde en gamma rommelen. Dan kom je al een eind.Ljsvv schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:41:
Maar de tip mbt tot warm 1 heb ik nog niet geprobeerd. Zal eens kijken of dat wat verbeterd.
Opzich gewoon exact de rtings guide gedaan. Dit een aantal dagen en avonden zo gelaten om te wennen. Toen ik ging wisselen van modus viel me op dat "standaard" voor mijn gevoel beter beeld gaf. Het wisselen naar Warm 1 ga ik is proberen.Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:38:
[...]
Plaats je settings eens [ISF light] . Misschien zien we iets waarvan we kunnen zeggen; Hé, dat kan anders.
Heb ook een C8 55" en herken je klachten niet zo. En ja, professioneel laten calibreren is een optie. Weet je in ieder geval zeker dat het voldoet aan de norm. Of je het dan mooier gaat vinden, dat is dan een tweede.
Monda schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:29:
Nog even mbt slechte zwart waardes in Netflix. Ik heb even gekeken met de functie "info" tijdens verschillende series.
Designated Survivor: 2,24Mbps/1080p
Dat is wel een enorm lage bitrate lijkt me en niet zo gek dat ik blokjes zag in donkere scenes.
De hoogste waardes tot nu toe, zag ik bij the Punisher: 15,25Mbps/2160p
DUHPuck schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:26:
[...]
Hoe snel en stabiel is je netwerk verbinding? Kan me zo voorstellen dat Netflix terugschakelt naar lagere bitrate versies als deze om de een of andere reden te langzaam is. Wellicht even paar keer testen via fast.com?
Op mijn B6 wordt altijd alles gewoon in DV afgespeelt als Netflix aangeeft dat het in DV beschikbaar is.
Het hoogste dat ik ooit zag in INFO was 1,00Mbps/1080
En in de Netflix app kun je in de help ook een speedtest doen en die gaf 89 Mbps
Dan vond ik https://help.netflix.com/nl/node/42384
Can I stream Netflix in Dolby Vision or HDR10?
Netflix supports two different HDR streaming formats, Dolby Vision and HDR10. You will need:
- A smart TV that supports either Dolby Vision or HDR10 and Netflix, connected to your device via an HDMI port that supports HDCP 2.2 or later (usually the HDMI 1 port).
- A 4 Screen Netflix plan. You can check which plan you're currently on at Netflix.com/ChangePlan.
- A steady internet connection speed of 25 megabits per second or higher.
- Streaming quality set to High. More information about video quality settings can be found in our playback settings article.
Toen ik dat op High veranderde was het probleem opgelost

Thanks!
PS volgende probleem ; data limiet in de gaten houden (750GB)
Verwijderd
Goh, dat in de settings bekijken lijkt mij toch het 1ste wat je doet. Kennelijk is men zich daar niet van bewustringlord_oc schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:52:
[...]
[...]
• Streaming quality set to High. More information about video quality settings can be found in our playback settings article.
[/list]
Maar goed HD doet hier inderdaad CBR rond de 5,5 Mbps. DV of HDR rond de 15,5 Mbps
Op data let ik niet. Netflix streamen via 4G is niet mijn ding
Koel is dan toch echt weer "blauw". In vergelijk met de afgesproken standaarden dan.Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:45:
[...]
Warm 1 en warm 2 zijn geel en geler. Zelf gebruik ik koel.
@Ljsvv Head & Shoulders.
De H&S reclame (en reclame überhaupt) is in ieder geval niet echt een goede referentie voor kleur, dus daar zou ik mijn overtuiging wat de "correcte" witbalans is niet op baseren. Gebruik daarvoor gewoon genormeerde kalibratiepatronen, zoals (windowed) wit/rood/groen/blauw/cyaan/magenta/geel schermen.
Tja, wat is wit. Er zijn natuurlijk eindeloos veel soorten wit, en geen eentje is "echt wit". Het zijn allemaal combinaties van rood, groen en blauw in verschillende verhoudingen. Neem alleen al de beperkte RAL kleurenwaaier, die heeft al minimaal 4 tinten die voor wit door moeten gaan met RAL9001, RAL9003, RAL9010, RAL9016. RAL9001 bevat veel rood, RAL9016 bevat veel blauw.
Ook ziet jouw "witte" echte H&S verpakking er steeds heel anders uit onder:
- bewolkt daglicht buiten, zonnig daglicht buiten
- bewolkt daglicht binnen met RAL9016 muren, plafonds en vloeren, idem zonnig
- bewolkt daglicht binnen met oranje muren, plafonds en vloeren, idem zonnig
- warm white (led)verlichting, cool white (led)verlichting, TL-buis, schemerlamp, haardvuurtje of philips hue standje romantisch
Zet je je kamer in een romantische vet roodgele hue schemerverlichting en zet je je echte potje H&S naast de tv die lekker helder op de "allergeelste" stand staat, dan is opeens die H&S reclame op tv een stuk "witter" dan het "wit" van je echte potje H&S ernaast en je muren. Knal je je hue opeens op standje max helder en coolwhite dan is dat wit op die reclame opeens weer heel muffig. Wat is nou het "echte" wit?
Alles is relatief en dat is meteen het probleem, dus moeten er afspraken worden gemaakt. Daarom zijn er in de wereld van film en video normeringen bedacht voor welke combinatie van rood, groen en blauw als "wit" zijn gedefinieerd (en overigens ook anders zaken als de helderheid van het scherm tov de helderheid van de kijkomgeving. Het hele productieproces van zowel het beeldmateriaal als en apparatuur is daarop gebaseerd (ook een heleboel met opzet niet, zoals bij reclames waarbij realisme zelden een doel is.
Het kan natuurlijk prima dat de normering je niet bevalt en dat je een persoonlijke smaak hebt (ontwikkeld) die afwijkt van de norm. In verhouding meer rood, en/of groen en/of (vaak) blauw. Volgens de norm gooi je dan over al je content een kleurzweem, maar als je dat mooier vindt dan kan jou dat natuurlijk niets boeien.
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 05-08-2019 17:08 ]
Ik denk niet dat hij over 4g aan het streamen is, veel internetabonnementen hebben een datalimiet in België.Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:03:
[...]
Goh, dat in de settings bekijken lijkt mij toch het 1ste wat je doet. Kennelijk is men zich daar niet van bewust
Maar goed HD doet hier inderdaad CBR rond de 5,5 Mbps. DV of HDR rond de 15,5 Mbps
Op data let ik niet. Netflix streamen via 4G is niet mijn ding
ISF instellingen van Rtings even vasthouden en, zoals al gezegd, Warm 1 ipv 2 gebruiken. Voor meer ‘pop’ in de kleuren Kleurbereik op Breed ipv Auto zetten. Je wijkt dan wel iets af van de norm, maar als het je bevalt...Lekkerboeie86 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Verwijderd
En uiteindelijk gaat het daar allemaal om...Cap schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:25:
[...]
Koel is dan toch echt weer "blauw". In vergelijk met de afgesproken standaarden dan.Overigens verder prima als je dat mooi vindt.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Blijft vreemd.Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:57:
[...]
En uiteindelijk gaat het daar allemaal om...
Eerst wil iedereen de meest optimale TV die perfect gekalibreerd is of ze laten deze door een professional kalibreren. Vervolgens zijn de kleuren te geel, flets, vaag enz.
Tsja, ga dan zelf wat aan de knoppen draaien zo ik zeggen.
Verwijderd
Ach, de industrie heeft nu éénmaal wat normen vastgelegd waarmede kleur wordt bepaald. Dat geld zeker voor de filmindustrie en voor fotografie. Daar kan je je aan houden door professioneel met de juiste apparatuur te kalibreren. Dan voldoet je tv in ieder geval aan die normen. @cap haalde dat ook al aan. Maar dat hoef je niet te bevallen en dan zit er niets anders op dan zelf maar wat te prutsen.HoppyF schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:59:
[...]
Blijft vreemd.
Eerst wil iedereen de meest optimale TV die perfect gekalibreerd is of ze laten deze door een professional kalibreren. Vervolgens zijn de kleuren te geel, flets, vaag enz.
Tsja, ga dan zelf wat aan de knoppen draaien zo ik zeggen.
Simpel voorbeeld uit de fotografie is b.v. 's morgens heb je hoofdzakelijk blauw licht ook wel koel genoemd wat de overhand heeft. 's Avonds wordt dat geler of ook wel warmer genoemd. Het is maar net wat jezelf prefereert.
Warm 1 maakt vooralsnog een wereld van verschil. Het ziet er nu al een stuk beter uit. Ik ga dit maar weer is even zo bekijken. Het is zeker een stap in de goede richting! Misschien domme vraag, maar ik zit nogsteeds op ISF expert donkere kamer. Maja switchen mensen ook naar lichte kamer overdag bijvoorbeeld?Ruud2007 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:57:
[...]
ISF instellingen van Rtings even vasthouden en, zoals al gezegd, Warm 1 ipv 2 gebruiken. Voor meer ‘pop’ in de kleuren Kleurbereik op Breed ipv Auto zetten. Je wijkt dan wel iets af van de norm, maar als het je bevalt...
Dat is wat ik niet goed snap. Althans, als ik mijn settings voor overdag gebruik in de avond in een donker kamer, dan word ik zo ongeveer blind.wvkreg schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:20:
Nee ISF Lichte Kamer werkt bij mij prima in licht en donker. C7.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Je kunt de instellingen van ISF Dark en Light identiek houden, alleen bij Dark het Oled licht lager zetten dan bij Light. Zo heb ik Light op Oled 70, Dark op Oled 40. 's Avonds hoef ik dan alleen maar van Light naar Dark te switchen.Rossi46 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:11:
[...]
Dat is wat ik niet goed snap. Althans, als ik mijn settings voor overdag gebruik in de avond in een donker kamer, dan word ik zo ongeveer blind.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Als het goed is zijn de kleurproblemen met de Ziggo next box @4K opgelost. Ik draai al sinds vorig jaar augustus de ziggo next box (meegedaan aan het testen) op een OLED C7 en het heeft er altijd piekfijn uitgezien.Lekkerboeie86 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:20:
[...]
Inmiddels 4 maanden een 55C8 en voel precies hetzelfde. Gisteren F1 aan het kijken bij een maatje. Die heeft een 3 jaar oude Samsung LCD en ik vond zijn beeld echt veel mooier. Het zal wel een combinatie zijn van de mijn Ziggo next box en kleur instellingen. De isf extpert en rtings settings is het voor mij niet. Standaard gaf mij ook het beste beeld qua kleuren. Maar het is allemaal weinig bijzonder.
Als de ISF expert instellingen het voor jou niet zijn en standaard de beste kleuren geeft dan ligt daar dus het probleem. De ISF expert instellingen zorgen ervoor dat wit met een kleurtemp van 6500K wordt weergegeven, wat de kleurtemperatuur van neutraal wit is. Vaak bereik je dat met een witbalans onder de noemer "warm". Voor veel mensen komt dat over als geel of oranje, maar die zijn verpest door het jaren lang kijken naar een "standaard" beeldsetting die veel te blauw is. Ik had hier zelf ook last van toen ik van een midrange LCD naar een OLED C7 ging. Kijk maar eens in een bioscoop, dat beeld is vaak ook veel warmer dan je gewend bent, puur om die witbalans natuurlijk weer te geven.
Uit mijn hoofd gebruik ik deze SDR settings op mijn C7 (settings die ik niet noem zijn rtings settings/standaard isf settings): (@ThoThoHeiJan, wellicht zit hier ook wat voor jou bij)
- ISF light room
- Oled lampje ergens tussen de 40 en 60 dacht ik. Ik gebruik het iig overdag en 's avonds.
- color 65
- contrast 95 (mss ook wel 100)
- witbalans warm 1 (vind ik mooier dan warm 2, terwijl de witbalans bij warm 2 natuurlijker is)
- kleurruimte (gamut) volgens mij op breed (iig de setting die wat meer punch aan de kleuren geeft)
- Trumotion handmatig (deblur 10 ; dejudder 2)
Voor HDR gebruik ik nagenoeg dezelfde settings (oled light uiteraard op 100) op basis van de Home Cinema preset. Vind ik mooier dan de technicolor.
Tip: wen aan een warme witbalans en gebruik die Rtings settings als basis en tweak daarna wat jij mooi vindt. Laat de standen als standaard, koel, vivid, levendig of whatever links liggen voor de rest van je leven. Als je na een paar weken gewend bent aan de juiste witbalans en je komt dan bij vrienden of familie over de vloer dan zul je zien dat hun LCD tv's blauwe tl balken zijn met prutcontrast.
[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 06-08-2019 09:26 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Ontloopt elkaar niet zoveel. Gebruik ook altijd ISF light voor overdag en 'avonds. Oled lampje op 60, contrast wat lager 85, helderheid 50, witbalans is dan alleen koel [prefereer ik, maar zou eens naar warm 1 kunnen gaan en wennen. Kleurruimte idd breed en tru motion precies hetzelfde. Bij HDR gebruik ik zelfs dezelfde ISF light setting.Hulleman schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:15:
[...]
(@ThoThoHeiJan, wellicht zit hier ook wat voor jou bij)
- ISF light room
- Oled lampje ergens tussen de 40 en 60 dacht ik. Ik gebruik het iig overdag en 's avonds.
- color 65
- contrast 95 (mss ook wel 100)
- witbalans warm 1 (vind ik mooier dan warm 2, terwijl de witbalans bij warm 2 natuurlijker is)
- kleurruimte (gamut) volgens mij op breed (iig de setting die wat meer punch aan de kleuren geeft)
- Trumotion handmatig (deblur 10 ; dejudder 2)
Ergo..basis is vaak ok, met wat kleine aanpassingen kan je dus voor jezelf het e.e.a. nog wat aanpassen
BTW, zat jij ook niet altijd in het Panasonic Plasma topic?
Probeer Warm 1 eens een week en switch daarna weer terug naar Koel. Kijken wat je dan het prettigst vindt. Contrast zou ik wat opschroeven dat doet het meest met het beeld. Het menselijk oog is gevoelig voor contrast en veel minder voor kleur.Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:36:
[...]
Ontloopt elkaar niet zoveel. Gebruik ook altijd ISF light voor overdag en 'avonds. Oled lampje op 60, contrast wat lager 85, helderheid 50, witbalans is dan alleen koel [prefereer ik, maar zou eens naar warm 1 kunnen gaan en wennen. Kleurruimte idd breed en tru motion precies hetzelfde. Bij HDR gebruik ik zelfs dezelfde ISF light setting.
Ergo..basis is vaak ok, met wat kleine aanpassingen kan je dus voor jezelf het e.e.a. nog wat aanpassen
BTW, zat jij ook niet altijd in het Panasonic Plasma topic?
Nee, ik heb altijd in de OLED topics gezeten, nooit een plasma gehad namelijk.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
This title is for sale, please send me a PM
Verwijderd
Zou kunnen..maar welke kleur wit is dat A4tje?the-body schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:16:
Je kunt toch gewoon een wit A4-papiertje aan je TV plakken en kijken welke setting het beste overeenkomt met het A4-tje? Neem je meteen de omgevingslicht factoren mee.
En dan nog RAL 9016. Zie ook verhaal Hulleman...
Klopt, ik heb geen SIMkaart in mijn C9donpablo80 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:05:
[...]
Ik denk niet dat hij over 4g aan het streamen is, veel internetabonnementen hebben een datalimiet in België.
We spreken over internet abbo bij Proximus.
En ik kan wel gratis blokken van 150GB 'bijkopen'
Verwijderd
Was niet duidelijk dat je een Belg was, vandaar mijn opmerking. Is jullie dataverkeer dan niet onbeperkt kwa verbruikringlord_oc schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:22:
[...]
Klopt, ik heb geen SIMkaart in mijn C9![]()
We spreken over internet abbo bij Proximus.
En ik kan wel gratis blokken van 150GB 'bijkopen'
Ten eerste: leg maar eens een aantal soorten A4'tjes van verschillende producenten naast elkaar en verbaas je over het verschil in witheid.the-body schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:16:
Je kunt toch gewoon een wit A4-papiertje aan je TV plakken en kijken welke setting het beste overeenkomt met het A4-tje? Neem je meteen de omgevingslicht factoren mee.
Ten tweede: je zit altijd een stralende bron te vergelijken met een reflecterende dus echt goed krijg je het nooit. Je zult zien dat je eerst je OLED-lampje / contrast heel ver terug moet schroeven omdat het anders het lichtniveau totaal onvergelijkbaar is en dus ook de kleurperceptie: dat A4'tje is opeens eigenlijk maar een flauwe grauwe hap naast het beeld van de tv op standaard settings.
Hoe dat komt? De oorspronkelijke D6500 standaard is (losjes) gebaseerd op de RGB waarde van een blanco "wit" (whatever that is
Dus je moet de lichtopbrengst van de tv heel erg ver terugdraaien om het te matchen met het blanco A4tje. Vervolgens ga je met de 2-punts of 10-punts witbalans je RGB waarden aanpassen zo goed en kwaad als het gaat. Daarna zal je merken dat je ten eerste de kleur niet precies zo krijgt als het A4'tje, en ten tweede de instellingen er echt niet uit zien, flauw en grauw dus, en als je de uitkomst gaat meten zal het geen 6500k zijn en wil je snel weer terug naar een standaard setting.
Wat wel kan: je tv naast een andere stralende bron, bijvoorbeelde deze gekalibreerde professionele referentie studiomonitor (check de prijs
[ Voor 68% gewijzigd door Cap op 06-08-2019 18:37 ]
En dat geeft maar weer dat we voor € 1.000 - € 2.500 ook niet teveel kunnen verwachten van TV'sCap schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:41:
Wat wel kan: je tv naast een andere stralende bron, bijvoorbeelde deze gekalibreerde professionele referentie studiomonitor (check de prijs) zetten en met veel geduld het witpunt op het oog kalibreren.
Correct me if I'm wrong maar als je die instelling op breed zet en er een SDR data tegenaan gooit gaat dit geen wijziging geven in het beeld. Enkel HDR (wide color gamut) zal hierbij baten. Dus ik denk indien je HDR bekijkt maar deze instelling staat niet op breed maar op het andere (weet de naam niet vanbuiten) zal dit heel flets overkomen.Hulleman schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:15:
[...]
De tv gaat een wide color gamut simuleren. Verschil is niet enorm, maar subtiel. Puristen zullen dit op auto zetten, maar ik vind het er mooier uit zien.FlameDB schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:18:
[...]
Correct me if I'm wrong maar als je die instelling op breed zet en er een SDR data tegenaan gooit gaat dit geen wijziging geven in het beeld. Enkel HDR (wide color gamut) zal hierbij baten. Dus ik denk indien je HDR bekijkt maar deze instelling staat niet op breed maar op het andere (weet de naam niet vanbuiten) zal dit heel flets overkomen.
Als je HDR content bekijkt zonder wide color gamut is het plaatje niet perse flets. SDR content is ook niet flets. Je mist dan het kleurenspectrum wat buiten rec709 valt.
Wat gebeurt er als je de instelling op het omgekeerde van breed zet en HDR tegenaan gooit? Gaat hij de kleuren uit rec2020 mappen naar rec 709?
Hij verbreedt de kleurruimte niet maar mapt simpelweg alles naar meer verzadigd, niet alleen de diep verzadigde kleuren. Mensen krijgen dus de bekende rood aangelopen zonnebrand/drankhoofden en color clipping (maximale verzadiging van de kleur) treedt natuurlijk sneller op.
Het omgekeerde van "breed" bestaat niet: je hebt breed (/wide), uitgebreid (/extended) en auto. Auto mapt naar de correcte instelling. Breed forceert verzadigdere kleuren, extended ook maar in mindere mate. Dit is ook het geval in HDR modus.
Auto is de enige correcte setting. Zet maar eens een SDR en HDR beeld met veel verschillende kleuren op pauze en pas de instellingen aan. In beide gevallen zie je hetzelfde gedrag.
Kleurbereik
Hiermee selecteert u het bereik van de weer te geven kleuren. Stel het kleurbereik in op Automatisch op basis van het signaal, of geef levendigere en vollere kleuren weer in Uitgebreid en Breed.
Colour Gamut
Selects the range of Colours to display. Set colour gamut to Auto according to the signal, or display more vivid and richer colour in the order of Extended and Wide.
[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 06-08-2019 18:36 ]
Als ik er een usb stick met foto's (allemaal JPG/JPEG) insteek, dan kunnen een heel deel foto's niet getoond worden. De thumbnail wordt eveneens leeg getoond, terwijl sommige foto's wel correct getoond worden.
Alle foto's werden vanuit iPhoto geexporteerd op deze usb stick.
Iemand dit ook al gemerkt en is er geweten waaraan dit kan liggen?
ik ben er zo goed als zeker van dat elke foto de extensie JP(E)G heeft.remzor schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:24:
@Redondo77 Zijn de foto's (correct) geconverteerd naar JP(E)G? Apple gebruikt zelf tegenwoordig standaard het .HEIC format, niet door alle apparaten te lezen inderdaad.
Ik zal nog eens dubbel checken maar dit is het probleem niet denk ik.
Ik heb dit ook al op meerdere tv's gezien. Weet tot nu toe niet waarom. Één ding heb ik wel uitgevonden en dat is wanneer ik een foto heb bewerkt en geen compressie heb toegepast bij het saven. Deze worden steevast niet getoond op de tv maar op de PC geen probleem. Verder blijft het gissen want sommige originele foto's hebben dit probleem ook.Redondo77 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:51:
Ik heb voor mijn ouders onlangs de LG OLED55C8PLA gekocht.
Als ik er een usb stick met foto's (allemaal JPG/JPEG) insteek, dan kunnen een heel deel foto's niet getoond worden. De thumbnail wordt eveneens leeg getoond, terwijl sommige foto's wel correct getoond worden.
Alle foto's werden vanuit iPhoto geexporteerd op deze usb stick.
Iemand dit ook al gemerkt en is er geweten waaraan dit kan liggen?
Wellicht iets in de metadata wat niet goed staat? Rechten voor tonen foto's van bepaalde camera's? Zeg het maar...
Hebben hier meer mensen last van? Is hier wat aan te doen?
Heb je er een filmpje van? Als het echt een flikkering is op alle bronnen dan lijkt het mij namelijk een defect.yordy1985 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:29:
Sinds kort ik bezit van de C9. De laatste tijd merk ik dat het scherm vaak last heeft van delen in het beeld wat flikkert. Eerst dacht ik dat het aan het soort content lag(TV uitzending) maar gister speelde ik een blu-ray af en daar was het ook zichtbaar. Het lijkt vooral voor te komen op donkere gedeeltes die worden weergegeven op het scherm. Ik heb de instellingen nagelopen en instellingen zoals trumotion, die staan uit.
Dat is de voeding, bekende kwaal, weinig* aan te doen: https://www.avsforum.com/...wer-supply-buzz-hiss.htmlyordy1985 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:29:
*vervangen van het voedings board schijnt te helpen, https://www.avsforum.com/...-hiss-8.html#post58293430
[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 08-08-2019 10:43 ]
Nickname does not reflect reality
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG E8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
YouTube: HDTVTest 2019 Shootout Preview including "Blind" Voting for Best TV
De resultaten zullen ongetwijfeld weer op YouTube besproken worden.
[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 08-08-2019 11:08 ]
Ik ben nu niet thuis, zal er later proberen een filmpje er van te maken.Wren schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:34:
[...]
Heb je er een filmpje van? Als het echt een flikkering is op alle bronnen dan lijkt het mij namelijk een defect.
Dat is dan ook de Panasonicapis29 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:07:
Ben benieuwd of dat met een blinde test ook zo gaat zijn. Alhoewel, juist in die tests wint vaak de helderste van de OLED's(wanneer er geen referentiemonitor naast staat tenminste)
Ja daarom ook nog erbij gezet. Vaak als men weet dat X de Panasonic is gaan ze al automatisch denken dat die het meest 'natuurlijke' is etc. want vaak gehoord/gelezen in de reviews. Bij de Philips blind shootout was het gewoon duidelijk dat ze voor de helderste kozen en daar was geen Sony HX300/310 bij om mee te vergelijken ....
Maar hier natuurlijk ook gewoon nog een HX310 ernaast
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.