Laten we eerlijk zijn, zou jij nog blij zijn met je gloednieuwe OLED tv als je 2 hele weken op je cashback hebt moeten wachten?Joepla schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:42:
@Stephan1963 Als je na 4 maanden en een berg gezeur je cashback nog niet hebt, dan heb je reden tot klagen vind ik persoonlijk. Zo te zien is het bij jou best aardig verlopen. En prijsafspraken: winkels kijken naar elkaar en ja, soms worden er ook prijsafspraken gemaakt. Net zoals Gazelle fietsen die overal hetzelfde kosten.
Nu je toch een account hebt aangemaakt op Tweakers: Ben je wel blij verder met de TV zelf?
Ja ik snap hem ook niet helemaal waarom er twee updates in 1 week zijn.Mark12121979 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:07:
[...]
Ik snap er ook effe niks van. Versie 3.60.19 is niet de AirPlay 2 / HomeKit update?
Ik kan het in ieder geval niet vinden. iOS geüpdate naar 12.4.
Of zit het wel in de update maar moet het nog geactiveerd worden via de LG servers?
Aparte is ook dat er niets over de 3.60.19 update te vinden is op de LG website en de klantenservice in de eerste instantie ook niets wist. Pas na wat aandringen wilde de medewerker het met de technische medewerkers bespreken.
Apple voor de zekerheid ook gebeld maar die Haden ook geen memo hierover
Ik gebruik hier een LG 55 b8 in combinatie met een Heos hs, zou wel even kijken of je die hs2 kunt uitbreiden met extra speakers.asdf25 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:05:
Dank voor alle reacties, dat wordt dan de 65". Wat voor soundbar/ homecinema set adviseren jullie erbij? Ik neig zelf naar de heos hs2. Of kan ik beter voor de losse Heos bar gaan die ik later eventueel nog kan upgraden met speakers? Benieuwd naar jullie ervaringen met een van deze sets.
Voor mij is het geluid en vooral het gemak heerlijk, als ik de tv niet gebruik staat de Heos wel aan voor muziek.
Ik wil dat ook gaan doen gezien die nieuwe FW lang op zich laat wachten. Heb je 04.10.20 van de LG UK support website gebruikt ?Mfpower schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:59:
Ik heb zojuist de C8 gerevert naar firmware 4.10.20 aangezien ik niet naar de 5.x serie kan upgraden. Wat heb ik dat mooie beeld gemist, prachtig detail en Dolby Vision komt weer mooi naar voren, zonder black crush. Weer helemaal blijVoorlopig maar laten staan totdat de 5 serie OTA komt. Weet iemand trouwens of de black crush ook voor HDR/DV gefixt is in de 5.x firmware?
Ja, ik vond het wel een beetje spannend maar het downgraden was geen enkel probleem.rico_fxp schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:18:
[...]
Ik wil dat ook gaan doen gezien die nieuwe FW lang op zich laat wachten. Heb je 04.10.20 van de LG UK support website gebruikt ?
Ik snap je wel. Sowieso vind ik die cashback 'aanbiedingen' eigenlijk verschrikkelijk. Iedereen vind het hier maar normaal, maar LG heeft er maar één doel mee: meer TV's verkopen (immers marketing, korting, woohoo!) en dan hopen dat door de administratieve lasten die er mee gepaard zijn er mensen zijn die alsnog niet gebruik maken van die cashback. En dat zijn er ongetwijfeld een stuk meer dan dat je zou geloven. Al met al een stuk lucratiever voor LG dan gewoon de adviesprijs 200 euro omlaag zetten.Stephan1963 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:20:
Ik wil bij de Cashback van LG Oled TV wel wat kwijt.
10 mei de LG tv 55C9PLA uit 2019 gekocht voor € 2499.00
Deze prijs was overal het zelfde , bv bij Bol.com bij Coolblue, Mediamarkt, Platte TV.nl, enz.
Net of het afgesproken of opgelegd is door de fabrikant, dit vindt ik vreemd!!, waar we vrijemarkt gebleven?
Om het bedrag van € 200.00 te krijgen, moet een account aanmaken, produkt registeren, account bevestigen, een brief downloaden, invullen een code uit dozen knippen, de brief opsturen met bewijs, voor € 8.45.
Hier ben je wel een dik uur mee bezig.
Als je aanvraag goedgekeurd wordt per mail, moet je lang op je geld wachten, dan krijg je pas 8 weken later je geld. (geld op de bank 24 mei)
De service vindt ik dit heel slecht, de prijsafspraken en alle handelingen, plus lang op je geld moeten wachten.
Stephan
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 14:12
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De adviesprijs 200 euro verlagen is zinloos.rodie83 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:07:
[...]
Ik snap je wel. Sowieso vind ik die cashback 'aanbiedingen' eigenlijk verschrikkelijk. Iedereen vind het hier maar normaal, maar LG heeft er maar één doel mee: meer TV's verkopen (immers marketing, korting, woohoo!) en dan hopen dat door de administratieve lasten die er mee gepaard zijn er mensen zijn die alsnog niet gebruik maken van die cashback. En dat zijn er ongetwijfeld een stuk meer dan dat je zou geloven. Al met al een stuk lucratiever voor LG dan gewoon de adviesprijs 200 euro omlaag zetten.
De straatprijzen zijn immers veel lager.
Een cashback actie is dus zeker interessant, en ja LG verkoopt hiermee meer TV’s.
Andere fabrikanten doen dit ook.
Je krijgt de cashback bovendien ook bovenop de straatprijs dus kunt zo relatief voordelig een TV aanschaffen.
Vorig jaar liep de cashback zo ongeveer maanden achter elkaar door.
Ik verwacht dat er nu ook wel weer een vervolg komt na de cashback die nu is afgelopen.
Zo niet, stort de verkoop in.
Ik zal je even uitleggen waarom niet.HoppyF schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:20:
[...]
De adviesprijs 200 euro verlagen is zinloos.
Jup, die gaan dus evenredig lager als de adviesprijs lager is.De straatprijzen zijn immers veel lager.
Nee, en ja. Sterker nog, LG vaart er wel bij. Genoeg mensen die immers vergeten dat... LG blij, winkel blij, consument genaaid. Maar hier zeggen we: had je maar beter moeten opletten.Een cashback actie is dus zeker interessant, en ja LG verkoopt hiermee meer TV’s.
Dus? Dat maakt het verhaal beter?Andere fabrikanten doen dit ook.
De straatprijs is gebaseerd op adviesprijs/marge/wat al dan niet mag van LG. C.q., de cashback en alle bijbehorende handelingen zouden helemaal niet nodig zijn als LG z'n TV's gewoon goedkoper zou verkopen in plaats van kunstmatig de adviesprijs hoog houden en dat vervolgens ten nadele van de consument balanceren met een cashback. Wel zo plezierig voor de uiteindelijke consument, die dan immers niet allerlei flauwekul moet opsturen en vervolgens een aantal weken moet wachten op z'n geld. Bovendien heeft de consument dan weer te maken met één partij, namelijk de winkel, in plaats van twee (winkel én LG).Je krijgt de cashback bovendien ook bovenop de straatprijs dus kunt zo relatief voordelig een TV aanschaffen.
Natuurlijk. Zo simpel werkt het.Vorig jaar liep de cashback zo ongeveer maanden achter elkaar door.
Ik verwacht dat er nu ook wel weer een vervolg komt na de cashback die nu is afgelopen.
Zo niet, stort de verkoop in.
@HoppyF mocht je hier op reageren, ik doe dat niet meer, want in the end is dit natuurlijk een beetje offtopic en ik was niet van plan hier verder een enorme discussie om te starten. Hopelijk jij ook niet
Dan nu even wel on-topic: ik kreeg vandaag een update van de Emby app binnen op m'n 55C8. Direct vanuit de app ondertitels regelen voor je films/series is wel de meest briljante verbetering. Mochten er nog mensen zijn die twijfelen tussen Emby en Plex -> gogo Emby
[ Voor 44% gewijzigd door rodie83 op 25-07-2019 22:51 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
@rodie83
Helemaal off-topic is dit zeker niet.
Prijzen zijn immers wel belangrijk voor potentiële kopers.
Het Zero tolerance topic gaat over de laagste prijzen maar daar zijn discussies ongewenst ook over cashbacks hoewel de prijs inclusief of exclusief cashback wel mag worden genoemd.
Verder laat ik het er maar bij want we verschillen hierover blijkbaar van mening.
Wel mooi dat je Emby app goed werkt!
Helemaal off-topic is dit zeker niet.
Prijzen zijn immers wel belangrijk voor potentiële kopers.
Het Zero tolerance topic gaat over de laagste prijzen maar daar zijn discussies ongewenst ook over cashbacks hoewel de prijs inclusief of exclusief cashback wel mag worden genoemd.
Verder laat ik het er maar bij want we verschillen hierover blijkbaar van mening.
Wel mooi dat je Emby app goed werkt!
ja,niet in het oled prijzen topic kijken,een 65 inch ipv een 55 inch of 400-500 minderVerwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:23:
[...]
Voor €8,45 en een uurtje werk €200,= cashen?! Kan slechter
Ondertitels vanuit de app regelen doe ik via Plex (xplay) al vanaf 2016 op mijn oled. Hoezo is dit nu ineens bijzonder?rodie83 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:30:
[...]
Dan nu even wel on-topic: ik kreeg vandaag een update van de Emby app binnen op m'n 55C8. Direct vanuit de app ondertitels regelen voor je films/series is wel de meest briljante verbetering. Mochten er nog mensen zijn die twijfelen tussen Emby en Plex -> gogo Emby
Omdat Emby dat eerst niet deed via de TV app. En de standaard Plex app meen ik ook niet. Xplay dus wel, dat is dan mooiJanpietertje89 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:51:
[...]
Ondertitels vanuit de app regelen doe ik via Plex (xplay) al vanaf 2016 op mijn oled. Hoezo is dit nu ineens bijzonder?
Grote Kodi fan hier op een nvidia shield, werkt als een droom.
Interne LG player speelt heel wat formaten niet af, bepaalde audio kan hij niet afspelen.
Speelt die emby LG WebOS wel werkelijk elk formaat af?
Interne LG player speelt heel wat formaten niet af, bepaalde audio kan hij niet afspelen.
Speelt die emby LG WebOS wel werkelijk elk formaat af?
Over de cashback (al weet ik niet of dat hier mag...)Stephan1963 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:20:
Ik wil bij de Cashback van LG Oled TV wel wat kwijt.
10 mei de LG tv 55C9PLA uit 2019 gekocht voor € 2499.00
Deze prijs was overal het zelfde , bv bij Bol.com bij Coolblue, Mediamarkt, Platte TV.nl, enz.
Net of het afgesproken of opgelegd is door de fabrikant, dit vindt ik vreemd!!, waar we vrijemarkt gebleven?
Om het bedrag van € 200.00 te krijgen, moet een account aanmaken, produkt registeren, account bevestigen, een brief downloaden, invullen een code uit dozen knippen, de brief opsturen met bewijs, voor € 8.45.
Hier ben je wel een dik uur mee bezig.
Als je aanvraag goedgekeurd wordt per mail, moet je lang op je geld wachten, dan krijg je pas 8 weken later je geld. (geld op de bank 24 mei)
De service vindt ik dit heel slecht, de prijsafspraken en alle handelingen, plus lang op je geld moeten wachten.
Stephan
Ik heb 06-06-2019 de cashback ingediend, ik denk een week later verstuurd per post naar LG.
Vandaag (26-07-2019) een bevestiging van de uitbetaling ontvangen.
Lang?
Jazeker.
Maar ik heb de C9 voor EUR 1910 -/- 200 cashback gekocht op 31 mei 2019.
Dus het verhaal van hierboven dat het allemaal te duur was en lastig enz enz. Dat deel ik niet.
[ Voor 53% gewijzigd door CeesKees op 26-07-2019 11:53 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ook hier deze week mijn cashback ontvangen van mijn 65C9.
Overigens had ik mijn cashback al in de eerste week van mei (3-05) ingediend, dus heb er een aardige poos op zitten wachten.
Overigens had ik mijn cashback al in de eerste week van mei (3-05) ingediend, dus heb er een aardige poos op zitten wachten.
-knip-
had een beetje last van de warmte, haal het zelf maar weg voordat een modje dit doet
had een beetje last van de warmte, haal het zelf maar weg voordat een modje dit doet
[ Voor 86% gewijzigd door westergas op 26-07-2019 12:20 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ja, kijk even in dit topic: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:35:
Net bij Foka/Kamera-Express Rotterdam centrum geweest om een OLED tv te bekijken op basis van goeie verhalen hier. Twijfel nog wel tussen een LG 55c9 of 65c9. 55 inch zou mij 1549 kosten en 65 inch 2249. Hebben jullie nog een advies over welke maat ik moet nemen?
En neem de 2018 versie mee voor respectievelijk € 1.099 bij Foka voor 55 inch of € 1.699 voor 65 inch
55 of 65 inch is vooral kwestie van smaak en wat je wil!
[ Voor 4% gewijzigd door Trackerfire op 26-07-2019 15:53 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Kan je ook de kleur van de ondertitels aanpassen?rodie83 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:29:
[...]
Omdat Emby dat eerst niet deed via de TV app. En de standaard Plex app meen ik ook niet. Xplay dus wel, dat is dan mooi
Zojuist een software update gehad op mijn C7.
V 05.80.35
Echter valt nu naar enkele minuten bij het kijken van Netflix het beeld en geluid weg. De ondertiteling zie ik alleen nog.
Meer mensen dit probleem al ondervonden?
V 05.80.35
Echter valt nu naar enkele minuten bij het kijken van Netflix het beeld en geluid weg. De ondertiteling zie ik alleen nog.
edit:
De app sluiten en opnieuw openen was de oplossing.
[ Voor 14% gewijzigd door Nyana op 26-07-2019 18:00 ]
-nvm, nvt-
[ Voor 93% gewijzigd door Fylax op 26-07-2019 18:44 ]
Ik had het ook! Bedankt voor de tip. Vreemd dat ook beeld en geluid van live tv continue weg viel op mijn c7, maar nu ook daarmee geen issue meer.Nyana schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 17:48:
Zojuist een software update gehad op mijn C7.
V 05.80.35
edit:
Update: ik heb nu toch steeds last van wegvallende video en geluid in de Netflix app op mijn C7. Ondertitels en gui doen het wel. Ik heb ook al de app opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen... Via Chromecast krijg ik lagere kwaliteit.
[ Voor 18% gewijzigd door pietervanhuizen op 28-07-2019 10:33 ]
Dat is dus het enige kritiek punt wat ik kan vinden; systeem is niet uit te breiden, de bar daarentegen wel. Vraag is of ik daar ooit behoefte aan heb en mijn euro's kapot aan wil slaan. Schijnt nogal een prijzig systeem (2000euro) te zijn als ik her en der de voors en tegens tegen elkaar afweeg. Is die hs ook makkelijk te bedienen net als een Sonos play 1? Enige systeem waar ik veel ervaring mee heb. Wel redelijk offtopic nu.Ambianz schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:14:
[...]
Ik gebruik hier een LG 55 b8 in combinatie met een Heos hs, zou wel even kijken of je die hs2 kunt uitbreiden met extra speakers.
Voor mij is het geluid en vooral het gemak heerlijk, als ik de tv niet gebruik staat de Heos wel aan voor muziek.
05.10.10 voor de B8. Niets voor de andere 8 modellen. Man wat duurt dit lang.
[ Voor 75% gewijzigd door Bigbro00 op 27-07-2019 00:43 ]
5.10.03 nu beschikbaar als download!Bigbro00 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:40:
05.10.10 voor de B8. Niets voor de andere 8 modellen. Man wat duurt dit lang.
The fixed Minor Bug zal wel slaan op het Gammaprobleem...
1. Improvement
1) Fixed Google Speech's bug
2) Improving Google Assistant service
3) Improving Amazon Echo service
4) "Direct TV Now" ready for 2018 yeares of product launch
5) TV Remote service expansion to 14 EU countries
6) Adding Compensation function in OLED model Auto Off condition
7) Adding 18Y HDCP2.3
8 Adding to Israeli STB Universal Remote Control
9) Fixed minor bugs
[ Voor 53% gewijzigd door Ruud2007 op 27-07-2019 06:56 ]
Mooi om te zien dat de nieuwe firmware nu ook uit is voor de C8 en E8.
Hopelijk komt deze ook snel OTA, aangezien mijn tv 1cm van de muur hangt en ik niet bij de USB poort kan komen :-)
Hopelijk komt deze ook snel OTA, aangezien mijn tv 1cm van de muur hangt en ik niet bij de USB poort kan komen :-)
Wat een slechte handleiding heeft LG gemaakt voor de software update.
Ik heb 18-06 de cashback voor m'n C9 ingediend (1845,- exclusief) en ook 26-07 bevestiging gekregen van uitbetaling. Er staat echter in de mail dat dit tot 8 weken kan duren. Dus ja, je moet geduld hebben en duurt alles bij elkaar misschien wel erg lang, maar uiteindelijk gaat het er om dat je je geld krijgt lijkt me en echt lastig vond ik het niet.CeesKees schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:41:
[...]
Over de cashback (al weet ik niet of dat hier mag...)
Ik heb 06-06-2019 de cashback ingediend, ik denk een week later verstuurd per post naar LG.
Vandaag (26-07-2019) een bevestiging van de uitbetaling ontvangen.
Lang?
Jazeker.
Maar ik heb de C9 voor EUR 1910 -/- 200 cashback gekocht op 31 mei 2019.
Dus het verhaal van hierboven dat het allemaal te duur was en lastig enz enz. Dat deel ik niet.
PSN: Mondaatje
Installatie is toch echt fluitje van een cent.midego schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:50:
Wat een slechte handleiding heeft LG gemaakt voor de software update.
Je kan de USB poort aan de linkerkant van de TV gebruiken.Equazor_ schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:17:
Mooi om te zien dat de nieuwe firmware nu ook uit is voor de C8 en E8.
Dat staat toch los van de handleiding?Ruud2007 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:58:
[...]
Installatie is toch echt fluitje van een cent.
Aha, je bedoelt niet de instructies voor installatie maar het changelog? Dat laatste is altijd heel summier, ik neem aan dat ze niet alle gefixte bugs willen melden die niemand zijn opgevallen..
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Changelogs zijn nooit uitgebreid, andere fabrikanten houden dit ook heel summier.Ruud2007 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:16:
[...]
Aha, je bedoelt niet de instructies voor installatie maar het changelog? Dat laatste is altijd heel summier, ik neem aan dat ze niet alle gefixte bugs willen melden die niemand zijn opgevallen..
Idem bij apps voor de smartphone, altijd hetzelfde liedje: we hebben bugs platgeslagen en prestatieverbeteringen uitgevoerd....
*knip*, houd het vriendelijk s.v.p. De handleiding is beroerd slecht. Kijk de screenshot, totaal onleesbaar. Gewoon ronduit slecht.Ruud2007 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:16:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 28-07-2019 02:25 ]
Ik had net gedwongrade naar 4.10.20
. Had het al eens gevraagd maar weet iemand of HDR/DV black crush ook gefixt is in nieuwe firmware? Ik durf niet zo goed te upgraden aangezien je niet terug kunt.
5.10.03 nog niet OTA aangeboden gekregen. Zal dan binnenkort wel komen. Wat kunnen wij met 18Y HDCP2.3?
Dit heb ik ook. Gister 2 mails van LG gehad. De eerste met de goedkeuring en dat het geld binnen 8 weken gestort zou worden. De tweede dat de deelname is verwerkt en mijn geld binnen enkele werkdagen gestort zou worden.Monda schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:57:
[...]
Ik heb 18-06 de cashback voor m'n C9 ingediend (1845,- exclusief) en ook 26-07 bevestiging gekregen van uitbetaling. Er staat echter in de mail dat dit tot 8 weken kan duren. Dus ja, je moet geduld hebben en duurt alles bij elkaar misschien wel erg lang, maar uiteindelijk gaat het er om dat je je geld krijgt lijkt me en echt lastig vond ik het niet.
De grap is dat het bedrag gisteravond al op mijn rekening stond. Het kan na deze mails dus best snel gaan.
Via OTA is 05.10.10 bij mij ook nog niet beschikbaar. Alleen download via:
https://www.lg.com/nl/ond...ng-product/lg-OLED55B8PLA
Changelog ook bekend?
Changelog ook bekend?
[ Voor 21% gewijzigd door GerritGekke op 27-07-2019 13:58 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Zeehond op 28-07-2019 02:29 ]
*kniprowicom schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:26:
[...]
Schrijven is voor jou ook moeilijk. 'Lezen'.
Ik geef enkel aan dat ik de handleiding zwaar ondermaats vind voor een bedrijf als LG, vervolgens worden er allemaal aannames gedaan over wat ik bedoel. Nee, ik vind de handleiding ronduit slecht.
*knip*, beter is om zo'n moment zelf ook even te stoppen met de discussie.
[ Voor 25% gewijzigd door Zeehond op 28-07-2019 02:31 ]
Verwijderd
Nah, je hoeft er geen exacte wetenschappen voor gestudeerd te hebben. Het is vrij duidelijk.midego schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:44:
[...]
Ik geef enkel aan dat ik de handleiding zwaar ondermaats vind voor een bedrijf als LG,
Zou je willen uitleggen wat er precies slecht is aan die update handleiding?midego schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:44:
[...]
Och jeetje jongens een typfout, wat een azijnzeikers hebben we toch weer in dit topic. Bedankt dat je dit als 2e nogmaals aangeeft, echt bedankt.
Ik geef enkel aan dat ik de handleiding zwaar ondermaats vind voor een bedrijf als LG, vervolgens worden er allemaal aannames gedaan over wat ik bedoel. Nee, ik vind de handleiding ronduit slecht.
Misschien allemaal even de koelkast in om jullie hoofdjes af te koelen.
De kwaliteit van de screenshot, de opmaak van het hele document.Wren schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:37:
[...]
Zou je willen uitleggen wat er precies slecht is aan die update handleiding?
midego schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:16:
[...]
De kwaliteit van de screenshot, de opmaak van het hele document.
Wat is nu de nieuwste firmware versie voor de oled65c8pla ? ik heb sinds dat ik de tv heb versie: 04.10.55 de tv is eind mei gekocht.
[ Voor 12% gewijzigd door Ceesion op 27-07-2019 22:47 ]
Zoals een paar posts hierboven gemeld: 5.10.03. Sinds gisteren ieg als download.Ceesion schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:46:
Wat is nu de nieuwste firmware versie voor de oled65c8pla ? ik heb sinds dat ik de tv heb versie: 04.10.55 de tv is eind mei gekocht.
Dank.Ik heb de ' LLA' versie. Kennelijk een Duits model. Bij de Duitse LG staat versie 05.10.03 bij de Nederlandse 05.10.10. mm weet iemand het verschil?GerritGekke schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:50:
Via OTA is 05.10.10 bij mij ook nog niet beschikbaar. Alleen download via:
Changelog ook bekend?
[ Voor 15% gewijzigd door Bigbro00 op 28-07-2019 10:36 ]
Voor zover ik op avforums kan lezen wel (in elk geval voor sdr), maar ik ben nog niet zeker of de black crush in HDR of DV ook gefixt is. Ook lijkt de ervaring te zijn dat je de brightness ietsje hoger moet zetten voor hetzelfde effect. (Let wel op dat je de geen raised blacks krijgt dan).X2X2X schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:39:
Kan iemand bevestigen of de 05.10.10/03 update het gamma issue oplost?
Verwijderd
Ik heb een vraag
LG OLED 55 C8PLA
Schitterende tv maar ik ervaar problemen zodra ik voetbal kijk snelle beelden
Wordt het beeld een beetje wazig
Wat voor instellingen met true motion etc raden jullie aan
LG OLED 55 C8PLA
05.10.10 voor de B8, 05.10.03 voor de C8?Bigbro00 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:29:
[...]
Dank.Ik heb de ' LLA' versie. Kennelijk een Duits model. Bij de Duitse LG staat versie 05.10.03 bij de Nederlandse 05.10.10. mm weet iemand het verschil?
De meesten geven de voorkeur aan een compleet uitgeschakelde True Motion. Ikzelf heb voor sport e.d. Dejudder op 2/10, De-blur op 10/10. Bevalt me prima. Wel BFI sowieso uitschakelen, deze veroorzaakt donkerder beeld en flikkeringen.Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:58:
Ik heb een vraag
LG OLED 55 C8PLA
Alle ruisonderdrukking, motion eye care, eco toestanden uit.Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:12:
En de ruis onderdrukking laag?
En mpeg?
En motion care?
Ik heb (nog) niet enorm veel kennis van zaken en misschien een domme vraag, maar stel m toch maar.
Ik zag bij sommige series op Netflix, dat bepaalde donkere beelden blokkerig worden weergegeven. Vooral met grijs en zwart gecombineerd, zoals in een donkere garage, waar aan de ene kant een klein beetje licht zichtbaar is en aan de andere kant een donkere schaduw. Dit zag ik eerder bij m'n 12 jaar oude TV ook al maar had niet verwacht dat m'n C9 uit 2019 dit ook zou weergeven. Of heeft dit niets met de tv te maken, maar met Netflix, kwaliteit /bitrate etc?
Ik zag bij sommige series op Netflix, dat bepaalde donkere beelden blokkerig worden weergegeven. Vooral met grijs en zwart gecombineerd, zoals in een donkere garage, waar aan de ene kant een klein beetje licht zichtbaar is en aan de andere kant een donkere schaduw. Dit zag ik eerder bij m'n 12 jaar oude TV ook al maar had niet verwacht dat m'n C9 uit 2019 dit ook zou weergeven. Of heeft dit niets met de tv te maken, maar met Netflix, kwaliteit /bitrate etc?
Heb je de rtings.com kalibratie instellingen al overgenomen? Als je wat speelt met de waardes krijg je dat wel goedMonda schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:50:
Ik heb (nog) niet enorm veel kennis van zaken en misschien een domme vraag, maar stel m toch maar.
Ik zou zeggen het laatste, maar dat weet ik niet zeker.Monda schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:50:
Heb je dit ook bij het kijken van een blu-ray met donkere scènes, of een uitzending van kabeltv (geen tv via internet). Zo kan je uitsluiten of het aan je internetverbinding ligt of aan je tv. Het kan heel goed puur de compressie van Netflix zijn.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Probeer de settings hieronder eens. Deze zijn oorspronkelijk voor de B7, maar zijn ook bruikbaar op de 2018 modellen. Ik ben er zeer content mee (65B7).Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:12:
En de ruis onderdrukking laag?
En mpeg?
En motion care?
De reden dat beide game console settings twee opties hebben, is omdat optie 2 gebruik maakt van de PC input (input knop ingedrukt houden om te wijzigen). De B7 staat erom bekend wat gedimd te zijn in game mode en dat kun je dus oplossen door PC input te gebruiken. Sinds de laatste updates is er geen hogere inputlag en color banding meer. Bij de C8 volstaat optie 1 denk ik wel, maar je zou ze beide kunnen proberen natuurlijk.
Game console SDR:
https://docs.google.com/d...gv_F699Y/edit?usp=sharing
of
https://docs.google.com/d...CjgK5LiWu-e_3XiVPFZA/edit
Game console HDR:
https://docs.google.com/d...3ov2YkvY/edit?usp=sharing
of
https://docs.google.com/d...abBqxj0I/edit?usp=sharing
WebOS SDR:
https://docs.google.com/d...4ri1Ngw4/edit?usp=sharing
WebOS HDR:
https://docs.google.com/d...RNoFOxYM/edit?usp=sharing
WebOS Dolby Vision:
https://docs.google.com/d...M4J3x6hw/edit?usp=sharing
Topic:
https://www.resetera.com/...x-webos-sdr-hdr-dv.73304/
Welke tv/firmware heb je?Goed lezenMonda schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:50:
TV staat in de tekstMfpower schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:00:
[...]
Welke tv/firmware heb je? Meestal heeft dit met een slechte bron te maken, en helaas kan een goede tv een slechte bron heel goed weergeven (als in: je ziet de slechtheid heel goed). Donkere beelden en streaming hebben hier in het bijzonder last van (denk aan de GoT episode the long night). Zet je beeld eens op pauze in zo'n scene en speel met de "MPEG ruisonderdrukking" - setting. Dit kan een wereld van verschil maken. Als deze setting werkt heb je vrijwel zeker met slecht bronmateriaal te maken.
Welk Netflix abonnement heb je eigenlijk?Monda schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:50:
Testing, one, two ...
De duurste, 4k. Maar. Deze aflevering was sowieso 1080p en geen dolby vision. Maar dan nog.hardware-lover schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:30:
[...]
Welk Netflix abonnement heb je eigenlijk?
Duidelijk zo. Je had ook een SD abonnement kunnen hebben misschien, maar het is nu helder.Monda schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:31:
[...]
De duurste, 4k. Maar. Deze aflevering was sowieso 1080p en geen dolby vision. Maar dan nog.
Testing, one, two ...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Designated Survivor die je noemde is wel Dolby Vision.Monda schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:31:
[...]
De duurste, 4k. Maar. Deze aflevering was sowieso 1080p en geen dolby vision. Maar dan nog.
Dat klopt en snapte dit ook niet, maar blijkbaar niet in seizoen 1 (en 2 volgens mij ook niet). Vanaf seizoen 3 is het 4k + dolby vision. Ik zit zoals gezegd, in seizoen 1.HoppyF schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:00:
[...]
Designated Survivor die je noemde is wel Dolby Vision.
[Afbeelding: Designated Survivor]
[ Voor 3% gewijzigd door Monda op 29-07-2019 14:34 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lijkt er wel op.Monda schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:05:
[...]
Dat klopt en snapte dit ook niet, maar blijkbaar niet in seizoen 1 (en 2 volgens mij ook niet). Vanaf seizoen 3 is het 4k + dolby vision.
https://hd-report.com/lis...vies-tv-shows-on-netflix/
alleen was die aflevering niet slecht. Hooguit op streaming media. Op uhd Blu-ray zul je gaan zien hoe hij bedoeld was.Mfpower schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:00:
[...]
Welke tv/firmware heb je?Goed lezen. Meestal heeft dit met een slechte bron te maken, en helaas kan een goede tv een slechte bron heel goed weergeven (als in: je ziet de slechtheid heel goed). Donkere beelden en streaming hebben hier in het bijzonder last van (denk aan de GoT episode the long night). Zet je beeld eens op pauze in zo'n scene en speel met de "MPEG ruisonderdrukking" - setting. Dit kan een wereld van verschil maken. Als deze setting werkt heb je vrijwel zeker met slecht bronmateriaal te maken.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Voor mijn 55C8PLA heb ik gisteren firmwareversie 5.10.03 OTA aangeboden gekregen. Verder geen idee wat de aanpassingen zijn geweest helaas.
Changelog staat op de LG site. Ik merk zelf geen veranderingen, maar ik zou ook niet weten waar ik naar moet kijken want ook met de vorige firmware had ik helemaal geen problemen.
Changelog staat op de LG site. Ik merk zelf geen veranderingen, maar ik zou ook niet weten waar ik naar moet kijken want ook met de vorige firmware had ik helemaal geen problemen.
[ Voor 41% gewijzigd door rodie83 op 30-07-2019 11:20 ]
Zijn dit ook goede (begin) settings voor de 55C8? of heeft er iemand betere settings voor de OLED55C8PLA, na de software update?bram1984 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:55:
[...]
Probeer de settings hieronder eens. Deze zijn oorspronkelijk voor de B7, maar zijn ook bruikbaar op de 2018 modellen. Ik ben er zeer content mee (65B7).
De reden dat beide game console settings twee opties hebben, is omdat optie 2 gebruik maakt van de PC input (input knop ingedrukt houden om te wijzigen). De B7 staat erom bekend wat gedimd te zijn in game mode en dat kun je dus oplossen door PC input te gebruiken. Sinds de laatste updates is er geen hogere inputlag en color banding meer. Bij de C8 volstaat optie 1 denk ik wel, maar je zou ze beide kunnen proberen natuurlijk.
Game console SDR:
https://docs.google.com/d...gv_F699Y/edit?usp=sharing
of
https://docs.google.com/d...CjgK5LiWu-e_3XiVPFZA/edit
Game console HDR:
https://docs.google.com/d...3ov2YkvY/edit?usp=sharing
of
https://docs.google.com/d...abBqxj0I/edit?usp=sharing
WebOS SDR:
https://docs.google.com/d...4ri1Ngw4/edit?usp=sharing
WebOS HDR:
https://docs.google.com/d...RNoFOxYM/edit?usp=sharing
WebOS Dolby Vision:
https://docs.google.com/d...M4J3x6hw/edit?usp=sharing
Topic:
https://www.resetera.com/...x-webos-sdr-hdr-dv.73304/
Fly or Die
Yep. Meerdere mensen in die thread gebruiken deze settings ook met 2018 modellen.Fjeze schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:35:
[...]
Zijn dit ook goede (begin) settings voor de 55C8? of heeft er iemand betere settings voor de OLED55C8PLA, na de software update?
Zojuist de firmware update gekregen voor mijn c9 met airplay. Netflix app compleet corrupt en niet te verwijderen, updaten of reinstalleren.
Factory reset was het enige dat hielp. Maffe bug
Factory reset was het enige dat hielp. Maffe bug
Zo, bij deze mijn ervaringen met firmware 5.10.3. De black crush is volledig verdwenen bij alle modes (hdr, sdr, dv), maar ik heb het idee dat dolby vision net iets donkerder is dan 4.10.20. Een test met een dolby vision test pattern liet zien dat ik de brightness kan ophogen naar 52 zonder elevated blacks. Daarmee is het beeld gelijk aan de 4.10.20 versies (en dan nu zonder dithering problemen, flashing).
Goede testpatterns voor alle black crush voor alle modes, inclusief handleiding: https://www.avforums.com/...est-patterns-zip.1178602/ (alleen gebruiken in verduisterde ruimte)
Dus, @pennywise666 hier is ie dan, het vreugdedansje:
Eindelijk een goede firmware
Goede testpatterns voor alle black crush voor alle modes, inclusief handleiding: https://www.avforums.com/...est-patterns-zip.1178602/ (alleen gebruiken in verduisterde ruimte)
Dus, @pennywise666 hier is ie dan, het vreugdedansje:
[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 30-07-2019 17:19 ]
Op mijn C7 werkt het..stimm schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:54:
Iemand heeft een USB gigabit ethernet adapter werkend gekregen op zijn LG C7. Ik heb hem zelf ook besteld om te testen op mijn C8.
https://www.reddit.com/r/...gigabit_ethernet_adapter/
Moet nog wel aan de slag om de snelheden te testen...
Edit: Snelheid is prima. 4K HDR via Plex app loopt soepel. Geen haperingen.
Het enige wat niet lijkt te werken is DLNA.
[ Voor 20% gewijzigd door Blommie01 op 30-07-2019 21:40 ]
Eindelijk het vreugdedansje!Mfpower schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:19:
Zo, bij deze mijn ervaringen met firmware 5.10.3. De black crush is volledig verdwenen bij alle modes (hdr, sdr, dv), maar ik heb het idee dat dolby vision net iets donkerder is dan 4.10.20. Een test met een dolby vision test pattern liet zien dat ik de brightness kan ophogen naar 52 zonder elevated blacks. Daarmee is het beeld gelijk aan de 4.10.20 versies (en dan nu zonder dithering problemen, flashing).
Dus, @pennywise666 hier is ie dan, het vreugdedansje:![]()
![]()
![]()
Ik heb gisteren geupdat van beta 5.10.00 naar 5.10.03, dus voor mij veranderd er niks wilde ik bijna zeggen.
Ik zal eens kijken binnenkort naar die Dolby Vision etc.
Mijn 55C8 lijkt een rode pixel te hebben ineens, iemand enig idee wat je hiermee moet doen?.
Verder niets geks met het scherm gedaan, gister deed hij het nog probleemloos... tot ik net de TV aanzetten.
Verder niets geks met het scherm gedaan, gister deed hij het nog probleemloos... tot ik net de TV aanzetten.
[ Voor 27% gewijzigd door Tortelli op 31-07-2019 09:16 ]
Pixel refresh gedraaid?Tortelli schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:23:
Mijn 55C8 lijkt een rode pixel te hebben ineens, iemand enig idee wat je hiermee moet doen?.
[Afbeelding]
@Ruud2007 vanochtend laten draaien, geen idee of het geholpen heeft want ik ben niet meer thuis
.
Hallo allemaal,
Ik heb sinds gister de LG Oled c9, wat een mooi beeld!
Nu wil ik de tv ophangen en heb ik nog een universale muurbeugel van mijn vorige tv die lijkt te passen. Echter moet ik wel even nieuwe schroeven halen. Weten jullie welke schroeven ik moet hebben qua lengte en dikte? Ik had al even gezocht in het forum maar kon er niks over terug vinden.
Ik heb sinds gister de LG Oled c9, wat een mooi beeld!
Nu wil ik de tv ophangen en heb ik nog een universale muurbeugel van mijn vorige tv die lijkt te passen. Echter moet ik wel even nieuwe schroeven halen. Weten jullie welke schroeven ik moet hebben qua lengte en dikte? Ik had al even gezocht in het forum maar kon er niks over terug vinden.
Dat staat netjes in de handleiding, M6. Lengte van 15mm de tv in is prima. Daarbij moet je dan nog de afstand optellen van het gat in de muurbeugel tot het punt waar de tv begint, uiteraard. Even goed bij het gat van de muurbeugel opmeten dus. Een eventueel teveel aan lengte kan je nog oplossen met spacers (ringetjes van nylon of metaal). 1 metalen ringetje aanbrengen tussen schroef en beugel is sowieso een goed idee voor een stabiele verbinding: vaak zijn de gaten van de beugel namelijk wat ruim bemeten (gebaseerd op M8).
[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 31-07-2019 10:31 ]
Volgens mij gaat de tv na dit proces automatisch aan, maar ik kan me vergissenTortelli schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:03:
@Ruud2007 vanochtend laten draaien, geen idee of het geholpen heeft want ik ben niet meer thuis.
Ik dacht eergister een update te hebben gezien op de tv maar niet aangeklikt. Als ik nu kijk naar de software versie zie ik 04.10.55 en geen update beschikbaar. Heb de 65c8pla...
Bedankt voor je reactie!Cap schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:25:
Dat staat netjes in de handleiding, M6. Lengte van 15mm de tv in is prima. Daarbij moet je dan nog de afstand optellen van het gat in de muurbeugel tot het punt waar de tv begint, uiteraard. Even goed bij het gat van de muurbeugel opmeten dus. Een eventueel teveel aan lengte kan je nog oplossen met spacers (ringetjes van nylon of metaal). 1 metalen ringetje aanbrengen tussen schroef en beugel is sowieso een goed idee voor een stabiele verbinding: vaak zijn de gaten van de beugel namelijk wat ruim bemeten (gebaseerd op M8).
Dan gaat hij ook automatisch weer uit na 2 of 3 uur.... aangezien er geen input is geeft hij toch alleen zwart beeld weer (met misschien 1 rode pixelMilesD. schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:29:
[...]
Volgens mij gaat de tv na dit proces automatisch aan, maar ik kan me vergissen
Verwijderd
Jij had toch ook de E-mode aanstaan in het service menu? Bij mij is het FW 05.20.03pennywise666 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:13:
[...]
Eindelijk het vreugdedansje!
Ik heb gisteren geupdat van beta 5.10.00 naar 5.10.03, dus voor mij veranderd er niks wilde ik bijna zeggen.
Ik zal eens kijken binnenkort naar die Dolby Vision etc.
Vraag me niet wat daar aan veranderd is of wat het changelog is.
Verwijderd
Schreef hier al eerder over. Zelfde probleem met een rode stuck/defecte pixelTortelli schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:23:
Pixelrefresh geen herstel. 8 uur lang ruis draaien ook geen resultaat.
Oplossing:
Toestel registreren bij LG
Foto maken van het scherm. Via de LG site een case aanmaken. Even afwachten. Dan krijg je iets wat je standaard moet proberen van hen [fabrieks instellingen, stroom er een half uur af en meer van die onzin]. En uiteindelijk zal je een nieuw scherm krijgen.
Dat is de enige en juiste weg om je klacht te verhelpen
Snelle en wellicht brutale vraag over de testpatterns. Ooit toen ik mijn C8 had wel wat aan het prutsen geweest maar het wat laten liggen, deze patterns zagen er wel simpel uit dus ik dacht ff checken. Ter controle voor mezelf: Dit dus altijd testen in een volledig verduisterde kamer, en is enkel van toepassing op de brightness?Mfpower schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:19:
Dus, @pennywise666 hier is ie dan, het vreugdedansje:![]()
![]()
![]()
Ja klopt! Als er licht is mis je een balkje wat je zonder licht wel kunt zien. Ook mis je black glow als dat optreedt. Alleen brightness is van toepassing iddDirrukje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:21:
[...]
Snelle en wellicht brutale vraag over de testpatterns. Ooit toen ik mijn C8 had wel wat aan het prutsen geweest maar het wat laten liggen, deze patterns zagen er wel simpel uit dus ik dacht ff checken. Ter controle voor mezelf: Dit dus altijd testen in een volledig verduisterde kamer, en is enkel van toepassing op de brightness?
[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 31-07-2019 13:02 ]
Sorry dubbel
[ Voor 96% gewijzigd door Mfpower op 31-07-2019 13:01 ]
Iemand Airplay 2 al geprobeerd? Zou moeten werken nu: https://nl.hardware.info/...g-smart-tvrs-met-thinq-ai
Ben zelf zeer benieuwd naar jullie ervaringen, denk na over een LG OLED.
[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 31-07-2019 13:32 ]
Top! Gisteren bij minimale schemering toch ff geprobeerd en viel me behoorlijk tegen. Maar zal gewoon komen door het resterende omgevingslicht. Zal de wekker voor vannacht 03:00 wel ff zetten ;PMfpower schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:58:
[...]
Ja klopt! Als er licht is mis je een balkje wat je zonder licht wel kunt zien. Ook mis je black glow als dat optreedt. Alleen brightness is van toepassing idd
Mijn OLED55B8PLA kreeg zojuist de update naar 05.10.10 via OTA binnen bij het aanzetten.. Ben benieuwd
Ja, vooral het linker balkje bij de DV test is echt bijna niet te zien met een beetje omgevingslicht. Ook je ogen moeten wennen (ik werd telkens verblind door het DV logoDirrukje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:19:
[...]
Top! Gisteren bij minimale schemering toch ff geprobeerd en viel me behoorlijk tegen. Maar zal gewoon komen door het resterende omgevingslicht. Zal de wekker voor vannacht 03:00 wel ff zetten ;P
Ik heb zelf een C9, echter heb ik de update nog niet mogen ontvangen. Helaas.Rallye schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:31:
Iemand Airplay 2 al geprobeerd? Zou moeten werken nu: https://nl.hardware.info/...g-smart-tvrs-met-thinq-ai
Ik durf er bijna niet meer over te beginnen dat er weer een vraag over wel of geen folie voorbij komt.. 
Afgelopen donderdag de 55C8 binnen gekregen wat een pracht TV is dat zeg! Wel dankzij deze topic erachter gekomen dat er nog folie op de achterzijde zat en heb deze dan ook gelijk verwijderd. Echter op de voorzijde is het voor mij niet duidelijk of dit nou wel of geen folie is die er afgehaald moet worden? Wat denken jullie is dit een laag die erop moet blijven zitten of is dit de folie die niet thuis hoort op het scherm?
https://imgur.com/a/CeyzEtq
Tijdens het uitpakken zat er geen (rode) stickers op de TV geplakt wel twee ongebruikte stickers (energielabel en HDR) in het zakje bij de handleiding. Vrijdag de vraag voorgelegd bij Kamera Express die het ook niet echt met zekerheid konden zeggen of het er nu wel of niet op zit en zij gaven het advies om met mijn nagels te proberen de folie los te peuteren van het scherm. Dit gaat dus niet en om schade aan het scherm te voorkomen indien dat nog een enige optie zou zijn om omruiling gevraagd. Dit zou volgens Kamera Express op zich kunnen, maar als blijkt als de TV langer dan een uur aan zou hebben gestaan zou er 15% waardevermindering toegepast gaan worden. Dit schiet dus niet echt op zo, want de TV werkt voor de rest prima alleen hoe zit het met die folie?
Afgelopen donderdag de 55C8 binnen gekregen wat een pracht TV is dat zeg! Wel dankzij deze topic erachter gekomen dat er nog folie op de achterzijde zat en heb deze dan ook gelijk verwijderd. Echter op de voorzijde is het voor mij niet duidelijk of dit nou wel of geen folie is die er afgehaald moet worden? Wat denken jullie is dit een laag die erop moet blijven zitten of is dit de folie die niet thuis hoort op het scherm?
Tijdens het uitpakken zat er geen (rode) stickers op de TV geplakt wel twee ongebruikte stickers (energielabel en HDR) in het zakje bij de handleiding. Vrijdag de vraag voorgelegd bij Kamera Express die het ook niet echt met zekerheid konden zeggen of het er nu wel of niet op zit en zij gaven het advies om met mijn nagels te proberen de folie los te peuteren van het scherm. Dit gaat dus niet en om schade aan het scherm te voorkomen indien dat nog een enige optie zou zijn om omruiling gevraagd. Dit zou volgens Kamera Express op zich kunnen, maar als blijkt als de TV langer dan een uur aan zou hebben gestaan zou er 15% waardevermindering toegepast gaan worden. Dit schiet dus niet echt op zo, want de TV werkt voor de rest prima alleen hoe zit het met die folie?
Bij mijn Oled65c8 geen folie aan de voorzijde. Wel degelijk een vlamnieuwe toevallig ook bij dezelfde firma gekocht.
zag het er bij jou dan ook hetzelfde uit? zie de foto'sLjsvv schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:25:
Bij mijn Oled65c8 geen folie aan de voorzijde. Wel degelijk een vlamnieuwe toevallig ook bij dezelfde firma gekocht.
Bij mij ook geen folie op voorzijde 65 inch
zag het er bij jou dan ook hetzelfde uit als op mijn foto's?Ceesion schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:48:
Bij mij ook geen folie op voorzijde 65 inch
had jij helemaal niets erop zitten? of ook een soort van beschermfolie?
het moet toch iets zijn... wat erop zit of hoort dit zo?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Aha, het foliespook is weer terug!Mabili schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:17:
Ik durf er bijna niet meer over te beginnen dat er weer een vraag over wel of geen folie voorbij komt..
Om de zoveel tijd komt hij voorbij.
Bekijk dit nog eens.

Wel opvallend dat Kamera Express van nooit wat weet terwijl ze tientallen (of meer) LG OLED’s hebben verkocht....
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.