• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:55
Gynnad schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:39:
Vandaag is de LG55C8 binnen gekomen, nu wil ik heb gaan ophangen, maar lees op elke site wat anders. Heb de een Hama Motion 3 stars (https://www.coolblue.nl/p..._IKQ3MBA0kI8aAjgGEALw_wcB) aangeschaft en zat te denken om de onderkant van de tv op 60 cm hoogte te hangen en de bovenkant komt dan op 130 cm.

Hebben jullie ook zoiets of zou hij iets hoger moeten?
Vuistregel is dat je ogen op ongeveer 1/3 van de onderkant van het scherm uitkomen. In normale zit/ligpositie ;)

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
Practics schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:17:
[...]

Nou ik zit 5 en halve meter van de tv. Maar ik zie echt wel het verschil tussen 4k en HD op mijn tv hoor {65inch). Dus dat plaatje klopt nou niet bepaald. :D }:O
Het verschil wat je ziet op die afstand zal zeer waarschijnlijk niet met de resolutie zelf te maken hebben.
Eerder met kleur pallet. 1080p content is meestal met rec.709 kleur pallet en 4k vaak in met het veel grotere rec.2020 waardoor de kleuren er intenser uitzien en het contrast hoger kan lijken.
Verschil kan je vaak ook zien tussen materiaal geschoten met een 1080p camera en geschoten met een 4k camera maar op goede manier gedownsampled naar 1080p. Dan ziet het 1080p materiaal van de 4k camera materiaal er vaak scherper uit.
En op nieuwer vaak 4k materiaal zie je ook dat er steeds meer sharpening, clarity en contrast wordt toegepast om het beter te laten lijken.
En zo zijn er nog meer zaken die het verschil kunnen maken. Compressie, oversampling, chroma subsampling, etc..

Dus het verschil wat je ziet op 5m zal eerder aan de bron liggen dan aan de resolutie zelf. Wanneer het wel de resolutie is dan heb je onwaarschijnlijk goede ogen.

[ Voor 5% gewijzigd door JustVodka op 18-07-2019 08:35 ]

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
JustVodka schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:20:
[...]

Het verschil wat je ziet op die afstand zal zeer waarschijnlijk niet met de resolutie zelf te maken hebben.
Eerder met kleur pallet. 1080p content is meestal met rec.709 kleur pallet en 4k vaak in met het veel grotere rec.2020 waardoor de kleuren er intenser uitzien en het contrast hoger kan lijken.
Verschil kan je vaak ook zien tussen materiaal geschoten met een 1080p camera en geschoten met een 4k camera maar op goede manier gedownsampled naar 1080p. Dan ziet het 1080p materiaal van de 4k camera materiaal er vaak scherper uit.
En op nieuwer vaak 4k materiaal zie je ook dat er steeds meer sharpening, clarity en contrast wordt toegepast om het beter te laten lijken.
En zo zijn er nog meer zaken die het verschil kunnen maken. Compressie, oversampling, chroma subsampling, etc..

Dus het verschil wat je ziet op 5m zal eerder aan de bron liggen dan aan de resolutie zelf. Wanneer het wel de resolutie is dan heb je onwaarschijnlijk goede ogen.
4K materiaal bevat ook veel meer detail en dat is gewoon zichtbaar. De tabel laat zien vanaf welke afstand je individuele pixels niet meer kunt zien maar dat zegt volgens mij weinig over de andere factoren.

Ik heb niet bijzonder goede ogen en ik zie het verschil tussen 1080P en 4K ook. Zelf heb ik een 55" C7 maar mijn pa heeft een 55" A7. Ik heb bijvoorbeeld Planet Earth 2 vergeleken en het verschil is gewoon zichtbaar, zelfs voor de oude ogen van mijn pa. Het kleurenpalet kan er mee te maken hebben maar ik denk dat er meer bij komt kijken.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44
Ruud2007 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:20:
[...]

Vuistregel is dat je ogen op ongeveer 1/3 van de onderkant van het scherm uitkomen. In normale zit/ligpositie ;)
Ik begreep juist dat het bovenste gedeelte op 1/3 moest zitten. Maar het zal er iets tussen in gaan worden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Ruud2007
Gynnad schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:49:
[...]

Ik begreep juist dat het bovenste gedeelte op 1/3 moest zitten. Maar het zal er iets tussen in gaan worden.
Nee, 2/3 van het scherm dus boven ooghoogte. Naar beneden kijken kan irritant zijn.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Kijk 2 mensen lief aan en laat ze de televisie tot jouw ideale kijkhoogte manouvreren. Op dat punt installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door ByteMe_ op 18-07-2019 09:16 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

EnigmaNL schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:47:
[...]

4K materiaal bevat ook veel meer detail en dat is gewoon zichtbaar. De tabel laat zien vanaf welke afstand je individuele pixels niet meer kunt zien maar dat zegt volgens mij weinig over de andere factoren.

Ik heb niet bijzonder goede ogen en ik zie het verschil tussen 1080P en 4K ook. Zelf heb ik een 55" C7 maar mijn pa heeft een 55" A7. Ik heb bijvoorbeeld Planet Earth 2 vergeleken en het verschil is gewoon zichtbaar, zelfs voor de oude ogen van mijn pa. Het kleurenpalet kan er mee te maken hebben maar ik denk dat er meer bij komt kijken.
Die kleurgradaties geven dus óók detail, dat is het punt. ;)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
ByteMe_ schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:08:
[...]

[Afbeelding]

Dat zal dus meevallen. Het verschil zou je merken bij 2,5 meter ongeveer.
Volgens dit had ik net zo goed een 720p TV kunnen kopen. Iemand zei dat het gaat om de afstand waarop je individuele pixels kunt zien. Zou best kunnen. Een 720p uitzending of file ziet er vanaf de bank inderdaad prima uit, maar zodra je naar voren loopt wordt het al gauw minder. Dat wil echter niet zeggen dat je het verschil met 4K niet ziet op een grotere afstand. Dat is toch echt dag en nacht verschil.

Size isn't everything ladies! ;)

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-11 19:30

Insidious

Professionele amateur

Ruud2007 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:08:
[...]

Nee, 2/3 van het scherm dus boven ooghoogte. Naar beneden kijken kan irritant zijn.
Uhhh, volgens mij is de vuistregel toch echt 2/3 onder ooghoogte en 1/3 boven ooghoogte. Bij mij hangt ie overigens ergens in het midden. Uiteraard ook afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Hang ‘m in ieder geval niet (veel) te hoog, dat ziet er niet uit.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
Klopt, 2/3 onder ooghoogte en 1/3 boven.

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Onze samsung plasma slaapkamer tv heeft het helaas begeven en dus is de zoektocht naar een vervanger begonnen. Ik heb beneden een sony kd75xe9005 hangen waar ik opzich erg tevreden over ben maar gezien de huidige prijzen van oled schermen neig ik er toch erg na om een 65 inch 8c/e model van lg aan te gaan schaffen. Enige waar ik wat bang voor ben is het hele inbrand verhaal. Ik zal zo af en toe namelijk ook weleens een uurtje gamen erop voor het slapen gaan, idee is om mijn xbox aan te vullen met een ps4 pro en die dan boven aan te sluiten op de oled. Het is vast vragen naar de bekende weg betreffende het hele inbrand verhaal maar ik waag het er toch op mede omdat ik ook niet heel veel zin heb om 829 pagina's door te lezen😂😉#lazybastard. Hoeveel van jullie die een oled hebben ervaren daadwerkelijk inbrand ellende? Mijn gevoel zegt dat het allemaal wel mee zal vallen daar mensen met negatieve ervaring vaak geneigd zijn die te delen terwijl zij die niets merken dit dan weer niet melden. Ik hoop dat jullie als ervaringsdeskundigen me kunnen helpen of ik idd gewoon voor het ultieme beeld moet gaan of toch beter voor een va scherm of qled zou moeten kiezen. De tv zal dagelijks ongeveer iets van 1 a 2 uur aanstaan.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
oknot schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:31:
Onze samsung plasma slaapkamer tv heeft het helaas begeven en dus is de zoektocht naar een vervanger begonnen. Ik heb beneden een sony kd75xe9005 hangen waar ik opzich erg tevreden over ben maar gezien de huidige prijzen van oled schermen neig ik er toch erg na om een 65 inch 8c/e model van lg aan te gaan schaffen. Enige waar ik wat bang voor ben is het hele inbrand verhaal. Ik zal zo af en toe namelijk ook weleens een uurtje gamen erop voor het slapen gaan, idee is om mijn xbox aan te vullen met een ps4 pro en die dan boven aan te sluiten op de oled. Het is vast vragen naar de bekende weg betreffende het hele inbrand verhaal maar ik waag het er toch op mede omdat ik ook niet heel veel zin heb om 829 pagina's door te lezen😂😉#lazybastard. Hoeveel van jullie die een oled hebben ervaren daadwerkelijk inbrand ellende? Mijn gevoel zegt dat het allemaal wel mee zal vallen daar mensen met negatieve ervaring vaak geneigd zijn die te delen terwijl zij die niets merken dit dan weer niet melden. Ik hoop dat jullie als ervaringsdeskundigen me kunnen helpen of ik idd gewoon voor het ultieme beeld moet gaan of toch beter voor een va scherm of qled zou moeten kiezen. De tv zal dagelijks ongeveer iets van 1 a 2 uur aanstaan.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

• JustVodka
EnigmaNL schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:47:
[...]

Ik refereer in mijn relaas ook aan de 5 meter met de 65"van tweaker Practics en zijn argument over de afstands/size tabel.
Als je resoluties echt wilt vergelijken doet moet je exact de zelfde bron gebruik.
Dus gebruik bv een ultra HD Bluray speler en wissel de output tussen 1080p en 4k en zorg dat kleur pallet gelijk blijft. Zet kleur op rec 709 want veel BD players en tv's schakelen terug naar rec 709 bij 1080p. En zorg dat tv ook de zelfde modus blijft gebruiken. En zorg ook dat je bij voorkeur geen HDR disc gebruik of zet HDR uit want sommige tv's en BD spelers doen geen HDR bij 1080p.
Als je dan verschil ziet op 5m heb je uitzonderlijk goede ogen.

Ik ben zeker geen tegenstander van 4k, maar voor veel mensen inclusief ikzelf zou bij een afstand van 3m of meer een 65" OLED tv met een 1080p paneel met verder de zelfde specs als de LG C9 al prima zijn.
Maar zulke tv's zijn er niet en als HDR meestal toch alleen maar op 4k bronnen te krijgen is.. I'll take it!

Maar zeggen dat je verschil tussen 4k en 1080p op 5 meter op een 65"ziet is vrijwel onmogelijk. Het is eerder het verschil met de andere zaken die vaak meekomen met 4k techniek en bron materiaal wat je ziet.
De eerder door ByteMe_ geposte tabel gaan ook over de gemiddelde mens. Er zullen dus mensen die iets verder weg nog verschil zien. Maar op dubbele afstand, erg onwaarschijnlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door JustVodka op 18-07-2019 18:33 ]

JustVodka schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:17:
[...]

Ik refereer in mijn relaas ook aan de 5 meter met de 65"van tweaker Practics en zijn argument over de afstands/size tabel.
Als je resoluties echt wilt vergelijken doet moet je exact de zelfde bron gebruik.
Dus gebruik bv een ultra HD Bluray speler en wissel de output tussen 1080p en 4k en zorg dat kleur pallet gelijk blijft. Zet kleur op rec 709 want veel BD players en tv's schakelen terug naar rec 709 bij 1080p. En zorg dat tv ook de zelfde modus blijft gebruiken. En zorg ook dat je bij voorkeur geen HDR disc gebruik of zet HDR uit want sommige tv's en BD spelers doen geen HDR bij 1080p.
Als je dan verschil ziet op 5m heb je uitzonderlijk goede ogen.

Ik ben zeker geen tegenstander van 4k, maar voor veel mensen inclusief ikzelf zou bij een afstand van 3m of meer een 65" OLED tv met een 1080p paneel met verder de zelfde specs als de LG C9 al prima zijn.
Maar zulke tv's zijn er niet en als HDR meestal toch alleen maar op 4k bronnen te krijgen is.. I'll take it!

Maar zeggen dat je verschil tussen 4k en 1080p op 5 meter op een 65"ziet is vrijwel onmogelijk. Het is eerder het verschil met de andere zaken die vaak meekomen met 4k techniek en bron materiaal wat je ziet.
De eerder door ByteMe_ geposte tabel gaan ook over de gemiddelde mens. Er zullen dus mensen die iets verder weg nog verschil zien. Maar op dubbele afstand, erg onwaarschijnlijk.
Het gaat inderdaad niet om alleen de resolutie.
Echter, je hebt een 4k TV niet voor niets en wilt zoveel mogelijk 4K HDR materiaal bekijken, liefst met Dolby Vision. Dan maak je optimaal gebruik van de TV mogelijkheden.
Natuurlijk is er nog heel veel HD maar dit kun je niet zelf beïnvloeden.

Je ziet deze beweging al tientallen jaren.
Eerst met de overgang zwart/wit naar kleuren TV (ja, dit heb ik meegemaakt! ;) ).
In het begin waren er nauwelijks kleuren uitzendingen alleen bv de Fabeltjeskrant of wat reclames.
De reguliere programma’s waren nog lange tijd zwart/wit.
Zelfde ontwikkeling met breedbeeld TV, en daarna weer met HDTV en nu dus 4K.

Artikel over ideale kijkafstand: https://www.homecinemamag...-voor-een-4k-ultra-hd-tv/

Iets anders nog.
Mensen die nog een LG soundbar zoeken, de SK10Y (2018 model) kost nu €399.
https://www.kamera-express.nl/product/12250897/lg-sk10y/
Iets kleinere broertje SK9Y kost bij Amazon nu €368.

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 19-07-2019 13:17 ]

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 19:09
Modbreak:Deze manier van posten, levert natuurlijk alleen maar herrie op in het topic dus laat dat achterwege.

Voor de mensen die gereageerd hadden; liever topic reports indienen.

[ Voor 113% gewijzigd door S1NN3D op 19-07-2019 14:18 ]

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:07
Vanaf vandaag zijn mijn ouders in bezit van een 65 inch LG C8.
Echter vind ik verschillende zenders erg wazig (lijkt wel geen 1080P)
We kijken via een Mediabox Next (4.16) en resolutie staat op 'Van je TV'. Iemand tips of is dit gewoon omdat sommige programma's met slechte resolutie wordt opgenomen en we nu op een erg grote tv kijken? :)

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-11 11:57

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Jamesl schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:12:
We kijken via een Mediabox Next (4.16) en resolutie staat op 'Van je TV'. Iemand tips of is dit gewoon omdat sommige programma's met slechte resolutie wordt opgenomen en we nu op een erg grote tv kijken? :)
Yes 'slechte' kwaliteit programma's die in lage resolutie worden doorgegeven worden genadeloos afgestraft op een grote tv met hoge resolutie.

• ppeterr
  • Laatst online: 09:43
Neem ook eens een kijkje in het "next" topic, daar staat veel geschreven over
de processing die het beeld van ziggo volgens velen slecht op je beeld tovert.

Ikzelf ondervind hier niet gek veel hinder van op mijn E7. Wellicht valt er nog wat
te veranderen aan de settings die het een beetje beter kunnen maken.

• mitchi3
  • Laatst online: 08-10 22:37
De resolutie van de Next op 1080i of 1080p zetten en de tv laten upscalen. Deze is hier veel krachtiger in dan de Next box. HD uitzendingen van Ziggo worden uitgezonden in 1080i, dus die worden geupscalt. Oh ja, vergeet de Deep Colour niet uit te schakelen op HDMI poort. Scheelt ook weer wat. Ik heb het zo op mijn 55 C8 met Next

• Jamesl
mitchi3 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:32:
[...]

De resolutie van de Next op 1080i of 1080p zetten en de tv laten upscalen. Deze is hier veel krachtiger in dan de Next box. HD uitzendingen van Ziggo worden uitgezonden in 1080i, dus die worden geupscalt. Oh ja, vergeet de Deep Colour niet uit te schakelen op HDMI poort. Scheelt ook weer wat. Ik heb het zo op mijn 55 C8 met Next
Thanks, dus 'Superresolutie' aanzetten op de TV en Mediabox op 1080p?

• ppeterr
Nou ik zou settings als "superresolutie" eigenlijk niet gebruiken. Je scherm is
sowieso 4k. Dus als je 1080p instuurt, zal er upscaling gebruikt worden.

Ik heb de next ook op 1080p, dus de next zal van 1080i, 1080p maken.

Ik heb het idee dat de scaler van LG hier het beste plaatje van maakt op je 4k scherm.

(maar onthoud even, dat als je netflix 4k op de next afspeelt, je eigenlijk de resolutie
op de next op 4k wilt hebben staan)...maar goed, lees het next topic :)

[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 19-07-2019 17:42 ]

• mitchi3
  • Laatst online: 08-10 22:37
Jamesl schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:34:
[...]

Thanks, dus 'Superresolutie' aanzetten op de TV en Mediabox op 1080p?
Gewoon uit laten ja

• Jamesl
Ah top, ik wist niet dat dat dan al automatisch ging :)
Bedankt! We gaan vanavond eens een filmpje uitproberen op Netflix

• ppeterr
Jamesl schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:45:
Ah top, ik wist niet dat dat dan al automatisch ging :)
Bedankt! We gaan vanavond eens een filmpje uitproberen op Netflix
Wel duidelijk toch dat als je een 4k abbo hebt op netflix, en je speelt dit
vanaf de next. Dat je dan wel de uitvoer op "van de tv", of 4k moet hebben staan.

Want in dat geval wil je natuurlijk geen upscaling als je de next op 1080p ingesteld hebt staan.

Ik opteer dan ook voor een setting in het menu van de next "zoals bron" oid.

Anywayz we gaan off-topic :)

[edit] Nog beter, en dat had ik gelijk moeten roepen, gebruik de netflx app op de tv.
En zet de next op 1080p

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 19-07-2019 17:52 ]

• Jamesl
ppeterr schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:50:
[...]

[edit] Nog beter, en dat had ik gelijk moeten roepen, gebruik de netflx app op de tv.
En zet de next op 1080p
Yes is exact wat ik doe ;)

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:38
Heb ook nog even een korte vraag mbt tv kastje + C9.
Heb ITV kpn, wat verschrikkelijk lelijk is op m'n inmiddels grotere tv. Heb de opties 1080i,1080p 24hz en 1080p 50hz.

Als ik m'n kastje op 1080i zet, laat ik de tv toch alles upscalen? Maar heb het idee dat voetbal er minder goed uitkomt (bewegingen bal) dan bij 1080p 50hz...

PSN: Mondaatje

Eigenlijk is het in dit geval geen upscalen maar deinterlacen, de resolutie blijft immers hetzelfde. Wat beter is hangt er maar net vanaf welke deinterlacer beter is, die van je bronkastje of die van je tv... kwestie van kijken en vergelijken. :)

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-11 16:58
Ruud2007 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:20:
[...]

Zoals aangegeven word meestal 1/3 van boven aangeraden, zie https://www.coolblue.nl/advies/hoogte-bepalen-tv.html

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-11 15:34
Ondanks dat ik onwijs tevreden ben over mijn Oled65c8 heb ik toch een thematje wat ik maar niet opgelost krijg en dat is lip-sync icm met mijn Denon X2500H.

Alle apparaten (ATV, Shield, Next) zijn aangesloten op de AVR, vanaf de AVR loopt er 1 HDMI naar de TV op HDMI2.

ARC staat uit in de receiver, omdat ik dacht dat dit de problemen veroorzaakte, op het moment dat ik namelijk vanaf de externe apparaten iets afspeel wil de tv in ARC, en dat hoeft niet want de AVR neemt de audio voor zijn rekening en ik gebruik altijd mijn HT speakers. Maargoed, het lost de Lip-sync dus niet op. Op de Denon staat Auto Lip-sync aan, in de TV kan ik AV-Sync aanpassing aan of uitzetten, in de handleiding staat niet echt duidelijk of uit nou ook betekend of er helemaal geen lip-sync meer plaatsvind.

Zowel de TV als Receiver hebben de meest recente public firmwares... iemand die mij tips kan geven?

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 19:09
Out of lipsync zou voor mij een echte showstopper zijn. Daar wen je namelijk nooit aan.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:42

CeesKees

I rest my Kees

Ljsvv schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:57:
Ondanks dat ik onwijs tevreden ben over mijn Oled65c8 heb ik toch een thematje wat ik maar niet opgelost krijg en dat is lip-sync icm met mijn Denon X2500H.

Alle apparaten (ATV, Shield, Next) zijn aangesloten op de AVR, vanaf de AVR loopt er 1 HDMI naar de TV op HDMI2.

ARC staat uit in de receiver, omdat ik dacht dat dit de problemen veroorzaakte, op het moment dat ik namelijk vanaf de externe apparaten iets afspeel wil de tv in ARC, en dat hoeft niet want de AVR neemt de audio voor zijn rekening en ik gebruik altijd mijn HT speakers. Maargoed, het lost de Lip-sync dus niet op. Op de Denon staat Auto Lip-sync aan, in de TV kan ik AV-Sync aanpassing aan of uitzetten, in de handleiding staat niet echt duidelijk of uit nou ook betekend of er helemaal geen lip-sync meer plaatsvind.

Zowel de TV als Receiver hebben de meest recente public firmwares... iemand die mij tips kan geven?
ARC gewoon aan. Alle auto “hulpjes” uit en per bron de lipsync (vertraging of versnelling) zelf instellen.

Ik heb trouwens een C9 met een 1500h van Denon. Out of the box geen problemen met lipsync.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-11 18:16
Ljsvv schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:57:

Ga in ieder geval niet testen met de NEXT, daarvan is bekend dat er lipsync issues zijn.
Al is dit meestal op te lossen door de box op PCM stereo te zetten ipv Dolby 5.1
De andere apparaten zouden eigenlijk geen lipsync problemen moeten hebben.
Zorg er ook voor dat je alle beeldverbeteraars uit zet op de TV
rowicom schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:00:
Out of lipsync zou voor mij een echte showstopper zijn. Daar wen je namelijk nooit aan.
Deze reactie kon je dus uittekenen.

• Ljsvv
Dank voor de reacties al zover, ik wist eigenlijk niet dat de AVR per bron als lip sync in te stellen was ik dacht dat dit een overall setting was. Ik ga eens experimenteren.

• Ruud2007
Rallye schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:14:
[...]

Zoals aangegeven word meestal 1/3 van boven aangeraden, zie https://www.coolblue.nl/advies/hoogte-bepalen-tv.html
Je hebt gelijk, ik heb me vergist. Hoewel ogen thv het midden van het scherm ook vaak wordt aangeraden. Blijft ook een kwestie van persoonlijke voorkeur.

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:19
Ik ben recent eigenaar geworden van de 55 inch C8, en er is 1 ding wat ik niet kan uitvogelen. Hoe kan ik met de magic remote naar het vorige kanaal? (Pre Channel).

Ik heb al aardig wat rondjes gegoogled maar heb het verlossende antwoord nog niet kunnen vinden :’(

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11 13:25
Ljsvv schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:03:
Dank voor de reacties al zover, ik wist eigenlijk niet dat de AVR per bron als lip sync in te stellen was ik dacht dat dit een overall setting was. Ik ga eens experimenteren.
Ik heb met mijn C7 ook laat van sync issues met de Ziggo Next + Dolby. Met Netflix ed. via de tv zelf kan je iig externe bronnen buiten de vergelijking houden

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
CrazyFool schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:41:
Ik ben recent eigenaar geworden van de 55 inch C8, en er is 1 ding wat ik niet kan uitvogelen. Hoe kan ik met de magic remote naar het vorige kanaal? (Pre Channel).

Ik heb al aardig wat rondjes gegoogled maar heb het verlossende antwoord nog niet kunnen vinden :’(
Met het knopje ‘back’?

Verwijderd

Ljsvv schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:03:
Kan niet opmaken of je een Next van Ziggo gebruikt, maar daar is idd een issue met lipsync. Als je de Next hebt is dit topic wellicht interessant:

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-08 23:00
Ik kreeg gisteren de C8 binnen. Helaas kan ik de LG afstandsbediening niet verbinden met mijn box (Arcadyan HMB2260 van KPN), andersom lukt het ook al niet.. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of wellicht mijn provider NLE maar bellen voor een nieuwe box? Ik lees dat de afstandsbediening het wel doet bij hun nieuwe box van Arris?

Verwijderd

Arsene schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:50:
Ik kreeg gisteren de C8 binnen. Helaas kan ik de LG afstandsbediening niet verbinden met mijn box (Arcadyan HMB2260 van KPN), andersom lukt het ook al niet.. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of wellicht mijn provider NLE maar bellen voor een nieuwe box? Ik lees dat de afstandsbediening het wel doet bij hun nieuwe box van Arris?
Lijkt er op dat die Arcadyan een exoot is. Wellicht dat de enige optie de Arris is.

Kwam wel dit tegen..

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Iemand heeft een USB gigabit ethernet adapter werkend gekregen op zijn LG C7. Ik heb hem zelf ook besteld om te testen op mijn C8.

https://www.reddit.com/r/...gigabit_ethernet_adapter/

Verwijderd

stimm schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:54:
Iemand heeft een USB gigabit ethernet adapter werkend gekregen op zijn LG C7. Ik heb hem zelf ook besteld om te testen op mijn C8.

Lijkt mij dat dat niet gaat werken. Er zullen toch drivers geïnstalleerd moeten worden.

TREIBERFREIE INSTALLATION mit systemeigener Treiberunterstützung in Chrome, Mac und Windows;

Frage: Kann ich diesen auch für meinen Fernseher nutzen (kein Lan-Anschluss)?
Antwort: Ich würde dies nicht vermuten.
Von Karsten Poggel am 10. Mai 2015
klares Nein den du brauchst Treiber und das geht Nicht
Von P. Maik am 10. Mai 2015
Nein

Maar als het je wel lukt horen we het graag
Von Martin am 10. Mai 2015

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53

Zou zeggen hou ons op de hoogte, nu ook wel erg nieuwsgierig hierna ! :>
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:10:
[...]

Lijkt mij dat dat niet gaat werken. Er zullen toch drivers geïnstalleerd moeten worden.

TREIBERFREIE INSTALLATION mit systemeigener Treiberunterstützung in Chrome, Mac und Windows;

Frage: Kann ich diesen auch für meinen Fernseher nutzen (kein Lan-Anschluss)?
Antwort: Ich würde dies nicht vermuten.
Von Karsten Poggel am 10. Mai 2015
klares Nein den du brauchst Treiber und das geht Nicht
Von P. Maik am 10. Mai 2015
Nein

Maar als het je wel lukt horen we het graag
Von Martin am 10. Mai 2015
Inderdaad nogal twijfelachtig.
De TV (WebOS) zou dan de USB drivers voor deze gigabit adapter in huis moeten hebben.

Maar ook al is dit zo wil dat nog niet zeggen dat alles sneller gaat.
Vergelijk het maar met een 8 baans snelweg.
Daar kunnen heel veel auto’s overheen maar als de snelweg ophoudt en verder gaat als een smal zandpad dan schiet het echt niet meer op.

• 418O2
  • Laatst online: 08:57
Als je het topic leest zie je dat het werkt

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:40:
[...]

De TV (WebOS) zou dan de USB drivers voor deze gigabit adapter in huis moeten hebben.
Exact

De drivers heeft dat ding dan wel onboard, maar alleen voor ChromeOS, Windows en Mac.

Maar goed, we horen het wel van @stimm

• stimm
Zat zelf te denken dat de onboard chip van de TV mogelijk geleverd is door realtek en daarom er een driver aanwezig is.

In de Reddit thread meld iemand anders ook dat het werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door stimm op 22-07-2019 08:03 ]

Verwijderd

stimm schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:02:
Zat zelf te denken dat de onboard chip van de TV mogelijk geleverd is door realtek en daarom er een driver aanwezig is.

Moet je eerlijk zeggen dat ik van huis uit redelijk sceptisch ben over dit soort dingen en vooral als in ene men gaat roepen het werkt, het werkt

Ik zie in dat topic geen enkel aantoonbaar bewijs dat het ook werkt. Hoe testen ze het, screenshots van de TV settings van het ethernet {hebben ze wifi en ethernet uitstaan} De foto die is geplaatst is laat een aansluiting zien waarbij de gele en groen led knipperen. Volgens mij moet dat bij een werkende verbinding gewoon groen/groen zijn.

Zie dit topic

Maar goed, wacht in spanning op jouw ervaring....
stimm schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:02:

Tjsa, als de TV toch al de juiste chipset aan boord had, dan had men ook gemakkelijk een vaste gigabit ethernet aansluiting kunnen inbouwen. De kosten daarvan zijn gering.
Er is dus een reden dat men hier niet voor gekozen heeft en wel dual band WiFi ondersteunt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:24:
Zijn er hier meer mensen waarbij de C8 (in het begin) een vreemde geur gaf? We hebben sinds een paar dagen de TV op onze slaapkamer hangen en sindsdien hangt er een muffe geur. Niet echt een brandlucht, maar meer een 'warm-plastic-verf' lucht. Beetje moeilijk te omschrijven.

edit: alle folie, ook aan de achterzijde, is eraf gehaald.
Bedenk mij net dat ik nooit meer teruggekoppeld heb hoe het met mijn 'geurprobleem' afgelopen is.

De C8 die ik had (met vreemde geur) is retour gegaan. Ik heb later een andere C8 ontvangen. Deze heeft het probleem niet. Geen vreemde lucht, geen tranende ogen en/of misselijkheid meer. Er was duidelijk iets aan de hand met het model wat retour is gegaan.

Iets heel anders: Heeft de C8 een instelling om de 'peak luminance' aan te passen? Was laatst bij een vriend met een Sony OLED en die had hier een instelling voor. Het gaat hier niet om de brightness of oled light, maar specifiek om de peak luminance. Vond het wel een handige setting. Daarmee kon je de 'pop' van met name HDR iets verminderen. Dat vindt mijn vrouw prettiger kijken.
OLED light wat omlaag zetten zal toch dicht in de buurt komen. Maar het hele punt van HDR is toch juist die maximale 'pop'? Ik ben in praktijk ook niet zo'n fan van die netvlies doorbrandende helderheden van HDR, dan zit je bij sfeerverlichting naar je scherm te kijken en moet je toch je zonnebril op. Het is m.i. vooral iets voor de showroom omdat het er zo lekker uit knalt, maar niet iets om een paar uur lang naar te kijken.

Welke setting gebruik je trouwens voor Dynamic Contrast? Als dat aan staat, zet het eens uit. Dit maakt donkere delen donkerder en heldere helderder.

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 23-07-2019 08:40 ]

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-11 21:18
Volgende week komt LG met de langverwachte AirPlay 2 update!

https://twitter.com/LG_Au...visie-airplay-2-update%2F

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-11 21:47
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:02:
Iets heel anders: Heeft de C8 een instelling om de 'peak luminance' aan te passen? Was laatst bij een vriend met een Sony OLED en die had hier een instelling voor. Het gaat hier niet om de brightness of oled light, maar specifiek om de peak luminance. Vond het wel een handige setting. Daarmee kon je de 'pop' van met name HDR iets verminderen. Dat vindt mijn vrouw prettiger kijken.
Op de E9 die ik voor Tweakers mocht testen zat in ieder geval wel een instelling voor 'peak brightness' die precies deed wat jij aangeeft. Zoals ook omschreven op de C9 review op FlatpanelsHD.com:
We are told that other small tweaks in the second-generation Alpha 9 include a modified saturation curve leading to less desaturation in colors at high luminance, and our measurements and viewing tests seem to support this but we cannot be sure without a 2018 LG OLED in side-by-side testing. In addition, LG has implemented a 'Peak brightness' setting that can turn off white boost (that starts from around 400 nits), if you like. The same setting option can be used to limit peak brightness if you feel that it is too high in a very dark viewing environment. Lastly, LG has fixed a bug in its look-up table that let to greenish tint on some skins colors.

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-11 19:35
Afgelopen weken georiënteerd voor een 55" TV van rond de 1000 euro. Hierin zijn mijn inzien de C8 of de E8 van LG de absolute winnaars op bijna alle vlakken en ik stond op het punt om een van beiden te gaan bestellen. Nu kreeg ik van een vriend te horen dat direct zonlicht op OLED TV's een absolute no go is. Aangezien de locatie waar de TV komt te staan onderhevig kan zijn aan direct zonlicht (wel te blokkeren met vitrage maar ook dat is licht doorlatend) moet ik nood gedwongen op zoek naar een alternatief. Nu vroeg ik mij af in welke richting het moet zoeken indien OLED geen optie is. Blijft alleen LCD over of zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor enige input.

Verwijderd

MrAelon schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:05:
... Nu vroeg ik mij af in welke richting het moet zoeken indien OLED geen optie is. Blijft alleen LCD over of zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor enige input.
Lijkt mij meer iets voor een apart topic. Uiteindelijk is dit het Oled ervaringen/discussie topic. En dat valt af voor je......Ergo.....

Maar als je idd je toestel de hele dag of dagdelen is de zon laat staan, is dat niet fijn voor het toestel.

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-11 19:35
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:13:
[...]

Lijkt mij meer iets voor een apart topic. Uiteindelijk is dit het Oled ervaringen/discussie topic. En dat valt af voor je......Ergo.....

Maar als je idd je toestel de hele dag of dagdelen is de zon laat staan, is dat niet fijn voor het toestel.
Heb het hier geplaatst daar ik wel gecharmeerd ben van LG en omdat er hier allicht kopers zijn welke eenzelfde afweging hebben moeten maken. Maar mocht dit niet de juiste plek zijn schop ik m'n reactie wel in een apart topic.

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
<mag verwijderd worden>

[ Voor 99% gewijzigd door Cannoli op 23-07-2019 13:51 ]

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:43:
[...]

Op de E9 die ik voor Tweakers mocht testen zat in ieder geval wel een instelling voor 'peak brightness' die precies deed wat jij aangeeft. Zoals ook omschreven op de C9 review op FlatpanelsHD.com:

[...]
Ah kijk, dat is precies de instelling die ik bedoel. Dan zit die dus niet op de C8, jammer. Veel mensen kan de 'pop' bij HDR niet sterk genoeg, maar in een donkere kamer vindt mijn vrouw het soms wat te veel van het goede. Ik begrijp dat wel. Als ik wat moe ben mag het van mij ook wel een beetje minder. Dan maar eens aan de gang met bias lighting.

• MaakmeGek
  • Laatst online: 10-11 11:57

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

MrAelon schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:16:
[...]

Heb het hier geplaatst daar ik wel gecharmeerd ben van LG en omdat er hier allicht kopers zijn welke eenzelfde afweging hebben moeten maken. Maar mocht dit niet de juiste plek zijn schop ik m'n reactie wel in een apart topic.
Hangt ervanaf hoeveel licht je vitrage door laat, kijk vol in de zon is geen goed idee maar als de vitrage dit al een heel stuk afzwakt dan zie ik niet in waarom het niet zou kunnen.

Ik heb zelf een C7 en die staat tot ongeveer 11 's ochtends in de zon. Normaal laat ik dan de rolgordijnen nog eventjes laag tot die tijd, maar de keren dat ik of mijn vriendin dit zijn vergeten, heb ik eigenlijk nog geen rare donkere vlekken gezien op mijn C7. Ik weet niet hoe gevoelig de nieuwere OLED's hier in zijn.

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een vraag specifiek voor C9 gebruikers.

Sinds enkele dagen deze TV in huis. Mijn Dune mediaplayer speelt geen 2160p UHD HDR TrueHD DTS-HD af. Ik kan wel via de ingebouwde mediaplayer van de C9 HDR streamen. Mijn Marantz NR 1508 is op de TV aangesloten via HDMI 2 die eARC ondersteunt. Toch wordt de audio aan de Marantz alleen in stereo doorgegeven en niet in TrueHD DTS-HD.

Hebben meer gebruikers hier ervaringen mee?
Kan het aan de HDMI kabel liggen of aan de Marantz?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Nerdwebber https://marantz-uk.custhe...rc-%2F-earc-compatibility

Note that new hardware is required for eARC. Therefore, older AV receivers cannot be updated to receive eARC feature. On the other hand, all Marantz AV receivers featuring eARC will be backward compatible to ARC.

https://nl.hardware.info/...-twee-slanke-av-receivers

De NR1710 ondersteunt earc (enhanced audio return channel) voor de transmissie van verliesvrije en object-georiënteerde audio, zoals Dolby TrueHD en Dolby Atmos.

[ Voor 83% gewijzigd door hardware-lover op 24-07-2019 12:14 ]

Testing, one, two ...

• Spacey1989
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

Ik had dat verhaal van de adapter ook gevonden en voor 11 euro wilde ik wel proberen om het grootste nadeel van deze TV op te lossen.

Gister is de adapter binnen gekomen en heb ik hem aangesloten. Na het uitzetten van de Wifi (ethernet was sowieso al niet aangesloten) werkte het netwerk nog steeds.

Vreemd gedrag bij een speedtest(.net) liet zien dat de download vergelijkbaar was als met de Wifi (oftwel rond de 120-140 mbps), maar de upload was significant hoger (lees: bijna 300mbps).

Met gemende gevoelens de Plex server aangeslingerd en het werkt zoals het moet. Ik kan nu 4k HDR films (60+ GB files) zonder problemen streamen (met de Xplay app, standaard plex niet geprobeerd). Bij het initiaal opstarten van de film nog een paar tellen aan bufferen nodig, maar als ik ergens in de film klik op een nieuw tijdstip, kost dit een seconde voordat hij weer doorspeelt.

Zal later deze week nog eens kijken via Unify of hij kan tracken wat voor bandbreedte er geslurpt wordt.
MrAelon schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:05:
Afgelopen weken georiënteerd voor een 55" TV van rond de 1000 euro. Hierin zijn mijn inzien de C8 of de E8 van LG de absolute winnaars op bijna alle vlakken en ik stond op het punt om een van beiden te gaan bestellen. Nu kreeg ik van een vriend te horen dat direct zonlicht op OLED TV's een absolute no go is. Aangezien de locatie waar de TV komt te staan onderhevig kan zijn aan direct zonlicht (wel te blokkeren met vitrage maar ook dat is licht doorlatend) moet ik nood gedwongen op zoek naar een alternatief. Nu vroeg ik mij af in welke richting het moet zoeken indien OLED geen optie is. Blijft alleen LCD over of zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor enige input.
Licht is het probleem niet, direct zonlicht wel.
Dit geldt voor iedere TV of het nu een OLED is of LCD.
Gebruik dus je zonwering want daar is deze ook voor bedoeld.
Beter nog, plaats je TV op een plek in de kamer waar geen direct zonlicht op kan vallen.
De meeste kamers hebben geen ramen rondom.
Spacey1989 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:20:
[...]

Ik had dat verhaal van de adapter ook gevonden en voor 11 euro wilde ik wel proberen om het grootste nadeel van deze TV op te lossen.

Gister is de adapter binnen gekomen en heb ik hem aangesloten. Na het uitzetten van de Wifi (ethernet was sowieso al niet aangesloten) werkte het netwerk nog steeds.

Vreemd gedrag bij een speedtest(.net) liet zien dat de download vergelijkbaar was als met de Wifi (oftwel rond de 120-140 mbps), maar de upload was significant hoger (lees: bijna 300mbps).

Met gemende gevoelens de Plex server aangeslingerd en het werkt zoals het moet. Ik kan nu 4k HDR films (60+ GB files) zonder problemen streamen (met de Xplay app, standaard plex niet geprobeerd). Bij het initiaal opstarten van de film nog een paar tellen aan bufferen nodig, maar als ik ergens in de film klik op een nieuw tijdstip, kost dit een seconde voordat hij weer doorspeelt.

Zal later deze week nog eens kijken via Unify of hij kan tracken wat voor bandbreedte er geslurpt wordt.
Grappig, ik had echt niet verwacht dat dit zou gaan werken. ;)
Nou ja, het is in ieder geval een alternatief voor mensen die problemen hebben met WiFi maar wel een vaste netwerkaansluiting willen gebruiken.

• Spacey1989
  • Nu online
Niet alleen problemen met wifi, ik had voor het aansluiten nog een speedtest gedaan met mijn wifi en die haalde stabiel 120+ mbps, met uitschieters tot 180+, maar een 4k film draaien wilde die gewoon niet.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
@Spacey1989 Dit is wel vreemd. Ik stream 4k films met een 130-140mbit wifi connectie zonder problemen via xplay, ook de "beruchte" Lucy. Mocht ik issues krijgen met een toekomstige router oid dan weet ik iig een alternatieve oplossing nu. Dank!

• Nerdwebber
  • Laatst online: 30-01-2024
@hardware-lover

Jammer. Ben wel benieuwd of er C9 gebruikers zijn die al hebben getest of eARC in de combinatie C9/NR1710 of een andere receiver werkt.

Ik neem aan dat TrueHD DTS-HD-geluid met een mediaplayer die 4K HDR ondersteund wel goed gaat via de NR1508/C9.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nerdwebber schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:40:
@hardware-lover

Jammer. Ben wel benieuwd of er C9 gebruikers zijn die al hebben getest of eARC in de combinatie C9/NR1710 of een andere receiver werkt.

Ik neem aan dat TrueHD DTS-HD-geluid met een mediaplayer die 4K HDR ondersteund wel goed gaat via de NR1508/C9.
Ik neem aan dat die mediaspeler via HDMI rechtstreeks naar de NR1508 zal gaan, en dat zal dan prima (kunnen) werken, op video én audio gebied.

Testing, one, two ...

• 4tune
  • Laatst online: 01-11 17:09
[...]

Ik heb ook dat ding meteen besteld na het lezen van het Reddit topic. Ik kan je bevindingen bevestigen. Een speedtest laat nou niet meteen bijzondere waarden zien, maar afspelen van HDR remux bestanden van > 60 GB gaat probleemloos. Ik heb dat getest met Serviio en de standaard LG player.

• stimm
@Spacey1989 en @4tune goed om te lezen!
Welk model LG hebben jullie?

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Geen idee of dit het juiste topic voor dit onderwerp is maar ik twijfel sterk tussen de 55" of 65" LG C8. Afstand van de bank tot de muur is ongeveer 4,5meter. Wat zouden jullie adviseren?

• JustVodka
Nerdwebber schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:54:
Ik heb een vraag specifiek voor C9 gebruikers.

Sinds enkele dagen deze TV in huis. Mijn Dune mediaplayer speelt geen 2160p UHD HDR TrueHD DTS-HD af. Ik kan wel via de ingebouwde mediaplayer van de C9 HDR streamen. Mijn Marantz NR 1508 is op de TV aangesloten via HDMI 2 die eARC ondersteunt. Toch wordt de audio aan de Marantz alleen in stereo doorgegeven en niet in TrueHD DTS-HD.

Hebben meer gebruikers hier ervaringen mee?
Kan het aan de HDMI kabel liggen of aan de Marantz?
Mijn Onkyo receiver ondersteunt geen 4k en geen eARC helaas en op dit moment wil ik nog geen receiver kopen. Dus heb ik dit opgelost door een HDFury Vertex van hdfury.eu (moet ook werken met de integral 2) te gebruiken. Op hdfury.com is meer info te vinden, maar hdfury.eu verzend gewoon vanuit NL.
En in mijn geval de NVidia Shield aan een van de twee HDfury Vertex inputs en een output aan m'n Onkyo receiver. (Vertex scaled down naar 1080p met hdcp 1.4 maar gooit alle audio ongemoeid door) en andere out van Vertex naar m'n LG C9 waar de Vertex het 4k HDR signaal direct doorstuurd met HDCP 2.2.
Tip om Vertex met zowel hdcp 1.4 als hdcp 2.2 te kunnen laten werken moet je een bepaalde knoppen combinatie gebruiken en Vertex herstarten.

Ik ben er erg blij mee. Want ik wil pas een nieuwe receiver kopen wanneer er receivers zijn met hdmi 2.1 want ik hoop met een nieuwe ook een poos te kunnen doen.

• JustVodka
asdf25 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:59:
Geen idee of dit het juiste topic voor dit onderwerp is maar ik twijfel sterk tussen de 55" of 65" LG C8. Afstand van de bank tot de muur is ongeveer 4,5meter. Wat zouden jullie adviseren?
Ik kijk op kleine 3m en 65" vind ik niet te groot, past nog steeds in 1 blikveld. Maar wat is wel/niet te groot is altijd persoonlijk.
Als je de ruimte hebt en het geld er voor over hebt, zou ik voor 65 gaan.

Verwijderd

[...]

Ik kan nu 4k HDR films (60+ GB files) zonder problemen streamen

.
Kan be-amen dat er idd winst zit met die adapter. Kom ook op een downstream van ongeveer 140Mbps. Upstream rond de 50Mbps. Bij een 750/750 Mbps van T-mobile

Het streamen van een 4K HDR met een hoge bitrate zal idd wat beter gaan [ Trouwens de grote van de file 60+GB is in mijn optiek niet spannend. Het gaat om de bitrate waarmee er gestreamd wordt]

Dat ding ook aan mijn laptop gehangen. Uiteraard werkt dat ook en daar haal ik in tegenstelling tot mijn PC ook geen 750/750, rond de 300/300Mbps. Denk dat dat te maken heeft met de chipsets.

Kennelijk heeft WebOS dus wel de drivers voor deze adapter. Maar zal de snelheid niet veel sneller worden dan die +/- 140Mbps.

Kortom: Het werkt dus wel...[C8]
Zo groot mogelijk als je er ruimte voor hebt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2019 19:45 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

4tune schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:23:
[...]
Ik heb ook dat ding meteen besteld na het lezen van het Reddit topic. Ik kan je bevindingen bevestigen. Een speedtest laat nou niet meteen bijzondere waarden zien, maar afspelen van HDR remux bestanden van > 60 GB gaat probleemloos. Ik heb dat getest met Serviio en de standaard LG player.
Hier ligt ie eveneens in huis, voor het luttele bedrag kon ik het niet laten om te zien wat ie zou doen op een ouder type Oled TV (950V, model 2015, WebOS 2.0). De adapter (geplaatst in de USB3 poort), krijgt een werkend netwerksignaal voor elkaar, ik zie de TV met een geldig IP-adres in mijn router tevoorschijn komen, pingen lukt eveneens. Maar mijn type TV kan er verder geen chocolade van maken, dus een bruikbare netwerkverbinding is er voor deze TV niet.

Testing, one, two ...

• G.Bergmans
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06-2024
Hallo LG OLED enthousiastelingen is er al iemand geweest die met een WISA USB dongle van LG/SUMMIT heeft gewerkt voor draadloze geluids overdracht?
Ik heb 4 draadloze boxen van B&O die ik op een C9 wil aansluiten. Wil eerst weten of het werkt voor dat ik een TV koop.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:38
Zou zeker 65” pakken. Wij zitten ook op 4 - 4,5m afstand en kochten 5,5 jaar geleden een 65” LED, had ik destijds wat overtuigingskracht voor nodig richting mijn vriendin. Inmiddels een 65” OLED, we wilden beiden absoluut weer 65”. 75” zou zelfs kunnen en bij ons ook passen, maar vinden we in het interieur gewoon niet mooi en ook iets teveel van het goede. 65” vinden wij dus perfect.

5 jaar geleden waren we bijna de enige met dit formaat en ‘schaamden’ we onszelf soms als er mensen over de vloer kwamen. Kregen er ook altijd opmerkingen, vragen, bewondering over. Inmiddels is 55 de standaard en 65 ook doodnormaal :)

• 4tune
  • Laatst online: 01-11 17:09
stimm schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:50:
B8

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Dank voor alle reacties, dat wordt dan de 65". Wat voor soundbar/ homecinema set adviseren jullie erbij? Ik neig zelf naar de heos hs2. Of kan ik beter voor de losse Heos bar gaan die ik later eventueel nog kan upgraden met speakers? Benieuwd naar jullie ervaringen met een van deze sets.

[ Voor 9% gewijzigd door asdf25 op 24-07-2019 21:06 ]

asdf25 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:05:
Dank voor alle reacties, dat wordt dan de 65". Wat voor soundbar/ homecinema set adviseren jullie erbij? Ik neig zelf naar de heos hs2. Of kan ik beter voor de losse Heos bar gaan die ik later eventueel nog kan upgraden met speakers? Benieuwd naar jullie ervaringen met een van deze sets.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wellicht is de LG soundbar iets voor je.
Prijs is nu €399.
Gaat om het 2018 model vandaar de relatief lage prijs.
Deze set is ook uit te breiden met twee achter luidsprekers.
Dat kan misschien bij de HEOS ook wel.

pricewatch: LG SK10Y

• Spacey1989
  • Nu online
stimm schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:50:
Ik heb de C9

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-11 15:31

Mfpower

In dubio

Ik heb zojuist de C8 gerevert naar firmware 4.10.20 aangezien ik niet naar de 5.x serie kan upgraden. Wat heb ik dat mooie beeld gemist, prachtig detail en Dolby Vision komt weer mooi naar voren, zonder black crush. Weer helemaal blij :) Voorlopig maar laten staan totdat de 5 serie OTA komt. Weet iemand trouwens of de black crush ook voor HDR/DV gefixt is in de 5.x firmware?

• Ljsvv
Nice, overigens vind ik wel dat die OTA 5.x.x. update lang op zich laat wachten....

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Is er eigenlijk een manier om die update melding uit te schakelen? Ik krijg continu de melding om een update uit te voeren maar aangezien alles nu perfect werkt heb ik weinig zin om de firmware te updaten maar continu die melding bij het opstarten van de tv begint ook m'n keel uit te komen :x

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-11 15:31

Mfpower

In dubio

Simon Shipperd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:59:
Is er eigenlijk een manier om die update melding uit te schakelen? Ik krijg continu de melding om een update uit te voeren maar aangezien alles nu perfect werkt heb ik weinig zin om de firmware te updaten maar continu die melding bij het opstarten van de tv begint ook m'n keel uit te komen :x
Ja Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ik ben aan het kijken welke ik ervan in m'n router kan stoppen (gebruik geen pihole)

Edit: Deze twee domeinen blokkeren zorgen ervoor dat de tv niet update:
code:
1
2
nsu.lge.com
su.lge.com

[ Voor 9% gewijzigd door Mfpower op 25-07-2019 16:18 ]

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:23
Ik heb vandaag firmware 5.10.10 (zat op 4.10.65) aangeboden gekregen op mijn OLED55B8PLA. Iemand toevallig release notes?

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:39
boswei schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:06:
Ik heb vandaag firmware 5.10.10 (zat op 4.10.65) aangeboden gekregen op mijn OLED55B8PLA. Iemand toevallig release notes?
Het enige wat ik kon vinden: https://www.reddit.com/r/...irmware_051010_available/

Er lijkt nog niets te staan op de LG site.

• Stephan1963
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-10 10:33
Ik wil bij de Cashback van LG Oled TV wel wat kwijt.

10 mei de LG tv 55C9PLA uit 2019 gekocht voor € 2499.00
Deze prijs was overal het zelfde , bv bij Bol.com bij Coolblue, Mediamarkt, Platte TV.nl, enz.
Net of het afgesproken of opgelegd is door de fabrikant, dit vindt ik vreemd!!, waar we vrijemarkt gebleven?
Om het bedrag van € 200.00 te krijgen, moet een account aanmaken, produkt registeren, account bevestigen, een brief downloaden, invullen een code uit dozen knippen, de brief opsturen met bewijs, voor € 8.45.
Hier ben je wel een dik uur mee bezig.
Als je aanvraag goedgekeurd wordt per mail, moet je lang op je geld wachten, dan krijg je pas 8 weken later je geld. (geld op de bank 24 mei)
De service vindt ik dit heel slecht, de prijsafspraken en alle handelingen, plus lang op je geld moeten wachten.

Stephan

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:23
SlasZ schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:19:
[...]

Het enige wat ik kon vinden: https://www.reddit.com/r/...irmware_051010_available/

Er lijkt nog niets te staan op de LG site.
Bedankt voor je reactie! Ik had zelf ook al even gegoogled, daar kwam ik die info ook tegen. Lijkt vooral bugfixes, lijkt helaas geen airplay2 update of webOS 4.5 update. Zou ook tegenstrijdig zijn van LG, ze zullen ongetwijfeld (commercieel perspectief) eerst rustig de 2019 modellen van die update voorzien.
Als je kijkt naar het firmware nummer 4.10.65 naar 5.10.10 dan lijkt het wel een behoorlijke update (een volledig versienummer hoger) maar ik weet niet of dat veel betekent. Ik ben nog niet zo heel ervaren met LG firmware nummering, ik heb de tv nog niet zo lang.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Stephan1963 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:20:

Deze prijs was overal het zelfde , bv bij Bol.com bij Coolblue, Mediamarkt, Platte TV.nl, enz.
Net of het afgesproken of opgelegd is door de fabrikant, dit vindt ik vreemd!!, waar we vrijemarkt gebleven?
Om het bedrag van € 200.00 te krijgen, moet een account aanmaken, produkt registeren, account bevestigen, een brief downloaden, invullen een code uit dozen knippen, de brief opsturen met bewijs, voor € 8.45.
Als je aanvraag goedgekeurd wordt per mail, moet je lang op je geld wachten, dan krijg je pas 8 weken later je geld. (geld op de bank 24 mei)
De service vindt ik dit heel slecht, de prijsafspraken en alle handelingen, plus lang op je geld moeten wachten.

Stephan
Hoi Stephan,

Welkom op het forum van Tweakers en gefeliciteerd met je C9 :) Vervelend dat je de procedure die rond de cashback als heel slecht ervaart. Als ik kijk naar je post vind ik zelf dat je niet echt lang hoeft te wachten als je op 10 Mei je tv koopt en volgens jou het geld op 24 Mei op je rekening hebt ;)

• MilesD.
  • Laatst online: 09:29
Vandaag ook op de E7 wederom nwe firmware 5.80.35

Verwijderd

Stephan
Voor €8,45 en een uurtje werk €200,= cashen?! Kan slechter

• alan_smithee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-02 20:08
ik kreeg vandaag update 03.60.19 aangeboden op mijn C9 maar Airplay en Homekit is nog niet te vinden. De LG klantenservice meld:

Het wordt gefaseerd uitgevoerd. Vanaf vandaag start de eerste fase, tegen het eind van de volgende week zou iedereen moeten zijn voorzien.

Als ik het goed begrijp komt er dus nog een update aan.

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-10 21:30
alan_smithee schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:44:
ik kreeg vandaag update 03.60.19 aangeboden op mijn C9 maar Airplay en Homekit is nog niet te vinden. De LG klantenservice meld:

Het wordt gefaseerd uitgevoerd. Vanaf vandaag start de eerste fase, tegen het eind van de volgende week zou iedereen moeten zijn voorzien.

Oké. Ik had de update ook binnen. Maar kon het ook al niet vinden. Even wachten dus nog.

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-11 19:30

Insidious

Professionele amateur

alan_smithee schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:44:

Ik snap er ook effe niks van. Versie 3.60.19 is niet de AirPlay 2 / HomeKit update?
Ik kan het in ieder geval niet vinden. iOS geüpdate naar 12.4.

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22

Stephan
Dus dat jij binnen 2 weken 200 euro van een multinational teruggestort krijgt vind jij slechte service? Het lijkt me trouwens redelijk logisch dat je enkele stappen moet doorlopen op 200 euro terug te krijgen.

Geen idee hoe jij trouwens meer dan 8 euro hebt uitgegeven? Ik heb 2 postzegels moeten gebruiken, that's it.

Het probleem lijkt me hier vooral bij de klant te liggen en niet bij LG.

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-11 21:05
Simon Shipperd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:36:
[...]

Het probleem lijkt me hier vooral bij de klant te liggen en niet bij LG.
Sterker nog, deze klant had zeker 450 euro kunnen besparen op zijn 55c9 als hij iets meer onderzoek had gedaan naar prijzen. Of een 65c9 kunnen kopen.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:50

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Stephan1963 Als je na 4 maanden en een berg gezeur je cashback nog niet hebt, dan heb je reden tot klagen vind ik persoonlijk. Zo te zien is het bij jou best aardig verlopen. En prijsafspraken: winkels kijken naar elkaar en ja, soms worden er ook prijsafspraken gemaakt. Net zoals Gazelle fietsen die overal hetzelfde kosten.

Nu je toch een account hebt aangemaakt op Tweakers: Ben je wel blij verder met de TV zelf?

[ Voor 6% gewijzigd door Joepla op 25-07-2019 20:43 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Pagina: 1 ... 208 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.