• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:21
Gast1981 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:52:
[...]

Hiero net 2 dagen een nieuwe 65C8 in de kamer.
Standje "Levendig" vond ik echt niet te doen, de kleuren schreeuwden van het scherm 8)
Dus hoe dat bij jou dan 'flets' kan overkomen, terwijl het de helderste setting is, geen idee...
Door heel veel lichtinval in je kamer bijvoorbeeld. Of doordat je altijd een LCD-tv gewend bent geweest welke op dynamisch heeft gestaan.

Ik zit zelf nog enorm in dubio: OLED of QLED. Mijn tv hangt haast naar een 3,5 meter pui (2 grote ramen en 2 openslaande tuindeuren). Buiten het feit dat er rechtstreeks zonlicht op kan komen, blijft de filter op sommige QLED's gewoon een stuk beter. Erg lastig om deze situatie na te bootsen en een keuze te maken op basis van ervaring.

1 op 1 beeld vergelijking is een dikke plus voor OLED. Maar als ik dan elke dag een parasol op moet laten staan om te voorkomen dat er zonlicht opkomt, zie ik niet echt zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-07-2019 17:06 ]

Nyarlathotep schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:20:
OK.... De HDMI kabels van RUConnected die op dit forum werden aangeraden, zijn dus waardeloos.

Ik heb de kabels getest op mijn Denon receiver (soort service menu). En de test faalde bij 4K60. En dit terwijl de kabels werden verkocht als high speed HDMI2.0b compliant kabels. Dus niet!

Een HDMI kabel van de Action van, jawel, 1 euro 79 deed het probleemloos. En mijn issue met af en toe geen beeld vanaf mijn 4K UHD speler is opgelost. Ook oudere HDMI kabels die ik nog had liggen blijken de volle bandbreedte wél aan te kunnen.

Zo dus maar een mail sturen naar RUConnected, dat ik mijn geld terug wil. Ook al zijn ze in februari vorig jaar gekocht.
Aha, dus toch een brakke HDMI kabel? :?
Blijft inderdaad merkwaardig dat goedkope Action kabels wel goed werken, ik heb dit al vaker gehoord.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-12 21:13
Monda schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:41:
[...]

Haha echt? Ik vind het totaal niet te fel. Of er is iets met het paneel aan de hand... Maar dat zal ik nooit zeker weten zonder vergelijken. Ik heb trouwens voor gewoon tv kijken wel wat meer terug geschroefde instellingen.

De verzadigde instellingen gebruik ik voor gamen en Netflix/YouTube met hdr beelden.
Gamen snap ik wel. Afhangende van de game is de realiteit sowieso verder te zoeken en is er feitelijk ook geen sprake van een goede kleuren referentie :)

Anyway, ik zal morgen zelf even kijken.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-12 21:13
StealthyPeanut schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:58:
[...]

Door heel veel lichtinval in je kamer bijvoorbeeld. Of doordat je altijd een LCD-tv gewend bent geweest welke op dynamisch heeft gestaan.

Ik zit zelf nog enorm in dubio: OLED of QLED. Mijn tv hangt haast naar een 3,5 meter pui (2 grote ramen en 2 openslaande tuindeuren). Buiten het feit dat er rechtstreeks zonlicht op kan komen, blijft de filter op sommige QLED's gewoon een stuk beter. Erg lastig om deze situatie na te bootsen en een keuze te maken op basis van ervaring.

1 op 1 beeld vergelijking is een dikke plus voor OLED. Maar als ik dan elke dag een parasol op moet laten staan om te voorkomen dat er zonlicht opkomt, zie ik niet echt zitten.
Als je met dergelijk glasoppervlak tv wilt kijken zonder jaloezie, vitrage of gordijn, dan zou ik voor de QLED gaan. OLED kan een stuk helderder dan plasma vroeger (weet ik nu uit ervaring), maar het heeft z'n grenzen. En volgens mij zijn de 2019 QLED modellen behoorlijk goed.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:40
Direct zonlicht is een nogo bij oled

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 17:14
Mijn 65c8 staat naast een schuifpui van 6meter op zuidwest. Op momenten dat de zon schijnt wil je je zonnescherm of gordijnen wel uit doen. Anders bak je zelf ook weg.. Zie het probleem niet zo, anders tegen einde garantie gewoon een belletje naar LG. Komop zeg als ik een tv koop van 1800+ verwacht ik dat hij gewoon in normale omstandigheid kan functioneren. Mensen die dit geld uit geven wonen niet vaak in een donkerhol hoor.
Practics schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:57:
Mijn 65c8 staat naast een schuifpui van 6meter op zuidwest. Op momenten dat de zon schijnt wil je je zonnescherm of gordijnen wel uit doen. Anders bak je zelf ook weg.. Zie het probleem niet zo, anders tegen einde garantie gewoon een belletje naar LG. Komop zeg als ik een tv koop van 1800+ verwacht ik dat hij gewoon in normale omstandigheid kan functioneren. Mensen die dit geld uit geven wonen niet vaak in een donkerhol hoor.
Direct zonlicht is niet goed.
Staat ook in de gebruiksaanwijzing.
Bij voorkeur dus zonwering gebruiken of je TV op een andere plek in de kamer ophangen.

LG gebruiksaanwijzing

• Maveee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-02 22:16
Gisteren de LG OLED 65C8PLA in huis gehaald.
Vond eerst de TV veel te donker, dit was echter de eco setting die ik snel gedisabled heb.
Echter nog een paar vragen:

- Hoe test ik mijn TV op defecten? (dode pixels,...)
- Hoe verberg je die infoknoppen in het scherm hieronder: back, delete, voice search (dit was in de youtube app)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UKINKZm.jpg

- Zijn er algemene tips om de levensduur te optimaliseren (qua onderhoud bijvoorbeeld)
- Andere algemene tips

• ADK9
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-01-2021
Probeer eerst onderstaande twee tests uit te voeren met zo min mogelijk (geen) andere lichtbronnen.

Vertical banding test

Grey uniformity test
Maveee schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:34:
Gisteren de LG OLED 65C8PLA in huis gehaald.
Vond eerst de TV veel te donker, dit was echter de eco setting die ik snel gedisabled heb.
Echter nog een paar vragen:

- Hoe test ik mijn TV op defecten? (dode pixels,...)
- Hoe verberg je die infoknoppen in het scherm hieronder: back, delete, voice search (dit was in de youtube app)

[Afbeelding]

- Zijn er algemene tips om de levensduur te optimaliseren (qua onderhoud bijvoorbeeld)
- Andere algemene tips

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:48
ADK9 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:16:
Probeer eerst onderstaande twee tests uit te voeren met zo min mogelijk (geen) andere lichtbronnen.

Vertical banding test

Grey uniformity test

[...]
Zou op een toestel dat pas één dag oud is deze tests niet gaan loslaten. Banding en uniformity zijn pas na zo'n 100 uur echt te beoordelen. Kijk eerst eens goed of je rare dingen ziet in normale content en ga niet op dag 2 al zoeken naar dingen die je bij normaal gebruik niet ziet. Een pixeltest (YT) kun je wel doen. Maar: ga vooral genieten van je TV!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:07

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Ruud2007 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:37:
[...]

Zou op een toestel dat pas één dag oud is deze tests niet gaan loslaten. Banding en uniformity zijn pas na zo'n 100 uur echt te beoordelen. Kijk eerst eens goed of je rare dingen ziet in normale content en ga niet op dag 2 al zoeken naar dingen die je bij normaal gebruik niet ziet. Een pixeltest (YT) kun je wel doen. Maar: ga vooral genieten van je TV!
Ik snap dat ook niet dat mensen direct op zoek gaan naar dingen die er mis kunnen zijn. Zo vind je wel heel snel iets wat niet helemaal klopt en dan heb je het al voor jezelf verpest. Ik zou eigenlijk gewoon pas gaan zoeken wanneer je bij normaal gebruik iets raars opvalt. Want wanneer je geen rare dingen ziet bij normaal gebruik, dan is er in principe toch niets aan de hand, omdat het er niet is of niet opvalt.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-12 12:00
MaakmeGek schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:55:
[...]

Ik snap dat ook niet dat mensen direct op zoek gaan naar dingen die er mis kunnen zijn. Zo vind je wel heel snel iets wat niet helemaal klopt en dan heb je het al voor jezelf verpest. Ik zou eigenlijk gewoon pas gaan zoeken wanneer je bij normaal gebruik iets raars opvalt. Want wanneer je geen rare dingen ziet bij normaal gebruik, dan is er in principe toch niets aan de hand, omdat het er niet is of niet opvalt.
Stel dat de tv iets heeft en je wacht tot na de retour periode op het na te zien, dan begint de miserie met LG dat het binnen specificaties is.

Geloof mij maar dat je juist wel best zo’n zaken snel nakijkt.

Na 50u krijg je al een goed beeld op banding.

maar tinting is een ramp!

Ik wil niet afhangen van LG hun klantenservice want die is werkelijk slecht.
Dat hun producten slechte QC hebben is geweten maar in combinatie met hun hilarische slechte ondersteuning dient men de retour periode te benutten.

[ Voor 12% gewijzigd door Light21M op 16-07-2019 09:24 ]

MaakmeGek schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:55:
[...]

Inderdaad, niet echt zinvol.
Je kunt hooguit een test doen op dode of heldere pixels omdat je dan bij problemen je TV meteen kunt laten omruilen.
Verder de adviezen volgen vwb instellingen van RTINGS.
Afhankelijk welke oude TV je had zul je moeten wennen aan het beeld.
De gewenning kost meer moeite als je vanaf een LCD komt dan vanaf een plasma.

• MaakmeGek
  • Laatst online: 06:07

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Light21M schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:17:
[...]

Stel dat de tv iets heeft en je wacht tot na de retour periode op het na te zien, dan begint de miserie met LG dat het binnen specificaties is.

maar tinting is een ramp
Ja maar dat is het, als het echt erg is dan valt het wel op bij normaal gebruik. Valt het niet op dan heb je er zelf geen last van of het is niet aanwezig. Waarom zou je het dan gaan opzoeken?

Ik bedoel, ik heb mijn C7 nu iets langer dan 1,5 jaar en in die 1,5 jaar is mij niets opgemerkt, maar ik durf te wedden dat als ik nu allemaal testjes ga doen, dat ik vast van alles ga vinden en dan heb ik het voor mezelf verpest terwijl ik al die tijd er in principe geen last van heb gehad. Waarom zou ik dat dan gaan doen? You can't unsee what you've seen.

[ Voor 23% gewijzigd door MaakmeGek op 16-07-2019 09:32 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:51
Light21M schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:17:
[...]

maar tinting is een ramp!

Ik wil niet afhangen van LG hun klantenservice want die is werkelijk slecht.
Dat hun producten slechte QC hebben is geweten maar in combinatie met hun hilarische slechte ondersteuning dient men de retour periode te benutten.
Dat jij al je LG producten nog niet verbrandt hebt is me echt een raadsel, elke dag lijkt je haat voor LG groter te worden :)

• Light21M
Wren schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:26:
[...]

Dat jij al je LG producten nog niet verbrandt hebt is me echt een raadsel, elke dag lijkt je haat voor LG groter te worden :)
Ik ben heus niet alleen.

https://nl.trustpilot.com/review/www.lg.com

• Wren
Ja, en daar komt dat eeuwenoude argument dat men niet de enige is. Dat krijg je als een merk veel producten verkoopt, klagende klanten laten zich nu eenmaal vaker horen etc .

• Light21M
Wren schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:30:
[...]

Ja, en daar komt dat eeuwenoude argument dat men niet de enige is. Dat krijg je als een merk veel producten verkoopt, klagende klanten laten zich nu eenmaal vaker horen etc .
Als je als partij niet voor uw fouten uitkomt heb ik daar een probleem mee, iedereen maakt fouten maar los ze dan op. Alhoewel ze graag defecte tvs shippen naar winkels.

Microsoft is bv een bedrijf die wel goede service levert bij een defecte surface pro 4 die ruilden ze om tot het goed was!

Ik verwacht heus geen perfectie alhoewel mijn 55b8 wel zeer goed is

65 inch modellen met roze vlekken in zand of gele banden bij een film zijn om te kotsen.

Leuk als je zo een duur toestel hebt en het beeld is gelijk een regenboog bij games.

Ze zouden beter een wet maken dat defecten worden afgetrokken van de prijs als ze niet op voorhand vermeld worden, kzou ze gratis hebben!

[ Voor 29% gewijzigd door Light21M op 16-07-2019 09:39 ]

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Light21M schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:33:
[...]

Als je als partij niet voor uw fouten uitkomt heb ik daar een probleem mee, iedereen maakt fouten maar los ze dan op. Alhoewel ze graag defecte tvs shippen naar winkels.

Microsoft is bv een bedrijf die wel goede service levert bij een defecte surface pro 4 die ruilden ze om tot het goed was!

Ik verwacht heus geen perfectie alhoewel mijn 55b8 wel zeer goed is

65 inch modellen met roze vlekken in zand of gele banden bij een film zijn om te kotsen.

Leuk als je zo een duur toestel hebt en het beeld is gelijk een regenboog bij games.

Ze zouden beter een wet maken dat defecten worden afgetrokken van de prijs als ze niet op voorhand vermeld worden, kzou ze gratis hebben!
Waar haal je dat toch vandaan? Mijn LG65C8 is gewoon perfect.
0% last van ook maar iets wat jij noemt, gewoon simpelweg het beste, meest strakke beeld wat ik ooit heb gezien!
Wren schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:30:
[...]

Reviews zijn meer een klachten site geworden.
De duizenden klanten die wèl tevreden zijn plaatsen hun ervaringen niet.
Zoals met alles geven dat soort sites een sterk vertekend beeld van de werkelijkheid.
Dit betekent niet dat er bij LG niets fout gaat en elk product perfect is.
Alles kan stuk gaan.
Dat heb ik al vaker gezegd.

• Light21M
Predje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:54:
[...]

0% last van ook maar iets wat jij noemt, gewoon simpelweg het beste, meest strakke beeld wat ik ooit heb gezien!
Laat is wat foto’s zien dan van een mooi egaal wit of geel beeld.

https://www.avforums.com/...-yellow-red-tint.2119862/

http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-661.html

• Thomderanged
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:16
Hebben jullie ook zo'n last van inbranden? Na 30 levels Apex legends zit de complete hud ingebrand.
Ook zie ik waar de ondertitel vaak staat een donkere streep.
Ook midden in het beeld staat een verticale streep van onder naar boven, ziet er niet uit bij elk bewegend beeld!

Vraag me af of dit onder ga
Garantie valt of niet. Volgens de verkoper in ieder geval niet
Tv: LG 65C8PLA

"
Wij hebben u reeds op 6 juli bericht inzake dergelijke voorvallen.

Met name bij dergelijke getoonde achtergronden waarvan u de foto’s heeft gestuurd is dit zichtbaar ( hier hebben we voorbeelden te over van ) Ook soms bij overschakelen naar een andere bron / smarthub of andere egale beeldwisselingen is dit zichtbaar.

Ook de schermen bij ons in de winkel laten dit zien, maar niet bij “ normaal “ tv kijken.

Bijgaand de link waarin staat vermeldt dat het inbranden / na-ijlen uitdrukkelijk is uitgesloten van garantie.

https://www.lg.com/nl/ond...005-1428557818349-others"

*edit, dit keer met alle info*

[ Voor 52% gewijzigd door Thomderanged op 16-07-2019 10:20 ]

PSN: Deltoidius

• Wren
Thomderanged schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:16:
Hebben jullie ook zo'n last van inbranden? Na 30 levels Apex legends zit de complete hud ingebrand.
Ook zie ik waar de ondertitel vaak staat een donkere streep.
Ook midden in het beeld staat een verticale streep van onder naar boven, ziet er niet uit bij elk bewegend beeld!

Vraag me af of dit onder garantie valt of niet...
Als je een verticale lijn met dode pixels hebt dan zou ik je aanraden dit te melden bij de winkel-->rep. verzoek--> vervangen beeldscherm

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Lekker objectief altijd. Ik zie sites en shops waar ik goed vertrouwd mee ben daar langskomen met scores van 2. Grotere bedrijven staan hier vaak slechter op, omdat er meer kopers zijn. De mensen die geen problemen hebben laten zich niet horen natuurlijk. 'Het werkt, mooi, ik ga verder met andere dingen'. 'Het werkt niet, ik ga een boze review schrijven!'.

Ik heb een LG televisie die nu bijna 11 jaar oud is, nooit problemen (ok, geluid is niet helemaal zuiver meer, wellicht door elco's) en een LG op de slaapkamer die nooit problemen gaf. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naat LG.

Ik heb altijd problemen met Philips (televisie na 2,5 jaar kapot, LED lampen kapot, scheerapparaten snel kapot, stofzuiger 4-5 jaar) en daar ben ik ook niet de enige mee. Ironisch is natuurlijk wel dat het het moederbedrijf is van LG.

Ik kijk naar reviews van experts/users van Tweakers / HW om zo een beter beeld(hurhur) te krijgen. Die kleurproblemen lijken mij juist een specifiek probleem en niet van de hele serie.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Ook Samsung, Philips, Sony en Panasonic hebben daar een 1-ster score...

• Predje
Ik kijk nooit naar een egaal wit of geel beeld.
Zelf gebruik ik de TV vooral voor Netflix en PS4pro, dan heb je er totaal geen last van!
Goed afgesteld is het werkelijk waar fenomenaal!

• Light21M
Predje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:24:
[...]

Zelf gebruik ik de TV vooral voor Netflix en PS4pro, dan heb je er totaal geen last van!
Speel je soms wipeout omega? dan snap je wat ik bedoel (menu)

• Predje
Light21M schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Speel je soms wipeout omega? dan snap je wat ik bedoel (menu)
Ja, nul last (nooit iets opgevallen).
Ook Detroit (menu is spierwit) ziet er prima uit.

Laatst Our planet (dolby vision) zitten kijken, spierwitte wolken, spierwitte bergen met ijs.
Nergens rare vlekken.
Cap schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:20:
[...]

Ook Samsung, Philips, Sony en Panasonic hebben daar een 1-ster score...
Daarom geeft Trustpilot zichzelf waarschijnlijk ook maar één ster! 8)7
(zie plaatje links boven op hun website....)

Ik hecht wel waarde aan ervaringen van gebruikers zoals hier op Tweakers maar reviewsites geven geen goed beeld. Ieder merk kent zijn problemen zo ook met bijvoorbeeld auto’s.

• Light21M
Predje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Laatst Our planet (dolby vision) zitten kijken, spierwitte wolken, spierwitte bergen met ijs.
Nergens rare vlekken.
Dan heb je veel geluk!
Predje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Nergens rare vlekken.
Misschien een paar foto’s hier plaatsen om @Light21M te overtuigen? :?

Iets anders dan.
Mooi artikel op FP van Tweakers over UHD, Dolby Vision enz.
Zaken die hier ook al eens genoemd zijn.
OLED komt ook aan de orde en veel is relevant voor OLED gebruikers.
reviews: De toekomst van uhd-blu-ray - Zit er nog leven in de 4k-schijfjes?

[ Voor 32% gewijzigd door HoppyF op 16-07-2019 10:32 ]

Verwijderd

Light21M schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:28:
[...]

Ik ben heus niet alleen.
Gaan we nu alles weer helemaal opnieuw doen. Je moet en zal maar blijven drammen en je zin krijgen...sneu

• Light21M
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:31:
[...]

Gaan we nu alles weer helemaal opnieuw doen. Je moet en zal maar blijven drammen en je zin krijgen...sneu
Kerel, het punt gaat hem om de defecten die er aanwezig zijn je kunt uw kop in het zand steken maar de paneellotterij is aanwezig en een feit.

Ik reken niet op LG om mij te helpen al vaak genoeg bewijs ervan gehad dat ze rode vlekken of gele banden binnen specificaties zien vallen.

Leuk als je bladerunner aan het kijken zijt of shadow of the colossus aan het spelen bent waar het zand aan de zijkanten roze word. tis en blijft een ervaring die niet deugd.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:24
Ik ben het eens met Light21M. De service van LG is om te janken en nergens is de panel lottery zo groot als bij een OLED. Alleen de beeldkwaliteit is ongeëvenaard. Ik wil nooit weer terug naar LCD. Als je dat diepe zwart gewend bent kan je niet meer terug. Maar daarom is het wel jammer dat het van geluk af hangt of je een goede OLED hebt aangeschaft. Ik heb gelukkig garantie bijgekocht bij de leverancier anders was ik nu de sjaak geweest. LG komt met torenhoge rekeningen met de opmerking dat mijn OLED niet in originele staat gerepareerd kan worden.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Predje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Predje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:24:
[...]

Dat is heel mooi maar dat je nooit naar egale (witte) beelden kijkt is natuurlijk wat anders dan dat je tv perfect is. ;)

Verder kan ik je volgen hoor, ik ben ook zeer tevreden met mijn (55 inch) C8 ondanks dat deze geen perfect uniform beeld heeft, en ja, dit is heel soms ook te zien in real life content. Uiteraard zijn er lichte tint/helderheidsverschillen waarneembaar aan de randen als ik een 100% wit, geel of magenta scherm goed ga bestuderen. Bij donkergrijze egale achtergronden in reclames e.d. zie ik bijvoorbeeld af en toe mijn donkerdere blob rechtsboven doorschemeren. De hoek rechtsonder komt heel iets eerder uit zwart dan de rest van het beeld dus ik moet genoegen nemen met of een soms iets oplichtende hoek / een klein beetje black crush in de rest van het beeld. Ook zit ik regelmatig onder een hoek van 20+ graden naar mijn tv te kijken en dan verkleurt de verste hoek (de kant die de grootste hoek maakt) duidelijk meer naar groen toe. Dat is natuurlijk mijn schuld omdat ik zo ga zitten, maar mijn vorige tv had dit niet. De kijkhoek is dus wel degelijk beperkt als je vanaf 2m enigszins schuin voor je beeld gaat zitten. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar ondank dat ben ik tevreden. :P

Ik kijk namelijk 99% van de content zonder dat ik enig probleem ervaar, kan gelukkig ook sportwedstrijden kijken zonder dat ik banding zie.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:31:
[...]

Volgens mij hebben ze allebei gelijk. De een ervaart geen problemen en de ander wel. Uiteraard zijn geen van beide tv's perfect. Bij de een past de tv alleen perfect bij zijn gebruik, bij de ander niet. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 16-07-2019 10:50 ]

• Light21M
zwembroek schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:36:
Ik ben het eens met Light21M. De service van LG is om te janken en nergens is de panel lottery zo groot als bij een OLED. Alleen de beeldkwaliteit is ongeëvenaard. Ik wil nooit weer terug naar LCD. Als je dat diepe zwart gewend bent kan je niet meer terug. Maar daarom is het wel jammer dat het van geluk af hangt of je een goede OLED hebt aangeschaft. Ik heb gelukkig garantie bijgekocht bij de leverancier anders was ik nu de sjaak geweest. LG komt met torenhoge rekeningen met de opmerking dat mijn OLED niet in originele staat gerepareerd kan worden.
https://i.imgur.com/a2bfBXQ.jpg

mooi he
Nee, gewoon lelijk. Ik zou dat ook irritant vinden.

• Light21M
Cap schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:43:
Nee, gewoon lelijk. Ik zou dat ook irritant vinden.
Ben blij dat je mijn frustratie snapt, mijn 55b8 is de eerste die het niet heeft!

Verwijderd

Cap schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:39:
[...]

[...]

Volgens mij hebben ze allebei gelijk. De een ervaart geen problemen en de ander wel. Uiteraard zijn geen van beide tv's perfect. Bij de een past de tv alleen perfect bij zijn gebruik, bij de ander niet. :)
Zal best , maar om die cyclus elke maand nog een keer over te doen is best irritant. Eigenlijk is men al uitgelult over Oled. Topic kan per saldo wel gesloten worden.
@Light21M Ik twijfelde er niet aan hoor, je hebt immers genoeg eigen foto's aangeleverd. Ook bij je vorige foto's heb ik al beaamd dat dat gewoon lelijk is. Dat neemt niet weg dat er heel veel mensen zijn die geen problemen ervaren en dat begrijp ik ook.

• zwembroek
Dat is niet best nee. Mijn OLED heeft echt 0,0 last van tinting. Wit is ook echt egaal wit. Het paneel is zeer uniform bij alle grijstinten en het heeft geen last van banding. Echter loopt er nu een hele vage dunne lijn door het midden die vooral opvalt bij voetbal. Het beeld aan de linkerkant van de streep is ook net iets donkerder dan aan de rechterkant van de streep. Als je er op let zie je hem ook bij reclames en blauwe luchten. Als ik alles forums erop na lees dan ben ik bijna geneigd om hem te houden.

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:51:
[...]

Zal best , maar om die cyclus elke maand nog een keer over te doen is best irritant. Eigenlijk is men al uitgelult over Oled. Topic kan per saldo wel gesloten worden.
Snap dat je dat irritant vindt. Dat laatste vind ik niet, er zijn toch steeds weer nieuwe ontwikkelingen, nieuwe modellen, nieuwe firmwares. Dus er kan nog genoeg besproken worden. Daar is dit topic voor.

• Light21M
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:51:
[...]

Mensen die vragen hebben over defecten geef ik mijn advies. Ik zie ook regelmatig zaken terug passeren waarvan ik gewoon over zwijg, als het u irriteert blijft dan weg?

• Light21M
zwembroek schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:52:
[...]

Dat is niet best nee. Mijn OLED heeft echt 0,0 last van tinting. Wit is ook echt egaal wit. Het paneel is zeer uniform bij alle grijstinten en het heeft geen last van banding. Echter loopt er nu een hele vage dunne lijn door het midden die vooral opvalt bij voetbal. Het beeld aan de linkerkant van de streep is ook net iets donkerder dan aan de rechterkant van de streep. Als je er op let zie je hem ook bij reclames en blauwe luchten. Als ik alles forums erop na lees dan ben ik bijna geneigd om hem te houden.
Inderdaad, niet opnieuw :-) heb je 65 of 55?

zou zo graag 65 willen maar na 11 panelen hou ik het effe voor bekeken tot volgend jaar.

triest dat er geen enkel goede wou tussen zitten. als je dan hoort hoe sommige wel een goed paneel hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Light21M op 16-07-2019 10:58 ]

• zwembroek
Ik heb een 65 inch en wil graag een 77 inch. Maar al die problemen met OLED houden mij nu tegen. Weet je voor een 65c8 betaal je nu ongeveer 1699. Dat is echt geen geld als je het vergelijkt met wat ik er voor betaald heb toen. (3150 euro.) Voor 1699 zou ik wat sneller door afwijkingen heen kijken omdat met deze bedragen er om de twee jaar wel weer een nieuwe zou worden aangeschaft. Als ik nu geen 65 inch had dan ging ik er wel voor en zou ik de mogelijke panel swaps voor lief nemen. Echter ben ik wel zeer huiverig om voor 3800 een 77 inch OLED aan te schaffen. Voor dat geld verwacht ik gewoon een goed paneel en heb ik geen zin in een gokje dat alles naar wens is. En voor zo'n groot bedrag moet een TV ook wel 5 jaar meegaan.

• Dekwoje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-12 08:44
Heb nu 1 week de C8 oled 55" van LG in mijn bezit.... ik kom van een 42" plasma van Panasonic.
Het zal waarschijnlijk aan mij liggen maar zit met een aantal "problemen";

1) Wanneer ik 4K bekijk, of zelfs 1080p heb ik het gevoel dat de tv om de seconde even moet "ademhalen".. Dat het beeld heel even hapert... ik heb al aan het spelen geweest met instellingen enz... maar het blijft mij "storen"....
Ik had dit met de plasma helemaal niet! Dus vind het eigenlijk wel storen, en heel jammer...

2) Gewoon tv kijken... tja ... hoe beter het beeld hoe meer de slechte kwaliteit van sommige zenders opvalt.. niks aan te doen.

3) Heb al verschillende manieren van instellen geprobeerd, maar geraak er niet uit. Lees dan dat je voor een hoop euro's het spel kan laten kalibreren... maar is dan het "haperen" er ook uit?

4) Is het nuttig om deze tv retour te sturen, "niet tevreden", wat op te leggen en voor bijvoorbeeld een Panasonic plasma te gaan? Of Sony? Of hebben AL die OLED die haperingen....

:/

Verwijderd

zwembroek schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:19:
Echter ben ik wel zeer huiverig om voor 3800 een 77 inch OLED aan te schaffen.
Vrij simpel, als je zeer huiverig bent : Niet doen. Dan ben jij, en zijn wij klaar.

Valt toch verder niets zinnigs over te zeggen
Dekwoje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:34:
Heb nu 1 week de C8 oled 55" van LG in mijn bezit.... ik kom van een 42" plasma van Panasonic.

1) Wanneer ik 4K bekijk, of zelfs 1080p heb ik het gevoel dat de tv om de seconde even moet "ademhalen".. Dat het beeld heel even hapert... ik heb al aan het spelen geweest met instellingen enz... maar het blijft mij "storen"....
Ik had dit met de plasma helemaal niet! Dus vind het eigenlijk wel storen, en heel jammer...

2) Gewoon tv kijken... tja ... hoe beter het beeld hoe meer de slechte kwaliteit van sommige zenders opvalt.. niks aan te doen.

3) Heb al verschillende manieren van instellen geprobeerd, maar geraak er niet uit. Lees dan dat je voor een hoop euro's het spel kan laten kalibreren... maar is dan het "haperen" er ook uit?

4) Is het nuttig om deze tv retour te sturen, "niet tevreden", wat op te leggen en voor bijvoorbeeld een Panasonic plasma te gaan? Of Sony? Of hebben AL die OLED die haperingen....

Kwestie van de juiste instellingen wijzigen vermoed ik.
Inderdaad, slecht bronmateriaal valt meer op bij een TV met een uitstekende beeldkwaliteit.
Kalibreren zet alleen de laatste puntjes op de i.
Kleine verschillen in kleurweergave. Haperen zoals je noemt heeft daar weinig mee te maken.

Een Panasonic plasma?
Die zijn er niet meer en ook geen 4K.
Panasonic OLED uiteraard wel maar dat is toch ongeveer gelijk aan LG op een andere User interface na.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

Punt 1, ik vermoed het aantal Hz. Stel je kijkt op Netflix een serie die in 23,96 Hz weergeven moet worden, terwijl jou tv op 50 Hz staat, dan gaat dat niet vloeiend weergegeven worden. En een andere serie is weer 25 Hz bijvoorbeeld.

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12 11:01

Gast1981

room with a moose!

Ik kom ook van een 42 inch Panasonic plasma, dus moet ook nog even wennen aan de 65C8.
Maar de haperingen bij #1 die je noemt, komt mij niet bekend voor... en ik heb nauwelijks met de instellingen gerommeld, nagenoeg default alles.
Heb je het echt "altijd", oftewel bij zowel settopbox kijken, als media streamen, als games, etc? Dan zou er wat mis kunnen zijn...

#2 is heel fijn ja... Oud SD materiaal dat upscaled binnenkomt, niet te kijken haast, die pre-2000 beelden. Maar inderdaad niks aan te doen, behalve uitfaseren die troep... De verdere HD zenders zien er keurig uit. En de 2 meegeleverde Dolby Vision 4K filmpjes zijn helemaal wonderlijk scherp, prachtig. Kan niet wachten op meer 4K content.

Kalibreren sla ik over. Net als het "zoeken" naar fouten in het paneel. Heb het beeld inmiddels vrij aardig afgesteld vind ik. Zal de komende weken nog wat verder stoeien met de instellingen en lezen wat zoal aanbevolen wordt. Lijkt me ook sterk dat kalibreren an sich iets aan jouw 'stotteren' kan veranderen... misschien eerder een firmware update of terug naar factory settings?
Als je terugsturen echt overweegt, schiet wat beelden en vergelijk ze eens met anderen. Als er echt wat mis is, dan zou ik zeker een nieuw scherm willen.

• Predje
Geen vertical branding.

In elke tint is het beeld volledig egaal.

Telefooncamera legt het niet helemaal goed vast, maar het is echt 100% egaal.
Zelfs met de neus bijna in het scherm :)

https://photos.app.goo.gl/6GuFTxMU72A8gLL6A

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:08

Dit is wel een dingetje.. ik heb nu een maand of 3 een C8. Ben niet echt op zoek gegaan naar fouten in het scherm. Wel wat lopen rommelen met de instellingen.

Tijdens gamen op PS4 ben ik blij met de tv. Ik zie mooie beelden etc. Maar ga ik gewoon tv kijken op m'n Ziggo next box, ben ik echt niet onder de indruk. Soms kijk ik maar iets op YouTube in 4k/hdr. Heb me ook scheel gezocht naar content wat standaard op de tv zou kunnen zitten om even goed te genieten van het scherm. Helaas nog niet gevonden. Blu-ray kijken is ook niet verkeerd. Netflix 4K abo heb ik niet.

Al met al leuk zo'n oled, maar qua content lopen we nog 10 jaar achter lijkt het wel. Of ik weet niet waar ik moet kijken :p

• Predje
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:00:
[...]

Dit is wel een dingetje.. ik heb nu een maand of 3 een C8. Ben niet echt op zoek gegaan naar fouten in het scherm. Wel wat lopen rommelen met de instellingen.

Tijdens gamen op PS4 ben ik blij met de tv. Ik zie mooie beelden etc. Maar ga ik gewoon tv kijken op m'n Ziggo next box, ben ik echt niet onder de indruk. Soms kijk ik maar iets op YouTube in 4k/hdr. Heb me ook scheel gezocht naar content wat standaard op de tv zou kunnen zitten om even goed te genieten van het scherm. Helaas nog niet gevonden. Blu-ray kijken is ook niet verkeerd. Netflix 4K abo heb ik niet.

Al met al leuk zo'n oled, maar qua content lopen we nog 10 jaar achter lijkt het wel. Of ik weet niet waar ik moet kijken :p
Sinds ik een 65C8 heb heb ik amper gewone HDTV gekeken.
Je TV is simpelweg TE goed voor wat er via HDTV binnenkomt, slechte bron = slecht beeld.

Echter heb ik vanaf de 1e dag een Netflix 4k abbo (met veel HDR en DV content).. dat is het enige wat we nog kijken, naar PS4 pro (GoW 4k HDR is het mooiste wat je op gamegebied op je scherm kunt toveren!).

Lang verhaal kort, je moet goede bronnen hebben.. een met je OLED nieuwsuur gaan kijken is gewoon puur zonde :P

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:08
Predje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:07:
[...]

Sinds ik een 65C8 heb heb ik amper gewone HDTV gekeken.
Je TV is simpelweg TE goed voor wat er via HDTV binnenkomt, slechte bron = slecht beeld.

Echter heb ik vanaf de 1e dag een Netflix 4k abbo (met veel HDR en DV content).. dat is het enige wat we nog kijken, naar PS4 pro (GoW 4k HDR is het mooiste wat je op gamegebied op je scherm kunt toveren!).

Lang verhaal kort, je moet goede bronnen hebben.. een met je OLED nieuwsuur gaan kijken is gewoon puur zonde :P
Thx! Ja ik kijk graag sport. F1 en voetbal bijvoorbeeld. En ik zou er best goed voor betalen als ik dat in top kwaliteit kan zien en horen. Het is echt zonde van de investering dat er zo weinig beschikbaar is. Netflix 4k zou ik nog is kunnen bekijken. Maar film aanbod valt me vaak btje tegen. En een serie van 10 seizoenen vind ik meestal niet boeiend ( :+ ) genoeg.

Ik ga m'n C8 nog is goed bekijken qua instellingen. En het geluid van LG soundbar kan ook beter denk ik. Dit is ongetwijfeld ook een gevalletje of de bron wel goed is. Ik verwacht een mindblowing experience, maar die heb ik alleen als de Lion King hdr trailer kijk. En dat is niet genoeg helaas.

• Light21M
Predje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:46:
[...]

Geen vertical branding.

jaloers! waar gekocht? welke maand gemaakt?

ik heb echt nooit egaal beeld gehad bij de 65 inches..

[ Voor 6% gewijzigd door Light21M op 16-07-2019 14:45 ]

• Predje
Light21M schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:43:
[...]

jaloers! waar gekocht? welke maand gemaakt?

ik heb echt nooit egaal beeld gehad bij de 65 inches..
Dacht ergens gezien te hebben maart (of januari) 2019, waar kan ik dat weer zien?

Gekocht bij Kamera Express voor 1699,- :)

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 18:24
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:35:
[...]

Thx! Ja ik kijk graag sport. F1 en voetbal bijvoorbeeld. En ik zou er best goed voor betalen als ik dat in top kwaliteit kan zien en horen. Het is echt zonde van de investering dat er zo weinig beschikbaar is. Netflix 4k zou ik nog is kunnen bekijken. Maar film aanbod valt me vaak btje tegen. En een serie van 10 seizoenen vind ik meestal niet boeiend ( :+ ) genoeg.

Ik ga m'n C8 nog is goed bekijken qua instellingen. En het geluid van LG soundbar kan ook beter denk ik. Dit is ongetwijfeld ook een gevalletje of de bron wel goed is. Ik verwacht een mindblowing experience, maar die heb ik alleen als de Lion King hdr trailer kijk. En dat is niet genoeg helaas.
Netflix heeft aardig wat 4k en Dolby Vision content (vooral hun eigen producties). Dat laatste bevalt erg goed!
Bovendien kan je evt. een smart DNS service aanschaffen (40-50 euro/jaar) en heb je Amerikaanse Netflix, dat aanbod is toch wel een stuk uitgebreider. Ik gebruik nu unlocator.com en dat werkt perfect!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 01:17
Ik heb ook even die banding test en gray uniformity test gedaan op m'n C9 55 inch, maar ziet er allemaal goed uit. Geen verticale strepen of vlekken oid. Gewoon egaal beeld. Nou las ik dat het ook meer voorkomt bij de grotere maten.

Het valt me ook op dat ik me irriteer aan gewoon tv kijken omdat het zo lelijk is. Kijk heel veel Netflix 4k dolby vision en YouTube. Inderdaad zonde dat het tv kijken zo achter loopt.
Gamen op ps4 is ook echt zoveel beter geworden. Merk enorm verschil qua input lag. De kleuren etc in hdr zien er echt geweldig uit. Zoveel diepere kleuren en het is bijna alsof de graphics verbeterd zijn (wat natuurlijk niet kan.

Ik heb sinds de laatste update of misschien ook sinds ik quickstart uit heb gezet, dat ik na het inschakelen van de tv, links een menu zie verschijnen. Onder elkaar een rijtje met snelkoppelingen naar bepaalde acties. Weet even niet uit m'n hoofd welke, maar zal vanavond even kijken. Gebeurt steeds na inschakelen. Ik zie ook even het laad icoontje. Iemand een idee wat dit is?

[ Voor 25% gewijzigd door Monda op 16-07-2019 15:45 ]

PSN: Mondaatje

• Predje
Monda schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:41:
Zoveel diepere kleuren en het is bijna alsof de graphics verbeterd zijn (wat natuurlijk niet kan.
Ik heb dat gevoel dus ook! Zou bijna alle games weer opnieuw willen spelen!
Ik was al wat gewend met een 55"plasma, maar sommige games voelen gewoon als nieuw aan!
Zie ook details welke ik nooit eerder zag!

• ADK9
  • Laatst online: 13-01-2021
Ziet er inderdaad egaal uit en geen vertical banding te zien. Het kan dus wel.
Predje schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:46:
[...]

Geen vertical branding.

• Light21M
ADK9 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:01:
Ziet er inderdaad egaal uit en geen vertical banding te zien. Het kan dus wel.

[...]
Als ik zo'n tv had kloeg ik niet. Hopefully some day, voorlopig doen we het dus met een 55B8 tot volgend jaar, dan is zien voor de C10 of micro LED?

Het grootste probleem is de winkelier die je niet kan helpen tot je de zege van LG hebt, dan de klanten service van LG die moeilijk doet, dan de lokale hersteldienst (Servilux in België) die moeilijk doen .

Ik weet niet hoe die is in Nederland maar servilux is echt een ramp, wat ook wel deels oorzaak geeft aan mijn haat van hun service.

Snap je dan dat ik liever retourneer dan het gevecht nog moeten aangaan?

Ondertussen mijn C9 de deur uit en geen stress even.

[ Voor 59% gewijzigd door Light21M op 16-07-2019 20:22 ]

• Maveee
Gisteren dus men C8 65 "geinstalleerd". Wil hem nu ophangen aan de muur (had hiervoor de Vogel's Thin 505 (Extrathin) aangekocht. Maar nu merk ik op dat mijn muur geen stenen muur is, maar ik vermoed een gipsblok? Hieronder foto van gat in de muur (had ik al laten maken om kabels achter te laten lopen)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/33Cd9Zj.jpg

Nu de pluggen en vijzen van Vogel's zijn deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TlSvScD.jpg

Ik vermoed dat ik andere pluggen zal moeten gaan halen? Weet iemand hier dewelke best?

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-12 07:28
Is een gibomuur, kun je gewone pluggen voor gebruiken.

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:12

Insidious

Professionele amateur

Na toch wat negatieve ervaringen te hebben gelezen is het misschien ook wel eens leuk om te lezen dat ik sinds twee weken de 77C9 heb en vooralsnog geen gekkigheid ben tegen gekomen. In het begin een beetje vertical banding in het grijs maar dat lijkt nu ook te zijn weggetrokken. Ik ben ook niet aan de slag gegaan met testbeelden of iets dergelijks, uiteraard wel kritisch gekeken naar de weergave en uniformiteit.

Mijn ervaring is dat wanneer je echt gaat zoeken, dat je altijd wel iets zult vinden, ook bij andere merken. Onwetendheid is je vriend en zoals eerder is gezegd: “Once seen can't be unseen.”

Hiervoor had ik de Sony KD-75XE8596, deze is gedegradeerd naar de slaapkamer. In vergelijking is WebOS een verademing ten opzichte van AndroidTV. Misschien het enige wat mij opvalt is dat ik bij 24p-content meer last van judder/stutter heb. Ik ben nog met de instellingen aan het rommelen en krijg het grotendeels wel weg zonder soap-opera-effect. Al moet ik zeggen dat je er in het begin ook veel meer op let. Als ik kritisch naar de Sony kijk, is er ook judder/stutter te constateren. Ik denk dat Sony op het gebied van motion toch een tandje sterker is.

Desalniettemin is wel vervelend wanneer je net pech hebt en een minder goed exemplaar hebt gekregen.
Als het storend is bij normaal gebruik dan is dat uiteraard niet acceptabel.

Maar goed, voor mij in ieder geval so far, so good.

[ Voor 0% gewijzigd door Insidious op 16-07-2019 23:29 . Reden: Typo ]

• JustVodka
  • Laatst online: 03-12 11:13
Vertical banding is op m'n 65" c9 gelukkig niet te zien met het blote oog. Alleen wanneer ik bij een foto van grijs scherm het contrast enom omhoog gooi is het te zien.
Dus happy.

Ik heb alleen 1 dode groene sub pixel links onderin.
Maar dat zie ik niet wanneer ik op de bank zit. En bij normale content zie ik het helemaal niet.
Dus hier kan ik prima mee leven.

• Pap3rclip
Na het ietwat benauwd krijgen met het lezen van de laatste berichten hier, zonet ook maar eens een testfilmpje gespeeld op een nieuwe 55b8 (~30 tal uren on-time).
Absoluut 0,0% banding, dode pixels of wat dan ook opgemerkt. Alles is perfect egaal, zowel op de grijswaarden als verschillende kleuren!

Dat gezegd zijnde, de tv gaat na een paar minuten inactiviteit automatisch over tot de 'vuurwerk' screensaver. Kan ik er van uit gaan dat dit veilig is qua burn-in? Ik ben namelijk ontzettend slecht in de tv uitzetten wanneer ik hem niet gebruik, maar voor zover ik gezien heb gaat hij altijd redelijk snel over tot deze vuurwerk-screensaver. Moet ik alsnog er aan denken om hem uit te zetten in bepaalde menu's etc, of kan ik met een gerust hart slapen (ongeacht op welk scherm hij staat)?

• Light21M
ter info, alweer een nieuwe trend ontdekt:

https://www.avforums.com/...80915_220843-jpg.1067258/

mijn 55b8 heeft dat dus maar kan het verhelpen door de brightness van 50 naar 48 te brengen, als ik lees hoe LG omgaat met deze klacht doet me alvast goed beseffen niet al te rap nog een LG te kopen.

https://www.avforums.com/...right-side.2187342/page-9

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-12 19:19

KneoK

Not in a million lightyears

Light21M schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 01:50:
ter info, alweer een nieuwe trend ontdekt:

https://www.avforums.com/...80915_220843-jpg.1067258/

mijn 55b8 heeft dat dus maar kan het verhelpen door de brightness van 50 naar 48 te brengen, als ik lees hoe LG omgaat met deze klacht doet me alvast goed beseffen niet al te rap nog een LG te kopen.

https://www.avforums.com/...right-side.2187342/page-9
Gast, ik snap dat je teleurgesteld bent, maar je bent alleen maar op zoek naar negatieve shit en probeert hier dan zieltjes te winnen. Ooit van confirmation bias gehoord? Als je zoekt naar problemen dan vind je problemen. Ik herken helemaal niets van de klachten die jij noemt in dit topic. Betekent dat dan dat jij die ervaringen niet hebt? Nee, natuurlijk niet. Maar als ik zoek naar 'positive review LG Oled' en je dan bestook met links naar review die lyrisch zijn over de LG Oleds, dan verandert dat je mening toch niet? Andersom werkt dat ook en ik ben het persoonlijk zat dat je hier steeds verkondigt dat mijn product (55C8) en de service van LG niet deugt, want mijn ervaring (die net zo n=1 als de jouwe is) is net zo relevant.

Ik snap dat negatieve ervaringen veel makkelijker blijven hangen dan positieve, maar uiteindelijk heeft het geen zin om dat keer op keer maar te herhalen. Zoek naar negatieve ervaringen over Samsung en je vindt er net zoveel, net zoals voor HP, Suzuki, Philips, Coca Cola, Vodafone en alle andere grote merken.

• Wren
KneoK schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 03:18:
[...]

Gast, ik snap dat je teleurgesteld bent, maar je bent alleen maar op zoek naar negatieve shit en probeert hier dan zieltjes te winnen. Ooit van confirmation bias gehoord? Als je zoekt naar problemen dan vind je problemen. Ik herken helemaal niets van de klachten die jij noemt in dit topic. Betekent dat dan dat jij die ervaringen niet hebt? Nee, natuurlijk niet. Maar als ik zoek naar 'positive review LG Oled' en je dan bestook met links naar review die lyrisch zijn over de LG Oleds, dan verandert dat je mening toch niet? Andersom werkt dat ook en ik ben het persoonlijk zat dat je hier steeds verkondigt dat mijn product (55C8) en de service van LG niet deugt, want mijn ervaring (die net zo n=1 als de jouwe is) is net zo relevant.

Ik snap dat negatieve ervaringen veel makkelijker blijven hangen dan positieve, maar uiteindelijk heeft het geen zin om dat keer op keer maar te herhalen. Zoek naar negatieve ervaringen over Samsung en je vindt er net zoveel, net zoals voor HP, Suzuki, Philips, Coca Cola, Vodafone en alle andere grote merken.
Goed gezegd, het mag nou eens klaar zijn met dit gezeik.
Eindeloos je gal spuwen is natuurlijk niet de bedoeling. Maarre, het moet natuurlijk ook weer niet een "kom niet aan mijn perfecte OLED" topic worden waar iedereen die twijfels heeft over bepaalde kwaliteiten met pek en veren wordt weggehoond. Daar hebben sommigen namelijk ook een handje van en dat is net zo goed irritant. Kritische noot mag best.

• Wren
Cap schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:17:
Eindeloos je gal spuwen is natuurlijk niet de bedoeling. Maarre, het moet natuurlijk ook weer niet een "kom niet aan mijn perfecte OLED" worden waar iedereen die twijfels heeft over bepaalde kwaliteiten met pek en veren uit het topic wordt weggehoond. Daar hebben sommigen namelijk ook een handje van en dat is net zo goed irritant. Kritische noot mag best.
Absoluut, dat moet ook kunnen.
Waarschuwen voor een nieuw probleem hoort ook in dit topic thuis maar spreken van een nieuwe 'trend' omdat iemand een probleem heeft met zijn/haar tv en ik verder geen lawine aan 'dat heb ik ook' reacties in dat av topic heb waargenomen dan is dat dus geen trend.

En dan lees je de post, zie je van wie deze afkomstig is en neem ik het iig al minder serieus. Begrijp me niet verkeerd, de mooie en minder mooie dingen van een OLED mogen ook van mij hier absoluut belicht worden maar dit is er gewoon voor zorgen dat er voor iedere positieve ervaring er ook een negatieve komt te staan en dat is op dit moment even afkomstig van 1 persoon.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-12 14:36
Mijn C7 had gisterenavond ineens een update weer, naar 05.80.35, maar er staat geen changelog op de site (uberbaupt geen firmware meer te downloaden..). Maar wellicht geen nieuwe features, enkel security update ofzo (volgens https://www.avsforum.com/...lk-1195.html#post58298180)

Verwijderd

JustVodka schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 00:05:

Ik heb alleen 1 dode groene sub pixel links onderin.
Maar dat zie ik niet wanneer ik op de bank zit. En bij normale content zie ik het helemaal niet.
Dus hier kan ik prima mee leven.
Zo dacht ik er ook over: Ik kan wel met die dode pixel leven. Op enig moment weet je dat hij er zit en ga je er extra op letten en dan wordt het ergeren. Ik zou m toch aanmelden bij LG. Via hun website en een foto meesturen. Binnen een week had ik een nieuw panel.

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:17:
Eindeloos je gal spuwen is natuurlijk niet de bedoeling. Maarre, het moet natuurlijk ook weer niet een "kom niet aan mijn perfecte OLED" topic worden waar iedereen die twijfels heeft over bepaalde kwaliteiten met pek en veren wordt weggehoond. Daar hebben sommigen namelijk ook een handje van en dat is net zo goed irritant. Kritische noot mag best.
Kritische noot?! Prima, geen problemen mee. Maar er zijn er die niet kritisch zijn maar constant het gif wat zij in zich hebben uitstorten in dit forum. Toevallig zijn dat bijna altijd dezelfde posters. Op enig moment moet je er wel klaar mee zijn en je zegje gedaan hebben. Het tot vervelens herhalen van alle shit die je is overkomen of overkomt wordt dan behoorlijk ergerlijk.

En dit topic is alles behalve een 'mijn perfecte OLED' topic. Er zijn meer negatieve reacties dan positieve. En hoe dat komt weet jij ook wel. Eigenaren die hun scherm perfect vinden zullen dat niet zo snel laten weten. Daar is namelijk helemaal geen reden voor

Verwijderd

Waarom dan geen 65E8PLA want daar hoor en zie ik hier niets over. Is dat soms een heel aparte. Ik heb er een en bevalt mij heel goed. Zeker de prijs het is wel shoppen.

Verwijderd

Ik heb een vraag specifiek voor E8/9 gebruikers.

Wij willen een C8/9 of E8/9 kopen, maar over de E hebben we een vraagje.

Kan je een CD beluisteren over de soundbar zonder dat je hier voor de TV aan moet zetten? Ik heb deze vraag ook aan LG gesteld, maar die nemen hun lieve tijd om die te beantwoorden.

Alvast bedankt.

• Wren
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:33:
Ik heb een vraag specifiek voor E8/9 gebruikers.

Wij willen een C8/9 of E8/9 kopen, maar over de E hebben we een vraagje.

Kan je een CD beluisteren over de soundbar zonder dat je hier voor de TV aan moet zetten? Ik heb deze vraag ook aan LG gesteld, maar die nemen hun lieve tijd om die te beantwoorden.

Alvast bedankt.
Als je je cd speler eerst koppelt aan de soundbar (en die weer aan de tv) dan zou dat gewoon kunnen.

• ByteMe_
  • Niet online
Maveee schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:56:
Gisteren dus men C8 65 "geinstalleerd". Wil hem nu ophangen aan de muur (had hiervoor de Vogel's Thin 505 (Extrathin) aangekocht. Maar nu merk ik op dat mijn muur geen stenen muur is, maar ik vermoed een gipsblok? Hieronder foto van gat in de muur (had ik al laten maken om kabels achter te laten lopen)

[Afbeelding]

Nu de pluggen en vijzen van Vogel's zijn deze:

[Afbeelding]

Ik vermoed dat ik andere pluggen zal moeten gaan halen? Weet iemand hier dewelke best?
DIe pluggen lijken ok, maar als je echt zekerheid wilt, kan je grotere nemen (Fishers duo power van 10 kunnen 15kg per plug dragen). Ik had deze gehaald voor de fijne cellenbetonblokken bij onze kamer, maar de bijgeleverde schroeven waren te lang en de plug pastte niet lekker (er zit een rand op!), dus ik had toch de schroeven/pluggen van de muurbeugel gebruikt en het zit muurvast (tv is 10kg).

• Maveee
ByteMe_ schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:43:
[...]

DIe pluggen lijken ok, maar als je echt zekerheid wilt, kan je grotere nemen (Fishers duo power van 10 kunnen 15kg per plug dragen). Ik had deze gehaald voor de fijne cellenbetonblokken bij onze kamer, maar de bijgeleverde schroeven waren te lang en de plug pastte niet lekker (er zit een rand op!), dus ik had toch de schroeven/pluggen van de muurbeugel gebruikt en het zit muurvast (tv is 10kg).
Heb de C8 65 inch, dus weegt ongeveer 20-25kg.. wil toch zeker zijn.

In de andere kant van de muur zitten trouwens 2 stopcontacten, hoe kan ik zeker zijn dat ik niet in een kabel boor?

• Practics
Maveee schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Heb de C8 65 inch, dus weegt ongeveer 20-25kg.. wil toch zeker zijn.

In de andere kant van de muur zitten trouwens 2 stopcontacten, hoe kan ik zeker zijn dat ik niet in een kabel boor?
Muur zoeker die ook Electra of ijzer kan decteren.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:44:
[...]
Zo dacht ik er ook over: Ik kan wel met die dode pixel leven. Op enig moment weet je dat hij er zit en ga je er extra op letten en dan wordt het ergeren. Ik zou m toch aanmelden bij LG. Via hun website en een foto meesturen. Binnen een week had ik een nieuw panel.
Ik heb hier totaal geen last van gehad. Zelfs als ik er op let zie ik hem niet. Ik moet er naar gaan zoeken op 10cm afstand...

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:44:
[...]

Ach kom, zelfs al weet je 'm zitten dan ga je 'm nog niet zien tenzij je een stilstaand, hoog contrast beeld gaat tonen zoals een knal groene achtergrond. Voor 1 pixel gaan ze sowieso niets doen, pas vanaf (ik dacht) +- 7 dode pixels kan je aanspraak doen op garantie. 1 dode pixel zit nu eenmaal in de margin of error voor een scherm dat meer dan 8 miljoen pixels bevat.

• Juronymous
  • Laatst online: 30-11 17:35
Wren schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Als je je cd speler eerst koppelt aan de soundbar (en die weer aan de tv) dan zou dat gewoon kunnen.
Volgens mij gaat in de vraag van OokRob om de ingebouwde soundbar van de E serie, jouw suggestie lijkt op een losse soundbar te duiden. Of vergis ik me daarin?
Persoonlijk lijkt het me niet logisch dat de E serie geluid produceert vanaf een externe bron zonder de tv aan te hebben gezet. Maar aangezien ik geen E serie heb (zelfs geen OLED) kan ik me ook hierin vergissen natuurlijk.

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12 09:37
Even een vraag, heb het topic zitten doorzoeken, maar niet direct een antwoord.

Ik heb in mei een LG 55C8 gekocht, héél tevreden van. Nu merkte ik laatst op dat er een aantal beeldmodi verdwenen zijn. Zo is de 'eco' modus verdwenen en is er minder keuze.

Komt dit door een update of iets anders?

Bedankt!

Verwijderd

Juronymous schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:27:
[...]

Volgens mij gaat in de vraag van OokRob om de ingebouwde soundbar van de E serie, jouw suggestie lijkt op een losse soundbar te duiden. Of vergis ik me daarin?
Persoonlijk lijkt het me niet logisch dat de E serie geluid produceert vanaf een externe bron zonder de tv aan te hebben gezet. Maar aangezien ik geen E serie heb (zelfs geen OLED) kan ik me ook hierin vergissen natuurlijk.
Dat de TV aan moet lijkt me duidelijk. Ik zal mijn vraag daarom wat anders formuleren: Kan het scherm uitgezet worden als er alleen maar audio wordt aangeboden?

• Wren
Juronymous schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:27:
[...]

Dat had ik idd over het hoofd gezien, die soundbar van de E8. Excuses.

@Verwijderd Ja, je kan het scherm uitschakelen zodat je alleen het geluid hoort.

• JustVodka
  • Laatst online: 03-12 11:13
Simon Shipperd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:11:
[...]

Ach kom, zelfs al weet je 'm zitten dan ga je 'm nog niet zien tenzij je een stilstaand, hoog contrast beeld gaat tonen zoals een knal groene achtergrond. Voor 1 pixel gaan ze sowieso niets doen, pas vanaf (ik dacht) +- 7 dode pixels kan je aanspraak doen op garantie. 1 dode pixel zit nu eenmaal in de margin of error voor een scherm dat meer dan 8 miljoen pixels bevat.
Bij LG is het idd 7 dode (sub)pixels combo, 5 dode volledige pixels, 3 hot pixels.
Ik heb pixel garantie bij Apollo gekocht, maar voor die ene sub-pixel op die locatie (ongeveer 20% van de linker kant en 10% van de onderkant) ga ik niet moeilijk doen.
Al had ik het kunnen doen. Bij Apollo kan je al voor 1 pixel reclameren. Als het in het midden had gezeten of als het een hot-pixel was geweest had ik er wel gebruik van gemaakt.

Ik zie deze subpixel alleen bij een egaal groen scherm tot op 1,5m afstand (ik zit normaal op ongeveer 3m)
op een grijs scherm zie ik het pas wanneer ik zo ongeveer met m'n neus het scherm raak,

Maar belangrijker nog.. liever 1 dode sub-pixel op deze locatie dan banding. Ik heb nu een goed 65" scherm zonder banding _/-\o_ dus ik wil liever niet weer de loterij in.
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:39:
[...]

Dat de TV aan moet lijkt me duidelijk. Ik zal mijn vraag daarom wat anders formuleren: Kan het scherm uitgezet worden als er alleen maar audio wordt aangeboden?
Google "LG OLED screen off sound on". Antwoord: ja dat kan maar het kost een paar klikken. Filmpje

• Cannoli
  • Niet online
Matey schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:34:
Even een vraag, heb het topic zitten doorzoeken, maar niet direct een antwoord.

Ik heb in mei een LG 55C8 gekocht, héél tevreden van. Nu merkte ik laatst op dat er een aantal beeldmodi verdwenen zijn. Zo is de 'eco' modus verdwenen en is er minder keuze.

Komt dit door een update of iets anders?

Bedankt!
De beschikbare beeldmodi zijn afhankelijk van het soort content waar je naar kijkt. Zit je niet (per ongeluk) naar Dolby Vision materiaal te kijken?

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:16
Ik kijk bijna geen films/series. Tv kijken is nieuwuur of pauw/jinek en af en toe incidenteel iets. Verder gebruik ik mijn tv voor gaming (switch nu en xbox one s en soms ps3)

Ik wil misscihen een 65 inch kopen maar heb ik hier eigenlijk wat aan als ik amper 4k materiaal kijk? Mss beter 55 inch kopen en hopen dat upscaling goed is.

Ik kom van een plasma samsung 51 inch.

Geld heb ik wel dat is het probleem niet. Vraag is of ik wat aan een nieuwe tv heb als ik voornamelijk 1080 ga kijken.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:42
@TweakerVincent. 4K is juist interessanter met gaming dan met films/series. Films en series worden grotendeels nog in 2K geschoten. Als ze wel in 4K geschoten worden, dan is de CGI nog steeds 2K. Aangezien films grotendeels uit CGI bestaan, is het verschil tussen 4K en 2K niet zo heel denderend. Games worden wel volledig in 4K gerenderd wat er echt een stuk beter uitziet dan 2K. Je moet wel aardig dicht op de tv zitten, maar het is beter zichtbaar dan met films/series. Aangezien je ook geen console hebt die een hogere resolutie dan 1080p weergeeft ben jij je 4K argument wel een beetje kwijt.

Maarrrr, wat nóg interessanter is dan 4K is HDR en daar zijn OLEDs koning in door het perfecte contrast. Van HDR kun jij met de XoneS genieten van games in HDR. Via Netflix op een LG Oled tv kun je HDR content in Dolby Vision zijn, erg gaaf!

Tegenwoordig koop je ook geen nieuwe tv meer zonder 4K, dus het is ff de vraag waarom je je plasma wilt upgraden. Enige reden zou dan zijn, grotere TV, knapper design, HDR ondersteuning en omdat het kan (sowieso een goede reden :Y) ). Maar als je alleen maar nieuwsuur kijkt is het wellicht wat zonde om dat op een 65" OLED te doen, alhoewel het zeker een upgrade vanaf je 51" plasma zal zijn.

Qua grootte. Ik heb een upgrade van een 46" LCD naar een 55" OLED gemaakt. De eerste paar dagen is het groot, een 65" had ook gekund. Als je van een 51" afkomt zou ik sowieso voor een 65" gaan. De bezels zullen sowieso dunner zijn, dus neemt het relatief minder extra ruimte in en qua beeldoppervlak is het een hele beste upgrade.

[ Voor 37% gewijzigd door Hulleman op 17-07-2019 14:11 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:16
Hulleman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:05:
@TweakerVincent. 4K is juist interessanter met gaming dan met films/series. Films en series worden grotendeels nog in 2K geschoten. Als ze wel in 4K geschoten worden, dan is de CGI nog steeds 2K. Aangezien films grotendeels uit CGI bestaan, is het verschil tussen 4K en 2K niet zo heel denderend. Games worden wel volledig in 4K gerenderd wat er echt een stuk beter uitziet dan 2K. Je moet wel aardig dicht op de tv zitten, maar het is beter zichtbaar dan met films/series. Aangezien je ook geen console hebt die een hogere resolutie dan 1080p weergeeft ben jij je 4K argument wel een beetje kwijt.

Maarrrr, wat nóg interessanter is dan 4K is HDR en daar zijn OLEDs koning in door het perfecte contrast. Van HDR kun jij met de XoneS genieten van games in HDR. Via Netflix op een LG Oled tv kun je HDR content in Dolby Vision zijn, erg gaaf!

Tegenwoordig koop je ook geen nieuwe tv meer zonder 4K, dus het is ff de vraag waarom je je plasma wilt upgraden. Enige reden zou dan zijn, grotere TV, knapper design, HDR ondersteuning en omdat het kan (sowieso een goede reden :Y) ). Maar als je alleen maar nieuwsuur kijkt is het wellicht wat zonde om dat op een 65" OLED te doen, alhoewel het zeker een upgrade vanaf je 51" plasma zal zijn.

Qua grootte. Ik heb een upgrade van een 46" LCD naar een 55" OLED gemaakt. De eerste paar dagen is het groot, een 65" had ook gekund. Als je van een 51" afkomt zou ik sowieso voor een 65" gaan. De bezels zullen sowieso dunner zijn, dus neemt het relatief minder extra ruimte in en qua beeldoppervlak is het een hele beste upgrade.
Gamen doe ik zeker niet in 4k. Zal nog wel een tijd duren. Pc Monitor wel 4k en 2080ti dus dat kan. Maar TV niet. en films enzo kijken doe ik vrijwel nooit. Dus eigenlijk geen argumenten :) Ik ben echt bang dat 1080 op 65 inch er totaal niet uit ziet zeker omdat ik 3,20 meter van de tv afzit. Daarom mss maar veilig naar 55 inch..

• ByteMe_
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:16:
[...]

Gamen doe ik zeker niet in 4k. Zal nog wel een tijd duren. Pc Monitor wel 4k en 2080ti dus dat kan. Maar TV niet. en films enzo kijken doe ik vrijwel nooit. Dus eigenlijk geen argumenten :) Ik ben echt bang dat 1080 op 65 inch er totaal niet uit ziet zeker omdat ik 3,20 meter van de tv afzit. Daarom mss maar veilig naar 55 inch..
Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/resolutions-worth-it-comparison.png

Dat zal dus meevallen. Het verschil zou je merken bij 2,5 meter ongeveer.

• Pap3rclip
TweakerVincent schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:16:
[...]

Ik denk eigenlijk dat er weinig reden voor jou is om een 55 of 65 inch OLED te kopen.
Ik zit even ver van de tv als jou. Kom van een instapmodel Samsung 48 inch 1080p LCD en heb nu de 55B8.
Gewone televisie via de decoder (in België) stelt me toch wat teleur. Het is dan ook namelijk maar 720p/1080i content. Het hangt ook wat van kanaal tot kanaal af, en ja de kleuren zijn mooi. Maar over het algemeen blijft dat wazige/lowres aspect toch redelijk storen. En dan meer bij talkshows/soaps/... dat soort trage dingen dan bij bvb. voetbal. Bij de 48 inch hiervoor viel dat allemaal niet zo op.

Volgens mij is dit ook omdat eens je 4k HDR/Dolby Vision demofilmpjes/Netflix/... gekeken hebt, het zó erg opvalt hoeveel slechter normale tv weer is.

Het best kan je naar de tv gaan kijken in de winkel, en dan zeker naar een televisiezender. Niet de demofilmpjes die er op afspelen. Bij Vandenborre in België hebben ze echte kanalen opstaan volgens mij (Media Markt en Krefel niet).

Verwijderd

Scidd0w schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:01:
[...]
Ik heb hier totaal geen last van gehad. Zelfs als ik er op let zie ik hem niet. Ik moet er naar gaan zoeken op 10cm afstand...
Dan zou ik er verder ook niet zoveel meer mee doen. Verschil is dat hij bij mij in het midden van het scherm zat thv de ondertiteling..en ja, dan is het wat vervelender.

Maar mocht je nu op enig moment denken: hé shit...via LG melden, die handelt het over het algemeen vrij snel af

• Practics
ByteMe_ schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:08:
[...]

[Afbeelding]

Dat zal dus meevallen. Het verschil zou je merken bij 2,5 meter ongeveer.
Nou ik zit 5 en halve meter van de tv. Maar ik zie echt wel het verschil tussen 4k en HD op mijn tv hoor {65inch). Dus dat plaatje klopt nou niet bepaald. :D }:O

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:48
Vandaag is de LG55C8 binnen gekomen, nu wil ik heb gaan ophangen, maar lees op elke site wat anders. Heb de een Hama Motion 3 stars (https://www.coolblue.nl/p..._IKQ3MBA0kI8aAjgGEALw_wcB) aangeschaft en zat te denken om de onderkant van de tv op 60 cm hoogte te hangen en de bovenkant komt dan op 130 cm.

Hebben jullie ook zoiets of zou hij iets hoger moeten?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12 11:48
Gynnad schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:39:
Vandaag is de LG55C8 binnen gekomen, nu wil ik heb gaan ophangen, maar lees op elke site wat anders. Heb de een Hama Motion 3 stars (https://www.coolblue.nl/p..._IKQ3MBA0kI8aAjgGEALw_wcB) aangeschaft en zat te denken om de onderkant van de tv op 60 cm hoogte te hangen en de bovenkant komt dan op 130 cm.

Hebben jullie ook zoiets of zou hij iets hoger moeten?
mijn onderkant zit ongeveer op 70 cm hoogte (55c7),midden van het scherm ongeveer op ooghoogte houden
Geheimtip: niet té laag want als je dan languit op de bank ligt zit je naar je eigen voeten te staren... vooral bij de grotere maten. :P

Verwijderd

Wren schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:57:
[...]

Dat had ik idd over het hoofd gezien, die soundbar van de E8. Excuses.

@Verwijderd Ja, je kan het scherm uitschakelen zodat je alleen het geluid hoort.
Mooi. Bedankt voor je antwoord Wren.
Pagina: 1 ... 207 ... 572 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.