• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Pap3rclip schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:48:
[...]

Heel jammer... dat is net wat ik miste in de gewone Plex app...
Bovendien is dat net (ongeveer) het probleem bij mij in de Xplay app, ondertitels blijven gigantisch groot, ongeacht welke size ik kies. En met gigantisch groot bedoel ik 20-25% van het scherm. 4k HDR content ziet er niet uit met zulke belachelijke ondertitels over het beeld.

Net Emby eens geïnstalleerd op mijn server en het ziet er voorlopig fantastisch uit qua settings. Zelfs automatisch ondertitels downloaden! Dat moest ik voordien volledig manueel doen voor mijn Plex database. Straks maar eens testen hoe de client op tv werkt.

Edit: semi goed nieuws voor Emby subtitle color:

1: https://emby.media/commun...-subtitle-color-and-size/

2: https://emby.media/commun...g-app/page-25#entry723305
Als je een .srt ondertitel gebruikt en zelfde naam geeft als de film dan kan je wel de grote aanpassen met Xplay.

Ah daar ga ik is naar kijken naar die color subtitle.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-11 10:13
S0epkip schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:58:
[...]
Een 4k tv zou perfect met 1080p om moeten kunnen gaan, of zoals Rtings het scored 9/10.
Dat doet de LG C9 (in mijn geval) ook zeker. Echter, je hebt 1080p en 1080p. In de zin van dat je goed kunt zien of het bronbestand van goede kwaliteit is of niet. TV uitzendingen van Ziggo zien er soms erg matig uit (niet allemaal). Dat terwijl een 1080p film welke als basis een 4k film is er prachtig uit ziet. Allebei 1080p, maar een groot zichtbaar verschil in beeldkwaliteit.

Dat is (momenteel) ook wel het nadeel van een goede 4k tv. Als de bron goed is, dan is beeld fantastisch. Is dat niet zo, dan valt dat extra op ten opzichte van een middelmatige (1080p) tv.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Volg nu al een tijdje dit forum.
Ik kon niet wachten op die nieuwe update. 5.10.02
Dus heb via deze link: http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk

De update gedownload, toen op een USB stick de map gemaakt met de naam LG_DTV en daarin het bestand geplaatst.
Vervolgens USB in de tv pluggen.

Daarna de SURE Android app geïnstalleerd.
Hiermee verbinding maken met de C8.
Deze geeft commando's zoals een afstandsbediening.
Via het tabje met vierkantjes op software update drukken.

Dan kom je in een update scherm en kan je het bestand van de USB stick selecteren.
Op update drukken, en even geduld...

Gamma is weer zoals het hoort te zijn!
Hopelijk helpt dit mensen die er niet uitkomen.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Leijenman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:17:
Volg nu al een tijdje dit forum.
Ik kon niet wachten op die nieuwe update. 5.10.02
Dus heb via deze link: http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk

De update gedownload, toen op een USB stick de map gemaakt met de naam LG_DTV en daarin het bestand geplaatst.
Vervolgens USB in de tv pluggen.

Daarna de SURE Android app geïnstalleerd.
Hiermee verbinding maken met de C8.
Deze geeft commando's zoals een afstandsbediening.
Via het tabje met vierkantjes op software update drukken.

Dan kom je in een update scherm en kan je het bestand van de USB stick selecteren.
Op update drukken, en even geduld...

Gamma is weer zoals het hoort te zijn!
Hopelijk helpt dit mensen die er niet uitkomen.
Zelf vond ik dat omslachtig, ik heb mijn C8 op engineeringmode gezet en toch kwam 5.10.2 automatisch binnen. Vanmorgen update naar 5.10.3, geen idee wat er is veranderd.
Maar het beeld is heerlijk!

Draai nu ook gamma 2.4. Maar daar twijfel ik over want ondanks dat het "pop" heeft.. voelt het ook onnatuurlijk donker. In de zin dat je kijkt met een zonnebril op..

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-11 12:21
Pap3rclip schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:00:
[...]

Is hier toevallig iets over bekend wanneer tv-aanbieders stilaan zullen overstappen?
Ik kan met niet voorstellen dat de Belgische/Nederlandse providers nog jaren aan 720p/1080i gaan vasthouden met hoe streaming providers in hun nek hijgen?
Of is dat maar wishful thinking...
Dat proces gaat nog jaren duren. De omroepen zijn net geüpgraded naar HD. Die investering zal pas naar meer dan 5 jaar zijn afgeschreven. Het zijn niet alleen de camera`s, maar ook de editsets, de schakeltafels, de gehele uitzendstraat, de zenders en de kabellaars en andere aanbieders die moeten upgraden. Ik denk dat UHD voorlopig alleen voor films interessant is, maar niet voor normale uitzendingen. HD voldoet dan in principe.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 12:01
Kreeg net update 3.60.06 binnen op m'n C9. Maar kan online nergens iets van een changelog /patch notes vinden. Iemand een idee?

PSN: Mondaatje

• Monda
Coenen schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 22:09:
Over folie gesproken, ik was er blij mee op m'n 65C9.... Tijdens het monteren van de voet was er een schroef onder het scherm gekomen (don't ask) dus krassen op de folie. Halve hartverzakking. Gelukkig folie en niks te zien op het scherm zelf. Verder wat een beeld, super mooi. Scherper als ik gewend was, super anders dan onze oude Sony LCD. Met het kijken van series via VLC op de AppleTV zijn de mensen bijna een soort onnatuurlijk scherp terwijl de achtergrond wat minder scherp is.. Geen idee hoet uit te leggen, maar zeker anders.
Moet je eigenlijk nog dingen aan scherm afstellen/calibreren?
Haha ik ken het gevoel. Had ook zoiets met C9 scherm, maar had eerst het folie niet gezien. Ging van dichtbij kijken en zag allemaal kleine krasjes en vegen. Dacht dat m'n scherm beschadigd was en wilde al bellen. Helemaal geïrriteerd en zweet brak me uit. Tot ik de stickers links en rechts onder zag zitten en toen door kreeg dat er dus nog een folie overheen zat, die we af moest. 8)7
Verder zeer content met m'n C9. Enige waar ik nog mee moet spelen is de motion settings. Zie soms nog beetje ghosting achtige dingen (heel af en toe).

Verder heb ik wat calibration settings bekeken online. Maar deze wijken enorm af van mijn persoonlijke voorkeur. Ze zullen vast kleur echt zijn en beste overeenkomen met de werkelijkheid, maar dat vind ik niet mooi. Ik vind het juist mooi als de kleuren van het scherm af spatten. Dus kies zelf voor de wat meer overdreven en verzadigde settings. In mij geval "levendig" met ook de kleuren settings opgeschroefd. Voor m'n gevoel moet het op zo'n tv wel een beetje knallen. Maar iedereen z'n smaak natuurlijk.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-11 16:15
Kom dan van de LG 910v oled naar de c8 gegaan maar blijft me verbazen hoor zelfs na 3 weken nog. Wat is 4k en dolby vision mooi zeg. Zeker in combinatie van de LG SK9Y. Gisteren de laatste 10 minuten in bed aflevering van strangers things afkijken maar dat was gewoon niet leuk op de Sony w805. Poeh laat de prijzen maar goed zakken dan weet ik wat er in de slaapkamer komt te hangen. Begin me er echt aan te storen maar 1000 voor tv op een slaapkamer kost me mijn huwlijk

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Helaas heeft niet iedereen de middelen om de tv in engineer modus te zetten, waaronder ikzelf.
Ik ben blij dat je ook op deze manier niet eindeloos hoeft te wachten op een update.

Zelf heb ik de gamma op 2.2 staan en dynamisch contrast wat hoger voor iets fellere kleuren.
Na het updaten alle beeldinstellingen naar fabriekstand.
Toen maar opnieuw naar eigen smaak aanpassen.

Ben er erg blij mee!
Deze week ook de UHD box van Transformers binnen.
Even genieten met al dat CGI HDR geweld!

Edit:

Zie net op een ander forum dat 5.10.03 nu ook te downloaden is.

http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk

En als verschil dat web.os van
4.1.3-5619 naar 4.1.3-5620 is gewijzigd .
Predje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:28:
[...]

Zelf vond ik dat omslachtig, ik heb mijn C8 op engineeringmode gezet en toch kwam 5.10.2 automatisch binnen. Vanmorgen update naar 5.10.3, geen idee wat er is veranderd.
Maar het beeld is heerlijk!

Draai nu ook gamma 2.4. Maar daar twijfel ik over want ondanks dat het "pop" heeft.. voelt het ook onnatuurlijk donker. In de zin dat je kijkt met een zonnebril op..

[ Voor 13% gewijzigd door Leijenman op 10-07-2019 12:15 ]

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Leijenman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:05:
Helaas heeft niet iedereen de middelen om de tv in engineer modus te zetten, waaronder ikzelf.
Ik heb het gewoon gedaan met een universele remote app op mijn telefoon.
Het was puur zo simpel als op een knopje drukken, pincode invoeren en klaar.

Ik kon ook niet wachten op de update met gamma fix.. dus precies 1 dag na mijn omschakeling op engineering mode kwam :P

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Raziel schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:48:
[...]Tool is wel heel Amerikaans. Bigger is better. Hij gaat ook maar tot 3 meter nog wat, wat zou neerkomen op een 80+" TV.
HoppyF schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:01:
[...]

Zou je denken.
Toch moet je het verhaal eens lezen bij dit artikel.
Die kijkhoek van 30 graden is niet uit de lucht gegrepen.
Groter is zeker niet altijd beter maar je moet je wel realiseren dat UDH anders is dan HD.
Greetoz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:24:
[...]

Die tool lijkt er wel vanuit te gaan dat je op die afstand 4K bron materiaal kijkt en daarom dicht bij kan zitten op een grootscherm. Geupscalede tv beelden of SD beelden gaan er natuurlijk minder goed uit zien en dat zie je dan beter op een groot scherm dicht bij.
Die 40 graden kijkhoek is een THX aanbeveling voor kijkhoek voor een Cinema beleving (met hoge kwaliteit beeldmateriaal), die heeft verder met resolutie weinig van doen maar meer de kijkhoek waarbij het nog prettig/comfortabel kijken is (is juist ook nog eerder op 1080 gebasseerd ben ik ook wel eens tegengekomen; bestond al vóór UHD in de huiskamers beschikbaar was).
Vandaar ook de 30 graden kijkhoek aanbeveling van Rtings voor meer algemeen gebruik.

De afstand voor optimale UHD pixel peepen is vlgns mij nog net iets dichterbij dan de kijkhoek tool ...

Vlgns mij deze al eens eerder gepost (bij minuut 4 in de eerste over de 40 graden):

• Dekwoje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-03 19:48
Heb gisterenavond de C8 binnen gekregen!
Al heel de dag mee aan het spelen en testen met als gevolg volgende vragen; (hopelijk niet teveel dubbele);

1. Ik heb nogal wat mkv en 4K bestanden waarvan ik dacht; die gaan we eens lekker streamen... via de app op de tv regelmatig geen geluid.. via de Apple tv met Infuse ook bufferen.. ga nu een Apple tv 4K aanschaffen? Plex ook geen succes... staat allemaal op een WD Nas..
Is er een (betalende zoals Infuse app) waarmee alles vlot gaat zonder problemen met transcoderen?

2. Ik kan dus de digicorder van Telenet en het surround setje van Sony niet gebruiken met die lg afstandsbediening? Wel jammer...

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 18:24
Dekwoje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:53:
Al heel de dag mee aan het spelen en testen met als gevolg volgende vragen; (hopelijk niet teveel dubbele);

1. Ik heb nogal wat mkv en 4K bestanden waarvan ik dacht; die gaan we eens lekker streamen... via de app op de tv regelmatig geen geluid.. via de Apple tv met Infuse ook bufferen.. ga nu een Apple tv 4K aanschaffen? Plex ook geen succes... staat allemaal op een WD Nas..
Is er een (betalende zoals Infuse app) waarmee alles vlot gaat zonder problemen met transcoderen?

2. Ik kan dus de digicorder van Telenet en het surround setje van Sony niet gebruiken met die lg afstandsbediening? Wel jammer...
Op vraag 2 kan ik gedeeltelijk antwoorden: de digicorder kan je niet bedienen, maar je kan wel een CI+ kaart van Telenet kopen, dan kan je de tv en tv gids volledig bedienen in het livetv gedeelte van LG. Dit werkt overigens ook voor mensen met Orange (met een Telenet CI+ kaart).
Enige wat dan nog via de digicorder moet is dingen opnemen, al kan dat ook opgelost worden door een harde schijf of andere opslag aan de tv te hangen, dan heb je de digicorder voor niets meer nodig voor zover ik kan bedenken.

• donpablo80
Dekwoje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:53:

Met plex heb ik de laatste tijd ook geen succes meer, constant bufferen. Maanden terug ging dat perfect met de grootste remux films, maar na een bepaalde update heb ik constant bufferen met plex en Xplay. Eergisteren de Emby app op de tv geïnstalleerd en Emby server op de pc en dat draait als een zonnetje met de grootste bestanden.

• Dekwoje
Blijkbaar kan je Emby niet installeren op een NAS WD EX2Ultra??

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Practics schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:29:
Begin me er echt aan te storen maar 1000 voor tv op een slaapkamer kost me mijn huwlijk
Worth it! :P

• Dekwoje
Net de Apple TV 4K binnen... 4K vanop de NAS via Infuse... vlekkeloos!!

PS; Wat een beeld... !! ;-)

Volgende stap; Deftige surround zonder kabels... Sonos? :-)

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Dekwoje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:30:
Net de Apple TV 4K binnen... 4K vanop de NAS via Infuse... vlekkeloos!!

PS; Wat een beeld... !! ;-)

Volgende stap; Deftige surround zonder kabels... Sonos? :-)
Voor deftig surround mag je ver weg stappen van Sonos.

• Pap3rclip
  • Laatst online: 09-11 18:24
HoppyF schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:58:
[...]

Inderdaad, bovendien ondersteunt de Sonos geen Dolby Atmos en dat is nu juist wat de LG wel kan.
Uit interesse, wat zijn betaalbare/bescheiden alternatieven voor Sonos die wel alles netjes doorgeven, niet te 'ingrijpend' zijn qua kabels en goed klinken?

Ideaal voor mij persoonlijk zou een draadloze koptelefoon zijn vermits ik in een appartement woon en mijn buren niet lastig wil vallen.

• Practics
Pap3rclip schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:19:
[...]

Uit interesse, wat zijn betaalbare/bescheiden alternatieven voor Sonos die wel alles netjes doorgeven, niet te 'ingrijpend' zijn qua kabels en goed klinken?

Ideaal voor mij persoonlijk zou een draadloze koptelefoon zijn vermits ik in een appartement woon en mijn buren niet lastig wil vallen.
LG SK9Y en sk10y zijn goede opties. Hier zelf de SL9Y en meer dan prima voor een woonkamer van 6 5m x 6m. Vooral de optie om de basbox draadloos achter de bank te schuiven vind ik een hele fijne optie. (draadloos in de zin van wel stroomkabel rest draadloos)
Pap3rclip schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:19:
[...]

De soundbar van LG zelf wellicht!
De SK9Y of SK10Y, dit zijn de 2018 modellen of de SK9YG of SK10YG (2019).
Deze sets zijn nog uit te breiden met twee achter luidsprekers.
Er zijn ook andere merken met Atmos.
Is ook een kwestie van budget en eigen voorkeur.

Draadloze koptelefoon aansluiten kan ook maar dan zul je geen Atmos hebben.
Tenminste daar heb ik nog nooit van gehoord.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

midego schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:30:
[...]

Voor deftig surround mag je ver weg stappen van Sonos.
Jep; ik zit er over te denken om de hele set (base,bar,en 2x play:1) weg te doen en de opbrengst te investeren in een serieuze set.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
HoppyF schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:55:
Best wel aardig een vergelijking tussen de C9 en Samsung QLED.
De twijfelaars onder ons moeten dit nog maar eens bekijken.
YouTube: LG C9 OLED vs Samsung Q90R QLED TV Direct Picture Comparison 2019 | ...
Leuk. Die wolken zijn zoveel mooier op de OLED, ook die zon achter die kameel. Eén grote vlek op de QLED.

• Dekwoje
Wanneer ik HD stream (4K bestanden van bv 20gig) met een Apple TV 4K.. dan "schokt" het beeld.. niet "vollen bak" met de melding "bufferen".. maar je merkt dat het beeld niet heel vlot, vloeiend is. Heb ik een instelling op de LG fout staan of is dit normaal?

Is wel met een "oude", aantal jaar oude HDMI kabel... Hoewel de Apple TV liet weten dat de kabel OK is.

[ Voor 29% gewijzigd door Dekwoje op 11-07-2019 17:46 . Reden: a ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:04

Puck

W32.Deadcode.A

Dekwoje schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:28:
Wanneer ik HD stream (4K bestanden van bv 20gig) met een Apple TV 4K.. dan "schokt" het beeld.. niet "vollen bak" met de melding "bufferen".. maar je merkt dat het beeld niet heel vlot, vloeiend is. Heb ik een instelling op de LG fout staan of is dit normaal?

Is wel met een "oude", aantal jaar oude HDMI kabel... Hoewel de Apple TV liet weten dat de kabel OK is.
Real Cinema aanzetten en eventueel spelen met Trumotion instellingen. Klinkt namelijk als 24p judder.

Arrived anxious, left bored

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:28
Even een update over mijn 65C9PLA
- ik zat op 03.60.04 en de update naar 03.60.05 kwam niet via OTA en ik kon hem ook niet via USB installeren
-vandaag een lege NTFS stick gebruikt ipv FAT32 die niet leeg was, dit lukte
-vlak na het rebooten in 03.60.05 kwam dan ook de 03.60.06 OTA binnen

De reden dat ik naar updates ben gaan zoeken :
Als ik in de NETFLIX app op de TV de film "The Do_Over" opstart, komt netjes het label Dolby Vision rechtsboven even in beeld

Maar als ik Jessica Jones of Stranger Things bekijk (die volgens Netflix ook in Dolby Vision zijn) dan zie ik dat label niet.
Hoe komt dit?

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Afgelopen zaterdag mijn 55E9PLA ontvangen (nog net op tijd voor de cashback actie :) )Dus sorry voor eventuele newbie vragen.
Zag net een update binnen komen, de 03.60.06. Ergens te zien wat er veranderd zou moeten zijn?

En of dit wellicht de beloofde AirPlay 2 update is? Zo nee, al een update wanneer die komt (zie overal ‘verwacht in juni’)?

Tot nu toe overigens erg tevreden. HDR is waanzinnig en al meer content dan ik verwachtte op Netflix en Amazon Prime. Enige nadeel is dat ‘normale’ TV er zo flets uitziet na HDR content gekeken te hebben :) Maar ook daar strak beeld vanaf de Ziggo Mediabox Next.
Moet alleen mijn Apple TV 4 nu echt vervangen voor het 4K model.

[ Voor 39% gewijzigd door xahmol op 11-07-2019 19:13 ]

• Mmore
  • Laatst online: 09-11 20:25
Sinds kort heb ik een 65" B8. Helemaal top, vooral hoe HDR eruit springt bevalt beter dan ik had gedacht en net als @xahmol hierboven voelt niet-HDR content ineens toch wat flets aan :P

Nu had ik gisteren ineens een vreemd probleem waar ik van schrok, op 19:10 van aflevering 7, seizoen 3 en een paar andere timestamps licht een pixel constant op bij het kijken van Stranger Things op Netflix via een NVIDIA Shield in HDR. Hier 2 foto's waarop het zichtbaar is, ééntje close up en eentje van wat verder weg: https://imgur.com/a/UWtB1UK . Op andere timestamps zit die gekleurde pixel op andere plaatsen. Diverse pixel testen gedaan maar het probleem blijft. Andere content heeft het probleem niet.

Is er wat met mijn TV mis of met Netflix?

• rodie83
  • Niet online
Als andere content het niet heeft ligt het alvast niet aan je TV natuurlijk.

Verwijderd

Mmore schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:48:

Nu had ik gisteren ineens een vreemd probleem waar ik van schrok, op 19:10 van aflevering 7, seizoen 3 en een paar andere timestamps licht een pixel constant op bij het kijken van Stranger Things op Netflix via een NVIDIA Shield in HDR.
Al eens gecontroleerd met de Netflix app van het WebOS, dus va de tv zelf en niet via de NVIDIA, neem aan dat je het hebt geconstateerd bij het spelen via Netflix op de NVIDIA. Zie je het dan niet, dan zou je kunnen constateren dat het aan de Shield ligt en niet de TV

• Mmore
  • Laatst online: 09-11 20:25
@ThoThoHeiJan scherp. Net even getest, zelfde probleem inderdaad. Ligt hopelijk aan de Netflix compressie oid en niet aan m'n TV. :o

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mmore schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:54:
@ThoThoHeiJan scherp. Net even getest, zelfde probleem inderdaad. Ligt hopelijk aan de Netflix compressie oid en niet aan m'n TV. :o
Gooi er eens wat YT testbeelden tegenaan, mogelijk weet je dan wel zeker waar het zit?

Testing, one, two ...

• Practics
Dolby vision werkte hier wel gewoon zowel via tv als Chrome cast ultra. Echter kreeg ik geen dolby atmos op mijn soundbar LG SK9Y. Kleine zoektocht, kwam ik uit op een oude hdmi kabel uit <2012. Vervangen voor een hdmi 2.0b en ja hoor dolby atmos werkt probleemloos.

(jammer dat strangers thing's wel dolby vision heeft maar geen atmos. Gelukkig Luke cage wel beide smullen!)

• Monda
ringlord_oc schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:53:
Even een update over mijn 65C9PLA
- ik zat op 03.60.04 en de update naar 03.60.05 kwam niet via OTA en ik kon hem ook niet via USB installeren
-vandaag een lege NTFS stick gebruikt ipv FAT32 die niet leeg was, dit lukte
-vlak na het rebooten in 03.60.05 kwam dan ook de 03.60.06 OTA binnen

De reden dat ik naar updates ben gaan zoeken :
Als ik in de NETFLIX app op de TV de film "The Do_Over" opstart, komt netjes het label Dolby Vision rechtsboven even in beeld

Maar als ik Jessica Jones of Stranger Things bekijk (die volgens Netflix ook in Dolby Vision zijn) dan zie ik dat label niet.
Hoe komt dit?
Ik had volgens mij wel bij Stranger Things het label. Maar het viel me ook op dat bij designated survivor ook staat dat het Dolby vision is, maar niet wordt weergegeven.
Heb het net even opgezocht en zie dat pas vanaf seizoen 3 hdr + 4k is. Vandaar in seizoen 1, waar ik nu in zit, dus nog geen label.
Kan dit het bij jou ook zijn?

• Monda
Practics schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:11:
Dolby vision werkte hier wel gewoon zowel via tv als Chrome cast ultra. Echter kreeg ik geen dolby atmos op mijn soundbar LG SK9Y. Kleine zoektocht, kwam ik uit op een oude hdmi kabel uit <2012. Vervangen voor een hdmi 2.0b en ja hoor dolby atmos werkt probleemloos.

(jammer dat strangers thing's wel dolby vision heeft maar geen atmos. Gelukkig Luke cage wel beide smullen!)
Ik heb nog nooit kunnen beluisteren, maar maakt Dolby atmos zo'n verschil?

• Practics
Monda schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:43:
[...]

Ik heb nog nooit kunnen beluisteren, maar maakt Dolby atmos zo'n verschil?
Ik luister natuurlijk op een redelijke goedkope soundbar LG SK9Y. Ja het klinkt een stuk beter, is het verschil zo groot Als gewoon 4k of 4k dolby vision. Nee. Maar hij pakt gewoon de beste instellingen voor het geluid en het klinkt iets dynamischer. Al met al prima toevoeging wil je upgrade en of heb je nog niks zou ik er zeker naar kijken. Heb je een leuke set, zou ik er niet perse voor upgraden.

Maar goed kan best zijn dat het met een echte 5.1 atmos set het wel echt heel veel meer waarde heeft. Soundbar is en blijft beperkt.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Mmore schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:48:
Sinds kort heb ik een 65" B8. Helemaal top, vooral hoe HDR eruit springt bevalt beter dan ik had gedacht en net als @xahmol hierboven voelt niet-HDR content ineens toch wat flets aan :P

Nu had ik gisteren ineens een vreemd probleem waar ik van schrok, op 19:10 van aflevering 7, seizoen 3 en een paar andere timestamps licht een pixel constant op bij het kijken van Stranger Things op Netflix via een NVIDIA Shield in HDR. Hier 2 foto's waarop het zichtbaar is, ééntje close up en eentje van wat verder weg: https://imgur.com/a/UWtB1UK . Op andere timestamps zit die gekleurde pixel op andere plaatsen. Diverse pixel testen gedaan maar het probleem blijft. Andere content heeft het probleem niet.

Is er wat met mijn TV mis of met Netflix?
Op een vorige tv (q9fn van samsung) had ik ditzelfde gedrag met een andere serie (kan even niet op de naam komen, friends from college ofzoiets). Was pal in het midden een flikkerende pixel. Dacht dat ik dus een luie pixel had. Werkelijk honderd andere content geprobeerd, ook rode, groene, blauwe, zwarte en witte schermen maar kon het nergens reproduceren. Het gekke is dat dezelfde serie het probleem NIET vertoonde op mijn andere tv of tablet. Heel bizar.
Practics schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 06:42:
[...]

Ik luister natuurlijk op een redelijke goedkope soundbar LG SK9Y. Ja het klinkt een stuk beter, is het verschil zo groot Als gewoon 4k of 4k dolby vision. Nee. Maar hij pakt gewoon de beste instellingen voor het geluid en het klinkt iets dynamischer. Al met al prima toevoeging wil je upgrade en of heb je nog niks zou ik er zeker naar kijken. Heb je een leuke set, zou ik er niet perse voor upgraden.

Maar goed kan best zijn dat het met een echte 5.1 atmos set het wel echt heel veel meer waarde heeft. Soundbar is en blijft beperkt.
Als je nog geen soundbar hebt en er eentje moet aanschaffen dan is er een met Atmos wel een toegevoegde waarde. Je kunt zonder maar het is een leuke extra.

Een losse 5.1 (of 7.1) doet in principe het zelfde mits deze ook Atmos heeft.
De positie en kwaliteit van de luidsprekers bepaalt ook wel de ervaring.
Een soundbar is en blijft een compromis maar is daarmee nog niet slecht.

• Practics
HoppyF schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:22:
[...]

Als je nog geen soundbar hebt en er eentje moet aanschaffen dan is er een met Atmos wel een toegevoegde waarde. Je kunt zonder maar het is een leuke extra.

Een losse 5.1 (of 7.1) doet in principe het zelfde mits deze ook Atmos heeft.
De positie en kwaliteit van de luidsprekers bepaalt ook wel de ervaring.
Een soundbar is en blijft een compromis maar is daarmee nog niet slecht.
Sound bar heeft fysiek gewoon geen achterboxen dit probeert die door truckjes te realiseren. Dus daar zit wel wezenlijk een verschil en dan kun je een soundbar van 1500+ hebben. Wat er niet is is er niet. Dus een 5.1/7.1 is gewoon totaal ander verhaal.
Practics schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:53:
[...]

Sound bar heeft fysiek gewoon geen achterboxen dit probeert die door truckjes te realiseren. Dus daar zit wel wezenlijk een verschil en dan kun je een soundbar van 1500+ hebben. Wat er niet is is er niet. Dus een 5.1/7.1 is gewoon totaal ander verhaal.
Bij Atmos hoeft je ook geen surround boxen achter te hebben.
De LG soundbars die ik al noemde hebben luidsprekers die naar boven gericht zijn en geven daarom wel Atmos. Let wel, het aantal luidsprekers zegt niets bij Atmos en meer is niet altijd beter.
Je kunt voor de complete ervaring met surround wel nog twee achter luidsprekers toevoegen aan de LG SK9Y of 10Y, of 9 en 10YG.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Practics schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:11:

Welke TV heb je hangen?
Zover bij mij bekend is kan een serie7 of serie8 geen Atmos over HDMI gooien?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Practics
Famous schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Welke TV heb je hangen?
Zover bij mij bekend is kan een serie7 of serie8 geen Atmos over HDMI gooien?
65c8 en werkt gewoon over de hdmi arc poort naar de lg sk9y.
HoppyF schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:59:
[...]

Bij Atmos hoeft je ook geen surround boxen achter te hebben.
De LG soundbars die ik al noemde hebben luidsprekers die naar boven gericht zijn en geven daarom wel Atmos. Let wel, het aantal luidsprekers zegt niets bij Atmos en meer is niet altijd beter.
Je kunt voor de complete ervaring met surround wel nog twee achter luidsprekers toevoegen aan de LG SK9Y of 10Y, of 9 en 10YG.
Heb het systeem zelf hangen weet echt wel waar ik over praat. Het zijn gewoon truckjes en het werkt redelijk. Niet meer niet minder, weet zeker dat een 5.1 atmos systeem gewoon stuk beter is.

• Famous

Famous

R 400+

Practics schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:16:
[...]

[...]

Heb het systeem zelf hangen weet echt wel waar ik over praat. Het zijn gewoon truckjes en het werkt redelijk. Niet meer niet minder, weet zeker dat een 5.1 atmos systeem gewoon stuk beter is.
Waar zie je dit?
Ben wel benieuwd, heb zelf de C7 met de SK10Y :)

• Practics
Famous schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:23:
[...]

Waar zie je dit?
Ben wel benieuwd, heb zelf de C7 met de SK10Y :)
Soundbar geeft het zelf aan en op dat moment kun je ook niet meer kiezen voor standaard movie music standen...
Practics schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:16:
[...]

[...]

Nogmaals, een soundbar met Atmos is een compromis maar daarmee nog steeds wel volwaardig Atmos.
Een 5.1 met Atmos (7.1) bestaande uit losse componenten kan ook maar is voor veel mensen te veel van het goede. Vooral het grote aantal luidspreker, bekabeling e.d. schrikt wat af.

Het is toch leuk dat LG Atmos ondersteunt.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01

westergas

rikkie_pc

HoppyF schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:31:
[...]

Nogmaals, een soundbar met Atmos is een compromis maar daarmee nog steeds wel volwaardig Atmos.
Dat heb ik nooit begrepen, net als een telefoon met Atmos. Is echt puur voor de marketing, het labeltje kunnen plaatsen op de doos.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Je krijgt geluid uit meerdere richtingen. Hoe goed je je best ook doet, het werkt met luidsprekers om je heen het beste. Betekent niet dat een goede soundbar niet goed klinkt. Dolby/Atmos op een telefoon _O-

Ziet er goed uit deze deal, vooral icm die 5 jaar garantie

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• n23
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-09-2024

n23

Ik twijfel voor onze tv enigszins tussen de 55B8 en C8. Wat ik qua reviews kan vinden is dat het qua beeld in ieder geval weinig tot niks uitmaakt, maar qua geluid eventueel wel een beetje. Echter de prijs ligt ook zeer dicht bij elkaar met de goedkoopste B8 die ik kan vinden op 999€ en de goedkoopste C8 op 1099€.

Zijn er redenen om dan toch voor de C8 te gaan, of moet ik die 100€ gewoon in de zak houden en een B8 nemen?

• Practics
n23 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:51:
Ik twijfel voor onze tv enigszins tussen de 55B8 en C8. Wat ik qua reviews kan vinden is dat het qua beeld in ieder geval weinig tot niks uitmaakt, maar qua geluid eventueel wel een beetje. Echter de prijs ligt ook zeer dicht bij elkaar met de goedkoopste B8 die ik kan vinden op 999€ en de goedkoopste C8 op 1099€.

Zijn er redenen om dan toch voor de C8 te gaan, of moet ik die 100€ gewoon in de zak houden en een B8 nemen?
Processor is beter bij de c versie. Gebruik je dus geen externe media speler zou ik voor de c gaan. Zelf ben ik voor de 100 euro meer wel voor de c versie gegaan. Op een bedrag van 1500+ vond ik het niet waard om te beknibbelen op de processor. Gevoeld matig toch toekomst bestendiger.

• Dekwoje
Ik zou graag mijn C8 55" met een muurbeugel tegen de wand bevestigen... maar:
* gebruik een Panasonic SA -PT850 die ik met een optische kabel aan de LG heb hangen voor surround.
* Die pana heeft ook een HDMI uit... maar ondersteund geen ARC, klopt dit?
* probleem is dat optische achteraan de tv er serieus uitsteekt... waardoor ik hem moeilijk tegen de muur kan hangen.... Nog iemand met dit probleem?
Dekwoje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:45:
Ik zou graag mijn C8 55" met een muurbeugel tegen de wand bevestigen... maar:
* gebruik een Panasonic SA -PT850 die ik met een optische kabel aan de LG heb hangen voor surround.
* Die pana heeft ook een HDMI uit... maar ondersteund geen ARC, klopt dit?
* probleem is dat optische achteraan de tv er serieus uitsteekt... waardoor ik hem moeilijk tegen de muur kan hangen.... Nog iemand met dit probleem?
Dit gebruiken.
S0epkip in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Dekwoje voor ARC is ie idd ietsje te oud ;)

Testing, one, two ...

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

Ik ga 3 weken op vakantie. Handmatig pixel refresher gedraaid. Kan ik de tv van de stroom halen tijdens mijn vakantie? Of is het beter die paar watt op de koop toe te nemen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Kan zeker, gewoon doen. Brandgevaar gereduceerd tot nul.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door Jorgen op 12-07-2019 23:11 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op maandag 27 mei 2019 @ 01:58:
Met zo'n nieuwe update, moet je dan ook opnieuw kalibreren?
Wil wellicht sparen voor een kalibratie, maar het is zonde als er door allerlei gewenste fixes of ongewenste bugs niks meer van je kalibratie klopt.
Iemand die hier nog antwoord op kan geven?
Lijkt me zo jammer als je kalibreert en het is daarna nutteloos gebleken omdat een nieuwe firmware, etc. andere instellingen benodigt.

Verwijderd

Jorgen schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:10:
[...]

Iemand die hier nog antwoord op kan geven?
Lijkt me zo jammer als je kalibreert en het is daarna nutteloos gebleken omdat een nieuwe firmware, etc. andere instellingen benodigt.
Als je het zelf hebt gedaan is het een kleine moeite om het weer opnieuw te doen.
In principe zullen er weinig aanpassingen nodig zijn.

Heb je het laten doen, ja dan wordt dat een dure liefhebberij.

Heb nu op de c8 ook de laatste betafw staan en heb slechts wat kleine dingen moeten bijstellen.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
..Christiaan.. schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:20:
Ik ga 3 weken op vakantie. Handmatig pixel refresher gedraaid. Kan ik de tv van de stroom halen tijdens mijn vakantie? Of is het beter die paar watt op de koop toe te nemen.
Officieel kan je na 15 minuten op standby je tv gewoon van het stroom halen.

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 00:00:
[...]

Als je het zelf hebt gedaan is het een kleine moeite om het weer opnieuw te doen.
In principe zullen er weinig aanpassingen nodig zijn.

Heb je het laten doen, ja dan wordt dat een dure liefhebberij.

Heb nu op de c8 ook de laatste betafw staan en heb slechts wat kleine dingen moeten bijstellen.
Het is natuurlijk al prijzig genoeg om het te laten doen en ik zou het inderdaad heel zonde vinden als een nieuwe firmware je kalibratie niet meer goed uit laat komen en je opnieuw iemand met een kleurenmeter kunt inhuren. Vraag aan de mensen die het hebben laten doen, of zelf heel uitgebreid bezig zijn geweest; wat is de houdbaarheid van jullie kalibraties gebleken?

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 13-07-2019 01:14 ]

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

ik gebruik al een CI+ module met Ziggo kaart voor mijn DVB-C, gaat prima. Tijdje geleden heb ik echter ook mijn satellietkabel aan de TV aangesloten, die 4 satellieten doorgeeft. Een scan laten doen en op zich werkt dat allemaal. Alleen..., de LG C7 is echt retetraag geworden na het inladen van de satellietzenders! Zijn er meer mensen met dit probleem?

This title is for sale, please send me a PM

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:04

Puck

W32.Deadcode.A

the-body schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:34:
ik gebruik al een CI+ module met Ziggo kaart voor mijn DVB-C, gaat prima. Tijdje geleden heb ik echter ook mijn satellietkabel aan de TV aangesloten, die 4 satellieten doorgeeft. Een scan laten doen en op zich werkt dat allemaal. Alleen..., de LG C7 is echt retetraag geworden na het inladen van de satellietzenders! Zijn er meer mensen met dit probleem?
Geen ervaring mee maar probeer de TV 15 minuten van stroom te halen. Hierdoor wordt het tijdelijke geheugen gewist en vrijgemaakt (instellingen e.d. blijven uiteraard bewaard). Mijn advies als iets traag is.

Arrived anxious, left bored

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:15

Funky22

Guild invite

99% van de firmware updates hebben geen effect op kalibiraties...
Sparen voor een kalibiratie, hoeveel kost die je dan?

https://discord.gg/x8uWt9

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Funky22 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:48:
99% van de firmware updates hebben geen effect op kalibiraties...
Sparen voor een kalibiratie, hoeveel kost die je dan?
Vanaf zo'n 175 euro, maar inclusief hdr kalibratie en bronafstelling ga je al snel richting de 300 euro.

• HomerJ
  • Laatst online: 09-07 21:21
Vandaag de LG OLED65C8 binnen gekregen, wat een fantastisch beeld! Nog veel mooier dan ik had verwacht. _O_

• Famous

Famous

R 400+

Practics schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:27:
[...]

Soundbar geeft het zelf aan en op dat moment kun je ook niet meer kiezen voor standaard movie music standen...
Net even een film met Atmos aangezet en zag het voorbij komen inderdaad.
Blijkbaar niet eerder opgevallen :+

• ADK9
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik heb mijn LG OLED65C8 ook vorige week binnengekregen en hij zit nderdaad indrukwekkend uit echter maak ik mij wel een beetje zorgen over de kwalitwit van het OLED paneel zelf.

Dit in verband met vertical banding en een donkere vlek links onder op het scherm. Productie datum is januari 2019 (stond op het doos). Zou het een toevallig een ochtend batch zijn:-)

Heb jij dit ook?

Gebruikte test pattern: 5% gray scale.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/poe91emd.jpg
HomerJ schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:58:
Vandaag de LG OLED65C8 binnen gekregen, wat een fantastisch beeld! Nog veel mooier dan ik had verwacht. _O_

• Famous

Famous

R 400+

Niet naar zoeken, dan heb je nergens last van....

Verwijderd

Ervaring van Avsforum over de laatste betafw 05.20.03 {aleen via E-mode}

https://www.avsforum.com/...alk-635.html#post58290190

LG lijkt druk bezig....

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:31
ADK9 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:43:
Ik heb mijn LG OLED65C8 ook vorige week binnengekregen en hij zit nderdaad indrukwekkend uit echter maak ik mij wel een beetje zorgen over de kwalitwit van het OLED paneel zelf.

Dit in verband met vertical banding en een donkere vlek links onder op het scherm. Productie datum is januari 2019 (stond op het doos). Zou het een toevallig een ochtend batch zijn:-)

Heb jij dit ook?

[Afbeelding]

[...]
Afhankelijk van het aantal uren zal dit wel verbeteren. Na 100 uur heb je een goed beeld ervan.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 13:37

GG85

.......

Heb jij dit ook?

[Afbeelding]

[...]
Hou er wel rekening mee dat de meeste OLED's op 5% grey soortgelijk gedrag vertonen. Ik heb zelf een "donkere streep" links. Na een paar honderd uur is hij een stuk minder maar hij blijft wel.
Ben een aardige beeldpurist maar bij normale content ga je dit nooit terug zien.

• Monda
Ik heb erg veel plezier van m'n C9.

Ben benieuwd wat jullie als voor ingestelde beeldsettings gebruiken.
Ik zie veel calibration tips, maar vind het vrijwel allemaal te flets.
Ik gebruik zelf de instelling "levendig"
oled lampje 100
Contrast 100
Helderheid 50
Scherpte 30
Kleur 70
Kleurtemperatuur K50

Maar misschien zie ik belangrijke instellingen over het hoofd, want bij sommige presets, ontbreken bepaalde settings.

[ Voor 16% gewijzigd door Monda op 13-07-2019 18:28 ]

• donpablo80
Monda schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:26:

oled lampje 100
Contrast 100
Helderheid 50
Scherpte 30
Kleur 70
Kleurtemperatuur K50

Maar misschien zie ik belangrijke instellingen over het hoofd, want bij sommige presets, ontbreken bepaalde settings.
De settings die je gebruikt zijn eigenlijk de slechste die je maar kan gebruiken, maar als je dat zelf gewoon mooi vindt is dat prima. Probeer is een paar weken bioscoop, technicolor of isf te gebruiken ook al vind je dat niet mooi, switch daarna weer is terug naar levendig, dan zal je schrikken.

[ Voor 10% gewijzigd door donpablo80 op 13-07-2019 18:56 ]

• Monda
donpablo80 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:54:
[...]

De settings die je gebruikt zijn eigenlijk de slechste die je maar kan gebruiken, maar als je dat zelf gewoon mooi vindt is dat prima. Probeer is een paar weken bioscoop, technicolor of isf te gebruiken ook al vind je dat niet mooi, switch daarna weer is terug naar levendig, dan zal je schrikken.
Haha ja daarom viel me dat al op. Ik zag overal andere settings. Maar waarom zouden m'n settings "slecht" zijn? Niet hoe de kleuren in het echt zijn? Ik vind het mooi als alles van het beeld spat en de kleuren flink verzadigd zijn.

Die andere instellingen zorgen juist dat het beeld veel donkerder wordt en de kleuren grauw. Maar ik ga wel eens even een weekje proberen. Moet ik dan nog helderheid, contrast etc aanpassen, of gewoon op 1 van de 3 door jou genoemde settings gebruiken en niets aanpassen?

• donpablo80
Monda schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:06:
[...]

Haha ja daarom viel me dat al op. Ik zag overal andere settings. Maar waarom zouden m'n settings "slecht" zijn? Niet hoe de kleuren in het echt zijn? Ik vind het mooi als alles van het beeld spat en de kleuren flink verzadigd zijn.

Die andere instellingen zorgen juist dat het beeld veel donkerder wordt en de kleuren grauw. Maar ik ga wel eens even een weekje proberen. Moet ik dan nog helderheid, contrast etc aanpassen, of gewoon op 1 van de 3 door jou genoemde settings gebruiken en niets aanpassen?
Jouw settings zijn niet slecht, maar verre weg van een natuurgetrouw beeld, prima als je dat mooi vind hoor, maar onze oleds zijn in staat om een zo natuurgetrouw mogelijk beeld neer te zetten. Anders had je net zo goed een tv van 300 euro kunnen kopen die ook prima een surrealistisch beeld kan toveren met knal kleuren.

Ik gebruik de volgende settings:

Technicolor present
Oled lampje 50 (naar omgevings licht instellen)
Contrast 85
Helderheid 50
Scherpte 10
Kleur 50
Tint 0
Dynamisch contrast uit
Superresolutie uit
Kleurbereik automatisch
Randverbeteren uit
Gamma bt1886 of 2.4
Kleurtemperatuur warm2
Ruisonderdrukking uit
Mpeg ruisonderdrukking uit
Trumotion: de-judder 2 en de-blur 10

Probeer dit is een week of 2 weken.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jorgen schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:28:
[...]

Vanaf zo'n 175 euro, maar inclusief hdr kalibratie en bronafstelling ga je al snel richting de 300 euro.
Weggegooid geld. De tv's zijn af fabriek al dusdanig goed afgesteld dat afwijkingen niet zichtbaar zijn.
Voor die 175 euro kun je een hoop andere leuke dingen kopen :)

Ik heb trouwens een probleempje waar ik niet uit kom. Ik snap er helemaal niets van.
Met twee UHD spelers heb ik dit probleem: Als op de LG C7 HDMI Deep Colour aan staat, zie ik het menu van mijn (nu Sony) UHD speler niet. Ook niet het menu van b.v. de ingebakken Netflix app. De tv zegt dan gewoon 'No signal'. Als ik op de play knop druk van de remote dan kom ik in het menu van de betreffende 4K disc, of de film speelt.
Als ik Deep Colour uit zet dan zie ik het menu van de speler wél.

De speler hangt aan mijn Denon receiver (X2500H). De receiver heeft één HDMI kabel naar de tv.
Wie weet wat dit is?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Nyarlathotep schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:12:
[...]

Weggegooid geld. De tv's zijn af fabriek al dusdanig goed afgesteld dat afwijkingen niet zichtbaar zijn.

Ik heb trouwens een probleempje waar ik niet uit kom. Ik snap er helemaal niets van.
Met twee UHD spelers heb ik dit probleem: Als op de LG C7 HDMI Deep Colour aan staat, zie ik het menu van mijn (nu Sony) UHD speler niet. Ook niet het menu van b.v. de ingebakken Netflix app. De tv zegt dan gewoon 'No signal'. Als ik op de play knop druk van de remote dan kom ik in het menu van de betreffende 4K disc, of de film speelt.
Als ik Deep Colour uit zet dan zie ik het menu van de speler wél.

De speler hangt aan mijn Denon receiver (X2500H). De receiver heeft één HDMI kabel naar de tv.
Wie weet wat dit is?
Al een andere HDMI kabel geprobeerd? :?
Het is bekend dat HDMI kabels soms vreemd kunnen doen...

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

HoppyF schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:40:
[...]

Al een andere HDMI kabel geprobeerd? :?
Het is bekend dat HDMI kabels soms vreemd kunnen doen...
Ja, maar wel één van hetzelfde merk. Een high speed HDMI 2.0b geschikte kabel.
Mijn Denon receiver heeft een kabel test feature, en die test was positief.

Maar ik ga denk ik toch eens een andere kabel bestellen, just in case.

• mrShady
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10 15:45
Iemand anders problemen met apps op de c9? Geen geluid met de Spotify app en nu blijft Netflix ook nog eens hangen op het laad icoon, en ik ben er wel klaar mee om constant de apps opnieuw te installeren en in te loggen.
Nyarlathotep schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:27:
[...]

Ja, maar wel één van hetzelfde merk. Een high speed HDMI 2.0b geschikte kabel.
Mijn Denon receiver heeft een kabel test feature, en die test was positief.

Maar ik ga denk ik toch eens een andere kabel bestellen, just in case.
Klinkt goed, maar je weet maar nooit.
Misschien heb je nog ergens een kabel liggen om te testen.
Wat blijft er anders over? Misschien nog firmware van de receiver?

• HomerJ
  • Laatst online: 09-07 21:21
@ADK9, nee het is mij niet opgevallen. Ook niet echt naar gezocht.

Zit nog wel te kijken wat nou de ideal set-up is met mijn soundbar, decoder en PS4. Met name om de Magic Remote als enige afstandsbediening te gebruiken.

Heb een LGSK10Y soundbar met nu deze configuratie.

Decoder/settopbox --> HDMI 1 (soundbar)
PS4 ---> HDMI 2 (soundbar)
Soundbar HDMI 3 ARC --> LG C8 HDMI 2 ARC.

Nadeel hiervan is dat ik niet tegelijk de decoder kan bedienen als de volume/source(input) van mijn soundbar. Dan moet ik schakelen tussen afstandsbediening profiel.
Zou het handiger zijn om mijn PS4 en Decoder rechtstreek op mijn C8 aan te sluiten, en dan ARC kabel naar de soundbar? Heeft dat nog voordelen/nadelen voor het geluid?

Heb ook nog niet kunnen vinden of de configuratie van de Magic Remote kan veranderen, hij is gekoppeld met mijn decoder alleen dan mis ik bijvoorbeeld een knop om opgenomen media te openen. Rest van de basisfuncties werken wel.

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:34
Is er iemand die al een 5.x.x OTA firmware heeft ontvangen van de c8 serie zonder dat deze in engineering mode staat?

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

Mfpower

In dubio

Ljsvv schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:55:
Is er iemand die al een 5.x.x OTA firmware heeft ontvangen van de c8 serie zonder dat deze in engineering mode staat?
Nee ik zit er ook op te wachten... twijfel of ik terug zal gaan naar 4.20. Irriteer me mateloos aan de black crush.

• Practics
donpablo80 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:22:
[...]

Jouw settings zijn niet slecht, maar verre weg van een natuurgetrouw beeld, prima als je dat mooi vind hoor, maar onze oleds zijn in staat om een zo natuurgetrouw mogelijk beeld neer te zetten. Anders had je net zo goed een tv van 300 euro kunnen kopen die ook prima een surrealistisch beeld kan toveren met knal kleuren.
Dat is natuurlijk grootste onzin ooit hé. Oled kan het, maar dat betekent niet dat dat het enige is wat hem beter maakt tegen over een lcd. Lcd komen na professionele calbratie ook wel in de buurt en een gemiddelde sterveling ziet kwa kleur echtheid dan echt het verschil niet meer tussen lcd en oled.

• Light21M
Ik heb JohnArcher is gevraagd LG is te vragen waarom er nog geen near black chrominance overshoot fix is voor de b8, johnarcher gaat dit opnemen met LG want ook de calibratiesoftware is blijkbaar niet werkende na de laatste firmware op de c8/e8

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:34
Mfpower schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:29:
[...]

Nee ik zit er ook op te wachten... twijfel of ik terug zal gaan naar 4.20. Irriteer me mateloos aan de black crush.
Dit is juist de reden dat ik zit te wachten op een 5.x.x firmware die zou juist het black crush verhaal moeten fixen.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:12:
[...]

'Niet zichtbaar'? apis29 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

Mfpower

In dubio

Ljsvv schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:27:
[...]

Dit is juist de reden dat ik zit te wachten op een 5.x.x firmware die zou juist het black crush verhaal moeten fixen.
Weet ik maar ik kan alleen downgraden omdat ik niet in engineering kan voor 5.x.
Gelukkig weer eens een echte review inplaats van een infomercial. Kortom als je echt het onderste uit de kan wilt wat betreft near black performance, motion, upscaling, dynamic tone mapping, geluid, design en afstandbediening dan koop je nog steeds een Sony. Bij LG moet je genoegen nemen met wat black crush om near black chrominance overshoot te maskeren. Alleen near black uniformiteit (vignetting) is helaas ook bij Sony niet optimaal.

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-11 12:21

Heb jij dit ook?

[Afbeelding]

[...]
Banding wordt langzaam minder als het scherm ouder wordt.
Zou kunnen, heb dat zelf de afgelopen 8 maanden niet ervaren ondanks uitgebreide near black monitoring met testschermen, maar banding is bij mijn scherm ook geen issue. Om geen valse hoop te geven aan mensen die hopen op een perfect uniform scherm: near black non-uniformiteit vermindert in ieder geval NIET (dark blobs / light spots op 1%, 2%, 4% black). ;) Uitgezonderd tijdelijke blobs veroorzaakt door direct invallend zonlicht of het nooit draaien van een (automatische) pixel refresh, uiteraard.

[ Voor 44% gewijzigd door Cap op 15-07-2019 09:50 ]

• Light21M
Cap schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:47:
Zou kunnen, heb dat zelf de afgelopen 8 maanden niet ervaren ondanks uitgebreide near black monitoring met testschermen, maar banding is bij mijn scherm ook geen issue. Om geen valse hoop te geven aan mensen die hopen op een perfect uniform scherm: near black non-uniformiteit vermindert in ieder geval NIET (dark blobs / light spots op 1%, 2%, 4% black). ;) Uitgezonderd tijdelijke blobs veroorzaakt door direct invallend zonlicht of het nooit draaien van een (automatische) pixel refresh, uiteraard.
55 inch ?

65 inch is echt een ramp qua tinting / banding, ken er weinig die het niet hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Light21M op 15-07-2019 12:07 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-11 10:13

oled lampje 100
Contrast 100
Helderheid 50
Scherpte 30
Kleur 70
Kleurtemperatuur K50

Dat fletse herken ik. Ook ik ben nog steeds bezig met
het komen tot een goede instelling. Ik zal morgen mijn instellingen wel even posten.

EDIT: al moet ik er wel bij zeggen dat ik jouw instellingen niet echt als ideaal beschouw. Ja, met een zonnebrilletje op 8)

Tipje van de sluier, even uit m'n hoofd: ik gebruik beide ISF instellingen en verander daar in ieder geval de witbalans naar warm1. Eerst geloof ik de iets wittere/blauwere, maar na langer kijken zie je dat het dan te blauw is. Ik heb de kleuren wat meer verzadigd (wat de instelling niet uit m'n hoofd), maar dat is bij mij momenteel wat te verzadigd. Zie je goed aan gras (te knal groen) en ook geel knalt er teveel uit.
Contrast 100 vind ik ook te hoog. Dan ga je zeker detail verliezen in wit (het wordt één groot wit vlak, zonder details). Scherpte zou ik ook wat terugschroeven. Helderheid heb ik verhoogd naar 55, omdat ik wat detail mistte in de donkere scènes.

[ Voor 37% gewijzigd door Rossi46 op 15-07-2019 14:19 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• ADK9
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik heb de foto's naar de customer care van LG gestuurd en gevraagd of ze nog tips hebben om af te komen van het donkere vlek op de C8. Dit is de officiële stappenplan.

""We kunnen u verschillende oplossingen aandragen om te kijken of u weer een normaal functionered scherm krijgt, namelijk: 
1.) een harde reset (1/2 uur van electra halen) - wel éérst een half uur in standby functie laten voordat u van electra haalt. 
2.) een pixel refresh uitvoeren. (menu-alle instellingen-beeld-paneelruisverversing/pixel refresh). 
3.) terugzetten naar begininstellingen (factory reset). - (menu-alle instellingen-algemeen-terugzetten naar begininstellingen). 
4.) laatste software update doen. 

Mocht dit geen resultaat opleveren, dan kunnen wij voor u een reparatie inplannen.
Light21M schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:06:
[...]

55 inch ?

65 inch is echt een ramp qua tinting / banding, ken er weinig die het niet hebben.

• Monda
Rossi46 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:29:
[...]

Dat fletse herken ik. Ook ik ben nog steeds bezig met
het komen tot een goede instelling. Ik zal morgen mijn instellingen wel even posten.

EDIT: al moet ik er wel bij zeggen dat ik jouw instellingen niet echt als ideaal beschouw. Ja, met een zonnebrilletje op 8)

Tipje van de sluier, even uit m'n hoofd: ik gebruik beide ISF instellingen en verander daar in ieder geval de witbalans naar warm1. Eerst geloof ik de iets wittere/blauwere, maar na langer kijken zie je dat het dan te blauw is. Ik heb de kleuren wat meer verzadigd (wat de instelling niet uit m'n hoofd), maar dat is bij mij momenteel wat te verzadigd. Zie je goed aan gras (te knal groen) en ook geel knalt er teveel uit.
Contrast 100 vind ik ook te hoog. Dan ga je zeker detail verliezen in wit (het wordt één groot wit vlak, zonder details). Scherpte zou ik ook wat terugschroeven. Helderheid heb ik verhoogd naar 55, omdat ik wat detail mistte in de donkere scènes.
Haha echt? Ik vind het totaal niet te fel. Of er is iets met het paneel aan de hand... Maar dat zal ik nooit zeker weten zonder vergelijken. Ik heb trouwens voor gewoon tv kijken wel wat meer terug geschroefde instellingen.

De verzadigde instellingen gebruik ik voor gamen en Netflix/YouTube met hdr beelden.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

OK.... De HDMI kabels van RUConnected die op dit forum werden aangeraden, zijn dus waardeloos.

Ik heb de kabels getest op mijn Denon receiver (soort service menu). En de test faalde bij 4K60. En dit terwijl de kabels werden verkocht als high speed HDMI2.0b compliant kabels. Dus niet!

Een HDMI kabel van de Action van, jawel, 1 euro 79 deed het probleemloos. En mijn issue met af en toe geen beeld vanaf mijn 4K UHD speler is opgelost. Ook oudere HDMI kabels die ik nog had liggen blijken de volle bandbreedte wél aan te kunnen.

Zo dus maar een mail sturen naar RUConnected, dat ik mijn geld terug wil. Ook al zijn ze in februari vorig jaar gekocht.

Verwijderd

ADK9 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:45:
Ik heb de foto's naar de customer care van LG gestuurd en gevraagd of ze nog tips hebben om af te komen van het donkere vlek op de C8. Dit is de officiële stappenplan.

""We kunnen u verschillende oplossingen aandragen om te kijken of u weer een normaal functionered scherm krijgt, namelijk: 
1.) een harde reset (1/2 uur van electra halen) - wel éérst een half uur in standby functie laten voordat u van electra haalt. 
2.) een pixel refresh uitvoeren. (menu-alle instellingen-beeld-paneelruisverversing/pixel refresh). 
3.) terugzetten naar begininstellingen (factory reset). - (menu-alle instellingen-algemeen-terugzetten naar begininstellingen). 
4.) laatste software update doen. 

Mocht dit geen resultaat opleveren, dan kunnen wij voor u een reparatie inplannen.

[...]
Idd het stappenplan wat ik ook kreeg nadat ik foto's van een stuck, luie pixel had opgestuurd. Heb ze medegedeeld dat ik dat allemaal al had gedaan en een week later de monteur met een nieuw panel, welke nu weer prima is. Dus als ik jou was...meteen weer contact opnemen

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 12:50

Gast1981

room with a moose!

Hiero net 2 dagen een nieuwe 65C8 in de kamer.
Standje "Levendig" vond ik echt niet te doen, de kleuren schreeuwden van het scherm 8)
Dus hoe dat bij jou dan 'flets' kan overkomen, terwijl het de helderste setting is, geen idee...

Ik ben begonnen met 'Eco' (stond ie default op). Keek prima weg, maar ik vond met name bij films en/of series het beeld zo... zo on-echt lijken. Moeilijk te beschrijven.. Zeker met personen in beeld, incl bewegingen, alsof ze op een achtergrond geplakt waren. Wel bijzonder scherp en qua kleur prima, maar ik kon er niet aan wennen.
Nu op die ISF instelling gezet, stukken beter. Wel op de "lichte kamer" instelling, anders wordt het echt een tint te donker. Flets is hier wel het goede woord wellicht ;) Idem bij standje Technicolor, een beetje flets allemaal.
De diepere instellingen van zo'n profiel heb ik nog niet bekeken overigens, daar valt misschien nog wat winst te boeken.

edit: ik kom van een 42" Pana plasma, dus ben wel jaren aan een "zacht" beeld gewend, dat speelt mss ook nog wel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Gast1981 op 15-07-2019 16:54 ]

Pagina: 1 ... 206 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.