• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-11 19:30

Insidious

Professionele amateur

Ja, dat heet gewenning. Gelukkig heb ik op de slaapkamer nog een Sony KD-75XE8596 LCD staan en dan zie je gelijk weer het verschil. Lijkt net alsof er een grijze folie over het scherm heen zit.

[ Voor 0% gewijzigd door Insidious op 05-07-2019 23:10 . Reden: Typo ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
.

[ Voor 99% gewijzigd door pwh53 op 19-01-2020 16:09 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:34
Het wow effect is hier over het algemeen ook niet meer, maar ik geniet nog wel heel erg van donker scènes, dat blijft mooi om te zien. Maar de nagenoeg perfecte kleuren of HDR doen me niet zoveel meer. Het is inderdaad gewenning, maar het is fijn om te weten dat je de beste beeldkwaliteit in huis hebt en kan ervaren.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 16:34
HDR in films vind ik een stuk minder indrukwekkend dan in videogames. Onlangs God of War uitgespeeld op de PS4 Pro i.c.m. m'n C8 en dat was toch wel kwijlen! Als een game geen HDR ondersteund baal ik ook echt wel eigenlijk. Het heeft zoveel meerwaarde.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn b7 nu driekwart jaar en zeker bij 4k HDR content heb ik nog steeds vaak momenten van "wow wat is dit waanzinnig mooi"

Bij gewone TV uitzendingen heb ik dat uiteraard minder. Maar nog steeds hoef ik maar even een andere niet OLED tv uitzending te zien en ik weet weer waarom ik voor deze TV gekozen heb :) Kleuren komen echt beter uit door het OLED zwart contrast. Qua instellingen heb ik gewoon Rtings en hier gevolgd, hoefde er niks meer aan te doen. Heb 3 vaste helderheidsinstellingen voor niet-HDR voor de verschillende achtergrondverlichtingen, en dat is alles.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11 11:26
Voor de mensen die tv (55c8) met een receiver (x3500h) gebruiken, de gui van de receiver krijg ik niet te zien als ik tv kijk.
Wel op alle andere bron ingangen.. tv via ci+

T kan zijn dat het normaal is , maar kan me niet herinneren dat t met me oude tv ook zo was.
Moet wel toegeven dat ik sinds de nieuwe tv ( paar weken) vaker tv kijk. vandaar dat t me opviel..
En sjees... had al tien jaar eerder over moeten gaan op Oled _/-\o_

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-11 18:16
copyer schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:13:
Voor de mensen die tv (55c8) met een receiver (x3500h) gebruiken, de gui van de receiver krijg ik niet te zien als ik tv kijk.
Wel op alle andere bron ingangen..
Kijk je tv via een CI+ module?

Ik krijg de Gui van de reciever ook alleen maar te zien bij de 4 HDMI ingangen, als ik een app draai zoals bv netflix dan komt de gui niet naar de voorgrond.
Sluit ik netflix dan zie ik de Gui wel weer.
pwh53 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:47:
eigenlijk kan dit topic toch ook wel op slot, 817 pagina's,het is mooi geweest.
alles staat er ook wel in (veelvoud)
wifi quickstart probleem + de handmatige kanaalnummers
folie voor en achterkant
zonlicht
de beste instellingen,burn-in.
aan alles komt een eind,arjen robben stopt met voetballen,zelfs sesamstraat stopt.
ik ook,gegroet allemaal
Ja, en nee.
Er komen immers altijd nieuwe OLED bezitters bij die hun ervaringen willen delen.
Ook potentiële OLED kopers willen hun vragen kwijt.
Het is waar dat veel vragen al eerder beantwoord zijn maar teruglezen of zoeken wordt niet altijd gebruikt in topics. Dit geldt voor alle topics niet alleen bij deze.
Ik lees hier nog wel even mee want ik heb tenslotte nog geen OLED maar die gaat er wel komen binnen een paar maanden.

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
Bovendien is er nog steeds geen fw update OTA

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zijn er hier ook mensen die een 9 serie tv hebben en een xbox one x en ervaring met de VRR? Ik probeer al maanden ervaringen over (bijvoorbeeld) RDR2 (in SD met VRR) of GTA V te vinden. Maar er wordt maar heel sporadisch over geschreven of op youtube gepost.
Ik weet dat de range voor 4k niet echt veel toevoegt (range van 48 tot 60, waar veel games gecapped zijn op 30), maar op 1080 en 1440 (+HDR als ik het goed heb) zou er een range van 20 tot 120hz zijn. Ben benieuwd of dat echt als toegevoegde waarde ervaren wordt.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
HoppyF schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:18:
[...]
Ik lees hier nog wel even mee want ik heb tenslotte nog geen OLED maar die gaat er wel komen binnen een paar maanden.
Meneer heeft nog geen eens een OLED maar weet wel commentaar te leveren als ik de tekortkomingen van de huidige OLED panelen noem. Sorry maar ik moest hier even op reageren. Gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal. Je kan het reageren beter aan de ervaringsdeskundigen overlaten. Goed weekend verder.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:45

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ben erg tevreden met mijn C7, op één ergernis na...
Het niet kunnen koppelen van de 'Energy saving' aan een beeldmodus!

Bij SDR-content wil ik de Energy Saving op automatisch hebben. Dit voorkomt dat ik 's avonds in een bak licht staar (erg slecht voor mijn slaapritme), of dat ik overdag de brightness moet opkrikken omdat ik de helderheid de avond ervoor laag heb gezet. Ik vind de automatische functie voor SDR echt ideaal werken: fel genoeg overdag, prettig gedimd 's avonds.

Echter, bij HDR-content wil ik altijd de Energy saving uit hebben. Want als je die op automatisch laat staan en de kamer is verduisterd, dan blijft er van de HDR weinig over. Ik vind het bij HDR-content prima dat de dingen die fel weergegeven dienen te worden ook echt met maximale brightness worden getoond. Juist bij HDR heb je niet het probleem dat alles (te) fel wordt getoond.

Goed, dit kan ik natuurlijk allemaal zelf instellen. Maar het heeft wel tot gevolg dat ik, zeker als ik in een avond een paar keer tussen SDR en HDR wissel, het hele menu moet doorlopen.. Op settings drukken, naar 'All Settings' gaan, klik naar recht, naar beneden navigeren, 'Energy Saving' kiezen, de juiste stand selecteren, 2x back. Vrij irritant als je dat een aantal keer op een avond moet doen. Zeker als ik het in de eerste instantie vergeet als ik van HDR weer naar SDR overstap en eerst in een 65" lichtbak staar..

Dit moet toch makkelijker kunnen? Zie ik een setting over het hoofd? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:41
Ik heb de instellingen voor dark en light room identiek ingesteld, met uitzondering van brightness, bij beide sowieso energy saving uit.

Je hoeft dan alleen te switchen tussen de verschillende beeld modus, overdag of 's avonds. Wellicht voor jou ook een oplossing?

• ArthurMorgan
  • Niet online
FrankyD86 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:08:
Ik heb de instellingen voor dark en light room identiek ingesteld, met uitzondering van brightness, bij beide sowieso energy saving uit.

Je hoeft dan alleen te switchen tussen de verschillende beeld modus, overdag of 's avonds. Wellicht voor jou ook een oplossing?
Ik heb die daarboven, ben even de naam kwijt, ook zo gebruikt. Die wijkt niet heel erg af van die twee. Zo heb ik 3 stijlen voor verschillende lichtsintensiteiten in huis.

25, 37 en 49 Oled intensiteit gebruik ik. Maar dat is uiteraard persoonlijk :)

[ Voor 66% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-07-2019 14:43 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik lees her en der al wat over de nieuwe 05.x.x firmware voor de c8 serie. Iemand enig idee wat daar zoal nieuw aan is / waarom het een versienummer omhoog is?
zwembroek schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:50:
[...]

Meneer heeft nog geen eens een OLED maar weet wel commentaar te leveren als ik de tekortkomingen van de huidige OLED panelen noem. Sorry maar ik moest hier even op reageren. Gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal. Je kan het reageren beter aan de ervaringsdeskundigen overlaten. Goed weekend verder.
Aha, @zwembroek weer.
Als je dit topic een beetje doorgelezen had zou je precies weten wat ik nu bezit en waar ik naar toe wil.
Ik ken de LG OLED goed uit mijn nabije omgeving dus geen gevalletje de beste stuurlui aan wal.
Het is niet voor niets dat ik een LG OLED ga aanschaffen en niets anders.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

Mfpower

In dubio

mitchi3 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:03:
[...]

Heb je de update al gedraaid die in het forum geplaatst is van de LG site?

Heb hem wel al gedownload, maar weet niet of het kwaad kan om hem te updaten ivm regio ofzo...
@rodie83.
De nieuwe firmware fixt het black crush issue. Maar zorgt er ook voor dat je niet meer kunt downgraden.
Ik heb het niet geïnstalleerd want ik kan niet in het service menu. Voor mij is de update regulier nog niet beschikbaar helaas. Misschien vindt @pennywise666 dit ook wel interessant. Zodra de update ota beschikbaar is zou ik nog een dansje met hem doen :)

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 13:50
Mfpower schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:56:
[...]

@rodie83.
De nieuwe firmware fixt het black crush issue. Maar zorgt er ook voor dat je niet meer kunt downgraden.
Ik heb het niet geïnstalleerd want ik kan niet in het service menu. Voor mij is de update regulier nog niet beschikbaar helaas. Misschien vindt @pennywise666 dit ook wel interessant. Zodra de update ota beschikbaar is zou ik nog een dansje met hem doen :)
Oja The dance of Joy inderdaad!
Ik heb die beta firmware al weken draaien hier via het service menu.
Ziet er goed uit.

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:18
copyer schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:13:
Wel op alle andere bron ingangen.. tv via ci+

T kan zijn dat het normaal is , maar kan me niet herinneren dat t met me oude tv ook zo was.
Moet wel toegeven dat ik sinds de nieuwe tv ( paar weken) vaker tv kijk. vandaar dat t me opviel..
En sjees... had al tien jaar eerder over moeten gaan op Oled _/-\o_
Ik neem aan dat je gebruikt maakt van ARC bij het tv kijken, via ARC verzorgt de receiver alleen het geluid en niet het beeld. Dit is normaal gedrag bij gebruik van apps en live tv kijken op de tv zelf.

Verwijderd

pennywise666 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:01:
[...]

Ik heb die beta firmware al weken draaien hier via het service menu.
.
Via 0413 in het service menu veranderd naar 'engineer mode' geen/nog geen update ontvangen.

Grappig...komt nu binnen.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2019 17:07 ]

• pennywise666
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:42:
[...]

Via 0413 in het service menu veranderd naar 'engineer mode' geen/nog geen update ontvangen.

Grappig...komt nu binnen.. :)
Handmatig checken ook niet? Na engineermode kwam die updatemelding bij mij toen ik 2x check indrukte en ook de auto updates aangevinkt had.

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 22:37
Mfpower schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:56:
[...]

@rodie83.
Bedoelde eigenlijk dat je via deze link de update al kunt downloaden
http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk

• pennywise666
mitchi3 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:16:
[...]

Nou,lekker installeren dan toch?
Ik heb dat ook meerdere keren gedaan met USB stick.
Wanneer het niet de juiste firmware is dan kan je hem ook niet eens installeren.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

mitchi3 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:16:
[...]

Ah ok. Maar die kun je ook niet “gewoon” installeren via USB. Dat is een NSU update. Ik weet ook niet of dat de eu versie is. Hardware eu/us is verschillend vzviw.

Edit: ik kom hierop omdat op het andere forum die niet zomaar geïnstalleerd kon worden (niet geprobeerd). Wat @pennywise666 zegt zou kunnen kloppen voor wat betreft hardware versies. Ook niet geprobeerd ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Mfpower op 06-07-2019 17:25 ]

Verwijderd

pennywise666 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:18:
[...]

Nou,lekker installeren dan toch?
Ik heb dat ook meerdere keren gedaan met USB stick.
Wanneer het niet de juiste firmware is dan kan je hem ook niet eens installeren.
Klopt, ik heb die op een usb stick geplaatst conform de upgrade instructies. Deze werkte niet. Normaal herkent de tv dat het een upgrade is. De image wou echter niet flashen. Derhalve maar op de alternatieve engineer mode gedaan.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:31
Zucht

Waarschuwing : installeren van engineering versies raad ik ten sterkste af!

Garantie vervalt en er is geen terugweg.

• pennywise666
Jammer dan,maar ik ga geen maanden lang met crushed blacks zitten terwijl er ondertussen een betafirmware is die dit verhelpt.

• Atomsk
  • Laatst online: 31-10 16:03
Heb de oudere versie van de UK website erop staan en de LG upgrade servers geblokkeerd in m'n router. Laat het voorlopig maar zo denk ik.

_██_
(ಠ_ృ)

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:28
Ik heb hier https://www.lg.com/nl/ond...65C9PLA&pageVisibleFlag=2 de meest recente firmware voor mijn TV gedownload (03.60.05) en op USB gezet omdat hij via OTA deze niet vindt (ik zit op 03.60.04)

De TV begint aan de update en op 99% zegt hij 'this update cannot be applied to this TV'
Wat kan de reden zijn?

• Light21M
ringlord_oc schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:51:
Ik heb hier https://www.lg.com/nl/ond...65C9PLA&pageVisibleFlag=2 de meest recente firmware voor mijn TV gedownload (03.60.05) en op USB gezet omdat hij via OTA deze niet vindt (ik zit op 03.60.04)

De TV begint aan de update en op 99% zegt hij 'this update cannot be applied to this TV'
Wat kan de reden zijn?
1) Je hebt een PLA versie?
2) Stroom al is uitgetrokken, 1 min gewacht, terug ingestoken?
3) USB firmware al is terug opnieuw op de usb gezet en uitwerpen gekozen?

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-11 15:46

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Over folie gesproken, ik was er blij mee op m'n 65C9.... Tijdens het monteren van de voet was er een schroef onder het scherm gekomen (don't ask) dus krassen op de folie. Halve hartverzakking. Gelukkig folie en niks te zien op het scherm zelf. Verder wat een beeld, super mooi. Scherper als ik gewend was, super anders dan onze oude Sony LCD. Met het kijken van series via VLC op de AppleTV zijn de mensen bijna een soort onnatuurlijk scherp terwijl de achtergrond wat minder scherp is.. Geen idee hoet uit te leggen, maar zeker anders.
Moet je eigenlijk nog dingen aan scherm afstellen/calibreren?
Coenen schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 22:09:
Over folie gesproken, ik was er blij mee op m'n 65C9.... Tijdens het monteren van de voet was er een schroef onder het scherm gekomen (don't ask) dus krassen op de folie. Halve hartverzakking. Gelukkig folie en niks te zien op het scherm zelf. Verder wat een beeld, super mooi. Scherper als ik gewend was, super anders dan onze oude Sony LCD. Met het kijken van series via VLC op de AppleTV zijn de mensen bijna een soort onnatuurlijk scherp terwijl de achtergrond wat minder scherp is.. Geen idee hoet uit te leggen, maar zeker anders.
Moet je eigenlijk nog dingen aan scherm afstellen/calibreren?
Zo, daarom heeft deze folie ook nut. Bescherming van het scherm tijdens uitpakken en installatie. ;)
Er zijn wat twijfels gerezen of ook de nieuwe C9’s nu wel of geen folie hebben.
Die van jou dus wel ook al is dan geen honderd procent bewijs dat het altijd zo is.
Voorbeelden zijn al langskomen.

VLC weet ik niet maar is het bronmateriaal wel goed?
Hoe gaat het met UHD van YouTube of Netflix bijvoorbeeld?
Instellingen zijn al vaker genoemd hier, kijk anders bij RTINGS en vergelijk dit met jouw instellingen.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-11 15:46

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb m'n Netflix abbo nog niet geupgrade, vroeg de app wel om. :)
Youtube UHD is iets om te proberen.
Ik zal RTINGS ook eens bekijken.

Verwijderd

Coenen schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 22:25:
Ik heb m'n Netflix abbo nog niet geupgrade, vroeg de app wel om. :)
Youtube UHD is iets om te proberen.
Ik zal RTINGS ook eens bekijken.
Niet geschoten is altijd mis

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om op mijn B7 de 5GHz wifi boven de 100Mbps te krijgen. Quickstart staat uit en wifi staat op kanaal 36. Op m'n laptop en telefoon haalt ie makkelijk max abbonement. Ik heb de Arris connectbox van Ziggo staan.

Iemand wat tips?

[ Voor 12% gewijzigd door donpablo80 op 07-07-2019 01:05 ]

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:28
Light21M schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:22:
[...]

1) Je hebt een PLA versie?
2) Stroom al is uitgetrokken, 1 min gewacht, terug ingestoken?
3) USB firmware al is terug opnieuw op de usb gezet en uitwerpen gekozen?
Ja dat heb ik geprobeerd...
Misschien dat ik een factory reset moet doen want ik heb maar 2.1GB internal storage over van de 4GB.
Ik weet niet of die internal storage wordt gebruikt om te upgraden.
Toen ik de TV initieel in gebruik nam, kwam hij wel spontaan melden dat er een nieuwe firmware was en die heeft hij OTA geinstalleerd.

• Light21M
donpablo80 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 01:00:
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om op mijn B7 de 5GHz wifi boven de 100Mbps te krijgen. Quickstart staat uit en wifi staat op kanaal 36. Op m'n laptop en telefoon haalt ie makkelijk max abbonement. Ik heb de Arris connectbox van Ziggo staan.

Iemand wat tips?
Welke bandbreedte op 5ghz? 20/40/80mhz?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 23:24
Light21M schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:48:
[...]

Oorzaak: Arris connectbox van Ziggo met LG TV

• donpablo80
Light21M schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:48:
[...]

De opties die ik kan kiezen:

20 MHz
20/40 MHz
20/40/80 MHz

Hij staat op de laatste nu.

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Zijn hier misschien meerdere mensen die een 55" C8 hebben en problemen ondervinden met het gebruik van een CI+ module? Ik heb zo'n beetje alles uitgesloten. Maar de TV blijft selectief in het vinden van de module. OF hij geeft geen signaal en geeft de melding "Geen Signaal" en vervolgens "Programma gecodeerd, Controleer of de CI+ Module..." . OF hij krijgt wel signaal en geeft kort de melding "Foutmelding. De smartcard wordt gelezen".

Kortom TV zoekt iedere keer opnieuw naar de smartcard / module. Soms vind hij hem. Soms niet.

Wat ik zelf al heb geprobeerd.

- Fabrieksreset TV
- Nieuwe module
- Nieuwe kaart (Ziggo)
- Nieuwe antenne coax kabel
- Andere woning :) (ben verhuisd).
- Internet afzoeken

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31
[b]sjer in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"sjer
- Nieuwe module
- Nieuwe kaart (Ziggo)
Module heb je van Ziggo?
Zit afaik verschil in die dingen.. (mijn oude CI+ module wordt ook niet meer ondersteund) Maar als het af en toe wel werkt zou dat het probleem denk ik niet mogen zijn..

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Bedankt voor je reactie.

1e module (mijn huidige) heb ik een aantal jaren geleden zelf gekocht. 1.3 versie dus zou oke moeten zijn. Kreeg na installatie ook netjes een update gepushed.

De andere heb ik van Ziggo gekregen (en weer geretourneerd).

Beide zelfde issue helaas.

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 18:24
Als gloednieuwe 55B8 bezitter kan ik hier misschien even op in te pikken;

Is er iemand die ervaring heeft met Orange (België) qua tv kijken rechtstreeks via het "live tv" gedeelte van de tv?

Als ik mijn coax kabel doorlus naar de tv via de in en out poort van de decoder blijf ik de melding krijgen dat de kanalen gecodeerd zijn?

Bovendien lijkt het mij niet mogelijk om de Orange decoder te bedienen met de (uitstekende) LG remote?

Toch wel enorm jammer mocht ik uiteindelijk alsnog constant die Orange afstandsbediening apart moeten gebruiken voor het tv gedeelte.

Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
donpablo80 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 01:00:

Iemand wat tips?
Waarom zou je TV over de 100 Mbps moeten gaan?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Jimmy J. schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:01:
[...]
Waarom zou je TV over de 100 Mbps moeten gaan?
Niet voor 4K Netflix, maar er is 4K content die hapert op 100 mbit. Heb zelf wat OLED demo filmpjes die niet lopen op bekabeld netwerk (via de TV dan).
Pap3rclip schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:19:
Als gloednieuwe 55B8 bezitter kan ik hier misschien even op in te pikken;

Is er iemand die ervaring heeft met Orange (België) qua tv kijken rechtstreeks via het "live tv" gedeelte van de tv?

Als ik mijn coax kabel doorlus naar de tv via de in en out poort van de decoder blijf ik de melding krijgen dat de kanalen gecodeerd zijn?

Bovendien lijkt het mij niet mogelijk om de Orange decoder te bedienen met de (uitstekende) LG remote?

Toch wel enorm jammer mocht ik uiteindelijk alsnog constant die Orange afstandsbediening apart moeten gebruiken voor het tv gedeelte.

Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?
Weet niet hoe het in België zit, maar hier moet ik een CI+ CAM module in mijn TV steken, waar vervolgens de kaart ingaat die je anders in je (coax) decoder stopt.

[ Voor 58% gewijzigd door Raziel op 08-07-2019 10:14 ]

• Dekwoje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-03 19:48
Goedemorgen,

Ik lees hier al heel wat info over het OLED-gebeuren...
Ben al jaren Plasma gebruiker van Panasonic met nu nog steeds de TX-P42VT30E in gebruik met een surround setje van Panasonic erbij; TOP!
Alleen.. plasma wordt niet meer gemaakt en er zit een verticale lijn in mijn scherm... dus vrouw kunnen warm maken (altijd niet even simpel) en ik heb groen licht gekregen. Gezien de krappe zithoek bij ons viel mijn oog op de LG OLED55C8PLA - 4k OLED TV die nu te verkrijgen is aan 1099. Ik zou ook voor de C9 kunnen gaan maar lees op reviews dat het niet echte een heel groot verschil uitmaakt?
Het bedrag dat ik dan bespaar door het model van vorig jaar te nemen... kan ik dan spenderen aan een soundbar?

Dus ik zat met volgende vragen;

1) Is het beeld effectief zoveel beter dan mijn plasma? In de winkels zie je zoveel naast elkaar... Sommigen zeggen dat plasma nog altijd het beste is???
2) Ik zal wat minder energie verbruiken (led)... maar ja.. daar alleen voor...
3) Is het geluid OK? Of toch mijn surround 5,1 blijven gebruiken? Vrouw wordt gek van de draden.
4) Optie om Sonos playbar erbij te nemen als center en l en r. "Later" nog 2 draadloos achteraan erbij?

Alvast heel veel dank voor de info....
Ik hoop dat ik niet teveel vragen dubbel stel??

Groeten

Stef

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Raziel schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:12:
[...]

Niet voor 4K Netflix, maar er is 4K content die hapert op 100 mbit. Heb zelf wat OLED demo filmpjes die niet lopen op bekabeld netwerk (via de TV dan).

[...]
Welke filmpjes zijn dat? Ik wil het graag reproduceren. Meer mensen klagen over dat het theoretisch kan maar elke keer als ik vraag wanneer het optreedt blijft het verdacht stil. Logisch ook want zelfs voor grote remuxes zou buffering ervoor moeten zorgen dat je de eventuele +100mbit spikes niet merkt. Tenzij dat continu is maar ik ben al een tijd op zoek naar een real world example hiervan.

Kun je die filmpjes sturen? Dan zet ik ze op Mn nas en stream ze naar de tv en kijk of het hier ook gebeurt.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
Dekwoje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:02:
Goedemorgen,

1) Is het beeld effectief zoveel beter dan mijn plasma? In de winkels zie je zoveel naast elkaar... Sommigen zeggen dat plasma nog altijd het beste is???
2) Ik zal wat minder energie verbruiken (led)... maar ja.. daar alleen voor...
3) Is het geluid OK? Of toch mijn surround 5,1 blijven gebruiken? Vrouw wordt gek van de draden.
4) Optie om Sonos playbar erbij te nemen als center en l en r. "Later" nog 2 draadloos achteraan erbij?
1) Jazeker, ik kom van de P50VT30 en het is een wereld van verschil. Alleen om deze reden zou je het al moeten doen.
2) Daar zou ik het zeker niet voor doen. OLED is nou ook niet de zuinigste technologie van dit moment.
3) Het standaardgeluid is voor een platte TV zéker OK. Met afstand het beste dat ik tot nu toe gehad heb, echter haalt niets het bij een 5.1 set natuurlijk.
4) Altijd een optie, maar wel een hele dure, als je nu al een prima set hebt en dat alleen voor de draden...

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:00
Thodekroo schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:31:
[...]

4) Altijd een optie, maar wel een hele dure, als je nu al een prima set hebt en dat alleen voor de draden...
@Dekwoje Ik heb zelf een Sonos Playbase + 2 losse One's. Wat betreft de bekabeling is het een verademing! Duur; ja, maar wat een opgeruimd gevoeld! En dat geluid :D

Het enige wat mij opvalt is dat je de afstandbediening van de LG lastig kan instellen, om het geluid te regelen van de Sonos direct op je TV vanwege het gebruikte RF-kanaal (LG) i.p.v. de IR-kanaal (Sonos).

De workaround hiervoor is dat je de Playbar als Philips apparaat instelt. Echter lijkt het dat het stemgeluid wat zachter klinkt t.o.v. omgeving/muziek geluid.
Kan iemand dit bevestigen of dat ik mijzelf gek maak? Hiervoor had ik een Philips tv (à 350 euro) en daar kon de Playbase zonder problemen worden gekoppeld (lees: zonder workaround en via de aangegeven stappen in de Sonos app) en hoefde ik voor mijn gevoel het geluid niet tig-keer bij te stellen tijdens een aflevering van 45 minuten, wat ik nu lijk te hebben.

• Raziel
Mfpower schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:10:
[...]

Welke filmpjes zijn dat? Ik wil het graag reproduceren. Meer mensen klagen over dat het theoretisch kan maar elke keer als ik vraag wanneer het optreedt blijft het verdacht stil. Logisch ook want zelfs voor grote remuxes zou buffering ervoor moeten zorgen dat je de eventuele +100mbit spikes niet merkt. Tenzij dat continu is maar ik ben al een tijd op zoek naar een real world example hiervan.

Kun je die filmpjes sturen? Dan zet ik ze op Mn nas en stream ze naar de tv en kijk of het hier ook gebeurt.
Ik heb wat filmjes van deze site geplukt. Filmpje over Istanbul was er één die haperde als ik het me goed herinner.

Ik kom het ook niet tegen hoor, op die demos na, maar in theorie zou 100 mbit te weinig kunnen zijn bij unmuxed bestanden afkomstig van dual of triple layer schijfjes:

Van wikipedia:

50 GB (dual-layer, 82 Mbit/s)
66 GB (dual-layer, 108 Mbit/s)
100 GB (triple-layer, 128 Mbit/s)

Verwijderd

Mfpower schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:10:
[...]

Welke filmpjes zijn dat? Ik wil het graag reproduceren. Meer mensen klagen over dat het theoretisch kan maar elke keer als ik vraag wanneer het optreedt blijft het verdacht stil.
Ben ik ook altijd benieuwd naar over welke remuxes het dan gaat. Men zou dus gewoon met voorbeelden moeten komen. Ik heb ze nog niet gezien. Daarom denk ik altijd maar: het zal wel.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raziel schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:52:
[...]
Ik heb wat filmjes van deze site geplukt. Filmpje over Istanbul was er één die haperde als ik het me goed herinner.

[knip]
Via LAN (van de TV) zou dit wel kunnen kloppen ja: Overall bit rate: 116 Mb/s

Testing, one, two ...

Verwijderd

[...]

Die had ik ook eens opgehaald. Op mijn Dune 4K Pro gezet. Speelde zonder haperingen af. Via de pc op mijn LG 4K monitor ging het wat minder.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:15:
[...]
Die had ik ook eens opgehaald. Op mijn Dune 4K Pro gezet. Speelde zonder haperingen af. Via de pc op mijn LG 4K monitor ging het wat minder.
Ik neem aan dat de Dune via HDMI aan je TV hangt? Dan is de 100Mbit lan-poort van de TV n.v.t.?

Testing, one, two ...

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Dan is de 100Mbit lan-poort van de TV n.v.t.?
Je stelt de vraag...geef het antwoord... ;)

Hij hangt trouwens aan mijn AV.

Lijkt mij trouwens dat de bottleneck dan in de TV zit. De Dune is 1Gbps, de AV ook.
En meer dan 100Mbps kan de tv niet aan. Dus pompt de AV niet meer dan 100Mbps naar de tv

Daar zal het dus niet aan liggen. De buffer zal het wel opvangen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2019 17:46 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:13:
[...]
Je stelt de vraag...geef het antwoord... ;)

Hij hangt trouwens aan mijn AV.

Lijkt mij trouwens dat de bottleneck dan in de TV zit. De Dune is 1Gbps, de AV ook.
En meer dan 100Mbps kan de tv niet aan. Dus pompt de AV niet meer dan 100Mbps naar de tv

Daar zal het dus niet aan liggen. De buffer zal het wel opvangen
Je AV deelt het videosignaal via zijn LAN poort?

Testing, one, two ...

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:57:
[...]

Je AV deelt het videosignaal via zijn LAN poort?
Ik zit helemaal in de verkeerde richting te denken....Je hebt gelijk...Onzin wat hierboven staat. Streep het wel door.. :X

Wel net even een remux 4K HDR 60fps met een bitrate van 85Mbps via de pc gestreamd naar de tv. Deze hapert niet, wel op mijn pc monitor. Die trekt die 60fps kennelijk niet

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2019 17:49 ]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

Ik kom het ook niet tegen hoor, op die demos na, maar in theorie zou 100 mbit te weinig kunnen zijn bij unmuxed bestanden afkomstig van dual of triple layer schijfjes:

Van wikipedia:

50 GB (dual-layer, 82 Mbit/s)
66 GB (dual-layer, 108 Mbit/s)
100 GB (triple-layer, 128 Mbit/s)
Je hebt gelijk, fijn dat je er even een demo bij doet! Het Istanbul filmpje streamt inderdaad niet over 100mbit. (gestreamd vanaf synology lan aangesloten op gbit naar de 100mbit tv). Nu nog op zoek naar een real-world remux van een blu-ray die het niet doet. Waarschijnlijk gaat het dan mis bij HFR blu-rays aangezien de meeste blu-rays 24p zijn. Dit desbetreffende filmpje is 30FPS.

Edit: de vero4K+ @ 1gb streamt hem wel prima.

• donpablo80
Mfpower schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:50:
[...]

Je hebt gelijk, fijn dat je er even een demo bij doet! Het Istanbul filmpje streamt inderdaad niet over 100mbit. (gestreamd vanaf synology lan aangesloten op gbit naar de 100mbit tv). Nu nog op zoek naar een real-world remux van een blu-ray die het niet doet. Waarschijnlijk gaat het dan mis bij HFR blu-rays aangezien de meeste blu-rays 24p zijn. Dit desbetreffende filmpje is 30FPS.

Ik krijg al buffer problemen met remuxes van 65 Mbps. Heb mijn laptop (i7, GTX 1060 6gb, 250gb ssd) en B7 beide met LAN verbonden, maar toch gaat het niet goed. Alles gaat direct stream zonder transcoderen.

• Gofran27
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-11 22:21
Vraagje mijn internet snelheid is rond 70mbps hoort dit voor een lg tv of is er iets niet goed

• Pap3rclip
donpablo80 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:39:
[...]

Ik krijg al buffer problemen met remuxes van 65 Mbps. Heb mijn laptop (i7, GTX 1060 6gb, 250gb ssd) en B7 beide met LAN verbonden, maar toch gaat het niet goed. Alles gaat direct stream zonder transcoderen.
Met wat speel je het af op de tv? Plex?

• donpablo80
Pap3rclip schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:09:
[...]

Xplay. Ik heb plex ook geprobeerd, maar helaas zelfde probleem.

• Light21M

• Raziel
Mfpower schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:50:
[...]

Ik gebruik zelf een s905x box van een paar tientjes met CoreElec erop. Speelt 4K af, kan ook HDR aan. Heeft ook maar een 100 mbit nic, maar dat is met een USB 'gigabit' ethernet adapter van 5 euro opgelost (USB 2.0 is al 480 mbit, dus ruim genoeg voor bijv. die Istanbul demo).

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:53
Ik twijfel of ik een LG 65 inch monitor ga kopen. Ik weet niet zeker of 3.20 meter te dichtbij is. Wat denken jullie? En ik ben bang dat tv zenders (1080p) echt lelijk worden op zo'n groot scherm. Alternatief is een 55 inch scherm. lastig

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:07
TweakerVincent schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:27:
Ik twijfel of ik een LG 65 inch monitor ga kopen. Ik weet niet zeker of 3.20 meter te dichtbij is. Wat denken jullie? En ik ben bang dat tv zenders (1080p) echt lelijk worden op zo'n groot scherm. Alternatief is een 55 inch scherm. lastig
Dat is een prima maat, daar onder zou ik niet aan beginnen als je de ruimte en het budget hebt en je houdt van immersive filmpje kijken :)

Nickname does not reflect reality

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:07
<dubbel>

[ Voor 96% gewijzigd door Brad Pitt op 08-07-2019 21:35 ]

Nickname does not reflect reality

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op 3 meter 20 ga je niet echt vierkante millimeters herkennen, en een pixel bij 1080p is kleiner dan dat, dus daar zou ik echt niet bang voor zijn :)

Ik zit op minder dan 2 meter van mijn 55"

• donpablo80
Raziel schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:17:
[...]

Ik gebruik zelf een s905x box van een paar tientjes met CoreElec erop. Speelt 4K af, kan ook HDR aan. Heeft ook maar een 100 mbit nic, maar dat is met een USB 'gigabit' ethernet adapter van 5 euro opgelost (USB 2.0 is al 480 mbit, dus ruim genoeg voor bijv. die Istanbul demo).
Zou een gigabit USB adapter ook op de tv werken?
TweakerVincent schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:27:
Nee, dat is niet te dicht bij.
De verklaring kun je vinden bij deze TOOL.

• Raziel
donpablo80 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:08:
[...]

Zou een gigabit USB adapter ook op de tv werken?
Nee, je TV herkent het apparaat niet. Dan zouden er drivers in WebOS moeten zitten voor USB ethernet adapters.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:56

Rio

Ik heb al een boek

Gofran27 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:06:
Vraagje mijn internet snelheid is rond 70mbps hoort dit voor een lg tv of is er iets niet goed
Zeer waarschijnlijk heb je waterschade.

• TweakerVincent
HoppyF schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:14:
[...]

Bizar, volgens die tool zou ik zelfs 75 inch kunnen pakken. :D

Ok dan ga ik voor 65 als iedereen dat aanraad hierboven. Thanks!!!
Allemaal onzin die tools, gewoon pakken wat je zelf mooi vindt en kunt betalen. ;)

• Light21M
Rio schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:31:
[...]

Zeer waarschijnlijk heb je waterschade.
lmao

• Raziel
HoppyF schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:14:
[...]

Tool is wel heel Amerikaans. Bigger is better. Hij gaat ook maar tot 3 meter nog wat, wat zou neerkomen op een 80+" TV. Moet er niet aan denken. Ik zit zelf op 4,5 meter ongeveer en 55" is voor 16:9 content prima. Voor 2.35:1 films en voor gamen zou ik 65" fijner vinden , maar persoonlijk vind ik een 65" TV in mijn huiskamer te groot, zeker als hij uit staat.
Raziel schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:48:
[...]

Tool is wel heel Amerikaans. Bigger is better. Hij gaat ook maar tot 3 meter nog wat, wat zou neerkomen op een 80+" TV. Moet er niet aan denken. Ik zit zelf op 4,5 meter ongeveer en 55" is voor 16:9 content prima. Voor 2.35:1 films en voor gamen zou ik 65" fijner vinden , maar persoonlijk vind ik een 65" TV in mijn huiskamer te groot, zeker als hij uit staat.
Zou je denken.
Toch moet je het verhaal eens lezen bij dit artikel.
Die kijkhoek van 30 graden is niet uit de lucht gegrepen.
Groter is zeker niet altijd beter maar je moet je wel realiseren dat UDH anders is dan HD.

• Pap3rclip
Raziel schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:48:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nu met de 55B8 op een dikke 2m toch ietwat teleurgesteld ben met het normale tv kijken @720p/1080i (in België dan, weet niet hoe het in Nederland is).
Heb zowat het gevoel dat mijn basis 48 inch Samsung LCD van een aantal jaar oud er iets beter uit zag op dat vlak.

1080p en zeker 4k (hdr) content is dan natuurlijk weer een compleet andere ervaring met de 55 inch OLED :o
Pap3rclip schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:02:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nu met de 55B8 op een dikke 2m toch ietwat teleurgesteld ben met het normale tv kijken @720p/1080i (in België dan, weet niet hoe het in Nederland is).
Heb zowat het gevoel dat mijn basis 48 inch Samsung LCD van een aantal jaar oud er iets beter uit zag op dat vlak.

1080p en zeker 4k (hdr) content is dan natuurlijk weer een compleet andere ervaring met de 55 inch OLED :o
Tjsa, het is en blijft een 4K TV die optimaal presteert bij bronmateriaal welke 4K HDR is.
Dat de TV ook “oude” formaten zoals HD (1080p, 1080i, of minder) weergeeft heeft te maken dat deze eigenlijk ook backwards compatibel is.
Daarbij is de kwaliteit van het bronmateriaal bij gewoon HD ook niet altijd geweldig goed.
Dit zal je ook op je TV ook kunnen zien.

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 11:23
HoppyF schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:01:
[...]

Zou je denken.
Groter is zeker niet altijd beter maar je moet je wel realiseren dat UDH anders is dan HD.
Die tool lijkt er wel vanuit te gaan dat je op die afstand 4K bron materiaal kijkt en daarom dicht bij kan zitten op een grootscherm. Geupscalede tv beelden of SD beelden gaan er natuurlijk minder goed uit zien en dat zie je dan beter op een groot scherm dicht bij.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• TweakerVincent
En hoe doen oudere consoles het op 65 inch? Bv switch 1080, of xbox one s 1080. Ps3 720? Is dat nog enigzins aan te zien op 3.2 m afstand?

• Light21M
TweakerVincent schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:30:
En hoe doen oudere consoles het op 65 inch? Bv switch 1080, of xbox one s 1080. Ps3 720? Is dat nog enigzins aan te zien op 3.2 m afstand?
ja hoor, worden netjes geupscaled.

• Dekwoje
Hoi allen,

Gisteren de knoop doorgehakt en besteld bij Kamera.Express.... de LG OLED55C8PLA - 4k OLED TV.
Vanavond wordt hij geleverd! Ik had nog 2 vraagjes;

1* is het nodig om nieuwe HDMI kabels te gaan kopen? Die van mij dateren al van 5 jaar geleden ofzo.
2* ik gebruikte nu Apple TV om alles te streamen naar mij "oude plasma"...via de app INFUSE. Speelt gewoon alles af. Kan ik met de ingebouwde mediaspeler in de LG ook al mijn MKV enz... streamen vanaf mijn NAS... in 4K? Iemand hier ervaring mee.

Veel dank aan de experts hier! _/-\o_

Stef
Greetoz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:24:
[...]

Die tool lijkt er wel vanuit te gaan dat je op die afstand 4K bron materiaal kijkt en daarom dicht bij kan zitten op een grootscherm. Geupscalede tv beelden of SD beelden gaan er natuurlijk minder goed uit zien en dat zie je dan beter op een groot scherm dicht bij.
De tool geeft de optimale verhoudingen aan.
Je mag daar best van afwijken.
SD zal er op de 4K afstand inderdaad minder goed uitzien.
De praktijk zal ook zijn dan bijna niemand de optimale afstand en bijbehorende grootte van de TV zal kiezen.
Twee redenen, budget en grootte van de TV in de ruimte.
Veel mensen vinden 55 inch al groot laat staan 65 inch.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

@Dekwoje mijn E8 speelt mkv's af, maar de ondertitels niet. Ook al is de naam hetzelfde. Bij sommige weer wel.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Dekwoje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:06:
Hoi allen,

Gisteren de knoop doorgehakt en besteld bij Kamera.Express.... de LG OLED55C8PLA - 4k OLED TV.

1* is het nodig om nieuwe HDMI kabels te gaan kopen? Die van mij dateren al van 5 jaar geleden ofzo.
2* ik gebruikte nu Apple TV om alles te streamen naar mij "oude plasma"...via de app INFUSE. Speelt gewoon alles af. Kan ik met de ingebouwde mediaspeler in de LG ook al mijn MKV enz... streamen vanaf mijn NAS... in 4K? Iemand hier ervaring mee.

Stef
Mooi zo! ;)
Nee, HDMI kabels die voorheen goed waren werken nu ook nog.
Mocht het toch niet zo zijn vanwege het bekijken van 4K vanaf een externe bron dan koop je gewoon een nieuwe kabel voor een paar euro bij de Action of zo.
De LG speelt NAS content gewoon goed af.
(groeten e.d. is niet nodig...)

• Dekwoje
Dus Apple TV van nu of ene met ondersteuning 4K of eender welke externe mediaspeler is eigenlijk niet nodig? Zou wel top zijn?

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 09:00
HoppyF schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:08:
[...]

Tjsa, het is en blijft een 4K TV die optimaal presteert bij bronmateriaal welke 4K HDR is.
Dat de TV ook “oude” formaten zoals HD (1080p, 1080i, of minder) weergeeft heeft te maken dat deze eigenlijk ook backwards compatibel is.
Daarbij is de kwaliteit van het bronmateriaal bij gewoon HD ook niet altijd geweldig goed.
Dit zal je ook op je TV ook kunnen zien.
Backwards compatible? 1080p is nog nieteens mainstream, zeker niet in broadcasting.
Een 4k tv zou perfect met 1080p om moeten kunnen gaan, of zoals Rtings het scored 9/10.

PVO

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dekwoje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:06:
Hoi allen,

Stef
Mag ik vragen welke prijs? Ik hoor vaker hier mensen met leuke aanbiedingen, ik heb ook een poging gewaagd, maar dat bedrijf wilde niet lager op de prijs die in het midden zat t.o.v. laagste/hoogste prijzen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Dekwoje
ByteMe_ schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:05:
[...]

Mag ik vragen welke prijs? Ik hoor vaker hier mensen met leuke aanbiedingen, ik heb ook een poging gewaagd, maar dat bedrijf wilde niet lager op de prijs die in het midden zat t.o.v. laagste/hoogste prijzen.
1099... Kan je er online terugvinden.
Lager heb ik niet gevonden.
S0epkip schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Backwards compatible? 1080p is nog nieteens mainstream, zeker niet in broadcasting.
Een 4k tv zou perfect met 1080p om moeten kunnen gaan, of zoals Rtings het scored 9/10.
Toch is het zo ook al is 1080p geen eens mainstream.
4K loopt voorop op reguliere TV uitzendingen.
Een 4K TV is uiteraard het beste in het weergeven van 4K en HDR.
Omgaan met 1080p doet deze ook maar als de bron niet geweldig is kun je met upscalen er echt niet veel beters van maken.
Kleine onvolkomenheden vallen dus ook eerder op.
Geeft niet maar wel iets om je te realiseren.

• donpablo80
Pap3rclip schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:09:
[...]

Ik heb net Emby geprobeerd, en die gaat wel goed. Plex en Xplay bufferen al bij remuxes van 65Mbps bij mij.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:19

FeaR

In GoT we trust

Speelkwartier is weer voorbij @ThoThoHeiJan en @Light21M

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:01:
[MBR]Speelkwartier is weer voorbij @ThoThoHeiJan en @Light21M[/]
Geen probleem....en terecht.. ;)

• Light21M
FeaR schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:01:
[MBR]Speelkwartier is weer voorbij @ThoThoHeiJan en @Light21M[/]
Bon, ik vroeg dus voor een beugel voor een 65c9, dus enkel ernstige reacties dan ook.
Die vraag had je mogen laten staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Light21M op 09-07-2019 20:23 ]

• Pap3rclip
donpablo80 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:50:
[...]

Ik heb net Emby geprobeerd, en die gaat wel goed. Plex en Xplay bufferen al bij remuxes van 65Mbps bij mij.
Top, kende de app niet maar ziet er goed uit. Ga ik ook eens proberen.

Plex werkt bij mij ook niet optimaal, en Xplay nog wat minder.

• donpablo80
Pap3rclip schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:31:
[...]

Top, kende de app niet maar ziet er goed uit. Ga ik ook eens proberen.

Plex werkt bij mij ook niet optimaal, en Xplay nog wat minder.
Bij Xplay is het wel mooi dat je de ondertiteling op de kleur grijs kan zetten, dan zijn ze niet zo fel met hdr content. Helaas kan dat niet met emby.

• Pap3rclip
donpablo80 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:43:
[...]

Bij Xplay is het wel mooi dat je de ondertiteling op de kleur grijs kan zetten, dan zijn ze niet zo fel met hdr content. Helaas kan dat niet met emby.
Heel jammer... dat is net wat ik miste in de gewone Plex app...
Bovendien is dat net (ongeveer) het probleem bij mij in de Xplay app, ondertitels blijven gigantisch groot, ongeacht welke size ik kies. En met gigantisch groot bedoel ik 20-25% van het scherm. 4k HDR content ziet er niet uit met zulke belachelijke ondertitels over het beeld.

Net Emby eens geïnstalleerd op mijn server en het ziet er voorlopig fantastisch uit qua settings. Zelfs automatisch ondertitels downloaden! Dat moest ik voordien volledig manueel doen voor mijn Plex database. Straks maar eens testen hoe de client op tv werkt.

Edit: semi goed nieuws voor Emby subtitle color:

1: https://emby.media/commun...-subtitle-color-and-size/

2: https://emby.media/commun...g-app/page-25#entry723305

[ Voor 12% gewijzigd door Pap3rclip op 09-07-2019 20:55 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-11 10:13
HoppyF schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:01:
[...]

Zou je denken.
Moet er wel UHD content zijn ;) Huidige tv uitzendingen bijvoorbeeld zijn momenteel helaas nog van matige kwaliteit

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Pap3rclip
Rossi46 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:57:
[...]

Moet er wel UHD content zijn ;) Huidige tv uitzendingen bijvoorbeeld zijn momenteel helaas nog van matige kwaliteit
Is hier toevallig iets over bekend wanneer tv-aanbieders stilaan zullen overstappen?
Ik kan met niet voorstellen dat de Belgische/Nederlandse providers nog jaren aan 720p/1080i gaan vasthouden met hoe streaming providers in hun nek hijgen?
Of is dat maar wishful thinking...
Pagina: 1 ... 205 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.