Ik ben erg tevreden met mijn C7, op één ergernis na...
Het niet kunnen koppelen van de 'Energy saving' aan een beeldmodus!
Bij SDR-content wil ik de Energy Saving op automatisch hebben. Dit voorkomt dat ik 's avonds in een bak licht staar (erg slecht voor mijn slaapritme), of dat ik overdag de brightness moet opkrikken omdat ik de helderheid de avond ervoor laag heb gezet. Ik vind de automatische functie voor SDR echt ideaal werken: fel genoeg overdag, prettig gedimd 's avonds.
Echter, bij HDR-content wil ik altijd de Energy saving
uit hebben. Want als je die op automatisch laat staan en de kamer is verduisterd, dan blijft er van de HDR weinig over. Ik vind het bij HDR-content prima dat de dingen die fel weergegeven dienen te worden ook echt met maximale brightness worden getoond. Juist bij HDR heb je niet het probleem dat alles (te) fel wordt getoond.
Goed, dit kan ik natuurlijk allemaal zelf instellen. Maar het heeft wel tot gevolg dat ik, zeker als ik in een avond een paar keer tussen SDR en HDR wissel, het hele menu moet doorlopen.. Op settings drukken, naar 'All Settings' gaan, klik naar recht, naar beneden navigeren, 'Energy Saving' kiezen, de juiste stand selecteren, 2x back. Vrij irritant als je dat een aantal keer op een avond moet doen. Zeker als ik het in de eerste instantie vergeet als ik van HDR weer naar SDR overstap en eerst in een 65" lichtbak staar..
Dit moet toch makkelijker kunnen? Zie ik een setting over het hoofd?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX