Ah netjes, dan ga ik maar even wat duidelijke foto's maken en contact met LG leggen. Thx voor je berichten!pwh53 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:04:
[...]
wegens gebrek aan onderdelen een c7 gekregen,een paar foto's maken van ster reclames als het maar duidelijk te zien op tv-beelden ipv testbeelden
HoppyF schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:40:
[...]
Hè?![]()
De folie aan de voorkant moet erop zitten!
Je kunt dit ook haast niet missen.
Ook zitten er labels op.
Heb je die wel gezien?
Is de beeldkwaliteit e.d. wel in orde?
Bij het aanzetten moet je ook door de installatie stappen heenlopen.
Dit zegt weliswaar niet alles omdat iemand een factory reset gedaan kan hebben.
De bedrijfsuren teller geeft wellicht nog informatie over het aantal draaiuren.
Ik weet alleen niet zo hoe je dit in het service menu kunt zien.
Er is vast wel iemand die dit weet. Het gaat om een C9 toch?
Ik heb even twee unboxing filmpjes opgezocht, waarbij ze ook de folie van het scherm verwijderen. Bij de ene zie je de folie héél duidelijk zitten, bij de andere een heel stuk minder. Wat je wel bij beide ziet is een lipje waaraan je de folie van het scherm trekt. Die zat er bij mij niet op. Daar is niet eens ruimte voor, want de twee door mij genoemde stickers zitten precies op de hoeken van het scherm geplakt.
YouTube: LG C9 OLED 4K HDR TV Unboxing and Initial Setup + DEMO [4K HDR] (bij 6:28)
YouTube: LG 2019 OLEDC9 4K HDR Unboxing and Setup with Retail DEMO and Test 5... (bij 11:11)
Ik wil met alle liefde ontzettend blij zijn met m'n aankoop, maar LG maakt me dat wel vrij lastig...
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Gezien je reacties krijg ik het idee dat je juist wil dat je gelijk hebt en dat het geen nieuwe mag/kan zijn.Rossi46 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:21:
[...]
[...]
Ik heb even twee unboxing filmpjes opgezocht, waarbij ze ook de folie van het scherm verwijderen. Bij de ene zie je de folie héél duidelijk zitten, bij de andere een heel stuk minder. Wat je wel bij beide ziet is een lipje waaraan je de folie van het scherm trekt. Die zat er bij mij niet op. Daar is niet eens ruimte voor, want de twee door mij genoemde stickers zitten precies op de hoeken van het scherm geplakt.
YouTube: LG C9 OLED 4K HDR TV Unboxing and Initial Setup + DEMO [4K HDR] (bij 6:28)
YouTube: LG 2019 OLEDC9 4K HDR Unboxing and Setup with Retail DEMO and Test 5... (bij 11:11)
Ik wil met alle liefde ontzettend blij zijn met m'n aankoop, maar LG maakt me dat wel vrij lastig...
Is er ook maar iets wat jou gaat overtuigen?
ja en,ze moeten er toch vanafRossi46 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:21:
[...]
[...]

- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 17:20
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Die video’s zijn duidelijk toch?Rossi46 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:21:
[...]
[...]
Er zit een folie aan de voorkant (achterkant ook).
Bij de eerste video zie je dat deze er echt strak op zit en je deze dus over het hoofd kunt zien.
Bij de tweede video zie je duidelijk dikke luchtbellen en dat hoort ook niet.
Zou kunnen dat de folie er daar al eerder afgehaald was en ze vanwege de video er weer even opgeplakt hebben.
Maar goed, ik kan bij jou niet zien of er nog een folie op zit en ik zou ook niet willen dat je je scherm verkloot door er aan gaan zitten peuteren. Bij twijfel morgen toch maar even bellen met de winkel zou ik zeggen.
Firmware 5.10.02 wordt hier en daar OTA aangeboden voor de c8. Zou black crush moeten fixen. Bron: https://www.avforums.com/...available.2204059/page-55
Helaas bij mij nog niet, en nog niet te downloaden via de lg website. Even geduld nog dus.
Helaas bij mij nog niet, en nog niet te downloaden via de lg website. Even geduld nog dus.
Ik dacht eerst ook dat er kleine beschadigingen op mijn scherm zaten. Een folie was niet te zien. Ben zelfs nog aan het poetsen geweest haha en baalde nogal. Dacht ook er hoort folie op te zitten en dat zit hier niet op dus het zal wel een gebruikt exemplaar zijn. Later echter kwam ik erachter dat er wel degelijk een folie op de voorkant zat.
die hdr en energie labels zijn onderdeel vd folie,zijn geen aparte stickersHoppyF schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:11:
[...]
Die video’s zijn duidelijk toch?
Bij de eerste video zie je dat deze er echt strak op zit en je deze dus over het hoofd kunt zien.
Zou kunnen dat de folie er daar al eerder afgehaald was en ze vanwege de video er weer even opgeplakt hebben.
Maar goed, ik kan bij jou niet zien of er nog een folie op zit en ik zou ook niet willen dat je je scherm verkloot door er aan gaan zitten peuteren. Bij twijfel morgen toch maar even bellen met de winkel zou ik zeggen.
Ik heb bij mijn C9 ook geen folie gezien hoor (een 55incher).Rossi46 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:21:
[...]
[...]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Mijn C9 had zowel een folie op de voorkant als op de achterkant. Die op de voorkant had inderdaad 2 stickertjes links en rechts onderin de hoeken. Ik moet wel zeggen dat bij mij de folie er snaarstrak op zat. Ik kan me voorstellen dat als de stickers er niet op zitten, je de folie over het hoofd ziet. Maar ik vond dat het verwijderen van de folie een behoorlijk positief effect had op het beeld.
Lijkt mij een extreem geval van vertical banding inderdaad. Ik dacht dat het erg was bij mijn scherm. Ik heb op dezelfde plek zo een scherpe brede band, zichtbaar tot 10% grijs, daarna is het minder zichtbaar. Op youtube amper zichtbaar, ik gok dat youtube 20% à 25% grijs heeft qua achtergrond. Bij amazon prime zie je het dan wel weer. Héél irritant en eigenlijk onaanvaardbaar voor zo'n dure televisies.donpablo80 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:55:
[...]
Rood, groen, en blauw minimaal te zien. Met grijs beeld en normaal tv kijken valt het veel meer op.
https://imgshare.io/image/btpY6
https://imgshare.io/image/btNMy
https://imgshare.io/image/btrFc
https://imgshare.io/image/bozfe
Laatste foto laat het goed zien. Bij de anderen eigenlijk niks te zien.
In ieder geval ik zou LG facebook aanspreken en foto's opsturen. Ze zullen een nieuw paneel komen installeren.
Hierbij de bevestiging dat je inderdaad minimaal een CI+ 1.3 nodig hebt.
Voor wat betreft de folie:
bij mij is de folie niet te missen. De onderste helft heeft enorm veel bubbels, doet me vermoeden dat deze er eerder voor de helft is afgetrokken en daarna weer is teruggeplakt. De bovenste helft zit er rete strak op. Ik twijfel nog of ik contact op moet nemen met KE om te checken wat er met dit toestel is gebeurd.
Bij mij zat de hoes (verpakking) er overigens ook met de opening naar boven op.
Voor wat betreft de folie:
bij mij is de folie niet te missen. De onderste helft heeft enorm veel bubbels, doet me vermoeden dat deze er eerder voor de helft is afgetrokken en daarna weer is teruggeplakt. De bovenste helft zit er rete strak op. Ik twijfel nog of ik contact op moet nemen met KE om te checken wat er met dit toestel is gebeurd.
Bij mij zat de hoes (verpakking) er overigens ook met de opening naar boven op.
Ik overweeg over te stappen van samsung naar LG (65C9).Nu heb ik ongeveer 40 UHD HDR10 films.Heb ik hier nou niks meer aan aangezien ik dan ook overstap van HDR10 naar DV, tenminste als je puur kijkt naar dat aspect.Wat mij tevens ook opvalt is dat als ik zoek naar films met DV deze nergens te vinden zijn bv. bij bol.Films met HDR10 zijn overal te koop.
Vanwaar dat je niks meer aan de 40 HDR10 films iets hebt? je kan die toch gewoon blijven kijken.....kimone66 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:12:
Ik overweeg over te stappen van samsung naar LG (65C9).Nu heb ik ongeveer 40 UHD HDR10 films.Heb ik hier nou niks meer aan aangezien ik dan ook overstap van HDR10 naar DV, tenminste als je puur kijkt naar dat aspect.Wat mij tevens ook opvalt is dat als ik zoek naar films met DV deze nergens te vinden zijn bv. bij bol.Films met HDR10 zijn overal te koop.
39
LG doet HDR en DV!kimone66 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:12:
ik snap de logica niet? hoezo heb je er dan niks aan? Dolby vision films zijn schaars, je moet het zien als exclusive content bij een film. HDR10 is gewoon de standaard. DV en HDR10+ zijn extraatjes.kimone66 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:12:
sommige 'experts' beweren zelfs dat HDR10 meer natuurlijker uitziet dan DV/HDR10+ materie.
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 04-07-2019 10:28 ]
ook geen hdr en energielabel links/rechts onder ?CeesKees schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:22:
[...]
Ik heb bij mijn C9 ook geen folie gezien hoor (een 55incher).
Anoniem: 1222698
Best grappig filmpje. Vanaf 07:34 kan je zien dat er op de achterzijde nog folie ziet die hij er zelf niet afhaalt.
Bovenaan aan de achterkant zie je het duidelijk....Wat een prutser die gast..

Ik heb de doos overhoop gegooid maar helaas geen kabel erbijpietervanhuizen schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:07:
[...]
Ja ik heb een C7 en ik kreeg er zo'n kabel bij.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
over wat voor kabel hebben jullie het? ik kan mij ook geen kabel herinneren...
Haha ik had precies het zelfde. Was zelfs al met FOKA aan het appen dat het hele scherm beschadigd was.Bigbro00 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:34:
Ik dacht eerst ook dat er kleine beschadigingen op mijn scherm zaten. Een folie was niet te zien. Ben zelfs nog aan het poetsen geweest haha en baalde nogal. Dacht ook er hoort folie op te zitten en dat zit hier niet op dus het zal wel een gebruikt exemplaar zijn. Later echter kwam ik erachter dat er wel degelijk een folie op de voorkant zat.
Meneer, weet u zéker dat u het folie van het scherm hebt gehaald?
Euhh Folie?

[LG OLED] Ervaringen & DiscussieHamazaki schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:41:
ughh, we gaan weer terug naar het folie-onderwerp
Speelt al 2 jaar en sleept zich voort....
Zullen we het anders ook weer eens over burn in hebben?Hamazaki schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:41:
ughh, we gaan weer terug naar het folie-onderwerp
Er is een optie om berichten met folie of burn-in er uit te filteren opdat je de berichten met die trefwoorden niet meer ziet....Wren schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:42:
[...]
Zullen we het anders ook weer eens over burn in hebben?
where's the fun in thatAnoniem: 1222698 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:47:
[...]
Er is een optie om berichten met folie of burn-in er uit te filteren opdat je de berichten met die trefwoorden niet meer ziet....
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Die optie zorgt ervoor dat je een leeg topic te zien krijgt!Anoniem: 1222698 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:47:
[...]
Er is een optie om berichten met folie of burn-in er uit te filteren opdat je de berichten met die trefwoorden niet meer ziet....
(ach ja, om de zoveel weken ontstaat dezelfde discussie weer, hoort er denk ik bij)
Nieuwe kopers zouden beter de zoekfunctie kunnen gebruiken. Ze zouden verbaasd staan hoeveel er over bepaalde zaken al eerder is gesproken.
Of gewoon folie/burn-in opnemen in de topicstart?
Verder heb ik nu een week de 55c8 staan. Tot dusver geen gekkigheden ontdekt behalve de wifi module en m'n aangesloten pi. Wel blijft de combinatie van de tv, Ziggo Next box, Bose Soundbar 700 toch voor hoofdbrekens zorgen. Waar de ene keer de tv wel commando's ontvangt voor het aangaan gebeurt dat soms toch niet.
Het moment waarop je de apparaten niet in de juiste volgorde aanzet blijft het geluid uit de tv speakers komen, als je de tv als eerste aanzet komt het beeld van de nextbox niet door. En als ik de bijgeleverde bose-afstandbediening (die geen koppeling kent voor de LG apps) gebruik dan lukt er helemaal niets. Goed voornamelijk een issue met CEC (het uitschakelen van LG's power-sync heeft daarin al geholpen) en de meerderheid van de keren dat de tv aan moet gaat alles prima.
Wel heeft de wifi module volgens mij issues, de netwerksnelheid (internet en lokaal) is slechts een paar miezerige mbit, terwijl over de bekabelde verbinding de maximale snelheid geen issue is (geen dealbreaker dus verder).
De hdmi poort waarop ik de Rasperry Pi heb aangesloten (via een smart socket zodat 'ie uit is tenzij ik hem aan wil) bleef constant aangeven (terwijl de stroom eraf was) 'hdmi device 3 is now available' via een notificatie, wat erg irritant is als je iets anders kijkt. Opgelost door de Pi gewoon altijd aan te hebben. Maar idealiter zou ik die notificaties gewoon uitzetten (ook instellen als een apparaat in smart connector bood geen oplossing).
Verder nu ook wat meer films gekeken in UHD/HDR (Interstellar en toy story voor wat kleuriger beeld) en de beeldkwaliteit blijft erg indrukwekkend, al met al bijzonder tevreden met de aankoop.
Verder heb ik nu een week de 55c8 staan. Tot dusver geen gekkigheden ontdekt behalve de wifi module en m'n aangesloten pi. Wel blijft de combinatie van de tv, Ziggo Next box, Bose Soundbar 700 toch voor hoofdbrekens zorgen. Waar de ene keer de tv wel commando's ontvangt voor het aangaan gebeurt dat soms toch niet.
Het moment waarop je de apparaten niet in de juiste volgorde aanzet blijft het geluid uit de tv speakers komen, als je de tv als eerste aanzet komt het beeld van de nextbox niet door. En als ik de bijgeleverde bose-afstandbediening (die geen koppeling kent voor de LG apps) gebruik dan lukt er helemaal niets. Goed voornamelijk een issue met CEC (het uitschakelen van LG's power-sync heeft daarin al geholpen) en de meerderheid van de keren dat de tv aan moet gaat alles prima.
Wel heeft de wifi module volgens mij issues, de netwerksnelheid (internet en lokaal) is slechts een paar miezerige mbit, terwijl over de bekabelde verbinding de maximale snelheid geen issue is (geen dealbreaker dus verder).
De hdmi poort waarop ik de Rasperry Pi heb aangesloten (via een smart socket zodat 'ie uit is tenzij ik hem aan wil) bleef constant aangeven (terwijl de stroom eraf was) 'hdmi device 3 is now available' via een notificatie, wat erg irritant is als je iets anders kijkt. Opgelost door de Pi gewoon altijd aan te hebben. Maar idealiter zou ik die notificaties gewoon uitzetten (ook instellen als een apparaat in smart connector bood geen oplossing).
Verder nu ook wat meer films gekeken in UHD/HDR (Interstellar en toy story voor wat kleuriger beeld) en de beeldkwaliteit blijft erg indrukwekkend, al met al bijzonder tevreden met de aankoop.
Wordt volgens mij niet echt gelezen...DakuGosuto schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:42:
En verder, ja, CEC, ARC wil nog wel eens wat problemen geven. Voor de wifi meen ik begrepen te hebben dat je Quickstart zou moeten uitzetten..Ook zoiets wat eigenlijk al besproken is.
CEC heb ik persoonlijk uitgezet en maak gebruik van een Logitech. Werkt best prima
Het niet in de juiste volgorde opstarten zit voor zover mij bekend in de diverse CEC implementaties. Veel fabrikanten geven zo hun eigen draai er aan.
ARC loopt hier af&toe ook vreemd. Netflix bv opstarten, geeft geen geluid. Moet ik alles eerst uitzetten en even wachten. Weer opstarten de zwik en het gaat weer goed. Gebeurd zeker een paar keer per week.
Ook HDMI handshake werkt door de diverse randapparatuur niet altijd even soepel
Heb er mee leren leven..
[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 1222698 op 04-07-2019 16:39 ]
je hebt quickstart toch wel uitstaan voor het wifi probleem ?DakuGosuto schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:42:
De AV kabel om, in mijn geval, een oude GameCube aan te sluiten.Hamazaki schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:13:
over wat voor kabel hebben jullie het? ik kan mij ook geen kabel herinneren...
Aan de achterkant heeft de C7 wel een "AV-poort" maar ik mis dus eigenlijk de kabel.
Ik bewaar altijd alles maar die 'omvormer' heb ik dus niet.
Iets in de trant van dit:

ah verschrikkelijk, alles wat me aan de technologie van de jaren '90 laat denken, vernietig ikFamous schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:38:
[...]
De AV kabel om, in mijn geval, een oude GameCube aan te sluiten.
Aan de achterkant heeft de C7 wel een "AV-poort" maar ik mis dus eigenlijk de kabel.
Ik bewaar altijd alles maar die 'omvormer' heb ik dus niet.
Iets in de trant van dit:
[Afbeelding]
Tja, kan even geen andere mogelijkheid vinden om de GameCube aan te sluitenHamazaki schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:41:
[...]
ah verschrikkelijk, alles wat me aan de technologie van de jaren '90 laat denken, vernietig ik
Heb LG in elk geval gemaild dat ik de kabel mis en of ze deze willen nazenden.. ben benieuwd
Als ik deze video bekijk, zit die omvormer er ook niet bij?!Famous schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:49:
[...]
Heb LG in elk geval gemaild dat ik de kabel mis en of ze deze willen nazenden.. ben benieuwd
YouTube: LG C7 4K HDR OLED - Unboxing
Eventueel een AV naar HDMI converter? linkjeFamous schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:49:
[...]
Tja, kan even geen andere mogelijkheid vinden om de GameCube aan te sluiten
Misschien om dat er weinig in staatAnoniem: 1222698 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:31:
[...]
Wordt volgens mij niet echt gelezen...
pwh53 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:37:
[...]
je hebt quickstart toch wel uitstaan voor het wifi probleem ?
Daarom ook eerst even gecheckt zonder quickstart voordat ik begon te roepen dat dingen stuk waren.Anoniem: 1222698 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:31:
[...]
Voor de wifi meen ik begrepen te hebben dat je Quickstart zou moeten uitzetten..Ook zoiets wat eigenlijk al besproken is.
Dus voor de volledigheid: Nee ook met quickstart uit is mijn wifi niet bruikbaar.
[ Voor 30% gewijzigd door DakuGosuto op 04-07-2019 17:42 ]
LOLDakuGosuto schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:39:
[...]
Misschien om dat er weinig in staat![]()
[...]
[...]
Daarom ook eerst even gecheckt zonder quickstart voordat ik begon te roepen dat dingen stuk waren.
Dus voor de volledigheid: Nee ook met quickstart uit is mijn wifi niet bruikbaar.
Kan ik je wat de wifi betreft niet echt verder helpen. Misschien eens naar factory settings en meteen als eerste de wifi nog eens testen een optie?
Mwoah, heb in de muur netwerkaansluitingen dus die gebruik ik vooralsnog. Is niet echt een groot issue. Volgens mij is die 100mbit meer dan prima. Staat me iets bij uit dit topic eerder over benodigde bandbreedte van UHD/HDR materiaal.Anoniem: 1222698 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:42:
[...]
LOL
Kan ik je wat de wifi betreft niet echt verder helpen. Misschien eens naar factory settings en meteen als eerste de wifi nog eens testen een optie?
ja,moet lukken, alleen bij een remux van 80-90 gb kan het een probleem zijn.DakuGosuto schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:48:
[...]
Mwoah, heb in de muur netwerkaansluitingen dus die gebruik ik vooralsnog. Is niet echt een groot issue. Volgens mij is die 100mbit meer dan prima. Staat me iets bij uit dit topic eerder over benodigde bandbreedte van UHD/HDR materiaal.
wifi zou je nog een paar verschillende kanaalnummers kunnen proberen,staan hier wel meerdere keren gepost
Gevalletje overdreven achterdocht denk ik hoor: die tape krijg je er echt niet af zonder het karton te beschadigen en vervolgens ook nooit zo netjes strak er weer op. Die paar vlokjes piepschuim kan af fabriek komen, dat zie je wel vaker bij apparaten als je er goed op gaat letten. Het enige opvallende is dat dat ene zijkantje plakband door is, waarom dat zal wel een raadsel blijven (winkelier begonnen met openen maar gestopt? Plakbandje had een snede en is gebroken? Wie zal het zeggen...).Rossi46 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:02:
Oké, altijd spannend, de levering van een nieuwe tv. Ook dit keer weer, in mijn geval een LG 55C9.
Direct bij ontvangst viel het mij op dat het leek dat de doos al open was geweest, Althans, aan één kant was de tape doorgesneden, met daaronder ook kleine restjes piepschuim.
Ik heb sterk het idee dat deze doos in ieder geval al een keer geopend is.
En dan nog he, je weet het nooit zeker. Het LG distributiecentrum kan teruggekomen tv's ook repacken in nieuwe dozen en met nieuwe accessoires. Dus 100% zekerheid heb je nooit...
Je kunt er natuurlijk zoveel nits tegenaan gooien als je wilt maar een GOT nightbattle kijken gaat gewoon niet lukken op een zomerse dag met je bank vol in de zon, daar helpt helemaal niks tegen. Je ogen zijn niet in staat met een dergelijk contrast om te gaan, je irissen zijn verkleind om zich te wapenen tegen de enorme bak zonlicht. De kijkomstandigheid moet in zo'n geval aangepast worden aan de content, het is niet anders.JvS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:15:
[...]
Eh, nee dat zijn ze niet. Die reflecties van het scherm zijn simpelweg erg irritant. Daar heb ik ook last van bij donker beeld. Een Game of Throns overdag kijken met de gordijnen open is niet relaxed. Meer spiegeling van de vloer, mezelf en de bank dan beeld op de TV
[Afbeelding]
Maar dit is op een LCD TV meestal ook niet te doen. Tegen direct zonlicht helpt alleen 2000nits en hoger. Ik doe wel een gordijntje dicht als de zon naar binnen schijnt
Bij lichte scenes of F1 gaat het overigens prima.
Kan je niet het aantal branduren zien in de firmware ergens? Dat zou wel een goede indicatie zijn of het niet stiekem om een demomodel gaat. Bij met name een OLED zou ik dat ook niet willen.Cap schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:15:
[...]
Gevalletje overdreven achterdocht denk ik hoor: die tape krijg je er echt niet af zonder het karton te beschadigen en vervolgens ook nooit zo netjes strak er weer op. Die paar vlokjes piepschuim kan af fabriek komen, dat zie je wel vaker bij apparaten als je er goed op gaat letten. Het enige opvallende is dat dat ene zijkantje plakband door is, waarom dat zal wel een raadsel blijven (winkelier begonnen met openen maar gestopt? Plakbandje had een snede en is gebroken? Wie zal het zeggen...).
En dan nog he, je weet het nooit zeker. Het LG distributiecentrum kan teruggekomen tv's ook repacken in nieuwe dozen en met nieuwe accessoires. Dus 100% zekerheid heb je nooit...
(Ik heb zelf nog geen LG vandaar dat ik het niet weet)
Een vraag voor een ieder in dezelfde situatie (ik kon geen voorbeelden vinden op internet):
Ik heb een tijdje terug een B8 55 inch gekocht en toevallig vorige week twee nieuwe Sonos One speakers. Nu speel ik met de gedachte om een Sonos Beam aan te schaffen, maar deze komt iets hoger dan de onderkant van de tv als hij op ons tv-meubel staat.
Heeft iemand dezelfde opstelling en kan diegene mij vertellen of het storend is als de Beam voor de tv staat en/of heeft diegene een foto van zijn opstelling (genomen vanuit kijk-perspectief)?
Ik heb een tijdje terug een B8 55 inch gekocht en toevallig vorige week twee nieuwe Sonos One speakers. Nu speel ik met de gedachte om een Sonos Beam aan te schaffen, maar deze komt iets hoger dan de onderkant van de tv als hij op ons tv-meubel staat.
Heeft iemand dezelfde opstelling en kan diegene mij vertellen of het storend is als de Beam voor de tv staat en/of heeft diegene een foto van zijn opstelling (genomen vanuit kijk-perspectief)?
per aspera ad astra
Dan zit hij dus voor het beeld? Ik zou er gek van wordenLAD93 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:09:
Een vraag voor een ieder in dezelfde situatie (ik kon geen voorbeelden vinden op internet):
Ja, klopt. Nu is een oplossing altijd nog om de tv op een plankje te zetten ter grootte van de steun zelf, maar ik ben benieuwd naar visuele voorbeelden van de setup.418O2 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:20:
[...]
Dan zit hij dus voor het beeld? Ik zou er gek van worden
per aspera ad astra
Ligt dan toch aan de hoogte van je meubel, je bank en hoe je zit (naast je eigen lengte)?LAD93 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:22:
[...]
Ja, klopt. Nu is een oplossing altijd nog om de tv op een plankje te zetten ter grootte van de steun zelf, maar ik ben benieuwd naar visuele voorbeelden van de setup.
Klopt allemaal, maar ik lees verhalen dat het niet zo heel storend is en was benieuwd of iemand dit zou kunnen bevestigen.418O2 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:22:
[...]
Ligt dan toch aan de hoogte van je meubel, je bank en hoe je zit (naast je eigen lengte)?
per aspera ad astra
Kan je de TV niet ophangen?LAD93 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:09:
Hallo allemaal,
Zijn dit de burn-in klachten waar iedereen het over heeft met de oleds van LG?
Het betreft hier een OLED65C8PLA.
Tv is gekocht eind Mei. Sta er echt van versteld dat dit nu is ontstaan. Meer mensen vergelijkbaar probleem gehad?
https://ibb.co/b1Vd2w9
https://ibb.co/gMV6yqy
https://ibb.co/fpt7M6Y
Tv is gekocht eind Mei. Sta er echt van versteld dat dit nu is ontstaan. Meer mensen vergelijkbaar probleem gehad?
Dit lijkt wel burn-in door zonlicht. Zoek maar eens op google. Staat de tv vaak in direct zonlicht?m.verhaagen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:21:
Hallo allemaal,
zonlicht,1-2 x handmatig pixelrefreher draaien, zou dit moeten weggaanm.verhaagen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:21:
Hallo allemaal,
toch iets aanpassen dat er geen zonlicht meer op komt (zoek maar op zonlicht in dit forum)
@JSTPS de tv staat idd vaak in het zonlicht. De tv hangt naast de tuin deur.
@pwh53 vanmorgen aangezet en vriendinlief gevraagd hem niet te gebruiken voor lunchtijd.
Gebeurd dit specifiek als die aanstaat of ook als de tv uitstaat?
Toch vreemd dat een tv van dit kaliber hier last van heeft. Kan me voorstellen dat deze tv in warmere/zoniggere landen ook verkocht wordt.
@pwh53 vanmorgen aangezet en vriendinlief gevraagd hem niet te gebruiken voor lunchtijd.
Toch vreemd dat een tv van dit kaliber hier last van heeft. Kan me voorstellen dat deze tv in warmere/zoniggere landen ook verkocht wordt.
Mijn tv staat ook naast een schuifpui van 6m op zuidwest. Maar met mijn 910 nooit last gehad. Hopelijk gaat het ook goed met de 65c8m.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:26:
Gek inderdaad, hoop dat het alleen gebeurt met scherm aan. Anders is het helemaal niet te doen...
Het maakt volgens mij niet uit of de tv aan of uitstaat, maar misschien wordt het effect versterkt wanneer de tv aanstaat door de warmte.m.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:26:
Heb al een aantal keer gelezen dat het vastzetten van de WIFI op een bepaald kanaal de stabiliteit en snelheid aanzienlijk kan verbeteren. Weet niet meer om welk kanaal het ging, zoek maar even.DakuGosuto schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:39:
[...]
Daarom ook eerst even gecheckt zonder quickstart voordat ik begon te roepen dat dingen stuk waren.
Ik weet niet wat jouw '910' betekent? Was is dat ook een oled?Practics schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:44:
[...]
Mijn tv staat ook naast een schuifpui van 6m op zuidwest. Maar met mijn 910 nooit last gehad. Hopelijk gaat het ook goed met de 65c8![]()
Gek inderdaad, hoop dat het alleen gebeurt met scherm aan. Anders is het helemaal niet te doen...
En @m.verhaagen. Staat vrij duidelijk in de gebruiksaanwijzing dat je hem niet in direct zonlicht moet plaatsen
[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 05-07-2019 09:02 ]
Hoi!
910 is een Full HD OLED, de voorloper van de 6 serie als ik het goed heb.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Ter informatie wat betreft de AV kabel, de reactie van LG is (snel antwoord trouwens):
Bedankt voor uw bericht over uw LG tv.
Het klopt dat u de kabels niet heeft kunnen terug vinden in de doos van de tv.
De kabels worden dan ook niet geleverd bij aanschaf van de tv. U kunt deze kabels aanschaffen via onze externe onderdelen partners Radio Fortuin (www.fortuin.nl) (070-3107958) en Europart (www.europart.nl) (055-5381133).
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
TV mag niet in direct zonlicht staan!m.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:26:
Staat je TV dichtbij een raam dan de zonwering gebruiken.

Naja er zit een raam tussen niet bepaald direct zonlicht, aangezien wij mensch ook niet bruinworden achter glas. A goed vaak zou toch zonwering / gordijnen het grootste opvangen.HoppyF schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:45:
[...]
TV mag niet in direct zonlicht staan!
[Afbeelding: LG gebruiksaanwijzing]
Wat versta jij dan onder direct zonlicht? Dat je de tv in de tuin zet? Wij mensch worden idd niet bruin achter een raam, maar zet eens een plant die niet in direct zonlicht mag staan achter het raam in de zon.....hoef je niet heel lang te wachten op resultaat. Geldt ook voor de tv.Practics schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:36:
[...]
Naja er zit een raam tussen niet bepaald direct zonlicht, aangezien wij mensch ook niet bruinworden achter glas. A goed vaak zou toch zonwering / gordijnen het grootste opvangen.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Ik vind dit echt bizar! Heb het boekje gelezen maar ik denk overheen gekeken. Hoe kan het met zo'n product gebeuren dat dit niet in direct zonlicht mag staan.HoppyF schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:45:
[...]
TV mag niet in direct zonlicht staan!
[Afbeelding: LG gebruiksaanwijzing]
Als ik had geweten dat dit zo'n erg probleem was had ik wel iets anders gezocht.
Terugbrengen dan.m.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:58:
[...]
Ik vind dit echt bizar! Heb het boekje gelezen maar ik denk overheen gekeken. Hoe kan het met zo'n product gebeuren dat dit niet in direct zonlicht mag staan.
Als ik had geweten dat dit zo'n erg probleem was had ik wel iets anders gezocht.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Waarom zou je een TV wèl in direct zonlicht zetten?m.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:58:
[...]
Ik vind dit echt bizar! Heb het boekje gelezen maar ik denk overheen gekeken. Hoe kan het met zo'n product gebeuren dat dit niet in direct zonlicht mag staan.

Dat heeft toch totaal geen zin?
Geen enkele TV is ontworpen om in het volle zonlicht naar te kijken.
Doe gewoon je zonwering dicht, daar is deze voor bestemd.
Wat ook kan is je TV op een plek in je kamer ophangen waar geen zon op valt als je de ramen graag de hele dag open wilt laten.
Onder direct zonlicht wordt ook verstaan de zon die door de ramen naar binnen valt.
Wel of geen UV licht heeft er weinig mee te maken.
Ik zet niet express mijn tv direct in het zonlicht. Mijn huurwoning is gebouwd op het idee dat de tv tegen deze muur aan staat (coax kabel aansluiting).HoppyF schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:05:
[...]
Waarom zou je een TV wèl in direct zonlicht zetten?![]()
Dat heeft toch totaal geen zin?
Geen enkele TV is ontworpen om in het volle zonlicht naar te kijken.
Doe gewoon je zonwering dicht, daar is deze voor bestemd.
Wat ook kan is je TV op een plek in je kamer ophangen waar geen zon op valt als je de ramen graag de hele dag open wilt laten.
Onder direct zonlicht wordt ook verstaan de zon die door de ramen naar binnen valt.
Wel of geen UV licht heeft er weinig mee te maken.
Ik heb daarentegen wel een tv gezocht die goed werkt in een lichte ruimte, waar OLED goed in is,omdat de zon op deze plek naar binnen valt. Niet wetende dat dit ook zijn zwakte is blijkbaar.
Daarnaast vind ik het persoonlijk prettiger dat de zon me huis binnen schijnt in plaats van een donker afgesloten hol ervan te maken.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee, natuurlijk doe je dit niet expres, maar het is nu eenmaal niet de bedoeling.m.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:23:
[...]
Ik zet niet express mijn tv direct in het zonlicht. Mijn huurwoning is gebouwd op het idee dat de tv tegen deze muur aan staat (coax kabel aansluiting).
Ik heb daarentegen wel een tv gezocht die goed werkt in een lichte ruimte, waar OLED goed in is,omdat de zon op deze plek naar binnen valt. Niet wetende dat dit ook zijn zwakte is blijkbaar.
Daarnaast vind ik het persoonlijk prettiger dat de zon me huis binnen schijnt in plaats van een donker afgesloten hol ervan te maken.
Als je overdag geen of weinig TV kijkt kun je de zonweringen het beste dicht doen zodat er geen zon op de TV kan vallen. Er ontstaan dan geen problemen en in de avond kun je gewoon goed kijken.
Maar dan niet van LG? Ze hebben het namelijk ook in de handleidingen van hun LCD TV's staan.m.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:58:
[...]
Vraag me af of andere fabrikanten ook niet een of andere waarschuwing ervoor opgenomen hebben.
Testing, one, two ...
is het al beter geworden na een pixelrefresh ?m.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:23:
[...]
Ik zet niet express mijn tv direct in het zonlicht. Mijn huurwoning is gebouwd op het idee dat de tv tegen deze muur aan staat (coax kabel aansluiting).
Mijn vorige tv was echter ook van LG. Deze stond 6 maanden lang op precies de zelfde plek. Geen enkel probleem gehad.hardware-lover schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:42:
[...]
Maar dan niet van LG? Ze hebben het namelijk ook in de handleidingen van hun LCD TV's staan.
Vraag me af of andere fabrikanten ook niet een of andere waarschuwing ervoor opgenomen hebben.
Nu deze tv 2 maanden en dit probleem.
Dit is een 42LB630V.
Misschien gaat het niet zo zeer om de zon maar meer de warmte.
m.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:36:
[...]
Zojuist heeft me vriendin weer de tv aangezet en dit heeft inderdaad geholpen. Het voor nu weg. Hopelijk geen permanente schade aangericht.
ik denk het uv-licht (ook wel foto's gezien met een paar uur in de ochtend winterzon) ,je moet dit natuurlijk niet elke week gaan doen,tv verplaatsen of zonwering.m.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:34:
[...]
Mijn vorige tv was echter ook van LG. Deze stond 6 maanden lang op precies de zelfde plek. Geen enkel probleem gehad.
Nu deze tv 2 maanden en dit probleem.
Dit is een 42LB630V.
Misschien gaat het niet zo zeer om de zon maar meer de warmte.
[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 05-07-2019 13:49 ]
Lijkt mij inherent aan de 'O' in OLedm.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:58:
[...]
. Hoe kan het met zo'n product gebeuren dat dit niet in direct zonlicht mag staan.
Zit de hele dag in de zon met m'n mobiel / nergens last van.Anoniem: 1222698 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:02:
[...]
Lijkt mij inherent aan de 'O' in OLed
Nickname does not reflect reality
Met je telefoon zit je denk ik met je hele scherm in de zon? Dus dan valt de verkleuring niet echt op?Brad Pitt schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:07:
[...]
Zit de hele dag in de zon met m'n mobiel / nergens last van.
Bij een TV is het een deel van het scherm, dus zie je subtiel het verschil..?
Alsnog schijnt de zon niet alleen op de hoek van de tv bij mij maar op het gehele scherm door de dag heen.Predje schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:25:
[...]
Met je telefoon zit je denk ik met je hele scherm in de zon? Dus dan valt de verkleuring niet echt op?
Bij een TV is het een deel van het scherm, dus zie je subtiel het verschil..?
Dus waarom dan alleen nu hier aan de rand.
Het licht van de zon zal er niet zo in één keer vol op schijnen , op het hele scherm. Het begint ergens en breidt zich toch uit? De duur en onder welke hoek het op je schermt komt zal ook meewegen.m.verhaagen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:52:
[...]
Alsnog schijnt de zon niet alleen op de hoek van de tv bij mij maar op het gehele scherm door de dag heen.
Dus waarom dan alleen nu hier aan de rand.
Zo zomaar te maken kunnen hebben met de IR [UV is ook mogelijk] straling van het zonlicht op de organische cellen. IR wordt gedeeltelijk teruggekaatst door kleurenfilters. De hoek waaronder het licht dan invalt lijkt er dan ook iets mee te maken hebben. Is maar een gooi hoor, maar er zullen er best zijn die zeker weten waar het vandaan komt
Het kan in ieder geval geen kwaad voor zover ik heb begrepen. Door die pixelrefresh te draaien wordt het verholpen. Maar als je de tv de hele dag in het zonlicht hebt staan, zou ik dat maar snel veranderen. Een mens wat ook redelijk uit organisch materiaal bestaat houdt het ook niet de hele dag in de zon uit....
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1222698 op 05-07-2019 18:04 ]
Ik durf er bijna niet meer over te beginnen, maar hier toch nog even een update over de folie aan de voorkant van het toestel. Volgens de winkel - die stelt het bij meerdere bronnen te hebben nagevraagd - zit er op de 2019 modellen van de C-lijn en de E-lijn (dus de C9 en de E9) géén folie op de voorkant van het toestel.HoppyF schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:11:
[...]
Die video’s zijn duidelijk toch?
Tsja, wat moet ik hier nou weer over zeggen
Zijn er hier al eigenaren van een C9 of E9 die hun ervaring willen delen?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Nog steeds op zoek naar bewijs van jouw gelijk dus?Rossi46 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:40:
[...]
Ik durf er bijna niet meer over te beginnen, maar hier toch nog even een update over de folie aan de voorkant van het toestel. Volgens de winkel - die stelt het bij meerdere bronnen te hebben nagevraagd - zit er op de 2019 modellen van de C-lijn en de E-lijn (dus de C9 en de E9) géén folie op de voorkant van het toestel.
Tsja, wat moet ik hier nou weer over zeggenDie eerdere door mij getoonde YouTube video's tonen het tegenovergestelde. Maar wellicht dat het in Amerika (waar die filmpjes volgens mij vandaan komen) anders aanleveren?
Anoniem: 1121901
Denk zelf dat ik nog even wacht op black friday. Wil voor de c9 gaan.Fjeze schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:45:
[...]
Komt er wel een soundbar, of liever nog een goede set speakers aan te hangen?
Ik begrijp het nooit zo goed als iemand zo’n bedrag uitheeft om zeg naar de beste tv te hebben en er dan geen fatsoenlijk audio systeem aan hangen.
Ga je alleen normaal tv kijken (journaal en dergelijke) daar heb je naar mijn mening geen OLED voor nodig.
Ga je juist films en series kijken dan zou ik je echt aanraden een goed audio systeem/goede soundbar aan te schaffen. Goede audio is minimaal de halve beleving bij een film naar mijn mening.
Goeie audio set vorig jaar gekocht. Van sonos ook met black friday
Sonos beam sub en 2 nieuwe one’s
Heb je de update al gedraaid die in het forum geplaatst is van de LG site?Mfpower schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:24:
Firmware 5.10.02 wordt hier en daar OTA aangeboden voor de c8. Zou black crush moeten fixen. Bron: https://www.avforums.com/...available.2204059/page-55
Heb hem wel al gedownload, maar weet niet of het kwaad kan om hem te updaten ivm regio ofzo...
heb je die hdr sticker wel verwijderd ?Rossi46 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:40:
[...]
Ik durf er bijna niet meer over te beginnen, maar hier toch nog even een update over de folie aan de voorkant van het toestel. Volgens de winkel - die stelt het bij meerdere bronnen te hebben nagevraagd - zit er op de 2019 modellen van de C-lijn en de E-lijn (dus de C9 en de E9) géén folie op de voorkant van het toestel.
Tsja, wat moet ik hier nou weer over zeggenDie eerdere door mij getoonde YouTube video's tonen het tegenovergestelde. Maar wellicht dat het in Amerika (waar die filmpjes volgens mij vandaan komen) anders aanleveren?
Nogmaals... hier een C9. En geen folie.Rossi46 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:40:
[...]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vraag het bv @G4mert @PatrickPR @Lejavh @..Christiaan.. @sh623661 en vast nog wel meer!Rossi46 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:40:
[...]
o ja, @Light21M heeft meerdere modellen uitgepakt en weet de verschillen vast ook wel te benoemen.
[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 05-07-2019 21:12 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED W7
- LG B2
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED B1
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Op de 77C9 zit folie aan zowel de voor- als de achterzijde. Onderdeel van de folie aan de voorzijde waren de twee kleine logo’s in de linker of rechter hoek aan de onderkant. Folie zat er helemaal strak op, maar als je eenmaal een beginnetje hebt, is het vrij eenvoudig te verwijderen.
Edit: Zie plaatje vorige reactie.
[ Voor 3% gewijzigd door Insidious op 05-07-2019 22:56 . Reden: Edit ]
jaHoppyF schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:23:
[...]
Deze sticker?
(bron: @Famous )
[Afbeelding: LG HDR]
klopt had ik op mijn B6 en C7,in mijn vriendenkring ook op 1x W8 en 2x C8Mark12121979 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:26:
[...]
Op de 77C9 zit folie op, aan zowel de voor- als de achterzijde. Onderdeel van de folie aan de voorzijde waren de twee kleine logo’s in de linker of rechter hoek aan de onderkant. Folie zat er helemaal strak op, maar als eenmaal een beginnetje hebt, is het vrij eenvoudig te verwijderen.
Edit: Zie plaatje vorige reactie.
zelfs aan de onder/zijkant 2 kleine stukjes
[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 05-07-2019 22:32 ]
Die waren misschien nog wel het meest lastig te verwijderen.
:-DHoppyF schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:06:
[...]
Vraag het bv @G4mert @PatrickPR @Lejavh @..Christiaan.. @sh623661 en vast nog wel meer!
o ja, @Light21M heeft meerdere modellen uitgepakt en weet de verschillen vast ook wel te benoemen.
Op mijn eerste 65C9 zat een folie, maar heb gemerkt dat LG niet consistent is in de folie al dan niet erop te plakken vanvoor inclusief de hdr en eco sticker al dan niet te plakken op de tv of los in het zakje te verpakken. De folies aan de achterkant zitten er altijd op.
1 65C8 had bv geen folie terwijl andere dat wel hadden. Of de stickers hingen er niet of wel op.
Is geen constante in. Dus zolang de TV geen branduren heeft geen al teveel zorgen erin maken.
Een goede indicatie is als alles netjes nog in verpakking zit. Die folie zou er normaal op zitten maar heb al gemerkt dat het een keer ontbrak dus daar kan je geen oordeel over vellen.
op mijn 55B8 zat folie voor en achter maar zaten de stickertjes in het zakje samen met de afstandsbediening.
[ Voor 30% gewijzigd door Light21M op 05-07-2019 22:46 ]
Ik kan bevestigen dat op mijn 65C9 zowel aan de voorkant EN de achterkant overduidelijk een verwijderbaar folie zatHoppyF schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:06:
[...]
Vraag het bv @G4mert @PatrickPR @Lejavh @..Christiaan.. @sh623661 en vast nog wel meer!
En eigenlijk boeit het allemaal geen *
correctS0epkip schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:46:
volgens mij heb jij toch ook al meerdere exemplaren gehad.Light21M schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:42:
[...]
:-D
Op mijn eerste 65C9 zat een folie, maar heb gemerkt dat LG niet consistent is in de folie al dan niet erop te plakken vanvoor inclusief de hdr en eco sticker al dan niet te plakken op de tv of los in het zakje te verpakken. De folies aan de achterkant zitten er altijd op.
1 65C8 had bv geen folie terwijl andere dat wel hadden. Of de stickers hingen er niet of wel op.
Is geen constante in. Dus zolang de TV geen branduren heeft geen al teveel zorgen erin maken.
Een goede indicatie is als alles netjes nog in verpakking zit.
in mijn optiek zit deze er niet op,dan is deze tv of alleen gemonteerd,geinstalleerd of even in gebruik geweest.
kan me ook voorstellen dat als een nieuw model bij de winkel binnen komt,dat deze uitgepakt en door het personeel word bekeken even in het menu enzo ,en dan een paar uur later weer word ingepakt en word verkocht.
Toch zou ik het niet zo leuk vinden als er, in ieder geval op de voorzijde, geen folie zit.S0epkip schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:46:
Ik kan mij geen televisie heugen waar dat niet het geval was.
Of ik de tv hierom zou terugsturen is een tweede. Als je toch al zover bent dan kan je hem net zo goed aanzetten. Indien alles in orde lijkt zijn, snel weer vergeten en verder.
Hebben jullie dat ook?
Na veel instellen en uitproberen was ik op een gegeven moment klaar. Was niet meer met de instellingen bezig en (zeer) tevreden met het beeld. Dit duurde 2 maanden en toen begon ik me af te vragen of het beeld nog wel even goed was als in het begin. Het woweffect het gevoel van erbij zijn was weg. Er was geen storing maar het leek weer op een goedkope standaard tv ipv van een fantastische oled. Dan begint het grote ' opnieuw afregelen. Ik kijk veel Netflix en was er echt tevreden mee. Vanavond de eerste aflevering van de nieuwe the 100 gekeken en ik zat mij alleen maar te ergeren. Dit betekent onrust en continu met de beeldafstellingen bezig. Ook lineaire tv is niet zo mooi meer. Ik snap het niet.
Na veel instellen en uitproberen was ik op een gegeven moment klaar. Was niet meer met de instellingen bezig en (zeer) tevreden met het beeld. Dit duurde 2 maanden en toen begon ik me af te vragen of het beeld nog wel even goed was als in het begin. Het woweffect het gevoel van erbij zijn was weg. Er was geen storing maar het leek weer op een goedkope standaard tv ipv van een fantastische oled. Dan begint het grote ' opnieuw afregelen. Ik kijk veel Netflix en was er echt tevreden mee. Vanavond de eerste aflevering van de nieuwe the 100 gekeken en ik zat mij alleen maar te ergeren. Dit betekent onrust en continu met de beeldafstellingen bezig. Ook lineaire tv is niet zo mooi meer. Ik snap het niet.
Nee......ik niet. N=1Bigbro00 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:01:
Hebben jullie dat ook?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1222698 op 05-07-2019 23:04 ]
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.