• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:32

CeesKees

I rest my Kees

Ik zou zeggen... post je instellingen eens. Wellicht kunnen wij je helpen

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:37
CeesKees schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:36:
Ik zou zeggen... post je instellingen eens. Wellicht kunnen wij je helpen
Leuk dat jullie me willen helpen.Ik kijk via een vu plus ultimo 4k naar de tv. Daar kijk ik mee naar schotel en Ziggo kabel tv Ik zal mijn Instellingen vanavond even posten. Waar ik vooral last van heb is dat hij bij bepaalde kleuren als die voor 80% inbeeld zijn erg inhoud met helderheid.

[ Voor 28% gewijzigd door Egbert Jan op 01-07-2019 20:44 ]

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

(Begin met het beeld op isf expert, lichte kamer te zetten)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Egbert Jan
CeesKees schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:42:
(Begin met het beeld op isf expert, lichte kamer te zetten)
Daar heb ik hem opstaan.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Op alle bronnen? En de rest van je settings?

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11 02:39
@Egbert Jan Hier wat settings voor je C9. Vergeet ook niet de Ambiant Light Sensor uit te zetten, deze past automatisch de hedlerheid voor je aan.

Deze settings zijn wel voor SDR content en niet voor HDR content.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uzAweCS.png

[ Voor 14% gewijzigd door midego op 01-07-2019 21:02 ]

• Egbert Jan
Dit zijn de instellingen die ik gebruik voor SDR. Zelf kalibreren heb ik geen idee hoe ik dat goed kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sy9bPfW5JIwLOif9w54KSsCu/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3DevA3xheEqXejGHIDTgt9ld/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TKD7lw5QKLzcEfoU5VMjtKzJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d2fBlTSyhH37Z36YFhcWCYHo/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AoU4c0sQdQmlcmXNP58AdpiR/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PAKynizKOYrfcGn0cbLkkclh/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T9LSg1kWkPSoRERvmJoHyhJf/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZpMP1kWFn45CjplWUTbap7kl/thumb.jpg

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12 11:48
Egbert Jan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:21:
Dit zijn de instellingen die ik gebruik voor SDR. Zelf kalibreren heb ik geen idee hoe ik dat goed kan doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
van warm2 naar warm 1 is wit ook al wat beter die andere white-balance instellingen zou ik niet doen als je niet precies weet wat je doet,oledlampje op 100 vind ik voor ziggo tv -beelden aan de hoge kant gebruik ik alleen bij bluray of 4k,helderheid op 47 is aan de lage kant.verder blijft het natuurlijk persoonlijk

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je last hebt van de helderheid zou ik ook die gamma op 2.2 zetten. Ik vind laag vaak mooier, maar het maakt het wel iets donkerder.

[ Voor 31% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-07-2019 06:14 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:06
@Egbert Jan omschrijft hier toch juist het nadeel van OLED; sterk teruglopende helderheid bij toename van percentage 'licht' beeld? Daar kan volgens mij geen instelling iets aan doen, dat is
puur een technische beperking van OLED.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12 04:19
Rossi46 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:21:
@Egbert Jan omschrijft hier toch juist het nadeel van OLED; sterk teruglopende helderheid bij toename van percentage 'licht' beeld? Daar kan volgens mij geen instelling iets aan doen, dat is
puur een technische beperking van OLED.
Lcd/led doet dat net zo, alleen oled iets meer. Kanttekening daarvan nog geen 5 jaar geleden konden we alleen dromen van zulke helderheid!

Mijn c8 65inch staat naast een schuifpui van 6m met oriëntatie op zuidwest. Inderdaad hdr wordt wat lastiger. Verder meer dan prima zonder te verduisteren

Verwijderd

Egbert Jan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:39:
[...]

Leuk dat jullie me willen helpen.Ik kijk via een vu plus ultimo 4k naar de tv. Daar kijk ik mee naar schotel en Ziggo kabel tv
Staat daar Openpli op? Zo ja, dan zou er iets niet OK kunnen staan in je AV-setting. Had ook wat last met mijn VU+ Uno 4K

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-12 20:42
Dat is voor mij persoonlijk ook het grootste nadeel aan mijn OLED, de reflecties van natuurlijk licht (niet eens direct zonlicht op het scherm) zijn enorm. Vooral bij donkerde beelden zit je soms meer naar jezelf te kijken dan naar wat er op het scherm gebeurt. Dit is zelfs beter bij mijn vijf jaar oude sony LCD.

Verder is de tinting en vertical banding bij near black scenes ook storend.

Versta mij niet verkeerd, maar heb het gevoel dat er niet te veel kritiek mag gegeven worden op OLED of er worden soms nogal felle reacties gegeven. OLED is zeker allesbehalve de perfecte technologie. LCD heeft uiteraard ook zijn issues, hoewel ik over mijn (duizend euro goedkopere) sony LCD toen ik die aankocht, veel minder ergernissen had dan bij de duizend euro duurdere OLED.

[ Voor 13% gewijzigd door FlameDB op 02-07-2019 08:51 ]

Verwijderd

FlameDB schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:47:
Dat is voor mij persoonlijk ..

Versta mij niet verkeerd, maar heb het gevoel dat er niet te veel kritiek mag gegeven worden op OLED of er worden soms nogal felle reacties gegeven.
Is inderdaad zoals jij schrijft voor een ieder anders. [persoonlijk] En natuurlijk mag jij die kritiek uitten. Maar men hoeft het natuurlijk niet met je eens te zijn.. :)

En ja, bij donkere scenes heb je reflecties als je in een verlichte kamer zit. Niet meer dan logisch.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:46

..Christiaan..

..zwll..

Versta mij niet verkeerd, maar heb het gevoel dat er niet te veel kritiek mag gegeven worden op OLED of er worden soms nogal felle reacties gegeven.
Sommige Oled lampjes schieten idd snel naar 100 :9~

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Helderheid is ook gewoon kut op een OLED. Zoals afgelopen zondagmiddag F1 kijken, dan moet ik gewoon de rolluiken omhoog schuiven, anders gaat de beeldkwaliteit hard achteruit. Geen probleem voor mensen die beeldkwaliteit verkiezen boven een 'open' woonkamer, maar als je gewend bent op een zonnige dag lekker de ramen open te hebben dan kan OLED nogal eens van de koude kermis thuiskomen zijn.

Al is misschien niet eens de helderheid het probleem, maar vooral de reflecterende laag. Als OLED een mat scherm zou hebben, zou dat gigantische schelen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Verwijderd

Lijkt mij niet zinnig die discussie die hier al in den treuren is gevoerd opnieuw te gaan voeren.

• Rossi46
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:06:
Lijkt mij niet zinnig die discussie die hier al in den treuren is gevoerd opnieuw te gaan voeren.
Lijkt mij juist prima om dit nog eens duidelijk naar voren te laten komen, aangezien je hier over het algemeen weinig van terug leest/ziet/hoort in reviews.

• zwembroek
  • Laatst online: 18-12 23:55

Versta mij niet verkeerd, maar heb het gevoel dat er niet te veel kritiek mag gegeven worden op OLED of er worden soms nogal felle reacties gegeven. OLED is zeker allesbehalve de perfecte technologie. LCD heeft uiteraard ook zijn issues, hoewel ik over mijn (duizend euro goedkopere) sony LCD toen ik die aankocht, veel minder ergernissen had dan bij de duizend euro duurdere OLED.
Jij hebt helemaal gelijk. Het is gewoon grappig om te zien hoe mensen een bepaalde techniek verdedigen. Ik snap niet waar dat vandaan komt. Misschien hebben deze mensen hun OLED nog niet lang genoeg om het te kunnen beoordelen. OLED geeft verreweg het mooiste beeld daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar ze hebben het productie proces nog lang niet op orde. Zowel bij collega's en vrienden van mij als bij mij zelf vertoont OLED zijn gebreken na een aantal jaren. Terwijl eerst alles goed was. En als je dan na 3 panel wissels nog steeds geen goed scherm hebt dan is dat behoorlijk frustrerend. Het is onacceptabel dat je bij normaal tv kijken banding of tinting ziet. Gelukkig zijn de 55 inch OLED's nu goed betaalbaar en is het niet erg om ze na een drietal jaren te vervangen. Jammer genoeg geld dat nog niet voor 65 inch en groter. Ik wil zelf niet meer terug naar LCD maar bij mijn volgende OLED ben ik er niet gerust op dat deze zonder problemen zal zijn. Want de bekende problemen zijn bij alle jaren aanwezig.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-12 14:05

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Ik vind het puur persoonlijk, voor mij, iemand die van een plasma afkomt, geeft een OLED een heel bak licht. Ik heb dan ook geen problemen met het kijken naar tv overdag ook wanneer het super zonnig is. Misschien dat mensen die overstappen van een paar jaar oude LED tv dit anders ervaren.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51
Jimmy J. schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:59:
Helderheid is ook gewoon kut op een OLED. Zoals afgelopen zondagmiddag F1 kijken, dan moet ik gewoon de rolluiken omhoog schuiven, anders gaat de beeldkwaliteit hard achteruit. Geen probleem voor mensen die beeldkwaliteit verkiezen boven een 'open' woonkamer, maar als je gewend bent op een zonnige dag lekker de ramen open te hebben dan kan OLED nogal eens van de koude kermis thuiskomen zijn.

Al is misschien niet eens de helderheid het probleem, maar vooral de reflecterende laag. Als OLED een mat scherm zou hebben, zou dat gigantische schelen.
Probeer eens een Panasonic oled. Tweakers schrijft zelf in de review van het 2018 type dat de antireflectielaag beter is dan van de concurrentie. Heb zelf een LG en een Panasonic, en ik zie ook wat verschil. Bij lichte beelden zie ik amper reflecties op de Panasonic.

• Rossi46
zwembroek schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Jij hebt helemaal gelijk. Het is gewoon grappig om te zien hoe mensen een bepaalde techniek verdedigen. Ik snap niet waar dat vandaan komt. Misschien hebben deze mensen hun OLED nog niet lang genoeg om het te kunnen beoordelen. OLED geeft verreweg het mooiste beeld daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar ze hebben het productie proces nog lang niet op orde. Zowel bij collega's en vrienden van mij als bij mij zelf vertoont OLED zijn gebreken na een aantal jaren. Terwijl eerst alles goed was. En als je dan na 3 panel wissels nog steeds geen goed scherm hebt dan is dat behoorlijk frustrerend. Het is onacceptabel dat je bij normaal tv kijken banding of tinting ziet. Gelukkig zijn de 55 inch OLED's nu goed betaalbaar en is het niet erg om ze na een drietal jaren te vervangen. Jammer genoeg geld dat nog niet voor 65 inch en groter. Ik wil zelf niet meer terug naar LCD maar bij mijn volgende OLED ben ik er niet gerust op dat deze zonder problemen zal zijn. Want de bekende problemen zijn bij alle jaren aanwezig.
Grappig eigenlijk, dit zijn precies de issues die destijds bij plasma panelen speelden. Panasonic heeft er nog nachtmerries van denk ik...

• PatrickPR
  • Laatst online: 18-12 15:35
Ik heb sinds een maandje of zo de C9, deze heb ik qua beeldinstellingen goed gekregen conform mijn voorkeuren. Met de helderheid heb ik geen probleem, en de kleuren staan ook goed.

Waar ik nog wel mee worstel zijn de instellingen m.b.t. ruisonderdrukking. Ik begrijp dat dat soort intelligentie het liefst uit staat, maar ik zie wel eens duidelijke fouten in het beeld van mijn settop box (Humax 5200c i.c.m. Trined tv via DVB-C). Aangezien wij best veel TV kijken zou ik dit wel graag goed willen krijgen. Met de ruisonderdrukking op Gemiddeld is dit al wat beter. Daarnaast lijkt het ook wel op dezelfde situatie als toen de HD-TV's op de markt kwamen en er nog SD-materiaal werd uitgezonden. Al zijn de upscaling-algoritmes nu natuurlijk wel sterk verbeterd, toch heb ik nog wel eens het idee dat dit niet helemaal goed gaat. De Schepte instelling staat bij mij op maximaal.

Zijn er meer eigenaren die dit verschijnsel herkennen? Ligt dit nu aan de TV, de Humax of gewoon het HD-signaal dat onvoldoende informatie bevat? Of is er in de instellingen van de C9 nog ergens een trucje uit te halen?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:13
Wel grappig dat er mensen zijn die last hebben van de helderheid van een moderne OLED. Denk dat ze tot een jaar of 5 geleden uberhaubt geen tv konden kijken want toen was er geen enkele tv die de helderheid van een OLED van nu kon halen.

Enige waarin ze enigszins achterblijven is piekhelderheid bij HDR, maar dit wordt ruimschoots goed gemaakt door het contrast.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Met wat voor een bouwlamp erop gericht zitten sommige mensen te kijken?!
Bij mij staat hij op 55 en dat is soms al te fel!

• Rossi46
Oké, altijd spannend, de levering van een nieuwe tv. Ook dit keer weer, in mijn geval een LG 55C9.

Direct bij ontvangst viel het mij op dat het leek dat de doos al open was geweest, Althans, aan één kant was de tape doorgesneden, met daaronder ook kleine restjes piepschuim.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/n8uf5zp.jpg

Ook onder de rest van het tape aan de bovenkant zitten piepschuim restjes en het lijkt erop dat het tape al een keer los is gehaald (veel lucht er onder).

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/o5r9fqrcui.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mlva7ycd.jpg

Ik heb sterk het idee dat deze doos in ieder geval al een keer geopend is. Wat mij een naar gevoel geeft. Ik betaal veel geld voor een product en verwacht dan ook een nieuw exemplaar te ontvangen. Ik snap dat winkeliers kritische klanten tergmoed willen komen door hun net nieuw aangeschafte tv terug te nemen als ze toch niet tevreden zijn, maar ik zit er zelf niet echt op te wachten om een dergelijke exemplaar geleverd te krijgen (als daar sprake van is natuurlijk, ik kan dat niet achterhalen).

Uiteraard heb ik dit direct bij ontvangst nog gemeld, maar ja, dat is enkel de bezorger, dus die kan er niets mee. Hij wees mij er nog wel op dat die nylon banden nog om de doos zaten, maar die zitten zo los dat je die zonder enige beschadiging van de doos af kunt schuiven.

Wat zouden jullie in dit geval doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Rossi46 op 02-07-2019 11:05 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind het ook wel grappig. Heb afgelopen zondag met oled op 37 lekker de F1 gekeken, met de gordijnen open, met de ramen op het zuidwesten :)

Erg persoonlijk allemaal blijkbaar. Weerkaatsing vind ik beter dan de TVs die ik hiervoor gehad heb. Maar inderdaad dat kan hinderlijk zijn zo af en toe. (vooral donkere series/films) Maar ik heb zelf eigenlijk nooit TVs gezien die dat wel goed kunnen met dat soort content. Maar dat zegt niet dat ze niet bestaan natuurlijk :)

Afgezien van sport en normale TVuitzendingen en reguliere series (zeg sitcoms bijvoorbeeld) vind ik inderdaad wel fijn om mijn kamer te verdonkeren voor series en films waar ik ingetrokken wil worden. Maar dat is meer dezelfde reden als dat een bios donker is, minder afleiding. Met de Tv zelf heeft dat niks te maken, de OLED gaat dan zelfs naar 17...

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Rossi46 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:02:
Oké, altijd spannend, de levering van een nieuwe tv. Ook dit keer weer, in mijn geval een LG 55C9.

Direct bij ontvangst viel het mij op dat het leek dat de doos al open was geweest, Althans, aan één kant was de tape doorgesneden, met daaronder ook kleine restjes piepschuim.

[Afbeelding]

Ook onder de rest van het tape aan de bovenkant zitten piepschuim restjes en het lijkt erop dat het tape al een keer los is gehaald (veel lucht er onder).

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb sterk het idee dat deze doos in ieder geval al een keer geopend is. Wat mij een naar gevoel geeft. Ik betaal veel geld voor een product en verwacht dan ook een nieuw exemplaar te ontvangen. Ik snap dat winkeliers kritische klanten tergmoed willen komen door hun net nieuw aangeschafte tv terug te nemen als ze toch niet tevreden zijn, maar ik zit er zelf niet echt op te wachten om een dergelijke exemplaar geleverd te krijgen (als daar sprake van is natuurlijk, ik kan dat niet achterhalen).

Uiteraard heb ik dit direct bij ontvangst nog gemeld, maar ja, dat is enkel de bezorger, dus die kan er niets mee. Hij wees mij er nog wel op dat die nylon banden nog om de doos zaten, maar die zitten zo los dat je die zonder enige beschadiging van de doos af kunt schuiven.

Niks!
Kom op zeg, het gaat maar om PLAKBAND!
Pak eerst je TV maar eens uit, dan kun je zien of deze nieuw is of dat er wat anders mee is.
Vergeet ook niet de folie er op alle plaatsen vanaf te halen, voorkant en achterkant.
Mocht het toch een “tweedehands” TV zijn dan krijgt men die folie er onmogelijk weer netjes opgeplakt.

• pwh53
PatrickPR schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:51:
Ik heb sinds een maandje of zo de C9, deze heb ik qua beeldinstellingen goed gekregen conform mijn voorkeuren. Met de helderheid heb ik geen probleem, en de kleuren staan ook goed.

Waar ik nog wel mee worstel zijn de instellingen m.b.t. ruisonderdrukking. Ik begrijp dat dat soort intelligentie het liefst uit staat, maar ik zie wel eens duidelijke fouten in het beeld van mijn settop box (Humax 5200c i.c.m. Trined tv via DVB-C). Aangezien wij best veel TV kijken zou ik dit wel graag goed willen krijgen. Met de ruisonderdrukking op Gemiddeld is dit al wat beter. Daarnaast lijkt het ook wel op dezelfde situatie als toen de HD-TV's op de markt kwamen en er nog SD-materiaal werd uitgezonden. Al zijn de upscaling-algoritmes nu natuurlijk wel sterk verbeterd, toch heb ik nog wel eens het idee dat dit niet helemaal goed gaat. De Schepte instelling staat bij mij op maximaal.

Zijn er meer eigenaren die dit verschijnsel herkennen? Ligt dit nu aan de TV, de Humax of gewoon het HD-signaal dat onvoldoende informatie bevat? Of is er in de instellingen van de C9 nog ergens een trucje uit te halen?
je zou het kunnen testten met de interne tv-tuner,zonder ci-module waarschijnlijk alleen ned 1-2 en 3,kijken of je verschil ziet

• Rossi46
HoppyF schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:10:
[...]

Niks!
Kom op zeg, het gaat maar om PLAKBAND!
Pak eerst je TV maar eens uit, dan kun je zien of deze nieuw is of dat er wat anders mee is.
Vergeet ook niet de folie er op alle plaatsen vanaf te halen, voorkant en achterkant.
Mocht het toch een “tweedehands” TV zijn dan krijgt men die folie er onmogelijk weer netjes opgeplakt.
Het gaat mij uiteraard niet om het plakband. Het gaat mij om de mogelijkheid dat iemand anders dit toestel al eerder in ontvangst heeft genomen, heeft uitgeprobeerd (wat volgens mij prima kan met de folie erop) en deze om welke reden dan ook terug heeft gestuurd.

Ik zit niet te wachten op een al geopend exemplaar, lijkt mij op zich vrij logisch...

• Predje
Rossi46 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:18:
[...]

Het gaat mij uiteraard niet om het plakband. Het gaat mij om de mogelijkheid dat iemand anders dit toestel al eerder in ontvangst heeft genomen, heeft uitgeprobeerd (wat volgens mij prima kan met de folie erop) en deze om welke reden dan ook terug heeft gestuurd.

Ik zit niet te wachten op een al geopend exemplaar, lijkt mij op zich vrij logisch...
Niet zo wantrouwig!

Doe anders net alsof de leverancier heb extra goed heeft gecontroleerd voor je, voordat hij hem opstuurde!
Extra gratis goede service!

En dan zie je dat alles netjes en ongebruikt is en de tv perfect werkt!

Geniet ervan!
[...]

Ik denk dat je conclusie over het plakband voorbarig is en dat het gewoon een nieuwe TV betreft.
Bij twijfel goed controleren en anders contact opnemen met de winkelier.
Je kunt snel genoeg zien of een TV gebruikt is (al dan niet met folie er nog op).
Ik heb ook niet de indruk dat C9’s al massaal verkocht zijn en niet bevallen en daarom teruggestuurd worden.

• Jimmy J.
Ik snap je zorgen @Rossi46 , maar ik zou persoonlijk de TV uitpakken, volledig controleren en als alles er nieuw uitziet: GENIETEN!

Je zit van binnen gelijk of deze al eens open geweest is of niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Jimmy J. op 02-07-2019 11:28 ]

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:46

..Christiaan..

..zwll..

@Rossi46 heb jij wel een geprobeerd om van zo'n doos het plakband af te halen zonder dat je een heel stuk doos meeneemt? Als er 2 lagen plakband opzitten dan kun je gerust de conclusie trekken dat de doos al eens open is geweest.
Restjes piepschuim onder de tape? Tja; hij moet een keer met piepschuim en al de doos in hè. Ook een nieuwe tv gaat op die manier de doos in en daarna dichttapen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Verwijderd

[...]

Ik zou de winkel bellen/mailen dat je de indruk hebt dat het toestel reeds een keer uit de doos geweest is (i.c.m. de foto's).

Vervolgens de TV voorzichtig uit de doos halen. Dan zie je snel genoeg of deze al gebruikt is. Als de TV op de voet heeft gestaan dan zie je dat aan de verpakking van de voet, schroefjes, e.d. Als 'ie aan de muur heeft gehangen dan zie je wel sporen/afdrukken aan de achterzijde. Deze TV testen zonder de folie van het scherm te halen is praktisch onmogelijk. Althans, dan kun je letterlijk en figuurlijk geen goed beeld krijgen van de kwaliteit.

Mocht je tot de conclusie komen dat de TV gebruikt is, dan foto's maken en contact opnemen met de winkel en in overleg gaan.

• Rossi46
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:30:
[...]

Ik zou de winkel bellen/mailen dat je de indruk hebt dat het toestel reeds een keer uit de doos geweest is (i.c.m. de foto's).

Vervolgens de TV voorzichtig uit de doos halen. Dan zie je snel genoeg of deze al gebruikt is. Als de TV op de voet heeft gestaan dan zie je dat aan de verpakking van de voet, schroefjes, e.d. Als 'ie aan de muur heeft gehangen dan zie je wel sporen/afdrukken aan de achterzijde. Deze TV testen zonder de folie van het scherm te halen is praktisch onmogelijk. Althans, dan kun je letterlijk en figuurlijk geen goed beeld krijgen van de kwaliteit.

Mocht je tot de conclusie komen dat de TV gebruikt is, dan foto's maken en contact opnemen met de winkel en in overleg gaan.
Ik heb ze inderdaad een mailtje gestuurd met mijn opmerkingen, inclusief de foto's. Tot ik van hun reactie heb gekregen doe ik nog even helemaal niets met de doos en de tv :)
Jimmy J. schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:27:
Ik snap je zorgen @Rossi46 , maar ik zou persoonlijk de TV uitpakken, volledig controleren en als alles er nieuw uitziet: GENIETEN!

Je zit van binnen gelijk of deze al eens open geweest is of niet.
Hé Jimmy, vette wagen ;)

• Rossi46
Ik ben zonet keurig te woord gestaan door de leverancier. Hij garandeerde mij dat het echt om een nieuw exemplaar ging. Ze hadden ook nog geen enkele 55C9 retour gekregen en als ze die wel retour hadden gekregen - zonder defect, maar bij ontevreden klant - dan zouden die met zwarte nylon banden - hun eigen nylon banden, LG gebruikt witte - als demo verkocht worden.

Ook heeft hij mij foto's uit het magazijn verstuurd en dat laat zien dat andere dozen exact hetzelfde fenomeen laten zien (open plakband aan de zijkant en piepschuim eronder). Blijkbaar krijgen ze zo door LG geleverd. Dat verbaasde hem eigenlijk ook wel een beetje.

Hij bood mij alsnog aan een nieuwe te leveren als ze ergens deze week in de buurt zouden zijn, maar als ik de foto's zo zie uit het magazijn ga ik daar weinig mee op schieten :)

Wat een gedoe allemaal weer. Als LG die dingen nou eens een beetje fatsoenlijk zou verpakken... ;)

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 18:24
Ik ben aan het twijfelen om een 55B8 te kopen maar heb een vraagje:

Momenteel gebruik een desktop als Plex media server die transcodet naar een Raspberry Pi met Rasplex om zo media te kijken op mijn oude tv. Rasplex en mijn RBPi ondersteunen nu echter geen HDR of 4k.

Stel dat ik de onboard Plex app op de LG gebruik, kan ik dan gewoon 4k HDR files van mijn desktop media server streamen? Ik lees op het internet mensen die problemen hebben met ondertitels/audio wanneer er 4k en HDR aan te pas komen. Is dit relevant als mijn desktop gewoon voor de transcoding zorgt?

Iemand ervaring hiermee en of de tv gewoon alles netjes af gaat spelen, dus met ondertitels, audio op tv, 4k en HDR?

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 17:35
JSTPS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:17:
[...]

Probeer eens een Panasonic oled. Tweakers schrijft zelf in de review van het 2018 type dat de antireflectielaag beter is dan van de concurrentie. Heb zelf een LG en een Panasonic, en ik zie ook wat verschil. Bij lichte beelden zie ik amper reflecties op de Panasonic.
Aangezien ik de Vraag&Aanbod pagina's voor OLED ook een beetje volg, weet ik dat jij inmiddels een C8 en een C9 hebt verkocht en op dit moment staat je Panasonic 804 ook te koop. Ben dus nieuwsgierig naar jouw ervaringen met deze toestellen en jouw redenen om ze ook allemaal weer te verkopen.

• Jimmy J.
Pap3rclip schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:09:
Ik ben aan het twijfelen om een 55B8 te kopen maar heb een vraagje:

Momenteel gebruik een desktop als Plex media server die transcodet naar een Raspberry Pi met Rasplex om zo media te kijken op mijn oude tv. Rasplex en mijn RBPi ondersteunen nu echter geen HDR of 4k.

Stel dat ik de onboard Plex app op de LG gebruik, kan ik dan gewoon 4k HDR files van mijn desktop media server streamen? Ik lees op het internet mensen die problemen hebben met ondertitels/audio wanneer er 4k en HDR aan te pas komen. Is dit relevant als mijn desktop gewoon voor de transcoding zorgt?

Iemand ervaring hiermee en of de tv gewoon alles netjes af gaat spelen, dus met ondertitels, audio op tv, 4k en HDR?
De Plex app gaat bij het minste of geringste zelf transcoden, maar de betaalde XPlay app werkt hier vlekkeloos.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51
Juronymous schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Aangezien ik de Vraag&Aanbod pagina's voor OLED ook een beetje volg, weet ik dat jij inmiddels een C8 en een C9 hebt verkocht en op dit moment staat je Panasonic 804 ook te koop. Ben dus nieuwsgierig naar jouw ervaringen met deze toestellen en jouw redenen om ze ook allemaal weer te verkopen.
Ik heb een tijd de 55 en 65C8 gehad en de 55C9. Hierna heb ik twee 804's gekocht omdat ik dan meer korting kreeg. Een van de twee zou ik dan verkopen.

De Panasonic 804 is de eerste oled tv sinds de LG 55ec930v die een natuurlijk beeld geeft, en waarbij ik dus geen enkel probleem meer heb. De LG oled's na de 930v hebben iets in het beeld wat m'n ogen irriteert op de lange termijn. Nou moet ik zeggen dat wat LG doet met de oled's, niets is vergeleken met wat Philips en Sony doen. Daar kan ik niet eens 5 minuten naar kijken ;). Ze gebruiken allemaal dezelfde panelen, dus dan wordt duidelijk dat LG, Philips en Sony er zelf voor hebben gekozen om dit in de aansturing te regelen. Panasonic is de enige die het natuurlijkste beeld nastreeft. Dit was al zo in de plasma tijd, en dat doen ze gelukkig nog steeds.

Het besturingssysteem van de LG werkt wel soepeler en externe media afspelen ook.
Rossi46 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:12:
Ik ben zonet keurig te woord gestaan door de leverancier. Hij garandeerde mij dat het echt om een nieuw exemplaar ging. Ze hadden ook nog geen enkele 55C9 retour gekregen en als ze die wel retour hadden gekregen - zonder defect, maar bij ontevreden klant - dan zouden die met zwarte nylon banden - hun eigen nylon banden, LG gebruikt witte - als demo verkocht worden.

Ook heeft hij mij foto's uit het magazijn verstuurd en dat laat zien dat andere dozen exact hetzelfde fenomeen laten zien (open plakband aan de zijkant en piepschuim eronder). Blijkbaar krijgen ze zo door LG geleverd. Dat verbaasde hem eigenlijk ook wel een beetje.

Hij bood mij alsnog aan een nieuwe te leveren als ze ergens deze week in de buurt zouden zijn, maar als ik de foto's zo zie uit het magazijn ga ik daar weinig mee op schieten :)

Wat een gedoe allemaal weer. Als LG die dingen nou eens een beetje fatsoenlijk zou verpakken... ;)
Nou, gelukkig maar!
Ik kon mij ook al niet voorstellen dat het om een demo of tweedehands toestel zou gaan.
Snel uitpakken en genieten maar. ;)

• Light21M
  • Laatst online: 18-12 12:00
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:54:
[...]

Is inderdaad zoals jij schrijft voor een ieder anders. [persoonlijk] En natuurlijk mag jij die kritiek uitten. Maar men hoeft het natuurlijk niet met je eens te zijn.. :)

En ja, bij donkere scenes heb je reflecties als je in een verlichte kamer zit. Niet meer dan logisch.
Ik ben het eender eens met zwembroek en flamedb dat LG veel steken laat bij de productie.
Light21M schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:19:
[...]

Ik ben het eender eens met zwembroek en flamedb dat LG veel steken laat bij de productie.
Jullie zijn ook wel de enige hier die hierover klagen, de rest is gewoon tevreden.
Je mag best klagen als er wat mis is of defect is geraakt maar soms is het gewoon wat zeuren.
Niet dat LG perfect is, helemaal niet, maar dat zijn andere fabrikanten ook niet.
Sterker nog, die laten nog veel meer steken vallen!
Het is en blijft dus een keuze die je moet maken bij de aanschaf.
Niets doen kan ook, dan blijf gewoon gebruiken met wat je al hebt en dat kan ook iets zijn om tevreden over te zijn.

Verwijderd

Light21M schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:19:
[...]

Fijn toch dat je je soortgelijken hebt gevonden. Om daar nu verder aandacht aan te gaan schenken is zo zinloos.

Oeverloos eindeloos gezwam in de ruimte met wellus nietus. Die periode heb ik al geruime tijd achter mij gelaten

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 18:24
Jimmy J. schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:36:
[...]
De Plex app gaat bij het minste of geringste zelf transcoden, maar de betaalde XPlay app werkt hier vlekkeloos.
En er is dan geen optie om te zeggen dat alle transcoding op de media server zelf moet gebeuren?
Vreemd wel...
De Xplay app ken ik niet, zal er eens wat over Googlen.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:47
5.10.02 is in de UK beschikbaar: OTA, nog niet als download.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

HoppyF schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:27:
[...]

Jullie zijn ook wel de enige hier die hierover klagen, de rest is gewoon tevreden.
Eh, nee dat zijn ze niet. Die reflecties van het scherm zijn simpelweg erg irritant. Daar heb ik ook last van bij donker beeld. Een Game of Throns overdag kijken met de gordijnen open is niet relaxed. Meer spiegeling van de vloer, mezelf en de bank dan beeld op de TV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BApjzydcRybyLe09XyHZuGqb/full.png

Maar dit is op een LCD TV meestal ook niet te doen. Tegen direct zonlicht helpt alleen 2000nits en hoger. Ik doe wel een gordijntje dicht als de zon naar binnen schijnt :)

Bij lichte scenes of F1 gaat het overigens prima.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 02-07-2019 15:17 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Light21M
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:30:
[...]

Fijn toch dat je je soortgelijken hebt gevonden. Om daar nu verder aandacht aan te gaan schenken is zo zinloos.

Oeverloos eindeloos gezwam in de ruimte met wellus nietus. Die periode heb ik al geruime tijd achter mij gelaten
Ik heb mijn mening en jij het uwe, wat ik duidelijk maak dat er 2 kampen zijn en ik het niet eens ben met jullie dat LG geen issues heeft.

• Light21M
[...]

Je mag best klagen als er wat mis is of defect is geraakt maar soms is het gewoon wat zeuren.
Niet dat LG perfect is, helemaal niet, maar dat zijn andere fabrikanten ook niet.
Niets doen kan ook, dan blijf gewoon gebruiken met wat je al hebt en dat kan ook iets zijn om tevreden over te zijn.
Alle fabrikanten laten steken vallen maar LG met oled dus ook. en dat mag gerust geweten zijn, het is niet omdat jullie geen issues hebben dat andere dat niet hebben.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 21:27

Famous

R 400+

Weet iemand toevallig of er bij een C7 een kabel/tussenstuk wordt meegeleverd om een AV-kabel aan te sluiten?

Ik zie hier wel "AV" op de achterkant staan dus ga er wel vanuit, even een check;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QKp0m64ywWPSOOtkpVN8G2Tc/full.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• zwembroek
  • Laatst online: 18-12 23:55
[...]

Je kan ook je kop in het zand steken dat is ook een manier. Als je 2,5 jaar geleden 3100 euro voor een tv hebt betaald die na 6 maanden al een permanent logo heeft ingebrand en 2 jaar later het beeld in tweeën splitst is natuurlijk normaal. Ik kan je zeggen dat ik altijd al Tv's uit het hoogste segment hebt gehad en nog nooit zoveel problemen heb ondervonden als met OLED. Alle forums staan er ook vol mee. Maar je komt er zelf wel achter want deze problemen zullen ook jou niet bespaard blijven. Het zijn juist de mensen die net in OLED zijn ingestapt in dit topic die er geen kwaad woord over kunnen horen. OLED zit helaas nog vol kinderziektes. Mijn volgende tv wordt echter weer een OLED. Maar daarom mogen de minpunten wel genoemd worden. Dat heeft niks met klagen of zeuren te maken. Maar ik zal je niet meer van je roze wolk halen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

zwembroek schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:46:
[...]

Je kan ook je kop in het zand steken dat is ook een manier. Als je 2,5 jaar geleden 3100 euro voor een tv hebt betaald die na 6 maanden al een permanent logo heeft ingebrand en 2 jaar later het beeld in tweeën splitst is natuurlijk normaal. Ik kan je zeggen dat ik altijd al Tv's uit het hoogste segment hebt gehad en nog nooit zoveel problemen heb ondervonden als met OLED. Alle forums staan er ook vol mee. Maar je komt er zelf wel achter want deze problemen zullen ook jou niet bespaard blijven. Het zijn juist de mensen die net in OLED zijn ingestapt in dit topic die er geen kwaad woord over kunnen horen. OLED zit helaas nog vol kinderziektes. Mijn volgende tv wordt echter weer een OLED. Maar daarom mogen de minpunten wel genoemd worden. Dat heeft niks met klagen of zeuren te maken. Maar ik zal je niet meer van je roze wolk halen.
Wel vreemd dat ondanks al die “massaal” klagende consumenten op forums (zoals je zegt) er nog duizenden OLED’s verkocht worden en de verkopen alleen maar meer worden.
Dat klinkt nogal tegenstrijdig hè?
Nogmaals, ook een OLED is niet perfect, dat beweer ik ook niet, ik merk alleen op dat ieder detail onder een vergrootglas lijkt te liggen. Ik leef niet op een roze wolk maar geef een reëel beeld van de werkelijkheid en dat is dat veel mensen met plezier kijken naar hun TV.
Ik vind het ook vreemd dat je volgende TV weer een OLED wordt, want gezien je commentaar zou dat niet zo moeten zijn.

Over reflecties nog even.
Ja, die komen voor.
Wel logisch want de consument wil een straks beeld zonder enige golfjes of vertekeningen. Daarmee moet de beeldkwaliteit ook nog goed zijn. Gevolg is dat er wel een antiflexie laag gebruikt wordt maar niet zo sterk dat de beeldkwaliteit negatief beïnvloed wordt.
Dat wil je namelijk ook niet. Samsung (QLED) heeft dit o.a. en dat kun je ook zien.

• pwh53
Famous schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:34:
Weet iemand toevallig of er bij een C7 een kabel/tussenstuk wordt meegeleverd om een AV-kabel aan te sluiten?

Ik zie hier wel "AV" op de achterkant staan dus ga er wel vanuit, even een check;

[Afbeelding]
volgens mij niet

Verwijderd

[...]

Je kan ook je kop in het zand steken dat is ook een manier.
HoppyF schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:41:
[...]

Nogmaals, ook een OLED is niet perfect,
Oeverloze discussie. #doeslief en laat het gaan..ieder zijn heugje en meugje
Zonde van de tijd en inspanning

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2019 17:41 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49
[...]

Ik weet niet of ik voor deze problemen bespaard zal blijven of niet. Feit is wel dat ik nu onderhand 3 jaar een LG 55E6V in bezit heb, en ik heb tot nu toe geen enkele beeldafwijking, last van inbranden of wat dan ook. Nog elke dag geniet ik enorm van dit tvkijken 2.0!
Mijn oledlampje staat dag en nacht op "60", ik heb geen zin of behoefte om telkens te schakelen. Voor Dolby Vision zal die wel op 100 staan als dit nodig is.
Ik bagatelliseer jouw problemen zeker niet, maar verkondig niet dat iedereen deze problemen zullen krijgen. Hopelijk wordt jouw problemen straks goed opgelost door LG! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-12 20:28
Famous schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:34:

[Afbeelding]
Ja ik heb een C7 en ik kreeg er zo'n kabel bij.

• innuendo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12 18:53
Sinds een week een 55C9 in huis, en heel tevreden mee.

Wat me opviel is, toen ik kabeltjes aan het inpluggen was, er een hoge pieptoon te horen is, vooral (van vooraf gekeken) linksachter de tv.

Op de afstand waar ik zit hoor ik het niet, het stoort me dus verder ook niet, ik vroeg me alleen af of dit een bekend fenomeen is.

• chevchelios
  • Laatst online: 18-12 23:52
Zojuist de C9 geïnstalleerd, maar heb helaas geen beeld bij alle kanalen (behalve Ned 1, 2, 3).
Vermoed dat het aan mijn CI+ module ligt. Ik gebruik een "Neotion CI+ Cam Module Mark I" uit 2013 icm met Ziggo. Geen idee welke versie dit is.
Iemand die mijn vermoeden kan bevestigen?
chevchelios schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:38:
Zojuist de C9 geïnstalleerd, maar heb helaas geen beeld bij alle kanalen (behalve Ned 1, 2, 3).
Vermoed dat het aan mijn CI+ module ligt. Ik gebruik een "Neotion CI+ Cam Module Mark I" uit 2013 icm met Ziggo. Geen idee welke versie dit is.
Dit gevolgd?
https://www.ziggo.nl/klan.../#unencrypted-dvb-c/dvb-c

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18
chevchelios schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:38:
Je moet een 1.4 module hebben

• chevchelios
  • Laatst online: 18-12 23:52
Thanks, yep zonder succes.
Zie overigens ook Ziggo Sport en Ziggo TV (kanaal 14 en 13).

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

chevchelios schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:52:
[...]
Misschien wordt het zo nog wat duidelijker? https://www.ziggo.nl/klan...angers/neotion-ci-module/

Testing, one, two ...

• pietervanhuizen
chevchelios schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Je kunt ook met Ziggo bellen. Bij mij stuurden ze een nieuwe ci+ module op met smart card als onderdeel van mijn abo (ik heb geen ziggo box)

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:33
Nu 2 maanden een LG-B8PLA65 en nog steeds dik tevreden, maar sinds gisteren viel me op dat bij sommige uitzendingen of reklames helemaal boven-in het scherm een kaars-rechte horizontale witte lijn loopt. Deze is maar heel smal.. maar toch.

Dit heb ik alleen met tv uitzendingen,,, bij netflix,videoland en youtube heb ik het niet. Ik heb de Next allerlei instellingen geprobeerd zoals op 4K,1080p/i maar dit heeft niks geholpen. Bij de instellingen van de TV heb ik het beeldformaat op orgineel gezet en dit werkt ook niet.

Iemand die dit probleem ook heeft ?

• pwh53
pietervanhuizen schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:07:
[...]

zat die in die kartonnen doos waar ook de handleiding en de AB in zaten ?

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
JvS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:15:
[...]

Eh, nee dat zijn ze niet. Die reflecties van het scherm zijn simpelweg erg irritant. Daar heb ik ook last van bij donker beeld. Een Game of Throns overdag kijken met de gordijnen open is niet relaxed. Meer spiegeling van de vloer, mezelf en de bank dan beeld op de TV

[Afbeelding]

Maar dit is op een LCD TV meestal ook niet te doen. Tegen direct zonlicht helpt alleen 2000nits en hoger. Ik doe wel een gordijntje dicht als de zon naar binnen schijnt :)

Bij lichte scenes of F1 gaat het overigens prima.
Tegen de reflecties stond mijn oude glazen LCD TV (af fabriek) op de voet altijd licht naar achteren gekanteld. Tenzij er een laaghangende kamerlamp tussen jou en de TV brandt, heb je nauwelijks nog die storende harde reflecties. 8)

Afbeeldingslocatie: https://dandygadget.com/wp-content/uploads/2012/01/Sony_Bravia_KDL_46HX850_40HX850_55HX850_3D_HDTV_Elegant_Black_Side_Left_Dandy_Gadget_Home_Entertainments.jpg
(Sony 55HX850)

Om een indruk te geven over de hoek op 3,5m afstand: In de onderkant van de TV zie je nog hoofd en schouders als je op de bank zit. En tijdens TV kijken heeft niemand echt door dat de TV naar achteren leunt.

Het ziet misschien van de zijkant niet even mooi uit als je TV tegen de muur hangt, maar waar irriteer je je meer aan? :+

• Rossi46
FrenzyFreak schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:10:
[...]

Tegen de reflecties stond mijn oude glazen LCD TV (af fabriek) op de voet altijd licht naar achteren gekanteld. Tenzij er een laaghangende kamerlamp tussen jou en de TV brandt, heb je nauwelijks nog die storende harde reflecties. 8)

[Afbeelding]
(Sony 55HX850)

Om een indruk te geven over de hoek op 3,5m afstand: In de onderkant van de TV zie je nog hoofd en schouders als je op de bank zit. En tijdens TV kijken heeft niemand echt door dat de TV naar achteren leunt.

Het ziet misschien van de zijkant niet even mooi uit als je TV tegen de muur hangt, maar waar irriteer je je meer aan? :+
Prachtig ding was dat des destijds !

• pietervanhuizen
pwh53 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:08:
[...]

zat die in die kartonnen doos waar ook de handleiding en de AB in zaten ?
Dat denk ik wel, maar ik weet het niet zeker.

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
RoaDHouse schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:59:
Nu 2 maanden een LG-B8PLA65 en nog steeds dik tevreden, maar sinds gisteren viel me op dat bij sommige uitzendingen of reklames helemaal boven-in het scherm een kaars-rechte horizontale witte lijn loopt. Deze is maar heel smal.. maar toch.

Dit heb ik alleen met tv uitzendingen,,, bij netflix,videoland en youtube heb ik het niet. Ik heb de Next allerlei instellingen geprobeerd zoals op 4K,1080p/i maar dit heeft niks geholpen. Bij de instellingen van de TV heb ik het beeldformaat op orgineel gezet en dit werkt ook niet.

Iemand die dit probleem ook heeft ?
Lijkt op een gevalletje ' just scan'. In de bovenste lijnen wordt info meegestuurd als bijvoorbeeld teletekst. WAnneer het beeld niet helemaal goed wordt uitgezonden krijg je dit. Probeer bij beeldformaat 16:9 te spelen met ' just scan'

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024

• Predje
Toevallig gister via Engineering Mode 5.10.02 binnengehaald.
Het maakt wel verschil!
Nu is het met standaard settings en gamma 2.2 prima TV kijken!
Toch blijf ik teveel detail missen in het echte donker! Maar dat kan aan de source liggen (want bij HDR is het perfect); Orange is the New Black op netflix.. het haar van de donkere tantes is 1 bol, en geen krullen.
Het haar van Alex Vaus heeft meer detail.. maar afhankelijk van het licht in de scene is dat ook ooit 1 donkere streep.

• Famous

Famous

R 400+

pietervanhuizen schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:07:
[...]

Helemaal vergeten te kijken gisteren... 8)7
Wil eigenlijk weer de GameCube aansluiten voor een potje Zelda, benieuwd hoe schrikbarend de kwaliteit is :D

Zou alleen de TV van de muurbeugel moeten afhalen, dat is wel spijtig :-(

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:33
Bigbro00 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:28:
[...]

Lijkt op een gevalletje ' just scan'. In de bovenste lijnen wordt info meegestuurd als bijvoorbeeld teletekst. WAnneer het beeld niet helemaal goed wordt uitgezonden krijg je dit. Probeer bij beeldformaat 16:9 te spelen met ' just scan'
Bedankt voor de reactie,, ik ga het vanavond gelijk proberen.

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:16
Aan de mensen die meedoen aan de 9 serie cashback: hebben jullie al iets gehoord na het opsturen van de bewijzen? Ik heb deze ongeveer 3 weken geleden al opgestuurd, maar nog niks vernomen. Ook geen reactie op een mail die ik vorige week verstuurd heb.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Nee. Ook nog geen resultaat van de cashback op de C9

• Rossi46
Dat soort cashback acties zijn overal dramatisch. Nooit anders meegemaakt. Gewoon afwachten, kan zomaar maanden duren.

• Famous

Famous

R 400+

Rossi46 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:46:
Dat soort cashback acties zijn overal dramatisch. Nooit anders meegemaakt. Gewoon afwachten, kan zomaar maanden duren.
Die van LG en van Panasonic had ik beide binnen 8 weken op mijn rekening.
Denk dat je daar wel rekening mee moet houden, 8 weken :)

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:16
Dat vind ik prima, maar een berichtje dat alles in goede orde ontvangen is zou fijn zijn.

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-12 08:34

n2theb

Tweakers Abonnee

Raymon89 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:37:
Aan de mensen die meedoen aan de 9 serie cashback: hebben jullie al iets gehoord na het opsturen van de bewijzen? Ik heb deze ongeveer 3 weken geleden al opgestuurd, maar nog niks vernomen. Ook geen reactie op een mail die ik vorige week verstuurd heb.
De cashback loopt ook komend weekend af volgens mailtje van PlatteTV. En voor 15 juli moet alles opgestuurd zijn.

Aangezien jullie mee hebben gedaan aan deze cashback en ik het nog moet doen...

Wat bedoelen ze precies met de volgende zin:
Knip de volledige sticker met het serienummer en de modelcode aan de korte kant uit de kartonnen verpakking van je LG TV (serienummer bestaat uit cijfers en letters en is vermeld als S/N)

Moet ik dus kortom een stukje aan de zijkant van de kartonnen doos afknippen en dat mee sturen?

Verwijderd

n2theb schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:20:
[...]

Moet ik dus kortom een stukje aan de zijkant van de kartonnen doos afknippen en dat mee sturen?
Ja, maar dan wel dat waar het sn opstaat en het type.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 14:37 ]

n2theb schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:20:
[...]

De cashback loopt ook komend weekend af volgens mailtje van PlatteTV. En voor 15 juli moet alles opgestuurd zijn.

Aangezien jullie mee hebben gedaan aan deze cashback en ik het nog moet doen...

Wat bedoelen ze precies met de volgende zin:
Knip de volledige sticker met het serienummer en de modelcode aan de korte kant uit de kartonnen verpakking van je LG TV (serienummer bestaat uit cijfers en letters en is vermeld als S/N)

Staat ook gewoon HIER.
Uiterlijk 14 juli moet alles door LG ontvangen zijn.
Zsm opsturen dus om vertraging te voorkomen.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:16

Rio

Ik heb al een boek

Rossi46 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:02:
...

Me niet zo aanstellen en lekker mijn nieuwe tv gaan installeren ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Rio op 03-07-2019 18:35 ]

• PatrickPR
  • Laatst online: 18-12 15:35
Ik zit in hetzelfde schuitje. Heb ook 3-4 weken geleden alles opgestuurd en tot op heden geen bevestiging ontvangen.

Daarom ben ik zelf maar gaan bellen. Eerst met LG zelf, die konden mij niet verder helpen, maar gaven mij wel een telefoonnummer van de afdeling Acties van LG. Bij die afdeling wel goed geholpen. Ze kon met behulp van het registratienummer zien dat alles in goede orde ontvangen was. Ze waren nog aan het wachten op de controle van het serienummer wat blijkbaar extern gebeurt. De schatting van de dame aan de telefoon was dat dit nog wel 2 weken ging duren. Daarna wordt een bevestiging gestuurd.

Even wachten dus, maar mij ging het vooral om het punt of alles wel goed aangekomen was. Dit is dus het geval en alles zit in de pijplijn.

• Rossi46
HoppyF schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:20:
Hoe gaat het met je TV @Rossi46?
Staat/hangt de TV inmiddels?
Tsja, wat zal ik zeggen....

Ik wil niet als een zeur overkomen, maar ik vond het bij het monteren van de steun toch wel raar dat de plastic 'hoes' waar het scherm in zit verkeerd om over het scherm zat (opening aan de bovenkant ipv aan de onderkant, onlogisch bij het monteren van de steun). En de door een aantal hier genoemde plastic folie op het scherm was aan de voorkant niet aanwezig (wel aan de achterkant overigens).

Laat ik het zo zeggen; dit alles maakt mijn gevoel bij dit exemplaar niet beter. Heb er spijt van dat ik 'em niet om heb laten ruilen, want die mogelijkheid werd wel geboden.

PatrickPR schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:11:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Heb ook 3-4 weken geleden alles opgestuurd en tot op heden geen bevestiging ontvangen.

Daarom ben ik zelf maar gaan bellen. Eerst met LG zelf, die konden mij niet verder helpen, maar gaven mij wel een telefoonnummer van de afdeling Acties van LG. Bij die afdeling wel goed geholpen. Ze kon met behulp van het registratienummer zien dat alles in goede orde ontvangen was. Ze waren nog aan het wachten op de controle van het serienummer wat blijkbaar extern gebeurt. De schatting van de dame aan de telefoon was dat dit nog wel 2 weken ging duren. Daarna wordt een bevestiging gestuurd.

Even wachten dus, maar mij ging het vooral om het punt of alles wel goed aangekomen was. Dit is dus het geval en alles zit in de pijplijn.
Geen paniek, het duurt wel vaker langer.
Je krijgt je geld echt wel.
Lees bijvoorbeeld dit maar: Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:59
Rossi46 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:33:
[...]

Ik wil niet als een zeur overkomen, maar ik vond het bij het monteren van de steun toch wel raar dat de plastic 'hoes' waar het scherm in zit verkeerd om over het scherm zat (opening aan de bovenkant ipv aan de onderkant, onlogisch bij het monteren van de steun). En de door een aantal hier genoemde plastic folie op het scherm was aan de voorkant niet aanwezig (wel aan de achterkant overigens).

Laat ik het zo zeggen; dit alles maakt mijn gevoel bij dit exemplaar niet beter. Heb er spijt van dat ik 'em niet om heb laten ruilen, want die mogelijkheid werd wel geboden.
Als je ontevreden bent ga je verhaal halen bij de winkel en eis je dat je em wil omruilen.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Helaas ontdek ik net tijdens het voetbal kijken een verticale streep aan de rechter kant van het beeld op mijn B7. Ik baal ervan, omdat ik verder helemaal nergens last van heb gehad met deze tv. Ik heb al een pixel refresh uitgevoerd, maar dat mocht niet baten. Tv is gekocht op 19 september 2019.

https://imgshare.io/image/boUBQ
https://imgshare.io/image/bo9rF
https://imgshare.io/image/box0O
https://imgshare.io/image/bomy9
https://imgshare.io/image/bojGn
[...]

Hè? :?
De folie aan de voorkant moet erop zitten!
Je kunt dit ook haast niet missen.
Ook zitten er labels op.
Heb je die wel gezien?
Is de beeldkwaliteit e.d. wel in orde?
Bij het aanzetten moet je ook door de installatie stappen heenlopen.
Dit zegt weliswaar niet alles omdat iemand een factory reset gedaan kan hebben.

De bedrijfsuren teller geeft wellicht nog informatie over het aantal draaiuren.
Ik weet alleen niet zo hoe je dit in het service menu kunt zien.
Er is vast wel iemand die dit weet. Het gaat om een C9 toch?

• pwh53
donpablo80 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:39:
Helaas ontdek ik net tijdens het voetbal kijken een verticale streep aan de rechter kant van het beeld op mijn B7. Ik baal ervan, omdat ik verder helemaal nergens last van heb gehad met deze tv. Ik heb al een pixel refresh uitgevoerd, maar dat mocht niet baten. Tv is gekocht op 19 september 2019.

https://imgshare.io/image/boUBQ
https://imgshare.io/image/bo9rF
https://imgshare.io/image/box0O
https://imgshare.io/image/bomy9
https://imgshare.io/image/bojGn
lijkt vertical banding,kun je een foto plaatsen van het hele scherm met bv. rood of magenta testbeeld (youtube)
ps.september 2019 ?

• Rossi46
HoppyF schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:40:
[...]

Ook zitten er labels op.
Heb je die wel gezien?

Er zitten twee stickers op het scherm. Linksonder de bekende 'stroomverbruik' sticker en rechtsonder een kleinere '4k HDR' sticker. Deze zitten - op het oog - rechtstreeks op het scherm geplakt. Of de folie moet echt bizar snaarstrak op het scherm zitten, want ik zie 'em echt niet zitten. Achter zie en voel je 'em wel prima zitten.

Het is een C9 inderdaad.

• pwh53
HoppyF schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:40:
[...]

Ook zitten er labels op.
Heb je die wel gezien?

kan niet met de standaard AB,ik meen een logitech harmony

• pwh53
Rossi46 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:46:
[...]

Er zitten twee stickers op het scherm. Linksonder de bekende 'stroomverbruik' sticker en rechtsonder een kleinere '4k HDR' sticker. Deze zitten - op het oog - rechtstreeks op het scherm geplakt. Of de folie moet echt bizar snaarstrak op het scherm zitten, want ik zie 'em echt niet zitten. Achter zie en voel je 'em wel prima zitten.

Het is een C9 inderdaad.
dat is de folie

Verwijderd

[...]

...de plastic 'hoes' waar het scherm in zit verkeerd om over het scherm zat (opening aan de bovenkant ipv aan de onderkant, onlogisch bij het monteren van de steun).
N.a.v. die opmerking is @Verwijderd een beetje nieuwsgierig geworden. Ik kan mij van mijn 55C8 namelijk herinneren dat de opening van de folie ook aan de bovenzijde zat. En die TV was 100% zeker nieuw.

Net wat C9 unboxing video's gekeken op YouTube en...het lijkt compleet random te zijn. Heel bijzonder. :)

P.S. Vincent heeft net een video ge-upload. Vergelijking tussen de C9 en C8/E8.

YouTube: LG C9 (2019) vs E8/ C8 (2018) OLED TV Comparison

• donpablo80
pwh53 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:43:
[...]

lijkt vertical banding,kun je een foto plaatsen van het hele scherm met bv. rood of magenta testbeeld (youtube)
ps.september 2019 ?
Rood, groen, en blauw minimaal te zien. Met grijs beeld en normaal tv kijken valt het veel meer op.

https://imgshare.io/image/btpY6
https://imgshare.io/image/btNMy
https://imgshare.io/image/btrFc
https://imgshare.io/image/bozfe

Laatste foto laat het goed zien. Bij de anderen eigenlijk niks te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door donpablo80 op 03-07-2019 21:56 ]

• pwh53
dat is volgens mij vertical banding,had ik ook op mijn B6,maar was duidelijker te zien bij rood en magenta,rechts een balk van 18 cm breed en in het midden ongeveer 12 cm,ook ineens na 10-11maanden,

• donpablo80
pwh53 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:01:
[...]

dat is volgens mij vertical banding,had ik ook op mijn B6,maar was duidelijker te zien bij rood en magenta,rechts een balk van 18 cm breed en in het midden ongeveer 12 cm,ook ineens na 10-11maanden,
September 2018 bedoel ik uiteraard, foutje.
Is je paneel toen vervangen?

• pwh53
donpablo80 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:02:
[...]

September 2018 bedoel ik uiteraard, foutje.
Is je paneel toen vervangen?
wegens gebrek aan onderdelen een c7 gekregen,een paar foto's maken van ster reclames als het maar duidelijk te zien op tv-beelden ipv testbeelden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Eick946JV9hdYZD0dymP3fFL/full.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door pwh53 op 03-07-2019 22:08 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Er stond 8 weken op de website toentertijd bij mijn cashback dacht ik. (Op sommige plekken staat zelfs 60 werkdagen vermeld)
Als er 8 weken staat, zou ik em idd niet binnen 3 weken verwachten :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 203 ... 572 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.