• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:26
Jorgen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:29:
Mijn buurman heeft zijn nieuwe tv binnen. Een Samsung model van dit jaar. Uiteindelijk heeft hij voor een QLED gekozen, vanwege het grote prijsverschil tegenover OLED. Ok, dat vind ik een valide reden. Maar nu; kennelijk hebben ze hem in de winkel van alles wijsgemaakt. Zo is het weliswaar een 4k tv, maar volgens hem
[...]
Volgens mij heeft er hier iemand een heleboel klokken en klepels door elkaar gesmeten en daar een bijzonder verhaal van gemaakt.

4K is toch gewoon 4K? Enige verschil kan zijn of het écht 4K is (4096 x 2160) of UHD (3840 x 2160). In dat geval snap ik die "DPI" nog, maar voor de rest vind ik het een hoop flauwekul gebruikt om iemand een mindere techniek aan te smeren. Sowieso is de 4K-standaard toch vooral in gebruik door contentmakers en de UHD-standaard juist voor tv-panelen. Daarnaast is een hoge Hz leuk voor je beeld, maar zegt dit nog niets over de ms waar binnen je tv kan reageren op de input.

Wat kunnen jullie uit deze rare informatie opmaken?
Toevallig bij de MM gekocht? Daar zijn ze wel dol op de commissie van een verkochte Samsung tv. Maar wat een typische verkopers onzin.Hebben ze hem ook verteld dat alle tv zenders tegenwoordig ook in 4K uitzenden en OLED's gegarandeerd inbranden (behalve die van Samsung natuurlijk). Overigens is volgens mij het prijsverschil tussen een qled en een oled ook niet zo groot meer.
Mijn buurman heeft zijn nieuwe tv binnen. Een Samsung model van dit jaar. Uiteindelijk heeft hij voor een QLED gekozen, vanwege het grote prijsverschil tegenover OLED. Ok, dat vind ik een valide reden. Maar nu; kennelijk hebben ze hem in de winkel van alles wijsgemaakt. Zo is het weliswaar een 4k tv, maar volgens hem
[...]
Volgens mij heeft er hier iemand een heleboel klokken en klepels door elkaar gesmeten en daar een bijzonder verhaal van gemaakt.

4K is toch gewoon 4K? Enige verschil kan zijn of het écht 4K is (4096 x 2160) of UHD (3840 x 2160). In dat geval snap ik die "DPI" nog, maar voor de rest vind ik het een hoop flauwekul gebruikt om iemand een mindere techniek aan te smeren. Sowieso is de 4K-standaard toch vooral in gebruik door contentmakers en de UHD-standaard juist voor tv-panelen. Daarnaast is een hoge Hz leuk voor je beeld, maar zegt dit nog niets over de ms waar binnen je tv kan reageren op de input.

4K = 4K, echter er zijn veel meer verschillen.
Samsung heeft bv geen Dolby Vision wat LG wel heeft.
Recent heb ik een soortgelijk verhaal gehoord in een winkel over Samsung en OLEDs.
De OLED zou niet helder genoeg zijn in een lichte ruimte.
Onzin natuurlijk.
Ik maakte nog de opmerking dat de helderheid bij Samsung, hier ook een QLED ook niet zo goed is als men doet voorkomen. De maximale nits waarden worden op een klein oppervlak gehad.
Ach ja, en zo nog meer.
Het is best triest dat verkoper zo handelen.
Ik begrijp het ook niet want ze zien toch zelf ook wel de kwaliteit van OLED’s.
De prijsverschillen zijn niet groot meer dus waarom dan geen OLED verkopen?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Wren en @HoppyF Gaat hier om platte tv. Naast dat ze hem erg lang lieten wachten op het 2017-model tv en na weken dan maar een nieuwer model gingen leveren, kreeg hij dit soort informatie te horen. Kennelijk kwam dat overtuigender over dan wat ik hem vertelde en de info die ik hem van rtings liet zien, want hij ging voor een QLED. Prima, ieders eigen afweging en portemonnee natuurlijk. Maar ik hoorde in zijn verhaal zoveel termen aan elkaar vast geknoopt worden, dat ik echt het gevoel heb dat ze hem maar wat aangesmeerd hebben. QLED wint het nog op maximale helderheid, maar dat is volgens rtings ook zo'n beetje het enige waarom je een QLED zou prefereren, naast de lagere prijs. En het verschilt nog wel een paar honderd euro en dat is voor veel mensen genoeg natuurlijk.

Ik weet inmiddels aardig mijn weg bij het kiezen van tv's, maar de laatste paar haren op mijn hoofd gingen overeind staan van deze berg onzin. Enfin, bij mij komt QLED er niet in, zolang OLED bewezen veel beter is. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:18
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij hangt het DPI af van de afmeting van de tv. 4K heeft een vast aantal pixels (resolutie), dus hoe kleiner het scherm, hoe hoger het DPI. Want zelfde aantal pixels op een kleiner oppervlak.

Samsung implementeert in hun QLED's iets van quantum dots of een of andere marketing term. Misschien als ze die dingen meetellen dat ze aan een hogere DPI komen, anders is het klinkklare onzin imho

[ Voor 30% gewijzigd door Powder Toastman op 25-06-2019 00:07 ]

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:23
De qleds die een beetje in de buurt komen van oled dmv full array local dimming zijn niet eens goedkoper dan oled. Snap dus niet waarom je voor qled zou gaan tenzij je 10u per dag gamed of je TL-balken in je kamer hebt hangen.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:03
Fjeze schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Ik ken die soundbar niet, maar ik snap de keuze voor zo’n relatief dure tv met zulk slecht geluid nooit zo goed.
Zelfde als een Ferrari kopen, en dan de goedkoopste troep benzine tanken bij zo’n Tinq of dergelijke.
Niet iedereen is even kritisch qua geluid, of kan het verschil waarnemen tussen een dure luidsprekerset en de ingebouwde luidsprekers.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

Fjeze schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Ik ken die soundbar niet, maar ik snap de keuze voor zo’n relatief dure tv met zulk slecht geluid nooit zo goed.
Zelfde als een Ferrari kopen, en dan de goedkoopste troep benzine tanken bij zo’n Tinq of dergelijke.
Met het verbruik van een Ferrari snap ik het overigens wel hoor :+

(off topic: wel een oud artikel, maar toch... [brandstof] Verschil in kwaliteit)

Maar.....tegenwoordig koop je een tv voor het beeld. Of je neemt het geluid op de koop toe (nogmaals....mijn E9 heeft een prima geluid, maar geen enkele tv komt in de buurt van een bioscoop dus daarmee vergelijken is onzin.)
Ik denk dat jij ook een beetje doelt op het feit dat mensen voor beeld een paar duizend neerleggen om vervolgens een geluidssetje van 150 euro erbij te doen. Dat snap ik ook niet. Áls je dan extern geluid wilt; doe het dan goed en zorg ervoor dat je ultiem geniet van je tv.

[ Voor 5% gewijzigd door ..Christiaan.. op 25-06-2019 08:33 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Powder Toastman schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 00:02:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij hangt het DPI af van de afmeting van de tv. 4K heeft een vast aantal pixels (resolutie), dus hoe kleiner het scherm, hoe hoger het DPI. Want zelfde aantal pixels op een kleiner oppervlak.

Samsung implementeert in hun QLED's iets van quantum dots of een of andere marketing term. Misschien als ze die dingen meetellen dat ze aan een hogere DPI komen, anders is het klinkklare onzin imho
Ja, dat snap ik dan nog. Een even hoge resolutie op een kleiner scherm, dan heb je meer dpi. Maar, beide tv's waar de buurman mee bezig was om te kopen, zijn gewoon 55". Dus dan zou het toch geen reet meer uitmaken. Geeft mij in elk geval aan dat ik platte tv ook kan afschrijven ;)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is sowieso een dozenschuiver :P
Heb er zelf wel TVs vandaan hoor, vaak zijn ze wel goedkoop. Maar het is nou niet dat ze geld stoppen in de scholing van personeel ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Jorgen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:16:
@Wren en @HoppyF Gaat hier om platte tv. Naast dat ze hem erg lang lieten wachten op het 2017-model tv en na weken dan maar een nieuwer model gingen leveren, kreeg hij dit soort informatie te horen. Kennelijk kwam dat overtuigender over dan wat ik hem vertelde en de info die ik hem van rtings liet zien, want hij ging voor een QLED. Prima, ieders eigen afweging en portemonnee natuurlijk. Maar ik hoorde in zijn verhaal zoveel termen aan elkaar vast geknoopt worden, dat ik echt het gevoel heb dat ze hem maar wat aangesmeerd hebben. QLED wint het nog op maximale helderheid, maar dat is volgens rtings ook zo'n beetje het enige waarom je een QLED zou prefereren, naast de lagere prijs. En het verschilt nog wel een paar honderd euro en dat is voor veel mensen genoeg natuurlijk.

Ik weet inmiddels aardig mijn weg bij het kiezen van tv's, maar de laatste paar haren op mijn hoofd gingen overeind staan van deze berg onzin. Enfin, bij mij komt QLED er niet in, zolang OLED bewezen veel beter is. ;)
PlatteTV is geen hoogvlieger maar goed veel meer verkopers in winkels blaten maar wat en de klant neemt aan dat het klopt. De TV’s staan in demo mode wat ook al geen goed beeld van de werkelijkheid geeft.
Verder is de belichting in een winkel brak en lijkt het niet op een huiskamer.
Strikt genomen scoort QLED wel hoger met nits ook al is dit op een klein percentage van het scherm. Bij OLED is dit ook zo gemeten. Het is echter praktisch gezien nauwelijks relevant.
Er is geen hond die naar een 100% wit scherm kijkt met 1000 nits.
Gelukkig maar want dan zou je ook een zonnebril moeten opzetten.

De prijs is ook geen reden meer om een QLED te kopen.
Sterker nog, een OLED is zelfs goedkoper. Recent ook meegemaakt.
Een 65 inch QLED was €1899 terwijl de OLED €1699 was. Twee honderd euro goedkoper dus.
Gaat in beide gevallen wel om 2018 modellen.
De klant kocht toch de QLED...

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 22:19

Fjeze

AllesPerfect!

sylvesterrr schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 04:27:
[...]

Niet iedereen is even kritisch qua geluid, of kan het verschil waarnemen tussen een dure luidsprekerset en de ingebouwde luidsprekers.
Dat begrijp ik heel goed, maar tussen kritisch op geluid en luisteren naar TV speakers zit wel een groot verschil naar mijn mening. En zeker bij een TV van dit (prijs)niveau.
..Christiaan.. schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:18:
[...]

Met het verbruik van een Ferrari snap ik het overigens wel hoor :+

(off topic: wel een oud artikel, maar toch... [brandstof] Verschil in kwaliteit)

Maar.....tegenwoordig koop je een tv voor het beeld. Of je neemt het geluid op de koop toe (nogmaals....mijn E9 heeft een prima geluid, maar geen enkele tv komt in de buurt van een bioscoop dus daarmee vergelijken is onzin.)
Ik denk dat jij ook een beetje doelt op het feit dat mensen voor beeld een paar duizend neerleggen om vervolgens een geluidssetje van 150 euro erbij te doen. Dat snap ik ook niet. Áls je dan extern geluid wilt; doe het dan goed en zorg ervoor dat je ultiem geniet van je tv.
Was inderdaad even een extreem voorbeeld, maar naar mijn mening let je daar niet op als je een Ferrari rijdt, dan wil je goede brandstof voor je auto en niet de goedkoopste rommel.

Terug on topic:
Een tv koop je inderdaad voor het beeld, maar als je meer kijkt dan alleen standaard TV speelt audio gewoon een hele grote rol. Sterker nog, ik denk dat de beleving met wat minder goed beeld en top geluid een stuk spectaculairder is dan met top beeld en slecht geluid (tv speaker).
Maar mij gaat het meer om de verhouding tussen beeld en geluid inderdaad.
Het beste beeld willen voor gave 4K HDR films, en dan geen geld uit willen geven aan de geluidsbeleving. Dat snap ik persoonlijk niet.
Maar uiteraard moet iedereen hier zijn eigen keuzes in maken.

Fly or Die

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
samsung gaat maar door met die flauwe woordengrappen: https://nl.hardware.info/...ginnen-met-massaproductie
Fjeze schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Dat begrijp ik heel goed, maar tussen kritisch op geluid en luisteren naar TV speakers zit wel een groot verschil naar mijn mening. En zeker bij een TV van dit (prijs)niveau.

[...]

Was inderdaad even een extreem voorbeeld, maar naar mijn mening let je daar niet op als je een Ferrari rijdt, dan wil je goede brandstof voor je auto en niet de goedkoopste rommel.

Terug on topic:
Een tv koop je inderdaad voor het beeld, maar als je meer kijkt dan alleen standaard TV speelt audio gewoon een hele grote rol. Sterker nog, ik denk dat de beleving met wat minder goed beeld en top geluid een stuk spectaculairder is dan met top beeld en slecht geluid (tv speaker).
Maar mij gaat het meer om de verhouding tussen beeld en geluid inderdaad.
Het beste beeld willen voor gave 4K HDR films, en dan geen geld uit willen geven aan de geluidsbeleving. Dat snap ik persoonlijk niet.
Maar uiteraard moet iedereen hier zijn eigen keuzes in maken.
Jij maakt inderdaad die keuze, het gros van de mensen doet dit niet en is tevreden met een LCD.
De groep die wel high end TV’s koopt is eerder geneigd iets aan het audio toe te voegen en geld uit te geven aan een soundbar of home cinema set.
Dit betekent ook dat een fabrikant niet de allerbeste audio oplossing zoekt voor in de TV.
Goed is goed denkt men.
Uiteraard wil men een high end TV ook niet nog duurder maken door er een extra dure audio in te stoppen.
Het blijft dus een afweging die men maakt.
Wat een flauwekul van Samsung.
Leren ze dan nooit van hun fouten?

De reacties bij dit artikel zijn veelzeggend:

“Samsung had gewoon voor de patenten moeten betalen, volgens mij lacht LG zich krom door deze foute beslissing. Al was het niet voor de kennis, maar om bij de markt te blijven.”

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

En toch hebben ze het voor elkaar gekregen dat er constant vergeleken wordt tussen OLED (LG, Sony, Panasonic) en Qled (alleen Samsung...)
OLED

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Gast1981 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:54:
[...]

Nou, laat ik het zo zeggen: ik sluit een Soundbar zeker niet uit.
Ik wil vooral eerst eens horen wat de C8 nu uitspuugt en dan eens 'live' enkele Soundbars aanhoren. Op papier ziet het er leuk uit, Dolby Atmos voor 200 euri, maar in werkelijkheid.... geen idee.
Bovendien, ik heb het nu ook niet, mis het niet echt, dus is niet direct een no brainer om er bij te bestellen.
Maar als ik voor een paar honderd een significante audio verbetering incl surround kan toevoegen, ja dan zal ik dat op korte termijn echt wel toevoegen ;)
Het geluid van de 55C8 viel mij niet tegen. Voorheen hing er een Panasonic 32" die juist bekend stond om relatief goed geluid voor een LCD (11 jaar geleden), maar ik vind de C8 er zeker niet voor onderdoen. Dat gezegd hebbende heb ik er wel een serieuze 5.1 geluidsinstallatie omheen staan en gaan films etc altijd via de versterker (en dus via die installatie).
ARC heb ik overigens nog niet werkend gekregen. Moet ik daarvoor iets instellen op mijn TV? En op welke input zou dat signaal op mijn versterker moeten komen? Mijn versterker is van voor ARC dus vraag me af of het überhaupt gaat werken. Temeer daar er ook nog een splitter tussenzit om videosignaal naar zowel TV als beamer te sturen en die waarschijnlijk ARC ook niet ondersteunt. Heb maar een TOS-link gelegd tussen TV en versterker voor die keren dat ik TV geluid op mijn installatie wil.

[ Voor 5% gewijzigd door martdj op 25-06-2019 11:41 ]

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 12:50

Gast1981

room with a moose!

martdj schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:38:
[...]

Het geluid van de 55C8 viel mij niet tegen. Voorheen hing er een Panasonic 32" die juist bekend stond om relatief goed geluid voor een LCD (11 jaar geleden), maar ik vind de C8 er zeker niet voor onderdoen. Dat gezegd hebbende heb ik er wel een serieuze 5.1 geluidsinstallatie omheen staan en gaan films etc altijd via de versterker (en dus via die installatie).
Moet zeggen dat ik enkel een subwoofer al wel een aardige toevoeging vind doorgaans. Misschien dat ik alleen daarom al een soundbar zal willen toevoegen t.z.t.
Zoals gezegd, eerst maar eens de C8 ervaren. Valt het mee, houden zo. Valt het tegen, dan kan er altijd nog een bar bij. Meeste audio reviews zijn redelijk positief.
[...]
Je kijkgedrag en je portemonnee spelen daarin een grote rol lijkt me. Voor de meeste mensen is goed (en groot tegenwoordig) beeld primair. Geluid secundair. Zit je meer in de hoek van cinemabeleving, dan wordt geluid inderdaad veel belangrijker. Ik heb meer geld over voor het beeld dan voor het geluid, simpelweg omdat ik inschat zo'n 60-70% te kijken zonder per se beleving erbij nodig te hebben. Bovendien is het budget beperkt, zeker als je net 2k stukgeslagen hebt.
Neemt niet weg dat ik voor die 30-40% beleving t.z.t. wel wil kijken naar een leuke, betaalbare optie ;)

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 22:19

Fjeze

AllesPerfect!

HoppyF schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:17:
[...]

Jij maakt inderdaad die keuze, het gros van de mensen doet dit niet en is tevreden met een LCD.
De groep die wel high end TV’s koopt is eerder geneigd iets aan het audio toe te voegen en geld uit te geven aan een soundbar of home cinema set.
Dit betekent ook dat een fabrikant niet de allerbeste audio oplossing zoekt voor in de TV.
Goed is goed denkt men.
Uiteraard wil men een high end TV ook niet nog duurder maken door er een extra dure audio in te stoppen.
Het blijft dus een afweging die men maakt.
Helemaal mee eens. Doelde ook vooral op de mensen die een high end TV kopen (OLED) zoals de meeste in dit topic. Een high end TV verdient een goede audio installatie.
Dat mensen die voor een basis LCD tv kiezen van een paar honderd euro geen losse audio/high end audio kiezen begrijp ik volkomen, totaal ander doel voor de TV dan mensen die wel een high end TV kopen.

Fly or Die

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:23
Wellicht is dit offtopic, maar hoe wil Samsung quantum Dots gebruiken icm oled? Ik was in de veronderstelling dat QD toegepast worden op de backlighting van LCD tv's?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Raaafie schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:34:
[...]

Wellicht is dit offtopic, maar hoe wil Samsung quantum Dots gebruiken icm oled? Ik was in de veronderstelling dat QD toegepast worden op de backlighting van LCD tv's?
simpel,...misleiden.
Fjeze schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:07:
[...]

Helemaal mee eens. Doelde ook vooral op de mensen die een high end TV kopen (OLED) zoals de meeste in dit topic. Een high end TV verdient een goede audio installatie.
Dat mensen die voor een basis LCD tv kiezen van een paar honderd euro geen losse audio/high end audio kiezen begrijp ik volkomen, totaal ander doel voor de TV dan mensen die wel een high end TV kopen.
Ja, een high end TV verdient dit ook wel maar de kosten tellen ook mee.
Meestal gaat men eerst voor de TV en koopt er later een soundbar o.i.d. bij.
Dit is ook niet ideaal maar niet iedereen heeft er een complete surround set voor over.
Een bestaande surround voldoet niet altijd want deze heeft geen 4K en geen Dolby Atmos.
Wil je dat wel moet je toch flink investeren ook al kun je de bestaande luidsprekers nog gebruiken.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fjeze schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:07:
[...]
Ik ben niet anders gewend als dat het geluid niet uit de TV zelf komt, en dit al vanaf de beginjaren '80, dus ook bij het "normale" TV kijken. Ik vond het eigen TV geluid altijd onder de maat, ook al waren er vroeger TV's (CRT's), die zelfs van een subwoofer waren voorzien. Als je eenmaal niet anders gewend bent dan dat het geluid uit (fatsoenlijke) externe luidsprekers komt, dan draai je dit nooit meer terug. Volgens mij ben je hiermee dan nog steeds een redelijke uitzondering, gezien het gros van de TV bezitters het nog steeds enkel met de interne luidsprekers doet. Van mijn (uitwonende) kinderen is er echter geen enkele die de TV luidsprekers gebruikt, ik draag daarvoor de volle verantwoordelijkheid ;)

Testing, one, two ...

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
SmiGueL schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:34:
[...]

Ik heb dezelfde combi (55C8 + OLW480 beugel) besteld omdat Smits mij vertelde dat deze op 3 mm na net zo dicht tegen de muur aan zou hangen dan de Vogel's THIN 405 / 505 muurbeugel. (Ik heb speciaal gevraagd naar een zo plat mogelijke beugel.)
De LG beugel zou een muurafstand hebben van 18mm, en de Vogel's 15mm.
Met dit verschil kan ik prima leven (je moet altijd ruimte over houden voor kabels.

Maar nu heb ik hem eens uitgepakt en lijkt deze afstand (minstens) het dubbele te zijn!?

Zou jij eens willen meten hoe ver de TV van de muur afhangt?

Alvast bedankt! _/-\o_

*Aangezien er in dit topic waarschijnlijk véél mensen zijn die hem op gaan hangen, én dit de standaard LG beugel is, leek het me beter om de vraag openbaar te stellen i.p.v. via PM. Als ik dit had geweten had ik mij niet om laten praten..
8,1cm tot de voorkant van het scherm. Dat kan zeker dichterbij met een Vogel of andere vaste muurbeugel. Als ik zie hoe mijn toslink kabel nu zit, had ie er echter niet dichter op moeten zitten of ik had een andere toslink kabel moeten gebruiken (en gehoekte toslink kabels heb ik nog niet gezien). Als je geen toslink kabel nodig hebt, is een andere beugel wellicht te verkiezen. Wat ik wel irritant vind is dat ie niet in vaste standen klikt. Je scherm zowel verticaal als horizontaal recht naar voren laten wijzen is daarom een kwestie van heel veel meten met de LG beugel. Niet echt motiverend om je scherm even naar de zijkant te laten wijzen als je tv wilt kijken tijdens het eten dus.

Edit:
Het kan blijkbaar wel: https://www.onlinekabelsh...nelijk-toslink-vrouwelijk

[ Voor 3% gewijzigd door martdj op 25-06-2019 19:49 ]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 09:00
Afbeeldingslocatie: https://www.hardwarewebwinkel.nl/pi/inline-optical-audio-adapter-toslink-m-f--haaks-89900b-/large/0_3501_0_720x600.jpg

PVO

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Een misverstand. Samsung heeft de "Picture Quality Index" bedacht om hun eigen schermen een PQI score te geven voor makkelijk onderling vergelijk: https://www.samsung.com/n...ie/picture-quality-index/

Dit heeft niets met DPI te maken. Dikke kans dat de misinformatievertaalslag bij je buurman zat, maar het kan ook de verkoper zijn geweest uiteraard
Raaafie schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:34:
[...]

Quantum dots in de huidige LCD tv's zetten blauw/UV/fluorescent licht om in zeer smalbandig rood, groen of blauw (zeer naukweurig). In de huiidge LCD's zetten ze de UV LED achtegrondverlichting op die manier om een zeer nauwkeurig wit (mix van r g en b).

Quantom Dots kan je ook met een OLED scherm toepassen. Zo zou je allemaal UV (of in elk geval gelijkgekleurde) OLED pixels kunnen voorzien van QD's die het omzetten in rood, groen of blauw en zo een full color OLED display kunnen produceren. Vergelijkbaar met wat LG doet met het kleurenfilter en de witte OLED pixels die erachter zitten, maar mogelijk veel efficiënter (omdat er geen licht verloren gaat in een filter) en dus met meer lichtopbrengst.

Dit is wel een mooie techniek die de voordelen van OLED (oneindig contrast, oneindige kijkhoek) met de lichtopbrengst van LCD's zou kunnen combineren in een betaalbare productiemethode (geen RGB Oled).

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 25-06-2019 20:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Thanks! @JvS Dat is een mooie, zinnige toevoeging en maakt alles wat duidelijker. Zeker omdat de rest van het verhaal redelijke onzin was. :)

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-11 11:47
HoppyF schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:14:
Er is een OLED speler minder op de markt.
Loewe is failliet.
Geen grote speler maar toch jammer.
De liefhebbers kunnen wellicht nog een leuke TV scoren voor weinig geld maar support zal lastig worden en garantie is er dan ook niet meer.

nieuws: Televisiefabrikant Loewe is failliet en stopt productie
:+

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:18
HoppyF schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:14:
Er is een OLED speler minder op de markt.
Loewe is failliet.
Geen grote speler maar toch jammer.
De liefhebbers kunnen wellicht nog een leuke TV scoren voor weinig geld maar support zal lastig worden en garantie is er dan ook niet meer.

nieuws: Televisiefabrikant Loewe is failliet en stopt productie
Er is altijd nog gewoon de wettelijke garantie die de winkel moet geven. Hoe zij dat dan gaan regelen is hun probleem weer een beetje he ;)

• Mawlana
[...]

Maak dat mijn oren maar wijs. ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ja, n=1.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
maken we dan even n=2 van. Gehoorverlies links -100, rechts -90 + een keiharde tinnitus :D maar verder ben ik het wel eens met de stelling zelf eens :)

Als je toch voor een optimale ervaring wilt gaan moet je de boel wel optimaliseren. Ik heb speciaal verduisteringsgordijnen gekocht bijvoorbeeld. Puur en allen de TV aan maakt voor mij de ervaring wel veel beter dan omgevingslicht, dat leidt toch af.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Maak er n=3 van! 😉
Gehoorapparaat links en rechts er tegenaan.
Om die reden is een goed geluid uit een TV zeker wel belangrijk want anders is het helemaal niet te verstaan.
Dit betekent nog niet dat een soundbar of home cinema meteen veel verbetering geeft.
Dat kan maar het hoeft niet.
Het blijft toch maatwerk van iedereen ervaart dit anders.

• Mawlana
HoppyF schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:23:
Om die reden is een goed geluid uit een TV zeker wel belangrijk want anders is het helemaal niet te verstaan.
Dat klopt. Bij een slecht geluidssysteem (bijvoorbeeld m'n wijlen Samsung PS51D6900) kon ik geen gesprekken verstaan. Met oordopjes/koptelefoon lukt dat wel. Dat was voor mij de voornaamste reden om een budgetvriendelijke A/V receiver + luidsprekers te halen (plus DTS support aangezien veel content die ik had/heb opeens alleen DTS tracks had). Bij de 65c8 kan ik de gesprekken zowaar verstaan. :)
Dit betekent nog niet dat een soundbar of home cinema meteen veel verbetering geeft.
Voor mensen met een goed gehoor zal het prijsverschil tussen een set van 200 en 800 euro nog merkbaar (en dus verantwoordbaar) zijn. Voor mij niet.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Zelfs tussen 800 en 2800 van een premium soundbar naar een echte 5.1 ht setup en dan ben je nog een paar stappen van het ultieme verwijderd.

Zal wel weer een tijdje duren voor er echt goede hdmi 2.1 soundbars sets met satelieten te krijgen zijn. HDMI 1.x heeft is zelf nu nog niet bij alles vanzelfsprekend.

Ik hoop straks met een hdmi splitter achtig kastje de C9 als normale HDMI bron in mijn Onkyo SR806 te kunnen stoppen, die heeft nog 1.3 en helemaal geen ARC, laat staan e-.
Echte DD/DTS 5.1 via toslink zou een alternatief zijn, maar geen DD-Plus en/of 2.0

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:08
Ik startte gisteren de NOS app op mijn tv (C7) en die werd gelijk verwijderd. Moet ik nu de NPO app gebruiken om bv live wedstrijden of uitzendingen te zien?

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:10

Rio

Ik heb al een boek

CzMichiel schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:51:
Is er al iets geschreven over het verschil in ophangen van de C8 en E8? Ik lees nog wel eens dat mensen de C8 erg fragiel vinden. Dat zou beter moeten zijn bij de E8 (glasplaat). Alleen als ik die Tv aan de mijn huur hang, hoe ziet die glas onder de Tv er dan uit zonder die voet. Prijsverschil is nu de verwaarloosbaar.
Ik heb 'm hangen, E8 gekocht omdat die idd wat steviger is en ik er soms aan trek om de tv te draaien. Dat randje blijf je -uiteraard- zien, maar stoort me totaal niet.

• shane1
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06-2023
Heb een Qled van Samsung, en ik moet zeggen dat `t beeld bijna `t zelfde is als de Oled van LG.
Waarom ik gekozen heb voor de Qled...49inch is voldoende voor in de kamer, en `t spat echt van `t scherm.
Vooral met `t bluray beeld, je ziet elk haartje van iemand die niet eens in close-up is.
Moest even goed zoeken naar een 50inch van LG maar, alleen te groot allemaal want `t begint al met een 55inch, en dàt is weer iets tè voor mijn kamer van circa 17 vierkante meter.
Kon ook niet eens wachten want die Qled en Oleds zijn pittig duur.
Als ik nou `s kon wachten tot de prijzen wat gaan zakken naar zo`n 5 a 600€, maar nee dus.
Weet dat `t wat off topic is, want `t gaat om de ervaring met de Qled van LG maar, ik moet `t erbij zeggen dat ik absoluut geen verschil zie.
Blij dat ik hiervoor heb gekozen. En met een soundbar van `t zelfde merk, klinkt `t ook nog zeer goed. :)

[ Voor 5% gewijzigd door shane1 op 26-06-2019 16:12 . Reden: Iets vergeten ]

Verwijderd

Fugitive2008 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:44:
Moet ik nu de NPO app gebruiken om bv live wedstrijden of uitzendingen te zien?
Yep
shane1 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:10:
Heb een Qled van Samsung, en ik moet zeggen dat `t beeld bijna `t zelfde is als de Oled van LG.
Waarom ik gekozen heb voor de Qled...49inch is voldoende voor in de kamer, en `t spat echt van `t scherm.
Vooral met `t bluray beeld, je ziet elk haartje van iemand die niet eens in close-up is.
Moest even goed zoeken naar een 50inch van LG maar, alleen te groot allemaal want `t begint al met een 55inch, en dàt is weer iets tè voor mijn kamer van circa 17 vierkante meter.
Kon ook niet eens wachten want die Qled en Oleds zijn pittig duur.
Als ik nou `s kon wachten tot de prijzen wat gaan zakken naar zo`n 5 a 600€, maar nee dus.
Weet dat `t wat off topic is, want `t gaat om de ervaring met de Qled van LG maar, ik moet `t erbij zeggen dat ik absoluut geen verschil zie.
Blij dat ik hiervoor heb gekozen. En met een soundbar van `t zelfde merk, klinkt `t ook nog zeer goed. :)
Als het om de afmetingen gaat heb je een punt.
Er zijn geen kleinere OLED TV’s dan 55 inch. Volgend jaar pas komt er mogelijk een kleinere versie.
Voor de rest is QLED echt de mindere.
Niet super slecht maar redelijk goed maar minder dan OLED.
Ten opzichte van goedkopere LCD’s scoort QLED wel beter.
Het zal ongetwijfeld een verbetering zijn met wat je al had, dat wel.
Even uit het Zero Tolerance topic gevist.
chevchelios schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:57:
[...]

Smits gesproken; de actie wordt niet verlengd dit jaar.
Het zou een enorme misser van LG zijn om de cashback acties niet te verlengen.
De prijzen zijn nu zelfs mèt cashback nog te hoog en spontaan gaan de prijzen ook niet omlaag want de dealers willen ook wat verdienen. De inkoopprijs zal dan flink moeten zakken of er moet een nieuwe cashback komen.
Zelfde idee als vorig jaar rond deze tijd.

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-11 08:28
Sinds vanmiddag de trotse eigenaar van een 55C8. Alles werkt eigenlijk wel prima, maar ik krijg de magic remote niet lekker aan de praat met de Ziggo Next box (dat nieuwe ding met 4k). Daarnaast lijkt dat ook niet heel lekker te gaan met de powersync tussen die apparaten.

Ik heb namelijk ook de Bose Soundbar 700 met de daarbij behorende magic remote en die werkt perfect met de next box, maar met het uit/aan zetten loopt dat niet heel lekker. Wellicht deed ik het te snel en was die ziggo box nog niet lekker uit of iets dergelijks. Iemand die next box en magic remote wel aan elkaar weten te knutselen?

Overigens met 't uitpakken vond ik het wel lastig/bewerkelijk om die tv niet beet te pakken aan 't scherm. Uiteindelijk allemaal gelukt natuurlijk. Minpunten geven voor een dun scherm lijkt me bij tv's nogal vreemd.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-11 17:09
DakuGosuto schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:28:
Sinds vanmiddag de trotse eigenaar van een 55C8. Alles werkt eigenlijk wel prima, maar ik krijg de magic remote niet lekker aan de praat met de Ziggo Next box
Heb je al Phillips type 11 of 12 geprobeerd?

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-11 08:28
4tune schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:48:
[...]

Heb je al Phillips type 11 of 12 geprobeerd?
11 deed niets, maar wonderbaarlijk genoeg pakt type 12 alle knopjes prima over. Nu in principe nog maar 1 afstandbediening nodig. Top, thanks!

Gisteravond trouwens UHD/HDR versie van Edge of Tomorrow gekeken, dat is toch wel een indrukwekkend verschil ten opzichte van conventionele formaten. Wel vond ik toen het wat donkerder werd (de film zelf en buiten) de witte ondertitels qua licht wel storend.

Ik ga vanavond of van 't weekend eens experimenteren met gele of andere kleuren ondertitels om te kijken of het dan wat minder storend voor de kijkervaring is (of is er een instelling die gelijk aan de logo belichting ook ondertitel belichting kan verlagen?).

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

CzMichiel schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:51:
Is er al iets geschreven over het verschil in ophangen van de C8 en E8? Ik lees nog wel eens dat mensen de C8 erg fragiel vinden. Dat zou beter moeten zijn bij de E8 (glasplaat). Alleen als ik die Tv aan de mijn huur hang, hoe ziet die glas onder de Tv er dan uit zonder die voet. Prijsverschil is nu de verwaarloosbaar.
E8 aan de muur hier. Sonos Playbar eronder, maar dan nog krijg je de draden niet uit het zicht. Kabelgootje dan maar. Glasplaat vind ik niet hinderlijk. Playbar staat er deels voor. Als je het interessant vind wil ik vanavond wel een foto plaatsen.

• CzMichiel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 10:55
..Christiaan.. schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:06:
[...]

E8 aan de muur hier. Sonos Playbar eronder, maar dan nog krijg je de draden niet uit het zicht. Kabelgootje dan maar. Glasplaat vind ik niet hinderlijk. Playbar staat er deels voor. Als je het interessant vind wil ik vanavond wel een foto plaatsen.
Zeker! Hoe zit het met het gewicht van het toestel, heb je nog een speciale muurbeugel moeten bestellen?

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@CzMichiel nee hoor; gewoon een Vogel's bij de Mediamarkt gekocht. Een 3205 meende ik. Appeltje eitje en hangt als een huis. Ik heb wel bij de bouwmarkt Fischer pluggen (maat 8 dacht ik) en goede schroeven gekocht.
Wel van te voren alles aansluiten, want naderhand is het best pielen om er een kabel in te doen.

Edit: afbeelding met playbar eronder.
Playbar onder E8

[ Voor 41% gewijzigd door ..Christiaan.. op 27-06-2019 13:48 ]

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:30
..Christiaan.. schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:06:
[...]

Hier C9 Omdat de tv onder in het midden een uitstulping heeft, krijg je kabels nauwelijks uit het zicht. Met veel moeite is het mij gelukt om alle kabels naar het midden te geleiden en zijn ze achter de uitstulpingen verdwenen.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
Oeh, ik zou he-le-maal gek worden van dat die centimeter opening tussen je soundbar en onderste zwarte rand van de TV. Kon je je tv niet een centimeter lager hangen? Of desnoods doppen van 1 cm onder je kastpootjes plaatsen? :)

Overigens, als jij je er niet aan stoort is het natuurlijk ook helemaal prima ;)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:50
CzMichiel schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:21:
[...]

Zeker! Hoe zit het met het gewicht van het toestel, heb je nog een speciale muurbeugel moeten bestellen?
Is 120kg draagkracht genoeg? ;)
Het is absoluut niet nodig zo'n overpriced Vogels beugel te kopen.
Deze beugel van slechts €34,90 voldoet 100% : https://www.tectake.nl/tv...sBAbOYqN9t0BoCvxcQAvD_BwE

Edit: of een niet draaibare (draagvermogen 70kg) voor €20,90 : https://www.tectake.nl/tv...600x400-kantelbaar-401081

[ Voor 12% gewijzigd door Vulcan750 op 27-06-2019 15:19 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

Of een eerder door mij aangehaald voorbeeldje: max 35 kg, 2 cm van de muur, 12,50 euro. Kan vast nog goedkoper. Zonder specifieke eisen anders dan 'hij moet hangen' kan je zelfs toe met een setje haken + ogen. :Y)

Wil je de tv kunnen draaien / kantelen dan wordt het een ander verhaal en komen er eisen aan de constructie / mechanisme bij kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 27-06-2019 18:12 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Vulcan750 ik heb €29,95 betaald voor mijn beugel. Vind ik niet bepaald een 'overpriced' Vogels. Daarnaast was het zaterdagavond; ik had op dat moment een beugel nodig en Mediamarkt was open :). Dus óf een tientje besparen en dinsdag bezorgd óf een tientje meer en gelijk halen. Bovendien als ik een tv koop van € 2000,- is een tientje besparen op een beugel ook niet aan de orde toch?

@Thodekroo ik snap je punt. Daarvoor hing er een Philips 55" Oled, maar die ging stuk. Na veel Philips ellende m'n geld retour en een LG gekocht. klik klik en het paste precies. Om de gaten nu 1cm lager te boren in een hardbetonnen muur......liever niet. Is in mijn geval de goden verzoeken. De playbar komt ooit op dopjes te staan, want weet jij hoeveel speelgoed er onder een dressoir van 3 meter past als die een centimeter de lucht in gaat? :)

• marty74
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 17:51
donpablo80 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:08:
[...]

Op het moment heeft de Next juist nadelen, ik heb de Next nu een maand, maar heb er snel een ci+ module bijgedaan en dat geeft veel mooier beeld. Tot dat de problemen met de next zijn opgelost gebruik ik de ci+ module.
Wat voor problemen precies? Ik vind de kwaliteit van het beeld namelijk ookal niet uitspringen als ik het vergelijk met beeld via de Apple TV4K, maar had het idee dat dat door de uitzending van zelf kwam .... :/ !@ :|

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-11 16:15
Humm, gisteren wat op YouTube gezocht naar dolby vision materiaal. Echter schakeld de tv (LG c8) dan niet over naar zijn dolby vision modus. Wat die op Netflix dus wel doet. Is dat helemaal niet mogelijk via YouTube?

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:23
marty74 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:00:
[...]

Wat voor problemen precies? Ik vind de kwaliteit van het beeld namelijk ookal niet uitspringen als ik het vergelijk met beeld via de Apple TV4K, maar had het idee dat dat door de uitzending van zelf kwam .... :/ !@ :|
Off-topic, ik vind het gebruiksgemak en stroomverbruik opwegen tegen de eventuele iets mindere kwaliteit van de uitzendingen. (Bijna alles is toch 720p).

Ontopic: klopt het dat je na een firmware update weer alle instellingen kwijt bent? Ik heb nu regelmatig dat ik opeens weer mijn beeldinstellingen opnieuw moet instellen. Kan alleen maar bedenken dat het komt door firmware update.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:25
marty74 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:00:
[...]

Ik zag op het Ziggo forum ook redelijk wat klachten, maar vind het lastig om goed te vergelijken, want de uitzendingen zelf zijn meestal ook niet super. Eerst waren er in de 7 serie problemen met kleur, maar dat zou met laatste firmware goed moeten zijn.
Verschil met CI module is voornamelijk dat die het beeld in bronresolutie doorstuurt, terwijl de Next alles upscaled naar je output resolutie (waarschijnlijk 4k). Dan doet de Next dus upscaling, in plaats van de TV, en die voegt wat (teveel) sharpness toe (tenminste, dacht dat dat grootste klacht was). En daarnaast, als je de TV zelf ook nog het beeld probeert te optimaliseren, krijg je een minder goed resultaat waarschijnlijk.

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
Greetoz schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:25:
[...]

Off-topic, ik vind het gebruiksgemak en stroomverbruik opwegen tegen de eventuele iets mindere kwaliteit van de uitzendingen. (Bijna alles is toch 720p).
Eh bijna alles is 720p? Heb ik het verkeerd gelezen? We hebben het toch over de Next en tv uitzendingen? Alle uitzendingen zijn (soms opgewaardeerd) 1080i. Alleen de Duitsers gebruiken 720p voor hun HD uitzendingen. Zelfs dit wordt door Ziggo omgezet net 1080i.

Ik ben overgestapt van de Horizon naar de Next in combinatie met een LG 77C8. Ja dat was even schrikken. Het beeld is totaal anders. Het heeft wel wat tijd gekost om de instellingen aan te passen. Ik heb de scherpte er bijna helemaal uitgehaald. Dat gaf een enorme verbetering. Verder zorgen dat de Next 1080i dan wel opgewaardeerd 1080p uitstuurt. Ik vind de scaler van de LG niet zo goed in het opwaarderen van 1080i naar 1080p. Dat laat ik over aan de Next.

Ook moet je de helderheid fors terugschroeven en controleren dat de 2020 slide van de LG op off staat bij additional settings.

Uiteindelijk ben ik tevreden met het plaatje. Ja het is anders dan met de Horizon. De Next is kritischer. Studioprogramma's zien er vaak erg goed uit. Kijk vooral eens naar 1Vandaag. Wow. Is het beeld van minderwaardige kwaliteit dan zie je dat snel.

Stroomverbruik: Als je het stroomverbruik belangrijker vind dan het beeld zou ik me afvragen waarom je zo'n grote en dure tv koopt. Zonder flauw te zijn maar als je een Ferrari koopt dan bespaar je toch niet op de banden? Gevolg zou zijn dat je niets aan de Ferrari hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Bigbro00 op 28-06-2019 10:06 ]

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:59
Nou na 2 jaar en 5 maanden is mijn 65C6 defect. Nadat ik al eerder het RTL4 logo ingebrand had staan, loopt er nu een hele dunne verticale lijn precies door het midden van mijn scherm. De lijn is bijna niet zichtbaar maar het deelt het beeld op in twee stukken waarbij de linker kant net iets donkerder is dan de rechter kant. Dit is alleen zichtbaar bij bijna volledig egale vlakken zoals vaak bij reclames, maar ook bij voetbal. Ik heb al even gegoogled en dan schrik ik toch wel van de hoeveelheid mensen die hetzelfde probleem melden. En dat betreft ook de 7 en 8 series. De duurzaamheid van OLED is toch wel behoorlijk slecht hoor ondanks de onwijs goede beeldkwaliteit. Ik heb er destijds 3150 (Wat toen een top prijs was.) voor betaald en dan verwacht je er toch iets langer mee te doen. Ik heb de C6 bewust gekozen voor de 3d en lichte curve. Ik zal nu 3d moeten gaan opgeven en dat is echt een dingetje voor mij persoonlijk. Nu eerst maar eens kijken wat de aftersale service is van Platte TV.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11 18:27

Puck

W32.Deadcode.A

Practics schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:14:
Humm, gisteren wat op YouTube gezocht naar dolby vision materiaal. Echter schakeld de tv (LG c8) dan niet over naar zijn dolby vision modus. Wat die op Netflix dus wel doet. Is dat helemaal niet mogelijk via YouTube?
Voor zover ik weet ondersteund YouTube geen Dolby Vision. Dat bepaalde video's claimen dat ze Dolby Vision zijn is dus waarschijnlijk onzin ;)

Arrived anxious, left bored

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Practics schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:14:
Voor zover ik weet ondersteunt youtube alleen HDR10. Hiervoor gebruiken ze hun video codec vp9 profile 2. Ik vermoed dat de vision content op youtube dus fake is...
Dit is wel een leuk HDR kanaal trouwens: YouTube: The HDR Channel

[update]
Ik lees nu dat vp9.2 ook HLG content ondersteunt.
bron
YouTube supports PQ(HDR10) and HLG based HDR. But they both require VP9 profile 2.
Voorbeeld van HLG video op youtube (nog niet getest door mijzelf)
YouTube: Spankie HLG

[ Voor 28% gewijzigd door Scidd0w op 28-06-2019 10:57 ]

• Wren
zwembroek schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:28:
Nou na 2 jaar en 5 maanden is mijn 65C6 defect. Nadat ik al eerder het RTL4 logo ingebrand had staan, loopt er nu een hele dunne verticale lijn precies door het midden van mijn scherm. De lijn is bijna niet zichtbaar maar het deelt het beeld op in twee stukken waarbij de linker kant net iets donkerder is dan de rechter kant. Dit is alleen zichtbaar bij bijna volledig egale vlakken zoals vaak bij reclames, maar ook bij voetbal. Ik heb al even gegoogled en dan schrik ik toch wel van de hoeveelheid mensen die hetzelfde probleem melden. En dat betreft ook de 7 en 8 series. De duurzaamheid van OLED is toch wel behoorlijk slecht hoor ondanks de onwijs goede beeldkwaliteit. Ik heb er destijds 3150 (Wat toen een top prijs was.) voor betaald en dan verwacht je er toch iets langer mee te doen. Ik heb de C6 bewust gekozen voor de 3d en lichte curve. Ik zal nu 3d moeten gaan opgeven en dat is echt een dingetje voor mij persoonlijk. Nu eerst maar eens kijken wat de aftersale service is van Platte TV.
Het is echt flink balen voor je dat je een defect aan je tv hebt en ik hoop dat Plattetv je er goed mee kan helpen.

Echter, als je zoekt op defect X bij tv lijn Y dan ga je gegarandeerd soortgelijke klachten vinden. Men denkt dan al snel dat Lijn Y echt heel slecht is en een minimale duurzaamheid heeft. Cliché mantra is natuurlijk: Mensen zijn meer geneigd hun klachten te ventileren dan positieve dingen.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:50
..Christiaan.. schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:15:
@Vulcan750 ik heb €29,95 betaald voor mijn beugel. Vind ik niet bepaald een 'overpriced' Vogels. Daarnaast was het zaterdagavond; ik had op dat moment een beugel nodig en Mediamarkt was open :). Dus óf een tientje besparen en dinsdag bezorgd óf een tientje meer en gelijk halen. Bovendien als ik een tv koop van € 2000,- is een tientje besparen op een beugel ook niet aan de orde toch?
Nee hoor, hoewel die Vogel 3205 volgens MM wel een tientje duurder is (39,95).
En dan nog is dat niet al teveel geld, dat ben ik met je eens. :)
Echter worden vaak belachelijk dure Vogel tvbeugels aangeraden, met prijzen dik over de honderd euro. Dat is absoluut niet nodig, er zijn zat goede stevige beugels te koop voor veel minder. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

• zwembroek
  • Laatst online: 06:59
Wren schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:54:
[...]

Het is echt flink balen voor je dat je een defect aan je tv hebt en ik hoop dat Plattetv je er goed mee kan helpen.

Echter, als je zoekt op defect X bij tv lijn Y dan ga je gegarandeerd soortgelijke klachten vinden. Men denkt dan al snel dat Lijn Y echt heel slecht is en een minimale duurzaamheid heeft. Cliché mantra is natuurlijk: Mensen zijn meer geneigd hun klachten te ventileren dan positieve dingen.
Weet je wat het is ik volg dit topic al vanaf het begin en het valt mij op dat er gewoon heel veel mensen een probleem met hun OLED tv hebben. Natuurlijk werkt het zo met klachten zoals je zegt, maar ik heb het idee dat het met OLED veel vaker voorkomt. Er wordt niet voor niets gesproken over de panel lottery. Zie ook alle buitenlandse forums. Maar goed ik zou ook niet graag naar LCD terug willen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Wren
zwembroek schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Wat je wat het is ik volg dit topic al vanaf het begin en het valt mij op dat er gewoon heel veel mensen een probleem met hun OLED tv hebben. Natuurlijk werkt het zo met klachten zoals je zegt, maar ik heb het idee dat het met OLED veel vaker voorkomt. Er wordt niet voor niets gesproken over de panel lottery. Zie ook alle buitenlandse forums. Maar goed ik zou ook niet graag naar LCD terug willen.
Ik ga het ook niet bestrijden want ik heb de cijfers niet om het te bevestigen of te ontkrachten. Wel is het ook hier zo dat men nog wel eens een account wil aanmaken om ook op Tweakers advies te vragen als er iets met hun tv is of klagen over een defect.
zwembroek schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Weet je wat het is ik volg dit topic al vanaf het begin en het valt mij op dat er gewoon heel veel mensen een probleem met hun OLED tv hebben. Natuurlijk werkt het zo met klachten zoals je zegt, maar ik heb het idee dat het met OLED veel vaker voorkomt. Er wordt niet voor niets gesproken over de panel lottery. Zie ook alle buitenlandse forums. Maar goed ik zou ook niet graag naar LCD terug willen.
Problemen worden altijd in forum uitgebreid besproken het maakt niet uit over wat het gaat en ook niet welk merk het is. Een forum volgooien met meldingen dat de TV het deze week alweer zo goed gedaan heeft zul je niet meemaken.
Ga eens in een ander topic zoeken en je zult dit daar ook zien gebeuren. Het hoort erbij.
Perfecte producten bestaan niet en als het bijna perfect is betaal je daar ook de hoofdprijs voor.

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:23
Bigbro00 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:02:
[...]

Eh bijna alles is 720p? Heb ik het verkeerd gelezen? We hebben het toch over de Next en tv uitzendingen? Alle uitzendingen zijn (soms opgewaardeerd) 1080i. Alleen de Duitsers gebruiken 720p voor hun HD uitzendingen. Zelfs dit wordt door Ziggo omgezet net 1080i.

Ik ben overgestapt van de Horizon naar de Next in combinatie met een LG 77C8. Ja dat was even schrikken. Het beeld is totaal anders. Het heeft wel wat tijd gekost om de instellingen aan te passen. Ik heb de scherpte er bijna helemaal uitgehaald. Dat gaf een enorme verbetering. Verder zorgen dat de Next 1080i dan wel opgewaardeerd 1080p uitstuurt. Ik vind de scaler van de LG niet zo goed in het opwaarderen van 1080i naar 1080p. Dat laat ik over aan de Next.

Ook moet je de helderheid fors terugschroeven en controleren dat de 2020 slide van de LG op off staat bij additional settings.

Uiteindelijk ben ik tevreden met het plaatje. Ja het is anders dan met de Horizon. De Next is kritischer. Studioprogramma's zien er vaak erg goed uit. Kijk vooral eens naar 1Vandaag. Wow. Is het beeld van minderwaardige kwaliteit dan zie je dat snel.

Stroomverbruik: Als je het stroomverbruik belangrijker vind dan het beeld zou ik me afvragen waarom je zo'n grote en dure tv koopt. Zonder flauw te zijn maar als je een Ferrari koopt dan bespaar je toch niet op de banden? Gevolg zou zijn dat je niets aan de Ferrari hebt.
Het zullen mijn ogen zijn of jouw next box, maar ik zag geen wereldschokkend verschil op mijn 55c8. Sowieso zijn zaken als kleur en scherpte onderhevig aan eigen smaak.. En ik kan dezelfde wedervraag stellen waarom koop je een 77 inch OLED om 1 vandaag te kijken en hem helemaal af te stellen op de next box...

De tv wordt 80% van de tijd gebruikt om andere bronnen weer te geven dan de next. En ja ik ben wel degelijk blij met het lage stroom verbruik van 60w in stand-by is belachelijk voor de oude horizon. Ik had hem dan wel in eco mode staan maar vond het trage opstarten wel hinderlijk. Nu staat de next box ook in eco en staat binnen 15 seconden aan. En dan nog, het stroom verbruik van de horizon was niet de reden dat hij in jouw ogen betere kwaliteit genereerde...

1080i, je hebt gelijk maar die is niet veel beter dan 720p.... gezien het feit dat veel bronnen op lineaire tv van lage kwaliteit zijn maakt het eigenlijk allemaal weinig uit...

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Best grappig, het is komen en gaan bij de OLED fabrikanten.
Loewe verdwijnt en HiSense komt erbij.
Denk niet dat we ons als LG “fans” zorgen hoeven te maken.
Zeker niet als een 55 inch €1400 moet gaan kosten, de prijs zal dan onder de €1000 moet komen dan wel meer features gaan bieden dan LG.
Die kans lijkt me gering.
nieuws: HiSense brengt eind dit jaar oledtelevisie in de Benelux uit

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Draait er iemand via enginering mode al firmware 05.20.0?
Zoja; fixed dit de black crush?

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 13:50

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Beste mensen ik zal wel niet goed zoeken, maar het is voor mij niet duidelijk of google home icm een LG C8 werkt?

Mijn tv en google hub staan gewoon op Nederlands ingesteld, maar ik zie nergens een optie om ze met elkaar te koppelen? Kan dit überhaupt wel?

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
Greetoz schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:46:
[...]

Het zullen mijn ogen zijn of jouw next box, maar ik zag geen wereldschokkend verschil op mijn 55c8. Sowieso zijn zaken als kleur en scherpte onderhevig aan eigen smaak.. En ik kan dezelfde wedervraag stellen waarom koop je een 77 inch OLED om 1 vandaag te kijken en hem helemaal af te stellen op de next box...

De tv wordt 80% van de tijd gebruikt om andere bronnen weer te geven dan de next. En ja ik ben wel degelijk blij met het lage stroom verbruik van 60w in stand-by is belachelijk voor de oude horizon. Ik had hem dan wel in eco mode staan maar vond het trage opstarten wel hinderlijk. Nu staat de next box ook in eco en staat binnen 15 seconden aan. En dan nog, het stroom verbruik van de horizon was niet de reden dat hij in jouw ogen betere kwaliteit genereerde...

1080i, je hebt gelijk maar die is niet veel beter dan 720p.... gezien het feit dat veel bronnen op lineaire tv van lage kwaliteit zijn maakt het eigenlijk allemaal weinig uit...
Afstellen doe je per ingang. Dus voor de Nextbox is een aparte ingang. Natuurlijk is zo'n groot scherm fantastisch om UHD mee te kijken. Dat doe ik dan ook veel. Wel minder sinds de belachelijke 04.10.31 update maar door handmatige aanpassingen van de witbalans heb ik dat ook aardig bij kunnen regelen.

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 08:04
ShininNL schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:02:
Beste mensen ik zal wel niet goed zoeken, maar het is voor mij niet duidelijk of google home icm een LG C8 werkt?

Mijn tv en google hub staan gewoon op Nederlands ingesteld, maar ik zie nergens een optie om ze met elkaar te koppelen? Kan dit überhaupt wel?
Nope, helaas niet. Regio tv naar VK zetten heeft ook geen nut, je kan dan wel Google Home koppelen, maar op moment dat je een commando geeft zegt ie dat de regio niet word ondersteund.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:13
ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:59:
Waarom is het eigenlijk zo dat de vrr bij 4k pas bij 48 fps minimaal aanslaat en bij 1080 al op 20 frames per seconde? Op dit moment is vrr de enige reden voor mij om te overwegen op te graden maar de 9 serie. Maar dit vind ik wel echt jammer en zou dan eerder hopen op een toekomstig model wat wel eerder aanslaat. Want om nou te gaan gamen op 1080 is ook weer wat jammer met deze toestellen.
semi70 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:51:
dat lijkt wel heel erg op de freesync 1 monitoren. terwijl de nieuwere freesync 2 techniek wel een grotere bereik heeft en HDR. Ik denk dat het beter is om te wachten op de nieuwe consoles en de nieuwe videokaarten die hdmi 2.1 gaan ondersteunen. dan nog is het de vraag of gsync straks gaat werken via hdmi wat nu niet het geval is. er is dus een kans aanwezig dat de nieuwere technieken straks alleen werken met de 10 serie en de 9 serie wordt overgeslagen met alleen de simpele vrr.
Lastig om over dit onderwerp meer informatie in te winnen. Iemand anders hier al meer over kunnen vinden?

Ik overweeg een C9 en ben bereid om daarvoor de meerprijs van 500 à 600 euro te betalen t.o.v. een C8, maar ik maak mij wel een beetje zorgen over het bovenstaande. Je kunt er vergif op innemen dat ze dit oplossen bij de C10. Nou kun je natuurlijk altijd blijven wachten, maar toch. Misschien beter om nu een C8 te kopen en over 1,5 jaar een C10 ofzo.

Keuzes, keuzes... :z

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 09:00
eARC zou voor mij nog steeds een reden zijn om voor de C9 te kiezen. Zoiezo, 1.5 jaar, hoe lang heb je met je laatste drie tv toestellen gedaan? (Ik zo'n 2 tot 3 jaar)

PVO

• Rossi46
S0epkip schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:45:
eARC zou voor mij nog steeds een reden zijn om voor de C9 te kiezen. Zoiezo, 1.5 jaar, hoe lang heb je met je laatste drie tv toestellen gedaan? (Ik zo'n 2 tot 3 jaar)
Mijn laatste (Sony 50W829) doe ik inmiddels 5 jaar mee en heb ik destijds 2e-hands op Tweakers gekocht ;) Zijn voorganger (Panasonic 43ST30) doet nog steeds trouw dienst bij m'n vriendin :)

Morgenochtend maar even de knoop doorhakken wat te doen. Ik wil graag een C9, maar als het freesync / vrr verhaal minder toekomstbestendig lijkt te zijn dan eerder aangenomen, dan vind ik het huidige prijsverschil moeilijk te rechtvaardigen...

Spectre schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:49:
[...]

Nope, helaas niet. Regio tv naar VK zetten heeft ook geen nut, je kan dan wel Google Home koppelen, maar op moment dat je een commando geeft zegt ie dat de regio niet word ondersteund.
Wat nu als je een VPN zou gebruiken en deze op de UK (of USA) zet?
Wellicht werkt het dan wel. Ik kan het zelf niet testen maar zomaar een suggestie.
S0epkip schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:45:
eARC is wel een reden, net als alles wat met HDMI 2.1 te maken heeft.
Alleen als je zeker weet hier nog iets van te gaan gebruiken de komende jaren, is het zonde.
Een TV moet wel wat langer meegaan dan 3 jaar!
Zeker 8-10 jaar, wil je altijd het nieuwste van het nieuwste dan moet je hier ook flink voor betalen.
Een tweede hands TV is na 3 jaar immers fors in waarde gedaald dus je schrijft veel af.
Rossi46 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:50:
[...]

Mijn laatste (Sony 50W829) doe ik inmiddels 5 jaar mee en heb ik destijds 2e-hands op Tweakers gekocht ;) Zijn voorganger (Panasonic 43ST30) doet nog steeds trouw dienst bij m'n vriendin :)

Morgenochtend maar even de knoop doorhakken wat te doen. Ik wil graag een C9, maar als het freesync / vrr verhaal minder toekomstbestendig lijkt te zijn dan eerder aangenomen, dan vind ik het huidige prijsverschil moeilijk te rechtvaardigen...
Gefeliciteerd @Rossi46 met de aanschaf van de C9! :)
Heb je toevallig nog gehoord of de cashback actie verlengd wordt of later terugkomt?

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:52
Hebben jullie al enig idee wanneer LG met de Airplay 2 update gaat komen voor de 2019 modellen. Volgens de kalender hebben ze nu nog 4u de tijd, LG had namelijk beloofd dit in Juni uit te brengen.
Lejavh schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:04:
Hebben jullie al enig idee wanneer LG met de Airplay 2 update gaat komen voor de 2019 modellen. Volgens de kalender hebben ze nu nog 4u de tijd, LG had namelijk beloofd dit in Juni uit te brengen.
Kan vast niet meer lang duren want de firmware versie moet ook nog public worden.
Gaat in één moeite door zou ik denken.

• Rossi46
HoppyF schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:44:
[...]

Gefeliciteerd @Rossi46 met de aanschaf van de C9! :)
Heb je toevallig nog gehoord of de cashback actie verlengd wordt of later terugkomt?
Dank! :)

Ik heb er inderdaad naar gevraagd. Ook ik kreeg te horen dat de cashback niet verlengd wordt. Echter voelde het als een ontwijkend antwoord toen ik te horen kreeg dat er ook geen vervangende actie komt. Geen idee verder natuurlijk, dus vandaar toch maar vandaag gekocht met de 200 euro cashback. Zul je net zien dat ze vanaf juli weer terug gaan naar de oude 300 euro cashback ;)
Lejavh schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:04:
Ik hoop iig snel. Dit is één van de redenen waarom ik - ondanks de forse meerprijs tov de C8 - voor de C9 ben gegaan.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Enig idee hoe die iplayer werkende te krijgen in BE?

• pennywise666
FlameDB schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:45:
[...]

Enig idee hoe die iplayer werkende te krijgen in BE?
Ik heb ExpressVPN in in mijn router gezet en dat werkt.
Voorheen had ik SmartDNS, maar dat werkt niet meer goed opeens.

• FlameDB
pennywise666 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:01:
[...]

Dus al jouw verkeer gaat via een UK ip adres dan? Vertraagt dit niet andere zaken zoals downloads? Is dit gratis en wordt dit ondersteund door meerdere routers?

• Mawlana
FlameDB schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:04:
[...]

Dus al jouw verkeer gaat via een UK ip adres dan? Vertraagt dit niet andere zaken zoals downloads? Is dit gratis en wordt dit ondersteund door meerdere routers?
Als je het goed doet, dan kan je ook specifieke ip-adressen/ip-reeksen routeren via een VPN. Dan moet je router dat wel ondersteunen uiteraard. :)

• pennywise666
FlameDB schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:04:
[...]

Via UK adres ja en download snelheid is bijna max bij mij,maar ik heb ook maar een 100MBps abbo.
Maar je kan de VPN gewoon makkelijk uit en aan togglen.
Het is niet gratis en het word niet ondersteund door hele goedkope routers,maar in ieder geval wel door mijn ASUS AC-68U.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywise666 op 01-07-2019 11:09 ]

• FlameDB
pennywise666 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:08:
[...]

Via UK adres ja en download snelheid is bijna max bij mij,maar ik heb ook maar een 100MBps abbo.
Maar je kan de VPN gewoon makkelijk uit en aan togglen.
Het is niet gratis en het word niet ondersteund door hele goedkope routers,maar in ieder geval wel door mijn ASUS AC-68U.
Ok bedankt, ik zoek er even meer over terug.

Dus op je AC-68U heb je dit klaar gekregen met de standaard firmware? Of heb je die moeten flashen met de merlin software?

• pennywise666
FlameDB schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:11:
[...]

Ok bedankt, ik zoek er even meer over terug.

Dus op je AC-68U heb je dit klaar gekregen met de standaard firmware? Of heb je die moeten flashen met de merlin software?
Ik heb Merlin, maar volgens mij word dat ook gewoon ondersteund door de standaard firmware,dat weet ik niet meer.

• baba420
  • Laatst online: 15:49
pennywise666 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:01:
[...]

Moet je nog steeds in de service menu als je de iPlayer app voor Web OS wil gedownload krijgen?

• pennywise666
baba420 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:46:
[...]

Moet je nog steeds in de service menu als je de iPlayer app voor Web OS wil gedownload krijgen?
Nee, alleen LG Services in de settings veranderen naar UK en dan ap downloaden.
Je kan hem daarna gewoon terugzetten naar NL en dan doet die app het nog gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NcUu3s7.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door pennywise666 op 01-07-2019 14:44 ]

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-11 15:51
Ik heb 55" C8 die op een TV kast staat.
Op iBood staat momenteel aanbieding voor SK9Y soundbar waar ik al heel goeie commentaar over heb gelezen.
Zou deze de moeite zijn? Ik ben bang dat mijn buren hier teveel last van zullen ondervinden als ik 's avonds laat nog een film kijk.
Hoe sluit je deze dan aan met de voet waar nu het geluid uit komt?
dotacom schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:54:
Op iBood staat momenteel aanbieding voor SK9Y soundbar waar ik al heel goeie commentaar over heb gelezen.
Zou deze de moeite zijn? Ik ben bang dat mijn buren hier teveel last van zullen ondervinden als ik 's avonds laat nog een film kijk.
Gewoon met HDMI aansluiten.
Je hoeft je geluid toch niet harder te zetten dan je nu met je TV doet?
Ok, de subwoofer produceert meer lage tonen maar ook dit kun je wat minder zetten.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
dotacom schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:54:
heb deze ook vorige week voor hetzelfde bedrag gekocht,geen spijt van,heb wel de tv aan de muur (c7).aansluiten met hdmi,heb 1 van 3 meter vd action voor soundbar naar tv en 1 van 7,5 meter voor pc naar soundbar ook vd action,werkt perfect 4k hdr @60hz + dolby atmos.
neem nog wel de spk-8 kit er later bij.

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 19:32
Ik heb in mei een OLED 55C9PLA tv gekocht.Heb er spijt van dat ik hem heb gekocht.
Mocht er iemand zijn die hem wil over nemen die kan me een bericht sturen.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Egbert Jan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:14:
Ik heb in mei een OLED 55C9PLA tv gekocht.Heb er spijt van dat ik hem heb gekocht.
Hoe kan je daar spijt van hebben?
Ruilen voor mijn B7?

[ Voor 3% gewijzigd door donpablo80 op 01-07-2019 20:17 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Egbert Jan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:14:
Interessant. Ik heb er ook een in mei gekocht. En ben er heel tevreden over!

Waarom heb jij spijt?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Egbert Jan
Helderheid valt me tegen en de meer waarde ten opzichte van mijn Sony LCD tv. Ik had er meer van verwacht met name bij 4k uitzendingen die ik via de schotel binnen krijg.

[ Voor 75% gewijzigd door Egbert Jan op 01-07-2019 20:21 ]

• midego
  • Laatst online: 11-01 08:49
Egbert Jan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:19:
Helderheid valt me tegen en de meer waarde ten opzichte van mijn Sony LCD tv. Ik had er meer van verwacht met name bij 4k uitzendingen die ik via de schotel binnen krijg.
Ben je er zeker van dat je de juiste instellingen te pakken hebt? Ik heb zelf een C8 en ben meer dan tevreden met de helderheid overdag, daarnaast de zwartwaardes op video vind ik 200x beter dan tegenover LCD schermen.

• Egbert Jan
midego schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:24:
[...]

Ben je er zeker van dat je de juiste instellingen te pakken hebt? Ik heb zelf een C8 en ben meer dan tevreden met de helderheid overdag, daarnaast de zwartwaardes op video vind ik 200x beter dan tegenover LCD schermen.
De zwartwaardes zijn ook veel beter. Alleen de helderheid daar in tegen is veel minder. Vooral als je scherm bijna helemaal wit is.

• pennywise666
Op ECO mode staan misschien?
Pagina: 1 ... 202 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.