Practics schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:32:
Momenteel in bezit van een LG 55ev910 oled. Gezien de kijk afstand is vergroot naar 6m, wordt het tijd voor wat anders. 75inch+ is domweg onbetaalbaar(in oled en wil niet zoveel terug in beeld kwaliteit) . Nu wat rond gestruind te hebben lijkt mij de LG 65 b8 de beste keuze.
Zal het een groot verschil zijn tussen de 910 VS b8 in beeldkwaliteit? Is er daarnaast nog een reden om 200/300 meer uit te geven voor c of e model?
Ik ben van een 55EG910v naar een 65C8 gegaan. De grootste verschillen:
De snelheid van de interface. De 910v was soms zó ontzettend traag dat het me mateloos irriteerde. Netflix was niet te doen. De C8 is altijd snel.
Beeldkwaliteit. 4k HDR is prachtig, en de tv kan een stuk helderder wat het kijken tijdens daglicht een stuk prettiger maakt.
Geluidskwaliteit. Het geluid van de C8 is zowaar goed! De 5.1 set gaat nu alleen nog aan bij het kijken van films. Het geluid van de B8 schijnt iets minder te zijn dan van de C8, maar ik heb ze niet naast elkaar gehoord. Hoe dan ook moet het een grote verbetering zijn ten opzichte van de 910v.
Paneelgrootte. 65 inch vs 55 inch is echt een flinke stap die het kijken van een goede film een stuk indrukwekkender maakt.
De B8 heeft op papier een langzamere processor dan de C8, maar qua interface zou de snelheid gelijk moeten zijn. De C8 heeft bij HDR content de mogelijkheid tot dynamic tonemapping, maar dat zet ik meestal uit. Zonder ziet het beeld er beter uit, al is het verschil minimaal. Ook kan de C8 4K HDR in 120fps afspelen, maar daar is vrijwel geen content voor.
Achteraf had ik beter voor de B8 kunnen gaan en 200 euro kunnen besparen.