Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:31
HoppyF schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:51:
[...]

Ok, dus je gaat toch twee (nieuwe) OLED TV’s gebruiken.
Lijkt mij een beetje een overkill een 55 inch in de slaapkamer...
Meestal verhuist de oude TV uit de huiskamer naar de slaapkamer. Zolang de oude TV het nog doet is dat wel logisch.
Hoe dan ook zou je je nieuwe (tweede) 65 inch C9 maar snel uitpakken en goed controleren of deze naar wens is. Je kunt deze nu nog retourneren als deze echt defect mocht zijn.
Het was fysiek aangekocht in een winkel dus geen retourbeleid. wel gelukkig kunnen ruilen.
Maar hij staat te koop dus ik zie wel. Misschien pak ik hem dit weekend toch al uit. Ik wil miserie vermijden met LG als dit tweede toestel ook het net niet is qua paneel.

[ Voor 10% gewijzigd door Light21M op 20-06-2019 12:09 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:42
Light21M schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:04:
[...]

Het was fysiek aangekocht in een winkel dus geen retourbeleid. wel gelukkig kunnen ruilen.
Maar hij staat te koop dus ik zie wel. Misschien pak ik hem dit weekend toch al uit. Ik wil miserie vermijden met LG als dit tweede toestel ook het net niet is qua paneel.
Sorry maar die snap ik niet helemaal. Als je een tv in een fysieke winkel koopt heb je toch ook recht op een goed werkend toestel? Waarom zou er geen retour mogelijk zijn (indien natuurlijk echt een defect, VKOP geldt natuurlijk niet).

• Light21M
Wren schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:11:
[...]

Sorry maar die snap ik niet helemaal. Als je een tv in een fysieke winkel koopt heb je toch ook recht op een goed werkend toestel? Waarom zou er geen retour mogelijk zijn (indien natuurlijk echt een defect, VKOP geldt natuurlijk niet).
Probleem is de perceptie van een defect, probeer maar is een bepaald zaakje te verdedigen als defect als LG of de winkelier niet het aanzien als defect, line mura horizontaal en verticaal was me toch niet gemakkelijk uit te leggen.

• Wren
Light21M schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:12:
[...]

Probleem is de perceptie van een defect, probeer maar is een bepaald zaakje te verdedigen als defect als LG of de winkelier niet het aanzien als defect, line mura horizontaal en verticaal was me toch niet gemakkelijk uit te leggen.
Ik heb je scherm niet gezien en weet dus ook niet wat er precies mee zou zijn (volgens mij is je 65 nog niet uitgepakt dus weet je ook niet of er iets mee is toch?) maar ja, wellicht ben je extreem kritisch en kan het model niet voldoen aan je verwachtingen.

• Light21M
Wren schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:14:
[...]

Ik heb je scherm niet gezien en weet dus ook niet wat er precies mee zou zijn (volgens mij is je 65 nog niet uitgepakt dus weet je ook niet of er iets mee is toch?) maar ja, wellicht ben je extreem kritisch en kan het model niet voldoen aan je verwachtingen.
https://imgur.com/gallery/quHOtCx

zie hier 3 fotos.

te kritisch als je het niet hebt op een andere oled?

[ Voor 6% gewijzigd door Light21M op 20-06-2019 12:16 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:13:
[...]

Het 1ste blijft lekker in de doos.. zo heb je nog wat voor de toekomst
zoek je nog medewerkers?

• Wren
Light21M schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:15:
[...]

https://imgur.com/gallery/quHOtCx

zie hier 3 fotos.

te kritisch als je het niet hebt op een andere oled?
Dit zijn foto's van je vorige toestel als ik het goed begrijp? Hoe weet je dan zeker dat je nieuwe (onuitgepakte) dit ook zo heeft?

• Light21M
Wren schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:17:
[...]

Dit zijn foto's van je vorige toestel als ik het goed begrijp? Hoe weet je dan zeker dat je nieuwe (onuitgepakte) dit ook zo heeft?
omdat de toonzaalmodellen van de man dit ook hadden namelijk een 65e9 en een 65c9... daarmee mijn vrees nu dat dit iets nieuws is bij de C9 modellen.

Kan zijn dat het niet is maar als het toestel het toch heeft dan begint de kermis. en ik heb nu case lopende bij LG waarbij ik vraag of ze het probleem uberhaubt erkennen als een productie fout of niet. op basis van die feedback weet ik of ik het kan riskeren of niet. gezien de 2018 modellen dit niet hebben moet het ergens een fout zijn maar of ze het willen erkennen, heb niet zo goede ervaringen met LG op dat gebied.

Ik koop zo'n tv's ook voor op te gamen, en dan is dit een miserie. precies alsof je kijkt naar een beeld dat gewoven is.

https://imgur.com/gallery/imZT9xg
hier ook filmpjes.

https://i.imgur.com/PZfX3kM.mp4

[ Voor 35% gewijzigd door Light21M op 20-06-2019 12:32 ]

• dekac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Snorlexxx schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:52:
[...]

Heb een 55c8 met een playbar en deze zit een klein stukje voor het onderste gedeelte van het scherm (niet heel storend). Kan geen foto maken omdat de mijne inmiddels aan de muur hangt 8)
De beam is een stuk lager dus als t goed is zou er dan geen probleem moeten zijn. Thanks voor je antwoord!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Meestal verhuist de oude TV uit de huiskamer naar de slaapkamer. Zolang de oude TV het nog doet is dat wel logisch.
Hoe dan ook zou je je nieuwe (tweede) 65 inch C9 maar snel uitpakken en goed controleren of deze naar wens is. Je kunt deze nu nog retourneren als deze echt defect mocht zijn.
Kijkt wel weer lekkerder 's avonds met donkere beelden, de slaapkamer tv van nu heeft echt ellendige kijkhoeken en contrastwaardes :+ Maar hier houden wij het schuiven ook aan. De 32 inch LG gaat op zijn beurt naar de zolder (denk ik) puur als CC / game televisie.

[ Voor 7% gewijzigd door ByteMe_ op 20-06-2019 13:41 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
[...]

Nee joh! Ik heb beneden een 65c8 en op de slaapkamer een 146" (projectie)scherm. Ik wil niks anders meer! En de kinderen trouwens ook niet :)

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
HoppyF schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:47:
[...]

Vraag me af hoe je dan aan die kinderen gekomen bent! :9
Van die films kijken zonder aftiteling, >:)

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Ik heb gisteren een LG 55C8 gekocht (1099 bij Kamera Express) en nog eens 99 euro besteed aan de officiële LG beugel die als voordeel heeft dat je de tv naar voren kunt halen als je erbij moet aan de achterkant. Hij hant mooi strak.
Wat zijn handige tools/filmpjes om te testen of mijn tv defecten heeft? Tot nu toe niets gezien, dus ik vermoed dat het wel snor zit, maar toch fijn om even goed door te testen voor de 14 dagen zichttermijn om is.

• Wren
martdj schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:08:
Ik heb gisteren een LG 55C8 gekocht (1099 bij Kamera Express) en nog eens 99 euro besteed aan de officiële LG beugel die als voordeel heeft dat je de tv naar voren kunt halen als je erbij moet aan de achterkant. Hij hant mooi strak.
Wat zijn handige tools/filmpjes om te testen of mijn tv defecten heeft? Tot nu toe niets gezien, dus ik vermoed dat het wel snor zit, maar toch fijn om even goed door te testen voor de 14 dagen zichttermijn om is.
Als je niks gezien hebt dan is je tv toch niet defect? Het is vaker besproken maar je kan jezelf gek maken door allerlei tests te doen en films op te zetten zodat je uiteindelijk ooit iets vindt en kan zeggen:"zie je wel, ik wist het!" Maar wat schiet je daar mee op?

Geniet gewoon van het beeld waarvan je kennelijk zegt dat het nu heel goed is.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
En welke beugel is dat, de OTW420B (voor de 2016 modellen) of de OTW630 (voor de 77G7) ?

• Mr.P!nk
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:07
Ik heb net een nieuwe C8 gekocht en ben benieuwd naar jullie ervaringen met een soundbar icm met deze televisie. Ik kan de TV helaas niet ophangen en wil wel graag de soundbar ervoor leggen op het tv meubel. Iemand ervaring welke soundbar wel/niet past voor een C8?

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-10 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:53:
[...]

Ja.
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv heb nu nog een Panasonic plasma vt30. Maar eigelijk wel toe aan wat anders. Nu zat ik te kijke. Voor de c9 of de c8.

Hoe is je evaring met de c9
Mijn ervaring is erg goed met de c9. Heb nergens last van. Super strak beeld. Heb de 65 inch. Met de c8 heb ik geen ervaring.

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Mr.P!nk schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:14:
Ik heb net een nieuwe C8 gekocht en ben benieuwd naar jullie ervaringen met een soundbar icm met deze televisie. Ik kan de TV helaas niet ophangen en wil wel graag de soundbar ervoor leggen op het tv meubel. Iemand ervaring welke soundbar wel/niet past voor een C8?
Ruim 1 jaar de C8 met de LG soundbar SJ9 dolby atmos.. En ik zeg... top!! En in principe past elke soundbar toch.. Zolang je maar een hdmi uitgang heb

Verwijderd

, maar toch fijn om even goed door te testen voor de 14 dagen zichttermijn om is.
Wat een flauwe kul. Na die 14 dagen heb je toch gewoon garantie. Als je dan iets mocht constateren dat er iets niet goed is, dan kan je daar een beroep op doen.

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:44
Haay schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:46:
[...]

Ikzelf heb sinds eind 2007 ook een Panasonic plasma TV (37PV70) die nog altijd de hoofd televisie thuis is, in de huiskamer. Recentelijk mocht ik van Tweakers de LG 55E9 voor twee weken testen en man man man wat een gigantisch verschil is dat! Hoewel mijn vrouw van het type "zolang het nog niet kapot is vervangen we het niet" is, was ook zij toch wel erg onder de indruk. Met een 55 inch OLED TV is film kijken (weer) een bijna-bioscoop ervaring, vergeleken met die oude 37 inch plasma TV. :9~

We gaan eerst op zomervakantie, maar na terugkomst wil ik toch wel een nieuwe TV!
Lol, da's toevallig, hier stond exact dezelfde plasma 12 jaar lang in de woonkamer en is een maandje geleden vervangen door een LG Oled 65B8. Plasma staat nu bij m'n zoon op de kamer. M'n vrouw schrok zich een hoedje van het formaat maar is inmiddels gewent en wil niet meer terug.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:16
Ik gebruik de 'Photo & Video' app om video's vanaf mijn NAS te streamen.
Dit werkt echt perfect (zie verder echt 0,0 reden voor een aparte mediabox) maar als ik iets even opnieuw wil zien/horen druk ik op de remote op het pijltje links om even terug te skippen. Dit gaat alleen per 15 seconden.

Is er een manier om de skiptijd van de ingebouwde mediaplayer te verkorten naar 5 of 10 seconden?

Heb me al een ongeluk gezocht in het menu maar kan het helaas niet vinden.. :/

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Nee. De ingebouwde mediaspeler is wat opties betreft natuurlijk wat eenvoudiger dan een dedicated mediabox / pc. Maar zo erg is het niet, die 15 seconden vind ik zelf eigenlijk best goed gekozen. Ik gebruik de ingebouwde mediaspeler ook naar tevredenheid. Voor mij is het voldoende, en de eenvoud is juist een zegen. Geen clutter, geen mogelijke extra bron van storingen, geen overdaad aan opties en minimaal energieverbruik, prima.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:54:
[...]
Wat een flauwe kul. Na die 14 dagen heb je toch gewoon garantie. Als je dan iets mocht constateren dat er iets niet goed is, dan kan je daar een beroep op doen.
Klopt, maar na 2 weken kun je wel in de discussie belanden over of iets een fabrieksfout is of binnen de marge valt. Binnen 2 weken kun je sowieso omruilen.

Verwijderd

martdj schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:03:
[...]

Klopt, maar na 2 weken kun je wel in de discussie belanden over of iets een fabrieksfout is of binnen de marge valt.
Over het algemeen doet LG daar niet echt moeilijk over. Je toestel op de site registreren en als je klacht terecht is zal je snel worden geholpen.

Dat als dit, als dat is allemaal zo....Zo dus...

• Light21M
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:49:
[...]

Over het algemeen doet LG daar niet echt moeilijk over. Je toestel op de site registreren en als je klacht terecht is zal je snel worden geholpen.

Dat als dit, als dat is allemaal zo....Zo dus...
Ik ben nog altijd aan het wachten op feedback nochtans van LG i.v.m. het toestel dat ik heb geretourneerd omwillen van de problemen die ik ondervond.

LG heeft daar nogal ervaring in om te zeggen "binnen specificaties" terwijl het voor de consument zeer vervelend is er tegenaan te zien.

Niet te goed gelovig zijn in de goedwil van een fabrikant.

[ Voor 4% gewijzigd door Light21M op 21-06-2019 11:35 ]

Verwijderd

Light21M schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:35:
[...]

Als ervaringsdeskundige met de LG service meen ik recht van spreken te hebben.
Maar goed, achterdochtig zijn is ook een houding.....

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-11 11:47
Light21M schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:35:
[...]

Ik ben nog altijd aan het wachten op feedback nochtans van LG i.v.m. het toestel dat ik heb geretourneerd omwillen van de problemen die ik ondervond.

LG heeft daar nogal ervaring in om te zeggen "binnen specificaties" terwijl het voor de consument zeer vervelend is er tegenaan te zien.

Om de hoeveelste retour gaat het bij jou inmiddels? Ik kan me namelijk voorstellen dat de goede wil van een fabrikant na de zoveelste retour toch wel wat afneemt.

• Light21M
Juronymous schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Om de hoeveelste retour gaat het bij jou inmiddels? Ik kan me namelijk voorstellen dat de goede wil van een fabrikant na de zoveelste retour toch wel wat afneemt.
Ik retourneer enkel rotzooi. mijn 55b8 heeft geen issues en ben daar content van.

Goede wil mag geen relatie hebben met retourneren. Als iets retour gaat geef ik de boodschap : voldoet niet aan de verwachting die ik er normaal mag over hebben. En dan verwacht ik dat ze daaruit leren.

Retourneren is het enige wapen dat de consument heeft bij dubieuze garantiekwesties die een fabrikant niet wil erkennen.

[ Voor 37% gewijzigd door Light21M op 21-06-2019 13:13 ]

• Light21M
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Als ervaringsdeskundige met de LG service meen ik recht van spreken te hebben.
Maar goed, achterdochtig zijn is ook een houding.....
Ik heb al ervaren dat ze alles zullen doen om communicatie / garantiekwesties zo moeilijk mogelijk te maken. Verdwenen chat, twitter, outsourced helpdesk, mails met no reply’s

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Mijn ervaring tot op heden met de LG OLED support is juist erg goed!
Scidd0w in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-11 23:16
subzero
https://www.smarthomebegi...sub-zero-plugin-for-plex/
Fjeze schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:41:
[...]

Een los srt bestand bedoel je?

Is er nog een makkelijke manier met Plex om deze te downloaden/hernoemen?

Verwijderd

Light21M schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Ik heb al ervaren dat ze alles zullen doen om communicatie / garantiekwesties zo moeilijk mogelijk te maken. Verdwenen chat, twitter, outsourced helpdesk, mails met no reply’s
Ik kan mij best voorstellen dat ze dat in bepaalde exceptionele gevallen doen

• Wren
Light21M schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:15:
[...]

De LG klantenservice is gewoon onderdeel van LG en in-house.

• Light21M
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:37:
[...]

Ik kan mij best voorstellen dat ze dat in bepaalde exceptionele gevallen doen
Als het niet terecht zou zijn akkoord maar ik heb al dikwijls bij het rechte eind moeten klagen.

Vroeger was een chat dienst , hebben ze afgeschaft, vroeger hadden ze een twitter account, die heeft twitter gebanned of opgezegd? bel je ze telefonisch moet je via een formulier ticket laten aanmaken, vraag je de technische dienst kan je hun niet rechtstreeks bereiken. zo omslachtig is het bij Acer niet, daar is de support top. Dus een bedrijf waar het wel goed kan geef ik alle pluimen zoals Acer.

[ Voor 73% gewijzigd door Light21M op 21-06-2019 16:19 ]

• Light21M
Wren schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:48:
[...]

De LG klantenservice is gewoon onderdeel van LG en in-house.
De reden dat ik dit aangeef is dat de LG man aan de telefoon aangaf dat ze niet in hetzelfde gebouw zaten als de technische dienst van LG, gaf aan dat hij callcenter was. Kan misschien roterende dienst zijn?

• Light21M
Scidd0w schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:42:
Mijn ervaring tot op heden met de LG OLED support is juist erg goed!
Scidd0w in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Toch jammer dat ze het paneel moesten omruilen terwijl ze gewoon een update hadden kunnen doen van de LUT tabel via de interface van de tv zonder te moeten breken.

https://www.avsforum.com/...dow-square-retention.html

• Wren
Light21M schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:20:
[...]

De reden dat ik dit aangeef is dat de LG man aan de telefoon aangaf dat ze niet in hetzelfde gebouw zaten als de technische dienst van LG, gaf aan dat hij callcenter was. Kan misschien roterende dienst zijn?
LG maakt onder andere gebruik van CE repair voor reparaties.Dat is een apart bedrijf en die zitten inderdaad niet in hetzelfde pand als LG.

Daarnaast is het mogelijk dat er van bepaalde communicatiekanalen zo weinig gebruik werd gemaakt dat ze besloten deze maar op te heffen.Maar ze zitten bijv. gewoon nog op FB. Ik begrijp dat jij heel erg blij werd van het gebruik van twitter en dat het daarom erg jammer voor je is dat ze er niet meer actief op zijn.

Wat via een formulier ticket aanmaken betreft, je kan via een telefoongesprek nu eenmaal geen foto's of andere files sturen :) En soms is het handig om dingen op 'papier' te zetten zodat zij dit kunnen bestuderen of doorsturen.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Light21M schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:23:
[...]
Toch jammer dat ze het paneel moesten omruilen terwijl ze gewoon een update hadden kunnen doen van de LUT tabel via de interface van de tv zonder te moeten breken.
https://www.avsforum.com/...dow-square-retention.html
Dat bericht had ik ook al gezien ja destijds. Echter misschien zijn ze daar toch van terug gekomen, het bericht van avsforum al weer oud. Wat ook kan is dat het minder tijd kost om een paneel te vervangen en dan de lut update te doen en tijd is geld.
Ik vond het trouwens helemaal niet erg dat ze een 1 jaar oud paneel vervangen hebben voor een nieuwe. Gaat die toch weer een jaartje langer mee >:)

Verwijderd

Scidd0w schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:43:
[...]

Wat ook kan is dat het minder tijd kost om een paneel te vervangen en dan de lut update te doen en tijd is geld.
Dat is het dus exact. Panel helemaal vervangen is goedkoper en economischer.

Bij LG hebben ze trouwens een container staan waar ze al die geruilde panels in deponeren en laten vernietigen. Volgens LG komt er ongeveer 0,01 procent retour

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Is het mogelijk om een screensaver in te stellen voor alle hdmi poorten? Als ik mijn playstation op start zet, springt er geen screensaver aan na een aantal minuten(Met vuurwerk)

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 21-06-2019 19:51 ]

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-11 18:16
Hamazaki schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:50:
Is het mogelijk om een screensaver in te stellen voor alle hdmi poorten? Als ik mijn playstation op start zet, springt er geen screensaver aan na een aantal minuten(Met vuurwerk)
helaas werkt de ingebouwde screensaver alleen met de apps van de tv zelf.
Volgens mij heeft de playstation alleen een screensaver die pas na 15 minuten start.

• mexico2005
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:00
Ik kan sinds kort op mijn (55)C8 een aantal apps niet meer opstarten. Bijvoorbeeld Spotify maar ook de LG content store zelf. Er wordt dan gevraagd of ik de app wil bijwerken of starten. Beide lukt echter niet. Iemand dit toevallig ook wel eens bij de hand gehad? Heb nl niet echt zin om terug te gaan bijv. fabrieksinstellingen en alles weer opnieuw te moeten instellen. Thanks.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:22
Ik kijk via een CI+ module Ziggo. Als ik de EPG open is die opeens zo traag geworden.

En hebt beeld en geluid valt een paar seconden weg. Zie video hieronder:

https://streamable.com/a00ai

Is dit bij jullie ook zo?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34
-knip-

[ Voor 97% gewijzigd door rowicom op 22-06-2019 12:14 ]

• rowicom
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:58:
[...]

Dat is het dus exact. Panel helemaal vervangen is goedkoper en economischer.

Bij LG hebben ze trouwens een container staan waar ze al die geruilde panels in deponeren en laten vernietigen. Volgens LG komt er ongeveer 0,01 procent retour
Realiseer je je wat je schrijft? 0,01 procent is 1 op 10.000. Geloof je dat?

Verwijderd

rowicom schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:11:
[...]

Realiseer je je wat je schrijft? 0,01 procent is 1 op 10.000. Geloof je dat?
Waarom zou ik dat dan niet moeten geloven?
mexico2005 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:05:
Ik kan sinds kort op mijn (55)C8 een aantal apps niet meer opstarten. Bijvoorbeeld Spotify maar ook de LG content store zelf. Er wordt dan gevraagd of ik de app wil bijwerken of starten. Beide lukt echter niet. Iemand dit toevallig ook wel eens bij de hand gehad? Heb nl niet echt zin om terug te gaan bijv. fabrieksinstellingen en alles weer opnieuw te moeten instellen. Thanks.
Ook een keer ervaren. Prutsen hielp niet ij mij, wel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Settings heb je zo weer teruggezet.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2019 12:49 ]

• rowicom
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:47:
[...]

Waarom zou ik dat dan niet moeten geloven?
Omdat het een onwaarschijnlijk laag uitvalpercentage is op een fragiel product waar klanten extreem kritisch op zijn. Afgezet tegen de tijd dat consumenten de laatst jaren door de wetgever meer en meer beschermd worden,
rowicom schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Omdat het een onwaarschijnlijk laag uitvalpercentage is op een fragiel product waar klanten extreem kritisch op zijn. Afgezet tegen de tijd dat consumenten de laatst jaren door de wetgever meer en meer beschermd worden,
Nee hoor, zo onwaarschijnlijk is dit niet.
Als LG een hoog uitvalspercentage zou hebben waren ze al lang gestopt met produceren want dan verliezen ze erop.
Let wel, dit topic is niet representatief voor de consumentenmarkt!

Je ziet hier wel defecten langskomen en dat klopt vast ook wel maar het aantal goed werkende TV’s wordt hier niet gemeld. Er zitten hier ook (wel logisch) best wel kritische klanten.
Je moet het dus wel in het juiste perpectief zien.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CbRRkAofeVw2WUR5puAFkZvS/full.jpg

In het begin had Netflix nogal felle witte ondertitels bij HDR content. Ik heb toen de ondertiteling maar op geel gezet. Nu viel het me laatst bij NPO1 op, bij het logoscherm dat ze soms tonen met een oranje achtergrond, dat er donkere strepen waren te zien waar de ondertiteling normaal zit. Daarna eens getest met een Youtube testfilmpje en inderdaad. Op de foto is het niet zo heel duidelijk te zien, dus ik heb de belichting wat omhoog gegooid in dat witte vakje.

Bij gewone beelden is het niet tot nauwelijks te zien, totdat je een egale geel/rood achtige achtergrond hebt. Lijkt me toch een geval van ongelijkmatige slijtage... :( Valt me nogal tegen, want subs zijn weliswaar vaak in beeld, maar niet volcontinu.

Meer mensen hier last van? LG garantiegeval?

edit:
bovenstaande is opgelost door een pixel refresh te doen

[ Voor 4% gewijzigd door Atomsk op 31-10-2019 14:07 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• rowicom
HoppyF schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:45:
[...]

Nee hoor, zo onwaarschijnlijk is dit niet.
Als LG een hoog uitvalspercentage zou hebben waren ze al lang gestopt met produceren want dan verliezen ze erop.
Let wel, dit topic is niet representatief voor de consumentenmarkt!

Je ziet hier wel defecten langskomen en dat klopt vast ook wel maar het aantal goed werkende TV’s wordt hier niet gemeld. Er zitten hier ook (wel logisch) best wel kritische klanten.
Je moet het dus wel in het juiste perpectief zien.
Maar 1 op 10.000 panels is extreem laag Ook de gemiddelde consument weet inmiddels wat een defecte pixel is en zal zich ergeren aan banding. Ga nou niet de tweakers wise guy uithangen.
rowicom schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:30:
[...]

Maar 1 op 10.000 panels is extreem laag Ook de gemiddelde consument weet inmiddels wat een defecte pixel is en zal zich ergeren aan banding. Ga nou niet de tweakers wise guy uithangen.
De uitval is bij productie wellicht hoger maar panelen die gebruikt worden zijn gewoon goed hoewel er altijd iets stuk kan gaan. Niet zo zeuren dus.

• rowicom
HoppyF schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:34:
[...]

De uitval is bij productie wellicht hoger maar panelen die gebruikt worden zijn gewoon goed hoewel er altijd iets stuk kan gaan. Niet zo zeuren dus.
Ik zeur niet, ik trek iets in twijfel. Wel reëel blijven, ook al ben je een LG adept.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maar wat is dat je feitelijke bron voor die twijfel, buiten je gevoel? Neem aan dat je cijfers hebt of iets dergelijks. Of in elk geval iets anders dan om mensen die niet meegaan in die twijfgel als fanboy neer te zetten?

Hoewel ik me kan voorstellen dat Atomsk baalt om wat hij ziet. Zie ik dat niet. En binnen mijn peergroup ben ik dan nog het meest kritische wat betreft TV's. Mensen werken met enorme foute instellingen, en zijn tevreden met wat ze zien. Mijn tips om het te verbeteren werden echt niet in dank afgenomen. Ok, prima geniet van wat je mooi vind denk ik dan :)

Ik ken niemand persoonlijk die ooit op youtube testvideo's gaat kijken om te kijken of ze banding hebben of andere niet direct zichtbare problemen. Zelf heb ik dat naar aanleiding van dit topic wel gedaan. En ik weet dat mijn beeld niet 100% uniform is. Maar... ik vind het niet hinderlijk bij normaal gebruik. Heel af en toe zie ik het ja. Maar ok. Niet de moeite waard verder imho.
En dan ben ik dus niet eens representatief, maar kritischer dan gemiddeld....

dus ik heb geen reden om te twijfelen aan de getallen die LG zelf geeft. En sorry, fanboy ben ik ook niet. Ik zit nu bij LG omdat ik OLED wil en graag een betaalbaar bedrag betaalde. Maar over 3 jaar kijk ik dan gewoon welk merk dan het beste aanbied dat bij mijn wensen past.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
mexico2005 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:05:
quickstart uitzetten,staat die al uit en/of werkt niet,zul je echt fabrieksinstellingen moeten doen.
robbinonline schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:44:
Ik kijk via een CI+ module Ziggo. Als ik de EPG open is die opeens zo traag geworden.

En hebt beeld en geluid valt een paar seconden weg. Zie video hieronder:

https://streamable.com/a00ai

Is dit bij jullie ook zo?
hier ook,had ik al met de B6,ook met de C7,
Atomsk schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:21:
[Afbeelding]

In het begin had Netflix nogal felle witte ondertitels bij HDR content. Ik heb toen de ondertiteling maar op geel gezet. Nu viel het me laatst bij NPO1 op, bij het logoscherm dat ze soms tonen met een oranje achtergrond, dat er donkere strepen waren te zien waar de ondertiteling normaal zit. Daarna eens getest met een Youtube testfilmpje en inderdaad. Op de foto is het niet zo heel duidelijk te zien, dus ik heb de belichting wat omhoog gegooid in dat witte vakje.

Bij gewone beelden is het niet tot nauwelijks te zien, totdat je een egale geel/rood achtige achtergrond hebt. Lijkt me toch een geval van ongelijkmatige slijtage... :( Valt me nogal tegen, want subs zijn weliswaar vaak in beeld, maar niet volcontinu.

dit zou na een pixelrefresher weg moeten gaan,geen garantiegeval denk ik.

• Light21M
Atomsk schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:21:
[Afbeelding]

Al eens een pixel refresh geprobeerd?

• Light21M
HoppyF schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:34:
[...]

Als ik gebreken zie aan een TV die echt "in your face" zichtbaar zijn tijdens gaming of films sorry maar dan zeur ik ja. Voor de prijs die ze ervoor vragen mag ook wel grondiger worden gecontroleerd.

Defecten die niet altijd zichtbaar zijn, niet leuk maar daar kan ik me mee verzoenen mits de prijs ook niet astronomisch is.

[ Voor 21% gewijzigd door Light21M op 22-06-2019 15:58 ]

Verwijderd

rowicom schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Ik zeur niet, ik trek iets in twijfel. Wel reëel blijven, ook al ben je een LG adept.
Je mag het uiteraard in twijfel trekken. Heeft niets met reëel of LG adept te maken. Dat maak jij er van.
Light21M schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:56:
[...]

Als ik gebreken zie aan een TV die echt "in your face" zichtbaar zijn tijdens gaming of films sorry maar dan zeur ik ja.
Dat doet niets af aan het feit dat de panelswitches en retouren zijn wat het zijn

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2019 16:06 ]

• Light21M
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:02:
[...]

Je mag het uiteraard in twijfel trekken. Heeft niets met reëel of LG adept te maken. Dat maak jij er van.

[...]

Dat doet niets af aan het feit dat de panelswitches en retouren zijn wat het zijn
Zegt dus genoeg over de QC van LG dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Light21M op 22-06-2019 16:20 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
Light21M schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:43:
[...]

Al eens een pixel refresh geprobeerd?
Nope, zal het eens proberen.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Light21M schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:16:
[...]

Zegt dus genoeg over de QC van LG dan.
Zegt meer over jouw achterdocht dan de QC van LG. Daar laat ik het maar bij

• Light21M
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:28:
[...]

Zegt meer over jouw achterdocht dan de QC van LG. Daar laat ik het maar bij
Daarom dat zoveel klachten te vinden zijn via google, dan weet je dat de QC sucked.

Ik ken ondertussen de kinderziekten van een OLED paneel. tinting, vignetting, banding, line mura, black spots, kromme panelen, horizontale lijnen, you name it.

Mijn 55b8 is het bewijs dat het wel goed kan.
Ik zou het ook leuker vinden een tv te kopen dat goed is.

als ik 9/10 toestellen moet teruggeven wegens gebreken kan ik wel duchtig stellen dat ze niet op punt staan in hun QC.

[ Voor 40% gewijzigd door Light21M op 22-06-2019 16:42 ]

Verwijderd

Light21M schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:35:
[...]

\als ik 9/10 toestellen moet teruggeven wegens gebreken
Je lijkt Phusebox wel

• Light21M
Je lijkt LG wel. Lees eerst is de feiten en kom dan terug.
Ik dacht het, jij zegt het! :X

Je kunt hier wel klagen @Light21M maar dat helpt toch niet.
Je hoeft geen LG TV te kopen, het mag.
Als er wat mis is (en dat kan) dan claim je garantie en die krijg je ook.
LG is doorgaans heel coulant met repareren en vervangen.
Dit in tegenstelling tot andere fabrikanten zoals Philips.
Kijk ook rustig in de forums van Philips, Samsung enz. en trek dan je conclusies.

• SpooN_05
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-04 19:48
Hey iedereen,

Heb sinds een maand of 3 een lg e8.
Alleen heb ik enkele problemen dat ik ervoor precies niet had.

Als ik bf5 speel op de ps4 pro heb ik veel ghosting als ik naar linkd of rechts beweeg. Vooral te zien aan het vizier.

En als ik digitale tv kijk en er wordt snel met de handen of armen bewogen is dat totaal niet scherp.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik heb al paar maanden het probleem dat als ik de Netflix app open en een serie of film wil kijken ik het geluid niet krijg over mijn geluidssysteem. Als ik het geluid van mijn tv selecteer dan pakt hij wel.

Als ik Netflix open op mijn Nvidia Shield dan heb ik wel geluid over mijn geluidssysteem.

Enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen via de Netflix app op mijn B6?

Alle instellingen al bij langs gegaan, en voor zover ik kan zien staat alles aan en goed.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SpooN_05 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:00:
Hey iedereen,

Heb sinds een maand of 3 een lg e8.
Alleen heb ik enkele problemen dat ik ervoor precies niet had.

Als ik bf5 speel op de ps4 pro heb ik veel ghosting als ik naar linkd of rechts beweeg. Vooral te zien aan het vizier.

En als ik digitale tv kijk en er wordt snel met de handen of armen bewogen is dat totaal niet scherp.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt
Game mode aan en alle extra processing uit?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Zijn er mensen met een 65 inc c8. Ben echt benieuwd wat jullie er van vinden. Vind je prijs verschil tussen de c8 en c9 kwa 65 nogal groot

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 18:32
Grudgie schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:09:
Ik heb al paar maanden het probleem dat als ik de Netflix app open en een serie of film wil kijken ik het geluid niet krijg over mijn geluidssysteem. Als ik het geluid van mijn tv selecteer dan pakt hij wel.

Als ik Netflix open op mijn Nvidia Shield dan heb ik wel geluid over mijn geluidssysteem.

Alle instellingen al bij langs gegaan, en voor zover ik kan zien staat alles aan en goed.
Hoe krijgt je receiver het geluid binnen van je B6? Via HDMI ARC of optical? Hoe heb je het op je TV ingesteld? Wat voor versterker heb je?

• Grudgie

Grudgie

dubbeldekkert schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:52:
[...]

Hoe krijgt je receiver het geluid binnen van je B6? Via HDMI ARC of optical? Hoe heb je het op je TV ingesteld? Wat voor versterker heb je?
Het geluid komt via HDMI ARC binnen. Op mijn tv heb ik het geluid op Audio-out (Optisch/HDMI ARC) ingesteld.

Het is een Denon 3300w receiver.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:24
Grudgie schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:56:
[...]

Het geluid komt via HDMI ARC binnen. Op mijn tv heb ik het geluid op Audio-out (Optisch/HDMI ARC) ingesteld.

Het is een Denon 3300w receiver.
Hier ook onverklaarbare problemen met geluid, net zoals jij geen geluid vanuit Netflix over ARC. Het vervangen van de HDMI kabel was bij mij de fix.

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 18:32
Op mijn Denon moest ik de HDMI control activeren voordat goed het werkte. Om even dit oude topic aan te halen;

Settings - HDMI Setup:
HDMI Control/bediening - On
ARC - On (gaat mee met HDMI control)
TV Audio Switching - On

Zit je HDMI kabel naar je Denon wel op de ARC poort van je TV?

[ Voor 9% gewijzigd door dubbeldekkert op 22-06-2019 22:08 ]

• Grudgie

Grudgie

dubbeldekkert schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:07:
Op mijn Denon moest ik de HDMI control activeren voordat goed het werkte. Om even dit oude topic aan te halen;

Settings - HDMI Setup:
HDMI Control/bediening - On
ARC - On (gaat mee met HDMI control)
TV Audio Switching - On

Zit je HDMI kabel naar je Denon wel op de ARC poort van je TV?
Ja die zit op de ARC poort.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-11 16:15
Momenteel in bezit van een LG 55ev910 oled. Gezien de kijk afstand is vergroot naar 6m, wordt het tijd voor wat anders. 75inch+ is domweg onbetaalbaar(in oled en wil niet zoveel terug in beeld kwaliteit) . Nu wat rond gestruind te hebben lijkt mij de LG 65 b8 de beste keuze.

Zal het een groot verschil zijn tussen de 910 VS b8 in beeldkwaliteit? Is er daarnaast nog een reden om 200/300 meer uit te geven voor c of e model?

• Wren
Practics schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:32:
Momenteel in bezit van een LG 55ev910 oled. Gezien de kijk afstand is vergroot naar 6m, wordt het tijd voor wat anders. 75inch+ is domweg onbetaalbaar(in oled en wil niet zoveel terug in beeld kwaliteit) . Nu wat rond gestruind te hebben lijkt mij de LG 65 b8 de beste keuze.

Zal het een groot verschil zijn tussen de 910 VS b8 in beeldkwaliteit? Is er daarnaast nog een reden om 200/300 meer uit te geven voor c of e model?
Veel verschil? De grootte van het scherm, 4k vs hd, recht paneel vs gebogen, extreem veel sneller OS, grotere lichtopbrengst etc.

• Practics
Wren schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:57:
[...]

Veel verschil? De grootte van het scherm, 4k vs hd, recht paneel vs gebogen, extreem veel sneller OS, grotere lichtopbrengst etc.
Gaat een normale sterveling dit merken? Er gaat een Chrome cast ultra in en via daar wordt alles gestreamd. Dus processor is voor mij niet echt boeiend. Vind alleen donkere delen in een beeld vaak wat kringerig en wat onduidelijk. Ook zwaailichten heeft het beeld soms wat problemen mee om smooth af te spelen. Dat soort dingen verbetert?

• Wren
Practics schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:07:
[...]

Gaat een normale sterveling dit merken? Er gaat een Chrome cast ultra in en via daar wordt alles gestreamd. Dus processor is voor mij niet echt boeiend. Vind alleen donkere delen in een beeld vaak wat kringerig en wat onduidelijk. Ook zwaailichten heeft het beeld soms wat problemen mee om smooth af te spelen. Dat soort dingen verbetert?
Een chromecast ultra is geschikt voor 4k en dat kan een eg910 niet. Dat is dus wel een verschil. Prima tv dat model maar ik vind dat er wel een behoorlijk verschil is tussen deze twee modellen ( fyi: 2015 vs 2018).

• SpooN_05
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-04 19:48
Hey

De game mode heeft altijd aangestaan en toch blijft die ghosting op de ps4.

En hoe verhelp ik het als ik digitale tv kijk?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:54
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:41:
Zijn er mensen met een 65 inc c8. Ben echt benieuwd wat jullie er van vinden. Vind je prijs verschil tussen de c8 en c9 kwa 65 nogal groot
Ik heb een 65c8. De meerprijs voor een c9 kon ik mezelf niet goedpraten. :P

Deze discussie zal je altijd krijgen. Het laatste model (incl premiumprijs) of het één na laatste model voor een leuke prijs (nog steeds duur, daar niet van)...

Ik vond de verbeteringen ten opzichte van de C8 het prijsverschil niet waard.

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 23-06-2019 07:06 ]

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38
Practics schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:32:

Ik ben van een 55EG910v naar een 65C8 gegaan. De grootste verschillen:

De snelheid van de interface. De 910v was soms zó ontzettend traag dat het me mateloos irriteerde. Netflix was niet te doen. De C8 is altijd snel.

Beeldkwaliteit. 4k HDR is prachtig, en de tv kan een stuk helderder wat het kijken tijdens daglicht een stuk prettiger maakt.

Geluidskwaliteit. Het geluid van de C8 is zowaar goed! De 5.1 set gaat nu alleen nog aan bij het kijken van films. Het geluid van de B8 schijnt iets minder te zijn dan van de C8, maar ik heb ze niet naast elkaar gehoord. Hoe dan ook moet het een grote verbetering zijn ten opzichte van de 910v.

Paneelgrootte. 65 inch vs 55 inch is echt een flinke stap die het kijken van een goede film een stuk indrukwekkender maakt.

De B8 heeft op papier een langzamere processor dan de C8, maar qua interface zou de snelheid gelijk moeten zijn. De C8 heeft bij HDR content de mogelijkheid tot dynamic tonemapping, maar dat zet ik meestal uit. Zonder ziet het beeld er beter uit, al is het verschil minimaal. Ook kan de C8 4K HDR in 120fps afspelen, maar daar is vrijwel geen content voor.

Achteraf had ik beter voor de B8 kunnen gaan en 200 euro kunnen besparen.

• Practics
Sander-B schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:45:
[...]

Ik ben van een 55EG910v naar een 65C8 gegaan. De grootste verschillen:

De snelheid van de interface. De 910v was soms zó ontzettend traag dat het me mateloos irriteerde. Netflix was niet te doen. De C8 is altijd snel.

Beeldkwaliteit. 4k HDR is prachtig, en de tv kan een stuk helderder wat het kijken tijdens daglicht een stuk prettiger maakt.

Geluidskwaliteit. Het geluid van de C8 is zowaar goed! De 5.1 set gaat nu alleen nog aan bij het kijken van films. Het geluid van de B8 schijnt iets minder te zijn dan van de C8, maar ik heb ze niet naast elkaar gehoord. Hoe dan ook moet het een grote verbetering zijn ten opzichte van de 910v.

Paneelgrootte. 65 inch vs 55 inch is echt een flinke stap die het kijken van een goede film een stuk indrukwekkender maakt.

De B8 heeft op papier een langzamere processor dan de C8, maar qua interface zou de snelheid gelijk moeten zijn. De C8 heeft bij HDR content de mogelijkheid tot dynamic tonemapping, maar dat zet ik meestal uit. Zonder ziet het beeld er beter uit, al is het verschil minimaal. Ook kan de C8 4K HDR in 120fps afspelen, maar daar is vrijwel geen content voor.

Achteraf had ik beter voor de B8 kunnen gaan en 200 euro kunnen besparen.
Conclusie is wel dat het de investering van pak weg 1500 euro wel waard is? Snap dat het een minder grote stap is als van plasma/lcd naar oled. Wil pak en beet wel weer minimaal 3 jaar doen met de tv voor ik ga denken aan een nieuwe upgrade wat dan zeker een 75inch model moet gaan worden.

• Sander-B
Practics schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:50:
[...]

Conclusie is wel dat het de investering van pak weg 1500 euro wel waard is? Snap dat het een minder grote stap is als van plasma/lcd naar oled. Wil pak en beet wel weer minimaal 3 jaar doen met de tv voor ik ga denken aan een nieuwe upgrade wat dan zeker een 75inch model moet gaan worden.
Absoluut. De tv staat hier nu 2 maanden, en we hebben nog nooit zoveel films en series gekeken.

Ik moet wel zeggen dat de kijkafstand hier 2.70 meter is. Dat maakt de beleving natuurlijk wel wat groter.
Sander-B schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:10:
[...]

Absoluut. De tv staat hier nu 2 maanden, en we hebben nog nooit zoveel films en series gekeken.

Ik moet wel zeggen dat de kijkafstand hier 2.70 meter is. Dat maakt de beleving natuurlijk wel wat groter.
Aha, volgens deze tool de ideale kijkafstand! ;)
Maar hoe is de praktijk? Niet te groot?

• Practics
Sander-B schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:10:
[...]

Bedankt! Kogel door de kerk haal morgen de 65c8 op bij Smits voor de €1699! Kijk afstand is hier wel 4,5m minimaal ben benieuwd. Ach tegen de tijd dat 75inch oled betaalbaar wordt kijken we wel weer. De vrouw moet ook maar langzaam wennen aan de grote :7

Edit:
Gisteren middag toch nog even heen en weer gereden! Maar voor de mensen die twijfelen of het de upgrade waard is bijvoorbeeld van een ev910 af. Ja wat een wereld van verschil, misschien wél weer net zo groot als van plasma/lcd naar oled 3 jaar geleden. Zeker bij 4k dolby vision is het echt kwijlen! Hopen dat Netflix en andere diensten snel meer beschikbaar maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Practics op 24-06-2019 08:52 ]

• Sander-B
HoppyF schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:28:
[...]

Aha, volgens deze tool de ideale kijkafstand! ;)
Maar hoe is de praktijk? Niet te groot?
Nee hoor, het went heel snel. Prima te doen.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:16
Ik heb dezelfde combi (55C8 + OLW480 beugel) besteld omdat de verkoper mij vertelde dat deze op 1 mm na net zo dicht tegen de muur aan zou hangen dan de Vogel's THIN 405 / 505 muurbeugel. (Ik heb speciaal gevraagd naar een zo plat mogelijke beugel.)
De LG beugel zou een muurafstand hebben van 17mm, en de Vogel's 16mm.
Dit verschil isbuiteraard verwaarloosbaar (je moet altijd ruimte over houden voor kabels.)

Maar nu heb ik hem eens uitgepakt en lijkt deze afstand (minstens) het dubbele te zijn!?

Zou jij eens willen meten hoe ver de TV van de muur afhangt?

Alvast bedankt! _/-\o_

*Aangezien er in dit topic waarschijnlijk véél mensen zijn die hem op gaan hangen, én dit de standaard LG beugel is, leek het me beter om de vraag openbaar te stellen i.p.v. via PM. Als ik dit had geweten had ik mij niet om laten praten..

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 30-06-2019 20:13 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 12:50

Gast1981

room with a moose!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:41:
Nog geen ervaring mee, maar ik zit in dezelfde overweging..
Ik denk dat ik er wel uit ben, de meerprijs (800-1000) is mij op dit moment te gortig t.o.v. wat je ervoor krijgt. HDMI 2.1/eARC en andere future proof zaken. Leuk, maar niet noodzakelijk (voor mij). Komende van een 42" Plasma is een 65C8 OLED een op zichzelf meer dan prima upgrade lijkt mij.

Bovendien lijken de C9 panelen wat minder stabiel/constant qua kleur als je de problemen zo eens op een rijtje zet, naast de C8... kan ook komen doordat je vooral over issues leest en niet over goedwerkende panelen ;)
Ik las ook dat het geluid van de C8 wat beter is dan de C9, en aangezien er niet direct een Soundbar bij komt is dat ook nog wel een aardig criterium.

[ Voor 14% gewijzigd door Gast1981 op 24-06-2019 12:10 ]

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 22:19

Fjeze

AllesPerfect!

Gast1981 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Nog geen ervaring mee, maar ik zit in dezelfde overweging..
Ik denk dat ik er wel uit ben, de meerprijs (800-1000) is mij op dit moment te gortig t.o.v. wat je ervoor krijgt. HDMI 2.1/eARC en andere future proof zaken. Leuk, maar niet noodzakelijk (voor mij). Komende van een 42" Plasma is een 65C8 OLED een op zichzelf meer dan prima upgrade lijkt mij.

Bovendien lijken de C9 panelen wat minder stabiel/constant qua kleur als je de problemen zo eens op een rijtje zet, naast de C8... kan ook komen doordat je vooral over issues leest en niet over goedwerkende panelen ;)
Ik las ook dat het geluid van de C8 wat beter is dan de C9, en aangezien er niet direct een Soundbar bij komt is dat ook nog wel een aardig criterium.
Komt er wel een soundbar, of liever nog een goede set speakers aan te hangen?

Ik begrijp het nooit zo goed als iemand zo’n bedrag uitheeft om zeg naar de beste tv te hebben en er dan geen fatsoenlijk audio systeem aan hangen.
Ga je alleen normaal tv kijken (journaal en dergelijke) daar heb je naar mijn mening geen OLED voor nodig.
Ga je juist films en series kijken dan zou ik je echt aanraden een goed audio systeem/goede soundbar aan te schaffen. Goede audio is minimaal de halve beleving bij een film naar mijn mening.

Fly or Die

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

@Fjeze wat is goed? LG heeft prima soundbars, maar Denon en Sonos ook. 5.1? 7.1? Atmos? Wanneer is het goed?
Geluid is enorm persoonlijk. Ik heb een deel van de Sonos lijn in mijn kamer, maar er zijn er genoeg die voor dat geld 'wat beters' kunnen kopen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Grudgie schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:09:

Ik heb hetzelfde met mijn B6. Tot een paar maanden terug werkte ARC bijna altijd (niet feilloos), maar nu doet hij het eigenlijk nooit. Vroeger moest ik via het menu audio out weer even op TV zetten en weer terug naar ARC en dan had ik weer audio over mijn versterker. Nu blijft het bijna altijd stil. Ik zie mijn versterker wel schakelen tussen TV speakers en AMP speakers. Heb er maar een Toslink tussen gegooid, enige nadeel is dat ik dat niet makkelijk via mijn Harmony remote kan schakelen (Netflix over Toslink / TV over normale speakers).

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 12:50

Gast1981

room with a moose!

Fjeze schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:45:
[...]
Komt er wel een soundbar, of liever nog een goede set speakers aan te hangen?

Ik begrijp het nooit zo goed als iemand zo’n bedrag uitheeft om zeg naar de beste tv te hebben en er dan geen fatsoenlijk audio systeem aan hangen.
Ga je alleen normaal tv kijken (journaal en dergelijke) daar heb je naar mijn mening geen OLED voor nodig.
Ga je juist films en series kijken dan zou ik je echt aanraden een goed audio systeem/goede soundbar aan te schaffen. Goede audio is minimaal de halve beleving bij een film naar mijn mening.
Nou, laat ik het zo zeggen: ik sluit een Soundbar zeker niet uit.
Ik wil vooral eerst eens horen wat de C8 nu uitspuugt en dan eens 'live' enkele Soundbars aanhoren. Op papier ziet het er leuk uit, Dolby Atmos voor 200 euri, maar in werkelijkheid.... geen idee.
Bovendien, ik heb het nu ook niet, mis het niet echt, dus is niet direct een no brainer om er bij te bestellen.
Maar als ik voor een paar honderd een significante audio verbetering incl surround kan toevoegen, ja dan zal ik dat op korte termijn echt wel toevoegen ;)

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

..Christiaan.. schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:33:
@Fjeze wat is goed? LG heeft prima soundbars, maar Denon en Sonos ook. 5.1? 7.1? Atmos? Wanneer is het goed?
Geluid is enorm persoonlijk. Ik heb een deel van de Sonos lijn in mijn kamer, maar er zijn er genoeg die voor dat geld 'wat beters' kunnen kopen.
Ik bedoel eigenlijk een audio installatie welke in verhouding staat met de TV. Natuurlijk is er altijd iets beters te krijgen, maar vind het geluid gewoon uit de TV absoluut niet passen bij de kwaliteit van het beeld. Sonos, heos, losse versterker met goede speakers, allemaal goede oplossingen.
Gast1981 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:54:
[...]

Nou, laat ik het zo zeggen: ik sluit een Soundbar zeker niet uit.
Ik wil vooral eerst eens horen wat de C8 nu uitspuugt en dan eens 'live' enkele Soundbars aanhoren. Op papier ziet het er leuk uit, Dolby Atmos voor 200 euri, maar in werkelijkheid.... geen idee.
Bovendien, ik heb het nu ook niet, mis het niet echt, dus is niet direct een no brainer om er bij te bestellen.
Maar als ik voor een paar honderd een significante audio verbetering incl surround kan toevoegen, ja dan zal ik dat op korte termijn echt wel toevoegen ;)
Atmos uit een soundbar van €200,- geloof ik ook niet in. Maar het geluid uit de TV zelf is echt zwaar ondermaats en zou ik mijzelf echt aan irriteren.
Eventueel het journaal kijken of iets dergelijks ok, maar een film, serie, gamen komt de ingebouwde speaker toch echt zwaar tekort.
Ik vind zelf audio dan ook gewoon erg belangrijk (ook goed geluid voor muziek).

Fly or Die

• CzMichiel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 10:55
Is er al iets geschreven over het verschil in ophangen van de C8 en E8? Ik lees nog wel eens dat mensen de C8 erg fragiel vinden. Dat zou beter moeten zijn bij de E8 (glasplaat). Alleen als ik die Tv aan de mijn huur hang, hoe ziet die glas onder de Tv er dan uit zonder die voet. Prijsverschil is nu de verwaarloosbaar.

• Practics
Om even in te haken op de c8 geluids kwestie. Speakers inclusief voet is meer dan prima en heeft mij ook doen besluiten om mijn soundbar Samsung HW-MS550 inclusief de extra draadloze boxen voor een 5.1 geluid te verkopen. Denk dat dat wel wat zegt. Sluit niet uit dat er in de toekomst nog een LG dolby atmos soundbar voor terug komt hoor, maar mijn huidige set heeft geen meer waarde. Eerder ergenis als die weer eens niet automatisch mee opstart omdat die daarvoor in een andere modus is gebruikt (Bluetooth)

• marty74
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 17:51
Heeft een Ci plus module nadelen kwa beeldkwaliteit versus een nieuwe ziggo next Box ?
Ik heb een 4K TV maar geen idee of dat haarfijn werkt via de Ci+ module van Ziggo!?

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
marty74 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:52:
Heeft een Ci plus module nadelen kwa beeldkwaliteit versus een nieuwe ziggo next Box ?
Ik heb een 4K TV maar geen idee of dat haarfijn werkt via de Ci+ module van Ziggo!?
Op het moment heeft de Next juist nadelen, ik heb de Next nu een maand, maar heb er snel een ci+ module bijgedaan en dat geeft veel mooier beeld. Tot dat de problemen met de next zijn opgelost gebruik ik de ci+ module.

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Practics schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:31:
Om even in te haken op de c8 geluids kwestie. Speakers inclusief voet is meer dan prima en heeft mij ook doen besluiten om mijn soundbar Samsung HW-MS550 inclusief de extra draadloze boxen voor een 5.1 geluid te verkopen. Denk dat dat wel wat zegt. Sluit niet uit dat er in de toekomst nog een LG dolby atmos soundbar voor terug komt hoor, maar mijn huidige set heeft geen meer waarde. Eerder ergenis als die weer eens niet automatisch mee opstart omdat die daarvoor in een andere modus is gebruikt (Bluetooth)
Ik ken die soundbar niet, maar ik snap de keuze voor zo’n relatief dure tv met zulk slecht geluid nooit zo goed.
Zelfde als een Ferrari kopen, en dan de goedkoopste troep benzine tanken bij zo’n Tinq of dergelijke.

Fly or Die

Fjeze schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Ik ken die soundbar niet, maar ik snap de keuze voor zo’n relatief dure tv met zulk slecht geluid nooit zo goed.
Zelfde als een Ferrari kopen, en dan de goedkoopste troep benzine tanken bij zo’n Tinq of dergelijke.
Kwestie van ontwerp.
Het lukt gewoon niet om een grote klankkast te creëren in een platte kast.
Er moet immers ook nog de nodige electronica in deze kast en een dikkere kast past niet in het design.
Alles moet immers dunner en platter.
Dat heeft dus ook z’n beperkingen ook bij een dure TV.
Marketing gaat daarbij ook uit dat iemand die genoeg te besteden heeft ook wel geld over heeft voor een soundbar of Home cinema systeem.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn buurman heeft zijn nieuwe tv binnen. Een Samsung model van dit jaar. Uiteindelijk heeft hij voor een QLED gekozen, vanwege het grote prijsverschil tegenover OLED. Ok, dat vind ik een valide reden. Maar nu; kennelijk hebben ze hem in de winkel van alles wijsgemaakt. Zo is het weliswaar een 4k tv, maar volgens hem
rekent Samsung niet met 4k, maar met DPI en zou het 2019-model een hogere DPI hebben dan het 2018-model, wat een hogere refreshrate zou zijn, wat weer beter is voor gaming.
Volgens mij heeft er hier iemand een heleboel klokken en klepels door elkaar gesmeten en daar een bijzonder verhaal van gemaakt.

4K is toch gewoon 4K? Enige verschil kan zijn of het écht 4K is (4096 x 2160) of UHD (3840 x 2160). In dat geval snap ik die "DPI" nog, maar voor de rest vind ik het een hoop flauwekul gebruikt om iemand een mindere techniek aan te smeren. Sowieso is de 4K-standaard toch vooral in gebruik door contentmakers en de UHD-standaard juist voor tv-panelen. Daarnaast is een hoge Hz leuk voor je beeld, maar zegt dit nog niets over de ms waar binnen je tv kan reageren op de input.

Wat kunnen jullie uit deze rare informatie opmaken?

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 24-06-2019 22:33 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1 ... 201 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.