WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-06 12:12
Van der Berg schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 00:56:
Ter info voor de bezitters van een LG OLED B4: er is zojuist een software-update beschikbaar gesteld.
  • Versie: 33.31.25
  • Grootte: 1561 MB
[Afbeelding]
Ook voor de G4 zie ik.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:13
Ik denk er aan om een LG 77G5 aan te schaffen. Echter twee twijfelpuntjes:
  1. Ik wil hem ophangen maar niet frezen en weer stukadoren enz. Dus zal dan met kabelgootje worden. Maar krijg je alle HDMI + internet- en stroomkabel wel mooi naar het midden? De uitsparing op de achterkant is alleen voor de beugel geloof ik namelijk...
  2. We hebben nu 65", dus is 77" niet te groot? Zal vast snel wennen, we zitten nu iets dichterbij dan jaren terug door een andere opstelling. Ik schat nu op 3,5 meter en wellicht in de toekomst wel weer op 4,5-5 meter.
Tweakers die hun licht er op kunnen laten schijnen? Ergens spijt van? Iemand een foto met kabelgoot en soundbar bijvoorbeeld? Ik snap dat het ook persoonlijk is (looks, smaak, grootte).

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:23
@remzor netwerkkabel heb je niet nodig. Is toch maar 100mbps. Via Wifi heb je meer bandbreedte.
Het is niet volgens ontwerp maar je kan er een normale HDMI wel naast proppen door het midden. De stroomkabel zit al in het midden. Het gootje “hoort” eigenlijk aan de linkerkant bij dit model.
Met normale HDMI bedoel ik een 2.1 gecertificeerde van een tientje. Niet zo’n oplichters ding als van Monster die kunstmatig veel te dik en niet flexibel is gemaakt.

77” voelt alleen de eerste week als groot. Daarna is het kijkgevoel redelijk gelijk aan 65”. Je gaat toch uiteindelijk op in de film/serie.
Het kan altijd groter.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-05-2026 10:26 ]

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06 19:04
bhartman schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:47:
De gereviewde G6 TV’s gebruikten een development firmware waar nog een bug inzat:
YouTube: LG G6 OLED First Test — Something Didn't Look Quite Right…
YouTube: LG G6 OLED Review: New Firmware Changes Everything

Update met nieuwe firmware :)

What HIFI heeft ook al een nieuw exemplaar staat met nieuwe firmware en gaat de review aan de hand daarvan updaten. https://www.whathifi.com/tv-home-cinema/televisions/lg-has-asked-us-to-re-test-the-four-star-flagship-g6-oled-tv-heres-why

Ik heb de G6 83inch in bestelling gezet bij Smits nadat ik er een C3 83inch inruiler had gekocht welke verticale witte lijnen in beeld had bij een specifieke grijs tint. CE repair aan huis geweest maar de monteur had het al eerder gezien en de klacht kon met een nieuw paneel niet verholpen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcfYu0gMYuyuD5lRu91AZsHG0tY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWeUQBD337AxISFQDYicRB8K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door hdtracer op 16-05-2026 12:11 ]

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 12:48
remzor schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:08:
  1. Ik wil hem ophangen maar niet vrezen en weer stukadoren enz.
Dus je wilt niet vrezen dat je moet frezen?

• Gonadan
  • Laatst online: 23:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:15:
@remzor netwerkkabel heb je niet nodig. Is toch maar 100mbps. Via Wifi heb je meer bandbreedte.
Zodra streamingdiensten daadwerkelijk hoge bitrates gaan leveren zal ik wifi overwegen voor mijn apparaten, tot die tijd is de kabel toch altijd de meest stabiele optie. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CyBeRSPiN
Gonadan schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:40:
[...]

Zodra streamingdiensten daadwerkelijk hoge bitrates gaan leveren zal ik wifi overwegen voor mijn apparaten, tot die tijd is de kabel toch altijd de meest stabiele optie. :)
Klopt, maar om je G-serie zonder freeswerk strak aan de muur te krijgen zal je iets van concessies moeten doen qua aantal en dikte van je kabels. In dat kader is een netwerkkabel minder essentieel dan voeding en HDMI.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-05-2026 11:52 ]

• Gonadan

Gonadan

CyBeRSPiN schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:50:
[...]

Klopt, maar om je G-serie zonder freeswerk strak aan de muur te krijgen zal je iets van concessies moeten doen qua aantal en dikte van je kabels. In dat kader is een netwerkkabel minder essentieel dan voeding en HDMI.
Bij voorkeur doe je helemaal geen concessies maar het lijkt er inderdaad op dat die 77 weer anders is qua gootjes? Waarom zou je überhaupt die smalle zig/zag gebruiken die naar het midden loopt. Je kunt toch alles gewoon door die brede goot laten lopen? Dan heb je ruimte zat zou ik denken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CyBeRSPiN
Gonadan schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:04:
[...]

Bij voorkeur doe je helemaal geen concessies maar het lijkt er inderdaad op dat die 77 weer anders is qua gootjes? Waarom zou je überhaupt die smalle zig/zag gebruiken die naar het midden loopt. Je kunt toch alles gewoon door die brede goot laten lopen? Dan heb je ruimte zat zou ik denken.
Die zigzag heb je nodig als je de voeding via de brede goot aan de linkerkant wilt laten lopen.

• Gonadan

Gonadan

CyBeRSPiN schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:07:
[...]

Die zigzag heb je nodig als je de voeding via de brede goot aan de linkerkant wilt laten lopen.
Zo te zien is de zigzag alleen voor de stroomkabel en komt in het midden uit. Maar daar hoef je de stroom niet door te doen toch? Je kunt die toch ook gewoon bij je HDMI-kabel door een goot leiden?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CyBeRSPiN
Gonadan schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:21:
[...]

Zo te zien is de zigzag alleen voor de stroomkabel en komt in het midden uit. Maar daar hoef je de stroom niet door te doen toch? Je kunt die toch ook gewoon bij je HDMI-kabel door een goot leiden?
Klopt, als je de goot mooi symmetrisch in het midden wilt, maar dan moet je de HDMI dus bij de zigzag frotten die eigenlijk enkel voor de voeding bedoeld was.

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:18
Gewoon flat HDMI en netwerk kabel gebruiken :)

• remzor
Ah shit zeg… dat wordt nog wat als ik bovenstaande zo lees.

Heb dus 77 inch G5 besteld. Minimaal de stroomkabel en 2x hdmi (eigenlijk 3) heb ik permanent nodig. Die kunnen dus niet allemaal in het midden door een gootje met de TV nog steeds strak tegen de muur.

Stel dat ik ze wel links door een kabelgoot voer heb ik een ‘probleem’ met mijn Sonos Arc Ultra. Deze wil ik ook wall mounten en de hdmi en stroomkabel Moeten dan door het midden als ik het goed zie..

@peptalk platte hdmi kabels zijn er niet volgens mij in certified 2.1. Dunste zijn denk ik rond en ong. 4.3mm dik. Die zou ik kunnen proberen zoals sommige anderen doen.

• Gonadan

Gonadan

Kan je de arc dan niet op een klein profiel zetten waardoor daar nog ruimte achter zit voor kabels?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:38
Fricking h*ll, wat is de LG C5 tráág. :( Het openen van het menu kan gerust 8 seconden duren, en dan zal ik het nog maar niet hebben over het selecteren van submenu’s of andere items. :X

Daarnaast loop ik tegen het probleem aan dat mijn C5 regelmatig terugschakelt naar de tv-speakers. Vervolgens moet ik handmatig opnieuw eARC (+ Pass Through) selecteren óf wisselen tussen inputs om de handshake opnieuw tot stand te brengen.

Tot slot valt mij tijdens een avondje Tweakers.net op dat wit onder een bepaalde hoek groen wordt. Maar dat schijnt een typisch ‘WOLED-paneel-ding’ te zijn? :?

Dit, in combinatie met eerdere frustraties, maakt dat de C5 écht voelt als een downgrade ten opzichte van mijn oude C1. Jammer en onbegrijpelijk dat deze televisie zo hoog scoort in reviews. Onterecht, wat mij betreft. :N

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06 12:56
remzor schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:08:
  1. Ik wil hem ophangen maar niet frezen en weer stukadoren enz. Dus zal dan met kabelgootje worden. Maar krijg je alle HDMI + internet- en stroomkabel wel mooi naar het midden? De uitsparing op de achterkant is alleen voor de beugel geloof ik namelijk...
  2. We hebben nu 65", dus is 77" niet te groot? Zal vast snel wennen, we zitten nu iets dichterbij dan jaren terug door een andere opstelling. Ik schat nu op 3,5 meter en wellicht in de toekomst wel weer op 4,5-5 meter.
Tweakers die hun licht er op kunnen laten schijnen? Ergens spijt van? Iemand een foto met kabelgoot en soundbar bijvoorbeeld? Ik snap dat het ook persoonlijk is (looks, smaak, grootte).
Ik zit in precies dezelfde situatie nadeel is ook dat, als ik het goed begrijp, de tv dan een klein stukje minder strak aan de muur hangt

Ik neig dan ook naar de Samsung S95F. Deze heeft een aparte box voor alle aansluitingen, loopt dan alleen een klein kabeltje naar de tv.

Kwalitatief zitten de tv’s dicht bij elkaar, ik ben me momenteel in de recensies aan het verdiepen.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 17:00

TTLCrazy

Listen to Frankie

Yonix schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:13:
Fricking h*ll, wat is de LG C5 tráág. :( Het openen van het menu kan gerust 8 seconden duren, en dan zal ik het nog maar niet hebben over het selecteren van submenu’s of andere items. :X

Daarnaast loop ik tegen het probleem aan dat mijn C5 regelmatig terugschakelt naar de tv-speakers. Vervolgens moet ik handmatig opnieuw eARC (+ Pass Through) selecteren óf wisselen tussen inputs om de handshake opnieuw tot stand te brengen.

Tot slot valt mij tijdens een avondje Tweakers.net op dat wit onder een bepaalde hoek groen wordt. Maar dat schijnt een typisch ‘WOLED-paneel-ding’ te zijn? :?

Dit, in combinatie met eerdere frustraties, maakt dat de C5 écht voelt als een downgrade ten opzichte van mijn oude C1. Jammer en onbegrijpelijk dat deze televisie zo hoog scoort in reviews. Onterecht, wat mij betreft. :N
Ik heb de 65C4 en herken deze klachten zeker niet. De interface van de tv is niet de snelste, maar een probleem zoals jij hebt heb ik zeker niet. Ook de groene waas nog nooit opgevallen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• remzor
smurfinmark schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 06:26:
[...]

Ik zit in precies dezelfde situatie nadeel is ook dat, als ik het goed begrijp, de tv dan een klein stukje minder strak aan de muur hangt

Ik neig dan ook naar de Samsung S95F. Deze heeft een aparte box voor alle aansluitingen, loopt dan alleen een klein kabeltje naar de tv.

Kwalitatief zitten de tv’s dicht bij elkaar, ik ben me momenteel in de recensies aan het verdiepen.
Die heb ik ook overwogen echter was het gebrek aan Dolby Vision voor mij wel echt een dealbreaker.

Helaas LG geen HDR10+ maar ga dan toch liever voor Dolby..

@Yonix klinkt alsof er iets niet helemaal goed is met je TV eigenlijk. Misschien eens naar laten kijken onder garantie?

[ Voor 8% gewijzigd door remzor op 19-05-2026 07:12 ]

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 19:25
*knip* Dit bericht is hier off topic. Zie: Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 82% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:33 ]

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06 12:56
remzor schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 07:11:
[...]

Die heb ik ook overwogen echter was het gebrek aan Dolby Vision voor mij wel echt een dealbreaker.

Helaas LG geen HDR10+ maar ga dan toch liever voor Dolby..

@Yonix klinkt alsof er iets niet helemaal goed is met je TV eigenlijk. Misschien eens naar laten kijken onder garantie?
Das fair, deze TV’s hebben plus en minpunten, dan maak je een keuze.

Vond alleen de Sony Bravia tegenhanger er slecht uitkomen, de LG en Samsung lagen voor mij echt dicht bij elkaar.

• Farabi
  • Niet online
Yonix schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:13:Tot slot valt mij tijdens een avondje Tweakers.net op dat wit onder een bepaalde hoek groen wordt. Maar dat schijnt een typisch ‘WOLED-paneel-ding’ te zijn? :?
Dit probleem was inderdaad 2 jaar geleden aangekaart door reviewers. Het begon al bij de C4. Sommigen ervaren dit niet. Het lijkt dus weer op een panel-lottery. Ik ging toen zelfs voor een G4 om dit gezeik voor te zijn.

Maar ik had niet verwacht dat de C5 dit ook zou hebben, heel slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 19-05-2026 09:28 ]

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-06 10:46
Iemand last gehad na de laatste update dat niks meer werkte? Gister de 77C25 geupdate, vandaag herstart en niks werkte meer. Stekker eruit was de oplossing. Geen enkele app deed het, instellingen ook niet.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Gonadan

Gonadan

JJmac schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:14:
Ik lees dat de nieuwe Samsung tv ook ongenodigde reclame uitzend, is er iemand die dat kan bevestigen.
Dat zou ik even in het [Samsung QD-OLED] Ervaringen & Discussie topic opzoeken, dit is het LG topic. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TimmekeTim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21-05 20:14
Hey iedereen,

Ik heb een 55GX6LA, jaar of 5 oud, en sinds een tijdje heb ik een heldere streep bovenaan.
Ik heb de HDMI kabels etc al nagekeken, maar ook bij streaming etc is de streep aanwezig (zodra hij aan staat)

Ik heb al stroom afgehaald voor een tijdje, pixel refrecher tig keer laten lopen, maar niks blijkt te helpen.

Iemand gekend met het issue? En is er nog iets te proberen? of bestellen we maar een G56LW?
Of andere aanbevelingen? Eerlijk gezegd niet happy met een TV van 2K die op amper 5 jaar de geest geeft...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3Sv4QpNVPYwMe5NNa94-MAvRSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fs3CwNO0m27BuM7dxiDtHxmk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1lRFIMKX-ILb6yCfB5NxBIjHp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXaJQlsR3ewu7p7BFr3MXxNX.jpg?f=fotoalbum_large

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:14
netwerkkabel aansluiten op een usb extender die in je usb 3 prikken en je heb een volledige bandbreedte.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-06 10:46
ben1303 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:54:
netwerkkabel aansluiten op een usb extender die in je usb 3 prikken en je heb een volledige bandbreedte.
is dit een mededeling of een antwoord op iemand?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-06 12:12
TimmekeTim schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:52:
Hey iedereen,

Ik heb een 55GX6LA, jaar of 5 oud, en sinds een tijdje heb ik een heldere streep bovenaan.
Ik heb de HDMI kabels etc al nagekeken, maar ook bij streaming etc is de streep aanwezig (zodra hij aan staat)

Ik heb al stroom afgehaald voor een tijdje, pixel refrecher tig keer laten lopen, maar niks blijkt te helpen.

Iemand gekend met het issue? En is er nog iets te proberen? of bestellen we maar een G56LW?
Of andere aanbevelingen? Eerlijk gezegd niet happy met een TV van 2K die op amper 5 jaar de geest geeft...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is onderdeel van de verlichting. Is verder geen enkel probleem.

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hey iedereen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beroep doen op wettelijke garantie, van een TV van 2k mag je inderdaad verwachten dat hij langer mee gaat: https://www.technieknederland.nl/media/ej2lrdxh/richtlijnen-afschrijvingsmethoden.pdf

• TimmekeTim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21-05 20:14
Hazalnootpuur schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:18:
[...]

Dit is onderdeel van de verlichting. Is verder geen enkel probleem.
Toch irritant, die lijn in beeld.

De moeite om bord te vervangen? Garantie zal niets worden vermoed ik

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:23
*knip* Aankoopadvies is hier off topic. Zie: Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 86% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:36 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• remzor
SuperVeloce schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:06:
[...]

Of je gaat voor een Philips OLED, die heeft en HDR10+ en Dolby Vision
Ik heb inmiddels de LG 77G5 in de garage staan (nog nieuw in doos natuurlijk). Hopelijk dit weekend ophangen. Prijs/kwaliteit wilde ik graag voor dit model gaan, €2499,- betaald - €200 cashback = €2299,-. Vond ik uiteindelijk oké :)

• SuperVeloce
*knip* Dit bericht is hier off topic. Zie: Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 90% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:37 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• rowicom
Joshuax8 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 16:49:
[...]

Beroep doen op wettelijke garantie, van een TV van 2k mag je inderdaad verwachten dat hij langer mee gaat: https://www.technieknederland.nl/media/ej2lrdxh/richtlijnen-afschrijvingsmethoden.pdf
Je zet de vraagsteller op het verkeerde been met deze afschrijvingstabel, want puntje bij paaltje heeft hij uiteindelijk zelfs recht op een nieuwe tv en dat zonder kosten! Even snel gegoogled en deze link gevonden, maar er is nog veel meer te vinden. https://consument.acm.nl/...ratie-geld-terug/garantie

En hier op good old Tweakers: Perkouw in "Eerste hulp bij garantiekwesties in Nederland"

[ Voor 14% gewijzigd door rowicom op 22-05-2026 14:46 ]

• Thommie007
  • Registratie: Mei 2002

[ Voor 86% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:37 ]

• Joshuax8
  • Niet online
rowicom schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:43:
[...]

Je zet de vraagsteller op het verkeerde been met deze afschrijvingstabel, want puntje bij paaltje heeft hij uiteindelijk zelfs recht op een nieuwe tv en dat zonder kosten! Even snel gegoogled en deze link gevonden, maar er is nog veel meer te vinden. https://consument.acm.nl/...ratie-geld-terug/garantie

En hier op good old Tweakers: Perkouw in "Eerste hulp bij garantiekwesties in Nederland"
Sorry? Ik zet helemaal niemand op het verkeerde been, ik geef slechts aan d.m.v. die tabel (die veel webshops ook gebruiken) wat de gemiddelde gebruiksduurverwachtingen zijn en dat je je dus op wettelijke garantie kan beroepen. Reparatie, vervanging of geld terug vallen daar allemaal onder maar daar heb ik niks over gezegd.

• SuperVeloce
*knip* Dit bericht is hier off topic. Zie: Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"s

[ Voor 76% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:37 ]

• rowicom

[ Voor 92% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:37 ]

• Joshuax8
  • Niet online

[ Voor 90% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:37 ]

• Thommie007

[ Voor 92% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:38 ]

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:42

The_Worst

Unox

Hey iedereen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier de 55CX6LA en heb sinds een paar weken hetzelfde probleem. Als je zoekt naar 'delamination' vind je legio voorbeelden online. Als ik het goed begrijp laat of laten een aantal lagen los waardoor je kleurverschil krijgt. Het is een fysiek probleem en alleen op te lossen door het paneel te laten vervangen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Sjuul100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-05 22:22
Ik lees het en der dat er steeds meer reclames op LG oleds verschijnen. Ik zag dat iemand zelfs reclame kreeg op de HDMI poort waar de PS5 was aangesloten.. Wat is jullie ervaring en kan het helemaal uitgeschakeld worden?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:21

The Zep Man

🏴‍☠️

Sjuul100 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 07:37:
Wat is jullie ervaring en kan het helemaal uitgeschakeld worden?
Hier een LG CX van eind 2020. Nooit aangesloten op een netwerkverbinding. Firmware updates via USB MSD.

Nul reclame.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 19:25
hier ook een CX 2021, ik heb de tv wel aangesloten op het netwerk en krijg geen reclame te zien, er zijn wel wat instellingen waar je wat kan beperken net zo als AI. Ook ik hoor dat het meer een trend wordt met automatisch reclame te tonen, nu hoorde ik dit wel in de Samsung kringen maar nog niet bij LG.

[ Voor 31% gewijzigd door JJmac op 23-05-2026 09:44 ]

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06:20
Sjuul100 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 07:37:
Ik lees het en der dat er steeds meer reclames op LG oleds verschijnen. Ik zag dat iemand zelfs reclame kreeg op de HDMI poort waar de PS5 was aangesloten.. Wat is jullie ervaring en kan het helemaal uitgeschakeld worden?
Enige plek waar reclame mij opvalt (en irriteert) zijn de notificaties. Dus naast gewenste notificaties voor systeem- en appupdates krijg ik soms ook notificaties voor iets als ‘Nu 20% korting op Xbox controllers. Stream Xbox games direct via Xbox Cloud Gaming naar je LG OLED’.

Ik heb een LG oled C4 en vanaf dag 1 verbonden aan het internet.

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 16:06
Ik heb bij HelloTV een LG G55LS gekocht als "buitenkansje". Je hoopt natuurlijk op een exemplaar die een klant terug heeft gestuurd dus in nieuwstaat.

Wat je niet wil hebben is een showroommodel die zoveel burn in heeft dat je de verkoopinformatie nog kan zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwSgSbM65ywo5kGTs5guSlX7Gm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWHDXaCu7uFVM4KvxvTOtd4r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26AK3uc1JICKZvikrXyXRiYQz4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSDiKiB8jxxRey4gO7dplQ0b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlktCN8gF04FFJX7cNt1U-UWRCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvArtitZ4TQFs6sp12f5XSTg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vH5WUHtFPqVtkOQ6tay9MD7cHjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiqHznXISou6tOt2qjLAAGON.jpg?f=fotoalbum_large

Die gaat uiteraard terug en ik denk dat ik mijn les heb geleerd en voortaan OLED alleen nieuw koop :+

• CyBeRSPiN
ejtnaj schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 12:15:
Ik heb bij HelloTV een LG G55LS gekocht als "buitenkansje". Je hoopt natuurlijk op een exemplaar die een klant terug heeft gestuurd dus in nieuwstaat.

Wat je niet wil hebben is een showroommodel die zoveel burn in heeft dat je de verkoopinformatie nog kan zien:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die gaat uiteraard terug en ik denk dat ik mijn les heb geleerd en voortaan OLED alleen nieuw koop :+
Ben wel benieuwd of een pixelrefresh dit nog recht kan trekken. Qua branduren kan ie nog niet aan de limiet zitten. Maar dit zou ik ook niet accepteren nee :)

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 13:24
Bij Consumentenbond uitleg en lijstje welke grootte op welk afstand. Zie het als hulp. Groter mag altijd 😋Ideale kijkafstand

Volgens de berekening moet ook 96 inch hebben....😱

[ Voor 12% gewijzigd door mucuracat op 23-05-2026 14:08 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 20:28

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toch schandalig dat je dit nog te koop aanbiedt.

HelloTV heeft voor mij sowieso al afgedaan door beleid wat ze hanteren.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Denizz
  • Laatst online: 23:51

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn 2017 LG OLED welke nagenoeg elke dag vele uren als desktop monitor wordt gebruikt en waarschijnlijk al ver over zijn branduren heenzit heeft nog minder van dit soort inbrandvlekken. Slaat echt nergens op dat ze dit jou hebben aangeboden, terug ermee inderdaad!

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:16

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Duidelijk een buitenkansje voor HelloTV!

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:00:
[...]

Kun je wel zeggen ja…

Ziet er niet uit zo. Vraag me ook af hoeveel branduren deze “demo” erop heeft zitten.
Hooguit 8000, zoveel meer uren zitten er niet in een jaar. LG claimt dat OLED 100.000 uur mee zou moeten gaan, dus hooguit 8% van totale levensduur gebruikt?

Hele dag een vast beeld tonen valt natuurlijk niet onder “normaal gebruik”. En mogelijk zijn de tv’s steeds van de stroom gehaald waardoor de nachtelijke pixel refreshes nooit hebben gedraaid.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-05-2026 10:52 ]

CyBeRSPiN schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:46:
[...]

Hooguit 8000, zoveel meer uren zitten er niet in een jaar. LG claimt dat OLED 100.000 uur mee zou moeten gaan, dus hooguit 8% van totale levensduur gebruikt?

Hele dag een vast beeld tonen valt natuurlijk niet onder “normaal gebruik”. En mogelijk zijn de tv’s steeds van de stroom gehaald waardoor de nachtelijke pixel refreshes nooit hebben gedraaid.
Gaat erom of dit “buitenkansje” een retour is met weinig branduren of een demo uit de winkel die zo ongeveer 24/7 heeft aangestaan. Die wil je zeker niet hebben. Zoals je zegt ook geen pixel refreshes gehad.

• Mfn073
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-06 22:33
Om het aantal branduren te controleren, steek je een USB-stick in de tv en druk je drie keer op de blauwe knop van de afstandsbediening. Als je de USB-stick vervolgens in je laptop of pc steekt zie je daar twee documenten, waarvan er een het aantal uren aangeeft.

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-06 19:52
Heb sinds kort een LG C5 Oled tv. Prachtig beeld en erg tevreden mee. Echter zit ik sinds een paar dagen met een zeer frustrerend probleem.

Ik heb mijn pc via HDMI aangesloten op een Samsung Q990f soundbar. Dit werkte perfect. Nu is het zo dat ik wel beeld krijg maar opeens geen geluid meer. Als ik alles los koppel en de stroom eraf haal werkt het wel weer maar voor korte duur. Als ik bijvoorbeeld GTA 5 (maar ook met andere spellen) speel en het spel voor 5 minuten pauzeer is het geluid weer weg.

In Windows staat de output keurig op HDMI. Als ik HBO max opstart werkt het met de soundbar. Ook met de PS5 geen problemen.

Wat ik al heb geprobeerd:

Audio drivers in Windows verwijderd en pc opnieuw opgestart. Fabrieksreset van de soundbar. Instelling in de TV (Simplelink). Gewisseld van HDMI Poort op de Pc GPU.

MIjn opstelling:

LG C5 Oled 65 Inch
Windows 10
RX9070XT
Amd Ryzen 7 3700X
32 GB ram

Weet iemand waar het aan kan liggen. Het is zo irritant dat het probleemloos gewerkt heeft en opeens niet meer. Geen verandering van software of iets anders.
edit:
Oplossing gevonden :) :
Audio issues with the RX 9070 XT over HDMI are often caused by GPU power-saving features putting the connection to sleep or corrupted AMD audio drivers. The quickest fix is to ensure the GPU doesn't idle at 0% and to perform a clean reinstallation of the HDMI audio drivers. [1, 2]

Het komt erop neer dat ik in AMD Adrenalin de FPS counter aan moet zetten, zodat de GPU niet in idle mode gaat. Hopelijk komen ze wel snel met een fix. Blijft toch een verhaal apart dat het wel gewerkt heeft en opeens niet meer.

[ Voor 26% gewijzigd door luxzenburcht op 24-05-2026 15:27 ]

• ejtnaj
(zie een paar posts hierboven over de ingebrande buitenkansje) Ik heb uiteindelijk van HelloTV dezelfde dag een nieuwe mogen krijgen voor een kleine meerprijs (75€) dus achteraf wel blij mee.

Anyways. Ik heb een vraag over de LG G56LS. Het staat geadverteerd als "De antireflectielaag zorgt ervoor dat je zelfs met lichtinval van uitstekend beeld geniet.", aldus, HelloTV.

Ik ervaar zelf veel reflectie (het scherm spiegelt, ik zie mezelf zitten als het een donkere scene is). Ik dacht dat het een mat scherm zou hebben. Weet iemand wat er dan bedoeld wordt met "antireflectielaag"?

• CyBeRSPiN
@ejtnaj als het nu een gloednieuwe is dan is de bekende vraag of je het beschermfolie er wel af hebt gehaald want dat reflecteert als een malle.

• ejtnaj
CyBeRSPiN schreef op zondag 24 mei 2026 @ 17:03:
@ejtnaj als het nu een gloednieuwe is dan is de bekende vraag of je het beschermfolie er wel af hebt gehaald want dat reflecteert als een malle.
Haha dank! 8)7

• DeTjuk
Was dat het? Niet beledigend bedoeld.

• ejtnaj
Jazeker. Ik wist dat er een rood lipje was die ik eraf trok, maar die trok niet een stukje folie mee. De folie zelf zat zo mooi strak op het scherm dat ik niet doorhad dat het moest. Zal vast rtfm zijn. 😂

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:19
ejtnaj schreef op zondag 24 mei 2026 @ 19:44:
Jazeker. Ik wist dat er een rood lipje was die ik eraf trok, maar die trok niet een stukje folie mee. De folie zelf zat zo mooi strak op het scherm dat ik niet doorhad dat het moest. Zal vast rtfm zijn. 😂
weet je in ieder geval dat je een nieuw exemplaar hebt ;)

• Sjuul100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-05 22:22

[ Voor 77% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:39 ]

ejtnaj schreef op zondag 24 mei 2026 @ 16:53:
(zie een paar posts hierboven over de ingebrande buitenkansje) Ik heb uiteindelijk van HelloTV dezelfde dag een nieuwe mogen krijgen voor een kleine meerprijs (75€) dus achteraf wel blij mee.

Anyways. Ik heb een vraag over de LG G56LS. Het staat geadverteerd als "De antireflectielaag zorgt ervoor dat je zelfs met lichtinval van uitstekend beeld geniet.", aldus, HelloTV.

Ik ervaar zelf veel reflectie (het scherm spiegelt, ik zie mezelf zitten als het een donkere scene is). Ik dacht dat het een mat scherm zou hebben. Weet iemand wat er dan bedoeld wordt met "antireflectielaag"?
Die €75 meerprijs is inderdaad een mooie oplossing.

Over het “foliespook” ga ik verder niets meer zeggen. (blijft natuurlijk jammer dat LG dit niet duidelijker maakt dat er folie opzit. Ze doen dit al jaren zo)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:29
Als mensen de handleiding gewoon even zouden lezen... Heb je ook niet dat gezeik met mensen de stroom er elke keer afhalen waardoor de Pixel refresher niet kan draaien

• DeTjuk

[ Voor 128% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:40 ]

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:38
Ik heb 5 jaar geleden een LGOLED55C16LA gekocht. Deze crasht steeds vaker en komt in een bootloop. Als de stekker eruit is geweest doet de tv het weer een tijdje. Soms half uur, soms wat langer. Kun je hier garantie op claimen ivm verwachte levensduur? Hij is net een paar weken ouder dan 5 jaar.

• Thommie007
*knip* Je hebt gelijk, maar gebruik liever de TR-knop.

[ Voor 84% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:40 ]

• CyBeRSPiN
*knip* Je hebt gelijk, maar gebruik liever de TR-knop.

[ Voor 79% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:41 ]

• Timobelink
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-05 13:32

[ Voor 84% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:41 ]

• CyBeRSPiN
*knip* Hiervoor hebben we de TR-knop

[ Voor 93% gewijzigd door Jorgen op 28-05-2026 19:45 ]

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:32
*knip* Dit bericht is hier off topic. Zie: Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Rants zijn binnen het gehele forum niet toegestaan.

[ Voor 94% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:42 ]

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:32

[ Voor 104% gewijzigd door Jorgen op 30-05-2026 16:42 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ allen:
Modbreak:Dit is het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic. Er worden de laatste dagen weer allemaal offopicberichten gepost die niet op deze plek horen. Begrijpelijk dat ze relevant voor je zijn en dat je ze wilt bespreken, maar niet in dit topic. Door je bericht op de juiste plek te zetten krijgt ieder onderwerp de aandacht die het verdient, in plaats van dat je straks moet gaan zoeken naar die oplossing voor je probleem of die ene kortingscode.
Wat post je dan wel of niet hier? Zie daarvoor:

Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Flupke123 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:45:
Ik heb 5 jaar geleden een LGOLED55C16LA gekocht. Deze crasht steeds vaker en komt in een bootloop. Als de stekker eruit is geweest doet de tv het weer een tijdje. Soms half uur, soms wat langer. Kun je hier garantie op claimen ivm verwachte levensduur? Hij is net een paar weken ouder dan 5 jaar.
Je defect mag je melden en ik denk dat reparatie zeker kan maar garantie en afhandeling mag hier blijkbaar niet meer. Gebruik anders de zoekfunctie want soortgelijke defecten zijn hier al meer besproken.
Pagina: 1 ... 577 578 Laatste

Let op:
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.

In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Vragen over inbranden of stekkers? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Alsnog wat vragen daarover? Zie ook S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de TR-knop.