Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023

Samsung QD-OLED

Samsung heeft zijn eerste QD-oled-tv aangekondigd: de S95B. Deze 4k-tv verschijnt in 55 en 65 inch. De S95B is voorzien van dezelfde Neural Quantum Processor voor 4k-upscaling als de andere nieuwe televisies van Samsung en draait op dezelfde Tizen-software met ingebouwde ondersteuning voor Google Assistant en Amazon Alexa. De tv is voorzien van Q-Symphony-geluid met Dolby Atmos.

Het scherm heeft een resolutie van 3840x2160 pixels. Op de website van Samsung wordt een verversingssnelheid van 120Hz genoemd, maar dat zou tot 144Hz moeten gaan. De televisie ondersteunt de HDR10+-standaard voor dynamische metadata, maar niet Dolby Vision. De S95B maakt gebruik van Samsungs Motion Xcelerator Turbo+ om vertragingen en blur tegen te gaan, wat volgens Samsung voornamelijk handig is bij gaming. Ook is de televisie voorzien van een modus voor het verscherpen van diepte en een 'Eye Comfort'-modus waarbij het beeld automatisch minder blauw licht toont als het avond wordt.Het 55"-model heeft in de VS een vanafprijs van 2200 dollar en het 65"-model kost 3000 dollar.

De tv komt met een voet, maar Samsung rekent nog 120 dollar extra om het mogelijk te maken om de tv op te hangen en nog eens 130 tot 300 dollar voor een bijgeleverde muurbeugel. Hoeveel de televisie in Nederland gaat kosten, is nog niet bekendgemaakt. Wel is bekend dat de tv halverwege het tweede kwartaal van 2022 in Nederland te koop moet zijn, wat neerkomt op ergens in mei.

Er was al langer een gerucht dat Samsung QD-oled-tv's van 55" en 65" dit jaar zou uitbrengen. Tijdens de CES kreeg een QD-oledtelevisie van 65" van Samsung een innovatieprijs toegekend. Samsung begon in 2020 met de testproductie van QD-oledpanelen en zei destijds het in 2021 zou beginnen met massaproductie van de panelen.

QD-oled-tv's zijn gebaseerd op subpixels van blauwe oleds, die deels voorzien zijn van groene en rode quantumdotfilters. Volgens Samsung is de kleurweergave daardoor beter dan bij andere oled-tv's. Ook stelt de panelenmaker dat QD-oledpanelen betere kijkhoeken hebben dan panelen op basis van de witte oleds van LG Display. Verder stelt Samsung Display dat QD-oledpanelen een weergave kunnen verzorgen die helderder kan overkomen. Samsung zei begin dit jaar dat de panelen een helderheid van 1000cd/m² kunnen halen.

Specificaties

• Modelnummer: S95BAFXZA
  • Schermformaten: 55 en 65 inches
  • Resolutie: 3,840 x 2,160
  • HDR: HDR10, HDR10+, HLG
  • Refresh rate: 120 Hz
  • Poorten: 4 HDMI (1 HDMI 2.1), 2 USB
  • Audio: 60W, 2.2.2 channel sound, Dolby Atmos
  • Smart TV software: Tizen

Youtube video's

Hands-On

"We’ve only spent a little time with it, but the Samsung S95B QD-OLED TV appears to deliver on the promise Samsung has made: by combining quantum dots with OLED, the company has built a better mousetrap. With wireless Atmos and top notch image processing, it’s a premium set."
Techradar

"I don’t know what it is about the S95B, but something in my gut tells me it’s going to surprise me once I’ve got it on the test bench. Will it wind up being the best TV in 2022? I really can’t say. But it’s gonna be a thrill finding out."
Digitaltrends

"We'll be able to say this is one of the most attractive TVs of the year. But more that, QD-OLED is shaping up to be the TV tech everyone will want in their living room. If Samsung's got it right, we could see QD-OLED begin to phase out standard OLED's popularity."
Tomsguide

De televisie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJbrY_ku6r6FYrp43kAFkUOjaZo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKWaGOdF4FycZhTykH7k8LFr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yd3-_Khxb4_OR-2mwS-nGxCYbYI=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/48iyppMLlrS3CTZVTZ3Ta2na.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrcsmd9VipkErPYdKr6ovvECJA0=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ytSaiJ1tFgLWh0ubItFPZwbE.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOkU5MCQnliynywREUTA5JeELeI=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/boHOq65zMXqfCtcPUSuinBp9.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjB8X39vEEaW2c3r_wWtjnNqmBE=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/p1Tti0VTCureoZtvvvafAzfq.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDwOHyH6QbJ_fG9O-qQkjHtn0jg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igc0SKwrudxFZ0e3zejyvC4X.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 31% gewijzigd door BramViking op 17-04-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
.

[ Voor 103% gewijzigd door BramViking op 16-04-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Veel positieve verhalen te lezen. Ik hou vanaf nu de Samsung OLED's in de gaten. Zou wel graag het design van een infinity one screen willen hebben. Zal waarschijnlijk voor de generatie 2 of 3 gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door BramViking op 16-04-2022 03:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Bedankt voor de mooie topic start @BramViking
Tot voor 2 dagen terug wist ik niet dat deze techniek er was. En wat ik las uit het andere topic en de ervaringen van de eerste Amerikanen die eentje hebben ontvangen moet dit een heel interessante en veelbelovende techniek zijn: https://www.avsforum.com/...ad-no-price-talk.3240720/

Zelf heb ik nog een Panasonic 55VT60 plasma tv en wilde de overstap naar een LG OLED scherm maken, de C1 of C2 serie. Omdat ik toch nog een beetje wil wachten tot de prijzen van de C2 zakken kan ik ook wat meer de ervaringen van de QD-OLED volgen. Al met al wordt het een lastige keuze :)

[ Voor 42% gewijzigd door Binnetie op 16-04-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
@Binnetie De Samsung S95B kun je het beste vergelijken met de G2 qua helderheid. Ik hoop alleen dat ze met de volgende generatie de bezels gelijk trekken met de QN900A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oke, dsnkje. Maar is het niet zo dat ze voor de G2 ventilatoren gebruiken om de helderheid te krijgen en dat het bij QD-OLED niet hoeft?

De G2 is alleen voor mij te veel boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:51
Binnetie schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:45:
Oke, dsnkje. Maar is het niet zo dat ze voor de G2 ventilatoren gebruiken om de helderheid te krijgen en dat het bij QD-OLED niet hoeft?

De prijs van de S95B zal erg dicht tegen de G2 aan komen te liggen.

Wat betreft de helderheid is het nog maar de vraag hoe we die gaan ervaren als kijker zijnde. Beide technieken hebben een ander verloop in helderheid van 1% naar 100% wit, waarbij QD-OLED meer kleur volume behoudt bij een hoge helderheid. De eerste berichten zijn nu in ieder geval dat QD-OLED velen malen meer helder is dan WOLED om naar te kijken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-05 17:14

ABD

Binnetie schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:45:

Dan ga je toch voor de G1? De nieuwe OLED EX panelen met 30% hogere helderheid komen toch pas in de volgende generatie; het verschil tussen de G1 en de G2 is niet zo groot en het prijsverschil is enorm. Sowieso zijn de prijzen van de nieuwe modellen de adviesprijzen. Tijdens de zomer, wanneer de nieuwe TVs volop leverbaar zijn zullen de prijzen in de winkels zakken en LG waarschijnlijk met cashbacks komen; dan zal de prijs van de G2 vanzelf flink zakken.

Zelf ga ik minstens een jaartje gebruikerservaringen van een QD-OLED TV's bekijken voordat ik mijn keuze maak tussen QD-OLED en OLED EX. ALs ik nu een keuze moet maken, omdat er morgen een nieuwe TV aan de muur zou moeten hangen, ging ik voor de 65G1; die kost letterlijk de helft van een 65G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Major_ton schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:20:
[...]

De prijs van de S95B zal erg dicht tegen de G2 aan komen te liggen.

Wat betreft de helderheid is het nog maar de vraag hoe we die gaan ervaren als kijker zijnde. Beide technieken hebben een ander verloop in helderheid van 1% naar 100% wit, waarbij QD-OLED meer kleur volume behoudt bij een hoge helderheid. De eerste berichten zijn nu in ieder geval dat QD-OLED velen malen meer helder is dan WOLED om naar te kijken.
Volgens mij worden hier de prijzen getoond. De 65 inch is een stuk duurder dan wat dat Amerikanen moeten betalen.
https://www.plattetv.nl/p...edium=affiliate&utm_term=

https://www.plattetv.nl/p...42c068a3a45ec8ebebb3d6301

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
.

[ Voor 99% gewijzigd door BramViking op 16-04-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
BramViking schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:08:
[...]

Volgens mij worden hier de prijzen getoond. De 65 inch is een stuk duurder dan wat dat Amerikanen moeten betalen.
https://www.plattetv.nl/p...edium=affiliate&utm_term=

https://www.plattetv.nl/p...42c068a3a45ec8ebebb3d6301
Ik denk dat dat placeholder prijzen zijn? Anders zou ik dat wel heel vreemd vinden en ligt het ook helemaal niet in lijn met DLD. Maar goed, ik kan er naast zitten. Laten we hopen van niet!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Major_ton schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:13:
[...]

Ik denk dat dat placeholder prijzen zijn? Anders zou ik dat wel heel vreemd vinden en ligt het ook helemaal niet in lijn met DLD. Maar goed, ik kan er naast zitten. Laten we hopen van niet!
De LG C2 en G2 zijn in Amerika ook een stuk goedkoper dan wat wij ervoor moeten betalen. Dus het zou mij niet verbazen dat dit de adviesprijzen zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
ABD schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:20:
[...]

Dan ga je toch voor de G1? De nieuwe OLED EX panelen met 30% hogere helderheid komen toch pas in de volgende generatie; het verschil tussen de G1 en de G2 is niet zo groot en het prijsverschil is enorm. Sowieso zijn de prijzen van de nieuwe modellen de adviesprijzen. Tijdens de zomer, wanneer de nieuwe TVs volop leverbaar zijn zullen de prijzen in de winkels zakken en LG waarschijnlijk met cashbacks komen; dan zal de prijs van de G2 vanzelf flink zakken.

Zelf ga ik minstens een jaartje gebruikerservaringen van een QD-OLED TV's bekijken voordat ik mijn keuze maak tussen QD-OLED en OLED EX. ALs ik nu een keuze moet maken, omdat er morgen een nieuwe TV aan de muur zou moeten hangen, ging ik voor de 65G1; die kost letterlijk de helft van een 65G2.
Ik heb de prijzen voor de G1 op dit moment gezien en dat valt momenteel best mee. Deze is ongeveer 200-250 euro meer dan de C1.
Vanmiddag was ik op een verjaardag en keek ik naar een 65C7, mooi scherm. De kamer was flink verlicht door het grote raam er naast waar de zon inviel. Dat heb ik ook, met name begin van de avond als de zon daar staat. Maar het viel me mee qua helderheid. Ik kon alles goed zien.
Gelijk een mooi moment om de 65 inch in formaat te laten zien aan mijn vriendin. Wat dat betreft een goede tip om te kijken naar de G1.
Ik zie zelf niet echt veel verschillen met de C1, het scherm is beter in helderheid. Maar ik ga de tv bijvoorbeeld niet ophangen, dan kom er nog een voet bij. Aan de andere kant zorgt ophangen er wel voor dat ik mijn centerspeaker mooi op mijn TV meubel kan plaatsen. Met een vriendin kennende die de kamer zo ineens wat anders in wil richten is dat wel een dingetje.
Ik heb beide reviews gelezen van Tweakers over de C1 en G1, maar mis nog even het puntje (los van dat de G1 alleen op te hangen is en het scherm meer helderheid kan produceren) wat hem nu echt beter maakt.

@all, als dat de adviesprijzen zijn dan is me dat voor nu nog wat te duur. In Amerika lag de adviesprijs op $2999,- en dacht ik dat het 1 op 1 naar euro is om te zetten, dus €2999,-
Nu is het wel zo dat mijn vriendin nog wel zegt dat ze maximaal 55 inch wil (wat we nu ook hebben), dat zal dan wel betekenen dat de prijs een stuk lager uitvalt voor een QD-LED.
Ik ben heel erg benieuwd naar de komende prijzen en eventuele cashbackacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerbeureM
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-11-2024
Op dit moment zou ik kiezen voor een 65 inch G1 maar de C2 van dit jaar zal goedkoper en beter zijn dan de G1 van vorig jaar.
Verder raad ik aan om minstens te wachten tot januari 2023. QD oled blijkt veelbelovend maar het wordt dit jaar ook de eerste generatie.
Op de CES 2024 mogen we printbare 8K oleds verwachten van TCL, veel goedkopere productiekosten... dus concurrentie voor LG en Samsung (adviesprijzen). Het enige nadeel zou zijn dat die printbare Oleds iets minder helder zullen zijn dan de nu steeds helder wordende Oleds van LG (en Samsung). Om een idee te geven vraagt LG nu iets tussen 15000 en 30000 euro voor zijn 8K Z-line Oleds!
Verder is er ook nog QNED van Samsung dat tegen 2024 verwacht wordt, een veelbelovende techniek waarbij de piekhelderheid nog een heel stuk boven de G2, A90J en QD Oleds zullen zitten.
2022: Qd Oled
2024: Qned (Nanorod Quantum Dots)
2026: Quantum dots self emissive
+2030: Micro Led

De vraag is dus of Micro Led technologie nog een meerwaarde zal zijn ten opzichte van QNED of QDEL/ELQD techniek. Rolbare, plooibare schermen zullen meer praktisch worden eens de gemiddelde consument 8K +70 inch schermen koopt. Vandaag ligt de gemiddelde sweet spot op 64.5 inch formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 13:50
VerbeureM schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:45:
Op dit moment zou ik kiezen voor een 65 inch G1 maar de C2 van dit jaar zal goedkoper en beter zijn dan de G1 van vorig jaar.
Verder raad ik aan om minstens te wachten tot januari 2023. QD oled blijkt veelbelovend maar het wordt dit jaar ook de eerste generatie.
Op de CES 2024 mogen we printbare 8K oleds verwachten van TCL, veel goedkopere productiekosten... dus concurrentie voor LG en Samsung (adviesprijzen). Het enige nadeel zou zijn dat die printbare Oleds iets minder helder zullen zijn dan de nu steeds helder wordende Oleds van LG (en Samsung). Om een idee te geven vraagt LG nu iets tussen 15000 en 30000 euro voor zijn 8K Z-line Oleds!
Verder is er ook nog QNED van Samsung dat tegen 2024 verwacht wordt, een veelbelovende techniek waarbij de piekhelderheid nog een heel stuk boven de G2, A90J en QD Oleds zullen zitten.
2022: Qd Oled
2024: Qned (Nanorod Quantum Dots)
2026: Quantum dots self emissive
+2030: Micro Led

De vraag is dus of Micro Led technologie nog een meerwaarde zal zijn ten opzichte van QNED of QDEL/ELQD techniek. Rolbare, plooibare schermen zullen meer praktisch worden eens de gemiddelde consument 8K +70 inch schermen koopt. Vandaag ligt de gemiddelde sweet spot op 64.5 inch formaat.
Tja, nadeel is dat je op die manier altijd kunt blijven wachten. Zelf neig ik nu meer naar de QD-oleds. Sony is alleen wel wat aan de prijzige kant. Ik wacht echt met smacht op de reviews.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
De prijzen welke op website van PlatteTV weergegeven worden, blijken wel te kloppen. Samsung Duitsland had even haar prijzen op de website staan en het komt overeen.
Afbeeldingslocatie: https://www.avsforum.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.avsforum.com/attachments/1650136941291-png.3267386/

Samsung als je dit leest aub het infinity one scherm voor volgend jaar.
Dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.avsforum.com/attachments/img_5954-png.3267431/

Of dit:
Afbeeldingslocatie: https://s1.eestatic.com/2021/12/10/omicrono/analisis-prueba-productos/633699525_218011738_1706x960.jpg

Geef mij de onderste maar.

[ Voor 15% gewijzigd door BramViking op 17-04-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerbeureM
Mijn huidige tv dateert van 2008, Panasonic plasma 768x1024 pixels 😂 en verbruikt/stookt 255watt warmte. Indien ik jaarlijks veel tv zou kijken zou het interessant zijn hem sneller te vervangen voor een zuiniger toestel, zeker met de Belgische energieprijzen op dit moment. Ik zit nu vermoedelijk op ongeveer 14000 branduren waarvan ik maar maximaal 2000 branduren in de laatste 6 jaar heb gebruikt (laatste jaren weinig tijd voor tv, wel meer en meer via smartphone/tablet).
Ik volg al jaren Stop the Fomo en HDTV test op youtube. Mijn budget dat ik voor een tv wil uitgeven hangt af van hoelang ik hem met plezier kan gebruiken. €650/€800 voor maar 6-7 jaar (de reden is zoals jij aankaart dat de technologie zo snel veranderd dat je binnen die tijd al met een oud toestel zit). Vroeger redeneerde men anders, veel geld uitgeven maar wel 15 jaar meegaan. In dat laatste geval zou ik dan wel 1500 euro durven geven.
Waar betaald men dus een stevige extra voor...
Oled technologie of mini led, +65 inch schermen, modellen die minder dan 6-18 maanden te koop zijn, 8K, 100/120/144hz ondersteuning, merken zoals Samsung, Sony, LG, Panasonic.

Prijs/kwaliteit zit je vandaag eigenlijk goed met 4K, 100hz, FALD tot mini led technologie (maar niet extreem) van 1 jaar oud of een oled dat al 2 jaar te koop is en nu op zijn laagste prijs staat, bij LG zit je dan het goedkoopst met de 65 inch BX, wel rondneuzen want hij wordt bijna nietmeer verkocht.

Alles met EvoPanel, 77/83 inch, Sony Master Series, Samsung Neo Qled of de aankomende QD Oled betaald men gewoon een extra voor de eerste jaren zelfs na de eerste grootste kortingen rond Black Friday.

Zolang mijn Panasonic het nog even kan volhouden en door mijn beperkt gebruik dit jaar en waarschijnlijk ook nog volgend jaar (verbouwing nog veel kleine dingetjes afwerken) heb ik geen haast. Wel heb ik besloten maximaal uit te stellen tot de CES 2025 of 2026. Ondertussen wacht in af hoe men de komende 2 jaar die QD oled zal evalueren en hoe de grote merken gaan reageren op de Chinese markt, voornamelijk TCL met de printbare oleds vanaf eind 2023 of in 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Het verschil met de C2 is wel gigantisch.

Vreemd dat Samsung het niet van de daken schreeuwt. De QD-OLED is echt goed voor een eerste generatie model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerbeureM
Klopt. Meer helderheid en meer kleurvolume behoud op hogere helderheid. Wel zal er nog een stevig verschil zijn met mini led helderheid of micro led. Op dat vlak zou QNED technologie de ideale oplossing zijn. Elke pixel is dan zwart maar bereikt led helderheid tot 4000 nits waar veel films op gemasterd worden. Dolby Vision is ondersteunt zelfs tot 10000 nits maar zo'n piekhelderheid lijkt mij ook niet meer aangenaam, of je moet een zonnebril gaan aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerbeureM
QNED niet verwarren met LG Qneds! Ik heb het over Nanorod Quatum dot technologie van Samsung Electronics. Voor die technologie effectief aan boord komt moet er tussen de 2 bedrijven van Samsung (Samsung Electronics en Samsung Display) veel onderhandeld worden. Samsung Display pusht Electronics Oleds aan. Terwijl Electronics liever verder deed met de huidige Qleds lcd en zich bezig houd met QNED + micro led voor de toekomst. Electronics is dit jaar akkoord gegaan met Samsung Display om oled te aanvaarden maar stelt daar tegenover dat Samsung Display ook LCD schermen blijft produceren. Interessant om te zien is dat Samsung Electronics hun high end toestel Neo QLeds op 1 houd, daar net onder QD Oled en daar onder de gewone Led lcd. Ondanks dat de kosten van de nieuwe Qd oled hoger moeten liggen. Sony heeft de meeste panelen afgekocht van Samsung Display dit jaar. Samsung Electronics zit met weinig panelen en maakt ook weinig publiciteit over QD oled, dit ook omdat ze vroeger negatieve uitspraken deden over oled door de kans op inbranden zetten ze zichzelf eigenlijk in een complexe introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hier is het filmpje waar ze nog wat dieper vergelijken tussen de S95B en de C2.

Ben dan wel weer benieuwd naar een vergelijking tussen de G2 en de S95B, die zitten wat dichter bij elkaar qua prijs. @VerbeureM zegt: de C2 van dit jaar zal beter zijn dan de G1 van vorig jaar. Waar komt dit door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
BramViking schreef op zondag 17 april 2022 @ 03:28:
Vreemd dat Samsung het niet van de daken schreeuwt. De QD-OLED is echt goed voor een eerste generatie model.
Deze video speculeert waarom ze dat (nog) niet doen:

TL;DR Mogelijk heeft Samsung hun Display division de wil opgelegd om QD-OLED zsm uit te brengen. Hierdoor zit Samsung Displays nu met een marketing probleem, namelijk dat QD-OLED beter is dan hun flagship Qleds dit jaar. Ipv dat ze volgend jaar met veel bombarie QD-OLED zouden lanceren als beter alternatief op LG's Woled hebben ze het voor nu stilletjes gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Het raakt in ieder geval kant noch wal. @Frank Een prachtige televisie met zo'n summiere launch. Voor de mensen die zich niet in televisies verdiepen zal dit model een verassing gaan worden. Hopelijk zal Samsung van haar fout leren met de opvolger van deze. Graag ook het design van de QN900B overnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
BramViking schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:42:
Het raakt in ieder geval kant noch wal. @Frank Een prachtige televisie met zo'n summiere launch. Voor de mensen die zich niet in televisies verdiepen zal dit model een verassing gaan worden. Hopelijk zal Samsung van haar fout leren met de opvolger van deze. Graag ook het design van de QN900B overnemen!
De software mogen ze ook wel wat aan doen. En Dolby Vision :+ Dat is voor mij genoeg reden om Samsung TV's te vermijden. Betaal dan liever een premium voor Sony met Dolby Vision en betere motion handling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Frank schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:50:
[...]

De software mogen ze ook wel wat aan doen. En Dolby Vision :+ Dat is voor mij genoeg reden om Samsung TV's te vermijden. Betaal dan liever een premium voor Sony met Dolby Vision en betere motion handling.
De software van LG is lachwekkender. Daarnaast afhankelijk zijn van een gedateerd UI, dat max 1080p is, terwijl je scherm een resolutie heeft van 4K :+. Ziet er gewoon niet uit. Gebruik zelf een AppleTV en dat overtreft geen enkele tv fabrikant. Tevens is een tv links laten liggen vanwege geen Dolby Vision ook zoiets als het volgen van de kudde. Het verschil tussen HDR en Dolby Vision naast elkaar, is marginaal. Zou er nooit een tv voor links laten liggen. De meeste streaming apps ondersteunen het ook niet. Maar zelfs dan merk je het amper op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Iemand ergens kunnen vinden hoe dik de bezels zijn van de s95b? De c2 heeft 6mm. Wat heeft deze? Dat infinity scherm is idd wel erg mooi.

Het niet hebben van Dolby Vision houdt mij ook nog een beetje tegen. Maar ik zie steeds meer dat het eigenlijk niet zoveel scheelt. In gaming maakt het voorlopig nog niks uit (ps5 heeft t niet eens) en in streaming diensten zal het verschil niet mega groot zijn tussen hdr10 en DV als ik het maar vanwege de compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Deze OLED heeft geen infinity scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
BramViking schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:02:
[...]

De software van LG is lachwekkender. Daarnaast afhankelijk zijn van een gedateerd UI, dat max 1080p is, terwijl je scherm een resolutie heeft van 4K :+. Ziet er gewoon niet uit. Gebruik zelf een AppleTV en dat overtreft geen enkele tv fabrikant. Tevens is een tv links laten liggen vanwege geen Dolby Vision ook zoiets als het volgen van de kudde. Het verschil tussen HDR en Dolby Vision naast elkaar, is marginaal. Zou er nooit een tv voor links laten liggen. De meeste streaming apps ondersteunen het ook niet. Maar zelfs dan merk je het amper op.
Ik volg helemaal geen kudde hoor. Als ik duizenden euro’s uitgeef aan een product wil ik gewoon dat deze alle functionaliteit ondersteunt die relevant zijn.

Hoe kom je erbij dat de meeste streaming apps geen Dolby Vision ondersteunen? Het is inmiddels al een tijdje de industry standaard terwijl Samsung wanhopig vast blijft houden aan HDR10+. Prime Video is naar mijn weten de enige groter speler die dat niet doet. Netflix, HBO Max, Disney+, Apple TV+ ondersteunen het allemaal wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Frank op 17-04-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Frank schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:17:
[...]

Ik volg helemaal geen kudde hoor. Als ik duizenden euro’s uitgeef aan een product wil ik gewoon dat deze alle functionaliteit ondersteunt die relevant zijn.

Hoe kom je erbij dat de meeste streaming apps geen Dolby Vision ondersteunen? Het is inmiddels al een tijdje de industry standaard terwijl Samsung wanhopig vast blijft houden aan HDR10+. Prime Video is naar mijn weten de enige groter speler die dat niet doet. Netflix, HBO Max, Disney+, Apple TV+ ondersteunen het allemaal wel.
YouTube, Netflix, NLziet, Discovery+, Videoland, NPO, Viaplay enzovoort doen dat niet. Nogmaals je keuze van aanschaf af laten hangen vanwege geen Dolby Vision is voor jou misschien relevant, maar als wij puur naar de metadata kijken en je het beeld van HDR of HDR+ er naast legt, dan is het verschil marginaal. Het welbekende placebo effect. Net zoals audiofielen zweren bij losless files, terwijl als je een blindtest zou doen 9 van de 10 mensen het niet kunnen horen. Je moet het uiteraard zelf weten. Ik vind het totaal maar dan ook echt totaal geen reden om daarvoor een OLED televisie te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
De A90J van Sony wordt nog steeds gezien als een van de beste OLED televisies, maar de S95B veegt er de vloer mee.

[ Voor 18% gewijzigd door BramViking op 17-04-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
BramViking schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:47:
De A90J van Sony wordt nog steeds gezien als een van de beste OLED televisies, maar de S95B veegt er de vloer mee.
[YouTube: Samsung S95B Review: HDR Brightness Color | S95B vs A90J side by side!]
Gelukkig komt Sony zelf ook met qd-oled inclusief Dolby Vision ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Frank schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:52:
[...]

Gelukkig komt Sony zelf ook met qd-oled inclusief Dolby Vision ;)
Klopt, met de welbekende Sony tax ;). Zullen vast meer fabrikanten vanaf volgend jaar QD-OLEDS gaan aanbieden. Denk ook dat Philips ermee gaat komen en wellicht LG ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Een uitgebreide unboxing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:55
BramViking schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:02:

Tevens is een tv links laten liggen vanwege geen Dolby Vision ook zoiets als het volgen van de kudde. Het verschil tussen HDR en Dolby Vision naast elkaar, is marginaal. Zou er nooit een tv voor links laten liggen. De meeste streaming apps ondersteunen het ook niet. Maar zelfs dan merk je het amper op.
Nogmaals je keuze van aanschaf af laten hangen vanwege geen Dolby Vision is voor jou misschien relevant, maar als wij puur naar de metadata kijken en je het beeld van HDR of HDR+ er naast legt, dan is het verschil marginaal. Het welbekende placebo effect. Net zoals audiofielen zweren bij losless files, terwijl als je een blindtest zou doen 9 van de 10 mensen het niet kunnen horen. Je moet het uiteraard zelf weten. Ik vind het totaal maar dan ook echt totaal geen reden om daarvoor een OLED televisie te laten staan.
Misschien iets meer verdiepen in de materie en minder roeptoeteren?

Dolby Vision wordt juist breed ondersteunt in tegenstelling tot HDR10+, beide formats maken gebruik van dynamic metadata waarbij het verschil goed zichtbaar is vergeleken met HDR10. De vergelijking die je maakt met losless gaat hier volledig mank.

Wanneer je Dolby Vision content afspeelt op een tv die dit niet ondersteunt, zal deze terugvallen op HDR10 wat o.a. resulteert in beperkingen op het gebied van (kleuren)gamma en details/ specular highlights.

Daarnaast kiest Samsung er bewust voor om af te wijken van reference en HDR10(+) overbelicht te laten zien.

Wanneer je waarde hecht aan een accurate weergave, of een purist bent, zullen deze zaken bij elkaar opgeteld genoeg reden zijn om Samsung links te laten liggen.
[YouTube: Samsung S95B Review: HDR Brightness Color | S95B vs A90J side by side!]
YouTubers zoals Stop The FOMO moet je niet serieus nemen, de beste man praat veel maar zegt weinig. Hij weet de helft van de tijd niet waar die het over heeft, doet geen metingen en veranderd regelmatig van mening. Zo gaat hij bijv. voorbij aan het feit dat Samsung's HDR implementatie veel te overbelicht is vergeleken met reference waar Sony dichter tegenaan zit.

QD-OLED kent zeker z'n pluspunten/ verbeteringen vergeleken met WOLED echter is het verschil niet zo groot en zijn krachttermen zoals 'de vloer ermee aanvegen' niet op z'n plaats/ overdreven. Laten we eerst maar eens professionele reviews afwachten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Freshouttheoven schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:12:
[...]

[...]

Misschien iets meer verdiepen in de materie en minder roeptoeteren?

Dolby Vision wordt juist breed ondersteunt in tegenstelling tot HDR10+, beide formats maken gebruik van dynamic metadata waarbij het verschil goed zichtbaar is vergeleken met HDR10. De vergelijking die je maakt met losless gaat hier volledig mank.

Wanneer je Dolby Vision content afspeelt op een tv die dit niet ondersteunt, zal deze terugvallen op HDR10 wat o.a. resulteert in beperkingen op het gebied van (kleuren)gamma en details/ specular highlights.

Daarnaast kiest Samsung er bewust voor om af te wijken van reference en HDR10(+) overbelicht te laten zien.

Wanneer je waarde hecht aan een accurate weergave, of een purist bent, zullen deze zaken bij elkaar opgeteld genoeg reden zijn om Samsung links te laten liggen.

[...]

YouTubers zoals Stop The FOMO moet je niet serieus nemen, de beste man praat veel maar zegt weinig. Hij weet de helft van de tijd niet waar die het over heeft, doet geen metingen en veranderd regelmatig van mening. Zo gaat hij bijv. voorbij aan het feit dat Samsung's HDR implementatie veel te overbelicht is vergeleken met reference waar Sony dichter tegenaan zit.

QD-OLED kent zeker z'n pluspunten/ verbeteringen vergeleken met WOLED echter is het verschil niet zo groot en zijn krachttermen zoals 'de vloer ermee aanvegen' niet op z'n plaats. Laten we eerst maar eens professionele reviews afwachten ;).

[...]
Misschien moet jij je iets meer verdiepen in de materie in plaats van te roeptoeteren. Het gaat er niet om of Dolby Vision breed ondersteunt wordt (wat overigens, subjectief is en helemaal niet zo blijkt te zijn, als je naar de hoeveelheid apps kijkt die het allemaal niet ondersteunen). Het gaat erom dat de verschillen, in tegenstelling tot wat jij oppert, helemaal niet significant is.

Dat zit tussen je oren. De verschillen zijn subtiel. Het enige wat echt uitsteekt is het verschil in kleurtemperaturen. Daarnaast raakt de vergelijking met losless streams wel degelijk hout. De essentie van het argument gaat er met name om dat je jezelf voor de gek houdt. Het opblazen van dingen die in de werkelijkheid niet of amper waarneembaar zijn.

Overigens lijkt het er ook op dat je graag de ander woorden in de mond legt. Wie zegt dat ik FOMO serieus neem. Het ging er met name om dat de beelden die hij laat zien, duidelijk het verschil in lichtopbrengst, op het oog, weergeeft. Zou je daarmee direct een conclusie moeten trekken, nee maar je kunt er wel degelijk een eerste indruk mee krijgen. Daarnaast doe je net of je het allemaal wel weet en kraak je een YouTuber omdat het niet in je straatje past, dat vind ik pas niet op zijn plaats. Het enige wat ik wel met jou deel is het afwachten van de eerste reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Rusthaaagggghh. Fomo is leuk om te volgen als je zelf genoeg kennis hebt en makkelijk kan filteren wat waardevol is en wat niet. Wie pas écht een troll is, is Quantum TV. Daar kan ik echt geen enkel woord van serieus nemen. Ik was stiekem een beetje in shock dat er filmpjes van hem hier gedeeld worden. Niks persoonlijks tegen hem, ik ken hem verder niet, maar zijn content kan ik niet serieus nemen.

Dolby Vision heeft een aantal voordelen tov HDR10(+), maar ik vind het niet zaligmakend. Wanneer de hardware er goed mee om kan gaan is het wel 'the icing on the cake' en in dat opzicht is het jammer dat Samsung geen DV ondersteunt, want QD-OLED is natuurlijk juist juist dé techniek hiervoor. Gelukkig hebben we Sony nog...

Voor nu vind ik de grootste game changer de schone panelen. Wat ik aan wil kijken is de levensduur, al ben ik nog projectie gewend en in vergelijk met dat is alles al snel heel veel beter :Y
Maar goed, die schone panelen is voor mij echt een ding. Ik stond laatst even een LG 83C1 te bekijken en daar straalde de vertical banding je door elk stukje content tegemoet! Dat is voor mij 100% een dealbreaker en gelukkig ben ik gezegend met een bijna compleet schoon paneel in mijn 75" Sony LCD TV, maar ook daar zie je af en toe toch nog de DSE tijdens camera pans. En als we dan de andere voordelen van QD-OLED er bij pakken zoals het kleur volume, perfect black en de kijkhoeken dan ben in toch echt wel enthousiast. Nu nog even de grotere maten afwachten en als de berichtgevingen zo positief blijven dan ben ik aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
BramViking schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:46:
[...]

Misschien moet jij je iets meer verdiepen in de materie in plaats van te roeptoeteren. Het gaat er niet om of Dolby Vision breed ondersteunt wordt (wat overigens, subjectief is en helemaal niet zo blijkt te zijn, als je naar de hoeveelheid apps kijkt die het allemaal niet ondersteunen). Het gaat erom dat de verschillen, in tegenstelling tot wat jij oppert, helemaal niet significant is.

Dat zit tussen je oren. De verschillen zijn subtiel. Het enige wat echt uitsteekt is het verschil in kleurtemperaturen. Daarnaast raakt de vergelijking met losless streams wel degelijk hout. De essentie van het argument gaat er met name om dat je jezelf voor de gek houdt. Het opblazen van dingen die in de werkelijkheid niet of amper waarneembaar zijn.

Overigens lijkt het er ook op dat je graag de ander woorden in de mond legt. Wie zegt dat FOMO serieus genomen dient te worden. Het ging er met name om dat de beelden die hij laat zien, duidelijk het verschil in lichtopbrengst, op het oog, weergeeft. Zou je daarmee direct een conclusie moeten trekken, nee maar je kunt er wel degelijk een eerste indruk mee krijgen. Daarnaast doe je net of je het allemaal wel weet en kraak je een YouTuber omdat het niet in je straatje past, dat vind ik pas niet op zijn plaats. Het enige wat ik wel met jou deel is het afwachten van de eerste reviews.
Ik geef enkel aan dat Dolby Vision in tegenstelling tot HDR10+ breed wordt ondersteund. Beide zijn dynamische metadata en dien je dus met elkaar te vergelijken.

Verschil tussen HDR met statische metadata en HDR met dynamische metadata is zoals eerder aangegeven wel degelijk aanwezig en ook goed zichtbaar, wanneer je de juiste content gebruikt en het naast elkaar vergelijkt.

Natuurlijk kun je dit relativeren, zo zal een tv dezelfde content met een piekhelderheid van 1000 nits HDR10 op een indrukwekkendere manier afleveren dan een tv met Dolby Vision en piekhelderheid van 800 nits. Maar indrukwekkender staat niet gelijk aan accurater.
Je brengt het op een bepaalde toon en zonder enige vorm van nuance, zo komt het over alsof jij het wèl serieus neemt en direct een conclusie trekt. Zonder rekening te houden met verschillende variabelen, denk o.a. de gebruikte beeldinstellingen, HDR format, de keuze van Samsung om HDR10(+) overbelicht te laten zien etc.

Tussen iets afkraken en onderbouwd kritiek leveren zit nogal een verschil, heeft niets te maken met dat iets wel of niet in je straatje past.

En, ja. Ik weet er redelijk veel van door o.a. de juiste professionals te volgen i.p.v. clickbait YouTubers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Major_ton schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:08:
Voor nu vind ik de grootste game changer de schone panelen. Wat ik aan wil kijken is de levensduur, al ben ik nog projectie gewend en in vergelijk met dat is alles al snel heel veel beter :Y
Maar goed, die schone panelen is voor mij echt een ding. Ik stond laatst even een LG 83C1 te bekijken en daar straalde de vertical banding je door elk stukje content tegemoet! Dat is voor mij 100% een dealbreaker en gelukkig ben ik gezegend met een bijna compleet schoon paneel in mijn 75" Sony LCD TV, maar ook daar zie je af en toe toch nog de DSE tijdens camera pans. En als we dan de andere voordelen van QD-OLED er bij pakken zoals het kleur volume, perfect black en de kijkhoeken dan ben in toch echt wel enthousiast. Nu nog even de grotere maten afwachten en als de berichtgevingen zo positief blijven dan ben ik aan boord.
De, in potentie, veel betere uniformiteit van QD-OLED spreekt mij ook het meeste aan, helaas nog te vroeg om een conclusie te trekken door het geringe aantal panels wat op de markt is. Ook schijnt QD-OLED minder gevoelig te zijn voor inbranden (zo blijft de helderheid van het menu o.a. voor een langere termijn op een hogere helderheid staan), en heb je minder (snel) last van ABL.

In potentie dus een relatief aardige verbetering tegenover WOLED :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Freshouttheoven schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:29:
[...]

Ik geef enkel aan dat Dolby Vision in tegenstelling tot HDR10+ breed wordt ondersteund. Beide zijn dynamische metadata en dien je dus met elkaar te vergelijken.

Verschil tussen HDR met statische metadata en HDR met dynamische metadata is zoals eerder aangegeven wel degelijk aanwezig en ook goed zichtbaar, wanneer je de juiste content gebruikt en het naast elkaar vergelijkt.

Natuurlijk kun je dit relativeren, zo zal een tv dezelfde content met een piekhelderheid van 1000 nits HDR10 op een indrukwekkendere manier afleveren dan een tv met Dolby Vision en piekhelderheid van 800 nits. Maar indrukwekkender staat niet gelijk aan accurater.

[...]

Je brengt het op een bepaalde toon en zonder enige vorm van nuance, zo komt het over alsof jij het wèl serieus neemt en direct een conclusie trekt. Zonder rekening te houden met verschillende variabelen, denk o.a. de gebruikte beeldinstellingen, HDR format, de keuze van Samsung om HDR10(+) overbelicht te laten zien etc.

Tussen iets afkraken en onderbouwd kritiek leveren zit nogal een verschil, heeft niets te maken met dat iets wel of niet in je straatje past.

En, ja. Ik weet er redelijk veel van door o.a. de juiste professionals te volgen i.p.v. clickbait YouTubers ;)
Dan heb je de discussie gewoon niet begrepen. Het ging er met name om dat het ontbreken van Dolby Vision geen dealbreakers is. Zelfs in je filmpje van Vincent refereert hij een paar keer naar de woorden: "there are not much differences to see". De verschillen zijn subtiel. Dat er verschillen zijn heeft voornamelijk met de kleurtemperaturen te maken. Niks significant zoals jij het doet overkomen. Daarnaast doe je aan aannames. Denk alleen voor jezelf en niet voor anderen, want daar sla je de plank volledig mist in. Je overschat jezelf als ik dit zo lees, je bent geen expert. Enfin voordat deze discussie volledig off-topic geraakt lijkt het mij verstandig om gewoon tot de conclusie te komen dat wij, op dit onderwerp, er niet in uitgaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
BramViking schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:50:
[...]
Dan heb je de discussie gewoon niet begrepen. Het ging er met name om dat het ontbreken van Dolby Vision geen dealbreakers is. Zelfs in je filmpje van Vincent refereert hij een paar keer naar de woorden: "there are not much differences to see". De verschillen zijn subtiel. Dat er verschillen zijn heeft voornamelijk met de kleurtemperaturen te maken. Niks significant zoals jij het doet overkomen. Daarnaast doe je aan aannames. Denk alleen voor jezelf en niet voor anderen, want daar sla je de plank volledig mist in. Je overschat jezelf als ik dit zo lees, je bent geen expert. Enfin voordat deze discussie volledig off-topic geraakt lijkt het mij verstandig om gewoon tot de conclusie te komen dat wij, op dit onderwerp, er niet in uitgaan komen.
Het is heel makkelijk om elkaar af te vallen of te denken dat iemand anders het niet begrepen heeft. Dat zouden we van jou ook kunnen zeggen met je eindeloze gezever of over de bezels van de S95B of het feit dat je die rommel van Quantum TV hier post. Beide geven nou niet echt de indruk dat jij er kaas van gegeten hebt (waarmee ik dus niet wil zeggen dat dat zo is). Dus inderdaad, ophouden nu en weer door met de techniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Major_ton schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:00:
[...]

Het is heel makkelijk om elkaar af te vallen of te denken dat iemand anders het niet begrepen heeft. Dat zouden we van jou ook kunnen zeggen met je eindeloze gezever of over de bezels van de S95B of het feit dat je die rommel van Quantum TV hier post. Beide geven nou niet echt de indruk dat jij er kaas van gegeten hebt (waarmee ik dus niet wil zeggen dat dat zo is). Dus inderdaad, ophouden nu en weer door met de techniek!
Jij hebt er zelf geen kaas van gegeten, dat is duidelijk. Een bezel is een uiterlijke kenmerk. Dat heet een voorkeur, net zoals het dragen van kleren, het kiezen van een kleur voor je occasion of het dragen van een merk. Overigens is de reden dat het Quantum Dot filmpje gedeeld werd, enkel gebaseerd op de feitelijke waarname van de beelden die hij toont, omtrent de verschillen in lichtopbrengst en contrast. Zijn mening doet er dus niet toe. Ook omdat er maar weinig YouTube vergelijkingsmateriaal op dit moment te vinden is, is het wel degelijk relevant. Als dit topic je niet zint ga je toch lekker terug naar je LG of Sony thread. Dus inderdaad, ophouden en weer terug naar het onderwerp: Samsung. Jij schavuit :+

[ Voor 15% gewijzigd door BramViking op 17-04-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
BramViking schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:50:
[...]
Ik pretendeer nergens dat ik een expert ben, daarnaast stel ik ook nergens dat het verschil tussen HDR10 en Dolby Vision significant is, enkel dat het verschil naast elkaar goed zichtbaar is wat 'm voornamelijk in de details zit. En dit kan voor de kritische kijker een deal breaker zijn. Over aannames gesproken…

“De 95B veegt er de vloer mee” hiermee wordt duidelijk een harde conclusie getrokken. Dit kan je onmogelijk op een andere manier interpreteren.

In de vergelijking, zoals Vincent ook aangeeft, dien je rekening te houden met het feit dat de streams compressed zijn. Dit is een eerlijkere/ betere vergelijking tussen HDR10 en Dolby Vision waarbij laatstgenoemde als betere format naar voren komt.
Overigens is de reden dat het Quantum Dot filmpje gedeeld werd, enkel gebaseerd op de feitelijke waarname van de beelden die hij toont, omtrent de verschillen in lichtopbrengst en contrast. Zijn mening doet er dus niet toe. Ook omdat er maar weinig YouTube vergelijkingsmateriaal op dit moment te vinden is, is het wel degelijk relevant.
Natuurlijk is dit niet relevant, feitelijke waarneming waarvan? Waar kijkt de kijker naar?

Die feitelijke waarneming van de getoonde beelden zijn niks, nada, niente waard. Zo weet de kijker niet welke beeldinstellingen er zijn gebruikt voor beide tv’s, zijn ze allebei gekalibreerd en hoe uitgebreid en accuraat is dit gedaan? Wat zijn de instellingen van de gebruikte camera en waar ligt het focus punt? Etc.

Als je dit soort dingen niet begrijpt, of nuances weet aan te brengen houdt het op en heeft verder discussiëren geen zin. Het ga je goed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Aantal nits gemeten in Filmmaker Mode, Warm2 colortemp;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfhT0xg5bPxGXHMAXf6IEUJQ9zQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ri2snSrjBVkt1x6Bqme8ed9s.png?f=user_large

Holy mother of... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Freshouttheoven schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:19:
[...]

Ik pretendeer nergens dat ik een expert ben, daarnaast stel ik ook nergens dat het verschil tussen HDR10 en Dolby Vision significant is, enkel dat het verschil naast elkaar goed zichtbaar is wat 'm voornamelijk in de details zit. En dit kan voor de kritische kijker een deal breaker zijn. Over aannames gesproken…

“De 95B veegt er de vloer mee” hiermee wordt duidelijk een harde conclusie getrokken. Dit kan je onmogelijk op een andere manier interpreteren.

In de vergelijking, zoals Vincent ook aangeeft, dien je rekening te houden met het feit dat de streams compressed zijn. Dit is een eerlijkere/ betere vergelijking tussen HDR10 en Dolby Vision waarbij laatstgenoemde als betere format naar voren komt.
Je maakt een insinuatie er 'veel' vanaf te weten. De letterlijke vertaling van het woord ''expert'' omvat dezelfde elementen waar jij nu op terugkrabbelt. Los dat je het niet bent, zeg je het wel degelijk Enfin, terugkomend op het onderwerp HDR en Dolby Vision. De verschillen zijn amper waarneembaar, het enige wat echt opvalt zijn de warmte verschillen. Eigenlijk projecteer jij hierin ook nog eens hetgeen wat jij hieronder beschrijft. Heb je inmiddels naar Vincent gevraagd hoe de instellingen stonden afgesteld, voordat je deze video als referentie ging gebruiken. De instellingen van beide televisies worden namelijk nergens getoond. De woorden 'goed zichtbaar' omvat een subjectieve omschrijving. Een opvatting, dat zelfs per persoon kan verschillen. Daarnaast geeft ik ook nog eens aan dat IK, een OLED televisie niet (enkel) links zou laten liggen, vanwege het ontbreken van Dolby Vision. Het gaat dus niet over een groep of een stelling van algemene strekking; over aannames gesproken...
Natuurlijk is dit niet relevant, feitelijke waarneming waarvan? Waar kijkt de kijker naar?

Die feitelijke waarneming van de getoonde beelden zijn niks, nada, niente waard. Zo weet de kijker niet welke beeldinstellingen er zijn gebruikt voor beide tv’s, zijn ze allebei gekalibreerd en hoe uitgebreid en accuraat is dit gedaan? Wat zijn de instellingen van de gebruikte camera en waar ligt het focus punt? Etc.

Als je dit soort dingen niet begrijpt, of nuances weet aan te brengen houdt het op en heeft verder discussiëren geen zin. Het ga je goed ;).
Vraag jij aan alle 'YouTubers' wanneer je naar de beelden kijkt van een hands-on, vergelijking of review, naar de instellingen van de televisie, de instellingen van de camera en het focuspunt? Laat ik je uit jouw eigen bubbel halen; dat gebeurt niet. Je zoekt naar drogredenen.

Bij negen van de tien reviewers wordt dit niet eens besproken. Zowel schriftelijk als visueel. Dus nee, de enige persoon die het niet begrijpt ben jij. Tevens zou ik je ook aanraden om het naar de betekenis van het woord ''feiten'' te gaan zoeken. Zintuigelijke waarnemingen, zijn ook feiten. Dus dat het voor jou niet relevant is, maakt vrij weinig uit. Het wordt nog steeds als zodanig gekwalificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Major_ton schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:58:
Aantal nits gemeten in Filmmaker Mode, Warm2 colortemp;

[Afbeelding]

Holy mother of... 8)
Dat ziet er indrukwekkend uit. Niet te vergeten dat Samsung geen Heatsink hiervoor gebruikt heeft. QD-OLED lijkt een goede evolutie te gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikki44
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-08-2023
Hallo allemaal, ik heb deze link gevonden en het lijkt erop dat je de QD-OLED via deze link kunt pre-orderen. Er is ook een promo waarbij je de Q700-soundbar of een 32-inch tv gratis krijgt. De prijs lijkt redelijk goed (vooral voor de 65-inch versie) in vergelijking met bv. Platte TV.

Wat vinden jullie hiervan?

https://www.samsung.com/n...k-smart-tv-qe65s95batxxn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Nikki44 schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:22:
Hallo allemaal, ik heb deze link gevonden en het lijkt erop dat je de QD-OLED via deze link kunt pre-orderen. Er is ook een promo waarbij je de Q700-soundbar of een 32-inch tv gratis krijgt. De prijs lijkt redelijk goed (vooral voor de 65-inch versie) in vergelijking met bv. Platte TV.

Wat vinden jullie hiervan?

https://www.samsung.com/n...k-smart-tv-qe65s95batxxn/
Kijk, dat lijkt er meer op. Zit €100 onder de LG G2 msrp, met betere oled tech. Als het dan klopt dat Sony's variant inderdaad 4300+ gaat kosten, dan zou ik de S95B zeker overwegen mocht ik nu in de markt zijn voor een nieuwe TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Nikki44 dat heb je heel mooi gevonden. Eergisteren zag ik dit nog niet op de site van Samsung staan.
Wat je zegt over de prijs, deze stond ergens op €3999,- maar €3499,- is al een stuk schappelijker voor de 65 inch versie. En nu net dat mijn vriendin en ik discussie hebben over 55 of 65 inch en dat ze graag een soundbar wil.
Mijn huidige opstelling is een oude reciever met grote speakers en ik vind ook wel dat dit na 10 jaar iets kleiner kan. Plus het voordeel dat als ze Spotify wil luisteren niet de tv aan hoeft te staan (reciever ondersteund geen Spotify).

Het zou helemaal mooi zijn als je hem bij een dealer kunt pre-ordenen die ook bij Bol.com zit. Daar heb ik nog een bon van liggen van 500 euro. Dat scheelt weer iets.

@Major_ton, komt dat screenshot toevallig uit deze live stream? YouTube: Samsung S95B QD-OLED Hype Tested | LG OLED Side By Side | Measurements deze man zat 7,5 uur te streamen om de S95B te gaan 'meten'.

Deze versie is de verkorte versie, de andere link laten ze zien hoe alles ingesteld is. De vergelijking is met een C1. Hij gaat ook nog een vergelijking doen met de C2 en G2 geeft hij aan.
Ik heb niet heel veel verstand van techniek en ik weet niet of dit een goede 'Youtuber' is.

Hij begint met: “LG's day of Reckoning is finally here” dus tja dat zet me wel iets aan het denken.
[YouTube: Samsung QD OLED S95B Does It Live Up To The Hype? | Compared To LG WRGB OLED]

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 18-04-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
@Binnetie Die screenshot komt inderdaad uit de stream Classy en hij is een betrouwbare bron die ook veel actief is op het AVSforum.

Het is sowieso goed voor de markt dat er nu een derde techniek bij is gekomen, want dat gaat een strijd ontketenen op prijs- en kwaliteitsniveau en ik denk dat er ook nog wel eens een formaten race kan ontstaan de komen jaren. Ik kan niet wachten d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
En onze vriend Teoh heeft er ook eentje! Nu wordt 't serieus :Y

YouTube: I Paid $$$$ to Buy Samsung's First 4K OLED TV from USA

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 07:29
Major_ton schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:44:
En onze vriend Teoh heeft er ook eentje! Nu wordt 't serieus :Y
Nu wordt het zeker serieus :)

Hieronder een aantal quotes uit deze interessante post van Vincent Teoh (HDTVTest) op avsforum.com:

"I was referring specifically to the Samsung S95B's deceptive practice of artificially inflating its 1% window peak brightness measurement to break records, before dropping to baseline within a few seconds, as demonstrated in this video (the ramp-up starts at about 30 seconds in):"

"the 1500-nit measurement is only applicable to a theoretical 1% white square window on a black background test pattern, and will not materialise in real-world HDR content. The 1500 nits on 1% window was designed by Samsung to generate buzz (similar to the 1300 nits in Vivid mode on Sony A90J), making the TV seemed brighter on paper than it is capable of."

"As you can see, the Samsung S95B is now showing its true colours (pun intended), significantly brightening the midtones to give the perception of a brighter picture that goes "beyond reference"."

"Bottom line is, the Samsung S95B is boosting brightness and colours at all times under the hood in real-world content, yet painstakingly made sure 10% window (the industry standard measurement size) measured accurate, in order to hoodwink reviewers who trust their meters too much. Since you are newly ISF Level 3-certified two months ago (correct me if I'm wrong), you may not be aware of the deceptive and manipulative practices implemented by many TV manufacturers. You have wrongly attributed the punchier image and the more vibrant colours on the Samsung S95B to QD-OLED's superior peak brightness and colour volume measurements, when all along you were drawn to the boosted brightness and colours that were pushed beyond accurate levels, causing you to make misleading, hyperbolic conclusions."

"I could tell straight away that the Samsung S95B is boosting brightness and colours beyond reference, hopelessly deviating from the creative intent."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Het mag duidelijk zijn dat we de komende maanden even moeten bekijken hoe dit eruit komt te zien.

Zeker als de A95K uit is, ben ik benieuwd naar resultaten. Sony heeft wat mij betreft toch net wat meer credits op tv gebied. Ik ga dit goed in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
@Resinman Waar je het volgende tegenover kan zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBB0kYLG-CUphUZFYvIGdejOXIQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/soPb28XqGjH6wi0Gg7EiltPK.jpg?f=user_large

Vincent moet oppassen dat hij niet te arrogant wordt in zijn verwoording. Ik heb hem heel hoog staan als het gaat om zijn kennis en kunde, maar hij is geen god uiteraard.

Wat interessant is, is dat Classy op verzoek van Fomo nu ook eens de helderheid van puur rood, groen en blauw gemeten heeft naast de gebruikelijke metingen met alleen wit. Dit is vervolgens vergeleken met een LG C1 OLED en dan wordt er toch wel het e.e.a. duidelijk. Ik heb de data in een grafiek gezet en oordeel zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWg2NN85DeWM_X5VMfZy-HQF_WE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/05jCTBPxadkmbBPS8XU2szCO.png?f=user_large
De waardes zijn in NITS gemeten in een 10% venster.

Alles is terug te vinden in deze stream: YouTube: Samsung QD-OLED S95B Real Content Testing Live

Ik pak de popcorn er vast bij om deze soap tussen de YouTubers te volgen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Interessant dat die verschillen zo groot zijn tussen die kleuren. Zeker omdat ze allemaal gebaseerd zijn op dezelfde led en met QD omgezet worden.

Dat zou in principe ook wit moeten limiteren toch?

[ Voor 50% gewijzigd door JvS op 19-04-2022 20:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
JvS schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:05:
Interessant dat die verschillen zo groot zijn tussen die kleuren. Zeker omdat ze allemaal gebaseerd zijn op dezelfde led en met QD omgezet worden.

Dat zou in principe ook wit moeten limiteren toch?
Wit is (als ik het goed heb) gewoon een optelsom van rood, groen en blauw bij elkaar. Dat is dan 219 + 702 + 67 nits = 988 nits wat goed in lijn ligt met de +/- 1.000 nits gemeten op 10% wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Hopelijk komen er snel volledige reviews uit, dan kan ik de knoop doorhakken voor plattetv's aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Inmidddels ook meer nieuws op de Frontpage:
nieuws: Samsung S95B QD-oled-tv vanaf 6 mei verkrijgbaar voor 2499 of 3399 euro

Mooi dat er ook andere aanbieders zijn dan alleen Samsung. Mogelijk dat bepaalde aanbieders nog wat onder de adviesprijs gaan zitten. Bij LG zie je dat ze zo 400-500 euro eronder gaan zitten.
Dan zou een 65S95B voor 2999 met soundbar wel interessant worden. Aan de andere kant: een 65C1 van LG kost nu zo'n 1400-1500 euro. Dat scheelt de helft 8)7

Maar eerst hopelijk wat mooie reviews. Zal Tweakers hem zelf ook gaan testen?

@ion welk aanbood van Platte TV bedoel je?

[ Voor 49% gewijzigd door Binnetie op 20-04-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Binnetie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:45:
Inmidddels ook meer nieuws op de Frontpage:
nieuws: Samsung S95B QD-oled-tv vanaf 6 mei verkrijgbaar voor 2499 of 3399 euro

Mooi dat er ook andere aanbieders zijn dan alleen Samsung. Mogelijk dat bepaalde aanbieders nog wat onder de adviesprijs gaan zitten. Bij LG zie je dat ze zo 400-500 euro eronder gaan zitten.
Dan zou een 65S95B voor 2999 met soundbar wel interessant worden. Aan de andere kant: een 65C1 van LG kost nu zo'n 1400-1500 euro. Dat scheelt de helft 8)7

Maar eerst hopelijk wat mooie reviews. Zal Tweakers hem zelf ook gaan testen?

@ion welk aanbood van Platte TV bedoel je?
Persoonlijk aanbod om de LG C1 in te ruilen bij aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
ion schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:31:
[...]

Persoonlijk aanbod om de LG C1 in te ruilen bij aankoop.
Ik heb een persoonlijk aanbod gevraagd voor de 55S95B, de 65S95B en de 65C1 (LG).
Denk dat je (als je er zin in hebt) op Marktplaats meer voor je C1 kunt krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Binnetie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:43:
[...]

Ik heb een persoonlijk aanbod gevraagd voor de 55S95B, de 65S95B en de 65C1 (LG).
Denk dat je (als je er zin in hebt) op Marktplaats meer voor je C1 kunt krijgen.
Valt mee, ik krijg nog 75% van de de aankoopprijs van mijn C1. Voor die paar tientjes is het niet de moeite om via markplaats te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Vincent zal wel snel met zijn review komen. Ben benieuwd of hij zijn eerste bevindingen moet rectificeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Major_ton op dit moment wordt de tv echt gehyped. Jij zit veel beter in de materie (veel termen moet ik echt Google'en). Wat is nu kort samengevat een beetje de eerste indruk die de eerste eigenaren hebben?

Ik heb een prijs ontvangen voor voor de S95B. Moest wel een beetje drammen, want ik moest komen kijken (handig als het scherm nog niet hangt).
55 inch: 2249 euro incl. de Q700B soundbar
65 inch: 3099 euro incl. de Q700B soundbar

Als ik die soundbar nu voor 500 euro zou kunnen verkopen én mijn Bol.com van 500 euro zou in kunnen ruilen. Dan heb ik een hele mooie deal. Denk alleen dat ze de bon niet accepteren. Omzetten naar een VVV-bon kost 100 euro, via een omwisselsite. Dan heb ik netto 400 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Binnetie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:06:
@Major_ton op dit moment wordt de tv echt gehyped. Jij zit veel beter in de materie (veel termen moet ik echt Google'en). Wat is nu kort samengevat een beetje de eerste indruk die de eerste eigenaren hebben?

Ik heb een prijs ontvangen voor voor de S95B. Moest wel een beetje drammen, want ik moest komen kijken (handig als het scherm nog niet hangt).
55 inch: 2249 euro incl. de Q700B soundbar
65 inch: 3099 euro incl. de Q700B soundbar

Als ik die soundbar nu voor 500 euro zou kunnen verkopen én mijn Bol.com van 500 euro zou in kunnen ruilen. Dan heb ik een hele mooie deal. Denk alleen dat ze de bon niet accepteren. Omzetten naar een VVV-bon kost 100 euro, via een omwisselsite. Dan heb ik netto 400 euro.
Ik had in het LG OLED topic een lijstje gemaakt met de eerste bevindingen van gebruikers, dus dat is makkelijk copy/paste :)

De eerste indrukken van (serieuze) eigenaren samengevat:

+ Een flinke stap vooruit in helderheid tov WOLED.
+ Kleur volume is 'best ever'.
+ HDR presentatie is 'best ever'.
+ Geen DSE.
+ Geen tinting.
+ Geen vertical banding.
+ Paneel uniformiteit is gewoon top van 1% grijs tot volledig wit.
+ Schijnt nog beter te zijn voor gaming dan WOLED.
+ Bijzonder goed geluid voor een TV.

- Upscaling kan beter.
- Motion handling voor films kan beter.
- Samsung UI is traag en onoverzichtelijk.
- Relatief weinig instelmogelijkheden.

Je aanbod is in vergelijk met de reguliere adviesprijzen natuurlijk een mooie deal. Die Bol.com bon zal je niet in kunnen ruilen, maar wie weet heb je nog een PS5 of Xbox nodig wanneer ze EINDELIJK eens normaal beschikbaar zijn? (Gelukkig heb ik al een PS5 sinds launch, fuk yeah)

De prijserosie is sowieso enorm bij TV's en bij nieuwe techniek al helemaal. Dus hoe dan ook moet je over 3 jaar niet terug kijken (of komende Black Friday al) wat voor een idiote prijs je betaald hebt in vergelijk met het huidige aanbod op dat moment. Enerzijds koop je nu het beste wat er is, maar anderzijds zijn er ook nog wat onzekerheden. Dan is er nog de twijfel van de mogelijk zeer beperkte voorraad, dus als je nu niet toehapt heb je kans dat je voorlopig ook geen kans meer krijgt om er eentje aan te schaffen. Dat kan natuurlijk ook onzin zijn om meer hype te creëren. We weten het niet.

Als ik in nu in de race zou zijn voor een nieuwe 55" of 65" TV (en het budget had), dan zou ik tóch wachten op de Sony A95K. Als je daar geen behoefte aan hebt, dan zou ik geen moment twijfelen aan de S95B! Uiteraard als je kan leven dat je als early adopter altijd de jackpot betaalt in vergelijk met latere generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
.

[ Voor 99% gewijzigd door BramViking op 21-04-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 07:29

Het gaat om Near-black Chrominance overshoot 3:06. QD-OLED techniek maar wel met een Sony toestel.

[ Voor 14% gewijzigd door Resinman op 21-04-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Major_ton heel verhaal getypt, wat ineens weg was. Dank voor de lijst met punten met betrekking tot QD-OLED. De traagheid van de Samsung GUI zal me mogelijk gaan irriteren, heb nu een TV stick en die is ook al traag. Bij Sony is dat een stuk sneller, maar als ik dan de adviesprijzen hoor van 4400 euro voor 65 inch dan schrik ik toch wel.

Thuis is de discussie tussen 55 inch (huidig) en 65 inch losgebarsten. M'n vriendin vind 55 inch al te groot, die heeft liever 42 inch. Dat vind ik echt te klein met een kijkafstand van 4,8M. Dus dat wordt nog flink discussiëren.
Ik zag dat Art & Craft en Lunenburg op Bol.com verkopen, dus mogelijk dat ik dan met een mooi prijsvoorstel de bestelling via Bol.com kan afhandelen. Maar goed eerst de discussie.

De volgende generatie zal altijd beter zijn. Nadat mijn plasma 3 jaar was, wilde ik al naar OLED. Uiteindelijk toch andere prioriteiten gehad. Elk jaar viel ik dan net tussen 2 generaties in (C6, C7, C8, C9 etc) en nooit besloot ik om iets te kopen. Elk jaar kan ik wel gaan wachten op de nieuwe generatie haha. Soms dan hoop je wel eens dat de TV gewoon stuk gaat, dan heb je niks meer.
Van wat ik zo lees is deze eerste generatie QD-OLED een hele goede direct, er zijn verbeterpuntjes Maar volgens mij doen ze het gelijk een heel stuk beter dan de eerste generatie OLED panelen.

Edit: Art&Craft geeft 10% korting op de 55 of de 65 inch versie, inclusief de soundbar. Dat is dus €3059,10 voor de 65 inch of €2249,10 voor de 55 inch. Ik heb ze nu gevraagd of ik mijn Bol.com kan inwisselen.

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 21-04-2022 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turrycan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:34
Heb ook een S95B voorbesteld. Kwartje is net de andere kant opgevallen. De A95K is helaas net te zwaar voor mijn Ergotron HX monitorarm (+ maar 2x hdmi 2.1. Redelijk duur/geen mooie PS5 actie in NL/ En pas 1+ maand later beschikbaar waarschijnlijk). Mocht de 55 inch bevallen, dan zal ik mogelijk volgend jaar een grotere SONY kopen. (Hopelijk zijn ze dan iets meer up to game en hebben ze dan ook 4x hdmi 2.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Binnetie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:33:
@Major_ton heel verhaal getypt, wat ineens weg was. Dank voor de lijst met punten met betrekking tot QD-OLED. De traagheid van de Samsung GUI zal me mogelijk gaan irriteren, heb nu een TV stick en die is ook al traag. Bij Sony is dat een stuk sneller, maar als ik dan de adviesprijzen hoor van 4400 euro voor 65 inch dan schrik ik toch wel.

Thuis is de discussie tussen 55 inch (huidig) en 65 inch losgebarsten. M'n vriendin vind 55 inch al te groot, die heeft liever 42 inch. Dat vind ik echt te klein met een kijkafstand van 4,8M. Dus dat wordt nog flink discussiëren.
Ik zag dat Art & Craft en Lunenburg op Bol.com verkopen, dus mogelijk dat ik dan met een mooi prijsvoorstel de bestelling via Bol.com kan afhandelen. Maar goed eerst de discussie.

De volgende generatie zal altijd beter zijn. Nadat mijn plasma 3 jaar was, wilde ik al naar OLED. Uiteindelijk toch andere prioriteiten gehad. Elk jaar viel ik dan net tussen 2 generaties in (C6, C7, C8, C9 etc) en nooit besloot ik om iets te kopen. Elk jaar kan ik wel gaan wachten op de nieuwe generatie haha. Soms dan hoop je wel eens dat de TV gewoon stuk gaat, dan heb je niks meer.
Van wat ik zo lees is deze eerste generatie QD-OLED een hele goede direct, er zijn verbeterpuntjes Maar volgens mij doen ze het gelijk een heel stuk beter dan de eerste generatie OLED panelen.
Dat laatste wat je zegt moet natuurlijk nog blijken. Hoe is een gemiddeld QD-OLED over 2 jaar? Pas na heftig en veel gebruik komen de kinderziektes etc echt aan bod.
Dat is wel iets wat je goed moet meenemen in je besluit. Je koopt een gloed nieuw product wat nog niet eerder is uitgebracht, oftewel je bent een soort beta tester.
Maar inderdaad de eerste verhalen zijn zeer lovend, nu hopen dat er geen andere gebreken te voorschijn komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
C2 vs S95B.

[ Voor 44% gewijzigd door BramViking op 21-04-2022 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Als ik het filmpje bekijk dan zie ik hele duidelijke verschillen. Is het echt zo gesteld tussen de tv's. Bedoel, je ziet elk jaar nieuwe modellen en dan hebben ze een techniek en dan zie je een side by side en dan lijkt het alsof de oude techniek vaag en doffe kleuren heeft en het nieuwe model zoveel beter is.
Net als met mascara, elke keer 30% meer volume. Dan zouden de dames inmiddels haast hun wimpers op hun knieën moet hebben :).

Overigens heb ik contact gehad met Art & Craft. Ze mogen de TV pas op Bol.com zetten als ze hem op voorraad hebben. Dat is dus na de pre-order met soundbar. Ze mogen hem alleen niet aanbieden voor een gereduceerde prijs en dat ik hem met m'n bon betaal omdat het contract van Samsung dat niet toelaat.
Ergens dus wel logisch. Maar erg jammer dat het niet kan, want het scheelt mij dan veel geld. En eigenlijk vind ik dan 3049 euro voor een 65 inch net teveel van het goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-05 10:09
Ze zijn wel lyrisch over de S95B.

Een tv die totaal niet op mijn radar stond als vervanger voor mijn LG65E6V OLED. Maar toch eens in real life bekeken moet gaan worden.
Ben alleen angstig om direct in te stappen op een nieuwe techniek met eventuele kinderziektes in de toekomst. Maar voor nu lijkt deze S95B een top keuze te gaan worden. In elk geval gaaf dat er weer stappen op beeldkwaliteit worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@UninPro ben het met je eens. Zeker in het echt aanschouwen. Helaas is dan de pre-order aanbieding met de soundbar weer voorbij. Ik dacht nog van dan verkoop ik de soundbar voor 500 euro, want ik heb zelf al een degelijke set speakers staan.
Bij een Expert bij mij in de buurt wisten ze nog niet wanneer hij in de winkel kwam te hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Het mag duidelijk zijn de hype real is rondom de S95, overal YouTube videos erover en ze zijn allemaal mega enthousiast. Dingen als...alsof je OLED weer voor de eerste keer ziet en dat HDR gaming echt tot zijn recht komt nu. Ook dingen zoals dat textures zelfs nog scherper, meer detail hebben in games. Dat ze dus dingen zien die ze voorheen nooit zagen. Soms gaat het naar mijn idee wel een beetje de overhype kant op, maar what do I know, ik heb de tv niet.

Wat ik van alle reacties begrijp is dat dingen zoals de zon in games nu echt pas verblindend is en dat vuur echt insane indrukwekkend is in games. Ik vind het nu al nice op mijn C9, maar ze zeggen allemaal dat ze niet terug kunnen naar een LG OLED nu.

Voor nu red ik me super met mijn C9, maar wie weet volgend jaar of het jaar erop voor een hele leuke prijs. 2500 is volgens mij het maximale bedrag wat ik ooit voor een tv heb uitgegeven en ben niet echt van plan nog hoger te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:20
Zeker een mooie TV. Wel jammer dat er nog weinig echte reviews zijn. Hoop dat er snel een aantal goeie komen, die ook de verbeterpunten highlighten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
@brmhr ik zou me meer zorgen maken om het rode vlak in het midden... :+
Je zit in het verkeerde topic. Hier wordt de nieuwste QD-OLED techniek besproken. Jouw TV is een QLED. Nu weet ik niet of de gebruikte techniek van invloed is op eventuele krommingen van de paneel, maar ik denk dat je je vraag het beste hier kunt stellen: [NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2021 line-up

Overigens las ik ook in dat topic iemand die de lichtinval slecht vond en werd de tip gegeven om te controleren of de beschermfolie er wel af was gehaald. Heb je dat al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-03 16:43
Vincent heeft ondertussen in de gaten wat Samsung doet om de wow-factor zo hoog te krijgen:
YouTube: I Love QD-OLED, But EVERYONE Is Wrong about Samsung S95B's Brightnes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biepo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 03:53
tomaat23 schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:56:
Vincent heeft ondertussen in de gaten wat Samsung doet om de wow-factor zo hoog te krijgen:
YouTube: I Love QD-OLED, But EVERYONE Is Wrong about Samsung S95B's Brightnes...
Ik volg veel channels een tijdje en Vincent is de enige zo'n beetje negatief tegenover de andere 99% positieve.

Veel reacties zie je dan ook dat hij veel gesponsord wordt door LG/SONY. De Samsung had hij zelf moeten binnenhalen. En alleen maar afkraken. Zijn geloofwaardigheid is er bij mij in ieder geval ervanaf.

Zelfs kleine channels die geen tv review doen, maar met hun huidige Oleds vergelijken zijn positief.

Iedereen die Vincent quote scroll ik overheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
tomaat23 schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:56:
Ik vind het gebrabbel maar moeilijk te begrijpen. Kan hij ook niks aan doen. Kort samengevat, wat doet Samsung dan precies om de wow-factor zo hoog te krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-04 11:12
Binnetie schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:15:
[...]

Ik vind het gebrabbel maar moeilijk te begrijpen. Kan hij ook niks aan doen. Kort samengevat, wat doet Samsung dan precies om de wow-factor zo hoog te krijgen?
Als je in zijn review vooral naar de momenten kijkt waarin hij zijn "reference monitor" als voorbeeld gebruikt (naast de S95B), denk ik dat je wellicht wel kan opmerken dat Samsung al met al veel aspecten een tikkeltje "overdreven" oplicht waardoor je een soort van 'wow'-factor krijgt, terwijl dat niet de bedoeling is van de content maker.

Ik denk dat, puur op basis van deze review, over het algemeen de boodschap is die hij wilt overbrengen: Ondanks wat QD-OLED te bieden heeft, lijkt het alsof Samsung toch net iets te ver gaat en de gok neemt om consumenten zoveel mogelijk die 'wow'-factor te geven terwijl dat dus niet de bedoeling is van de content makers.

Of dat echt zo is, dat valt misschien anders in iedereen zijn smaak, maar ik snap wel een beetje zijn punt daarin, zeker wanneer je kijkt naar de momenten in zijn video wanneer hij de reference monitor gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
biepo schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:11:
[...]

Ik volg veel channels een tijdje en Vincent is de enige zo'n beetje negatief tegenover de andere 99% positieve.

Veel reacties zie je dan ook dat hij veel gesponsord wordt door LG/SONY. De Samsung had hij zelf moeten binnenhalen. En alleen maar afkraken. Zijn geloofwaardigheid is er bij mij in ieder geval ervanaf.

Zelfs kleine channels die geen tv review doen, maar met hun huidige Oleds vergelijken zijn positief.

Dan ben ik bang dat je toch het e.e.a. niet goed hebt begrepen. Hij is helemaal niet zo negatief en noemt dezelfde voordelen als vele anderen, namelijk; de goede uniformiteit (geen banding, DSE en tinting), de beste kijkhoeken, hogere maximale helderheid en het hogere kleurvolume. Waar hij echter terecht objectieve* kritiek op geeft, is de wijze waarop Samsung Electronics het paneel van Samsung Display aanstuurt. Samsung Display heeft er bewust voor gekozen om het beeld meer helder te laten zijn dan de bedoeling is, zonder dat je dit als gebruiker kunt aanpassen. Zelfs de 'Filmmaker Mode' optie is bewust gemanipuleerd wat voorbij gaat aan het hele concept van deze beeldoptie.

*Objectief omdat de kritiek feitelijk te onderbouwen is. Dat veel mensen dit niet boeit en liever naar een subjectief opgepompt beeld willen kijken staat daar los van en dit wordt ook heel bewust aangegeven door Vincent in zijn video. Deze man weet écht waarover hij het heeft en is ook nog zo eerlijk om aan te geven dat zijn objectieve kijk en de industrie standaard niet jouw smaak hoeft te zijn. Hij legt niemand wat op, maar vertelt alleen wat de objectieve waarheid is.

Toegegeven, ik had voor het eerst het idee dat hij de fout in zou gaan met de S95B, maar damn, hier is geen speld tussen te krijgen. Chapeau. En nu het leuke aan het geheel... En dat is dat ik deze S95B zou verkiezen boven welke andere WOLED dan ook van dezelfde maat (totdat er andere QD-OLED TV's op de markt komen die wél volledig accuraat ingesteld kunnen worden zoals mogelijkde Sony A95K). Dus nee, objectiviteit doet er niet altijd toe, maar dat betekent niet dat Vincent onbetrouwbaar of onwetend is. Integendeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomaat23
"Ik volg veel channels een tijdje en Vincent is de enige zo'n beetje negatief tegenover de andere 99% positieve."
"En alleen maar afkraken."

Hij is niet negatief in mijn optiek, hij komt enkel met de lof waar die gegeven moet worden.(zie hoe hij in de video aangeeft dat de S95B volgens hem de beste TV is qua:
-screen uniformity
-geen banding
-geen dirty screen effect
-geen color tinting
-dark uniformity
-colour luminance)
en kritiek waar hij die kan onderbouwen met cijfers.

Wel nu je zegt:
"Zelfs kleine channels die geen tv review doen, maar met hun huidige Oleds vergelijken zijn positief."
Juist en ik denk ook dat ik zo zou vallen voor de S95B als ik er welke TV dan ook naast zou zetten. En ik weet niet eens of het mij zou boeien ook al zou ik dus weten dat het de accuraatheid van de intentie van de contentmaker aan zou tasten. Ook Vincent gaat daar vanuit voor het merendeel van de mensen. Dat is ook niet erg. Samsung is juist zo groot geworden omdat ze weten dat mensen veel meer kijken naar pop dan naar accuraatheid.

"Veel reacties zie je dan ook dat hij veel gesponsord wordt door LG/SONY"
En zelfs als dat het geval is. Is daardoor zijn bevinding incorrect? Als wat hij hier stelt incorrect is zal dat binnen no-time door andere calibrators aangetoond worden.

Daarnaast beschuldigt hij aan het eind van de video LG er wederom van dat ze Dynamic Tone Mapping by default aan zetten.

"Iedereen die Vincent quote scroll ik overheen"
Het lijkt er meer op dat je zijn punt niet snapt en zijn terechte en onderbouwde kritiek als fanboyism oid opvat. Zelfs in zulke mate dat je zijn lof voor S95B mist en zijn kritiek op LG net zo.

"Zijn geloofwaardigheid is er bij mij in ieder geval ervanaf."
Zo ook bij deze persoon die claimt dat hij een Samsung-shill is.
https://twitter.com/Vincent_Teoh/status/1318260315872808960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Samsung maakt OK televisies, maar software valt zoals gewoonlijk weer tegen. De TV kan niet eens automatisch het juiste colour gamut kiezen op basis van de content.. Dan wordt het maar een Sony A95K :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb de video ook gekeken. Nou moet ik zeggen dat ik absoluut het ermee eens ben dat het uiteindelijk alleen maar uitmaakt wat jij van het beeld vind en niet of het accuraat is. Nou zijn er grenzen natuurlijk, zoals Vivid picture mode.

Maar ook dan, als iemand dat graag gebruikt, go for it, maar hell no dat ik dat ooit zal gebruiken. Ik begrijp Vincent heel goed hier dat het niet laat zien zoals de maker van een film of game het bedoeld heeft. Eigenlijk moeten we dus gewoon LG hebben met de settings van onze C9s, CXs etc en dan met een veel hogere nits, dat zou ideaal zijn, toch?

Ik snap de enthousiasme van YouTubers wel. Ze zien ineens hoeveel feller een HDR game eruit kan zien en dat geeft meteen dat wow gevoel. Wat betreft DTM die aan staan, is er dan helemaal geen HGIG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb mezelf er ook op betrapt dat ik bij een helder paneel direct denk: WOW!

Mijn plasmascherm staat op Professional 1 (Panasonic), hierbij is het beeld zoveel mogelijk zoals de filmmaker het bedoeld. Maar dan ben je overdag een keer ziek en kijk je een film of serie en zie je geen donder in dinkere scenes door het licht inval.
Bij mijn vriendin hetzelfde, zij heeft een Samsung TV (kleintje) en die stond op Film. Voor 's avonds prima maar overdag zie je amper wat. Tijdens het lezen van diverse topics las ik hier iets over om je paneel helderheid wat te verhogen. Dus dat heb ik gedaan, van laag naar gemiddeld. Mijn plasma verbruikt direct 100W meer, maar nu zie ik direct veel meer overdag. Het beeld is helderder, ik zie meer detail. Dat heb ik ook bij de Samsung gedaan en ik geniet nu meer van de helderheid en baal van mezelf dat ik al die tijd naar een lage paneelhelderheid keek.

Met andere woorden ben ik dus ook zo iemand die bij het zien van de S95B echt een WOW gevoel krijgt en zich dan afvraagt: hoeveel kan het nog beter? Ik heb niet veel kaas van de techniek begrepen, maar het is erg veelbelovend. En wat men zegt: Het gaat erom wat je er zelf van vind!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:32
ion schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:41:
Samsung maakt OK televisies, maar software valt zoals gewoonlijk weer tegen. De TV kan niet eens automatisch het juiste colour gamut kiezen op basis van de content.. Dan wordt het maar een Sony A95K :*)
Die A95K Zal wel weer awards gaan winnen. De beste paneltechnologie met de beste beeldverwerking van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Binnetie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:24:
Ik heb mezelf er ook op betrapt dat ik bij een helder paneel direct denk: WOW!

Mijn plasmascherm staat op Professional 1 (Panasonic), hierbij is het beeld zoveel mogelijk zoals de filmmaker het bedoeld. Maar dan ben je overdag een keer ziek en kijk je een film of serie en zie je geen donder in dinkere scenes door het licht inval.
Bij mijn vriendin hetzelfde, zij heeft een Samsung TV (kleintje) en die stond op Film. Voor 's avonds prima maar overdag zie je amper wat. Tijdens het lezen van diverse topics las ik hier iets over om je paneel helderheid wat te verhogen. Dus dat heb ik gedaan, van laag naar gemiddeld. Mijn plasma verbruikt direct 100W meer, maar nu zie ik direct veel meer overdag. Het beeld is helderder, ik zie meer detail. Dat heb ik ook bij de Samsung gedaan en ik geniet nu meer van de helderheid en baal van mezelf dat ik al die tijd naar een lage paneelhelderheid keek.

Met andere woorden ben ik dus ook zo iemand die bij het zien van de S95B echt een WOW gevoel krijgt en zich dan afvraagt: hoeveel kan het nog beter? Ik heb niet veel kaas van de techniek begrepen, maar het is erg veelbelovend. En wat men zegt: Het gaat erom wat je er zelf van vind!
Heb je het over OLED light? Want die heb ik sinds dag 1 van de tv, januari 2020 op default 80 staan en contrast op 85. Dit in een woonkamer die overdag best licht en in de avond ook gewoon met lichten aan.

Volgens mij raden sites zoals Rtings en HDTVTest veel lagere OLED Light settings aan, dat is één van de dingen waar ik zelf nooit in ben meegegaan. Net als dat ze allemaal sharpness op 0 doen, laat ik hem mooi op default 10 staan. Heb het idee dat vooral voor content wat lager dan 4K is dit echt wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
biepo schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:11:
[...]

Blijkbaar niet goed genoeg ;) . Vrijwel alle review tv's, op Philips (en misschien Panasonic), na komen van een electronica winkel af die ze na afloop te koop aanbiedt. Zelf heeft ie een LG OLED (zelf gekocht) en om ook mee testen nog twee Sony XH90's geloof ik die ook zelf gekocht zijn. Deze Samsung is uit Amerika gehaald (ook op eigen kosten) omdat ie in Europa nog niet beschikbaar is. En als je een eerdere video had gezien waar hij dat ook had gedaan had je geweten hoeveel duurder dat is ...

Sony XH90 inmiddels de deur uit zie ik:

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 27-04-2022 02:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomaat23
devilsnight schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:15: Eigenlijk moeten we dus gewoon LG hebben met de settings van onze C9s, CXs etc en dan met een veel hogere nits, dat zou ideaal zijn, toch?
Nee. Of ik weet niet wat je bedoelt.
De LG-panelendivisie maakt WOLED-panelen, en de Samsung-panelendivisie maakt nu QD-OLED-panelen. Wat "we" waarschijnlijk willen is een QD-OLED-paneel (van Samsung dus) met een TV(en dus software/processing) van Sony of Panasonic eromheen.

Dat Samsung TV-divisie (dus niet Samsung de panelendivisie), een trucje heeft uitgehaald doet weinig af aan de verbetering die QD-OLED met zich meebrengt.

Ik vraag me af of LG (TV-divisie) ooit QD-OLED panelen van Samsung gaat kopen, en ik verwacht niet dat ze WOLED-panelen ooit naar het niveau van QD-OLED kunnen trekken. Misschien dat LG over tijdje met een andere OLED-techniek komt.

===

Nu zijn er dus mensen die wachten op de Sony A95K (QD-OLED).

[ Voor 3% gewijzigd door tomaat23 op 26-04-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
devilsnight schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:50:
[...]

Heb je het over OLED light? Want die heb ik sinds dag 1 van de tv, januari 2020 op default 80 staan en contrast op 85. Dit in een woonkamer die overdag best licht en in de avond ook gewoon met lichten aan.

Volgens mij raden sites zoals Rtings en HDTVTest veel lagere OLED Light settings aan, dat is één van de dingen waar ik zelf nooit in ben meegegaan. Net als dat ze allemaal sharpness op 0 doen, laat ik hem mooi op default 10 staan. Heb het idee dat vooral voor content wat lager dan 4K is dit echt wel helpt.
Nee, in dit geval ging het op een plasma TV en een LCD TV. Andere technieken dan hier besproken worden maar meer om aan te geven dat mensen erg gevoelig zijn voor het WOW-effect.

[ Voor 32% gewijzigd door Binnetie op 26-04-2022 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Volgend jaar komen er 49 en 77 inch QD-OLED TV's: https://biz.chosun.com/it...G62GN3LNDOPHZUKCLSGWKHV4/

Mooi praatje:
According to the electronics industry on the 26th, Samsung Display plans to produce QD-OLED panels for 49-inch and 77-inch TVs from early next year. Samsung Display produced 55-inch and 65-inch QD-OLED panels for TVs this year, and it is said that they will supply new sizes to customers.

In a recent report, market research firm DSCC said, “Samsung Display plans to add 49-inch and 77-inch products next year to strengthen its QD-OLED portfolio. Even if the product size is increased as much as possible, the total QD-OLED shipments are expected to maintain the current level.”

Currently, Samsung Display's QD-OLED production capacity is 30,000 sheets per month. Assuming 100% yield, 1.8 million QD-OLED units for 55-inch and 65-inch TVs can be produced annually. Samsung Display announced earlier this month that the QD-OLED yield exceeded 75%. This means that it can ship 1.35 million QD-OLED panels for TV annually. As Samsung Display also produces QD-OLED for 34-inch monitors, the industry predicts that QD-OLED production for TVs this year will reach 1 million units.

Samsung Display has set the goal of increasing the QD-OLED yield to 80% by the second quarter of this year and improving the yield to 90% in the second half of this year. If this happens, Samsung Display's maximum production of QD-OLED for TV next year can increase to 1.6 million units. Excluding QD-OLED for monitor, the production of QD-OLED for TV will be 1.3~1.4 million units.

Samsung Display is judging that the total QD-OLED production will remain the same even if 49-inch and 77-inch sizes are added to the QD-OLED lineup. This is because they are using the multi-model glass method, which pushes two large panels to one side and creates a new product with the rest of the substrate. The multi-model glass method is to simultaneously produce several panels of different sizes from one display plate. Although there is a disadvantage that the process is complicated, Samsung Display is known to apply the multi-model glass method without lowering the yield based on its panel production experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
77" is een mooie stap vooruit! Dat zou voor mij de minimale maat zijn om aan te haken, maar liever wacht ik op 83" of nog groter. Hoe dan ook, de vooruitzichten zijn goed. Mini-LED zal ook nog wel door ontwikkelen en ik ben heel benieuwd wat LGD gaat doen met hun WOLED panelen. Eindelijk zit er weer eens écht beweging in de beeldpanelen markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Major_ton schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:13:
77" is een mooie stap vooruit! Dat zou voor mij de minimale maat zijn om aan te haken, maar liever wacht ik op 83" of nog groter. Hoe dan ook, de vooruitzichten zijn goed. Mini-LED zal ook nog wel door ontwikkelen en ik ben heel benieuwd wat LGD gaat doen met hun WOLED panelen. Eindelijk zit er weer eens écht beweging in de beeldpanelen markt.
WOLED tech is allang klaar. Enigste wat ze nog kunnen doen is pushen van nits met nog meer color dilution en efficiëntie. Sinds release van WOLED zit LGD vast op hetzelfde kleurbereik, volume, tinting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikki44
wow deze discussie is echt ontploft sinds ik hier de vorige keer was :) Wat betreft tv-reviweres lijkt iedereen behalve Vincet forom HDTVTest voorstander van S95B te zijn. Vond deze samenvatting van de eerste vertoningen van 4 Amerikaanse vlogers en ze prijzen het allemaal als echt goed, vooral voor gamen.

YouTube: Samsung S95B QD OLED Review of First Experience

Het lijkt erop dat Vincent echt van PQ-nauwkeurigheid houdt volgens de normen, maar ik ben niet van plan om mijn tv in een volledig donkere kamer te kijken... Ik heb geen bioscoopkamer in mijn flat, ik ben niet zo rijk :) Dus ik weet niet zeker of dat lichte overhelderheid is niet eerder een voordeel in een vrij goed verlichte ruimte.

Trouwens, ik moet de huidige pre-order-promo overslaan omdat ik net mijn vakantie heb geboekt, maar ik denk dat het de moeite waard is om erop te wijzen dat de aanbieding vanavond eindigt!
Dus als iemand er zijn voordeel mee wil doen, doe het dan vanavond, want morgen is het weg. En ik kreeg in de winkel te horen dat de prijzen vanaf volgende week misschien omhoog gaan voor 65 "....

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=563NUFT3GDBXA

[ Voor 4% gewijzigd door Nikki44 op 01-05-2022 15:27 . Reden: forgot to add link ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Nikki44 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:26:
wow deze discussie is echt ontploft sinds ik hier de vorige keer was :) Wat betreft tv-reviweres lijkt iedereen behalve Vincet forom HDTVTest voorstander van S95B te zijn. Vond deze samenvatting van de eerste vertoningen van 4 Amerikaanse vlogers en ze prijzen het allemaal als echt goed, vooral voor gamen.

YouTube: Samsung S95B QD OLED Review of First Experience

Het lijkt erop dat Vincent echt van PQ-nauwkeurigheid houdt volgens de normen, maar ik ben niet van plan om mijn tv in een volledig donkere kamer te kijken... Ik heb geen bioscoopkamer in mijn flat, ik ben niet zo rijk :) Dus ik weet niet zeker of dat lichte overhelderheid is niet eerder een voordeel in een vrij goed verlichte ruimte.

Trouwens, ik moet de huidige pre-order-promo overslaan omdat ik net mijn vakantie heb geboekt, maar ik denk dat het de moeite waard is om erop te wijzen dat de aanbieding vanavond eindigt!
Dus als iemand er zijn voordeel mee wil doen, doe het dan vanavond, want morgen is het weg. En ik kreeg in de winkel te horen dat de prijzen vanaf volgende week misschien omhoog gaan voor 65 "....

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=563NUFT3GDBXA
Ben je een medewerker van Samsung :?

Nieuw tweakers account met maar 2 posts, 13 karma en in beide wordt verwezen naar de webwinkel van Samsung....

En je lichtinval heeft niks te maken met het faken van accuraatheid...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
sjaak88 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:32:
[...]

Ben je een medewerker van Samsung :?

Nieuw tweakers account met maar 2 posts, 13 karma en in beide wordt verwezen naar de webwinkel van Samsung....

En je lichtinval heeft niks te maken met het faken van accuraatheid...
Ik dacht precies hetzelfde.
Maar ik dacht ook: @Nikki44 doe nog 30% extra korting op de aanbieding en ik bestel hem! Hoef ik alleen nog maar te kiezen tussen 55 en 65 inch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikki44
Misschien zijn jullie medewerkers van LG of Sony :)
en serieus filmeditors doen hun werk in complete duisternis omdat ze hun meesters op cinema richten. Thuis kijken mensen normaal gesproken geen films in volledige duisternis - daarom heb je op sets die Dolby Vision ondersteunen twee modi DV Bright en DV Dark. Hoewel ze soms hetzelfde worden genoemd. Vincent is voor mij te veel een PQ-purist. Sorry, maar ik kijk overdag geen inhoud op 120 nits. Anders zou ik bijna niets zien.
Hoe dan ook, heb een goede en laat zien wat er gebeurt met de S95-prijs. Als je een boete van 30% krijgt, laat het me dan weten :) Hoewel ik betwijfel of het dit jaar zal gebeuren. Eerder het tegenovergestelde gebaseerd op een beperkt aanbod van QD-OLED-panelen dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Keep it Classy heeft een eerlijke review

Voor gamen klinkt ie geweldig, maar die quality of life issues klinken ook goed annoying.

[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 01-05-2022 21:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lonnni
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05 22:24
Ik heb de S95B gekocht en moet zeggen dat het een beste is. Ik wilde eigenlijk een G2 maar de stand is pas leverbaar in Juli volgens Plattetv.

Het klopt dat de default instelling qua kleur te saturated is. Door de Intelligent Mode bij Picture Settings uit te zetten kan je de andere modes (Dynamic ,Standard Movie, Filmmaker mode) kiezen en dan gedraagt de TV zich accurater qua kleur.

Ik denk dat het verschil tussen de G2 en S95B klein is en dat je dit met name ziet als de 2 TV's naast elkaar staan. Qua OS mag samsung wel het e.e.a. verbeteren. Het was een zoektocht om uit te zoeken hoe je snel van de Picture settings kan aanpassen. Eerst moest ik altijd naar Home menu -> Settings -> All Settings -> Picture settings ( 7x keer drukken op de remote) maar dat kan sneller via de 123 knop op de remote en dan 1 keer omhoog en dan ben je er.Het was wel fijn om te zien dat het OS mijn ziggo mediabox herkende en dat ik daardoor de s95b remote kan gebruiken om de mediabox te bedienen.

Ik moet de TV nog echt leren kennen. Zo is het mij nog niet gelukt om het volume aan te passen.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste