Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 18:13
@Lonnni leuk om een eerste indruk te lezen.
Qua voet is het bijzonder want in de review van Tweakers hadden ze er al wel een voet bij. Maar goed dat is misschien omdat het een review exemplaar betrof.

Heb je al de nieuwste firmware geïnstalleerd? Deze schijnt te zorgen voor betere accuraatheid qua kleur en de verschillen met de G2 schijnen erg klein te zijn.

Ik pak even een filmpje erbij daarover:

En een korte video vergeken met de G2:

Het verbaasd me enigszins dat Samsung met een firmware update al verbeteringen doorgevoerd heeft. Had het eigenlijk niet verwacht, hopelijk kunnen ze andere zaken ook nog verbeteren of oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Eindelijk de S95B review door HDTVTest:

[ Voor 68% gewijzigd door stin00 op 30-05-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonnni
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05 22:24
Binnetie schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:07:
@Lonnni leuk om een eerste indruk te lezen.
Qua voet is het bijzonder want in de review van Tweakers hadden ze er al wel een voet bij. Maar goed dat is misschien omdat het een review exemplaar betrof.

Heb je al de nieuwste firmware geïnstalleerd? Deze schijnt te zorgen voor betere accuraatheid qua kleur en de verschillen met de G2 schijnen erg klein te zijn.

Het verbaasd me enigszins dat Samsung met een firmware update al verbeteringen doorgevoerd heeft. Had het eigenlijk niet verwacht, hopelijk kunnen ze andere zaken ook nog verbeteren of oplossen.
@Binnetie
de 1204 firmware heeft denk ik gezorgd voor HDMI CEC issues waardoor ik de ziggo mediabox (technicolor) niet kan aanzetten (PS4 lukt wel) via de samsung remote
met de default firmware van de s95b werkte dit zonder problemen
ik kreeg net de 1211 firmware aangeboden dus die ga ik nu erop zetten

ik denk niet dat ik een verschil qua kleuren zal zien maar dat moet nog blijken
Het verbaast mij ook dat Samsung zo snel met een update kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Vincent is gedraaid. Nu is het weer één van de beste televisies dat je kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 13:32
BramViking schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:17:
Vincent is gedraaid. Nu is het weer één van de beste televisies dat je kunt krijgen.
[YouTube: Samsung S95B Review - Stunning QD-OLED TV Debut!]
Al had Linus genoeg kritiek op deze televisie was zijn de reacties omtrent het beeld zelf best grappig! :P

[ Voor 7% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 01-06-2022 12:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
BramViking schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:17:
[YouTube: Samsung S95B Review - Stunning QD-OLED TV Debut!]
Hoezo gedraaid? Deze video is volledig in lijn met zijn eerdere videos hoor. Vincent uitte (terecht) felle kritiek op de 'review cheat' van Samsung en dat hebben ze nu weggehaald. Het hele punt van de filmmaker mode is dat die zo accuraat mogelijk is, en juist aan die mode heeft Samsung lopen sleutelen om reviewers te misleiden.

[ Voor 12% gewijzigd door Frank op 01-06-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Lonnni schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 05:28:
Ik heb de S95B gekocht en moet zeggen dat het een beste is. Ik wilde eigenlijk een G2 maar de stand is pas leverbaar in Juli volgens Plattetv.
Mag ik vragen waar jij de TV gekocht hebt?
Zelf dacht ik: laat ik de witgoed boer (onder de vlag van Elektro World) in mijn dorp eens een dienst doen en daar bestellen.

Dit was op 30 april...

Nu was er wel gezegd dat leveringen 2 - 6 weken konden duren en heb al een aanbetaling gedaan daar.
Maar nog steeds geen belletje gekregen van ze. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Frank schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:39:
[...]

Hoezo gedraaid? Deze video is volledig in lijn met zijn eerdere videos hoor. Vincent uitte (terecht) felle kritiek op de 'review cheat' van Samsung en dat hebben ze nu weggehaald. Het hele punt van de filmmaker mode is dat die zo accuraat mogelijk is, en juist aan die mode heeft Samsung lopen sleutelen om reviewers te misleiden.
Wie zegt dat hebben van een andere mening, dan de mening hiervoor, slecht is? Feit blijft dat dit draaien heet. Je komt daar namelijk op terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
BramViking schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Wie zegt dat hebben van een andere mening, dan de mening hiervoor, slecht is? Feit blijft dat dit draaien heet. Je komt daar namelijk op terug.
Waar is hij op teruggekomen dan? Hij is vanaf het begin af aan al enthousiast over de TV met een enkel kritiekpunt. Dat Samsung inmiddels het gesjoemel heeft verwijderd wil niet zeggen dat Vincent aan het draaien is. Dat klinkt doorgaans vrij negatief. Ik reageerde erop omdat ook in dit topic Vincent eerder onterecht kritiek kreeg voor gewoon zijn werk (beter dan andere reviewers) te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Frank op 01-06-2022 14:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
BramViking schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Nee, hij is helemaal niet gedraaid. Draaien is eerst standpunt A in nemen en bij nader inzien wisselen naar standpunt B. Vincent was positief en had een kritiek punt: het gesjoemel met kleuren. Dit is nu aangepast door Samsung waardoor het product gedraaid is en niet Vincent.

[ Voor 31% gewijzigd door stin00 op 01-06-2022 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Als het product gedraaid is, kijk je tegen de achterkant. Dat lijkt me niet wenselijk :)

Even serieus. Samsung heeft met de update een mooie stap gemaakt om dingen op te lossen/eruit te halen.
Nu heeft deze TV geen Dolby Vision. Nu las ik ergens dat iemand dat een nadeel vond, maar er reageerde een andere gebruiker die een S95B heeft dat dit helemaal geen nadeel was. Want in HDR10 was het beeld volgens de gebruiker nog beter dan de LG G2. Nu is dat de mening van een gebruiker.

De S95B schijnt voor het gamen erg geschikt te zijn, iets wat ik zelf niet doe.
Maar ik vraag me wel af (los van de prijzen, deze heb ik niet accuraat) welke nu beter is. De s95B, C2 of G2 (waarbij de G2 en wat hogere helderheid heeft dan de C2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:51:
Als het product gedraaid is, kijk je tegen de achterkant. Dat lijkt me niet wenselijk :)

Even serieus. Samsung heeft met de update een mooie stap gemaakt om dingen op te lossen/eruit te halen.
Nu heeft deze TV geen Dolby Vision. Nu las ik ergens dat iemand dat een nadeel vond, maar er reageerde een andere gebruiker die een S95B heeft dat dit helemaal geen nadeel was. Want in HDR10 was het beeld volgens de gebruiker nog beter dan de LG G2. Nu is dat de mening van een gebruiker.

De S95B schijnt voor het gamen erg geschikt te zijn, iets wat ik zelf niet doe.
Maar ik vraag me wel af (los van de prijzen, deze heb ik niet accuraat) welke nu beter is. De s95B, C2 of G2 (waarbij de G2 en wat hogere helderheid heeft dan de C2).
Wel of geen DV is persoonlijk. Voor mij is het meer een principe kwestie. Als ik €2000 of meer aan het product uit geef wil ik gewoon alle toeters en bellen erop hebben. Samsung zou makkelijk gewoon de Dolby license kunnen doorberekenen aan de klant, maar dat weigeren ze omdat ze wanhopig proberen HDR10+ relevant te houden. De gemiddelde gebruiker zal het verschil waarschijnlijk niet zien dus in dat opzicht maakt het weinig uit.

Ik denk dat je voorzichtig wel kunt stellen dat de S95B de betere tv van de 3 is. Sowieso concurreert die qua prijs met de LG G-series ipv de C-series. De panel uniformiteit lijkt een stuk beter te zijn (geen vertical banding). Kleurweergave is beter. Er zijn nog meer factoren zoals burn in maar daar valt nog weinig over te zeggen. Het belangrijkste is eigenlijk dat er niet echt een nadeel t.o.v LG Oleds lijkt te zijn. Het enige is wellicht Tizen en de gelimiteerde formaten momenteel. Ben je dus in de markt voor een 55” of 65” LG G2, dan is de S95B waarschijnlijk de betere keuze als je het mij vraagt. Het is wel een eerste generatie product natuurlijk, dus de kans bestaat dat er nog kinderziektes in deze tv zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Frank heldere uitleg. Ik zag in een video inderdaad ook vertical banding bij de LG G2.
Je haalt Tizen aan als mogelijk nadeel. Bedoel je dan de snelheid van het OS op de TV of bijvoorbeeld de reclame. De LG's zitten vol reclame op hun schermen en mensen die van een oudere LG Oled naar een nieuwere gaan schrikken zelfs van de reclame en de grote trending balken in beeld. Ik las dit in het LG Oled topic.

Nu is qua reclame op de LG's wel het e.e.a. uit te zetten of te blokkeren in je router.
Zelf kijk ik naar een 65 inch, en de 3 genoemde modellen zijn allemaal leverbaar in dit formaat. Ik wilde voor een G2 gaan, omdat dit mooi strak tegen de muur kan. Mijn huidige TV staat op pootjes. Aan de andere kant kan een TV ook prima staan ipv hangen. Dan hoef ik niet te boren. Mijn woonkamer moet ik nog aanpakken qua opknappen. Een TV die staat laat geen sporen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:14:
@Frank heldere uitleg. Ik zag in een video inderdaad ook vertical banding bij de LG G2.
Je haalt Tizen aan als mogelijk nadeel. Bedoel je dan de snelheid van het OS op de TV of bijvoorbeeld de reclame. De LG's zitten vol reclame op hun schermen en mensen die van een oudere LG Oled naar een nieuwere gaan schrikken zelfs van de reclame en de grote trending balken in beeld. Ik las dit in het LG Oled topic.

Nu is qua reclame op de LG's wel het e.e.a. uit te zetten of te blokkeren in je router.
Zelf kijk ik naar een 65 inch, en de 3 genoemde modellen zijn allemaal leverbaar in dit formaat. Ik wilde voor een G2 gaan, omdat dit mooi strak tegen de muur kan. Mijn huidige TV staat op pootjes. Aan de andere kant kan een TV ook prima staan ipv hangen. Dan hoef ik niet te boren. Mijn woonkamer moet ik nog aanpakken qua opknappen. Een TV die staat laat geen sporen na.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit reclame gezien op mijn LG C9 dus dat is nieuws voor mij :D Ik doelde vooral op de app ondersteuning die bij WebOS beter lijkt te zijn. Maar toegegeven ik ben niet heel bekend met Tizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Onder andere deze reacties:
sikkwittet in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Don Quijote in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

En deze zijn allemaal als ik zoek op 'trending': [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Het is deels te blokkeren maar wel jammer. Ik weet niet hoe dat zit qua reclame met Tizen.
Qua apps heb ik nu een TV Stick van Xiaomi, maar mooiste is om de apps te gebruiken van de TV. Uiteindelijk zal de support daar ook weer op ophouden maar dan kan ik altijd nog wat anders aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonnni
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:41:
[...]

Mag ik vragen waar jij de TV gekocht hebt?
Zelf dacht ik: laat ik de witgoed boer (onder de vlag van Elektro World) in mijn dorp eens een dienst doen en daar bestellen.

Dit was op 30 april...

Nu was er wel gezegd dat leveringen 2 - 6 weken konden duren en heb al een aanbetaling gedaan daar.
Maar nog steeds geen belletje gekregen van ze. :'(
Ik heb die van mij bij plattetv opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 11:56
Frank schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:05:
[...]

Wel of geen DV is persoonlijk. Voor mij is het meer een principe kwestie. Als ik €2000 of meer aan het product uit geef wil ik gewoon alle toeters en bellen erop hebben. Samsung zou makkelijk gewoon de Dolby license kunnen doorberekenen aan de klant, maar dat weigeren ze omdat ze wanhopig proberen HDR10+ relevant te houden. De gemiddelde gebruiker zal het verschil waarschijnlijk niet zien dus in dat opzicht maakt het weinig uit.

Ik denk dat je voorzichtig wel kunt stellen dat de S95B de betere tv van de 3 is. Sowieso concurreert die qua prijs met de LG G-series ipv de C-series. De panel uniformiteit lijkt een stuk beter te zijn (geen vertical banding). Kleurweergave is beter. Er zijn nog meer factoren zoals burn in maar daar valt nog weinig over te zeggen. Het belangrijkste is eigenlijk dat er niet echt een nadeel t.o.v LG Oleds lijkt te zijn. Het enige is wellicht Tizen en de gelimiteerde formaten momenteel. Ben je dus in de markt voor een 55” of 65” LG G2, dan is de S95B waarschijnlijk de betere keuze als je het mij vraagt. Het is wel een eerste generatie product natuurlijk, dus de kans bestaat dat er nog kinderziektes in deze tv zitten.
De S95B heeft geen DV idd maar de g2 weer geen hdr10+ wat amazon prime gebruikt.
Nadeel van de S95B is dat met content met lage bitrate het er minder goed uit ziet dan oleds van andere merken begreep ik.
Mischien lossen ze dat ook nog op met firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Lonnni schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:59:
[...]

Ik heb die van mij bij plattetv opgehaald.
Nice
Vergeten te vragen: heb jij de 55 inch of de 65 inch? Zelf heb ik de 65 inch besteld.
(Die van mij komt overigens a.s dinsdag of woensdag binnen! *O* )

[ Voor 5% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 03-06-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:48
Ik zie dat de Samsung s95b oled bij Radio Von Burg voor de 55 inch 2249,-- en 65 inch 2749,- kost. Zo te zien kan ook van deze prijs nog weer wat afgehaald worden. Althans de advertentie suggereert dat. Op zich geen gekke prijzen voor zo'n geheel nieuw model. Ben alleen nog steeds wachtend op de Sony. Ook die wil ik in werking zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Linus claimt in een recente video dat de blacks van de S95B grijs ogen als de kamer verlicht is. Wel een dingetje om in acht te nemen als je van plan bent om de TV ook in niet-pikzwarte omstandigheden te gebruiken ;) Kan me voorstellen dat dit voor een hoop mensen een dealbreaker is. Dit is volgens mij het eerste echte (grote) nadeel van QD-OLED t.o.v WRGB Oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Frank schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:05:
Linus claimt in een recente video dat de blacks van de S95B grijs ogen als de kamer verlicht is. Wel een dingetje om in acht te nemen als je van plan bent om de TV ook in niet-pikzwarte omstandigheden te gebruiken ;) Kan me voorstellen dat dit voor een hoop mensen een dealbreaker is. Dit is volgens mij het eerste echte (grote) nadeel van QD-OLED t.o.v WRGB Oled.

[YouTube: LG Overclocked Their TVs to Compete]
Ik kan het vanaf het filmpje niet zien. Iemand met een S95B die dit zelf ook ervaren heeft? De meeste mensen gebruiken de TV juist niet in pikzwarte omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Binnetie schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:10:
[...]

Ik kan het vanaf het filmpje niet zien. Iemand met een S95B die dit zelf ook ervaren heeft? De meeste mensen gebruiken de TV juist niet in pikzwarte omstandigheden.
Het is subtiel maar je kunt het wel degelijk zien rond 5:37 wanneer de schermen op zwart gaan. Ben benieuwd of mensen hier die de tv hebben het zien idd.

Doet me erg denken aan het LCD vs OLED blacks verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door Frank op 04-06-2022 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:32
Frank schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:14:
[...]

Het is subtiel maar je kunt het wel degelijk zien rond 5:37 wanneer de schermen op zwart gaan. Ben benieuwd of mensen hier die de tv hebben het zien idd.

Doet me erg denken aan het LCD vs OLED blacks verschil.
De QD-OLED panelen hebben polarizer waardoor het paneel meer donker grijs lijkt ipv zwart wanneer er licht op schijnt. Zodra er content speelt valt het minder op.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Major_ton Dankjewel, ik zie dat nu ook toen ik het fragment op 5:37 van @Frank bekeek. Je ziet inderdaad dat het paneel dan donker grijs is. Bij spelende content zie ik geen verschil. Misschien als ik er in het echt naar zit te kijken.

Ben ook benieuwd of bezitters van deze TV het ook opvalt. Sowieso zie ik een hele hype vanuit Amerika maar in Nederland gaat het nog niet zo snel met deze tv lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lonnni
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:28:
[...]

Nice
Vergeten te vragen: heb jij de 55 inch of de 65 inch? Zelf heb ik de 65 inch besteld.
(Die van mij komt overigens a.s dinsdag of woensdag binnen! *O* )
Ik heb de 65 inch versie. KG heeft een video gepost met zijn aanbevolen settings, dus dat kan je als vertrekpunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Binnetie schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:08:
Ben ook benieuwd of bezitters van deze TV het ook opvalt. Sowieso zie ik een hele hype vanuit Amerika maar in Nederland gaat het nog niet zo snel met deze tv lijkt het.
De quantum dot oleds zijn hier ook nog niet zo goed leverbaar. Samsung 65" amper beschikbar in winkels, Sony model wordt pas over 10 (?) dagen gelanceerd in Duitsland, etc.

Ik had wel verwacht dat het hier in de topics meer zou leven. "Meer kleurverzadiging in de heldere momenten" is echt een mooie eigenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
@ANdrode ik had ook verwacht dat het wat meer zo leven hier. Op een ander Nederlands AV forum is het QD-OLED topic al een tijdje weer stil. Terwijl daar echt puristen zitten.

Van de levertijd en slechte verkrijgbaarheid wist ik niet. Destijds zag ik dat de MediaMarkt hem pas in oktober zou krijgen. Dat was in begin mei. Nu staat hij wel op de site beschikbaar. Een andere winkel had de 55 inch wel beschikbaar maar de 65 inch dat toen een week levertijd op.
Ik was in de veronderstelling dat hij dus best goed leverbaar is maar dat mensen deze techniek nog niet omarmen. Je moet het ook net weten. Oled kennen ze wel maar QD-OLED niet, het is maar net wat er in de winkel tegen ze gezegd wordt.
Aan de andere kant, Tweakers wacht ook nog op een exemplaar om te reviewen. Misschien dat Samsung eerst de nieuwe firmware overal beschikbaar wil hebben.

Ik heb een filmpje gezien over de eerste indrukken tussen de S95B (voor de firmware update) en de A95K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik kwam deze review tegen: Samsung OLED QD QE65S95BA Zilver review door Squats

Volgens mij erg veel pech gehad -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 18:14
Ik was net in de MM en daar stond een 55 inch exemplaar. De bezels waren flink ongelijk, boven was een stuk dikker dan de zijkant en onder was hij nog dunner. Is dit design of is dit pixel shift?

Prachtig beeld overigens. Flink veel verlichting in de MM maar ik zag geen raised blacks. Ook nog even met een C2 vergeleken. Maar misschien is het al snel zwart voor mij met mijn oude LCD thuis als standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb er op AVS forum niet echt over de bouwkwaliteit gelezen. Maar de review die ik gisteren postte had het ook al over een slechte afwerking.

Wat bedoel je met dat het voor jou als snel zwart is? Dat zwart echt zwart is is vergelijking met het donker grijs van je oude LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
Ik bedoel dan de dikte vanaf de voorkant gezien. Dus als je naar het scherm kijkt zijn de randen om het scherm niet aan elke kant even dik. En ik praat echt over millimeters. De bouwkwaliteit zelf voelde wel goed, behuizing leek van metaal, lekker stevig.

Over de zwartwaarden bedoel ik dat ik misschien niet de juiste persoon ben om dat te oordelen. Doordat ik mijn LCD thuis gewend ben is elke OLED perfect zwart, beide TVs zijn voor mij gewoon zo zwart als het maar kan. Ik heb erop gelet maar zie geen roze tint zoals je in het filmpje van Linus zag. Misschien maakt de camera het effect groter dan het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

ANdrode schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Ik had wel verwacht dat het hier in de topics meer zou leven. "Meer kleurverzadiging in de heldere momenten" is echt een mooie eigenschap.
Ja maar wel eentje die je iets meer moet zoeken, kunnen zien dan dat adembenemende contrast wat LCD > OLED had. Contrast is king :). Zowel aan de onderkant (oneindig die zwart) als aan de bovenkant (heel helder) zijn mensen erg gevoelig voor.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 08-06-2022 16:22 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
lukjah schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:40:
Ik bedoel dan de dikte vanaf de voorkant gezien. Dus als je naar het scherm kijkt zijn de randen om het scherm niet aan elke kant even dik. En ik praat echt over millimeters. De bouwkwaliteit zelf voelde wel goed, behuizing leek van metaal, lekker stevig.

Over de zwartwaarden bedoel ik dat ik misschien niet de juiste persoon ben om dat te oordelen. Doordat ik mijn LCD thuis gewend ben is elke OLED perfect zwart, beide TVs zijn voor mij gewoon zo zwart als het maar kan. Ik heb erop gelet maar zie geen roze tint zoals je in het filmpje van Linus zag. Misschien maakt de camera het effect groter dan het is.
Ik kan er zo niets over vinden op internet. Stond de TV op pootjes of hadden ze hem opgehangen? Misschien dat de behuizing wel verbogen is met ophangen en dat er daardoor verschil zit in de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
Binnetie schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:32:
[...]

Ik kan er zo niets over vinden op internet. Stond de TV op pootjes of hadden ze hem opgehangen? Misschien dat de behuizing wel verbogen is met ophangen en dat er daardoor verschil zit in de randen.
Ik bedoel niet dat de schermdikte ongelijk is. Ik bedoel dat de pixels niet goed gecentreerd zijn in het paneel. Hij stond op de grond tussen de goedkope TVs. Heel gekke plek om de beste TV van het moment neer te zetten maar het was 100% een S95B.

Ik zie het in dit filmpje ook YouTube: Samsung S95B QD-OLED | Unboxing, set up and settings Alleen hier is juist de bovenkant dunner dan de onderkant en zijkant. Goed te zien op bijvoorbeeld 3:10. De zwarte rand is het paneel.

[ Voor 7% gewijzigd door lukjah op 10-06-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:21
Pixel shift zorgt ervoor dat er iedere video die ik tot nu toe heb gekeken en wat verschil zit in de randdikte.

Volgens mij is de C2 het dunste van allemaal op het moment.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
Kuhr89 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:20:
Pixel shift zorgt ervoor dat er iedere video die ik tot nu toe heb gekeken en wat verschil zit in de randdikte.

Volgens mij is de C2 het dunste van allemaal op het moment.
Ik weet niet hoe erg de pixelshift is op een LG maar dit lijkt me wat heftig. Stoor je je daar niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
lukjah schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:30:
[...]

Ik weet niet hoe erg de pixelshift is op een LG maar dit lijkt me wat heftig. Stoor je je daar niet aan?
Heb de tv zelf niet, maar ik bedoel meer bij het bekijken van video's van de tv op Youtube ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Sinds gisteren avond aangesloten op WiFi, firmware en instellingen gedaan.
Vervolgens YouTube opgestart en zitten liet mij verbazen door het waanzinnige beeld.
Zoeken op YouTube met termen via de mic functie werkte als een trein.

Maar...

Vandaag start ik de TV weer op.
Geen WiFi. Sterker nog, deze wil niet eens verbinden.
Ineens mag ik niet meer een SSID lijst krijgen maar moet het persee via WPS en wat nog meer.
Met geen mogelijkheid kwam ik de WiFi meer op.
Prima, dan maar een LAN kabel. Gelukkig, weer verbinding.

Vervolgens gebruik ik weer de handige mic functie in YouTube om dingen te zoeken.
Je raadt het al.
Niet werken dus.

De enige zaken die ik gisterenavond heb gedaan zijn toevallig allebei kapot.
Dit zijn basiszaken waarvan je denkt dat het in 2022 niet meer kan voor komen, dit soort onzin.
Echt onder het mom van "We can land complex machines on a different planet, but are still unable to make a piece of toast which isn't burnt."

Dit baart ensigns een beetje zorgen, want dadelijk gaat de soundbar en de PS5 aangesloten worden.
Ben een beetje zenuwachtig en dat vind ik wel een tegenvaller voor zo'n duur product dat zich onder de familie van zogenaamde "smart" devices schaart...........

Maar dat beeld. Oh man oh man wat is dat fantastisch! Het is niet uit te leggen, zo mooi.
Om maar toch op een positieve noot te eindigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:09:
Vervolgens YouTube opgestart en zitten liet mij verbazen door het waanzinnige beeld.

Maar...

Ineens mag ik niet meer een SSID lijst krijgen maar moet het persee via WPS en wat nog meer.

Vervolgens gebruik ik weer de handige mic functie in YouTube om dingen te zoeken.
Je raadt het al.
Niet werken dus.

Dit zijn basiszaken waarvan je denkt dat het in 2022 niet meer kan voor komen, dit soort onzin.
Echt onder het mom van "We can land complex machines on a different planet, but are still unable to make a piece of toast which isn't burnt."

Dit baart ensigns een beetje zorgen, want dadelijk gaat de soundbar en de PS5 aangesloten worden.
Ben een beetje zenuwachtig en dat vind ik wel een tegenvaller voor zo'n duur product dat zich onder de familie van zogenaamde "smart" devices schaart...........

Maar dat beeld. Oh man oh man wat is dat fantastisch! Het is niet uit te leggen, zo mooi.
Dat klinkt niet goed nee. Wat je zou kunnen proberen is een fabrieksreset en dan kijken of alles weer werkt. Zo ja dan is het een software probleem.

Van wat voor TV kon je vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Binnetie schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:12:
[...]

Dat klinkt niet goed nee. Wat je zou kunnen proberen is een fabrieksreset en dan kijken of alles weer werkt. Zo ja dan is het een software probleem.
Daar zit ik niet op te wachten, want als je al een fabrieksreset moet uitvoeren als deze net uit doos komt ondanks dat je braaf de firmware en alles erop heb gezet, dan gaat er iets niet goed.
Wat ik nog wel wil proberen is om de stekker eruit te trekken, want krijg niet het idee dat de TV echt "uit" gaat, maar steeds een warm boot doet i.p.v. een cold boot.
Van wat voor TV kon je vandaan?
Heb 10 jaar lang een 50 inch LG Plasma 1080P gehad.
Deze was via AVforums gekalibreerd en leverde een ongekende beeldkwaliteit op.
Dusdanig, dat ik als film liefhebber maar niet onder de indruk kon raken van LED dit, LED dat en zelfs niet OLED. Teveel nadelen aan beide kanten van de technieken met en zonder backlight.

Om maar te zwijgen over hoe mijn 10 jaar oude plasma de meest moderne smart TV's nog te kijk zet op bepaalde vlakken. Denk aan huid texturen en vooral de huidskleur.
Sommige mensen verklaarde mij voor gek, maar die hebben gewoon duidelijk nooit een goede afgestelde plasma televisie meegemaakt. Deze kwam van de band rollen als een van de laatste modellen voordat de stekker er permanent uitging betreft plasma.

Tien jaar oud. Niks geen burn in.
Vrijwel dagelijks uren en uren gedraaid met zowel films, series, Windows desktop, games met HUD's en meer.
Deze krijgt dan uiteraard een tweede leven en komt terecht bij een maat van mij.

QD-OLED is voor mij de droom waar ik heb op zitten wachten en maakt genoeg goed om eindelijk de overstap te durven maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 10-06-2022 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
@Darkwolf_1982 nee dat moet ook niet nodig zijn bij een nieuwe TV maar ik heb het eens meegemaakt bij een nieuwe telefoon. En zelfs na een Android update werd op fora geadviseerd om hem na de update een fabrieksreset te geven. Nadeel blijft dat je er dan weer werk mee hebt om alles in te stellen.

Ik heb ook een plasma. Deze is 8 jaar oud. Panasonic 55VT60 dit was echt de laatste plasma. Panasonic stopte als laatste met de productie (dec 2013/Jan 2014). Overgenomen van een andere Tweaker in z'n bedenktijd. Hij had geen auto en wilde groter. Dus met iets korting nog over kunnen nemen. De grotere was te groot en hij wilde toch weer terug naar 55 inch, maar toen was hij nergens meer te krijgen en koos hij uiteindelijk voor een LCD.
Dat voor jou de kwaliteit dan zo'n sprong vooruit gemaakt heeft, dat maakt me nieuwsgierig hoe een nieuwe TV dan is. Misschien ga ik dezelfde content wel naast elkaar afsprelen op de oude en de nieuwe TV om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Binnetie schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:26:
@Darkwolf_1982 Misschien ga ik dezelfde content wel naast elkaar afsprelen op de oude en de nieuwe TV om te vergelijken.

In deze video van Vincent worden ze goed vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Hij is qua prijs heel nice nu bij Bol Plaza, maar als ik zo die user reviews van Plaza zie.......damn.

Met Bol zelf nooit issues gehad, bij dat Plaza heb ik echter geen ervaring.

Ik ben er steeds meer over aan het denken om naar een andere tv te gaan kijken. Heb zelf C9, twee jaar nu en ik merk echt bij daytime gaming/media viewing dat het echt niet fel genoeg is, ook zijn de reflecties echt aanzienlijk. Ik had ook tips gekregen over QN95a of QN90B, maar de twijfels bij mij zijn super groot om van OLED af te stappen. Blooming blijft een dingetje bij QLED en ik hoorde en zag ook dingen dat zaken als shadow detail in games gewoonweg vaak grijzig is dan zwart.

Dus QD OLED klinkt wel heel aantrekkelijk dan. Het is veel feller dan mijn C9, en ik blijf in elk geval mooi bij dezelfde tech ook. Het is vooral in HDR veel feller he, met SDR valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonnni
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:09:

Maar...

Je raadt het al.
Niet werken dus.

Dat is echt minder dat de tv zich zo gedraagt bij jou.
Ik heb er specifiek voor gekozen om de samsung via UTP te connecten omdat ik was geschrokken van de hoeveelheid bandbreedte die een 4KHDR filmpje van youtube trekt (bij mij ong. 83000 kbps volgens de statics popup)

Inzake de beeldkwaliteit kan ik alleen maar zeggen _/-\o_
Het woord POP komt vaak bij mij naar voren want de kleuren POPPEN van het scherm af.
Ik denk niet dat Dolby Vision gemist wordt t.o.v. de concurrentie omdat het beeld gewoon beter is.
Maar mocht de TV dit aanbieden dan gok ik dat er nog meer potentie uit de TV gehaald zou kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reigeer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-05 20:01
Weet er iemand hoe de 65" S95B tegen de muur te bevestigen is?
Heb nu een 6 jr oude Samsung 55", toendertijd een draaibar Vogel muurbeugel bij gekocht en dat hangt netjes tegen de muur.
Zou de S95B daar ook op passen of heeft deze een eigen beugel?
De schroefgaten lijken een stuk lager te zitten dan bij m'n huidige tv, vandaar de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Lonnni schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Dat is echt minder dat de tv zich zo gedraagt bij jou.
Ik heb er specifiek voor gekozen om de samsung via UTP te connecten omdat ik was geschrokken van de hoeveelheid bandbreedte die een 4KHDR filmpje van youtube trekt (bij mij ong. 83000 kbps volgens de statics popup)

Inzake de beeldkwaliteit kan ik alleen maar zeggen _/-\o_
Het woord POP komt vaak bij mij naar voren want de kleuren POPPEN van het scherm af.
Ik denk niet dat Dolby Vision gemist wordt t.o.v. de concurrentie omdat het beeld gewoon beter is.
Maar mocht de TV dit aanbieden dan gok ik dat er nog meer potentie uit de TV gehaald zou kunnen worden
Ook games getest ermee al? :)

Digital Trends zegt dat het voor console gamers even flink irritant kan zijn om het beeld goed te krijgen vanwege de HDR, dynamic tone mapping om precies te zijn die niet uit te zetten is. Daardoor moet je in de HDR calibration van Xbox bijvoorbeeld de boel heel erg hoog zetten, maar het kostte flink tijd en eerst had ie last van washed out games.

Dit klinkt wel irritant. Echter heb ik een Keep it Classy Tech, Tech with KG etc er niet over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
devilsnight schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:00:
Ook games getest ermee al? :)

Digital Trends zegt dat het voor console gamers even flink irritant kan zijn om het beeld goed te krijgen vanwege de HDR, dynamic tone mapping om precies te zijn die niet uit te zetten is. Daardoor moet je in de HDR calibration van Xbox bijvoorbeeld de boel heel erg hoog zetten, maar het kostte flink tijd en eerst had ie last van washed out games.

Dit klinkt wel irritant. Echter heb ik een Keep it Classy Tech, Tech with KG etc er niet over gehoord.
Drama.
Zo'n drama, dat ik uit wanhoop bijna mijn plasma televisie met mijn oude vetrouwde AV receiver terug wilde zetten.
Niet alleen omdat het UREN maar dan ook echt UREN heeft gekost om de HDR goed te krijgen, maar mijn Samsung Soundbar (Q900 series) bleef via eARC maar de hele tijd geluid droppen.
Tot mijn verschrikking stond Google vol met klachten hierover.
Maar goed, in mijn geval had ik geen washed out effect maar was bij mij alles onnatuurlijk en overdreven verzadigd. Niet alleen kleur maar ook contrast en het zag er echt niet uit.
Helaas kwam ik hier pas achter met het spelen van Rachet en Clank, welke ik gelukkig al eens op een goede afgestelde TV had gezien. Toen merkte ik dat er iets niet klopte.

Snap niets van de instellingen. En snap inmiddels echt niet meer wat ik heb gedaan om dat goed te krijgen.
Zoals zoveel problemen met deze TV lossen sommige zaken zich automagisch op.
Zo kan ik ineens weer de mic functie gebruiken onder YouTube op de TV.
Zo kan ik na dik falen ineens de dag daarna toch wel mijn Sony MX4 pairen met de TV.
Zo was ineens ook de geluid drop weg van de Soundbar toen ik uiteindelijk weer terug ging naar de PS5 voor eindelijk een spelletje Forbidden West na al dat harde werk.

Maar ik zit nog met een tal van vervelende problemen.
Als de PS5 uit staat en de UI springt weer naar "Recent" in Tizen dan start deze doodleuk de PS5 weer op. Stop that!
Mijn laptop met een RTX 2060 zit direct aan de TV, maar Windows 10 is toch heilig overtuigd dat mijn televisie niet meer dan 8-bits heeft laat staan HDR.
Daarnaast kan ik op 4K niet verder komen dan 60Hz.
Maar mogelijk is dit een nadeel van de mobiele GPU en hoe deze verbonden is met de HDMI port in combo met de onboard GPU van Intel.

Hoe dan ook ben ik behoorlijk geschrokken van heel veel dingen voor het geld wat dit allemaal gekost heeft. Met mijn plasma 10 jaar terug was het gewoon goede settings aflezen van AVForums en deze instellen en klaar was ik. Anno 2022 is het overduidelijk hoe (onnodig) complex alles is geworden.
Deze TV is er niet eentje voor Jan Modaal als deze ook maar een paar dingen er mee zou willen doen.
Zoals gamen op een PS5 bijvoorbeeld.

Hier zit echt te weinig aandacht op wat mij betreft op YouTube inderdaad. Want het is DE TV voor gaming en weet ik wat nog meer.
Maar out of the box ben je voorlopig nog wel even bezig om er uberhaupt op te kunnen gamen.
Arme mensen die met een verkeerde HDR profiel aan de gang gaan zonder het misschien door te hebben. Ouch.

Als ik een beetje gewend ben aan alles en erachter kom wat ik nu gedaan heb zal ik kijken of ik een daadwerkelijke fantsoenlijke guide kan maken om HDR goed te zetten op de TV.
Alles op YouTube (wat ik persoonlijk heb kunnen vinden) kreeg mijn onnatuurlijke look niet gefixed.

Oh ja, en op gamen even af te sluiten: waarom oh waarom blijft het geluid de hele tijd op "Game" hangen?
Springt niet netjes terug naar Adaptive Sound of whatever else.

Er is nog genoeg te doen, er is nog genoeg te leren.
To be continued..........

(Maar dat beeld... ongekend... ik blijf er bij.... dat neemt de pijn weer helemaal weg... darn you, Samsung! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Darkwolf_1982 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:06:
[...]
Hier zit echt te weinig aandacht op wat mij betreft op YouTube inderdaad. Want het is DE TV voor gaming en weet ik wat nog meer.
Maar out of the box ben je voorlopig nog wel even bezig om er uberhaupt op te kunnen gamen.
Arme mensen die met een verkeerde HDR profiel aan de gang gaan zonder het misschien door te hebben. Ouch.
Ik ben benieuwd of mensen dat wel merken. Bij een TV gaat het er volgens mij vooral om dat het een upgrade is ten opzichte van de vorige - en dat lukt elke TV. Dat je de ultieme kwaliteit er niet uit krijgt is zonde (en een manier waarop fabrikanten waarde laten liggen).
offtopic:
Zegt degene die pas na twee dagen door had (tot een film met veel donkere scenes) dat niet de volledige range gebruikt werd bij HDMI nadat mijn TV zich deels gereset had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Darkwolf_1982 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:06:
[...]

Drama.
Zo'n drama, dat ik uit wanhoop bijna mijn plasma televisie met mijn oude vetrouwde AV receiver terug wilde zetten.
Niet alleen omdat het UREN maar dan ook echt UREN heeft gekost om de HDR goed te krijgen, maar mijn Samsung Soundbar (Q900 series) bleef via eARC maar de hele tijd geluid droppen.
Tot mijn verschrikking stond Google vol met klachten hierover.
Maar goed, in mijn geval had ik geen washed out effect maar was bij mij alles onnatuurlijk en overdreven verzadigd. Niet alleen kleur maar ook contrast en het zag er echt niet uit.
Helaas kwam ik hier pas achter met het spelen van Rachet en Clank, welke ik gelukkig al eens op een goede afgestelde TV had gezien. Toen merkte ik dat er iets niet klopte.

Snap niets van de instellingen. En snap inmiddels echt niet meer wat ik heb gedaan om dat goed te krijgen.
Zoals zoveel problemen met deze TV lossen sommige zaken zich automagisch op.
Zo kan ik ineens weer de mic functie gebruiken onder YouTube op de TV.
Zo kan ik na dik falen ineens de dag daarna toch wel mijn Sony MX4 pairen met de TV.
Zo was ineens ook de geluid drop weg van de Soundbar toen ik uiteindelijk weer terug ging naar de PS5 voor eindelijk een spelletje Forbidden West na al dat harde werk.

Maar ik zit nog met een tal van vervelende problemen.
Als de PS5 uit staat en de UI springt weer naar "Recent" in Tizen dan start deze doodleuk de PS5 weer op. Stop that!
Mijn laptop met een RTX 2060 zit direct aan de TV, maar Windows 10 is toch heilig overtuigd dat mijn televisie niet meer dan 8-bits heeft laat staan HDR.
Daarnaast kan ik op 4K niet verder komen dan 60Hz.
Maar mogelijk is dit een nadeel van de mobiele GPU en hoe deze verbonden is met de HDMI port in combo met de onboard GPU van Intel.

Hoe dan ook ben ik behoorlijk geschrokken van heel veel dingen voor het geld wat dit allemaal gekost heeft. Met mijn plasma 10 jaar terug was het gewoon goede settings aflezen van AVForums en deze instellen en klaar was ik. Anno 2022 is het overduidelijk hoe (onnodig) complex alles is geworden.
Deze TV is er niet eentje voor Jan Modaal als deze ook maar een paar dingen er mee zou willen doen.
Zoals gamen op een PS5 bijvoorbeeld.

Als ik een beetje gewend ben aan alles en erachter kom wat ik nu gedaan heb zal ik kijken of ik een daadwerkelijke fantsoenlijke guide kan maken om HDR goed te zetten op de TV.
Alles op YouTube (wat ik persoonlijk heb kunnen vinden) kreeg mijn onnatuurlijke look niet gefixed.

Oh ja, en op gamen even af te sluiten: waarom oh waarom blijft het geluid de hele tijd op "Game" hangen?
Springt niet netjes terug naar Adaptive Sound of whatever else.

Er is nog genoeg te doen, er is nog genoeg te leren.
To be continued..........

(Maar dat beeld... ongekend... ik blijf er bij.... dat neemt de pijn weer helemaal weg... darn you, Samsung! :P )
Oei! Dat klinkt echt alles behalve fijn.

Super jammer dat het niet gewoon meteen out of the box top is. Dat had ik namelijk met de C9. Amper echt settings hoeven veranderen voor gaming.

Zo apart dat Keep it Classy, KG, etc dit niet gezegd hebben in hun reviews waar ze ook kritiek punten gaven. Maar Digital Trends zei exact hetzelfde als jij, alleen testte hij het met een Xbox. Jammer om te lezen dit want ik begin steeds meer te overwegen de tv te gaan halen ergens in de nabije toekomst (kan soms ineens raak zijn bij mij) maar dit klinkt niet fijn.

Wel goed om te horen dat wanneer het eenmaal gelukt is het beeld prachtig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
devilsnight schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:58:
Hij is qua prijs heel nice nu bij Bol Plaza, maar als ik zo die user reviews van Plaza zie.......damn.
Dat is best even schrikken gezien ik 3100 heb betaald. En dat is met enkele honderden euros eraf.
Dat gaat wel heel erg snel zeg.
Even goed onthouden voor wanneer ik na 8-10 jaar weer een upgrade doe. Ouch! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
ANdrode schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:36:
Ik ben benieuwd of mensen dat wel merken. Bij een TV gaat het er volgens mij vooral om dat het een upgrade is ten opzichte van de vorige - en dat lukt elke TV. Dat je de ultieme kwaliteit er niet uit krijgt is zonde (en een manier waarop fabrikanten waarde laten liggen).
offtopic:
Zegt degene die pas na twee dagen door had (tot een film met veel donkere scenes) dat niet de volledige range gebruikt werd bij HDMI nadat mijn TV zich deels gereset had
Nou nee hoor.
Dit was echt een mega afwijking.
Uiteindelijk zal echt de grootste leek zich gaan afvragen of het beeld wel klopt.
Met Spider-Man zou deze bijvoorbeeld onnatuurlijk donker rood zijn geweest.
Met Gran Turismo Sport was het ook overduidelijk dat er iets niet klopte als je naar de auto's kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
@devilsnight je bedoeld deze prijs: https://www.bol.com/nl/nl...upM5g_0_4.17.ProductTitle
De reviews van die verkoper zien er best goed uit. En daar komt nog bij dat ik nog een bon heb van Bol.com.
Twijfel nog steeds tussen de LG 65G2 en de Samsung 65S95B :)

Prijs: €2431,-

@Darkwolf_1982 dat hou je altijd dat je teveel betaald voor een TV. Een TV wordt vrij snel na het uitkomen al goedkoper. En dalen nog eens flink zodra er een nieuw model van uitgebracht wordt.
De een heeft geluk met de energieprijzen en de ander met een TV zeggen we maar.

@devilsnight ik vind het ook gek dat de Keep It Classy en consorten daar niets over gezegd hebben. De Digital Trends review heb ik niet gezien. Maar het is dan met name een issue als je gamed? Dat doe ik namelijk niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Binnetie op 13-06-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Binnetie schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:55:
@devilsnight je bedoeld deze prijs: https://www.bol.com/nl/nl...upM5g_0_4.17.ProductTitle
De reviews van die verkoper zien er best goed uit. En daar komt nog bij dat ik nog een bon heb van Bol.com.
Twijfel nog steeds tussen de LG 65G2 en de Samsung 65S95B :)
Je hebt gelijk, de echte shop Bestsellers krijgt een prima cijfer. Maar op Tweakers zelf zijn velen niet echt te spreken over Bol Plaza. Zelf heb ik tig dingen gekocht bij Bol door de jaren, niet Plaza en echt nooit issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Darkwolf_1982 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:48:
[...]

Nou nee hoor.
Dit was echt een mega afwijking.
Uiteindelijk zal echt de grootste leek zich gaan afvragen of het beeld wel klopt.
Met Spider-Man zou deze bijvoorbeeld onnatuurlijk donker rood zijn geweest.
Met Gran Turismo Sport was het ook overduidelijk dat er iets niet klopte als je naar de auto's kijkt.
Hij kan niet geretourneerd worden? Sommige winkels doen daar niet moeilijk over.

Ik ga eens op AVS vandaag vragen of zij nog kunnen herinneren welke settings zijn aangepast hebben voor prima game beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
@devilsnight als ze daar een overzichtje kunnen posten met best settings dan zou dat mooi zijn natuurlijk.
Ik heb ook nog nooit problemen gehad. Ik denk wel dat winkels de prijs kunnen matchen. Dan heb je misschien iets meer zekerheid. Overigens heb ik ook nooit problemen gehad en als ik ze wel had kreeg ik een vervangend artikel of mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
devilsnight schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:13:
Hij kan niet geretourneerd worden? Sommige winkels doen daar niet moeilijk over.
Het HDR niet kloppende out of the box is een Samsung dingetje.
Niet iets met mijn unit.
En zoals eerder geschreven is het inmiddels naar uren rotzooien wel opgelost.
Van het weekend Horizon Forbidden West gespeeld en dat zag er geweldig uit.
Maar Ratchet & Clank: A Rift Apart spatte echt van het scherm af.
Een interactieve Pixar film met kleuren en HDR welke simpelweg van het beeld afspatte.
Prachtige "tech demo" voor deze nieuwe QD-OLED techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Zie mijn post van zondag 12 juni 2022 14:06 ;)
Het lijkt wel alsof je gewoon even een beetje moet rammelen aan alles en dan ineens doet alles het weer. En is het ook blijven doen tot nu toe.
Soundbar issues weg, HDR issues in gaming mode weg, mic problemen in Tizen apps weg, koptelefoon met succes gekoppeld via BlueTooth. Alles okay!

De enige echte resterende uitdaging: Windows 10 op laptop erkend televisie niet als 10-bit paneel met HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Zo te horen moet ik dan toch wel echt gaan voor deze en niet een Sammy QN95a of b, want het is geen OLED tech en ik ben wel echt gewend aan OLED en ik blijf bang voor zaken als blooming en ook goede Tubers hebben gezegd dat zaken zoals shadow detail, gebieden die zwart zouden moeten zijn toch wel echt grijzig zijn. Wel kunnen ze feller, maar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
devilsnight schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:26:
Zo te horen moet ik dan toch wel echt gaan voor deze en niet een Sammy QN95a of b, want het is geen OLED tech en ik ben wel echt gewend aan OLED en ik blijf bang voor zaken als blooming en ook goede Tubers hebben gezegd dat zaken zoals shadow detail, gebieden die zwart zouden moeten zijn toch wel echt grijzig zijn. Wel kunnen ze feller, maar ja.
Het voordeel van QD-OLED is dat deze nu ook flink feller zijn dan traditionele OLED.
Dit weekend zat ik met de gordijnen open. Volle zon. Gewoon om even te testen.
Laten we zeggen dat mijn plasma in het teniet viel in vergelijking, zoals met OLED ook het geval kan zijn met flink veel direct natuurlijk licht.
Deze QD-OLED is een licht bak waar je U tegen kan zeggen. Zelfs op een stralende dag in de buurt van een mega raam.
Tenzij de zon er direct op schijnt, denk ik niet dat je spijt gaat hebben van deze nieuwe QD-OLED techniek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Darkwolf_1982 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:32:
[...]

Het voordeel van QD-OLED is dat deze nu ook flink feller zijn dan traditionele OLED.
Dit weekend zat ik met de gordijnen open. Volle zon. Gewoon om even te testen.
Laten we zeggen dat mijn plasma in het teniet viel in vergelijking, zoals met OLED ook het geval kan zijn met flink veel direct natuurlijk licht.
Deze QD-OLED is een licht bak waar je U tegen kan zeggen. Zelfs op een stralende dag in de buurt van een mega raam.
Tenzij de zon er direct op schijnt, denk ik niet dat je spijt gaat hebben van deze nieuwe QD-OLED techniek. :)
Dat veel feller gaan is echt alleen bij HDR beelden, meeste mensen kijken voor een groot gedeelte nog steeds SDR en daar is het verschil verwaarloosbaar;

-Samsung S95B Sustained 100% Window 204 cd/m²
-LG G2 Sustained 100% Window 190 cd/m²

En als je HDR kijkt dan is het vooral de spectaculair highlights die meer eruit poppen, direct in zonlicht moet je gewoon niet willen, met welke tv dan ook.
Jouw Samsung gaat er dan al heel grijs uitzien ipv zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
sjaak88 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:10:
[...]

Dat veel feller gaan is echt alleen bij HDR beelden, meeste mensen kijken voor een groot gedeelte nog steeds SDR en daar is het verschil verwaarloosbaar;

-Samsung S95B Sustained 100% Window 204 cd/m²
-LG G2 Sustained 100% Window 190 cd/m²

En als je HDR kijkt dan is het vooral de spectaculair highlights die meer eruit poppen, direct in zonlicht moet je gewoon niet willen, met welke tv dan ook.
Jouw Samsung gaat er dan al heel grijs uitzien ipv zwart.
Ja zoiets als een zon en het effect wat het heeft op water en door bomen (zoals in RDR2) dat is dan echt fel te noemen.

Maar bij SDR games zou ik dus beter af zijn met een MiniLED? Tja, wel steeds meer games hebben HDR. Zelfs backwards compatible games op Xbox hebben auto HDR wat echt geweldig is. Ik denk gewoon dat ik na OLED niet meer naar Tech kan gaan die nog issues heeft met blooming en andere zaken.

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 13-06-2022 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
En ja hoor.
Mijn laatste hurdle lost zichzelf ook opeens op: dikke HDR in Windows 10 nu.
Het ging precies zoals alle andere keren met issues.

De ene avond speel ik een game, en er gebeurd niets.
Dan speel ik twee avonden later nogmaals dezelfde game op de laptop.
BOEM! Ineens Game Mode.
WHAM! Ineens laat Windows 10 mij alles HDR aan zetten.

Maar... maar... dat grapje was ik al voor door handmatig Game Mode aan te zetten tijdens eerdere troubleshooting. En dat werkte toen absoluut niet!?

Uhm, nou ja, vooruit. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 13-06-2022 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 11:03
devilsnight schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Je hebt gelijk, de echte shop Bestsellers krijgt een prima cijfer. Maar op Tweakers zelf zijn velen niet echt te spreken over Bol Plaza. Zelf heb ik tig dingen gekocht bij Bol door de jaren, niet Plaza en echt nooit issues.
Bol.com plaza is gewoon het gedeelte waar third party sellers producten kunnen verkopen. In feite koop je gewoon bij bestsellersNL enverloopt retouren en dergelijke ook via daar maar heb je een factuur met bol.com erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
devilsnight schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:28:
Ik denk gewoon dat ik na OLED niet meer naar Tech kan gaan die nog issues heeft met blooming en andere zaken.
Tot mijn verbazing is er wel degelijk blooming met de S95B. En wil het toch even gaan noemen.
Het valt op met grote witte tekst tegen een zwarte achtergrond.
Maar ook met andere felle gekleurde zaken tegen een zwarte achtergrond.
Naar mijn weten was OLED daar juist vanaf.
Het is dan ook alles behalve een klein "halo" effect om het object. Het kan soms echt tot centimeters van het object af "door bloom'en".

Mijn vermoeden is dat het allemaal te maken heeft met die anti reflectie laag op de TV, welke ook al zo mooi verantwoordelijk is geacht voor de grijze tint i.p.v. mooi zwart wanneer er veel licht op het beeldscherm valt.

Snap echt niet waarom Samsung daarvoor gekozen heeft. Ook voor andere modellen met andere display technology overigens.
Het erge is: een vette vinger erop en je krijgt het beeld bijna niet meer schoon.
Er blijft een soort van blauwe veeg achter.
Gelezen dat je het heel voorzichtig weg dient te halen met ene microfiber doekje en het liefst met een beetje water gemengd met alcohol.
Niet te veel natuurlijk, want zo las ik dat mensen even zo goed hun anti reflectie laag compleet en permanent beschadigen...................

Mijn nu al eerste incidentje was redelijk goed te krijgen met een microfiber cloth en een beetje water. Moet er echt naar zoeken maar zelfs na het schoonmaken duurde het even voordat het (bijna) niet meer zichtbaar was.
Vind het maar een fragile bende. Zeker voor al dit geld.

[ Voor 17% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 20-06-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 09:35
Ik ben ontzettend blij met de antireflectiecoating op mijn QLED. Bij de OLED's van LG heb ik het gevoel dat ik in een spiegel kijk. Ik keek daarom erg uit naar deze TV, wel een teleurstelling dat de coating icm OLED toch geen gelukkig huwelijk is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
DarkLoki schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:11:
Ik ben ontzettend blij met de antireflectiecoating op mijn QLED. Bij de OLED's van LG heb ik het gevoel dat ik in een spiegel kijk. Ik keek daarom erg uit naar deze TV, wel een teleurstelling dat de coating icm OLED toch geen gelukkig huwelijk is. :|
En dat is het typische.
Keek erg uit naar het feit dat het reflecties tegen gaat en dat is prima als je er recht voor zit. En de kamer lichtelijk verduisterd is zonder teveel direct licht, bijvoorbeeld van een raam die er 90 graden tegenover staat.
Maar off angle is het eveneens toch weer een spiegel met een paarse gloed, zelfs met een paar enkele graden. Helaas, voor de mee kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
Weet je zeker dat het de coating is? Je ogen creëren zelf ook een halo effect als je naar heel hoog contrast kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
lukjah schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:34:
Weet je zeker dat het de coating is? Je ogen creëren zelf ook een halo effect als je naar heel hoog contrast kijkt.
Klopt. Zelfs met lenzen kan dit gebeuren. In het donker worden je pupillen wonderen. Dit kan dan langs je lens gaan. Licht kan dan als een halo ervaren worden. Bijvoorbeeld als je met geknepen boven naar een kaars kijkt. Ik had hier lange tijd kast van net nachtlenzen omdat mijn pupillen groter werden dan het gecorrigeerde deel.

Dit even terzijde.
In 1 van de eerste video's van Keep it Classy over de S95B heeft hij het ook over microkrasjes in het scherm nadat hij wat vingerafdrukken weghaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 12:11
Moet helaas bekennen dat ik ook veel blooming zie.Of het aan de coating ligt,geen idee.Of het aan mijn ogen ligt (astigmatism) zou goed mogelijk kunnen zijn.Ben al wat ouder.Ik heb dit ook aan gekaart op avsforum.Echter kreeg ik daar te horen dat dat niet mogelijk zou zijn.Ik zie daar ook bijna niemand die het daarover heeft.Ik kom van een Q9FN die vanwege de techniek blooming heeft.Echter deed samsung dat dermate onderdrukken dat het mij alleen opviel bij ondertiteling met name in hdr maar nooit in content.Dit heb ik nu helaas wel.Ik hoop dat ik eraan kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Zal eens experimenteren met verschillende licht settings wanneer ik tijdens het donker (buiten) naar het scherm kijk. Daarnaast draag ik een bril, maar ook zonder de bril zag ik het nog.
De reden waarom ik aan de coating dacht is omdat OLED natuurlijk de pixels met zwart uit heeft staan.
kimone66 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:12:
Moet helaas bekennen dat ik ook veel blooming zie.Of het aan de coating ligt,geen idee.Of het aan mijn ogen ligt (astigmatism) zou goed mogelijk kunnen zijn.Ben al wat ouder.Ik heb dit ook aan gekaart op avsforum.Echter kreeg ik daar te horen dat dat niet mogelijk zou zijn.Ik zie daar ook bijna niemand die het daarover heeft.Ik kom van een Q9FN die vanwege de techniek blooming heeft.Echter deed samsung dat dermate onderdrukken dat het mij alleen opviel bij ondertiteling met name in hdr maar nooit in content.Dit heb ik nu helaas wel.Ik hoop dat ik eraan kan wennen.
Blij dat ik niet de enige ben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Darkwolf_1982 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Tot mijn verbazing is er wel degelijk blooming met de S95B. En wil het toch even gaan noemen.
Het valt op met grote witte tekst tegen een zwarte achtergrond.
Maar ook met andere felle gekleurde zaken tegen een zwarte achtergrond.
Naar mijn weten was OLED daar juist vanaf.
Het is dan ook alles behalve een klein "halo" effect om het object. Het kan soms echt tot centimeters van het object af "door bloom'en".

Mijn vermoeden is dat het allemaal te maken heeft met die anti reflectie laag op de TV, welke ook al zo mooi verantwoordelijk is geacht voor de grijze tint i.p.v. mooi zwart wanneer er veel licht op het beeldscherm valt.

Snap echt niet waarom Samsung daarvoor gekozen heeft. Ook voor andere modellen met andere display technology overigens.
Het erge is: een vette vinger erop en je krijgt het beeld bijna niet meer schoon.
Er blijft een soort van blauwe veeg achter.
Gelezen dat je het heel voorzichtig weg dient te halen met ene microfiber doekje en het liefst met een beetje water gemengd met alcohol.
Niet te veel natuurlijk, want zo las ik dat mensen even zo goed hun anti reflectie laag compleet en permanent beschadigen...................

Mijn nu al eerste incidentje was redelijk goed te krijgen met een microfiber cloth en een beetje water. Moet er echt naar zoeken maar zelfs na het schoonmaken duurde het even voordat het (bijna) niet meer zichtbaar was.
Vind het maar een fragile bende. Zeker voor al dit geld.
Erg jammer om te horen dit. Blooming is echt een issue die ik nog nooit heb gehad met de C9 en ben daar zo blij mee. Minder blij ben ik met hoe erg de C9 een spiegel is overdag, met de gordijnen dicht maar toch nog wat daglicht wat binnenkomt. Daar klonk die S95B zo goed voor weer.

Met grijs beeld bedoel je wanneer ie uit staat of ook tijdens content? En dat van het beeld schoonmaken, ik doe het zelf altijd voorzichtig met microfiber doekje en geen water of wat dan ook. Maar zo te horen moet dat bij deze dus wel. Wordt echt een zaak om hem scherm dus nooit aan te raken, sowieso niet met de vingers.
Yep, of wanneer je in de nacht buiten naar een lantaarnpaal kijkt en dan je ogen deels sluit, dan krijg je ook zo'n effect.
Binnetie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:57:
[...]

Klopt. Zelfs met lenzen kan dit gebeuren. In het donker worden je pupillen wonderen. Dit kan dan langs je lens gaan. Licht kan dan als een halo ervaren worden. Bijvoorbeeld als je met geknepen boven naar een kaars kijkt. Ik had hier lange tijd kast van net nachtlenzen omdat mijn pupillen groter werden dan het gecorrigeerde deel.

Dit even terzijde.
In 1 van de eerste video's van Keep it Classy over de S95B heeft hij het ook over microkrasjes in het scherm nadat hij wat vingerafdrukken weghaalde.
Maar die krasjes kreeg hij wel weer weg mag ik hopen, toch?
kimone66 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:12:
Voordat ik de C9 haalde in 2020 had ik ook de Q9FN. Ik vond het super felle beeld prachtig, maar die blooming was geen grap hier. Sea of Thieves bijvoorbeeld met die felle health bar had hele duidelijke blooming en bij vele andere games ook.

Ik meen me te herinneren dat Classy of KG het ook over blooming had met de S95B, het klonk alleen niet als een heel super groot probleem.

Shit zeg, net wanneer je denkt dat de "perfecte" Tech er nu echt is, ik wacht nog eventjes denk ik. Diezelfde kanalen hadden het ook over issues dat sommige picture settings ineens automatisch werden ge-reset, dingen zoals color Gamut enzo. Is dit gefixt? En dat consoles automatisch aan gaan door de tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Ik weet niet of hij die krasjes wegkreeg. Het waren van die hele kleine die je ook op een auto ziet die in de zon staat. Echt hele kleine krasjes die je alleen ziet met licht erop en met de neus op het scherm.

Met water vind ik apart, in water zit namelijk kalk. Hele kleine deeltjes. Ik zou dan demiwater doen (dat is ontkalkt).
Voor auto's gebruikte ik vaak een soort glijmiddel om lak te reinigen zonder krassen. Ook wanneer ik de lak van de auto ging reinigen dmv klei: https://www.carclean.com/...orld-clay-lube-473ml.html dit zorgt ervoor dat er geen krassen ontstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kimone66
Een tijdje geleden ben ik eens bij BCC binnengelopen.Maar ook daar zag ik bij iedere oled wel blooming.Dus ik denk dat het bij mij toch wel de ogen zijn.Het zou best kunnen dat die coating dit effect nog versterkt.Maar ondanks de blooming ben ik toch wel tevreden wat PQ betreft.En het is ook zo dat het mij het meest opvalt bij ondertiteling bij bv netflix,prime en op mijn shield.Maar gelukkig kun je dat allemaal instellen.Als ik bv. de helderheid vergelijk met de Q9FN zit daar niet zoveel verschil in,tenminste wat ik mij daar nog van kan herinneren.Ook de antiereflectie is bijna net zo goed als bij de Q9FN.Alleen de bouwkwaliteit vindt ik wel matig.Helaas heb ook ik een paneel waar knikjes in zitten.Het paneel is gewoon te dun.Ik moet hem eigenlijk opnieuw op de voet zetten omdat dat toen niet goed gebeurd is.Maar daar waag ik mij voorlopig nog niet aan.Wat schoonhouden betreft ga ik iedere dag wel even met een microvezeldoekje erover.Wat betreft color gamut en consoles heb ik geen problemen mee.

Tevens nog een opmerking.Van alle tv's die ik heb gehad (en dat zijn er nogal wat geweest) heb ik nog nooit een tv gehad waarbij de uniformiteit zo goed was.

[ Voor 7% gewijzigd door kimone66 op 21-06-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-05 15:17
Op mijn LG OLED C8 zie ik ook soms "blooming". Dit zijn je ogen die een beetje dit halo-effect creëren. Ben je zeker dat het niet gewoon dit is wat je ziet? Tenzij je vergelijkt met een WRGB OLED en het veel erger is bij deze, dan kan het wel eens liggen aan die anti-reflectielaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
devilsnight schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:20:
Erg jammer om te horen dit. Blooming is echt een issue die ik nog nooit heb gehad met de C9 en ben daar zo blij mee. Minder blij ben ik met hoe erg de C9 een spiegel is overdag, met de gordijnen dicht maar toch nog wat daglicht wat binnenkomt. Daar klonk die S95B zo goed voor weer.
De antireflectie laag is dan ook prima als je er recht voor zit. Weg spiegel.
Alleen valt dat effect al snel weg als je er niet recht voor zit. En vanaf de zijkant (70-80 graden) is het weer een volledige spiegel.
Met grijs beeld bedoel je wanneer ie uit staat of ook tijdens content?
Ook tijdens content, maar dan valt het een stuk minder op. Door de content.
Je kan het dan een heel klein beetje zien als je echt naar de zwarte bezels gaat kijken.
Wanneer deze uitstaat zie je het sowieso, maar lang niet zo heftig als met mijn plasma.
Vanaf de (bijna) zijkant of zelfs schuin van een afstand is het behalve spiegel vooral paars.
Allemaal zaken waar ik persoonlijk geen moeite mee heb.
Met de gordijnen dicht en zeker als het buiten donker is, zie je geen verschil meer met de zwarte bezels en is alles uiteraard diep zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 22:17
Darkwolf_1982 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:41:
[...]

Dat is best even schrikken gezien ik 3100 heb betaald. En dat is met enkele honderden euros eraf.
Dat gaat wel heel erg snel zeg.
Even goed onthouden voor wanneer ik na 8-10 jaar weer een upgrade doe. Ouch! :o
Vincent heeft hier een topic/youtube over gemaakt wanneer het beste een yv te kopen YouTube: Should You Buy A New TV or Older Model? Best Time of Year to Buy A N...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:43:
[...]

De antireflectie laag is dan ook prima als je er recht voor zit. Weg spiegel.
Alleen valt dat effect al snel weg als je er niet recht voor zit. En vanaf de zijkant (70-80 graden) is het weer een volledige spiegel.

[...]

Ook tijdens content, maar dan valt het een stuk minder op. Door de content.
Je kan het dan een heel klein beetje zien als je echt naar de zwarte bezels gaat kijken.
Wanneer deze uitstaat zie je het sowieso, maar lang niet zo heftig als met mijn plasma.
Vanaf de (bijna) zijkant of zelfs schuin van een afstand is het behalve spiegel vooral paars.
Allemaal zaken waar ik persoonlijk geen moeite mee heb.
Met de gordijnen dicht en zeker als het buiten donker is, zie je geen verschil meer met de zwarte bezels en is alles uiteraard diep zwart.
Ok, dan is dat niet een probleem want ik zit altijd recht voor het scherm. Maak me wel wat zorgen over die bloom issues, op een freaking OLED joh. En tijdens welke games was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
kimone66 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:21:
Een tijdje geleden ben ik eens bij BCC binnengelopen.Maar ook daar zag ik bij iedere oled wel blooming.Dus ik denk dat het bij mij toch wel de ogen zijn.Het zou best kunnen dat die coating dit effect nog versterkt.Maar ondanks de blooming ben ik toch wel tevreden wat PQ betreft.En het is ook zo dat het mij het meest opvalt bij ondertiteling bij bv netflix,prime en op mijn shield.Maar gelukkig kun je dat allemaal instellen.Als ik bv. de helderheid vergelijk met de Q9FN zit daar niet zoveel verschil in,tenminste wat ik mij daar nog van kan herinneren.Ook de antiereflectie is bijna net zo goed als bij de Q9FN.Alleen de bouwkwaliteit vindt ik wel matig.Helaas heb ook ik een paneel waar knikjes in zitten.Het paneel is gewoon te dun.Ik moet hem eigenlijk opnieuw op de voet zetten omdat dat toen niet goed gebeurd is.Maar daar waag ik mij voorlopig nog niet aan.Wat schoonhouden betreft ga ik iedere dag wel even met een microvezeldoekje erover.Wat betreft color gamut en consoles heb ik geen problemen mee.

Tevens nog een opmerking.Van alle tv's die ik heb gehad (en dat zijn er nogal wat geweest) heb ik nog nooit een tv gehad waarbij de uniformiteit zo goed was.
Daar zeg je wat. Toen ik net de C9 had en Netflix ging kijken met Dolby Vision moest ik echt de settings induiken van de ondertiteling want dit was veel te fel, zo fel dat je dat bloom effect inderdaad krijgt. Ik heb ze nu op grijs of licht transparant staan.

Ik wil vooral geen blooming in games zien. Dat fel rode health bars bijvoorbeeld echt dat bloom effect geven enzovoort. Zeer fijn over die uniformiteit, dat hoor ik echt van verschillende eigenaren van die tv nu, heel nice. Dat is iets wat je lang niet altijd hebt, panel lottery is helaas nog steeds een ding met Tv's. Heb je een test pattern getest of gewoon puur met films en games? Want sommige mensen vinden dat je juist de issues gaat opzoeken als je een test pattern gaat opzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 21-06-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimone66
devilsnight schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:52:
[...]

Daar zeg je wat. Toen ik net de C9 had en Netflix ging kijken met Dolby Vision moest ik echt de settings induiken van de ondertiteling want dit was veel te fel, zo fel dat je dat bloom effect inderdaad krijgt. Ik heb ze nu op grijs of licht transparant staan.

Ik wil vooral geen blooming in games zien. Dat fel rode health bars bijvoorbeeld echt dat bloom effect geven enzovoort. Zeer fijn over die uniformiteit, dat hoor ik echt van verschillende eigenaren van die tv nu, heel nice. Dat is iets wat je lang niet altijd hebt, panel lottery is helaas nog steeds een ding met Tv's. Heb je een test pattern getest of gewoon puur met films en games? Want sommige mensen vinden dat je juist de issues gaat opzoeken als je een test pattern gaat opzetten.
Test pattern

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
devilsnight schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:48:
Ok, dan is dat niet een probleem want ik zit altijd recht voor het scherm. Maak me wel wat zorgen over die bloom issues, op een freaking OLED joh. En tijdens welke games was dit?
Blooming gebeurd echt alleen tijdens de door mij al benoemde situaties: dus felle kleuren tegen een puur zwarte achtergrond.
Dit is ongeacht of het een game is of andere media.
Echter in games kom ik het dus niet tegen. Mits er een cut scene is met zwarte balken en ondertiteling in de zwarte balk.
Speel ook Star Citizen (laptop aan TV) en dan moet ik het echt gaan opzoeken. De sterrenhemel is vol genoeg dat je geen blooming ziet.
Op de PS5 heb ik alleen tot heden kleurrijke games (Forbidden West, GT Sport en meer) en die SPATTEN van dit scherm af.

Kan af en toe wat nadelen spuien hier, maar laat de andere kant van het verhaal ook maar weer belichten: ik ben super blij met de TV in de zin van wat QD-OLED te bieden heeft.
Vooral GT Sport en R & C hebben echt mijn mond laten doen open vallen.
Mij is ook aangeraden om Miles Morales te halen, omdat vooral de groene, rode en gele kleuren op dit scherm zo levendig en accuraat uit de verf komen.
Wederom, het is niet in woorden te beschrijven. Zeker als alles een beetje lekker is ingesteld met de settings versus wat je in een winkel op demo gaat tegen komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 21-06-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:39:
[...]

Blooming gebeurd echt alleen tijdens de door mij al benoemde situaties: dus felle kleuren tegen een puur zwarte achtergrond.
Dit is ongeacht of het een game is of andere media.
Echter in games kom ik het dus niet tegen. Mits er een cut scene is met zwarte balken en ondertiteling in de zwarte balk.
Speel ook Star Citizen (laptop aan TV) en dan moet ik het echt gaan opzoeken. De sterrenhemel is vol genoeg dat je geen blooming ziet.
Op de PS5 heb ik alleen tot heden kleurrijke games (Forbidden West, GT Sport en meer) en die SPATTEN van dit scherm af.

Kan af en toe wat nadelen spuien hier, maar laat de andere kant van het verhaal ook maar weer belichten: ik ben super blij met de TV in de zin van wat QD-OLED te bieden heeft.
Vooral GT Sport en R & C hebben echt mijn mond laten doen open vallen.
Mij is ook aangeraden om Miles Morales te halen, omdat vooral de groene, rode en gele kleuren op dit scherm zo levendig en accuraat uit de verf komen.
Wederom, het is niet in woorden te beschrijven. Zeker als alles een beetje lekker is ingesteld met de settings versus wat je in een winkel op demo gaat tegen komen.
Ik ben zelf erg benieuwd hoe RDR2 er bijvoorbeeld uit ziet op de tv. Heb je veel aan de picture settings verandert of allemaal default gelaten? En game mode neem ik aan he?

Wel fijn om te horen dat het met gamen vrijwel geen probleem is, want hoe tof ik films en series ook vind, ik hou meer van gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
devilsnight schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:45:
Ik ben zelf erg benieuwd hoe RDR2 er bijvoorbeeld uit ziet op de tv. Heb je veel aan de picture settings verandert of allemaal default gelaten? En game mode neem ik aan he?
Game mode heb ik met rust gelaten inderdaad. Game Motion Plus staat volledig uit eveneens de Eco settings, welke per picture mode uitgezet moet worden.
(Wellicht voor andere lezende eigenaren ook interessant om te weten.)
Wel fijn om te horen dat het met gamen vrijwel geen probleem is, want hoe tof ik films en series ook vind, ik hou meer van gaming.
Zekers. Behalve de eerder turbulente ellende om HDR goed weergegeven te krijgen op de PS5.
Op de PS5 is dat gelukt. Windows 10 is nog steeds crap met dezelfde te donkere weergave met te verzadigde kleuren nu HDR daar ook eindelijk "werkt". Nog niet op kunnen lossen.\
Als dat werkt, dan kan ik RDR 2 uitproberen. En anders moet ik RDR 2 op de PS5 installeren daar ik de PS4 discs in bezit heb, als je wilt. Ben zelf ook wel benieuwd, parel van een game. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 21-06-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcellissimo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-06-2022
*knip* een linkdrop is niet gewenst, zeker niet met referral.

[ Voor 90% gewijzigd door Gonadan op 22-06-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zou denk ik een klontje boter toevoegen.

[ Voor 30% gewijzigd door Gonadan op 22-06-2022 13:36 . Reden: citaat verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 22:17
Wat heeft dit met een Samsung S95B te maken? QLed is nie QD-Oled 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Gonadan op 22-06-2022 13:36 . Reden: citaat verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
RouterJockey schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Wat heeft dit met een Samsung S95B te maken? QLed is nie QD-Oled 8)7
Appels met peren. Vandaar ook mijn vorige reactie. Een link plempen en niet beschrijven wat we op de link kunnen aan treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
https://nl.pepper.com/share-deal/240925 de 65S95B voor 2299 (na aftrek cashback).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimone66
Blijkbaar wordt in de US firmware 1302.5 uitgerold.Movie mode wordt hierin generft naar de helderheid van filmmaker mode.Op avsforum is hier behoorlijk ophef over.Het is zelfs zo dat mensen die auto update hebben uitgezet toch deze nieuwe firmware krijgen.Vraag me af waar samsung mee bezig is.De discussie loopt tot nu toe door tot pag. 669.Dus als je deze firmware update niet wilt ontvangen zul je de tv van internet moeten halen.

https://www.avsforum.com/...ice-talk.3240720/page-655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
kimone66 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:58:
Blijkbaar wordt in de US firmware 1302.5 uitgerold.Movie mode wordt hierin generft naar de helderheid van filmmaker mode.Op avsforum is hier behoorlijk ophef over.Het is zelfs zo dat mensen die auto update hebben uitgezet toch deze nieuwe firmware krijgen.Vraag me af waar samsung mee bezig is.De discussie loopt tot nu toe door tot pag. 669.Dus als je deze firmware update niet wilt ontvangen zul je de tv van internet moeten halen.

https://www.avsforum.com/...ice-talk.3240720/page-655
Wat verschrikkelijk irritant toch zeg hoe firmware updates de boel echt kan verneuken. Sowieso, laat movie mode lekker met rust wanneer je de correctie film maker mode al hebt. Ik heb mijn C9 altijd online en auto update uit staan, gelukkig nog nooit meegemaakt dat een update toch werd geïnstalleerd.

Je tv offline moeten halen en dus geen apps zoals Netflix, Prime etc kunnen gebruiken is eigenlijk echt te gek voor woorden. Ik las in YouTube comments dat overall brightness zwaar ge-nerfed is, maar is de game mode nog wel intact? En stel je koopt de tv nu, dan heb je zeker al die nieuwste firmware erop staan?

Zo te lezen op AVS is de verandering toegepast op alle modes. Dus game mode heeft ook die geforceerde DTM niet meer, iets wat veel YouTubers juist wel mooi vonden.

Hou gewoon opties voor de mensen die een minder accuraat plaatje willen....

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 25-06-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Er zijn echt momenten dat ik serieus erover twijfel of dit de TV voor mij is.
Het beeld is prima. Totdat je een vlekje wil weg halen.
Nu heb ik een gigantische blauw getinte vlek.
Durf het scherm niet meer aan te raken met microfiber doekje of anderzijds.
Waarom is deze anti reflectie laag zo consument onvriendelijk?

Zelfs met de gordijnen dicht zit ik nu naar een blauwe vlek te kijken iedere keer als er een donkere scene in -bijvoorbeeld- The Expanse verschijnt.

Heb ik iets gemist? Een magisch truukje? Dit kan toch niet?
Eerder had ik ook al een kleiner blauw vlekje nadat ik per ongeluk huid olie op het scherm had gekregen. Vreemd genoeg is deze nu weg uit zichzelf, zo het lijkt.

Ga dit nog even aankijken, maar als dit niet weg te halen is of met teveel gedoe denk ik echt dat het tijd is om afscheid te gaan nemen van deze televisie. Veel en veel te fragiel op een aantal zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:56:
Er zijn echt momenten dat ik serieus erover twijfel of dit de TV voor mij is.
Het beeld is prima. Totdat je een vlekje wil weg halen.
Nu heb ik een gigantische blauw getinte vlek.
Durf het scherm niet meer aan te raken met microfiber doekje of anderzijds.
Waarom is deze anti reflectie laag zo consument onvriendelijk?

Zelfs met de gordijnen dicht zit ik nu naar een blauwe vlek te kijken iedere keer als er een donkere scene in -bijvoorbeeld- The Expanse verschijnt.

Heb ik iets gemist? Een magisch truukje? Dit kan toch niet?
Eerder had ik ook al een kleiner blauw vlekje nadat ik per ongeluk huid olie op het scherm had gekregen. Vreemd genoeg is deze nu weg uit zichzelf, zo het lijkt.

Ga dit nog even aankijken, maar als dit niet weg te halen is of met teveel gedoe denk ik echt dat het tijd is om afscheid te gaan nemen van deze televisie. Veel en veel te fragiel op een aantal zaken.
Kun je de winkel of Samsung niet vragen hoe dit kan? Lijkt me toch niet de bedoeling. Hoe maak je het scherm schoon?
Moet eerlijk bekennen dat ik misschien 1 a 2x per jaar het scherm van m'n tv even reinig. Mijn plasma heeft ook een soort coating want ik zie helemaal in de hoek, waar geen beeld komt een heel klein paars vlekje met streepjes erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Binnetie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:03:
[...]

Kun je de winkel of Samsung niet vragen hoe dit kan? Lijkt me toch niet de bedoeling. Hoe maak je het scherm schoon?
Moet eerlijk bekennen dat ik misschien 1 a 2x per jaar het scherm van m'n tv even reinig. Mijn plasma heeft ook een soort coating want ik zie helemaal in de hoek, waar geen beeld komt een heel klein paars vlekje met streepjes erin.
Wat ik op het internet lees is dat dit een no-go is voor iedereen die het heeft geprobeerd. Onder het mom van "cosmetisch" en dikke doei.
Dit probleem speelt al meerdere jaren, want Samsung gebruikt deze coating op meerdere modellen. Jaren.
Kom het links en rechts tegen. Zelfs in de owner's thread op het AVS forum begon er iemand over toevallig toen ik doorlas door de dikke thread seconden nadat ik met een zucht het opgegeven had.
En op het AV forum kwam ik zelfs een thread erover tegen uit 2019...

Er zijn verschillende tips, zoals het gebruiken van een microfiber doekje in combinatie met gedestilleerd water.
Andere tips hebben het over alcohol, maar daar hebben sommige ook geen geluk mee. Dan kun je de laag zelfs weg poetsen en is het permanent.
Brrrrrrr! Fragiele bende allemaal.
Nu mis ik echt de glasplaat van mijn inmiddels uit de deur gedane plasma... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Had niet verwacht dat het zo gevoelig is.
Ik heb overigens geen vlekjes op het scherm, het is bij mij alleen stof. Ook geen vliegenpoep. Maar zou lucht uit zo'n spuitbus dan niet voldoende zijn? Beetje afspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dit schema kwam ik vanavond tegen in de MediaMarkt.

Ik moet zeggen dat de S95B maar een beetje in het middensegment hangt. Had verwacht dat het rechts in het schema gepositioneerd zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JnG1XbPQ/IMG-20220701-203540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Door dat soort dingen krijg ik toch steeds meer twijfels. Ik bedoel het is niet dat ik nou elke maand mijn C9 schoonmaak met microfiber doekje, maar toch wel eens in de zoveel maanden even. Even het stof wegvegen en gaat altijd prima. Als je nu hier ook op moet gaan letten.....

En dan dat gedoe met die firmware updates waarvan nu echt is gebleken dat ook game mode van 1500 nits naar 1000 is generfed en zelfs mensen die auto update uit hebben staan hebben toch de update gekregen. Dus zegt men dat je je tv offline moet halen, dus geen Netflix en andere apps meer. Bizar.

Dat updates forceren is echt achterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Poei, net even bij Krefel de s95b gezien. Ben er eigenlijk van genezen. Niet vanwege het beeld, want dat zag er erg goed uit.

Wel vanwege het uiterlijk en bouwkwaliteit van de tv zeg. Die zilveren strip vond ik erg afleidend, maar dat is een persoonlijk ding. Bij onze lichte kamer zou dit teveel gaan weerspiegelen.

De afwerking van die strip was op dit model echt slecht. Zag er gerafeld uit met best grote kieren. Ik hoop dat dit bij anderen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Toen ik hem gisteren zag kon ik niets ontdekken aan slechte bouwkwaliteit. De zilveren strip zag ik wel. Als ik langs de zijkant keek en het winkellicht erin viel. Het zag er gewoon goed en degelijk uit. De TV stond 15 meter van een C2 af, dus goed vergelijken kon ik niet.
De G2 hadden ze niet, tentoongesteld wel de G1 die was net weggehaald van de wand omdat daar de G2 voor kwam.
Het blijft lastig. Van de LG hoor ik veel over apps die niet lekker werken. Een top TV maar dan qua firmware en apps een uitdaging soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Wat ik op het internet lees is dat dit een no-go is voor iedereen die het heeft geprobeerd. Onder het mom van "cosmetisch" en dikke doei.
Dit probleem speelt al meerdere jaren, want Samsung gebruikt deze coating op meerdere modellen. Jaren.
Kom het links en rechts tegen. Zelfs in de owner's thread op het AVS forum begon er iemand over toevallig toen ik doorlas door de dikke thread seconden nadat ik met een zucht het opgegeven had.
En op het AV forum kwam ik zelfs een thread erover tegen uit 2019...

Er zijn verschillende tips, zoals het gebruiken van een microfiber doekje in combinatie met gedestilleerd water.
Andere tips hebben het over alcohol, maar daar hebben sommige ook geen geluk mee. Dan kun je de laag zelfs weg poetsen en is het permanent.
Brrrrrrr! Fragiele bende allemaal.
Nu mis ik echt de glasplaat van mijn inmiddels uit de deur gedane plasma... :/
Reactie op AVS nu
It's been discussed here and I can personally vouch for a high percentage isopropyl alcohol (I used 91%) and a fine microfiber cloth (like ones you'd use to clean eyeglasses) will clean it up just fine. If you use a regular coarser microfiber cloth like the ones in a 30 pack from Costco, the minute you use too much pressure it'll start to smudge.
Tja, alcohol. Zelf totaal geen fan van het idee, maar ja. Als ik de tv haal zal ik er echt voor zorgen zodra de plastic coating eraf is (neem aan dat die zoals alle TVs ook op deze zit?) dat ik en de persoon die me helpt de tv op te tillen en neer te zetten het ook niet per ongeluk aanraakt.

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 02-07-2022 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
Ik voorzie een nieuwe markt: screenprotectors voor je tv :D
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste