Ik heb een paar Samsung tv's (gehad) met dit soort coating en mijn persoonlijke ervaring is dat een schone droge theedoek nog altijd het beste werkt. Het nadeel van microvezeldoekjes vind ik juist dat ze vet (en dus vlekken) niet absorberen en je alleen maar aan het uitsmeren bent. Met de theedoek verschillende rondjes achter elkaar draaien op bijv. een vingerafdruk en meestal is het dan weg en blijft er ook niks achter op het scherm. Als het echt wat moeilijker gaat gebruik ik soms een druppel water, zolang je maar erna weer met de droge doek het wegveegt. Alcohol geeft alleen maar strepen en kan volgens mij ook een deel van de laag beschadigen/oplossen, dat moet je niet willen.
Ach iedere tv heeft zo zijn dingen. Wat mij opviel was dat er best veel ruimte tussen het scherm en die strip zat aan de bovenkant. Zijkant en onderkant waren wel netjes. Wellicht een exemplaar waarbij dit zo is. Ik zou mij er aan gaan storen, maar dat is mijn eigen probleem haha.Binnetie schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:58:
Toen ik hem gisteren zag kon ik niets ontdekken aan slechte bouwkwaliteit. De zilveren strip zag ik wel. Als ik langs de zijkant keek en het winkellicht erin viel. Het zag er gewoon goed en degelijk uit. De TV stond 15 meter van een C2 af, dus goed vergelijken kon ik niet.
De G2 hadden ze niet, tentoongesteld wel de G1 die was net weggehaald van de wand omdat daar de G2 voor kwam.
Het blijft lastig. Van de LG hoor ik veel over apps die niet lekker werken. Een top TV maar dan qua firmware en apps een uitdaging soms.
Daarnaast hoopte ik dat de rand wat minder glimmend was. We hebben wel wat lampen aan savonds en dan is een zwarte rand net wat fijner kijken. Het scherm lijkt dan optisch groter. Die zilveren lijst haalt mij dan wat uit de ervaring.
Maar man man wat zag het beeld er goed uit!
[ Voor 13% gewijzigd door Kuhr89 op 03-07-2022 09:36 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ook voor de vlekken waar echt wat kracht bij nodig is? Soms zie ik ze op mijn C9 en ik begrijp niet hoe het komt, maar dan moet ik echt wat kracht zetten om die vlekken weg te krijgen.mar88vdv schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:07:
Ik heb een paar Samsung tv's (gehad) met dit soort coating en mijn persoonlijke ervaring is dat een schone droge theedoek nog altijd het beste werkt. Het nadeel van microvezeldoekjes vind ik juist dat ze vet (en dus vlekken) niet absorberen en je alleen maar aan het uitsmeren bent. Met de theedoek verschillende rondjes achter elkaar draaien op bijv. een vingerafdruk en meestal is het dan weg en blijft er ook niks achter op het scherm. Als het echt wat moeilijker gaat gebruik ik soms een druppel water, zolang je maar erna weer met de droge doek het wegveegt. Alcohol geeft alleen maar strepen en kan volgens mij ook een deel van de laag beschadigen/oplossen, dat moet je niet willen.
Ik maak mijn scherm wellicht niet vaak genoeg schoon van stof. Als ik nu elke week het één keer doe, dan is dat waarschijnlijk ook genoeg voor de Samsung en hoeft er ook geen kracht gezet te worden.
[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 03-07-2022 14:14 ]
Aanrader:
YouTube: How to clean a TV screen the right way | Avoid damage to your 4K fla...
Gebruikte dus keukenpapier en kraanwater. Schijnbaar een grote no go.
En ik kom erachter dat ik niet echt een microfiber doekje gebruikte met het droog vegen.
Dit is een anti-stof doekje van Tupperware. Ooit van mijn moeder gekregen.
Tijd om het betere spul te gaan bestellen.
Zo lang er geen licht op schijnt en je niet vanuit een bepaalde hoek kijkt, zie je er niets van.
Toch wil ik het weg hebben. Het is een flinke veeg geworden en je ziet het wel een klein beetje als je er voor zit, mits de gordijnen dicht gaan.
YouTube: How to clean a TV screen the right way | Avoid damage to your 4K fla...
En ik kom erachter dat ik niet echt een microfiber doekje gebruikte met het droog vegen.
Zo lang er geen licht op schijnt en je niet vanuit een bepaalde hoek kijkt, zie je er niets van.
Toch wil ik het weg hebben. Het is een flinke veeg geworden en je ziet het wel een klein beetje als je er voor zit, mits de gordijnen dicht gaan.
Ik had een gerucht gelezen dat de S95B de NEOQLED lineup van Samsung kannibaliseert, omdat het in bepaalde situatie helder genoeg is om het gemis van een NEOQLED te ondervangen. Maar dan wel met de kleuren en blacklevels van een OLED. Ik heb daar opgelet en op internet moet je echt zoeken naar reclames van S95B t.o.v NEOQLED.Binnetie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:19:
Dit schema kwam ik vanavond tegen in de MediaMarkt.
Ik moet zeggen dat de S95B maar een beetje in het middensegment hangt. Had verwacht dat het rechts in het schema gepositioneerd zou zijn.
[Afbeelding]
Zou mij niet verbazen inderdaad. Sony was natuurlijk de eerste die het QD-Oled aankondigde en voor het gevoel heeft Samsung deze snel ook naar voren gehaald.Lonnni schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:12:
[...]
Ik had een gerucht gelezen dat de S95B de NEOQLED lineup van Samsung kannibaliseert, omdat het in bepaalde situatie helder genoeg is om het gemis van een NEOQLED te ondervangen. Maar dan wel met de kleuren en blacklevels van een OLED. Ik heb daar opgelet en op internet moet je echt zoeken naar reclames van S95B t.o.v NEOQLED.
Vandaar ook dat veel mensen het idee hebben dat deze tv wat gehaast is gemaakt.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik zou voor de meeste mensen ook toch gewoon een neoqled adviseren,.. nu. Je hebt nog geen idee hoe deze oled zich op langere termijn houdt.. Samsung zal er voor hdr wel niet voor niks zo'n agressieve ABL op geprogrammeerd hebben... Ook al lijkt het overdreven.. Omdat SDR gewoon wel feller blijft meen ik te lezen..Lonnni schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:12:
[...]
Ik had een gerucht gelezen dat de S95B de NEOQLED lineup van Samsung kannibaliseert, omdat het in bepaalde situatie helder genoeg is om het gemis van een NEOQLED te ondervangen. Maar dan wel met de kleuren en blacklevels van een OLED. Ik heb daar opgelet en op internet moet je echt zoeken naar reclames van S95B t.o.v NEOQLED.
En voor iemand die vooral SDR kabel tv kijkt.. is er ook niks te winnen met een oled.. BEHALVE het MINpunt dat Neoqned heeft in veel geval.. Dirty screen.. Oftewel ik zie het bij mijn broer met de qn90A van 2021,.. Bij voetbal zie ik de verticale banden.. Ik heb hem er niet over gehoord.. Maar ik zie het meteen... Is niet leuk. Maar met andere content zie je het niet..
Hoe ervaar jij de nieuwe firmware met gaming? Merk je een groot verschil of heb je juist je tv offline zodat je de firmware niet krijgt?Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:16:
Aanrader:
Heb jij de TV ook dan?devilsnight schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 01:14:
Hoe ervaar jij de nieuwe firmware met gaming? Merk je een groot verschil of heb je juist je tv offline zodat je de firmware niet krijgt?
Zelf draai ik nog op 1211 maar zie inderdaad een update voor 1305 na het lezen van jouw post.
Nu had ik begrepen dat firmware notes een luxe zijn in TV land en dat mensen uit ervaring veel wisten te vertellen over de veranderingen in de Movie modus.
Over gaming heb ik nog niet echt iets gelezen omtrent deze nieuwe firmware.
Wat zou er anders moeten zijn met de Game modus volgens jou?
Ik kreeg net ook de update 1302.Dacht eerst om update later te kiezen maar dan wordt de update wel toepast wanneer de tv opnieuw opstart.Ik zelf heb niet geupdate.Ik vindt de 1211 prima.
@Darkwolf_1982 Hoe gaat het met jou blooming problemen.Heb je mogelijkheid gehad om andere mensen ook eens te laten kijken of die het zien.
@Darkwolf_1982 Hoe gaat het met jou blooming problemen.Heb je mogelijkheid gehad om andere mensen ook eens te laten kijken of die het zien.
[ Voor 28% gewijzigd door kimone66 op 06-07-2022 14:36 ]
Morgen komen twee mensen voor een paar dagen langs en zal ik het eens vragen.kimone66 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:30:
Echter is het fenomeen al eens genoemd in het grote AVS forum topic van de S95B.
Daar ik bepaalde video clip heb gevonden die het heel goed demonstreren zal ik het eens proberen vast te leggen.
Wanneer dit lukt, zal ik de deze video clip (YouTube) met de resultaten delen.
Het is behalve typisch ook ontzettend jammer gezien OLED nu juist zou moeten uitblinken.
To be continued.
Nope, ik heb de tv zelf niet. Ik volg de thread op AVS behoorlijk.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:59:
[...]
Heb jij de TV ook dan?
Zelf draai ik nog op 1211 maar zie inderdaad een update voor 1305 na het lezen van jouw post.
Nu had ik begrepen dat firmware notes een luxe zijn in TV land en dat mensen uit ervaring veel wisten te vertellen over de veranderingen in de Movie modus.
Over gaming heb ik nog niet echt iets gelezen omtrent deze nieuwe firmware.
Wat zou er anders moeten zijn met de Game modus volgens jou?
De movie mode is nu hetzelfde als de film maker mode, dus beduidend minder fel. De nits zijn van 1500 naar 1000 gegaan en ook game mode is aangepakt. Ik lees behoorlijk veel klachten over dat men nu een veel minder fel plaatje heeft in HDR content. Waar mensen in al die video's zo blij en hyped over waren, dat is dus schijnbaar flink terug gedraaid/gedowngrade, maar is wel meer accuraat.
Als ik de tv zelf had nu zou ik hem offline houden, want zelfs al heb je auto update uit staan, ik lees genoeg verhalen van mensen die toch de update geïnstalleerd kregen.
Pittig.devilsnight schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:40:
[...]
Nope, ik heb de tv zelf niet. Ik volg de thread op AVS behoorlijk.
De movie mode is nu hetzelfde als de film maker mode, dus beduidend minder fel. De nits zijn van 1500 naar 1000 gegaan en ook game mode is aangepakt. Ik lees behoorlijk veel klachten over dat men nu een veel minder fel plaatje heeft in HDR content. Waar mensen in al die video's zo blij en hyped over waren, dat is dus schijnbaar flink terug gedraaid/gedowngrade, maar is wel meer accuraat.
Als ik de tv zelf had nu zou ik hem offline houden, want zelfs al heb je auto update uit staan, ik lees genoeg verhalen van mensen die toch de update geïnstalleerd kregen.
Nu moet ik bekennen: in FMM vind ik het vooralsnog fel zat met HDR content, maar ik doe altijd de gordijnen dicht en heb 15 jaar naar plasma televisies gekeken. Movie mode gebruik sowieso niet.
Als ik iets meer pop wil hebben met wat soap opera effect voor bijvoorbeeld animatie, docu's en andere geschikte zaken heb ik Standard mode getweaked en de rest van de profielen gebruik ik niet.
Op Game Mode na dan, maar die schakelt automatisch in wanneer ik de PS5 opstart en anders niet.
Helaas is offline houden geen optie omdat ik toch YouTube, Netflix en Prime gebruik op de TV zelf.
Dit voornamelijk omdat ik HDR nog altijd niet goed aan de praat krijg op de PC (laptop). Hier moet ik nog steeds een keertje op in duiken.
Zelf lees ik de thread in kwestie ook, maar heb nog aardig wat pagina's te speed readen voordat ik bij ben.
Heb er wel handige dingen uitgehaald en geeft mij een goed verloop van de thread ondanks dat het aardig wat klikken en scrollen is nog. Ben benieuwd als ik eenmaal bij de laatste firmware ervaringen ben.
Zelf houd ik goede hoop dat Samsung nog lang niet klaar is met het bijstellen van alles en het misschien toch wel (tenminste in Game Mode wellicht) weer bijgesteld gaat worden.
Time will tell.
Dat mensen een gereduceerde helderheid ervaren komt niet eens zo zeer door het teruggaan van 1.500 naar 1.000 nits, maar vooral omdat de EOTF curve nu netjes gevolgd wordt en de midtones niet meer kunstmatig geboost worden. Daar zit de meeste perceptuele helderheid. Bij de LG OLED's van dit jaar kan je gewoon Dynamic Tonemapping aanzetten en dan worden de midtones ook geboost voor een meer knallend beeld, vooral in een lichte kamer.devilsnight schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:40:
[...]
Nope, ik heb de tv zelf niet. Ik volg de thread op AVS behoorlijk.
Het vervelende aan HDR is dat het helemaal niet helder hoort te zijn. In de basis is HDR bedoeld voor een donkere kamer waar een APL van 100 nits wordt aangehouden. Alleen bepaalde onderdelen (koplampen, explosies, laserstralen etc) kunnen doorlopen tot 1.000 of 4.000 nits afhankelijk van de master. Maar daar was de massa niet blij mee, want ook overdag moet HDR van het scherm afknallen en dus kwam er Dynamic Tonemapping, Dolby Vision IQ en AI functies etc om te voldoen aan het idee dat HDR staat voor een extra helder beeld, terwijl het alleen maar het dynamische bereik moet vergroten daar waar het hoort.
Samsung nam echter een geheel eigen loopje met de tonemapping en maakte het beeld standaard te helder zonder dit terug te kunnen naar de referentie als gewenst. Met een software update zijn de rollen weer omgedraaid en nu staat alles standaard zoals het hoort, maar is er weer geen optie om de tonemapping te boosten voor hen die dat juist willen. Heel gek waarom Samsing de gebruiker niet gewoon de keuze geeft in de instellingen.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Van wat ik van mensen begrijp is dat Samsung hier bekend om staat en dat de kans uitermate klein is dat ze het gaan terugdraaien.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:02:toon volledige bericht
[...]
Pittig.
Nu moet ik bekennen: in FMM vind ik het vooralsnog fel zat met HDR content, maar ik doe altijd de gordijnen dicht en heb 15 jaar naar plasma televisies gekeken. Movie mode gebruik sowieso niet.
Als ik iets meer pop wil hebben met wat soap opera effect voor bijvoorbeeld animatie, docu's en andere geschikte zaken heb ik Standard mode getweaked en de rest van de profielen gebruik ik niet.
Op Game Mode na dan, maar die schakelt automatisch in wanneer ik de PS5 opstart en anders niet.
Helaas is offline houden geen optie omdat ik toch YouTube, Netflix en Prime gebruik op de TV zelf.
Dit voornamelijk omdat ik HDR nog altijd niet goed aan de praat krijg op de PC (laptop). Hier moet ik nog steeds een keertje op in duiken.
Zelf lees ik de thread in kwestie ook, maar heb nog aardig wat pagina's te speed readen voordat ik bij ben.
Heb er wel handige dingen uitgehaald en geeft mij een goed verloop van de thread ondanks dat het aardig wat klikken en scrollen is nog. Ben benieuwd als ik eenmaal bij de laatste firmware ervaringen ben.
Zelf houd ik goede hoop dat Samsung nog lang niet klaar is met het bijstellen van alles en het misschien toch wel (tenminste in Game Mode wellicht) weer bijgesteld gaat worden.
Time will tell.
https://forum.beyond3d.co...2693/page-12#post-2257309
My rant is to say, if you do want a S95B, pick one up before all the factory models come with 1302 and you're nerfed from Day 1. Don't connect it to the internet and don't pray that Samsung will see the light and do right by consumers. History isn't on their side.
Jij legt het veel beter uit dan ik, haha.Major_ton schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:03:toon volledige bericht
[...]
Dat mensen een gereduceerde helderheid ervaren komt niet eens zo zeer door het teruggaan van 1.500 naar 1.000 nits, maar vooral omdat de EOTF curve nu netjes gevolgd wordt en de midtones niet meer kunstmatig geboost worden. Daar zit de meeste perceptuele helderheid. Bij de LG OLED's van dit jaar kan je gewoon Dynamic Tonemapping aanzetten en dan worden de midtones ook geboost voor een meer knallend beeld, vooral in een lichte kamer.
Het vervelende aan HDR is dat het helemaal niet helder hoort te zijn. In de basis is HDR bedoeld voor een donkere kamer waar een APL van 100 nits wordt aangehouden. Alleen bepaalde onderdelen (koplampen, explosies, laserstralen etc) kunnen doorlopen tot 1.000 of 4.000 nits afhankelijk van de master. Maar daar was de massa niet blij mee, want ook overdag moet HDR van het scherm afknallen en dus kwam er Dynamic Tonemapping, Dolby Vision IQ en AI functies etc om te voldoen aan het idee dat HDR staat voor een extra helder beeld, terwijl het alleen maar het dynamische bereik moet vergroten daar waar het hoort.
Samsung nam echter een geheel eigen loopje met de tonemapping en maakte het beeld standaard te helder zonder dit terug te kunnen naar de referentie als gewenst. Met een software update zijn de rollen weer omgedraaid en nu staat alles standaard zoals het hoort, maar is er weer geen optie om de tonemapping te boosten voor hen die dat juist willen. Heel gek waarom Samsing de gebruiker niet gewoon de keuze geeft in de instellingen.
Ja bizar en jammer dat Samsung dit doet. De mensen waren mega blij met de HDR Game mode, of het accuraat was of niet boeide hen niets en ik moet zeggen dat ik de enthousiasme wel snap als ik video's bekijk. Al zijn dit wel video's in SDR die HDR moeten tonen, maar toch.
Dus laat die game mode in tact en hou ook de movie mode zoals ie is. Nu heb je twee modes die exact hetzelfde zijn, waarom? Geef inderdaad gewoon de mensen de kans te kiezen wat ze willen.
Kwam nog wat leuks tegen op AVS.Daar heeft iemand de dynamic stand zodanig aangepast dat deze nauwelijks te onderscheiden is van de FMM.Tenminste ik zag het niet.Hieronder de settings onder firmware 1302.
Picture Dynamic
Bright 50
Contrast 42
Sharp 0
Color 15
Ting(G/R) 0
Apply Pic All Sources
Pic Clarity Custom Blur Reduct 1 Judder 1
Contrast Enhan Off
Color Tone Std
White Balance 2Pt
R-Gain 15
G-Gain -6
B-Gain -50
R-offset -6
G Offset 0
B Offset 0
Gamma ST.2084 (HDR)
ST.2084 -3
Shadow Detail 3
Color Space Custom
Color Gamut BT.2020
CMS Settings Default
Peak Brightness High
YouTube: Samsung S95B 1400 Nits with Firmware 1302 (HDR10 Video)
Picture Dynamic
Bright 50
Contrast 42
Sharp 0
Color 15
Ting(G/R) 0
Apply Pic All Sources
Pic Clarity Custom Blur Reduct 1 Judder 1
Contrast Enhan Off
Color Tone Std
White Balance 2Pt
R-Gain 15
G-Gain -6
B-Gain -50
R-offset -6
G Offset 0
B Offset 0
Gamma ST.2084 (HDR)
ST.2084 -3
Shadow Detail 3
Color Space Custom
Color Gamut BT.2020
CMS Settings Default
Peak Brightness High
YouTube: Samsung S95B 1400 Nits with Firmware 1302 (HDR10 Video)
Ik heb de tv hier nu ook staan. Ik ben blown away, en dit zijn out of the box settings in Game HDR mode. Dus zaken zoals contrast enhancer staan aan. Ongelooflijk mooi die kleuren zeg, ik heb rood in RDR2 nog nooit zo mooi gezien. En had het niet verwacht, maar het is nog scherper dan de C9 en die vond ik al scherp.
Het is niet alleen maar goed nieuws helaas. Mijn scherm is niet recht. Althans, het paneel wel maar door de voet staat hij niet recht. Ik zou iets aan de achterkant van de voet eronder kunnen plaatsen zodat ie recht staat. Of retourneren, maar ik moet wel zeggen dat het me niet heel erg stoort. Maar ik vind dit wel heel slordig.
Het is niet alleen maar goed nieuws helaas. Mijn scherm is niet recht. Althans, het paneel wel maar door de voet staat hij niet recht. Ik zou iets aan de achterkant van de voet eronder kunnen plaatsen zodat ie recht staat. Of retourneren, maar ik moet wel zeggen dat het me niet heel erg stoort. Maar ik vind dit wel heel slordig.
Bij mij staat hij ook scheef.Toen niet goed geplaatst door de dealer.Maar het stoort mij ook niet heel echt.devilsnight schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:16:
Ik heb de tv hier nu ook staan. Ik ben blown away, en dit zijn out of the box settings in Game HDR mode. Dus zaken zoals contrast enhancer staan aan. Ongelooflijk mooi die kleuren zeg, ik heb rood in RDR2 nog nooit zo mooi gezien. En had het niet verwacht, maar het is nog scherper dan de C9 en die vond ik al scherp.
Weet iemand wanneer de tweakers review komt van de QD oled van Samsung en Sony?
Binnenkort, ze zijn al bezig met testen.jaco32 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:25:
Weet iemand wanneer de tweakers review komt van de QD oled van Samsung en Sony?
Maar of je daar nu echt warm van moet worden? Het zijn relatief 'beknopte' reviews waarbij belangrijke, in depth onderdelen, nooit worden benoemt/ getest.
Neem een kijkje bij de gerenommeerde reviewers, de meeste hebben beide tv's al getest en geven een beter beeld
Heb zelf de Lg cx. Ik ruil elke 2 jaar mijn tv in. Maar dit jaar wacht ik. Wilde voor de s95b 65 inch gaan. Maar geen fan van Tizen. plus de onbetrouwbaarheid van de samsung firmware updates. Daarbij een mindere processor dan de lg g2 en c2. En low bit content ziet er niet op uit. 4k is mooi erop. Maar de kleuren zijn gewoon onnatuurlijk. Ik wacht lekker nog een jaar, en ga dan voor de c3 of de lg g3. Lg g2 is dit jaar ook de betere koop. Feit als je veel lichten in je woonkamer hebt staan, dan wordt zwart al minder zwart en beetje paarse tint zie je dan in de kleuren.
Ik heb toch de winkel het even laten weten en zij vragen om foto's. Het probleem is dat het op foto heel lastig te zien is, maar als je hier zou zijn is het wel echt te zien. De winkel zei dat Samsung hun service mogelijk naar mij zal sturen en wie weet wat ze kunnen doen. Denk zelf heel weinig. Want zelfs met een nieuwe voet bijvoorbeeld kan het nog steeds zo zijn dat ie niet recht is. Het is een aardig bekende issue.kimone66 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:41:
[...]
Bij mij staat hij ook scheef.Toen niet goed geplaatst door de dealer.Maar het stoort mij ook niet heel echt.
Ik kom zelf van een C9 en had niet verwacht dat ik zo ondersteboven zou zijn van de S95B, maar ik ben dat zeer zeker wel. Wat betreft kleuren.....de film maker mode met firmware 1211 is verdomd netjes en komt qua natuurlijke kleuren zoals een LG heel erg in de buurt of misschien exact hetzelfde. Maar qua films en series ben ik qua accuracy niet heel kritisch. Je kunt een boel met de settings doen.wimbledon2022 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:14:
Heb zelf de Lg cx. Ik ruil elke 2 jaar mijn tv in. Maar dit jaar wacht ik. Wilde voor de s95b 65 inch gaan. Maar geen fan van Tizen. plus de onbetrouwbaarheid van de samsung firmware updates. Daarbij een mindere processor dan de lg g2 en c2. En low bit content ziet er niet op uit. 4k is mooi erop. Maar de kleuren zijn gewoon onnatuurlijk. Ik wacht lekker nog een jaar, en ga dan voor de c3 of de lg g3. Lg g2 is dit jaar ook de betere koop. Feit als je veel lichten in je woonkamer hebt staan, dan wordt zwart al minder zwart en beetje paarse tint zie je dan in de kleuren.
Ik merk nu wel echt wat ik gemist heb met HDR gaming. Het is bizar hoe mooi een Gears 5 nu is, of RDR2, alle games die ik test tot nu toe brengen iets wat ik nog niet eerder zag. Vuur in Gears 5 is immens fel en prachtig. Ik dacht in eerste instantie dat door DTM aan te zetten op de C9 je ook in de buurt komt, maar dit is iets heel anders. Dit is echt waar HDR gaming tot zijn recht komt.
Zelf heb nog geen issues met Tizen, werkt allemaal lekker vlot ook. Ik begrijp je issue wel over Samsung en hoe onbetrouwbaar ze zijn met firmware. Precies de reden waarom ik mijn tv niet verbind met internet.
Ja zag het op youtube ook al, de helderheid is echt beter idd. Moeilijke keuze man. Of wachten tot c3 of g3 volgende jaar. maar betwijfel of die net zo fel gaan zijn als de s95b. Design vind ik dan wel goedkoop afgewerkt van de s95b. En het gemis van dolby vision is volgens mij niet zichtbaar. Pas ambulance op 4k hdr gezien op mijn lg cx en het was geweldig. Dat zal op de s95b nog meer poppen door de betere color gamut etc. Maar heb jij alle beeldverbeteraars uit staan op de s95b? contrast enhanced etc. Wat doet de kleuren wel meer poppen, als je het uitzet is het wat minder. Met inruil van mijn cx op de s95b moet ik maar 1799 euro bij betalen. Moeilijke keuze. Aangezien samsung nog niet zo lang bekend is met de oled techniek, en zag al beelden dat image retention langer zichtbaar is op het scherm. Doordat de helderheid van het scherm zo fel kan etc, en dat zonder heatsink. maar ja, 2 jaar garantie. op mijn c8 kreeg ik toen ook nieuw paneel doordat er iets was ingebrand, neem aan dat samsung hier ook wel garantie op geeft? Heb zelf 400 mbit internet verbinding. Neem aan dat youtube demo`s in 4khdr er wel echt waanzinnig uit zien op de s95b? Vincent theo laat ook zien dat de s95b erg agressief dimt. ZIe in deze video, minuut 1.43 YouTube: Samsung S95B vs Sony A95K Side-by-Side Comparison - Which QD-OLED is... En met meer verlichting in je huiskamer is zwart ineens meer grijs dan zwart, valt jou dit ook op? Plus bij de ondertiteling color fringing around edges and text.devilsnight schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:31:toon volledige bericht
[...]
Ik heb toch de winkel het even laten weten en zij vragen om foto's. Het probleem is dat het op foto heel lastig te zien is, maar als je hier zou zijn is het wel echt te zien. De winkel zei dat Samsung hun service mogelijk naar mij zal sturen en wie weet wat ze kunnen doen. Denk zelf heel weinig. Want zelfs met een nieuwe voet bijvoorbeeld kan het nog steeds zo zijn dat ie niet recht is. Het is een aardig bekende issue.
[...]
Ik kom zelf van een C9 en had niet verwacht dat ik zo ondersteboven zou zijn van de S95B, maar ik ben dat zeer zeker wel. Wat betreft kleuren.....de film maker mode met firmware 1211 is verdomd netjes en komt qua natuurlijke kleuren zoals een LG heel erg in de buurt of misschien exact hetzelfde. Maar qua films en series ben ik qua accuracy niet heel kritisch. Je kunt een boel met de settings doen.
Ik merk nu wel echt wat ik gemist heb met HDR gaming. Het is bizar hoe mooi een Gears 5 nu is, of RDR2, alle games die ik test tot nu toe brengen iets wat ik nog niet eerder zag. Vuur in Gears 5 is immens fel en prachtig. Ik dacht in eerste instantie dat door DTM aan te zetten op de C9 je ook in de buurt komt, maar dit is iets heel anders. Dit is echt waar HDR gaming tot zijn recht komt.
Zelf heb nog geen issues met Tizen, werkt allemaal lekker vlot ook. Ik begrijp je issue wel over Samsung en hoe onbetrouwbaar ze zijn met firmware. Precies de reden waarom ik mijn tv niet verbind met internet.
[ Voor 10% gewijzigd door wimbledon2022 op 14-07-2022 17:40 ]
Ik had vorige week contact met Plasmavisie en die vertelde mij dat onder geen enkele garantie burn in valt, bizar eigenlijk. Ik heb eigenlijk geen idee of ik burn in garantie had met mijn C9. In de VS volgens AVS geven zaken zoals Best Buy wel garantie tegen burn in.
Wat betreft beeldverbeteraars, gisteren out of the box stond er van alles aan zoals Contrast enhancer en ik moet zeggen dat ik dit toch wel minimaal op low wil hebben, het geeft inderdaad wat meer pop. Hangt wel erg af van hoe licht jouw woonkamer is, want in een echt donkere ruimte hoeft CE niet aan.
Image retention zelf nog niet waargenomen en dit zag ik wel heel erg snel op de C9 al, het was zo weer weg maar het was er wel bizar snel altijd. Op AVS hoor ik juist ook van veel mensen dat ze hier heel blij mee zijn. Daarnaast moet ik niet vergeten te zeggen hoe geweldig clean dit scherm is, ook iets wat je van veel eigenaren zal horen. DSE? Nope, gekke groene tinten in witte achtergronden? Nope. Maar dat laatste had ik wel met C9. Sneeuw was nooit echt mooi volledig wit, bij deze wel.
Merk het ook tijdens een film zoals Doctor Strange 2 hoe super clean en scherp het beeld is.
Wat betreft settings ben ik echt nog volop aan het experimenteren. Ik heb wel van alles uit gezet al, maar of ik uiteindelijk het hier ook bij zal laten.......who knows.
Maar so far is het echt genieten geblazen met deze tv. Ik laat de boel alleen wel offline. De verhalen van sommigen dat Samsung toch de firmware update wist te pushen bij mensen die auto update hadden uit staan...bizar.
Wat betreft beeldverbeteraars, gisteren out of the box stond er van alles aan zoals Contrast enhancer en ik moet zeggen dat ik dit toch wel minimaal op low wil hebben, het geeft inderdaad wat meer pop. Hangt wel erg af van hoe licht jouw woonkamer is, want in een echt donkere ruimte hoeft CE niet aan.
Image retention zelf nog niet waargenomen en dit zag ik wel heel erg snel op de C9 al, het was zo weer weg maar het was er wel bizar snel altijd. Op AVS hoor ik juist ook van veel mensen dat ze hier heel blij mee zijn. Daarnaast moet ik niet vergeten te zeggen hoe geweldig clean dit scherm is, ook iets wat je van veel eigenaren zal horen. DSE? Nope, gekke groene tinten in witte achtergronden? Nope. Maar dat laatste had ik wel met C9. Sneeuw was nooit echt mooi volledig wit, bij deze wel.
Merk het ook tijdens een film zoals Doctor Strange 2 hoe super clean en scherp het beeld is.
Wat betreft settings ben ik echt nog volop aan het experimenteren. Ik heb wel van alles uit gezet al, maar of ik uiteindelijk het hier ook bij zal laten.......who knows.
Maar so far is het echt genieten geblazen met deze tv. Ik laat de boel alleen wel offline. De verhalen van sommigen dat Samsung toch de firmware update wist te pushen bij mensen die auto update hadden uit staan...bizar.
Ik heb zelf nog geen last gehad van hele zware screen dimming, maar ik heb ook nog niet langdurig naar een film of serie gekeken. De eerste dag a twee altijd eerst van alles kort uitproberen, je kent het wel, haha.
Als de kamer niet echt donker is, dan zie je wel inderdaad dat het zwart minder wordt, dat viel me inderdaad wel op. Ik heb via Xbox op YouTube naar 4K demo's gekeken, maar meer op Netflix, bepaalde scenes van natuur docus, tja schitterend. Welke youtube demos raad jij aan?
Als de kamer niet echt donker is, dan zie je wel inderdaad dat het zwart minder wordt, dat viel me inderdaad wel op. Ik heb via Xbox op YouTube naar 4K demo's gekeken, maar meer op Netflix, bepaalde scenes van natuur docus, tja schitterend. Welke youtube demos raad jij aan?
Top bedankt voor je reactie kerel. Ja ik twijfel teveel. Ik wacht lekker even af met wat lg volgend jaar komt. cx is ook nog erg mooi. zeker met 4k hdr films en mijn ps5 en series xdevilsnight schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:16:toon volledige bericht
Ik had vorige week contact met Plasmavisie en die vertelde mij dat onder geen enkele garantie burn in valt, bizar eigenlijk. Ik heb eigenlijk geen idee of ik burn in garantie had met mijn C9. In de VS volgens AVS geven zaken zoals Best Buy wel garantie tegen burn in.
Begrijp ik goed hoor. Ik vind de C9 ook nog steeds een prachtig scherm, maar nu ik dit gezien heb.....kan niet echt meer terug, haha. Ik ben wel benieuwd of LG ook met QD OLED gaat komen, want zo niet dan vraag ik me af hoever ze nog kunnen gaan qua peak brightness.wimbledon2022 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:29:
[...]
Top bedankt voor je reactie kerel. Ja ik twijfel teveel. Ik wacht lekker even af met wat lg volgend jaar komt. cx is ook nog erg mooi. zeker met 4k hdr films en mijn ps5 en series x
Ja maar wie zegt dat het echt een qd oled is? Want dat gelul met evo panelen schijnt ook gewoon gelul te zijn toch? Gewoon softwarematig beter en de hardware in de tv? Maar dat zwart meer grijs wordt is toch wel raar met die samsung? Het is een oled, dus zelfoplichtendepixels. Blijkbaar toch een raar iets dan?devilsnight schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:40:
[...]
Begrijp ik goed hoor. Ik vind de C9 ook nog steeds een prachtig scherm, maar nu ik dit gezien heb.....kan niet echt meer terug, haha. Ik ben wel benieuwd of LG ook met QD OLED gaat komen, want zo niet dan vraag ik me af hoever ze nog kunnen gaan qua peak brightness.
[ Voor 11% gewijzigd door wimbledon2022 op 14-07-2022 18:48 ]
De QD-OLED panelen hebben geen polarisatie filter, dus zodra er licht op het paneel schijnt gaat er wat van het diepe zwart verloren. De pixels zelf geven geen extra licht. Je ziet het ook als de TV uit staat.wimbledon2022 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:42:
[...]
Ja maar wie zegt dat het echt een qd oled is? Want dat gelul met evo panelen schijnt ook gewoon gelul te zijn toch? Gewoon softwarematig beter en de hardware in de tv? Maar dat zwart meer grijs wordt is toch wel raar met die samsung? Het is een oled, dus zelfoplichtendepixels. Blijkbaar toch een raar iets dan?
OLED evo (EX) is geen gelul. De subpixel structuur is anders en de panelen worden anders aangestuurd. Uiteraard komt daar ook software bij kijken, maar het is zeker niet alleen de software.
Voor alsnog blijft LG inzetten op WOLED panelen. Wel zijn ze deze panelen aan het ontwikkelen met microlenzen arrays. Deze lensen werken als een soort vergrootglas wat de lichtopbrengst sterk verbeterd. Sommige geruchten gaan dat we volgend jaar al TV's met deze panelen gaan zien, maar ik vermoed dat we moeten wachten tot 2024.
Voor nu is de LG G2 gewoon een rete goede TV die prima de strijd aankan met de S95B en A95K.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Vriendelijk dank voor je reactie. Ja moeilijke keuzes kerel. Ik las idd ook dat Lg dit jaar al nieuwe tv`s met microlens schermen gaat produceren. Maar er gaan zo`n veel geruchten de ronde. Ook dat de microlens schermen bijvoorbeeld enkel beschikbaar zullen zijn voor de 8k modellen volgend jaar van de oled tv`s van lg. Ik wacht nog even af tot volgend jaar. Samsung s95b mooi ding, maar voor mij haalt het teveel trucjes uit, en rood op mijn cx is ook al gewoon mooi rood. Op die video van vincent theo zie je ook op 1:43 dat de s95b op veel momenten heel helder is en dan weer ineens enorm. Dan hebben ze met de firmware ook nog eens de gamemode dimmer gemaakt. Daar vertrouw ik lg toch wel meer in. Hier is die video: YouTube: Samsung S95B vs Sony A95K Side-by-Side Comparison - Which QD-OLED is... Lg g2 wilde ik ook halen, maar ik wacht er mee. Jammer dat ik voor de optionele voet ook weer 150 euro extra moet betalen, want ik wil hem niet ophangen namelijk. Heb gewoon een meubel met receiver ps5 etc erin. Heb jij zelf de lg g2? verschil met hdr in films met de g2 ten opzichte met de s95b? Is dat daadwerkelijk zo groot als hier wordt aangegeven YouTube: LG G2 vs Samsung S95B Review | Best TV? OLED evo or QD OLED?Major_ton schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:49:
[...]
De QD-OLED panelen hebben geen polarisatie filter, dus zodra er licht op het paneel schijnt gaat er wat van het diepe zwart verloren. De pixels zelf geven geen extra licht. Je ziet het ook als de TV uit staat.
OLED evo (EX) is geen gelul. De subpixel structuur is anders en de panelen worden anders aangestuurd. Uiteraard komt daar ook software bij kijken, maar het is zeker niet alleen de software.
Voor alsnog blijft LG inzetten op WOLED panelen. Wel zijn ze deze panelen aan het ontwikkelen met microlenzen arrays. Deze lensen werken als een soort vergrootglas wat de lichtopbrengst sterk verbeterd. Sommige geruchten gaan dat we volgend jaar al TV's met deze panelen gaan zien, maar ik vermoed dat we moeten wachten tot 2024.
Voor nu is de LG G2 gewoon een rete goede TV die prima de strijd aankan met de S95B en A95K.
[ Voor 11% gewijzigd door wimbledon2022 op 14-07-2022 21:16 ]
Het is probleem is vooral dat de gemiddelde consument die zich een beetje gaat verdiepen in de materie (op YouTube en fora) helemaal gek gemaakt wordt door alle piepkleine dingetjes die onder vergrootglas gelegd worden. Of je nou een Samsung S95B, QN95B, Sony A95K, A90J, A80J, A80K, X95J, X90K, X95K, LG C2 of LG G2 koopt, het zijn allemaal top toestellen die een prachtig beeld geven. Op allemaal valt er ook wat zeuren en geen één TV is hetzelfde en perfect, maar te vaak wordt er gedaan alsof een TV onoverkomelijke minpunten heeft. Tja een QD-OLED heeft meer (kleuren) helderheid dan WOLED als je naar de metingen kijkt, maar dan kijk je naar de maximale waardes en het is maar zelden dat gewone content (films en series) een TV tot de max pushen. Uiteraard zijn er voorbeelden te vinden, maar daar word je je dan meestal alleen bewust van met een direct vergelijk.wimbledon2022 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:13:
[...]
Vriendelijk dank voor je reactie. Ja moeilijke keuzes kerel. Ik las idd ook dat Lg dit jaar al nieuwe tv`s met microlens schermen gaat produceren. Maar er gaan zo`n veel geruchten de ronde. Ook dat de microlens schermen bijvoorbeeld enkel beschikbaar zullen zijn voor de 8k modellen volgend jaar van de oled tv`s van lg. Ik wacht nog even af tot volgend jaar. Samsung s95b mooi ding, maar voor mij haalt het teveel trucjes uit, en rood op mijn cx is ook al gewoon mooi rood. Op die video van vincent theo zie je ook op 1:43 dat de s95b op veel momenten heel helder is en dan weer ineens enorm. Dan hebben ze met de firmware ook nog eens de gamemode dimmer gemaakt. Daar vertrouw ik lg toch wel meer in. Hier is die video: YouTube: Samsung S95B vs Sony A95K Side-by-Side Comparison - Which QD-OLED is... Lg g2 wilde ik ook halen, maar ik wacht er mee. Jammer dat ik voor de optionele voet ook weer 150 euro extra moet betalen, want ik wil hem niet ophangen namelijk. Heb gewoon een meubel met receiver ps5 etc erin. Heb jij zelf de lg g2? verschil met hdr in films met de g2 ten opzichte met de s95b? Is dat daadwerkelijk zo groot als hier wordt aangegeven YouTube: LG G2 vs Samsung S95B Review | Best TV? OLED evo or QD OLED?
Ik heb inderdaad een LG G2 en ben niet voor QD-OLED gegaan omdat ik graag 77" wilde hebben. Op geen enkel moment heb ik het idee dat ik iets tekort kom met de G2. Het beeld is zo verschrikkelijk bizar goed dat het voor mij alleen maar oooohhhhh en aaaahhhh is en dan heb ik toch best al heel wat TV's goed kunnen bekijken. Wat er tegenwoordig gaande is dat wanneer een TV voor 96% perfect is en er komt een model voorbij die 97% haalt, dan wordt die 96% plotseling als inferieur gezien. Als 55" of 65" de maat is die je zoekt dan zal een QD-OLED onderaan de streep het beste beeld geven (randzaken als OS, design en bediening weeg ik even niet mee), maar een S95B/A95K en G2 hebben allebei hun sterke en zwakkere punten en het is maar net waar je gevoelig voor bent.
Ik heb net voor het eerst de Switch getest en man man man, ik heb Mario Kart 8 nog nooit zo scherp, zo kleurrijk en zo super mooi gezien. De pet van Mario is knal fel rood, en lava en vuur in een bepaalde track is zo fel en zo prachtig dat je gewoon zou geloven dat HDR aan stond. Maar Switch kan geen HDR doen.
Ik heb deze game nog heel kort geleden op de C9 gespeeld en met de kleuren tot een bepaald punt voordat het er niet meer uit zag, zeg maar.....dit is een ander verhaal. Heerlijk. Ik geniet.
Ik heb deze game nog heel kort geleden op de C9 gespeeld en met de kleuren tot een bepaald punt voordat het er niet meer uit zag, zeg maar.....dit is een ander verhaal. Heerlijk. Ik geniet.
Begint toch wel te kriebelen man. Met inruil van mijn cx moet ik maar 1799 euro bijbetalen en krijg ook nog 100 euro cashback. Maar wat Major ton ook zegt dat zwart meer grijs wordt, als er lichtinval op het paneel komt. Dit vind ik eigenlijk niet echt kunnen.Samsung maakt gebruik van een filter techniek, waardoor er minder kleuren verloren gaat dan bij de reguliere wrgb oled schermen. Dat is dan wel weer nice. Minder nice de coating die ze op de schermen gebruiken. Plus de duurzaamheid vind ik ook wel minder. De voet die van hard plastic is en die je gewoon in de schroeven moet klikken en dan de flapjes klik je erop.devilsnight schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:12:
Ik heb net voor het eerst de Switch getest en man man man, ik heb Mario Kart 8 nog nooit zo scherp, zo kleurrijk en zo super mooi gezien. De pet van Mario is knal fel rood, en lava en vuur in een bepaalde track is zo fel en zo prachtig dat je gewoon zou geloven dat HDR aan stond. Maar Switch kan geen HDR doen.
,
devilsnight schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:12:
Immersive is natuurlijk ook wel een ding. 77 inch tov 65 inch. Nog meer wow door het grotere beeld. Echter zit ik 2 meter van mijn tv af. En vind ik 65 inch wel voldoendeMajor_ton schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:09:toon volledige bericht
[...]
Het is probleem is vooral dat de gemiddelde consument die zich een beetje gaat verdiepen in de materie (op YouTube en fora) helemaal gek gemaakt wordt door alle piepkleine dingetjes die onder vergrootglas gelegd worden. Of je nou een Samsung S95B, QN95B, Sony A95K, A90J, A80J, A80K, X95J, X90K, X95K, LG C2 of LG G2 koopt, het zijn allemaal top toestellen die een prachtig beeld geven. Op allemaal valt er ook wat zeuren en geen één TV is hetzelfde en perfect, maar te vaak wordt er gedaan alsof een TV onoverkomelijke minpunten heeft. Tja een QD-OLED heeft meer (kleuren) helderheid dan WOLED als je naar de metingen kijkt, maar dan kijk je naar de maximale waardes en het is maar zelden dat gewone content (films en series) een TV tot de max pushen. Uiteraard zijn er voorbeelden te vinden, maar daar word je je dan meestal alleen bewust van met een direct vergelijk.
Ik heb inderdaad een LG G2 en ben niet voor QD-OLED gegaan omdat ik graag 77" wilde hebben. Op geen enkel moment heb ik het idee dat ik iets tekort kom met de G2. Het beeld is zo verschrikkelijk bizar goed dat het voor mij alleen maar oooohhhhh en aaaahhhh is en dan heb ik toch best al heel wat TV's goed kunnen bekijken. Wat er tegenwoordig gaande is dat wanneer een TV voor 96% perfect is en er komt een model voorbij die 97% haalt, dan wordt die 96% plotseling als inferieur gezien. Als 55" of 65" de maat is die je zoekt dan zal een QD-OLED onderaan de streep het beste beeld geven (randzaken als OS, design en bediening weeg ik even niet mee), maar een S95B/A95K en G2 hebben allebei hun sterke en zwakkere punten en het is maar net waar je gevoelig voor bent.
Bij welke shop mag je hem inruilen? Zelf heb ik hem voor 2099 gehaald en ik moet even checken morgen of ik nog cashback eraf kan krijgen.wimbledon2022 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:21:
[...]
Begint toch wel te kriebelen man. Met inruil van mijn cx moet ik maar 1799 euro bijbetalen en krijg ook nog 100 euro cashback. Maar wat Major ton ook zegt dat zwart meer grijs wordt, als er lichtinval op het paneel komt. Dit vind ik eigenlijk niet echt kunnen.Samsung maakt gebruik van een filter techniek, waardoor er minder kleuren verloren gaat dan bij de reguliere wrgb oled schermen. Dat is dan wel weer nice. Minder nice de coating die ze op de schermen gebruiken. Plus de duurzaamheid vind ik ook wel minder. De voet die van hard plastic is en die je gewoon in de schroeven moet klikken en dan de flapjes klik je erop.
,
[...]
plattetv. die g2 kon ik in mei ook al voor 1899 krijgen, dan wel zonder optionele voet erbij;-)devilsnight schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:57:
[...]
Bij welke shop mag je hem inruilen? Zelf heb ik hem voor 2099 gehaald en ik moet even checken morgen of ik nog cashback eraf kan krijgen.
Jij hebt je tv bij plasmavisie gekocht? Heb daar ooit een samsung es8000 gekocht. Prima service, Fred Meijer is er nog steeds directeur ook las ik. Vind het altijd wel nep dat andere bedrijven zeggen dat het geen beneluxe modellen zijn van plasmavisie, zijn het gewoon wel. Omdat ze vaak niet met de prijs kunnen concurreren. 2099 euro met inruil van je tv? Zonder inruil is het neem ik aan 2099 euro voor de 55 inch s95b die je betaald hebt?
[ Voor 7% gewijzigd door wimbledon2022 op 15-07-2022 00:01 ]
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdlwimbledon2022 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:59:
[...]
plattetv. die g2 kon ik in mei ook al voor 1899 krijgen, dan wel zonder optionele voet erbij;-)
Jij hebt je tv bij plasmavisie gekocht? Heb daar ooit een samsung es8000 gekocht. Prima service, Fred Meijer is er nog steeds directeur ook las ik. Vind het altijd wel nep dat andere bedrijven zeggen dat het geen beneluxe modellen zijn van plasmavisie, zijn het gewoon wel. Omdat ze vaak niet met de prijs kunnen concurreren. 2099 euro met inruil van je tv? Zonder inruil is het neem ik aan 2099 euro voor de 55 inch s95b die je betaald hebt?
Bij Bol gekocht en komt weg bij Lunenburg.nu
Het is de 65 inch versie. Ik heb de C9 nog staan hier. Ik ben aan het bedenken of ik hem zelf wil houden of toch verkoop en dan bekijken wat voor bedrag redelijk is, want ik heb serieus geen idee. Tv is toch weer 2.5 jaar oud nu, maar verkeert in top staat.
Ja keuzes vriend. Maar dat is een koopje man. Maar dan heb je geen 2 jaar garantie? Bij Plattetv.nl weet ik zeker dat ik goed zit. Dit is weer een partner van bol.com Tsja als ik tegen plattetv zeg ik zie hem hier voor 2099 euro dan gaan ze nooit erin mee. Naaierig zijn ze altijd wel die winkeliers, want mijn cx kreeg ik nog 1000 inruil voor op een toestel van 2599 euro, dus maar 1500 bijbetalen. Maar op een prijs van 2000 euro zullen ze mijn cx dan weer niet inruilen, aangezien ik dan maar 1000 moet bijbetalen;-)devilsnight schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 00:31:
[...]
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl
Bij Bol gekocht en komt weg bij Lunenburg.nu
Het is de 65 inch versie. Ik heb de C9 nog staan hier. Ik ben aan het bedenken of ik hem zelf wil houden of toch verkoop en dan bekijken wat voor bedrag redelijk is, want ik heb serieus geen idee. Tv is toch weer 2.5 jaar oud nu, maar verkeert in top staat.
Rechtstreeks op hun site https://www.lunenburg.nu/...ter[]=127596&brand[]=6306
is de s95b niet meer te bestellen zie ik. Hoe oud ben jij als ik vragen mag en waar kom je vandaan?
[ Voor 8% gewijzigd door wimbledon2022 op 15-07-2022 00:46 ]
Helaas alweer 40 bijna , 12 augustus, pffff. En uit Groningen. Why?wimbledon2022 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 00:44:
[...]
Ja keuzes vriend. Maar dat is een koopje man. Maar dan heb je geen 2 jaar garantie? Bij Plattetv.nl weet ik zeker dat ik goed zit. Dit is weer een partner van bol.com Tsja als ik tegen plattetv zeg ik zie hem hier voor 2099 euro dan gaan ze nooit erin mee. Naaierig zijn ze altijd wel die winkeliers, want mijn cx kreeg ik nog 1000 inruil voor op een toestel van 2599 euro, dus maar 1500 bijbetalen. Maar op een prijs van 2000 euro zullen ze mijn cx dan weer niet inruilen, aangezien ik dan maar 1000 moet bijbetalen;-)
Rechtstreeks op hun site https://www.lunenburg.nu/...ter[]=127596&brand[]=6306
is de s95b niet meer te bestellen zie ik. Hoe oud ben jij als ik vragen mag en waar kom je vandaan?
Ik heb er geen extra garantie bij gekocht nee. Voorheen ook nooit, dus mooi zo gelaten. Via Lunenburg zelf kan je hem niet meer krijgen maar op Bol staat ie nog op voorraad en via Lunenburg. Apart.
[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 15-07-2022 01:07 ]
Ok dan. Ok gewoon zomaar een vraag. Ik 42 uit vlissingen. We worden oud. Idd raar dat hij via bol nog te koop is
Je bent zo oud als je je voelt en zo jong als je je gedraagt.
Ik voel me in de verste verte niet 40, dus das mooi.
Alright, back on topic.
Ik voel me in de verste verte niet 40, dus das mooi.
Alright, back on topic.
Mee eens. Ik ook niet. Overigens raar dat ik op plattetv.nl nog geen gebruikersreviews ziet vd s95b
De winkel heeft via email contact met me opgenomen over het scheve scherm wat gewoon 100% door de voet komt. Ik had foto's gestuurd van de boel.
YouTube: Samsung OLED S95B 2022 Unboxing, Setup, Test and Review with 4K HDR ...
Ik schoof dat ding erin, maar de schroefgaten vielen helemaal niet juist, ik kon de schroeven bij twee gaten niet goed erin draaien. Dus even met wat kracht dat ding goed verder gedrukt zodat de gaten wel goed vielen. Echter bleef minimaal één schroef echt moeizaam gaan, wie weet ligt hier het probleem.
Tegelijkertijd zijn er tig van dit soort gevallen met deze tv, zou het dan allemaal exact die issue zijn? En dan gaat de vraag zijn of Samsung dit een fout van mij vind of van hun. Ik vind het een Samsung fout, die schroefgaten moeten gewoon goed vallen met alles. Ik weet niet of ik hiermee verder moet gaan, wil echt geen extra kosten riskeren.
Toen ik de voet in elkaar aan het zetten was van de week ging het bij een bepaald stukje nogal moeizaam. Deze timestamped video toont welk gedeelte ik bedoelIk heb nog eens aandachtig naar de foto’s zitten kijken voor zover dit mogelijk is.
Ik vraag me toch af of de voet wel juist is gemonteerd, als de nokjes niet precies goed vallen dan krijg je dit probleem.
Als Samsung bij u langs komt om dit probleem te bekijken en het blijkt een gebruikers fout te zijn dan zullen ze hier kosten voor in rekening brengen en dat is zonde geld!
Kijk het dus goed na en desnoods maak je even een goede foto van de achterkant, wellicht zie ik iets dat je zelf over het hoofd hebt gezien.
Als dit allemaal niet van toepassing is en het een fabricage fout betreft zal Samsung dit uiteraard oplossen.
YouTube: Samsung OLED S95B 2022 Unboxing, Setup, Test and Review with 4K HDR ...
Ik schoof dat ding erin, maar de schroefgaten vielen helemaal niet juist, ik kon de schroeven bij twee gaten niet goed erin draaien. Dus even met wat kracht dat ding goed verder gedrukt zodat de gaten wel goed vielen. Echter bleef minimaal één schroef echt moeizaam gaan, wie weet ligt hier het probleem.
Tegelijkertijd zijn er tig van dit soort gevallen met deze tv, zou het dan allemaal exact die issue zijn? En dan gaat de vraag zijn of Samsung dit een fout van mij vind of van hun. Ik vind het een Samsung fout, die schroefgaten moeten gewoon goed vallen met alles. Ik weet niet of ik hiermee verder moet gaan, wil echt geen extra kosten riskeren.
Schroeven wel recht erin draaien ook. Wel nice tv die s95b. Het kriebelt wel. Maar aan de andere kant volgend jaar de lg oled met microlens scherm. https://www.tomsguide.com...r-a-seriously-big-upgrade Dus denk dat ik wel even wacht;-)devilsnight schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:22:toon volledige bericht
De winkel heeft via email contact met me opgenomen over het scheve scherm wat gewoon 100% door de voet komt. Ik had foto's gestuurd van de boel.
[...]
Toen ik de voet in elkaar aan het zetten was van de week ging het bij een bepaald stukje nogal moeizaam. Deze timestamped video toont welk gedeelte ik bedoel
Het is 100% onze eigen schuld. In onze enthousiaste en haast toch wel denk ik hebben we de bovenste twee nokjes goed zitten, de onderste twee niet. Te zien in deze kort clip van mij.
YouTube: test video
Gisteren de protectie folie eraf gehaald, shit!!! Want ik til liever het scherm niet op met de kans op vingerafdrukken of vlekken die weer pittig eraf te krijgen zijn.
Gisteren de protectie folie eraf gehaald, shit!!! Want ik til liever het scherm niet op met de kans op vingerafdrukken of vlekken die weer pittig eraf te krijgen zijn.
protectiefolie moet je sowieso gelijk van het scherm halen als je het aanzet. Gaat beetje erg warm worden anders je scherm;-) En idd zie dat je het voetstuk niet goed door de schroeven hebt zitten. Hoe zit het trouwens met de afstandbediening van de s95b? Indeling is een beetje omslachtig toch, als je uit het menu wilt en beeldinstellingen wilt veranderen? Of is dit gefixt met een update nu?devilsnight schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:52:
Het is 100% onze eigen schuld. In onze enthousiaste en haast toch wel denk ik hebben we de bovenste twee nokjes goed zitten, de onderste twee niet. Te zien in deze kort clip van mij.
[ Voor 11% gewijzigd door wimbledon2022 op 15-07-2022 17:35 ]
Je moet de 123/settings knop ingedrukt houden en dan scroll je naar rechts voor settings. Het is net even wat omslachtiger dan LG, maar went heel snel en ik vindt Tizen tot nu toe heel vlotjes. Maar ik heb hem niet verbonden met internet, dus wellicht heeft dat er ook mee te maken.wimbledon2022 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:06:
[...]
protectiefolie moet je sowieso gelijk van het scherm halen als je het aanzet. Gaat beetje erg warm worden anders je scherm;-) En idd zie dat je het voetstuk niet goed door de schroeven hebt zitten. Hoe zit het trouwens met de afstandbediening van de s95b? Indeling is een beetje omslachtig toch, als je uit het menu wilt en beeldinstellingen wilt veranderen? Of is dit gefixt met een update nu?
Gewoon update doen kerel. En verbinden met internet. Toch lekker mooie 4k hdr demos op youtube kijken ook.devilsnight schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:47:
[...]
Je moet de 123/settings knop ingedrukt houden en dan scroll je naar rechts voor settings. Het is net even wat omslachtiger dan LG, maar went heel snel en ik vindt Tizen tot nu toe heel vlotjes. Maar ik heb hem niet verbonden met internet, dus wellicht heeft dat er ook mee te maken.
Na al die negatieve comments op AVS? Ik durf het nog niet aan en als je de update eenmaal doet is er geen weg terug. 4K/HDR demo's kan ook op Xbox met YouTube. Alleen bloed irritant dat Netflix automatisch HDR pushed op Xbox en PS. Misschien dat ik wel een keer iets van een Chromecast haal ofzo.wimbledon2022 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:19:
[...]
Gewoon update doen kerel. En verbinden met internet. Toch lekker mooie 4k hdr demos op youtube kijken ook.
kan je gewoon instellen toch. Zag overigens hier een retourdeal? Mooie? https://www.hellotv.nl/samsung-oled-65s95b-b Vraag me af waarom hij retour gestuurd is, morgen even vragen aan platte tv.devilsnight schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:42:
[...]
Na al die negatieve comments op AVS? Ik durf het nog niet aan en als je de update eenmaal doet is er geen weg terug. 4K/HDR demo's kan ook op Xbox met YouTube. Alleen bloed irritant dat Netflix automatisch HDR pushed op Xbox en PS. Misschien dat ik wel een keer iets van een Chromecast haal ofzo.
Netflix op Xbox? Nee is een bekende issue, maar niemand klaagt er echt over. Is al echt jaren zo en ze veranderen het niet. Google het maar eens.wimbledon2022 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:16:
[...]
kan je gewoon instellen toch. Zag overigens hier een retourdeal? Mooie? https://www.hellotv.nl/samsung-oled-65s95b-b Vraag me af waarom hij retour gestuurd is, morgen even vragen aan platte tv.
Wat betreft je vraag eerder over omslachtigheid om bij de settings te komen....
Ik kom er net achter als ik gewoon even op de settings knop druk je naar rechts kan gaan en echt allerlei settings snel kunt uit/aanzetten, handig. Je kunt dan ook al settings kiezen. Misschien nog beter dan elke keer die knop ingedrukt houden.
Vannacht dit topic gevonden en het is een goudmijn aan informatie voor mij/ons.
Mijn vriendin en ik zijn al een poosje aan het vergelijken. Onze tv is stuk en we hebben een tegoed gekregen van 2350 euro ( prijs van onze oude tv) om bij de BCC te besteden. Helaas zitten we dus wel vast aan de BCC om dit uit te geven. Hierdoor zit je al gauw aan een aardig prijs verschil in verhouding met winkels die eerder genoemd zijn in dit topic. De twijfel qua televisie was vooral tussen de S95B en de LG G2. (Ook de nieuwe sony stond op het lijsrje maar helaas buiten ons budget in 65") Ondanks de S95B geweldig is ben ik toch wat vrezig over kinderziektes. Het smeren van het beeld en de behuizing. Speciale dank aan @Darkwolf_1982 voor het delen van je ervaring.
Als ik straks wakker word even met de BCC bellen en kijken of ze de G2 65 inch willen / kunnen price matchen met wifimedia naar 2200 euro ( ex cashback) dat filiaal in arnhem zit praktisch om de hoek van de bcc. Volgens mij een best nette prijs.
Mijn vriendin en ik zijn al een poosje aan het vergelijken. Onze tv is stuk en we hebben een tegoed gekregen van 2350 euro ( prijs van onze oude tv) om bij de BCC te besteden. Helaas zitten we dus wel vast aan de BCC om dit uit te geven. Hierdoor zit je al gauw aan een aardig prijs verschil in verhouding met winkels die eerder genoemd zijn in dit topic. De twijfel qua televisie was vooral tussen de S95B en de LG G2. (Ook de nieuwe sony stond op het lijsrje maar helaas buiten ons budget in 65") Ondanks de S95B geweldig is ben ik toch wat vrezig over kinderziektes. Het smeren van het beeld en de behuizing. Speciale dank aan @Darkwolf_1982 voor het delen van je ervaring.
Als ik straks wakker word even met de BCC bellen en kijken of ze de G2 65 inch willen / kunnen price matchen met wifimedia naar 2200 euro ( ex cashback) dat filiaal in arnhem zit praktisch om de hoek van de bcc. Volgens mij een best nette prijs.
Als er dit jaar geen QD-OLED op de markt was gekomen, dan was de G2 de beste TV geweest van 2022. De S95B is eigenlijk alleen op het vlak van kleurvolume beter en dat verschil zie je bij kleurrijke games en selectieve content. Als je voor een S95B wilt gaan hoef je niet te twijfelen over de beeldkwaliteit, maar zaken als de bouwkwaliteit, het OS en de bediening in het bijzonder kunnen potentiële afknappers zijn.Wombat148 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 05:55:
Vannacht dit topic gevonden en het is een goudmijn aan informatie voor mij/ons.
Ja het is wel echt een titanenstrijd dit keer zeg. Veel om af te wegen (maar ook vooral prijzen) Wij willen zelf niet kleiner dan 65 inch gaan maar 77 is misschien wat overheersend. De S95B leek eerst het perfecte plaatje. Maar helaas hebben we al 4 andere televisies gehad in 8 jaar. Hierdoor willen we liever niet beta testenMajor_ton schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:01:
[...]
Als er dit jaar geen QD-OLED op de markt was gekomen, dan was de G2 de beste TV geweest van 2022. De S95B is eigenlijk alleen op het vlak van kleurvolume beter en dat verschil zie je bij kleurrijke games en selectieve content. Als je voor een S95B wilt gaan hoef je niet te twijfelen over de beeldkwaliteit, maar zaken als de bouwkwaliteit, het OS en de bediening in het bijzonder kunnen potentiële afknappers zijn.
Zover ik kan zien zitten de nieuwere top modellen (sony/samsung en LG) aardig dicht bi elkaar en ligt het maar net aan waarvoor je het gaat gebruiken. Ik persoonlijk voor de PC (Forza horizon) en PS5 en mijn vriendin voor series te streamen. Heb zelf er al is overgedacht een nvidia kastje of chromecast op aan te sluiten om de grotere problemen te omzeilen.
Qua wat het idee was bij de BCC ging dit niet door. Ondanks de wifimedia zo goedkoop was wouden ze niet de prijs aanpassen ( wifimedia 2100 en BCC 2699) Ze zijn blijkbaar geen groot genoegen concurrent. Ondanks ze 15 jaar actief zijn en 10 minuten van ze vandaan zitten

Mocht er iemand nog tips hebben over aankopen / waar en voor hoeveel dan hoor ik het trouwens graag.
Ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar als je twijfelt over 77", dan moet je dat gewoon doen. Na 4 dagen is de grootte van de TV zelf gewoon en het 'immersive' gevoel blijft wanneer je een film of serie kijkt. De LG 77G2 is een klasse apart en die 12" extra doen je héél snel elke QD-OLED vergeten. Ik heb die van mij voor € 3.199,- gekocht bij Smits in Arnhem en daar ging daarna ook nog € 200,- cashback vanaf. Het is wat dat aangaat jammer dat je aan de BCC vastzit, want dat is ondertussen meer high pricing, low service. Ik hoop dat je een mooie keuze en deal kan maken!Wombat148 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:20:toon volledige bericht
[...]
Ja het is wel echt een titanenstrijd dit keer zeg. Veel om af te wegen (maar ook vooral prijzen) Wij willen zelf niet kleiner dan 65 inch gaan maar 77 is misschien wat overheersend. De S95B leek eerst het perfecte plaatje. Maar helaas hebben we al 4 andere televisies gehad in 8 jaar. Hierdoor willen we liever niet beta testen. Heb de TV trouwens vandaag in het echt gezien, is wel echt een mooi ding. Helaas stond hij te ver weg van andere merken om het verschil goed te kunnen zien.
Zover ik kan zien zitten de nieuwere top modellen (sony/samsung en LG) aardig dicht bi elkaar en ligt het maar net aan waarvoor je het gaat gebruiken. Ik persoonlijk voor de PC (Forza horizon) en PS5 en mijn vriendin voor series te streamen. Heb zelf er al is overgedacht een nvidia kastje of chromecast op aan te sluiten om de grotere problemen te omzeilen.
Qua wat het idee was bij de BCC ging dit niet door. Ondanks de wifimedia zo goedkoop was wouden ze niet de prijs aanpassen ( wifimedia 2100 en BCC 2699) Ze zijn blijkbaar geen groot genoegen concurrent. Ondanks ze 15 jaar actief zijn en 10 minuten van ze vandaan zittenbeetje jammer dus. Heb maar bij de mediamarkt en PlatteTV het voor gelegd. PlatteTV wilt eventueel zakken naar 2300 en mediamarkt komt hier nog later op terug. Morgen nogmaals een gesprek met de BCC want ze konden geen contact krijgen met de personen die de beslissingen mogen maken over hoeveel er nog van het toestel afmag. Heb al zitten denken om misschien een maand of twee anders te wachten met de aankoop zodat de prijs was naar beneden gaat bij de BCC
Mocht er iemand nog tips hebben over aankopen / waar en voor hoeveel dan hoor ik het trouwens graag.
s95b is gewoon de betere tv kerel. Leuk je 12 inch meer. In die bios heb ik ook een groter scherm. Maar op een s95b ziet het er gewoon mooier uit, hdr is echt next level. waar dat op de g2 gewoon minder is. het blijft gewoon een wrgboled tv. Maar geniet van je g2. Voor mij geen wrgb oled meer in ieder geval!Major_ton schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:46:
[...]
Ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar als je twijfelt over 77", dan moet je dat gewoon doen. Na 4 dagen is de grootte van de TV zelf gewoon en het 'immersive' gevoel blijft wanneer je een film of serie kijkt. De LG 77G2 is een klasse apart en die 12" extra doen je héél snel elke QD-OLED vergeten. Ik heb die van mij voor € 3.199,- gekocht bij Smits in Arnhem en daar ging daarna ook nog € 200,- cashback vanaf. Het is wat dat aangaat jammer dat je aan de BCC vastzit, want dat is ondertussen meer high pricing, low service. Ik hoop dat je een mooie keuze en deal kan maken!
[ Voor 21% gewijzigd door wimbledon2022 op 17-07-2022 20:59 ]
Volgens mij reageerde ik op @Wombat148 en niet op jou. Als je de G2 niet indrukwekkend vindt, dan is geen enkele OLED iets voor jou, ook QD-OLED niet, want het is echt stuivertje wisselen tussen de G2 en S95B. Dolby Vision doet het prima, series als Lost in Space en The Umbrella Academy zien er waanzinnig uit op de G2. Een S95B heeft überhaupt geen Dolby Vision. Je moet niet van een mug een olifant willen maken, want de verschillen zijn echt klein.wimbledon2022 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:54:
[...]
Ben ik niet met je eens, g2 is echt niet zo indrukwekkend. en films in vision ziet er gewoon niet goed uit op de g2. s95b is de betere tv. En ik zei al dat ik er maar 2 meter vanaf zit. dus 65 inch is zat.
Kinderziektes heb ik gelukkig niet met Tizen. Nu is Tizen zeker niet perfect, maar je leert er mee omgaan.Wombat148 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 05:55:
Ondanks de S95B geweldig is ben ik toch wat vrezig over kinderziektes. Het smeren van het beeld en de behuizing. Speciale dank aan @Darkwolf_1982 voor het delen van je ervaring.
Al mijn sources staan gewoon op het hoofdscherm geconfigureerd samen met de selectie apps die ik gebruik. Werkt super goed!
Nu ik alle instellingen voor het beeld goed heb staan hoef ik nog zelden de diepe menus in te duiken.
Daarnaast heeft een microfiber doekje en isopropyl alcohol wonderen gedaan om toch van die blauwe plekken af te komen. Voel me nu een stuk zekerder en minder ongerust als er weer eens een vlekje komt of als ik (of iemand anders) per ongeluk het beeld aanraakt.
Gisteren God of War (PS4) op de PS5 gespeeld en man wat een beeld. Die HDR en de kleuren, ik blijf er bij... ongekend.
Het is alleen wat jammer dat HDR content op Netflix en Prime zo donker gegrade zijn voor een aantal series.
The Terminal List met Chris Pratt bijvoorbeeld. Zo donker!
Als je dan de thumbnails ziet van als je gaat spoelen zijn deze echt een stuk helderder.
Better Call Saul ziet er trouwens echt heel goed uit op de S95B.
Ontzettend scherp.
Ik heb eergisteren in de avond, gisteren overdag en avond side by side comparisons gedaan van de C9 en S95B. Ik heb een Xbox Series X en een One X en ingelogd op broers account, dus kon ik de games mooi testen en echt direct naast elkaar zien. Qua settings heb ik alles identiek gemaakt, wel zo eerlijk.
Het verschil met gamen in HDR verschilt echt per game. Yakuza 0 is gewoon gestoord op de S95B, die prachtige reclameborden en neon lichten zijn zo fel als maar kan en gewoon echt amper alsof ze aan staan op de C9. Op de C9 is het met HGIG aan trouwens. En op S95B met contrast enhancer uit.
Het begin van RDR2 met de sneeuw, sneeuw is gewoon echt 100% wit op de S95B en super clean. Geen DSE of groene tint te vinden bij witte schermen (evenals elke andere kleur) op C9 heb ik sinds dag 1 een groene tint door wit heen en met bepaalde donkergrijze schermen zie ik DSE.
De uniformiteit van de S95B is gewoon genieten, en daarnaast tot nu toe nog geen enkele image retention gezien, wederom....op de C9 verschijnt dit in no time. Heel erg onder de indruk van dit. Met de intro van Metro Exodus is er een stukje dat de camera op gebouwen staat gericht en dan naar beneden gaat en hoe dichter je bij de sneeuw komt hoe dimmer dit op C9 was en hoe feller en super wit op de S95B.
En voor SDR is het ook echt top. Ik heb Switch games nog nooit zo mooi gezien. Zei het laatst al maar Mario Kart 8 met die prachtige felle vuur effecten is gewoon bizar, je moet het zien om het te geloven zeg maar.
En ik kan nog tig andere games opnoemen waar de kleuren, felheid echt tot zijn recht komt maar dan ben ik dadelijk hier een boek aan het schrijven,haha.
Maar in sommige games had ik weer grotere verschillen verwacht en ook al was de C9 nog steeds dimmer, hij deed het lang niet verkeerd bij Gears 5 bijvoorbeeld. Sowieso qua hoe scherp games er uit zien geef ik dan toch net de voorkeur aan LG, ik merk gewoon dat bepaalde kleine details zoals gras sprieten in RDR2 scherper en duidelijker zijn op C9.
Ook als je een lichte kamer hebt dan gaat dit ten koste van de Black levels en je merkt dat wel. Zo heeft elke tech weer zijn voor en nadelen.
Het verschil met gamen in HDR verschilt echt per game. Yakuza 0 is gewoon gestoord op de S95B, die prachtige reclameborden en neon lichten zijn zo fel als maar kan en gewoon echt amper alsof ze aan staan op de C9. Op de C9 is het met HGIG aan trouwens. En op S95B met contrast enhancer uit.
Het begin van RDR2 met de sneeuw, sneeuw is gewoon echt 100% wit op de S95B en super clean. Geen DSE of groene tint te vinden bij witte schermen (evenals elke andere kleur) op C9 heb ik sinds dag 1 een groene tint door wit heen en met bepaalde donkergrijze schermen zie ik DSE.
De uniformiteit van de S95B is gewoon genieten, en daarnaast tot nu toe nog geen enkele image retention gezien, wederom....op de C9 verschijnt dit in no time. Heel erg onder de indruk van dit. Met de intro van Metro Exodus is er een stukje dat de camera op gebouwen staat gericht en dan naar beneden gaat en hoe dichter je bij de sneeuw komt hoe dimmer dit op C9 was en hoe feller en super wit op de S95B.
En voor SDR is het ook echt top. Ik heb Switch games nog nooit zo mooi gezien. Zei het laatst al maar Mario Kart 8 met die prachtige felle vuur effecten is gewoon bizar, je moet het zien om het te geloven zeg maar.
En ik kan nog tig andere games opnoemen waar de kleuren, felheid echt tot zijn recht komt maar dan ben ik dadelijk hier een boek aan het schrijven,haha.
Maar in sommige games had ik weer grotere verschillen verwacht en ook al was de C9 nog steeds dimmer, hij deed het lang niet verkeerd bij Gears 5 bijvoorbeeld. Sowieso qua hoe scherp games er uit zien geef ik dan toch net de voorkeur aan LG, ik merk gewoon dat bepaalde kleine details zoals gras sprieten in RDR2 scherper en duidelijker zijn op C9.
Ook als je een lichte kamer hebt dan gaat dit ten koste van de Black levels en je merkt dat wel. Zo heeft elke tech weer zijn voor en nadelen.
[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 19-07-2022 14:00 ]
Dank je voor je inzichten. Het heeft allemaal te maken met de 'creators intent'. Ik word moe van die term, maar het is in dit geval waar. Daarom gaf ik eerder al aan dat het verschil pas echt duidelijk wordt als de content het toelaat. Daarbij trekt de G2 ook al een behoorlijk gat met een C9, maar nog steeds heeft de S95B meer potentie. In dit geval kan ik alleen voor mijzelf spreken, maar mijn G2 heeft ook een bijzonder schoon paneel. DSE, vertical banding en tinting heb ook nog niet gezien. Ook geen wit of grijs met een groene cast. Zelf ben ik gewoon geen Samsung fan wat TV's betreft. Tizen, maar ook de processing en de beperkte instellingen staan mij tegen, niet alleen op de S95B. Daarom zou ik altijd kiezen voor de A95K als ik in de race zou zijn voor een 55" of 65" TV. Aan de andere kant zijn die prijzen nog dermate hoog, dat Sony zichzelf een beetje uit de markt prijst en je misschien beter nog een jaartje kan wachten.devilsnight schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:49:toon volledige bericht
Ik heb eergisteren in de avond, gisteren overdag en avond side by side comparisons gedaan van de C9 en S95B. Ik heb een Xbox Series X en een One X en ingelogd op broers account, dus kon ik de games mooi testen en echt direct naast elkaar zien. Qua settings heb ik alles identiek gemaakt, wel zo eerlijk.
Goed om te weten dat jij een G2 hebt, want een vriend van mij wil een upgrade doen over zijn C9. Hij was aanwezig tijdens de side by side comparison en hij vond qua brightness de S95B te gek, maar de scherpte (valt dat onder Processing?) vond hij echt duidelijk net wat mooier op de LG, ik ook, absoluut.Major_ton schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:52:
[...]
Dank je voor je inzichten. Het heeft allemaal te maken met de 'creators intent'. Ik word moe van die term, maar het is in dit geval waar. Daarom gaf ik eerder al aan dat het verschil pas echt duidelijk wordt als de content het toelaat. Daarbij trekt de G2 ook al een behoorlijk gat met een C9, maar nog steeds heeft de S95B meer potentie. In dit geval kan ik alleen voor mijzelf spreken, maar mijn G2 heeft ook een bijzonder schoon paneel. DSE, vertical banding en tinting heb ook nog niet gezien. Ook geen wit of grijs met een groene cast. Zelf ben ik gewoon geen Samsung fan wat TV's betreft. Tizen, maar ook de processing en de beperkte instellingen staan mij tegen, niet alleen op de S95B. Daarom zou ik altijd kiezen voor de A95K als ik in de race zou zijn voor een 55" of 65" TV. Aan de andere kant zijn die prijzen nog dermate hoog, dat Sony zichzelf een beetje uit de markt prijst en je misschien beter nog een jaartje kan wachten.
Hij verwacht niet felheid van EEN S95B met de G2, maar wel dat effecten zoals vuur, lichteffecten, onweer, neon lichten in games zoals Cyberpunk etc wel beter tot hun recht komen met HDR (HGIG) dan de C9. Ik hoor op de Reddit OLED Gaming niet hele positieve verhalen erover en dat hij beter kan blijven bij de C9. Hoe zie jij dit? Wellicht wordt dit iets te off topic dus misschien beter om via PM te doen.
Mensen blijven zeggen dat het aan je ogen moet liggen als je blooming ziet.
Nu wilde ik nog wat foto's gaan maken, maar ik ben niet de enige en iemand heeft hier naar mijn inziens toch wel een duidelijke foto:
https://www.avsforum.com/...20/page-493#post-61694026
Ook in die thread blijven zeggen dat het onmogelijk blooming kan zijn.
Het zou ook totaal niet mogen dat er lekkage is via de extreme witte pixels.
Maar als een camera het kan oppikken kunnen we er lang of kort over praten, maar dit veranderd dit de zaak. Toch? Of mis ik nog steeds iets?
Nu wilde ik nog wat foto's gaan maken, maar ik ben niet de enige en iemand heeft hier naar mijn inziens toch wel een duidelijke foto:
Maar als een camera het kan oppikken kunnen we er lang of kort over praten, maar dit veranderd dit de zaak. Toch? Of mis ik nog steeds iets?
Welke video of iets is dat? Dan ga ik het checken.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:05:
Wat je zou kunnen proberen is iets wat bij mij werkte toen me dit bij mijn OLED opviel: Als er zo'n geval optreedt, houd dan eens je vlakke hand tussen je ogen en het beeld en kijk er vlak langs. Als het blooming zou zijn zie je het dan onverminderd gebeuren, als het aan je ogen ligt (te groot contrast in een te donkere ruimte) verdwijnt het zodra je het meeste directe licht blockt met je hand.
Je kan in sommige gevallen 'blooming' zien vanwege interne reflecties die inherent zijn aan een OLED paneel. Uiteraard komt dit niet door een backlight en het zijn ook geen pixels die oplichten. Het manifesteert zich ook compleet anders dan bij FALD LCD TV's. De enige (soort van) gelijkenis is wanneer je een felle witte tekst voor een zwarte achtergrond laat zien, maar naast de interne reflecties zijn het ook nog eens de ogen die het erger maken dan het lijkt. De mate waarop je het ziet komt niet in de buurt van de blooming die een LCD TV laat zien.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:05:
Het komt op mij meer over als LCD fanboys die een punt willen zoeken om de OLED techniek onderuit te halen. Andersom wordt er ook geroepen dat een LCD TV uiteindelijk ook in kan branden. Moe word je ervan...
Een C9 zit dichter bij de B6 die ik ook heb dan de G2. Near black handling is een stuk beter, ik heb tot nu toe geen retentie gezien en het totale plaatje is een stuk meer dynamisch. Die heatsink is beslist geen gimmick. Dat gezegd hebbende; er zijn sporadische momenten (tot nu toe alleen met Destiny 2 op de PS5) dat je ziet dat de helderheid tekort komt in vergelijk met de Sony XF9005 die ervoor in de woonkamer stond. Dat is alleen wanneer grote delen van het scherm heel fel moeten zijn, want kleine highlights zijn juist weer meer helder op de G2. De S95B zal hetzelfde hebben, alleen met meer kleurvolume en een iets hogere helderheid full screen.devilsnight schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:36:
[...]
Goed om te weten dat jij een G2 hebt, want een vriend van mij wil een upgrade doen over zijn C9. Hij was aanwezig tijdens de side by side comparison en hij vond qua brightness de S95B te gek, maar de scherpte (valt dat onder Processing?) vond hij echt duidelijk net wat mooier op de LG, ik ook, absoluut.
Hij verwacht niet felheid van EEN S95B met de G2, maar wel dat effecten zoals vuur, lichteffecten, onweer, neon lichten in games zoals Cyberpunk etc wel beter tot hun recht komen met HDR (HGIG) dan de C9. Ik hoor op de Reddit OLED Gaming niet hele positieve verhalen erover en dat hij beter kan blijven bij de C9. Hoe zie jij dit? Wellicht wordt dit iets te off topic dus misschien beter om via PM te doen.
Dat je minder scherpte ervaart op de S95B is bijzonder, maar niet verrassend. Bijzonder in de zin dat Samsung achter de schermen altijd wat edge enhancement toepast, maar niet verrassend in de zin dat de processing inderdaad achterligt op de concurrentie. Sony is en blijft heer en meester, maar LG is met de 2022 modellen tot op 95% op het niveau van Sony gekomen.
Dus dingen zoals vuur van een fakkel of gewoon van een brand in een game, neon lichten, koplampen, zoneffecten zullen echt een stuk mooier uit de verf dan de C9? Hier is absoluut een verschil merkbaar?Major_ton schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:36:
[...]
Een C9 zit dichter bij de B6 die ik ook heb dan de G2. Near black handling is een stuk beter, ik heb tot nu toe geen retentie gezien en het totale plaatje is een stuk meer dynamisch. Die heatsink is beslist geen gimmick. Dat gezegd hebbende; er zijn sporadische momenten (tot nu toe alleen met Destiny 2 op de PS5) dat je ziet dat de helderheid tekort komt in vergelijk met de Sony XF9005 die ervoor in de woonkamer stond. Dat is alleen wanneer grote delen van het scherm heel fel moeten zijn, want kleine highlights zijn juist weer meer helder op de G2. De S95B zal hetzelfde hebben, alleen met meer kleurvolume en een iets hogere helderheid full screen.
Dat je minder scherpte ervaart op de S95B is bijzonder, maar niet verrassend. Bijzonder in de zin dat Samsung achter de schermen altijd wat edge enhancement toepast, maar niet verrassend in de zin dat de processing inderdaad achterligt op de concurrentie. Sony is en blijft heer en meester, maar LG is met de 2022 modellen tot op 95% op het niveau van Sony gekomen.
Wat ik wel merk met de S95B is bij sommige games een constante flicker wanneer het overdag is in de game. Een felle lucht in Watch Dogs Legion geeft mij vrijwel constant flickering en het is bijzonder irritant. Ik had het ook in Forza Horizon 5 en toen ineens niet meer. Misschien zijn dat verschijnselen van die hoge peak brightness. Maar het is niet in elke game zo, heel raar.
Onlangs heb ik mijn verjaardag gevierd.Dus wel wat mensen over de vloer zowel jong als oud.Er was er geen een bij die de blooming niet zag.Dus de optie het ligt aan de ogen kan wat mij betreft ook de prullebak in.Ik heb inmiddels via mijn dealer een afspraak met samsung vlgd. week donderdag.Ik heb totaal geen idee wat dit gaat opleveren.Bij mij gaat het er dan ook niet in dat in zo'n forum als AVS waar veel mensen zitten die veel kritischer zijn dan ik er maar een iemand is die dit ook ervaart.Die foto van jou had ik al gezien.Deze heb ik ook meegstuurd naar samsung,want zelf kreeg ik het niet voor elkaar om hiervan een goede foto te maken.Dus wordt vervlogt.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:05:
Maar hoe heb je de vraag gesteld? Kan me haast niet voorstellen dat ze allemaal bij je kwamen. Jij de TV aan zet (moet dat op een verjaardag?) en ze onafhankelijk van elkaar zeiden: ohhh joh je hebt blooming.kimone66 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:18:
[...]
Onlangs heb ik mijn verjaardag gevierd.Dus wel wat mensen over de vloer zowel jong als oud.Er was er geen een bij die de blooming niet zag.Dus de optie het ligt aan de ogen kan wat mij betreft ook de prullebak in.Ik heb inmiddels via mijn dealer een afspraak met samsung vlgd. week donderdag.Ik heb totaal geen idee wat dit gaat opleveren.Bij mij gaat het er dan ook niet in dat in zo'n forum als AVS waar veel mensen zitten die veel kritischer zijn dan ik er maar een iemand is die dit ook ervaart.Die foto van jou had ik al gezien.Deze heb ik ook meegstuurd naar samsung,want zelf kreeg ik het niet voor elkaar om hiervan een goede foto te maken.Dus wordt vervlogt.
Ten eerste zijn er veel mogelijkheden. Als je ze allemaal eerst uitlegde wat het is en ze het dan laat zien. Ten tweede zouden vrouwen in 9 van de 10 gevallen al zeggen: ik zie het niet.
En heb je nog een deel van de mensen die elkaar naspreekt om niet onder te hoeven doen.
Ik vind het niet echt een degelijk onderzoek.
Ik heb hierboven al uitgelegd wat er gaande is. Het kan natuurlijk zijn dat je héél misschien een defect hebt in jouw exemplaar, maar hoogstwaarschijnlijk is het een combi van de interne reflecties en de optische illusie. In beide gevallen is dat voor iedereen universeel, dus geen wonder dat iedereen het zag op je verjaardag. Ik zie het ook op mijn G2, maar ik kan mij er totaal niet aan storen aangezien het geen technische tekortkoming is, maar een natuurkundig fenomeen. Als jouw TV niet defect is zou ik zeggen; stop met zoeken naar problemen en ga lekker genieten van goede content.kimone66 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:18:
[...]
Onlangs heb ik mijn verjaardag gevierd.Dus wel wat mensen over de vloer zowel jong als oud.Er was er geen een bij die de blooming niet zag.Dus de optie het ligt aan de ogen kan wat mij betreft ook de prullebak in.Ik heb inmiddels via mijn dealer een afspraak met samsung vlgd. week donderdag.Ik heb totaal geen idee wat dit gaat opleveren.Bij mij gaat het er dan ook niet in dat in zo'n forum als AVS waar veel mensen zitten die veel kritischer zijn dan ik er maar een iemand is die dit ook ervaart.Die foto van jou had ik al gezien.Deze heb ik ook meegstuurd naar samsung,want zelf kreeg ik het niet voor elkaar om hiervan een goede foto te maken.Dus wordt vervlogt.
Ai shit! Gisteravond moest ik echter achter de tv zijn, maar ik dacht ik doe het wel even via de zijkant. Ik moet per ongeluk met de andere hand kort het scherm aangeraakt hebben want we zit een soort palm afdruk op, klein deeltje.
Ik kwam erachter toen ik met mijn telefoon lichtje op muggen jacht was. Voorzichtig met een droog microfiber doekje weg te halen zoals altijd werkt op de C9, maar nee hoor. Het maakt het alleen maar erger.
Ik kwam erachter toen ik met mijn telefoon lichtje op muggen jacht was. Voorzichtig met een droog microfiber doekje weg te halen zoals altijd werkt op de C9, maar nee hoor. Het maakt het alleen maar erger.
En eerst een beetje 'hete adem' blazen? Een semi mat LCD paneel is ook lastig schoonvegen, maar op die manier werkt het altijd.devilsnight schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:01:
Ai shit! Gisteravond moest ik echter achter de tv zijn, maar ik dacht ik doe het wel even via de zijkant. Ik moet per ongeluk met de andere hand kort het scherm aangeraakt hebben want we zit een soort palm afdruk op, klein deeltje.
Nee, het is gelukkig goed gekomen. Vanochtend weer eens voorzichtig met doekje geprobeerd, dit keer in circular vegen, en het ging er super easy van af. Of het is puur iets wat makkelijker weggaat na een paar uur, haha.
Geen idee, maar gelukkig zeg.
Geen idee, maar gelukkig zeg.
Haha zoals sommigen met hij TV omgaan. Helemaal liefkozend
Ik gebruik al jaren de techniek om hem simpelweg niet schoon te maken. Scherm niet aanraken, dan wordt hij ook niet vies. Het stof haal ik met een Swiffer er af. Mijn moeder had vroeger ook de gewoonte om de tv met een doek schoon te maken, ding wordt gelijk een stofmagneet en je ziet het opgedroogde kalk. Zo blijf je bezig.
Zowel dit topic als het topic bij AV forums zit er stilletjes bij omtrent deze TV.
Volgens mij zit iedereen te lurking (en/of te posten) in de nu bijna 1000 pagina lange thread op AVS forums haha.
Zit nu inmiddels bij pagina 760 met een combinatie van speed reading en sommige posts echt lezen.
Vooral Aron lijkt hele mooie settings te posten voor iedereen.
Toch wil ik nog even de laatste firmware aanhalen.
De brightness is 1000 nits op alle standen nu, duidelijk.
Wat niet duidelijk is: de ene zegt niets te zien qua verschil en de ander juist weer wel als het gaat om de helderheid.
Mijn vraag is deze:
Was in 1211 de FMM al terug getrapt naar 1000 nits?
Zo ja, dan vind ik het wel meevallen allemaal.
Wanneer ik naar HDR demos kijk op YouTube om helemaal los te gaan is de brightness best impressive. Dit is ook de firmware waar ik mee begonnen ben toen ik de TV ontving.
De PS5 is heerlijk fel in HDR, nog voordat je een game start zelfs.
Deze piek helderheid wil ik niet met het blote oog zien vervagen als ik naar een hogere firmware wil gaan.
Tot heden laat ik het ook lekker op 1211, maar blijf toch een beetje alert omdat Samsung doodleuk bij mensen de firmware zit door te drukken, ondanks dat ze Auto Update uit hebben staan. Ouch.
Volgens mij zit iedereen te lurking (en/of te posten) in de nu bijna 1000 pagina lange thread op AVS forums haha.
Zit nu inmiddels bij pagina 760 met een combinatie van speed reading en sommige posts echt lezen.
Vooral Aron lijkt hele mooie settings te posten voor iedereen.
Toch wil ik nog even de laatste firmware aanhalen.
De brightness is 1000 nits op alle standen nu, duidelijk.
Wat niet duidelijk is: de ene zegt niets te zien qua verschil en de ander juist weer wel als het gaat om de helderheid.
Mijn vraag is deze:
Was in 1211 de FMM al terug getrapt naar 1000 nits?
Zo ja, dan vind ik het wel meevallen allemaal.
Wanneer ik naar HDR demos kijk op YouTube om helemaal los te gaan is de brightness best impressive. Dit is ook de firmware waar ik mee begonnen ben toen ik de TV ontving.
De PS5 is heerlijk fel in HDR, nog voordat je een game start zelfs.
Deze piek helderheid wil ik niet met het blote oog zien vervagen als ik naar een hogere firmware wil gaan.
Tot heden laat ik het ook lekker op 1211, maar blijf toch een beetje alert omdat Samsung doodleuk bij mensen de firmware zit door te drukken, ondanks dat ze Auto Update uit hebben staan. Ouch.
je kunt nu 55" in handen krijgen voor minder dan 1,3k euro... BF deal in september? 
/f/image/DiGYiGPn0rEbZXqtvYWYm2nX.png?f=fotoalbum_large)
https://www.samsung.com/n...k-smart-tv-qe55s95batxxn/
/f/image/DiGYiGPn0rEbZXqtvYWYm2nX.png?f=fotoalbum_large)
https://www.samsung.com/n...k-smart-tv-qe55s95batxxn/
[ Voor 8% gewijzigd door Nikki44 op 30-09-2022 19:47 . Reden: de link vergeten ]
voeg soundbar en slimme monitor toe en je krijgt grotere korting op de tv
Hebben andere S95B bezitters ook het issue dat met name Youtube Videos last hebben lag waardoor je geluid net iets eerder hoort dan waar de video is ?
Ik sta op het punt van deze waarschijnlijk ook te bestellen. Het zou mijn eerste OLED zijn, ik heb de aankoop altijd al uitgesteld wegens direct zonlicht op het scherm. Ik ga er dus een schermhoes bijkopen voor de momenten dat ik niet kijk er een hoes over te doen.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Ik heb em toevallig gisteren besteld. Ben ook zeker heel benieuwd, vooral om dat ik van een heeeeeeeeele oude SONY LCD af kom. Verschil zal vermoedelijk wel erg groot zijn.ikbenben schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:07:
Ik sta op het punt van deze waarschijnlijk ook te bestellen. Het zou mijn eerste OLED zijn, ik heb de aankoop altijd al uitgesteld wegens direct zonlicht op het scherm. Ik ga er dus een schermhoes bijkopen voor de momenten dat ik niet kijk er een hoes over te doen.
Overigens krijg je er nu een Samsung The Frame 32 inch bij als promo t/m 6 november:
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=EWFYU3FXNDCQE
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Wel, als eeuwige twijfelaar ga ik de aankoop toch niet doen
Ik durf het risico gewoon niet nemen ivm het direct zonlicht. Ik zie het ook niet zitten om constant gestrest te zijn of de gordijnen wel naar beneden zijn en het gedoe van een hoes op en af te halen.
Ik ben anders wel zeer benieuwd naar de tv en de promo van de 32" The Frame is ook wel mooi meegenomen.
Ik durf het risico gewoon niet nemen ivm het direct zonlicht. Ik zie het ook niet zitten om constant gestrest te zijn of de gordijnen wel naar beneden zijn en het gedoe van een hoes op en af te halen.
Ik ben anders wel zeer benieuwd naar de tv en de promo van de 32" The Frame is ook wel mooi meegenomen.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Koop maar gewoon. Gordijnen of anders lichte vitrage,.. name it.. Ben je geen eeuwige twijfelaar meer. Wat kan je gebeuren.. Je gaat er niet dood aan.. Dus, huppeldehup naar de shop.. Kassa.ikbenben schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:40:
Wel, als eeuwige twijfelaar ga ik de aankoop toch niet doen![]()
Wij hebben al rolgordijnen maar het is geen optie om die altijd dicht te houden als er eens zon binnen valt.belmonde schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 00:30:
[...]
Koop maar gewoon. Gordijnen of anders lichte vitrage,.. name it.. Ben je geen eeuwige twijfelaar meer. Wat kan je gebeuren.. Je gaat er niet dood aan.. Dus, huppeldehup naar de shop.. Kassa.
Wat er kan gebeuren is dat er vlekken in het beeld gaan zitten...dat wil ik helemaal niet.
Ik ga gewoon de 65QN93B nemen, geen zorgen meer. Ook al is het geen OLED, komende van een bijna 10 jaar oude plasma zal het sowieso een verbetering zijn en hoef ik niet wakker te liggen van eventuele zon schade (want dat is de reden waarom ik al jaren een twijfelaar ben).
Oke, mijn broer heeft vorig jaar de Samsung QN95A gekocht in 65 inch nadat hij een 5 jaar oude Samsung 55 inch SUHD( Qled) van samsung uit 2016 had. Hij wilde (wat) groter.ikbenben schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 06:20:
[...]
Wij hebben al rolgordijnen maar het is geen optie om die altijd dicht te houden als er eens zon binnen valt.
Wat er kan gebeuren is dat er vlekken in het beeld gaan zitten...dat wil ik helemaal niet.
Ik ga gewoon de 65QN93B nemen, geen zorgen meer. Ook al is het geen OLED, komende van een bijna 10 jaar oude plasma zal het sowieso een verbetering zijn en hoef ik niet wakker te liggen van eventuele zon schade (want dat is de reden waarom ik al jaren een twijfelaar ben).
Ik heb zelf een philips Oled uit 2020.
Ik had hem ook niet afgeraden om de samsung neo-qled te nemen. Maar je moet ook geen zon op de qled laten vallen. Ook niet tijdens het kijken denk ik.. kwa beeld niet goed bij geen enkele tv.. Ook niet als de tv niet aanstaat.
Ach ik heb daar thuis niet zo veel last van. Ik heb de lamellen zo gedraaid staan dat ze niet invallen op het scherm en daarnaast hangt ie straks ook nog tussen 2 kasten in dus direct zijdelingse inval is ook niet echt een probleem.
Heb de S95B vanmorgen binnen gekregen dus ik heb een "vrijdag-middag-klusje"
Heb de S95B vanmorgen binnen gekregen dus ik heb een "vrijdag-middag-klusje"
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Ik kijk niet overdag, enkel 's avonds. Ben ik al gewoon van mijn plasma dat ik overdag niks zie van het beeldbelmonde schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:38:
[...]
Ik had hem ook niet afgeraden om de samsung neo-qled te nemen. Maar je moet ook geen zon op de qled laten vallen. Ook niet tijdens het kijken denk ik.. kwa beeld niet goed bij geen enkele tv.. Ook niet als de tv niet aanstaat.
Dit kan je uitzetten (niet bevorderlijk), betreft pixelverschuiving tegen inbranden. (Menu - Algemeen - Paneelonderhoud). Scherm staat daarna wel gecentreerd.lukjah schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:15:
[...]
Ik bedoel niet dat de schermdikte ongelijk is. Ik bedoel dat de pixels niet goed gecentreerd zijn in het paneel. Hij stond op de grond tussen de goedkope TVs. Heel gekke plek om de beste TV van het moment neer te zetten maar het was 100% een S95B.
Ik zie het in dit filmpje ook YouTube: Samsung S95B QD-OLED | Unboxing, set up and settings Alleen hier is juist de bovenkant dunner dan de onderkant en zijkant. Goed te zien op bijvoorbeeld 3:10. De zwarte rand is het paneel.
Dag iedereen,
Ik kan een 1,5 maand oude 65" S95B overnemen voor €1200. Lijkt mij op zich een mooie deal. Kasticket is ook aanwezig, zou dus geen probleem mogen geven qua garantie.
Als ik langsga om de TV op te pikken, wil ik wel even testen of de TV goed werkt, dat er geen defecten zijn. Hebben jullie tips hoe ik dit kan doen? Zaken waar ik zeker op moet letten?
Ik heb een Xbox Series X, mocht dit handig zijn.
Alvast bedankt! :-)
Ik kan een 1,5 maand oude 65" S95B overnemen voor €1200. Lijkt mij op zich een mooie deal. Kasticket is ook aanwezig, zou dus geen probleem mogen geven qua garantie.
Als ik langsga om de TV op te pikken, wil ik wel even testen of de TV goed werkt, dat er geen defecten zijn. Hebben jullie tips hoe ik dit kan doen? Zaken waar ik zeker op moet letten?
Ik heb een Xbox Series X, mocht dit handig zijn.
Alvast bedankt! :-)
Sinds vanmorgen (na 1mnd) tv defect ☹️.
Blijft hangen in een loop (groen scherm, uit, groen scherm …)
Aangemeld bij Samsung, ben benieuwd.
We zijn aan het orienteren naar een nieuwe tv en hebben het oog laten vallen op de
Samsung Neo QLED 4K 75QN93B (2022)
of de
Samsung Neo QLED 4K 75QN95B (2022)
Klopt het dat het verschil in deze tv’s de one connect box is?
of de
Ik zou het niet weten maar dit topic gaat specifiek ook QD-OLED en niet QLED, denk dat je beter/eerder een goed antwoord krijgt in een topic wat daar voor is:Crawl NL schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:48:
We zijn aan het orienteren naar een nieuwe tv en hebben het oog laten vallen op de
of de
[QD-OLED/NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2022 line-up
[NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2021 line-up
[ Voor 15% gewijzigd door watercoolertje op 29-10-2022 19:49 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Oeps, had ik niet in de gaten. Ga ik het daar proberen.watercoolertje schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:47:
[...]
Ik zou het niet weten maar dit topic gaat specifiek ook QD-OLED en niet QLED, denk dat je beter/eerder een goed antwoord krijgt in een topic wat daar voor is (heb geen link maar heb het in de lijst wel voorbij zien komen).
Zelf ook aan het zoeken voor dezelfde serie, maar dan de 55" of de 65" versie. Hieronder staat wat meer daarover in het Engels:Crawl NL schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:48:
of de
https://www.displayspecifications.com/en/news/48b179c
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Hier ook nog een mogelijkheid tot het vergelijken van televisies. Ik weet niet of het objectieve vergelijkingen zijn:Crawl NL schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:48:
of de
[https://www.tvfindr.com/c.../?tv-1=169615&tv-2=169694
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Dank je. Inmiddels de Samsung Neo QLED 4K 75QN93B (2022) besteld. Morgen wordt ie bezordMeubelmaker schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:45:
[...]
Hier ook nog een mogelijkheid tot het vergelijken van televisies. Ik weet niet of het objectieve vergelijkingen zijn:
[https://www.tvfindr.com/c.../?tv-1=169615&tv-2=169694
I.p.v. zo'n schermhoes te kopen, zou zoiets ook genoeg zijn?ikbenben schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:07:
https://www.raamfoliewebs...uv-werende-folie/cool-in/
Voor zover ik weet is namelijk het UV licht wat schadelijk is, dus als je dat met transparante folie kan voorkomen en dat je er bijna niets van ziet op je ramen dan lijkt me dat een fijnere oplossing.
Geen idee. Ik denk dat niemand dit met 100% zekerheid kan zeggen.NineTailedFox schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:20:
[...]
I.p.v. zo'n schermhoes te kopen, zou zoiets ook genoeg zijn?
https://www.raamfoliewebs...uv-werende-folie/cool-in/
Voor zover ik weet is namelijk het UV licht wat schadelijk is, dus als je dat met transparante folie kan voorkomen en dat je er bijna niets van ziet op je ramen dan lijkt me dat een fijnere oplossing.
Maar het is ondertussen niet meer nodig, ik heb gewoon een QLED (65QN93B) gekocht omdat ik al dit gedoe en de stress er van niet wou hebben. Nu kan ik zonder zorgen hem zetten en hoef ik in de ruimte niets aan te passen.
TV wordt "pas" aankomende vrijdag 11 november opgehaald voor reparatie.FulmeN schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:06:
Sinds vanmorgen (na 1mnd) tv defect ☹️.
Op dit moment ben ik wel teleurgesteld in de "garantie" afhandeling.