Ok, thnx.
Ik heb in de tussentijd de TV (QN85A) gereset naar fabrieksinstellingen punt 4 is opgelost.
Punt 2 (zichtbaarheid HDMI) vooralsnog ook, dus de HDMI connectie blijft zichtbaar voor de TV.
Maar punt 1 (snel switchen tussen TV-speaker en HMDI) blijft zodat ik instel dat ik geluid wil via de HDMI/soundbar.
Punt 3 is er ook nog steeds.
Ik word vanavond gebeld door Samsung Support en gaan ze remote inloggen om de HDMI poorten te checken.
@
mar88vdv Als ik de soundbar via optic alleen aansluit (dus dat zwart fibertje) dan ziet de TV hem wel, kan ik hem helemaal instellen voor de Smart Remote (alleen door echt op model te zoeken). Het testscherm werkt, maar daarna kan ik wel de soundbar harder/zachter zetten, maar blijft hij een de BT subwoofer aan als ik de TV uitzet. Dus ook niet ideaal. Via HDMI ging alles altijd uit.
[edit] Wat me nu trouwens opviel tijdens het schakelen tussen optic en HDMI, was dat als ik alleen HDMI geplugd had, ik soms de melding van de TV kreeg dat het aangesloten HDMI apparaat aangesloten was op een poort die geen ARC ondersteund en dat ik hem op HDMI poort 3 moest aansluiten ...
Maar de soundbar hing op dat moment aan HDMI-3 en de enige andere poort in gebruik was HDMI-1 voor de Ziggo Next.
[
Voor 47% gewijzigd door
S913 op 27-06-2022 15:30
]