[NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2021 line-up

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ibriboy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:42:
Volgens RTings is deze QN90A https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/qn90a-qled niet hetzelfde in Europa. De Europese variant zou de QN94A zijn maar voor zover ik zie is die alleen in de UK te koop en de QN95A zou het zelfde zijn alleen heeft die een Connect Box.

Nou zie ik ook een QN92A die verkrijgbaar is. In hoeverre is die vergelijkbaar met de QN90A van RTings en die specs/resultaten? Is ie slechter of gelijk?
In de Benelux is dat de 92A en 93A of 85/98'' QN90A.
benbaba in "[NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2021 line-up"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Dus dan kan de review van de Amerikaanse QN90A van RTings worden toegepast op de 92 en 93A?

94A is dan UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Ibriboy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:18:
[...]

Dus dan kan de review van de Amerikaanse QN90A van RTings worden toegepast op de 92 en 93A?

94A is dan UK?
Ja, als het geen 50 inch (of 43'') is wel. Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
benbaba schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:45:
[...]

Ja, als het geen 50 inch (of 43'') is wel. Ja.
Ik heb even de specs vergeleken van de US QN90A en de QN92A en hij is nagenoeg identiek behalve dit:

De 92A heeft een of andere One Billion Color wat ik bij de 90A niet kon vinden in de specs.

92A heeft HDR Quantum HDR 2000 en 90A Quantum HDR 32x.

92A heeft Ultimate UHD Dimming Pro en 90A Ultimate UHD Dimming.

De 92A mist volgens de specs naast elkaar:

Bixby
Google Assistant
Alexa
SmartThings
Samsung TV Plus

Motion Rate 240
Motion Plus
Multiroom Link (Audio)
Bluetooth Headset Support
Bluetooth Audio
Heeft EU Wifi Direct

Dit geldt ook allemaal voor de QN95A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Ibriboy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:27:
[...]

Ik heb even de specs vergeleken van de US QN90A en de QN92A en hij is nagenoeg identiek behalve dit:

De 92A heeft een of andere One Billion Color wat ik bij de 90A niet kon vinden in de specs.

92A heeft HDR Quantum HDR 2000 en 90A Quantum HDR 32x.

92A heeft Ultimate UHD Dimming Pro en 90A Ultimate UHD Dimming.

De 92A mist volgens de specs naast elkaar:

Bixby
Google Assistant
Alexa
SmartThings
Samsung TV Plus

Motion Rate 240
Motion Plus
Multiroom Link (Audio)
Bluetooth Headset Support
Bluetooth Audio
Heeft EU Wifi Direct

Dit geldt ook allemaal voor de QN95A.
Specs op de sites van Samsung vergelijken heeft weinig zin. Ze gebruiken daar andere termen (zoals je al gevonden hebt) en de vele sites zijn niet altijd even accuraat. De tv's zijn identiek. De 95A komt met OCB (en 4x 2.1).

Samsung produceert gewoon 1 model alleen buiten Amerika soms met BOE ADS paneel in de 55,65,75" QN90A.

[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 09-06-2022 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
benbaba schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 00:06:
[...]

Specs op de sites van Samsung vergelijken heeft weinig zin. Ze gebruiken daar andere termen (zoals je al gevonden hebt) en de vele sites zijn niet altijd even accuraat. De tv's zijn identiek. De 95A komt met OCB (en 4x 2.1).

Samsung produceert gewoon 1 model alleen buiten Amerika soms met BOE ADS paneel in de 55,65,75" QN90A.
Oke dus die 92A, 93A, 94A en 95A zijn identiek aan de Amerikaanse 90A wat het flagship model is daar en verder verschilt het per regio welke 9xA model ze verkopen? En de 95A werkt dan alleen met de OCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Ibriboy schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 02:44:
[...]

Oke dus die 92A, 93A, 94A en 95A zijn identiek aan de Amerikaanse 90A wat het flagship model is daar en verder verschilt het per regio welke 9xA model ze verkopen? En de 95A werkt dan alleen met de OCB.
Klopt. Kleur van de bezels verschilt wel iets maar het zijn dezelfde tv's inderdaad.
benbaba in "[NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2021 line-up"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Nieuwe update beschikbaar.

Versie 2001.4 1583.86 MB jun. 09. 2022

[ Voor 29% gewijzigd door Vanishd op 09-06-2022 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:30
Vanishd schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:32:

Voor welke TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Voor alle tv’s uit de QN serie 2021 volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
Vanishd schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:34:
[...]

Voor alle tv’s uit de QN serie 2021 volgens mij.
Yes, zie hem nu ook. Changelog:

Update version 2001.4 - June 2022

Revision of the automatic shutdown
An ARC bug has been fixed
Revision of the 2-factor authentication
The booting process has been improved
Fixed an issue with 4K 120Hz when connecting Xbox Series X
An audio bug in conjunction with HDMI 2.1 has been fixed
"No network connection" error has been fixed.
Fixed a bug that could lead to a crash.
Improving the image quality
Fixed a YouTube bug
Better compatibility of audio formats
HbbTV has been revised
Various minor bug fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn QN95A kan de update nog niet vinden. Moet je voor een update altijd met een usb stick aan de slag, of komt hij vanzelf een keer online via de tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:19
Als je hem nu wil moet het via USB, maar meestal komt de update na bepaalde tijd inderdaad vanzelf beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Ik ben benieuwd wat die "Improving the image quality" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:44
Ik heb een vraagje aan jullie, de afgelopen weken struin ik het internet af naar een nieuwe tv in een slaapkamer. Het hoeft niet het beste van het beste te zijn maar voor het budget zoek je toch iets leuks uit. Ik ga er niet op gamen, vooral tv kijken, soms een film. De tv staat direct naast een raam, waar op bepaalde momenten op de dag ook zon op schijnt.

Nu ben ik aangekomen op een Samsung QE55Q95TD (prijs 795 euro). Het is een Q-led tv, alle voor en nadelen heb ik uitgezocht tussen Oled & Qled (en nu ook weer Neo Q-led) maar in de praktijk, ga je hier echt veel van merken of is het vooral minimaal verschil in zwart/wit tinten en vooral marketing? Het prijsverschil met Oled is aanzienlijk valt mij op, minimaal 2/300 euro tot 500 euro voor een LG, die blijkbaar goed wordt bevonden en die ook nog een behoorlijke toeter op de achterkant hebben.

In onze regio heb je eigenlijk alleen maar Ziggo als een volwaardige provider. Hoe doen jullie dit met Ziggo? Ik zie allemaal constructies met een chrome cast, dan moet er weer een kastje bij en die moet het weer streamen naar een connectbox (gebruikt iemand ook de connectbox) is wat ik lees omdat Samsung geen Ziggo go app ondersteund. Ik vind het nogal een gedoe voor een smart tv.

Ik heb nu een 12 jaar oude full hd lcd Bravia aangesloten direct op mijn pc maar dat klinkt makkelijker dan bovenstaande constructie.

Een aantal vragen, misschien dat jullie je ervaring / visie willen delen op bovenstaande punten. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar88vdv
Bij Oled is zwart altijd helemaal zwart. Ik heb de Q90T gehad en nu de QN93A, alle twee uitstekende tv's. En als je niet in het donker kijkt is bij beide het contast ook uitstekend. Beide hebben wel last van wat blooming, maar bij de QN93A is dat bijna niet meer waarneembaar bij reguliere content. Schermuniformiteit/dirty screen effect (DSE) is per paneel verschillend. Oled heeft dat probleem niet en heeft ook betere kijkhoeken.

Ik heb zelf de tv staan in een kamer met overdag veel licht en met de hogere helderheid is dat geen probleem. Ook de reflectielaag op het scherm werkt goed.

Ik heb niet een variant met een One connect box (zoals de Q95T) en ik heb de KPN tv-ontvanger gewoon direct op de tv aangesloten. Geen idee hoe je dat anders kan doen.

Als je hem niet aan de muur gaat hangen en niet per sé de One connect box nodig hebt kun je misschien ook kijken naar de QE55QN92A, voor 823 euro bij Plasmavisie, er zit wel wat levertijd op zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-05 09:55
Heeft iemand ervaring met de Bol.com Plaza partner/verkoper All White Center?
Dit lijkt een Electroworld winkel te zijn. Reviews op zowel bol.com als Electroworld zijn over het algemeen positief.

De QN93A wordt voor een scherpe prijs op bol.com aangeboden, terwijl op hun eigen (Electroworld) site dezelfde tv voor €200,- meer wordt aangeboden. Op bol.com staat dat het om een benelux model gaat.
Verder staat er op bol.com over de verkoper 30 dagen niet goed geld terug garantie. Electroworld zegt zelf op hun website 14 dagen. Dit vind ik dan weer vreemd, ervan uitgaande dat de verkoper All White Center de Electroworld winkel betreft.

Ik zit flink te overwegen om deze tv via bol.com (plaza) te gaan bestellen. Lijkt me een mooie prijs/kwaliteit deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
Roncom schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:52:
Dit lijkt een Electroworld winkel te zijn. Reviews op zowel bol.com als Electroworld zijn over het algemeen positief.

De QN93A wordt voor een scherpe prijs op bol.com aangeboden, terwijl op hun eigen (Electroworld) site dezelfde tv voor €200,- meer wordt aangeboden. Op bol.com staat dat het om een benelux model gaat.
Verder staat er op bol.com over de verkoper 30 dagen niet goed geld terug garantie. Electroworld zegt zelf op hun website 14 dagen. Dit vind ik dan weer vreemd, ervan uitgaande dat de verkoper All White Center de Electroworld winkel betreft.

Ik zit flink te overwegen om deze tv via bol.com (plaza) te gaan bestellen. Lijkt me een mooie prijs/kwaliteit deal.
Wat je ook zou kunnen proberen is om een persoonlijke aanbieding op te vragen bij Apollo of Platte TV. Wellicht doen ze een aanbieding die meer in de buurt komt van het bedrag waarvoor hij bij bol.com plaza beschikbaar is. Die twee winkels hebben hier op Tweakers ook een betere beoordeling.

[ Voor 60% gewijzigd door mar88vdv op 16-06-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin0907
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-05 13:17
Roncom schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:52:

Toevallig gisteren avond om 21.30 de QE65QN95A besteld op bol.com. Aanbieder all White center. Ook deze was op Bol.com 200 euro goedkoper dan wat ze zelf op hun eigen site aanbieden. 11 uur later, vandaag om 08.40 uur stonden ze al op de stoep. Niet normaal hoe snel. Zeer tevreden.

Edit: Met gisteren besteld bedoel ik vrijdag avond en geleverd zaterdag ochtend. Zie nu pas dat het al zondag was dat ik reageerde 😅

[ Voor 5% gewijzigd door melvin0907 op 19-06-2022 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-05 09:55
melvin0907 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 00:35:
[...]

Toevallig gisteren avond om 21.30 de QE65QN95A besteld op bol.com. Aanbieder all White center. Ook deze was op Bol.com 200 euro goedkoper dan wat ze zelf op hun eigen site aanbieden. 11 uur later, vandaag om 08.40 uur stonden ze al op de stoep. Niet normaal hoe snel. Zeer tevreden.

Edit: Met gisteren besteld bedoel ik vrijdag avond en geleverd zaterdag ochtend. Zie nu pas dat het al zondag was dat ik reageerde 😅
Same here! Donderdagavond uiteindelijk besteld en vrijdag bezorgd :)
Vooralsnog erg tevreden mee (met de levering en TV).

Even een ander vraagje: ik beschik nog over een oudere Onkyo receiver (TX-NR414).
Is het mogelijk om het geluid van de TV over de receiver te verkrijgen?
Ik heb er niet over nagedacht dat mijn receiver natuurlijk wat gedateerd is t.o.v. deze TV.
Vooralsnog kom ik er niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:49

S913

Abusus non tollit usum

Vanishd schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:32:

Iemand ook problemen met deze update?

- Eerst bleef het geluid steeds (redelijk snel) schakelen tussen TV-speaker en mijn (wat oudere) Samsung soundbar
- Kort daarop werd mijn soundbar (via HDMI) helemaal niet meer gezien
- Geluid van (nu dus alleen) de TV speaker wordt harder (en voller qua geluid?) als ik in de program guide van mijn Ziggo Next box zit
- Mijn TV gaat niet meer uit als ik via de TV mijn Ziggo Next box uitzet

Ga nog even een fabriek-reset uitvoeren wanneer ik zin/tijd heb, maar vroeg me af of er hier anderen waren met hetzelfde probleem, op het Samsung forum las ik ook iemand die problemen had met zijn soundbar.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin0907
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-05 13:17
Is er iemand die mij verder kan helpen met een harde schijf voor het opnemen en pauzeren?

Heb net een nieuwe QE65QN95A, bij het aansluiten van mijn harde schijf die ik al jaren gebruik op mijn UE46ES8000 herkent de nieuwe tv deze op geen enkele manier, hij komt ook niet bij de bronnen te staan en wanneer ik op de play/pause knop druk geeft hij aan dat opnemen alleen werkt wanneer er een harde schijf is aangesloten.

Heb al alles geprobeerd qua type formattering maar er veranderd niks. Zodra ik daarna de harde schijf aansluit op de ES8000 werkt hij gelijk en gaat hij zijn formatteringscyclus doorlopen en werkt het opnemen en pauzeren wel.

De harde schrijf voldoet ook aan alle minimale eisen (minimaal 5400rpm, max 500gb, minimaal USB 2.0).

Iemand die de oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Klinkcent schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:35:
Afgelopen week hebben wij de 50qn92a aangeschaft. Dit toetsel hebben wij mede aangeschaft vanwege de "multiview" mogelijkheid. Om gelijktijdig 2 beelden op hetzelfde scherm te kunnen kijken.
Helaas kom ik er alleen niet helemaal uit. Nu blijkt namelijk dat ik bijvoorbeeld de KPN box op HDMI 1 niet kan combineren met de Netflix app van de smart tv. Maar alleen kan combineren met Samsung TV, Youtube en mijn telefoon in een casting / smart things modes waardoor ik deze dus verder niet meer kan gebruiken. Andersom werkt het ook niet, wanneer ik eerst de Netflix app open kan ik er ook alleen "samsung tv en youtube" bijvoegen.
Doe ik iets verkeerd of is de combi van een Netflix app met de KPN box op HDMI 1 geen optie?
Op deze manier heb je niet veel aan deze functie.
Graag hoor ik of iemand het beter begrijpt en het wel voor elkaar heeft gekregen om deze 2 kanalen naast elkaar te laten afspelen
Heb je al een oplossing? Ik wil namelijk twee hdmi bronnen in multiview maar dat lukt niet. (In plaats daarvan had ik ineens rakuten tv geinstalleerd vanwege de traagheid van het menu en het onthouden van de reeds ingedrukte knoppen.)
Ik zou namelijk graag twee xboxen tegelijk willen weergeven op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
S913 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:09:
[...]

Iemand ook problemen met deze update?

- Eerst bleef het geluid steeds (redelijk snel) schakelen tussen TV-speaker en mijn (wat oudere) Samsung soundbar
- Kort daarop werd mijn soundbar (via HDMI) helemaal niet meer gezien
- Geluid van (nu dus alleen) de TV speaker wordt harder (en voller qua geluid?) als ik in de program guide van mijn Ziggo Next box zit
- Mijn TV gaat niet meer uit als ik via de TV mijn Ziggo Next box uitzet

Ga nog even een fabriek-reset uitvoeren wanneer ik zin/tijd heb, maar vroeg me af of er hier anderen waren met hetzelfde probleem, op het Samsung forum las ik ook iemand die problemen had met zijn soundbar.
Ik heb geluid via optische kabel via een DAC naar speakers en ik heb alleen problemen bij PC gebruik en bijv. bij het aan- en uitzetten van Game Mode. De speakers krijgen dan ineens een ander label alsof het andere speakers zijn en moet ik handmatig switchen in Windows. Verder eigenlijk weinig issues.

Over het algemeen weinig problemen met de laatste updates. De beeldkwaliteit en met name local dimming lijkt te zijn verbeterd. Ik heb ondertussen 'Auto update' wel uitgezet met alle problemen die er schijnbaar zijn met de QN9xB-series en de S95B waarbij Local dimming juist helemaal niet meer goed lijkt te werken (link 1, link 2). Gisteren toevallig ook bij een vriend met een Q90T gekeken en daar werkte local dimming ook niet geweldig meer (beeld werd duidelijk ineens na 2-3 seconden donkerder of lichter o.b.v. de content). Hopelijk blijven deze problemen de QN9xA-serie bespaard.

[ Voor 4% gewijzigd door mar88vdv op 27-06-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ok, thnx.

Ik heb in de tussentijd de TV (QN85A) gereset naar fabrieksinstellingen punt 4 is opgelost.
Punt 2 (zichtbaarheid HDMI) vooralsnog ook, dus de HDMI connectie blijft zichtbaar voor de TV.

Maar punt 1 (snel switchen tussen TV-speaker en HMDI) blijft zodat ik instel dat ik geluid wil via de HDMI/soundbar.

Punt 3 is er ook nog steeds.

Ik word vanavond gebeld door Samsung Support en gaan ze remote inloggen om de HDMI poorten te checken.

@mar88vdv Als ik de soundbar via optic alleen aansluit (dus dat zwart fibertje) dan ziet de TV hem wel, kan ik hem helemaal instellen voor de Smart Remote (alleen door echt op model te zoeken). Het testscherm werkt, maar daarna kan ik wel de soundbar harder/zachter zetten, maar blijft hij een de BT subwoofer aan als ik de TV uitzet. Dus ook niet ideaal. Via HDMI ging alles altijd uit.

[edit] Wat me nu trouwens opviel tijdens het schakelen tussen optic en HDMI, was dat als ik alleen HDMI geplugd had, ik soms de melding van de TV kreeg dat het aangesloten HDMI apparaat aangesloten was op een poort die geen ARC ondersteund en dat ik hem op HDMI poort 3 moest aansluiten ...
Maar de soundbar hing op dat moment aan HDMI-3 en de enige andere poort in gebruik was HDMI-1 voor de Ziggo Next.

[ Voor 47% gewijzigd door S913 op 27-06-2022 15:30 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
mar88vdv schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:58:
[...]

(beeld werd duidelijk ineens na 2-3 seconden donkerder of lichter o.b.v. de content). Hopelijk blijven deze problemen de QN9xA-serie bespaard.
Ik heb dit nu helaas op mijn QN93A :-(, kan ik terug naar de vorige firmware (1904 geloof ik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
Volgens mij is dat niet mogelijk. Op welke firmware zit je? Ik zit zelf op 2001.4, geüpdatet via USB. Ook met een QN93A (55")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
mar88vdv schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:10:
Volgens mij is dat niet mogelijk. Op welke firmware zit je? Ik zit zelf op 2001.4, geüpdatet via USB. Ook met een QN93A (55")
Yup, ook 2001.4. Auto update uit maar toch ging ie hem updaten :-/.

Ik zag het heel goed bij de nieuwste Doctor Strange. In paar donkere shots na wat lichtere shots zag je dat hij na paar seconden ineens ging dimmen. Alsof hij te laat was en realiseert: ooh, nu geven we iets te veel licht. Dan zie je hem dimmen.

Doet beetje denken aan die setting om je backlight te dimmen obv inhoud, maar die is dus uitgevinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar88vdv
Oh, dat is vervelend. Ik heb ook nog niet echt een oplossing gezien op het avs- en samsungfora. Er zijn mensen die local dimming op 'low' zetten zodat het probleem minder duidelijk zichtbaar is, maar een echte oplossing is dat natuurlijk niet. Anderen zijn gaan knutselen in het service menu, maar daarmee vervalt je garantie. Misschien contact zoeken met Samsung zelf?

@S913: Hebben ze jou probleem kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Misschien kan je downgraden door de versie nummer te verhogen in info.txt, naar 2204 ofzo. Werkt wel bij de Samsung Odyssey monitoren.

Hier nog geen problemen opgemerkt met 2001.4.

[ Voor 15% gewijzigd door Rev! op 28-06-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
mar88vdv schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:12:
Oh, dat is vervelend. Ik heb ook nog niet echt een oplossing gezien op het avs- en samsungfora. Er zijn mensen die local dimming op 'low' zetten zodat het probleem minder duidelijk zichtbaar is, maar een echte oplossing is dat natuurlijk niet. Anderen zijn gaan knutselen in het service menu, maar daarmee vervalt je garantie. Misschien contact zoeken met Samsung zelf?
Om eerlijk te zijn sta ik niet heel erg te springen om contact te zoeken met Samsung, dan ga je standaard hun stappenplan door en moet je alles gaan resetten. Het heeft mij aardig wat tijd gekost om de instellingen goed te krijgen (blijkbaar is hij scoped op HDR aan/uit) en volgens mij ook scoped op HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

@mar88vdv Ik heb gisteravond bijna een uur met een enthousiaste medewerker aan de lijn gehangen. Via remote support heeft hij van alles geprobeerd. HDMI poorten reset, maar het probleem van de "knipperde" sound connectie van HDMI naar TV-speaker en terug is gebleven.

Het is op zich een oude soundbar dus lijkt het probleem daar in te zitten (hoewel het natuurlijk &^%$# is dat het na de FW update is gekomen). Wat we ook probeerden, niets lukte.

Uiteindelijk nu dan de soundbar alleen via Optical aangesloten en heb nu wel goed geluid, maar de controls (via de Samsung Smart remote) is nu ruk:
- Soundbar gaat niet meer aan/uit met de TV (ondanks dat hij dat tijdens de Smart Remote install voor de soundbar wel deed)
- Volume knop reageert met een enorme "lag"

Dus ga kijken of er nog een nieuwe FW voor de soundbar is ... en kreeg een kortingscode voor de Samsung shop ... maja, gewoon online zijn de meeste artikelen nog goedkoper te krijgen.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
Jammer dat ze je niet veel verder hebben kunnen helpen. Het is eigenlijk doodzonde dat Samsung het niet voor elkaar heeft qua software en firmware-updates. Als de Q9xT, QN9xA, QN9xB en S95B allemaal problemen hebben, is dat gewoon niet goed te praten, dat zijn namelijk flagship varianten van de afgelopen jaren. Ook de 2022 versie van Tizen is ook echt een stuk slechter dan de 2021 variant, dus het begint een structureel probleem te worden, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

FW van de sounder nog kunnen update, maar: no sigar ...

Heb nu dus wel geluid, maar erg omslachtig ... ga maar eens nadenken of ik dat blijf doen of op een gegeven moment maar de hele soundbar wegknikker ... en dan ga beslissen of ik nog wel een nieuwe nodig heb/wil.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Ik lees hier een boel klachten, zou het echt zo erg zijn met die tv's? Dit werkt niet, dat werkt niet. Kan ik nou met een gerust hart een QN95A kopen of is het gewoon een loterij? Kost best wat dus tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Mijn QE65QN85A werkt bij mij eigenlijk zonder problemen ... met de laatste FW is er bij mij alleen een probleem ontstaan met de connectiviteit richting mijn oude soundbar.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Treveo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:24:
[...]

Om eerlijk te zijn sta ik niet heel erg te springen om contact te zoeken met Samsung, dan ga je standaard hun stappenplan door en moet je alles gaan resetten. Het heeft mij aardig wat tijd gekost om de instellingen goed te krijgen (blijkbaar is hij scoped op HDR aan/uit) en volgens mij ook scoped op HDMI.
Toch even contact gezocht, en inderdaad: "Heb je al geprobeerd je TV te resetten?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Ik zie de Q95T voor super lage bedragen in de pricewatch, ik had de hoop dat de QN95A ook in prijs zou zakken maar bij platte tv zeggen ze dat de Q95T zo goedkoop is omdat die "langer doorliep" vanwege leveringsproblemen. De QN95A wordt niet meer zo goedkoop zeggen ze. Zou dat kloppen? IK ben in de markt voor een 65 NeoQled en wil graag de QN95A kopen, maar ik vind vooral de 65 en 75 inches nog best duur. Wat is wijsheid? Ik heb geen haast met de aankoop. Wachten of gewoon nu halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huiggie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09-2024
Roncom schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:40:
[...]

Same here! Donderdagavond uiteindelijk besteld en vrijdag bezorgd :)
Vooralsnog erg tevreden mee (met de levering en TV).

Even een ander vraagje: ik beschik nog over een oudere Onkyo receiver (TX-NR414).
Is het mogelijk om het geluid van de TV over de receiver te verkrijgen?
Ik heb er niet over nagedacht dat mijn receiver natuurlijk wat gedateerd is t.o.v. deze TV.
Vooralsnog kom ik er niet uit..
Mogelijk iets te laat voor je, maar ik heb zojuist dit apparaatje besteld om geluid vanaf eARC of ARC om te zetten naar oude receiver:

PureTools PT-C-HDEARC-4K EARC audio-adapter, splitter en extractor – extraheert Dolby Atmos TrueHD DTS-HD van HDMI 2.1 eARC-apparaten op oudere audio/videoontvanger https://amzn.eu/d/7P6Azu5

Nu nog een nieuwe tv er bij selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heeft iemand voor mij een tip voor de juiste instellingen voor voetbal van een QN93A? Ik zit steeds naar een knipperend onscherp veld te kijken, lijkt wel of het precies elke seconde even kort onscherp wordt en daarna weer scherp. Leidt enorm af (niet dat de schaal een prachtige wedstrijd is om naar te kijken maar goed :X)
Heb al van alles geprobeerd in de instellingen maar het lijkt allemaal niet tot een verbetering te leiden. Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
Wat is volgens jullie de beste mode om films en series te kijken: filmmaker mode of aanpasbaar beeld?

In de filmmaker mode past de tv de helderheid helaas niet aan aan het omgevingslicht wat de zichtbaarheid in verschillende omgevingen niet ten goede komt. Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie de Drenth
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-04 10:31
Heb voor mijn zus een 43 QN90B aangeschaft, maar nu loop ik tegen het volgende probleempje aan.
Alles werkt naar behoren, prachtig beeld. Maar als ik via de samsung afstandsbediening naar Kanaal 661-670 wil
(KPN glasvezelHD) gaat niet naar gekozen zender maar naar 6.

Via de KPN afstandsbediening naar 661 gaan is geen probleem. Maar wilde die met vakantie doen omdat daar de smartfuncties niet mee te bedienen zijn.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en er een oplossing voor?

Mvg. Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:28
nepkenny schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:19:
Wat is volgens jullie de beste mode om films en series te kijken: filmmaker mode of aanpasbaar beeld?

In de filmmaker mode past de tv de helderheid helaas niet aan aan het omgevingslicht wat de zichtbaarheid in verschillende omgevingen niet ten goede komt. Wat is jullie mening hierover?
Wat is aanpasbaar beeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
Dit is de modus waarbij de samsung tv automatisch dimt of helderder wordt naar aanleiding van het omgeving licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
nepkenny schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:19:

Volgens mij is dat eigenlijk op basis van persoonlijke voorkeuren. Met Filmmaker mode zijn de instellingen inderdaad zo dat het meest aansluit op de originele intentie van de makers.

Ikzelf gebruik gewoon 'Movie' en 'Warm2' en heb alle auto en Eco-instellingen uitgezet. Helderheid pas ik meestal gewoon zelf aan. 'Movie' heeft sowieso meer opties om aan te passen, dat heeft mijn voorkeur. Soms switch ik ook tussen Local Dimming 'Standard' en 'High'. 'High' is in principe het beste voor een hogere piekhelderheid en contrast, maar die stand maakt sommige HDR-scenes ook erg donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
mar88vdv schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:58:
[...]

Volgens mij is dat eigenlijk op basis van persoonlijke voorkeuren. Met Filmmaker mode zijn de instellingen inderdaad zo dat het meest aansluit op de originele intentie van de makers.

Ikzelf gebruik gewoon 'Movie' en 'Warm2' en heb alle auto en Eco-instellingen uitgezet. Helderheid pas ik meestal gewoon zelf aan. 'Movie' heeft sowieso meer opties om aan te passen, dat heeft mijn voorkeur. Soms switch ik ook tussen Local Dimming 'Standard' en 'High'. 'High' is in principe het beste voor een hogere piekhelderheid en contrast, maar die stand maakt sommige HDR-scenes ook erg donker.
Maar pas jij dan regelmatig de instellingen aan? Mijn idee was eigenlijk dat ik dit 1x naar wens zou instellen en dat de tv dit ivm lichtsensor voor de omgeving zou bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
nepkenny schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:10:
[...]

Maar pas jij dan regelmatig de instellingen aan? Mijn idee was eigenlijk dat ik dit 1x naar wens zou instellen en dat de tv dit ivm lichtsensor voor de omgeving zou bijstellen.
Dat kan ook, ja. Ik heb zelf wat minder vertrouwen in dat soort sensoren en automatische aanpassingen en ik wil ook niet dat de helderheid frequent veranderd als ik iets aan het kijken ben. Ik pas het liever zelf aan, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Ik kan dat goed begrijpen, ik vind zelf ook irritant als hij opeens minder/meer helder wordt. Ik heb hem nu altijd op 15 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05 22:21
Nou ik heb een probleempje. Ik heb de qn95a in combinatie met de denon x1600h receiver. Alleen wanneer ik earc inschakel krijg ik geen surround via Netflix en andere streamingdiensten. Maar wanneer ik earc uitschakel en gebruik maak van de normale arc verbinding krijg ik wel dolby digital en dolby digital + als geluidsbron. Hebben meerdere mensen hier last van en is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-J
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-10-2022

H-J

jayesh schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:30:
Nou ik heb een probleempje. Ik heb de qn95a in combinatie met de denon x1600h receiver. Alleen wanneer ik earc inschakel krijg ik geen surround via Netflix en andere streamingdiensten. Maar wanneer ik earc uitschakel en gebruik maak van de normale arc verbinding krijg ik wel dolby digital en dolby digital + als geluidsbron. Hebben meerdere mensen hier last van en is hier een oplossing voor?
Dit zou gewoon moeten werken.
Krijg je wel Atmos bij Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05 22:21
Ja als ik atmos inschakel op de tv zelf dan krijg ik wel gewoon een atmos signaal naar me denon. Gebruik zelf een 5.1 setup dus daar heb ik niet zoveel aan. Wilde graag een receiver met earc voor me ps5 zodat ik onvertraagde lcpm geluid heb. Maar nu moet ik constant switchen van arc naar earc. Als ik earc aanzet komt dit ook gewoon te staan in de tekst bij geluidsuitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
Ik heb nu een aantal keer gehad dat het geluid voor enkele seconden wegvalt. Als ik dan terugspoel en opnieuw kijk speelt het geluid wel af.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-05 07:48
We hebben sinds 2 weken een Samsung qn93a gekocht, prima beeld en geluid.

Echter is het beeld heel erg donker tijdens het afspelen van hdr content op Netflix via Kpn.
Bij normale hd films hebben we geen problemen.

Is dit op te lossen met een instelling?

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
Bassbounce schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:14:
We hebben sinds 2 weken een Samsung qn93a gekocht, prima beeld en geluid.

Echter is het beeld heel erg donker tijdens het afspelen van hdr content op Netflix via Kpn.
Bij normale hd films hebben we geen problemen.

Is dit op te lossen met een instelling?
Volgens mij kan je dan spelen met de instelling "Contrastverbetering". Of misschien met "Lokaal dimmen". Deze instellingen kan je als het goed is voor non-HDR en HDR instellen. Dat onthoudt de TV dan voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mar88vdv
Het zou ook kunnen dat er voor die beeldmodus een aantal ECO-opties weer aan staan. Ik heb gemerkt dat als je een 'nieuw' source/bron-kanaal hebt of beeldmodus (HDR/SDR/Game Mode) je de eerste keer steeds de ECO-opties uit moet zetten (brightness optimization, brightness reduction). Best irritant in het begin, maar het is per bron/beeldmodus een eenmalige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
@mar88vdv
@Treveo

Bedankt! Zal er eens na kijken!

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Bassbounce schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:46:
@mar88vdv
@Treveo

Bedankt!

Heb er even gekeken, heb hdr via Kpn instellingen maar uitgezet.
Hdr blijft erg donker tijdens Netflix films.

Huidige Pc

• mar88vdv
Welke instellingen gebruik je voor HDR?

Bij mij is het:
Helderheid 50
Contrast 45
Kleur 25
Scherpte 0
Lokaal dimmen Hoog
Contrastverbetering Uit

Het klopt dat sommige HDR-films en series erg donker zijn op de QN9xA. Meestal is het op te lossen met Lokaal dimmen op Standaard te zetten. Als het dan nog echt de donker is moet je inderdaad met Contrastverbetering aan de slag of kun je de ST.2084-waarde verhogen.

Samsung is met de QN9xA-serie wat agressief met het 'donker maken' van het beeld om maar diepe zwartwaardes en beter contrast te krijgen. Schijnbaar doet de QN9xB-serie dat beter. In bijvoorbeeld het nieuwe seizoen van Peaky Blinders merk ik dat dat sommige scenes gewoon moeilijk te zien zijn met de basis-instellingen van hierboven en moest ik wat bijstellen.

[ Voor 8% gewijzigd door mar88vdv op 21-08-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-J

H-J

mar88vdv schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:45:
Welke instellingen gebruik je voor HDR?

Bij mij is het:
Helderheid 50
Contrast 45
Kleur 25
Scherpte 0
Lokaal dimmen Hoog
Contrastverbetering Uit

Het klopt dat sommige HDR-films en series erg donker zijn op de QN9xA. Meestal is het op te lossen met Lokaal dimmen op Standaard te zetten. Als het dan nog echt de donker is moet je inderdaad met Contrastverbetering aan de slag of kun je de ST.2084-waarde verhogen.

Samsung is met de QN9xA-serie wat agressief met het 'donker maken' van het beeld om maar diepe zwartwaardes en beter contrast te krijgen. Schijnbaar doet de QN9xB-serie dat beter. In bijvoorbeeld het nieuwe seizoen van Peaky Blinders merk ik dat dat sommige scenes gewoon moeilijk te zien zijn met de basis-instellingen van hierboven en moest ik wat bijstellen.
Ik gebruik vrijwel dezelfde instellingen, alleen contrast staat met HDR bij mij op 50.
Als het wat te donker is kun Je ook de brightness een tikje lichter zetten. (Niet te verwarren met de backlight setting die bovenaan staat)
Ook heb ik de tv op filmmaker modus, kijkt wel lekker vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03 12:36
Voor zij die er mss ook interesse in hebben, ben ik op zoek gegaan naar een USB Gigabit LAN-adapter dat compatibel is met mijn 65QN95a (One Connect Box) (Firmware v2001.4).

Lang verhaal, kort: Because I can / want to :+
(Geen stabiele draadloze verbinding, opstarten van apps zoals netflix en youtube hebben er baat bij)

Alsnog handige info:
  • De One-Connect-Box heeft 'maar' een 100Mbps-NIC
  • De One-Connect-Box heeft 'maar' USB 2.0-poorten (~=480Mbps)
  • = Een USB3.0 Gigabit LAN adapter zal nooit de volle 1Gbps halen op een USB2.0-poort
  • == Maar omdat mijn internet abo toch maar 300Mbps geeft, heb ik geen reden tot klagen :>
Maar dus, de zoektocht.. voorlopig geen succes maar hieronder alvast een overzicht:

Werkt wel:

• Voorlopig geen

Werkt niet:

In bestelling:

• Geen :')

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter06 op 28-08-2022 11:18 ]

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-05 14:55
heeft iemand al een manier gevonden om het scherm schoon te maken van de qn95a zonder dat je gelijk vlekken etc etc krijgt?

[ Voor 5% gewijzigd door joey82 op 01-09-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-05 11:53
Ik heb speciaal spul voor schermen met een pluisvrijedoek.
Ik kreeg ook altijd vlekken maar deed het altijd verkeerd.
Als ik een vlek kreeg leek het alsmaar groter te worden,maar ik ging gewoon door met voorzichtig wrijven(droog stukje van doek gepakt)en toen verdween het.Lijkt of het eerst beetje moet opdrogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Heb meteen een vraagje,ik heb sinds vandaag de samsung qn93q 75 inch,ik gebruik filmmaker modus voor normale tv en netflix(nog geen 4k hdr abbo).
Scherpte staat op 0,en dit is goed voor netflix.
Echter als ik normaal tv kijk is het een beetje wazig,met name de tekst van de blauwe balk als je van zender switcht(kpn)waarin je kan lezen welk programma wordt vertroont.
Heeft meer mensen dit,scherpte heb ik voor kpn op 10 staan,zet ik het hoger dan wordt het lelijker.

Ook heb ik de instelling warm 2,maar ik zie dan steeds een gelige gloed,youtube en wat forums leert mij dat het correct is,maar vind het maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Ik heb een Samsung Serif uit 2021 en gebruik al tijden de streaming apps (Netflix, prime, HBO) die op de tv staan geïnstalleerd.

Sijds kort heb ik ook een ps5. Kennelijk kan ik daar ook deze streaming apps opzetten (en dus vanaf de ps5 afspelen). Heeft dat voor of nadelen voor wat betreft beeldkwaliteit, stabiliteit etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
rauwst schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:22:
Ik heb een Samsung Serif uit 2021 en gebruik al tijden de streaming apps (Netflix, prime, HBO) die op de tv staan geïnstalleerd.

Sijds kort heb ik ook een ps5. Kennelijk kan ik daar ook deze streaming apps opzetten (en dus vanaf de ps5 afspelen). Heeft dat voor of nadelen voor wat betreft beeldkwaliteit, stabiliteit etc?
Om er zelf maar even op terug te komen; merk met het blote oog geen verschil in beeldkwaliteit. Enig theoretisch voordeel is dat de ps5 met een ethernet label is aangesloten en de tv enkel WiFi heeft. In de praktijk werkt mijn wifi prima voor streaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar88vdv
In theorie zou op een Samsung tv de beeldkwaliteit hetzelfde moeten zijn met de PS5 in vergelijking met de Tizen OS-apps. De streaming-apps van de PS5 ondersteunen ook gewoon UHD/4K/HDR. De PS5 ondersteunt geen Dolby Vision, maar dat doen Samsung tv's ook niet, dus waarschijnlijk heeft dat geen gevolgen voor de beeldkwaliteit.

Een andere reden om niet te streaming via je PS5 zou het stroomverbruik kunnen zijn. De PS5 gebruikt schijnbaar zo'n 70 á 80 W tijdens het streaming, dat is best wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-J

H-J

mar88vdv schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:55:
In theorie zou op een Samsung tv de beeldkwaliteit hetzelfde moeten zijn met de PS5 in vergelijking met de Tizen OS-apps. De streaming-apps van de PS5 ondersteunen ook gewoon UHD/4K/HDR. De PS5 ondersteunt geen Dolby Vision, maar dat doen Samsung tv's ook niet, dus waarschijnlijk heeft dat geen gevolgen voor de beeldkwaliteit.

Een andere reden om niet te streaming via je PS5 zou het stroomverbruik kunnen zijn. De PS5 gebruikt schijnbaar zo'n 70 á 80 W tijdens het streaming, dat is best wel wat.
Dat hoeft niet perse zo te zijn.
Mijn vorige samsung had duidelijk minder goed beeld via de interne apps dan met de Atv4. Ik gebruikt daarom eigelijk altijd de Atv4.
Met deze tv zie ik geen verschil, ik gebruik nu dus alle interne apps. Werkt super.
Het is een kwestie van proberen maar sowieso geven alle apps compressed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 21:44
Ik heb een 55QN95A met soundbar Q950A op earc hdmi 3, PS5 op Hdmi 4 en een KPN TV op hdmi 1.
Wanneer ik de PS5 gebruik draait het niet op 120hz.
Ik heb iedere combinatie van input signal plus geprobeerd.
HDR aan/uit, vrr aan/uit.
Originele PS5 hdmi kabel vervangen voor een andere ultra high speed kabel.
Resolution/Performance mode.

De TV en PS5 staan op de laatste updates.
Zowel de tv als de ps5 geven niet aan dat ze op 120 hz draaien.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Is het nog steeds de ps5 bug van 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 22:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dauthi schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:47:
Ik heb een 55QN95A met soundbar Q950A op earc hdmi 3, PS5 op Hdmi 4 en een KPN TV op hdmi 1.
Wanneer ik de PS5 gebruik draait het niet op 120hz.
Ik heb iedere combinatie van input signal plus geprobeerd.
HDR aan/uit, vrr aan/uit.
Originele PS5 hdmi kabel vervangen voor een andere ultra high speed kabel.
Resolution/Performance mode.

De TV en PS5 staan op de laatste updates.
Zowel de tv als de ps5 geven niet aan dat ze op 120 hz draaien.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Is het nog steeds de ps5 bug van 2021?
Er is 1 hdmi ingang die 120hz ondersteund. Dat weet je?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 21:44
4 toch? Het is QN95A.
Is het dan earc hdmi 3 poort die alleen 120 hz doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Heeft iemand ook dat de QN93A vreemd de backlight dimming doet als je naar HDR zit te kijken? Ik kijk nu bijvoorbeeld Andor met local dimming en contrast verbetering beiden op "Laag" en het valt erg op dat hij af en toe opeens gaat dimmen.

En ja, ik heb de omgevingssensor uitgezet, dus hij dimt niet o.b.v. omgevingslicht of beweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
Treveo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:07:
Heeft iemand ook dat de QN93A vreemd de backlight dimming doet als je naar HDR zit te kijken? Ik kijk nu bijvoorbeeld Andor met local dimming en contrast verbetering beiden op "Laag" en het valt erg op dat hij af en toe opeens gaat dimmen.

En ja, ik heb de omgevingssensor uitgezet, dus hij dimt niet o.b.v. omgevingslicht of beweging
Ik heb het zelf niet maar enkelen eigenaars van een QN9xA op het AVSforum schijnen een 'Local dimming-bug' te hebben. Daarbij reageert de Local dimming-techniek (te) traag. Bij enkelen is dit opgelost door de firmware te upgraden, anderen zeggen dat het probleem (tijdelijk) opgelost wordt door een 'soft reset' uit te voeren door de power-knop op de afstandsbediening lang ingedrukt te houden terwijl de tv aan staat. Er zijn ook anderen waarbij het probleem steeds terug blijft komen. Als je op YouTube 'Local dimming bug' zoekt vind je ook andere voorbeelden, is dat het probleem wat jij ook hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
mar88vdv schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:44:
[...]

Ik heb het zelf niet maar enkelen eigenaars van een QN9xA op het AVSforum schijnen een 'Local dimming-bug' te hebben. Daarbij reageert de Local dimming-techniek (te) traag. Bij enkelen is dit opgelost door de firmware te upgraden, anderen zeggen dat het probleem (tijdelijk) opgelost wordt door een 'soft reset' uit te voeren door de power-knop op de afstandsbediening lang ingedrukt te houden terwijl de tv aan staat. Er zijn ook anderen waarbij het probleem steeds terug blijft komen. Als je op YouTube 'Local dimming bug' zoekt vind je ook andere voorbeelden, is dat het probleem wat jij ook hebt?
Ik heb even gekeken op YouTube, ik zie wat je bedoelt, volgens mij is mijn probleem anders. Soms zit ik een scene te kijken en verandert er praktisch niets qua dimming/hoeveelheid licht in het beeld en gaat ie of ineens een stuk feller verlichten, of juist best donker dimmen. Hier gebeurt dat dus ook zonder dat hij van de shots wisselt en daardoor "traag" reageert.

En wat dus grappig is, als ik dit probleem heb en ik ga even paar tientallen seconden terug, dan gebeurt het niet meer. Dus het is heel random.

[ Voor 6% gewijzigd door Treveo op 07-10-2022 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco2706
Ervaren jullie hetzelfde,als je dolby atmos in de tv aanzet,dat ik dan geen achterkanalen heb.
Mijn tv is met hdmi earc verbonden met de reciever.
Geluidsinstellingen in de tv op auto,earc mode on
Wie ervaart dit ook bij een 5.1 opstelling?

Ik heb heel internet en youtube uitgeplozen maar dit specifieke geval lees ik nergens.
Het lijkt net of dolby atmos niet goed werkt als je een 5.1 hebt,wat ik raar vind omdat gewoon dolby digital signaal is en ook als zodanig moet horen.

Zet ik dolby atmos uit,dan heb ik wel 5.1.
Kom er niet achter of ik nou iets fouts doe,of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Ik heb nu een videoclip gemaakt van de "local dimming bug", dan maakt ie de donkere scènes juist heel donker. Ik kon het telkens reproduceren in de laatste aflevering van Andor.

Wat is nu het slimste? Hoe kom ik het makkelijkst in contact met een "technisch iemand" van Samsung? Wij weten al wat ze bij de klantenservice gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 09:55
Ik heb een UHD 43AU8070 en merkte gisteren ineens dat het menu in NL staat. Kan me dit niet herinneren maar vind het wel strontirritant - naar mijn weten was het altijd engels. Misschien met een automatische fw-update geweest oid, ik heb niet actief iets aangepast/geupdate.

Nu is het taal-selecteer-item in het menu grayed out, iemand een idee?

[ Voor 16% gewijzigd door stevenP op 21-10-2022 09:42 . Reden: aanvulling ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Ik heb 3 maanden geleden een qn93a gekocht bij HelloTV.
TV was prima op een dode pixel na, ze hebben het scherm vervangen alleen nu heeft het scherm veel last van blooming.
Er is een hele waas rondom figuren op een zwarte achtergrond.

De monteur vertelde dat het normaal was omdat het geen oled tv was, echter had het vorige paneel er totaal geen last van.

Ik had de qn93a juist gekocht vanwege het va paneel.

[ Voor 7% gewijzigd door Bassbounce op 28-10-2022 21:12 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
Welke instellingen gebruik je en heb je het bij SDR of HDR content, of bij beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
mar88vdv schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:21:
Welke instellingen gebruik je en heb je het bij SDR of HDR content, of bij beide?
Ik zie het voornamelijk bij het bekijken van YouTube clips met een zwarte achtergrond was eerder geen sprake van.
Tijdens het gebruik van Android op de Mi Box is het ook zichtbaar vooral in het menu van android.

Hdr zet ik altijd uit bij deze tv, ik vind de beelden te donker op Netflix enz.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
Bassbounce schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:28:
[...]

Ik zie het voornamelijk bij het bekijken van YouTube clips met een zwarte achtergrond was eerder geen sprake van.
Tijdens het gebruik van Android op de Mi Box is het ook zichtbaar vooral in het menu van android.

Hdr zet ik altijd uit bij deze tv, ik vind de beelden te donker op Netflix enz.
Probeer de local dimming op laag ipv standaard of hoog. Dat loste voor mij op namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Bassbounce schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:10:
Ik heb 3 maanden geleden een qn93a gekocht bij HelloTV.
TV was prima op een dode pixel na, ze hebben het scherm vervangen alleen nu heeft het scherm veel last van blooming.
Er is een hele waas rondom figuren op een zwarte achtergrond.

De monteur vertelde dat het normaal was omdat het geen oled tv was, echter had het vorige paneel er totaal geen last van.

Ik had de qn93a juist gekocht vanwege het va paneel.
Is er misschien een IPS paneel van de 85 serie ingezet ? Ik zeg maar wat !
Kun je testen door zachtjes tegenhet scherm te tikken met je vinger. Moet je maar eens op googlen.. Bedenk maar wat key words..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
belmonde schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 01:00:
[...]

Is er misschien een IPS paneel van de 85 serie ingezet ? Ik zeg maar wat !
Kun je testen door zachtjes tegenhet scherm te tikken met je vinger. Moet je maar eens op googlen.. Bedenk maar wat key words..
Ja of een paneel van de qn90 dat is ook ips.
Ik zal het eens proberen! Bedankt.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damaded
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01 20:30
Heeft iemand het scherm toevallig in gebruik als computerscherm..?

Wat gebeurt er als de PC / Mac in standby gaat, geeft de TV dan een No-Signal melding, en schakelt de TV zich uit na een minuut of 15 (wellicht instelbaar), of blijft hij net als een Sony X90J de hele nacht aanstaan met een screensaver en een joekel van een No-Signal melding..?

M.a.w. zit er in de qn9xa iets van een No Signal Power Off functionaliteit..? Ik ben geen fan van een sleep-timers o.i.d., de TV moet specifiek door het ontbreken van een signaal getriggerd worden om zichzelf uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar88vdv
damaded schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:28:
Heeft iemand het scherm toevallig in gebruik als computerscherm..?

Wat gebeurt er als de PC / Mac in standby gaat, geeft de TV dan een No-Signal melding, en schakelt de TV zich uit na een minuut of 15 (wellicht instelbaar), of blijft hij net als een Sony X90J de hele nacht aanstaan met een screensaver en een joekel van een No-Signal melding..?

M.a.w. zit er in de qn9xa iets van een No Signal Power Off functionaliteit..? Ik ben geen fan van een sleep-timers o.i.d., de TV moet specifiek door het ontbreken van een signaal getriggerd worden om zichzelf uit te schakelen.
Ik heb niet het exacte antwoord omdat ik het zelf niet getest heb. Ik gebruik mijn QN93A ook als PC-monitor. Als de pc in standby gaat verschijnt inderdaad het Check Device Power-scherm (No Signal). De tv heeft een Screen saver-optie die wordt geactiveerd na 2 uur (niet aanpasbaar behalve aan en uit) en een 'Auto Power Off' optie die instelbaar is op 4, 6 of 8 uur. Ofwel, het lijkt erop dat de TV pas na 2 uur een screen saver laat zien en op zijn vroegst na 4 uur automatisch uitschakelt. Of de tv zichzelf eerder uitschakelt bij het Check Device Power-scherm heb ik niet getest. Ik zet meestal de tv gewoon zelf uit als ik weet dat ik wat langer weg van de tv ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar88vdv
Nieuwe Firmware (Versie 2111.1) beschikbaar via de Samsung-website voor de QN9X-serie.

Ik heb geen changelog of release notes kunnen vinden en op AVS-forum zijn ze in discussie wat er precies veranderd is (waarschijnlijk local dimming en motion handling) en of en hoe er echt verschil te zien is. Over het algemeen zijn de meesten positief, maar ook een aantal die geen verschil zien. Ik moet het nog bekijken de komende dagen.

In ieder geval zijn o.a. de Xbox- en GeForce-streaming-apps toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
mar88vdv schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:31:
Nieuwe Firmware (Versie 2111.1) beschikbaar via de Samsung-website voor de QN9X-serie.

Ik heb geen changelog of release notes kunnen vinden en op AVS-forum zijn ze in discussie wat er precies veranderd is (waarschijnlijk local dimming en motion handling) en of en hoe er echt verschil te zien is. Over het algemeen zijn de meesten positief, maar ook een aantal die geen verschil zien. Ik moet het nog bekijken de komende dagen.

In ieder geval zijn o.a. de Xbox- en GeForce-streaming-apps toegevoegd.
Ik heb enorm veel last van op mijn QN92 dat ie in een donkere scenes opvallend lager gaat dimmen, heel irritant. Vooral bij de donkere scenes als hij wisselt van de shots, dan zie je duidelijk dat hij telkens lager/hoger gaat dimmen. Hoop dat het opgelost wordt met deze firmware. Weet je dit misschien @mar88vdv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar88vdv
Dat is ook exact waar de discussie op AVS-forum over gaat. Er zijn er die zeggen dat het bij hun sterk verbetert is, maar anderen die geen verschil zien. Ik heb zelf ook nog geen tijd gehad om te checken.

Update: Link naar AVS-forum

[ Voor 28% gewijzigd door mar88vdv op 09-12-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
mar88vdv schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:20:
Dat is ook exact waar de discussie op AVS-forum over gaat. Er zijn er die zeggen dat het bij hun sterk verbetert is, maar anderen die geen verschil zien. Ik heb zelf ook nog geen tijd gehad om te checken.
Dan heb ik interesse om die discussie ff te lezen, heb je toevallig zo snel een link?

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Beste allemaal, onlangs stond ik op het punt om een LG G2 Oled tv aan te schaffen. Echter ben ik langs de winkel geweest (hellotv) om toch de tv even te bekijken. Door de verkoper werd ik ook op de Samsung reeks gewezen (neo qled) aangezien ik de TV op een muur naast de glazen schuifpui wil plaatsen (wel op het noorden met in-between gordijnen).

Ik heb ondertussen aardig wat keuze stress gekregen en ook mede door het risico op inbranden van Oled neig ik meer richting de QN95B. Hoe is jullie mening hierover? De tv zal worden gebruikt voor films en gaming, ik hou van natuurlijke kleuren zonder teveel enhancers aan.

Klopt het dat de QN93B dezelfde TV als de QN95B is maar dan zonder de all in one connect box? De QN93B is in 65inch bij Hellotv na korting 1750,- euro maar bij TV reus 1400,- Plattetv geeft aan dat dit import tv's zijn die dan bijv geen NL apps ondersteunen, voor mij niet zo erg, de enige apps die we gebruiken zijn Netflix en Disney+, de rest gaat via een Kodi mediacenter. Wat raden jullie aan?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:52

TFHfony

Professional Weirdo

gebruikerfz1 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:00:
Beste allemaal, onlangs stond ik op het punt om een LG G2 Oled tv aan te schaffen. Echter ben ik langs de winkel geweest (hellotv) om toch de tv even te bekijken. Door de verkoper werd ik ook op de Samsung reeks gewezen (neo qled) aangezien ik de TV op een muur naast de glazen schuifpui wil plaatsen (wel op het noorden met in-between gordijnen).

Ik heb ondertussen aardig wat keuze stress gekregen en ook mede door het risico op inbranden van Oled neig ik meer richting de QN95B. Hoe is jullie mening hierover? De tv zal worden gebruikt voor films en gaming, ik hou van natuurlijke kleuren zonder teveel enhancers aan.

Klopt het dat de QN93B dezelfde TV als de QN95B is maar dan zonder de all in one connect box? De QN93B is in 65inch bij Hellotv na korting 1750,- euro maar bij TV reus 1400,- Plattetv geeft aan dat dit import tv's zijn die dan bijv geen NL apps ondersteunen, voor mij niet zo erg, de enige apps die we gebruiken zijn Netflix en Disney+, de rest gaat via een Kodi mediacenter. Wat raden jullie aan?
Hier heb ik afgelopen jaar, noodgedwongen, mijn Philips 65OLED803 vervangen door een Samsung 65QN95A. Dit omdat mijn Philips na 2 1/2 jaar toch last had van inbranden. Nu deze Neo QLED hier hangt kan ik een paar zaken concluderen:

OLED geeft echt toch wel een mooier beeld, zeker qua zwartwaardes (en daardoor ook contrast). Ook doet het beeld scherper aan. Aan de andere kant: Het inbranden is dus nog steeds een issue een ook image retentie is soms erg irritant.
De Neo QLED heeft een flink feller beeld. Met zonlicht er bij, kijkt deze TV aanzienlijk plezieriger. Kleuren knallen van de TV af, maar as je SciFi kijkt (sterren/heelal) dan zie je echt de zwakte van deze TV. Je ziet ook met regelmaat dat de volledige helderheid van het scherm afneemt om toch een illusie van zwart te creëren.
Wat de OLED doet bij licht beeld (dimmen), doet de QLED bij donker beeld. En het is beide irritant.

Beiden technieken hebben dus hun voor & nadelen.

Voor wat betreft de import versies van TV's Daar zou ik me niet al te druk om maken.

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 15-12-2022 20:53 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde

Ik zou nog even wachten op meer korting voor de tv's richting kest/nieuwjaar.. Dan even weer bellen/chatten..
Een qned is ook heel prima. Zeker als je toch niet zker bent over duurzaamheid van oled. Maar dat moet je met elke tv afwachten. De samsung qned is prima tegen reflecties. En de samsung geeft in filmmakermode heel genuanceerde natuurlijke kleuren. Je moet hem niet op de speciale samsungmodes zetten waar samsung wel veel over schrijft...
Wat je wel met lcd met dimmingzones hebt is dat je kans hebt op wat dse met panning shots als je voetbal kijkt.. Anders zie je daar niks van. Ook niet als je er niet op let..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online

Inbranden is echt geen issue meer, bij normaal gebruik en de tv in standby laten gedurende de nachten.

Ook is de helderheid van de G2 meer dan toereikend op de plek die je voor ogen hebt.

Gaat de voorkeur toch liever uit naar een LCD tv dan kun je beter naar de 65X95J kijken, vergeleken met de QN93B biedt dit model een natuurlijkere/ accuratere weergave. Met de juiste instellingen en de meeste/ alle beeldverbeteraars uit zal de QN93 in SDR de X95J niet veel ontlopen echter is dit in HDR een andere verhaal.

Samsung kiest er bewust voor om schaduwdetails agressief te onderdrukken ten faveure van diepere zwartwaardes, en wordt HDR onjuist weergegeven/ er wordt flink afgeweken van de reference PQ curve met als nadeel dat donkere delen in HDR scenes te helder worden weergegeven en highlights geforceerd. De meeste HDR titels worden in Dolby Vision gemasterd, Samsung biedt geen ondersteuning voor dit format. Ook is de bouwkwaliteit van een lager niveau vergeleken met de X95J.

Er zijn inderdaad partijen die aan grijze import doen waarbij het app aanbod kan verschillen met een Benelux model. Echter wat nog belangrijker is, is de garantieafwikkeling. Bij grijze import kan een fabrikant elke vorm van garantie/ support weigeren en ben je aan de grillen van de winkel overgeleverd. Maar goed, service en goede productkennis is ook HelloTV vreemd.

(Mocht je voor de Sony X95J kiezen, Art & Craft en Kamera Express zijn allebei officiele Sony dealers en leveren Benelux modellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo

Intussen ook de 2111 binnengetrokken, en na 2 avonden wat series kijken via de Disney+ app is het nog niet gebeurd dat hij op een vervelende/agressieve manier erg donker ging dimmen bij bepaalde half licht/donker scenes, wat voor de 2111 wel best vaak gebeurde.

Ik heb goede hoop dat dit in ieder geval opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Freshouttheoven schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 04:29:
[...]

Gaat de voorkeur toch liever uit naar een LCD tv dan kun je beter naar de 65X95J kijken, vergeleken met de QN93B biedt dit model een natuurlijkere/ accuratere weergave. Met de juiste instellingen en de meeste/ alle beeldverbeteraars uit zal de QN93 in SDR de X95J niet veel ontlopen echter is dit in HDR een andere verhaal.

(Mocht je voor de Sony X95J kiezen, Art & Craft en Kamera Express zijn allebei officiele Sony dealers en leveren Benelux modellen.)
Bedankt voor je reactie! dit zijn berichten waar ik wat mee kan en ik neem zeker de Sony ook mee in de overweging!
belmonde schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 00:21:
[...]

Ik zou nog even wachten op meer korting voor de tv's richting kest/nieuwjaar.. Dan even weer bellen/chatten..
De verkoper liet al doorschemeren dat Samsung over enkele weken ook de prijzen naar beneden gaat gooien, waarschijnlijk vlak voor of net na kerst. Het blijft lastig om een keuze te maken wanneer ik een TV koop, waarschijnlijk zijn van het voorjaar de tv's ook weer een stuk goedkoper door de komst van de 2023 modellen.

[ Voor 28% gewijzigd door gebruikerfz1 op 16-12-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
gebruikerfz1 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:14:
[...]

De verkoper liet al doorschemeren dat Samsung over enkele weken ook de prijzen naar beneden gaat gooien, waarschijnlijk vlak voor of net na kerst. Het blijft lastig om een keuze te maken wanneer ik een TV koop, waarschijnlijk zijn van het voorjaar de tv's ook weer een stuk goedkoper door de komst van de 2023 modellen.
Ja, maar dan zie je weer ander fruit hangen ! Misschien... Uitstellen is niet nodig.. denk ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo

Voor mij fixt de 2111 dat vervelende dimming ding dus ik ben er echt blij mee.

Vraag nu is: hoe hou ik hem op de 2111 zonder mijn internetkabel uit te trekken? Ik heb die nog steeds nodig voor Disney+ en YouTube apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
Treveo schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Voor mij fixt de 2111 dat vervelende dimming ding dus ik ben er echt blij mee.

Vraag nu is: hoe hou ik hem op de 2111 zonder mijn internetkabel uit te trekken? Ik heb die nog steeds nodig voor Disney+ en YouTube apps.
Ah, dat is goed om te horen. Bij mij heb ik niet echt veel verschil gemerkt tot nu toe, maar alles was al in orde voor de update.

Je kunt via het menu gewoon 'Auto-update' uitzetten. Te vinden onder 'Support' en 'Software Update' (mijn menu is in het Engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
mar88vdv schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:01:
[...]

Je kunt via het menu gewoon 'Auto-update' uitzetten. Te vinden onder 'Support' en 'Software Update' (mijn menu is in het Engels).
De grap is, die staat al een jaar ofzo uit sinds ik deze TV heb. Toch updated hij er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
mar88vdv schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:01:
[...]

Ah, dat is goed om te horen. Bij mij heb ik niet echt veel verschil gemerkt tot nu toe, maar alles was al in orde voor de update.
My God. Dus toch wel, die bug was vanavond ineens weer terugkomen en nu dimt hij heel vervelend vaak heel erg donker. Weet iemand misschien wat meer nu hoe je het kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb een beetje een raar probleem, ik heb een Samsung 50QN93A en heb sinds kort een bluetooth koptelefoon, de Bose NC700. Sinds ik die gepaired heb met de tv, doen de volumeknoppen op de afstandbediening van de tv het niet meer als de headset uitstaat, de overige knoppen werken wel.

Als ik de koptelefoon inschakel doen de knoppen op de afstandbediening het wel gewoon. Ik zit natuurlijk niet altijd met dat ding op m'n hoofd tv te kijken, dus iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg?

Ik heb ze al opnieuw gepaired, dat helpt niet, tv reset heeft ook niet geholpen helaas. Ik heb me wild gegoogled maar vind verder niks behalve resetten, maar dat blijkt dus niet te werken :-(
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste