Stilte voor de storm hier? In de VS gaat het al helemaal los omtrent de Samsung S95B QD-OLED TV en van wat er ik nu van gezien heb is dat helemaal terecht! De TV schijnt een echte killer te zijn op eigenlijk alle fronten en dan hebben we nog niet eens gezien wat Sony met de panelen doet.
De eerste indrukken van (serieuze) eigenaren samengevat:
+ Een flinke stap vooruit in helderheid tov WOLED.
+ Kleur volume is 'best ever'.
+ HDR presentatie is 'best ever'.
+ Geen DSE.
+ Geen tinting.
+ Geen vertical banding.
+ Paneel uniformiteit is gewoon top van 1% grijs tot volledig wit.
+ Schijnt nog beter te zijn voor gaming dan WOLED.
+ Bijzonder goed geluid voor een TV.
- Upscaling kan beter.
- Motion handling voor films kan beter.
- Samsung UI is traag en onoverzichtelijk.
- Relatief weinig instelmogelijkheden.
Er zijn nu meerdere gebruikers die eigenlijk allemaal hetzelfde aangeven, dus deze techniek kan voorlopig wel eens de holy grail zijn, maar ik wacht graag nog even meer ervaringen en wat professionele reviews af van onze vriend Vincent Teoh, Rtings en FlatpanelsHD. In begin mij alvast in te beelden hoe een groter formaat (wanneer beschikbaar) zal hangen in het nieuwe huis nu mijn vrouw haar goedkeuring heeft gegeven voor een 85" TV aldaar
De eerste indrukken van (serieuze) eigenaren samengevat:
+ Een flinke stap vooruit in helderheid tov WOLED.
+ Kleur volume is 'best ever'.
+ HDR presentatie is 'best ever'.
+ Geen DSE.
+ Geen tinting.
+ Geen vertical banding.
+ Paneel uniformiteit is gewoon top van 1% grijs tot volledig wit.
+ Schijnt nog beter te zijn voor gaming dan WOLED.
+ Bijzonder goed geluid voor een TV.
- Upscaling kan beter.
- Motion handling voor films kan beter.
- Samsung UI is traag en onoverzichtelijk.
- Relatief weinig instelmogelijkheden.
Er zijn nu meerdere gebruikers die eigenlijk allemaal hetzelfde aangeven, dus deze techniek kan voorlopig wel eens de holy grail zijn, maar ik wacht graag nog even meer ervaringen en wat professionele reviews af van onze vriend Vincent Teoh, Rtings en FlatpanelsHD. In begin mij alvast in te beelden hoe een groter formaat (wanneer beschikbaar) zal hangen in het nieuwe huis nu mijn vrouw haar goedkeuring heeft gegeven voor een 85" TV aldaar
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2