Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:48
FulmeN schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:45:
[...]

TV wordt "pas" aankomende vrijdag 11 november opgehaald voor reparatie.
Op dit moment ben ik wel teleurgesteld in de "garantie" afhandeling.
Rechtstreeks bij Samsung?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 21:48
Nee, via CE repair.
Voor een tv van amper 1 maand uit, verwacht ik meer. Qua service (op dit moment) is dit voorlopig mijn laatste Samsung, maar we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
FulmeN schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:29:
[...]

Nee, via CE repair.
Voor een tv van amper 1 maand uit, verwacht ik meer. Qua service (op dit moment) is dit voorlopig mijn laatste Samsung, maar we wachten af.
55" of 65"? Normaal gezien als het om een 65" gaat komen ze die bij jou thuis herstellen volgens de garantievoorwaarden.
https://www.samsung.com/be/support/repair/#tv-audio

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Rare issue met de S95B, ik heb de tv nu ongeveer 3 maanden en ben er verder immens blij mee. Behalve dat ik de tv niet online kan hebben vanwege de kans dat Samsung firmware pushed die ik niet wil. Anyway, de issue.....

Zo nu en dan wanneer ik de S95B op start en ik dan een game speel, serie of film kijk zit er elke 20 seconden ongeveer een stottering in het geluid, of eigenlijk is het meer een audio cutout. Bloed irritant en niet mee te werken. Ik heb alles al geprobeerd van audio opties veranderen, uit/aan zetten van Dolby Atmos en ook audio resetten.

Het enige wat helpt is de tv meteen uitzetten, even wachten tot ie echt uit is en dan weer aan. Bekend probleem of niet echt? Het kan echt dagen, soms weken duren dat de issue weer optreed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 23:53
Waarschuwing:

NIET de 1403.6 firmware binnenhalen en installeren!!!
Deze firmware zorgt voor grote problemen met o.a Game Mode, VRR, peak luminance en andere zaken.

Hoe groot zijn de issues met deze firmware?
Meerdere mensen op AVSforum zijn hard bezig om Samsung wakker te schudden en dat is na veel pijn en moeite dan ook serieus gelukt. Samsung gaat de OTA update ook z.s.m. stoppen en eerst terug naar de tekentafel.

@ikbenben ... dit beslaat zelfs jouw televisie model. NIET updaten voor nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:27:
Waarschuwing:

NIET de 1403.6 firmware binnenhalen en installeren!!!
Deze firmware zorgt voor grote problemen met o.a Game Mode, VRR, peak luminance en andere zaken.

Hoe groot zijn de issues met deze firmware?
Meerdere mensen op AVSforum zijn hard bezig om Samsung wakker te schudden en dat is na veel pijn en moeite dan ook serieus gelukt. Samsung gaat de OTA update ook z.s.m. stoppen en eerst terug naar de tekentafel.

@ikbenben ... dit beslaat zelfs jouw televisie model. NIET updaten voor nu. :)
I know, ik had het ook al gelezen op AVSforum :)
Auto update staat uit.

Maar momenteel game ik er niet op, enkel films en series.
Gamen doe ik op mijn pc scherm, zowel pc als PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 21:48
ikbenben schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:38:
[...]

55" of 65"? Normaal gezien als het om een 65" gaat komen ze die bij jou thuis herstellen volgens de garantievoorwaarden.
https://www.samsung.com/be/support/repair/#tv-audio
Ik heb de 55’ versie, in dit geval jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:09
Pff na een reset vergeten de auto-update terug te zetten naar uit.Dus helaas nu opgescheept met firmware 1403.6.Zat voorheen nog steeds op firmware 1211.Het vreemde is dat ik bij PC gaming wel flikkering zie als VRR aan staat echter op de PS5 niet (GoW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-05 23:06
Ik ben nog een beetje zoekende naar de juiste settings… Helaas helpt het wijzigen van de firmware hier ook niet echt mee. Ben op zoek naar de juiste basis, vanavond de instellingen uit de video eens proberen.

• Darkwolf_1982
kimone66 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:13:
Pff na een reset vergeten de auto-update terug te zetten naar uit.Dus helaas nu opgescheept met firmware 1403.6.Zat voorheen nog steeds op firmware 1211.Het vreemde is dat ik bij PC gaming wel flikkering zie als VRR aan staat echter op de PS5 niet (GoW).
Ben je niet ontzettend teleurgesteld dat je nu die 1500 nits kwijt bent?
Valt dit op wanneer je bijvoorbeeld 4K HDR content afspeelt op, bijvoorbeeld, YouTube?
Las van mensen die de PS5 opstartte in Game Mode na de update sinds 13xx echt wel het verschil zien en het beeld minder fel is.

En nu blijkt 1403.6 in Game Mode zelfs nog een stapje bovenop te doen met nog lagere brightness. Maar dat zou gefixed gaan worden in combo met het flickering issue.

Nee echt hoor... ik blijf lekker op 1211... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Laatst online: 12:09
Darkwolf_1982 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:30:
[...]

Ben je niet ontzettend teleurgesteld dat je nu die 1500 nits kwijt bent?
Moet zeggen dat het meevalt.De overall helderheid is niet veel veranderd vind ik.Had ik niet verwacht.Als ik dit eerder had geweten was ik waarschijnlijk al sneller over gegaan naar 1304 ook in verband met mogelijke burn-in.Maar goed eerst maar eens wachten op de nieuwe firmware.Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
kimone66 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:35:
Moet zeggen dat het meevalt.De overall helderheid is niet veel veranderd vind ik.Had ik niet verwacht.Als ik dit eerder had geweten was ik waarschijnlijk al sneller over gegaan naar 1304 ook in verband met mogelijke burn-in.Maar goed eerst maar eens wachten op de nieuwe firmware.Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Dit maakt het zo lastig voor mij. Zou graag ook gewoon bij willen zijn met de firmware, maar ik lees verschillende ervaringen van mensen die over zijn op 13xx of hoger.

Het zal mij altijd bij blijven dat iemand z'n PS5 opstartte en direct duidelijk zag dat de brightness naar beneden was gegaan simpelweg in de UI buiten een game om.

That's a big one for me.
Ironisch genoeg heb ik SDR op Medium brightness staan, maar als het om HDR gaat vind ik alles juist op max weer fijn.

Omdat je niet kan downgraden (zover ik weet) wil ik daarom de gok gewoon niet wagen.
Jammer, want Tizen schijnt een stuk sneller te zijn in de 13xx firmware versus wat ik nu in 1211 elke dag moet ervaren als ik de TV aan zet.
Soms reageert de afstandsbediening ook gewoon niet op mijn inputs, zo heftig moet alles weer "wakker worden" als je de TV aan zet, schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 19:57
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:59:
[...]

Dit maakt het zo lastig voor mij. Zou graag ook gewoon bij willen zijn met de firmware, maar ik lees verschillende ervaringen van mensen die over zijn op 13xx of hoger.

Het zal mij altijd bij blijven dat iemand z'n PS5 opstartte en direct duidelijk zag dat de brightness naar beneden was gegaan simpelweg in de UI buiten een game om.

That's a big one for me.
Ironisch genoeg heb ik SDR op Medium brightness staan, maar als het om HDR gaat vind ik alles juist op max weer fijn.

Omdat je niet kan downgraden (zover ik weet) wil ik daarom de gok gewoon niet wagen.
Jammer, want Tizen schijnt een stuk sneller te zijn in de 13xx firmware versus wat ik nu in 1211 elke dag moet ervaren als ik de TV aan zet.
Soms reageert de afstandsbediening ook gewoon niet op mijn inputs, zo heftig moet alles weer "wakker worden" als je de TV aan zet, schijnbaar.
Vwb dat laatste issue; met 1310 ervaar ik die traagheid nog steeds, vooral in de minuut na het opstarten. Na een tijdje herstelt t voelt alles wel vrij snappy aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-05 11:18
ApoC schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:24:
[...]

Vwb dat laatste issue; met 1310 ervaar ik die traagheid nog steeds, vooral in de minuut na het opstarten. Na een tijdje herstelt t voelt alles wel vrij snappy aan.
Dat is ook bij de qned95A hier van vorig jaar.. Blijft hangn vanaf het begin.. Dan opeens komt hub onder in beeld.. Vreselijk traag onbestuurbaar.. Onze samsung KS9000 van 2016 heeft dit niet. Die is snappy vanaf het begin..
Kan toch niet waar zijn dat dit zo is/moet zijn ! Wat is dat ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:09
Gisteren in een impuls de 65s95b opgehaald bij hellotv.
Kreeg nml via de site een aanbieding per mail waarvan ik dacht dat het nog wel eens een foutje zou kunnen zijn 😊
Dus de auto ingestapt en de mail in Amsterdam op de balie gelegd.
Eerst weinig reactie maar bij het afrekenen was de medewerker ook enigszins verbaast over de aanbieding en zei dat ik een scherpe deal had gekregen.
Straks dus, inclusief de cashback deze qd oled voor €1499 😁. Niet slecht toch?

Eerste indruk is WOW 😍 al is de respons en gebruiksgemak van de tizen interface wel een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:32
rsvmark schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:10:
Gisteren in een impuls de 65s95b opgehaald bij hellotv.
Kreeg nml via de site een aanbieding per mail waarvan ik dacht dat het nog wel eens een foutje zou kunnen zijn 😊
Dus de auto ingestapt en de mail in Amsterdam op de balie gelegd.
Eerst weinig reactie maar bij het afrekenen was de medewerker ook enigszins verbaast over de aanbieding en zei dat ik een scherpe deal had gekregen.
Straks dus, inclusief de cashback deze qd oled voor €1499 😁. Niet slecht toch?

Eerste indruk is WOW 😍 al is de respons en gebruiksgemak van de tizen interface wel een tegenvaller.
Nee volgens mij krijgen veel mensen 1499 of 1549 als aanbieding. Zeker mooie scherpe prijs.

Ik twijfel zo erg tussen de S95B of de G2. Je leest echt teveel over beide aan voordelen en nadelen. Maar tizen zou mij het minst storen mocht je een xbox bijvoorbeeld hebben. Alle apps gebruik ik via de xbox dat werkt veel makkelijker voor mij.

Wat vind jij van de bouw kwaliteit van de tv? En heb je hem staan of opgehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
To easy schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:20:
[...]

Nee volgens mij krijgen veel mensen 1499 of 1549 als aanbieding. Zeker mooie scherpe prijs.

Ik twijfel zo erg tussen de S95B of de G2. Je leest echt teveel over beide aan voordelen en nadelen. Maar tizen zou mij het minst storen mocht je een xbox bijvoorbeeld hebben. Alle apps gebruik ik via de xbox dat werkt veel makkelijker voor mij.

Wat vind jij van de bouw kwaliteit van de tv? En heb je hem staan of opgehangen?
Ik heb hem nu staan omdat we over 4 weken gaan verhuizen maar in het nieuwe huis komt hij waarschijnlijk over een tijdje op de muur te hangen.
Brouwkwaliteit is volgens mij prima al zijn de poot en afdekplaten aan de achterkant wel van plastic.

Kijk zelf ook meestal via een shield pro dus heb weinig last van de tizen interface maar snap wel het commentaar hier.
Ik twijfelde ook tussen de C2 en Qled maar vanwege het vele licht in de nieuwe woning in een impuls voor deze qdoled gegaan vanwege de hogere helderheid. Had sinds vanmorgen dus ook nog niets meegekregen van de firmware issues 😡 en vermindering van helderheid….. Ik heb geen vergelijking dus tot nu toe zeer tevreden met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-05 22:30
To easy schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:20:
[...]

Tot gisteren zat ik in hetzelfde schuitje ;-) Tizen was geen argument voor mij aangezien ik volledig op de Apple TV werk (zoals jij op de Xbox). Bouwkwaliteit was voor mij ook een argument. De G2 is gewoon steviger gebouwd. Ik heb wel gelezen dat die kromming waarover veel te lezen is, vooral komt bij slechte behandeling bij het monteren van de stand of het ophangen.

Echter een paar dingen kwamen bij elkaar om toch voor de S95B te gaan:
  • Praktijktest: S95B naast de G2 in de winkel te zien was ik overtuigd van de S95B. Die rand is echt wel superdun dus ik snap dat daar problemen in de praktijk bij ontstaan.
  • Prijs: G2 1600 EUR was na cashback en de S95B 1400 EUR na cashback bij HelloTV.
  • Extra garantie: Het HelloTV A-Z Service Totaalpakket - OLED TV geeft: 3 Jaar totaalservice aan huis, 3 Jaar 100% pixelgarantie, 4 weken omruilgarantie (doos bewaren), Leentoestel service. En dat voor de (onderhandelde) prijs van € 70.
Met die laatste kan ik nog altijd terugsturen als de bouwkwaliteit tegenvalt. Het blijft tenslotte een first-gen toestel. Maar ik ga er van uit dat de hardware gewoon goed is Samsung kennende. Enkel de software is een ding maar het paneel sluit ik gewoon niet aan op het internet en via Apple TV dus dat is geen argument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nol_NL schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:52:
Ik ben nog een beetje zoekende naar de juiste settings… Helaas helpt het wijzigen van de firmware hier ook niet echt mee. Ben op zoek naar de juiste basis, vanavond de instellingen uit de video eens proberen.

[Video: title]
Ik zou sowieso voorzichtig zijn met instellingen overnemen van iemand die de soap opera setting aan heeft staan. Echt instant nope.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QDBanzai
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-11-2023
cwegh schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:40:
[...]

Tot gisteren zat ik in hetzelfde schuitje ;-) Tizen was geen argument voor mij aangezien ik volledig op de Apple TV werk (zoals jij op de Xbox). Bouwkwaliteit was voor mij ook een argument. De G2 is gewoon steviger gebouwd. Ik heb wel gelezen dat die kromming waarover veel te lezen is, vooral komt bij slechte behandeling bij het monteren van de stand of het ophangen.

• Praktijktest: S95B naast de G2 in de winkel te zien was ik overtuigd van de S95B. Die rand is echt wel superdun dus ik snap dat daar problemen in de praktijk bij ontstaan.
  • Prijs: G2 1600 EUR was na cashback en de S95B 1400 EUR na cashback bij HelloTV.
  • Extra garantie: Het HelloTV A-Z Service Totaalpakket - OLED TV geeft: 3 Jaar totaalservice aan huis, 3 Jaar 100% pixelgarantie, 4 weken omruilgarantie (doos bewaren), Leentoestel service. En dat voor de (onderhandelde) prijs van € 70.
Met die laatste kan ik nog altijd terugsturen als de bouwkwaliteit tegenvalt. Het blijft tenslotte een first-gen toestel. Maar ik ga er van uit dat de hardware gewoon goed is Samsung kennende. Enkel de software is een ding maar het paneel sluit ik gewoon niet aan op het internet en via Apple TV dus dat is geen argument.
Bedoel jij 1400 euro voor de S95B 65 inch? dat is dus lager dan de 1499 of 1549 eerder genoemd in dit topic?
Als jij je software niet update, ben jij oke dan met de vernaggelde EOTV curve? die veel te bright staat? Lijkt me niet echt chill zkr met gedachte van inbrandingen ook.

[ Voor 6% gewijzigd door QDBanzai op 13-11-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
rsvmark schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:37:
[...]

Ik heb hem nu staan omdat we over 4 weken gaan verhuizen maar in het nieuwe huis komt hij waarschijnlijk over een tijdje op de muur te hangen.
Brouwkwaliteit is volgens mij prima al zijn de poot en afdekplaten aan de achterkant wel van plastic.

Kijk zelf ook meestal via een shield pro dus heb weinig last van de tizen interface maar snap wel het commentaar hier.
Ik twijfelde ook tussen de C2 en Qled maar vanwege het vele licht in de nieuwe woning in een impuls voor deze qdoled gegaan vanwege de hogere helderheid. Had sinds vanmorgen dus ook nog niets meegekregen van de firmware issues 😡 en vermindering van helderheid….. Ik heb geen vergelijking dus tot nu toe zeer tevreden met het beeld.
Goed om te horen. Ja ik heb zelf ook een aardig lichte woonkamer overdag daarom denk ik er ook aan. Maar aan de andere kant heb nu een Sony X9005 uit 2017 en die is ook erg helder nog. Ja die firmware is erg balen maar ze kunnen het ook weer zo fixen denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
cwegh schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:40:
[...]

Ja de prijs is erg goed inderdaad. En ja het is een first gen, maar bouwkwaliteit mag dan geen excuus zijn. Het uitpakken van de tv ga ik zeker erg voorzichtig doen haha en met 2 man sterk.

De prijs is zeker goed en met 4 weken omruil garantie kan je inderdaad nog een risico nemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
To easy schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:58:
[...]

Goed om te horen. Ja ik heb zelf ook een aardig lichte woonkamer overdag daarom denk ik er ook aan. Maar aan de andere kant heb nu een Sony X9005 uit 2017 en die is ook erg helder nog. Ja die firmware is erg balen maar ze kunnen het ook weer zo fixen denk ik dan.
Ik heb trouwens ook die extra garantie genomen zodat ik nog net in het nieuwe huis kan zien of de lichtinval een probleem gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
rsvmark schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:18:
[...]

Ik heb trouwens ook die extra garantie genomen zodat ik nog net in het nieuwe huis kan zien of de lichtinval een probleem gaat worden :P
In het ergste geval neem je dan een G2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsvmark
To easy schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:36:
[...]

In het ergste geval neem je dan een G2?
Nee als de lichtinval voor problemen zou kunnen gaan zorgen kies ik een qled tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
QDBanzai schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:31:
[...]

Bedoel jij 1400 euro voor de S95B 65 inch? dat is dus lager dan de 1499 of 1549 eerder genoemd in dit topic?
Als jij je software niet update, ben jij oke dan met de vernaggelde EOTV curve? die veel te bright staat? Lijkt me niet echt chill zkr met gedachte van inbrandingen ook.
Ja klopt, lager. Aanbod van 1699 gekregen - 300 cashback = 1399.

Software zal ik checken welke versie uit de fabriek komt. Ik sluit het paneel niet aan op internet. Ik veronderstel dat ik dan gewoon via een USB stick manueel kan updaten met de juiste firmware (ja dat kan ook nog ;-)). Blijf ik wat in controle.

[ Voor 12% gewijzigd door cwegh op 13-11-2022 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 11:10
het ligt er wel aan wie je hebt en hoe goed je onderhandel skills zijn. Eerste aanbod 1499 en na onderhandeling 1399 voor de 55inch. dus na cashback 1099. Ben benieuwd of in de winkel er nog wat vanaf kan. Wel leuk om elkaars aanbiedingen in de gaten te houden. Even kijken of ik ophangservice, beugel en garantie er nog bij kan krijgen.

Wordt de tv nu met de juiste firmware geleverd? is dat de nieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QDBanzai
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-11-2023
cwegh schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:48:
[...]

Ja klopt, lager. Aanbod van 1699 gekregen - 300 cashback = 1399.

Software zal ik checken welke versie uit de fabriek komt. Ik sluit het paneel niet aan op internet. Ik veronderstel dat ik dan gewoon via een USB stick manueel kan updaten met de juiste firmware (ja dat kan ook nog ;-)). Blijf ik wat in controle.
Wat vreemd ik heb dit voorgesteld bij helloTV maar ze erkennen niet dat een 65 samsung s95b TV voor 1699 verkocht zou zijn wanneer hij het aan een collega vroeg.... Dus ze willen gewoon die prijs niet aanbieden aan meerdere mensen?
Hoe heb je dit bewerkstelligd dan?

Ben benieuwd welke firmware de tv's geleverd worden. en of dit kan verschillen.

[ Voor 7% gewijzigd door QDBanzai op 13-11-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 00:05
QDBanzai schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:07:
[...]

Wat vreemd ik heb dit voorgesteld bij helloTV maar ze erkennen niet dat een 65 samsung s95b TV voor 1699 verkocht zou zijn wanneer hij het aan een collega vroeg.... Dus ze willen gewoon die prijs niet aanbieden aan meerdere mensen?
Hoe heb je dit bewerkstelligd dan?

Ben benieuwd welke firmware de tv's geleverd worden. en of dit kan verschillen.
Dat zijn typische Plattetv (Hellotv) praktijken. Geven iedereen een andere prijs en doen alsof ze van niks weten. Ze weten dondersgoed welke prijzen hun collega's hanteren, er worden gewoon prijzen afgesproken per model. Ze kunnen ook gewoon terugzoeken in het systeem waar ze voor zijn verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Meer mensen last van een zacht zoemend/krakend geluid als de tv in standby staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filicida
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-10-2023
[Vertaald uit het Engels] Ik realiseerde me onlangs dat hellotv en anderen de prijs van 55inch hebben verlaagd van 1699 naar 1599. Ik vraag me af of hellotv ook hun kortingsprijs heeft verlaagd van 1399-300 = 1099 naar 1299-300=999?

I know I am not allowed to write in English someone suggested that I can add both Dutch and English version so here we go :)
I recently realised that hellotv and others reduced listing price for 55inch to 1599 from 1699. I wonder if hellow tv also reduced their discounted price from 1399-300 = 1099 to 1299-300=999?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
filicida schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:24:
[Vertaald uit het Engels] Ik realiseerde me onlangs dat hellotv en anderen de prijs van 55inch hebben verlaagd van 1699 naar 1599. Ik vraag me af of hellotv ook hun kortingsprijs heeft verlaagd van 1399-300 = 1099 naar 1299-300=999?

I know I am not allowed to write in English someone suggested that I can add both Dutch and English version so here we go :)
I recently realised that hellotv and others reduced listing price for 55inch to 1599 from 1699. I wonder if hellow tv also reduced their discounted price from 1399-300 = 1099 to 1299-300=999?
If you want to pay less, just buy at Hofma at €1445. You get the same €300 cashback. If you want 5 years of warranty, buy at Hifiklubben. They probably match the lower price if you ask them.

I don't think Hellotv does €1299 before cashback. You could chat with them and ask.

• mchaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-04 20:04
JSTPS schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:50:
[...]

If you want to pay less, just buy at Hofma at €1445. You get the same €300 cashback. If you want 5 years of warranty, buy at Hifiklubben. They probably match the lower price if you ask them.

I don't think Hellotv does €1299 before cashback. You could chat with them and ask.
€1445? But on Hofma it currently costs € 1945?
And on Hifiklubben more than € 2k.

Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r

• JSTPS
mchaos schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:57:
[...]

€1445? But on Hofma it currently costs € 1945?
And on Hifiklubben more than € 2k.
He's talking about the 55 inch version.

Ik heb net gelezen dat meerdere personen de 55 inch versie bij Hellotv hebben besteld voor €1350, dus €1050 na cashback. Via de chat.

[ Voor 22% gewijzigd door JSTPS op 17-11-2022 21:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• To easy
Nou naar lang rond kijken dan ook eindelijk de sb95 65 inch binnen.

Eerste indruk echt prachtig. Kleuren zijn super en het instellen ging makkelijk met de smarthings app. Straks met de xbox 120fps proberen.

Maar het uitpakken van een Oled tv is echt verschrikkelijk 😅. Nog nooit zo hard lopen zweten met uitpakken van deze tv. Te bang dat je het paneel krom trekt dolt constant door je hoofd haha. Een versie van 77 inch zou ik 200% door vaklui laten neerzetten of ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-05 15:00
Hi allen,

ook interesse in deze TV door vele positieve reviews, weliswaar met nadelen van de FW.
Echter ik zit in België en hier kost de 65" stukken meer 2299 - 300 cashkorting Samsung = 1999 euro.
Mits wat onderhandelen kan ik wellicht aan 1900 euro geraken.
Is ter vervanging van een LED 65" 100Hz.
Uiteraard zal deze stukken beter zijn maar is het niet het overwegen waard eerder naar een LG OLED B2 77" te gaan voor 1999€? Beeldscherm mag dan minder goed zijn dan deze Samsung maar ter vervanging van mijn "oude" gaan beiden een reuzestap vooruit zijn en voor hetzelfde geld heb ik een 77" ipv 65"
Of ga ik er spijt van hebben en zou ik toch beter kiezen voor deze in 65"? En waarom?
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 09:40

Vincenz0

Coder

Ga naar de lokale mediamarkt of wat dan ook en kijk naar de verschillende schermen in de winkel, en zie wat je er van vind, die LG B2 schermen zijn echt minder lichtgevend. dan LG C2 en nog eens minder dan deze QD-Oleds.

Ik heb in de winkel vandaag gekeken naar het verschil tussen LG C2 en de QD-oled van samsung, en ik was meteen verkocht voor de Samsung, zeker bij diepe kleuren zoals blauwe lucht, rode bloemen etc heeft de Samsung veel meer punch, nouja check de reviews online. de LG C2 werd gewoon flets/grijsachtig op die harde kleuren.
Heb de Samsung 65 inch net besteld bij Hello TV voor 1749 euro, en daar gaat dan nog die cashback van af voor 300 via Samsung. de C2 was duurder uiteindelijk.. makkelijke keus dus.

Pas op met de cashback, niet alle winkels gaan mee in die actie, op de samsung site zie je welke winkels wel/niet.

En kwa schermgroote... deze schermen zijn er alleen in 65 en 55 inch..
Kijk wat goed in je huis past ivm afstand van je bank naar de TV etc.
voor 4 k schermen zou je gewoon aan kunnen houden de minimale kijkafstand = schermdiagonaal... dus 65 inch is 165 cm, dichterbij dan dat is het niet te bekijken. verder weg is natuurlijk prima.
Er word gezegt dat je schermdiagonaal * 1.4 moet doen om de ideaale kijk afstand te weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Vincenz0 op 22-11-2022 13:32 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@Vincenz0 linkje naar de tv? Ik zie hem daar voor 2299 staan. Of heb je via de chat 550 euro korting gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Je moet even de chat aanspreken inderdaad. en beetje zeuren dat je vriend/collega/oom hem net voor x bedrag heeft kunnen krijgen bij ze.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Vincenz0 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:28:
Ga naar de lokale mediamarkt of wat dan ook en kijk naar de verschillende schermen in de winkel, en zie wat je er van vind, die LG B2 schermen zijn echt minder lichtgevend. dan LG C2 en nog eens minder dan deze QD-Oleds.

Ik heb in de winkel vandaag gekeken naar het verschil tussen LG C2 en de QD-oled van samsung, en ik was meteen verkocht voor de Samsung, zeker bij diepe kleuren zoals blauwe lucht, rode bloemen etc heeft de Samsung veel meer punch, nouja check de reviews online. de LG C2 werd gewoon flets/grijsachtig op die harde kleuren.
Heb de Samsung 65 inch net besteld bij Hello TV voor 1749 euro, en daar gaat dan nog die cashback van af voor 300 via Samsung. de C2 was duurder uiteindelijk.. makkelijke keus dus.
Vincenz0 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:28:

Pas op met de cashback, niet alle winkels gaan mee in die actie, op de samsung site zie je welke winkels wel/niet.

En kwa schermgroote... deze schermen zijn er alleen in 65 en 55 inch..
Kijk wat goed in je huis past ivm afstand van je bank naar de TV etc.
voor 4 k schermen zou je gewoon aan kunnen houden de minimale kijkafstand = schermdiagonaal... dus 65 inch is 165 cm, dichterbij dan dat is het niet te bekijken. verder weg is natuurlijk prima.
Er word gezegt dat je schermdiagonaal * 1.4 moet doen om de ideaale kijk afstand te weten.
Ben bij een aantal winkels langsgegaan en is duidelijk dat de QD-OLED en de G2 er bovenuit steken.
De C2 en B2 zijn minder MAAR dat is vooral omdat je in die winkels kan vergelijken en het verschil ziet. Eigenlijk zou je een B2 of C2 bij je thuis moeten kunnen zetten en vergelijken met wat je nu hebt denk ik soms. Echter helaas niet mogelijk.
De verkopers echter raden soms een OLED aan maar meerderheid een NEO QLED - meer marge?

Tja Hello TV is er niet bij ons en als ik als Belg naar daar ga en koop dan geniet ik niet van die 300€ cashback.

65" heb ik al en bevalt perfect en maatje groter kan maar hoeft niet maar als ik een upgrade doe dan is het het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Samsung stopt meer marketing budget in hun NEO QLED range, ze positioneren dat scherm ook boven hun oled range..
Misschien meer marge en ze zien het als een beter scherm (veel helderder, geen inbranden, doorontwikkelde techniek) en eerlijk waar het zijn mooie schermen, maar ik wilde perce een oled.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mchaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-04 20:04
voodoo077 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:38:
[...]

[...]

Tja Hello TV is er niet bij ons en als ik als Belg naar daar ga en koop dan geniet ik niet van die 300€ cashback.
Waarom zou je niet van die € 300 cashback genieten als Belg? Zolang die NL shop een deelnemend voorkooppunt is lijkt me er toch geen probleem te zijn?

Edit: typo

Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• premmen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:07
voodoo077 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:06:
Hi allen,

ook interesse in deze TV door vele positieve reviews, weliswaar met nadelen van de FW.
Echter ik zit in België en hier kost de 65" stukken meer 2299 - 300 cashkorting Samsung = 1999 euro.
Mits wat onderhandelen kan ik wellicht aan 1900 euro geraken.
Is ter vervanging van een LED 65" 100Hz.
Uiteraard zal deze stukken beter zijn maar is het niet het overwegen waard eerder naar een LG OLED B2 77" te gaan voor 1999€? Beeldscherm mag dan minder goed zijn dan deze Samsung maar ter vervanging van mijn "oude" gaan beiden een reuzestap vooruit zijn en voor hetzelfde geld heb ik een 77" ipv 65"
Of ga ik er spijt van hebben en zou ik toch beter kiezen voor deze in 65"? En waarom?
Thx!
Hoor eens of je niemand kent die kan bestellen via benefitsatwork. Daar staat de 65" 1899. Met cashback komt het dus op 1599 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
premmen schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:00:
[...]

Hoor eens of je niemand kent die kan bestellen via benefitsatwork. Daar staat de 65" 1899. Met cashback komt het dus op 1599 euro
Nope, helaas niemand.
Echter ik merk dat je je kan registreren mits een uitnodiging van iemand.
Dus mocht je dat kunnen doen of iemand kent die het kan, graag!
mchaos schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:23:
[...]
Waarom zou je niet van die € 300 cashback genieten als Belg? Zolang die NL shop een deelnemend voorkooppunt is lijkt me er toch geen probleem te zijn?
Edit: typo
Ik dacht dat de terugbetaling land gebonden was? Dus als Belg moet ik bij Belgische winkel bestellen, als Nederlander in een winkel in Nederland etc.
Op site in België staat een lijst van winkels die in aanmerking komen, idem in Nederland op de site van Samsung en deze lijst is verschillend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdebr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 19:16
Hoi allemaal,

Ik heb ook deze super TV gekocht (65") voor mijn nieuwe huis. ik heb hem kort aangesloten en ziet er goed uit! Dit weekend hang ik mijn sonos arc met 2 speakers aan en wordt het echt genieten.

Vroeger had ik een filmpje van planet earth met die vlucht van vogels wat een goede stresstest was voor de TV's van toen. Wat zijn goede test filmpjes/ demo's die de volle reikwijdte van de tv laten zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lonnni
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05 22:24
mdebr schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:26:
Hoi allemaal,

Ik heb ook deze super TV gekocht (65") voor mijn nieuwe huis. ik heb hem kort aangesloten en ziet er goed uit! Dit weekend hang ik mijn sonos arc met 2 speakers aan en wordt het echt genieten.

Vroeger had ik een filmpje van planet earth met die vlucht van vogels wat een goede stresstest was voor de TV's van toen. Wat zijn goede test filmpjes/ demo's die de volle reikwijdte van de tv laten zien?
Ik heb een playlist gemaakt voor Demo filmpjes. Er zijn ook bepaalde kanalen die echt specifieke content in 4K HDR produceren. Normaal boeide 4k content mij niet echt maar sinds ik een 4k TV heb, begrijp ik de meerwaarde van een walk, restaurant video of deze. Het voelt bijna alsof je daar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Was bijna overtuigd om de 65s95b te gaan halen maar ik had hem nog niet in het echt gezien.
Dus na een telefoontje met hofma zou ik ga kijken (hofma was niet enthousiast over de Samsung maar ik moest maar ff komen)
Ik had me natuurlijk al wat ingelezen , ook met name YouTube, Vincent theo,, stop the fomo etc.
Ik uit het werk naar hofma, er stond een 55 inch , 1 maal in gesprek met de medewerker liet hij mij zijn probleem zien met de Samsung.
Hij liet me rode horizontale lijnen zien die om dingen heen zaten, boven en onderkant van de YouTube icoon bijvoorbeeld en tijdens een filmpje van denon.
Dit was ook zichtbaar op de duurdere sony qd oled die er ook stond.
Hij was niet echt te spreken over deze tv , en vindt dat de meeste review die positief waren over deze tv niet representatief zijn, (influencers die betaald krijgen etc)
Dus ja de twijfel sloeg weer toe, ook omdat het internet het maar heeft over de bouw kwaliteit en slechte update beleid.
Ik toch maar ff naar de expert, paar honderd meter verderop, er stond ook een 55 inch en kon gelijk ff kijken naar het scherm, en ja hoor krom, de medewerker vertelde mij dat ze 3 tvs hadden terug gestuurd.
Dus uiteindelijk gekozen voor een 65g2, mijn 2de keuze.
maar ja, gisteravond toch weer op wat forums en filmpjes van de samsung gekeken en toch bang dat ik liever de Samsung zou hebben.
Straks komt de lg al. Aaarrrgh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
diazull37 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:40:
Was bijna overtuigd om de 65s95b te gaan halen maar ik had hem nog niet in het echt gezien.
Dus na een telefoontje met hofma zou ik ga kijken (hofma was niet enthousiast over de Samsung maar ik moest maar ff komen)
Ik had me natuurlijk al wat ingelezen , ook met name YouTube, Vincent theo,, stop the fomo etc.
Ik uit het werk naar hofma, er stond een 55 inch , 1 maal in gesprek met de medewerker liet hij mij zijn probleem zien met de Samsung.
Hij liet me rode horizontale lijnen zien die om dingen heen zaten, boven en onderkant van de YouTube icoon bijvoorbeeld en tijdens een filmpje van denon.
Dit was ook zichtbaar op de duurdere sony qd oled die er ook stond.
Hij was niet echt te spreken over deze tv , en vindt dat de meeste review die positief waren over deze tv niet representatief zijn, (influencers die betaald krijgen etc)
Dus ja de twijfel sloeg weer toe, ook omdat het internet het maar heeft over de bouw kwaliteit en slechte update beleid.
Ik toch maar ff naar de expert, paar honderd meter verderop, er stond ook een 55 inch en kon gelijk ff kijken naar het scherm, en ja hoor krom, de medewerker vertelde mij dat ze 3 tvs hadden terug gestuurd.
Dus uiteindelijk gekozen voor een 65g2, mijn 2de keuze.
maar ja, gisteravond toch weer op wat forums en filmpjes van de samsung gekeken en toch bang dat ik liever de Samsung zou hebben.
Straks komt de lg al. Aaarrrgh
Wat doet je nu twijfelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Ik kom van een 65e9, de stap naar de g2 is misschien minder groot dan naar de Samsung.
Vooral het verschil in kleur volume van de Samsung is toch veel beter dan de g2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
diazull37 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:13:
[...]

Ik kom van een 65e9, de stap naar de g2 is misschien minder groot dan naar de Samsung.
Vooral het verschil in kleur volume van de Samsung is toch veel beter dan de g2?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook getwijfeld heb. Maar de S95B is gewoon nog net wat te jong voor mij. En daarmee bedoel ik de QD-oled techniek. Ik heb op het punt gestaan hem te kopen. Maar het update gedoe vind ik een dealbreaker. Voor zo'n duur scherm zorg je dat dat in orde is. Ook de bouwkwaliteit. De volgende generaties zullen dit ongetwijfeld beter voor elkaar hebben.
Voor mij is het de keus: G2 die daarin tegen wat volwassener overkomt op mij of wachten op generatie 2 van QD-oled.
En ik denk als je de G2 een paar weken hebt staan je de 'voordelen' van de S95B wel vergeten bent, andersom ook.

En anders beide kopen, naast elkaar zetten en eentje weer retourneren :)

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 26-11-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
diazull37 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:13:
[...]

Ik was gisteren bij expert, niet om te kopen. Gewoon voor de lol kijken naar de samsung. Ik vroeg of de tv veel verkocht werd. Zou ik denken. Hij zei dat de miniled samsung Q93B het meest verkocht werd.
Maar dit helpt je ook niet in keuzes over de drempel helpen.. Haha.. Maar je hebt in ieder geval toch omruil periode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Het update beleid, bouw kwaliteit, toch wel wat negatieve reactie vanuit de winkels, 1st gen dus nog onvolwassen, voor mij meer minnetjes dan plusjes.
Hier hangt nu een 65g2, top tv maar een kleine stap beter dan mij vorige 65e9.
Blijf denk ik nog wel ff rond lopen met het feit dat de samsung toch echt wel met nieuwe techniek echt een ander plaatje kan weergeven dan de huidige lgs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Ik heb net de Samsung 55 inch QD-Oled besteld, zou hem volgende week kunnen ophalen... ik lees hier dat je de laatste nieuwe softwareupdates best niet kan installeren. Is dat nog altijd zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
belmonde schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:23:
[...]

Ik was gisteren bij expert, niet om te kopen. Gewoon voor de lol kijken naar de samsung. Ik vroeg of de tv veel verkocht werd. Zou ik denken. Hij zei dat de miniled samsung Q93B het meest verkocht werd.
Maar dit helpt je ook niet in keuzes over de drempel helpen.. Haha.. Maar je hebt in ieder geval toch omruil periode ?
Bij de expert komen ook niet mensen zoals jij en ik. Daar komen mensen die zich makkelijk laten beïnvloeden en gewoon een grote platte tv willen denk ik 🙈.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
SWIGGA schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:39:
Ik heb net de Samsung 55 inch QD-Oled besteld, zou hem volgende week kunnen ophalen... ik lees hier dat je de laatste nieuwe softwareupdates best niet kan installeren. Is dat nog altijd zo?
Samsung heeft hem momenteel weg gehaald dus normaal gezien is die niet meer te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
ikbenben schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:11:
[...]

Samsung heeft hem momenteel weg gehaald dus normaal gezien is die niet meer te downloaden.
Ok bedankt voor je antwoord! Ik mag dus een update doen als ik kan... 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwegh
Ik heb de 65" nu een weekje. Ik kom van een Panasonic plasma uit 2013 (1080p) dus eender wat ik zou gekocht hebben was vooruitgang. Maar toch expliciet gekozen voor de Samsung over de LG G2 na een winkelbezoek waar ik ze beiden naast elkaar kon zien.

Hier mijn feedback na 1 week.

1) Ik gebruik al jaren een Apple TV streaming device dus maak geen gebruik van het ingebouwd smart-platform van de TV-leverancier. Ik wil niet afhankelijk zijn van de grillen van de TV leveranciers. Enkel Apple is consistent in hun aanpak en krijgt geregeld updates zonder UI impact en geen advertenties. Google deels ook.
2) De Samsung staat tegenover een raam (zonder direct zon-inval maar wel veel licht) maar gaf door de dag veel reflecties op de plasma. Bij de Samsung is dit amper opgevallen tot hiertoe.
3) De Samsung gaat serieus helder, zeer aangenaam door de dag als ik met de zoon eens wat TV kijk
4) Gisteren gekeken met de zoon naar de Netflix tekenfilm Klaus. De kleuren spatten echt van het scherm, in feite met alle geanimeerde filmen is dit echt zeer opvallend.
5) Uiteraard zijn gewone 4k films en series gewoon binnen verwachtingen, maar de kleuren vallen toch echt op.
6) Voor HD upscaling met streaming apps van content providers (in het Belgie: VRTmax, VTMgo, TV-Vlaanderen) vind ik niet meteen de juiste settings. Maar goed, HD upscaling is altijd wat lastig om goed te krijgen. Sony en Samsung zijn hier normaliter het beste in, maar misschien verwacht ik hier teveel van.
7) Het is een dun scherm (dunner dan LG C-series), maar heb zelf geen afwijking. Kan je altijd terugsturen mocht je dat storen (heb daar zelf een kosteloze terugstuur periode van 4 weken bij gekocht bij HelloTV). Wel gedoe natuurlijk. Maar meestal wordt het veroorzaakt door de gebruiker zelf bij het monteren (slecht oppakken waardoor het scherm teveel plooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
cwegh schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:53:
Ik heb de 65" nu een weekje. Ik kom van een Panasonic plasma uit 2013 (1080p) dus eender wat ik zou gekocht hebben was vooruitgang. Maar toch expliciet gekozen voor de Samsung over de LG G2 na een winkelbezoek waar ik ze beiden naast elkaar kon zien.

Hier mijn feedback na 1 week.

1) Ik gebruik al jaren een Apple TV streaming device dus maak geen gebruik van het ingebouwd smart-platform van de TV-leverancier. Ik wil niet afhankelijk zijn van de grillen van de TV leveranciers. Enkel Apple is consistent in hun aanpak en krijgt geregeld updates zonder UI impact en geen advertenties. Google deels ook.
2) De Samsung staat tegenover een raam (zonder direct zon-inval maar wel veel licht) maar gaf door de dag veel reflecties op de plasma. Bij de Samsung is dit amper opgevallen tot hiertoe.
3) De Samsung gaat serieus helder, zeer aangenaam door de dag als ik met de zoon eens wat TV kijk
4) Gisteren gekeken met de zoon naar de Netflix tekenfilm Klaus. De kleuren spatten echt van het scherm, in feite met alle geanimeerde filmen is dit echt zeer opvallend.
5) Uiteraard zijn gewone 4k films en series gewoon binnen verwachtingen, maar de kleuren vallen toch echt op.
6) Voor HD upscaling met streaming apps van content providers (in het Belgie: VRTmax, VTMgo, TV-Vlaanderen) vind ik niet meteen de juiste settings. Maar goed, HD upscaling is altijd wat lastig om goed te krijgen. Sony en Samsung zijn hier normaliter het beste in, maar misschien verwacht ik hier teveel van.
7) Het is een dun scherm (dunner dan LG C-series), maar heb zelf geen afwijking. Kan je altijd terugsturen mocht je dat storen (heb daar zelf een kosteloze terugstuur periode van 4 weken bij gekocht bij HelloTV). Wel gedoe natuurlijk. Maar meestal wordt het veroorzaakt door de gebruiker zelf bij het monteren (slecht oppakken waardoor het scherm teveel plooit).
Je bent tevreden dus lijkt me :-)
Ik heb deze samsung gezien naast verschillende andere oled modellen en inderdaad de kleuren van de samsung spatten van het scherm. Het ziet er gewoon geweldig uit! Ik was direct om. Ben zelf benieuwd naar de combi met een goede samsung soundbar (Q Symphony). Het zou geweldig moeten zijn... iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
SWIGGA schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:52:
[...]

Ik heb deze samsung gezien naast verschillende andere oled modellen en inderdaad de kleuren van de samsung spatten van het scherm. Het ziet er gewoon geweldig uit! Ik was direct om. Ben zelf benieuwd naar de combi met een goede samsung soundbar (Q Symphony). Het zou geweldig moeten zijn... iemand al ervaring mee?
Ik hoor veel mensen over: de kleuren spatten van het scherm af. Maar is dat reëel? Zijn die kleuren ook zo in de werkelijkheid bedoeld?
Ik zag op een S95B een demo met een kameleon. Die gaf bijna licht, zulke felle kleuren. Het dat er heel mooi uit, maar lijkt me niet dat hij in de werkelijkheid zo moet opvallen.

Nu maakt ik een stapje naar de bioscoop. Ik zit daar de laatste tijd wat vaker (voordelig abonnement) maar daar is het beeld allemaal een stuk minder gedetailleerd. Ik denk zelfs dat een oled scherm een mooier gedetailleerder beeld geeft zonder ruis.
Nu is het spoelen met peren vergelijken, maar toch lijkt me dat de bios de film wil projecteren zoals de regisseur het bedoeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Binnetie schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:02:
[...]

Ik hoor veel mensen over: de kleuren spatten van het scherm af. Maar is dat reëel? Zijn die kleuren ook zo in de werkelijkheid bedoeld?
Ik zag op een S95B een demo met een kameleon. Die gaf bijna licht, zulke felle kleuren. Het dat er heel mooi uit, maar lijkt me niet dat hij in de werkelijkheid zo moet opvallen.

Nu maakt ik een stapje naar de bioscoop. Ik zit daar de laatste tijd wat vaker (voordelig abonnement) maar daar is het beeld allemaal een stuk minder gedetailleerd. Ik denk zelfs dat een oled scherm een mooier gedetailleerder beeld geeft zonder ruis.
Nu is het spoelen met peren vergelijken, maar toch lijkt me dat de bios de film wil projecteren zoals de regisseur het bedoeld heeft.
Het is denk ik wat smaakgebonden, maar veel mensen vinden zon felle kleuren mooi. Ik ben een tijdje in verschillende winkels gaan kijken voor ik heb gekocht en het viel mij op hoeveel mensen bij de Samsung stopten om te kijken. Een bv LG oled ziet er gewoon veel minder spectaculair uit naar mijn mening, ook die hogere helderheid valt op naast de andere oleds...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwegh
[...]

Je kan altijd Filmmaker of Movie mode kiezen. Dan heb je de intentie van de regisseur / gekalibreerd. Dan worden o.a. de kleuren iets terug geschaald maar dan zijn de kleuren nog steeds aanwezig. Ook de hoge helderheid komt bij HDR tot zijn recht. Bij animatie kan je standaard of dynamisch gebruiken. Is vooral heel persoonlijk (en dus maakt het niet zoveel uit wat de intentie is), maar het is wel indrukwekkend ;-) Uiteraard zonder te kunnen vergelijken met de LG G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 02:23
Heb deze nu ook sinds 2 dagen.
Beetje de juiste settings aan het zoeken nog.
Tot hiertoe vrij tevreden en mooie prijs gehad.

Kom van een Philips 49PUS7001 dus hele verandering die QD OLED.

Iemand die lijstje heeft voor aanbevolen instellingen?

Zag hier ook een post met cashback. TV gekocht bij hellotv ook en woon in BE kon cashback gewoon aanvragen zonder probleem. Linkje op hellotv volgen en je kon gelijk welk land kiezen enz.

[ Voor 27% gewijzigd door buthead op 27-11-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
diazull37 schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:27:
Het update beleid, bouw kwaliteit, toch wel wat negatieve reactie vanuit de winkels, 1st gen dus nog onvolwassen, voor mij meer minnetjes dan plusjes.
Hier hangt nu een 65g2, top tv maar een kleine stap beter dan mij vorige 65e9.
Blijf denk ik nog wel ff rond lopen met het feit dat de samsung toch echt wel met nieuwe techniek echt een ander plaatje kan weergeven dan de huidige lgs.
Nou, kijk de video in de link hieronder,.. Begint gelijk met zijn conclusie van de s95 (hij verspreekt zich dor Q95B te zeggen) t.o.v. lg C2. Nog niet eens de G2.

YouTube: Most HYPED TV in 2022! Samsung S95B OLED TV Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
SWIGGA schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:52:
[...]

Mijn broer heeft een 65" Q95A, de miniled van vorig jaar met de q950A soundbar.. Ja, je moet hem wel even goed instellen wellicht. Mijn broer vindt het prima. Hij heeft nog een compleet stereo met 6 boxen van jvc naast/omheen staan. Maar gebruikt nu alleen de samsung.
Ik vind een soundbar,.. onderrrrrr de tv sowieso vervelend. Daarom is de Q Symphony voor mij NOODzakelijk. Dat maakt ook wel verschil. Want zonder is voor mij veel te veel disconnect met de tv erboven..
Voor mij zou een sony oled daarom de way to go zijn.
De oude samsung uit 2016 vindt ik ook helemaal prima voor gewone content !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:43
Binnetie schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:22:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook getwijfeld heb. Maar de S95B is gewoon nog net wat te jong voor mij. En daarmee bedoel ik de QD-oled techniek. Ik heb op het punt gestaan hem te kopen. Maar het update gedoe vind ik een dealbreaker. Voor zo'n duur scherm zorg je dat dat in orde is. Ook de bouwkwaliteit. De volgende generaties zullen dit ongetwijfeld beter voor elkaar hebben.
Voor mij is het de keus: G2 die daarin tegen wat volwassener overkomt op mij of wachten op generatie 2 van QD-oled.
En ik denk als je de G2 een paar weken hebt staan je de 'voordelen' van de S95B wel vergeten bent, andersom ook.

En anders beide kopen, naast elkaar zetten en eentje weer retourneren :)
Bouwkwaliteit vind ik altijd wat vaag, hebben we het hier over afwerking, duurzaamheid, of simpelweg de retouren door gebogen schermen?

Ik was zelf ook wat angstig gemaakt door de gebogen scherm verhalen, maar gelukkig is die kaatsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Uiteindelijk ook besteld, de 65" ter vervanging van een 65" Samsung LED.
Afspraak met de verkoper is dat ze gaan installeren dus vrees over gebogen scherm etc. moet ok zijn, hoop ik.
Zal alleszins een verbetering zijn maar benieuwd hoeveel beter in echte omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Heb ook en S95B aangeschaft. Eerste indruk is goed (scherm was ook zo goed als recht).

Wel wat frustratie, aangezien ik niet op de hoogte was dat Ziggo Go app niet kan worden geinstalleerd omdat dit alleen op Android TV draait en niet voor Tizen beschikbaar is. Heb al jaren geen coax kabel meer naar de tv lopen en gebruikte een Mi Box S (met Android TV) om TV te kijken. Die dus maar weer aangesloten, maar precies dat model kan weer niet met de Samsung remote worden bestuurd (modelnummer staat niet in de lijst en ook vond ook anderen die dit niet aan de praat kregen). Dus zit nog steeds dan met twee afstandbedieningen. Toch nog maar kijken of ik weer een kabel kan trekken en zo'n CI+ module moet aanschaffen. Tenzij er natuurlijk andere ervaringen/oplossingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Walkman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:28:
Heb ook en S95B aangeschaft. Eerste indruk is goed (scherm was ook zo goed als recht).

Wel wat frustratie, aangezien ik niet op de hoogte was dat Ziggo Go app niet kan worden geinstalleerd omdat dit alleen op Android TV draait en niet voor Tizen beschikbaar is. Heb al jaren geen coax kabel meer naar de tv lopen en gebruikte een Mi Box S om TV te kijken. Die dus maar weer aangesloten, maar precies dat model kan weer niet met de Samsung remote worden bestuurd (modelnummer staat niet in de lijst en ook vond ook anderen die dit niet aan de praat kregen). Dus zit nog steeds dan met twee afstandbedieningen. Toch nog maar kijken of ik weer een kabel kan trekken en zo'n CI+ module moet aanschaffen. Tenzij er natuurlijk andere ervaringen/oplossingen zijn?
Google TV/Nvidia Shield? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 08:05
buthead schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:55:
Heb deze nu ook sinds 2 dagen.
Beetje de juiste settings aan het zoeken nog.
Tot hiertoe vrij tevreden en mooie prijs gehad.

Kom van een Philips 49PUS7001 dus hele verandering die QD OLED.

Iemand die lijstje heeft voor aanbevolen instellingen?

Zag hier ook een post met cashback. TV gekocht bij hellotv ook en woon in BE kon cashback gewoon aanvragen zonder probleem. Linkje op hellotv volgen en je kon gelijk welk land kiezen enz.
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/s95b-oled/settings

Heb deze gevolgd, wel tevreden van. Enkel HDR content heb ik de indruk nog niet helemaal goed. Soms heeeeel duister, maar weet nog niet of dit aan de PC met VLC Mediaplayer ligt of aan de TV die niet doorheeft wat hij moet doen.

Heb zelfde deal bij HelloTV trouwens, ook als Belg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 02:23
Heb de instellingen eens overgenomen en voor streaming content ziet het er vrij goed uit.

HDR streaming content van disney+ ziet er soms te bewerkt uit vb star wars zeker de snelle scene's.

Hopelijk hebben we snel onze cashback :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 19:18
[...]

Ben laatst even bij HelloTV langsgeweest om beide TV's in het echt te zien. De samsung stond inderdaad feller qua kleuren, maar dat is geen stand waarop je 'm normaal zou willen gebruiken denk ik. Zo'n kameleon was inderdaad bijna neon, en dat vond ik gewoon niet mooi. Terwijl ik echt wel van felle kleuren houd.

Gelukkig wilde de verkoper wel even beide TV's in een normale instelling zetten. Op dat moment werd voor mij het verschil tussen de LG C2 en de Samsung S95b verwaarloosbaar klein. De samsung leek nog steeds iets feller/helderder, maar ik schat in dat dat zo'n 10% was. Niets iets waar ik een knoop voor zou doorhakken. Gezien de subpixel layout met de witte pixels had ik echt verwacht dat de LG het slechter zou doen qua kleuren op max helderheid.

Uiteindelijk toch voor de C2 gegaan al had ik eerder de intentie om de S95B te kopen. Waarom?
1. 10 kilo lichter(!), vond ik bij een 65" wel belangrijk. Wil graag mijn spullen kunnen verplaatsen.
2. Bedieningsgemak/software. En dan met name voor HDR PC gebruik. De LG pakt best goede HDR settings out of the box en ik vind de menu's makkelijker werken. Ook schat ik in dat het risico op inbranden bij de LG C2 iets kleiner is door wat LG uithaalt in software?
3. Zuiniger. Volgens de cijfers die ik kon vinden verbruikt de samsung relatief meer stroom bij dezelfde helderheid.
Verder geen idee of dit echt geldige redenen zijn, maar het was me eigenlijk bijna om het even. Als ik nu de S95B had staan dan had ik dat ook geen straf gevonden.

Als ik de C2 aan mijn PC heb hangen en fellere kleuren wil, zet ik colour gamut gewoon op native. Dan zijn kleuren weliswaar niet meer sRGB accuraat, maar wel lekker fel. En ook echt fel genoeg naar mijn mening. Gamen is werkelijk prachtig. Zelfs zonder HDR. Net nog even Ace Combat 7 gedaan en het blijft me verbazen hoe ideaal ik het beeld vind met de kleurenboost van native colour gamut. Het kan nog feller door de colour depth te verhogen, maar dan wordt het weer te sterk overdreven.

Grootste nadeel van de C2 vind ik de zichtbare roze tint aan de zijkanten bij wit/lichtgrijs beeld. Mij stoort dat wel een beetje.

Kortom: Helemaal mee eens. Ik kan me goed voorstellen dat mensen de S95B kiezen vanwege de felle kleuren, maar de LG kan deze, in elk geval voor mijn doeleinden, ook produceren binnen een bereik dat extra kleurverzadiging nog echt mooi is.

Niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
@Ahrnuld, je hebt ballen om het in dit topic te posten. Haha grapje.
Jouw bericht is precies wat ik ook heb. En eigenlijk kan ik voor mezelf alleen maar concluderen dat QD-Oled een mooie techniek is, maar het heeft nog 1 of 2 generaties nodig om volwassen te worden. Daarbij spelen de grillen van de fabrikanten ook mee. Bijvoorbeeld ondersteuning van bepaalde formaten.
Samsung ondersteund nog DTS geloof ik. Maar LG niet meer. Erg jammer want mijn collectie bestaat uit 70% media met DTS tracks.
Ja, ik moet toch een andere reciever omdat mijn huidige geen 4K ondersteund, maar degene die ik voor ogen had ondersteund ook geen DTS. Dat geeft weer WAF problemen want een kleine reciever als een Powernode staat veel mooier dan een grotere Yamaha/ Denon etc.
First world problems.
Wat betreft de roze tint, is dat een eigenschap of is dat nog weg te poetsen qua setting?

Het is ook wat je met de TV gaat doen. Ik game niet. Mijn kamer is 's avonds best donker, heb geen felle lampen. Maar zomers is het weer een vrij lichte kamer. Dan is helderheid wel handig, maar ik kom van plasma af en kwam er laatst zelfs achter dat de helderheid van mijn TV op low stond. Toen ik hem op medium zette was het alweer heel anders. Dus ergens denk ik niet dat ik nu met een S95B daar meer voordeel uit haal dan een C2 of G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 19:18
Binnetie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:56:
@Ahrnuld, je hebt ballen om het in dit topic te posten. Haha grapje.
Jouw bericht is precies wat ik ook heb. En eigenlijk kan ik voor mezelf alleen maar concluderen dat QD-Oled een mooie techniek is, maar het heeft nog 1 of 2 generaties nodig om volwassen te worden. Daarbij spelen de grillen van de fabrikanten ook mee. Bijvoorbeeld ondersteuning van bepaalde formaten.
Samsung ondersteund nog DTS geloof ik. Maar LG niet meer. Erg jammer want mijn collectie bestaat uit 70% media met DTS tracks.
Ja, ik moet toch een andere reciever omdat mijn huidige geen 4K ondersteund, maar degene die ik voor ogen had ondersteund ook geen DTS. Dat geeft weer WAF problemen want een kleine reciever als een Powernode staat veel mooier dan een grotere Yamaha/ Denon etc.
First world problems.
Wat betreft de roze tint, is dat een eigenschap of is dat nog weg te poetsen qua setting?
Oef, goed punt van die DTS ondersteuning. Ik heb wat oude series die ik nog had geprobeerd af te spelen, en inderdaad kwam ik vrij snel op een afvlevering waarbij het geluid niet afspeelde. Daar ben ik nu niet heel blij mee :X ;(

Die roze tint lijkt echt in het paneel te zitten. Ik zou het denk ik het beste kunnen beschrijven als een wat mindere screen uniformity. Eigenlijk precies zoals besproken in de review van rtings (gray uniformity op https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c2-oled) maar dan net iets opvallender dan ik had verwacht.

Het lijkt een soort kleurverloop. waarbij de linkerkant iets roziger is dan het midden, dan een strook van ong. 10 cm met een voor mij opvallende blauwtint (ong 10 cm breed), dan een rozig/neutraal midden voor het overgrote deel van het scherm, dan weer een strook iets blauwer (veel subtieler dan links, ong 30 cm), en helemaal rechts weer roze, juist feller dan links, ong 20 cm.

Instellingen qua kleurbereik, verzadiging en kleurtemperatuur op het scherm zelf hebben geen effect. Het valt alleen echt op bij wit en grijstinten, maar helaas is dat juist iets wat ik vaak in beeld heb. Als je alleen films en TV kijkt zou je dit denk ik bijna niet merken.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ahrnuld schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:30:
Oef, goed punt van die DTS ondersteuning. Ik heb wat oude series die ik nog had geprobeerd af te spelen, en inderdaad kwam ik vrij snel op een afvlevering waarbij het geluid niet afspeelde. Daar ben ik nu niet heel blij mee :X ;(
Samsung ondersteunt naar mijn weten ook geen DTS meer. In ieder geval niet meer via eARC.
Die roze tint lijkt echt in het paneel te zitten. Ik zou het denk ik het beste kunnen beschrijven als een wat mindere screen uniformity. Eigenlijk precies zoals besproken in de review van rtings (gray uniformity op https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c2-oled) maar dan net iets opvallender dan ik had verwacht.

Het lijkt een soort kleurverloop. waarbij de linkerkant iets roziger is dan het midden, dan een strook van ong. 10 cm met een voor mij opvallende blauwtint (ong 10 cm breed), dan een rozig/neutraal midden voor het overgrote deel van het scherm, dan weer een strook iets blauwer (veel subtieler dan links, ong 30 cm), en helemaal rechts weer roze, juist feller dan links, ong 20 cm.

Instellingen qua kleurbereik, verzadiging en kleurtemperatuur op het scherm zelf hebben geen effect. Het valt alleen echt op bij wit en grijstinten, maar helaas is dat juist iets wat ik vaak in beeld heb. Als je alleen films en TV kijkt zou je dit denk ik bijna niet merken.
...En laat dat nu een van de vele redenen zijn waarom ik 10 jaar bij plasma ben gebleven en pas overtuigd was van OLED toen de S95B met QD-OLED op de markt kwam.
Het is letterlijk en figuurlijk beeldschoon in verhouding met andere (W)OLED panelen.

Andere zaken zoals strakke kijk-hoeken zonder verlies of verloop van kleuren en contrast vind ik dan weer minder spannend. Dit ervaar ik al sinds de 1080i HD ready dagen van plasma. Sinds 2008.......... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 21:42
Samsung kenners, ik heb enkele prangende vragen:

1) ik heb de Samsung 55QN95A (2021) en als ik daar op de home knop druk op de kleine zwarte afstandbediening dan verschijnt er een quick menu over het bestaande beeld (zie foto hieronder).

Ik heb met Black Friday voor op de slaapkamer de Samsung 50QN93B (2022) gekocht. Als ik daar op de home knop druk dan gaat hij helemaal terug naar het samsung hoofdmenu (met al die crap en reclame). Behoorlijk irritant.

Is dat in te stellen, zodat de home knop doet wat hij bij mijn 2021 toestel ook doet?

Vraag 2) wat opviel bij de 50QN93B (2022) is dat er geen cellofaan op het beeldscherm zat. Wijst dit op een 2e hands of doet Samsung dat tegenwoordig niet meer op alle modellen?

Vraag 3: het toestel uit 2021 voelt veel sneller aan (qua interface en menu scrollen) dan de nieuwe uit 2022, kan dit kloppen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uygrmheyMFdJEh0WzV6I259AJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtDJ2BN97KF3Ylvs3LiOXvnr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door outlandos op 02-12-2022 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
outlandos schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:42:
Samsung kenners, ik heb enkele prangende vragen:

1) ik heb de Samsung 55QN95A (2021) en als ik daar op de home knop druk op de kleine zwarte afstandbediening dan verschijnt er een quick menu over het bestaande beeld (zie foto hieronder).

Ik heb met Black Friday voor op de slaapkamer de Samsung 50QN93B (2022) gekocht. Als ik daar op de home knop druk dan gaat hij helemaal terug naar het samsung hoofdmenu (met al die crap en reclame). Behoorlijk irritant.

Is dat in te stellen, zodat de home knop doet wat hij bij mijn 2021 toestel ook doet?

Vraag 2) wat opviel bij de 50QN93B (2022) is dat er geen cellofaan op het beeldscherm zat. Wijst dit op een 2e hands of doet Samsung dat tegenwoordig niet meer op alle modellen?

Vraag 3: het toestel uit 2021 voelt veel sneller aan (qua interface en menu scrollen) dan de nieuwe uit 2022, kan dit kloppen?

[Afbeelding]
Nou,.. vraag 3 : hier hebben we de qn95A.. Die is qua interface zo traag... Je zet de tv aan... komt er beeld.. dan een poosje later zomaar de interface.. onderaan dus.. EN die klik je zo maar niet weg. En alles reageerd lanzaam en vertraagd..

Vraag 2.. Als de tv toch glinsterd of reflecteerd meer dan je verwacht.| Je kunt met een plakbandje in de hoek op het beeldscherm plakken en kijken of er toch geen folie op zit.. vanuit hoekje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 21:42
belmonde schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 00:42:
[...]

Nou,.. vraag 3 : hier hebben we de qn95A.. Die is qua interface zo traag... Je zet de tv aan... komt er beeld.. dan een poosje later zomaar de interface.. onderaan dus.. EN die klik je zo maar niet weg. En alles reageerd lanzaam en vertraagd..

Vraag 2.. Als de tv toch glinsterd of reflecteerd meer dan je verwacht.| Je kunt met een plakbandje in de hoek op het beeldscherm plakken en kijken of er toch geen folie op zit.. vanuit hoekje ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cpw_w3zN3kfb3QLmvVA6Ou-P3Pg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsDS0eEv80FMSOFhBgJCg8Lp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5ZgFwgt1mhJPAQ5Bk_exY1CPB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/huRx5dDLHGdrCQzjqPbk7SV3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLHKgjUq8VWtZDbqeDKCeO5ITvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rivigmhpTh49sZh8bxfNIGwX.jpg?f=fotoalbum_large

Bedankt voor de tip, maar met een plakbandje gebeurt er niks helaas. Kunnen jullie aan de hand van deze fotos misschien zien of er een folie laag op zit die er af kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
outlandos schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:59:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt voor de tip, maar met een plakbandje gebeurt er niks helaas. Kunnen jullie aan de hand van deze fotos misschien zien of er een folie laag op zit die er af kan?
oke he tis de 50 inch. Zit daar ook de anti-reflctie op zoals op de 55 inch en groter ? Volgens de specs die samsung voor dit model op geeft ?
De tv lijkt wel te reflecteren.
Wij hadden op de 65 inch q95A geen sticker in de hoek zitten. Dus we dachten dat er geen folie op zat. Na contact met ep dat dat wel zou moeten zeiden ze doe een plakband vanuit de hoek over het screen en kijk of er dan folie meekomt.. Nou dat kwam zo mee... Dus als dat niet zo is bij jou. Dan is het zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 11:32
Hallo, ik heb de Samsung QD-Oled 55s95Ba nu een weekje hangen en ben er zeer content mee.
Kan iemand mij iets op weg helpen hoe ik aan wat 4K-demo's kan komen of waar die evt. te downloaden zijn?
Ik vind op YT wel heel veel video's in 4K, maar ik zou liever een soort 'slideshow' in 4K zien? Zonder reclame en geen YT video.

Dus iets wat ik bijv. op een USB-stick kan zetten, bijv. net zoiets zoals in de winkel ;-))
Bvd.

[ Voor 19% gewijzigd door Ton37 op 05-12-2022 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 13:40

Cybje

First Post!

Ahrnuld schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:36:
Kortom: Helemaal mee eens. Ik kan me goed voorstellen dat mensen de S95B kiezen vanwege de felle kleuren, maar de LG kan deze, in elk geval voor mijn doeleinden, ook produceren binnen een bereik dat extra kleurverzadiging nog echt mooi is.
Ik heb bewust de S95B gekozen om de hoge helderheid. Onze woonkamer is niet geweldig te verduisteren (daarnaast vind ik het fijn om naar buiten te kunnen kijken), dus in de zomer is het erg licht en dan is het fijn als een TV flink helder beeld kan geven. Dus dat is iets voor mensen om rekening mee te houden. Kun je de kamer waar je TV staat goed verduisteren en kijk je bijna nooit tijdens daglicht, dan is de helderheid van de S95B inderdaad minder relevant.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 08:05
Ton37 schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:05:
Hallo, ik heb de Samsung QD-Oled 55s95Ba nu een weekje hangen en ben er zeer content mee.
Kan iemand mij iets op weg helpen hoe ik aan wat 4K-demo's kan komen of waar die evt. te downloaden zijn?
Ik vind op YT wel heel veel video's in 4K, maar ik zou liever een soort 'slideshow' in 4K zien? Zonder reclame en geen YT video.

Dus iets wat ik bijv. op een USB-stick kan zetten, bijv. net zoiets zoals in de winkel ;-))
Bvd.
Als je niet wilt downloaden van Youtube met bvb JDownloader kan je mss gewoon Googelen?

Reddit 4K Demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Ik weet dat er al een aantal verwijzingen zijn naar de "ideale" settings.
Meestal kiezen ze voor Filmmaker Mode en dan volgen aanpassingen.
Vooraleer ik gespeeld had met alle instellingen gewoon zo gelaten en bij starten documentaire op Prime ging die automatisch in Filmmaker en dat was top.
Dus allerlei aanapssingen gemaakt zoals ze aanraden. Bij Prime is het inderdaad top.
Echter bij Netflix bij bijvoorbeeld Wednesday vind ik dat er dan een soort "waas" is in de achtergrond dus minder dan ervoor.
Maar vooral voetbal, en laat ik daar net nu veel naar kijken, vind ik echt niet goed in Filmmaker mode.
Ziet er zelf minder goed uit dan mijn "oude" LED van 6 jaar oud.
Ik heb al geprobeerd aan te passen door Apply Picture Settings: All Source aan te passen naar huidige maar aangezien Netflix, Prime etc. apps zijn ziet hij dat als één geheel.

Iemand die hier tips heeft wat de betere instelling is die zowel werkt voor standaard TV in casu voetbal maar ook voor Disney+, Netflix, ...
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

voodoo077 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:19:
Ik weet dat er al een aantal verwijzingen zijn naar de "ideale" settings.
Meestal kiezen ze voor Filmmaker Mode en dan volgen aanpassingen.
Vooraleer ik gespeeld had met alle instellingen gewoon zo gelaten en bij starten documentaire op Prime ging die automatisch in Filmmaker en dat was top.
Dus allerlei aanapssingen gemaakt zoals ze aanraden. Bij Prime is het inderdaad top.
Echter bij Netflix bij bijvoorbeeld Wednesday vind ik dat er dan een soort "waas" is in de achtergrond dus minder dan ervoor.
Maar vooral voetbal, en laat ik daar net nu veel naar kijken, vind ik echt niet goed in Filmmaker mode.
Ziet er zelf minder goed uit dan mijn "oude" LED van 6 jaar oud.
Ik heb al geprobeerd aan te passen door Apply Picture Settings: All Source aan te passen naar huidige maar aangezien Netflix, Prime etc. apps zijn ziet hij dat als één geheel.

Iemand die hier tips heeft wat de betere instelling is die zowel werkt voor standaard TV in casu voetbal maar ook voor Disney+, Netflix, ...
Thx!
Ik was zelf ook niet helemaal happy met de Filmmaker mode. Wellicht geeft dit wel een heel accuraat beeld, maar dan ben ik teveel gewend aan een hoop tweaks in het scherm die het allemaal wat mooier maken voor ons als mens. Aan de andere kant vind ik de Standard mode weer veel te felle kleuren geven. Dus ik heb deze instellingen gedaan om een tussenweg te maken en daar ben ik eigenlijk erg happy mee:

Mode: movie

Picture Clarity Settings
\-> Blur reduction: 6
\-> Judder reduction: 6
\-> Clear motion: off
\-> Noise reduction: auto

Contrast enhancer: low
Colour tone: Warm1
Peak brightness: high

Verder is het gewoon smaak natuurlijk. Je moet geen instellingen doen alleen omdat iemand anders dat de ideale instelling vindt, jij moet tevreden zijn met het beeld dat jouw TV geeft. Dus tweak 'm gewoon naar eigen wens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Cybje schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:41:
[...]

Ik was zelf ook niet helemaal happy met de Filmmaker mode. Wellicht geeft dit wel een heel accuraat beeld, maar dan ben ik teveel gewend aan een hoop tweaks in het scherm die het allemaal wat mooier maken voor ons als mens. Aan de andere kant vind ik de Standard mode weer veel te felle kleuren geven. Dus ik heb deze instellingen gedaan om een tussenweg te maken en daar ben ik eigenlijk erg happy mee:

Verder is het gewoon smaak natuurlijk. Je moet geen instellingen doen alleen omdat iemand anders dat de ideale instelling vindt, jij moet tevreden zijn met het beeld dat jouw TV geeft. Dus tweak 'm gewoon naar eigen wens :)
Klopt, ieder zijn ding.
Maar ik kan maar proberen wat anderen gebruikt hebben en mogelijk vind ik ergens mijn zin. Ik hoef het warm water niet opnieuw uit te vinden O-)
Ik vind die Standard net geen felle kleuren hebben en de movie(s) veel fellere kleuren en ik hou meer van koel ... zal misschien ook aanpassen worden van mijn kant ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Cybje schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:41:
[...]

Mode: movie

Picture Clarity Settings
\-> Blur reduction: 6
\-> Judder reduction: 6
\-> Clear motion: off
\-> Noise reduction: auto

Contrast enhancer: low
Colour tone: Warm1
Peak brightness: high

Contrast enhancer: low ???

Pro-tip: deze zou ik echt uitzetten. Of je moet op een hele recente firmware zitten, maar dan nog eigenlijk.
Dikke crush alles. Deze setting is zo goed als de wereld uit verbannen als je het AVS forum erop naleest. Daar stond heel goed beschreven wat je allemaal aan detail verliest met die setting.
Maar zonder beschrijving zag ik het persoonlijk ook al voordat ik er überhaupt over las. Blech, even mee gespeeld, bekeken, gefronst, en snel weer uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Darkwolf_1982 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:10:
[...]

Contrast enhancer: low ???

Pro-tip: deze zou ik echt uitzetten. Of je moet op een hele recente firmware zitten, maar dan nog eigenlijk.
Dikke crush alles. Deze setting is zo goed als de wereld uit verbannen als je het AVS forum erop naleest. Daar stond heel goed beschreven wat je allemaal aan detail verliest met die setting.
Maar zonder beschrijving zag ik het persoonlijk ook al voordat ik er überhaupt over las. Blech, even mee gespeeld, bekeken, gefronst, en snel weer uitgezet.
Ik zit op de recentste firmware (tenminste, de TV geeft aan dat er geen updates zijn). Ik vond 'low' zelf mooier bij de video's die ik heb getest tijdens het instellen van m'n TV. Ik zal er nog eens mee spelen als het inderdaad zo bijzonder slecht zou moeten zijn, kan nooit kwaad natuurlijk. Dus bedankt voor de feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Sommigen willen dat het beeld van de televisie natuurlijk oogt, dus alsof je naar buiten kijkt. Anderen willen dat kleuren net wat levendiger ogen dan ze in werkelijkheid zijn. Contrast enhancer aan, scherpte hoog, dynamische modus aan etc. Verander je niks aan!

Ik houd van neutraal, voor elk wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filicida
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-10-2023
Hallo iedereen,

Ik heb de TV een paar dagen geleden van hellotv gekregen en ik heb twee vragen;
- Hij zou AirPlay moeten ondersteunen, maar ik kan geen enkele instelling vinden. Ligt het aan mij? Moet ik iets doen om het te activeren?
- "Software Update" en "Device Care" opties onder Support is geblokkeerd.

Alvast bedankt!

Hello everyone,

I just got the TV few days ago from hellotv and I have two questions I would like to ask;
- It suppose to support AirPlay but I can't find any setting whatsoever. Is it just me? Do I need to do something to active it?
- "Software Update" and "Device Care" options under Support is locked.

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Ik vind dynamisch echt veel te fel. De standaard instelling (intelligente modus uit) lijkt voor mij het beste, filmmaker mode heeft zon gele schijn dat ik het gewoon niet zo mooi vind... bij het voor het eerst opzetten van de tv, direct op het wk voetbal gezet (intelligente modus stond standaard aan) en het veld leek wel fluo groen... :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarmacnurse
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-12-2022
heb 14 dagen geleden Samsung tv qled gekocht.1 week na aankoop merkte ik al kleine vlekken op het scherm als de tv uit staat.
Nu is er in het midden ook een grote vlek ontstaan en onderaan ook nog vlekken bijgekomen.
Heb dit gemeld en ze gingen technieker sturen,eerst dinsdag, nu na telefonisch contact waar ze me vertelden dat het dossier afgesloten was is er nu een nieuwe afspraak voor woensdag 14 december.
Wat zou dit kunnen zijn?.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTDDqGV_LrFA6rAsW4dD3x3jzkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMNcNqZsNIh2rNIw4sYGSdiA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zeQMWL-_-CqTisPQHqIjBCex7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2P4IxOOYPLMocSbKrmbNajl1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Tarmacnurse schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:02:
heb 14 dagen geleden Samsung tv qled gekocht.1 week na aankoop merkte ik al kleine vlekken op het scherm als de tv uit staat.
Nu is er in het midden ook een grote vlek ontstaan en onderaan ook nog vlekken bijgekomen.
Heb dit gemeld en ze gingen technieker sturen,eerst dinsdag, nu na telefonisch contact waar ze me vertelden dat het dossier afgesloten was is er nu een nieuwe afspraak voor woensdag 14 december.
Wat zou dit kunnen zijn?.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit Qled of QD-oled..
QD-oled denk ik omdat de qd-oled subject is. Ben je de enigste thuis.. ? En is folie er af..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bymy141
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 12:36
Wat erg goed werkt is een Chromecast met Google TV 4K HDR uitvoering.
Bijvoorbeeld:

uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB

Of je kunt deze kopen, werkt ook heel erg goed:

https://www.bol.com/nl/nl...lEdA.2_15.19.ProductTitle

Kunnen alle Apps in die je wilt en je werkt geheel buiten Tizen om (maar ook bv VPN apps etc).

Gr Bert
Walkman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:28:

Wel wat frustratie, aangezien ik niet op de hoogte was dat Ziggo Go app niet kan worden geinstalleerd omdat dit alleen op Android TV draait en niet voor Tizen beschikbaar is. Heb al jaren geen coax kabel meer naar de tv lopen en gebruikte een Mi Box S (met Android TV) om TV te kijken. Die dus maar weer aangesloten, maar precies dat model kan weer niet met de Samsung remote worden bestuurd (modelnummer staat niet in de lijst en ook vond ook anderen die dit niet aan de praat kregen). Dus zit nog steeds dan met twee afstandbedieningen. Toch nog maar kijken of ik weer een kabel kan trekken en zo'n CI+ module moet aanschaffen. Tenzij er natuurlijk andere ervaringen/oplossingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bymy141
Is de folie wel van het beeldscherm afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bymy141
Aan de reflectie te zien (die zou echt minimaal moeten zijn) zit de folie nog op het scherm.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:52

watercoolertje

Untertitel

Mijn ervaring met de Samsung QD-OLED

Zelf heb ik een maand terug de Samsung 65 inch QD-OLED gekocht, echter na 15 dagen had het ding al kuren (knipperende pixellijnen en beeld wat zich knipperend herhaalde over zichzelf heen), daarna kregen we een leentoestel (48 inch die we er voor konden zetten) en daarmee heb ik in mijn eigen woonkamer kunnen vergelijken.

Grootste verschillen:
- Samsung kan toch wel fors feller en daarbij iets betere kleuren (na eigen instellingen niet wat het standaard is).
- Samsung paneel heel snel grijs/paars ipv zwart bij invallend licht, in de winkel vond ik dat meevallen, in de praktijk vond ik het best wel duidelijk zichtbaar (zeker omdat de rand van de TV wel zwart blijft), foto maakt het wel erger dan in het echt, maar laat wel zien dat het aanwezig is.
- Samsung 65 inch paneel is absurd dun en daardoor best spannend om simpele handelingen te doen (ophangen of überhaupt in zijn voet krijgen en tillen), ziet er gaaf uit dat wel.
- Samsung is by far beter in het weg krijgen van reflecties, zeker als de TV uit staat valt het enorm op dat je bijna niks ziet reflecteren, op de foto is is het iets meer dan dat ik het ervaarde.
- Samsung dimt uiteindelijk veel meer bij games waar de omgeving stilstaat (zoals veel party games ala overcooked), een alt tab naar windows of game-menu in en weer terug reset dat weer, maar 2 minuten later was alles weer heel erg gedimd.
- Samsung mijn versterker wel aan zet maar niet meer uit zet als ik de TV uitzetten (icm denon).

Al met al was ik niet ontevreden, de omstandigheden waren zodanig dat ik kon wisselen maar de eerste 14 dagen was ik echt wel superblij met de Samsung, en tegenover elk minpuntje staat ook weer een pluspuntje, dus het alternatief is (ook) niet perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGRYUoMTLIc7VhkgweWpFqoHNM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWPAOz35ettyoZDBTBri4AVZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8O5xHk7mjpYOJI1tU56s_cI1Lo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hk59VavrABlvrXtxavBpqofS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hn_UZDIoOmkKafYxDPacfEgFn0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLcgEFvIm2nLxtRIf7RdRnvA.jpg?f=fotoalbum_tile

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:52

watercoolertje

Untertitel

belmonde schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 00:44:
[...]

Is dit Qled of QD-oled..
QD-oled denk ik omdat de qd-oled subject is. Ben je de enigste thuis.. ? En is folie er af..
QLED want QD-OLED heeft een andere voet (met 1 model in 2 maten is dat wel lekker makkelijk te herkennen).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bymy141
Mijn response kwam bij een andere post. Onervarenheid denk ik.
Volgens mij moet de folie nog van het scherm af gehaald worden.
Er is zoveel reflectie dat is niet normaal.
Dit model reflecteert haast niet en de reflecties geven een wat paarse gloed.

Ik had zelf in eerste instantie ook niet door dat er nog een folie op het scherm zat.

Succes

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bymy141
Een paar hints en tips voor eigenaars van deze TV:

- Indien je Ziggo met een CI+ kaart gebruikt, is de AB/Remote erg onhandig. Heb je nog een andere oude Samsung AB, gebruik die dan. Werkt ook, ook als werkt die obv infrarood.
- Wil je de TV aan de muur, gebruik dan een beugel geschikt voor OLED TV's. Indien je de Vogel koopt (https://www.vogels.com/nl...lat-oled-wall-mount-black), bestel dan service unit 99971 erbij (de juiste schroeven voor deze TV). Indien je via de Vogels website deze beugel besteld via invullen merk en model, dan stelt hij dat zelf voor a €0,-
- Je heb je een CI+/Ziggo kaart, dan kan je in de instellingen bepalen dat de TV std op Kabel TV aan gaat staan. Hoe je dit niet telkens weer via Tizen menu dit te kiezen.
- Bij muurmontage en kabelgoot, koop een paar USB verlengkabels en HDMI, ook al heb je die nu niet nodig. Het opgangen is een 2/3 mans klus. er later een kabel bij insteken is echt niet handig.

Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
bymy141 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:36:
- Wil je de TV aan de muur, gebruik dan een beugel geschikt voor OLED TV's. Indien je de Vogel koopt (https://www.vogels.com/nl...lat-oled-wall-mount-black), bestel dan service unit 99971 erbij (de juiste schroeven voor deze TV). Indien je via de Vogels website deze beugel besteld via invullen merk en model, dan stelt hij dat zelf voor a €0,-
4xM8 30mm. Zitten dus niet standaard bij elke Vogels muurbeugel en de app geeft dit niet aan als je de installatie voorbereid.
offtopic:
Mijn TV staat op zijn voet vanwege dit issue :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bymy141
Ik heb de beugel besteld op de Vogel website via invullen merk en model.
Vervolgens raadde de site een gratis service kit 999971 aan, de schroeven.
Bij ons werkte dit prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdVX9r2rv3tIsQlWEERREPi_E7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cASdJ5h2lZ6gDIpjtMsS1bN.jpg?f=fotoalbum_large
ANdrode schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:05:
[...]

4xM8 40mm. Zitten dus niet standaard bij elke Vogels muurbeugel en de app geeft dit niet aan als je de installatie voorbereid.
offtopic:
Mijn TV staat op zijn voet vanwege dit issue :X
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste