• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
bymy141 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:48:
Ik heb de beugel besteld op de Vogel website via invullen merk en model.
Vervolgens raadde de site een gratis service kit 999971 aan, de schroeven.
Bij ons werkte dit prima.
Het werkt prima als je er op tijd achter komt. Ik ontdekte dit terwijl ik de beugel op de TV wilde schroeven :+.

Bij nieuwe beugels zullen deze schroeven er wel bij zitten verwacht ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buthead
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:16
Cashback is goedgekeurd hier normaal volgende week al binnen.

De instellingen van rtings zijn top

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Beste allemaal, onlangs stond ik op het punt om een LG G2 Oled tv aan te schaffen. Echter ben ik langs de winkel geweest (hellotv) om toch de tv even te bekijken. Door de verkoper werd ik ook op de Samsung reeks gewezen (neo qled) aangezien ik de TV op een muur naast de glazen schuifpui wil plaatsen (wel op het noorden met in-between gordijnen).

Ik heb ondertussen aardig wat keuze stress gekregen en ook mede door het risico op inbranden van Oled neig ik meer richting de QN95B. Hoe is jullie mening hierover? De tv zal worden gebruikt voor films en gaming, ik hou van natuurlijke kleuren zonder teveel enhancers aan.

Klopt het dat de QN93B dezelfde TV als de QN95B is maar dan zonder de all in one connect box? De QN93B is in 65inch bij Hellotv na korting 1750,- euro maar bij TV reus 1400,- Plattetv geeft aan dat dit import tv's zijn die dan bijv geen NL apps ondersteunen, voor mij niet zo erg, de enige apps die we gebruiken zijn Netflix en Disney+, de rest gaat via een Kodi mediacenter. Wat raden jullie aan?

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Je zit in het verkeerde topic. Dit gaat over Samsung OLED.

• gebruikerfz1
BramViking schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:44:
Je zit in het verkeerde topic. Dit gaat over Samsung OLED.
excuus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 22:02
buthead schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:41:
Cashback is goedgekeurd hier normaal volgende week al binnen.

De instellingen van rtings zijn top
Ik kreeg gisteren een mail en vandaag al netjes de 300 euro gestort. Snelste cashback ooit!

• buthead
Staat er ook net op. Zeer snel. topservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 20:44
buthead schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:48:
Staat er ook net op. Zeer snel. topservice
To easy schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:31:
[...]

Ik kreeg gisteren een mail en vandaag al netjes de 300 euro gestort. Snelste cashback ooit!
Wanneer hebben jullie de aanvraag ingediend? in bij mij nu 2 weken geleden. heb nog niet ontvangen, behalve de bevestiging dat de aanvraag ontvangen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
Denk 3-4 weken geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 22:02
Mdekoning schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:21:
[...]

[...]

Wanneer hebben jullie de aanvraag ingediend? in bij mij nu 2 weken geleden. heb nog niet ontvangen, behalve de bevestiging dat de aanvraag ontvangen is
21 november heb ik het ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 13:07
Moet die aanvraag nog sturen ... pfff

Los daarvan. Zat er bij jullie ook enkel die éne kleine afstandsbediening? Dis is echt slecht en wil terug een andere zoals bij de andere TV. Nu kan ik die pakken maar moet die dan meesleuren en niet vergeten, dus mogelijk beter een universele? Iemand tips?
Is eigenlijk gewoon om snel te kunnen switchen tussen bv Xbox, Bluray, digicorder etc.
Nu moet dat steeds via menu en is zeer traag.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Na veel wikken en wegen toch de " gok". genomen en voor de QD Oled gegaan ipv de LG G2. Ik had nog even getwijfeld over de Sony met hetzelfde paneel maar het prijsverschil was te groot. Ik had al gelezen dat je niet moet updaten ivm de brightness die flink omlaag is gehaald met die update. Nu is mijn vraag, wordt die update gepushed of kan ik auto update uitzetten en wel Netflix/disney+ installeren en gebruiken zonder dat die update erdoor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
gebruikerfz1 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:46:
Na veel wikken en wegen toch de " gok". genomen en voor de QD Oled gegaan ipv de LG G2. Ik had nog even getwijfeld over de Sony met hetzelfde paneel maar het prijsverschil was te groot. Ik had al gelezen dat je niet moet updaten ivm de brightness die flink omlaag is gehaald met die update. Nu is mijn vraag, wordt die update gepushed of kan ik auto update uitzetten en wel Netflix/disney+ installeren en gebruiken zonder dat die update erdoor komt?
Je kan updates afzetten maar natuurlijk komt de TV met een bepaalde firmware en mogelijk is die nieuwere er al op. Ik heb gewoon eens gekeken en bij mij staat er sinds ik die heb (2 weken) GEEN update beschikbaar dus staat die er al op.
Maar ken verschil in brightness niet tov oude firmware maar deze is meer dan bright genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Ik heb 1310, volgens mij lag het probleem. vooral bij 1400 en hoger. Auto update uit gedaan en er komt niks door gelukkig. Nu komt mn 2de vraag, hoe kan ik zien wanneer er HDR content naar de TV gaat? De afstandsbediening is zo simpel dat er geen "info" knop op zit.

edit: gevonden.

Nu nog de juiste settings vinden voor een zuivere weergave, op het AVS forum kan ik wel wat vinden maar dat gaat om Amerikaanse panelen, die van het EU model komen uit een andere fabriek en wijken af waardoor white balance settings niet 1 op 1 over te nemen zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door gebruikerfz1 op 22-12-2022 20:40 ]

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 19:05
gebruikerfz1 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:46:
Voor- en nadelen. Als je hele oude firmware gebruikt, houd je ook de onnatuurlijke kleuren. Ik heb het getest, de kleuren kloppen in geen van de modi. De helderheid leek idd wel hoger te liggen, maar daar is nog genoeg van over op softwareversie 1304. 1420 heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tizen is wel heel agressief met reclame. Heb nu ineens de HBO Max app bij m'n favoriete apps staan en je kan het niet eens weghalen of verplaatsen. Bloedirritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Zijn er mensen die al geupgrade hebben naar software 1420? Ik lees er zoveel slechts van dat ik updates automatisch uitvoeren afgezet heb. Ik blijf mooi op software 1304 staan en daar ben ik blij mee... iemand die het wel gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Om de 1 of andere reden is auto update uit zichzelf aangegaan bij mij en zit ik nu met 1420 opgescheept. Ik sta op het punt de tv terug te brengen naar de winkel, ik kan nergens goede settings krijgen en wanneer ik het beeld een beetje redelijk heb qua kleuren en brightness dan is de ondertiteling weer veel te fel dat er gewoon niet te kijken is naar. Dan maar 1000,- bijleggen voor de Sony versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:32
gebruikerfz1 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:58:
Om de 1 of andere reden is auto update uit zichzelf aangegaan bij mij en zit ik nu met 1420 opgescheept. Ik sta op het punt de tv terug te brengen naar de winkel, ik kan nergens goede settings krijgen en wanneer ik het beeld een beetje redelijk heb qua kleuren en brightness dan is de ondertiteling weer veel te fel dat er gewoon niet te kijken is naar. Dan maar 1000,- bijleggen voor de Sony versie...
Ik zag je bericht en ik wilde al net zeggen dat het uitzetten van de auto update niet werkt. Als de tv aangesloten is op het internet gaat hij altijd updaten. Daar zijn al heel veel mensen helaas achter gekomen. Helaas ben ik al te laat…

• wdvro
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-01-2023
gebruikerfz1 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:00:
Ik heb 1310, volgens mij lag het probleem. vooral bij 1400 en hoger. Auto update uit gedaan en er komt niks door gelukkig. Nu komt mn 2de vraag, hoe kan ik zien wanneer er HDR content naar de TV gaat? De afstandsbediening is zo simpel dat er geen "info" knop op zit.

edit: gevonden.

Nu nog de juiste settings vinden voor een zuivere weergave, op het AVS forum kan ik wel wat vinden maar dat gaat om Amerikaanse panelen, die van het EU model komen uit een andere fabriek en wijken af waardoor white balance settings niet 1 op 1 over te nemen zijn.
Op welke manier heb je gevonden of je SDR/HDR content aan het bekijken bent?

• SWIGGA
GHorsie schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:56:
[...]

Ik zag je bericht en ik wilde al net zeggen dat het uitzetten van de auto update niet werkt. Als de tv aangesloten is op het internet gaat hij altijd updaten. Daar zijn al heel veel mensen helaas achter gekomen. Helaas ben ik al te laat…
Ik sta nog altijd op 1304, had de update 1420 al niet lang uitgevoerd geweest, moest het toch automatisch updaten? Ik heb dus automatische updates uitgeschakeld maar de tv is nog altijd via wifi verbonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psver60
  • Laatst online: 12-01-2023
wdvro schreef op donderdag 29 december 2022 @ 00:27:
[...]

Op welke manier heb je gevonden of je SDR/HDR content aan het bekijken bent?
Hdr ligt toch automatisch op? Dat is bij mijn lg cx is wel. En zet hij het oledlampje op 100 procent en contrast ook op 100, dat is normaal bij hdr content. Doet hij dat bij de samsung s95b ook automatisch? Normaal doe ik elke 2 jaar mijn tv inruilen. Maar helaas heeft lg dit jaar geen qd oled tv`s nog steeds het wrgb oled model. Is het verschil groot ten opzichte van de lg c2 van dit jaar ten opzichte van de samsung s95b? Ben wel benieuwd. Jammer dat de bouwkwaliteit van de s95b wat cheap is, en de firmware updates niet al te betrouwbaar. Dus ik wacht tot het volgende model in 2023! Kan niet wachten tot de ces beurs in vegas op 4 januari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-06 20:00
SWIGGA schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:00:
[...]

Ik sta nog altijd op 1304, had de update 1420 al niet lang uitgevoerd geweest, moest het toch automatisch updaten? Ik heb dus automatische updates uitgeschakeld maar de tv is nog altijd via wifi verbonden...
Ik heb ook nog steeds 1304 en auto update uit staan en verbonden met internet via een kabel.
De tv vroeg wel of ik wilde updaten, maar heb niet bijwerken gekozen.
Dit ging bij mijn oude Samsung ook goed , hopelijk blijft het met deze tv ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
RockGoosex schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:29:
[...]

Ik heb ook nog steeds 1304 en auto update uit staan en verbonden met internet via een kabel.
De tv vroeg wel of ik wilde updaten, maar heb niet bijwerken gekozen.
Dit ging bij mijn oude Samsung ook goed , hopelijk blijft het met deze tv ook zo.
Ja maar ik heb nu toch wel wat de schrik te pakken eerlijk gezegd. Moest het bij jou toch automatisch updaten, ook al heb je het uitgezet, laat het dan weten als je wil. Hopelijk komt Samsung snel met een nieuwe firmware update waarbij alles verholpen en beter is want dit zou niet mogen... ik lees zoveel slechts van update 1420...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
SWIGGA schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:03:
[...]

Ja maar ik heb nu toch wel wat de schrik te pakken eerlijk gezegd. Moest het bij jou toch automatisch updaten, ook al heb je het uitgezet, laat het dan weten als je wil. Hopelijk komt Samsung snel met een nieuwe firmware update waarbij alles verholpen en beter is want dit zou niet mogen... ik lees zoveel slechts van update 1420...
Bij mij sinds aankoop ook altijd verbonden en update afgevinkt en heb ook de 1420 NIET
psver60 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:11:
[...]
Is het verschil groot ten opzichte van de lg c2 van dit jaar ten opzichte van de samsung s95b? Ben wel benieuwd. Jammer dat de bouwkwaliteit van de s95b wat cheap is, en de firmware updates niet al te betrouwbaar.
Ik heb lang getwijfeld en uiteindelijk in een kleinere winkel gaan kijken die de S95B, C2 en G2 naast elkaar staan had. de C2 onmiddellijk geschrapt, echt veel minder dan de 2 andere imo. Dan keuze tussen die 2 veel harder. Uiteindelijk toch voor de Samsung gegaan door toch bij sommige beelden hogere lichtopbrengst en meer "leven"
De Tizen of het ook mag heten en de standaard remote zijn niks waard maar beeld is echt top en bouwkwaliteit vind ik niks mee. Gewoon in een winkel kopen die installeert en als er iets mis is, hun verantwoordelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
voodoo077 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:10:
[...]

Bij mij sinds aankoop ook altijd verbonden en update afgevinkt en heb ook de 1420 NIET

[...]

Ik heb lang getwijfeld en uiteindelijk in een kleinere winkel gaan kijken die de S95B, C2 en G2 naast elkaar staan had. de C2 onmiddellijk geschrapt, echt veel minder dan de 2 andere imo. Dan keuze tussen die 2 veel harder. Uiteindelijk toch voor de Samsung gegaan door toch bij sommige beelden hogere lichtopbrengst en meer "leven"
De Tizen of het ook mag heten en de standaard remote zijn niks waard maar beeld is echt top en bouwkwaliteit vind ik niks mee. Gewoon in een winkel kopen die installeert en als er iets mis is, hun verantwoordelijkheid!
Het beeld is inderdaad geweldig, tenminste als je geen 1420 hebt geïnstalleerd. Het is wel zo dat als je de kleuren wat realistisch hebt ingesteld, de helderheid ook niet zoveel hoger is als een andere oled. Het kan heel helder, maar dan heb je geen realische kleuren helaas. Van mij mag de helderheid nog wat hoger eigenlijk...De besturing is laggy en ondermaats. Ik kan begrijpen dat als het geweldige beeld wegvalt, je niet meer tevreden bent... die updates vind ik schandalig, ook al heb ik er nu geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Ik heb 1420 en deze instellingen gebruikt in combinatie met de ANA PEAK2 mod en ASL/ASBL uitgeschakeld in het service menu. Kleurinstellingen heb ik van deze Spaanse gebruiker overgenomen: YouTube: Guía para configurar tu televisor Samsung S95B QD-OLED: los mejores ... Enige wat afwijkt is de Gamma die ik op -2 heb gezet ivm de ANA PEAK2 mod.

Nadat ik dit gedaan heb ben ik zeer tevreden over de echtheid van de kleuren, brightness en details die deze TV laat zien! Ik stond op het punt de Sony te halen maar na meerdere films zowel SDR als HDR te hebben gekeken ben ik zeer onder de indruk van de kwaliteiten. Gaming heb ik nog niet veel gedaan, alleen een paar uur GoW: Ragnarok op de PS5 en dat was oké.

Tizen is gewoon traag en werk k*t dus ik gebruik alleen Netflix en Disney+ waar gelukkig sneltoetsen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psver60
  • Laatst online: 12-01-2023
Ja ik wacht op nieuwe s95c dit jaar. 4 over 2 dagen op de beurs van ces 2023. Ook benieuwd naar de nieuwe c3 en g3, mla gaan ze gebruik van maken, kijken of dat beter is dan qd oled. Maar de s95b kun je toch zelf kalibreren dmv de samsung app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Ik heb nu iets meer dan 2 maanden een QE55S95BA aan de muur hangen.

De laatste 1,5 week krijg ik bijna dagelijks deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTGf3rovyfKB0H1yoTJhM6e30ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffqFwiq2zLu0H1D6lx9cKU3A.jpg?f=fotoalbum_large

En ook deze heb ik al een paar keer gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apDQgEXk3gcWDmHkc6YlZhhtPTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0PWrvVjRc275coembwd5ovw.jpg?f=fotoalbum_large

Nja, prima... Maar waarom heb ik deze melding 7 weken lang niet gezien en zie ik ze nu zo vaak? Ik heb de TV rond de feestdagen wel iets intensiever gebruikt maar niet extreem veel. Kan een firmware update dit gedrag hebben veranderd? Ik zit nu op 1420, weet even niet meer zeker waar de TV mee geleverd werd maar volgens mij kwam hij met 14xx (1403?) uit de doos. Heb qua beeld in ieder geval geen verschil gemerkt.

Maar hoor ik niet iets te zien van deze "optimisation"? Het enige wat ik merk is dat de TV een paar keer tikt (zoals een relais), er gebeurt verder niets op het scherm. Ik kan niet echt vinden wat er hoort te gebeuren maar ik had er beeld bij verwacht?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:13
Voor de twijfelaars tussen Sony, LG en Samsung. Condensend overzicht: YouTube: The Best TV in 2022 | A95K vs. S95B vs. LG G2/C2

Ik herken me wel in de commentaren van de Samsung dus ik veronderstel dat de vaststellingen van de LG C2/G2 en Sony A95K even waarheidsgetrouw zijn. Prijs wordt niet mee in rekening gehouden. Was bij mij wel een beslisfactor vanwege de 300 EUR cashback: S95B ipv G2 (en door het negeren van de kwaliteit van het smart-tv OS - ik gebruik Apple TV - en gaming aspecten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Iemand die wat ervaringen kan delen voor de meest dunne wall mount (die niet dient te swivelen) voor de 65" S95B? Ik kom nu uit op een Vogels' systeem:

1) TVM 3405 SP Platte OLED tv-beugel. Art.nr: 3834050SP
2) THIN 505 ExtraThin Platte tv-beugel. Art.nr: 8395050

Beiden met Service Kit - M8 schroeven (30 mm). Art.nr: 999971.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:30
Xander schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:15:
Ik heb nu iets meer dan 2 maanden een QE55S95BA aan de muur hangen.

De laatste 1,5 week krijg ik bijna dagelijks deze melding:
[Afbeelding]

En ook deze heb ik al een paar keer gezien:
[Afbeelding]

Nja, prima... Maar waarom heb ik deze melding 7 weken lang niet gezien en zie ik ze nu zo vaak? Ik heb de TV rond de feestdagen wel iets intensiever gebruikt maar niet extreem veel. Kan een firmware update dit gedrag hebben veranderd? Ik zit nu op 1420, weet even niet meer zeker waar de TV mee geleverd werd maar volgens mij kwam hij met 14xx (1403?) uit de doos. Heb qua beeld in ieder geval geen verschil gemerkt.
Wellicht is dat hetzelfde als met lg/philips/sony wrgb oleds.. Daar noemen ze het pixelrefresh.. Dat geberud automatisch na 10 uur of merkafhankelijk.... Meestal als je de tv uitzet maar met wel op standby houdt om dit gebeuren wel mogelijk te maken. Als je alle stroom er haald kan dit niet en dat is dan natuurlijk niet goed. Want he tmoet wel gebeuren. Anders gaat hij het ook zomaar opdingen en kun je even geen tv kijken..

Maar hoor ik niet iets te zien van deze "optimisation"? Het enige wat ik merk is dat de TV een paar keer tikt (zoals een relais), er gebeurt verder niets op het scherm. Ik kan niet echt vinden wat er hoort te gebeuren maar ik had er beeld bij verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
belmonde schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 00:56:
Wellicht is dat hetzelfde als met lg/philips/sony wrgb oleds.. Daar noemen ze het pixelrefresh.. Dat geberud automatisch na 10 uur of merkafhankelijk.... Meestal als je de tv uitzet maar met wel op standby houdt om dit gebeuren wel mogelijk te maken. Als je alle stroom er haald kan dit niet en dat is dan natuurlijk niet goed. Want he tmoet wel gebeuren. Anders gaat hij het ook zomaar opdingen en kun je even geen tv kijken..
Ik heb het zeker al na minder dan 10 uur. Eerder 2 à 3 uur.

Ook al een paar keer meegemaakt dat de TV aankondigt dat hij na uitschakelen een "screen optimisation" gaat doen, maar de volgende dag na inschakelen komt hij er weer mee? :?

Ik zet de TV alleen standby, de stroom is er al 2 maanden niet vanaf geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Xander schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 01:08:
[...]

Ik heb het zeker al na minder dan 10 uur. Eerder 2 à 3 uur.

Ook al een paar keer meegemaakt dat de TV aankondigt dat hij na uitschakelen een "screen optimisation" gaat doen, maar de volgende dag na inschakelen komt hij er weer mee? :?

Ik zet de TV alleen standby, de stroom is er al 2 maanden niet vanaf geweest. ;)
Oke als je de tv standbye laat staan dan zou hij het moeten doen..
Bij mijn philips en ook lg en sony wrgb oleds gaat de tv elke 2.000 uur een andere,..grote pixel-refesh uitvoeren en die duurd ook lang.. Ik denk dat je die ook zelf bevestigen moet van, 'oke' denk ik. Ik weet niet welk beleid samsung heeft.. en of dit nu het geval is. 2.000 uur zal de tv nog niet gedraaid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 16-06 10:19

Cybje

First Post!

Over de screen optimization zegt Samsung zelf:
Your Samsung OLED TV is equipped with a Screen Optimization function that detects the state of the screen itself and helps prevent image retention. This function is automatically enabled when the TV is turned off and 4 or more hours of TV use has been accumulated.
Bron: https://www.samsung.com/l...r-samsung-oled-tv-screen/

Dus dat het voelt als eens per paar uur kan wel kloppen

[ Voor 21% gewijzigd door Cybje op 03-01-2023 09:20 ]

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:25
Heeft er iemand hier last van hele korte audio dipjes? Heel random krijg ik sinds een week of 2 soms dipjes van 50ms waarin het geluid heel kort wegvalt of veel lager volume is. Geluid gaat via optische aansluiting met de sonos. Oude tv nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonnni
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-06 23:01
Batiatus schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:27:
Heeft er iemand hier last van hele korte audio dipjes? Heel random krijg ik sinds een week of 2 soms dipjes van 50ms waarin het geluid heel kort wegvalt of veel lager volume is. Geluid gaat via optische aansluiting met de sonos. Oude tv nooit last van gehad.
Heb je dit sinds de laatste firmware update ?

Offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Batiatus schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:27:
Ik heb eerste een verschil in audio gehad. Ervoor meer dan 2 jaar met niet Samsung soundbar nooit een probleem. Sinds deze TV plots zonder enige reden liep geluid niet meer synchroon na een kleine maand gebruik. Uiteindelijk alles van de stroom gehaald en nu weer ok.
Die random audio dipjes had ik ook ervaren ervoor al sinds afhalen alles stroom niet meer. Denk dus gewoon dat 1x per week te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:25
voodoo077 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:41:
[...]

Ik heb eerste een verschil in audio gehad. Ervoor meer dan 2 jaar met niet Samsung soundbar nooit een probleem. Sinds deze TV plots zonder enige reden liep geluid niet meer synchroon na een kleine maand gebruik. Uiteindelijk alles van de stroom gehaald en nu weer ok.
Die random audio dipjes had ik ook ervaren ervoor al sinds afhalen alles stroom niet meer. Denk dus gewoon dat 1x per week te doen
Ja ik reset ook telkens alle apparaten die ermee te maken hebben, dat lijkt het in ieder geval tijdelijk even op te lossen. In ieder geval al wel uitgesloten dat het aan de Sonos ligt. Ook geluid vanaf enkel de TV zorgt voor dipjes.
Ik kijk alles via de Apple TV, dus die ook al regelmatig opnieuw opgestart. Dacht eerst dat het aan viaplay lag, maar het zit in alle (live) streaming diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 15:46
ff een vraag over HDR, als ik content afspeel met HDR waar kan ik zien of de samsung daadwerkelijk HDR beeld geeft. Ik heb op youtube allerlei testmateriaal afgespeeld en het is beeld is super maar wil ff de bevestiging dat de tv ook hdr beeld afspeelt. Via mijn tuner zie ik dat het beeld 4k is maar bij HDR staat een streepje. Alle hdmi kabels zijn 2.1 8k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
  • Laatst online: 18:37
fv12 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:31:
ff een vraag over HDR, als ik content afspeel met HDR waar kan ik zien of de samsung daadwerkelijk HDR beeld geeft. Ik heb op youtube allerlei testmateriaal afgespeeld en het is beeld is super maar wil ff de bevestiging dat de tv ook hdr beeld afspeelt. Via mijn tuner zie ik dat het beeld 4k is maar bij HDR staat een streepje. Alle hdmi kabels zijn 2.1 8k.
Op ok duwen (ik vermoed de ronde knop op de afstandbediening) dan verschijnt er normaal rechtsboven HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
fv12 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:31:
In de settings kijken, als het op max (50 of zo) staat is het hdr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-BbnKRhgxBO91JVNCVSMHLEu7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H5K4znITu1pIY7POCACL29es.jpg?f=fotoalbum_large
Weet er iemand of het de bedoeling is dat deze plastic onderaan verwijderd wordt? Het is enkel onderaan het geval, maar het zit ook best stevig. Ik durft het niet goed los te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
SWIGGA schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:47:
[Afbeelding]
Weet er iemand of het de bedoeling is dat deze plastic onderaan verwijderd wordt? Het is enkel onderaan het geval, maar het zit ook best stevig. Ik durft het niet goed los te maken... (samsung S95B 65 inch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:52
SWIGGA schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:47:
[Afbeelding]
Weet er iemand of het de bedoeling is dat deze plastic onderaan verwijderd wordt? Het is enkel onderaan het geval, maar het zit ook best stevig. Ik durft het niet goed los te maken...
Ik heb het laten zitten, achter de onderste trip zitten volgens mij de aansluitingen van het display, dus vandaar dat die extra rand alleen onder zit (net als bij veel PC monitoren).
De hele dunne transparante folie op de zilveren rand heb ik er wel afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 21:53
Ik heb instellingen gemaakt voor sdr (film) en hdr. Als ik bv tv kijk op sdr instellingen en schakel naar netflix welke een 4k film afspeelt dan blijft de tv op de sdr setting staan. Moet je daadwerkelijk elke x zelf naar de hdr mode (moviemaker) schakelen?

[ Voor 33% gewijzigd door bukkum op 07-01-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
bukkum schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:26:
Ik heb instellingen gemaakt voor sdr (film) en hdr. Als ik bv tv kijk op sdr instellingen en schakel naar netflix welke een 4k film afspeelt dan blijft de tv op de sdr setting staan. Moet je daadwerkelijk elke x zelf naar de hdr mode (moviemaker) schakelen?
Nee de tv ziet zelf wanneer je 4k/HDR content bekijkt. Filmmaker heeft ook een SDR setting en je kan niet handmatig switchen tussen SDR/HDR. Heb je wel een netflix premium abonnement? Alleen dan kan je 4k/HDR afspelen binnen netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
Ik heb een netflix 4k abonnement. Wat ik had gedaan is kpn ingesteld op sdr in filmmode. Daarna netflix een 4k film opgezet en de hdr settings ingesteld on de moviemaker mode. Alleen moet ik dus de settings voor kpn ook in moviemaker mode instellen voor sdr. Daarna schakelt sdr/hdr automatisch.

Schakelen tussen verschillende modes (film en moviemaker) gebeurt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikerfz1
switchen tussen verschillende instellingen zoals jij beschrijft, zoals movie en filmmaker mode moet idd handmatig. Movie heeft een eigen SDR en HDR setting en filmmaker mode heeft ook weer een eigen SDR en HDR setting. Als je in netflix een SDR serie kijkt in in movie mode, en daarna bijv een netflix film in 4k dan switch die van SDR naar HDR zonder je er wat voor hoeft te doen. Wil je HDR in filmmaker mode dan zou je idd moeten switchen van modes (maar je instellingen blijven bewaard wanneer je switched tussen modie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdvro
  • Laatst online: 14-01-2023
Ideeën voor settings voor firmware 1420?
Ik ben op zoek naar levendige kleurweergave en contrasten zonder té overdreven/onnatuurlijk te worden. Ook zogenaamde ‘black crush’ is op dit moment bij mijn instellingen een probleem, net als soms kleine haperingen bij bewegende beelden.

TV kijken in een volledig donkere ruimte doen we zelden, doorgaans is er wel wat licht in de ruimte zonder overdreven te zijn.

Heb nu de TV een drietal weken en worstel om consistent goede beeldkwaliteit te hebben.
Die ‘auto kalibratie’ met een mobiel toestel heb ik nog niet geprobeerd.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:38
gebruikerfz1 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:04:
Ik heb 1420 en deze instellingen gebruikt in combinatie met de ANA PEAK2 mod en ASL/ASBL uitgeschakeld in het service menu. Kleurinstellingen heb ik van deze Spaanse gebruiker overgenomen: YouTube: Guía para configurar tu televisor Samsung S95B QD-OLED: los mejores ...

Nadat ik dit gedaan heb ben ik zeer tevreden over de echtheid van de kleuren, brightness en details die deze TV laat zien! Ik stond op het punt de Sony te halen maar na meerdere films zowel SDR als HDR te hebben gekeken ben ik zeer onder de indruk van de kwaliteiten. Gaming heb ik nog niet veel gedaan, alleen een paar uur GoW: Ragnarok op de PS5 en dat was oké.
Ik heb de tv ook enkele weken en was ook erg aan het stoeien. Ik heb bovenstaande post gevolgd en alles van die spaanse kerel letterlijk overgenomen en ben ook content nu. Ik heb alleen kleur op 28 staan. Toch net wat meer pop. En ik heb in SD de maximale helderheid ook op hoog gezet. Ik ben nu helemaal happy.

Verder heb ik nog in het service menu de auto dimming uitgezet.

De beelscherpte staat bij mij op auto. Ik begreep dat met 1420 problemen zijn met de beweging. Ik heb af en toe ghosting en tearing. Met standje auto heb ik hier het minste last van. Ik vind ook niet dat ik dan een soap opera effect heb. Dit wordt bij een volgende update hopelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 14:24
Ik en geluk met televisies, 0,0. Gvd wat baal ik nu verschrikkelijk hard zeg. Ik kom terug van een leuk avondje bioscoop en doe de S95B aan.

Hij blijft zichzelf herstarten met steeds die groene plekken op het scherm. Heb hem al volledig van de stroom gehaald en zodra ik de stekker er in doe begint exact dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 22:34
devilsnight schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:04:
Ik en geluk met televisies, 0,0. Gvd wat baal ik nu verschrikkelijk hard zeg. Ik kom terug van een leuk avondje bioscoop en doe de S95B aan.

[YouTube: Samsung S95B dead?]

Hij blijft zichzelf herstarten met steeds die groene plekken op het scherm. Heb hem al volledig van de stroom gehaald en zodra ik de stekker er in doe begint exact dit weer.
Dit heb ik ook gehad, bleek een defect paneel.
Ik heb uiteindelijk een nieuw toestel gekregen, reparatietijd duurde erg lang (circa 4weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
FulmeN schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Dit heb ik ook gehad, bleek een defect paneel.
Ik heb uiteindelijk een nieuw toestel gekregen, reparatietijd duurde erg lang (circa 4weken).
Dus hij werd gerepareerd en ging daarna weer stuk? De winkel heeft alles aan CE repair overgedragen, binnen twee werkdagen nemen ze contact op met mij.

Een paar jaar geleden had ik de Samsung Q9FN en echt alleen maar issues ermee, zo erg dat de repair service het na een flinke tijd op gaf. Toen kon ik voor een andere tv gaan van de winkel, ben toen voor LG C9 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
devilsnight schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:23:
[...]

Dus hij werd gerepareerd en ging daarna weer stuk? De winkel heeft alles aan CE repair overgedragen, binnen twee werkdagen nemen ze contact op met mij.

Een paar jaar geleden had ik de Samsung Q9FN en echt alleen maar issues ermee, zo erg dat de repair service het na een flinke tijd op gaf. Toen kon ik voor een andere tv gaan van de winkel, ben toen voor LG C9 gegaan.
De televisie heeft 3 weken gefunctioneerd, en is toen ook aangemeld bij CE repair (2 weken defect thuis gestaan), daarna zeker 2 weken bij CE geweest.
Ik vond (zeker voor een toestel van 3 weken oud) de manier van afhandelen ondermaats, de winkel heeft (via Samsung) een nieuw toestel geregeld.

Uiteindelijk heeft CE de tv teruggebracht, maar heeft de winkelier het gerepareerde opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
FulmeN schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:01:
[...]

De televisie heeft 3 weken gefunctioneerd, en is toen ook aangemeld bij CE repair (2 weken defect thuis gestaan), daarna zeker 2 weken bij CE geweest.
Ik vond (zeker voor een toestel van 3 weken oud) de manier van afhandelen ondermaats, de winkel heeft (via Samsung) een nieuw toestel geregeld.

Uiteindelijk heeft CE de tv teruggebracht, maar heeft de winkelier het gerepareerde opgehaald.
Dat is echt slecht zeg, ik ga me alvast erop voorbereiden dat ik ook flink zal moeten wachten. Mijn tv is van juli vorig jaar. Aan de ene kant hoop ik ook op een nieuwe televisie, aan de andere kant niet want de kans dat ik eentje met de oude firmware krijg is bijzonder klein.

In het verleden heb ik CE regelmatig over de vloer gehad en vaak werd de tv hier thuis gerepareerd. Nooit werd ie meegenomen en dat ik dan weer moest wachten. Afwachten maar wat er gaat gebeuren.

Kunnen wij als klant sowieso niet gewoon een nieuw product eisen van de winkel? We hebben immers twee jaar garantie bij winkels. Valt me op dat ze echt meteen ons doorverwijzen naar repair services.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 20-01-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Ik heb de instellingen in fmm gedaan. Ben continu aan het tweaken aan de hand van diverse instellingen die ik kan vinden.

Wat ik maar niet goed krijg zijn de bewegingsscherpte instellingen. Auto, handmatig met wazigheid en stotter op bv 3, het maakt allemaal niet uit. Bij bepaalde pans blijft t (soms) schokken in vnl sdr. Als je de wazigheid en stotter te hoog zet krijg je ook ghosting dus liever staat deze functie uit.

Ook heb ik contrastverbetering op laag gezet om het beeld in hdr fatsoenlijk te krijgen. Het was veel te dim in donkere scènes, alsof het een donkere waas is langs de zwarte delen in het beeld. Er is zonder contrastverberering niet naar te kijken vind ik. Helaas dus toch gebruiken.

Gaming is gewoon top maar ik heb geen vergelijk of hdr goed of geel goed is op deze tv omdat ik van een 1080p lcd tv kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
bukkum schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:52:

Wat ik maar niet goed krijg zijn de bewegingsscherpte instellingen. Auto, handmatig met wazigheid en stotter op bv 3, het maakt allemaal niet uit. Bij bepaalde pans blijft t (soms) schokken in vnl sdr. Als je de wazigheid en stotter te hoog zet krijg je ook ghosting dus liever staat deze functie uit.
Dit dus. Hier blijf ik ook maar mee worstelen. Filmpje met die klok al grijsgedraaid. Van 8 naar 0 en weer terug. Stutters of ghosting, kies je hel. Ik heb dan toch voor ghostimg gekozen want stutters word ik helemaal niet goed van.

En schijnt ook echt een Oled probleem te zijn maar bij Samsung meer te spelen dan bij anderen. Klopt ook, ik heb ook een LG C2 staan die dat veel beter doet.

En toch vind ik dat bizar: "Prachtige plaatjes en kleuren, alleen bewegend beeld doet ie niet zo heel goed." Dat is toch de hoofdfunctie van een tv? Alsof ik over een fotocamera zeg dat ie hartstikke tof is, alleen stilstaande plaatjes nemen doet ie een stuk minder goed.

Ik hoor echter ook dat dit bij firmware 1420 een groter probleem is geworden en dat mensen hopen dat een volgende firmware dit verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Ik stoor me er echt aan, maar ja welke tv dan? Lg oled geen optie omdat ik teveel licht heb van mijn ramen. Eerste keus was daarom een qled tot ik deze zag. Ik weet niet hoe de bewegende beelden zijn bij de neo qled. Neig echt om de tv om te ruilen nu het nog kan.

Nog een raar ding. Zwarte rand om het beeld is ook niet overal hetzelfde. Links dunnere zwarte rand dan rechts en boven veel dunner dan onder.

Ik verwacht van een premium tv niet dit soort tekortkomingen (vooral het bekende beeld en judder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
bukkum schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:31:
Nog een raar ding. Zwarte rand om het beeld is ook niet overal hetzelfde. Links dunnere zwarte rand dan rechts en boven veel dunner dan onder.
It's not a bug, it's a feature. Pixelshift.

Het wisselt af en toe, morgen heb je wellicht rechts een kleinere rand dan links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Ah idd nu zie ik dat de rand naar rechts is verschoven idd. Schuift het beeld ook verticaal dan? Heb onder wel echt een veel grotere rand nu.

Edit: zie nu dat het beeld ook verticaal verschuift. Was me nog niet opgevallen.

[ Voor 22% gewijzigd door bukkum op 22-01-2023 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
bukkum schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:37:
Ah idd nu zie ik dat de rand naar rechts is verschoven idd. Schuift het beeld ook verticaal dan? Heb onder wel echt een veel grotere rand nu.

Edit: zie nu dat het beeld ook verticaal verschuift. Was me nog niet opgevallen.
Het is heel subtiel. Als dit mijn kans op ghosting verkleind vind ik het niet storend.

Doordat ik het kan verklaren met een feature (pixel shift) ipv dat het een defect is maakt het ook minder storend trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 08:07
bukkum schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:31:
Ik stoor me er echt aan, maar ja welke tv dan? Lg oled geen optie omdat ik teveel licht heb van mijn ramen. Eerste keus was daarom een qled tot ik deze zag. Ik weet niet hoe de bewegende beelden zijn bij de neo qled. Neig echt om de tv om te ruilen nu het nog kan.
Komende van een plasma stoorde ik er mij ook aan met mijn nieuwe qled. Panning shots zijn daar ook niet altijd vloeiend. Naar wat ik lees zou dit komen door de snellere pixel response tijd van de modernere displays.
Als ik een film bekijk neem ik liefst 1 met hoge bitrate, daar is het beeld meestal vloeiend. Zorg ook dat je media toestel dezelfde refresh rate uitzend dan waar de film is in opgenomen en dan valt het meestal ook vrij goed mee.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
ikbenben schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:44:
[...]

Komende van een plasma stoorde ik er mij ook aan met mijn nieuwe qled. Panning shots zijn daar ook niet altijd vloeiend. Naar wat ik lees zou dit komen door de snellere pixel response tijd van de modernere displays.
Als ik een film bekijk neem ik liefst 1 met hoge bitrate, daar is het beeld meestal vloeiend. Zorg ook dat je media toestel dezelfde refresh rate uitzend dan waar de film is in opgenomen en dan valt het meestal ook vrij goed mee.
Het kan niet de bedoeling zijn dat ik mijn content moet afstemmen op de tekortkomingen van de tv lijkt me. Ik kijk op netflix de serie, film die ik wil zien niet welke het mooiste plaatje levert. Ik kijk alles via de apps op de tv ga niet met een bluray aan de gang.

De tv moet gewoon fatsoenlijk beeld geven. Mijn lcd van 7 jaar had een vloeiender beeld, dat kan toch niet waar zijn.

Dat het beeld verschuift heb ik geen moeite mee nu ik weet waar dat voor is. Viel me de eerste 1,5 week ook niet eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
bukkum schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:58:
[...]

Het kan niet de bedoeling zijn dat ik mijn content moet afstemmen op de tekortkomingen van de tv lijkt me. Ik kijk op netflix de serie, film die ik wil zien niet welke het mooiste plaatje levert. Ik kijk alles via de apps op de tv ga niet met een bluray aan de gang.

De tv moet gewoon fatsoenlijk beeld geven. Mijn lcd van 7 jaar had een vloeiender beeld, dat kan toch niet waar zijn.

Dat het beeld verschuift heb ik geen moeite mee nu ik weet waar dat voor is. Viel me de eerste 1,5 week ook niet eens op.
Via de app heb je idd geen keuze en dan moet het gewoon goed zijn, daar heb je gelijk in!

Zowel OLED als QLED hebben dit probleem, ligt aan de snelle pixel response tijd zoals ik zei. Mijn plasma van 9 jaar had ook vloeiender beeld. Ik vrees dat je er zal moeten mee leven.

Heb je deze settings al eens geprobeerd?
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/s95b-oled/settings

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Ja die settings had ik geprobeerd, en nog veel meer. Het is ook vnl bij sdr dat het me stoort. Echt enorme ghosting als je het beeld vloeiender wil maken. Maar ik ben zeker tevreden met gamen. Bij 4k met contrast enchanger op laag is het ook prima. Zie dan wel af en toe wat beeldfoutjes maar daar kan ik mee leven. Echt sport, sdr is gewoon matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:29
ikbenben schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:17:
[...]

Via de app heb je idd geen keuze en dan moet het gewoon goed zijn, daar heb je gelijk in!

Zowel OLED als QLED hebben dit probleem, ligt aan de snelle pixel response tijd zoals ik zei. Mijn plasma van 9 jaar had ook vloeiender beeld. Ik vrees dat je er zal moeten mee leven.

Heb je deze settings al eens geprobeerd?
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/s95b-oled/settings
Dat van pixelresponse tijd (OLED) klopt zeker en daarom heb je betere beeldverwerking nodig om tot een vloeiend eindresultaat te komen. Enkele Jaren geleden ook een week aangekloot met een toen topmodel Qled. (LED) Kreeg ik op geen enkele manier vloeiend. Die ging mooi in de doos terug. Ingeruld voor een Sony en die draaide dezelfde testcontent probleemloos.

Op de diverse Fora lees je toch vaak ervaringen rond Samsung en mindere motionhandling.

Ik ben zelf erg gevoelig voor motion(problemen) en onlangs van een LG C2 naar een Sony QDOled over gegaan om deze reden. Het verbaasde mij eigenlijk hoe groot het verschil was qua motion.

Enige mindere is weer dat de Sony weer minder op gaming gericht is. 1 effecieve HDMI 2.1 poort voor consoles/pc en wat tragere inputlag.

Ander nadeel is natuurlijk de prijs van de Sony QDOled. Maar de normale OLEDS van Sony zijn wel beter betaalbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Mick3112 op 23-01-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
@Mick3112
Ik moet zeggen dat het ondertussen vrij goed is op mijn QLED. Zo lang de framerate van het bronmateriaal matched met de framerate van de tv is het 99% van de keren in orde of is het verwaarloosbaar zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
ikbenben schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:38:
@Mick3112
Ik moet zeggen dat het ondertussen vrij goed is op mijn QLED. Zo lang de framerate van het bronmateriaal matched met de framerate van de tv is het 99% van de keren in orde of is het verwaarloosbaar zichtbaar.
Ja, dat van die framerate is zeker waar. Bepaalde (Europese) series hebben een iets afwijkende framerate waardoor het net niet lekker schaalt naar een 120HZ panel. Resultaat is een schokkend geheel.

Dat kan ik dan wel weer via de Nvidia shield aanpassen via een Match Framerate optie, maar het blijft een gedoe. De Apple 4ktv schijnt dat ook goed te kunnen.

Toch wel gek dat de huidige TV's ongeacht merk deze functie niet ingebouwd hebben in de software terwijl iedereen toch streamt via allerlei streamingsdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Mick3112 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:45:
[...]
Toch wel gek dat de huidige TV's ongeacht merk deze functie niet ingebouwd hebben in de software terwijl iedereen toch streamt via allerlei streamingsdiensten.
Die doen dat toch. Als ik naar de info van de bron kijk op de tv zie ik gewoon 4K 24fps en dergelijke staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
ikbenben schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:52:
[...]

Die doen dat toch. Als ik naar de info van de bron kijk op de tv zie ik gewoon 4K 24fps en dergelijke staan.
Misschien ligt dat aan het OS van het desbetreffende merk.

Netflix via de interne app via Google TV of Android TV doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Mick3112 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:59:
[...]

Misschien ligt dat aan het OS van het desbetreffende merk.

Netflix via de interne app via Google TV of Android TV doet het niet.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik kijk via de pc die op mijn Denon receiver is aangesloten, dit dan icm MPC-HC en MadVR. Dus kan misschien zijn doordat ik geen ingebouwde apps gebruik dat dit bij mij wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
ikbenben schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:31:
[...]

Ik moet er wel bijzeggen dat ik kijk via de pc die op mijn Denon receiver is aangesloten, dit dan icm MPC-HC en MadVR. Dus kan misschien zijn doordat ik geen ingebouwde apps gebruik dat dit bij mij wel werkt?
Goed mogelijk ja. Ik ben niet bekend met MadVR. Ziet er wel goed uit als ik zo eens even de specs bekijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:17
Mick3112 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:52:
[...]

Goed mogelijk ja. Ik ben niet bekend met MadVR. Ziet er wel goed uit als ik zo eens even de specs bekijk. :)
Ik ben eigenljk nog altijd niet mee met die MPC-HC en MadVR .

MPC-HC is de software, net zoals VLC software is, om het bestand af te speleN?
Die MadVR is wat dan exact?

Toch jammer dat VLC, die er prat op gaat alles te kunnen afspelen, dan hier door de mand valt. Echt irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Satangel schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:02:
[...]

Ik ben eigenljk nog altijd niet mee met die MPC-HC en MadVR .

MPC-HC is de software, net zoals VLC software is, om het bestand af te speleN?
Die MadVR is wat dan exact?

Toch jammer dat VLC, die er prat op gaat alles te kunnen afspelen, dan hier door de mand valt. Echt irritant
MPC-HC is de videospeler en MadVR is een soort plug-in.
Je kan een hele hoop aanpassingen doen die soms zeer vergaand zijn. Je kan bv je computer laten werken om maximale beeldkwaliteit te halen.

VLC is merkbaar toch minder van beeldkwaliteit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Mick3112 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:28:
[...]

Dat van pixelresponse tijd (OLED) klopt zeker en daarom heb je betere beeldverwerking nodig om tot een vloeiend eindresultaat te komen. Enkele Jaren geleden ook een week aangekloot met een toen topmodel Qled. (LED) Kreeg ik op geen enkele manier vloeiend. Die ging mooi in de doos terug. Ingeruld voor een Sony en die draaide dezelfde testcontent probleemloos.

Op de diverse Fora lees je toch vaak ervaringen rond Samsung en mindere motionhandling.

Ik ben zelf erg gevoelig voor motion(problemen) en onlangs van een LG C2 naar een Sony QDOled over gegaan om deze reden. Het verbaasde mij eigenlijk hoe groot het verschil was qua motion.

Enige mindere is weer dat de Sony weer minder op gaming gericht is. 1 effecieve HDMI 2.1 poort voor consoles/pc en wat tragere inputlag.

Ander nadeel is natuurlijk de prijs van de Sony QDOled. Maar de normale OLEDS van Sony zijn wel beter betaalbaar.
Dus eigenlijk moet ik de sony kopen. 1hdmi voor gaming is voor mij zat. Ik gebruik alleen een ps5. Maar ja de meerprijs is toch ook wat. Maar hier heb jij dus geen last van de motion die de samsung dus heeft? Klinkt iig dat jij er net zo allergisch voor bent als dat ik het ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
bukkum schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:10:
[...]

Dus eigenlijk moet ik de sony kopen. 1hdmi voor gaming is voor mij zat. Ik gebruik alleen een ps5. Maar ja de meerprijs is toch ook wat. Maar hier heb jij dus geen last van de motion die de samsung dus heeft? Klinkt iig dat jij er net zo allergisch voor bent als dat ik het ben.
Ik heb jouw Samsung natuurlijk niet gezien, maar ik kan uit je reacties wel opmaken dat je niet tevreden bent.
Het kijken naar een TV moet voor mij een ontspannen ervaring zijn en ik moet niet bij elk stuk content zitten afvragen of ik iets aan het beeld moet gaan aanpassen zodat het beter loopt.

Een tv waar ik me constant aan zit te ergeren is mij niks waard.

Ik heb de A95K nu zo'n 2 weken in bezit en het is een hele prettige kijkervaring. Motionhandling van Sony wordt over het algemeen wel gezien als het beste wat je kan krijgen dus het is zeker de moeite waard om eens te onderzoeken of een Sony iets voor je is.

Als je vragen hebt over Sony kan je het beste even iets posten in het Sony topic aangezien we hier natuurlijk in het Samsung Topic zitten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mick3112 op 24-01-2023 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Eergisteren mailtje gekregen van de repair service dat zij een foto/video wilde zien van het probleem zodat zij kunnen kijken welke onderdelen mogelijk nodig zijn. Zo gezegd zo gedaan. Maar ik wilde nog even kort contact hebben met de service. Telefonisch niet te bereiken en op mail reageren ze niet.

Naar de zoektocht voor het telefoonnummer kwam ik op de Trustpilot pagina terecht en de ervaringen daar maken mij heel huiverig. 1.6/5 en het is volgens de meesten een vreselijk bedrijf. Waardeloos dat ik niet gewoon CE Repair heb gekregen zoals altijd het geval is geweest, daar kon ik echt van op aan.

Dit bedrijf heette Servilux en gaat nu onder de naam Let me Repair. Ik heb de winkel gevraagd of zij goede ervaringen met hun hebben, want dit maakt mij gewoon bang, simpel zat. Ik kan best een weekje wachten, maar dan verwacht ik toch wel dat er op zijn minst een afspraak is gemaakt.

Daarnaast moet ik gaan uitzoeken wat mijn rechten qua dit zijn. Ik ben iemand die het vaak allemaal accepteert en niet echt "brutaal" is, maar stel ik heb recht op een nieuwe televisie of geld terug (als het echt tergend lang gaat duren) maak ik daar graag gebruik van.

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 27-01-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ik heb "bedankt voor de deelnamen" aan de cashback een maand geleden ontvangen. Daardoor verwachtte ik dat,
We gaan je ingestuurde gegevens zo spoedig mogelijk controleren. Daarna laten we je weten of je aan alle actievoorwaarden voldoet. Als er gegevens ontbreken, laten wij je dat ook binnen twee weken weten. Je kunt de ontbrekende informatie dan alsnog naar ons sturen.
Samsung binnen twee weken zou bevestigen of de gegevens correct waren. Die mail heb ik niet gehad. Ik kan de voortgang ook niet vinden op een website. Hoe verloopt de cashback bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
devilsnight schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:12:
Eergisteren mailtje gekregen van de repair service dat zij een foto/video wilde zien van het probleem zodat zij kunnen kijken welke onderdelen mogelijk nodig zijn. Zo gezegd zo gedaan. Maar ik wilde nog even kort contact hebben met de service. Telefonisch niet te bereiken en op mail reageren ze niet.

Naar de zoektocht voor het telefoonnummer kwam ik op de Trustpilot pagina terecht en de ervaringen daar maken mij heel huiverig. 1.6/5 en het is volgens de meesten een vreselijk bedrijf. Waardeloos dat ik niet gewoon CE Repair heb gekregen zoals altijd het geval is geweest, daar kon ik echt van op aan.

Dit bedrijf heette Servilux en gaat nu onder de naam Let me Repair. Ik heb de winkel gevraagd of zij goede ervaringen met hun hebben, want dit maakt mij gewoon bang, simpel zat. Ik kan best een weekje wachten, maar dan verwacht ik toch wel dat er op zijn minst een afspraak is gemaakt.

Daarnaast moet ik gaan uitzoeken wat mijn rechten qua dit zijn. Ik ben iemand die het vaak allemaal accepteert en niet echt "brutaal" is, maar stel ik heb recht op een nieuwe televisie of geld terug (als het echt tergend lang gaat duren) maak ik daar graag gebruik van.
Heb je al contact opgenomen met de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
FulmeN schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Heb je al contact opgenomen met de leverancier?
Yep.

Na het mailtje wat ik van de repair service kreeg zat ik nog met wat vragen, maar onbereikbaar per telefoon en op mail reageren ze niet. Dus ik bellen met de shop, deze gaf mij het email adres van hun contactpersoon bij Servilux/Let me Repair.

Ik heb deze man gemailt, nog geen enkele reactie. Toen ik achter die Trustpilot ervaringen kwam heb ik de winkel weer gemailt en hun dit laten zien en laten weten dat ik hier niet heel veel geruster van wordt. Gevraagd hoe hun ervaring is met dit bedrijf, geen reactie nog.

Ik begrijp dat dit soort dingen even kunnen duren, voor een repair service die wellicht onderdelen moet bestellen, maar het feit dat ze onbereikbaar zijn vindt ik echt super shit. Woensdag zijn we een week verder en nog geen enkele afspraak is er gemaakt, maar goed, kan natuurlijk dat ik maandag of dinsdag wat hoor. Maar die ervaringen maken me dan weer niet blij, want ik lees juist over lang wachten, bagger slechte communicatie etc. CE Repair had ik al over de vloer gehad, ging altijd heel vlot.

Heb ik woensdag niets, dan mail ik de shop niet meer, dan bel ik er rechtstreeks heen en dan moet er iets gaan gebeuren. Vrijdag zit ik twee weken zonder S95B. Geen ramp, als dit betekende dat ie onderhand in de repair was.

Maar goed, het is nog maar 3 dagen sinds het mailtje van Servilux, dus uiteraard geef ik dat even tijd, maar ik had echt liever CE Repair gehad. Die kan je tenminste gewoon normaal bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 28-01-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
ANdrode schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:32:
Ik heb "bedankt voor de deelnamen" aan de cashback een maand geleden ontvangen. Daardoor verwachtte ik dat,

[...]

Samsung binnen twee weken zou bevestigen of de gegevens correct waren. Die mail heb ik niet gehad. Ik kan de voortgang ook niet vinden op een website. Hoe verloopt de cashback bij anderen?
Hier ook geen bevestigingsmail gekregen of het in orde is. Nu maar afwachten of de cashback wordt betaald. Staat wel uit mijn hoofd bij dat het 9 weken kan duren. Had idd alleen graag een bevestiging gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chninkel
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-06 17:10
Gister de 65s95b geïnstalleerd. Tip zet de voet eerst in elkaar en bevestig hem dan pas aan de tv. Zag installatie filmpje waar ze probeerde de vier schroeven er in te draaien met de eerste plaat al aan de tv gekoppeld. Geen aanrader.
Met twee man de tv neergezet. Alles werkend gekregen dus vandaag tv aan de muur gehangen. Dankzij deze topic niet direct aan de muur gehangen omdat je anders niet meer bij de aansluitingen kan komen.
Ik had een bestaande beugel van mijn vorige 55 samsung. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yj9EE9NCkPz5KeB1byzyQUovA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvN2MNQovrCydlzbu5D6dVxJ.jpg?f=fotoalbum_largeDit ging prima. Had vooraf 4 M8×30 geregeld maar dit bleek te kort. Moet toch echt M8×35 in.
En de hoes uit verpakking steeds gebruikt om vingerafdrukken te voorkomen.
Al heel wat ervaring met samsung en hdr.
Dus ook deze tv gewoon ingesteld op film en hier en daar wat aangepast.
Zeer tevreden met het resultaat.
Kom van 55 maar 65 went snel.
Wel een andere ab besteld met de ouderwetse knoppen.
Dat zal veel prettiger bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Chninkel schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:09:
Gister de 65s95b geïnstalleerd. Tip zet de voet eerst in elkaar en bevestig hem dan pas aan de tv. Zag installatie filmpje waar ze probeerde de vier schroeven er in te draaien met de eerste plaat al aan de tv gekoppeld. Geen aanrader.
Met twee man de tv neergezet. Alles werkend gekregen dus vandaag tv aan de muur gehangen. Dankzij deze topic niet direct aan de muur gehangen omdat je anders niet meer bij de aansluitingen kan komen.
Ik had een bestaande beugel van mijn vorige 55 samsung. [Afbeelding]Dit ging prima. Had vooraf 4 M8×30 geregeld maar dit bleek te kort. Moet toch echt M8×35 in.
En de hoes uit verpakking steeds gebruikt om vingerafdrukken te voorkomen.
Al heel wat ervaring met samsung en hdr.
Dus ook deze tv gewoon ingesteld op film en hier en daar wat aangepast.
Zeer tevreden met het resultaat.
Kom van 55 maar 65 went snel.
Wel een andere ab besteld met de ouderwetse knoppen.
Dat zal veel prettiger bedienen.
Wel de ps4 nog upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chninkel
Ga ik morgen even uitzoeken wat dat is.
Trouwens ook net cashback ingevuld. Nou maar afwachten.
Ook nog probleem met de soundbar. Voorheen aangesloten met hdmi nu optisch maar dan reageerd volume niet met ab van s95 .
Verder waanzinnig mooi beeld.
Lastig met ophangen was trouwens nog dat de tv scheef hing de eerste keer. Herpakt en nog een keer eraf. Afstellen en terughangen. Blij dat ik het gedaan heb. Maar tv is inderdaad niet gemaakt om dit vaak te doen.
Edit.
Probleem met soundbar opgelost. Soundbar gereset en nu blijft hij op de hdmi ingang staan. Lag dus niet aan de tv.

[ Voor 9% gewijzigd door Chninkel op 03-02-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Als ik op mijn ps5 heb gespeeld dan start mijn ps5 automatisch op de volgende x dat ik mijn tv aanzet. Ik had de ps5 in de lijst van apps staan en daar verwijderd en toen werd de ps5 niet meer opgestart. Nu start de ps5 wel weer als ik de tv aanzet Anynet staat aan (soundbar). Opties voor startscherm alles uit. Iemand enig idee hoe ik ervoor zorg dat de tv niet meer de ps5 opstart?

Edit

Opgelost functie in de ps5 uitgezet.

[ Voor 5% gewijzigd door bukkum op 29-01-2023 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Reactie van de winkel gekregen op mijn bericht. Ik weet niet wat ik moet doen, ik wil best tot woensdag, uiterlijk vrijdag wachten. Woensdag is het een week geleden dat de repair service mij vroeg om de video van de issue en daarna niets meer. Vrijdag is het twee weken geleden dat de tv de geest gaf en ik meteen melding deed. Dit is de reactie op mijn vraag over die repair service :

Ik kan nog niet van ervaringen spreken daar er net is overgegaan van Servilux naar Let me repair.

Op dit moment is de opstart fase niet optimaal maar dat is ook wel logisch als je kijkt naar de omvang van overname.

Logisch dan ook dat de recensies niet best zijn daar er nu meerdere dingen mis gaan of erg lang duren ivm de overgang.

Ik zou willen vragen nog wat geduld op te brengen en even af te wachten op een bericht vanuit hun. Meer kan je nu toch niet doen!

Als die slechte reviews nou alleen recent waren, ok, I guess. Maar ze gaan van oud (2021) naar nu, dus nee ik heb echt geen fijn gevoel bij deze Servilux/Let me Repair. Op de site van de shop beweren ze gebruik te maken van hun eigen technische dienst en dit is razendsnel zeggen ze. Ik merk er nog weinig van. En wat verstaat men onder geduld?

Verdomme wat waardeloos dat zij niet werken met CE Repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:17
ikbenben schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:08:
[...]

MPC-HC is de videospeler en MadVR is een soort plug-in.
Je kan een hele hoop aanpassingen doen die soms zeer vergaand zijn. Je kan bv je computer laten werken om maximale beeldkwaliteit te halen.

VLC is merkbaar toch minder van beeldkwaliteit imo.
En waar download je dan die videospler? Op deze site staat er dat er al sinds 2017 geen ontwikkeling meer is, dus is er een fork of iets dergelijks die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
Satangel schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:40:
[...]

En waar download je dan die videospler? Op deze site staat er dat er al sinds 2017 geen ontwikkeling meer is, dus is er een fork of iets dergelijks die ik over het hoofd zie?
Tadaa :P https://tweakers.net/down...assic-home-cinema-20.html

Maar ik gebruik zelf nog steeds de versie van 2017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 16-06 10:19

Cybje

First Post!

ANdrode schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:32:

[...]

Ik heb mijn cashback op 4 december aangevraagd en behalve de allereerste mail heb ik nog niks gehoord. Krijg ook geen contact met Samsung. Maar ben dus al zo'n 2 maanden aan het wachten inmiddels. Echt idioot lang dit.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Hier ingediend op 28 december. Ook niks meer gehoord buiten de registratiebevestiging.

[ Voor 48% gewijzigd door cwegh op 01-02-2023 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
cwegh schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:49:
Hier ingediend op 28 december. Ook niks meer gehoord buiten de registratiebevestiging.
Idem hier op 31 december. Toch goed te lezen dat je niet de enige bent. Een berichtje dat iig alles in orde is was wel netjes geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Ik heb mijn cashback inmiddels gekregen. Ook ik had verder geen mail tussendoor gekregen. Maand gelden ingediend. Ik lees op het avs forum dat er een nieuwe firmaware is. Helaas nog niet via de tv te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Hier wel alles netjes. Mail ter bevestiging aanvraag, mail om te melden dat alles ok is en binnen de 6 weken betaling ging gebeuren (begin januari) en vorige week mail om te melden dat betaling volgende week zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Heb dit weekeinde de S95B besteld. Is volgens Tweakers een van de beste schermen en een iets nieuwere techniek dan wat LG heeft. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen!

Ik hoop wel dat hij recht is want het viel me in de winkel op dat het showroommodel krom was. Het frame van het beeld is ook erg dun en oogt wat fragiel. De verkoper zei dat dit moest vanwege de warmteontwikkeling van het beeld, anders kreeg je bollingen in het scherm wat hij bij een ander merk liet zien. We zien het wel. Hoe is dat bij jullie?

Het gaat om deze: uitvoering: Samsung OLED QD QE55S95BA Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-06 20:00
ggj87 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:43:
Heb dit weekeinde de S95B besteld. Is volgens Tweakers een van de beste schermen en een iets nieuwere techniek dan wat LG heeft. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen!

Ik hoop wel dat hij recht is want het viel me in de winkel op dat het showroommodel krom was. Het frame van het beeld is ook erg dun en oogt wat fragiel. De verkoper zei dat dit moest vanwege de warmteontwikkeling van het beeld, anders kreeg je bollingen in het scherm wat hij bij een ander merk liet zien. We zien het wel. Hoe is dat bij jullie?

Het gaat om deze: uitvoering: Samsung OLED QD QE55S95BA Zilver
Mijn S95B 55 inch was kaarsrecht en het is echt een super TV , games zien er echt supermooi uit op de PS5 en Xbox Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:54

thido

Tilburg

Heb ook de 55 inch besteld zojuist :-)
Vanuit Samsung komen ze hem vrijdag brengen en installeren.
Ben erg benieuwd, van een 55 inch QLED 4K naar een OLED.

All electric! 8500Wp / LG l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Laat maar :F

[ Voor 92% gewijzigd door ggj87 op 08-02-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chninkel
Het is een beetje vreemd verhaal van de verkoper.
Ook hier was showmodel in winkel krom op de bovenste hoeken. Staat duidelijk in gebruiksaanwijzing dat je hem daar niet op moet pakken.
Met twee man geplaatst maar zelfs toen we hem alleen bij de voet en in het midden plat van de doos wilden tillen merkte ik gelijk dat de top bleef liggen. Dus toen voorzichtig van doos geschoven en tegelijk rustig gekanteld tot hij recht op stond.
Hangt nu een week aan de muur nog kaarsrecht en geen bollingen waargenomen. Scherm word ook helemaal niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Chninkel schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:13:
[...]

Het is een beetje vreemd verhaal van de verkoper.
Ook hier was showmodel in winkel krom op de bovenste hoeken. Staat duidelijk in gebruiksaanwijzing dat je hem daar niet op moet pakken.
Met twee man geplaatst maar zelfs toen we hem alleen bij de voet en in het midden plat van de doos wilden tillen merkte ik gelijk dat de top bleef liggen. Dus toen voorzichtig van doos geschoven en tegelijk rustig gekanteld tot hij recht op stond.
Hangt nu een week aan de muur nog kaarsrecht en geen bollingen waargenomen. Scherm word ook helemaal niet warm.
Ik had een ander bericht geplaatst maar had het antwoord zelf al gevonden.

Ik heb de tv vanavond geïnstalleerd en zo op het eerste oog lijkt hij vrij recht maar dat kon ik ‘s avonds niet zo goed zien. Morgen nog eens kijken.

De eerst indrukken zijn iig goed. Heb even op m’n Xbox Forza Horizon gespeeld en het verschil met mijn vorige QLED is best groot. Had ik niet verwacht. Ik moet de kleuren nog een beetje afstellen maar het ziet er allemaal erg mooi uit en draait een heel stuk vloeiender!
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste