Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chninkel
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-06 17:10
Ik kon aardig overweg met de simpele afstandbediening die er bij zit. Maar toen ik een harde schijf achter de tv plaatste kreeg ik het amper voor elkaar om de guide op te roepen om programma's op te nemen. Gelijk de ouderwetse afstandsbediening besteld met alle knoppen erop. Dit werkt toch wel veel fijner Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5tSq64AUDwdCsQ6ZF2k1tt2weU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5EFbxGOi7M7klNv6JtGh2x5K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Ik heb geprobeerd om de kleuren mbv de lijstjes op AVS forums wat beter af te stellen. Ik wil het liefst 1 instelling waarbij alles goed staat voor gaming en films. Het lijkt nu redelijk goed maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Als ik die lijsten precies volg ziet alles er veel te geel uit omdat ze steeds kleurwarmte 2 kiezen. Als ik die weg haal naar standaard of zelfs koel kloppen de kleuren mi al veel beter. Game modus heb ik uitgezet, werd veel te fel! Kleurruimte-instelling heb ik ook gevolgd maar nu ik die op ‘Eigen’ heb gezet is rood ook echt rood. Ik kijk hierbij naar de kleuren van auto’s in Forza Horizon 5. Geel en groen kloppen denk ik nog niet helemaal. Ik denk dat groen wat donkerder moet als ik foto’s van de echte lakkleuren opzoek. Maar dat kan ook aan het spel liggen dat de kleuren nooit 100% overeen komen met de echte lakkleuren. Ik ben er nu iig een stuk dichterbij dan met de standaardinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aneziraj
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-03-2024
Hallo allemaal, sinds oktober in bezit van de Samsung 65S95B i.c.m. een samsung soundbar.
Heb nu ingesteld dat het geluid uit zowel de tv als de soundbar samenwerken. Mijn KPN-ontvanger gaat hier niet goed mee overweg. Het geluid is dan niet 100% syncroom. Heb de soundbar middels HDMI aangesloten.
Als ik de KPN tv app gebruik op de tv zelf (dus niet het kpn kastje), dan is het geluid wel 100% synchroom.
Iemand hier misschien een oplossing voor?

Sinds gisterenavond gaat mijn tv helaas niet meer aan :?
Ik zie een blauwe balk vertikaal in beeld komen, hoor dan een een klik en dan is het beeld weer zwart. Dan probeert de tv telkens dit weer opnieuw, maar gaat niet aan.
Gisterenavond de Samsung supportdesk gebeld, gaan een afspraak inplannen voor reparatie. Weten niet hoe lang dit duurt. Erg jammer
BCC ook gebeld, maar die moeten het ook aanmelden bij Samsung en kunnen ook niet aangeven wanneer het eventueel gerepareerd kan worden.

Iemand anders hier nog last van gehad dat de tv niet meer aan wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chninkel
aneziraj schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:40:
Hallo allemaal, sinds oktober in bezit van de Samsung 65S95B i.c.m. een samsung soundbar.
Heb nu ingesteld dat het geluid uit zowel de tv als de soundbar samenwerken. Mijn KPN-ontvanger gaat hier niet goed mee overweg. Het geluid is dan niet 100% syncroom. Heb de soundbar middels HDMI aangesloten.
Als ik de KPN tv app gebruik op de tv zelf (dus niet het kpn kastje), dan is het geluid wel 100% synchroom.

Ik zie een blauwe balk vertikaal in beeld komen, hoor dan een een klik en dan is het beeld weer zwart. Dan probeert de tv telkens dit weer opnieuw, maar gaat niet aan.
Gisterenavond de Samsung supportdesk gebeld, gaan een afspraak inplannen voor reparatie. Weten niet hoe lang dit duurt. Erg jammer
BCC ook gebeld, maar die moeten het ook aanmelden bij Samsung en kunnen ook niet aangeven wanneer het eventueel gerepareerd kan worden.

Iemand anders hier nog last van gehad dat de tv niet meer aan wil?
Dat niet. Maar heb je de stroom er al een keer helemaal afgehad. Zeker 3 minuten en dan de stroom er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aneziraj
Chninkel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:51:
[...]

Dat niet. Maar heb je de stroom er al een keer helemaal afgehad. Zeker 3 minuten en dan de stroom er weer op.
Jazeker, allemaal al geprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
ggj87 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:37:
Ik heb geprobeerd om de kleuren mbv de lijstjes op AVS forums wat beter af te stellen. Ik wil het liefst 1 instelling waarbij alles goed staat voor gaming en films. Het lijkt nu redelijk goed maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Als ik die lijsten precies volg ziet alles er veel te geel uit omdat ze steeds kleurwarmte 2 kiezen. Als ik die weg haal naar standaard of zelfs koel kloppen de kleuren mi al veel beter. Game modus heb ik uitgezet, werd veel te fel! Kleurruimte-instelling heb ik ook gevolgd maar nu ik die op ‘Eigen’ heb gezet is rood ook echt rood. Ik kijk hierbij naar de kleuren van auto’s in Forza Horizon 5. Geel en groen kloppen denk ik nog niet helemaal. Ik denk dat groen wat donkerder moet als ik foto’s van de echte lakkleuren opzoek. Maar dat kan ook aan het spel liggen dat de kleuren nooit 100% overeen komen met de echte lakkleuren. Ik ben er nu iig een stuk dichterbij dan met de standaardinstellingen.
Ik krijg die kleuren nog steeds niet goed. Alles in Forza Horizon is veel te fel. Ik heb nog eens het lijstje van Rtings doorgenomen maar daar wordt het niet veel beter van. Hoort dit dan zo bij de S95B? Lijkt me niet toch? Films e.d. zien er goed uit maar op de Xbox zijn de kleuren echt veel te fel en verzadigd. De lakkleuren komen zo totaal niet overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 13:07
ggj87 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:43:
[...]

Ik krijg die kleuren nog steeds niet goed. Alles in Forza Horizon is veel te fel. Ik heb nog eens het lijstje van Rtings doorgenomen maar daar wordt het niet veel beter van. Hoort dit dan zo bij de S95B? Lijkt me niet toch? Films e.d. zien er goed uit maar op de Xbox zijn de kleuren echt veel te fel en verzadigd. De lakkleuren komen zo totaal niet overeen.
Zeer eigenaardig. Heb geen last op mijn Xbox X - wel Forza niet meer getest sinds ik de S95B heb maar andere zijn echt top en zeker niet te fel. Welke instellingen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
aneziraj schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:40:

Ook af en toe voor met de Telenet decoder maar dan doet hij het erna ook bij de rest niet meer ok. Wat ik nu doe is 1x per week gewoon alles van de stroom en sinds dan alles ok. Krijg dan wel melding dat de TV gaat kleuren opnieuw instellen maar ok

Ik vrees voor een defect, helaas .. balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 21:57
aneziraj schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:15:
[...]

Jazeker, allemaal al geprobeerd!
Waarschijnlijk een defect paneel, helaas komt dit nog wel eens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aneziraj
Balen inderdaad! De support van Samsung is ook niet al te best. Ik zou binnen 48 uur een e-mail krijgen om een afspraak te maken. We zijn nu 48 uur verder. Samsung gebeld en hun leverancier heeft een storing. Kan nog deze week duren voordat ze überhaupt reageren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 13:32
Het word steeds gekker met die S95B.... zit nog altijd op firmware 1211 en alles was pico bello.
Maar ineens met bepaalde scenes in bijvoorbeeld Alice in Borderland (Netflix) en Hunters (Amazon) flikkert het beeld van iets donker naar iets lichter. Vooral met scenes met complexe patronen of zelfs gewoon een bokeh effect met de personage op de voorgrond in beeld.
Dit gebeurd in alle beeld modus en ongeacht de beeld bron.

Zucht...

Dus... mja... ik zit er aan te denken om naar 1430 te gaan. Dit schijnt het probleem te hebben opgelost met te donker beeld betreft de Game modus.

Iemand ervaring met firmware 1430? Of zitten we nu zelfs al hoger? Geen idee eigenlijk.
(Lees tegenwoordig niet meer mee op AVS forum...)

[ Voor 3% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 14-02-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
voodoo077 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Zeer eigenaardig. Heb geen last op mijn Xbox X - wel Forza niet meer getest sinds ik de S95B heb maar andere zijn echt top en zeker niet te fel. Welke instellingen gebruik je?
Bij Xbox staat ‘ie op Game modus.

Expertinstellingen:

Helderheid 15-20 (afhankelijk van het spel, FH5 is vrij fel dus zet ik het iets donkerder)
Contrast 50
Scherpte 10
Kleur 35
Tint (G/R) 0

Contrastverbetering Hoog
Kleurtint Koel (anders komt er zo’n gele waas over het scherm en heb je niet de echte kleuren imo, al zie ik dat ze op AVS forums veel kleur warmte 2 gebruiken)
Gamma ST.2084, beide 0

Kleurruimte instellingen Eigen
Max. helderheid Hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:02:

Dus... mja... ik zit er aan te denken om naar 1430 te gaan. Dit schijnt het probleem te hebben opgelost met te donker beeld betreft de Game modus.

Iemand ervaring met firmware 1430? Of zitten we nu zelfs al hoger? Geen idee eigenlijk.
Ik wou GEEN update installeren. Updates staan af en gisteren plots zie ik bericht bijgewerkt naar de laatste versie. Dus ik, WHAT?
Gekeken en automatische upgrade staat dan wel af maar heeft toch maar de laatste geïnstalleerd. Enkel gisterenavond even geprobeerd en niks apart opgemerkt voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chninkel
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:02:
Het word steeds gekker met die S95B.... zit nog altijd op firmware 1211 en alles was pico bello.
Maar ineens met bepaalde scenes in bijvoorbeeld Alice in Borderland (Netflix) en Hunters (Amazon) flikkert het beeld van iets donker naar iets lichter. Vooral met scenes met complexe patronen of zelfs gewoon een bokeh effect met de personage op de voorgrond in beeld.
Dit gebeurd in alle beeld modus en ongeacht de beeld bron.

Zucht...

Eergister nog gekeken.
Firmware 1430 stond erop. Automatische update staat aan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Ik probeerde net de Samsung cashback actie in te vullen maar ik kom niet eens ingelogd in mijn Samsung account... Ook met browser zonder plugins lukt het niet. Lukte dat bij jullie wel??

• voodoo077
ggj87 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:55:
Ik probeerde net de Samsung cashback actie in te vullen maar ik kom niet eens ingelogd in mijn Samsung account... Ook met browser zonder plugins lukt het niet. Lukte dat bij jullie wel??
Firefox lukte niet, Via Edge moeten doen

• ggj87
voodoo077 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:49:
[...]

Firefox lukte niet, Via Edge moeten doen
Met Edge lukt het ook niet. Heb ook al via m’n iPad geprobeerd maar daar krijg ik dezelfde melding.

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:06
Misschien weet iemand dit.

Ik heb voor SD prima instellingen gevonden voor de movie mode en voor HDR prima instellingen in Filmmaker mode.

Kan ik de tv ergens zo instellen dat hij bij HDR content automatisch naar FMM schakelt en bij SD content weer terug naar MM? Of zal ik dat handmatig moeten doen telkens?

• ggj87
Het viel me net op dat het beeld van mijn S95B niet precies in het midden zit. Is dat bij jullie ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfqBtwLXMUW2K5SazcTzfFdRah8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7VvGRQO7HVKYvccndSKmEvP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GK999JmWXm797Yz2Nw39qvGbLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoZjmPK2vfjpO7hWLMN9y3Y7.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: ik zie het al, dat is de Pixelverschuiving. Wist niet dat ze dat hadden :P

[ Voor 4% gewijzigd door ggj87 op 16-02-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-06 21:49
Iemand al een info over nl prijzen en introductie van de 2023 QD OLED modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chninkel
feddesman schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:17:
Iemand al een info over nl prijzen en introductie van de 2023 QD OLED modellen?
https://fwd.nl/beeld/sams...c-qd-oled-televisies-aan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:34
Ze worden al geleverd maar nog niet hier

https://www.samsung.com/u...rt-tv-2023-qn77s95cafxza/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Pre-sale inderdaad, helaas geen prijzen bekend voor de eu.
Zou je zo’n us model ook in Nederland zonder problemen kunnen gebruiken?
Denk dat er nog btw invoerrechten verzendkosten bijkomen en een ander netsnoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:34
Er zijn al personen die het 77 inch toestel in huis hebben. Zie https://www.avsforum.com/...ad-no-price-talk.3267261/

Ik zou in elk geval nooit een us model importeren. Dan heb je gelijk problemen met de garantie. Ik zou toch maar een 55” versie kopen en die is nog nergens te krijgen.
Wat betreft prijs kunnen we denk ik wel de dollar prijs rechtstreeks vertalen naar euro prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:09
cwegh schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:49:
Hier ingediend op 28 december. Ook niks meer gehoord buiten de registratiebevestiging.
Vandaag Samsung gebeld. Ingediend op 28 december 2022, goedgekeurd op 26 januari 2023 en volgens de bijzondere voorwaarden kunnen ze tot 9 weken wachten voor uitbetaling (maar waarschijnlijk sneller). Dus dat is 30 maart 2023 ten laatste. Informatie is ook op geen enkele manier pro-actief gedeeld of kan je ergens ophalen dus je moet echt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 14:24
De vorige S95B is twee weken geleden de deur uit gegaan, terug naar de shop en kreeg een nieuwe. Heel nice.

Ik zit echter met een issue, eentje waarvan ik had gehoopt dat het met nieuwe firmware weg zou zijn.

Het komt erop neer dat ik met deze tv icm Xbox, Switch etc last heb van random audio timeouts. Ik zet de Xbox/Switch aan, en tijdens games/apps valt de audio elke 10 a 20 (soms duurt het langer) even weg voor 1 seconde. Bloed irritant. De enige manier om dit te fixen is door de tv van de stroom te halen, sleep mode haalt niets uit.

Ik heb elke mogelijke audio setting op tv en Xbox getest. Ik heb de Xbox aangesloten op andere schermen, niets aan de hand, zelfde voor Switch. Het heeft echter met HDMI te maken gok ik, want een video die ik van een USB device afspeel op de tv heeft de audio issue niet.

Ik zoek al sinds ik de tv heb (Juli 2022) naar een fix. Het kan nu maar zo zijn dat de issue morgen weer terugkeert nadat ik de tv en consoles weer aan zet, maar het kan ook gerust weer dagen, weken duren, maar het keert elke keer terug.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:05
devilsnight schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:47:
De vorige S95B is twee weken geleden de deur uit gegaan, terug naar de shop en kreeg een nieuwe. Heel nice.

Ik zit echter met een issue, eentje waarvan ik had gehoopt dat het met nieuwe firmware weg zou zijn.

Het komt erop neer dat ik met deze tv icm Xbox, Switch etc last heb van random audio timeouts. Ik zet de Xbox/Switch aan, en tijdens games/apps valt de audio elke 10 a 20 (soms duurt het langer) even weg voor 1 seconde. Bloed irritant. De enige manier om dit te fixen is door de tv van de stroom te halen, sleep mode haalt niets uit.

Ik heb elke mogelijke audio setting op tv en Xbox getest. Ik heb de Xbox aangesloten op andere schermen, niets aan de hand, zelfde voor Switch. Het heeft echter met HDMI te maken gok ik, want een video die ik van een USB device afspeel op de tv heeft de audio issue niet.

Ik zoek al sinds ik de tv heb (Juli 2022) naar een fix. Het kan nu maar zo zijn dat de issue morgen weer terugkeert nadat ik de tv en consoles weer aan zet, maar het kan ook gerust weer dagen, weken duren, maar het keert elke keer terug.

Iemand enig idee?
Ondanks dat het op andere schermen niet voorkomt zou ik toch proberen met een andere HDMI kabel (een nieuwe, die HDMI 2.1 ook ondersteund) voordat je de tv terug stuurt / omruilt.
Zoek wel even via google (of ook hier op het forum?) naar een goede HDMI 2.1 kabel zodat je zeker weet het daadwerkelijk een 2.1 variant is.

Hopelijk fixt dat je probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
NineTailedFox schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:04:
[...]

Ondanks dat het op andere schermen niet voorkomt zou ik toch proberen met een andere HDMI kabel (een nieuwe, die HDMI 2.1 ook ondersteund) voordat je de tv terug stuurt / omruilt.
Zoek wel even via google (of ook hier op het forum?) naar een goede HDMI 2.1 kabel zodat je zeker weet het daadwerkelijk een 2.1 variant is.

Hopelijk fixt dat je probleem
Het gebeurd met beide consoles he, dus dan zouden twee kabels niet goed zijn. Kan, maar die kans acht ik wel wat klein. De Switch support sowieso 2.1 niet.

Wat betreft terugsturen, dat was ik sowieso niet van plan. Het was al een heel gedoe voordat ik de shop zo ver kreeg om mij een nieuwe aan te bieden ook.

Ik had deze issue met de vorige S95B QD-OLED ook, en op AVS zie ik meerdere mensen met deze issue. Ik kreeg net wel een tip, de volgende keer dat de issue weer verschijnt even naar device care gaan op de tv zelf en dan wordt alles even opgeschoond weer qua cache etc, wie weet verhelpt dat het, want elke keer van de stroom af is ook niet alles.

Gelukkig gebeurd de issue niet constant, want dan had ik wel de tv teruggestuurd en voor een hele andere gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 19:30

thido

Tilburg

cwegh schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:53:
[...]

Vandaag Samsung gebeld. Ingediend op 28 december 2022, goedgekeurd op 26 januari 2023 en volgens de bijzondere voorwaarden kunnen ze tot 9 weken wachten voor uitbetaling (maar waarschijnlijk sneller). Dus dat is 30 maart 2023 ten laatste. Informatie is ook op geen enkele manier pro-actief gedeeld of kan je ergens ophalen dus je moet echt bellen.
Ik heb de cashback geloof ik 12 feb ingediend. 16 feb ontvangst bevestiging gekregen. 22 feb akkoord en 23 feb al gestort. Het kan dus wel snel :-) Tv gekocht met kortingscode van Samsung voor 1199,- (gebeld en om gevraagd). Na cashback dus 1099,- niet slecht al zeg ik het zelf.

All electric! 8500Wp / LG l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-06 20:00
devilsnight schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:04:
Ik en geluk met televisies, 0,0. Gvd wat baal ik nu verschrikkelijk hard zeg. Ik kom terug van een leuk avondje bioscoop en doe de S95B aan.

[YouTube: Samsung S95B dead?]

Hij blijft zichzelf herstarten met steeds die groene plekken op het scherm. Heb hem al volledig van de stroom gehaald en zodra ik de stekker er in doe begint exact dit weer.
Hallo , had je voor de tv uitzette toevallig met je Xbox Series X gespeeld , want het schijnt dat het meestal gebeurt nadat mensen met hun Xbox hadden gespeeld en op 4K 120 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
RockGoosex schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:49:
[...]

Hallo , had je voor de tv uitzette toevallig met je Xbox Series X gespeeld , want het schijnt dat het meestal gebeurt nadat mensen met hun Xbox hadden gespeeld en op 4K 120 Hz.
In mijn geval wel, call of duty mw2.
Ik krijg hier wel enige kriebels van, hopelijk komt er een update (tech giant draaide al 1430, maar ook stuk).

[ Voor 13% gewijzigd door FulmeN op 27-02-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
[...]

WOW, bedankt voor de info.
dus concreet NA spelen op Xbox, deze afzetten en even snel naar decoder of andere apparaat gaan VOOR af te zetten, si het dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
devilsnight schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:47:

Iemand enig idee?
Dit ervaar ik soms met interne apps (streaming) ook.
Heel vreemd inderdaad.
Kan alles uit zetten (zonder de stekker eruit) en dan gaat het weer goed.
Het is super sporadisch ook, dus geen touw aan vast te knopen wat het veroorzaakt.
Had er maanden geen last van. Nu opeens sinds het weekend hier en daar wel.

Zit zelf nog op 1211. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
[...]

Ik had de XSX wel gebruikt, maar ik had hem niet op 120hz staan. Als ik zo AVS bekijk en andere fora ligt het ook niet hieraan.
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:08:
[...]

Dit ervaar ik soms met interne apps (streaming) ook.
Heel vreemd inderdaad.
Kan alles uit zetten (zonder de stekker eruit) en dan gaat het weer goed.
Het is super sporadisch ook, dus geen touw aan vast te knopen wat het veroorzaakt.
Had er maanden geen last van. Nu opeens sinds het weekend hier en daar wel.

Zit zelf nog op 1211. :)
Iemand op AVS gaf een tip. Zodra dit weer gebeurd moet je naar settings >support>device care en dan start device care. Dit is als het ware een soort opschoning van de cache en alles.

Ik hoop zo dat dit het gaat fixen. Want wanneer ik deze shit weer krijg en dit helpt niet, dan zal ik de tv toch weer volledig van de stroom moeten halen even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RockGoosex
[quote]devilsnight schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:57:
[...]

Ik had de XSX wel gebruikt, maar ik had hem niet op 120hz staan. Als ik zo AVS bekijk en andere fora ligt het ook niet hieraan.
[...]

Een Youtuber The Tech Giant genaamd , had dit euvel 2 keer met 2 verschillende tv's .
Van de 1e keer wist hij niet zeker meer of hij met xbox gespeeld had , maar de 2e keer wel.
Toe is hij op onderzoek uit gegaan en van de mensen die dit ook hadden , waren er redelijk wat die als laatste de Xbox series X gebruikt op 4K 120 Hz.
Hij gaf wel toe dat dit niet onomstotelijk bewijs was , maar frapant was het wel.
Maar als jij niet op 120 Hz speelt dan is het waarschijnlijk toch wat anders.
En van dat device care wist ik al , dit doe ik zelf al 1 keer in de 2 weken.
Ik hoop voor je dat alles snel gefixed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:09
cwegh schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:53:
[...]
Gisteren uitbetaald, dus een 8-tal weken doorlooptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
RockGoosex schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:41:
[quote]devilsnight schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:57:
[...]

[...]

Een Youtuber The Tech Giant genaamd , had dit euvel 2 keer met 2 verschillende tv's .
Van de 1e keer wist hij niet zeker meer of hij met xbox gespeeld had , maar de 2e keer wel.
Toe is hij op onderzoek uit gegaan en van de mensen die dit ook hadden , waren er redelijk wat die als laatste de Xbox series X gebruikt op 4K 120 Hz.
Hij gaf wel toe dat dit niet onomstotelijk bewijs was , maar frapant was het wel.
Maar als jij niet op 120 Hz speelt dan is het waarschijnlijk toch wat anders.
En van dat device care wist ik al , dit doe ik zelf al 1 keer in de 2 weken.
Ik hoop voor je dat alles snel gefixed wordt.
Ik heb exact hetzelfde probleem als The Tech Giant (en vele anderen op AVS forums). De TV werkte perfect gedurende 2 maanden, tot hij in de green screen bootloop terecht kwam. Samsung techniekers hebben daarop het paneel vervangen met een nieuw paneel, wat het probleem oploste. Jammergenoeg na 2 dagen weer exact hetzelfde probleem. En toeval of niet, ik heb ook een XSX. Kon me niet meer herinneren of het zich voordeed meteen na het gebruik van de XSX (en eerlijk gezegd weet ik ook niet zeker of het al dan niet in 4K 120Hz was), maar het is alleszins wel frappant.

Techniekers zijn daarop gisteren langsgekomen met een nieuw moederbord, maar dat loste niks op, dus het is wel degelijk het paneel die kapot is. De volgende stap is nu opnieuw wachten op een volgende afspraak voor een nieuw paneel + moederbord.. :( Ik denk dat ik mijn XSX daarna tijdelijk ergens anders op ga aansluiten eerlijk gezegd zolang er geen duidelijkheid komt van Samsung over het exacte probleem. De technieker gaf ook toe dat ze zelf niet goed weten wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Ik ga voor de 65 inch 95c , denk dat ik nog even de kinderziektes voorbij laat gaan en in juli hem aan ga schaffen.
Past de Slim Fit Wall Mount WMN-B50EB (2022) op deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Even een vraagje voor een goede vriend van mij. Hij heeft de S95B ook.

Hij gebruikt de Netflix, Prime tv apps. Wanneer hij content op pauze zet en na een paar minuten de screensaver verschijnt, begint de content weer automatisch af te spelen. Hij heeft geen idee hoe dit kan. Is dit een bekend probleem?

Ik gebruik zelf de tv apps niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
devilsnight schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:27:

Hij gebruikt de Netflix, Prime tv apps. Wanneer hij content op pauze zet en na een paar minuten de screensaver verschijnt, begint de content weer automatisch af te spelen. Hij heeft geen idee hoe dit kan. Is dit een bekend probleem?

Wat is een "paar" minuten?
Maar, nee nooit gehad. Ik zou net de tijd willen verlengen voor de screensaver aangaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
Hannes_ schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem als The Tech Giant (en vele anderen op AVS forums). De TV werkte perfect gedurende 2 maanden, tot hij in de green screen bootloop terecht kwam. Samsung techniekers hebben daarop het paneel vervangen met een nieuw paneel, wat het probleem oploste. Jammer genoeg na 2 dagen weer exact hetzelfde probleem. En toeval of niet, ik heb ook een XSX. Kon me niet meer herinneren of het zich voordeed meteen na het gebruik van de XSX (en eerlijk gezegd weet ik ook niet zeker of het al dan niet in 4K 120Hz was), maar het is alleszins wel frappant.

Techniekers zijn daarop gisteren langsgekomen met een nieuw moederbord, maar dat loste niks op, dus het is wel degelijk het paneel die kapot is. De volgende stap is nu opnieuw wachten op een volgende afspraak voor een nieuw paneel + moederbord.. :( Ik denk dat ik mijn XSX daarna tijdelijk ergens anders op ga aansluiten eerlijk gezegd zolang er geen duidelijkheid komt van Samsung over het exacte probleem. De technieker gaf ook toe dat ze zelf niet goed weten wat er aan de hand is.
Ik heb mijn tv nu 5 maanden en in de eerste maand speelde ik redelijk wat op de XSX , maar daarna meer op mijn PS5 en alles gaat gelukkig goed tot nu toe. Ik zit nog op FW. 13.04
Ik heb trouwens een 55 inch model en ik geloof dat de meeste problemen met een 65 inch model zijn , o.a. ook de gebogen schermen.
Wel model heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 19:30

thido

Tilburg

devilsnight schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:27:

De mijne doet dat af en toe ook, geen idee waarom en nog niet gezocht naar een oplossing. Maar dan weet je in ieder geval dat het vaker voorkomt.

All electric! 8500Wp / LG l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
RockGoosex schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:06:
[...]

Ik heb mijn tv nu 5 maanden en in de eerste maand speelde ik redelijk wat op de XSX , maar daarna meer op mijn PS5 en alles gaat gelukkig goed tot nu toe. Ik zit nog op FW. 13.04
Ik heb trouwens een 55 inch model en ik geloof dat de meeste problemen met een 65 inch model zijn , o.a. ook de gebogen schermen.
Wel model heb jij?
65"-model ook, lijkt inderdaad vooral daar voor te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FulmeN
Hannes_ schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:15:
[...]

65"-model ook, lijkt inderdaad vooral daar voor te komen.
Helaas betrof het bij mij op een 55” model

[ Voor 4% gewijzigd door FulmeN op 06-03-2023 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
devilsnight schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:57:
Iemand op AVS gaf een tip. Zodra dit weer gebeurd moet je naar settings >support>device care en dan start device care. Dit is als het ware een soort opschoning van de cache en alles.

Ik hoop zo dat dit het gaat fixen. Want wanneer ik deze shit weer krijg en dit helpt niet, dan zal ik de tv toch weer volledig van de stroom moeten halen even.
De tip heeft niet geholpen.
Wat opvalt is dat het heel erg voor komt als ik de PS5 aan heb gehad. Alles staat dan in Game modus.
Wanneer ik dan weer terug schakel naar standaard met adaptive sound is het raak.
Vervolgens zet ik simpelweg de TV uit. De soundbar gaat dan ook uit.
TV weer aan... en... voor nu lijkt het opgelost.

Kan ik reproduceren. Zowel de audio onderbrekingen dankzij Game modus dus (in Game modus zelf gebeuren de onderbrekingen echter niet) als de oplossing daarna.
The same keeps happening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:04:
[...]

De tip heeft niet geholpen.
Wat opvalt is dat het heel erg voor komt als ik de PS5 aan heb gehad. Alles staat dan in Game modus.
Wanneer ik dan weer terug schakel naar standaard met adaptive sound is het raak.
Vervolgens zet ik simpelweg de TV uit. De soundbar gaat dan ook uit.
TV weer aan... en... voor nu lijkt het opgelost.

Kan ik reproduceren. Zowel de audio onderbrekingen dankzij Game modus dus (in Game modus zelf gebeuren de onderbrekingen echter niet) als de oplossing daarna.
The same keeps happening...
Ah, wat shit zeg! Het was wel logisch geweest want het is sindsdien hier niet meer gebeurd, dus na een tijdje de tv gebruikt te hebben komt het weer terug. Dus cache kwestie zou je denken dan, damn.

De keren dat het hier gebeurde moest ik de tv volledig van stroom halen, want puur even in standby zetten haalde het probleem niet weg. Dit blijven toch echt irritante dingen van een tv die wel heel nice is. Maar de kleine issues beginnen zich op te stapelen. Allemaal issues die ik nooit met LG had.

Ik zie mijzelf in de toekomst wel teruggaan naar LG, zeker als de hype rondom die G3 klopt en hopelijk voor een betaalbaar prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
devilsnight schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:50:
Dit blijven toch echt irritante dingen van een tv die wel heel nice is. Maar de kleine issues beginnen zich op te stapelen. Allemaal issues die ik nooit met LG had.
Precies dit.
Prima hardware maar de software is echt om te huilen.
De meest primaire basiszaken zijn niet in orde en dat voor een TV welke voor meer dan 3K de markt op kwam, initieel.
Dit is een algeheel probleem van moderne hardware tegenwoordig. In welk segment dan ook.
De software geeft de impressie alsof we juist achteruit zijn gegaan / aan het gaan zijn.
Maar goed, I digress. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-06 11:22
Ik sta op het punt om de S95B 65” te kopen, momenteel heb ik de QN95A staan maar deze heeft een kras in het scherm door spelende kinderen..

Mijn vraag is eigenlijk; hoe zit het met de lichtinval op het scherm? Mijn situatie is de tv tegen de muur, de bank er tegenover op 3,5M en erachter heb ik 2 grotere ramen en aan de zijkant heb ik een raam.

Met de QN95A overdag heb je ook dat je de lichtinval ziet, omdat deze een anti reflectie laag zou hebben wat dit tegen zou gaan. Is dit nu erg storend bij een QD-OLED scherm tov een NEO-QLED?

Zelf kijk ik savonds alleen tv naar films, series en sport. Als ik overdag sport kijk dan gaan de rolgordijnen omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:37
Jcrs7 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 06:37:
Ik sta op het punt om de S95B 65” te kopen, momenteel heb ik de QN95A staan maar deze heeft een kras in het scherm door spelende kinderen..

Mijn vraag is eigenlijk; hoe zit het met de lichtinval op het scherm? Mijn situatie is de tv tegen de muur, de bank er tegenover op 3,5M en erachter heb ik 2 grotere ramen en aan de zijkant heb ik een raam.

Met de QN95A overdag heb je ook dat je de lichtinval ziet, omdat deze een anti reflectie laag zou hebben wat dit tegen zou gaan. Is dit nu erg storend bij een QD-OLED scherm tov een NEO-QLED?

Zelf kijk ik savonds alleen tv naar films, series en sport. Als ik overdag sport kijk dan gaan de rolgordijnen omlaag.
Ik heb precies dezelfde opstelling met ramen achter de bank en een zijraam. Het scherm reflecteert wel maar dan moet het wel heel licht zijn buiten. Is het bewolkt dan hoeven de gordijnen niet dicht. Ik had zelf een lcd waar altijd mijn gordijnen dicht moesten, nu af en toe.

In de avond (donker) nergens last van dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Nu online
Ik ben niet in het bezit van een QD-OLED, maar ik was eigenlijk wel benieuwd of jullie de update van Rtings hadden gezien? Zij doen een test met zo'n 100 TV's en checken op burn-in of andere problemen als gevolg van langdurige (extreme) testomstandigheden.

Na 3 maanden blijken de QD-OLED's al permanente burn-in symptomen te vertonen. Een van de mogelijke oorzaken die wordt gegevens zou zijn het ontbreken van witte subpixels bij QD-OLED's waardoor voor wit kleuren alle rode, groene en blauwe subpixels aan het werk worden gezet en dus meer 'belast' worden. De QD-OLED's hebben verder vaak ook een hogere helderheid in vergelijking met de WOLED's. Belangrijke context voor de test is natuurlijk wel dat de testomstandigheden extreem zijn en er wordt getest met maximale helderheid.

Verder doen Sony WOLED's het minder goed dan de LG's vanwege andere 'refresh- / compensatie cycles'.

Het gaat om dit artikel.

Update: Ondertussen ook een video.

[ Voor 3% gewijzigd door mar88vdv op 22-03-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chninkel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzid56oO8xA-7-ToYrML_utcJeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvVd6CCtcE8sYQsM69HbRFe8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KciusCUNa4ri3zd74vB2RkQvJXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHOXFcOrU1LITkce8BXj192Q.jpg?f=fotoalbum_large
Nu twee maanden verder sinds aankoop en scherm is lichtelijk gebogen. Was recht bij installatie. Geen foto's van genomen helaas. Over de lange kant geen probleem. Deze is nog recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03-2024
mar88vdv schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:27:
Ik ben niet in het bezit van een QD-OLED, maar ik was eigenlijk wel benieuwd of jullie de update van Rtings hadden gezien? Zij doen een test met zo'n 100 TV's en checken op burn-in of andere problemen als gevolg van langdurige (extreme) testomstandigheden.

Na 3 maanden blijken de QD-OLED's al permanente burn-in symptomen te vertonen. Een van de mogelijke oorzaken die wordt gegevens zou zijn het ontbreken van witte subpixels bij QD-OLED's waardoor voor wit kleuren alle rode, groene en blauwe subpixels aan het werk worden gezet en dus meer 'belast' worden. De QD-OLED's hebben verder vaak ook een hogere helderheid in vergelijking met de WOLED's. Belangrijke context voor de test is natuurlijk wel dat de testomstandigheden extreem zijn en er wordt getest met maximale helderheid.

Verder doen Sony WOLED's het minder goed dan de LG's vanwege andere 'refresh- / compensatie cycles'.

Het gaat om dit artikel.
Dit was uiteindelijk wat mij over de streep heeft gehaald toch maar voor de 65QN95B te gaan. Het was na lang wikken en wegen uiteindelijk de keuze voor mij tussen de “rainbow effect” van de QN95B en de mogelijke burn ins van QD-OLED. Uiteindelijk dan toch maar de QN95B besteld, samen met de HW-Q990B. Dus dank voor deze link :)

Ik kom van een UE55F6510 (2013) met de Logitech Z906 (2011), dus voor mij is het sowieso wel een verbetering :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Nu online
Dalive schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:22:
[...]

Dit was uiteindelijk wat mij over de streep heeft gehaald toch maar voor de 65QN95B te gaan. Het was na lang wikken en wegen uiteindelijk de keuze voor mij tussen de “rainbow effect” van de QN95B en de mogelijke burn ins van QD-OLED. Uiteindelijk dan toch maar de QN95B besteld, samen met de HW-Q990B. Dus dank voor deze link :)

Ik kom van een UE55F6510 (2013) met de Logitech Z906 (2011), dus voor mij is het sowieso wel een verbetering :+
Mijn bedoeling was overigens niet om af te schrikken. :X Zoals gezegd gaat het om vrij extreme omstandigheden en ik denk dat veel mensen voorzichtig met hun (QD-)OLED om zullen gaan en geen tot weinig problemen zullen ervaren.

Bij mij was de keuze (wel of niet OLED) enkele jaren wat eenvoudiger omdat er soms wel eens wat zonlicht tussen of over de gordijnen valt en soms ook op de tv. Zonlicht en OLED is sowieso al een risico. Ik was alleen benieuwd hoe andere de testresultaten van Rtings ervaren / interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:29
Dalive schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:22:
[...]

Hoe snel start die samsung van jou op.. Hier is een 65qn65A van het jaar ervoor en die is traag bij opstart.. De hub komt voor en de tv is ergens zo mee bezig dat die hub er gewoon vast onder in beeld blijft staan en niet weg te klikken is !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
Chninkel schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:12:

Nu twee maanden verder sinds aankoop en scherm is lichtelijk gebogen. Was recht bij installatie. Geen foto's van genomen helaas. Over de lange kant geen probleem. Deze is nog recht.
Foto's niet echt duidelijk voor mij maar heeft er mij doen opletten en ik zie een zelfde bij mij. Onderaan recht maar daar is ook de poot en sterk deel dat recht houdt en bovenaan inderdaad lichte afwijking dat de 2 zijkanten iets naar voren lijken gevallen te zijn... Is niet te zien van voorkant en dus niet storend maar of het normaal is?
Gelukkig is beeld wel top en dat is de essentie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RockGoosex
voodoo077 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:32:
[...]

Foto's niet echt duidelijk voor mij maar heeft er mij doen opletten en ik zie een zelfde bij mij. Onderaan recht maar daar is ook de poot en sterk deel dat recht houdt en bovenaan inderdaad lichte afwijking dat de 2 zijkanten iets naar voren lijken gevallen te zijn... Is niet te zien van voorkant en dus niet storend maar of het normaal is?
Gelukkig is beeld wel top en dat is de essentie
Ik heb mijn 55 inch ook maar even nagekeken na jullie berichten en die van mij is na 6 maanden nog kaarsrecht gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Chick
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09-2023
Goeiedag,

Heb sinds kort een s95b. Heb voor nu een paar vragen.
Hiervoor een andere samsung tv gehad. Bij de vorige tv kon ik ook tegen de tv praten. Ik ben heel erg van helderheid zelf aanpassen en praten tegen de tv. Overdag enigzins fel, s'avonds met verlichting aan een stuk dimmer en vlak voor bedtijd de helderheid op 0. Bij de vorige tv heette dit achtergrond verlichting. Dan zei ik tegen de tv "achtergrond verlichting". En ging deze naar het menu.
Nu mijn eerste ergenis en vraag. Ik moet nu in het Engels praten tegen deze tv, omdat alleen Bixby wordt ondersteunt. Kan je Google assistent werkend krijgen en dat je dan Nederlands kan praten en ook opties nog kan bedienen? Las iets via de chromecast?
Tweede, om helderheid aan te passen krijg ik het niet voor elkaar om met spraak naar het helderheid menu te gaan. Ik zeg nu "brigthness to 10" bijvoorbeeld. Hoe kom ik in het menu terecht met spraak?
Derde, en misschien mijn ergste ergenis. Als ik een instellings optie wijzig, vraagt bixby iedere keer(in het engels): weet je dat zeker? "Weet je zeker dat je het geluid harder wilt, het kan te hard staan" "deze instelling wijzigen kan meer energie verbruiken, weet je dat zeker?"
Als ik zeg "brighness to 0", gaat bixby vragen of ik het wel zeker weet omdat het mogelijk meer energie kost. Helderheid gaat naar 0, dat is toch zuiniger? Bloed irritant dat die overal toestemming voor vraagt. Kan dit ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-06 15:03
Iemand enig idee wat er bij mijn 2 maanden oude samsung oled S95B65 aan de hand is? Klein groen puntje/ ledje in beeld.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbOy0mLlaBccX6QsLG3YIcP6XAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYWQF5Ruq8pHco13TGD3eI2l.jpg?f=fotoalbum_large
Gaat alleen weg als de stekker eruit is.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
bbn_ldp schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:18:
Iemand enig idee wat er bij mijn 2 maanden oude samsung oled S95B65 aan de hand is? Klein groen puntje/ ledje in beeld.
Is dat geen dode pixel?

Zijn er tegenwoordig in de latere productiereeksen nog veel problemen met de kromme panelen en dergelijke?
Verder lees ik zo nu en dan dat er twijfels zijn over de betrouwbaarheid met betrekking tot inbranden en dergelijke. Heeft iemand hier al een negatieve ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepedries
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-02 12:24
Hij staat nu 6 maanden te spelen bij mij. Heb er ook een Sony juke box op aangesloten via mijn receiver. De interface van Sony heeft veel wit op steeds dezelfde plaats.ondanks dit geen probleem met gosting of inbranden, dus lijkt mij dat dit probleem erg overroepen is. Mooi beeld, prachtige kleuren, Heel tevreden dus, Cash-back was ook snel en naar verwachting afgehandedl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:29
bbn_ldp schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:18:
Iemand enig idee wat er bij mijn 2 maanden oude samsung oled S95B65 aan de hand is? Klein groen puntje/ ledje in beeld.[Afbeelding]
Dat is een cameralens.. Zit achter een pixel verstopt om te spioneren ! Zou kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-06 14:22
Wellicht dat iemand mij hier kan helpen. Mijn opa twjfelt om een S95B aan te schaffen in 55". Hij heeft momenteel een oude Samsung TV waar hij de optische uitgang (gaat nu naar een receiver voor zijn hoorapparaat, maar moet uiteindelijk naar een draadloos headset gaan die optisch ondersteunt) parallel kan gebruiken aan zijn soundbar (aangesloten via HTML Arc). Beide devices gegeven dan geluid.

Weet iemand of dit bij een S95B ook nog mogelijk is? De soundbar zal verdwijnen, dus in dit geval moet de optische uitgang parallel geluid geven aan de ingebouwde speakers van de TV.

[ Voor 12% gewijzigd door Giltix op 05-05-2023 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:33
Sinds vandaag is als het goed is de Samsung QE55S95C beschikbaar in Nederland (en wellicht ook België). Iemand deze al mogen ontvangen. Ben heel benieuwd naar de bevindingen en ervaringen. :) zal dit topic eens in de gaten blijven houden; wil namelijk een nieuw scherm gaan aanschaffen:
1. Energiezuiniger dan huidig Panasonic plasma (moet niet zo moeilijk zijn)
2. Mooie kleurweergave (bij voorkeur even mooi of zelfs mooier dan eerder genoemde plasma)
3. Responstijd meer dan uitstekend voor gaming
4. Alles uit de ps5 kunnen halen. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:20
RustStorm schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:53:
Sinds vandaag is als het goed is de Samsung QE55S95C beschikbaar in Nederland (en wellicht ook België). Iemand deze al mogen ontvangen. Ben heel benieuwd naar de bevindingen en ervaringen. :) zal dit topic eens in de gaten blijven houden; wil namelijk een nieuw scherm gaan aanschaffen:
1. Energiezuiniger dan huidig Panasonic plasma (moet niet zo moeilijk zijn)
2. Mooie kleurweergave (bij voorkeur even mooi of zelfs mooier dan eerder genoemde plasma)
3. Responstijd meer dan uitstekend voor gaming
4. Alles uit de ps5 kunnen halen. :)
Ik krijg binnen enkele dagen mijn QE65S95 binnen. oOo
Ik ben benieuwd, mijn vorige tv (samsung) is toch al wat jaren oud ondertussen, ga proberen mijn eerste review te schrijven binnenkort.

Ps: (weet niet of het hier geplaatst mag worden, anders verwijder ik het)
Ik heb deze gekocht via een partner programma , ik heb er nog 1 beschikbaar van elke maat op V&A.(nieuw, met korting) 8)

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-06 21:37
Sinds black friday 2019 heb ik de samsung QLED Q6F 55 inch.
Nu is het een prima tv, maar ik merk dat ik me gigantisch kan irriteren aan het probleem dat als de ondertiteling in beeld komt dat heel het beeld iets lichter worden en als de ondertiteling weg is weer donkerder wordt.
Nu is een TV afdanken in +-4 jaar iets te gek voor mij, maar ik wil wel de optie open houden om bijvoorbeeld voor een HDMI 2.1 tv te kiezen (Ps5) en een 65 inch TV.

Gevoelsmatig is QD qled niet perse een upgrade, mits het full array dimming heeft maar ik vermoed dat microled de komende 5 jaar nog wel giga duur zal zijn en onbereikbaar?
Oled voel ik niet omdat ik geen inbranders wil, toch stiekem bij bekenden gezien dat dat na 4 jaar gewoon gebeurd ondanks de claims dat het "nagenoeg nooit voor komt"

Wat zijn de technieken as we speak waar we "naar uit kijken" wat tv's betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 08:33
Hoeveel opslag zit er op de S95B? Heb je nog een externe HD nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 08:33
Chninkel schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat lees je best veel over die tv, dat ie gebogen is. Voor mij een reden om er vanaf te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:16
Hier geen enkel issue mee.

Gewoon voorzichtig installeren zoals bij elk flat panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Timmie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 07:12
Iemand iets gehoord over wanneer de QN95C bij dealers (buiten Samsung zelf dus) te verkrijgen gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-06 23:36
Samsung QE65S95CATXXN 65" (2023) OLED TV is nu opgenomen in de woonkamer en eerlijk gezegd een
b1eest van Tv .Prachtige kleuren en je ziet de kwaliteit. Was al een Neoqled gewend maar deze is top.Jammer kon ik geen gebruik meer maken van de gratis Soundbar promotie moest gekocht worden voor 29 april en ik was met mijn 9 mei te laat.Hello Tv kon niets voor mij betekenen bij navraag.( behalve tv aan mij verkopen)en Samsung gebeld denk niet geschoten altijd mis maar als ik er niet uit kwam met Hello tv vertelde deden zij niets,Jammer toch een prachtige soundbar van 499 euro.Maar tv is fantastisch bij daglicht en avond .

Even aangepast tv is een QD-OLED TV met ONE CONNECT BOX 2023

[ Voor 7% gewijzigd door jop33 op 17-05-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 15:36
jop33 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:29:
Samsung QE65S95 is nu opgenomen in de woonkamer en eerlijk gezegd een beest van Tv .Prachtige kleuren en je ziet de kwaliteit. Was al een Neoqled gewend maar deze is top.Jammer kon ik geen gebruik meer maken van de gratis Soundbar promotie moest gekocht worden voor 29 april en ik was met mijn 9 mei te laat.Hello Tv kon niets voor mij betekenen bij navraag.( behalve tv aan mij verkopen)en Samsung gebeld denk niet geschoten altijd mis maar als ik er niet uit kwam met Hello tv vertelde deden zij niets,Jammer toch een prachtige soundbar van 499 euro.Maar tv is fantastisch bij daglicht en avond .
Verkeerde draadje. Dit is voor QD-OLED televisies. Niet voor QLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-06 23:36
Mieske666 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Verkeerde draadje. Dit is voor QD-OLED televisies. Niet voor QLED.
Al aangepast is Oled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clownnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de Samsung S90C, S92C, S93C en de S95C.
Over de S90C en S95C is genoeg te vinden, maar ik vraag me vooral af wat het verschil is bij de S92C of S93C in vergelijking met de S90C of S95C

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door clownnl op 18-05-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chninkel
buthead schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:34:
Hier geen enkel issue mee.

Gewoon voorzichtig installeren zoals bij elk flat panel.
Dat installeren is met de grootste voorzichtigheid gebeurd.
Is toch iets van warmte en kromtrekken van metalen behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
Hopelijk blijft het hier zonder problemen dan 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonnni
  • Laatst online: 15-06 23:01
jop33 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:29:
Samsung QE65S95CATXXN 65" (2023) OLED TV is nu opgenomen in de woonkamer en eerlijk gezegd een
b1eest van Tv .Prachtige kleuren en je ziet de kwaliteit. Was al een Neoqled gewend maar deze is top.Jammer kon ik geen gebruik meer maken van de gratis Soundbar promotie moest gekocht worden voor 29 april en ik was met mijn 9 mei te laat.Hello Tv kon niets voor mij betekenen bij navraag.( behalve tv aan mij verkopen)en Samsung gebeld denk niet geschoten altijd mis maar als ik er niet uit kwam met Hello tv vertelde deden zij niets,Jammer toch een prachtige soundbar van 499 euro.Maar tv is fantastisch bij daglicht en avond .

Even aangepast tv is een QD-OLED TV met ONE CONNECT BOX 2023
heb je issues gemerkt met het upscalen van lowbitrate content of motion issues bij voetbal als het kanaal geen 4k is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2552
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02-2024
Even een vraagje voor de mensen die al een qd oled hebben. Ik heb op dit moment een q70r uit 2019 en door een vriend die tv advies nodig had weer eens rond gaan kijken wat er nu allemaal is. Nu zag ik dat qd oled helemaal hot eb happening is. Maar de grote hamvraag voor mij is vooral is burn in nog steeds een issue met oled tvs als je netflix met subs kijkt eb zo'n beetje 15 uur per week gamed (zelfde game tot de story is afgelopen). Hoe groot is de kans op burn in met deze manier van kijken?

Ben niet iemand die hud's hide in games dus de default HUD blijft ongewijzigd.

Also is ABL nog een dingetje? Mijn huidige qled doet ook een soort ABL volgens mij? ( objecten van 10 a 20% een stuk veller dan als de volgende shot full screen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 12:53
Mijn Samsung OLED QD S95B denkt dat ie in The Matrix zit. Ik zie alleen wat rode pixelvlakken onderin, en daarna restart ie zichzelf weer. Je hoort ook een geluidje alsof er een knop wordt omgezet achter de tv. Ik ben benieuwd hoe de garantie gaat zijn, ik heb het ding een half jaar, maar een maand geleden moest ik al meermaals een panel refresh doen omdat ik bovenin steeds groene lijnen zag. Na zo'n refresh was het wel weg, maar na een paar dagen zeiden ze me weer gedag.

Mijn eerste Samsung, maar ik denk ook meteen mijn laatste. Het voelt gewoon niet goed als een apparaat binnen een half jaar kuren vertoont en uiteindelijk niet eens meer fatsoenlijk aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
Voorlopig hier geen klachten bang afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
Pheno79 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:29:
Mijn Samsung OLED QD S95B denkt dat ie in The Matrix zit. Ik zie alleen wat rode pixelvlakken onderin, en daarna restart ie zichzelf weer. Je hoort ook een geluidje alsof er een knop wordt omgezet achter de tv. Ik ben benieuwd hoe de garantie gaat zijn, ik heb het ding een half jaar, maar een maand geleden moest ik al meermaals een panel refresh doen omdat ik bovenin steeds groene lijnen zag. Na zo'n refresh was het wel weg, maar na een paar dagen zeiden ze me weer gedag.

Mijn eerste Samsung, maar ik denk ook meteen mijn laatste. Het voelt gewoon niet goed als een apparaat binnen een half jaar kuren vertoont en uiteindelijk niet eens meer fatsoenlijk aan gaat.
Bekend probleem bij dit model, je krijgt waarschijnlijk een nieuw paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:24
Hi,

Ik heb een probleem met mijn QN95B icm de Q90R soundbar. Ik heb er behoorlijk vaak last van dat het er geen geluid uitnde soundbar komt terwijl alles goed ingesteld staat.. zet ik dan de soundbar uit krijg ik direct geluid op de tv en zet ik de soundbar aan krijg ik wel weer geluid via de soundbar.. is best rondom, ook valt het geluid soms weg tussen het wisselen van een aflevering op youtube of streaming app en enigste oplossing is dan aan en uitzetten van de soundbar.

Dit probleem is sinds ik de QN95B heb, hiervoor had ok een LG C9 en had ik nooit dit probleem, best wel irritant 😔

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
FulmeN schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:25:
[...]

Bekend probleem bij dit model, je krijgt waarschijnlijk een nieuw paneel.
Klopt. Na twee weken hebben ze die vervangen. En toen deed ie het weer 3.5 dag en heb ik hetzelfde probleem weer terug. Ik denk dat dit een lange zit gaat worden voordat het is opgelost….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
de afstandbediening van de qds95c is daarvan de voice control in het nederlands in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
DM89 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:02:
Ik heb een probleem met mijn QN95B
Dan ben je in het verkeerde topic terecht gekomen want dat is geen QD-OLED scherm. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ondertussen hebben ze ook het moederbord vervangen, maar nog steeds hetzelfde probleem. Nu krijg ik weer een tweede nieuwe paneel. Een maand later en ik ben ondertussen afgekickt van televisie en streamingdiensten. To be continued, I guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:52
Sinds een paar dagen eigenaar van een S95C. Prachtig toestel. Kan iemand met vertellen wat Invoersignaal extra nu precies doet op de HDMI poorten? Kan het helaas niet vinden wat dit precies inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Pheno79 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:06:
Ondertussen hebben ze ook het moederbord vervangen, maar nog steeds hetzelfde probleem. Nu krijg ik weer een tweede nieuwe paneel. Een maand later en ik ben ondertussen afgekickt van televisie en streamingdiensten. To be continued, I guess...
Ik denk dat als het na 3 keer nog steeds niet goed is, je eens met de winkel moet overleggen waar je hem hebt gekocht waarschijnlijk mag je dan een nieuwe tv uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Steenw schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 08:44:
[...]

Ik denk dat als het na 3 keer nog steeds niet goed is, je eens met de winkel moet overleggen waar je hem hebt gekocht waarschijnlijk mag je dan een nieuwe tv uitzoeken
Hier ook een soortgelijk probleem, maar winkel is niet meewerkend (contact gehad, willen geen nieuwe tv leveren, of een ander merk, alleen met zwaar onredelijke bijbetaling, wat ik dus niet ga doen), komende week reparatie poging no. 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Is dat pixelvernieuwen nou echt nodig? Mijn S95B begint daar vaak over. Op Google gezocht naar hoe en wat maar veel tegenstrijdige verhalen. Ik klik het regelmatig weg. Kan je dat beter uitzetten (als dat kan) of laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
Laat het altijd lopen zal wel een reden hebben vanuit Samsung dat ze dit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
ggj87 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:52:
Is dat pixelvernieuwen nou echt nodig? Mijn S95B begint daar vaak over. Op Google gezocht naar hoe en wat maar veel tegenstrijdige verhalen. Ik klik het regelmatig weg. Kan je dat beter uitzetten (als dat kan) of laten lopen?
Hoe langer je het niet doet, hoe meer kans je hebt op inbranden, dus gewoon laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Bij anderen ook dat de TV, hoewel updates uitstaan, toch de nieuwste versie keer op keer installeert?
Geen idee of hierna de instellingen ook niet aangepast zijn en weer meer standaard staan? Heb indruk dat beeld wat minder is dan dat ik het ingesteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:38

D_V

ggj87 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:52:
Als ik zie hoe slecht de QD-OLED's het doen bij de burn-in test op RTINGS zou ik het maar doen ja.
After two months, the two QD-OLED displays on this test (Samsung S95B OLED and the Sony A95K) are both showing signs of possible permanent image retention (burn-in), but the LG WOLED TVs like the LG C2 OLED and the LG G2 OLED are clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:45

Vagax

Hehe

D_V schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:33:
[...]

Als ik zie hoe slecht de QD-OLED's het doen bij de burn-in test op RTINGS zou ik het maar doen ja.

[...]
Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht, die test van Rtings is ook een beetje controversieel :|
Wat ze zelf ook aanduiden:
It's also important to remember that this test is meant to be an accelerated torture test; it doesn't represent normal daily usage, so even if a certain type of TV breaks after a year, that represents many years of normal usage.
Each TV will run for either 20 or 15.5 hours per day, for a total of 126 hours per week

Als ik dus 2 TV's hebt die ik op maximale helderheid, 20 uur per dag (in interval) aan laat staan dan zal inderdaad QD-OLED sneller voor burn in zorgen, maar zoals je in de video die je boven mij ziet staan zult horen kloppen bepaalde gesimuleerde scenario's niet met wat jij of ik kijk. Bijvoorbeeld er zit een cyclus inbegrepen dat die 9 uur achter elkaar aan staat, dit is een vrij extreem scenario en de hitte van zo een sessie kan er voor zorgen dat de burn in veel sneller toonbaar zal zijn.

Punt is, ja in vergelijking met WOLED is sneller kans burn in maar bij jouw regulier gebruik zit je misschien alsnog ver buiten de kans op burn in, met OLED heb je helaas altijd kans op burn in maar het is geen redenen om de betere beeldkwaliteit van QD-OLED compleet te ontwijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Vagax op 05-09-2023 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:46
Ik moet je eerlijk toegeven de beelden van de nieuwe generatie QD-OLED.

Heb hier een 65A95L van Sony, die in principe dezelfde scherm van Samsung.
Maar als ik de beelden bekijk van mijn scherm en die van hier.

Alsof mijn scherm een fout heeft? misschien foute batch.
Ik ben niet impressed voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-06 23:27
Cloud_VII schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 08:31:
Sinds een paar dagen eigenaar van een S95C. Prachtig toestel. Kan iemand met vertellen wat Invoersignaal extra nu precies doet op de HDMI poorten? Kan het helaas niet vinden wat dit precies inhoud.
Volgens mij betekent dat HDR kan worden doorgegeven op die poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
Nog mensen die last hebben van melding

Netwerkkabel losgekoppeld
Meteen erna
Netwerkkabel aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonnni
  • Laatst online: 15-06 23:01
buthead schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:01:
Nog mensen die last hebben van melding

Netwerkkabel losgekoppeld
Meteen erna
Netwerkkabel aangesloten
Ik heb het idee dat Samsung slechte netwerkkaarten in hun TV plaatst.
Ik had jou probleem een tijd geleden waarbij ik helemaal geen connectie kon maken via Ethernet.
Aan mijn UTP 6 kabel lag het niet, aangezien die gewoon werkt met een PS4, PS5, Shield & PC
Mijn S95B bleef maar aangeven dat hij geen netwerkkabel kon detecteren dus ik dacht dat de netwerkpoort kapot was. Totdat ik deze thread https://eu.community.sams...ected/td-p/1957077/page/2 tegen kwam.

Uiteindelijk maar een CAT7 kabel gekocht en toen werkte het weer. 8)7 I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Vraagje.
Zijn er nog waarbij het toestel heel af en toe reset en uitvalt vooral bij streamingdiensten?
Soms heb ik het niet gedurende een maand en dan plots 2 keer op een week dat het beeld bevriest en dat TV uitvalt en volledig herstart. Stel me de vraag of dat ook met dat netwerk kan te maken hebben of eerder de processor?
En is dan bv een Google chromecast of andere een oplossing om die cpu te ontlasten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 20:44
voodoo077 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:12:
Vraagje.
Zijn er nog waarbij het toestel heel af en toe reset en uitvalt vooral bij streamingdiensten?
Soms heb ik het niet gedurende een maand en dan plots 2 keer op een week dat het beeld bevriest en dat TV uitvalt en volledig herstart. Stel me de vraag of dat ook met dat netwerk kan te maken hebben of eerder de processor?
En is dan bv een Google chromecast of andere een oplossing om die cpu te ontlasten?
Heb ik inderdaad ook last van gemiddeld 1x in de 2 weken dat hij uitvalt.bij alle apps en Inputs heb ik daat last van.

Staat ook een reparatie actie voor gepland. maar dat verloopt ook niet soepel.
1x remote sessie gehand. (Reset uitgevoerd)
1x monteur langs, maar had geen moederbord bij :/
1x monteur met een DOA moederbord. :|

morgen een nieuwe poging
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste