Zal eens proberen de netwerksnelheid in te stellen in men Fritzbox naar de tv toe op 100mbps
Gelukkig niet de enige met het probleem
Bedankt voor de tips
Gelukkig niet de enige met het probleem
Bedankt voor de tips
Wow, een repair?Mdekoning schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:11:
[...]
Heb ik inderdaad ook last van gemiddeld 1x in de 2 weken dat hij uitvalt.bij alle apps en Inputs heb ik daat last van.
Staat ook een reparatie actie voor gepland. maar dat verloopt ook niet soepel.
1x remote sessie gehand. (Reset uitgevoerd)
1x monteur langs, maar had geen moederbord bij![]()
1x monteur met een DOA moederbord.![]()
morgen een nieuwe poging
Bij mij op de ARC-HDMI poort. De andere TV's thuis hebben die poort niet dus kan ik de soundbar niet op andere TV testen om te zien of probleem aan TV ligt of aan de soundbar. Kan eens proberen ook optisch aan te sluiten als ik een kabel vind.buthead schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:10:
Soms ook geen geluid meer is wel optisch verbonden.
Tv herstarten werkt - houdt aan:uit knop even indrukt tot de tv herstart
Een grote QLED van Samsung? Geen problemen meer? Stabielere ervaring?voodoo077 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:13:
Zeer mooie TV met prachtig beeld maar als ik zie wat ik betaald heb, had ik wellicht beter gekozen voor een 75" QLED of dergelijke. Minder goed maar mogelijk stabielere technologie en lagere prijs.
Bedankt voor deze update.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:09:
[...]
Een grote QLED van Samsung? Geen problemen meer? Stabielere ervaring?
Dacht het niet.
Ga maar eens nalezen via Google wat die eigenaren allemaal te voorduren hebben.
Heb zelf even geen link bij de hand, maar waar het op neer komt: het gras is alles behalve groener bij de buren.
Samsung's base firmware onder de flagships wordt simpelweg "uitgesmeerd" over meerdere modellen.
Met andere woorden, de firmware van QLED technology TV's is over het algemeen niet heel verschillend met die van de QD-OLED varianten.
Ik ben van diezelfde tv overgestapt naar een LG G2. De reflecties zijn echt erger dan bij de Q90R. Bij donkere scènes zie ik mezelf duidelijk zitten als er genoeg licht naar binnen schijnt. Het is soms net een spiegel waar je naar kijkt.MetalSonic schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:50:
hoi televisie liefhebbers/ kenners. Ik weet niet zo goed waar ik mijn vraag moet delen dus ik probeer het hier maar. In 2019 een Samsung Qled gekocht volgens mij deze : QLED 4K 55 inch 55Q90R (2019)
we zijn alweer 5 jaar verder. Wat voegt een nieuwe tv nou toe? Ik weet nog dat voor ik mijn tv kocht ik vooral bezig was met de afweging tussen Qled en Oled en dan natuurlijk hoeveel inch en welke resolutie. 4k is volgens mij nog steeds zeldzaam qua wat er wordt uitgezonden.
Maar waar kijkt de nieuwe televisie koper nou naar? Ik ben het echt helemaal kwijt. Nog steeds 4k of 8k maar misschien een snellere CPU? Of zijn er nu betere technieken dat je nog minder last hebt van zonlicht? of heel iets anders?
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Eigenlijk niet hele grote verschillen dus?Marcievg schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:01:
[...]
Ik ben van diezelfde tv overgestapt naar een LG G2. De reflecties zijn echt erger dan bij de Q90R. Bij donkere scènes zie ik mezelf duidelijk zitten als er genoeg licht naar binnen schijnt. Het is soms net een spiegel waar je naar kijkt.
Als het donker is dan is het beeld wel echt heel mooi.
Volgens mij hebben de huidige qled en neo-qleds een mindere mate van reflectie coating dan de Q90R. Het zal alsnog iets minder zijn dan bij een oled maar verwacht geen grote verschillen.
De twijfel tussen 4k en 8K is makkelijk weg te nemen door het feit dat er nagenoeg geen content is in 8K. De 8K van Samsung is dan wel weer het model met de nieuwste functies in plaats van de Oled. Maar naar mijn mening is het geen reden om voor de 8K te gaan. Met de formaten die ze aanbieden zul je ook geen verschil merken met de resolutie.
Een 4k zal echt voldoende zijn en komt het aan of je een (neo) qled of OLED neemt. Beide hebben hun voor- en nadelen
Kijk je enkel digitale tv of heb je ook nog streaming abonnementen?
Is je TV uiteindelijk hersteld?Mdekoning schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:11:
[...]
Heb ik inderdaad ook last van gemiddeld 1x in de 2 weken dat hij uitvalt.bij alle apps en Inputs heb ik daat last van.
Staat ook een reparatie actie voor gepland. maar dat verloopt ook niet soepel.
1x remote sessie gehand. (Reset uitgevoerd)
1x monteur langs, maar had geen moederbord bij![]()
1x monteur met een DOA moederbord.![]()
morgen een nieuwe poging
4800Wp - 225° ZW - 12°
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ik teken nergens meer voor
Bij mij werkt de tv nu helemaal goedvoodoo077 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:07:
[...]
Is je TV uiteindelijk hersteld?
Werkt deze dan naar behoren en wat was de oplossing?
Heb reparatie aangevraagd - af en toe nog dat reset/uitvallen - maar nu ook de TV die aangaat, geluid van de soundbar werkt maar niks op beeld. Beeld blijft zwart.
Stroom eraf halen en dan weer proberen en dan werkt het wel weer maar goed niet normaal dit en TV doet het ook niet constant ...
Ik heb ook de 55Q90R uit 2019 en vraag me af of de qd-oled 55S90D even goede reflectie handling heeft. Volgens reviews is dat wel goed (ondanks dat de S95D beter is). Maar wil er niet op achteruit gaan wat dat betreft.Marcievg schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:01:
[...]
Ik ben van diezelfde tv overgestapt naar een LG G2. De reflecties zijn echt erger dan bij de Q90R. Bij donkere scènes zie ik mezelf duidelijk zitten als er genoeg licht naar binnen schijnt. Het is soms net een spiegel waar je naar kijkt.
Als het donker is dan is het beeld wel echt heel mooi.
Volgens mij hebben de huidige qled en neo-qleds een mindere mate van reflectie coating dan de Q90R. Het zal alsnog iets minder zijn dan bij een oled maar verwacht geen grote verschillen.
anathema
De 55 inch S90D (of s92d, s93d) hebben geen QD-OLED paneel maar een WOLED paneel. Enkel de 65 inch heeft een QD-OLED.anathema schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:08:
[...]
Ik heb ook de 55Q90R uit 2019 en vraag me af of de qd-oled 55S90D even goede reflectie handling heeft. Volgens reviews is dat wel goed (ondanks dat de S95D beter is). Maar wil er niet op achteruit gaan wat dat betreft.
Ok, dat is goed te weten. Had jij dan de 55 of 65"?Slingert schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:48:
[...]
De 55 inch S90D (of s92d, s93d) hebben geen QD-OLED paneel maar een WOLED paneel. Enkel de 65 inch heeft een QD-OLED.
Ik heb zelf een week de S93D gehad en als deze uitstaat spiegelt het scherm behoorlijk. Ik vond het storend. Ook golfde het paneel. Ik heb nu een S95C en die spiegelt nauwelijks en is kaarsrecht.
anathema
anathema
Dat model heb ik destijds ook gehad. Je gaat er qua beeldkwaliteit zeker niet op achteruit. Als ik de vergelijking op rtings erbij pak dan is de anti reflectie op de Q90R wel iets beter.anathema schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:08:
[...]
Ik heb ook de 55Q90R uit 2019 en vraag me af of de qd-oled 55S90D even goede reflectie handling heeft. Volgens reviews is dat wel goed (ondanks dat de S95D beter is). Maar wil er niet op achteruit gaan wat dat betreft.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Dat denk ik niet hoor. De 95 serie is hoger geplaatst en heeft volgens mij een beter afgewerkt scherm. Als je het zeker wilt weten zou ik ze in het echt bekijken.anathema schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:22:
Aha, dus dan is WOLED vs QD Oled ook bepalend voor reflecties gezien de S95C wel goed is (terwijl die niet het nieuwe matte scherm heeft). Dan toch de 65" wellicht..
anathema
Ik weet even zo snel niet waar het zit in het menu maar je kunt dit uitzetten. Het is een bescherming tegen inbranden, het scherm verschuift dan steeds een heel klein stukje en je ziet dan dat het beeld niet in het midden zit.meesje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:15:
O ja, mij valt ook op dat het scherm niet 100% beeldvullend is. Je ziet bv boven en links een extra dunne zwarte rand. Is dit normaal? Kan dit opgelost worden?
Nee! Zou ik ook wel willen weten. Ik heb die pixelverschuiving wel uitgezet, vond het erg irritant. Ik kijk verder toch zelden naar tv waarbij constant een logo in beeld komt.meesje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:45:
@Slingert @buthead Ik heb (denk ik) de instelling gevonden, zit redelijk verborgen onder Alle instellingen > Algemeen en privacy > Paneelonderhoud > Pixelverschuiv. Deze optie staat inderdaad aan en laat ik ook lekker aan staan.
Weten jullie toevallig ook het antwoord op de vraag op de eerder door mij gestelde vraag?
Als je weer voor een S90D gaat, weet dan dat de 55 inch geen QD-OLED paneel heeft maar een WOLED paneel van LG. Model van het jaar ervoor (S90C of S95C) hebben deze wel.meesje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 13:49:
Sinds gisteren heb ik een 65 inch Samsung QD-OLED in huis. Het beeld is schitterend. Alleen….. we vinden het formaat te groot. Wij vinden de tv te dominant aanwezig. Deze gaat weer retour. Nu weer verder aan het kijken naar een OLED scherm in een slagje kleiner (55 inch).
Langer aankijken even overwogen, maar ik wil niet het risico lopen dat we straks gezeur hebben omdat we te lang de tv gebruikt hebben.
Dit was me bekend. In ieder geval bedankt voor het melden!Slingert schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:43:
[...]
Als je weer voor een S90D gaat, weet dan dat de 55 inch geen QD-OLED paneel heeft maar een WOLED paneel van LG. Model van het jaar ervoor (S90C of S95C) hebben deze wel.
Als je de home knop ingedrukt houdt moet je naar beneden klikken tot je de keuze krijgt uit 4 kleuren en een Informatie knop, als je op de informatie knop drukt krijg je te zien welke resolutie, hz en HDR/SDR content er afspeelt. Voor geluid weet ik het helaas even niet.meesje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:11:
Ik heb per vandaag een 65 inch S90D in huis. Hiervoor heb ik 10 jaar lang een 50 inch FHD Sony Bravia gehad. De beeldkwaliteit van de Samsung is schitterend. Het geluid ook een dikke prima. De menu’s, instellingen, etc. is best flink wennen.
Wat ik me afvraag is of er een optie is waarmee je direct (bv in de linker bovenhoek of bovenaan het scherm) kunt zien welk geluidsspoor (stereo of atmos), wat de beeldresolutie is (FHD of 4K) en of het SDR/HDR(10/10+) betreft?
Welke afstandsbediening heb jij? Ik heb die ‘nieuwe’ zonder nummers en wat je beschrijft krijg ik niet voor elkaar. Als ik op home ofwel het huisje klik dan kom ik weer terug in het hoofdmenu. Ook als ik die ingedrukt hou. Of bedoel je een andere knop met de homeknop?Vagax schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:27:
[...]
Als je de home knop ingedrukt houdt moet je naar beneden klikken tot je de keuze krijgt uit 4 kleuren en een Informatie knop, als je op de informatie knop drukt krijg je te zien welke resolutie, hz en HDR/SDR content er afspeelt. Voor geluid weet ik het helaas even niet.
Ik klik altijd op de ronde knop in het midden van de "vierpunts druktoetsen".Slingert schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:02:
[...]
Welke afstandsbediening heb jij? Ik heb die ‘nieuwe’ zonder nummers en wat je beschrijft krijg ik niet voor elkaar. Als ik op home ofwel het huisje klik dan kom ik weer terug in het hoofdmenu. Ook als ik die ingedrukt hou. Of bedoel je een andere knop met de homeknop?
[ Voor 13% gewijzigd door morm op 11-06-2025 12:03 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq