Wij hebben sinds een aantal weken een 77 inch S95F. Tot nu toe ben ik erg tevreden over de TV. Het beeld is ten opzichte van onze 7 jaar oude LG OLED echt duidelijk beter.
Mijn plan was eerst om een Nvidia Shield aan te sluiten en hierop alle apps te draaien, maar in Netflix gaf die soms een roze beeld. Daarom en vanwege het gemak had ik ook de apps op de TV zelf geïnstalleerd. Nu zag ik vanavond dat de ingebouwde Netflix app bij Dolby Atmos afleveringen LPCM als output gaf op mijn Marantz NR1710 receiver via eARC. Op dat moment kon ik ook geen pass through selecteren als output. Later zag ik dat de ingebouwde Plex app ook LPCM als output had. Ik ga er daarom vanuit dat dit een limitatie is van de ingebouwde apps. Of heeft iemand hier een oplossing voor?
De Plex app op de Shield (die is aangesloten op de One Connect box en via eARC op de receiver) kan wel Dolby TrueHD pass through doen, maar de Netflix app op de Shield geeft maximaal DD+ en niet Atmos op streams die dat wel zouden moeten hebben. Ik kan zo snel geen instelling vinden die daar wat aan verandert. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik zoek dus een manier om zo optimaal mogelijk aan te sluiten. Bij voorkeur via de OneConnect box. Heeft iemand hier nog tips voor?
Update:
De HBO en Disney+ apps lijken het beter te doen en geven wel Dolby Atmos door. Dus het is mogelijk een beperking van de Netflix app. Hopelijk komt daar dan een update voor.
Mijn plan was eerst om een Nvidia Shield aan te sluiten en hierop alle apps te draaien, maar in Netflix gaf die soms een roze beeld. Daarom en vanwege het gemak had ik ook de apps op de TV zelf geïnstalleerd. Nu zag ik vanavond dat de ingebouwde Netflix app bij Dolby Atmos afleveringen LPCM als output gaf op mijn Marantz NR1710 receiver via eARC. Op dat moment kon ik ook geen pass through selecteren als output. Later zag ik dat de ingebouwde Plex app ook LPCM als output had. Ik ga er daarom vanuit dat dit een limitatie is van de ingebouwde apps. Of heeft iemand hier een oplossing voor?
De Plex app op de Shield (die is aangesloten op de One Connect box en via eARC op de receiver) kan wel Dolby TrueHD pass through doen, maar de Netflix app op de Shield geeft maximaal DD+ en niet Atmos op streams die dat wel zouden moeten hebben. Ik kan zo snel geen instelling vinden die daar wat aan verandert. Heeft iemand hier nog tips voor? Ik zoek dus een manier om zo optimaal mogelijk aan te sluiten. Bij voorkeur via de OneConnect box. Heeft iemand hier nog tips voor?
Update:
De HBO en Disney+ apps lijken het beter te doen en geven wel Dolby Atmos door. Dus het is mogelijk een beperking van de Netflix app. Hopelijk komt daar dan een update voor.
[ Voor 6% gewijzigd door AgeOfPanic op 04-12-2025 00:29 ]
:strip_exif()/f/image/FCFvFGSqz0ccyoeIFbEXatUz.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Zr7EIm2KslDgYC0VVjpTISOH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OCqALkXGam9qouoqwNQKtabI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YhBB1M06ditTyanEmBYFauh8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AWiWWkyQzE96ux4wZpOX7NyR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JgmCAze6d32o60x4rt8KqSXL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bXv9diXl5xdaGINDV7Omq5Ek.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Jk0qpwkA299UpNrEsp1rynYI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/miZOnn2JZ7qEdrhgI99kdAvS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/t4JpxLiXmnOxVZAy7p9mn1Oe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YetTJzKuxufKdyqnBcfzWWzk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eANnqJ6fmnzUKyCvScfDeaiG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fFayV8Pfsv2xXZatOdGyLzGV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ajGgqEvFogFraMjMIqtiziRp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eILADeGR5Ssn2ZXiqiSsE48u.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Yp1INuVQfCOau5kygia33xST.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Q3FFUkIrHNxPluImPlHpy1fB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zgxczmcQgUDadTto6OI1IqCc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YcvtB9GfEWS61tjoNbtPCbQd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UkJOwzMT17TYlOzTDcaYyK44.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XOHTxNJ0APBWJEfz8eIyodBs.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/upzR90rPFBkv3TlF1r6MaEgC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HaHS7Tw1L7WhwTNUykWI9F4B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qrD7QqMesdHLQDT5fcZLUezF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oZubBq05reHSbaXblzErwxkL.jpg?f=fotoalbum_large)